Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
spoiler:
Gisteren per toeval The Swan ontdekt, gelijk maar gekilled vanuit de bus met een max cap pipe sniper (500 kogels, dus koos er voor deze te gebruiken),nu gelijk die powerfist erbij gepakt, handig voor als 'k even zonder ammo zit.
.

Ondertussen lvl 19, net Diamond City binnengegaan, nu daar eens even koekeloeren.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ries schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:23:
[...]
Covenant? Hoe heb je daar de ruimte? De settlement bestaat eigenlijk alleen maar uit de muren, toch. En de aanwezige turrets tellen ook mee voor de defense.
Aanwezige turrets heb ik via console disabled en vervangen met eigen turrets enkel aan de voorkant. Schijnt dat ze anders nog wel eens op je eigen mensen willen schieten afhankelijk van de uitkomst van de quest.

Je hebt er niet direct veel ruimte qua oppervlakte maar het is wel een veilige locatie vanwege de al aanwezige muren en je kan eenvoudig twee gebouwen in zetten als slaapruimte, wat groente
verbouwen en een eigen huis claimen voor opslag. Je hoeft niet veel te doen om hem gebruiksklaar te maken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Kun je echt een huis claimen dan? Ik heb nu gewoon de ingang van een shack belemmerd met een hek zodat de settlers er niet naar binnen kunnen.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Tsurany schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:53:
[...]

Aanwezige turrets heb ik via console disabled en vervangen met eigen turrets enkel aan de voorkant. Schijnt dat ze anders nog wel eens op je eigen mensen willen schieten afhankelijk van de uitkomst van de quest.

Je hebt er niet direct veel ruimte qua oppervlakte maar het is wel een veilige locatie vanwege de al aanwezige muren en je kan eenvoudig twee gebouwen in zetten als slaapruimte, wat groente
verbouwen en een eigen huis claimen voor opslag. Je hoeft niet veel te doen om hem gebruiksklaar te maken.
inderdaad daar ben ik ook wel benieuwd naar ik ben nu juist redrocket aan het verbouwens zonder settlers om af te zijn van dat geneuzel dat ze zomaar in je huis staan dus zou cool zijn als je het zou kunnen claimen?

verder nog even een vraagje iemand een idee hoe het komt dat waneer ik een huis heb afgebroken in sanctuary en alle onderdelen heb opgeslagen in de workbench daarna een supply route gestart naar redrocket en ik daarna deze opgeslagen onderdelen (vloeren, daken, muren etc...) niet kon gebruiken bij red rocket? maar wel de losse onderdelen als hout en staal! heb ook enkele ingame dagen gewacht in de hoop dat het nog ou komen maar helaas.

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

copywizard schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:25:
[...]

inderdaad daar ben ik ook wel benieuwd naar ik ben nu juist redrocket aan het verbouwens zonder settlers om af te zijn van dat geneuzel dat ze zomaar in je huis staan dus zou cool zijn als je het zou kunnen claimen?
Claimen als in toegang blokkeren inderdaad. Je kan ze niet tegenhouden een deuropening in te lopen.
verder nog even een vraagje iemand een idee hoe het komt dat waneer ik een huis heb afgebroken in sanctuary en alle onderdelen heb opgeslagen in de workbench daarna een supply route gestart naar redrocket en ik daarna deze opgeslagen onderdelen (vloeren, daken, muren etc...) niet kon gebruiken bij red rocket? maar wel de losse onderdelen als hout en staal! heb ook enkele ingame dagen gewacht in de hoop dat het nog ou komen maar helaas.
Werkt enkel voor onderdelen, niet bouwstenen zoals muren/daken/vloeren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Tsurany schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:53:
[...]

Dat klopt.

spoiler:
Als je besluit om tegen ze in te gaan, worden ze hostile en moeten ze dus allemaal dood. ;) Nadeel is dan die turrets: jouw eigen turrets zien die dan als hostile. Nog een nadeel: je kan de spullen uit de huizen niet meer gebruiken omdat ze 'owned' zijn. Voorwerpen zijn dan ook rood, dus als je iets pakt, dan is het stelen en dan worden je eigen settlers ook boos. Workaround daar is om buiten een vloer neer te leggen en dan in workshop mode die spullen bovenop die vloer neer te zetten (knop ingedrukt houden om ze te kunnen verplaatsen) en dan die vloer in je workshop te 'storen'. Dan verdwijnen de spullen die niet van jou zijn.;) Doe dat met alles en je hebt een prima settlement over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

NLxAROSA schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:28:
[...]

Dat klopt.

spoiler:
Als je besluit om tegen ze in te gaan, worden ze hostile en moeten ze dus allemaal dood. ;) Nadeel is dan die turrets: jouw eigen turrets zien die dan als hostile. Nog een nadeel: je kan de spullen uit de huizen niet meer gebruiken omdat ze 'owned' zijn. Voorwerpen zijn dan ook rood, dus als je iets pakt, dan is het stelen en dan worden je eigen settlers ook boos. Workaround daar is om buiten een vloer neer te leggen en dan in workshop mode die spullen bovenop die vloer neer te zetten (knop ingedrukt houden om ze te kunnen verplaatsen) en dan die vloer in je workshop te 'storen'. Dan verdwijnen de spullen die niet van jou zijn.;) Doe dat met alles en je hebt een prima settlement over. :)
spoiler:
Min of meer op die manier gedaan idd. Handmatig alle onderdelen oppakken die ik wilde gebruiken en als junk gestored. Daarna set ownership gedaan op alles wat ik wilde laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Tsurany schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:28:
[...]

Claimen als in toegang blokkeren inderdaad. Je kan ze niet tegenhouden een deuropening in te lopen.

[...]

Werkt enkel voor onderdelen, niet bouwstenen zoals muren/daken/vloeren.
oke vraag twee is duidelijk

maar vraag een het claimen is een lastig punt ik heb een boomhut die zeker 2 trappen hoog is en geen trap die aangesloten is van beneden naar omhoog toch krijgen veel settlers het voor elkaar als ik terug fast travel in eens in mijn huis te staan koken/slapen/eten etc... ik ben daarom maar een eenzame settlement begonnen bij redrocket met een hele grote betonnen muur er omheen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lavidz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-07 13:53
Piet_Piraat7 schreef op maandag 30 november 2015 @ 14:16:
Toch wel nieuwsgierig naar jullie keuzes tegen het einde van het spel:
spoiler:
Aan welke faction bleef je trouw? Ik bleef maar bij The Institute omdat ik na zo lang zoeken mijn 'zoon' trouw wilde blijven, maar het voelde wel dubbel om alles en iedereen af te maken waar ik eerder mee samenwerkte
Ik heb het anders aangepakt:
spoiler:
Ik heb iedereen in de Institute afgemaakt, incl. de gorilla's. Daarna mijn "zoon" op zijn ziektebed een kogel door zijn hoofd gejaagd en zijn doctors jas gepakt. huhuhu

PSN: Lavidz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 18:40
Lavidz schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:49:
[...]
Ik heb het anders aangepakt:
spoiler:
Ik heb iedereen in de Institute afgemaakt, incl. de gorilla's. Daarna mijn "zoon" op zijn ziektebed een kogel door zijn hoofd gejaagd en zijn doctors jas gepakt. huhuhu
En daarna jezelf laten testen in het Pieter Baan Centrum?

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:40:
[...]

En daarna jezelf laten testen in het Pieter Baan Centrum?

