Er komt inderdaad een moment dat je een harde keus moet maken voor de een of de ander.Jeroenneman schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:01:
Even zonder spoilers over de BoS en de Institute:
Kan ik beiden spelen? Of komt er op een moment een punt waarop je zover in de lijn van een van de campaigns zit dat je niet meer kunt kiezen?
Is het wel duidelijk wanneer dat moment is? Wil zo veel mogelijk missies toch kunnen blijven doen, een tweede keer Fallout 4 doorspelen komt waarschijnlijk pas als de GOTY met alle DLC uit is.centr1no schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 23:32:
[...]
Er komt inderdaad een moment dat je een harde keus moet maken voor de een of de ander.
Ja dat is duidelijk. De game waarschuwt je expliciet.
Je kan het ook flink rekken trouwens, zodat je vrijwel alleen de endgame missies van de gekozen factor nog over hebt, en dit zijn er niet zo veel. Dus dan kan je in principe ook nog een eerdere savegame laden om de anderen te proberen.
Ik heb zelf alleen de BoS te veel verwaarloosd dus daar kon ik niet meer veel mee doen.
Je kan het ook flink rekken trouwens, zodat je vrijwel alleen de endgame missies van de gekozen factor nog over hebt, en dit zijn er niet zo veel. Dus dan kan je in principe ook nog een eerdere savegame laden om de anderen te proberen.
Ik heb zelf alleen de BoS te veel verwaarloosd dus daar kon ik niet meer veel mee doen.
[ Voor 75% gewijzigd door GekkePrutser op 27-01-2016 00:59 ]
Het zal wel aan een mod liggen, maar ik kreeg inderdaad een expliciete waarschuwing. Helaas was dat alleen nadat het spel al twee factions achter me aan liet gaan. Ok, wellicht is het probleem ook wel dat ikGekkePrutser schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 00:55:
Ja dat is duidelijk. De game waarschuwt je expliciet.[...]
spoiler:
BOS questline volgde en ik die researcher in the institute moest vinden. De eerste keer dat ik in the institute kwam heb ik Father overhoop geschoten (stom kind). Ben toen overgestapt op de minutemen eindoplossing (waarschuwen en opblazen). Het eindigde in de railroad en the institute die achter me aanzaten. Geen idee waarom de railroad overigens pissed werd 
En ja, ik heb deze playthrough een beetje random gespeelt. Gewoon gedaan waar ik zin in had. Dus soms random lui afgeschoten omdat ze in de weg liepen of me gewoon niet aanstonden
Ja, als je leden van een factie uit jezelf aanvalt dan wordt die factie meteen hostile (met uitzondering van turrets). Dat hoort gewoon bij het spel.Caelorum schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 09:25:
[...]
En ja, ik heb deze playthrough een beetje random gespeelt. Gewoon gedaan waar ik zin in had. Dus soms random lui afgeschoten omdat ze in de weg liepen of me gewoon niet aanstonden
De game waarschuwt je alleen als je door een missie echt gedwongen wordt om een factie hostile tegen je te maken. En ook alleen de eerste keer.
Ik dacht trouwens dat ik de enige was, maar er zijn best veel mensen die dat hele snelle respawnen ook haten. Ik vind dat echt qua immersion zo slecht dat veel dingen in de wereld al na geeneens een dag alweer terug (enemies, loot, deuren dicht, terminals dicht) zijn. Mocht van mij wel iets langer duren. Zo voelt het best nutteloos aan eigenlijk.
Kijk enemies vind ik nog niet echt een probleem. Je moet maar zo denken dat er een nieuwe gang is komen kijken en de plek heeft overgenomen. Maar dingen als pre-war money, ammo, deuren, terminals die precies op dezelfde manier en plek weer terug zijn in nog geen dag. Dat is gewoon 10x niks.
Daarom hoop ik dat zulke mods ook naar de PS4 komen: http://www.nexusmods.com/(...)d_id%3D3414830&pUp=1
Kijk enemies vind ik nog niet echt een probleem. Je moet maar zo denken dat er een nieuwe gang is komen kijken en de plek heeft overgenomen. Maar dingen als pre-war money, ammo, deuren, terminals die precies op dezelfde manier en plek weer terug zijn in nog geen dag. Dat is gewoon 10x niks.
Daarom hoop ik dat zulke mods ook naar de PS4 komen: http://www.nexusmods.com/(...)d_id%3D3414830&pUp=1
Hebben ze dat niet gedaan om de savefile op consoles klein te houden? Op de PC respawnen ook wel eens dingen, maar de locaties die zijn gerespawned zijn bij mij allemaal naar aanleiding van zo'n radiant quest. Ik ben nog geen 1 locatie tegengekomen die uit zichzelf is gerespawned en ik 'slaap' en 'bezoek' (lees, loop er vlak langs) bestaande locaties vaak genoeg
Op de pc vaak genoeg gezien hoor. Zit erg korte tijd tussen inderdaad.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik loop niet echt dagelijks langs dezelfde plekken. 't Is ook niet overal. Niet in Sanctuary, bijvoorbeeld. Wel op plekken waar tegenstanders spawnen. M'n metaal is op, dus ik vind het wel best.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
de Federal ration stockpile is bijv. een locatie die ik meerdere malen op zeer korte tijd heb zien resetten.
maar bijvoorbeeld ook Big John's Salvage (junkyard met supermutants).
Je hebt ook enkele fabrieken met veel metalen onderdelen op de lopende banden. Maar ik weet niet of die ook vaak resetten.
moet je even langs de Super Duper Mart. kun je een shitload aan winkelmandjes vinden.Shabbaman schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 21:16:
Ik loop niet echt dagelijks langs dezelfde plekken. 't Is ook niet overal. Niet in Sanctuary, bijvoorbeeld. Wel op plekken waar tegenstanders spawnen. M'n metaal is op, dus ik vind het wel best.
Je hebt ook enkele fabrieken met veel metalen onderdelen op de lopende banden. Maar ik weet niet of die ook vaak resetten.
[ Voor 59% gewijzigd door M a r c o op 28-01-2016 09:27 ]
Ja die Mahkra Fishpacking is geniaal voor als je aluminium nodig hebt, al die trays. De Corvega Assembly Plant heeft veel metaal met die Coolant Caps die er op de lopende banden liggen.M a r c o schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 09:24:
de Federal ration stockpile is bijv. een locatie die ik meerdere malen op zeer korte tijd heb zien resetten.
[...]
moet je even langs de Super Duper Mart. kun je een shitload aan winkelmandjes vinden.
Precies, die bedoelde ik.
Zelf hoef ik echter niet meer "op zoek" naar materialen.
Ik ben nogal een hoarder tijdens het exploren, en neem bijna alles mee.
Heb inmiddels dan volgens mij ook al 14k steel.
en al 250k+ caps.
Zelf hoef ik echter niet meer "op zoek" naar materialen.
Ik ben nogal een hoarder tijdens het exploren, en neem bijna alles mee.
Heb inmiddels dan volgens mij ook al 14k steel.
en al 250k+ caps.
Ik verzamel geen metaal, dan ben ik teveel bezig met het legen van m'n backpack. Maar ik ben nu level 53, en ik heb uit verveling m'n Charisma gelevelled voor Community Leader. Nu heb ik overal supply lines, met het doel de Commonwealth vol te bouwen met sentries. Ook daar gaat m'n metaal niet aan op... maar aan die flats die ik bij Oberland Station en Hangman Alley heb gebouwd wel. Dus ja. Je moet toch wat.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Ik heb een probleem met mijn Action Points. Ik kan vrijwel nooit een schot lossen in V.A.T.S. omdat mijn AP te laag is. Met de 10mm pistol kan ik maar 1 schot lossen. Met een sniper geen enkele. Volgens mij zijn mijn AP's bugged. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Sprinten cost APs, als je naar een gevecht toesprint begin je dus op nul.Techno Overlord schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:13:
Ik heb een probleem met mijn Action Points. Ik kan vrijwel nooit een schot lossen in V.A.T.S. omdat mijn AP te laag is. Met de 10mm pistol kan ik maar 1 schot lossen. Met een sniper geen enkele. Volgens mij zijn mijn AP's bugged. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Hoeveel agility heb je? Je krijgt 10 APs per agility.
Ik heb 55 AP. Ik speel op Survivalist. Bij SPECIAL staat mijn Agility nu op 1. Ik kan niet zien wat die stat beinvloed. In mijn Perk Chart ben ik bij Agility 5 sterren. Wellicht komt het door een mod maar dit betwijfel ik.
Ik draai de volgende mods:
Ik draai de volgende mods:

