Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-12-2023

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Playa del C. schreef op donderdag 03 december 2015 @ 16:26:
[...]

Maar op welke difficulty speel je dan? Legendary tegenstanders zijn vaak niet echt bijzonder ster trouwens.
Ik ben zonet zo ver mogelijk naar het oosten gegaan met lvl 53 en ik was best wel verbaasd over de veel moeilijkere tegenstanders. Ik ging toch drie keer dood nog, zonder power armor trouwens. Er zijn daar interessante en pittige tegenstanders. Ik zag ook in ieder geval twee tegenstanders/wapens die ik nergens anders ben tegengekomen en verder was er een mooie spannende 'dungeon'.
Ik vind ze op survival difficulty anders best wel sterk. Maar ik ben ook maar level 26 oid.
Af en toe kwam ik wat te hoge levels tegen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01:21
Ik ben laatst van survival terug gegaan naar hard en niet zozeer omdat het te moeilijk werd maar ik begon mij te storen aan de onlogische moeilijkheid. Bij F3 of NV had ik een mod die damage redelijk realistisch maakte. Een headshot was 9 van de 10 gewoon einde oefening voor de tegenstander en voor jouzelf.
Op survival moet je 5á10x iemand een headshot geven voordat hij/zij dood is, en andersom is het niet veel anders.
Ik heb laatst al op nexus gekeken maar toen had ik nog geen goed vergelijkbare mod gevonden, vanavond nog maar weer eens kijken.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:10
Remy!!!! schreef op donderdag 03 december 2015 @ 16:44:
Ik ben laatst van survival terug gegaan naar hard en niet zozeer omdat het te moeilijk werd maar ik begon mij te storen aan de onlogische moeilijkheid. Bij F3 of NV had ik een mod die damage redelijk realistisch maakte. Een headshot was 9 van de 10 gewoon einde oefening voor de tegenstander en voor jouzelf.
Op survival moet je 5á10x iemand een headshot geven voordat hij/zij dood is, en andersom is het niet veel anders.
Ik heb laatst al op nexus gekeken maar toen had ik nog geen goed vergelijkbare mod gevonden, vanavond nog maar weer eens kijken.
Survival mode halveert de damage die jij doet op NPCs tov normal. Geen idee eigenlijk of vijanden ook meteen meer damage doen op jou. Het is in dat opzichte wel weer een typische bethesda game: fallout 3 met dlc werd ook belachelijk moeilijk op very hard omdat ze de hp van bepaalde mobs insane hoog maakte. Tot nu toe is fallout 4 niet zo belachelijk, maar er valt zeker nog een hoop op balancing aan te merken.
Er waren al wel wat mods die survival difficulty aanpassen, maar ik heb niet gekeken wat het precies deed.

Ik moet trouwens iets opbiechten: Ik heb gister de TTW mod van fallout weer opgepakt. De eerste minuten waren ERG wennen, maar ik vind modded fallout 3/new vegas interessanter dan een stock fallout 4. Hopelijk zijn mijn ergerpuntjes weg te poetsen met mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:20
FloydRaalte schreef op donderdag 03 december 2015 @ 14:22:
[...]

Power Armor Frames moet je zoeken/vinden. Ze staan her en der in het spel op vaak bij militaire locaties. Wegversperringen met tanks/APC's, treinwagons, neergestorte vliegtuigen etc. Er zit vaak al wat Armor op, bijvoorbeeld een Torse onderdeel met en linker Leg of Arm.

Frames kun je dus 'bekleden' met Power Armor onderdelen. Power Armor los kun je niet uitstallen, enkel in een kist opslaan. Je zit dus al snel met een overschot aan Armor die je niet kwijt kunt op Frames aangezien deze al bezet zijn door andere Armor onderdelen.

Hieronder zie je bijvoorbeeld de 1ste en 2de armor rechts die geen Leg-Armor hebben. Ik heb nu zo'n 20 Power Armor Frames staan. De meeste zijn wel volledig bekleed maar ik heb er ook nog steeds een paar zonder Leg en Arm onderdelen. Je zult altijd zien dat je b.v. 3 Torso's hebt liggen die je niet kwijt kunt en juist Arms en Legs mist... vandaar dat ik altijd een kistje naast mijn armors heb staan waar ik het overschot aan Amor onderdelen in kan dumpen.

[afbeelding]
Oh dat zijn die gele gevaarten! Die kom ik zat tegen. Maar dan weet ik nog niet hoe ik een NIEUWE losse power armor met de onderdelen maak. Hij pakt altijd de pa waar ik net ben uitgestapt, niet dat ik zelf een nieuwe kan maken. Krijg dat niet voor elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
Harribo schreef op donderdag 03 december 2015 @ 17:48:
[...]

Oh dat zijn die gele gevaarten! Die kom ik zat tegen. Maar dan weet ik nog niet hoe ik een NIEUWE losse power armor met de onderdelen maak. Hij pakt altijd de pa waar ik net ben uitgestapt, niet dat ik zelf een nieuwe kan maken. Krijg dat niet voor elkaar
Het parkeren van meerdere power armour chassisen is een gekloot.

Op elke frame kan je transferren: zo kan je dus pieces toevoegen aan het frame.

Als je wilt modden/repairen aan een frame dat niet in de standaard staat moet je eerst je power armour dat nu in je armour houden staat verplaatsen en het andere frame er in de buurt parkeren, wanneer je dan het power armour workshop standaard dingetje activeert zal je aan dat pak werken.

Heel omslachtig allemaal, vooral als je geen meerdere van die stands kan bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:55

Rmg

[...]

power armor frames heb je nodig om van (extra) losse parts weer 1 te maken. te koop op een paar plekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:53
Ardjee schreef op donderdag 03 december 2015 @ 17:52:
[...]

Het parkeren van meerdere power armour chassisen is een gekloot.

Op elke frame kan je transferren: zo kan je dus pieces toevoegen aan het frame.

Als je wilt modden/repairen aan een frame dat niet in de standaard staat moet je eerst je power armour dat nu in je armour houden staat verplaatsen en het andere frame er in de buurt parkeren, wanneer je dan het power armour workshop standaard dingetje activeert zal je aan dat pak werken.

Heel omslachtig allemaal, vooral als je geen meerdere van die stands kan bouwen.
Het kan wel anders. Je kan gewoon de power armor onderdelen in je inventory zetten. Daarna kan je gaan craften op het ophangrek, terwijl een ander power armor in het rek hangt. Na het craften/repairen plaats je de stukken weer terug op een power armor.
Rmg schreef op donderdag 03 december 2015 @ 18:21:
[...]

power armor frames heb je nodig om van (extra) losse parts weer 1 te maken. te koop op een paar plekken
Nou, ik zou ze niet kopen. Ik heb niet eens echt gezocht en heb nu 15 lege frames staan.

[ Voor 14% gewijzigd door Playa del C. op 03-12-2015 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
[...]

Je kan de onderdelen in de inventory van een power armor frame plaatsen. Hij wordt dan automatisch opgebouwd. Op de pc druk je op R als je een frame selecteert. Dat is de standaard knop om het inventory menu te laten zien van containers en dergelijke.

[ Voor 27% gewijzigd door Playa del C. op 03-12-2015 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
even in de files gekeken (met de Bethesda Archive Extractor & Skyrim Audio Converter) en de grappen van Codsworth gevonden. Heb die in een video'tje gestoken :D
Het zijn ze wel nog niet allemaal, moet de rest nog vinden als ik wat tijd heb.. (met namen als 001A0E47_2 kom je niet ver als ze zelf niet allemaal na elkaar staan)
Edit: andere gevonden & video updated ^^

[ Voor 37% gewijzigd door SmokingCrop op 03-12-2015 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:43
FloydRaalte schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:32:

Ben lvl 40+ nu en dan paf je legendary glowing deadthclaws gewoon neer met je 10mm. Wellicht moet je 2 of 3 stimpacks gebruiken maar ja, toch nog 200+ stimpacks bij me... wat dat betreft hebben de mensen op dit forum wel gelijk. Op hogere levels wordt het echt te makkelijk.[/spoiler]
In Fallout 3 was 't soms dan weer frustrerend lastig. Daar stonden na een fast travel soms inneens 2 a 3 albino radscops op je in te hakken en die waren 1 op 1 al taai genoeg. Of de welbekende feral ghoul reavers :X
De eerste keer dat ik die in Fallout 4 tegenkwam brak het zweet mij al gelijk uit. Hoewel ze in New Vegas al niet meer zo veel voorstelden.

Ik denk dat ze er, wegens het ontbreken van een level cap, wel een keer sterkere/levelled legendaries in patchen. Beetje vergelijkbaar met legendary dragons in Skyrim.

[ Voor 10% gewijzigd door Kwistnix op 03-12-2015 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Laatst online: 14-09 14:26
bvk schreef op donderdag 03 december 2015 @ 14:43:
Shit, hoe komt dat beest nou weer in een huis terecht??? En, hoe krijg ik haar er uit, de gekoppelde settler staat nu ook werkloos toe te kijken....
Ik kwam Sanctuary in lopen en zag in de verte wat op het dak zitten. Wat is dat in godsnaam en bleek dat die Brahim op het dak stond. Geen idee hoe die erop komt (en er weer vanaf gaat).
Het blijven aparte beesten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:25
Is er een manier waarop je al je junk in een keer kan scrappen? Stuk voor stuk is een aardige klus

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:32

Distortion

Bottle to Throttle

steefje schreef op donderdag 03 december 2015 @ 21:02:
Is er een manier waarop je al je junk in een keer kan scrappen? Stuk voor stuk is een aardige klus
Hoeft niet, gewoon in de workbench gooien

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:48
Daarnet bij een suest van de Railroad een verkeerde stap gezet. Al een geluk dat ik power armor aanhad. Verkeerde stap en ik val ineens door een put naar beneden, al een geluk, ik ben nog niet dood. Staat er ineens een deathclaw naast me.

Als je dan in vats ziet dat de health er met stappen van 5‰ ga an, dan weet je wel dat het FF kan duren. IK kreeg al angstzweet als ik aan de beeste n uit f:NV dacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Uch... Mijn favoriete wapen kwijt getaakt net, was al bang dat ik 'm ergens had gedropt o.i.d., bleek dat ik hem ergens per ongeluk had verkocht :'). Nou, heb hem weer terug voor een belachelijk bedrag, voortaan wat beter opletten.