;)
spoiler:
dan mag ik mij daar ook melden ws, ik werd zo doodmoe van "father" dat ik tijdens het tweede gesprek al een kogel door zijn hoofd gejaagd heb. Wat een ambetante zeikerd was dat zeg. Boelveel boze mensen daarna overigens. :+

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwinB©
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 16:51
Toch ook even mijn settlement showen:

YouTube: Fallout 4 RE Mansions Settlement

Heb een deel van de Resident Evil mansion nagemaakt :).

"Life is unblockable"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-08 22:59

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

copywizard schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:25:
[...]

dan is ineens je hele settlement tegen je dus is niet echt handig
Als ze niet zien wie diegene afschiet, dan is er niks aan de hand. Zo heb ik het lijk van Trashcan Carla op een stoel in mijn settlement zitten... moet je mijn character maar niet foulmouthen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:02
AlwinB© schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:45:

Zo daar heb je flink wat tijd en resources in gestoken en het resultaat mag er zijn hoor!
Netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lavidz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-07 13:53
Flagg schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:44:
[...]

spoiler:
dan mag ik mij daar ook melden ws, ik werd zo doodmoe van "father" dat ik tijdens het tweede gesprek al een kogel door zijn hoofd gejaagd heb. Wat een ambetante zeikerd was dat zeg. Boelveel boze mensen daarna overigens. :+
Juist! Wij zijn toch zeker geen Moraal Knight van de Brotherhood of Steel ;)

PSN: Lavidz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Point.Flare schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:57:
[...]

Als ze niet zien wie diegene afschiet, dan is er niks aan de hand. Zo heb ik het lijk van Trashcan Carla op een stoel in mijn settlement zitten... moet je mijn character maar niet foulmouthen...
moest wel even lachen toen je dit posten en me collegas naast me mar kijken warom ik zo moest lachen maar als ik een settler neer knal zijn ze best pissed off en hoef ik er niet meer terug te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

Mooi gedaan! Ziet er super uit! _/-\o_

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v0dka
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-07-2021

Vet hoor, hoeveel xp levert zoiets op? Is dit in Sanctuary? Uit hoeveel andere settlements heb je materialen moeten halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Wauuuww!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 10:37

Wow. :)
herken het niet van Resident Evil, maar ziet er wel erg goed uit..
en inderdaad, zoals al gevraagd is, hoeveel uur gaat daar in zitten? ben ook wel benieuwd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 18:52
Zeker een vette building.

Maar euh, wat mis je eigenlijk als je helemaal niet aan settlement building doet in dit spel? (behalve de fun die velen ongetwijfeld ervaren). Mij trekt het niet zo, ben alleen bezig met wapens modden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyD_34
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-05-2021
Spud82 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 13:51:
Zeker een vette building.

Maar euh, wat mis je eigenlijk als je helemaal niet aan settlement building doet in dit spel? (behalve de fun die velen ongetwijfeld ervaren). Mij trekt het niet zo, ben alleen bezig met wapens modden etc.
Niet echt iets essentieels, behalve de extra missies, maar die kun je altijd doen. Een settlement bouwen doe je volgens mij vooral voor de fun. In mijn volgende playthrough maak ik een klein fortje voor mezelf en mijn gear en dan vind ik het wel prima.

Wel echt een mooi filmpje hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:02

Respect! Is dit met of zonder cheats/console commands gemaakt? Ik denk dat je de settlement size cap in ieder geval moet aanpassen.
Het is niet alleen groot, maar ook nog allemaal heel strak en netjes. Vooral de belichting en de voor ons onzichtbare bekabeling achter de muren zijn mooi afgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwinB©
Dank voor alle complimenten. Dit is op de ps4 dus geen console/cheats beschikbaar :). Ik heb uit vier andere settlements alles gescrapped wat los en vast zat en meegenomen naar sanctuary. Ongeveer 4 a 5 uur over gedaan. Qua exp ben ik van lvl 40 naar 42 gegaan.

Had ook eerst niets met settlements maar als je eenmaal een idee hebt...

[ Voor 21% gewijzigd door AlwinB© op 01-12-2015 14:13 ]

"Life is unblockable"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 21:12

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

AlwinB© schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 14:11:
Dank voor alle complimenten. Dit is op de ps4 dus geen console/cheats beschikbaar :). Ik heb uit vier andere settlements alles gescrapped wat los en vast zat en meegenomen naar sanctuary. Ongeveer 4 a 5 uur over gedaan. Qua exp ben ik van lvl 40 naar 42 gegaan.

Had ook eerst niets met settlements maar als je eenmaal een idee hebt...
Maarre die mooie kroonluchters zijn toch niet standaard?

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Lavidz schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 13:16:
[...]

Juist! Wij zijn toch zeker geen Moraal Knight van de Brotherhood of Steel ;)
Die zijn nog erger volgens mij, stelletje zelfverheerlijkende vooringenomen moraalridders, lekker vanuit je metalen pakje andere mensen vertellen wat goed is. Trek dat pakje maar ff uit knul dan vats ik wat moraal door je voorhoofd! :+ Echt typische yanks.

Dusssss.....

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Ziet er goed uit, maar hoe zet je al die magazines in die houten magazine kast? of op een bookshelve of zo iets? Lukte mij niet?

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 12:22
Speedy55 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 14:25:
[...]

Ziet er goed uit, maar hoe zet je al die magazines in die houten magazine kast? of op een bookshelve of zo iets? Lukte mij niet?
De speciale magazine stand bouwen (hier vind je ook de Bobble Head kast) en daar transfer je dan al je magazines in. Hij zet ze dan mooi op orde. (zelfde geldt voor je bobble heads + specifieke kast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Oh ok, ik had nog niet die kant opgedacht, maar logisch is het wel. Gaan we de boel maar eens transferren.
/edit: tnx btw.

[ Voor 7% gewijzigd door Speedy55 op 01-12-2015 14:35 ]

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwinB©
FloydRaalte schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 14:13:
[...]

Maarre die mooie kroonluchters zijn toch niet standaard?
Je kan ook comics vinden waardoor je meer lampen en dergelijke kan maken.

"Life is unblockable"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matje90
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-01 13:52
Vraagje,

Heb het idee dat ik het spel eigenlijk verkeerd aan het spelen ben. Ik durf niet te zeggen hoeveel uur ik er inmiddels op heb zitten (in game 32 dagen ongeveer en lvl 22). Ik ben tot op heden nog geen enkele keer naar Diamond City geweest. Ik ben vanuit Sanctuary gaan exploren en kom zo steeds een stuk verder. Inmiddels heb ik bijna de hele noordkant (tot ongeveer de hoogte van het politiebureau) gezien en gecleared.

Ik merkte dat ik met quests naar locaties moet die ik al helemaal heb gecleared, en dan loop ik dus met quests door vrijwel lege locaties heen.

Had ik eerder naar Diamond city moeten gaan of maakt het niet veel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Maakt niet veel uit, je kunt zelf doen waar je zin in hebt. In Diamond City zul je ook wel een aantal quests vinden, maar zolang je je nog vermaakt zou ik je geen zorgen maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matje90
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-01 13:52
Uiteraard vermaak ik me nog meer dan prima. Ik wil steeds naar Diamond City maar kom er maar niet aan toe... Ik had alleen even de angst dat er een bepaalde volgorde in het spel zit maar dat ik die dus volledig negeer en zo niet goed uit ga komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Flagg schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 14:21:
[...]

Die zijn nog erger volgens mij, stelletje zelfverheerlijkende vooringenomen moraalridders, lekker vanuit je metalen pakje andere mensen vertellen wat goed is. Trek dat pakje maar ff uit knul dan vats ik wat moraal door je voorhoofd! :+ Echt typische yanks.

