Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Th@_M@ster schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 20:22:
Ik vraag me af hoever ben je met de mainquest als je bij de
spoiler:
institute
bent?
spoiler:
Factiequests doen en je bent bijna bij het einde. Afhankelijk van welke factie je bent duurt het nog één a twee uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:02

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ik heb met Piper lopen flirten en ze is nu mijn "vriendin". Krijg ik nu hartverscheurende jank taferelen als ik het later "uitmaak" om een andere companion te kiezen?

Lijkt me wel lachen als ze dit ook zo in de game geschreven zouden hebben... ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

FloydRaalte schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 11:25:
Voor de mensen die modden ook zo leuk vinden als ik, hieronder mijn lijstje. Sinds deze week zijn er weer een berg mods bijgekomen en ook zijn ouder mods ge-update.

Handige tip: op Nexus kun je de mods filteren op '2 weken oud' en vervolgens op populariteit. Dan krijg je een redelijk overzicht van de nieuwe mods. Let in Nexus Mod Manager ook op de 3-hoekjes met uitroeptekens. Dat betekend dat er een nieuwe versie van de mod beschikbaar is.

Ik hou om dit moment deze mod in de gaten. Deze meneer is namelijk bezig met een complete commonwealth re-texture mod. I.c.m. andere texture mods zoals 'rock on' en 'A touch of Green' maakt dit de wereld van Falllout 4 een stuk mooier.

Ik ben ook blij met de mod 'Scrap Scrap'. Deze mod zorgt ervoor dat bepaalde junk items met een hoge waarde niet als scrap gebruikt worden. Denk aan Pre-war money, basesballs (daar maak je granaten mee) etc. Je kunt zelf kiezen welke items je niet wilt laten scrappen. i.c.m. de mod die ervoor zorgt dat je labels voor bepaalde items krijgt (bijvoorbeeld [Note], [Key] en [Grenade] etc) blijft de inventory ook overzichtelijk.

[afbeelding]
Hier, nog wat inspiratie, al overlappen we grotendeels in onze keuzes:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/u4NAClKrmVZ1et7WFkCAUmSV/full.jpg

Ja, ik heb een mod die de zeep in het spel retextured :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:51
als je flirt met andere vrouwen krijg je een message "piper hated that" maar als je dan een expert kluis open maak krijgt je: piper liked that :), dus wat doe je dan? juist je gaat met haar naar bed en krijgt een welrested love xp bonus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

luxzenburcht schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 22:16:
als je flirt met andere vrouwen krijg je een message "piper hated that" maar als je dan een expert kluis open maak krijgt je: piper liked that :), dus wat doe je dan? juist je gaat met haar naar bed en krijgt een welrested love xp bonus :)
Ja, zover ben ik nu dus ook, samen geslapen en die bonus gekregen. Daarom ben ik ook benieuwd wat er nu verder gaat gebeuren als ik haar weer "dump" voor een andere nieuwe companion. Of dat ik nu extra lief moet gaan lopen doen of zo... Of dat het geen bal uitmaakt natuurlijk.

Afijn, we merken het vanzelf wel als ik weer verder ga in het spel ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:53
bvk schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 22:31:
[...]

Ja, zover ben ik nu dus ook, samen geslapen en die bonus gekregen. Daarom ben ik ook benieuwd wat er nu verder gaat gebeuren als ik haar weer "dump" voor een andere nieuwe companion. Of dat ik nu extra lief moet gaan lopen doen of zo... Of dat het geen bal uitmaakt natuurlijk.

Afijn, we merken het vanzelf wel als ik weer verder ga in het spel ;)
Die piper is wel een h*er zeg, ze slaapt volgens mij met duizenden gamers. Ook met mij trouwens. Die rested bonus is niet zo speciaal, maar je krijgt ook permanent een companion perk. Maar daarvoor hoef je niet naar bed, die krijg je met elke companion als je de relatie maxed.
Na de sex heb ik Piper dismissed en daarna nooit weer opgezocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Playa del C. schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 22:36:
[...]

Die piper is wel een h*er zeg, ze slaapt volgens mij met duizenden gamers. Ook met mij trouwens. Die rested bonus is niet zo speciaal, maar je krijgt ook permanent een companion perk. Maar daarvoor hoef je niet naar bed, die krijg je met elke companion als je de relatie maxed.
LOL, als het er geen tien of honderdduizenden zijn :P Ik heb geen idee wat voor percentage spelers dit soort zaken probeert?

Maar geen drama's dus? Jammer... ;) Ik vraag me dan nog wel af hoe je de relatie met Doghound kan ontplooien, meer dan "woef" kan het beest immers niet terugkoppelen?

En van die mutant die hierna komt krijg ik ook niet echt de indruk dat daar iets zinnigs mee uit te wisselen valt.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:20

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Gister eindelijk begonnen om in sanctuary mijn eerste gebouw neer te plempen toch wel erg leuk om te doen! Als je eenmaal bent begonnen is het best wel verslavend aan de andere kant is het ook regelmatig erg frustrerend door de beperkingen!

Ben er iig achter dat ik hopeloos te weinig aluminium heb verzameld, ik kan niet eens een paar power armour racks bouwen.

En weet iemand hoe ik die staande lamp aan kan krijgen? Hoe dicht ik dat ding ook tegen een connector aan zet, aan gaat'ie niet?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-09 14:04

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Playa del C. schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 22:36:
[...]

ik vind Cait echt zo leuk :D geweldige humor dat mens. begint ze weer te maaien met dr minigun en dan dat commentaar er achter aan, lig afentoe helemaal in een deuk hier met dat Ierse accentje
Chaoss schreef op zondag 06 december 2015 @ 00:00:
Gister eindelijk begonnen om in sanctuary mijn eerste gebouw neer te plempen toch wel erg leuk om te doen! Als je eenmaal bent begonnen is het best wel verslavend aan de andere kant is het ook regelmatig erg frustrerend door de beperkingen!

Ben er iig achter dat ik hopeloos te weinig aluminium heb verzameld, ik kan niet eens een paar power armour racks bouwen.

En weet iemand hoe ik die staande lamp aan kan krijgen? Hoe dicht ik dat ding ook tegen een connector aan zet, aan gaat'ie niet?
er zijn wat handige bouw filmpjes op youtube hoe je een boomhut kan bouwen enzo, best leuk

[ Voor 34% gewijzigd door Freakiebeakie op 06-12-2015 00:34 ]

YO! fucknuts! It's Probing time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feihcretsam
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-05 07:27
Chaoss schreef op zondag 06 december 2015 @ 00:00:

Bij mij kwam het omdat de generator al te veel lampen van stroom moest voorzien... heb uren zitten kloten, maar toen ik een extra generator bouwde werkte plots alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Op steam staat 200 uur en mijn save is 120 uur. Ik schat dat ik 50 uur afk ben geweest en 30 uur aan gametime heb verspild door dood te gaan en saves opnieuw te laden.
Er zijn nog twee vaults en 20 locaties in het zuiden te verkennen, maar voor nu ben ik er eerst wel klaar mee.

