Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Nilltris schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:16:
[...]

Ah, ik had gehoopt dat het ook een vindbare wapen was. Ik speel voornamelijk met melee wapens (power fist op dit moment). Dus ergens vind ik het zonde om 11K (ik geloof dat 'ie zo duur was?) aan caps neer te leggen voor zo'n wapen. Aan de andere kant, is het wel héél episch.
11k is wel veel maar het is wel een wapen dat letterlijk elke vijand in 1x kan killen :+
Weet niet of je hem ook zou kunnen jatten bij Arturo, niet geprobeerd eigenlijk, misschien kan dat ook :+
Sluw schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:18:
[...]

De gewone fat-man is wel gewoon vindbaar, kun je ook modden. Die fat-man met extra projectiel weet ik niet zeker.
De Big Boy kun je ook modden :)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scy
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-09 09:45

Scy

¯\_(ツ)_/¯

Ik had gisteren echt een wtf momentje, een leuke bug/glitch om te zien (voor één keer dan hé). Ik wou een kraai die op een pijpleiding zat kapot schieten, dus ik loop langs een boom en ik richt op de kraai, vlieg ik ineens dertig(!) meter de lucht in. Ik hoef je waarschijnlijk niet te zeggen hoe het afliep… gelukkig heb ik daarvoor net gesaved. Maar écht wtf was dat...! (Daarna probeerde ik het na te bootsen maar het lukt me niet meer, ik gok dat mijn playermodel op het moment van richten teveel in de boom leunde ofzo en dat ik daardoor omhoog schoot). Deed me denken aan de Giants in Skyrim, één mep van die krengen en je vliegt zo naar de Throat of the World.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtotheh
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-09 08:48
Caelorum schreef op donderdag 26 november 2015 @ 22:24:
Weet je zeker dat dat gaat over de size en niet over het aantal inwoners? Die staan namelijk compleet los van elkaar. De size geeft alleen aan hoever je van het bouwlimiet af bent en zo'n achievement lijkt me meer over 100% happiness met 50+ inwoners ofzo te gaan. Die achievement zegt ook nergens iets over size. Large kan dus ook op aantal inwoners slaan.
je had gelijk! het is al 100% geworden:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 18:55

watercoolertje

Untertitel

Hoe krijg je happiness op 100%? Bij mij komt het tot de 80%, heb wel alles op orde (eten/drinken/bedden/beveiliging).

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Net langs de USS constitution gelopen en besloten een kijkje te nemen. Wat een humor op dat schip :') .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

watercoolertje schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 14:21:
Hoe krijg je happiness op 100%? Bij mij komt het tot de 80%, heb wel alles op orde (eten/drinken/bedden/beveiliging).
lvl3 shops geven per stuk 2 of 3% boven de 80% (met 10 shops kun je potentieel de 100 halen)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

YakuzA schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 14:24:
[...]

lvl3 shops geven per stuk 2 of 3% boven de 80% (met 10 shops kun je potentieel de 100 halen)
Top, alleen kan ik die nog niet maken, daar toch maar wat punten aan uit geven dan :D

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:17
watercoolertje schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 14:21:
Aankleding , schilderijtjes en tapijtjes op orde ? :)
Scy schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 14:18:
Ik had gisteren echt een wtf momentje, een leuke bug/glitch om te zien (voor één keer dan hé). Ik wou een kraai die op een pijpleiding zat kapot schieten, dus ik loop langs een boom en ik richt op de kraai, vlieg ik ineens dertig(!) meter de lucht in. Ik hoef je waarschijnlijk niet te zeggen hoe het afliep… gelukkig heb ik daarvoor net gesaved. Maar écht wtf was dat...
Hehe klinkt mooi. Die bomen zijn in en in rot, want van de week schoten ze ook al een bepakte koe de lucht in bij mij in het spel en die heeft uiteindelijk 3 in game dagen boven in de boom gehangen :D

[ Voor 54% gewijzigd door Beakzz op 27-11-2015 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

Beakzz schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 14:28:
[...]
Aankleding , schilderijtjes en tapijtjes op orde ? :)
Tapijten niet, wel paar zithoekjes met TV en inderdaad schilderijen, moet dat echt overal, heb ik maar in 1 huisje namelijk (en de bedden in een andere)?