Ben nu best ver met de story line, begint echt leuk te worden :). Ontdek ook steeds weer nieuwe dingen, ongelofelijk hoeveel detail er in dit spel zit! Ben inmiddels +- 50 uur in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
ThomasXIV schreef op donderdag 03 december 2015 @ 22:17:
Uch... Mijn favoriete wapen kwijt getaakt net, was al bang dat ik 'm ergens had gedropt o.i.d., bleek dat ik hem ergens per ongeluk had verkocht :'). Nou, heb hem weer terug voor een belachelijk bedrag, voortaan wat beter opletten.
Ai, ik moet er niet aan denken. Naast m'n .50 cal sniper vertouw op m'n volledig gemodde Combat Rifle met .308 receiver. Gaat als een malle. Ik heb 'm 'This Machine' genoemd, kon 't niet laten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Ik zit er nu 120 uren in en heb me nog geen minuut verveeld. De mainquest speelt naar het eind toe steeds beter inderdaad. En toch vind ik het nu ook wel lekker, nu de main quest voorbij is en je verder 'zonder druk' kan doen wat je wil. Ben nu hele gebieden aan het clearen en kom nog best wat onontdekte locaties en side quests tegen. Heb nu ondertussen 257 locaties gevonden.

Ik vond vandaag een crippling combat rifle (+50% limp damage) en ik heb al de rifle perk maxed (geeft double damage en double limb damage). Gemod, incl. silencer. Dat wapen schiet bijna constant de limps eraf of gecrippled. Heel handig en ook gewoon leuk om al die kreupele tegenstanders te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Kwistnix schreef op donderdag 03 december 2015 @ 22:31:
[...]

Ai, ik moet er niet aan denken. Naast m'n .50 cal sniper vertouw op m'n volledig gemodde Combat Rifle met .308 receiver. Gaat als een malle. Ik heb 'm 'This Machine' genoemd, kon 't niet laten ;)
'T ging hier om een (legendary) laser musket :p. Ideaal om vijanden mee af te pikken, ding is volledig geupgrade dus je schiet héél veel vijanden in 1 schot neer.

Verder gebruik ik m'n deliverer (een silenced 10mm pistooltje) vrij veel, en voor de rest nog een hunting rifle, nog een laser rifle, revolver en shotgun bij me. Verschilt een beetje wat ik meeneem, maar die musket en 10mm zitten standaard in m'n arsenaal <3 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Wat is een beetje een goede armor in t begin. Die power armor ben ik niet so happy mee. Die is zo traag. Heb nu een volledig metallic outfit maar wordt geregeld in de pan gehakt

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11
steefje schreef op donderdag 03 december 2015 @ 23:23:
Wat is een beetje een goede armor in t begin. Die power armor ben ik niet so happy mee. Die is zo traag. Heb nu een volledig metallic outfit maar wordt geregeld in de pan gehakt
Mja, ik geloof nog altijd dat aanval de beste verdediging is. Schiet ze kapot voor ze jou kunnen raken :)
Ik gebruik zelden stimpacks, heb er nog een dikke 500 ///

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Metallic heeft een hogere DAM weerstand dan Leather, maar die heeft weer een hogere ENG weerstand. Dus al je veel in de pan gehakt wordt door laser wapens dan is leather een betere keuze, maar lijkt mij onwaarschijnlijk. Het zijn redelijk low-level armors en ik kwam toen toch veelal raiders met pipe wapens tegen, dus met Metallic zit je dan wel goed. Je kan ook wat meer punten stoppen in Endurance en dan ook in de gerelateerde de perk Toughness. Dat gaan je HP en DAM resistance snel de goede kant op. Daarnaast ook wat chems onder je snelmenu hebben, zoals MedX voor nog wat tijdelijk extra DAM resistance en Buffout voor tijdelijk extra HP. Of als je de aanval de beste verdedeging vindt Jet en Psycho. Hoe sneller ze neergaan hoe minder ze jou kunnen raken :)

Edit: Lol -SaveMe-, gmta ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-09 14:04

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Kwistnix schreef op donderdag 03 december 2015 @ 22:31:
[...]

mijn shotgun heet BOOMSTICK

YO! fucknuts! It's Probing time!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SideShow
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Ben eens beginnen prutsen met Reshade enzo ...
Heb nu een beetje luma sharpen + fxaa + iets meer contrast
Kleine aanpassing eigenlijk, maar echt wel de moeite als je het mij vraagt
Verschil in scherpte van texturen is enorm

uit: https://dl.dropboxusercontent.com/u/38282964/1.png
aan: https://dl.dropboxusercontent.com/u/38282964/2.png

Misschien nog iets te grof geweest met mijn settings, maar ik wil in ieder geval niet meer zonder.

Voor mensen die nieuwsgierig zijn om zelf met reshade/sweetfx/... aan de slag te gaan: ik heb Mediator gebruikt, zoals besproken op deze website: http://www.tweakguides.com/Fallout4_1.html
In feite is het zeer simpel te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Zo, ik heb nu voor het eerst sinds jaren een cheatmod geïnstalleerd. Ik werd een beetje moe van het heen en weer reizen naar m'n settlements om de juiste junk items te hebben om m'n wapens te kunnen modden.

Soms als ik weer een gun/armor rank omhoog ging was ik totaal niet in de buurt van m'n settlement en toch wil ik dan zo snel mogelijk m'n spullen upgraden. Opzich kan ik dan wel steeds fast travelen, maar dat vind ik ook zoveel gedoe. Dus ik heb nu een mod geïnstalleerd waardoor m'n max weight op 99999 staat.
Aangezien ik toch steeds aan het fast travelen was om m'n spullen te kunnen verzamelen voor het modden is dit voor mij alleen maar een handige mod.

Sorry mensen ik ben er niet trots op *gaat weer in een hoekje zitten huilen*. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Remy!!!! schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 01:14:
Zo, ik heb nu voor het eerst sinds jaren een cheatmod geïnstalleerd. Ik werd een beetje moe van het heen en weer reizen naar m'n settlements om de juiste junk items te hebben om m'n wapens te kunnen modden.

Soms als ik weer een gun/armor rank omhoog ging was ik totaal niet in de buurt van m'n settlement en toch wil ik dan zo snel mogelijk m'n spullen upgraden. Opzich kan ik dan wel steeds fast travelen, maar dat vind ik ook zoveel gedoe. Dus ik heb nu een mod geïnstalleerd waardoor m'n max weight op 99999 staat.
Aangezien ik toch steeds aan het fast travelen was om m'n spullen te kunnen verzamelen voor het modden is dit voor mij alleen maar een handige mod.

Sorry mensen ik ben er niet trots op *gaat weer in een hoekje zitten huilen*. :+
Embrace it, het is een game en met een game moet je fun hebben. :9
Als dat voor meer fun zorgt, use it without shame ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-08 11:56
Gaat lekker zo, lvl 32. Denk dat ik de meeste 'verplichte' perks inmiddels wel heb, nu bezig met gun nut, science en armorer te maxen zodat ik endgame stuff kan gaan maken.

Misschien moet ik eens verder met de main storyline. Speel op Hard en doe nog steeds alles met alleen het pakje van de Silver Shroud aan. Lekker licht, geen micromanagement van links/rechts arm en leg nodig.

Merk nu al dat ik op sommige monsters niet echt heel veel dmg doe. Ik heb een 10mm gun helemaal uitgebouwd met max dmg mods dr op en een silencer om mee te sneaken maar zelfs met een unique ability van 'double dmg op targets met full health' krijg ik bij de higher lvl monsters er niet veel af. Ben benieuwd hoe dat straks op endgame gaat want volgens mij komt er niet heel veel nieuws meer bij kwa wapens?

Mogelijke spoiler over aantal vaults en vault 85 in F4
spoiler:
Viel me een beetje tegen dat er volgens mij maar één vault is waar je echt wat kan doen kwa quests en een mysterie oplossen waar die vault voor bedoeld is in Vault 85. 114 en 75 zijn volgens mij minder interessant en dat is het al kwa vaults in F4, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
even een vraag hebben jullie ook erg vaak legendary encounters? ik heb vaak in een uurtje spelen wel een legendary of 12 gekilled krijg er vaak leuke dingen van maar bedoel klopt dat had zelfs bij de ingang van
spoiler:
vault 95
4 legendary,s in een keer!
en toen moest ik nog naar binnen maar dat heb ik toen stiekem nog even niet gedaan :)

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
CU2morO schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 03:28:
Gaat lekker zo, lvl 32. Denk dat ik de meeste 'verplichte' perks inmiddels wel heb, nu bezig met gun nut, science en armorer te maxen zodat ik endgame stuff kan gaan maken.

Misschien moet ik eens verder met de main storyline. Speel op Hard en doe nog steeds alles met alleen het pakje van de Silver Shroud aan. Lekker licht, geen micromanagement van links/rechts arm en leg nodig.

Merk nu al dat ik op sommige monsters niet echt heel veel dmg doe. Ik heb een 10mm gun helemaal uitgebouwd met max dmg mods dr op en een silencer om mee te sneaken maar zelfs met een unique ability van 'double dmg op targets met full health' krijg ik bij de higher lvl monsters er niet veel af. Ben benieuwd hoe dat straks op endgame gaat want volgens mij komt er niet heel veel nieuws meer bij kwa wapens?

spoiler:
Viel me een beetje tegen dat er volgens mij maar één vault is waar je echt wat kan doen kwa quests en een mysterie oplossen waar die vault voor bedoeld is in Vault 85. 114 en 75 zijn volgens mij minder interessant en dat is het al kwa vaults in F4, toch?
er is er blijkbaar nogeen gisteren gevonden
spoiler:
vault 95 ligt in de buurt van de crater maar zit vol met gunners dus vermoed ook geen quest daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GravGunner
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11-2023

GravGunner

Man's inhumanity to Man

CU2morO schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 03:28:

spoiler:
Heb je wel de Sandman en Pistol/Automatic (afhankelijk of hij automatisch is) perks? Mijn 10MM(met wounding <3 ) haal ik ze snel neer(zonder veel van de wounding effecten trouwens) en ik speel op survival.
Zelfs met mijn Boomstick(ook een Combat Rifle zoals Freakiebeakie, met Exploding erop) gaat alles als een tierelier plat, en daar doe ik toch echt minder mee raken. Wellicht dat je een verkeerde mix van perks hebt?

Waar speel je dus mee, kunnen we kijken of je de juiste mix van perks gebruikt :)

En kwa vaults:
spoiler:
Er is er nog 1, vziw worden er 3 gebruikt in quests, de 4e weet ik van, maar ben ik nog niet in geweest
copywizard schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:19:
[...]

er is er blijkbaar nogeen gisteren gevonden
spoiler:
vault 95 ligt in de buurt van de crater maar zit vol met gunners dus vermoed ook geen quest daar
spoiler:
Oh, maar die is voor een quest! ;)

En Legendaries vindt ik vooral lastig als ze me verassen, zo niet, mogen ze met Betty praten (Betty is mijn .50 Cal Silenced Sniper Rifle, op het moment 5.6 sneak damage >:) )

[ Voor 7% gewijzigd door GravGunner op 04-12-2015 09:22 ]

target assimilated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 15:41
Remy!!!! schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 01:14:
er is ook strong back, waarmee je op max rank kan fast travelen terwijl je overbelast bent (hoe veel maakt niet uit)

en verder, zo vaak mod je je wapens toch ook niet? eenmaal met de juiste upgrades verander je ze niet meer.