Dusssss.....
Ach ja, eigenlijk voel ik me niet echt verbonden met welke partij dan ook.
spoiler:
Hoewel ik het einde nog (lang) niet bereikt heb na ruim 60 uur spelen, weet ik toch helaas al het een en ander.
The Institute is heel leuk en aardig maar Father a.k.a. Shaun zou ik niet echt meer als mijn zoon bestempelen, hij is natuurlijk wel je zoon, maar opgevoed door onbekenden en je hebt hem je hele leven niet gezien. Ik vertrouw die gladde praatjes ook voor geen 5 cent.
BoS, ik heb niet echt iets met het nogal harteloze en strenge beleid van de BoS maar nog minder met The Institute. Ik weet niet wat ik van ze moet vinden, er kan geen enkel bedankje vanaf heb ik het idee.
Railroad: van deze mensen krijg ik al helemaal geen hoogte, pas 1 of 2 missies van hun gedaan maar echt onder de indruk van hun doel ben ik niet...

Moeilijk, moeilijk...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-homas
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-11-2024
kuusj98 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 17:10:
[...]

Ach ja, eigenlijk voel ik me niet echt verbonden met welke partij dan ook.
spoiler:
Hoewel ik het einde nog (lang) niet bereikt heb na ruim 60 uur spelen, weet ik toch helaas al het een en ander.
The Institute is heel leuk en aardig maar Father a.k.a. Shaun zou ik niet echt meer als mijn zoon bestempelen, hij is natuurlijk wel je zoon, maar opgevoed door onbekenden en je hebt hem je hele leven niet gezien. Ik vertrouw die gladde praatjes ook voor geen 5 cent.
BoS, ik heb niet echt iets met het nogal harteloze en strenge beleid van de BoS maar nog minder met The Institute. Ik weet niet wat ik van ze moet vinden, er kan geen enkel bedankje vanaf heb ik het idee.
Railroad: van deze mensen krijg ik al helemaal geen hoogte, pas 1 of 2 missies van hun gedaan maar echt onder de indruk van hun doel ben ik niet...

Moeilijk, moeilijk...
spoiler:
Ik zat met hetzelfde probleem toen ik tegen het einde van het spel aan kwam. Echter heb ik het wel iets sneller doorlopen. Uiteindelijk maar voor The Institute gekozen aangezien je met de Minuteman toch wel vrolijk door kunt doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Laatst online: 09:43

Netjes hoor _/-\o_ Wel jammer dat je op de PS4 speelt, want anders had ik zeker aangeraden de pin ups mod te installeren voor de schilderijen. Dat ziet er beter uit als die kat,strand,boerderij, etc.

http://www.nexusmods.com/fallout4/Videos/197/?

Vind de originele totaal niet bij de game passen (in een te goede staat vooral).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Net een bug tegengekomen waarin ik niet van die Rad ( +6 in dit geval) af kwam. Maar even een eerdere save geladen, was gelukkig niet al te ver terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Laatst online: 08:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Net de main quest maar eens afgerond met The Brotherhood. Morgen nog maar eens met de andere facties kijken :P
spoiler:
Liberty Prime was vet :D

[ Voor 6% gewijzigd door Angeloonie op 02-12-2015 09:09 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Ik heb fallout 4 crash problemen :(

Op het moment dat ik wil fast travelen en het laad scherm voor me krijg crashed fallout 4. Ik krijg dan ook de melding dat de nvidia driver is vastgelopen en is hersteld. (rechtsonder in beeld)

wat ik gedaan al geprobeerd heb:
- drivers verwijderd met UDD en opnieuw de laatste versie van vandaag geinstalleerd
- windows 10 is volledig bijgewerkt
- fallout 4 op laagste settings mogelijk gezet

draait normaal soepel (70fps) op medium / full hd

Wat kan ik doen?

[ Voor 6% gewijzigd door spartacusNLD op 01-12-2015 21:37 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:19
matje90 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 17:08:
[....] Ik had alleen even de angst dat er een bepaalde volgorde in het spel zit maar dat ik die dus volledig negeer en zo niet goed uit ga komen.
De main quest zit altijd in Elder Scrolls en Fallout series om je een beetje door de wereld te leiden. Het is een mooie opening van het spel en geeft je een punt om te starten. Vervolgens is het de taak van de level designers om je er zo goed mogelijk af te leiden. Zolang je nog leuke dingen vind om te doen zou ik lekker die main questline laten zitten en doorgaan. Zodra je dan niets te doen hebt pak je die op en voor je het weet zit je weer compleet andere dingen te doen ;)
Heb zelf twee characters op level 25-ish gebracht en nog steeds niet verder dan eerste quest van diamond city gekomen. Dat komt vanzelf wel goed over een uur of 8 spelen :) (dat is dus over een week of twee :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Angeloonie schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 21:31:
Net de main quest maar eens afgerond met
spoiler:
The Brotherhood
. Morgen nog maar eens met de andere facties kijken :P
spoiler:
Liberty Prime
was vet :D
Zie globaal spoiler beleid. Dit zijn details van de main quest. Vooral dat laatste is voor mensen die nog in het begin zitten een verrassing
spoiler:
uit Fallout 3
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02:09
De Silver Shroud quest is trouwens echt nice.

Tip om
spoiler:
Kent
te redden:

spoiler:
Gebruik chems als: Buffout, Buffjet en Psycho. Mocht je te weinig charisma hebben, dan moet je vanuit de lift gelijk de chems gebruiken en het vuur openen. Extra tip: met Stealth Boy kun je de vijanden helemaal makkelijk afmaken.

Shikata ga nai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

spartacusNLD schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 21:32:
Ik heb fallout 4 crash problemen :(

Op het moment dat ik wil fast travelen en het laad scherm voor me krijg crashed fallout 4. Ik krijg dan ook de melding dat de nvidia driver is vastgelopen en is hersteld. (rechtsonder in beeld)

wat ik gedaan al geprobeerd heb:
- drivers verwijderd met UDD en opnieuw de laatste versie van vandaag geinstalleerd
- windows 10 is volledig bijgewerkt
- fallout 4 op laagste settings mogelijk gezet

draait normaal soepel (70fps) op medium / full hd

Wat kan ik doen?
Vaak heeft het niets te maken met je drivers maar is het een ingame bug.

Kun je een oudere save proberen? (bijvoorbeeld een uur eerder) Wellicht dat dit werkt.

Mogelijke quickfix op Reddit:
A fix for me was using the Console command "coc qasmoke" (If you're on pc) then "coc redrocketext" I was able to fast travel again.

Ook wel gelezen dat je ergens 4 dagen moest wachten o.i.d. en dat je er dan vanaf zou kunnen zijn. Ik zal eens zoeken...

edit: je zit toch niet bij Monsignor Plaza he? Die quest staat bekend om crashes daar. Mijden die hap :)

[ Voor 20% gewijzigd door FloydRaalte op 01-12-2015 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Gebruiken jullie al (veel) mods? Ik wel eigenlijk en het wordt een stuk aangenamer zo:
Improved Map with visible Roads
Quieter Settlements (lawaai van engines, kloppende hamers van settlers enzo stiller)
Classic V.A.T.S. (tijd staat stil zoals het in fallout NV enzo was)
Lowered Sprint AP Drain (iets minder snel naar beneden)
Time on loading screen
Bhaal's Better Sorting (zo handig, Tag'd zelf bv food met en zonder rads afzonderlijk!)
Easy Hacking (vind hacken maar irritant en een game moet leuk zijn :> )
More Where That Came From - Diamond City Radio Edition
Texture Optimization Project (hier en daar wat fps erbij is mooi meegenomen zonder nieuwe hardware)

Zijn er nog andere die jullie gebruiken?