Het is een geweldig spel, maar helemaal opnieuw beginnen doe ik denk ik niet. Ik wacht eerst op alle dlc en misschien dat ik dan een goty versie opnieuw speel. Ik denk ook dat Fallout 3 in zijn tijd beter was, maar dat is lastig te vergelijken na zoveel jaar. Ik mis wel de attributes, conversaties en repair gameplay uit F3. En de hardcore mode uit FNV. Eerlijk gezegd werd fallout 3 pas echt goed na de Broken Steel dlc, omdat je daarmee pas verder kon spelen na de main quest. En de level cap ging ook omhoog. Wat dat betreft denk ik dat F4 goty een nog veel groter en beter spel gaat worden dan de vanilla versie die we nu gespeeld hebben.

Daarnaast hoop ik dat TES VI echt een nieuwe engine gaat krijgen. Ook F4 was echt beter geweest als de graphics én de physics beter waren. Misschien een leuk idee: als in een nieuwe engine de omgeving wel stuk kan, is dat een leuke tegenpool van hacking en lockpicking. Kan je als melee of explosive expert muren vernielen en op die manier bij een geheime kamer binnenkomen. Daarnaast heeft dat ook een functie voor de settlements, als er serieuze aanvallen komen van bijvoorbeeld melee super mutants. Dubbele muren of sterkere muren. Het spel heeft zoveel potentie, maar de huidige engine beperkt veel creatieve ideeën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral_R2D2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 11:30
ben dit topic al een tijdje aan het volgen;
gespeeld vanaf launch; helaas kan nu niet spelen ivm zakenreis; pas over week terug :-(

vraag:
heeft het nut om een SPECIAL-atribute hoger dan 10 te hebben?
ik heb luck op 11 (10 points + bobble head), en met legendary thingies op 15; heeft dit nut?
zelfde voor agility, deze staat bij mij standaard op 11, maar is met drugs/armour/etc. ook hoger te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Admiral_R2D2 schreef op zondag 06 december 2015 @ 08:29:
ben dit topic al een tijdje aan het volgen;
gespeeld vanaf launch; helaas kan nu niet spelen ivm zakenreis; pas over week terug :-(

vraag:
heeft het nut om een SPECIAL-atribute hoger dan 10 te hebben?
ik heb luck op 11 (10 points + bobble head), en met legendary thingies op 15; heeft dit nut?
zelfde voor agility, deze staat bij mij standaard op 11, maar is met drugs/armour/etc. ook hoger te krijgen
Het heeft wel nut. Intelligence geeft meer xp per hoger level en dat werkt door boven de 10. De vraag is meer of het misschien beter was geweest om andere onderdelen ook hoger te hebben. Als je luck bijvoorbeeld nog 1 is, dan was een iets lagere intelligence van 8, 9 of 10 in combinatie met een hogere luck misschien efficiënter. Daarnaast kan je boven de 10 geen perks kiezen, dus dat is dan ook wat zonde.
Maar alsnog kan het gewoon leuk of interessant zijn voor specifieke builds. Zoals een strength van 15 voor melee only builds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral_R2D2
ik heb vanaf het begin - bij mijn 3e walkthrough - vrij weinig geïnvesteerd in perks, maar bijna enkel in SPECIAL-points;
de rest staat rond de 6 a 7, behalve intelligence, deze staat slechts op 3; dit wordt erg goed gecombineerd/gecompenseerd met de perk dat je 3 of 5 keer experience krijgt van tijd tot tijd (luck3-perk geloof ik; "you're not stupid, just special" or something); je kunt dit zelfs uitbuiten door voordat je veel XP krijgt (inleveren quest, etc.) te saven en te reloaden tot de bonus komt (bijvoorbeeld 2000 points ipv 400).

ik speel fallout al sinds de eerste editie (interplay, 1997 of zo?) en was gewend dat INTELLIGENCE heel belangrijk was (extra XP, dus vanaf zo vroeg mogelijk, dus starten met 9 of zelfs 10);
dit is imho de eerste keer dat de speler niet wordt gedwongen om INT vanaf begin op 9 of 10 te zetten;
erg goede zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Laatst online: 20:21
Intelligence op 1 in fallout 1/2 betekende gewoon dat je geen zinnig woord kon spreken :p

Topic afgelopen tijd gemeden ivm met spoilers maar moet zeggen dat ik het een spel een beetje mwua mwua vind..
Controls zijn werkelijk beroerd. Settlements, het idee is leuk maar ze voegen nagenoeg niets toe. En waarom zijn ze eigenlijk afgestapt van het beetje controle wat je had over je companions in eerdere delen? Zoals "Be more aggresive" en "Keep some distance". Je kan niet eens meer vragen wat voor wapens ze als voorkeur hebben?

spoiler:
Wat voor nut heeft de grote stad van het spel Diamond City nou eigenlijk in het verhaal? Ik heb de main quest doorlopen en het enige wat er gebeurd is dat er wat minutemen rondlopen.. Had op ze minst verwacht dat iedere factie zijn best zou doen om daar zoveel mogelijk invloed uit te voeren gedurende het verhaal. Zover ik weet was alleen de Institute bezig, maar hoe en wat kom je niet te weten?

Ook had ik verwacht dat de Gunners wat meer met het verhaal te maken zou krijgen. Ze hebben tenslotte equipment waar alleen de BoS zich mee kan meten. Welk doel hebben ze?

Moet wel zeggen dat ik ondanks mijn geklaag me wel heb weten te vermaken, inmiddels lvl 55 aangetikt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Laatst online: 21:20
NLxAROSA schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 13:43:
Inderdaad, die fout heb ik ook gemaakt. Dacht aan 3 luck + hoed + zonnebril genoeg te hebben voor Local Leader, maar was niet zo. Voor de perks heb je echt de punten in SPECIAL nodig.
Ok maar wat is het nut dan van die kleding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral_R2D2
mitch187 schreef op zondag 06 december 2015 @ 10:28:
Intelligence op 1 in fallout 1/2 betekende gewoon dat je geen zinnig woord kon spreken :p
leuke was wel in 1 en 2 dat je bij level-up meer XP punten kreeg als je zorgde dat je mentats had geslikt of andere zaken om je INT te verhogen;
dus daar keek het systeem bij level-upgrade naar je huidige stats, inclusief modifiers als drugs en dergelijke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
Harribo schreef op zondag 06 december 2015 @ 10:51:
[...]

Ok maar wat is het nut dan van die kleding?
De andere voordelen van Luck: critical hits, hoeveelheid caps en ammo uit boxes.

