• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 08:21
MatMich schreef op donderdag 10 december 2015 @ 02:07:
Ben dit spel nu een paar dagen aan het spelen zit op level 13 en heb nog steeds geen flauw benul hoe ik food for mijn settlers kan krijgen.
Workbench is echt een crime
Q for tag? en dan.
Heb de resources maar kan niets doen
Assign workers, Hoe?
Nergens uitleg of duidelijkheid.
Wat een ^%^# spel.
Google is your friend.

Maar een tutorial of handleiding was handig geweest inderdaad... 8)7

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:02

Fanta

FordPerformance™️

Ben dit spel nu een paar dagen aan het spelen zit op level 13 en heb nog steeds geen flauw benul hoe ik food for mijn settlers kan krijgen.
Q for tag? en dan.
Assign workers, Hoe?
Wat een ^%^# spel.
Dat jij nog wat zoekende bent maakt het natuurlijk nog geen '^%^# spel'. Je vindt alle antwoorden op jouw vragen makkelijk op YouTube of Google. Voor sommige mensen zou een tutorial misschien wel handig zijn, maar ik denk dat er meer mensen zijn die liever zelf uitvinden hoe alles werkt.

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

• TommyD_34
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-05-2021
Fallout met een tutorial? Come on...dat zou ons tientallen pagina's gespreksstof kosten :9

Ik vind het juist fijn dat niet alles voorgekauwd wordt. Heb de afgelopen dagen gespendeerd aan het zoeken naar een factie

Kleine spoiler:
spoiler:
de railroad, bleek dat ik de locatie allang had ontdekt en ik maar netjes die trail volgen door Boston. Overigens een goede manier om je locaties te laten ontdekken.

Is voor een meleebuild endurance ook niet belangrijk? Anders ben je erg snel dood denk ik.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:55

Rmg

Q for tag? en dan.
Assign workers, Hoe?
Wat een ^%^# spel.
tagged for search, er komt een vergrootglaasje naast in je workshop en ook bij junk wat je oppakt en het component bevat. niet heel lastig.

niet duidelijk wat je bedoelt, zal wel een perk missen, plaatje aan de rechterkant? dan zal je de perk noeten hebben.

iseen tutorial voor, je krijgt (optioneel, is over te slaan) een quest die het voorkauwt in het eerste half uur nadat je de vault uit komt

• oxford bastard
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-10-2021
Ik snap totaal niet waarom sommige mensen zeggen dat er totaal geen tutoral in de game zit. Bijna alles staat onder het help menu. Zo heb ik ook leren bouwen en leren omgaan met settlers.

[ Voor 8% gewijzigd door oxford bastard op 10-12-2015 07:27 ]

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Flozem schreef op donderdag 10 december 2015 @ 06:18:
[...]

Google is your friend.

Maar een tutorial of handleiding was handig geweest inderdaad... 8)7
Zoals al gezegd: tutorial en handleiding/help sectie zitten gewoon in het spel.

Maar mensen verwachten tegenwoordig alles op een presenteerblaadje aangereikt te krijgen in een spel i.p.v. zelf wat moeite te doen om uit te vinden hoe het werkt. En uiteraard ligt het dan gelijk aan het spel en niet aan jezelf. 8)7 Als je van de 'one button game' generatie bent is dit misschien niet het spel voor je. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door NLxAROSA op 10-12-2015 07:40 ]

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 17:02
NLxAROSA schreef op donderdag 10 december 2015 @ 07:39:
[...]

Maar mensen verwachten tegenwoordig alles op een presenteerblaadje aangereikt te krijgen in een spel i.p.v. zelf wat moeite te doen om uit te vinden hoe het werkt. En uiteraard ligt het dan gelijk aan het spel en niet aan jezelf. 8)7 Als je van de 'one button game' generatie bent is dit misschien niet het spel voor je. ;)
hij heeft wel een punt, ik heb ook veel moeten google'n en hier veel dingen gelezen, het is allemaal niet even duidelijk in het spel en een aantal dingen liggen aan het spel, een aantal kan je inderdaad ook zelf uitzoeken.

Ik zie bv dat er bij mijn settlement nu 18 settlers zijn maar welke ik al aan het werk gezet heb is mij onduidelijk, is ook erg lastig te zien in het spel en als ik dan iemand iets te doen geef en ik zie over het hoofd dat hij/zij al iets doet dan krijg je ook geen warning. Dat ligt aan het spel dat dat niet zo duidelijk is. Er mist overzicht in dit opzicht. Ook kan je een settler meerdere food geven om te verzorgen maar hoe vol iemand zit kan je dan weer niet zien, echt duidelijk is het allemaal niet.

nu heb ik hier de tip gelezen dat je ze een pet op kan zetten als je ze werk gegeven hebt en dat werkt prima maar het spel had ook meer overzicht kunnen geven.

PSN ID: Svennie-NL

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
NLxAROSA schreef op donderdag 10 december 2015 @ 07:39:
[...]

Helemaal mee eens. Ik vond het juist fijn om na heel veel dumbed down spellen eindelijk weer eens echt dingen te kunnen ontdekken in een spel. Naast de spelwereld ook het craften, de perks en settlements managen. En voor alles waar ik een vraag over had, stond informatie in de ingame handleiding.
Het was toch geweldig om te ontdekken hoe je met wires en conductors de machines in the castle weer aan de praat kon krijgen? Veel beter dan de gebruikelijke 'druk op een knop' gameplay voor dit soort situaties. Had van mij ook meer in andere delen van het spel gemogen. Bijvoorbeeld om een lift van elektriciteit te voorzien.

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Gisteren heerlijk gespeeld, 5 uur achter elkaar of zo. Naar lvl 30 gelvled, wat quests met Nick gedaan, wat locations gecleared. Daarna weer eens aan de slag gegaan met m'n settlements. Ik ben voornemens overal een standaard huis te maken met op de benedenverdieping scavenging stations en op de bovenverdieping de slaapvertrekken. Nu lukt dit aardig, alleen het reassignen van supply lines lukt me nog niet echt. Ten eerste omdat ik die Provisioners niet altijd kan vinden (dit is een kwestie van geduld) en ten tweede omdat ik Settlers soms niet naar één bepaald settlement kan laten lopen (ik wil eigenlijk alles centreren rondom de Red Rocket Truck Stop (oid). Ik heb niet altijd de keuze uit alle settlements, weet iemand hoe dit komt? Moet ik nog een bepaald gebied clearen voordat ze er door kunnen, of zit er een max aan Provisioners per settlement?

Overigens heb ik gisteren ook een Tactical Shredding Minigun gevonden, wat vet zeg, jammer dat de damage op een Vertibird niet bijzonder is.

It's dogged that does it

• Playa del C.
  • Nu online
SavageBrother schreef op donderdag 10 december 2015 @ 08:20:
Gisteren heerlijk gespeeld, 5 uur achter elkaar of zo. Naar lvl 30 gelvled, ...
Ik kon altijd elk settlement kiezen, ook dwars door vijandelijk gebied. Er is verder ook geen max aan provisioners per settlement, want ik heb 20+ lijnen naar red rocket. Misschien kijk je ergens over heen?

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Svennie schreef op donderdag 10 december 2015 @ 07:59:
[...]

nu heb ik hier de tip gelezen dat je ze een pet op kan zetten als je ze werk gegeven hebt en dat werkt prima maar het spel had ook meer overzicht kunnen geven.
Dat de UI en feedback beter kan lijkt me wel duidelijk, maar dat verandert niets aan het feit dat er wel degelijk voldoende tutorial en handleiding is om de basis zaken te kunnen uitvoeren. UI en gebrek aan feedback zijn wel een puntje, en daar is de workshop UI niet het enige minpunt in. Mis nog steeds een functie om te kunnen zien waar mijn companions uithangen bijvoorbeeld. Of settlers namen geven.

