even een vraag. iemand gaf de tip om je wapens een andere naam te geven om het overzichtelijk te houden, maar ik speel op de PS4 en volgens mij is de optie om namen te wijzigen niet aanwezig, klopt dit?
Zonder hulp, cheats of mods heb ik 4 van die rekken volCaelorum schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 09:49:
[...]
Ik ben op zich wel blij. Zonder hulp buitenaf heb ik al 1 zo'n rack vol (zo'n ronddraai ding). Ben benieuwd hoeveel er nog zijn ^^

[ Voor 15% gewijzigd door Phuncz op 29-12-2015 10:13 ]
naar wapen workbench gaan, cursor op wapen zetten (nog niet op X drukken) en dan op driehoekje drukken.Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 10:00:
even een vraag. iemand gaf de tip om je wapens een andere naam te geven om het overzichtelijk te houden, maar ik speel op de PS4 en volgens mij is de optie om namen te wijzigen niet aanwezig, klopt dit?
Verwijderd
ooh in de workbench, logisch.. thanks man!M a r c o schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 10:19:
[...]
naar wapen workbench gaan, cursor op wapen zetten (nog niet op X drukken) en dan op driehoekje drukken.
Een gamer heeft Fallout 4 uitgespeeld op Survival mode en 0 kills YouTube: Fallout 4 - Zero Kills/Survival - Part 01. Het zou mij niet lukken, snipe alles wat in mijn vizier terecht komt.
Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."
Ik heb nu 2 rekken vol en zo'n soort display boekenkast. Je kan nog ff.Caelorum schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 09:49:
[...]
Ik ben op zich wel blij. Zonder hulp buitenaf heb ik al 1 zo'n rack vol (zo'n ronddraai ding). Ben benieuwd hoeveel er nog zijn ^^
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Ik kwam er gisteren bij toeval achter. Het ziet er cool uit en is voor mij bovendien een goede manier om mijn 'winkelstraatje' bij de Starlight Drive-in wat meer kleur te geven.Phuncz schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 08:04:
Je kan een blauwe display-case bouwen in een settlement en deze dan vanuit je inventory transferen (ze staan onder Misc als "xxxx Bobblehead"), dan kan je ze overzichtelijk zien. Met eventueel lijsten/kaarten online kun je dan zien welke je mist en eventueel waar je ze vind.
Hetzelfde kan je doen met tijdschriften, daar bestaan ook rekken voor (soort postkaart-rekje) waar je hetzelfde mee kan doen.
behalve de bobbleheads en de tijdschrift rekken.... zijn er nog zo'n spullen?
zou leuk zijn moesten we armour displays ook hebben!
zou leuk zijn moesten we armour displays ook hebben!
Je kan je power armors (zonder fusion cores, anders worden ze gejat haha!) op een rijtje zetten
Phuncz schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 10:12:
[...]Zonder hulp, cheats of mods heb ik 4 van die rekken vol[...]
Flagg schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 12:48:
[...]Ik heb nu 2 rekken vol en zo'n soort display boekenkast. Je kan nog ff.
Mja, heb ik nog wat te spelen
[ Voor 11% gewijzigd door Caelorum op 29-12-2015 17:27 ]
Verwijderd
Ik speel op PS4 & na verloop van tijd werd ik best ziek van de diamond city radio, classic vind ik maar niets dus speelde ik een tijdje zonder radio. Ook dit ging natuurlijk vervelen, dus heb ik een nieuwe oplossing bedacht.
Ik heb gewoon wat muziek in Fallout stijl op m'n USB gezet en speel die met mediaspeler af tijdens het spelen. Uiteraard heb ik de volumes op elkaar afgestemd zodat het overeenkomt met wanneer je met de radio speelt!
Creatieve oplossing, zo heb ik nu 70 afwisselende muziekjes in fallout stijl & wanneer ik ze zat ben doe ik er weer nieuwe op!
Ik heb gewoon wat muziek in Fallout stijl op m'n USB gezet en speel die met mediaspeler af tijdens het spelen. Uiteraard heb ik de volumes op elkaar afgestemd zodat het overeenkomt met wanneer je met de radio speelt!
Creatieve oplossing, zo heb ik nu 70 afwisselende muziekjes in fallout stijl & wanneer ik ze zat ben doe ik er weer nieuwe op!
Leuk idee, maar je mist wel de interactie. Op de radio wordt ook gesproken over de dingen die jij meemaakt in the commonwealth. Op de PC gebruik ik er een mod voor: 111 extra tracks in dezelfde stijl.
Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack
Wat is dat nou voor instelling? Moet ook nog werken?Caelorum schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 17:26:
[...]
[...]
![]()
Mja, heb ik nog wat te spelenHeb er ook niet zoveel uur in zitten. Moet ook nog werken ^^
Heb trouwens al 3 rekken + boekenkast vol had er eentje in de hoek gemist.
Nu lvl 70 overigens en mijn uni point quest zit nog steeds muurvast.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
sommigen hebben naast werk ook nog vrouw en kind. Kom zelf helaas te weinig toe aan FallOut.
Ja doe je die toch weg? Tis wel fallout waar we over praten he?MeneerKrab schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:44:
sommigen hebben naast werk ook nog vrouw en kind. Kom zelf helaas te weinig toe aan FallOut.
En nog werken ook.... waar ben je mee bezig? :-P
[ Voor 8% gewijzigd door Harribo op 30-12-2015 14:11 ]
Eén kind maar, wat loop je nou te piepen. En dat kind heeft zeker ook niet eens de waterpokken. Mazzelaar.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Dat kan je toch zo oplossen met radaway?Shabbaman schreef op woensdag 30 december 2015 @ 18:04:
Eén kind maar, wat loop je nou te piepen. En dat kind heeft zeker ook niet eens de waterpokken. Mazzelaar.
Ach een dag heeft 24 uur... vrouw en kinderen moeten ook eens slapen...MeneerKrab schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:44:
Gisteren voor het eerst de BOS questline wat verder verkend. Helaas vind mijn PC dat dus echt echt echt niet leuk. Heb met console commands the LOD moeten veranderen. bomen uitzetten en wireframe aan (zodat textures niet worden geladen) allee maar om niet met een slideshow van half a 1 frame per seconde te eindigen 
Verder wel leuk spel natuurlijk, alleen jammer dat ik dat stuk niet lekker heb kunnen spelen.
Verder wel leuk spel natuurlijk, alleen jammer dat ik dat stuk niet lekker heb kunnen spelen.
Dat is echt heel jammer van het spel.Caelorum schreef op donderdag 31 december 2015 @ 12:13:
Gisteren voor het eerst de BOS questline wat verder verkend. Helaas vind mijn PC dat dus echt echt echt niet leuk. Heb met console commands the LOD moeten veranderen. bomen uitzetten en wireframe aan (zodat textures niet worden geladen) allee maar om niet met een slideshow van half a 1 frame per seconde te eindigen
Ik heb een i5 quad core, laatste generatie met 8gb en een hd6870.
Qua snelheid kan ik wel redelijk spelen. Ik heb ook niet van die hoge eisen en speel op medium.
Maar wat voor mij de bottleneck was, was de hoeveelheid data die per seconde geladen werd van schijf. Ik moet dit spel gewoon van ssd spelen anders krijg ik ook zo'n framerate festijn. In de stad schokt ie een enkele keer.
Als ik in mijn geval 16 gb en een paar meer gb's videokaart geheugen (heb nu geloof ik 1 gb) dan had ik veel soepeler gespeeld. Het ligt bij mij dus niet zozeer aan de snelheid van de cpu's maar aan de hoeveelheid geheugen nu.
Ligt aan de fillrate van de GPU en de hoveelheid RAM van de grafische kaart voornamelijk. De SSD kan het wel bijbenen, maar de oudere grafische kaarten kunnen gewoon niet alle textures in het geheugen laden en ook nog eens die hoeveelheid textures naar de GPU zelf pushen.
Ik speel zelf met een HD5850 1GB en dan merk je het echt. Als ik 10% overclock draait het spel een stuk soepeler.
Ik speel zelf met een HD5850 1GB en dan merk je het echt. Als ik 10% overclock draait het spel een stuk soepeler.