Forever raver!
Er is een manier om je active effects te zien, maar ben zelf ook ff vergeten waar, mijn gok is dat er ergens een debuff op je is gekomen en die niet weg is gegaan. Toevallig niet crippled?
je zou met de console kunnenproberen op je character removeallspells of removealleffects (geen idee of dat de echte console commands zijn)
Misschien aan een drug verslaafd en heb je afkickverschijnselen?
je zou met de console kunnenproberen op je character removeallspells of removealleffects (geen idee of dat de echte console commands zijn)
Misschien aan een drug verslaafd en heb je afkickverschijnselen?
Nope. En ik weet wat je bedoelt met die active effects. Normaal zie je dat door op Q te drukken als je in je Pipboy in het eerste Stats scherm zit, waar je Falloutguy dus ziet. Ik heb 100% health, ben nergens verslaafd aan (in-game
), en ook niet crippled.
Zo ziet mijn SPECIAL er nu uit:

Volgens mij sta ik veel te veel in de min met alles. Helemaal omdat ik geen verslaving ofzo heb.

Volgens mij sta ik veel te veel in de min met alles. Helemaal omdat ik geen verslaving ofzo heb.
[ Voor 35% gewijzigd door Techno Overlord op 29-01-2016 13:02 ]
Forever raver!
Echt geen rare dingen bij 'status' links
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
die - geeft aan dat je een item, of side effect van drugs, of verslaving of wat dan ook hebt waardoor je skills omlaag gaan.
Als onder "Status" niks te vinden is qua addiction oid zou ik eens bij je Apparel kijken. Misschien iets wat je draagt?
Nee beide is het niet. Ik heb genoeg Fallout 3 en NV ervaring om te kunnen zeggen of het aan mij of mijn kleding ligt. De downside is dat alles nu stukkie moeizamer gaat want stuk moeilijker. De upside is dat ik er niet zo snel doorheen ren en dat is oorspronkelijk waarvoor ik de mods heb.
Als er nog iemand anders suggesties heeft met console command ofzo, dan hoor ik 't graag.
Als er nog iemand anders suggesties heeft met console command ofzo, dan hoor ik 't graag.
Forever raver!
Verwijderd
Gooi eerst die mods er eens uit, die zijn altijd verdachte nummer één. Eerst allemaal en als dat helpt, dan kan je ze per groep of per stuk weer toevoegen totdat je ziet waar het probleem zit.Techno Overlord schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 17:28:
Nee beide is het niet. Ik heb genoeg Fallout 3 en NV ervaring om te kunnen zeggen of het aan mij of mijn kleding ligt. De downside is dat alles nu stukkie moeizamer gaat want stuk moeilijker. De upside is dat ik er niet zo snel doorheen ren en dat is oorspronkelijk waarvoor ik de mods heb.
Ook met alle mods uitgeschakeld heb ik nog steeds last van het feit dat mijn SPECIAL's beperkt zijn en deze nergens door beïnvloed (Apparel, Addictions, Aids enz.) worden. De optie om op T te drukken in het STATUS venster van je Pipboy is niet aanwezig omdat ik nergens last van heb. Drink ik bijvoorbeeld een whiskey, dan zie ik dat ik wel op T kan drukken en staat er vervolgens wat voor invloed de whiskey op mij heeft.Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 19:08:
[...]
Gooi eerst die mods er eens uit, die zijn altijd verdachte nummer één. Eerst allemaal en als dat helpt, dan kan je ze per groep of per stuk weer toevoegen totdat je ziet waar het probleem zit.
Forever raver!
Met console commands de special stats handmatig op de correcte waarde zetten? Misschien dat dat werkt.Techno Overlord schreef op zondag 31 januari 2016 @ 14:50:
[...]
Ook met alle mods uitgeschakeld heb ik nog steeds last van het feit dat mijn SPECIAL's beperkt zijn en deze nergens door beïnvloed (Apparel, Addictions, Aids enz.) worden. De optie om op T te drukken in het STATUS venster van je Pipboy is niet aanwezig omdat ik nergens last van heb. Drink ik bijvoorbeeld een whiskey, dan zie ik dat ik wel op T kan drukken en staat er vervolgens wat voor invloed de whiskey op mij heeft.
Is dit bij al je saves zo? of alleen recente? Wat gebeurt er met een nieuwe game?
Dat is wel heel erg, dat horen allemaal plusjes te zijnTechno Overlord schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:46:
Nope. En ik weet wat je bedoelt met die active effects. Normaal zie je dat door op Q te drukken als je in je Pipboy in het eerste Stats scherm zit, waar je Falloutguy dus ziet. Ik heb 100% health, ben nergens verslaafd aan (in-game), en ook niet crippled.
[afbeelding]
Waarschijnlijk was het je primary needs mod:Techno Overlord schreef op zondag 31 januari 2016 @ 14:50:
Ook met alle mods uitgeschakeld heb ik nog steeds last van het feit dat mijn SPECIAL's beperkt zijn en deze nergens door beïnvloed (Apparel, Addictions, Aids enz.) worden. De optie om op T te drukken in het STATUS venster van je Pipboy is niet aanwezig omdat ik nergens last van heb. Drink ik bijvoorbeeld een whiskey, dan zie ik dat ik wel op T kan drukken en staat er vervolgens wat voor invloed de whiskey op mij heeft.
WARNING: Before your uninstall this mod, use this console command to spawn an addictol, "player.placeatme 000459c5", and use it, if you don't, your character WILL encounter Insta-Death when spending Perk Point(s) and your SPECIAL stats WILL be messed up!
Dus hopelijk heb je nog een oude save waar je de mod tijdelijk weer kan aanzetten. Je zal het anders inderdaad met console commands moeten proberen te fixen.
Ik heb nu een poos doorgespeeld. Ben nu lvl 20. En 7,2,1,3,2,3,1 Bij Special. Vind het eerlijk gezegd nu wel fijn spelen zo, kwa balans in damage receive/dealt.
Volgens mij zou ik in vanilla Fallout 4 veel te snel te overpowered zijn. En dat is zonde imo.
Volgens mij zou ik in vanilla Fallout 4 veel te snel te overpowered zijn. En dat is zonde imo.
Forever raver!
Misschien is het heel simpel, maar het spel doet geen poging dit echt uit te leggen:
Hoe zit het nu met VATS en criticals en weaknesses?
Ik lijk eigenlijk nooit een critical te krijgen. Zijn hier voorwaarden voor?
Hoe zit het met weaknesses in VATS zien? Die skill heb ik gewoon gekozen in het SPECIAL tabje, maar ik zie niets terug in VATS?
Hoe zit het nu met VATS en criticals en weaknesses?
Ik lijk eigenlijk nooit een critical te krijgen. Zijn hier voorwaarden voor?
Hoe zit het met weaknesses in VATS zien? Die skill heb ik gewoon gekozen in het SPECIAL tabje, maar ik zie niets terug in VATS?
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
criticals zijn niet meer willekeurig.
Je moet nu je critical balk opvullen, en als die vol is kun je met bijv vierkantje (PS4) te drukken terwijl je een schot uitvoert in VATS, er een critical van maken.
Je moet nu je critical balk opvullen, en als die vol is kun je met bijv vierkantje (PS4) te drukken terwijl je een schot uitvoert in VATS, er een critical van maken.
En kleine tip: een critical shot is altijd raak, ook al is er volgens V.A.T.S. maar 1 % kans om iets te raken
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
en met luck related perks kun je sneller je critical balk vullen, of meerdere criticals opsparen.
Maar voor de hitkans heb ik criticals niet meer nodig.
Met de perks die ik nu heb zijn headshots van bijna elke afstand al 95% raak.
Heb je ook die Mccready perk? Die is bugged nl. uit mijn hoofd zou hit chance +10% moeten zijn maar is die foutievelijk 90.M a r c o schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 11:29:
en met luck related perks kun je sneller je critical balk vullen, of meerdere criticals opsparen.
Geniet er van zolang het duurt, gaat met de komende patch gefixed worden nl
Van de Bethesda blog:
Van de Bethesda blog:
Fallout 4 1.3 Update
The 1.3 update for Fallout 4 is available as an automatic download for all PC users on Steam and will be available later this week on Xbox One and PlayStation 4.
The update has several new features – including PC-specific enhancements like our new ambient occlusion setting (HBAO+) – as well as new fixes for gameplay, quests, and Workshop Mode.
New Features
New ambient occlusion setting, HBAO+ (PC)
New weapon debris effects (PC NVIDIA cards)
Added status menu for settlers in your settlements
Added ability to rotate an object you are holding with left/right triggers and pressing down on left thumbstick lets you switch the rotating axis
Improved "ESDF" keys remapping support while in Workshop mode (PC)
Gameplay Fixes
General memory and stability improvements
Improved performance when looking through a scope
Fixed issue where player could warp to a different location when aiming
Companions can no longer get stuck with radiation poisoning
Fixed an issue where Vault 81 residents would not dismember correctly
Big Leagues perk now displays calculated damage correctly
Fixed issue with third person camera not displaying properly after exiting certain crafting stations
Fixed an issue where subtitles would occasionally not update properly
Effects will properly be removed on companions when items are unequipped
MacReady’s Killshot perk now calculates headshot percentages properly
Fixed an issue with NPCs getting stuck in Power Armor
Fixed a rare issue with companions getting stuck in down state
Second rank of Aquaboy now calculates properly
Fixed an issue with resistance not always lowering the damage correctly when added by mods
Enabled number of characters available when renaming an item (XB1)
Fixed issue with player becoming dismembered while still alive
Robotics expert is now usable in combat
Stimpaks can now be used on Curie after the transformation
Playing a holotape found in wilderness while switching point of view no longer causes the screen to blur or controls to be locked
Quest Fixes
Fixed an issue with "Taking Independence" where the minutemen remaining from the battle against the Mirelurk Queen would not gather in the Castle
Fixed an issue where invulnerable characters would get stuck in combat
Fixed an issue where Preston would send player to a settlement instead of a dungeon as part of a Minutemen quest
Fixed an issue where Synths could attack the Castle while the player was friends with the Institute
Fixed an issue where killing a caravan would leave a quest open
Fixed an issue where Dogmeat would stay at Fort Hagen after "Reunions" was completed
Fixed an issue where the player couldn't talk to Desdemona to complete "Underground Undercover"
Fixed an issue where the player could get stuck exiting the cryopod
Fixed an issue where the player could no longer get Preston as a companion
In "The End of the Line," fixed an issue that would prevent the player from killing the leaders of the Railroad
Fixed an issue with Minutemen quests repeating improperly
Fixed an issue where the player couldn't get back into the Railroad headquarters after being kicked out of the Brotherhood of Steel
After finishing "The Big Dig," fixed an issue where Hancock would no longer offer to be a companion or help with the "Silver Shroud" quest
Fixed an issue with obtaining the Dampening Coils from Saugus Ironworks before going to Yangtze
During "Unlikely Valentine," fixed an issue where the player could be blocked from entering Vault 114
In "Confidence Man," Bull and Gouger can now be killed
During "Taking Independence," fixed an issue that would prevent the radio transmitter from powering up
In "Human Error," fixed an issue where killing Dan would cause the quest to not complete properly
Fixed an issue with "Tactical Thinking" where leaving dialogue early with Captain Kells to reprogram P.A.M. could cause quest to not completely properly
Workshop Fixes
Fixed a bug that would cause settler counts to appear incorrectly
Fixed an issue that could prevent the player from setting up a supply line in settlements with a high population
Improvements to snapping pieces together while in Workshop mode
Fixed an issue that caused powered items to stop functioning permanently if its power source was ever removed
Player can now build workbenches in their Diamond City house
Building wires no longer uses up copper
Fixed issue with certain settlement attacks not generating properly
Fixed an issue with settlement happiness calculations
Settlers assigned to weapons stand will now stand next to it
Diamond City house now shows provided power
Repairing items will now correctly consume resources
Fixed an issue where companion would ignore commands at workshop locations
Fixed an issue with crops appearing destroyed after saving and reloading
[ Voor 97% gewijzigd door BlackEyedAngel op 04-02-2016 15:11 ]
Bovenstaande patch was overigens al een tijdje beschikbaar als beta via Steam
Mensen, AMD heeft die Compas gefixt paar weken geleden maar ik heb het nog steeds.. zijn er meer mensen die het hebben. Heb een sapphire r9 290x trixx
Thank God, ik wou net een post maken waarin ik dit probleem wil voorleggen, blijkt het dus gefixxed te gaan worden. Ik baalde hier al zo van.BlackEyedAngel schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 12:23:
Geniet er van zolang het duurt, gaat met de komende patch gefixed worden nl
Van de Bethesda blog:
Fixed an issue with "Taking Independence" where the minutemen remaining from the battle against the Mirelurk Queen would not gather in the Castle
Elect a clown, expect a circus.
Zometeen mijn PS4 ophalen, en dan eindelijk beginnen met Fallout 4. Ben heel benieuwd!
Probleem is opgelost hier. Heb een r9 r290 trix met die nieuwste crimson 16.1.1 driver.Huib_Bloodstone schreef op maandag 08 februari 2016 @ 12:21:
Mensen, AMD heeft die Compas gefixt paar weken geleden maar ik heb het nog steeds.. zijn er meer mensen die het hebben. Heb een sapphire r9 290x trixx
Ik ben kort geleden begonnen met Fallout 4 en nu vraag ik mij het volgende af aangaande het bouwen of "opslaan" van workbenches. Ik heb gekeken of deze vraag al eerder in deze thread voorkwam, maar kon niets vinden. Via google kan ik eveneens geen helder antwoord vinden. Voor het bouwen van workbenches heb je de Local Leader perk nodig, maar hoe zit het met "store". Kennelijk kun je bv. een weapon bench/ station opslaan door in workshop mode te gaan. Nu is mijn vraag klopt dat inderdaad, en zo ja, hoe doe je dit precies? Is het wellicht afhankelijk van de settlement waar je op dat moment bent? Voor sommige objecten krijg ik de optie voor store namelijk wel, maar voor andere objecten juist weer niet.
"Es hört doch jeder nur, was er versteht."
Verwijderd
Ik weet niet of ik al je vragen goed begrijp, maar het werkt als volgt:alexander1685 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 09:39:
Ik ben kort geleden begonnen met Fallout 4 en nu vraag ik mij het volgende af aangaande het bouwen of "opslaan" van workbenches. Ik heb gekeken of deze vraag al eerder in deze thread voorkwam, maar kon niets vinden. Via google kan ik eveneens geen helder antwoord vinden. Voor het bouwen van workbenches heb je de Local Leader perk nodig, maar hoe zit het met "store". Kennelijk kun je bv. een weapon bench/ station opslaan door in workshop mode te gaan. Nu is mijn vraag klopt dat inderdaad, en zo ja, hoe doe je dit precies? Is het wellicht afhankelijk van de settlement waar je op dat moment bent? Voor sommige objecten krijg ik de optie voor store namelijk wel, maar voor andere objecten juist weer niet.