Overigens pakt een settler automatisch net zoveel food als dat hij aan kan, hoef je verder niks voor te doen. Het maximum is 6 food per settler. Dus je wijst 'm gewoon toe aan een 'unassigned' plant, dan pakt hij zelf de rest. (Ook dat heb ik uit de tutorial/help popups overigens).

• SavageBrother
Playa del C. schreef op donderdag 10 december 2015 @ 08:29:
[...]

Ik kon altijd elk settlement kiezen, ook dwars door vijandelijk gebied. Er is verder ook geen max aan provisioners per settlement, want ik heb 20+ lijnen naar red rocket. Misschien kijk je ergens over heen?
Hmm, heel bijzonder. Ik ben er van overtuigd dat ik niet alle opties had. Soms stond een settlement er niet bij, om soms was een settlement niet highlighted. Jammer ook dat je niet met één klik even alle supply lines kan cancellen zodat je ze opnieuw op kan zetten. Heel irritant dit.

It's dogged that does it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Svennie schreef op donderdag 10 december 2015 @ 07:59:
[...]

hij heeft wel een punt, ik heb ook veel moeten google'n en hier veel dingen gelezen, het is allemaal niet even duidelijk in het spel en een aantal dingen liggen aan het spel, een aantal kan je inderdaad ook zelf uitzoeken.

Ik zie bv dat er bij mijn settlement nu 18 settlers zijn maar welke ik al aan het werk gezet heb is mij onduidelijk, is ook erg lastig te zien in het spel en als ik dan iemand iets te doen geef en ik zie over het hoofd dat hij/zij al iets doet dan krijg je ook geen warning. Dat ligt aan het spel dat dat niet zo duidelijk is. Er mist overzicht in dit opzicht. Ook kan je een settler meerdere food geven om te verzorgen maar hoe vol iemand zit kan je dan weer niet zien, echt duidelijk is het allemaal niet.

Ik hoop dat er snel een mod komt die settlers automatisch een outfit geeft op basis van hun task. Zeker in settlements groter dan 10 man is het nu onoverzichtelijk.
Dat is ook het nadeel aan spellen die ook op de console moeten werken, je krijgt er een waardeloze GUI voor terug.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Admiral_R2D2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 11:30
supply lines zijn trouwens wel te zien in een overzicht in de pipboy;
heb er niet veel over nagedacht, maar de meest efficiente manier van verbinden is ws elke settlement 1 route naar een andere; een soort keten dus;
andere manier is om 1 settlement alle te laten bevoorraden, maar dan ben je in 1 settlement een boel settlers kwijt aan supply lines; in een soort ster dus

• Playa del C.
  • Nu online
SavageBrother schreef op donderdag 10 december 2015 @ 08:31:
[...]

Hmm, heel bijzonder. Ik ben er van overtuigd dat ik niet alle opties had. Soms stond een settlement er niet bij, om soms was een settlement niet highlighted. Jammer ook dat je niet met één klik even alle supply lines kan cancellen zodat je ze opnieuw op kan zetten. Heel irritant dit.
Klinkt alsof je elke line wil opzetten vanuit red rocket? Ik heb in elke settlement een settler aangewezen naar red rocket te gaan. En red rocket stond er altijd tussen. Voor zover ik weet, stonden alle andere settlements er ook. Je hoeft verder niet alle settlements met elke andere settlements te verbinden. Bij mij is dus elke settlements via red rocket verbonden. Kost dus 1 settler per settlement. Heb er verder nooit naar hoeven kijken, ik heb zo in elk settlement toegang tot alle resources.

EDIT En je kan op de map op een knop drukken om alle huidige lines te zien. Handig om even te kijken wat werkt en wat klaar is.

[ Voor 6% gewijzigd door Playa del C. op 10-12-2015 08:48 ]

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:27
Waarom moet je settlements verbinden? Voor meer happyness? Ik ben er inmiddels achter hoe mensen te assigned aan food of security zaken. Maar wat geeft hogere happyness als voordeel? Wat Is het voordeel als je settlements groeien?

• Lavidz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-07 13:53
Tsurany schreef op donderdag 10 december 2015 @ 08:41:
[...]

Ik hoop dat er snel een mod komt die settlers automatisch een outfit geeft op basis van hun task. Zeker in settlements groter dan 10 man is het nu onoverzichtelijk.
Dat is ook het nadeel aan spellen die ook op de console moeten werken, je krijgt er een waardeloze GUI voor terug.
Ik vind het juist leuk om mensen in een outfit te hijsen. wat dus correspondeert met hun taken. Dus clinic settlers een doctors jas met bril geven, food settlers een wastelander outfit met mining helm, etc

PSN: Lavidz

• SavageBrother
Playa del C. schreef op donderdag 10 december 2015 @ 08:44:
[...]

Klinkt alsof je elke line wil opzetten vanuit red rocket? Ik heb in elke settlement een settler aangewezen naar red rocket te gaan. En red rocket stond er altijd tussen. Voor zover ik weet, stonden alle andere settlements er ook. Je hoeft verder niet alle settlements met elke andere settlements te verbinden. Bij mij is dus elke settlements via red rocket verbonden. Kost dus 1 settler per settlement. Heb er verder nooit naar hoeven kijken, ik heb zo in elk settlement toegang tot alle resources.

EDIT En je kan op de map op een knop drukken om alle huidige lines te zien. Handig om even te kijken wat werkt en wat klaar is.
Nou nee, ik wil juist vanuit iedere Settlement een provisioner naar Red Rocket sturen, zodat dat een soort van hub wordt. Sanctuary leek me niet handig, want dan blijven ze nogal eens achter die brug hangen. Je kan een provisioner toch ook niet cancellen? Dat ie gewoon weer settler wordt?

Edit: Oké, provisioners re-assignen naar een andere job is dus de enige manier. Verder kan het handig zijn om overal roadblocks op te zetten, daar blijven provisioners nogal eens achter steken, zo krijg je ze dus makkelijk te pakken.

I've got my work cut out for me for tonight.

[ Voor 55% gewijzigd door SavageBrother op 10-12-2015 08:56 ]

It's dogged that does it

• Playa del C.
  • Nu online
procyon schreef op donderdag 10 december 2015 @ 08:49:
Waarom moet je settlements verbinden? Voor meer happyness? Ik ben er inmiddels achter hoe mensen te assigned aan food of security zaken. Maar wat geeft hogere happyness als voordeel? Wat Is het voordeel als je settlements groeien?
Je hebt de perk 'local leader' nodig. Dat is charisma level 6. Door te verbinden, heb je in elk verbonden settlement beschikking over je junk en aid items. Dus dat is erg handig om in andere settlements te bouwen, omdat je dan geen junk hoeft te versjouwen. En je kan junk dumpen in elke settlement en dan je hoofdbasis ergens anders later uitbouwen.

• Playa del C.
  • Nu online
SavageBrother schreef op donderdag 10 december 2015 @ 08:53:
[...]

Nou nee, ik wil juist vanuit iedere Settlement een provisioner naar Red Rocket sturen, zodat dat een soort van hub wordt. Sanctuary leek me niet handig, want dan blijven ze nogal eens achter die brug hangen. Je kan een provisioner toch ook niet cancellen? Dat ie gewoon weer settler wordt?

Edit: Oké, provisioners re-assignen naar een andere job is dus de enige manier. Verder kan het handig zijn om overal roadblocks op te zetten, daar blijven provisioners nogal eens achter steken, zo krijg je ze dus makkelijk te pakken.

I've got my work cut out for me for tonight.
Nou, als ik eerlijk ben. Een provisioner zou je eenmalig moeten aanwijzen en daarna hoef je er nooit meer naar om te kijken. Maakt voor de werking ook niet uit of ze hun bestemming bereiken of niet. Ze zijn puur cosmetisch. Roadblocks zou ik echt niet mee beginnen en het assignen zou dus heel simpel moeten zijn. Als het alsnog niet lukt, is het misschien een bug?

• SavageBrother
Playa del C. schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:00:
[...]