Ik had zelf eerst ook last van flinke framerate drops in steden. Opgelost door Shadow Distance en Godrays naar beneden bij te schalen (uit mn hoofd naar medium vanaf high/ultra).
Meeste van de overage settings staan nog op ultra en/of high.
Draai nu overal soepeltjes 60 fps, tenzij het regent.
Dit overigens ook op een niet al te nieuw system (i5-2500k, R9280x, 8GB Ram) maar wel een SSD (850 Evo)
Meeste van de overage settings staan nog op ultra en/of high.
Draai nu overal soepeltjes 60 fps, tenzij het regent.
Dit overigens ook op een niet al te nieuw system (i5-2500k, R9280x, 8GB Ram) maar wel een SSD (850 Evo)
[ Voor 3% gewijzigd door KingKoning op 31-12-2015 13:01 ]
Dit is wel wat cryptisch... Heb je het overCaelorum schreef op donderdag 31 december 2015 @ 12:13:
spoiler:
het stukje vliegen in een vertibird
of verder?
Dat stukje jaar, heb sowieso wel veel framedrops, maar voor een grafische kaart die 20% onder minimum requirements presteert klaag ik niet. Wel heb ik alle shadows uit, godrays en zowat alle instellingen op medium tot low.Shabbaman schreef op donderdag 31 december 2015 @ 13:12:
[...]
Dit is wel wat cryptisch... Heb je het over
spoiler:het stukje vliegen in een vertibird
of verder?
Maar dit stukje, met die vergezichten en de hoeveelheid verschillende textures en polygonen was gewoon te veel. Ik was verbaasd over hoeveel ze op het scherm hebben gezet. Mijn eigen renderingengine was op zijn plaat gegaan waarschijnlijk ^^
Zijn er ook mensen hier die last hebben van een framerate drop wanneer de BOS met Vertibirds over je locatie heen vliegen?
Sinds gisteren merk ik dat op tijdens het spelen, eerst bij Revere Satellite Array en daarna bij Haymarket Mall. Valt me op dat wanneer de vertibird verschijnt dat de FPS soms drastisch omlaag gaan en als ik ESC indruk en ik kom in het menu dan reageert het spel wel normaal.
Overigens gaat de framerate drop uit zichzelf wel weg en werkt het spel verder wel gewoon lekker.
Sinds gisteren merk ik dat op tijdens het spelen, eerst bij Revere Satellite Array en daarna bij Haymarket Mall. Valt me op dat wanneer de vertibird verschijnt dat de FPS soms drastisch omlaag gaan en als ik ESC indruk en ik kom in het menu dan reageert het spel wel normaal.
Overigens gaat de framerate drop uit zichzelf wel weg en werkt het spel verder wel gewoon lekker.
[ Voor 6% gewijzigd door Allard Pruim op 31-12-2015 19:19 ]
Jup, maar dan wel op PS4. Zodra zo'n Vertibird over komt regelmatig framedrops. En al helemaal als ik dan ook in Boston rondloop.Allard Pruim schreef op donderdag 31 december 2015 @ 19:13:
Zijn er ook mensen hier die last hebben van een framerate drop wanneer de BOS met Vertibirds over je locatie heen vliegen?
Gelukkig, ben ik niet de enige dus. De rest van de game werkt hier overigens wel vloeiend met Godrays naar beneden gesteld.paul99 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 11:43:
[...]
Jup, maar dan wel op PS4. Zodra zo'n Vertibird over komt regelmatig framedrops. En al helemaal als ik dan ook in Boston rondloop.
Ik heb een HD7850 (met 2GB), minder dan de minimale systeemeisen... maar ik speel het op High met God Rays op Low zonder framedrops. Ik hield m'n hart vast voor wat er zou gebeuren als ik in Diamond City aankwam, omdat dat zo zwaar zou zijn voor de CPU. Mijn i5-760 (goed, @3.3Ghz), minder dan de minimale systeemeisen... wordt daar niet eens volledig belast. Nu is mijn monitor niet zo groot, dus wellicht zou je het kunnen proberen met een wat lagere resolutie. Of God Rays uit.Caelorum schreef op donderdag 31 december 2015 @ 15:33:
[...]
Dat stukje jaar, heb sowieso wel veel framedrops, maar voor een grafische kaart die 20% onder minimum requirements presteert klaag ik niet. Wel heb ik alle shadows uit, godrays en zowat alle instellingen op medium tot low.
Maar dit stukje, met die vergezichten en de hoeveelheid verschillende textures en polygonen was gewoon te veel. Ik was verbaasd over hoeveel ze op het scherm hebben gezet. Mijn eigen renderingengine was op zijn plaat gegaan waarschijnlijk ^^
Ik heb wel 12GB intern geheugen (don't ask), en ik heb het vermoeden dat die 2GB geheugen op de videokaart toch wel een vereiste is om hoge kwaliteit textures te kunnen gebruiken. Eigenlijk valt het me best mee hoe zwaar FO4 is. Aan de andere kant, ik heb geen idee wat er nodig is om het op Ultra te draaien.
Ik merk eigenlijk nooit framedrops. Had eerst een 660 GTX, maar die ging stuk en nu heb ik een 970 GTX. Maar ik merk met fallout 4 eigenlijk geen problemen. Had hem met de 660 op medium staan en nu alles op high.
De laadtijden zijn overigens wel super lang maar ik heb dan ook geen SSD.
De laadtijden zijn overigens wel super lang maar ik heb dan ook geen SSD.
gister nog een stukje gespeeld en toen er een flinke battle rond bunkerhill plaatsvond had ik toch het idee dat de fps iets naar beneden ging. Dat was wel met meerdere vliegtuigen, een paar kernexplosies en denk ik iets van 30npc's oid? verder heb ik hem niet onder de 50fps zien duiken en ziet en speelt het wat mij betreft gewoon vloeiend.Shabbaman schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 17:24:
[...]
Ik heb een HD7850 (met 2GB), minder dan de minimale systeemeisen... maar ik speel het op High met God Rays op Low zonder framedrops. Ik hield m'n hart vast voor wat er zou gebeuren als ik in Diamond City aankwam, omdat dat zo zwaar zou zijn voor de CPU. Mijn i5-760 (goed, @3.3Ghz), minder dan de minimale systeemeisen... wordt daar niet eens volledig belast. Nu is mijn monitor niet zo groot, dus wellicht zou je het kunnen proberen met een wat lagere resolutie. Of God Rays uit.
Ik heb wel 12GB intern geheugen (don't ask), en ik heb het vermoeden dat die 2GB geheugen op de videokaart toch wel een vereiste is om hoge kwaliteit textures te kunnen gebruiken. Eigenlijk valt het me best mee hoe zwaar FO4 is. Aan de andere kant, ik heb geen idee wat er nodig is om het op Ultra te draaien.
Nukezone FTW
Inderdaad, veel geheugen is nodig om het soepeltjes te kunnen spelen. Uiteraard moet de cpu en gpu ook wel redelijk zijn maar absoluut niet top. Mijn ervaring ook.Shabbaman schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 17:24:
[...]
Ik heb een HD7850 (met 2GB), minder dan de minimale systeemeisen... maar ik speel het op High met God Rays op Low zonder framedrops. Ik hield m'n hart vast voor wat er zou gebeuren als ik in Diamond City aankwam, omdat dat zo zwaar zou zijn voor de CPU. Mijn i5-760 (goed, @3.3Ghz), minder dan de minimale systeemeisen... wordt daar niet eens volledig belast. Nu is mijn monitor niet zo groot, dus wellicht zou je het kunnen proberen met een wat lagere resolutie. Of God Rays uit.
Ik heb gisteren weer eens gespeeld na een tijdje geen tijd te hebben gehad.. Heb wel het gevoel dat ik echt keuzes moet gaan maken nu maar weet nog niet welke kant ik op wil 
spoiler: Ik zit hiermee dus
Gisteren moest ik van de the Institute naar bunker hill om wat gasten van the railroad terug te gaan halen. Daar aangekomen was ook BoS ineens aan het vechten.. Nu speel ik het hele spel al voor BoS (altijd gedaan in alle Fallouts.) Dus die wilde ik niet afknallen.. Dus liet al die synt gasten maar vechten met de BoS en ik knalde enkel al die Railroad gasten af. The Railroad heb ik pas ontdekt en die hele questline nog niet gedaan, heb daar dus ook weinig mee.