En misschien vinden ze het te benauwd met een hek om het hele kamp heen?

[ Voor 8% gewijzigd door watercoolertje op 27-11-2015 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
watercoolertje schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 14:30:
[...]
Tapijten niet, wel paar zithoekjes met TV en inderdaad schilderijen, moet dat echt overal, heb ik maar in 1 huisje namelijk (en de bedden in een andere)?

En misschien vinden ze het te benauwd met een hek om het hele kamp heen?
Basic Settlement Happiness Tips

If you're new to Settlements, these are the basic requirements to getting Sanctuary up off the ground.

While in a Settlement, check the Workshop menu to see if there are warning signs next to any of the Settlement stats.
To increase happiness, everyone in your settlement needs food, water, a bed, a job, and defense to ward off raiders.
Plant plenty of food. Grab plants you find in the wasteland and plant them together in your settlement. Build a water purifier and hook it up to a general as soon as you can.
Build enough beds for everyone in the Settlement. Make sure they're inside buildings! Nobody wants to sleep outside.
Put every Settler to work. While in the Workshop menu, walk over to Settlers and select them, then select food to put them to work.

Advanced 100% Happiness Tips

Have a thriving settlement but can't quite reach 100% happiness? Here's what you'll need to do.

It's easiest to get 100% happiness in a large settlement. For simplicity's sake, the following tips apply to your first settlement; Sanctuary.
Get 20+ settlers as quickly as you can. Build a Radio Tower and hook it to a generator, then activate it. If you have high Charisma (10 or 11) you can draw in 20+ settlers this way.
You can also visit small settlements you've acquired with settlers. Enter Workshop mode and select settlers to send them to different locations. Sent them to Sanctuary until you've got 20 or more.
Food, water, and bed stat numbers must be higher than your number of settlers. Build 20+ beds, 20+ water, and 20+ food.
Go nuts with defense. Build turrets until you've got 160-185 defense in your settlement. You can also build defense walls -- make sure to assign settlers to these posts.
Traders improve happiness. Get the Local Leader perk to rank 2 to unlock stores. Build 15-20 Level 3 Shops; Traders, Clinics, Restaurants and Clothing stores improve happiness. Make sure to assign settlers to run the stores.
Clinics improve happiness the fastest. Building 20+ Surgery Centers will quickly increase happiness. It costs a lot, so come prepared with plenty of caps.
If you're waiting for 100% happiness, don't leave the area! Settlers get sad when you're not around. Stay inside the settlement, or use the bell to call everyone over. They're happier the closer you are.
Stay in town and sleep until the 'Benevolent Leader' achievement or trophy pops. Once everything is in place, it should take less that 24 in-game hours.

Bron : http://www.escapistmagazi...100-Happiness-Settlements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 18:46

ResuCigam

BOFH

FloydRaalte schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:02:
Pas op link bevat spoilers.

Ik zou deze map toch even bekijken als ik jouw was, dan weet je of het eigenlijk te moeilijk is ja of nee.
Bedankt, super handige map! Ik heb hem hier afgedrukt op A0 formaat waardoor ik nu een kaart van 80 cm x 80 cm voor aan de muur heb. 8)

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ResuCigam schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 15:20:
[...]

Bedankt, super handige map! Ik heb hem hier afgedrukt op A0 formaat waardoor ik nu een kaart van 80 cm x 80 cm voor aan de muur heb. 8)
ik heb er een puzzle/plakbaar poster van gemaakt A3's; als intresse is in de pdf [..] hoor het wel

2 varianten:

https://drive.google.com/...kYlR6bk0/view?usp=sharing

https://drive.google.com/...qVmp0bE0/view?usp=sharing

heb een 4mm plakrand aangehouden

[ Voor 22% gewijzigd door himlims_ op 27-11-2015 15:28 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

iemand berichtte eerder dat scrappen van wapens negatief effect heeft op de vrijeruimte (na test ervaar ik hetzelfde)

maar daarvoor heb ik nu weer 'oplossing'; haal je wapens uit je workbench/lockers. drop ze vervolgens op de grond, en drup ze terug in je workspace.

wanneer je dat doet, krijg je weer vrijeruimte per wapen. je kunt dit process tot in oneindigheid blijven herhalen; je space balk blijft teruglopen == unlimited bouw space!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v0dka
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-07-2021
TeGek schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:08:
[...]