[ Voor 23% gewijzigd door Countess op 04-12-2015 09:58 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Die van mij ook, serieus! :D
Gebruik 'm alleen niet heel veel, maar ja als je zelf je shotgun een naam mag geven is er ook maar 1 optie natuurlijk. Er komt trouwens weer een nieuwe film serie met Ash er in :)

[ Voor 27% gewijzigd door Kwistnix op 04-12-2015 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Zo heet mijn 4barrel missile launcher :P

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Countess schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:54:
[...]

er is ook strong back, waarmee je op max rank kan fast travelen terwijl je overbelast bent (hoe veel maakt niet uit)

en verder, zo vaak mod je je wapens toch ook niet? eenmaal met de juiste upgrades verander je ze niet meer.
Maar dan ga je dus steeds (ja opzich valt het wel mee) fast travelen om je wapens de modden, en daar heb ik geen zin in.
Als je je gun perk levelt en als je de juiste spullen vind, ik heb echt een standaard adhesive te kort, dus iedere keer als ik er weer 3 vind kan ik weer gaan modden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• batsma
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
vergeet niet dat je ook adhesive kunt craften in het cooking menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Kijk dat wist ik nog niet, daar ga ik eens mee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Remy!!!! schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 10:35:
[...]

Maar dan ga je dus steeds (ja opzich valt het wel mee) fast travelen om je wapens de modden, en daar heb ik geen zin in.
Als je je gun perk levelt en als je de juiste spullen vind, ik heb echt een standaard adhesive te kort, dus iedere keer als ik er weer 3 vind kan ik weer gaan modden.
Omdat het singleplayer is, hoef je je echt niet te verantwoorden. Doen wat je wil. Alsnog verstoort zo'n cheatmod wel de balans in het spel. Zo worden perks die meer carry weight geven waardeloos. Armor upgrades met deep pockets heeft geen functie meer. Aid items die carry weight of STR boosten hebben geen nut meer. Daarnaast kan je dan dus ook enorm veel zware dingen looten. Ik neem op een trip bijvoorbeeld wel een paar telefoons en typmachines mee, maar niet allemaal, omdat ze zo zwaar zijn.
Alles bij elkaar vind ik dus wel dat zo'n cheatmod veel te veel gameplay elementen beïnvloed. En daarnaast, zovaak mod je een wapen niet in het spel.
Daarnaast snap ik de haast niet, maar dat is persoonlijk. Ik speel dit spel traag om er maximaal van te genieten. Ik fast travel ook niet
spoiler:
maar ik teleport wel via The Institute, maar dat is een ingame verantwoorde actie. Is voor mij ook een reden om voor The Instute te gaan, want anders had ik dus niet meer kunnen 'fasttravellen'. Dan had ik bijvoorbeeld de beperkte vertibird-transporten van de Brotherhood nog kunnen gebruiken. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Playa del C. schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 10:48:
[...]

Omdat het singleplayer is, hoef je je echt niet te verantwoorden. Doen wat je wil. Alsnog verstoort zo'n cheatmod wel de balans in het spel. Zo worden perks die meer carry weight geven waardeloos. Armor upgrades met deep pockets heeft geen functie meer. Aid items die carry weight of STR boosten hebben geen nut meer. Daarnaast kan je dan dus ook enorm veel zware dingen looten. Ik neem op een trip bijvoorbeeld wel een paar telefoons en typmachines mee, maar niet allemaal, omdat ze zo zwaar zijn.
Alles bij elkaar vind ik dus wel dat zo'n cheatmod veel te veel gameplay elementen beïnvloed. En daarnaast, zovaak mod je een wapen niet in het spel.
Daarnaast snap ik de haast niet, maar dat is persoonlijk. Ik speel dit spel traag om er maximaal van te genieten. Ik fast travel ook niet
spoiler:
maar ik teleport wel via The Institute, maar dat is een ingame verantwoorde actie. Is voor mij ook een reden om voor The Instute te gaan, want anders had ik dus niet meer kunnen 'fasttravellen'. Dan had ik bijvoorbeeld de beperkte vertibird-transporten van de Brotherhood nog kunnen gebruiken. 8)
Ik fasttravelde alleen voor het dumpen van m'n junk items verder niet, dus voor mij is dit wel een handige optie. Verder heb je helemaal gelijk dat het balans wel word aangetast, maar de deep pockets heb ik zo goed als nooit gebruikt (leverde mij te weinig op). En veel looten doe ik alsnog niet.

spoiler:
En teleporten gebruik ik ook niet omdat ik dat het zelfde vind als fast travelen.
Ja ik weet het ik ben met 2 maten aan het meten, aan de ene kant vind ik fast travelen 'cheaten' en aan de andere kant gebruik ik een mod om zo'n beetje alle items die bestaan me te kunnen nemen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

waneer je itempjes in je toko plaatst, en opnieuw inlogt; dan is de locatie/placement van de items anders; liggen op de grond, onder het gebouw etc.

is er een mod of mogelijkheid om geplaatste items 'fixed' in de locatie te laten staan, ook na opnieuw inloggen

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 21:12

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Voor de mensen die modden ook zo leuk vinden als ik, hieronder mijn lijstje. Sinds deze week zijn er weer een berg mods bijgekomen en ook zijn ouder mods ge-update.

Handige tip: op Nexus kun je de mods filteren op '2 weken oud' en vervolgens op populariteit. Dan krijg je een redelijk overzicht van de nieuwe mods. Let in Nexus Mod Manager ook op de 3-hoekjes met uitroeptekens. Dat betekend dat er een nieuwe versie van de mod beschikbaar is.

Ik hou om dit moment deze mod in de gaten. Deze meneer is namelijk bezig met een complete commonwealth re-texture mod. I.c.m. andere texture mods zoals 'rock on' en 'A touch of Green' maakt dit de wereld van Falllout 4 een stuk mooier.

Ik ben ook blij met de mod 'Scrap Scrap'. Deze mod zorgt ervoor dat bepaalde junk items met een hoge waarde niet als scrap gebruikt worden. Denk aan Pre-war money, basesballs (daar maak je granaten mee) etc. Je kunt zelf kiezen welke items je niet wilt laten scrappen. i.c.m. de mod die ervoor zorgt dat je labels voor bepaalde items krijgt (bijvoorbeeld [Note], [Key] en [Grenade] etc) blijft de inventory ook overzichtelijk.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/QBlmuSeQFBkHk8JpWKIldUqW/full.png

[ Voor 20% gewijzigd door FloydRaalte op 04-12-2015 11:28 ]

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
FloydRaalte schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 11:25:
Voor de mensen die modden ook zo leuk vinden als ik, hieronder mijn lijstje. Sinds deze week zijn er weer een berg mods bijgekomen en ook zijn ouder mods ge-update.

Handige tip: op Nexus kun je de mods filteren op '2 weken oud' en vervolgens op populariteit. Dan krijg je een redelijk overzicht van de nieuwe mods. Let in Nexus Mod Manager ook op de 3-hoekjes met uitroeptekens. Dat betekend dat er een nieuwe versie van de mod beschikbaar is.

Ik hou om dit moment deze mod in de gaten. Deze meneer is namelijk bezig met een complete commonwealth re-texture mod. I.c.m. andere texture mods zoals 'rock on' en 'A touch of Green' maakt dit de wereld van Falllout 4 een stuk mooier.

[afbeelding]
ik heb de mods allemaal weer uitgezet in meeste gevallen merkte ik er weinig van en sommige deden het ook gewoon niet ik had die ammo crafting mod dat leek me wel super gaaf maar werkte gewoon keihard niet dus ik wacht el tot volgend jaar als de mod tools worden vrijgegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

copywizard schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 11:27:
[...]

ik heb de mods allemaal weer uitgezet in meeste gevallen merkte ik er weinig van en sommige deden het ook gewoon niet ik had die ammo crafting mod dat leek me wel super gaaf maar werkte gewoon keihard niet dus ik wacht el tot volgend jaar als de mod tools worden vrijgegeven
Ik heb zelf nog geen mods gezien die niet werken. Wel mods die elkaar in het vaarwater zitten zoals de verschillende re-texture mods. Die ammo crafting mod heb ik nog niet geprobeerd omdat ik tot nu toe nog zat ammo heb. Wel jammer zeg dat zo iets niet werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Remy!!!! schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 10:53:
[...]

Ik fasttravelde alleen voor het dumpen van m'n junk items verder niet, dus voor mij is dit wel een handige optie. Verder heb je helemaal gelijk dat het balans wel word aangetast, maar de deep pockets heb ik zo goed als nooit gebruikt (leverde mij te weinig op). En veel looten doe ik alsnog niet.

spoiler:
En teleporten gebruik ik ook niet omdat ik dat het zelfde vind als fast travelen.
Ja ik weet het ik ben met 2 maten aan het meten, aan de ene kant vind ik fast travelen 'cheaten' en aan de andere kant gebruik ik een mod om zo'n beetje alle items die bestaan me te kunnen nemen :')
Dat is duidelijk inderdaad. Voor het dumpen van junk gebruik ik een andere oplossing, maar dan moet je wel wat tijd investeren in settlements. Ik heb 20+ settlements verbonden met supply lines en als ik dus wat rondloop en verken, dan ben ik altijd vrij dichtbij een settlement waar ik dan dus even snel de junk dump. Het is daarna beschikbaar in elk settlement (maar dat wist je vast al).

Wel grappig over dat
spoiler:
teleporten. Dat is voor mij vergelijkbaar met de carriages in Skyrim. Een ingame verantwoorde manier om toch te 'fasttravellen'. Alleen met teleporten kan ik het ook verantwoorden om 3x heen en weer items te verplaatsen, terwijl dat met een carriage niet echt een logische ingame actie was. Dit is inderdaad puur voor de immersie, ik snap dat het qua gameplay nergens op slaat.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
FloydRaalte schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 11:25:
Voor de mensen die modden ook zo leuk vinden als ik, hieronder mijn lijstje.
...
Daar zitten een paar leuke mods tussen inderdaad, zoals
shell rain (kogelhulzen uit je wapen blijven langer liggen)
more where that came from (meer jaren 50 muziek)

Maar sommige mods lijken mij echt totaal onnodig, zoals betere textures voor ammo en realistischere wapengeluiden.
Lijkt mij dat betere ammo textures juist afsteken op de matige graphics en realistische geluiden passen toch al helemaal niet in een 'fantasie' game (jaren 50 stijl in 2270).