Maar ik heb zo het idee dat ik dadelijk echt niet meer kan kiezen tussen BoS en the Institute. En die laatstgenoemde lijkt me ook wel tof eigenlijk.. keuzes, keuzes.. en dan gaan the minutemen zich er vast ook nog tegenaan bemoeien zo haha.
Maar ik heb zo het idee dat ik dadelijk echt niet meer kan kiezen tussen BoS en the Institute. En die laatstgenoemde lijkt me ook wel tof eigenlijk.. keuzes, keuzes.. en dan gaan the minutemen zich er vast ook nog tegenaan bemoeien zo haha.
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
TgR_KILLER schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:20:
Ik heb gisteren weer eens gespeeld na een tijdje geen tijd te hebben gehad.. Heb wel het gevoel dat ik echt keuzes moet gaan maken nu maar weet nog niet welke kant ik op wil
spoiler: Ik zit hiermee dusGisteren moest ik van de the Institute naar bunker hill om wat gasten van the railroad terug te gaan halen. Daar aangekomen was ook BoS ineens aan het vechten.. Nu speel ik het hele spel al voor BoS (altijd gedaan in alle Fallouts.) Dus die wilde ik niet afknallen.. Dus liet al die synt gasten maar vechten met de BoS en ik knalde enkel al die Railroad gasten af. The Railroad heb ik pas ontdekt en die hele questline nog niet gedaan, heb daar dus ook weinig mee.
spoiler:
Zodra je die quest doet zit je echt aan het eind idd.. De volgende quest die je van the institute krijgt, maakt je vijandelijk tegen de BoS. Daarna is de railroad aan de beurt.
Maar je kan de battle of bunker hill beter doen als je wat verder bent met de railroad.. Dan heb je namelijk de optie hen te waarschuwen.
Maar je kan de battle of bunker hill beter doen als je wat verder bent met de railroad.. Dan heb je namelijk de optie hen te waarschuwen.
Zonder het echt te spoileren:TgR_KILLER schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:20:
spoiler: Ik zit hiermee dusGisteren moest ik van de the Institute naar bunker hill om wat gasten van the railroad terug te gaan halen. Daar aangekomen was ook BoS ineens aan het vechten.. Nu speel ik het hele spel al voor BoS (altijd gedaan in alle Fallouts.) Dus die wilde ik niet afknallen.. Dus liet al die synt gasten maar vechten met de BoS en ik knalde enkel al die Railroad gasten af. The Railroad heb ik pas ontdekt en die hele questline nog niet gedaan, heb daar dus ook weinig mee.
spoiler:
Ik vond het zelf logisch om met the Institute verder te gaan. De mass effect-achtige basis, de superieure technologie en natuurlijk blood is thicker than water. BOS is een goed uitgewerkte partij met veel zichtbaarheid, maar haalt het voor mij niet om die redenen. Railroad is het niet waard. Een totaal suffe bende die niks klaarspeelt en een doel nastreeft waar je niet warm voor loopt. Wie geeft er om het redden van synths? Op ballistic weave na hebben ze niks te bieden.
v0dka schreef op maandag 04 januari 2016 @ 16:13:
[...]
spoiler:Ik vond het zelf logisch om met the Institute verder te gaan. De mass effect-achtige basis, de superieure technologie en natuurlijk blood is thicker than water. BOS is een goed uitgewerkte partij met veel zichtbaarheid, maar haalt het voor mij niet om die redenen. Railroad is het niet waard. Een totaal suffe bende die niks klaarspeelt en een doel nastreeft waar je niet warm voor loopt. Wie geeft er om het redden van synths? Op ballistic weave na hebben ze niks te bieden.
spoiler:
Grappig, ik vond juist de railroad (en de minutemen) de gebaande keuze. Zij zijn de enigen die het beste met de commonwealth voor hebben. De reden dat ik voor de railroad koos ipv de minutemen (al sluiten beiden elkaar niet uit) was dat ik dat hele settlements gedoe totaal niet interessant vind. Ik heb dat al het hele spel links laten liggen, ik negeer alle meldingen van 'Oberland farm under attack!' altijd maar.
De BoS zijn in dit spel een stelletje militaristische pricks (in Fallout 3 vond ik ze een stuk sympathieker). En blijkbaar is het ook zo bedoeld, ik kwam ook enkele holotapes tegen van enkele BoS personages die twijfelen over de methodes die ze hanteren. De institute snap ik niet helemaal.. Voor een stelletje wetenschappers werken ze wel met flinke oogkleppen op als ze niet zien dat de synths wel degelijk emoties hebben.
Eigenlijk zou het beste einde wat mij betreft zijn als je directeur wordt van de institute en dan van binnenuit de organisatie verandert, de synths hun vrijheid geeft en de technologie deelt met de bewoners van het commonwealth. Maar helaas is dat geen optie. Vreemd genoeg, want je wordt immers directeur als je the institute kiest, en er zijn zat mensen daar die er precies zo over denken.
Ik hoopte nog even op deze mogelijkheid toen met die quest waar je de radio boodschap op moet nemen en de kans krijgt je eigen draai er aan te geven. Maar helaas is het niet mogelijk.
De BoS zijn in dit spel een stelletje militaristische pricks (in Fallout 3 vond ik ze een stuk sympathieker). En blijkbaar is het ook zo bedoeld, ik kwam ook enkele holotapes tegen van enkele BoS personages die twijfelen over de methodes die ze hanteren. De institute snap ik niet helemaal.. Voor een stelletje wetenschappers werken ze wel met flinke oogkleppen op als ze niet zien dat de synths wel degelijk emoties hebben.
Eigenlijk zou het beste einde wat mij betreft zijn als je directeur wordt van de institute en dan van binnenuit de organisatie verandert, de synths hun vrijheid geeft en de technologie deelt met de bewoners van het commonwealth. Maar helaas is dat geen optie. Vreemd genoeg, want je wordt immers directeur als je the institute kiest, en er zijn zat mensen daar die er precies zo over denken.
Ik hoopte nog even op deze mogelijkheid toen met die quest waar je de radio boodschap op moet nemen en de kans krijgt je eigen draai er aan te geven. Maar helaas is het niet mogelijk.
[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 04-01-2016 16:57 ]
Goed...klein dingetje: ik had een heel mooie Bobblehead display gebouwd in mn settlement gebouw. Maar toen heb ik per ongeluk dat ding weer in mn workshop gestored. Dus ik de display weer teruggezet later toen ik daarachter kwam, echter nou zijn wel de 2 bobbleheads (die repair en nog 1, ben pas level 13) foetsie. Ook niet meer in mn inventory.
Enig idee of ik nu de benefits kwijt ben en of ik die dingen nog ergens terug kan vinden? Ze lagen iig niet meer in mn settlement.
Enig idee of ik nu de benefits kwijt ben en of ik die dingen nog ergens terug kan vinden? Ze lagen iig niet meer in mn settlement.
Zitten ze niet in je workbench?Japser schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:21:
Goed...klein dingetje: ik had een heel mooie Bobblehead display gebouwd in mn settlement gebouw. Maar toen heb ik per ongeluk dat ding weer in mn workshop gestored. Dus ik de display weer teruggezet later toen ik daarachter kwam, echter nou zijn wel de 2 bobbleheads (die repair en nog 1, ben pas level 13) foetsie. Ook niet meer in mn inventory.
de benefits ben je niet kwijt, de bobbleheads zelf wel ben ik bang.Japser schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:21:
PSN ID: Svennie-NL
Als je normale containers scrapt in een settlement, krijg je een melding dat de contents in de workbench zijn geplaatst. Volgens mij werkt de bobblehead stand ook als een container.
Maar ik weet ook niet hoe dat zit als je hem stored ipv scrapped.
bobbleheads zouden onder Misc moeten staan dan.
