Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 18:19

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

Fuelke schreef op maandag 14 december 2015 @ 19:21:
De inwoners van de settlements hebben een raar gevoel voor afstand. Ze worden lastig gevallen door Raiders, Supermutants, Ghouls of whatever "closeby" of "nearby". Klik je op de map om te kijken waar je heen moet, blijkt de locatie niet meteen om de hoek te liggen 8)7

Alleen gisteren, toen moest ik een settlement helpen waarvan de locatie inderdaad gewoon iets verderop lag. (die met de Forgers).
maar ook als base def heb van 600 dan nog komen volgens inwoners van de settlements raiders binnen om je eten te stelen

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Dat komen ze ook, maar ze komen niet ver. ;) Daar hoor je de settlers dan vervolgens over praten/opscheppen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 17:40

jmk

Ik heb er nu 50 uur opzitten en ben nu level 40 ongeveer.

Ik wil nog even niet verder met de mainquest of een faction quest doen omdat ik dan keuzes moet maken waar ik nog niet aan toe ben.

Helaas heb ik verder geen enkele side quest gevonden. Ik ben al in vault 88(die met de poes), diamond city en good neighboor geweest.

Waar kan ik makkelijk side quests ophalen nog?

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Laatst online: 13-09 15:49

Angeloonie

Cheeseburger Addict

jmk schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 17:25:

Waar kan ik makkelijk side quests ophalen nog?
- Diamond City
- Goodneighboor
- Combat Zone
- Bunker Hill

Dan heb je het meeste wel gehad buiten de facties om. Veel meer locaties met vriendelijke NPC's zijn er niet echt.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Je hebt natuurlijk ook nog settlement side quests. Verder is er ook best veel te doen op andere "veilige" plekken, geen zin om de boel te spoilen, maar neem Bunker Hill als voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Hmm, ik mis het "uitgespeeld" gevoel bij dit spel, het einde mist gewoon.
Zeg het maar zo kort, wil geen spoilers weggeven.
Spel was lekker relax te spelen, veel grapjes overal wel verstopt, armor/wapens waren beetje te makkelijk om goed te krijgen.
Levels van monsters beetje vreemd, sommigen levelen met je mee, anderen blijven laag lvl.
Als lvl 80 kwam je dan soms nog lvl 14 monsters tegen en de andere keer hebben ze hetzelfde level als jezelf.
Qua grootte van de kaart, tja er waren veel locaties, de stad voelde groot aan, maar de buitengebieden, hadden wel iets meer uitgerekt mogen wezen, daar ging je net te vlot doorheen.
Onderwaterlocaties miste ik wel, daar hadden ze wel iets meer mee kunnen doen, vooral omdat je ook aqua perk etc hebt.
De mainquests aan het eind waren niet zo zorgvuldig nagekeken, als je niet oppaste en je ging alleen al praten met een npc van de factie, zonder de quest nog te doen, werd je al enemy met een andere facte,zonder dat je optie had om nee te zeggen?
Ik heb zelf m'n keuze van eind moeten forceren |(door gewoon met opzet op een factie te schieten), er waren namelijk geen mainquesten, die er naar toe leiden, ja alleen als je dus enemy werd met een factie, werden dingen getriggered, beetje maf systeem.

Hele spel wordt je beetje door allerlei npc's er op gewezen, hoe goed/slecht de factions zijn, maar aan het eind, wordt er gewoon "normaal" verder geleefd en zijn ineens de tegenstellingen,maar aan de kant gezet?

Nu wordt het tijd wachten voor de expansion of voor de echte mods volgend jaar.

[ Voor 7% gewijzigd door bangkirai op 15-12-2015 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Bedankt voor de tips! _/-\o_
Ga weer ff lekker gamen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 09:21
bangkirai schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 18:15:
Spel was lekker relax te spelen, veel grapjes overal wel verstopt, armor/wapens waren beetje te makkelijk om goed te krijgen.
Levels van monsters beetje vreemd, sommigen levelen met je mee, anderen blijven laag lvl.
Als lvl 80 kwam je dan soms nog lvl 14 monsters tegen en de andere keer hebben ze hetzelfde level als jezelf.
.....
Damn, ben je tot lvl 80 gekomen?? Ik in mijn eerste playthrough tot 37 en met de tweede zal het ook niet veel meer dan 45 worden.

[ Voor 43% gewijzigd door Grimmie187 op 15-12-2015 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:52

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

himlims_ schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:24:
[...]

is er iets waarmee 'geplaatste objecten' ook blijven staan waar je ze neergezet hebt? dan ligt object meter elders, valt door de grond of zweeft in de lucht. :F ben je net 'uuren' aan het decoreren geweest; is het na her-laden weer ongedaan gemaakt |:(
Wat bedoel je precies? De 2 Cue's, cue bal, rack en de ballen kon ik zonder probleem op de pooltable deponeren. En blijven ook gewoon liggen zonder te zweven of door de tafel te vallen zoals je ziet.

Alleen hebben ze het rack veels te klein gemaakt, daar passen nooit alle 15 ballen in.... |:(

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
bvk schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:20:
[...]

Wat bedoel je precies? De 2 Cue's, cue bal, rack en de ballen kon ik zonder probleem op de pooltable deponeren. En blijven ook gewoon liggen zonder te zweven of door de tafel te vallen zoals je ziet.

Alleen hebben ze het rack veels te klein gemaakt, daar passen nooit alle 15 ballen in.... |:(
Flessen, borden enzo willen hier ook nog wel eens na het laden van de game door tafels en vloeren vallen dan liggen ze opeens onder het huis. Ballen, rack en que's blijven dan wel weer op de pooltafel liggen 8)7 beetje een vage bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:41
Angeloonie schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 17:30:
[...]
Dan heb je het meeste wel gehad buiten de facties om. Veel meer locaties met vriendelijke NPC's zijn er niet echt.
Vergeet de side-quests na het oppikken van een radio signaal niet. Daarnaast heb je op verschillende locaties vaak wel een recording liggen die een quest start.
revertive schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:36:
[...]
Flessen, borden enzo willen hier ook nog wel eens na het laden van de game door tafels en vloeren vallen dan liggen ze opeens onder het huis. Ballen, rack en que's blijven dan wel weer op de pooltafel liggen 8)7 beetje een vage bug.
Komt doordat de physics engine deels is gekoppeld aan de framerate of er iig onderhevig aan is. In het begin van het spel is de framerate redelijk laag als die nog het een en ander inlaad. Dan is de kans op fouten het grootst. Ik heb dat soort random dingen op mijn oude machine ook, alleen dan gedurende de hele playsessie. Zie wel eens een auto vliegen in de verte zeg maar :)

[ Voor 48% gewijzigd door Caelorum op 15-12-2015 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angeloonie schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 17:30:
[...]