Ik heb wel het idee dat de SPECIAL-punten in FO4 wat minder belangrijk zijn op zichzelf en de perks juist belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral_R2D2
de voor jouw build kritische perks ja (dus sniper = rifle man), maar dat zijn er echt niet zo veel;
andere nuttige/leuke perks kun je ook omzeilen (hoogste rank van gun nut bijvoorbeeld is niet nodig om mods te gebruiken, voor maken wel ja, maar gebruiken kun je al met level 1: wapen kopen met de mod, overzetten naar je eigen wapen, klaar; dus maar 1 perk nodig voor modden, en niet 4; zelfde voor armorer, etc.)

verder er zijn zoveel quasi nutteloze perks, dat je soms beter kunt investeren in SPECIAL points imho

overigens, als je op de (een-na-)hoogste moeilijkheid speelt kom je veel meer legenderies tegen;
hun drops zijn altijd interessant!

n.b.: zoals ik al eerder schreef, je kunt met lage INT en LUCK3 de perk gebruiken om 3 tot 5 keer zoveel XP te krijgen; dus veel XP met lage INT, dus ook punten besparen!

[ Voor 21% gewijzigd door Admiral_R2D2 op 06-12-2015 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

waar vinden jullie ammo voor de Gauss rifle? net een legendary gekocht in het the castle maar ammo is zeer schaars..

[ Voor 24% gewijzigd door spartacusNLD op 06-12-2015 13:39 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
mitch187 schreef op zondag 06 december 2015 @ 10:28:

spoiler:
Wat voor nut heeft de grote stad van het spel Diamond City nou eigenlijk in het verhaal? Ik heb de main quest doorlopen en het enige wat er gebeurd is dat er wat minutemen rondlopen.. Had op ze minst verwacht dat iedere factie zijn best zou doen om daar zoveel mogelijk invloed uit te voeren gedurende het verhaal. Zover ik weet was alleen de Institute bezig, maar hoe en wat kom je niet te weten?
spoiler:
Het institute heeft idd actief geïnfiltreerd, als je hun questlijn doet (of zelfs maar op de terminals in het instituten rond snuffelt!) kom je er achter hoe en wat (en wie!)

Overigens is de minutemen questlijn de minst 'ingrijpende' om het verhaal af te ronden dus ook wel logisch dat er niet zo veel verandert. Geen idee hoe Diamond City er bij de andere questlijnen uitziet, zo ver ben ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:53

Shabbaman

Got love?

Admiral_R2D2 schreef op zondag 06 december 2015 @ 11:15:
[...]

de voor jouw build kritische perks ja (dus sniper = rifle man), maar dat zijn er echt niet zo veel;
andere nuttige/leuke perks kun je ook omzeilen (hoogste rank van gun nut bijvoorbeeld is niet nodig om mods te gebruiken, voor maken wel ja, maar gebruiken kun je al met level 1: wapen kopen met de mod, overzetten naar je eigen wapen, klaar; dus maar 1 perk nodig voor modden, en niet 4; zelfde voor armorer, etc.)

verder er zijn zoveel quasi nutteloze perks, dat je soms beter kunt investeren in SPECIAL points imho

overigens, als je op de (een-na-)hoogste moeilijkheid speelt kom je veel meer legenderies tegen;
hun drops zijn altijd interessant!

n.b.: zoals ik al eerder schreef, je kunt met lage INT en LUCK3 de perk gebruiken om 3 tot 5 keer zoveel XP te krijgen; dus veel XP met lage INT, dus ook punten besparen!
Je kan zelfs zonder Gun Nut mods van wapens slopen en hergebruiken.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Kan iemand mij eens de obsessie uitleggen in verband met ogen?
Op nexus db heb je dus iedere dag wel een nieuw "eye-mod", en ze worden nog goed ontvangen ook.
Who cares als NPC's 4K oog textures hebben?

Blijkbaar iedereen, maar ik dus niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 08:57
Lol lees pas net (wegens verbouwinkje even niet kunnen gamen enzo) dat sli pas sinds kort ondersteund is. We benieuwd naar het verschil! :)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Boefmans schreef op zondag 06 december 2015 @ 15:23:
Lol lees pas net (wegens verbouwinkje even niet kunnen gamen enzo) dat sli pas sinds kort ondersteund is. We benieuwd naar het verschil! :)
IMO zou men beter de shaduwen optimaliseren in plaats van SLI ondersteuning aan te bieden, maar goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Dubbele post, sorry

[ Voor 94% gewijzigd door Freakiebeakie op 06-12-2015 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

SideShow schreef op zondag 06 december 2015 @ 15:27:
[...]

IMO zou men beter de shaduwen optimaliseren in plaats van SLI ondersteuning aan te bieden, maar goed
Stotterende games omdat SLI niet goed werkt is een showstopper voor sommige gamers. een schaduwtje niet. 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afuni
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 10:25
Denk niet dat het al gepost is:

Voor de mensen die nexus gebruiken voor hun mods (en dat zijn er wel wat denk ik) even een heads up om op zijn minst het paswoord te veranderen. het lijkt erop dat de database gehackt is.

Als je de verklaring op de site leest zou ik momenteel ook erg oppassen met het downloaden van mods, toch zeker tot er meer geweten is.

edit: typo

[ Voor 3% gewijzigd door Afuni op 06-12-2015 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Freakiebeakie schreef op zondag 06 december 2015 @ 15:50:
[...]

Stotterende games omdat SLI niet goed werkt is een showstopper voor sommige gamers. een schaduwtje niet. 8)7 8)7
Elke medium GPU zou deze engine op high detail 1080p moeten kunnen draaien. Totdat er wat schaduwen teveel zijn in een urban area...

Dus het punt is dat game engine optimalisatie meer nodig is dan SLI support, maar die optimalisatie zal er waarschijnlijk niet direct komen, dusja, dan maar een GPU'tje meer zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12-2024
Heb fallout 4 ook maar gekocht kon niet meer wachten..tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 09:58
Afuni schreef op zondag 06 december 2015 @ 16:26:
Denk niet dat het al gepost is:

Voor de mensen die nexus gebruiken voor hun mods (en dat zijn er wel wat denk ik) even een heads up om op zijn minst het paswoord te veranderen. het lijkt erop dat de database gehackt is.

Als je de verklaring op de site leest zou ik ook erg momenteel oppassen met het downloaden van mods, toch zeker tot er meer geweten is.
Thanks! Had het nog niet gezien, password maar even gechanged. Even geen nieuwe mods :(

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

SC4RF4C3 schreef op zondag 06 december 2015 @ 19:25:
doe rustig aan, spreek veel npc's aan, pak alles op :D, en knallen maar.
owja je kan ook eerst kijken welke build je ongeveer wil. http://www.rpg-gaming.com/fo4.html
vul de punten in en klik op view perks

[ Voor 20% gewijzigd door Freakiebeakie op 06-12-2015 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

SC4RF4C3 schreef op zondag 06 december 2015 @ 19:25:
Wees niet te stoer om gewoon weg te rennen soms, ik probeer iets max 3x, daarna ga ik ff wat anders om later terug te komen alles alsnog weg te maaien.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
Bedankt heren, nog tips qua perks? Waar ik beste mn punten in kan investeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SC4RF4C3 schreef op zondag 06 december 2015 @ 21:14:
Dat hangt volledig van je speelstijl af :) Het lijkt me ook leuker dat zelf te ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:20

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Precies de meeste perks zijn ook wel vrij voor de handliggend, zo heeft elke wapensoort zijn eigen perk, er is een perk voor spelers zonder companion, een perk voor als je liever overdag/snachts speelt etc.