[ Voor 3% gewijzigd door SmokingCrop op 01-12-2015 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 10:53
Ik speel niet graag in het donker als ik het kan voorkomen. (ondanks snipe/sneak build) dus ik slaap nogal wat door de nachten. Is dat een issue game-wise? Mis ik dingen? Loopt er een zandloper op de achtergrond?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

SmokingCrop schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 22:07:
Gebruiken jullie al (veel) mods? Ik wel eigenlijk en het wordt een stuk aangenamer zo:
Zijn er nog andere die jullie gebruiken?
Ik gebruik nu deze mods. Kijk geregeld of er nog nieuwe bijkomen maar ik vermoed dat het nu wachten is op die GECK mod tool...
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/jLSJB2Opqw4IQPZKPkslO20N/full.png

[ Voor 64% gewijzigd door FloydRaalte op 01-12-2015 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Lynx schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 22:10:
Ik speel niet graag in het donker als ik het kan voorkomen. (ondanks snipe/sneak build) dus ik slaap nogal wat door de nachten. Is dat een issue game-wise? Mis ik dingen? Loopt er een zandloper op de achtergrond?
Ik doe hetzelfde. Er is ook een mod voor. Deze maakt de nachten korter en de dagen langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

FloydRaalte schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 22:02:
[...]

Vaak heeft het niets te maken met je drivers maar is het een ingame bug.

Kun je een oudere save proberen? (bijvoorbeeld een uur eerder) Wellicht dat dit werkt.

Mogelijke quickfix op Reddit:
A fix for me was using the Console command "coc qasmoke" (If you're on pc) then "coc redrocketext" I was able to fast travel again.

Ook wel gelezen dat je ergens 4 dagen moest wachten o.i.d. en dat je er dan vanaf zou kunnen zijn. Ik zal eens zoeken...

edit: je zit toch niet bij Monsignor Plaza he? Die quest staat bekend om crashes daar. Mijden die hap :)
Na het opnieuw installeren van de game kom ik er helemaal niet meer in. direct bij starten ''fallout 4 werkt niet meer'' :'( ticket + DxDiag bij Bethesda geopend.. we zullen zien ;(

drivers nogmaals handmatig verwijderd.. game start nu (AF EN TOE) weer op maar crashed nog steeds random.. nu vooral bij het willen unlocken van sloten :| het geluid stoort dan een paar seconden en de game sluit zichzelf af..

[ Voor 13% gewijzigd door spartacusNLD op 01-12-2015 23:02 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Ik speel ook liever overdag, maar ik los dat ingame op. Er zitten nightvision scopes en vision mods voor power armor helmets in het spel. Daarnaast zijn er ook perks voor de nacht, waaronder permanent nightvision.

Ik ben misschien anders, maar ik mod games nooit. Ik geniet van de charme van een spel. Ik zie voornamelijk mods voorbijkomen die het spel gemakkelijker maken. Niet om op te scheppen, maar ik speel vanaf het begin op survival en het is mij nog te makkelijk. Ook in Skyrim begon het met de nieuwe legendary difficulty voor mij pas leuk te worden qua moeilijkheid.

Inkopper dat dus voor mij een mod die het moeilijker maakt geschikt is... maar goed, ik mod niet, ik speel het spel zoals de devs het maken. Ik vermaak me prima! F4 is niet perfect, maar wel goty voor mij.

Ik vond de main quest trouwens wel erg goed in elkaar steken. Het was misschien wat kort, maar een boeiend en interessant verhaal, met een paar memorabele momenten en harde keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 21:52
Net de main quest maar eens afgerond met The Brotherhood. Morgen nog maar eens met de andere facties kijken :P Liberty Prime was vet :D
spoiler:
Bleef bij mij meerdere keren vast zitten achter puin waardoor het heel lang duurde en veel saves koste voordat deze op bestemming was 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Playa del C. schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 22:32:
[...] Ik ben misschien anders, maar ik mod games nooit. Ik geniet van de charme van een spel. [...] maar goed, ik mod niet, ik speel het spel zoals de devs het maken. Ik vermaak me prima! F4 is niet perfect, maar wel goty voor mij.[...]
Ik mod games wel, maar eigenlijk alleen met lore-friendly mods die niet tornen aan de moeilijkheidsgraad. Gewoon meer content dus. Eventueel aangevuld met mods die het grafisch beter maken, maar wel de sfeer behouden van het spel. Die laatste zijn overigens wel moeilijk te vinden, maar wel de moeite waard :)
Fallout 4 is daarnaast ook het eerste spel waarbij ik grafische mods gebruik om het spel beter te laten draaien op mijn PC. Die zit namelijk wat aan de lage kant en die texture mods zorgen ervoor dat 80% van de stotteringen verdwijnen. Dus nu nog maar eens per 5 minuten :P (en elke 30 sec in de stad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunisol
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-10-2023
zelf maar eens wat proberen is nog een W.I.P
graag hoor ik van jullie tips of wat ik tot nu toe al moet veranderen en waarin

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5801/23457926935_ed281cd138.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5695/22830787323_81027d04af.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/747/23162126140_05f4162ba7.jpg

greetz
DJunisol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft het eigenlijk nut om een companion in een PA frame te drukken voor bijvoorbeeld carry capacity. Rest van het armor krijgen ze niet want die slopen ze constant, en het repareren is totaal omslachtig (vragen of ze eruit gaan, zelf erin gaan, PA station, eruit, repair, er in, stukje naar voren (anders kunnen ze er niet in), get in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-07 08:08
Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2015 @ 07:59:
Heeft het eigenlijk nut om een companion in een PA frame te drukken voor bijvoorbeeld carry capacity. Rest van het armor krijgen ze niet want die slopen ze constant, en het repareren is totaal omslachtig (vragen of ze eruit gaan, zelf erin gaan, PA station, eruit, repair, er in, stukje naar voren (anders kunnen ze er niet in), get in).
Gisteren Dogmeat er proberen in te proppen.. helaas niet gelukt. :D

Tbh, gbeurik ik die PA niet eens.. heb er een stuk of 5 in Sanctuary staan. Ben zelf meer van het sluipen en lange afstand takedown :+

[ Voor 11% gewijzigd door Noctonix op 02-12-2015 08:23 ]

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2015 @ 07:59:
Je kan je follower in power armor ook traden en de power armor items naar jezelf transferen. Loop naar een station waar al een frame in staat en repair de items. Daarna trade je de items gewoon terug aan je follower, en niet vergeten te equipen :p

Men follower in PA loopt met een Super Sledgehammer, maakt echt gehakt van de meeste legendary vijanden. Limbs be flying :D

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2015 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Net de main quest maar eens afgerond met The Brotherhood. Morgen nog maar eens met de andere facties kijken :P *SPOILER*
FFS, na weken ontwijken ben ik gespoilered 😞

[ Voor 5% gewijzigd door YellowOnline op 02-12-2015 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

YellowOnline schreef op woensdag 02 december 2015 @ 08:55:
[...]

FFS, na weken ontwijken ben ik gespoilered 😞
:') Wat was de spoiler dan?