- Diamond City
- Goodneighboor
- Combat Zone
- Bunker Hill

Ik heb ook nog een onderzeeër gevonden wat ook een sidequest is. Gewoon tijdens het exploren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:52

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Caelorum schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 20:00:

Komt doordat de physics engine deels is gekoppeld aan de framerate of er iig onderhevig aan is. In het begin van het spel is de framerate redelijk laag als die nog het een en ander inlaad. Dan is de kans op fouten het grootst. Ik heb dat soort random dingen op mijn oude machine ook, alleen dan gedurende de hele playsessie. Zie wel eens een auto vliegen in de verte zeg maar :)
Ik herken het hele probleem dan ook niet, maar dat komt dus omdat ik me gelukkig mag prijzen met veel rekenkracht?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ja, totdat de framerate te hoog wordt. Dan heb je ook weer problemen heb ik begrepen. 120fps blijkt ook niet echt goed te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Grimmie187 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 18:45:
[...]

Damn, ben je tot lvl 80 gekomen?? Ik in mijn eerste playthrough tot 37 en met de tweede zal het ook niet veel meer dan 45 worden.
Tja, levelen gaat echt niet veel langzamer later, zit wel 200 uur in hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

revertive schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:36:
Het is niet echt een bug, maar een eigenschap van physics-engines. De fase van beweging naar stilliggen is altijd een lastige geweest voor dergelijke engines en als je de boel inlaadt moet alles zich eerst settlen voordat het stil ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtreaL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:36
Even een vraagje over de quest "The Battle of Bunker Hill"

spoiler:
Ik ben zojuist door deze quest heen gelopen, zonder ook maar door 1 van de factions beschoten te worden. Het lijkt erop dat ik als "friendly" wordt gezien bij alle factions. Het voelde alsof dit niet echt hoorde, en deze quest eigenlijk epic gevecht had moeten worden. Mijn plan was om mijn eerste playthrough te eindigen bij the institute. Heb ik hier iets fout gedaan of hoort dit op deze manier te verlopen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:11
Ben nu een 60 uur verder en ik ben nog laaaang niet uitgespeeld. Elke quest doe ik, elk hoekje pluis ik uit.
Heb nu de meeste locaties aan de noordkant gehad.
Ben nog wel ff zoet dus, wil zo lang mogelijk spelen en nieuwe ontdekkingen doen. Main quest vermijd ik

Duurt btw wel steeds lang dat laden vanaf een normale harde schijf. (win7,8gb,i5 quad)
En ik heb geen top computer maar als ik echt in een stad zit, dan zorgt het laden voor flink wat grafische lags zo nu en dan.
Speel op medium. Jammer dat het spel soms niet zo soepel loopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 22:27:
[...]
Het is niet echt een bug, maar een eigenschap van physics-engines. De fase van beweging naar stilliggen is altijd een lastige geweest voor dergelijke engines en als je de boel inlaadt moet alles zich eerst settlen voordat het stil ligt.
Mja, je saved het en het staat al in ruststand perfect op elkaar. Dan moet het de volgende keer ook gewoon zijn. Is een kwestie van alles weer op precies dezelfde plek terug laden en de physics simulation pas aanzetten op het moment dat alles is ingeladen (en in de engine er vanuit gaan dat het dus ook echt in rust stand staat). Is overigens wel zeker een bug, want het is ongewenst gedrag. En ook nog eens 1 die wordt versterkt naar mate je PC langzamer is in laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Caelorum schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 23:37:
[...]

Mja, je saved het en het staat al in ruststand perfect op elkaar. Dan moet het de volgende keer ook gewoon zijn. Is een kwestie van alles weer op precies dezelfde plek terug laden en de physics simulation pas aanzetten op het moment dat alles is ingeladen (en in de engine er vanuit gaan dat het dus ook echt in rust stand staat). Is overigens wel zeker een bug, want het is ongewenst gedrag. En ook nog eens 1 die wordt versterkt naar mate je PC langzamer is in laden.
Ik denk dat dit nagenoeg onmogelijk is, een physics engine is er niet voor niks. Als alles eerst opgeslagen moest worden dan kreeg je savefiles van honderden MB's. Je slaat immers voor ieder object (mijn part door speler bewogen) de exacte positie op, in welke staat het object is enz.
Om die reden krijg je vaak ook weer dezelfde vijanden als je een gebouw ingaat na een opnieuw opgestart spel, alles opslaan is in dit geval gewoon niet te doen. Bij de campaign van zeg een Battlefield 4 heeft de game bepaalde data voor het level, en dan is het simpel: opslaan bij welke "stage" je bent, welk wapen en ammo je hebt en wat je health is. Klaar.

Open world games hebben zeker hun voordelen, maar ook zeer zeker nadelen. Zo ook GTA V, hier kan ook niet alles opgeslagen worden, om maar even een ander voorbeeld te noemen.

Overigens 76 uur in de game zitten, level 37 en moet maar eens verder aan de main-quests. Ben nu wel bijna klaar met de sidequests, en begin te merken dat ik af en toe niet meer zo heel erg bezig ben met "hoe zou ik dit nu aanpakken" maar gewoon guns-blazing binnen storm met een nagenoeg onschendbaar X-01 Mark 2 (of 3) armor en 5500 rounds voor mijn volledig ge-upgrade machine gun heb. Zo is de lol er af en toe wel af, ben zelden doodgegaan in dit spel, met een beetje handig stimpacken kom je een heel eind.

[ Voor 0% gewijzigd door Kuusj op 15-12-2015 23:47 . Reden: Mashine 8)7 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11
eXtreaL schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 23:11:

spoiler:
Ik ben zojuist door deze quest heen gelopen, zonder ook maar door 1 van de factions beschoten te worden. Het lijkt erop dat ik als "friendly" wordt gezien bij alle factions. Het voelde alsof dit niet echt hoorde, en deze quest eigenlijk epic gevecht had moeten worden. Mijn plan was om mijn eerste playthrough te eindigen bij the institute. Heb ik hier iets fout gedaan of hoort dit op deze manier te verlopen? :?
Ik had precies hetzelfde. Inderdaad wat raar ....

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:40
eXtreaL schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 23:11:

...
Major spoiler.
spoiler:
Bij mij waren alle facties elkaar aan't bestoken bij Bunker Hill en ze negeerde mij allemaal, want op dat moment was ik nog ally van allemaal en dat klopt volgens mij ook. Wat volgens mij niet klopte is dat alle facties daar überhaupt aan't vechten waren, want ik had alleen The Railroad op de hoogte gesteld dat de Synths daar waren. Ik had The Botherhood of Steel er dus niet verwacht. Ik weet ook niet zeker meer of ik BoS mensen ook in Bunkerhill heb gezien of alleen er omheen.
Overigens heb ik de Synths hun vrijheid gegeven, de Courser afgeknald en in het gesprek met Father toegegeven dat ik dat heb gedaan. Gelijk verbannen :P
Ik ga verder niet per sé voor The Railroad - Minutemen all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
bangkirai schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 18:15:
Ja dat is ook wel een beetje fallout-eigen. Bij Fallout 3 en new Vegas was het ook een stem die aan de hand van een paar dia's heel kort vertelt hoe het afloopt met de belangrijkste personages (aan de hand van je keuzes natuurlijk) en dat was het dan.