Gewoon even rustig de perks doorkijken en nagaan welke aansluiten bij je speelstijl.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ik heb iedere keer tijdens het spelen dat ik denk, "bij het volgende level up moet ik echt perk X kiezen" om vervolgens een half uur later als je een level up gaat weer te gaan zitten twijfelen welke je nou eens zal kiezen.

En dan kies je er eentje en 10 minuten later in het spel: "hmm toch die andere missxhien moeten nemen"

8)7

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
Klopt uiteindelijk heb je aan alle perks een voordeel, verkeerde keus heb je niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Spoiler over een bepaalde quest met een schip en een upgrade van power armor!

spoiler:
Wisten jullie trouwens dat je als je een jetpack hebt je met de U.S.S Constitution mee kunt reizen? :)

[video]YouTube: Riding the U.S.S Constitution in Fallout 4[/video]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teupje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-02 14:13
Flagg schreef op zondag 06 december 2015 @ 22:53:
Ik heb iedere keer tijdens het spelen dat ik denk, "bij het volgende level up moet ik echt perk X kiezen" om vervolgens een half uur later als je een level up gaat weer te gaan zitten twijfelen welke je nou eens zal kiezen.

En dan kies je er eentje en 10 minuten later in het spel: "hmm toch die andere missxhien moeten nemen"

8)7
Echt precies hetzelfde hier :+

http://steamcommunity.com/id/teupje/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 08:57
SideShow schreef op zondag 06 december 2015 @ 17:03:
[...]

Elke medium GPU zou deze engine op high detail 1080p moeten kunnen draaien. Totdat er wat schaduwen teveel zijn in een urban area...

Dus het punt is dat game engine optimalisatie meer nodig is dan SLI support, maar die optimalisatie zal er waarschijnlijk niet direct komen, dusja, dan maar een GPU'tje meer zeker
Allemaa gelijk... Het lijkt me dat sli implementeren iets makkelijker is.

Het speelt bij mij idd prima op 1 gpu @1440p, maar met een erbij za her wellicht nog wat soepeler gaan nietwaar.

Maar enfin, dat het spe niet bepaald geoptimaliseerd is lijkt me wel duidelijk :_p

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 17:02
ik begin te merken dat de laadtijden steeds langer worden (PS4), nu kan het liggen aan de omgeving, ik loop in een erg druk gebied rond maar ook als ik fast travel naar Sanctary duurt het laden lang. Hebben anderen dat ook?

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:48
Waarschijnlijk komt dat doordat je gaandeweg meer troep stockeert daar.

Was vroeger ook met de interface te openen in skyrim en oblivion. Sleutels wogen niks maar moesten wel altijd in het lijstje gestoken worden. Na verloop van tijd duurde het ook langer en langer om te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

dat hangt helemaal af van jou speelstijl, daarom had ik ook een linkje naar de perk calculator in mijn post gezet. gewoon even lezen wat ze doen en als het je interessant lijkt dan doe je het :)

en tijdens het spelen kies ik altijd iets waaraan ik iets denk te hebben op dat moment. Ik speel bijvoorbeeld op Survival Difficulty en in het begin ging ik zo snel dood dat ik eerst koos voor damage reduction en pas later voor de perks die me meer damage laten doen. Ook een goeie tip denk ik is: je hoeft niet een perk open te spelen om bij de volgende te kunnen komen en met rechtermuis kan je de lijst naar beneden scrollen.
heel veel mensen wisten in het begin niet dat je kan scrollen en gingen bijvoorbeeld eerst perk 1 openen om daarna perk2 te kunnen doen maar dat hoeft dus niet

[ Voor 43% gewijzigd door Freakiebeakie op 07-12-2015 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
Freakiebeakie schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:30:
[...]

dat hangt helemaal af van jou speelstijl, daarom had ik ook een linkje naar de perk calculator in mijn post gezet. gewoon even lezen wat ze doen en als het je interessant lijkt dan doe je het :)

en tijdens het spelen kies ik altijd iets waaraan ik iets denk te hebben op dat moment. Ik speel bijvoorbeeld op Survival Difficulty en in het begin ging ik zo snel dood dat ik eerst koos voor damage reduction en pas later voor de perks die me meer damage laten doen. Ook een goeie tip denk ik is: je hoeft niet een perk open te spelen om bij de volgende te kunnen komen en met rechtermuis kan je de lijst naar beneden scrollen.
heel veel mensen wisten in het begin niet dat je kan scrollen en gingen bijvoorbeeld eerst perk 1 openen om daarna perk2 te kunnen doen maar dat hoeft dus niet
Top, ik speel trouwens op de PS4, maar het is niet anders je kunt idd naar beneden scrollen voor de volgende perk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Laatst online: 20:21
Voor de fans die dit topic meer volgen dan de frontpage..
nieuws: Verdachte .dll-bestanden Nexus Mods wijzen op mogelijke databasehack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
Denk dat eventueel de perk handig is waardoor je meer materialen uit dingen kunt halen(naam vergeten) dat leverde bij mij al grote voordelen op. Ik zelf merk dat ik veel sneak en toch ga voor het grove geschut 9/10 keer. Dus best tegenstrijdig :P Dus het ligt eraan wat je fijn vindt, ik zelf knutsel veel met mijn wapens en laat mijn armor links liggen, zodoende gun nut als eerste omhoog gehaald. Ook laat ik mijn power armor(tot nu) links liggen als in upgrades. Loop er wel continu in :+ It's so lovely :>

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:43
Gisteren eindelijk eens doorgegaan met de "Rail Road" questline...
spoiler:
Dus, ik volg netjes de rode draad van de quest, om het zo maar even te omschijven. Kom uiteindelijk bij dat kerkje en lees het bordje aan de deur ("one if by land, two if by sea"). Loop uiteindelijk de kerktoren in en zie (ook pas voor t eerst) een groot zeilschip dat ergens op een gebouw gestrand is. Helemaal in de overtuiging dat ik daar naar toe moet zwem/sprint ik daarheen. Een schip vol "piraten robots", kwartje valt nog steeds niet. Pas toen ik die quest helemaal afgerond had ging 't pas dagen dat dit niets met de Rail Road te maken had:X

Toen ben ik maar gaan slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GravGunner
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11-2023

GravGunner

Man's inhumanity to Man

CU2morO schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 20:13:
[...]

Sandman heb ik echt totaal nog niet. Dacht dat dat alleen voor sleepers was (useless) maar meer sneak dmg is altijd welkom!

Gunslinger 4/5, Rifle 4/5, Sneak 3/5, Gun Nut 3/4, Science 3/4.

