Helemaal mee eens. En het is inderdaad ook nog gelimiteerd, maar volgens mij kan je wel
spoiler:flares bijkopen op de Prydwen
.
Maar net als met cheats en mods, je mag zelf bepalen hoe je het spel speelt.
Waar ik zelf ook over nadenk is een realistische playthrough (daar komt later vast een goede mod voor eventueel) met onder andere:
- realistische draagkracht (basis draagkracht veel lager, zoals max 75 kg (i.p.v. het meesjouwen van 20 wapens en armor onderdelen en 10 typmachines en 20 meloenen)
- slapen, eten en drinken nodig. Bij te kort krijg je penalties, bijvoorbeeld perception op 1 als je een dag of twee niet slaapt, 25% health bij te kort aan voedsel, enz.
- realistische loop- en rensnelheid door middel van stamina (ipv met 50 kg of meer op je rug, nog sneller dan een topatleet lopen en dat uren lang)
- craften kost tijd en meer resources (i.p.v. een houten prefab blokhut maken van één kleine boomstam en deze ook instant plaatsen)
Niet dat ik bovenstaande allemaal ga doen ofzo, maar dat soort restricties kan een spel veel beter en langer/trager maken. Fallout New Vegas had trouwens al het realistischere eten, slapen en drinken als je hardcore mode aan had.
Alsnog ben ik geen fan van het gebruiken van allerlei mods, maar ik zou het wel overwegen als iemand echt een goede mod van bovenstaande zou maken. Of eventueel komt Bethesda zelf met een DLC waar een hardcore mode of iets dergelijks in zit.