- Zodra je toegang hebt tot een Workshop kun je in workshop mode zaken bouwen, verplaatsen, scrappen of opslaan.
- Je kunt verzamelde junk in de workshop gooien, als resources om andere spullen te maken.
- Veel items kun je opslaan als je in workshop modus zit, zodat je ze weer elders kunt plaatsen zonder dat dit resources vraagt (dit zie je door een getal wat bij het selecteren van het onderdeel komt te staan)
- Iedere workbench, of het nou een weapon, armor, of chemistry station is, deelt de resources met elkaar. Als je dus in een weapon workbench een junk item gooit, is deze ook beschikbaar in de armor workbench (binnen hetzelfde dorpje!)
- Met een Charisma build character kun je de local leader perk nemen, je kunt dan verschillende dorpjes met elkaar verbinden en resources delen over de dorpjes heen. Deze heb je ook nodig om zelf winkeltjes te maken.
- Je hebt een bepaalde perk nodig om zelf workbenches te kunnen maken, dit zie je zodra je er eentje selecteert om te bouwen. (maar over het algemeen heb je dit niet nodig want je kunt de bestaande workbench verplaatsen naar een andere plek in je dorp)
Beetje duidelijker zo?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2016 11:12 ]
Nee, dat weet ik wel. Ik denk dat mijn vraag inderdaad niet duidelijk was. Wat ik bedoel is hoe verplaats je een workbench? Ik had het over "store", mijn fout. Ik begrijp dat als je bv. een workbench van de ene settlement naar de andere wilt brengen je dan een supply line nodig hebt, of wat betreft het maken van een bench of het delen van resources (waarvoor inderdaad Local Leader is vereist).Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 11:11:
[...]
Ik weet niet of ik al je vragen goed begrijp, maar het werkt als volgt:
- Zodra je toegang hebt tot een Workshop kun je in workshop mode zaken bouwen, verplaatsen, scrappen of opslaan.
- Je kunt verzamelde junk in de workshop gooien, als resources om andere spullen te maken.
- Veel items kun je opslaan als je in workshop modus zit, zodat je ze weer elders kunt plaatsen zonder dat dit resources vraagt (dit zie je door een getal wat bij het selecteren van het onderdeel komt te staan)
- Iedere workbench, of het nou een weapon, armor, of chemistry station is, deelt de resources met elkaar. Als je dus in een weapon workbench een junk item gooit, is deze ook beschikbaar in de armor workbench (binnen hetzelfde dorpje!)
- Met een Charisma build character kun je de local leader perk nemen, je kunt dan verschillende dorpjes met elkaar verbinden en resources delen over de dorpjes heen. Deze heb je ook nodig om zelf winkeltjes te maken.
- Je hebt een bepaalde perk nodig om zelf workbenches te kunnen maken, dit zie je zodra je er eentje selecteert om te bouwen. (maar over het algemeen heb je dit niet nodig want je kunt de bestaande workbench verplaatsen naar een andere plek in je dorp)
Beetje duidelijker zo?
Een reeds geplaatst item kun je oppakken met (geloof ik) E en dan herplaatsen. Ik weet alleen niet of dat gaat met items die al geplaatst waren voordat ik op locatie aankwam. Zelf geplaatste items kun je wel sowieso oppakken en verplaatsen.
Forever raver!
items die je stored, kun je in dezelfde settlement opnieuw plaatsen.
Gewoon naar de keuze voor bouwen gaan, en je ziet er een 1 (of meer) onder staan.
Die kun je plaatsen zonder aan de voorwaarde te voldoen om ze te bouwen.
Met de supply lines deel je overigens alleen resources, geen stored items.
Het is dus niet mogelijk een workbench te verplaatsen naar een andere settlement.
Gewoon naar de keuze voor bouwen gaan, en je ziet er een 1 (of meer) onder staan.
Het is dus niet mogelijk een workbench te verplaatsen naar een andere settlement.
Oké, ik zal dat vanavond eens proberen. Bedankt voor de info, en jij ook douwester.Techno Overlord schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 11:25:
Een reeds geplaatst item kun je oppakken met (geloof ik) E en dan herplaatsen. Ik weet alleen niet of dat gaat met items die al geplaatst waren voordat ik op locatie aankwam. Zelf geplaatste items kun je wel sowieso oppakken en verplaatsen.
Ah, dus het delen heeft alleen betrekking op resources.M a r c o schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 11:27:
items die je stored, kun je in dezelfde settlement opnieuw plaatsen.
Wat betreft het storen van items, dat geldt dan ook voor benches? Ik probeerde gisteren de chemistry station te verplaatsen, omdat die op zo'n idiote plek staat in Sanctuary. De mogelijkheid voor store verscheen niet in beeld. Of moet dat dus op de manier zoals Techno Overlord beschrijft?
[ Voor 3% gewijzigd door Meister Sachs op 09-02-2016 11:36 ]
volgens mij kun je die ook gewoon storen en opnieuw plaatsen.
Of anders kun je hem ook altijd oppakken, en al lopend naar de nieuwe plek brengen.
Of anders kun je hem ook altijd oppakken, en al lopend naar de nieuwe plek brengen.
Ik zal vanavond direct jullie suggesties uitproberen, want zodra je bepaalde aspecten van het hele settlement gebeuren beter begint door te krijgen, wordt het ook steeds leuker. Bedankt allemaal.
Net de update doorgevoerd op de PS4.
Ligt het aan mij of bibbert het beeld (soms de personages soms de achtergrond) nu?
Het lopen gaat verder wel goed.
Het is me voorheen niet opgevallen in ieder geval.
Ligt het aan mij of bibbert het beeld (soms de personages soms de achtergrond) nu?
Het lopen gaat verder wel goed.
Het is me voorheen niet opgevallen in ieder geval.
De update heeft mij niet gebracht wat ik ervan verwacht heb. Ik kan nog steeds "Taking Independence" niet voltooien.
Elect a clown, expect a circus.
Na opslaan en een andere missie heb ik het bibberen niet meer gezien. Zal die ene missie geweest zijn (een railroad missie, iets met h2-22). Ik hou het in de gaten.
Niet elk object kun je in store zetten. Voorbeeldje is een bbq-grill, deze ken je wel verplaatsen of scrapen, maar niet in store zetten.alexander1685 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 09:39:
Hoe zit het eigenlijk met het assignen van settlers aan voedsel?
Ik heb het idee dat ze het bij sommige settlements zelf oppakken (dus ik plant crops, en gelijk begint iemand ze te verzorgen), terwijl ik bij andere settlements mensen echt moet toewijzen aan een taak...
Dat hele settlement gebeuren heeft veel potentie, maar zoals veel andere dingen: de uitleg is echt om te huilen.
Ik heb het idee dat ze het bij sommige settlements zelf oppakken (dus ik plant crops, en gelijk begint iemand ze te verzorgen), terwijl ik bij andere settlements mensen echt moet toewijzen aan een taak...
Dat hele settlement gebeuren heeft veel potentie, maar zoals veel andere dingen: de uitleg is echt om te huilen.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Een settler kan tot en met 6 crops (zo uit mijn hoofd, exacte aantal wordt wel gemeld tijdens de tutorial) verzorgen. Als hij geen 6 crops verzorgt dan pakt ie ook automatisch nieuwe mee, is mijn ervaring in ieder geval.Jeroenneman schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:14:
Veel settlements hebben al settlers op het moment dat jij ze vindt/bevrijdt/etc. En die gaan gewoon door waar ze mee bezig waren. Ik vind het vooral gewoon overzichtelijk om alles zelf toe te wijzen.Jeroenneman schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:14:
Hoe zit het eigenlijk met het assignen van settlers aan voedsel?