Ik neem aan dat FO 4 dit ook doet of is het nog simpeler? Hoop het niet.

PS geen spoiler tags gebruikt omdat ik niks inhoudelijks zeg over het verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 17:02
Kwistnix schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 23:51:
[...]

Major spoiler.
spoiler:
Bij mij waren alle facties elkaar aan't bestoken bij Bunker Hill en ze negeerde mij allemaal, want op dat moment was ik nog ally van allemaal en dat klopt volgens mij ook. Wat volgens mij niet klopte is dat alle facties daar überhaupt aan't vechten waren, want ik had alleen The Railroad op de hoogte gesteld dat de Synths daar waren. Ik had The Botherhood of Steel er dus niet verwacht. Ik weet ook niet zeker meer of ik BoS mensen ook in Bunkerhill heb gezien of alleen er omheen.
Overigens heb ik de Synths hun vrijheid gegeven, de Courser afgeknald en in het gesprek met Father toegegeven dat ik dat heb gedaan. Gelijk verbannen :P
Ik ga verder niet per sé voor The Railroad - Minutemen all the way!
spoiler:
Zo had ik het ook, die quest gisteren gespeeld, alleen de turrets waren vijandig en die kon ik kapot schieten zonder problemen, de rest bleef vriendelijk. Wel vreemd rustig door zo een gevecht lopen, dode NPC's looten, en de synths terug sturen naar the institute

Dat BoS daar is dat kan natuurlijk, als the railroad op ze schiet of op een vertibird wordt dat een gevecht

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:39
kuusj98 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 23:45:
[...]

Overigens 76 uur in de game zitten, level 37 en moet maar eens verder aan de main-quests. Ben nu wel bijna klaar met de sidequests, en begin te merken dat ik af en toe niet meer zo heel erg bezig ben met "hoe zou ik dit nu aanpakken" maar gewoon guns-blazing binnen storm met een nagenoeg onschendbaar X-01 Mark 2 (of 3) armor en 5500 rounds voor mijn volledig ge-upgrade machine gun heb. Zo is de lol er af en toe wel af, ben zelden doodgegaan in dit spel, met een beetje handig stimpacken kom je een heel eind.
Dat heb je als speler zelf erg in de hand. Ik ben lvl17 en ga regelmatig eens naar het zuidelijke deel om daar eens een Mutant base of iets dergelijk te clearen. Als je het dan zonder power armor opneemt tegen lvl40 mutants, dan moet ik toch regelmatig het onderspit delven. Ook de mirelurk queen zonder power armor op lvl13 heeft mij wel enkele pogingen gekost.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
kuusj98 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 23:45:
[...]Ik denk dat dit nagenoeg onmogelijk is, een physics engine is er niet voor niks. Als alles eerst opgeslagen moest worden dan kreeg je savefiles van honderden MB's. Je slaat immers voor ieder object (mijn part door speler bewogen) de exacte positie op, in welke staat het object is enz. [...]
Dat is inderdaad wel redelijk wat data, maar honderden MB's geloof ik niks van. Niet alles is dynamisch en onderhevig aan de physics engine, gelukkig. Maar het maakt verder ook niets uit. Ze hebben er duidelijk niet voor gekozen dit te doen en het nu nog doen zie ik ze niet doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Wat hierboven beschreven wordt komt mij ook wel bekend voor, ik begin overal een beetje doorheen te raggen, soms duren de conversaties me ook wat te lang. Heb onlangs een halve X-01 gevonden, binnenkort maar eens op zoek naar de rest. Ik heb gisterenavond maar eens een avondje bewust de PS4 niet aangezet, om zo hopelijk weer wat meer 'zin' te krijgen, misschien pak ik FO4 pas volgende week weer op.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00
OVer Bunker Hill.
spoiler:
Klopt, heel erg slecht uitgewerkt.

Ik kon ook overal doorheen lopen zonder ook maar een schot te lossen. Ook in de missies daarna gaat het precies zo, omdat je nog geen permanente vijand bent. Zolang je zorgt dat je die main quest niet doen (waar je ook melding van krijgt), blijft iedereen gewoon vriendelijk.

Zo moest ik ook een Courser vermoorden. Ik kon gewoon op mijn gemakje door het hele gebouw naar de courser lopen, even een headshot geven en snel weglopen. Idem voor andere locaties met synths, ze doen mij helemaal niets. Ook de gevechten op straat kan ik lekker toekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
SavageBrother schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:45:
Wat hierboven beschreven wordt komt mij ook wel bekend voor, ik begin overal een beetje doorheen te raggen, soms duren de conversaties me ook wat te lang. Heb onlangs een halve X-01 gevonden, binnenkort maar eens op zoek naar de rest. Ik heb gisterenavond maar eens een avondje bewust de PS4 niet aangezet, om zo hopelijk weer wat meer 'zin' te krijgen, misschien pak ik FO4 pas volgende week weer op.
Die conversaties mis je weinig aan, ik klik er door heen en zeg overal ja en amen op. Het is mijn ding niet. Vind ook al die conversaties op elkaar lijken. Tis vaak iets ophalen of alles afknallen...
Hier zit de lol ook niet van het spel. Dat zit hem in het jezelf ontwikkelen vind ik

Heb ook een halve x01 gevonden. Kon ik alvast een arm en been van aantrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:30
FragileM64 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:02:
[...]

Dat heb je als speler zelf erg in de hand. Ik ben lvl17 en ga regelmatig eens naar het zuidelijke deel om daar eens een Mutant base of iets dergelijk te clearen. Als je het dan zonder power armor opneemt tegen lvl40 mutants, dan moet ik toch regelmatig het onderspit delven. Ook de mirelurk queen zonder power armor op lvl13 heeft mij wel enkele pogingen gekost.
Ik heb dat ook. Gebruik power armor slechts zeer sporadisch, zie het als iets wat je gebruikt bij hele lastige battles. Maar toch, op een gegeven moment wordt het zeer makkelijk. Ben al van Normal naar Hard naar Survival gegaan, maar ook zonder PA begint het steeds makkelijker te worden (level 20 nu).

Komt mi met name doordat je elk wapen kan gebruiken dat je kan craften en als je eenmaal beetje het craften door heb en wat perks heb je met gemakt .50cals, combat shotguns en energy weapons craft die enorm OP zijn. Om nog maar niet te spreken van Gauss etc.