Waarom vind je het modden eigenlijk zo leuk als ik vragen mag? No offense trouwens en leuk dat je het deelt met ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00
Over het fasttravellen, ik had ook graag gezien dat je alles gewoon te voet zou moeten doen. Het fast travellen maakt het spel erg makkelijk/kort. In oudere Elder Scrolls kon dat ook niet, met uitzondering van hier en daar een bootreis. Het zou het beste zijn, maar omdat het gewoon mogelijk is kan het niet laten om gewoon te gebruiken. Zo gaat het ook in MMO's waar het fasttravelen ook normaal is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Playa del C. schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 11:40:
[...]

Daar zitten een paar leuke mods tussen inderdaad, zoals
shell rain (kogelhulzen uit je wapen blijven langer liggen)
more where that came from (meer jaren 50 muziek)

Maar sommige mods lijken mij echt totaal onnodig, zoals betere textures voor ammo en realistischere wapengeluiden.
Lijkt mij dat betere ammo textures juist afsteken op de matige graphics en realistische geluiden passen toch al helemaal niet in een 'fantasie' game (jaren 50 stijl in 2270).

Waarom vind je het modden eigenlijk zo leuk als ik vragen mag? No offense trouwens en leuk dat je het deelt met ons.
Klopt die ammo box re-texture is totaal niet nodig en steekt inderdaad een beetje af bij de 200 jaar oude omgeving. Eigenlijk hadden die ammo boxjes sowieso totaal vergaan moeten zijn en die kogels zelf hadden die 200 jaar vast ook niet overleeft :P Uiteindelijk is mijn conclusie dat ik die boxjes van ver kan zien liggen en dat is best handig. Het verschil met die Apple snoepjes doos was namelijk alleen van dichtbij duidelijk, nu ook van ver. Dat is het enige positieve denk. Voor de rest volkomen nutteloos.

Ik vindt het modden leuk omdat dit oude herinneringen doet opleven en omdat dit je eigen draai geeft aan de wereld. Het wordt persoonlijker, meer op maat. Bethesda games staan er nu eenmaal om bekend dat ze vaak, vooral grafisch, niet optimaal worden opgeleverd. Je kunt daar zelf lekker aan prutsen. Sommige mods zijn echt totaal te kneuterig voor woorden. Andere mods zijn (in the eye of the beholder) bijna onmisbaar. En de meeste mods maken het spelen van de game gewoon een stukje aangenamer. Het is maar net wat je wilt natuurlijk. Ieder zijn ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 18:19

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

hoi

kan iemand op PC perk blood mess testen op rank 2 of 3 je zou meer dmg gaan doen als je in combat bent maar op PS4 krijg je alleen die +5 dmg bij maar 10/15% meer dmg in combat zie ik niks van lijkt wel of die op PS4 bug is. wand ik heb op ander site iemand gezien die zij zo gouw hij in combat ging zij wapen in pipboy meer dmg aan geeft de maar dat is niet op ps4

wat ook heb gemerkt dat geen een val meer af gaan als ik er over een loop en mine ook niet wel jammer

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Fast travel is toch gewoon een keuze? Vind het zelf wel makkelijk, gebruik het vooral om even m'n zooi te scrappen (heb maar een klein aantal settlements gelinkt, dus soms zijn ze vrij ver weg), af en toe om wat tijd te besparen, maar lopen blijft leuker :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
FloydRaalte schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:04:
[...]
Klopt die ammo box re-texture is totaal niet nodig en ...

Ik vindt het modden leuk omdat ...
Ja, daar ben ik het zo wel mee eens. Vroeger was modden inderdaad wel veel gebruikelijker. Zoals betere shirtjes in FIFA 99 of meer auto's in Need for Speed 4: High Stakes.
ThomasXIV schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:06:
Fast travel is toch gewoon een keuze? Vind het zelf wel makkelijk, gebruik het vooral om even m'n zooi te scrappen (heb maar een klein aantal settlements gelinkt, dus soms zijn ze vrij ver weg), af en toe om wat tijd te besparen, maar lopen blijft leuker :) .
Precies, ik denk ook dat dit de reden is dat het in spellen zit tegenwoordig. Ieder zijn eigen keuze en ik gebruik het dus nooit i.v.m. immersie en omdat zonder fast travel het spel langer duurt en je op de reizen ook interessante dingen tegenkomt.
Wel jammer inderdaad dat respawnen en fasttravel in MMO's en Online shooters zo normaal zijn geworden.

In fallout zou het wel heel extreem zijn, maar veel games speel ik met de eigen toevoeging van DiD (Dead is Dead ; of soms 'ironman' genoemd). Dat je dus ook echt opnieuw moet beginnen als je dood gaat. Misschien doe ik dit later ook nog eens met Fallout 4. Dat zou het spel echt super eng maken en je moet je dan ook echt voorbereiden op een gebied, vooral met chems. Je mag uiteraard wel saven om bugs tegen te gaan.
Ik heb dat ook met Skyrim gedaan en toen kwam ik op legendary t/m level 25. Omdat je in bethesda games steeds sterker wordt is dat ideaal. Hoe langer je overleeft, hoe gemakkelijker het wordt. Totdat je dus zelf te gemakkelijk wordt en ineens wel doodgaat. Op YouTube en google is er veel te vinden als je zoekt op 'dead is dead skyrim'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyD_34
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-05-2021
Playa del C. schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:18:
[...]

In fallout zou het wel heel extreem zijn, maar veel games speel ik met de eigen toevoeging van DiD (Dead is Dead ; of soms 'ironman' genoemd). Dat je dus ook echt opnieuw moet beginnen als je dood gaat. Misschien doe ik dit later ook nog eens met Fallout 4. Dat zou het spel echt super eng maken en je moet je dan ook echt voorbereiden op een gebied, vooral met chems. Je mag uiteraard wel saven om bugs tegen te gaan.
Ik heb dat ook met Skyrim gedaan en toen kwam ik op legendary t/m level 25. Omdat je in bethesda games steeds sterker wordt is dat ideaal. Hoe langer je overleeft, hoe gemakkelijker het wordt. Totdat je dus zelf te gemakkelijk wordt en ineens wel doodgaat. Op YouTube en google is er veel te vinden als je zoekt op 'dead is dead skyrim'.
Iron Man ken ik alleen van X-com, is wel heel hardcore bij Fallout 4. Stap je per ongeluk op een mijn, doeeeei opnieuw beginnen |:( .

Kom ik nooit verder dan 10 minuten ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

TommyD_34 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:25:
[...]

Iron Man ken ik alleen van X-com, is wel heel hardcore bij Fallout 4. Stap je per ongeluk op een mijn, doeeeei opnieuw beginnen |:( .

Haha ik ken er nog een ;) Het is maar net hoe je wilt spelen. Ik ben ook niet weggelegd voor de hardcore speelstijl. Ik speel games casual, als stressreliever na een lange werkdag. Daar moet niet nog meer stress bijkomen, het moet er juist vanaf.

Daar is deze game in mijn ogen veel te buggy voor. Het gebeurd me vaak genoeg dat ik om de een of andere zeer lullige reden dood ga. Soms door eigen toedoen (niet opletten en op een mijn lopen, van een gebouw vallen, verzuipen etc) en soms door de game zelf (vijand onzichtbaar, wapen + pipboy onzichtbaar, clipping problemen, textures die niet laden etc). Het is een beetje zoals in Diablo 3. Daar had m.i. hardcore ook geen zin, daar was de game veel te laggy voor. Ik heb het wel eens geprobeerd, maar wanneer je dan dood gaat door lag / rubberbanding/vul-een-klote-reden-in dan baal je als een stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
TommyD_34 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:25:
[...]

Ik heb zelf xcom op ironman impossible uitgespeeld inderdaad. Dat is enorm hardcore. Ik zou het zo doen met Fallout 4. Je hebt inderdaad wel kans dat je ergens door een mijn dood gaat. Er zijn wel perks om beter te overleven, zoals de sneak perk waarmee je mijnen niet meer triggered. Het doel is ook niet meteen om het spel uit te spelen met 'DiD', maar het spelen zelf wordt er enorm intens van. En dood gaan krijgt weer een betekenis...

Ik weet nog van een topic op het Skyrim forum waar alle overleden DiD characters werden gepost, inclusief levensverhaal en hoe ze aan hun eind zijn gekomen:
http://forums.bethsoft.co...m-dead-is-dead-thread-xx/

Hilarisch om bij veel pogingen te zien hoe knullig diegene is overleden. En soms is dat dus ook na het verslaan van veel sterke vijanden. Bijvoorbeeld per ongeluk van een hoge brug gevallen, waarna de health zo laag was, dat een simpele tegenstander die toevallig onder die brug zat je met één hit killed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyD_34
Verschil met X-com is natuurlijk wel dat fallout niet turnbased is, dus je hebt iets minder tijd om na te denken. Het is eigenlijk wel een leuk idee jezelf restricties op te leggen. Ga er is over nadenken voor mijn volgend playthrough, sowieso al zonder fast travel.

Als iemand nog suggesties heeft hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Motaro schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:04:
...
wat ook heb gemerkt dat geen een val meer af gaan als ik er over een loop en mine ook niet wel jammer
Dan zul je je sneak per verhoogd hebben. ;)
Heb je zelf voor gekozen dus dan.

sneak perk:

ranks
1 - You are 20% harder to detect while sneaking.
2 - You are now 30% harder to detect while sneaking, and no longer trigger floor-based traps.
3 - You are now 40% harder to detect while sneaking, and no longer trigger enemy mines.
4 - You are now 50% harder to detect while sneaking, and running no longer adversely affects stealth.
5 - Engaging stealth causes distant enemies to lose you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groenie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-09 13:02
TommyD_34 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:43:
Verschil met X-com is natuurlijk wel dat fallout niet turnbased is, dus je hebt iets minder tijd om na te denken. Het is eigenlijk wel een leuk idee jezelf restricties op te leggen. Ga er is over nadenken voor mijn volgend playthrough, sowieso al zonder fast travel.