Zit beetje te twijfelen of ik LCK moet gaan boosten voor de Crit banker. Ben pas LCK4 (met bobblehead), dus kost me nog 3 punten om banker te unlocken en daarna nog te vullen. Tegen die tijd ben ik lvl 40 :)

EDIT: Ik wordt trouwens helemaal gek van mn follower. Als ze niet mn view blocken of letterlijk IN me staan te clippen, dan komt ie wel om een onmogelijk hoekje gelopen waar ik nog niet eens geweest ben waardoor ik me helemaal wezenloos schrik 8)7
Hmm, kijk eens naar Ninja en Bloody Mess, die tikken beide best aan(zeker met wat Sneak openingen ;) ) Crits gebruik ik eigenlijk nooit(laatste die ik bewust gebruikt heb was bij een zekere kasteel)

Verder raadt ik iedereen Idiot Savant aan(maar daarbij ook de mod om de activatie geluiden te dempen(what were they thinking? :F )) Die tikt erg aan met XP(ook met hoge int)

target assimilated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Dit vind ik nog steeds het meest angstaanjagende in het spel:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/jnuyaZAY3ppbz9Fb9qOb7J4J/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09 22:26
Guys voor de mensen die NEXUS mods gebruiken voor fallout 4 (zoals de conversation mod), lees dit even:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

mugenmarco schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:29:
Guys voor de mensen die NEXUS mods gebruiken voor fallout 4 (zoals de conversation mod), lees dit even:

Een handvol posts terugscrollen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

weszz schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:09:
[...]

Denk dat eventueel de perk handig is waardoor je meer materialen uit dingen kunt halen(naam vergeten) dat leverde bij mij al grote voordelen op. Ik zelf merk dat ik veel sneak en toch ga voor het grove geschut 9/10 keer. Dus best tegenstrijdig :P Dus het ligt eraan wat je fijn vindt, ik zelf knutsel veel met mijn wapens en laat mijn armor links liggen, zodoende gun nut als eerste omhoog gehaald. Ook laat ik mijn power armor(tot nu) links liggen als in upgrades. Loop er wel continu in :+ It's so lovely :>
ben ook gek op mijn PA, zelfs mijn companion loopt er in rond. moet de PA van mijn companion wel erg veel repareren maar gelukkig verbruiken ze geen core want die blijft gewoon op 100% staan.
Cait + PA+ explosive shredding minigun is echt epic. sommige vijanden waar ik zelf niet zo veel damage op doe schiet zij in no time helemaal aan flarden.

[ Voor 5% gewijzigd door Freakiebeakie op 07-12-2015 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00
Maar je companion moet je toch continu van ammo voorzien? Als ik mijn companion een ander wapen geeft dan wat ze normaal dragen schieten ze binnen no-time alle kogels op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
Vraag over speciaal wapen met speciale mod?

spoiler:
heeft elk wapen een explosive ammo mod? Ik loop nu rond met Spray 'n pray
en die maait alles neer in soms maar 5 kogels, heerlijk wapen maar de kogels gaan er hard doorheen, had er 1500 maar ga nu al weer richting de 500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Ries schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:42:
Maar je companion moet je toch continu van ammo voorzien? Als ik mijn companion een ander wapen geeft dan wat ze normaal dragen schieten ze binnen no-time alle kogels op.
Echt bizar snel idd! Ongeveer 2 keer zo snel als ik zelf kogels wegschiet. :(
Freakiebeakie schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:35:
[...]

ben ook gek op mijn PA, zelfs mijn companion loopt er in rond. moet de PA van mijn companion wel erg veel repareren maar gelukkig verbruiken ze geen core want die blijft gewoon op 100% staan.
Cait + PA+ explosive shredding minigun is echt epic. sommige vijanden waar ik zelf niet zo veel damage op doe schiet zij in no time helemaal aan flarden.
Ik weet niet hoe ik mijn companion nou nog uit het powerarmor krijg. ;(

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, maar als je ze hun standaard wapen laat houden, dan hebben ze oneindige ammo.
[b]hexta schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:48:

[...]

mee praten, talk als op optie kiezen, en dan zou er een optie moeten zijn zodat ze je PA verlaten.
Misschien als je hun powercore er uit haalt dat ze zelf eruit stappen??

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2015 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 10:37
hexta schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:48:
[...]

[...]

Spreek ze er op aan. :+
Eerst kies je die bovenste optie in het gesprek en daarna kun je tegen ze zeggen om uit de PA te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Verwijderd schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:48:
[...]
mee praten, talk als op optie kiezen, en dan zou er een optie moeten zijn zodat ze je PA verlaten.
Misschien als je hun powercore er uit haalt dat ze zelf eruit stappen??
Na de talk optie blijft hij enkel vragen hoe het staat met een missie die ik voor hem doe. :(
Powercore eruithalen heb ik nog niet getest :D Thnx voor de tip!
dutchgio schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:51:
[...]

Spreek ze er op aan. :+
Eerst kies je die bovenste optie in het gesprek en daarna kun je tegen ze zeggen om uit de PA te gaan.
Ik denk dat het niet werkt omdat ik met die missie bezig ben. Kleine bug.

[ Voor 26% gewijzigd door hexta op 07-12-2015 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

ik ros die ammo voor een mini gun er harder door dan dat zij doet, ik geef haar al mijn .44 ammo voor dr explosive .44 gun, ze krijgt mijn flamer fuel want ze gebruikt ook een legendary flamer die als het donker is meer damage doet. en ze krijgt alle 5mm ammo die ik vind en dat gaat best goed zo :) ze wisselt ze zelf af.

check me filmpje maar (pas op spoiler, dit filmpje bevat ook het laatste gesprek met Cait waarna ze 100% gek op je is.) in het filmpje zie je dr schieten met de minigun en ze pakt daarna dr flamer vanzelf. Let niet op mijn schietkunsten want ik loop rond met een irri combat rifle die zoveel recoil heeft dat ik er niet lekker mee kan schieten. YouTube: Fallout 4, Cait and me
Verwijderd schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:48:
[...]

Klopt, maar als je ze hun standaard wapen laat houden, dan hebben ze oneindige ammo.
voor hun standaard wapen ja maar niet voor wapens die jij aan ze geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hexta schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:51:
[...]