Ik zie overigens nooit het level van mijn enemies? Mis ik een instelling ofzo? of een console command?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krullebol.nl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 18:39
KingKoning schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:40:
[...]

Ik zie overigens nooit het level van mijn enemies? Mis ik een instelling ofzo? of een console command?
Daarvoor heb je de perk Awareness nodig in Perception, daarmee kan je lvl en stats zien.

edit:
Dan kan je het in je VATS zien ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Krullebol.nl op 16-12-2015 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Aha, daar was ik ook al heel lang naar op zoek. Nog nooit het level van een tegenstander kunnen zien :D

[ Voor 55% gewijzigd door Divak op 16-12-2015 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Laatst online: 22-04 18:07
Harribo schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 23:15:
Ben nu een 60 uur verder en ik ben nog laaaang niet uitgespeeld. Elke quest doe ik, elk hoekje pluis ik uit.
Heb nu de meeste locaties aan de noordkant gehad.
Ben nog wel ff zoet dus, wil zo lang mogelijk spelen en nieuwe ontdekkingen doen. Main quest vermijd ik

Duurt btw wel steeds lang dat laden vanaf een normale harde schijf. (win7,8gb,i5 quad)
En ik heb geen top computer maar als ik echt in een stad zit, dan zorgt het laden voor flink wat grafische lags zo nu en dan.
Speel op medium. Jammer dat het spel soms niet zo soepel loopt
Ik ontwijk ook main veel, maar trok al wel de conclusie dat ik een beetje samen met gaan lopen met main en side. Main voelde op een gegeven moment echt wel heel makkelijk aan :+

Verder is het misschien een optie van een ssd af te spelen? Kleine investering en beleef je veel plezier aan.

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 22:38
Ik dacht dat ik tegen het einde van de Main quest aan liep.. maar na 1 quest gedaan te hebben die meer verrassingen dan wat anders bracht ben ik ineens niet zo zeker dat ik aan het einde van de main quest zit :P

Wel enorm veel keuzes moeten gemaakt worden.. pff wat is nou goed.. wie is nu slecht.. welke partijen spreken nou de waarheid.. niks is zwart wit..

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
ik ben lvl 30, heb net de castle ingenomen, en heb nog geen van de 3 facties ontmoet. :+

Heb ook wel al behoorlijk veel tijd gestoken in de bouw mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtreaL
Ries schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:58:
OVer Bunker Hill.
spoiler:
Klopt, heel erg slecht uitgewerkt.

Ik kon ook overal doorheen lopen zonder ook maar een schot te lossen. Ook in de missies daarna gaat het precies zo, omdat je nog geen permanente vijand bent. Zolang je zorgt dat je die main quest niet doen (waar je ook melding van krijgt), blijft iedereen gewoon vriendelijk.

Zo moest ik ook een Courser vermoorden. Ik kon gewoon op mijn gemakje door het hele gebouw naar de courser lopen, even een headshot geven en snel weglopen. Idem voor andere locaties met synths, ze doen mij helemaal niets. Ook de gevechten op straat kan ik lekker toekijken.
Wauw, dat valt me dan toch wel heel erg vies tegen van het spel, jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:05

Q

Au Contraire Mon Capitan!

eXtreaL schreef op woensdag 16 december 2015 @ 13:10:
[...]

Wauw, dat valt me dan toch wel heel erg vies tegen van het spel, jammer...
Had precies het zelfde.

Realiseerde mij ook pas later dat het hele settlements bouwen totaal niet nodig is, hooguit dat je wat resources moet verzamelen voor een bepaalde missie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtreaL
Q schreef op woensdag 16 december 2015 @ 13:54:
[...]

Had precies het zelfde.

Realiseerde mij ook pas later dat het hele settlements bouwen totaal niet nodig is, hooguit dat je wat resources moet verzamelen voor een bepaalde missie.
Klopt, dat heb ik zo ook ervaren. Ik was in de veronderstelling dat als je een grote settlement hebt, je regelmatig zou worden aangevallen door raiders en andere mobs. Nu met 50 uur in het spel en ruim over de helft van die tijd een relatief uitgebreide settlement ben ik nog geen enkele keer aangevallen. Of ik heb het zelf in ieder geval niet doorgehad.

Voor mijn gevoel had Bethesda wat betreft settlements ook wel wat meer kunnen doen. Ik ervaar het uitbreiden van mijn settlement nu een beetje als een (nutteloos) tijdverdrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-10-2021
eXtreaL schreef op woensdag 16 december 2015 @ 14:01:
[...]

Klopt, dat heb ik zo ook ervaren. Ik was in de veronderstelling dat als je een grote settlement hebt, je regelmatig zou worden aangevallen door raiders en andere mobs. Nu met 50 uur in het spel en ruim over de helft van die tijd een relatief uitgebreide settlement ben ik nog geen enkele keer aangevallen. Of ik heb het zelf in ieder geval niet doorgehad.

Voor mijn gevoel had Bethesda wat betreft settlements ook wel wat meer kunnen doen. Ik ervaar het uitbreiden van mijn settlement nu een beetje als een (nutteloos) tijdverdrijf.
Waarschijnlijk heb je het niet door gehad. Ik zit nu rond de level 35, heb ontzettend veel settlements opgebouwd en wordt regelmatig aangevallen. Mijn grootste settlement wordt om de zoveel tijd aangevallen door de gunners. De defense van deze settlement is 2x zo hoog als de productie van voedsel + water. Ze hebben geen enkele kans maar ze blijven het proberen. The Castle is ook al 1x aangevallen door de gunners. De defense is daar nog hoger dan bij mijn andere settlement, die gunners die hebben niet eens de poort gehaald. Daarnaast heb ik af en toe nog wel een settlement die door raiders wordt aangevallen, maar dan ben ik daar vergeten de defense op te hogen.

Het grootste probleem met de aanvallen is dat compleet niet duidelijk is wanneer er een aanval is. De melding flitst veel te snel voorbij. Ik zie meestal het bericht dat ik een settlement niet heb geholpen na een fast travel. Dan reload ik de quicksave en fast travel ik naar de settlement van de melding. Ik save altijd voor dat ik fast travel.

Zo lang je er plezier in hebt is het niet nutteloos. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Op de PC heb je gelukkig een mod die de melding wat duidelijker maakt.

Maar voor de rest heeft het inderdaad geen hoger doel of perk-bonussen of wat dan ook.
Ja, je kan je settlement verdedigen tegen aanvallen.. Maarja. Als je geen settlements hebt word je dus ook niet aangevallen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
Ryack schreef op woensdag 16 december 2015 @ 14:09:
[...]
Het grootste probleem met de aanvallen is dat compleet niet duidelijk is wanneer er een aanval is. De melding flitst veel te snel voorbij. Ik zie meestal het bericht dat ik een settlement niet heb geholpen na een fast travel. Dan reload ik de quicksave en fast travel ik naar de settlement van de melding. Ik save altijd voor dat ik fast travel.