Jij hebt mogelijk in Turbine building 3 gestaan, Ik heb de tour zelf ook 3x gedaan verspreid over 5 jaar :).
Binnen Turbine Building 3 sta je nog steeds ongeveer 500 meter van het FCM vandaan(het FCM is onder andere de elephants foot, maar ook de cleanup materials en reactor kamer 4). Dichterbij kan je ook echt niet komen. In Turbine building 3 krijg je ongeveer tussen de 2.2 Sv per uur en 2.5 Sv per uur binnen. (ter vergelijking zijn dat ongeveer 10 full body x-rays). als je richting de trappen loopt zie je geigerteller al heel snel uitslaan naar 14Sv/h. Dan wil je heel hard wegrennen en ben je blij met je igenomen Iodine tabletjes.
Nee ik heb gewoon op een paar honderd meter van de reactor gestaan, buiten. Bij een monument. Heb de foto's van de geigerteller nog. Hoe kom je erbij dat camera's kapot gaan en je binnen een halve kilometer meteen doodgaat? Dat zei je in je eerdere post en klopt echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
v0dka schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 15:29:
[...]

Nee ik heb gewoon op een paar honderd meter van de reactor gestaan, buiten. Bij een monument. Heb de foto's van de geigerteller nog. Hoe kom je erbij dat camera's kapot gaan en je binnen een halve kilometer meteen doodgaat? Dat zei je in je eerdere post en klopt echt niet.
Waar staat in zijn reactie dat je binnen een halve kilometer meteen dood gaat? Er staat alleen "rondom de reactor" (dus is er geen specifieke afstand opgegeven). En wat betreft camera's die stuk gaan geeft TeGek ook geen afstand op behalve "de meeste fotos zijn van het buitengebouw genomen op een halve kilometer afstand." wat verder helemaal niets over een afstand waarbij camera's stuk zullen gaan aangeeft.

Verder snap ik ook niet dat je deze discussie met TeGek na anderhalve pagina weer aan haalt. Deze discussie heeft namelijk helemaal geen toegevoegde waarde in dit topic. Behalve dat het voor jullie beiden een beetje stoer doen op internet is. :>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Nilltris schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 15:52:
[...]
Verder snap ik ook niet dat je deze discussie met TeGek na anderhalve pagina weer aan haalt. Deze discussie heeft namelijk helemaal geen toegevoegde waarde in dit topic. Behalve dat het voor jullie beiden een beetje stoer doen op internet is. :>
Misschien gewoon dit:

Afbeeldingslocatie: https://www.mattcutts.com/images/duty_calls.png

en laten we eerlijk zijn, het is een beetje tweakers eigen, zelfs jij doet het! (ik ook hoor, maak je maar niet druk, zeker geen pot ketel verhaal ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Nilltris schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 15:52:
[...]

Waar staat in zijn reactie dat je binnen een halve kilometer meteen dood gaat? Er staat alleen "rondom de reactor" (dus is er geen specifieke afstand opgegeven). En wat betreft camera's die stuk gaan geeft TeGek ook geen afstand op behalve "de meeste fotos zijn van het buitengebouw genomen op een halve kilometer afstand." wat verder helemaal niets over een afstand waarbij camera's stuk zullen gaan aangeeft.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze verhalen (los van het welles nietes maar ervaringsverhalen) over chernobyl altijd erg interessant vind.
In Turbine building 3 krijg je ongeveer tussen de 2.2 Sv per uur en 2.5 Sv per uur binnen.
Eerste gedachte, hoeveel rads is dat? :') :D

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 18:19

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

Freakiebeakie schreef op donderdag 26 november 2015 @ 22:59:
Even een vraagje, ik ben een keer een klein hutje tegen gekomen met een vrouwelijke ghoul. rondom het hutje krijg je een giga dosis rads voor je kiezen. dat is ook de rede dat ik daar toen weg ben gegaan (was ook nog erg laag lvl) ik dacht dat ik goed had onthouden waar hij was maar nu kan ik hem niet meer vinden en ik denk dat ze wel een quest heeft ofzo (tenminste dat hoop ik ) weet iemand welk hutje ik bedoel en waar ik hem kan vinden?? B.v.d.
denk dat je dit bedoeld