Just in case maar even spoilertags, maar kom op :+

[ Voor 11% gewijzigd door Angeloonie op 02-12-2015 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyD_34
Angeloonie schreef op woensdag 02 december 2015 @ 09:09:
[...]

spoiler:
Het stukje dat Liberty Prime voorkomt in Fallout 4, dat las ik ook gisteren pas ergens

Hij is redelijk one of a kind lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Mods zijn er vooral om het spel beter te maken, niet per sé makkelijker. Naast alle grafische updates zijn er al heel veel mods die alles logischer en veel beter speelbaar maken. Bijvoorbeeld zoiets simpels als de faster terminals, wat sneller in en uit je power stappen of lowered weapons dragen al veel bij. Dat komt de herspeelbaarheid alleen maar ten goede als je je niet zo veel ergert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Of om gewoon veel content toe te voegen. Ik zou graag wat meer leven zien, meer NPC's die rondlopen en iets doen. Af en toe voelt het erg leeg aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Angeloonie schreef op woensdag 02 december 2015 @ 09:09:
[...]

Je hebt Fallout 3 nooit (uit)gespeeld? Ik gaf vlak na jouw post al aan dat het een spoiler was, jammer dat je daar dan niks mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyD_34
Tsurany schreef op woensdag 02 december 2015 @ 09:24:
Of om gewoon veel content toe te voegen. Ik zou graag wat meer leven zien, meer NPC's die rondlopen en iets doen. Af en toe voelt het erg leeg aan.
Leeg? Oh vind ik juist echt helemaal niet. Sommige stukken zijn wel minder bevolkt, maar over het algemeen hoef je niet ver te lopen om mensen tegen te komen, al zijn deze wel erg vaak hostile.

De eerste keer dat ik in downtown Boston kwam werd ik dol van alle raiders en super mutants die van alle kanten projectielen op je schoten. Later kwamen daar nog Gunners en ghouls bij....man man man....

Nu in mijn T-60 BOS PA ben ik niet meer bag. Trouwens ook een:

Wapen spoiler
spoiler:
Infinite Ammo Capacity Combat Shotgun gevonden

Nog even modden voor 120-140 damage. Deathclaws zijn eigenlijk amper een probleem, maar speel ook wel maar op normal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Ries schreef op woensdag 02 december 2015 @ 09:21:
Mods zijn er vooral om het spel beter te maken, niet per sé makkelijker. Naast alle grafische updates zijn er al heel veel mods die alles logischer en veel beter speelbaar maken. Bijvoorbeeld zoiets simpels als de faster terminals, wat sneller in en uit je power stappen of lowered weapons dragen al veel bij. Dat komt de herspeelbaarheid alleen maar ten goede als je je niet zo veel ergert.
Ik snap dat het singleplayer is, iedereen mag modden en cheaten wat hij wil, maar hieronder mijn idee erover:

Faster terminals zit er al in. Als je op een knop drukt, weet niet meer welke, staat het hele scherm er meteen op. Als je bedoelt dat het hacken snel gaat, daar heb ik dus helemaal geen last van. Ik heb in 100 uur 80 keer een terminal gehackt. Elke terminal is binnen 30 seconden gehacked en ik had nooit teveel pogingen nodig. Ik zie de faster hacking/terminal mod dus als totaal onbelangrijk en het maakt het spel echt niet beter. Als een speler zo snel wil rushen dat zo'n mod nodig is... waarom speel je dan eigenlijk?
Zelfde met power armor, maar misschien heb ik wat meer geduld dan gemiddelde mensen. Hoe vaak stap je normaal gesproken uit je armor. Alleen met het bouwen van power armor displays is het misschien licht irritant, maar dat is eenmalig.
Lowered weapons... als je reload ingedrukt houdt, is je wapen helemaal uit beeld.

Ik ga nu maar even tegen de meerderheid in, ik snap dat fans van mods mijn mening maar gek vinden, maar mijn punt is eigenlijk dat al die mods naar mijn mening eigenlijk niks toevoegen. Het heeft zo'n hype factor van kijk eens hoeveel mods ik draai.

De graphics mods zijn wat dat betreft het ergst. Vaak zijn ze lelijk of kost het teveel fps, maar voor al die mods geldt dat ze qua gameplay niks toevoegen. De ergste graphics mods veranderen ook nog de sfeer. Ik zag hierboven een tweakers-powerarmor bijvoorbeeld. Lijkt er vaak op dat veel mensen uit verveling maar wat modden en/of omdat het kan. Ik besteed mijn tijd liever ingame en als ik klaar ben met dat spel is er weer een ander spel.

Maar goed, ik was ook één van de weinige mensen die de UI van Skyrim prima vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Playa del C. schreef op woensdag 02 december 2015 @ 09:25:
[...]

Je hebt Fallout 3 nooit (uit)gespeeld? Ik gaf vlak na jouw post al aan dat het een spoiler was, jammer dat je daar dan niks mee doet.
Op de een of andere manier heb ik van die quote geen notificatie gehad :P

FO3 uiteraard wel gespeeld

[ Voor 6% gewijzigd door Angeloonie op 02-12-2015 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Angeloonie schreef op woensdag 02 december 2015 @ 09:53:
[...]

Op de een of andere manier heb ik van die quote geen notificatie gehad :P
Misschien omdat ik jouw tekst in mijn quote aangepast heb door spoilertags toe te voegen, zodat ik zelf niet de spoiler quote.

Trouwens hierboven ook weer iemand die niet zijn spoilers checked. Gewoon typen en posten en nu staat er weer een spoiler. Maar gelukkig is voor die random legendary eigenlijk geen spoiler nodig :)

Het zou echt niet grappig zijn als je de main quest enorm spoilered omdat je een { ipv [ typed en na het posten niet even checked of de spoilertags goed werken.

[ Voor 13% gewijzigd door Playa del C. op 02-12-2015 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyD_34
Playa del C. schreef op woensdag 02 december 2015 @ 09:58:
[...]

Misschien omdat ik jouw tekst in mijn quote aangepast heb door spoilertags toe te voegen, zodat ik zelf niet de spoiler quote.

Trouwens hierboven ook weer iemand die niet zijn spoilers checked. Gewoon typen en posten en nu staat er weer een spoiler. Maar gelukkig is voor die random legendary eigenlijk geen spoiler nodig :)

Het zou echt niet grappig zijn als je de main quest enorm spoilered omdat je een { ipv [ typed en na het posten niet even checked of de spoilertags goed werken.
Sorry ik was even te enthousiast...moet je eens proberen joh, enthousiast.

Word je een gelukkig mens van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

TommyD_34 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 09:30:
[...]

Leeg? Oh vind ik juist echt helemaal niet. Sommige stukken zijn wel minder bevolkt, maar over het algemeen hoef je niet ver te lopen om mensen tegen te komen, al zijn deze wel erg vaak hostile.

De eerste keer dat ik in downtown Boston kwam werd ik dol van alle raiders en super mutants die van alle kanten projectielen op je schoten. Later kwamen daar nog Gunners en ghouls bij....man man man....

Nu in mijn T-60 BOS PA ben ik niet meer bag. Trouwens ook een:

Wapen spoiler
[spoiler]Infinite Ammo Capacity Combat Shotgun gevonden{/spoiler]

Nog even modden voor 120-140 damage. Deathclaws zijn eigenlijk amper een probleem, maar speel ook wel maar op normal.
Mja je hebt het nu over Boston. Daar is het inderdaad druk. Elke hoek van de straat zijn wel super mutants met gunners aant vechten of raiders vs mirelurks.

Maar in de wastes viel het me op dat het inderdaad erg rustig is. Ik ben uit NV gewent dat er altijd wel iets te doen is. Maar ik heb vaak momenten dat ik van de ene plek naar de andere plek loop en gewoon helemaal niets tegenkom.