Zo lang je er plezier in hebt is het niet nutteloos. :)
je kan het ook zien bij quests->miscellaneous, daar staan ze bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
Svennie schreef op woensdag 16 december 2015 @ 14:36:
[...]

je kan het ook zien bij quests->miscellaneous, daar staan ze bij.
Probleem daarmee is dat ik bijna niet in de quest lijst kijk. Alleen op het moment dat ik een nieuwe quest krijg of als ik de quest marker aan of uit wil zetten. Ik zou voor iedere fast travel kunnen kijken, maar een langere melding op het scherm terwijl ik aan het spelen ben is veel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Hoe meer ik hier lees, hoe minder zin ik krijg om het te spelen....

Ook hier krijg ik de indruk dat het net als bij FO3 een grote vlakte is met een main quest, en een hoop onsamenhangende zooi er omheen om de boel maar op te vullen. Ik heb FO3 met tegenzin uitgespeeld.... Veel continuatie bugs, omsamenhangende sidequests en vreemde bugs.
De setting was matig en vooral saai en ik werd niet meegezogen in het verhaal.

Ik heb mij meer dan uitstekend vermaakt met The Witcher 3 en ben daardoor misschien wel een beetje verwend... Als ik dat spel vergelijk met FO3 dan is laatstgenoemde maar een saaie game.

Of moet ik het toch gaan proberen? Ik heb hopelijk dit weekend mijn nieuwe game-pc :)

[ Voor 4% gewijzigd door Nyarlathotep op 16-12-2015 15:42 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermaak me al weken kostelijk, dus het lijkt me een mooie eerste test voor je game PC! De eerste main quest is zo'n beetje: ga naar Diamond City. Daar ben ik nog steeds niet geweest, heerlijk die open wereld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 11:07
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2015 @ 15:56:
[...]

Ik vermaak me al weken kostelijk, dus het lijkt me een mooie eerste test voor je game PC! De eerste main quest is zo'n beetje: ga naar Diamond City. Daar ben ik nog steeds niet geweest, heerlijk die open wereld!
Herkenbaar, ben er nu een beetje aan begonnen. Heb je overigens wel alle quests van de fracties gedaan. Ben namelijk benieuwd wat er gebeurt als je straks verder gaat met de quest.

Vanaf welke Quest is er geen weg meer terug mbt het spelen van de fracties?

[ Voor 7% gewijzigd door steefje op 16-12-2015 17:25 ]

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Laatst online: 22-04 18:07
Nyarlathotep schreef op woensdag 16 december 2015 @ 15:41:
Of moet ik het toch gaan proberen? Ik heb hopelijk dit weekend mijn nieuwe game-pc :)
Setting moet je natuurlijk aanspreken, en dat deed het bij mij wel. Is dat niet je ding dan gaat de game op een gegeven moment natuurlijk vervelen en kun je het beter links laten liggen in mijn mening

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Zondag heb ik me lang kunnen bezig gehouden met The Castle, toen ik de de muren wat recht had getrokken, heb ik me bezig gehouden met wat trappen en hutjes, toen ik ineens dacht: he laat ik een appartementje maken ! Met de mods Settlements Supplies Extended, Alternative Settlements en Higher Settlements Budget:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/frCEwDk.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/U9GlFA9.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QpNHl0q.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4U220fD.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5SbqkLc.png

Niet het beste uitzicht, dat laat ik voor versie 2.0 :) Eigenlijk leuk dat je je zo ook kunt bezig houden als je je te stoer voelt voor The Sims :>

[ Voor 8% gewijzigd door Phuncz op 16-12-2015 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 09:21
In mijn 2e playthrough doe ik alleen de settlements voor de quests, verdedigen en bouwen bieden niets extra's.

Wat betreft moeilijkheid moet het wel echt nodig gemod worden. Ik speel op lvl 40 (survival) met een shotgun van 187 dmg die legendary enemies met 3 knallen vloert, normale enemies zijn 1 shot.. Ik speel wel met power armor omdat ik dit een leuk onderdeel van de game vind. Stimpaks vind je eigenlijk ook te veel.

Tot mijn verbazing is het plezier er echter wel, misschien zelfs meer dan in de 1e playthrough omdat je slimmere keuzes kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott
  • Laatst online: 08-06-2023

MicScott

.Grey.

Phuncz schreef op woensdag 16 december 2015 @ 17:10:
Zondag heb ik me lang kunnen bezig gehouden met The Castle, toen ik de de muren wat recht had getrokken, heb ik me bezig gehouden met wat trappen en hutjes, toen ik ineens dacht: he laat ik een appartementje maken ! Met de mods Settlements Supplies Extended, Alternative Settlements en Higher Settlements Budget:

Niet het beste uitzicht, dat laat ik voor versie 2.0 :) Eigenlijk leuk dat je je zo ook kunt bezig houden als je je te stoer voelt voor The Sims :>
Dat ziet er strak uit. Komen die betonnen muren/vloeren en glazen ramen uit een van die mods?

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

MicScott schreef op woensdag 16 december 2015 @ 20:00:
[...]

Dat ziet er strak uit. Komen die betonnen muren/vloeren en glazen ramen uit een van die mods?
Yep, de game heeft standaard alleen maar hout en staal, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott

MicScott

.Grey.

Jammer, ik hoopte stiekem dat het uit een Picket Fences magazine kwam.

• steefje
  • Laatst online: 13-09 11:07
Ik ben stiekem al verder dan ik had gehoopt.Dacht dat ik nog lang niet klaar was, als ik de lijst met missies bekijk ben ik al bezig met de laatste ronde. Dan is de main quest wel erg kort!

spoiler:
Act 1
Out of Time
–Initial quest
-When Freedom Calls
–Completion leads into Minutemen quests
-Jewel of the Commonwealth
–Initiated before completing previous quest
-Unlikely Valentine
-Getting A Clue
-Reunions

Act 2
-Dangerous Minds
-The Glowing Sea
-Hunter/Hunted
-The Molecular Level
-Institutionalised

[ Voor 1% gewijzigd door steefje op 17-12-2015 11:34 . Reden: Spoiler tag failde ]

PSN ID Binloading_nl

• NitroX infinity
  • Laatst online: 00:40
Ik ben met m'n vorige playthrough gestopt toen ik bij 'The Molecular Level' aankwam waarbij ik de hulp van anderen moest inroepen.

Bullshit, ik kan de meest fantastische mods op wapens en armor zetten, ik kan gehele settlements bouwen maar hiervoor heb ik hulp nodig? Nee dank je.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:22

Shabbaman

Got love?