Dit is overigens puur speculatie, dus weet niet zeker of het ook zo is.
v0dka schreef op maandag 04 januari 2016 @ 16:13:
[...]
Zonder het echt te spoileren:
spoiler:Ik vond het zelf logisch om met the Institute verder te gaan. De mass effect-achtige basis, de superieure technologie en natuurlijk blood is thicker than water. BOS is een goed uitgewerkte partij met veel zichtbaarheid, maar haalt het voor mij niet om die redenen. Railroad is het niet waard. Een totaal suffe bende die niks klaarspeelt en een doel nastreeft waar je niet warm voor loopt. Wie geeft er om het redden van synths? Op ballistic weave na hebben ze niks te bieden.
spoiler:
Ik ga denk ik ook voor the institute. BOS is inderdaad maar een beetje een vage club die hun wil even op komt leggen. In ieder geval zo vind ik het een beetje. Ik heb de BOS PA nu nog steeds en daar dank ik ze voor maar verder heb ik er niet heel veel mee.
Ach, we'll see how it turns out
Ach, we'll see how it turns out
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Thanks! Zal vanavond eens even de workbench checken of ze dan daar niet ergens misschien nog rondhangen!
Ik had ergens gelezen dat je altijd 2 factions moet doden en dat je dan 2 facties over hebt ...
Snap het niet zo goed.
spoiler:
, maar heb geen quests meer nu.Ik heb institute uitgemoord
Snap het niet zo goed.
Verwijderd
SideShow schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:56:
Ik had ergens gelezen dat je altijd 2 factions moet doden en dat je dan 2 facties over hebt ...
spoiler:, maar heb geen quests meer nu.Ik heb institute uitgemoord
Snap het niet zo goed.
spoiler:
Er is een mogelijkheid om enkel de institute te doden en bevriend te blijven met de 3 andere factions.
Maar waarom je
spoiler:
is mij een raadsel.
"Let me mark that on your map" Preston levend zou houden
Huh?!? Hoe dan. Ik heb alle eindes gehad en dit is me niet gelukt!Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:57:
[...]
spoiler:Er is een mogelijkheid om enkel de institute te doden en bevriend te blijven met de 3 andere factions.
GamiQ, de game notes app met game maps!
Verwijderd
-SaveMe- schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 17:35:
[...]
Huh?!? Hoe dan. Ik heb alle eindes gehad en dit is me niet gelukt!
spoiler:
^^^ SPOILERS
Thanks! Eens kijken. Mss stuk overnieuw spelen. Dat is nl het einde at ik eigenlijk wilde, maar niet voor elkaar kreeg.
spoiler:
Heb het BoS einde gekozen en dus Institute, maar ook de RR uitgemoord. Dat laatste wilde ik niet, maar moest toch ...
spoiler: title
Ik ben voor totale dominatie gegaan met The Institute, nu alleen nog van die vreselijke Minutemen af zien te komen 
Verwijderd
spoiler:
Ik vind het wel mooi om te zien dat er Synths in Daimond City rondlopen nadat je voor The Institute hebt gekozen
die liepen er al alleen wisten we het niet ^^Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 21:20:
spoiler:Ik vind het wel mooi om te zien dat er Synths in Daimond City rondlopen nadat je voor The Institute hebt gekozen
YO! fucknuts! It's Probing time!
Verwijderd
Nice one... I know... Ze zijn overal!Freakiebeakie schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:59:
[...]
die liepen er al alleen wisten we het niet ^^
Macready wil mij dat
Ben ik tegen mijn eerste spelbrekende bug gelopen? PS4.
spoiler:
password niet geven voor die Med-tek terminal... Hij wil hem ook niet zelf openen, hij zegt gewoon "No." etc.
ik had grote problemen met de opgelegde keuzedwang;
geen van de facties verdiende het imho;
(wel nu 50/50 achievements en level 99 met character; ben effe klaar)
geen van de facties verdiende het imho;
spoiler:
heb uiteindelijk met pijn in mijn hart het instituut uitgemoord en me tegen de BoS gekeerd (daar dat was minder erg, omdat ze slechts een deel van de hele BoS (b)lijken te zijn);
alhoewel het instituut de beste kaarten heeft voor een betere toekomst, heb ik in de gehele geschiedenis van de mensheid nog nooit iets goeds zien groeien uit iets dat start met slechte uitgangspunten (en slavernij is slavernij, hoe je het ook wendt of keert)
alhoewel het instituut de beste kaarten heeft voor een betere toekomst, heb ik in de gehele geschiedenis van de mensheid nog nooit iets goeds zien groeien uit iets dat start met slechte uitgangspunten (en slavernij is slavernij, hoe je het ook wendt of keert)
(wel nu 50/50 achievements en level 99 met character; ben effe klaar)
Level 99... Wauw. Je moet een shitload aan perks hebben
Ik hoop dat ze nog perks toevoegen in toekomstige DLC. In New Vegas kwamen die later nog, maar dat was inclusief een verhoging van de level cap, die hier natuurlijk niet is.
ik vind het aanbod perks nl. niet echt heel erg spannend. Veel "standaard" perks of perks waarvan ik het nut niet direct zie.
Ik hoop dat ze nog perks toevoegen in toekomstige DLC. In New Vegas kwamen die later nog, maar dat was inclusief een verhoging van de level cap, die hier natuurlijk niet is.
ik vind het aanbod perks nl. niet echt heel erg spannend. Veel "standaard" perks of perks waarvan ik het nut niet direct zie.
Verwijderd
Ben net level 30 en twijfel om nu punten op de SPECIAL skills zelf te gaan gooien. Ben wel benieuwd naar de specs van die level 99 trouwens. Ik was eigenlijk van plan om na uitspelen een nieuw char over een andere boeg te gooien met andere perks, maar misschien is doorjakkeren naar lvl 100 een beter plan?
Doorjakkeren zal wel tegenvallen. Level 100 bereiken kost aardig wat tijd.
Ik ben al heel vroeg begonnen met punten in SPECIAL te stoppen. Je begint immers maar met een beperkt aantal punten, maar aan het einde van elke tak zitten interessante perks. Ik ben nu level 46 en erg tevreden over m'n build, ook al heb ik maar weinig perks. Wel veel perks gemaxed, voor zover m'n level dat toelaat. Dat is wel de spagaat waar je in komt: veel perks, maar lage SPECIAL, of juist andersom. Ja, niet als je level 99 bent...Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 17:00:
Ben net level 30 en twijfel om nu punten op de SPECIAL skills zelf te gaan gooien. Ben wel benieuwd naar de specs van die level 99 trouwens. Ik was eigenlijk van plan om na uitspelen een nieuw char over een andere boeg te gooien met andere perks, maar misschien is doorjakkeren naar lvl 100 een beter plan?
meeste punten zitten bij mij in
armorer (4) / strong back (4) / rifleman (5) / locksmith (3) / local leader (2) / gun nut (4) / hacking (3) / science (2) / sneak (4) / action girl (2) / ninja (3)
nu nog een paar punten in perception steken voor sniper perk.
mijn S.P.E.C.I.A.L. is nu: 6.7.3.6.7.7.3
en met gear aan 7.9.4.6.7.8.3
armorer (4) / strong back (4) / rifleman (5) / locksmith (3) / local leader (2) / gun nut (4) / hacking (3) / science (2) / sneak (4) / action girl (2) / ninja (3)
nu nog een paar punten in perception steken voor sniper perk.
mijn S.P.E.C.I.A.L. is nu: 6.7.3.6.7.7.3
en met gear aan 7.9.4.6.7.8.3
[ Voor 12% gewijzigd door M a r c o op 08-01-2016 18:39 ]
Ik zit met een dingetje
spoiler:
ik heb 2 missies wat betreft Virgil, eentje is het serum geven en het andere dus de kill missie. Maar het moment dat ik zijn grot in wandel staat er al '*Failed* Giving virgil the serum' 
En ik blijf het erg lastig vinden een kant te kiezen. Brotherhood vind ik tof vanwege Paladin Danse maar Nick is en blijft een geweldig personage, Institute is zo ontzettend schijnheilig dat het al onzin poept moment dat je door de 'deur' komt.