Nou, als ik eerlijk ben. Een provisioner zou je eenmalig moeten aanwijzen en daarna hoef je er nooit meer naar om te kijken. Maakt voor de werking ook niet uit of ze hun bestemming bereiken of niet. Ze zijn puur cosmetisch. Roadblocks zou ik echt niet mee beginnen en het assignen zou dus heel simpel moeten zijn. Als het alsnog niet lukt, is het misschien een bug?
I know, maar ik heb in 't begin wat verkeerde keuzes gemaakt en nu lopen sommige provisioners niet de meest efficiënte route en dat wil ik verbeterd hebben. Ik ga proberen alle supply lines te cancellen en door die provisioners aan 't werk te zetten en daarna een nieuwe settler naar Red Rocket te laten supplyen.

It's dogged that does it

• Admiral_R2D2
  • Laatst online: 13-09 11:30
Ik ga proberen alle supply lines te cancellen en door die provisioners aan 't werk te zetten
heb ikzelf ook gedaan;
gewoon bed neerzetten bij de deur en elke keer een uurtje slapen;
elke provisioner onderscheppen en reassignen (bijvoorbeeld aan voedsel)
overzicht van je routes is te vinden in je pipboy
zelf heb ik een keten gemaakt; i.e.: elke settlement een line naar een andere

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 19:42
Playa del C. schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:00:
[...]

Dat is grappig genoeg niet helemaal waar. Ik stond laatst bij een settlement en was aan het bouwen. Hoorde in de verte een vuurgevecht maar dat gebeurd wel vaker. Opeens kon ik ipv 50 turrets er maar 0 bouwen. Even wachten en het mijn bouwopties kwamen terug. 5 seconde erna verdween mijn bouwopties weer (mijn resources waren opeens weg) Ik vermoed dus dat die provisioner wat ruzie had met raiders en dus "dood" was. In fallout 4 zijn je settlers essential, dus staan ze na een halve minuut weer doodleuk op, om vervolgens meteen weer neer geschoten te worden.

• SavageBrother
Admiral_R2D2 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:23:
[...]

heb ikzelf ook gedaan;
gewoon bed neerzetten bij de deur en elke keer een uurtje slapen;
elke provisioner onderscheppen en reassignen (bijvoorbeeld aan voedsel)
overzicht van je routes is te vinden in je pipboy
zelf heb ik een keten gemaakt; i.e.: elke settlement een line naar een andere
Daar heb ik ook nog even aan zitten denken, alleen voor 't overzicht vind ik één centraal punt wat handiger, liefst ook met wat breden wegen zonder teveel obstakels.

It's dogged that does it

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

SavageBrother schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:34:
[...]

Daar heb ik ook nog even aan zitten denken, alleen voor 't overzicht vind ik één centraal punt wat handiger, liefst ook met wat breden wegen zonder teveel obstakels.
Grote voordeel is dan ook dat je een enkel settlement maximaal hoeft te verdedigen. Als het een keten is hoeft er maar eentje tussen uit te vallen en je hebt gelijk een breuk. Dan moet je er veel meer verdedigen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• SavageBrother
Tsurany schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:51:
[...]

Grote voordeel is dan ook dat je een enkel settlement maximaal hoeft te verdedigen. Als het een keten is hoeft er maar eentje tussen uit te vallen en je hebt gelijk een breuk. Dan moet je er veel meer verdedigen.
Precies. En zeker sinds gisterenavond word ik behoorlijk vaak aangevallen. Boathouse werd gisteren goed geraped door iets van 12 raiders waarvan 3 in PA. Overigens heb ik Nick een Super Sledge gegeven, wat een vet ding is dat zeg.

It's dogged that does it

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 21:21
Er zou een Fallout 4 topic moeten komen in het Strategygames forum :+

Voorlopig houd ik het bij één settlement totdat ik wat meer loot en perks heb om het echt uit te bouwen. Dan kan ik ook echt geld verdienen aan de settlements, nu is het gewoon mijn junk-dump.

Misschien dat ik in een volgende playthrough er meer werk van ga maken en dan zonder fasttravel ga spelen. Dan hebben meerdere settelements en supply lines ook wat meer roleplay nut i.p.v. alleen praktisch.

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

SavageBrother schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:54:
[...]
Precies. En zeker sinds gisterenavond word ik behoorlijk vaak aangevallen. Boathouse werd gisteren goed geraped door iets van 12 raiders waarvan 3 in PA. Overigens heb ik Nick een Super Sledge gegeven, wat een vet ding is dat zeg.
Wow! :o welk lvl ben jij? heb dat nog nooit meegemaakt.. bij mij zijn het altijd max 5 raiders met slappe scrap guns.. ben lvl 46 nu.. die aanvallen zijn meer irritant dan een uitdaging (loop toch altijd in X-01 rond + laser gattling >:) )

[ Voor 9% gewijzigd door spartacusNLD op 10-12-2015 10:02 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• SavageBrother
spartacusNLD schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:59:
[...]

Wow! :o welk lvl ben jij? heb dat nog nooit meegemaakt.. bij mij zijn het altijd max 5 raiders met slappe scrap guns.. ben lvl 46 nu.. die aanvallen zijn meer irritant dan een uitdaging (loop toch altijd in X-01 rond + laser gattling >:) )
Op dat moment level 28 volgens mij, wist even niet wat me overkwam toen ik daar aankwam.

It's dogged that does it

• Romaap
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-04-2024
Ardjee schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:30:
[...]

Dat is grappig genoeg niet helemaal waar. Ik stond laatst bij een settlement en was aan het bouwen. Hoorde in de verte een vuurgevecht maar dat gebeurd wel vaker. Opeens kon ik ipv 50 turrets er maar 0 bouwen. Even wachten en het mijn bouwopties kwamen terug. 5 seconde erna verdween mijn bouwopties weer (mijn resources waren opeens weg) Ik vermoed dus dat die provisioner wat ruzie had met raiders en dus "dood" was. In fallout 4 zijn je settlers essential, dus staan ze na een halve minuut weer doodleuk op, om vervolgens meteen weer neer geschoten te worden.
Klopt, tijdens het rondlopen ben ik ook een keer mijn provisioner tegengekomen die opeens door raiders werd aangevallen. Maar volgens mij kunnen de settlers gewoon doodgaan wanneer ze aangevallen worden, tijdens aanvallen op een van mijn settlements heb ik wel eens een paar settlers verloren.

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00
Dus de supply lines zijn settlers die ook echt heen en weer lopen?

Ik vind het soms maar kut uitgewerkt. Dan krijg ik een melding dat mijn settlement wordt aangevallen, vervolgens ga ik er DIRECT naartoe, schiet alle raiders doet en dan nog blijken al mijn turrets al kapot te zijn.

Daarnaast krijg je ook nooit goed te zien wat er gesloopt is. Laatst kwam ik er achter dat in één van mijn settlements ook alle waterpompen en het fruit kapot was gemaakt en dat ik dat moest 'repairen'.. Lekker overzichtelijk als je dit soort zaken netjes hebt weggewerkt in bepaalde hutjes of locaties. Ik ga niet elke dag mijn settlements nalopen om te zien of er toevallig niets gesloopt is..

Al met al helemaal niet goed uitgewerkt voor goed management.

[ Voor 4% gewijzigd door Divak op 10-12-2015 10:11 ]

• SavageBrother
Ries schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:10:

Ik vind het soms maar kut uitgewerkt. Dan krijg ik een melding dat mijn settlement wordt aangevallen, vervolgens ga ik er DIRECT naartoe, schiet alle raiders doet en dan nog blijken al mijn turrets al kapot te zijn.

Daarnaast krijg je ook nooit goed te zien wat er gesloopt is. Laatst kwam ik er achter dat in één van mijn settlements ook alle waterpompen en het fruit kapot was gemaakt en dat ik dat moest 'repairen'.. Lekker overzichtelijk als je dit soort zaken netjes hebt weggewerkt in bepaalde hutjes of locaties. Ik ga niet elke dag mijn settlements nalopen om te zien of er toevallig niets gesloopt is..
Daar zou nog wel eens een stevige update voor mogen komen. Al ben ik bang dat dat voor mij te laat is, tegen de tijd dat dit is uitgewerkt ben ik waarschijnlijk wel weer met een ander spel bezig. Gemiste kans imo.