Schaamteloze cross-post met het Lego-topic:

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 22:32

Zeror

Ik Henk 'm!

Mensen interesse in een Vaultboy statue (zo'n grote)?

http://www.ebay.nl/itm/Va...88287?hash=item3f59399f9f

Gamekings houd een veiling, met o.a. dit item, voor Serious Request. Al het geld gaat naar het goede doel.

[ Voor 5% gewijzigd door Zeror op 17-12-2015 15:33 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

• Dusky Demon NL
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-11-2024
steefje schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:33:
Ik ben stiekem al verder dan ik had gehoopt.Dacht dat ik nog lang niet klaar was, als ik de lijst met missies bekijk ben ik al bezig met de laatste ronde. Dan is de main quest wel erg kort!

spoiler:
Act 1
Out of Time
–Initial quest
-When Freedom Calls
–Completion leads into Minutemen quests
-Jewel of the Commonwealth
–Initiated before completing previous quest
-Unlikely Valentine
-Getting A Clue
-Reunions

Act 2
-Dangerous Minds
-The Glowing Sea
-Hunter/Hunted
-The Molecular Level
-Institutionalised
Damn, ik heb het even nagekeken en je hebt gewoon gelijk. :o Ik ben inmiddels bij Hunter/Hunted. Ik dacht echt dat ik op maximaal 20% van de main story zat, maar ik heb dus nog maar 3 quests te doen. :( Ofja, 4 als je de faction quest meetelt. Tenminste, als ik de wiki goed begrijp:

(niet echt een spoiler, maar toch)
spoiler:
After completing The Molecular Level, the main quest's structure becomes similar to the one from Fallout: New Vegas. There are four different branches, one for each faction, and certain events in those quests can make certain factions hostile to the Sole survivor, thus locking them from those branches and failing all of that faction's on-going quests. In some situations, this can be delayed (or even accelerated) with certain actions or certain dialogue choices.
Should the player decide to oppose The Institute by supporting any of the other three factions, the main quest ends with The Nuclear Option quest (there are actually three variants of the same quest, one for each faction opposing The Institute). However, should the player join and support The Institute, the main quest ends with the Nuclear Family quest.

The following quests become available after completing The Molecular Level:

Institutionalized (The Institute branch) - starts automatically
From Within (Brotherhood of Steel branch) - given by Elder Maxson if the player completed Show No Mercy
Inside Job (The Minutemen branch) - given by Sturges if the player completed Old Guns
Underground Undercover (The Railroad branch) - given by Desdemona if the player joined the Railroad by completing the Tradecraft quest

http://fallout.wikia.com/wiki/Fallout_4_quests

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:30
steefje schreef op woensdag 16 december 2015 @ 15:59:
[...]

Herkenbaar, ben er nu een beetje aan begonnen. Heb je overigens wel alle quests van de fracties gedaan. Ben namelijk benieuwd wat er gebeurt als je straks verder gaat met de quest.

Vanaf welke Quest is er geen weg meer terug mbt het spelen van de fracties?
ik heb ongeveer dezelfde vraag maar gericht op BoS:

minor spoilers gericht op begin BoS questline:
spoiler:
Eerste missie gedaan, waarbij je ze eerst helpt stapel gouls neer te knallen bij cambride police station. Daarna met Danse Arcjet Systems gecleared. Nu righteous athourity gekregen 8) plus aanbod om te joinen. (Call to Arms quest)

Tevens inmiddels in de main quest op het punt (einde act 1) waarbij:
spoiler:
Je het grote airship ziet vliegen nadat je uit Fort hagen komt (Reunions quest). Daardoor nu dus 2 missies in questlog om BoS te joinen (of iig te ontmoeten).

Kan je dat doen zonder meteen zaken voor andere factions te verklooien? Speel het liefst zo lang mogelijk door met alle opties open.
In het algemeen eigenlijk: komt er iets van een warning op het point of no return qua keuze voor factions? (a la New Vegas?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Romaap
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-04-2024
KingKoning schreef op donderdag 17 december 2015 @ 15:36:
[...]
Kan je dat doen zonder meteen zaken voor andere factions te verklooien? Speel het liefst zo lang mogelijk door met alle opties open.
In het algemeen eigenlijk: komt er iets van een warning op het point of no return qua keuze voor factions? (a la New Vegas?)
Voordat je een harde keuze moet maken krijg je een melding of je zeker weet verder te willen gaan. Dit kun je weigeren, even een nieuwe save maken en vervolgens weer die missie starten.

• SideShow
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Ik heb geen quests meer? Bizar

spoiler:
Institute genuked

Wat heb ik een fijne tijd gehad met dit spel.

Twee opmerkingen:

- dikke f*ck you aan bethesda om (quasi) geen patches uit te brengen (azerty bug, komaan....)
- dikke f*ck you aan de persoon die de voice actor voor preston garvey gekozen heeft

|:(

Voorlopig even kalm aan met Fallout, na 130 uur mag dat ook wel :)

• Kwistnix
  • Laatst online: 10:40
SideShow schreef op donderdag 17 december 2015 @ 20:49:
- dikke f*ck you aan de persoon die de voice actor voor preston garvey gekozen heeft
Ik hoor overal Garrus Vakarian, nooit gedacht dat ik die stem irritant zou kunnen vinden, thanks Fallout :X

• Kuusj
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

SideShow schreef op donderdag 17 december 2015 @ 20:49:
Ik heb geen quests meer? Bizar

spoiler:
Institute genuked

Wat heb ik een fijne tijd gehad met dit spel.

Twee opmerkingen:

- dikke f*ck you aan bethesda om (quasi) geen patches uit te brengen (azerty bug, komaan....)

|:(

Voorlopig even kalm aan met Fallout, na 130 uur mag dat ook wel :)
Wat is dan zo erg aan de stem van Preston Garvey? Die snap ik even niet...
Dat Bethesda nagenoeg geen grote updates meer uitgeeft is typisch Bethesda, meestal moet de community het maar oplossen en dan heb je af en toe nog wel eens kans dat Bethesda een patch uitbrengt met door de community gemaakte patches.

Overigens komt begin 2016 (veel te laat imho) de Workshop erbij, dan ga ik pas echt actief modden, als ik het dan nog speel :P Ik zit wel al veel verder met de quests dan ik gedacht had, wat erg jammer is, maar ik heb Fallout New Vegas destijds binnen 20 uur uitgespeeld. Nu ben ik pas (al) 80 uur bezig.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Fuelke
  • Laatst online: 10:48

Fuelke

Forza Ferrari

Irritant is dat hé, ik raad er wel bedreven in om achterwaarts te bewegen in build mode.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09 12:28
Fuelke schreef op donderdag 17 december 2015 @ 21:09:
[...]