En ik blijf het erg lastig vinden een kant te kiezen. Brotherhood vind ik tof vanwege Paladin Danse maar Nick is en blijft een geweldig personage, Institute is zo ontzettend schijnheilig dat het al onzin poept moment dat je door de 'deur' komt.
I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.
Net uitgespeeld op lvl36 ofzo. Nog super veel content niet gezien maar ik ben op gegeven moment op mail quest gaan richten.
Vanmiddag begonnen met een nieuwe build, die ik wat extremer ga opbouwen
mixing a drink and music
Vandaag na wat verkennen zomaar een complete X01 mk.III armor gevonden, inclusief fusion core. Ik ben inmiddels level 50 maar nog niet aan de main quest begonnen. Misschien wordt het daar nu wel tijd voor, want al die sidequests van Preston gaan een beetje vervelen nu..
Ik heb twee radio relay's (kom even niet op de juiste naam) ontdekt en daar de sattelite dishes extended zodat ik radio stations van ver kan ontvangen.
Wanneer ik echter een van deze stations aanklik, hoor ik alleen maar ruis.
Zijn er meer die dit zijn opgevallen?
dan moet je 1 van die stations kiezen, en een richting oplopen tot het duidelijker word.RnB schreef op zondag 10 januari 2016 @ 16:37:
Ik heb twee radio relay's (kom even niet op de juiste naam) ontdekt en daar de sattelite dishes extended zodat ik radio stations van ver kan ontvangen.
Het is dan even zoeken welke richting je op moet.
Blijven proberen inderdaad. Er komen leuke sidequests uit voort.
Ah duidelijk, het is dus puur om nieuwe stations te ontdekken en niet om ze ook daadwerkelijk te kunnen beluisteren.
Niemand met een oplossing?Verstekbakker schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 17:43:
Macready wil mij dat
spoiler:password niet geven voor die Med-tek terminal... Hij wil hem ook niet zelf openen, hij zegt gewoon "No." etc.
ik heb de afgelopen weken tijdens gamen (bij spellen waar geluid niet zo belangrijk is; bijvoorbeeld Beyond Earth Rising Tide), woon/werk-verkeer en vliegen een aantal audobooks afgeluisterd v.w.b. de Amerikaanse geschiedenis;
ben in korte tijd dus aardig bijgespijkerd v.w.b. Amerikaanse geschiedenis;
erg leuk om te zien/herinneren dat er erg veel verwijzingen worden gemaakt naar, met name, de revolutionaire periode van Amerika in dit spel
ben in korte tijd dus aardig bijgespijkerd v.w.b. Amerikaanse geschiedenis;
erg leuk om te zien/herinneren dat er erg veel verwijzingen worden gemaakt naar, met name, de revolutionaire periode van Amerika in dit spel
offtopic:
iemand toevallig al The Man In The High Castle gezien?
iemand toevallig al The Man In The High Castle gezien?
links voor de audiobooks mag je altijd doorgeven
Verwijderd
Ik heb zowel de Brotherhood of Steel als Minute Man omgelegd. Nu zijn Preston en Danse boos op me terwijl ze in m'n settlement wonen. Is er een manier om ze te killen of weg te sturen?
Hoe boos is Danse en wat kun je nog met 'm? Ik heb Danse net als voorzorg naar een van mijn settlements gestuurd voor het geval ik er toch voor kies om tegen de BoS te spelen. Ik vroeg me al af je daarna nog met 'm kunt spelen of dat ie je probeert neer te schieten als ie je ziet.
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Ik weet niet zeker of dit het juiste topic hiervoor is. Ik heb sinds kort een r9 390.
Met de nieuwe amd drivers zou je virtual superresolution moeten kunnen gebruiken. Dit lukt mij niet. Normaal draai ik op 1920 bij 1080. Als ik de desktop groter maak kan ik in fo4 geen hogere resolutie kiezen. Google geeft ook niet echt resultaat. Moet ik in de ini de resolutie aanpassen.
Met de nieuwe amd drivers zou je virtual superresolution moeten kunnen gebruiken. Dit lukt mij niet. Normaal draai ik op 1920 bij 1080. Als ik de desktop groter maak kan ik in fo4 geen hogere resolutie kiezen. Google geeft ook niet echt resultaat. Moet ik in de ini de resolutie aanpassen.
Heb ik ook gedaan, moet zeggen dat ik een extremere build ook leuker vind. Dronken, domme, sterke melee build. Je komt wat meer onverwachte dingen tegen. Ik kies nu ook lekker voor de BoS terwijl het ook klootzakken zijn.Boefmans schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 19:24:
Net uitgespeeld op lvl36 ofzo. Nog super veel content niet gezien maar ik ben op gegeven moment op mail quest gaan richten.
Kwam er gisteren ook pas achter dat je personage anders gaat praten als je drinkt. Vooral hoe je personages aanspreekt of tekst doorskipt. Erg grappig.
Heeft iemand hier toevallig nog ideeën voor mijn probleem?
Ik zie namelijk net dat ik anders +-25 uur bijna kan weggooien als ik het via een savegame herstel.
enige spoilers hierin, zijn de namen van missies.
https://www.reddit.com/r/...n_unlikely_valentine_and/
Alvast bedankt!
Ik zie namelijk net dat ik anders +-25 uur bijna kan weggooien als ik het via een savegame herstel.

Alvast bedankt!
[ Voor 8% gewijzigd door CorVus op 16-01-2016 19:29 ]
I'm making a note here: "HUGE SUCCESS!!"
Hebben jullie al meegekregen dat er een beta update beschikbaar is op steam?
http://steamcommunity.com...detail/903336711828944209 (spoilers)
Waaronder dat wire geen koper meer gaat kosten. Dat er wat bugs met de workshop zijn opgelost.
Verder kan je nu eindelijk zien of een settler geassigned is en wat zijn job is, door erover ehen te hoveren in workshop mode. Jeeh!
http://steamcommunity.com...detail/903336711828944209 (spoilers)
In de link hierboven staat nog meer, maar dat bevat spoilersNew Features
•New ambient occlusion setting, HBAO+
•New weapon debris effects (NVIDIA cards only)
•Added status menu for settlers in your settlements
•Added ability to rotate an object you are holding with left/right triggers and pressing down on left thumbstick lets you switch the rotating axis
•Improved "ESDF" keys remapping support while in Workshop mode
Gameplay Fixes
•General memory and stability improvements
•Improved performance when looking through a scope
•Fixed issue where player could warp to a different location when aiming
•Companions can no longer get stuck with radiation poisoning
•Fixed an issue where ******** residents would not dismember correctly
•Big Leagues perk now displays calculated damage correctly
•Fixed issue with third person camera not displaying properly after exiting certain crafting stations
•Fixed an issue where subtitles would occasionally not update properly
•Effects will properly be removed on companions when items are unequipped
•MacReady’s Killshot perk now calculates headshot percentages properly
•Fixed an issue with NPCs getting stuck in Power Armor
•Fixed a rare issue with companions getting stuck in down state
•Second rank of Aquaboy now calculates properly
•Fixed an issue with resistance not always lowering the damage correctly when added by mods
•Enabled number of characters available when renaming an item (XB1)
•Fixed issue with player becoming dismembered while still alive
•Robotics expert is now usable in combat
•Stimpaks can now be used on Curie after the transformation
•Playing a holotape found in wilderness while switching point of view no longer causes the screen to blur or controls to be locked
Waaronder dat wire geen koper meer gaat kosten. Dat er wat bugs met de workshop zijn opgelost.
Verder kan je nu eindelijk zien of een settler geassigned is en wat zijn job is, door erover ehen te hoveren in workshop mode. Jeeh!
[ Voor 91% gewijzigd door Caelorum op 16-01-2016 22:12 ]
Check de Red Rocket waar je Dogmeat voor het eerst zag.CorVus schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 19:28:
Heeft iemand hier toevallig nog ideeën voor mijn probleem?
Ik zie namelijk net dat ik anders +-25 uur bijna kan weggooien als ik het via een savegame herstel.![]()
Alvast bedankt!
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Helaas, ook daar niet aanwezig.Angeloonie schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 21:57:
[...]
