bram1984 schreef op maandag 28 december 2015 @ 11:31:
Ik heb zin om een nieuwe game te kopen, en Fallout 4 is een van de gegadigden. Hoe speelt het spel nu op de PS4? Ik las dat de laatste update veel framerate "issues" oplost. Is dat inderdaad de ervaring?
In hoeverre lijkt deze game, buiten de afwijkende setting om, op The Witcher 3? Die laatste heb ik na een uurtje of 4 weer verkocht namelijk. Redenen: de in mijn ogen bijzonder slechte controls en clunky animaties en slechte combat, ellenlange teksten waarvan ik geen zin had om ze te lezen en dus ook een verhaal dat op den duur totaal langs me heen ging en me dus ook totaal niet interesseerde.
Hoe zijn de controls überhaupt? Te vergelijken met een gemiddelde shooter?
Als je moeite had met de animaties in TW3 ga je echt huilen bij Fallout 4.
De performance op de PS4 is best goed, hier en dasr een korte framedrop (vooral bij gebruik van scoped wapens)maar het is nergens meer echt dramatisch. De patch heeft de game zeker goed gedaan.
De controls zijn goed, maar het schiet niet zo soepel als een echte shooter. Door VATS is dat ook niet echt een issue. De Pipboy interface zal even wennen zijn maar de controlscheme vind ik best goed over het algemeen.
Dan iets over de game an sich: De dingen waar ik over het algemeen erg kritisch op ben, namelijk de voice acting en animaties, zijn naar mijn mening echt dramatisch in deze game. Ik heb de game na de eerste uurtjes een paar weken niet aangeraakt om die reden. Paar weken later besloten het toch maar een tweede kans te geven...
Op zich vind het uiteindelijk wel een aardige game maar je moet het zelf een beetje leuk weten te maken. De setting is overtuigend, de Fallout humor spreekt me wel aan en bepaalde questlines wisten me wel te boeien. Zodra je een zooi levels hebt gepakt en leuke perks tot je beschikking hebt begint de gameplay ook beter te werken en tot zijn recht te komen. Ook crafting is een leuk gedeelte van de game. Van het bouwen van een outpost tot het customizen van wapens, toffe toevoeging.
Afgezien van de animaties en voice acting is er nog een aspect dat niet erg lekker uit de verf komt: Het dialoogsysteem. De verschillende opties zijn vaak niet erg duidelijk en hebben bovendien niet erg invloed lijkt het. Van mij had het player character overigens sowieso geen eigen stem hoeven hebben.
Al met al heb ik me best vermaakt met de game. Ik heb er zo'n 100 uur aan besteed denk ik. Maar of ik de game werkelijk zou aanraden? Nee. Er zijn gewoon veel betere games, Fallout is mijns inziens echt een niche game die ontzettend mainstream in de markt is gezet.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.