Zo ben ik gisteren eindelijk de
spoiler:
Glowing Sea
in geweest. Ik had verwacht overal deathclaws, radscorpions en ander ongein te vinden. Ik heb die hele area verkent en ben 2 "normale" deathclaws tegen gekomen van level 22(ben zelf bijna level 70) en een glowing deathhead radscorpion legendary. Verder paar boatflies en bloodbugs. Niets meer. Het zou echt super druk moeten zijn naar mijn idee, maar het is gewoon 1 grote lege vlakte met niets te doen.

En zo zijn meerdere area's in de game. Eigenlijk alles wat niet "urban" boston is, dat is leeg. Op uitzondering van de locaties die je kan bezoeken en die locaties zijn na 2 weken ingame time ineens weer populated. Of wanneer je een radiant quest oppakt die je naar een area stuurt die je net hebt gecleared en alles is er weer. Ik heb inmiddels 3 keer de totale bevolking van Boston aan Ghouls en SuperMutants gekilled, ze zouden niet meer moeten spawnen imho. Als een area repopulated zou worden met wildlife had ik een veel betere optie gevonden.

Eerst gaf ik er niet zo om dat alles zo "leeg" was, gezien het beginner areas waren. Die zijn vaak wat leger. Maar de high level areas, daar verwacht je leven, deathclaws, radscorps, molerats, super mutants etc. Echter, het is er niet, het is leeg. Ik vermaak me echt prima met deze game. Maar de leegte van de wasteland op primaire locaties na is wel een van de minpuntjes aan deze game voor mij.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyD_34
ye-roon schreef op woensdag 02 december 2015 @ 10:14:
[...]

Maar de leegte van de wasteland op primaire locaties na is wel een van de minpuntjes aan deze game voor mij.
Je hebt wel een punt, maar aan de andere kant is het wel goed gedaan dat de stedelijke gebieden druk bevolkt zijn en de buitengebieden een stuk minder. Ik heb het zelf niet als storend ervaren. Ik kwam in:
spoiler:
The glowing sea

best veel vijanden tegen. Al is het natuurlijk ook wel logisch dat daar weinig meer is. Deathclaws vind ik overigens niet zo spectaculair, zeker niet in een power armor of met een stevige shotgun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Playa del C. schreef op woensdag 02 december 2015 @ 09:50:
[...]

Ik snap dat het singleplayer is, iedereen mag modden en cheaten wat hij wil, maar hieronder mijn idee erover:

--knip--

Maar goed, ik was ook één van de weinige mensen die de UI van Skyrim prima vond.
Het is natuurlijk prima dat je er een mening over hebt maar het jammere is dat hij volgens mij niet echt ergens op gebaseerd is. Volgens mij heb je een paar mods gezien die je wat minder vind en op basis daarvan gelijk alle mods afgeschreven. Er zijn meer dan genoeg mods die content toevoegen die perfect in het spel past, zowel grafisch als qua gameplay.
Ik zie mods dan ook echt als bron van extra content waar developers geen tijd voor hadden. Natuurlijk zit er content tussen van mindere kwaliteit of die niet in de sfeer past die de developers wilden neerzetten maar er zit genoeg in die het spel echt uitbreiden en saaiere stukken een stuk meer leven geven.
TommyD_34 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 09:30:
Ik had even een mini quest gedaan voor die kerel in Diamond City waarvoor je wat honkbal spullen moest ophalen. Dat is toch een redelijke afstand lopen maar dan kom je aan in een soort verlaten landhuis wat half onder water staat. Er zijn welgeteld vier van die uit de kluiten gegroeide krabben maar verder kom je echt helemaal niks tegen. Een enorm leeg gebied.
En dat geld voor enorme stukken in het Noorden van de map ook, heel leeg en desolaat. Geeft een prima sfeertje maar echt boeiend is het niet.

[ Voor 29% gewijzigd door Tsurany op 02-12-2015 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Kan het ook totaal niet vinden, de mods maken een game zoveel indrukwekkender, uitdagender en beter. Je merkt ook al dat Bethesda veel op de modders leunt, want de hoeveelheid armor is bijvoorbeeld echt belabberd laag. Ook het aantal opties in je settlement (wat betreft bouwen) zijn heel laag.

De 'open wereld' is er vooral om de locaties (met een icoontje op je map) met elkaar te verbinden. Buiten deze locaties zul je zo goed als niets beleven of tegenkomen. De vijanden zijn ook allemaal aan de locatie gebonden en random encounters zul je nauwelijks, of misschien wel nooit tegenkomen.

[ Voor 33% gewijzigd door Divak op 02-12-2015 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

[zeikmodus]Soms irriteert dit spel me mateloos. Nu voor de zoveelste keer dat ik, na een tussenstop in Sanctuary om wapens/armor te scrappen en junk te stashen, mijn wapens kwijt ben. Op de een of andere manier worden steeds mijn beste wapens gescrapt terwijl ik andere (nutteloze) wapens aanklik. Ik wordt er gek van. Ik ga al automatisch voor dat ik de Workbench open eerst quicksaven omdat ik die brakke interface gewoon niet vertrouw. Blijkbaar om goeie redenen. Ik kan niet wachten tot de GEAK creation kit komt zodat deze brakke bende eens stevig gemod kan worden! [/zeikmodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyD_34
Ries schreef op woensdag 02 december 2015 @ 10:55:
De vijanden zijn ook allemaal aan de locatie gebonden en random encounters zul je nauwelijks, of misschien wel nooit tegenkomen.
Ben wel benieuwd naar de mods op de Xbone.

Op locaties soms best vette random knokpartijen, gisteren Gunners tegen een grote groep supermutants op een auto kerkhof.

Toen dook er een super mutant master op....doei gunners >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:32

Nee joh, hahaahaha. Erg vet gedaan! :o Vind het wel leuk om settlements van anderen te zien, zo kan ik ook weer inspiratie op doen (of gewoon ongegeneerd kopieren :9 ). Iemand deze al gezien, zitten ook leuke creaties tussen?

http://nl.ign.com/fallout...ndrukwekkende-settlements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
FloydRaalte schreef op woensdag 02 december 2015 @ 10:58:
[zeikmodus][...]Blijkbaar om goeie redenen. Ik kan niet wachten tot de GEAK creation kit komt zodat deze brakke bende eens stevig gemod kan worden! [/zeikmodus]
Heb zelf nog maar 1 keer per ongeluk een wapen gescrapped. Dit was dan wel weer volkomen mij fout. Ik was gewoon iets te fanatiek op R en E aan het rammen en zag nog net dat mijn beste wapen was geselecteerd voordat ik al op R en E had gedrukt :(
Verder eigenlijk nog geen enkel probleem gehad met de interface op de PC. Behalve dan dat de weergave van full armour en armour pieces was belabberd is waardoor je niet snel even wat armour kan aantrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Caelorum schreef op woensdag 02 december 2015 @ 11:07:
[...]

Heb zelf nog maar 1 keer per ongeluk een wapen gescrapped. Dit was dan wel weer volkomen mij fout. Ik was gewoon iets te fanatiek op R en E aan het rammen en zag nog net dat mijn beste wapen was geselecteerd voordat ik al op R en E had gedrukt :(
Verder eigenlijk nog geen enkel probleem gehad met de interface op de PC. Behalve dan dat de weergave van full armour en armour pieces was belabberd is waardoor je niet snel even wat armour kan aantrekken.
Ik let altijd zeer goed op tijdens het scrappen. Ik gebruik R en E niet meer, ik doe alles maar met de muis anders heb ik last van die bug. Op de een of andere manier wordt het eerste wapen in de lijst gescrapped. Waar ik ook ben in de lijst.