Check de Red Rocket waar je Dogmeat voor het eerst zag.
bouw een doghouse in all je settlements;
misschien heb je geluk en vind je 'm zo terug
misschien heb je geluk en vind je 'm zo terug
Dat geprobeerd maar ook dat mocht geen oplossing zijn, wel kwam ik nu ineens wat tegen tijdens het zoeken ..
namelijk dat ik perongeluk Dogmeat heb gedisabled bij het opruimen van Sanctuary
Blijkbaar had ik door een muur heen op Dogmeat geklikt.
Daarbij was het nog niet opgelost toen ik Dogmeat terug had, ik moest alsnog het via Setstage de missie halverwege laten starten, maar nu is alles weer normaal
Zo zie je maar weer, altijd eerst naar jezelf kijken.. ik liep al te vloeken op Bethesda maar dat was uiteindelijk dus toch weer onterecht.
in ieder geval bedankt voor het meedenken
namelijk dat ik perongeluk Dogmeat heb gedisabled bij het opruimen van Sanctuary

Blijkbaar had ik door een muur heen op Dogmeat geklikt.
Daarbij was het nog niet opgelost toen ik Dogmeat terug had, ik moest alsnog het via Setstage de missie halverwege laten starten, maar nu is alles weer normaal
Zo zie je maar weer, altijd eerst naar jezelf kijken.. ik liep al te vloeken op Bethesda maar dat was uiteindelijk dus toch weer onterecht.
in ieder geval bedankt voor het meedenken
Ho ho, het is altijd Bethesda's schuld.
Psies. Hadden ze de game maar niet moeten makenShabbaman schreef op zondag 17 januari 2016 @ 21:54:
Ho ho, het is altijd Bethesda's schuld.
dat is mooi, ik moet nog 1 trophy voor de platinum en dat is die waar je 100% happiness in een grote settlement moet zien te krijgen, dan is het wel makkelijk om te zien wie er een job hebben of juist niet.Caelorum schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 21:55:
PSN ID: Svennie-NL
Is er al een mod die ervoor zorgt dat weapon en armor degradation terug komt? Wanneer komt de Creation Kit uit?
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Speel op de PS4, en wilde ook mijn mening/ervaringen even dumpen als afleiding van werken 
Hoewel ik me goed vermaak bij het spelen en zeker geeen spijt heb van de aankoop, betrap ik mezelf toch al vaak dat ik nu al denk "wat ga ik hierna spelen" Geniet van elke minuut die ik speel, en opeens is het 2 uur later, maar TOCH ergens het gevoel van 'het boeit me niet zo erg veel als ik dacht"
Tegenstrijdig I know
Dat gedoe met de settlements vind ik persoonlijk maar niks, en had liever gezien dat je maar 1 settlement als 'hoofdbasis' hoefde te kiezen. Een upgradesysteem ala Suikoden (een upgrade van je basis bij X settlers) had mij beter geleken, of na het inleveren van x caps/materials.
Nou is het zo veeel werk als je wilt dat het ook maar enigszins fatsoenlijk wordt.
Speel nu de 'Lone wanderer' route, alleen ik en Dogmeat
Bewuste keuze, al heb ik toch ergens het gevoel dat ik wat 'mis' qua belevenis zonder de companions. Maar dat komt de volgende speelsessie wel volgend jaar.
de reden dat ik volgend jaar noem is dat ik een regel heb dat ik een game niet ga spelen binnen een jaar nadat ik het uitgespeeld heb
Het nieuwe V.A.T.S. Systeem vind ik een duidelijke upgrade tov de vorige delen, de slowmo houdt de traditie, maar houdt tegelijkertijd wel de flow van battle erin.
De wereld is mooi en gevarieerd, hoewel de binnenkant van een boel gebouwen wel veel dezelfde look heeft, is het zeker voldoende, geen 2 dezelfde plekken in 5 minuten lopen
Die herhalende missies komen me af en toe de keel uit, te vaak als ik praat moet ik weer technologie halen, of een MIRA plaatsen of
Maar dat ligt aan mij.
Gelukkig heb ik nu eindelijk een beetje door dat ik voorzichtig moet lezen en niet klakkeloos alles aan moet nemen, ben anal betreffende een schone questlog
De graphics blijven altijd een discutabel punt. Mooie stijl en design, en alweer de voldoende variatie die het een tandje omhoog brengen. Maar toch kan ik niet negeren dat de engine die ze gebruikt hadden echt met pensioen moet, en er genoeg dingetjes overblijven die toch.. storen.. slecht ladende texturen af en toe, sommige gezichten zien er gewoon bizar uit, al dan niet door design of door rare texturen of het ontbreken van verlichting of zo. Ook in de normale wereld ziet het er soms bland uit vanwege gebrekkige of geen dynamische verlichting. Zal wel behoorlijk verwend zijn na het spectacle van de Witcher 3 en Bloodborne
Al met al kan ik de graphics niet meer dan een 7 geven, en de game in z'n totale ervaring een 7.5 (wat toch nog een prima cijfer is imho)
Volgend jaar zijn er hopelijk al uitbreidingen, wat patches uitgebracht, en eindelijk mods voor de consoles ook beschikbaar
Korte basis wishlist ervoor vanuit m’n eigen ervaringen/wensen:
* Maak de zaklamp van de Pipboy zoals die van de powerarmor, dat ziet er tenminste uit als een zaklamp
* kleur van de lamp individueel in te stellen en niet afhankelijk van de HUD kleur
* Bij de radar/kompas onderin duidelijker onderscheid welke plekken wel en niet ontdekt zijn
* de dialogen weer zoals het hoort in de stijl van F3 en F:NV
* een mod voor realistische schade ala de Metro games zou ook zeer nice zijn
Vast nog wel meer maar daar kan ik ff niet opkomen nu
Jaja pc masterrace en zo
Dan hebben we dat ook alvast gehad 
Zo, dat was de portie nutteloze informatie voor vandaag
edit: daaayum wat een lap tekst is het geworden, en dan volgens mij nog niet eens al m'n gedachtes
Hoewel ik me goed vermaak bij het spelen en zeker geeen spijt heb van de aankoop, betrap ik mezelf toch al vaak dat ik nu al denk "wat ga ik hierna spelen" Geniet van elke minuut die ik speel, en opeens is het 2 uur later, maar TOCH ergens het gevoel van 'het boeit me niet zo erg veel als ik dacht"
Tegenstrijdig I know
Dat gedoe met de settlements vind ik persoonlijk maar niks, en had liever gezien dat je maar 1 settlement als 'hoofdbasis' hoefde te kiezen. Een upgradesysteem ala Suikoden (een upgrade van je basis bij X settlers) had mij beter geleken, of na het inleveren van x caps/materials.
Nou is het zo veeel werk als je wilt dat het ook maar enigszins fatsoenlijk wordt.
Speel nu de 'Lone wanderer' route, alleen ik en Dogmeat
de reden dat ik volgend jaar noem is dat ik een regel heb dat ik een game niet ga spelen binnen een jaar nadat ik het uitgespeeld heb
Het nieuwe V.A.T.S. Systeem vind ik een duidelijke upgrade tov de vorige delen, de slowmo houdt de traditie, maar houdt tegelijkertijd wel de flow van battle erin.