It's dogged that does it

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Ze lopen inderdaad heen en weer. ik heb vrijwel al mij settlement aan het kasteel verbonden. Die is bij mij nog nooit aangevallen dus de supply line zal altijd blijven werken voor de overige settlement.

de aanvallen bij mij worden de helft van de tijd niet aangegeven.. krijg ik vaak opeens de melding ''failed tot defend settlement'' heel zuur :(

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Oxidda
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-12-2023

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Freakiebeakie schreef op woensdag 09 december 2015 @ 17:11:
[...]

6 of 7 frames nu maar bijna allemaal compleet weten te krijgen, 2x een x-01 (mis voor de 2e nog een chest) complete t60 kadoo van BOS, t45 die je op lvl 4 of 5 al helemaal compleet kan hebben. er is een locatie waar je een complete x-01 kan vinden maar ga je er heen met een te laag lvl dan spawned er geen x-01 maar bijvoorbeeld een t60 of zelfs nog lager. Zo lucky vind ik je niet als je al 12 frames heb maar geen complete x-01 :P
Die Bos heb ik nu ook idd.
Ach maybe dat ik binnenkort reroll character doe!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
vraagje over bouwen.
Als je onderdelen hebt gebouwd en niet meer nodig hebt, kun je ze weer scrappen, of store in workbench.
Bij scrappen maak je verlies op je materiaal. Bij store in workbench kun je de objecten later nog eens gebruiken.

Is er nu ook een manier om muren, en vloeren die je in 1 settlement in de workbench plaatst, te gebruiken in een andere settlement?
Je kunt ze volgens mij niet in je inventory nemen, en volgens mij werken de supply lines ook niet hiervoor.
Of zul je toch moeten scrappen, en opnieuw bouwen?

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

M a r c o schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:39:
vraagje over bouwen.
Als je onderdelen hebt gebouwd en niet meer nodig hebt, kun je ze weer scrappen, of store in workbench.
Bij scrappen maak je verlies op je materiaal. Bij store in workbench kun je de objecten later nog eens gebruiken.

Is er nu ook een manier om muren, en vloeren die je in 1 settlement in de workbench plaatst, te gebruiken in een andere settlement?
Je kunt ze volgens mij niet in je inventory nemen, en volgens mij werken de supply lines ook niet hiervoor.
Of zul je toch moeten scrappen, en opnieuw bouwen?
Dat laatste ben ik bang. Vind het eigenlijk wel vervelend, als zo'n supply line honderden kilo's aan materiaal mee kan nemen, dan is de inventory toch ook niet zo'n probleem...

• Playa del C.
  • Nu online
Tsurany schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:51:
[...]

Misschien is het toeval, maar ik heb in 150 uur tijd maar drie (simpele) aanvallen gehad op een settlement. En ik had vanaf het begin ongeveer 15 settlements en later 25. Allemaal verbonden op Red Rocket. Hier en daar werd wel eens een provisioner aangevallen, maar dat had verder ook geen effect omdat ze niet dood kunnen gaan.
Dus voor wat betreft het verdedigen of optimaliseren van supply lines ... dat was er dus gewoon niet. Elke settlement simpelweg verbonden met Red Rocket en klaar is het (bij mij).

Niet dat ik het erg vind, maar op zich hadden ze settlements van mij iets serieuzer mogen maken voor wat betreft het verdedigen van de minutemen-factie. Ik heb alleen maar wat kunnen bouwen, maar daar heb je verder eigenlijk echt helemaal niks aan. Het was van te voren bekend dat settlements compleet optioneel zijn. Alsnog is het net als minecraft/rust/sims gewoon wel leuk om creatief te zijn natuurlijk.

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:04

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Opzich moet je natuurlijk bedenken dat als jij ergens direct heengaat er nog steeds tijd voorbij gaat omdat fast travel alsnog tijd kost, je hoeft het alleen niet zelf te besteden. Maar dat daargelaten, zou ik ook graag een beter overzicht krijgen.

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 09:57
Playa del C. schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:00:
[...]

Niet dat ik het erg vind, maar op zich hadden ze settlements van mij iets serieuzer mogen maken voor wat betreft het verdedigen van de minutemen-factie. Ik heb alleen maar wat kunnen bouwen, maar daar heb je verder eigenlijk echt helemaal niks aan. Het was van te voren bekend dat settlements compleet optioneel zijn. Alsnog is het net als minecraft/rust/sims gewoon wel leuk om creatief te zijn natuurlijk.
Het is inderdaad meer een gimmick, wat wel jammer is, want het zou wel wat meer eer van je werk zijn als je er ook nog een beetje profijt van had.
Het lijkt dat Bethesda ook nog niet volledig voor de geest had wat ze nu met de settlements wilden, om toch niet iedereen tegen het hoofd te stoten en hun doelgroep zo breed mogelijk te houden hebben ze het optioneel gemaakt zonder grote voordelen, stel ik mij zo voor.

Zelf zit ik te wachten op een optie voor wat extra overzicht ten aanzien van de locaties.
Er zijn veel locaties waar ik al geweest ben, maar waar ik door lagere skills (lockpicking/hacking) niet alle loot heb kunnen binnenhengelen.
Aangezien het aantal locaties vrij groot is raak je het overzicht redelijk snel kwijt en weet ik dus allang niet meer waar die ene kamer of kluis of terminal was.
Als loot-whore vindt ik dat wat jammer(ook bij FO3 en NV een gemis).

Mogelijk de kamer, kluis of terminal kunnen markeren zou al heel wat zijn aangezien de normale loot caches op locaties naar verloop van tijd weer gevuld worden.

EDIT: Hebben meer mensen trouwens ook gemerkt dat je iets niet kan bouwen wanneer één van de resources voor het betreffende object op 0 uit gaat komen??

[ Voor 5% gewijzigd door Flex0r op 10-12-2015 11:34 ]

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
...Daarnaast krijg je ook nooit goed te zien wat er gesloopt is. Laatst kwam ik er achter dat in één van mijn settlements ook alle waterpompen en het fruit kapot was gemaakt en dat ik dat moest 'repairen'.. Lekker overzichtelijk als je dit soort zaken netjes hebt weggewerkt in bepaalde hutjes of locaties. Ik ga niet elke dag mijn settlements nalopen om te zien of er toevallig niets gesloopt is..

Dingen die stuk zijn, leveren ook geen resources meer. wanneer je resources dan "tekort" zijn, kun je dit wel zien aan het uitroepteken in het settlement overzicht.
Of als je in de settlement zelf bent, en ongeveer weet hoeveel resources je oorspronkelijk had.
Ik had normaal 111 defense, en stond opeens maar op 40 toen bijna alles stuk was.

• v0dka
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-07-2021
Er is hier sprake van een mix tussen niet verder kijken dan je neus lang is (help, tutorial quests, informatie over settlements / routes zit gewoon in je pip boy) en ontoereikende UI (sommige dingen zijn onbegrijpelijk zoals het feit dat je nergens aan kunt zien wat een settler voor taak heeft).

Het zou handig zijn als het managen van settlements apart was uitgewerkt. Je kunt geen sim city spelen zonder sim city UI, zeg maar. Gewoon snel settlers op de juiste taken kunnen zetten, verplaatsen, andere items geven, troep recyclen die ze bij zich hebben.

Het lijkt inderdaad wel alsof Bethesda ook niet weet wat de bedoeling is. Het bouwen en managen is rudimentair maar wel alomtegenwoordig. Terwijl het wel leuk is om overal sterke settlements te hebben. Ook al gebruik je die flares of artillery toch niet, het basisidee is interessant.

Zoals altijd met Bethesda, zij maken de originele features, mods maken het af.