Na de talk optie blijft hij enkel vragen hoe het staat met een missie die ik voor hem doe. :(
Powercore eruithalen heb ik nog niet getest :D Thnx voor de tip!
geen idee of het werkt, maar leek me wel logisch.
Praten zou normaal gesproken moeten werken.
Freakiebeakie schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:52:
[...]

voor hun standaard wapen ja maar niet voor wapens die jij aan ze geeft
Dat is letterlijk wat ik zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Klopt, maar als je ze hun standaard wapen laat houden, dan hebben ze oneindige ammo. (is wat je letterlijk zegt en dat klinkt eerder alsof ze het voor alle wapens hebben. (vind ik )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmiler
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-09 09:54
Ik dacht dat je hen een volledige clip geeft van een wapen dat deze ammo behouden bleef? Meende dat ergens gelezen te hebben, maar ik kan dat hier niet zoeken van op het werk.
Ik heb het nog niet getest, mijn huisdier schiet niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

stefanmiler schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:17:
Ik dacht dat je hen een volledige clip geeft van een wapen dat deze ammo behouden bleef? Meende dat ergens gelezen te hebben, maar ik kan dat hier niet zoeken van op het werk.
Ik heb het nog niet getest, mijn huisdier schiet niet ;)
ik heb cait wel eens 2000 rounds of 5mm ammo gegeven maar dat knalt ze vrolijk weg hoor, en als het op is pakt ze een ander wapen tot alle ammo op is dan pakt ze dr eigen dubbel loops shotgun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmiler
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-09 09:54
Freakiebeakie schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:24:
[...]

ik heb cait wel eens 2000 rounds of 5mm ammo gegeven maar dat knalt ze vrolijk weg hoor, en als het op is pakt ze een ander wapen tot alle ammo op is dan pakt ze dr eigen dubbel loops shotgun
Ah, OK. Dat is dan uitgeklaard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb Cait een .38 sniper gegeven. Die kogels vind ik meer dan genoeg en door de wat trage firerate en het kleinere magazijn doet ze er redelijk lang mee. Helaas ook wat weinig damage.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:46

ResuCigam

BOFH

stefanmiler schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:17:
Dat geldt voor de settlers: Als je die een wapen en 1 kogel geeft dan komen ze nooit zonder ammo te zitten.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Spelen jullie allemaal met Cait?

Ik doe het lekker met Piper, veel betere XP bonus bij het ontdekken van locaties en het doen van speech-checks.

Deacon schijnt ook wel een leuke bonus te hebben, maar ik wil gewoon niet zonder de XP bonussen van Piper :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 21:12

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Ries schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:45:

Ik doe het lekker met Piper, veel betere XP bonus bij het ontdekken van locaties en het doen van speech-checks.

Deacon schijnt ook wel een leuke bonus te hebben, maar ik wil gewoon niet zonder de XP bonussen van Piper :D
Ik speel met Nick, beste zwarte humor ever. Ik lig continu in een deuk. Vooral als je hem meeneemt naar BOS. Die lui mogen elkaar totaal niet. Minpunt is dat je Nick geen amor aan kan laten trekken. Ik heb hem dus in een X01 gepropt.

Companion Ammo oplossing:
Ik heb dus ook dat mijn companion snel door zijn ammo heen is. Nick heeft ook nog eens een lullig pistootje als base weapon (dus unlimited ammo). Ik heb dit als volgt opgelost:
spoiler:
Geef je companion de Prototype Up77 Limitless Potential. Een expirimental unlimited ammo laser rifle. Hier instructies waar je deze kunt vinden. Ik weet nog niet zeker of dit echt werkt. Heb ook wel gelezen dat hij toch ammo gebruikt maar dat je niet hoeft te herladen. Eerst nog even testen!

[ Voor 35% gewijzigd door FloydRaalte op 07-12-2015 12:00 ]

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ries schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:45:

eenmaal unlocked zijn companion perks permanent. Of je ze nou meeneemt of niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Ik heb nu even met Nick gespeeld en even met Danse. Ik vond Nick wel erg handig bij Terminals!

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

FloydRaalte schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:48:
[...]

Companion Ammo oplossing:
Ik heb dus ook dat mijn companion snel door zijn ammo heen is. Nick heeft ook nog eens een lullig pistootje als base weapon (dus unlimited ammo). Ik heb dit als volgt opgelost:
spoiler:
Geef je companion de Prototype Up77 Limitless Potential. Een expirimental unlimited ammo laser rifle. Hier instructies waar je deze kunt vinden. Ik weet nog niet zeker of dit echt werkt. Heb ook wel gelezen dat hij toch ammo gebruikt maar dat je niet hoeft te herladen. Eerst nog even testen!
Die gebruikt ammo maar je hoeft niet te herladen.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
M a r c o schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:55:
[...]
eenmaal unlocked zijn companion perks permanent. Of je ze nou meeneemt of niet. :+
Zeker weten? Ik kan mij herinneren dat ik opeens geen XP meer kreeg bij speech checks toen ik Deacon bij me had? De perks zijn alleen echt actief als je je companion ook echt meeneemt, dacht ik.

Anders is het wel ideaal, dan ga ik direct de andere companions even opvrolijken voor de perks :D

[ Voor 9% gewijzigd door Divak op 07-12-2015 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Angeloonie schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:05:
[...]

Die gebruikt ammo maar je hoeft niet te herladen.
GGrrrr jammer! Dacht zo'n mooie oplossing te hebben gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Hoe zit dat nu eigenlijk met the institute? Mega spoilers.....

spoiler:
Eigenlijk gewoon een paar technisch hoogbegaafde snobs die alles willen uitroeien en de wereld willen bevolken met een soort kunstmatige mens dus? En Shaun is blijkbaar gebrainwasht toen hij klein was, want hij is daar de dictator? Lijken me sowieso wel sickos eigenlijk. De nieuwe generatie synths zijn eigenlijk zo geavanceerd dat ze kunstmatige mensen zijn, met emoties en gevoelens. Daarom ontsnappen er soms? Dan stuurt the institute er een Courser achterna om ze opnieuw te vangen of te doden als het moet. Ook wetenschappers zijn er als het ware gevangen blijkbaar, daarom leeft Virgil als voortvluchtige in een grot in de glowing sea.

Wat ik echt zelfs niet volledig kan plaatsen, in het begin werkte the institute samen en stelde de eerste generatie synths ter beschikking van de commonwealth, alwaar ze dus samen leefden met de mensen. Dat is misgelopen, the institue heeft zich helemaal teruggetrokken uit het publieke zicht, maar waarom zijn er synths die mensen "vervangen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb deze gisteren ook maar eens aangeschaft, Fallout 3 had ik grijsgespeeld, New Vegas wat minder maar de setting is weer prima. Leuk begin ook dit keer. Het was wel heel even wennen qua graphics (had net Witcher 3 uitgespeeld) maar daar ben je na 10 minuten al niet meer op aan het letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

SideShow schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:19:

spoiler:
Eigenlijk gewoon een paar technisch hoogbegaafde snobs die alles willen uitroeien en de wereld willen bevolken met een soort kunstmatige mens dus? En Shaun is blijkbaar gebrainwasht toen hij klein was, want hij is daar de dictator? Lijken me sowieso wel sickos eigenlijk. De nieuwe generatie synths zijn eigenlijk zo geavanceerd dat ze kunstmatige mensen zijn, met emoties en gevoelens. Daarom ontsnappen er soms? Dan stuurt the institute er een Courser achterna om ze opnieuw te vangen of te doden als het moet. Ook wetenschappers zijn er als het ware gevangen blijkbaar, daarom leeft Virgil als voortvluchtige in een grot in de glowing sea.