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=kkj2uhiW0kU&feature=em-upload_owner]

[ Voor 3% gewijzigd door Motaro op 27-11-2015 16:25 ]

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
spoiler:
Vlak na de missie Molecular Level loop ik de Railroad binnen. Desdemona vraag aan mij hoe het nou precies zit en ik kan als antwoorden 'Stay with the Brotherhood' of 'Stay with the Railroad' geven. Heeft dit nog veel invloed of kan ik gewoon een leugentje (ik wil met Brotherhood blijven, maar ook Rairoad quests doen) om best wil geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Soccer98 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 17:22:
spoiler:
Vlak na de missie Molecular Level loop ik de Railroad binnen. Desdemona vraag aan mij hoe het nou precies zit en ik kan als antwoorden 'Stay with the Brotherhood' of 'Stay with the Railroad' geven. Heeft dit nog veel invloed of kan ik gewoon een leugentje (ik wil met Brotherhood blijven, maar ook Rairoad quests doen) om best wil geven?
spoiler:
Hee, wat gek! Ik heb beiden gejoined zonder problemen. Wel had ik na het joinen geen enkele quest met de Brotherhood gedaan.

Trouwens, over die Chernobyl discussie, als je maar genoeg Rad-X en RadAway bij je hebt, kan je daar gewoon binnen lopen hoor! :+

Ik ben trouwens heel erg blij met dit spel. Ik vind het nog leuker dan Fallout 3, en dat was al een topper in mijn ogen. New Vegas vond ik dan weer wat minder (rare, niet interessante NPC's en dat hele 'Howdy Partner' sfeertje stond me enorm tegen).

Maar in Fallout 3 werd ik af en toe een beetje moedeloos van de enorme vernietiging, in Fallout 4 gaat het toch een stuk meer over wederopbouw. Dat houdt het toch nog een beetje positief. Ik vind het echt mooi dat je bijna overal in kan en er zo veel quests liggen met zo veel interessante verhaallijnen. Echt geweldig. Verslavend gewoon.

Ik heb toevallig de laatste tijd veel GTA:V gespeeld, wat natuurlijk ook een open world quest driven game is, maar Fallout vind ik veel boeiender.

[ Voor 42% gewijzigd door GekkePrutser op 27-11-2015 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroni1976
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-10-2022
Vraagje.....

Voor mijn gevoel ga ik te hard te ver. Ben pas level 7 heb nu quest voor diamond city......of veel te vroeg daar nu al heen te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:02
hexta schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 16:21:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze verhalen (los van het welles nietes maar ervaringsverhalen) over chernobyl altijd erg interessant vind.
Eerste gedachte, hoeveel rads is dat? :') :D
Afhankelijk van het soort straling, maar voor gammastraling is het iets van x100. Dus ergens tussen 220 en 250 rad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
himlims_ schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 15:23:
iemand berichtte eerder dat scrappen van wapens negatief effect heeft op de vrijeruimte (na test ervaar ik hetzelfde)

maar daarvoor heb ik nu weer 'oplossing'; haal je wapens uit je workbench/lockers. drop ze vervolgens op de grond, en drup ze terug in je workspace.

wanneer je dat doet, krijg je weer vrijeruimte per wapen. je kunt dit process tot in oneindigheid blijven herhalen; je space balk blijft teruglopen == unlimited bouw space!!
Aan je sig te zien speel je op de pc? Dan is er ook een console commando die al dat gedoe overbodig maakt :)

setav 34b 10000000000 intypen bij je workbench.

Wel even bedenken dat die limiet er niet voor niets is dus als je ineens 10 x zoveel gaat bouwen dan zal je pc het niet leuk vinden :)

[ Voor 9% gewijzigd door Beakzz op 27-11-2015 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 21:12

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

ResuCigam schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 15:20:
[...]

Haha vet idee! Mmm ga ik maandag na 17:00 toch even bij onze repro langs op het werk :+

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-09 14:04

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

JA! thanks man. :D log in en sta er ook nog eens dichtbij

[ Voor 7% gewijzigd door Freakiebeakie op 27-11-2015 20:16 ]

YO! fucknuts! It's Probing time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Freakiebeakie schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 20:13:
[...]