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
Flex0r schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:22:
[...]
Zelf zit ik te wachten op een optie voor wat extra overzicht ten aanzien van de locaties.
Er zijn veel locaties waar ik al geweest ben, maar waar ik door lagere skills (lockpicking/hacking) niet alle loot heb kunnen binnenhengelen.
Aangezien het aantal locaties vrij groot is raak je het overzicht redelijk snel kwijt en weet ik dus allang niet meer waar die ene kamer of kluis of terminal was.
Als loot-whore vindt ik dat wat jammer(ook bij FO3 en NV een gemis).
Dit. Zelfde hiero, zit nu namelijk echt te loeren om iets te vinden wat ik eerder heb gemist omdat mijn leven te laag was. Al was het een externe website die het bij kon houden of een apart tabblad in je Pip-boy, dan was ik al tevreden! Nu krijg ik gewoon het idee best veel dingen gewoon te laten liggen :'(

Verder kwam ik gisteren een hele rare glitch tegen, zag namelijk beren in de lucht vliegen en toen ik er heen liep spawnde er een Alpha Deathclaw naast me:+ uit schrik maar gaan gooien met wat ik vast had en dat bleek een grenade te zijn van grote omvang, dus dat was zwaai zwaai Wesley :+

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 09:57
weszz schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:04:
[...]
Verder kwam ik gisteren een hele rare glitch tegen, zag namelijk beren in de lucht vliegen
Bethesda physics for the win. d:)b
Zie ook af en toe wat auto's vliegen zonder dat daar een verklaarbare reden voor is.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

• weszz
Flex0r schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:12:
[...]

Zie ook af en toe wat auto's vliegen zonder dat daar een verklaarbare reden voor is.
Ok, auto's zijn nieuw? Maar ik heb wel vaker dat dieren ergens half in liggen, zo kwam ik laatst een stag tegen in een gebouw met zijn kont eruit en molerats die door onverklaarbare redenen uit een lijk van ene supermutant spawnen(Aliens all over again)

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-09 14:04

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Oxidda schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:22:
[...]

Die Bos heb ik nu ook idd.
Ach maybe dat ik binnenkort reroll character doe!
dit is ook mijn 2e character, eerst op normaal gespeeld. ik heb op me eerste meer frames maar minder goeie sets. en met deze minder frames maar meer compleet. speel nu op survival (lvl 60)'en heb dit keer voor the institute gekozen.
spoiler:
wat een bruut gevecht tegen de BOS als je die kant kiest zeg, echt geweldig ook hoe dat schip uit de lucht valt ik had echt iets van woow!! en zag toen ook voor het eerst de robot staan uit fa3. die wil ik ook nog wel een keer activeren. misschien toch nog maar eens het spel uitspelen :D
Flex0r schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:12:
[...]

zie ze wel eens heel in de verte spawnen zeg maar, meter of tien in de lucht en dan vallen ze. verklaart meteen waarom al die autos er zo verrot uit zien :D niet vanwege bommen die zijn gevallen maar van het elke keer spawnen als jij ergens loopt xD

[ Voor 25% gewijzigd door Freakiebeakie op 10-12-2015 12:23 ]

YO! fucknuts! It's Probing time!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:56
Ik heb het al gehad dat ik een auto van een afstand de hele tijd door de lucht zag gaan, alsof hij aan een elastiek vast zat. Ging de lucht in, met een duikel weer naar beneden, en hop daar kwam die weer....En zo ging dat maar door...

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ben nu level 29 in mijn 2de playtrough, eerste geindigd met lvl 50.

En ik verbaas me over het aantal lokaties die ik de eerste keer alsnog heb gemist.

Dacht dat ik toch al heel wat gezien had, maar dus niet, lijkt wel of ze ze ter plekke verzinnen. _/-\o_

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Divak
Toen ik de game net had geïnstalleerd na de release wilde ik even aan mijn vrienden laten zien hoe VATS precies werkt door het te filmen. Dit was het resultaat:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=oAmHfL7goxk]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Op een gegeven moment moet je naar diverse farms gaan om ze te overtuigen voedsel af te staan aan de Brotherhood of Steel als een side mission. Ik heb dit twee keer gedaan en beide keren waren deze farms al van mij. Waarom moet ik dan een settler overtuigen terwijl ik verdorie de baas ben? Hell, ik produceer genoeg voedsel in mijn settlements om al die knakkers te eten te geven. Hier hadden ze wel iets leuks mee mogen doen.

En als ik dit dan doe staat er dat de farm nu bij de Brotherhood of Steel hoort. Gebeurt hier later in het spel nog wat mee? Werkt dit voor andere factions ook? Krijg je straks een soort van truf war?
Antwoorden mogen in een spoiler tag als het ingrijpend is :)

• Playa del C.
  • Nu online
Tsurany schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:18:
Op een gegeven moment moet je naar diverse farms gaan om ze te overtuigen voedsel af te staan aan de Brotherhood of Steel als een side mission. Ik heb dit twee keer gedaan en beide keren waren deze farms al van mij. Waarom moet ik dan een settler overtuigen terwijl ik verdorie de baas ben? Hell, ik produceer genoeg voedsel in mijn settlements om al die knakkers te eten te geven. Hier hadden ze wel iets leuks mee mogen doen.

En als ik dit dan doe staat er dat de farm nu bij de Brotherhood of Steel hoort. Gebeurt hier later in het spel nog wat mee? Werkt dit voor andere factions ook? Krijg je straks een soort van truf war?
Antwoorden mogen in een spoiler tag als het ingrijpend is :)
Hier gebeurt verder (helaas) niks mee. Er zijn wel meer gekke dingen, waarvan Nick de meest voorkomende. Omdat je hem, een overduidelijke synth, overal mee naar toe kan nemen, krijg je gekke situaties als mensen of facties tegen synths zijn, maar geen enkel probleem met Nick hebben.

spoiler:
Maar inderdaad, het was voor mij een reden om niet voor BoS te gaan. Omdat ze dus settlements afpersen. Terwijl de combinatie van minutemen met settlers en BoS perfect is voor beide facties naar mijn mening. Is geen optie ingame toch om als leider van minutemen de BoS te joinen? Ik weet wel dat je ze beiden te vriend zou kunnen houden tot het eind, maar ik bedoel letterlijk samenwerken.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb nog even rondgezocht op internet en het schijnt dat sommigen er last van hebben dat de Settlements opeens niet meer aan hun behoorden en ze de settlements niet meer konden gebruiken. Zelf nog niet meegemaakt maar ik ga deze quests maar niet doorzetten.

• Harribo
  • Laatst online: 10:11
Flagg schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:31:
Ben nu level 29 in mijn 2de playtrough, eerste geindigd met lvl 50.

En ik verbaas me over het aantal lokaties die ik de eerste keer alsnog heb gemist.

Dacht dat ik toch al heel wat gezien had, maar dus niet, lijkt wel of ze ze ter plekke verzinnen. _/-\o_
Daarom kam ik soms gebieden uit. Wat je allemaal niet tegen komt...

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:11

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Is er inmiddels een hardcore mode mod uit? Ik ben op lvl 17 gestaakt nadat ik op Survival nog steeds door het speel heen rende alsof het op easy stond. Ik wil niet stoer doen ofzo maar ben gewoon eerlijk. Fallout 4 heeft niet die immersion van survival zoals bij de voorgaande delen wel aanwezig was. En dat is een partij zonde!

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-08 22:59

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Gebruik je fast travel? Want fast travel is dus niet instant travel. Er gaat gewoon (game) tijd voorbij. Gebruik maar eens een chem die x tijd werk en gebruik dan fast travel. De fast travel is niet meer dan een manier waarop je zelf de afstand niet hoeft te lopen.