Het is 1 settler per 6 planten. En 1 settler per 3 defense posts.
Hafermaut schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:20:
[...]
Veel settlements hebben al settlers op het moment dat jij ze vindt/bevrijdt/etc. En die gaan gewoon door waar ze mee bezig waren. Ik vind het vooral gewoon overzichtelijk om alles zelf toe te wijzen.
Aha, dat zou het wel eens kunnen zijn, dat ze automatisch andere crops meepakken!Aganim schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:20:
[...]
Een settler kan tot en met 6 crops (zo uit mijn hoofd, exacte aantal wordt wel gemeld tijdens de tutorial) verzorgen. Als hij geen 6 crops verzorgt dan pakt ie ook automatisch nieuwe mee, is mijn ervaring in ieder geval.
Maar, 3 defense posts per settler? Hoe werkt dat dan? Je kunt toch niet op drie plaatsen tegelijk waken?
Ze patrouilleren.Jeroenneman schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:22:
Maar, 3 defense posts per settler? Hoe werkt dat dan? Je kunt toch niet op drie plaatsen tegelijk waken?
Haha, goed om te weten!Hafermaut schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:05:
[...]
Ze patrouilleren.Net als met crops wijs je een settler toe aan één defense post en dan loopt 'ie tussen maximaal 3 defense posts heen en weer (en krijg je dus ook van max. 3 posts de defense bonus).
Zelfs bij Bethesda werden ze moe van Preston?Fixed an issue with Minutemen quests repeating improperly
ik ben bijzonder benieuwd of Preston nu eindelijk opnieuw met mij zal willen praten/volgen !!
gisteren mits nieuwe patch nog even gekeken...en preston wil me dus nog steeds niet volgen 
hij zegt wel dat ik naar de castle moet gaan maar wil me niet volgen ( krijg geen options wheel)
hij zegt wel dat ik naar de castle moet gaan maar wil me niet volgen ( krijg geen options wheel)
Al geprobeerd om naar de castle te gaan? Grote kans dat die dan magisch daar gewoon staat. Na de quest bij de castle kan je preston dan weer gewoon meenemen.Spastjen schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:26:
gisteren mits nieuwe patch nog even gekeken...en preston wil me dus nog steeds niet volgen
dat klinkt zo evident...dat ik het vanavond even ga moeten proberen ;p
keep you posted!
keep you posted!
We know you’re ready to learn what’s coming for Fallout 4 DLC. We’re not far off, and we think you’ll be excited.
We’re also doing a complete overhaul of Fallout 4 Survival mode. Food, sleep, diseases, danger and more. Stay tuned.
Dat was m dus jammer genoeg niet...Ardjee schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:28:
[...]
Al geprobeerd om naar de castle te gaan? Grote kans dat die dan magisch daar gewoon staat. Na de quest bij de castle kan je preston dan weer gewoon meenemen.
heb s online gezocht en ik blijk niet de enige te zijn...silly Preston!
Ik wacht speciaal met de rest van de minutemen quests om hem te kunnen gebruiken
Heel gaaf! Vond het al erg jammer dat de hoogste moeilijkheidsgraad dit nu niet heeft. Ik hoop wel dat het nog onderdeel wordt van een update, maar waarschijnlijk wordt het een DLC.
Verwijderd
Is het iemand al eens opgevallen dat als je geen radio gebruikt, je in spannende situaties een wel heel bekend deuntje hoort? Je hoort een aantal maten van de tune van Return to castle Wolfenstein.
Toch een paar kleiene dingetjes die opvallen. Soms laadt het spel niet door en loopt het vast. Vaak gebeurt dit als je een gebouw in gaat. Het bouwen/verbouwen van een settlement is erg leuk ware het niet dat het bouwproces beter kan. Ik had al eens de wens uitgesproken dat het zoals Rollercoaster zou moeten zijn. Dat bouwt lekker weg. Nu is het moeizaam en je heb geen overzicht. Ook kan je de grond niet afvlakken. Grafisch had het beter gekund. Verhaallijn is wel leuk.
Toch een paar kleiene dingetjes die opvallen. Soms laadt het spel niet door en loopt het vast. Vaak gebeurt dit als je een gebouw in gaat. Het bouwen/verbouwen van een settlement is erg leuk ware het niet dat het bouwproces beter kan. Ik had al eens de wens uitgesproken dat het zoals Rollercoaster zou moeten zijn. Dat bouwt lekker weg. Nu is het moeizaam en je heb geen overzicht. Ook kan je de grond niet afvlakken. Grafisch had het beter gekund. Verhaallijn is wel leuk.
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2016 17:30 ]
DLC INFO !
De eerste uitbreiding komt uit in maart, kost 10 euro en heet Automatron. Hierin laat de mysterieuze Machinist hordes aan kwaadaardige robots vrij in de Commonwealth, waaronder Robobrain uit Fallout New Vegas. Met de onderdelen van de robots die jij verslaat, kan jij weer je eigen robot companion maken.
Vanaf april kunnen we voor 5 euro zelf kooien ontwerpen en maken om gevaarlijke beesten zoals Deathclaws te verzamelen met de Wasteland Workshop. De gevangen beesten kan je vervolgens temmen of laten vechten.
Tot slot brengt Bethesda in mei Far Harbor uit voor 25 euro, waarin je van Valentine’s Detective Agency een nieuwe zaak krijgt toegewezen. Aan jou de taak om een vermiste jongedame en een kolonie synths te vinden op het mysterieuze Far Harbor, waar hogere levels van radiatie een gevaarlijker gebied hebben gecreëerd.
Omdat Bethesda nog flink wat uitbreidingen willen gaan uitbrengen, gaat de prijs van de Season Pass per 1 maart omhoog naar 50 euro. Voor 1 maart kost deze 30 euro en als je geïnteresseerd bent, kan je jezelf via Bethesda.net inschrijven voor beta’s van de DLC.
De eerste uitbreiding komt uit in maart, kost 10 euro en heet Automatron. Hierin laat de mysterieuze Machinist hordes aan kwaadaardige robots vrij in de Commonwealth, waaronder Robobrain uit Fallout New Vegas. Met de onderdelen van de robots die jij verslaat, kan jij weer je eigen robot companion maken.
Vanaf april kunnen we voor 5 euro zelf kooien ontwerpen en maken om gevaarlijke beesten zoals Deathclaws te verzamelen met de Wasteland Workshop. De gevangen beesten kan je vervolgens temmen of laten vechten.
Tot slot brengt Bethesda in mei Far Harbor uit voor 25 euro, waarin je van Valentine’s Detective Agency een nieuwe zaak krijgt toegewezen. Aan jou de taak om een vermiste jongedame en een kolonie synths te vinden op het mysterieuze Far Harbor, waar hogere levels van radiatie een gevaarlijker gebied hebben gecreëerd.
Omdat Bethesda nog flink wat uitbreidingen willen gaan uitbrengen, gaat de prijs van de Season Pass per 1 maart omhoog naar 50 euro. Voor 1 maart kost deze 30 euro en als je geïnteresseerd bent, kan je jezelf via Bethesda.net inschrijven voor beta’s van de DLC.
Far Harbor klinkt wel interessant en heel leuk, maar die andere twee lijken me eerder veredelde mods (Robco Certified anyone?).
Jammer.
Maar ben benieuwd hoe Far Harbor gaat zijn. Ik hoop dat het leuker wordt dan Point Lookout
Nog $20. Dus dat zullen nog 1 á 2 DLC zijn. Hoop ikXIIITD schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 17:52:
Omdat Bethesda nog flink wat uitbreidingen willen gaan uitbrengen [...]
Tenzij ze een hoop van die lame $5,- DLC uitbrengen, natuurlijk
[ Voor 26% gewijzigd door anandus op 16-02-2016 18:00 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
meteen nog maar ff de season pas uit de ps store geplukt nu die nog 29,99 is. klinkt allemaal erg leuk dus ben benieuwd
Die eerste DLCs lijken mij ook weinig aan. Far Harbor kijk ik dan naar uit.anandus schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 17:54:
[...]
Maar ben benieuwd hoe Far Harbor gaat zijn. Ik hoop dat het leuker wordt dan Point Lookout
[...]
Oh ja Point Lookout... Beste DLC FallOut ooit!