Irritant is dat hé, ik raad er wel bedreven in om achterwaarts te bewegen in build mode.
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/146/?

was voor mij de oplossing

• -SaveMe-
Die stem van Piper lijkt wel te zijn ingesproken door Sandra Bullock ....

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09 12:28
-SaveMe- schreef op donderdag 17 december 2015 @ 22:12:
Die stem van Piper lijkt wel te zijn ingesproken door Sandra Bullock ....
nog niet bij stil gestaan, maar ik vind dat het personage nogal veel op Krysten Ritter lijkt

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Damn, ik nader lv 50 weer en het begint te vervelen. Was bij de eerste playtrough ook al. MQ volldig links laten liggen heb tot aan de memory den gedaan vanwege Curie. Railroad nog niet gezien en van BoS knal ik alleen de pilootjes uit vertibirds. O-)

En weet nog steeds niet bij wie ik me aan wil sluiten, het zijn allemaal zeikerds. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• MicScott

MicScott

.Grey.

Flagg schreef op donderdag 17 december 2015 @ 22:37:
Damn, ik nader lv 50 weer en het begint te vervelen. Was bij de eerste playtrough ook al. MQ volldig links laten liggen heb tot aan de memory den gedaan vanwege Curie. Railroad nog niet gezien en van BoS knal ik alleen de pilootjes uit vertibirds. O-)

En weet nog steeds niet bij wie ik me aan wil sluiten, het zijn allemaal zeikerds. :P
Ik vind de railroad wel cool, in de drie quests die ik heb gedaan. Weinig gezeik inderdaad. De BoS kan ik niet uitstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Mijn favo mod: Better warning for settlements being attacked

Afbeeldingslocatie: http://staticdelivery.nexusmods.com/mods/1151/images/4106-0-1449059428.jpg
die miste ik echt, lijkt te werken zoals je verwacht.
[bron]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

MicScott schreef op donderdag 17 december 2015 @ 22:52:
[...]

Ik vind de railroad wel cool, in de drie quests die ik heb gedaan. Weinig gezeik inderdaad. De BoS kan ik niet uitstaan.
De volgende bosser die zegt "keep walking wastelander" nadat ik zijn huid gered hebt, vertelt het niet meer na... }:| dat zijn echt prototype dumbass us army rednecks.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 08:21
Gisteren een complete X-01 MkIII set gevonden. Weer iets om van mijn lijstje te strepen.

Ik merk na pakweg 80 uur bouwen / spelen dat Fallout 4 langzamer laadt en het intro filmpje hapert. Misschien eens defragmenteren... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
himlims_ schreef op donderdag 17 december 2015 @ 23:05:
Mijn favo mod: Better warning for settlements being attacked

die miste ik echt, lijkt te werken zoals je verwacht.
[bron]
Precies wat ik nodig heb. Dat wordt vanavond eerste deze mod downloaden voor dat ik ga spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Flozem schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 06:22:
Gisteren een complete X-01 MkIII set gevonden. Weer iets om van mijn lijstje te strepen.

Ik merk na pakweg 80 uur bouwen / spelen dat Fallout 4 langzamer laadt en het intro filmpje hapert. Misschien eens defragmenteren... :p
daar heb ik ook last van; game lijkt windows wel, die wordt ook traag na tijdje :X :+
openen inventory (pipboy) of laden van mappen gaat veel trager dan voorheen. komt dat door aantal items?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:58

Aganim

I have a cunning plan..

Grrr, voor de eerste keer naar een settlement gestuurd door Preston om deze te beschermen tegen een aanval. Geen probleem, meteen autotravel er naartoe.

De vraag gekregen van de bewoners om verdediging te bouwen, objective meteen completed aangezien er al turrets aanwezig waren. Dat gaat vlotjes, door naar de raid zelf: autoturrets hebben lekker huisgehouden en de Legendary Raider knapte niet op van het legen van een combat shotgun in zijn nek.. Half minuutje werk tops, vinkje gekregen dat de quest completed was, terug naar Preston om te cashen..

'Hey, Preston... Over dat dorpje.. Ik was te laat, het is zwaar beschadigd' -> Quest Failed. :(

Iemand enig idee? Nu sta ik qua bugs sinds Morrowind nergens meer van te kijken uiteraard, en die ene failed quest kan ik wel mee leven. Maar het haalt wel een beetje het plezier uit het spel als mijn karakter straks steeds settlements mag gaan verdedigen en ondanks vlot handelen alsnog boze settlers op zijn nek heeft. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 22:45

Rmg

Flozem schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 06:22:

Hebben de console versies ook last van, zal wel de befaamde groeiende bethesda save file zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
Rmg schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 09:19:
[...]

Hebben de console versies ook last van, zal wel de befaamde groeiende bethesda save file zijn ;)
is ook logisch, hoe meer je doet hoe meer het spel moet onthouden. Het is of dat of elke keer dat je ergens komt ziet het er weer hetzelfde met dezelfde standaard/random vijanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyD_34
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-05-2021
Ik heb het bij mijn Xone op een externe ssd gezet, dat scheelt wel wat. Het is wel hoe langer je speelt hoe langzamer het wordt, maar ik vind het nog goed te doen eigenlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door TommyD_34 op 18-12-2015 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Uitgespeeld. Alle verhaallijnen gedaan. Uiteindelijk uitgespeeld aangesloten bij BoS. Dat is imho ook de best uitgewerkte questline en volgens mij ook hoe Bethesda de game 'bedoeld' heeft.

Erg benieuwd naar de DLC, maar dat zal nog wel even wachten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ik heb het spel op pc van een harde schijf naar ssd gezet. Wat een verschil met laden! Naar schatting zeker 10x zo snel! Ook als ik in een stad zit een stuk minder haperingen.

Die Bos quests zijn toch steeds hetzelfde?

[ Voor 14% gewijzigd door Harribo op 18-12-2015 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyD_34
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-05-2021
Harribo schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:44:
Ik heb het spel op pc van een harde schijf naar ssd gezet. Wat een verschil met laden! Naar schatting zeker 10x zo snel! Ook als ik in een stad zit een stuk minder haperingen.

Die Bos quests zijn toch steeds hetzelfde?
Je hebt de BOS storyline, dat zijn een aantal losse missies. Ik kan je aanraden de BOS companion mee te nemen, goede dialogen en behoorlijk sterk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-09 22:37
Vraagje: ik loop met mijn hond en neem geen companions, omdat Dogmeat mij niet beoordeelt op mijn gedrag. ;)

De vraag is: Mis ik dan belangrijke/ leuke quests?

V-Strom 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Laatst online: 13-09 15:49

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Xoxol schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 14:42:
Vraagje: ik loop met mijn hond en neem geen companions, omdat Dogmeat mij niet beoordeelt op mijn gedrag. ;)

Ja, want companions hebben hun eigen quests.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Laatst online: 23-08 10:36
Angeloonie schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 14:43:
[...]