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Point.Flare schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:50:
[...]
Gebruik je fast travel? Want fast travel is dus niet instant travel. Er gaat gewoon (game) tijd voorbij. Gebruik maar eens een chem die x tijd werk en gebruik dan fast travel. De fast travel is niet meer dan een manier waarop je zelf de afstand niet hoeft te lopen.
Het is wel meer, want je mist ook alle vijanden onderweg en andere gevaren (bijv. kan je de hele glowing sea doorlopen zonder chems, power armor of hazard suit 8)7 Normaal zou je na een paar stappen al dood zijn. Dus wat dat betreft is het wel een beetje 'game breaking' vind ik.

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:50
Techno Overlord schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:47:
Is er inmiddels een hardcore mode mod uit? Ik ben op lvl 17 gestaakt nadat ik op Survival nog steeds door het speel heen rende alsof het op easy stond. Ik wil niet stoer doen ofzo maar ben gewoon eerlijk. Fallout 4 heeft niet die immersion van survival zoals bij de voorgaande delen wel aanwezig was. En dat is een partij zonde!
Volledig mee eens. Tevens kom je veel vaker Elites tegen die bijzondere wapens & armors droppen, wat het dan nog makkelijker maakt.

Bezit 4 chars: Melee, PAHW, Sniper en Allrounder. De Power Armor, Heavy Weapon en Sniper voelen al snel overpowered aan als je de juiste wapens en armor kan kopen / vinden en daarna gaat customizen in combo met de juiste perks.

De melee is extreem leuk met Blitz en Ninja maar later in het spel zijn de wapens niet zo sterk als de long range wapens.

De allrounder is het minst sterk, door de perk spread totdat je high level wordt.

Heeft iemand hier ervaring met een full Charisma / Settler build?

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

• Point.Flare

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

GekkePrutser schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:00:
[...]

Het is wel meer, want je mist ook alle vijanden onderweg en andere gevaren (bijv. kan je de hele glowing sea doorlopen zonder chems, power armor of hazard suit 8)7 Normaal zou je na een paar stappen al dood zijn. Dus wat dat betreft is het wel een beetje 'game breaking' vind ik.
Is dat nu zo vreemd? Moet je voorstellen dat je fast travel doet en je gaat plotseling dood, want blijkbaar is je character een kudde van 30 yao-guai tegengekomen..Ergens moeten ze een grens trekken. Fast Travel kost tijd. Dat is de prijs die je betaalt. Geen health, geen chems. Het levert je tevens geen XP op, evenals loot. Redelijke keuze imho...

• v0dka
Luxurydiver schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:42:
[...]

Volledig mee eens. Tevens kom je veel vaker Elites tegen die bijzondere wapens & armors droppen, wat het dan nog makkelijker maakt.

Bezit 4 chars: Melee, PAHW, Sniper en Allrounder. De Power Armor, Heavy Weapon en Sniper voelen al snel overpowered aan als je de juiste wapens en armor kan kopen / vinden en daarna gaat customizen in combo met de juiste perks.

De melee is extreem leuk met Blitz en Ninja maar later in het spel zijn de wapens niet zo sterk als de long range wapens.

De allrounder is het minst sterk, door de perk spread totdat je high level wordt.

Je kunt een dead-is-dead regel invoeren, dus 1 keer dood betekent je huidige character deleten. :)

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:00
Ik heb even een vraagje tussendoor, ik ben net weer begonnen met Fallout 4 (in het verleden wel 3 gespeeld) maar ik zit met een probleempje. Ik heb de Power Armor gevonden alleen zit deze vrij snel zonder energie (begint te piepen), hoe krijg ik weer nieuwe energie/brandstof in dat ding??

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

• weszz
v0dka schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:00:
[...]

Je kunt een dead-is-dead regel invoeren, dus 1 keer dood betekent je huidige character deleten. :)
Wat overigens best zuur is als je fast travel gebruikt en naast een Supermutant Suicider spawnt of andere explosieve meuk. Moet je dat ook kunnen uitschakelen, dan pas lijkt het met interessant :P

• Point.Flare

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

martin484 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:11:
Ik heb even een vraagje tussendoor, ik ben net weer begonnen met Fallout 4 (in het verleden wel 3 gespeeld) maar ik zit met een probleempje. Ik heb de Power Armor gevonden alleen zit deze vrij snel zonder energie (begint te piepen), hoe krijg ik weer nieuwe energie/brandstof in dat ding??
Meer power cores vinden. In Fallout 4 lopen de power armors op power cores. In het begin vrij schaars. Later als je er meer vindt wordt het makkelijker. Sowieso. Beperk je sprinten, dat vreet energie.

• Divak

Zelfde ervaring hier, op een gegeven moment is het erg makkelijk. Ik moet zeggen dat melee-only heel tof is, maar dankzij blitz ook heel erg makkelijk. Wel het spannendst/leukst tot nu toe. Ik ben net begonnen en wil met deze build ook niet fast-travellen, dat wordt al een hele ervaring op zich :) De quests-per-hour zullen dan wel zwaar teruglopen :+

Ik heb ook een CHR/INT personage zonder enige uitspattingen, dus echt een companion/settler/persuation/taming build. Maar op een gegeven wordt dat ook wel erg makkelijk omdat je dan alsnog perks in de wapens gaat stoppen :P De perks die je companion sterker maken doen niet zoveel.

[ Voor 7% gewijzigd door Divak op 10-12-2015 15:14 ]

• martin484
Point.Flare schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:12:
[...]

Meer power cores vinden. In Fallout 4 lopen de power armors op power cores. In het begin vrij schaars. Later als je er meer vindt wordt het makkelijker. Sowieso. Beperk je sprinten, dat vreet energie.
bedankt voor je snelle antwoord :-)

Daar heb ik er volgens mij een paar van maar dan hoort deze toch automatisch de Armor van nieuwe brandstof te voorzien?

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 16:23
Was van plan om Fallout 4 weg te leggen na eerste playthrough... (waar ik expres niet alles heb gedaan). Gisteren weer een nieuwe character gemaakt :') grote sterke domme lucky melee/explosives guy

• Point.Flare

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

martin484 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:17:
[...]

Daar heb ik er volgens mij een paar van maar dan hoort deze toch automatisch de Armor van nieuwe brandstof te voorzien?
Power Cores zijn geen Power Cells. Power cells gebruik je in een energie wapen. Power Cores gaan in je pak en worden automatisch geplaatst als je in het pak zit en de core is leeg. Deze kun je vinden in sommige generatoren (gele apparaten, met daarin die core..)

• GekkePrutser
  • Niet online
Point.Flare schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:59:
[...]
Is dat nu zo vreemd? Moet je voorstellen dat je fast travel doet en je gaat plotseling dood, want blijkbaar is je character een kudde van 30 yao-guai tegengekomen..Ergens moeten ze een grens trekken. Fast Travel kost tijd. Dat is de prijs die je betaalt. Geen health, geen chems. Het levert je tevens geen XP op, evenals loot. Redelijke keuze imho...
Ja dat is ook waar - ik bedoelde alleen dat ik het begrijp dat mensen die echt op de 'role playing' manier spelen het niet gebruiken.

Ze hadden het trouwens ook anders kunnen oplossen, door je bijvoorbeeld uit fast travel te droppen als je een significante vijand tegenkomt. Of bepaalde gebieden zoals de glowing sea uitsluiten van fast travel tenzij je een rad suit aanhebt.

Goed punt trouwens van die XP natuurlijk, je krijgt geen explorer XP voor de gebieden die je doorkruist idd, helemaal niet aan gedacht.

Maar ik speel vooral voor het verhaal dus ik gebruik het ook gewoon. Sowieso is het niet echt een realistisch spel natuurlijk (gebroken benen healen met een injectiespuit bijv).

• martin484
Point.Flare schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:19:
[...]

Power Cores zijn geen Power Cells. Power cells gebruik je in een energie wapen. Power Cores gaan in je pak en worden automatisch geplaatst als je in het pak zit en de core is leeg. Deze kun je vinden in sommige generatoren (gele apparaten, met daarin die core..)
Dan is dat het, dan heb ik dus geen Power Cores. Ik neem aan dat het wel de bedoeling is om in dit pak rond te lopen?