Inderdaad, op die mods zit ik niet echt te wachten. Extra story/gebied DLC wil ik zien. Met Fallout 3 waren alle DLC's nieuwe gebieden met nieuw verhaal dus ik hoop dat dat hier ook gaat komen. Met die gedachte had ik de season pass al gekocht, misschien had ik beter kunnen wachten.
Dat Nick Valentine verhaal klinkt inderdaad wel erg leuk, ik vond zijn personage en sidequests sowieso een van de leuksten.
Ik moet wel zeggen dat ik het hele crafting / settlements gebeuren uit FO4 ook helemaal links heb laten liggen, maar dat was natuurlijk al wel een indicatie dat ze zich daar meer op zouden gaan richten. Omdat dat helemaal niet in de vorige Fallouts zat. Dus ik had het wel een beetje kunnen weten. Ik heb wel een beetje Sanctuary Hills opgeschoond maar verder niet.
Dat Nick Valentine verhaal klinkt inderdaad wel erg leuk, ik vond zijn personage en sidequests sowieso een van de leuksten.
Ik moet wel zeggen dat ik het hele crafting / settlements gebeuren uit FO4 ook helemaal links heb laten liggen, maar dat was natuurlijk al wel een indicatie dat ze zich daar meer op zouden gaan richten. Omdat dat helemaal niet in de vorige Fallouts zat. Dus ik had het wel een beetje kunnen weten. Ik heb wel een beetje Sanctuary Hills opgeschoond maar verder niet.
[ Voor 41% gewijzigd door GekkePrutser op 16-02-2016 21:06 ]
Toch zonde, maar 1 story DLC (en pas in mei) en dan toch de prijs verhogen. Wat extra enemies en crafting opties zit ik niet echt op te wachten.
Zoals DLC in New Vegas opgepakt is zou ik het graag weer zien.
Het zou wel kunnen dat er 4-5 story DLC's komen. In de tijd van FO3 en NV kwam er altijd maar 1 tegelijk uit namelijk.KingKoning schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 21:13:
Toch zonde, maar 1 story DLC (en pas in mei) en dan toch de prijs verhogen. Wat extra enemies en crafting opties zit ik niet echt op te wachten.
Ik hoop het tenminste...
Op zich vind ik het trouwens geen slecht idee om Story DLC in de bestaande wereld af te laten spelen in plaats van losse wereldjes zoals in voorgaande games. Er zijn nog genoeg gebouwen te verkennen en dat maakt het spel als geheel wat interessanter dan een questline in een apart gebied die je dan 1x doorloopt en dan nooit meer bekijkt.
En helemaal ideaal gezien (maar dit is een onmogelijke wens) zou ik graag zien dat het einde werd geretconned zoals met FO3: Broken Steel.
spoiler:
Dat je dan een optie zou hebben om het institute minder 'evil' te maken als je het zelf overgenomen hebt na Shaun's dood, en de mensen in de bovenwereld kan helpen bijv. samen met de minutemen. Op zich ligt daar nog een heleboel waar wat mee gedaan zou kunnen worden. Want het institute einde is niet echt 'af' wat mij betreft.
[ Voor 22% gewijzigd door GekkePrutser op 16-02-2016 21:20 ]
Ik ga de season pass niet kopen en afwachten of 'Far Harbor' de aankoop waard zal zijn. De eerste twee dlc's kunnen net zo goed gimmicky teleurstellingen worden. Wat ik lees maakt mij niet enthousiast.
We zien nu al dat we niet alleen maar fikse toevoegingen zoals 'Point Lookout' en 'Lonesome Road' zullen krijgen... Net zoals bij Skyrim het geval was.
We zien nu al dat we niet alleen maar fikse toevoegingen zoals 'Point Lookout' en 'Lonesome Road' zullen krijgen... Net zoals bij Skyrim het geval was.
[ Voor 5% gewijzigd door Arrahant op 16-02-2016 21:41 ]
Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant
Verwijderd
ze zeggen dat er meer komt dan deze 3, misschien komt er nog 5 andere stories, waarvan 3 in een paarte map zitten ofzo. op 1 afwachten zegt niet veel voor wat erna komt.
ik heb de season pas wel aangeschaft, eige robot minion maken klint leuk en far harbour ook, de story dlc waren altijd wel leuk bij fallout3 en new vegas en dit bespaart toch bijna de helft van de nieuwe prijs nu:)(alle dlc zit erin, niet alleen deze 3)
edit:
ik moet wel zeggen, de 2de met die traps wordt ik midner warm van, maarja ik zie het maar als een bonus, de 2 die ik wil zijn otch los same al 35 euro en nu 30 euro via season pass)
ik heb de season pas wel aangeschaft, eige robot minion maken klint leuk en far harbour ook, de story dlc waren altijd wel leuk bij fallout3 en new vegas en dit bespaart toch bijna de helft van de nieuwe prijs nu:)(alle dlc zit erin, niet alleen deze 3)
edit:
ik moet wel zeggen, de 2de met die traps wordt ik midner warm van, maarja ik zie het maar als een bonus, de 2 die ik wil zijn otch los same al 35 euro en nu 30 euro via season pass)
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2016 08:46 ]
Heb ook getwijfeld maar heb toch de season pass nog maar voor deze prijs aangeschaft. Hoop op meer story dlc! Als ze zeggen dat Far Harbor erg groot is vertrouw ik dat wel bij Bethesda. Hoop dat ze me niet teleurstellen!
Dit jaar zal dat in ieder geval niet het geval zijn.Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 08:45:
ze zeggen dat er meer komt dan deze 3, misschien komt er nog 5 andere stories, waarvan 3 in een paarte map zitten ofzo. op 1 afwachten zegt niet veel voor wat erna komt.