Wat ik echt zelfs niet volledig kan plaatsen, in het begin werkte the institute samen en stelde de eerste generatie synths ter beschikking van de commonwealth, alwaar ze dus samen leefden met de mensen. Dat is misgelopen, the institue heeft zich helemaal teruggetrokken uit het publieke zicht, maar waarom zijn er synths die mensen "vervangen"?
al zouden ze alleen mensen vervangen om te infiltreren dan is dat al genoeg reden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ries schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:05:
[...]
Zeker weten? Ik kan mij herinneren dat ik opeens geen XP meer kreeg bij speech checks toen ik Deacon bij me had? De perks zijn alleen echt actief als je je companion ook echt meeneemt, dacht ik.

Anders is het wel ideaal, dan ga ik direct de andere companions even opvrolijken voor de perks :D
Voor zover ik op internet lees wel, en kun je dus alle perks proberen te verzamelen als je iedereen een tijd meeneemt.
Ik heb piper niet meer bij, maar krijg volgens mij nog wel de dubbele exp bij nieuwe locaties.
Ook blijft hij bij de active perks staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11
Companion perks zijn, net als alle perks, permanent! Dus eenmaal unlocked werken ze altijd. Heb ondertussen al de perks van meerdere companions!

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Laatst online: 21:25
Ik heb wat problemen met mijn Charisma Perk. Ik heb deze nu op 8 staan, maar ik merk nog steeds dat ik niet iedereen kan "overhalen" in een gesprek. Zijn er misschien bepaalde zaken die dit negatief beïnvloeden?

Ik neem aan dat level 8 iig hoog genoeg is voor de meeste gesprekken.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Je hebt o.a Lady Killer voor de persuasionchecks (en je hebt ook nog de mannelijke variant). Per rank in die perk heb je meer kans. Maar het blijft een gok, ik heb het een tijdje terug getest met een save vlak voor zo'n gesprek en soms haalde ik de 'check' wel en soms niet.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
steefje schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:25:
Ik heb wat problemen met mijn Charisma Perk. Ik heb deze nu op 8 staan, maar ik merk nog steeds dat ik niet iedereen kan "overhalen" in een gesprek. Zijn er misschien bepaalde zaken die dit negatief beïnvloeden?

ik weet zo niet waar ik mijn charisma op heb staan, 6 geloof ik (het level dat nodig is om de perk te krijgen dat je supply lines kan maken), samen met een stuk kleding die +3 geeft kom ik op 9, daar haal ik de meeste checks wel mee, als jij dat stuk kleding ook aan doet kom je op 11, dat zou genoeg moeten zijn

Kleding:
spoiler:
Reginald's suit, krijg je als je Rex red uit Trinity Tower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak

Mijn Charisma is soms wel 11, en dan nog is het geen zekerheid. Het blijft een kans. De quicksave op de PC is dan wel handig :+ Ik heb niet voor niets in zo'n hoge charisma geïnvesteerd!

Het komt alleen niet zo vaak voor dat het echt leuk/handig is tijdens een quest. Vaak komt het op hetzelfde neer, zorgt het voor een verwaarloosbaar verschil in de uitkomst van de quest en de andere 99 van de 100 keer zijn dit de enige 3 stappen die je kunt doen:
  • Caps (geel)
  • More caps (oranje)
  • Even more caps (rood)
En dat was het.

[ Voor 7% gewijzigd door Divak op 07-12-2015 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Ries schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:55:
[...]
Mijn Charisma is soms wel 11, en dan nog is het geen zekerheid. Het blijft een kans. De quicksave op de PC is dan wel handig :+ Ik heb niet voor niets in zo'n hoge charisma geïnvesteerd!

Het komt alleen niet zo vaak voor dat het echt leuk/handig is tijdens een quest. Vaak komt het op hetzelfde neer, zorgt het voor een verwaarloosbaar verschil in de uitkomst van de quest en de andere 99 van de 100 keer zijn dit de enige 3 stappen die je kunt doen:
  • Caps (geel)
  • More caps (oranje)
  • Even more caps (rood)
En dat was het.
en natuurlijk
-tell truth (groen)
-Not you business (geel)

wooohoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Laatst online: 21:25
ok, klinkt dus een beetje als een nuttleloze Perk:)

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
SideShow schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:19:

spoiler:

spoiler:
Als een mens geschikt is om wetenschapper te worden of als iemand om een bepaalde reden waardevol is voor The Institute, dan wordt die persoon ontvoerd en vervangen door een synth. De betreffende persoon werkt en woont daarna in The Institute, wat op zich een betere omgeving is dan the commonwealth. The Institute blijft hierdoor verborgen en krijgt steeds meer macht. Het doel is uiteindelijk om de fallout te overwinnen en de mensheid sterker te maken. Het enige nadeel is dat er voor de wetenschap veel offers nodig zijn. En daarnaast zijn er synths die door een error in hun brein anderen hebben gedood.
Ik denk niet dat Shaun gebrainwashed is. Hij is speciaal geselecteerd en ontvoerd en hij bleek na een tijdje de aangewezen persoon te zijn om de boel te leiden.

Het is verder maar hoe je het interpreteert. Zo lijkt de BoS ook een goede factie, maar zij eisen geld en goederen van de settlements in de omgeving in ruil voor de verplichte BoS bescherming. Daarnaast willen ze technologie met niemand delen.

Ik heb zelf in ieder geval voor The Institute gekozen. Het is met dood en geweld, maar ik denk dat ze de beste kans geven om over x aantal jaar een sterke menselijke beschaving neer te zetten. (Je kan net zo goed redeneren dat juist de synths dat blokkeren, omdat ze beter zijn dan gewone mensen en uiteindelijk door errors of emoties de macht over nemen of mensen gaan vermoorden)

In ieder geval is het idee van Bethesda natuurlijk dat elke factie in principe goed is, maar dat ze ook elk een nadeel hebben. Vind persoonlijk de railroad maar gek, die willen de synths levend redden en een beter leven geven... maar het zijn robots van de 'vijand'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Bedankt, leuke reply. Had het zo nog niet bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
SideShow schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:02:
[...]

Bedankt, leuke reply. Had het zo nog niet bekeken.
En zoals jij het zag, had ik het ook niet bekeken :) Naast de moraal is er nog een reden
spoiler:
Je kan teleporteren (fasttravel) als je bij the institute blijft. Ik fasttravel niet, tenzij het dus ingame mogelijk is door bijv. teleporteren. Vind het beter dan de vertibird transporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:55

Rmg

Persuasion checks blijven een RNG roll. Hoe hoger je Charisma hoe hoger de kans dat je passed, het is nooit gegarandeerd.

spoiler:
Daarnaast is 8 niet superhoog met bonusses (gear/drinks/chems) kan je richting de 20 komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
spoiler:
Alledrie de facties hebben hun nadeel. De eerste keer heb ik ook voor de minutemen gekozen om de Institute te verslaan. Dan kies je eigenlijk voor niemand, behalve voor het vernietigen van de Institute.