Als iemand nog suggesties heeft hoor ik het graag.
spoiler:
maar wel je vertibird van BoS als "taxi" gebruiken zeker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyD_34
Groenie schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:57:
[...]

spoiler:
maar wel je vertibird van BoS als "taxi" gebruiken zeker :+
Alternatief vervoer (kleine spoiler)
spoiler:
Het gebruik daar van is gelimiteerd door je flares toch? Maar dat is geen fast travel via de map, dus ik denk dat dat wel mag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Zonder fast-travel is het niet te doen als je ook settlements wil opbouwen. Iedere keer junk heen en weer kruien gaat wel heel snel vervelend worden. Dat is het met fast-travel al :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
TommyD_34 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:04:
[...]

Alternatief vervoer (kleine spoiler)
spoiler:
Het gebruik daar van is gelimiteerd door je flares toch? Maar dat is geen fast travel via de map, dus ik denk dat dat wel mag
Helemaal mee eens. En het is inderdaad ook nog gelimiteerd, maar volgens mij kan je wel
spoiler:
flares bijkopen op de Prydwen
.
Maar net als met cheats en mods, je mag zelf bepalen hoe je het spel speelt.

Waar ik zelf ook over nadenk is een realistische playthrough (daar komt later vast een goede mod voor eventueel) met onder andere:
- realistische draagkracht (basis draagkracht veel lager, zoals max 75 kg (i.p.v. het meesjouwen van 20 wapens en armor onderdelen en 10 typmachines en 20 meloenen)
- slapen, eten en drinken nodig. Bij te kort krijg je penalties, bijvoorbeeld perception op 1 als je een dag of twee niet slaapt, 25% health bij te kort aan voedsel, enz.
- realistische loop- en rensnelheid door middel van stamina (ipv met 50 kg of meer op je rug, nog sneller dan een topatleet lopen en dat uren lang)
- craften kost tijd en meer resources (i.p.v. een houten prefab blokhut maken van één kleine boomstam en deze ook instant plaatsen)

Niet dat ik bovenstaande allemaal ga doen ofzo, maar dat soort restricties kan een spel veel beter en langer/trager maken. Fallout New Vegas had trouwens al het realistischere eten, slapen en drinken als je hardcore mode aan had.
Alsnog ben ik geen fan van het gebruiken van allerlei mods, maar ik zou het wel overwegen als iemand echt een goede mod van bovenstaande zou maken. Of eventueel komt Bethesda zelf met een DLC waar een hardcore mode of iets dergelijks in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyD_34
Hardcore mode is sowieso een must. Jammer dat het er niet standaard al in zit en persoonlijk vind ik het HP levelen ook een beetje teveel van het goede. Dit had van mij wel uit gemogen, + 10 per level gaat best hard.

[ Voor 3% gewijzigd door TommyD_34 op 04-12-2015 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Kwistnix schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:33:
Zonder fast-travel is het niet te doen als je ook settlements wil opbouwen. Iedere keer junk heen en weer kruien gaat wel heel snel vervelend worden. Dat is het met fast-travel al :X
Dat is dus onzin, want dat is precies wat ik heb gedaan. Je moet dan uiteraard wel gebruik maken van settlers en supply lines. Ik neem de materialen mee om een kleine generator en een recruitment tower te bouwen en daarna heeft een nieuw settlement binnen een paar minuten een supply line en dus beschikking over al je junk.

Daarna scrap ik de hele zone en bouw ik 10 bedden en andere benodigdheden en ga dan weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
Playa del C. schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:34:
[...]

Helemaal mee eens. En het is inderdaad ook nog gelimiteerd, maar volgens mij kan je wel
spoiler:
flares bijkopen op de Prydwen
.
Maar net als met cheats en mods, je mag zelf bepalen hoe je het spel speelt.

Waar ik zelf ook over nadenk is een realistische playthrough (daar komt later vast een goede mod voor eventueel) met onder andere:
- realistische draagkracht (basis draagkracht veel lager, zoals max 75 kg (i.p.v. het meesjouwen van 20 wapens en armor onderdelen en 10 typmachines en 20 meloenen)
- slapen, eten en drinken nodig. Bij te kort krijg je penalties, bijvoorbeeld perception op 1 als je een dag of twee niet slaapt, 25% health bij te kort aan voedsel, enz.
- realistische loop- en rensnelheid door middel van stamina (ipv met 50 kg of meer op je rug, nog sneller dan een topatleet lopen en dat uren lang)
- craften kost tijd en meer resources (i.p.v. een houten prefab blokhut maken van één kleine boomstam en deze ook instant plaatsen)

Niet dat ik bovenstaande allemaal ga doen ofzo, maar dat soort restricties kan een spel veel beter en langer/trager maken. Fallout New Vegas had trouwens al het realistischere eten, slapen en drinken als je hardcore mode aan had.
Alsnog ben ik geen fan van het gebruiken van allerlei mods, maar ik zou het wel overwegen als iemand echt een goede mod van bovenstaande zou maken. Of eventueel komt Bethesda zelf met een DLC waar een hardcore mode of iets dergelijks in zit.
Er is voor fallout new vegas een mod uitgebracht door de lead designer?producer?whatever van obsidian entertainment. Het punt was toen dat hij features had gemaakt nadat de game af was terwijl hij die wel in de game wou hebben. Telt dat dan ook nog als mod? of als een fan made patch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
TommyD_34 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:38:
Hardcore mode is sowieso een must. Jammer dat het er niet standaard al in zit en persoonlijk vind ik het HP levelen ook een beetje teveel van het goede. Dit had van mij wel uit gemogen, + 10 per level gaat best hard.
Ook helemaal mee eens. Dit zou beter via perks of armor bonussen kunnen. Hetzelfde geldt misschien ook voor tegenstanders. Het is dat je zelf overpowered raakt, maar in principe wordt iedereen in het spel van een hoger level alleen sterker qua hitpoints. Het is op zich wat gek dat een tactiek van mij het volgende is:

Als iemand in een groep tegenstanders met een fatman of missile launcher op mij kan schieten, dan ren ik zo snel mogelijk naar die tegenstander, gebruik vats om met mijn sniper rifle drie keer keihard recht in zijn gezicht te schieten (incl. een critical). Op die manier is hij dood of bijna dood en gebruikt hij de zware wapens niet, maar begint hij met een zwakke melee actie te vechten. De tactiek werkt, omdat ik zoveel hitpoint heb dat ik zonder problemen naar een vijand kan rennen en meleeklappen op kan vangen. Ook als andere tegenstanders ondertussen nog schieten met gewone geweren.
Als de fatman of missile uitgeschakeld is, dan zoek ik ergens dekking, regenerate met één of twee stimpaks en daarna weer verder.
Ardjee schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:41:
[...]
Er is voor fallout new vegas een mod uitgebracht door de lead designer?producer?whatever van obsidian entertainment. Het punt was toen dat hij features had gemaakt nadat de game af was terwijl hij die wel in de game wou hebben. Telt dat dan ook nog als mod? of als een fan made patch? :+
Zit er wat tussen in, toch? Maar technisch gezien is het een mod. Dat het gemaakt is door een originele developer kan het wel meer waarde geven.
Klinkt wel leuk dat hij de features eigenlijk in de game wou hebben, maar waarschijnlijk wou hij gewoon zijn persoonlijke visie en zichzelf aandacht geven. Als hij echt goede ideeën had gehad, dan had Obsidian die natuurlijk ook echt wel in het spel verwerkt.

[ Voor 49% gewijzigd door Playa del C. op 04-12-2015 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
Playa del C. schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:45:
[...]

Zit er wat tussen in, toch? Maar technisch gezien is het een mod. Dat het gemaakt is door een originele developer kan het wel meer waarde geven.
Klinkt wel leuk dat hij de features eigenlijk in de game wou hebben, maar waarschijnlijk wou hij gewoon zijn persoonlijke visie en zichzelf aandacht geven. Als hij echt goede ideeën had gehad, dan had Obsidian die natuurlijk ook echt wel in het spel verwerkt.
Fallout new vegas had anders wel een rampzalige release vanwege tijdgebrek, dus het zou ook prima kunnen dat er simpelweg geen tijd meer voor was. Dat sluit alleen niet uit dat het idd ook een meer persoonlijke modificatie was.

Grappig genoeg zitten er ook bugfixes is. iig wel interessant om de wiki erover te lezen mocht je het interessant vinden :)
http://fallout.gamepedia.com/JSawyer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Ardjee schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:49:
[...]

Fallout new vegas had anders wel een rampzalige release vanwege tijdgebrek, dus het zou ook prima kunnen dat er simpelweg geen tijd meer voor was. Dat sluit alleen niet uit dat het idd ook een meer persoonlijke modificatie was.

Grappig genoeg zitten er ook bugfixes is. iig wel interessant om de wiki erover te lezen mocht je het interessant vinden :)
http://fallout.gamepedia.com/JSawyer
Interessant inderdaad, bedankt voor de info! Wat mij nog opviel was dit (van de wiki):
JSawyer requires not only base Fallout: New Vegas, but also all of its official add-ons installed: Dead Money, Honest Hearts, Old World Blues, Lonesome Road, Gun Runners' Arsenal, and Courier's Stash.
Met andere woorden, deze mod is inderdaad voor veel mensen erg interessant. Maar je moet dan wel alle dlc aanschaffen. Dat is voor de lead designer natuurlijk wel een dubbel belang dus. Niet dat het erg is, maar heel misschien is de mod expres zo opgezet om DLC beter te verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
Playa del C. schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:57:
[...]

Interessant inderdaad, bedankt voor de info! Wat mij nog opviel was dit (van de wiki):

[...]

Met andere woorden, deze mod is inderdaad voor veel mensen erg interessant. Maar je moet dan wel alle dlc aanschaffen. Dat is voor de lead designer natuurlijk wel een dubbel belang dus. Niet dat het erg is, maar heel misschien is de mod expres zo opgezet om DLC beter te verkopen?
Ik denk niet dat de aanpassingen van zo'n aard zijn dat ze genoeg reden zijn om alle DLC aan te schaffen. Aangezien er ook bugfixes in zit vermoed ik gewoon dat Sawjer gewoon van plan was om zoveel mogelijk bugs op te lossen. Het zou natuurlijk fijn zijn geweest als die voor elke combinatie van mods een andere ESP had gemaakt, maar dat is wel erg veel werk voor een game waarvan het gehele pakket vaak genoeg voor enkele euro's over de toonbank gaat.

Persoonlijk vind ik het spreken van liefde voor het vak als je zo lang na release in je eigen tijd nog aanpasssingen en bugfixes maakt aan een game waar niet heel veel meer mee te verdienen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

ThomasXIV schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:06:
Ik gebruik het eigenlijk alleen om terug te gaan naar sanctuary, daarna naar de aanwezige markets om ammo te kopen/ruilen om daarna weer lopend verder te gaan naar daar waar ik was gebeleven. Naar quests travellen doe ik eigenlijk ook nooit. Maar na de 10de keer naar een markt te hebben gewandeld heb ik die route wel een keertje gezien, moet niet op werken gaan lijken. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Flagg schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 14:24:
[...]