• Point.Flare

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

GekkePrutser schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:19:
[...]
Maar ik speel vooral voor het verhaal dus ik gebruik het ook gewoon. Sowieso is het niet echt een realistisch spel natuurlijk (gebroken benen healen met een injectiespuit bijv).
Een heel arsenaal modden met superlijm ook niet. Dat zijn gewoon de resources. Ergens moeten keuzes gemaakt worden. In het echte leven kan je ook geen onderdelen maken met keramiek uit een WC en dergelijke. :9

• Point.Flare

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

martin484 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:21:
[...]

Dan is dat het, dan heb ik dus geen Power Cores. Ik neem aan dat het wel de bedoeling is om in dit pak rond te lopen?
Later wel. In het begin kan je er nog weinig mee. Puur omdat je nog onvoldoende cores hebt. Stal hem voor nu in je sanctuary (en haal de power core er uit, anders gaan je settlers er in rond sjouwen..). Als de enemy's sterker worden, zal je merken dat je de power armor nodig gaat hebben. Sowieso is het geen MUST in de game. Het kan zonder. Maar het is zoveel leuker met..

• martin484
Point.Flare schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:23:
[...]

Later wel. In het begin kan je er nog weinig mee. Puur omdat je nog onvoldoende cores hebt. Stal hem voor nu in je sanctuary (en haal de power core er uit, anders gaan je settlers er in rond sjouwen..). Als de enemy's sterker worden, zal je merken dat je de power armor nodig gaat hebben. Sowieso is het geen MUST in de game. Het kan zonder. Maar het is zoveel leuker met..
Dan ben ik al verkeerd begonnen door er continue in het begin mee rond te lopen. Ik weet nog van deel 3 inderdaad dat het een stukkie leuker is :-) bedankt voor je antwoorden, kan nu tenminste weer verder.

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
martin484 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:25:
[...]

Dan ben ik al verkeerd begonnen door er continue in het begin mee rond te lopen. Ik weet nog van deel 3 inderdaad dat het een stukkie leuker is :-) bedankt voor je antwoorden, kan nu tenminste weer verder.
Maakt niet uit, je komt er nog een stuk of 25 tegen in het spel ;)
EN cores kom je helemaal veel tegen. :P

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 17:02
hexta schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:40:
[...]

EN cores kom je helemaal veel tegen. :P
ik heb er al 60+ (je stuikelt bijna over die dingen :P )

PSN ID: Svennie-NL

• v0dka
martin484 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:21:
[...]

Ze heten trouwens Fusion Cores, je ziet het vanzelf in ieder pak. Als er 1 leeg gaat tijdens het gebruik dan wordt hij onmiddellijk vervangen door een volle zo lang je deze op voorraad hebt.

Power Armor heeft overigens ook nadelen, je verliest alle perks / SPECIAL boost die op kleding zit.

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

[...]

Waarom duurt het dan ook zo lang voordat die G.E.C.K. eindelijk uitkomt. Ik heb al zo lang moeten wachten op Fallout 4 en nu dus nog langer op een Fallout 4 die het voor mij waard is om helemaal door te spelen op 't moeilijkste niveau met alle uitdagingen die komen kijken bij het spelen op Survival met Hardcore mode ingeschakeld.

Forever raver!

• GekkePrutser
  • Niet online
Point.Flare schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:23:
[...]
Ik vind het juist minder leuk spelen met power armor. Steeds het gedoe met de onderdelen die beschadigd raken, het hoge fusion core verbruik bij het sprinten, het 'gestamp' dat je hoort, en dat je er bij cutscenes uitziet als een pratende robot ipv het karakter dat je hebt uitgekozen. Daarom draag ik ook nooit helmen ondanks de goede stats die ze bieden.

Maar af en toe met een zware missie is het wel handig en dan pak ik hem wel even van stal.

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

GekkePrutser schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:06:
[...]

Daarom draag ik ook nooit helmen ondanks de goede stats die ze bieden.
Kan toch prima met de Combat Helmet?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• GekkePrutser
  • Niet online
Angeloonie schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:17:
[...]
Kan toch prima met de Combat Helmet?
Hoe bedoel je? Zie je die dan niet tijdens cutscenes? Ik gebruik nooit helmets omdat je dan het gezicht van de player niet meer ziet, dat bedoel ik dus.

WoW had altijd een tickbox van 'do not display helmet' voor dit soort situaties, dus dan kon je wel de stats hebben maar hoefde je niet steeds naar die lelijke helm te kijken :)

[ Voor 22% gewijzigd door GekkePrutser op 10-12-2015 16:25 ]

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

GekkePrutser schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:24:
[...]

Hoe bedoel je? Zie je die dan niet tijdens cutscenes? Ik gebruik nooit helmets omdat je dan het gezicht van de player niet meer ziet, dat bedoel ik dus.

WoW had altijd een tickbox van 'do not display helmet' voor dit soort situaties, dus dan kon je wel de stats hebben maar hoefde je niet steeds naar die lelijke helm te kijken :)
Gezicht is gewoon zichtbaar. Ok, je haar niet maar whatevs :P
(uit FO3)
Afbeeldingslocatie: http://vignette2.wikia.nocookie.net/fallout/images/e/e3/FO3_Combat_Armor.png/revision/latest?cb=20120621213851

• GekkePrutser
  • Niet online
Angeloonie schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:27:
[...]
Gezicht is gewoon zichtbaar. Ok, je haar niet maar whatevs :P
(uit FO3)
[afbeelding]
Aha bedankt, die ga ik dan even proberen!

Ik had een tijdje de welding goggles maar de hoofdpersoon zag er dan uit als een goblin tijdens gesprekken dus sindsdien geen headgear meer aangetrokken.

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 11:07
Doe ook nog niets met de power armor, voelt een beetje overpowered aan. Heb een mooi pak gekregen toen ik het kasteel had gecleard van de Minute Man. Die werkt tot op heden nog prima.

PSN ID Binloading_nl

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Fanta schreef op donderdag 10 december 2015 @ 06:31:
[...]

Dat jij nog wat zoekende bent maakt het natuurlijk nog geen '^%^# spel'.
Sorry , daar heb je gelijk in

• Romaap
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-04-2024
GekkePrutser schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:29:
[...]

Ik had een tijdje de welding goggles maar de hoofdpersoon zag er dan uit als een goblin tijdens gesprekken dus sindsdien geen headgear meer aangetrokken.
Ik heb ergens in het begin een mooie hippe zonnebril gevonden en die het hele spel nog gedragen 8)
+1 perception en het ziet er wel leuk uit :)

• Playa del C.
  • Nu online
Ik denk dat de kans groot is dat er in een DLC ook een survivalmode komt.

Redenen hiervoor:
Skyrim kreeg ook een moeilijkheidsgraad aanpassing. In Fallout NV zat al een hardcore mode. En het verkoopt goed in een DLC, omdat er veel vraag naar is.

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

GekkePrutser schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:29:
[...]

Ik vond behoorlijk snel een Combat Helmet en Patrolman Sunglasses, daar heb ik eigenlijk 90% van het spel mee rond gelopen :P

Die "Sack hood with pipes" was nogal kansloos _O-

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
GekkePrutser schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:24:
[...]

dat is juist de reden dat ik een full gasmask gebruik. :') Mn chick ziet eruit als de joker :')

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

• weszz
*zeikmodus* stoort het anderen dat het misschien wel nadelig is dat ik alles nu al kan doen of heen kan gaan?

Natuurlijk zijn er gebieden veel te lastig voor mij(level 25) maar ik zou in theorie al de complete kaart af kunnen gaan, en dat terwijl ik nog met de main nog echt op gang moet komen. Zou het jammer vinden als ik zoveel ontdek dat wanneer ik de main story volg ik allemaal gebieden langs ga die ik al ken...
*zeikmodus uit*

Iemand al een volledige set X-01 tot zijn beschikking?