Ja, want companions hebben hun eigen quests.
Van 't weekend maar eens meneertje Danse meenemen ipv Nick. Ik ben benieuwd wat die lullo allemaal te vertellen heeft.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Xoxol schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 14:42:

Piper is heel leuk als companion, en je krijgt een hele nuttige XP perk.
Strong is sterk maar saai en vind lickpicken stom. Laat maar denk ik dan.
Nick is geweldig, handige perk.
Ik hoor goede verhalen over Cait als companion.
De burgemeester van Goodneighboor(die ghoul) heeft ook een leuke quest.

Je hebt ook brave borsten die het vervelend vinden als je een psychobuff spuit, dus niet iedere companion past goed bij je speelstijl. Er is een companion guide die je een beetje op weg helpt.

Ik neem iedere companion even voor de special quest en perk en ga dan naar de volgende. Als ik ze allemaal heb gehad houd ik de leukste aan. Nick is echt geweldig als karakter. Ik heb een zwak voor detectives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Hoe krijg je die perk van die companion? En die speciale missie? Heeft die hond dat ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Ik was vanmiddag helemaal verheugd toen ik een verlaten x01 tegenkwam terwijl ik op pad ben met twee extra npc's *O*

Stap ik even uit....stapt een van de NPC's in -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Verstekbakker schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 19:05:
Hoe krijg je die perk van die companion? En die speciale missie? Heeft die hond dat ook?
Companion als follower accepteren, dingen doen die de follower leuk vind. Na een tijdje begint die quest automatisch. Vind je companion jou maximaal leuk krijg je de perk voor altijd.

De hond heeft alleen een perk in de standaard tree waar je dus een level up voor moet gebruiken. Je hebt geen speciale hond quest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-09 14:04

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Verstekbakker schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 19:05:
companions hebben een quest, je moet gewoon hun vriend worden om hem te krijgen.
Cait is inderdaad erg grappig om bij je te hebben, echt goeie humor en de quest die ze geeft is ook gaaf.

YO! fucknuts! It's Probing time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

jmk schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 19:01:
[...]
Strong is sterk maar saai en vind lickpicken stom. Laat maar denk ik dan.
Strong vind ik de meest plezierige makker; geef hem een dik melee wapen en wat super-mutant-armor, dan is hij een ideale tank. Fijne bijkomstigheid; zijn humor en mogelijkheid om 300(?) items aan gewicht te kunnen dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Nou heb net lvl 50 weer (2de playthrough) gehaald, en net voor het eerst de atom cats gezien. 8)7

denk dat ik de castle maar eens ga innemen binnenkort, of toch eerst de glowing sea eens bekijken die heb ik deze ronde nog helemaal niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 00:40
Volgens de fallout wiki moet je castle pas innemen als Preston daarom vraagt, anders kun je niet verder met the minutemen ofzo.

Zie onder Bugs;
http://fallout.wikia.com/wiki/Taking_Independence

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Gisteren maar eens de Massechusetts State House binnengewandeld.

spoiler:
Een mirelurk hunter, mirelurk queen en een legendary mirelurk killclaw vlak achter elkaar? Damn' dat heeft me een hoop stimpacks gekost! Maar wat een epic locatie zeg. Ga op zoek naar nog meer juweeltjes zoals deze, zoals Museum of Witchcraft, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:46

Fanta

FordPerformance™️

Ik kwam laatst onderweg twee Mirelurk kings tegen. Ligt het aan mij of is dat nog best een uitdaging?? Die krengen zijn verdomd sterk, en verrassend snel!

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Nu online

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Fanta schreef op zondag 20 december 2015 @ 10:31:
Ik kwam laatst onderweg twee Mirelurk kings tegen. Ligt het aan mij of is dat nog best een uitdaging?? Die krengen zijn verdomd sterk, en verrassend snel!
Dat zijn inderdaad pittige beesten. Ik kwam er laatst drie tegen....ze springen uit het water terwijl ik over een 'brug' heen liep. Ik kon geen kant op :| .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Ik kreeg ze niet kapot, dus ik heb de quest die er in de buurt ligt nog open staan. Eerst maar eens een goed wapen craften, een auto laser ofzo. Ik loop nu standaard met een fatman rond voor het geval ik ze weer tegen kom, maar de mininukes zijn schaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
  • Laatst online: 00:49
Fanta schreef op zondag 20 december 2015 @ 10:51:
Ik loop nu standaard met een fatman rond voor het geval ik ze weer tegen kom, maar de mininukes zijn schaars.
Dan kun je beter een Big Boy kopen bij Arturo in Diamond City.

Shikata ga nai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Laatst online: 10:37
Makkelijkste is volop op de benen schieten, dan komen ze daarna nog maar amper vooruit en wordt het een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Laatst online: 10:48

Fuelke

Forza Ferrari

Fanta schreef op zondag 20 december 2015 @ 10:51:
Ik kreeg ze niet kapot, dus ik heb de quest die er in de buurt ligt nog open staan. Eerst maar eens een goed wapen craften, een auto laser ofzo. Ik loop nu standaard met een fatman rond voor het geval ik ze weer tegen kom, maar de mininukes zijn schaars.
En vanuit een
spoiler:
Vertibird
?

Ik heb er zo per ongeluk twee wakker gemaakt toen ik naar
spoiler:
dat fort vloog waar je de warheads moet veiligstellen voor de Brotherhood of Steel.

Schoot random in het water en die kwamen opeens tevoorschijn.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 08:21
dutchgio schreef op zondag 20 december 2015 @ 13:19:
Makkelijkste is volop op de benen schieten, dan komen ze daarna nog maar amper vooruit en wordt het een stuk makkelijker.
Inderdaad - dat doe ik inmiddels sinds level 10. Ongeveer iedere vijand kneecappen met een of twee shotgun shots. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Shinobi-vs-Gast schreef op zondag 20 december 2015 @ 13:11:
[...]

Dan kun je beter een Big Boy kopen bij Arturo in Diamond City.
Daar ben ik nog niet geweest. Ben nu lvl 23 en heb alleen nog maar side quests gedaan. Alleen met verkennen, looten, clearen en settlement management kan ik me al prima vermaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
  • Laatst online: 00:49
Ik herken het, ik ben zelf pas na 100 uur spelen in Diamond City beland. :+

Shikata ga nai.

Pagina: 1 ... 33 ... 53 Laatste

Let op:
Globaal spoiler beleid

-Details over de mainquest of grotere sidequest -> spoilertag
-Locatie van "one of a kind" wapens -> spoilertag
-Locatie van reguliere vijanden, wapens etc -> spoiler niet nodig.

Gebruik vooral je gezonde verstand!