Ik gebruik het eigenlijk alleen om terug te gaan naar sanctuary, daarna naar de aanwezige markets om ammo te kopen/ruilen om daarna weer lopend verder te gaan naar daar waar ik was gebeleven. Naar quests travellen doe ik eigenlijk ook nooit. Maar na de 10de keer naar een markt te hebben gewandeld heb ik die route wel een keertje gezien, moet niet op werken gaan lijken. :P
Wacht ff, je kan markets opzetten in je settlements om ammo te kopen? 8)7 ik moet toch wat meer opletten kennelijk.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Precies, geen zin om dezelfde route tientallen keren te lopen. Wat dat betreft vind ik fast travel heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:14
Zelfde, na twee keer langs dezelfde route heb ik het wel gezien.

Weet iemand ook of er (al) een mod is voor item respawn tijd? Heb net twee keer in korte tijd na elkaar gehad dat ik een gebied leeg haal, fast travel naar huis om m'n inv te legen, terug ga en dat alles er dan weer ligt. Ben na de tweede keer meteen gestopt met spelen, het verpest het spel voor mij enorm.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Ik kan er echt niet bij dat er mensen zijn die willen dat het Fast Travellen verplicht wordt. Dat is toch gewoon je eigen keuze, waarom zou je zo'n soort regel op gaan leggen aan mensen die er geen zin in hebben? Ik heb soms maar 1,5 uur de tijd om even te gamen en dan heb ik geen zin om 3 kwartier een route te doorlopen die ik al uit m'n hoofd ken. Wat een onzin zeg.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
NitroX infinity schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 14:41:
Zelfde, na twee keer langs dezelfde route heb ik het wel gezien.

Weet iemand ook of er (al) een mod is voor item respawn tijd? Heb net twee keer in korte tijd na elkaar gehad dat ik een gebied leeg haal, fast travel naar huis om m'n inv te legen, terug ga en dat alles er dan weer ligt. Ben na de tweede keer meteen gestopt met spelen, het verpest het spel voor mij enorm.
Ik heb dat één keer gehad (bij de prydwen) en dat is een bekende bug. Het gebeurt misschien ook wel ergens anders als je dus een bepaald gebied verlaat en weer terug fast travelled. Ik vond het ook enorm storend, maar die ene keer heb ik gewoon de tweede keer niks geloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Playa del C. schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:40:
[...]

Dat is dus onzin, want dat is precies wat ik heb gedaan. Je moet dan uiteraard wel gebruik maken van settlers en supply lines. Ik neem de materialen mee om een kleine generator en een recruitment tower te bouwen en daarna heeft een nieuw settlement binnen een paar minuten een supply line en dus beschikking over al je junk.

Daarna scrap ik de hele zone en bouw ik 10 bedden en andere benodigdheden en ga dan weer verder.
Die junk moet toch ergens vandaan komen en dan moet je toch steeds naar een settlement heen en weer lopen. Als je op een gegeven moment overal settlements hebt zitten met supply lines is dat uiteraard beter te doen, maar dat duurt toch echt wel even. Gewoon onnodig irritant dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 23:45
Playa del C. schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:57:
[...]
Je hebt wel een heel erg negatieve kijk op mods als ik het zo lees. Eigenlijk jammer, want er zitten echt pareltjes tussen.
Overigens, games maken is echt een keiharde business geworden. Er worden tijdens het designen van een spel wel 1000'en ideeën bedacht waarvan maar een paar het spel halen. Niet omdat de andere ideeën nou echt allemaal slecht zijn, maar gewoon omdat het qua kosten (tijd, investering), kennis en potentiele opbrengst (==uiteindelijk winst) gewoon haalbare ideeën.
Als je wel eens reviews leest met de game designers van grote (en kleine) spellen dan hoor je soms echt super interessante ideeën die het uiteindelijk om verschillende redenen niet hebben gehaald. Zo iemand kan later (of heel soms zelfs tijdens ontwikkeling) alsnog besluiten om dit in zijn vrije tijd te doen, gewoon omdat ze het niet kunnen laten. Als je zelf ooit wel eens iets hebt bedacht waar je zelf echt super enthousiast over was dan kan je begrijpen waarom ze dat doen. Dat heeft heel vaak niets met nog meer geld verdienen te maken, want dan hadden ze het wel als een betaalde DLC gereleased

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 17:02
NitroX infinity schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 14:41:
dat alles er weer lag heb ik nog niet gezien, wel dat na fast travellen er weer raiders rond lopen maar dat kan, een gebouw is leeg en dat is interessant om in te trekken maar als letterlijk alles er weer ligt zou ik ook irritant vinden ja.

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyD_34
SavageBrother schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 14:43:
Ik kan er echt niet bij dat er mensen zijn die willen dat het Fast Travellen verplicht wordt. Dat is toch gewoon je eigen keuze, waarom zou je zo'n soort regel op gaan leggen aan mensen die er geen zin in hebben? Ik heb soms maar 1,5 uur de tijd om even te gamen en dan heb ik geen zin om 3 kwartier een route te doorlopen die ik al uit m'n hoofd ken. Wat een onzin zeg.
Volgens mij wil niemand het verplicht stellen, we bespreken alleen de voor- en nadelen ;)

Ik vind fasttravel ook handig, maar ik wil het eens proberen zonder. Als jij daar geen in hebt, dan vooral niet doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Caelorum schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 14:55:
[...]

Je hebt wel een heel erg negatieve kijk op mods als ik het zo lees. Eigenlijk jammer, want er zitten echt pareltjes tussen.
Overigens, games maken is echt een keiharde business geworden. Er worden tijdens het designen van een spel wel 1000'en ideeën bedacht waarvan maar een paar het spel halen. Niet omdat de andere ideeën nou echt allemaal slecht zijn, maar gewoon omdat het qua kosten (tijd, investering), kennis en potentiele opbrengst (==uiteindelijk winst) gewoon haalbare ideeën.
Als je wel eens reviews leest met de game designers van grote (en kleine) spellen dan hoor je soms echt super interessante ideeën die het uiteindelijk om verschillende redenen niet hebben gehaald. Zo iemand kan later (of heel soms zelfs tijdens ontwikkeling) alsnog besluiten om dit in zijn vrije tijd te doen, gewoon omdat ze het niet kunnen laten. Als je zelf ooit wel eens iets hebt bedacht waar je zelf echt super enthousiast over was dan kan je begrijpen waarom ze dat doen. Dat heeft heel vaak niets met nog meer geld verdienen te maken, want dan hadden ze het wel als een betaalde DLC gereleased
Nou, ik kan wel toegeven dat ik geen fan van mods ben en daar heb ik verschillende geldige redenen voor. Dat kan je echter niet uit de quote halen die jij gebruikt, maar goed.

Ik weet ook zeker dat er pareltjes van mods zijn en ik heb heus zo nu en dan wel eens een mod gebruikt. Bij games van Bethesda echter nooit omdat het grootste deel onzin is, gemaakt door kinderen of mensen die voor het eerst proberen te modden. Dat wordt dan een vaag fantasiezwaard in Skyrim ofzoiets. Of iets onbelangrijks als shell rain in fallout 4 (wat op zich niet slecht is, maar dat is voor mij de moeite niet waard)
Maar bijvoorbeeld de mods voor Deus Ex (1) waren honderden uren werk en enorm goed.

Dat een developer echter na release van een spel met een eigen mod komt is natuurlijk erg opmerkelijk en dat gebeurt vrijwel nooit. Vooral omdat het meestal niet kan natuurlijk. Verder inderdaad een prima actie van de developer om zo'n mod te maken. Alsnog, juist omdat hij developer is, heeft zijn eigen bedrijf er uiteraard wel veel voordeel van als hij met onofficiële patches en content komt. Dat komt alleen maar ten goede van de verkoop van dat spel en dus ook van de lead developer uiteindelijk. Maakt verder niet uit, het blijft voor de consument een voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Kwistnix schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 14:52:
[...]

Die junk moet toch ergens vandaan komen en dan moet je toch steeds naar een settlement heen en weer lopen. Als je op een gegeven moment overal settlements hebt zitten met supply lines is dat uiteraard beter te doen, maar dat duurt toch echt wel even. Gewoon onnodig irritant dus.
En toch vond ik dat prima. Na een uurtje verkennen en questen en junk verzamelen, ging ik weer naar mijn HQ (Red Rocket) en daar kon ik alle dingen weer sorteren en bewaren. Daarna even wapens en armor modden. Power armor eventueel bijwerken en opruimen. Nieuwe outfit en wapens selecteren voor de volgende ronde. Verder nog wat eten en chems craften. Je krijgt trouwens veel xp voor al dat craften.
Na een paar uur heb je dus genoeg junk om 20 settlements te verbinden met supply lines. Trouwens, in een nieuwe settlement zitten standaard ook vaak genoeg materialen om een generator en een recruitmenttoren te maken. Daarna komen er vaak al twee settlers aanlopen en heb je weer een supply line. Junk verzamelen ging bij mij in ieder geval vanzelf en ik heb ondertussen nergens tekort van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Playa del C. schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 15:09:
[...]

Nou, ik kan wel toegeven dat ik geen fan van mods ben en daar heb ik verschillende geldige redenen voor. Dat kan je echter niet uit de quote halen die jij gebruikt, maar goed.

Ik weet ook zeker dat er pareltjes van mods zijn en ik heb heus zo nu en dan wel eens een mod gebruikt. Bij games van Bethesda echter nooit omdat het grootste deel onzin is, gemaakt door kinderen of mensen die voor het eerst proberen te modden. Dat wordt dan een vaag fantasiezwaard in Skyrim ofzoiets. Of iets onbelangrijks als shell rain in fallout 4 (wat op zich niet slecht is, maar dat is voor mij de moeite niet waard)
Maar bijvoorbeeld de mods voor Deus Ex (1) waren honderden uren werk en enorm goed.
Tsja modden kun je niet leuk vinden en dat is prima. Bij Bethesda hoort het er nu eenmaal bij. Het is gewoon noodzakelijk geweest in het verleden (en nu weer) en daarom begrijp ik die bovenstaande zin niet zo goed. Wil je nu New Vegas gaan spelen zonder mods dan loop je simpelweg grote kans dat het spel niet gaat werken. Ik kan het spel op mijn huidige PC zonder mods in ieder geval niet meer aan de praat krijgen. Ook zijn de bugfix mods gewoon een must. Bepaalde quest zijn anders gewoon onhaalbaar. Helaas laat Bethesda in Fallout 4 weer hetzelfde zien: er zijn mensen die het spel gewoonweg niet kunnen spelen zonder de broodnodige mods die grafische instellingen, geheugen settings e.d. aanpassen.