De wereld is mooi en gevarieerd, hoewel de binnenkant van een boel gebouwen wel veel dezelfde look heeft, is het zeker voldoende, geen 2 dezelfde plekken in 5 minuten lopen
Die herhalende missies komen me af en toe de keel uit, te vaak als ik praat moet ik weer technologie halen, of een MIRA plaatsen of

Gelukkig heb ik nu eindelijk een beetje door dat ik voorzichtig moet lezen en niet klakkeloos alles aan moet nemen, ben anal betreffende een schone questlog
De graphics blijven altijd een discutabel punt. Mooie stijl en design, en alweer de voldoende variatie die het een tandje omhoog brengen. Maar toch kan ik niet negeren dat de engine die ze gebruikt hadden echt met pensioen moet, en er genoeg dingetjes overblijven die toch.. storen.. slecht ladende texturen af en toe, sommige gezichten zien er gewoon bizar uit, al dan niet door design of door rare texturen of het ontbreken van verlichting of zo. Ook in de normale wereld ziet het er soms bland uit vanwege gebrekkige of geen dynamische verlichting. Zal wel behoorlijk verwend zijn na het spectacle van de Witcher 3 en Bloodborne
Al met al kan ik de graphics niet meer dan een 7 geven, en de game in z'n totale ervaring een 7.5 (wat toch nog een prima cijfer is imho)
Volgend jaar zijn er hopelijk al uitbreidingen, wat patches uitgebracht, en eindelijk mods voor de consoles ook beschikbaar
Korte basis wishlist ervoor vanuit m’n eigen ervaringen/wensen:
* Maak de zaklamp van de Pipboy zoals die van de powerarmor, dat ziet er tenminste uit als een zaklamp
* kleur van de lamp individueel in te stellen en niet afhankelijk van de HUD kleur
* Bij de radar/kompas onderin duidelijker onderscheid welke plekken wel en niet ontdekt zijn
* de dialogen weer zoals het hoort in de stijl van F3 en F:NV
* een mod voor realistische schade ala de Metro games zou ook zeer nice zijn
Vast nog wel meer maar daar kan ik ff niet opkomen nu
Jaja pc masterrace en zo

Zo, dat was de portie nutteloze informatie voor vandaag
edit: daaayum wat een lap tekst is het geworden, en dan volgens mij nog niet eens al m'n gedachtes
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
dat gevoel van 'het boeit niet zoveel als gedacht' herken ik wel, ondanks dat ik me prima vermaak.
m.b.t. Herhalende missies: Deze zijn nog enigzins te omzeilen door op een gegeven moment geen "mira" missies e.d. meer aan te nemen.
Wat hier enigzins aan gerelateerd is en waar ik me heel erg aan kan storen Is dat locaties resetten. Daardoor heb ik bijvoorbeeld Backstreet Appareal al 3x gecleared. 1x omdat ik er langs kwam en een kijkje nam, en 2x vanwege (radiant) quests. Maar ook zonder quests zie ik dat locaties op mijn map soms opens geen ("cleared" meer hebben staan).
Dit is zonde en zorgt ook voor onnodige herhaling. De spelwereld is zo groot, ik heb de helft nog niet gezien, maar van die andere helft zijn er locaties waar ik al 2 of 3x geweest ben.
Dat irriteert nogal, en zorgt er ook voor dat ik minder aan het wanderen ben geslagen dan voorheen. Als ik een locatie tegenkom denk ik nu vaak "ik wacht wel met clearen totdat ik een quest hier heb", waardoor je dus minder op ontdekkingstocht gaat maar gewoon je log aan het afwerken bent.
Voo rmijn gevoel was dit in 3 en NV minder, en werden locaties iig niet zo veel "hergebruikt" voor radiant quests.
m.b.t. Herhalende missies: Deze zijn nog enigzins te omzeilen door op een gegeven moment geen "mira" missies e.d. meer aan te nemen.
Wat hier enigzins aan gerelateerd is en waar ik me heel erg aan kan storen Is dat locaties resetten. Daardoor heb ik bijvoorbeeld Backstreet Appareal al 3x gecleared. 1x omdat ik er langs kwam en een kijkje nam, en 2x vanwege (radiant) quests. Maar ook zonder quests zie ik dat locaties op mijn map soms opens geen ("cleared" meer hebben staan).
Dit is zonde en zorgt ook voor onnodige herhaling. De spelwereld is zo groot, ik heb de helft nog niet gezien, maar van die andere helft zijn er locaties waar ik al 2 of 3x geweest ben.
Dat irriteert nogal, en zorgt er ook voor dat ik minder aan het wanderen ben geslagen dan voorheen. Als ik een locatie tegenkom denk ik nu vaak "ik wacht wel met clearen totdat ik een quest hier heb", waardoor je dus minder op ontdekkingstocht gaat maar gewoon je log aan het afwerken bent.
Voo rmijn gevoel was dit in 3 en NV minder, en werden locaties iig niet zo veel "hergebruikt" voor radiant quests.
[ Voor 4% gewijzigd door KingKoning op 18-01-2016 13:50 ]
Radiant Quests zouden je alleen naar locaties moeten sturen waar je nog niet bent geweest. Heb je alle locaties bezocht, dan ook geen radiant quests meer. Dat zou beter zijn imho ...
Even voor de info (kreeg net mail van https://haveibeenpwned.com/ ):
Even wachtwoord wijzigen dus, mocht je dat nog niet gedaan hebben.Breach: Nexus Mods
Date of breach: 22 Jul 2013
Number of accounts: 5,915,013
Compromised data: Email addresses, Passwords, Usernames
Description: In December 2015, the game modding site Nexus Mods released a statement notifying users that they had been hacked <http://www.nexusmods.com/games/news/12670/> . They subsequently dated the hack as having occurred in July 2013 although there is evidence to suggest the data was being traded months in advance of that. The breach contained usernames, email addresses and passwords stored as a salted hashes.
[ Voor 3% gewijzigd door Feanathiel op 18-01-2016 17:51 ]
De breach is van 2013, ben je daarna pas ingeschreven of heb je daarna je wachtwoord al vervangen: no worriesFeanathiel schreef op maandag 18 januari 2016 @ 17:50:
Even voor de info (kreeg net mail van https://haveibeenpwned.com/ ):
[...]
Even wachtwoord wijzigen dus, mocht je dat nog niet gedaan hebben.
Juist. Dit is volgens mij ook hoe het in Skyrim was, dus waarom ze daar vanaf gestapt zijn is me een raadsel.-SaveMe- schreef op maandag 18 januari 2016 @ 13:53:
Radiant Quests zouden je alleen naar locaties moeten sturen waar je nog niet bent geweest. Heb je alle locaties bezocht, dan ook geen radiant quests meer. Dat zou beter zijn imho ...

Wat ik me kan herinneren kom je in Skyrim ook vaker dan je lief is in 1 grot met die Radiant quests.KingKoning schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 09:16:
[...]
Juist. Dit is volgens mij ook hoe het in Skyrim was, dus waarom ze daar vanaf gestapt zijn is me een raadsel.
Ik heb liever niets te doen dan die radiant quests die oneindig lang doorgaan. Je kan ze vind ik het beste zo instellen dat het na x keer KLAAR is.
Het haalt ook de immersion onderuit want de quest zit dan zooo generiek inelkaar dat het niet meer leuk is.
Yippie kayak, other buckets!
Gaat het spel na de eerste paar uren nog meer de diepte in?
Ik heb nu het idee dat de quests erg oppervlakkig zijn, en dat je als speler heel veel dingen maar gewoon zelf moet uitzoeken.
Ik vond het bij TW3 wel prettig dat veel basic mechanics worden uitgelegd aan de hand van een korte quest.
Bijvoorbeeld het hele craften van armor, wapens etc: wordt dat nog eens uitgelegd, of kan ik dat beter zelf opzoeken buiten het spel om?
Worden de story quests nog interessanter? Die minuteman quests zijn eigenlijk alleen variaties op "Ga naar X, vermoord 10 vijanden, keer terug.".
Ik heb vrienden die nog steeds dolenthousiast zijn van het spel, maar ik lijk er niet echt in te komen. Deels door de hierbovengenoemde puntjes, maar deels ook uit verbazing over de slechte uitwerking van bepaalde dingen in het spel:
- Vijanden die buggen en dan stil blijven staan, of niet door de deuropening passen
- FOV te beperkt, en volgens mij mouse acceleration
- Dat hele settlement gebeuren is zo omslachtig. Tab, Enter en de pijltjes toetsen om dingen te selecteren? Kan daar geen mooie muis interface voor?
- De graphics: ik was wel enigzins voorbereid, maar als ik eerlijk ben: het haalt je gewoon uit het spel. Vooral items in huizen lijken wel uit CoD 1 te komen.
Fixes, tips of dingen die ik kan negeren (zoals die settlements bouwen?)?
Ik heb nu het idee dat de quests erg oppervlakkig zijn, en dat je als speler heel veel dingen maar gewoon zelf moet uitzoeken.