Enige oplossing is gewoon de wapens op de grond gooien en via Workbench menu (V) scrappen alsof het settlement onderdelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Tsurany schreef op woensdag 02 december 2015 @ 10:31:
[...]

Het is natuurlijk prima dat je er een mening over hebt maar het jammere is dat hij volgens mij niet echt ergens op gebaseerd is. Volgens mij heb je een paar mods gezien die je wat minder vind en op basis daarvan gelijk alle mods afgeschreven. Er zijn meer dan genoeg mods die content toevoegen die perfect in het spel past, zowel grafisch als qua gameplay.
Ik zie mods dan ook echt als bron van extra content waar developers geen tijd voor hadden. Natuurlijk zit er content tussen van mindere kwaliteit of die niet in de sfeer past die de developers wilden neerzetten maar er zit genoeg in die het spel echt uitbreiden en saaiere stukken een stuk meer leven geven.
Je hebt ook helemaal gelijk. Maar persoonlijk zegt modden mij nog steeds niks. Ik zie dat meer als: fallout 4 is een enorm goed spel, ik voeg nog wat random mods toe die mij goed lijken (die er inderdaad zijn), gemaakt door random mensen en dan speel ik het spel als mix van allerlei content. Een groot stuk DLC van bethesda zelf is dan wel weer prima voor mij.
Ik denk dat ik games anders speel dan de meesten. Ik zie ze meer als kunstvorm. Net zoals een goed nummer verpest wordt als je er een eigen geluidje door heen zou 'modden'. Of een schilderij van van Gogh waar je de graphics van gaat 'modden' omdat je de gezichtsuitdrukkingen niet realistisch vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:02
Noctonix schreef op woensdag 02 december 2015 @ 08:22:

Gisteren Dogmeat er proberen in te proppen.. helaas niet gelukt. :D
Kanine Power Armor :D
Dat zou gaaf zijn, een soort Rex uit New vegas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-09 21:48
Voor de silver shroud quest moet ik :
spoiler: quest
Naar die ene goul toegaan in het shilver shroud pak en hem aanspreken , maar als ik daar ben zegt hij alleen van goed dat je bobby hebt gekilled en gaat de quest niet verder... hoe kan dat? er is zeg maar geen mogelijkheid om met die gozer te praten

[ Voor 110% gewijzigd door Beavbusi op 02-12-2015 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Kraziey schreef op woensdag 02 december 2015 @ 11:04:
[...]

Nee joh, hahaahaha. Erg vet gedaan! :o Vind het wel leuk om settlements van anderen te zien, zo kan ik ook weer inspiratie op doen (of gewoon ongegeneerd kopieren :9 ). Iemand deze al gezien, zitten ook leuke creaties tussen?

http://nl.ign.com/fallout...ndrukwekkende-settlements
Ben ook bezig geweest maar niet zo uitbundig. Maar wel leuk om een keer te doen.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/xaB0RobppAYHkHMJORvIKq1h/medium.png Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ruOGmji1TurqRmoCRH8WjHwI/medium.png

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/RGDPSW0ebNyUqlmQR7JNR4qI/medium.png Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/hHtyUtYa5co2miDBwE1atNDN/medium.png

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/cp5mwsTG1oTf981CRw35jyrS/medium.png Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/KXUIAUur1nw7yYqXscDMUEZt/medium.png

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/S4ACMsUmN1cbcTvgbnM1gQNk/medium.png Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/nx6cgpUyQaMnO6uh8p5ecs5j/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:32
Nice! Ik vind die slaapplekken bovenin (The Castle) wel een leuke oplossing, beter dan met zijn allen in één kamer gepropt slapen op slaapzakken zoals ik nu heb gedaan :P
Zie dat het pc is (speel zelf PS4). Heb je voor dat vliegtuig in Sanctuary een mod gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
FloydRaalte schreef op woensdag 02 december 2015 @ 11:19:
[...]

Ben ook bezig geweest maar niet zo uitbundig.
Mooi gemaakt hoor! De powerarmors blijven toch altijd een mooi gezicht als je ze zo showed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 16:20

Wow nice!!
Ben zelf ook op weg een big ass settlement te maken, maar kom nog lang niet in de buurt hiervan _/-\o_

Hoe heb je alle lampen zo netjes en niet-zichtbaar van stroom voorzien?

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teupje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-02 14:13
Die lampen aansluiten en laten werken vind ik echt k*t werk, krijg het maar niet netjes voor elkaar..

http://steamcommunity.com/id/teupje/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Kraziey schreef op woensdag 02 december 2015 @ 11:35:
[...]

Nice! Ik vind die slaapplekken bovenin (The Castle) wel een leuke oplossing, beter dan met zijn allen in één kamer gepropt slapen op slaapzakken zoals ik nu heb gedaan :P
Zie dat het pc is (speel zelf PS4). Heb je voor dat vliegtuig in Sanctuary een mod gebruikt?
Ja voor dat vliegtuig kun je een mod downloaden die 400+ items toevoegt aan je basebuildingmenu. Zo zie je ook die grote antenne uit The Castle tevens in Sanctuary staan. Zelfs die rode kisten bij de slaapvertrekken alsook de stapelbedden komen uit die mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 16:20
Jup, heb dezelfde ervaring, daarom ben ik ook wel erg benieuwd hoe hij dat ze mooi heeft gedaan.

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Maverick! schreef op woensdag 02 december 2015 @ 11:59:
[...]

Wow nice!!
Ben zelf ook op weg een big ass settlement te maken, maar kom nog lang niet in de buurt hiervan _/-\o_

Ik leg de powercoils powerconnectors vaak aan op daken, achter muren, aan de onderkant van balkons/overhang... dat soort plekken. Uit het zicht. De afstand van een powercoil naar een lamp lijkt soms wel te verschillen. De ene keer is het 5 meter 'draadloos' stroom en de andere keer kan het een stuk langer. Anderzijds kun je lampen ook aan de powerlines zelf hangen kwam ik achter. Dat scheelde ook veel.

In plaats van de onderstaande switchbox gebruik je natuurlijk die kleinere connectoren.
Afbeeldingslocatie: http://i.stack.imgur.com/JCueg.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door FloydRaalte op 02-12-2015 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v0dka
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-07-2021
Ik heb het probleem dat je te sterk wordt vanaf ongeveer level 30. Sinds level 8 heb ik het gevoel dat je prima kan overleven met wat tactiek, maar nu is het simpelweg te makkelijk geworden. Survival difficulty.

Het ziet er ongeveer als volgt uit.

SPECIAL
  • 5 Str, 5 Per, 5 End, 3 Chr, 6 Int, 7 Agl, 7 Lck
Perks
  • +80% rifle damage
  • +60% pistol damage
  • 2 punten in lone wanderer
  • Geen punten in damage reduction of health. Alles zit in sloten, hacks, armor, gun, science of scrounger
Powerful .50, advanced Combat Shotgun en een 10mm / .44 pistol. Zware wapens zoals de Fatman en dergelijke worden nu al het hele spel voor niks meegezeuld door de hond, ik heb ze nog niet gebruikt. Heb daarom ook geen punten in heavy weapons gestoken. Armor is wel ok, maar niks bijzonders, gewoon wat extra SPECIAL stats en redelijke upgrades voor AP of carry capacity. Geen PA.

Wie heeft er tips? Heeft het zin om verder te gaan met melee wapens vanaf dit punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyD_34
Of uitspelen en een nieuwe build proberen? Ik denk er ook over om op LVL 28 maar naar het einde te gaan en dan opnieuw te starten met een andere build, assassin of iets dergelijks.