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

weszz schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:55:
*zeikmodus* storen het anderen dat het misschien wel nadelig is dat ik alles nu al kan doen of heen kan gaan?

Natuurlijk zijn er gebieden veel te lastig voor mij(level 25) maar ik zou in theorie al de complete kaart af kunnen gaan, en dat terwijl ik nog met de main nog echt op gang moet komen. Zou het jammer vinden als ik zoveel ontdek dat wanneer ik de main story volg ik allemaal gebieden langs ga die ik al ken...
*zeikmodus uit*

X-01 is geen kwestie van "moeilijk te vinden" maar simpelweg het juiste level bereiken, dan gaat hij spawnen. Heb geloof ik 4 volle sets staan.

Heb van mijn vrouw deze gehad voor Sinterklaas:
Afbeeldingslocatie: http://vignette3.wikia.nocookie.net/fallout/images/0/08/VaultDwellerSurvivalGuide.png/revision/latest?cb=20100620121232

Gave info er in :D
Ga binnenkort maar opnieuw beginnen, ben het nu wel zat op met mijn huidige character de onbekende sidequests te gaan doen. Vooral omdat het spel nu doodsimpel is met de Gauss Rifle.

[ Voor 21% gewijzigd door Angeloonie op 10-12-2015 17:07 ]

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Playa del C. schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:36:
Ik denk dat de kans groot is dat er in een DLC ook een survivalmode komt.

Redenen hiervoor:
Skyrim kreeg ook een moeilijkheidsgraad aanpassing. In Fallout NV zat al een hardcore mode. En het verkoopt goed in een DLC, omdat er veel vraag naar is.
Doe het dan in een mod... DLC is voor geheel nieuwe stukken content.
weszz schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:55:
*zeikmodus* stoort het anderen dat het misschien wel nadelig is dat ik alles nu al kan doen of heen kan gaan?

*zeikmodus uit*

Dat is dus ook een rede te meer om voor ultrasurvival icm hardcore mode te gaan. Ik ben maar gestopt want ik wil niet door zo'n pareltje heenrennen. Het moet mij bloed, zweet en tranen kosten!!

Forever raver!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
Je kunt het jezelf ook moeilijk maken; speel in maximaal leather armor (ongemod) en gebruik alleen ongemodde .38 wapens. En geen perks nemen die jou of je wapens sterker maken.

Een zien of je dan nog ver komt op wat voor moeilijkheidsgraad dan ook :P

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Playa del C.
  • Nu online
Techno Overlord schreef op donderdag 10 december 2015 @ 19:43:
[...]
Doe het dan in een mod... DLC is voor geheel nieuwe stukken content.
Ik zei ook: dat het misschien wel IN een DLC komt. Dus als onderdeel van. Maar het kan ook in een patch.
Bethesda heeft in Skyrim na een tijdje de legendary setting toegevoegd met patch 1.9. In Skyrim zorgde dit voor een extra moeilijke difficultysetting. Maar daarnaast veranderde er ook gameplay, omdat je een skill op zijn max kon resetten, waardoor je sneller en anders kon levelen en het nog moeilijker werd, omdat je skill dus niet meer max was.
Het is redelijk vergelijkbaar met het eventueel toevoegen van een hardcore mode voor Fallout 4. Wie weet. Een mod zal er hoe dan ook wel van komen.

• Shinobi-vs-Gast
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:53
Na 100 uur spelen eindelijk in Diamond City beland. :+

Shikata ga nai.

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Kan iemand me eens uitleggen waarom nexus zo populair geworden is?

Die mod manager ... ziet eruit alsof het een eindwerk is van een ICT student uit 1999. Vreselijke user interface.
Waarom kan ik die virtual folder niet uitschakelen...
Waarom bevat het context menu van een mod niet de optie "uninstall"...
Op hun website log in je zonder https... Je wachtwoord veranderen is dus ook zeer veilig
Database gehackt ....

:')

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

SideShow schreef op donderdag 10 december 2015 @ 20:01:
Kan iemand me eens uitleggen waarom nexus zo populair geworden is?

Die mod manager ... ziet eruit alsof het een eindwerk is van een ICT student uit 1999. Vreselijke user interface.
Waarom kan ik die virtual folder niet uitschakelen...
Waarom bevat het context menu van een mod niet de optie "uninstall"...
Op hun website log in je zonder https... Je wachtwoord veranderen is dus ook zeer veilig
Database gehackt ....

:')
Ken jij een goed alternatief met evenveel content?

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-09 14:04

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

martin484 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:17:
[...]

yup, je ziet een metertje waarop je kan zien hoeveel er nog in je core zit. zodra hij nul bereikt pakt hij een nieuwe core uit je inventory. in dat zelfde metertje zie je trouwens ook een getal staan, dat staat voor het aantal cores in je inventory. echt schaars zijn ze trouwens niet, ze zijn alleen klein en moeilijk te vinden.
er zijn machines die er vaak 1 hebben. grote robots laten ze vallen en ze liggen hier en daar gewoon los tussen de troep. ik loop vanaf het moment dat ik mijn eerste complete PA heb rond in die dingen. ik vergeet er ook uit te stappen als ik bijvoorbeeld een settlement aan het bouwen ben dus ik verbrand ze echt als een gek en heb er nu zeker nog 20 in mijn tas.

YO! fucknuts! It's Probing time!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Krijg ik een bericht dat The Castle aangevallen wordt. So what? Niet alsof ze mijn hulp nodig hebben.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VjyZs0YhfTDdT5TG8DfN2wRS/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hQD8BOQ1d8EKJj3IIy1iw9vw/full.jpg

Die raket turrets werken prima. Drie stuks turrets en die raiders waren letterlijk in een paar seconden afgemaakt.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Die gast van "the Scream" heeft ook de eiffeltoren gebouwd. 8)7

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Laatst online: 09-09 21:12

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Net EINDELIJK de bug gevonden die all mijn power armor continu reset naar de T45. Ik heb 28 fully armored Power Armors staan: Raider, T45, T51, T61 en X01. Steeds wanneer ik terug kwam van een missie was alles reset of zelfs verdwenen. Na veel gedoe heb ik de boosdoener gevonden: Scrap Scrap mod. GGrrr! Ik vermoed dat ook Scrap Scrap verantwoordelijk is voor het verdwijnen van mijn unieke wapens. Dit geintje zorgt ervoor dat ik echt mega veel tijd voor jan lul heb besteed. Ik zet de game in de kast. Misschien over een paar weekjes weer eens aanraken.

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

• D4NG3R
  • Laatst online: 17:27
Tjah, dat zijn mods. "Mod it untill it breaks." :7

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• FloydRaalte
  • Laatst online: 09-09 21:12

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

D4NG3R schreef op donderdag 10 december 2015 @ 22:14:
Tjah, dat zijn mods. "Mod it untill it breaks." :7
Yup zo is het maar net. Risico van het vak. Toch jammer dat ik hier zo laat achter moet komen. :X

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Tsurany schreef op donderdag 10 december 2015 @ 20:11:
[...]
Ken jij een goed alternatief met evenveel content?
Dit ^
Enige alternatief kan soms de steam workshop zijn bij sommige games voor zover ik weet..
Daarnaast heb je vaak mod launchers die door modders gemaakt worden, waarbij je dus de nexus launcher niet nodig hebt (mods vinden enzo nog steeds via de nexus website). Die zich dan natuurlijk willen onderscheiden met betere features enzo.
Maar ik gebruik gewoon die nexus launcher.. ziet er misschien niet uit en kan wat betere features hebben, maar volstaat voor basic modding.

[ Voor 42% gewijzigd door SmokingCrop op 10-12-2015 22:58 ]

Pagina: 1 ... 31 ... 53 Laatste

Let op:
Globaal spoiler beleid

-Details over de mainquest of grotere sidequest -> spoilertag
-Locatie van "one of a kind" wapens -> spoilertag
-Locatie van reguliere vijanden, wapens etc -> spoiler niet nodig.

Gebruik vooral je gezonde verstand!