Ik vond het bij TW3 wel prettig dat veel basic mechanics worden uitgelegd aan de hand van een korte quest.
Bijvoorbeeld het hele craften van armor, wapens etc: wordt dat nog eens uitgelegd, of kan ik dat beter zelf opzoeken buiten het spel om?
Worden de story quests nog interessanter? Die minuteman quests zijn eigenlijk alleen variaties op "Ga naar X, vermoord 10 vijanden, keer terug.".
Ik heb vrienden die nog steeds dolenthousiast zijn van het spel, maar ik lijk er niet echt in te komen. Deels door de hierbovengenoemde puntjes, maar deels ook uit verbazing over de slechte uitwerking van bepaalde dingen in het spel:
- Vijanden die buggen en dan stil blijven staan, of niet door de deuropening passen
- FOV te beperkt, en volgens mij mouse acceleration
- Dat hele settlement gebeuren is zo omslachtig. Tab, Enter en de pijltjes toetsen om dingen te selecteren? Kan daar geen mooie muis interface voor?
- De graphics: ik was wel enigzins voorbereid, maar als ik eerlijk ben: het haalt je gewoon uit het spel. Vooral items in huizen lijken wel uit CoD 1 te komen.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Begin maar met googlenJeroenneman schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 21:31:[...]
Bijvoorbeeld het hele craften van armor, wapens etc: wordt dat nog eens uitgelegd, of kan ik dat beter zelf opzoeken buiten het spel om?[...]
Ja, de minuteman questline is 1 van de saaiste met eigenlijk maar 1 'verassende wending'. De kracht van de Fallout serie ligt in de grote hoeveelheid kleine quests en hoe de wereld daaromheen is gebouwd. Nu is dat bij F4 een beetje minder dan voorgaande in de serie, maar nog steeds geweldig. Nog steeds wordt ik elke speelsessie verrast door hoe een bepaalt stuk van de wereld is gebouwd. De terminals geven veel stories en ook de plaats van objecten. Zonder al te veel spoilers te geven zag ik laatst een kooi met lijken er in. De plaatsing van die lijken sprak ook boekdelen. Een man en een vrouw in de hoek, met de arm van de man over de vrouw heen geplaatst. De hele route er naar toe en verder naar het eindpunt ligt vol met dat soort dingen, die een verhaal vertellen van uitzichtloosheid.[...]
Worden de story quests nog interessanter? Die minuteman quests zijn eigenlijk alleen variaties op "Ga naar X, vermoord 10 vijanden, keer terug.".[...]
Deze manier van verhalen vertellen moet je wel liggen om echt te genieten van F4 hoor. In F3 (en NV) was het een stuk explicieter met meer dialogen. Ook de onderwerpen (kannibalisme?) waren daar wat meer verontrustend. In F4 zit het er nog steeds in, maar dan dus verteld via de wereld zelf, met hier en daar een verwijzing in eens tuk dialoog, een papiertje of een terminal.
De repeatable quests hangen idd snel de keel uit, en elke fractie heeft ze.Jeroenneman schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 21:31:
Gaat het spel na de eerste paar uren nog meer de diepte in?
Worden de story quests nog interessanter? Die minuteman quests zijn eigenlijk alleen variaties op "Ga naar X, vermoord 10 vijanden, keer..
Ik persoonlijk vond de main quest storyline erg goed, alsmede een aantal side quests.
Wat betreft settlements, ik heb veel geleerd van youtube channels, Jug is mijn favoriete kanaal, die gast bouwt colosseums en soortgelijke monsterstructuren.
+1Jeroenneman schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 21:31:
spoiler:
vond het zelf niet echt spannend of diepgaand verhaal, wel grappig soms maar geen borderlands grappig, main story vond ik best teleurstellend :x maar ieder speelt deze game op zijn manier, en daar ligt ook de kracht.
weet niet welk platform je speelt, maar games als dit 'moet' je op pc spelen ivm mods en oneindige content
Verwijderd
Al een tijdje geen fallout 4 meer op mijn pc maar na het zien van wat mods krijg ik toch weer de kriebels.
Spring en Summer zien er best gaaf uit. Nu nog de moddingtools en we hebben straks dynamic seasons
Spring en Summer zien er best gaaf uit. Nu nog de moddingtools en we hebben straks dynamic seasons
Kan niet wachten tot de mods beschikbaar worden gemaakt voor de PS4
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
Ben Fallout 4 beginnen spelen, ben altijd grote fan geweest van de sfeer van Fallout 3, en ben blij dat die behouden gebleven is.
Heb nooit echt grote game-breaking bugs gehad bij FO3, dus vond het wel frustrerend om ineens vast te zitten in Concord.
Ik moest alle enemies clearen, maar na het doden van de Deathclaw werd de quest objective nog niet gemarkeerd als complete. Heb heel concord (sewers, daken, etc.) doorzocht en geen andere enemies gevonden.
Uiteindelijk oude savegame (voor het betreden van de power armor) moeten laden, en daarna was het opgelost door deathclaw + enemies te doden.
Hopelijk blijft het hier bij
3 kwartier gameplay verloren
Heb nooit echt grote game-breaking bugs gehad bij FO3, dus vond het wel frustrerend om ineens vast te zitten in Concord.
Uiteindelijk oude savegame (voor het betreden van de power armor) moeten laden, en daarna was het opgelost door deathclaw + enemies te doden.

Hopelijk blijft het hier bij
Nu je het zegt, exact deze bug had ik ook in het begin. Daarna echter nooit meer problemen gehad, en zit nu zo'n 60 uur verder.GSamson schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 13:04:
Ben Fallout 4 beginnen spelen, ben altijd grote fan geweest van de sfeer van Fallout 3, en ben blij dat die behouden gebleven is.
Heb nooit echt grote game-breaking bugs gehad bij FO3, dus vond het wel frustrerend om ineens vast te zitten in Concord.Ik moest alle enemies clearen, maar na het doden van de Deathclaw werd de quest objective nog niet gemarkeerd als complete. Heb heel concord (sewers, daken, etc.) doorzocht en geen andere enemies gevonden.
Uiteindelijk oude savegame (voor het betreden van de power armor) moeten laden, en daarna was het opgelost door deathclaw + enemies te doden.![]()
Hopelijk blijft het hier bij3 kwartier gameplay verloren
Ik heb wel af en toe dat mn wapen niet zichtbaar Is. Meestal op te lossen door naar pipboy te gaan en weer eruit. Maar dat Is niet game breaking.
Ik heb een andere bug. Ik moet met ene Barney praten, maar die gast is telkens al dood en dat hoort niet te gebeuren. Zoveel keer herladen, maar hij blijft maar dit probleem hebben. Wel kut want nu kan ik die quest niet completen.
Verwijderd
Als je de pc versie hebt kan je proberen om hem te resurrecten via de console. Console openen > met je muis dode lijk aanklikken en dan resurrect typen in console. Weet niet of het allemaal werkt, hoop van wel.NukaWorldNL schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 14:26:
Ik heb een andere bug. Ik moet met ene Barney praten, maar die gast is telkens al dood en dat hoort niet te gebeuren. Zoveel keer herladen, maar hij blijft maar dit probleem hebben. Wel kut want nu kan ik die quest niet completen.
Even zonder spoilers over de BoS en de Institute:
Kan ik beiden spelen? Of komt er op een moment een punt waarop je zover in de lijn van een van de campaigns zit dat je niet meer kunt kiezen?
Kan ik beiden spelen? Of komt er op een moment een punt waarop je zover in de lijn van een van de campaigns zit dat je niet meer kunt kiezen?
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Let op:
Globaal spoiler beleid
-Details over de mainquest of grotere sidequest -> spoilertag
-Locatie van "one of a kind" wapens -> spoilertag
-Locatie van reguliere vijanden, wapens etc -> spoiler niet nodig.
Gebruik vooral je gezonde verstand!
Globaal spoiler beleid
-Details over de mainquest of grotere sidequest -> spoilertag
-Locatie van "one of a kind" wapens -> spoilertag
-Locatie van reguliere vijanden, wapens etc -> spoiler niet nodig.
Gebruik vooral je gezonde verstand!