Het doel klinkt wel goed, maar de offers zijn enorm. Tientallen mensen worden ontvoerd en vervangen door robots. Dat is eigenlijk helemaal niet goed te praten. Ik vraag mij ook af hoe erg de mensen dan gebrainwashed worden als ze hier vervolgens vrede mee nemen en vrolijk verder gaan met hun leven in de Institute.

De Railroad vind ik ook maar raar, robots willen vrijzetten in de wijde wereld. Leuk..
BoS wilt ook alles voor zichzelf en als een soort dictatorship over de Commonwealth heersen.

Alleen de Minutemen lijken het beste voor te hebben met de wereld, als pioniers van de settlers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

ik vind de minuteman ook de enigste faction die nergens moeilijk over doet en alleen het beste wil voor alle mensen. spoiler over the institute -->
spoiler:
Ik vond het hele idee dat Father in die 60 jaar nooit naar boven is gegaan maar wel een mening heeft over wat er boven afspeelt niet kloppen. hij zei min of meer dat de commonwealth geen toekomst heeft dus moet alles stuk om weer op te kunnen bouwen. daar kon ik dus niet mee leven want je heb ondertussen vrienden gemaakt en met eigen ogen gezien dat er genoeg de moeite waard is om het niet helemaal te vernietigen. moet wel toegeven dat ik weinig institute quests heb gedaan, vanwege een keuze die ik maakte werd ik vrij snel gebanned door the institute. misschien als ik wat meer van ze had gezien dat ik een andere keuze had gemaakt, we zullen zien want ik ben van plan om nu wat meer tijd in the institute te steken.
wat mij opvalt is dat niemand het hier over de faction Atom cats heeft. ik vind ze wel grappig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

update :) reddit: https://nl.reddit.com/r/f...allout_4_patch_12_stable/

New Features
Number pad keys can now be used for remapping (PC)
Remapping Activate now works on Quick Container (PC)

Fixes
General memory and stability improvements
Performance improvements inside the Corvega Assembly Plant
Optimizations to skinned decal rendering
Fixed issue with player becoming stuck in terminals
Fixed issue where equipped weapons become locked after completing Reunions
Fixed issue with "When Freedom Calls" where the quest would not complete
During "Confidence Man" fixed issue where player's health would continuously regenerate
Fixed crash related to jumping into water and reloading saved games
Fixed issue where Launcher would not save God Rays Quality setting properly (PC)

game crash omdat er een update was heel stuk gameplay weg :(
toch toeval.. ben er nu achter dat als ik een bepaalde NPC aan een bepaalde plant toewijs de game crashed :+

[ Voor 14% gewijzigd door spartacusNLD op 07-12-2015 17:56 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:45
Had een aantal dagen geleden wel een leuke. Quest start om settlers te helpen, maar kon die settler niet vinden in die settlement. Blijkt dat het er eentje was die net nieuw was en de halve kaart verderop was en nog moest aanlopen. Vervolgens kom ik daar en is die aangevallen door een beest en gestorven 8)7 Toch even blij dat ik hem kon resurrecten met de console, want anders had die quest er eeuwig gestaan ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Bah ik blijf maar rare bugs tegenkomen. Net mijn laatste save opgestart, kom ik in mijn thuisbasis waar ik 28 fully armored PA's heb staan... X01's, T60's, raider PA, van alles wat. Is de helft weg! Foetsie! Ik had er uiteraard geen Fusion cores inzitten. De rest van wat er nog wel stond is allemaal vervangen door standaard T45 armors! Whaaat?! Ook blijf ik maar problemen houden met verdwijnende guns en armor uit mijn inventory. Dus wat ik bij me draag. Dit is niet meer speelbaar zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

FloydRaalte schreef op maandag 07 december 2015 @ 20:30:
Bah ik blijf maar rare bugs tegenkomen. Net mijn laatste save opgestart, kom ik in mijn thuisbasis waar ik 28 fully armored PA's heb staan... X01's, T60's, raider PA, van alles wat. Is de helft weg! Foetsie! Ik had er uiteraard geen Fusion cores inzitten. De rest van wat er nog wel stond is allemaal vervangen door standaard T45 armors! Whaaat?! Ook blijf ik maar problemen houden met verdwijnende guns en armor uit mijn inventory. Dus wat ik bij me draag. Dit is niet meer speelbaar zo!
heel erg vervelend, ik denk dat the institute is geïnfiltreerd, iedereen afknallen en kijken of het robots zijn lijkt mij de enigste optie :+ . heb het probleem zelf niet, al mijn PA's blijven netjes staan en ik raak ook geen spullen kwijt.

is je spel gemod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxford bastard
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-10-2021
FloydRaalte schreef op maandag 07 december 2015 @ 20:30:
dat is echt kut. Ikzelf heb daar niet zoveel last van. Wel dat er spullen verdwijnen uit mijn huis zoals spullen die ik op shelves heb staan. Ook staan mijn met pijn en moeite geplaatste nuka cola quantum flesjes opeens allemaal op de grond i.p.v op een plank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Ik heb nog niet gespeeld vandaag, maar mods werken dus niet meer tenzij je kunstgrepen uithaalt?
But the patch also adds a new launcher that disables mods on startup, and the .INI edit that previously got around this limitation no longer works. There is a fix, but it's not the most streamlined process ever: You'll need to launch the Nexus Mod Manager, then launch Fallout 4, then switch back to the NMM and re-enable mods, then go back to Fallout 4 and do your thing.
http://www.pcgamer.com/fa...am&ns_linkname=0&ns_fee=0

Ben benieuwd hoe dit afloopt!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Laatst online: 21:15

The_Worst

Unox

Speel zelf op de PS4 maar dit schijnt te helpen:
There is a better way. Rename fallout4.exe to fallout4launcher.exe, and fallout4launcher to something else. Thats it, no downsides, enjoy. You simply won't need to deal with launcher all together.
Bron

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

The_Worst schreef op maandag 07 december 2015 @ 22:17:
Speel zelf op de PS4 maar dit schijnt te helpen:

[...]

Bron
Werkt bij mij in ieder geval niet. FFS, dat mods breken door een update is normaal, maar mods gewoon onmogelijk maken is de slechtste PR die ze zich konden bedenken. Ik speel voorlopig niet verder tot ze dit opgelost hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Er worden wel al een paar oplossingen genoemd, maar ik heb niet echt veel zin om ze uit te proberen. En dan alsnog blijft het omslachtig spelen als ik het goed begrijp.

Ik wacht ook wel even af of Bethesda met een oplossing komt of er op reageert voordat ik weer ga spelen.

Specs

Pagina: 1 ... 29 ... 53 Laatste

Let op:
Globaal spoiler beleid

-Details over de mainquest of grotere sidequest -> spoilertag
-Locatie van "one of a kind" wapens -> spoilertag
-Locatie van reguliere vijanden, wapens etc -> spoiler niet nodig.

Gebruik vooral je gezonde verstand!