Je kunt proberen te switchen naar Melee natuurlijk, maar switchen van build op zo'n laat punt in de game doe ik zelf eigenllijk nooit. Je kunt natuurlijk ook zonder armor gaan lopen ;).

Ben je overal op de map al geweest, dus ook het verre zuiden?

[ Voor 14% gewijzigd door TommyD_34 op 02-12-2015 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Als je het echt te makkelijk vind, kan je natuurlijk gewoon met mindere wapens/armor spelen zonder veel mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
v0dka schreef op woensdag 02 december 2015 @ 12:15:
Ik heb het probleem dat je te sterk wordt vanaf ongeveer level 30.
...
Ik heb een vergelijkbare build en ervaringen, maar ik denk dat elke degelijke build te sterk wordt. Bethesda maakt trouwens de spellen altijd zo. Eerst zwak en later supersterk.
In het zuidoosten zijn vijanden wel veel sterker, dus misschien loop je teveel in begin gebieden rond?

Op zich wel lekker om nieuwe plekken te verkennen zonder angst voor eventuele vijanden, toch?

De fatman heb ik ook nog niet nodig gehad, maar dat wapen is volgens mij ook niet serieus bedoeld. Als een supermutant met nukes terugschiet wordt het wel pittig trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 08:56

Alcmaria

Syntax Error in 10

ik herken de 'problemen' ook hoor met te sterk worden. Ben nu lvl41 met een prima doorsnee build, maar ben niet echt meer bang om dood te gaan. Of er moet echt iemand met een missile launcher me recht in mijn mik schieten.. maar dat komt heel weinig voor.

Op zich vind ik het niet erg... het is ook een deel van de ervaring dat je jezelf supersterk kan maken door gear en door te levelen.. maar op een gegeven moment wordt het clearen van gebouwen meer een herhaal oefening wat eerder tijd dan inspanning kost.

Ga dus ook maar langzaam met het verhaal verder .

Het lastige is.. ik ken mezelf.. als ik het verhaal eenmaal heb gehad.. en nog een questje of wat heb gedaan.. zal ik niet opnieuw beginnen..
Dus dan begint voor mij het grote wachten op uitbreidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Zelfde probleem hier. In de eerste game ging het nog wel, daar was ik niet eens level 25 toen alles klaar was (INT=1). Nu speel ik met INT=10 en regent het aan XP punten en ben ik al bijna level 40 in minder tijd dan de eerste play. Het is wel aantrekkelijk om opnieuw te beginnen, maar dan is het wel weer zonde van de perks, settlements, e.d.. Daarnaast is het altijd vervelend om de eerste paar uur van de game door te komen. In Fallout en Skyrim begon ik ook graag opnieuw, maar ik kon de eerste paar quests altijd wel dromen. Nu ben ik de eerste missie(s) ook wel zat, tot aan Concord ligt het bijna 100% vast met wat je moet doen. Pas daarna begint de vrijheid en kun je verder kiezen wat je wilt doen.

Misschien maar eens een verhaallijn afronden en dan weer opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Alcmaria schreef op woensdag 02 december 2015 @ 12:59:
Het lastige is.. ik ken mezelf.. als ik het verhaal eenmaal heb gehad.. en nog een questje of wat heb gedaan.. zal ik niet opnieuw beginnen..
Dus dan begint voor mij het grote wachten op uitbreidingen.
Dat heb ik dus ook wel.. Heb New Vegas uitgespeeld met de NCR en de andere opties uiteindelijk nooit gedaan.
Gisteren de Brotherhood uitgespeeld, maar dat was in principe een uurtje werk ongeveer vanaf
spoiler:
het teleport-moment.
Heb daar een save waarbij ik alle kanten nog uit kan, en die moet ik snel oppakken, anders verlies ik de interesse en gebeurt het nooit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 12:22
Angeloonie schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:20:
[...]

Dat heb ik dus ook wel.. Heb New Vegas uitgespeeld met de NCR en de andere opties uiteindelijk nooit gedaan.
Gisteren de Brotherhood uitgespeeld, maar dat was in principe een uurtje werk ongeveer vanaf het teleport-moment. Heb daar een save waarbij ik alle kanten nog uit kan, en die moet ik snel oppakken, anders verlies ik de interesse en gebeurt het nooit. :P
Nice, zit in precies dezelfde situatie, ook eerst Brotherhood gedaan met een save vlak voor keuze moment. Vaak gaat het bij mij dan zo dat ik het spel niet meer aanraak als ik te lang wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunisol
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-10-2023
armor is al tevaak geretextured
dus ik ga de vault maar eens re-texturen:P
eerst lijntje in tweaker kleur ligt al :P
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5715/23172076510_8ae4dfda98.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Xecuter NL schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:29:
[...]

Nice, zit in precies dezelfde situatie, ook eerst Brotherhood gedaan met een save vlak voor keuze moment. Vaak gaat het bij mij dan zo dat ik het spel niet meer aanraak als ik te lang wacht.
Tijd terug voor de 2e keer met Skyrim bezig geweest met alle DLC. Heb de laatste DLC uiteindelijk nooit afgemaakt (Dragonborn), puur omdat je op een gegeven moment zo sterk bent dat het meer een klus voelt dan een spel :P Als je met alles Daedric rondloopt en alle skills op max is er niet veel meer aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwinB©
Maverick! schreef op woensdag 02 december 2015 @ 11:59:
[...]

Wow nice!!

Thx! Ik heb aan de buitenkant van iedere verdieping een loop stuk gemaakt (soort overhangend balkon rondom) waar de powerpilons op kunnen staan. Het geheel zweeft en zo kon ik ook makkelijk aan de onderkant connectoren plaatsen zodat alles bereikbaar is.

"Life is unblockable"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
ik ontdekte gisteren dat power pylons niet eens nodig zijn bij lampen. De connectoren om de bedrading mee de routen lijken al voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Angeloonie schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:20:
[...]

Gisteren de Brotherhood uitgespeeld, maar dat was in principe een uurtje werk ongeveer vanaf het teleport-moment. Heb daar een save waarbij ik alle kanten nog uit kan, en die moet ik snel oppakken, anders verlies ik de interesse en gebeurt het nooit. :P
Een uurtje werk? Dan heb je zeker wel álle voorafgaande quests gedaan tot op het moment dat je een melding krijgt dat de quests vanaf nu beïnvloed gaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ries schreef op woensdag 02 december 2015 @ 14:22:
[...]
Een uurtje werk? Dan heb je zeker wel álle voorafgaande quests gedaan tot op het moment dat je een melding krijgt dat de quests vanaf nu beïnvloed gaan worden?
Heb nagenoeg alles gedaan en volgens mij alle (gemarkeerde) locaties verkend. Kan dus snel heen en weer om dingen op te halen e.d. Level 59 en met een Gauss rifle is er helemaal geen fluit meer aan.
Misschien was het 1,5 uur maar niet veel meer.

Kan me ook niet echt goed herinneren dat ik een waarschuwing heb gekregen dat ik een andere factie beïnvloed. Volgens mij wel maar waar weet ik niet meer (sowieso kon je best lang kiezen tussen de 2 facties waar je uiteindelijk voor/tegen kan vechten).

[ Voor 4% gewijzigd door Angeloonie op 02-12-2015 14:42 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 53 Laatste

Let op:
Globaal spoiler beleid

-Details over de mainquest of grotere sidequest -> spoilertag
-Locatie van "one of a kind" wapens -> spoilertag
-Locatie van reguliere vijanden, wapens etc -> spoiler niet nodig.

Gebruik vooral je gezonde verstand!