Helaas is GECK nog niet uit dus de huidige mods zijn nogal gebrekkig. En vaak niet relevant voor een goeie gameplay experience (op sommige settings mods na uiteraard). Punt wat ik wil maken is: Besthesda games zijn juist de games die veel gemod worden, vaak onnodig, maar dat maakt het voor (sommige spelers) niet minder leuk. Getuige mod nexus waar nu al duizenden mods te vinden zijn alleen al voor Fallout 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCRoadkill
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-07-2024
Wat is jullie standpunt mbt. de 'Season Pass' van Fallout 4, alvast kopen of nog niet?

Zijn er al mensen die de Season Pass hebben gekocht en zoja, waarom?

Ik ben benieuwd

Mobo: Asus P8P67EVO//CPU: Intel i7 2600K//GPU: Nvidia GTX970//RAM: 16GB DDR3//HD: +6TB//Logitech G35 Headset//Logitech G502 Mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

MCRoadkill schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 15:34:
Wat is jullie standpunt mbt. de 'Season Pass' van Fallout 4, alvast kopen of nog niet?

Ik ben benieuwd
Ik heb een hardcopy liggen met een Seasonpass folder erin. Geen idee of dat ook echt de seasonpass is. Is die pass puur bedoeld voor DLC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCRoadkill
Klopt die zat ook bij mijn Pip boy editie, maar er staat geen code op oid.
De code die in het doosje zat zei bij activatie ook niet dat het Fallout 4 +Season Pass was.

Tevens staat dit ook niet aangegeven op de verpakking dat deze erbij zou zitten, dus moet het een folder/flyer zijn.

Season Pass kan je nu kopen voor 23 euro op Kinguin en 30 op Steam. 30 euro zou de vaste prijs zijn, hoger wordt hij iig. niet.

[ Voor 17% gewijzigd door MCRoadkill op 04-12-2015 15:47 ]

Mobo: Asus P8P67EVO//CPU: Intel i7 2600K//GPU: Nvidia GTX970//RAM: 16GB DDR3//HD: +6TB//Logitech G35 Headset//Logitech G502 Mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Ik ben benieuwd
nope; ik geloof niet in dlc/seasonpass en doe nooit mee aan dit 'fenomeen'
:r betaalde patches/updates zou verboden moeten worden
* himlims_ harkt wel een torrentje O-) game kent toch geen co-op

[ Voor 9% gewijzigd door himlims_ op 04-12-2015 15:54 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:07

Angeloonie

Cheeseburger Addict

himlims_ schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 15:54:
[...]

Uhh, dus je kocht vroeger ook nooit Expansion packs voor games? :')

Eens dat bepaalde DLC kansloos is, maar zeker de DLC van Fallout (of Skyrim) is echt wel de moeite waard en gewoon een (kleine) expansion voor de game. Daar betaalde je 15 jaar geleden ook gewoon geld voor.

* Angeloonie koopt niet veel DLC, maar bijv. dit jaar wel voor Skyrim, Fallout 4 en StarCraft 2.

[ Voor 8% gewijzigd door Angeloonie op 04-12-2015 15:58 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 23:45
Playa del C. schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 15:09:
[...] Nou, ik kan wel toegeven dat ik geen fan van mods ben en daar heb ik verschillende geldige redenen voor. Dat kan je echter niet uit de quote halen die jij gebruikt, maar goed.[...]
Ik heb uiteraard ook je vorige posts gelezen. Dit was gewoon een punt waarop ik inhaakte. Excuses.
[...]
Maar bijvoorbeeld de mods voor Deus Ex (1) waren honderden uren werk en enorm goed.[...]
Dat is een kwestie van goed filteren. Ook voor Bethesda spellen zijn echt pareltjes te vinden. Het is alleen net als de Apple AppStore en Google Play, je moet door een bak stront heen waden voordat je ze ziet. Zoals hierboven al genoemd heb je de mods die het spel überhaupt speelbaar maken, want bugs zijn er genoeg, maar zelf gebruik ik ook graag mods die dus dingen toevoegen zonder dat het uit de toon valt. Dit zijn mods waarvan als de content al in het spel had gezeten het jou niet was opgevallen. Tot nu toe heb ik deze overigens nog niet gezien voor Fallout 4, maar ik weet zeker dat ze er weer gaan komen, aangezien die voor andere Gamebryo/Creation engine spellen er ook zijn gekomen. Die mods duren alleen even om te maken.
[...] Dat een developer echter na release van een spel met een eigen mod komt is natuurlijk erg opmerkelijk en dat gebeurt vrijwel nooit.[...] Vooral omdat het meestal niet kan natuurlijk. [...]
Hmm.. het komt denk ik vaker voor dan je zou denken. Waarom zou het overigens niet kunnen?
[...]Verder inderdaad een prima actie van de developer om zo'n mod te maken. Alsnog, juist omdat hij developer is, heeft zijn eigen bedrijf er uiteraard wel veel voordeel van als hij met onofficiële patches en content komt. Dat komt alleen maar ten goede van de verkoop van dat spel en dus ook van de lead developer uiteindelijk. Maakt verder niet uit, het blijft voor de consument een voordeel.
Ik betwijfel of de lead developer een aandeel krijgt in het bedrijf of een winstpercentage. Die heeft er dus geen direct belang bij dat het spel goed verkoopt, behalve dan of hij weer op een nieuw project mag zitten. Daarnaast zijn het vaak niet, en in dit geval ook niet, de lead developer of designers die zo'n mod uitbrengen, maar 'gewone' gamedevelopers. Die worden meestal aangenomen op projectbasis en mogen mooi vertrekken zodra hun rol bij het project ophoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCRoadkill
himlims_ schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 15:54:
[...]

Fallout 4 zit op steam, de patches en updates die worden gewoon via steam uitgerold, dat heeft Bethesda ook gemeld. De season pass heeft meer te maken met extra content, net zoals met de uitbreidingen van Fallout 3 of de Premium versie van Battlefield. Season Pass staat meer voor dat je alle DLC's in een keer koopt ipv. dat je elke los koopt.

Mijn probleem is meer dat er nog niks bekend is wat de content van deze season pass is.
(goed dat wisten we bij Battlefield ook niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
FloydRaalte schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 15:29:
[...]

Tsja modden kun je niet leuk vinden en dat is prima. Bij Bethesda hoort het er nu eenmaal bij. Het is gewoon noodzakelijk geweest in het verleden (en nu weer) en daarom begrijp ik die bovenstaande zin niet zo goed. Wil je nu New Vegas gaan spelen zonder mods dan loop je simpelweg grote kans dat het spel niet gaat werken. Ik kan het spel op mijn huidige PC zonder mods in ieder geval niet meer aan de praat krijgen. Ook zijn de bugfix mods gewoon een must. Bepaalde quest zijn anders gewoon onhaalbaar. Helaas laat Bethesda in Fallout 4 weer hetzelfde zien: er zijn mensen die het spel gewoonweg niet kunnen spelen zonder de broodnodige mods die grafische instellingen, geheugen settings e.d. aanpassen.

Helaas is GECK nog niet uit dus de huidige mods zijn nogal gebrekkig. En vaak niet relevant voor een goeie gameplay experience (op sommige settings mods na uiteraard). Punt wat ik wil maken is: Besthesda games zijn juist de games die veel gemod worden, vaak onnodig, maar dat maakt het voor (sommige spelers) niet minder leuk. Getuige mod nexus waar nu al duizenden mods te vinden zijn alleen al voor Fallout 4.
Ik speel op de pc en heb nog nooit mods nodig gehad om het spel te spelen. Alsnog snap ik dat er mods zijn voor technische fixes voor bijvoorbeeld resolutie/widescreen/mouse acceleration enz. Daar is niks mis mee natuurlijk. Het gaat mij om mods die gameplay of ingame assets aanpassen of toevoegen.

Die duizenden mods op nexus zijn voor 99% onzin. Kwaliteit > kwantiteit. Maar uiteraard komen er de komende maanden met de GECK nog goede mods bij.
Caelorum schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 15:58:
[...]

Ik heb uiteraard ook je vorige posts gelezen. Dit was gewoon een punt waarop ik inhaakte. Excuses.

[...]

Dat is een kwestie van goed filteren. Ook voor Bethesda spellen zijn echt pareltjes te vinden. Het is alleen net als de Apple AppStore en Google Play, je moet door een bak stront heen waden voordat je ze ziet. Zoals hierboven al genoemd heb je de mods die het spel überhaupt speelbaar maken, want bugs zijn er genoeg, maar zelf gebruik ik ook graag mods die dus dingen toevoegen zonder dat het uit de toon valt. Dit zijn mods waarvan als de content al in het spel had gezeten het jou niet was opgevallen. Tot nu toe heb ik deze overigens nog niet gezien voor Fallout 4, maar ik weet zeker dat ze er weer gaan komen, aangezien die voor andere Gamebryo/Creation engine spellen er ook zijn gekomen. Die mods duren alleen even om te maken.

[...]

Hmm.. het komt denk ik vaker voor dan je zou denken. Waarom zou het overigens niet kunnen?

[...]

Ik betwijfel of de lead developer een aandeel krijgt in het bedrijf of een winstpercentage. Die heeft er dus geen direct belang bij dat het spel goed verkoopt, behalve dan of hij weer op een nieuw project mag zitten. Daarnaast zijn het vaak niet, en in dit geval ook niet, de lead developer of designers die zo'n mod uitbrengen, maar 'gewone' gamedevelopers. Die worden meestal aangenomen op projectbasis en mogen mooi vertrekken zodra hun rol bij het project ophoud.
Duidelijk en mee eens! Dat er vaak geen mod voor een game gemaakt kan worden, zei ik, omdat de meeste games te gesloten zijn. Bijvoorbeeld Assassin's Creed, Tomb Raider, enz. Daar maakt een developer of een fan nooit een mod voor.

Ik ben benieuwd
Ik heb meteen de DLC seasonpass gekocht. Je weet bij Bethesda dat er grote DLC bijkomt, waarschijnlijk 3x20 euro of 5x10 euro. De DLC van The Elder Scrolls en Fallout series zijn tot nu toe geweldig en een voorbeeld voor andere developers naar mijn mening. Dus waarom niet? Maar alleen maar doen als je het geld kan missen, voor als de dlc eventueel toch tegenvalt en je dus 30 euro 'kwijt raakt'. Ik pre-order alleen als ik vrijwel zeker weet of iets goed genoeg gaat worden, maar zakelijk gezien zijn pre-orders eigenlijk onzin natuurlijk. Het gaat gelukkig om kleine bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCRoadkill
Playa del C. schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 16:22:
[...]