JA! thanks man. :D log in en sta er ook nog eens dichtbij
Dat was nogal een anticlimax he? :D

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 18:19

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

ik stond daar boven op en zag iets en dacht dit lijkt wel op de beschrijving van iemand op TW :D

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Dunwich Borers nog maar even laten doen, nu de BoS helpen en die Super Mutants bij de Satelite Array clearen. Er staat nu alleen een Legendary Super Mutant Butcher (oid) te wachten op een lading lood en dan is t gebeurd volgens mij.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
jeroni1976 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 19:15:
Vraagje.....

Voor mijn gevoel ga ik te hard te ver. Ben pas level 7 heb nu quest voor diamond city......of veel te vroeg daar nu al heen te gaan?
Nee hoor, het zal wel even lastig worden om er te komen maar sneak gewoon langs de lastige plekken. En vaak saven ;) Zo heb ik het ook gedaan rond dat level.

Het is juist wel handig als basis want je hebt alle vendors daar. Het echte verhaal begint daar pas.

[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 27-11-2015 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Beakzz schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 19:51:
[...]

Aan je sig te zien speel je op de pc? Dan is er ook een console commando die al dat gedoe overbodig maakt :)

setav 34b 10000000000 intypen bij je workbench.

Wel even bedenken dat die limiet er niet voor niets is dus als je ineens 10 x zoveel gaat bouwen dan zal je pc het niet leuk vinden :)
Maar op de console werkt dat niet, heb vanmiddag deze 'workaround' getest op de ps4 en collega helemaal happy

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UTMVMupPGImsLZQBNx6kZjjt/full.jpg

dat sims is best grappig :) maar heb een issue met verlichting; de lampjes werken niet, pas nadat ik ze in workshop mode verplaats(1mm) en dan gaan ze aan. heb connectors om de 2 blocks zitten en ruim voldoende power. kom ik later terug, zijn er weer andere lampen uit die pas aan gaan door ze te verplaatsen in workshop mode 8)7 lijkt mijn arduino wel :X

[ Voor 37% gewijzigd door himlims_ op 27-11-2015 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

-

[ Voor 100% gewijzigd door himlims_ op 27-11-2015 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Flagg schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 22:14:
[...]

Dat was nogal een anticlimax he? :D
ik wou het hutje gewoon graag terugvinden want ik was nieuwsgierig, was inderdaad niet wat ik er van verwachte :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyD_34
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-05-2021
Speelt iemand hem met xbone vanaf een SSD? Scheelt dat veel in laadtijden? Lijkt namelijk of die steeds langer worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
himlims_ schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 22:43:
[...]

dat sims is best grappig :) maar heb een issue met verlichting; de lampjes werken niet, pas nadat ik ze in workshop mode verplaats(1mm) en dan gaan ze aan. heb connectors om de 2 blocks zitten en ruim voldoende power. kom ik later terug, zijn er weer andere lampen uit die pas aan gaan door ze te verplaatsen in workshop mode 8)7 lijkt mijn arduino wel :X
Lichten zijn sowieso vaag, als ik een lamp op de buitenkant van een huis plak, geeft het aan de binnenkant licht. Vooral bij prefab shacks is dat waardeloos, want de planken geven geen schaduw. Dus als je aan de buitenkant een lamp ophangt, is heel het plafond binnen verlicht i.p.v. dat er een stukje verlicht is en de schaduw van de muur op het plafond valt.

Nu je zelf kunt experimenteren met lichtbronnen en plaatsen van objecten zie je pas hoe verschrikkelijk brak/ongeoptimaliseerd alles is. Modding helpt natuurlijk, maar hoeveel moeite had het geweest om het schaduw vlaggetje standaard overal aan te zetten, of met een optie in de graphics settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Wie het spel nu nog niet gespeeld heeft... hier een videootje van ik die het speel :+ Geen spoilers.

[YouTube: https://youtu.be/lwSg3kj5044]
De stommiteit op 10:45 is omdat ik een granaat wou gooien maar er geen had.

Een realistische video: op survival, zonder gemodde wapens, zonder knip- en plakwerk waardoor het er uit ziet alsof je iedereen kan one-shotten in VATS.

