Ries schreef op woensdag 02 december 2015 @ 09:21:
Mods zijn er vooral om het spel beter te maken, niet per sé makkelijker. Naast alle grafische updates zijn er al heel veel mods die alles logischer en veel beter speelbaar maken. Bijvoorbeeld zoiets simpels als de faster terminals, wat sneller in en uit je power stappen of lowered weapons dragen al veel bij. Dat komt de herspeelbaarheid alleen maar ten goede als je je niet zo veel ergert.
Ik snap dat het singleplayer is, iedereen mag modden en cheaten wat hij wil, maar hieronder mijn idee erover:
Faster terminals zit er al in. Als je op een knop drukt, weet niet meer welke, staat het hele scherm er meteen op. Als je bedoelt dat het hacken snel gaat, daar heb ik dus helemaal geen last van. Ik heb in 100 uur 80 keer een terminal gehackt. Elke terminal is binnen 30 seconden gehacked en ik had nooit teveel pogingen nodig. Ik zie de faster hacking/terminal mod dus als totaal onbelangrijk en het maakt het spel echt niet beter. Als een speler zo snel wil rushen dat zo'n mod nodig is... waarom speel je dan eigenlijk?
Zelfde met power armor, maar misschien heb ik wat meer geduld dan gemiddelde mensen. Hoe vaak stap je normaal gesproken uit je armor. Alleen met het bouwen van power armor displays is het misschien licht irritant, maar dat is eenmalig.
Lowered weapons... als je reload ingedrukt houdt, is je wapen helemaal uit beeld.
Ik ga nu maar even tegen de meerderheid in, ik snap dat fans van mods mijn mening maar gek vinden, maar mijn punt is eigenlijk dat al die mods naar mijn mening eigenlijk niks toevoegen. Het heeft zo'n hype factor van kijk eens hoeveel mods ik draai.
De graphics mods zijn wat dat betreft het ergst. Vaak zijn ze lelijk of kost het teveel fps, maar voor al die mods geldt dat ze qua gameplay niks toevoegen. De ergste graphics mods veranderen ook nog de sfeer. Ik zag hierboven een tweakers-powerarmor bijvoorbeeld. Lijkt er vaak op dat veel mensen uit verveling maar wat modden en/of omdat het kan. Ik besteed mijn tijd liever ingame en als ik klaar ben met dat spel is er weer een ander spel.
Maar goed, ik was ook één van de weinige mensen die de UI van Skyrim prima vond.