Er komt nog voor $20,- aan onaangekondigde DLC dit jaar. Far Harbor is $25, dus qua story-DLC zal er max 1 medium of 2 kleine aankomen.
Ik denk dat we blij mogen zijn met max 3 story DLC net als bij Skyrim en Fallout:NV
Ik tel er 4: Dead Money, Honest Hearts, Old World Blues en Lonesome RoadCaelorum schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:22:
Ik denk dat we blij mogen zijn met max 3 story DLC net als bij Skyrim en Fallout:NV
Blij is nogal een overstatement. Al vond ik de DLC's van NV geweldig, die van Oblivion, Skyrim en FO3 vond ik echter weggegooid geld.Caelorum schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:22:
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Zijn er meer mensen die is opgevallen dat de limiet voor planten per settler na patch 1.3 ineens op 10 ligt, of ben ik slachtoffer geworden van niet-gedocumenteerde functie van een mod? Niet dat ik klaag natuurlijk.Hafermaut schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:20:
[...]
Wat betreft DLC, Far Harbor klinkt nog niet echt als een stukje vernieuwende DLC imho. Maar we zullen het zien, doorgaans zit de DLC van Bethesda wel snor.
Limiet voor planten? of limiet voor aantal food? Want in eerste instantie was het toch zo dat een settler max 6 food aan planten verzorgt, of dat nou 12x corn of 6x mutfruit was maakte volgens mij niet uit.Aganim schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 12:08:
[...]
Zijn er meer mensen die is opgevallen dat de limiet voor planten per settler na patch 1.3 ineens op 10 ligt, of ben ik slachtoffer geworden van niet-gedocumenteerde functie van een mod? Niet dat ik klaag natuurlijk.![]()
Wat betreft DLC, Far Harbor klinkt nog niet echt als een stukje vernieuwende DLC imho. Maar we zullen het zien, doorgaans zit de DLC van Bethesda wel snor.
Verder geen idee of dit veranderd is sinds laatste patch.
Dat verklaart, max. 6 planten stond mij bij. Het viel me ineens op dat diverse settlers meer planten konden bewerken, de verwarring zal zijn ontstaan omdat mijn eerste settlement vooral planten bevatte die 1 food leveren.Ardjee schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 12:17:
[...]
Limiet voor planten? of limiet voor aantal food? Want in eerste instantie was het toch zo dat een settler max 6 food aan planten verzorgt, of dat nou 12x corn of 6x mutfruit was maakte volgens mij niet uit.
Verder geen idee of dit veranderd is sinds laatste patch.
Heb even het nieuwsbericht gecheckt van Bethesda. Dit klinkt wel goed:
enFar Harbor features the largest landmass for an add-on that we’ve ever created, filled with new faction quests, settlements, lethal creatures and dungeons. Become more powerful with new, higher-level armor and weapons. The choices are all yours.
And more important, that this is only the beginning. We have plans for more.
Game uitgespeeld
180 uur in zitten 
Wat een toffe game zeg! Maar het einde(welke ik koos) viel zwaar tegen.
Is Fallout New Vegas nog de moeite waard? Heb de ultimate edition al een paar jaar in mijn steam account staan
Overigens nadat je het uitgespeeld hebt, komen er nog dingen vrij? of kan ik hem al verwijderen? ^^
Is Fallout New Vegas nog de moeite waard? Heb de ultimate edition al een paar jaar in mijn steam account staan
Overigens nadat je het uitgespeeld hebt, komen er nog dingen vrij? of kan ik hem al verwijderen? ^^
I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.
Alle eindes vallen volgens mij tegen. Gaat vooral om het rondstruinen en zijmissies voor mij. Er komen geloof ik geen extra dingen vrij, je kunt gewoon de rest van de map exploren.weszz schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:50:
Game uitgespeeld180 uur in zitten
Is Fallout New Vegas nog de moeite waard? Heb de ultimate edition al een paar jaar in mijn steam account staan![]()
New Vegas is zeker de moeite nog waard! Wel lelijke graphics maar met wat mods nog prima te doen. Game/gunplay is minder goed maar de RPG gameplay en verhalen vind ik erg tof.
NV vind ik persoonlijk als totaalplaatje beter dan 4. Ja de graphics en gunplay zijn minder, maar de gameplay en storyline(s) zijn vele malen beter.
En de DLC's zijn geweldig.
En de DLC's zijn geweldig.
[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 17-02-2016 15:00 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
21:9 fix voor Fallout 4 http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/9264/?
FYI: Dagaanbieding bij bol.com, PC versie voor 35 euro.
https://www.bol.com/nl/p/...ownload/9200000048076409/
https://www.bol.com/nl/p/...ownload/9200000048076409/
KLIK meer info en wat plaatjes van de nieuwe dlc's.
Misschien lees ik eroverheen maar wat voor nieuwe info?TRASH_LORD schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 19:48:
KLIK meer info en wat plaatjes van de nieuwe dlc's.
Je leest eroverheenanandus schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 19:55:
[...]
Misschien lees ik eroverheen maar wat voor nieuwe info?
Er staat "meer info" en geen "nieuwe info"
DLC achievements staan op steam:

-Robot Hunter

-The Most Toys

-Headhunting

-Mechanical Menace

-Restoring Order

-Robot Hunter

-The Most Toys

-Headhunting

-Mechanical Menace

-Restoring Order
[ Voor 74% gewijzigd door Uncle Mel op 19-02-2016 19:48 ]
Voor iedereen die nog performance problemen heeft in de steden: zet de shadow distance op medium!!!!!!! Dit levert een boost op van tenminste 30 fps t.o.v. high. 30 fps extra dankzij 1 kleine aanpassing. Je kunt nu misschien ook de godrays quality verhogen naar high.
Ik draai de high preset, met medium shadow distance, high godrays. Ik haal overal 60 fps op 1080p. Gtx 970, i5-4590.
Grafisch vind ik het verschil tussen medium shadow distance en high heel klein. Op medium zijn er enkele tientallen meters aan schaduwen te zien. Genoeg voor mij. De constante 60 fps speelt heerlijk. Met high shadow distance voelt het spel heel laggy aan in de steden, dat speelt veel minder fijn.
Alternatief is de shadow boost mod. Die lost het probleem ook op.
Ik draai de high preset, met medium shadow distance, high godrays. Ik haal overal 60 fps op 1080p. Gtx 970, i5-4590.
Grafisch vind ik het verschil tussen medium shadow distance en high heel klein. Op medium zijn er enkele tientallen meters aan schaduwen te zien. Genoeg voor mij. De constante 60 fps speelt heerlijk. Met high shadow distance voelt het spel heel laggy aan in de steden, dat speelt veel minder fijn.
Alternatief is de shadow boost mod. Die lost het probleem ook op.
Pff. Ik moet de shadows in zijn geheel uit zetten met die mod om het enigszins speelbaar te houden (nog steeds haal ik de 30fps niet). 30fps meer is nogal afhankelijk van het systeem
Ik haal de 30fps überhaupt niet, zelfs met alles op low
Daar heb je een punt ja. Voor de volledigheid had er moeten staan: "rond de 30 fps extra indien je ongeveer de volgende specs hebt: GTX 970, i5-4590".Caelorum schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 11:00:
Pff. Ik moet de shadows in zijn geheel uit zetten met die mod om het enigszins speelbaar te houden (nog steeds haal ik de 30fps niet). 30fps meer is nogal afhankelijk van het systeem
Toch denk ik dat er op een zwakker systeem ook een groot verschil in speelbaarheid moet zijn tussen high en medium. Als het op shadow distance high een slideshow is met 2 fps, en op shadow distance medium krijg je ineens 10 fps, dan is al dat ook al een flinke verbetering
Verwijderd
Ik moet zeggen dat het spel goed speelt op de mindere grafische computers. Ik heb een I3-3225 (3de generatie Intel) met 8GB RAM en een low profile HD7750. Fallout 4 staat geinstalleerd op een ssd. Ik heb geen last van stotteringen tot nu toe en het spel speelt vloeiend.
Onderstaand mijn instellingen. In het tabblad 'view distance' staat alles op een kwart en distant en object staan beide op high.
Onderstaand mijn instellingen. In het tabblad 'view distance' staat alles op een kwart en distant en object staan beide op high.

Net 1.4 beta binnengekregen via Steam. Hier en daar wat fixes enzo ... jammer wel dat we dit niet kregen in november...
Let op:
Globaal spoiler beleid
-Details over de mainquest of grotere sidequest -> spoilertag
-Locatie van "one of a kind" wapens -> spoilertag
-Locatie van reguliere vijanden, wapens etc -> spoiler niet nodig.
Gebruik vooral je gezonde verstand!
Globaal spoiler beleid
-Details over de mainquest of grotere sidequest -> spoilertag
-Locatie van "one of a kind" wapens -> spoilertag
-Locatie van reguliere vijanden, wapens etc -> spoiler niet nodig.
Gebruik vooral je gezonde verstand!