Ik heb meteen de DLC seasonpass gekocht. Je weet bij Bethesda dat er grote DLC bijkomt, waarschijnlijk 3x20 euro of 5x10 euro. De DLC van The Elder Scrolls en Fallout series zijn tot nu toe geweldig en een voorbeeld voor andere developers naar mijn mening. Dus waarom niet? Maar alleen maar doen als je het geld kan missen, voor als de dlc eventueel toch tegenvalt en je dus 30 euro 'kwijt raakt'. Ik pre-order alleen als ik vrijwel zeker weet of iets goed genoeg gaat worden, maar zakelijk gezien zijn pre-orders eigenlijk onzin natuurlijk. Het gaat gelukkig om kleine bedragen.
Duidelijk verhaal, helemaal mee eens. En daarom omdat het nu nog goedkoop is, heb ik zoiets van voor 23 euro kan ik er geen buil aan vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
MCRoadkill schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 16:41:
[...]

Duidelijk verhaal, helemaal mee eens. En daarom omdat het nu nog goedkoop is, heb ik zoiets van voor 23 euro kan ik er geen buil aan vallen.
juist ik heb hem ook om deze reden gekocht kijk naar voorgaande bethesda (skyrim/fallout 3 en NV) games deze hebben allemaal een stuk of 5 a 6 DLC,s gehad waarvoor individueel ongeveer 10 euro moest worden betaald toen deze op de markt verschenen dus dat is alsnog 50 a 60 euro los dus je wint er altijd mee door een season pass te kopen of je moet in de vere toekomst een GOTY edition kopen bij een steam summer sale voor 7,49 mar denk dat dat pas vanaf 2018+ zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-08 11:56
GravGunner schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:20:
[...]

Heb je wel de Sandman en Pistol/Automatic (afhankelijk of hij automatisch is) perks? Mijn 10MM(met wounding <3 ) haal ik ze snel neer(zonder veel van de wounding effecten trouwens) en ik speel op survival.
Zelfs met mijn Boomstick(ook een Combat Rifle zoals Freakiebeakie, met Exploding erop) gaat alles als een tierelier plat, en daar doe ik toch echt minder mee raken. Wellicht dat je een verkeerde mix van perks hebt?

Waar speel je dus mee, kunnen we kijken of je de juiste mix van perks gebruikt :)

En kwa vaults:
spoiler:
Er is er nog 1, vziw worden er 3 gebruikt in quests, de 4e weet ik van, maar ben ik nog niet in geweest

[...]

spoiler:
Oh, maar die is voor een quest! ;)

En Legendaries vindt ik vooral lastig als ze me verassen, zo niet, mogen ze met Betty praten (Betty is mijn .50 Cal Silenced Sniper Rifle, op het moment 5.6 sneak damage >:) )
Sandman heb ik echt totaal nog niet. Dacht dat dat alleen voor sleepers was (useless) maar meer sneak dmg is altijd welkom!

Gunslinger 4/5, Rifle 4/5, Sneak 3/5, Gun Nut 3/4, Science 3/4.

Zit beetje te twijfelen of ik LCK moet gaan boosten voor de Crit banker. Ben pas LCK4 (met bobblehead), dus kost me nog 3 punten om banker te unlocken en daarna nog te vullen. Tegen die tijd ben ik lvl 40 :)

EDIT: Ik wordt trouwens helemaal gek van mn follower. Als ze niet mn view blocken of letterlijk IN me staan te clippen, dan komt ie wel om een onmogelijk hoekje gelopen waar ik nog niet eens geweest ben waardoor ik me helemaal wezenloos schrik 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door CU2morO op 04-12-2015 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Playa del C. schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 15:21:
[...]

En toch vond ik dat prima. Na een uurtje verkennen en questen en junk verzamelen, ging ik weer naar mijn HQ (Red Rocket) en daar kon ik alle dingen weer sorteren en bewaren. Daarna even wapens en armor modden. Power armor eventueel bijwerken en opruimen. Nieuwe outfit en wapens selecteren voor de volgende ronde. Verder nog wat eten en chems craften. Je krijgt trouwens veel xp voor al dat craften.
Na een paar uur heb je dus genoeg junk om 20 settlements te verbinden met supply lines. Trouwens, in een nieuwe settlement zitten standaard ook vaak genoeg materialen om een generator en een recruitmenttoren te maken. Daarna komen er vaak al twee settlers aanlopen en heb je weer een supply line. Junk verzamelen ging bij mij in ieder geval vanzelf en ik heb ondertussen nergens tekort van.
xD Ik heb tijdens het opzetten van een paar supply lines de verkeerde lui aan het werk gezet :P Moet ik quests inleveren bij de gene die die line loopt. Zo moest ik er vandaag 1 inleveren en hij liep ergens heen waar ik totaal nog niet geweest was. Kwam ik de PA gang tegen :P 8)
CU2morO schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 20:13:
[...]

EDIT: Ik wordt trouwens helemaal gek van mn follower. Als ze niet mn view blocken of letterlijk IN me staan te clippen, dan komt ie wel om een onmogelijk hoekje gelopen waar ik nog niet eens geweest ben waardoor ik me helemaal wezenloos schrik 8)7
ik vind ze echt geweldig, heb Cait in een PA met een exploding minigun. je ziet bij legendary's de HP er af vliegen. volgens mij gebruikt ze de core ook niet echt. had er 1 ingestopt die op iets van 64% stond en dan was na een tijd spelen nog steeds zo.

[ Voor 20% gewijzigd door Freakiebeakie op 04-12-2015 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023

Yes! Ook eindelijk Big Boy kunnen upgraden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• batsma
  • Niet online
Lol, hob je de suicide squad factie gevonden ofzo :)

Trouwens, voor de windows phone users onder ons, de pip boy app

Fallout Pip-Boy https://www.microsoft.com/store/apps/9nblggh5wz7k

[ Voor 65% gewijzigd door batsma op 05-12-2015 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Laatst online: 21:20
CU2morO schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 20:13:
[...]

Zit beetje te twijfelen of ik LCK moet gaan boosten voor de Crit banker. Ben pas LCK4 (met bobblehead), dus kost me nog 3 punten om banker te unlocken en daarna nog te vullen. Tegen die tijd ben ik lvl 40 :)
Mensen, vergeet niet dat er ook apparells/suits zijn dat als je die aandoet, dat je dan een punt extra LCK, CHR oid krijgt.
Dat kan voor het moment genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Playa del C. schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 16:22:
[Ik pre-order alleen als ik vrijwel zeker weet of iets goed genoeg gaat worden, maar zakelijk gezien zijn pre-orders eigenlijk onzin natuurlijk. Het gaat gelukkig om kleine bedragen.
Ik heb deze game 1 dag voor launch gepre-ordered, na het lezen van de reviews, dus ik kon hem ook onmiddellijk spelen samen met de mensen die hem lang van tevoren hebben gepre-ordered. Maar ik heb de twijfel weggenomen of ze de game verknoeid hadden voordat ik mijn centen uitgaf.

Bedrijven misbruiken pre-orders door hun product te verkopen zonder dat de koper het resultaat kent en zelfs onduidelijk of deze ooit op een minimaal niveau geraakt. Na de schandalen van Watch_Dogs, Assassin's Creed: Unity en Batman: Arkham Knight, is het duidelijk dat we hiermee collectief moeten stoppen ze geld te geven voordat ze zich hebben bewezen.

[ Voor 5% gewijzigd door Phuncz op 05-12-2015 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

bvk schreef op donderdag 03 december 2015 @ 14:43:
Shit, hoe komt dat beest nou weer in een huis terecht??? En, hoe krijg ik haar er uit, de gekoppelde settler staat nu ook werkloos toe te kijken....

[afbeelding]
_O- Had ik laatst ook. Alleen is ze er weer braaf uitgekropen.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

MCRoadkill schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 15:38:
Klopt die zat ook bij mijn Pip boy editie, maar er staat geen code op oid.
De code die in het doosje zat zei bij activatie ook niet dat het Fallout 4 +Season Pass was.

Tevens staat dit ook niet aangegeven op de verpakking dat deze erbij zou zitten, dus moet het een folder/flyer zijn.

Season Pass kan je nu kopen voor 23 euro op Kinguin en 30 op Steam. 30 euro zou de vaste prijs zijn, hoger wordt hij iig. niet.
ik heb bij release het spel + seasonal gekocht voor 60 euro bij CJS cd keys. Als ik kijk hoeveel plezier ik heb gehad van de dlc bij FA3 en NV dan word het zeker de moeite waard. en ik vond de prijs meer dan oké aangezien het spel bij steam het zelfde koste maar dan zonder seasonal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:55

Rmg

Harribo schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 10:26:
[...]

Mensen, vergeet niet dat er ook apparells/suits zijn dat als je die aandoet, dat je dan een punt extra LCK, CHR oid krijgt.
Dat kan voor het moment genoeg zijn.
geeft je geen toegang tot de perk, verhoogt alleen de basis stat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Inderdaad, die fout heb ik ook gemaakt. Dacht aan 3 luck + hoed + zonnebril genoeg te hebben voor Local Leader, maar was niet zo. Voor de perks heb je echt de punten in SPECIAL nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:17

jmk

Ik heb laatst een paar legendary luck dingen geloot en ik moet zeggen dat je dan ook echt meer gelukt hebt. Wel grappig dat het zo werkt. Ik denk dat ik in mijn end game meer aan luck ga doen.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Ik heb voor mijn 10mm pistol een met 25% kans op cripling en max upgrades, dat werkt echt supergoed, eigenlijk een beetje te goed, want ook een deathclaw kan je, doordat je 24 kogels hebt in 1 mag, supersnel lamleggen en dan is het gewoon kwestie van paar granaten, fatboys of raketten erop en klaar is kees.

Ben nu op zo ongeveer 3/4 van de game content gok ik, maar het blijft geweldig, al hoop ik wel dat de mods voor hogere kwaliteit textures er snel komen, zoals het nu is valt me dat wel iets tegen.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th@_M@ster
  • Laatst online: 13-09 13:42
Ik vraag me af hoever ben je met de mainquest als je bij de
spoiler:
institute
bent?

Ka-tjing

Pagina: 1 ... 28 ... 53 Laatste

Let op:
Globaal spoiler beleid

-Details over de mainquest of grotere sidequest -> spoilertag
-Locatie van "one of a kind" wapens -> spoilertag
-Locatie van reguliere vijanden, wapens etc -> spoiler niet nodig.

Gebruik vooral je gezonde verstand!