Dat mijn lichaam altijd verdwijnt is trouwens geen grafische glitch maar een stealth armor.

[ Voor 10% gewijzigd door YellowOnline op 28-11-2015 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmk
  • Laatst online: 14-09 20:17

jmk

Ik heb een aantal mods geïnstalleerd. Misschien ook voor jullie handig.
- Full Dialogue Interface (hier al besproken)

Mods voor veel betere inventory management:
- Better Item Sorting:
Better Sorting
Gebruik je ook de full dialogue mod dien je een versie te gebruiken die compatible is met die mod.
Ideaal om snel een keuze te maken tussen items die je bij je wil dragen of die je bewaart / verkoopt!
- Value per Weight indicator for container UI

- Improved Map with Visible Roads
Praktische map, de vanilla map is niet heel erg behulpzaam.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11
YellowOnline schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 09:26:
Wie het spel nu nog niet gespeeld heeft... hier een videootje van ik die het speel :+ Geen spoilers.

Dat mijn lichaam altijd verdwijnt is trouwens geen grafische glitch maar een stealth armor.
Hoe ben je aan dat Armor gekomen ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

-SaveMe- schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 10:50:
[...]

Hoe ben je aan dat Armor gekomen ?
Legendary drop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Laatst online: 08:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Heb ik er ook al tig van gevonden :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Vraagje, heb Danse op een supply line van Sanctuary naar een andere settlement, The Castle, gezet, maar wil 'm nu eigenlijk meenemen op een missie. Heb geen flauw idee waar ik die knul kan vinden :') . Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

jmk schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 10:19:
Ik heb een aantal mods geïnstalleerd. Misschien ook voor jullie handig.
- Full Dialogue Interface (hier al besproken)

Mods voor veel betere inventory management:
- Better Item Sorting:
[afbeelding]
Gebruik je ook de full dialogue mod dien je een versie te gebruiken die compatible is met die mod.
Ideaal om snel een keuze te maken tussen items die je bij je wil dragen of die je bewaart / verkoopt!
- Value per Weight indicator for container UI

- Improved Map with Visible Roads
Praktische map, de vanilla map is niet heel erg behulpzaam.
Dit is mijn lijstje - de jouwe staan er ook in:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/HHVVuoe1gO1O4Qpp9g0A7uVE/full.jpg

Overigens, voor de anderen die met mods en NMM spelen: er is een critical update van belang voor FO4 (& Skyrim).
Version 0.61.2

1. Bugfix: NMM will now provide better feedback when unable to check for Fallout4 ini edits, it also no longer prevents mod installation.
2. Bugfix: Fixed issue preventing NMM from properly installing .bsa file for Skyrim when using multiHD mode.
3. Bugfix: Fixed issue preventing NMM from properly installing .mp3 files.
4. Bugfix: Fixed an issue to preserve file links when disabling a mod that shares a file with another still enabled mod.
5. Bugfix: Fixed profile switch crash issue when checking for a plugin’s masters activation state.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:05

Kek

3flix

Hebben jullie ook dat je de hele dag door die liedjes van diamond city radio in je kop hebt...?

ik kan de bing crosby deuntjes wel dromen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Kek schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 12:41:
Hebben jullie ook dat je de hele dag door die liedjes van diamond city radio in je kop hebt...?

ik kan de bing crosby deuntjes wel dromen :s
Yup. Op een gegeven moment wordt dat iets wat saai. Ook die DJ die je continu hetzelfde hoort zeggen. Hier de perfecte oplossing: 74 extra nummers geheel in de FO stijl. Heerlijk! Weer een beetje verscheidenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:05

Kek

3flix

FloydRaalte schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 12:44:
[...]

Yup. Op een gegeven moment wordt dat iets wat saai. Ook die DJ die je continu hetzelfde hoort zeggen. Hier de perfecte oplossing: 74 extra nummers geheel in de FO stijl. Heerlijk! Weer een beetje verscheidenheid.
oh nice, ga ik proberen.

ja de DJ heeft een vrij klein repetoir, altijd dezelfde grinnik bij rocket 69, etc... :P

heb wel gemerkt dat na een bepaald level of als je in andere regios komt, er ineens nieuwe nummers bij komen.. (maar een paar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Kek schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 12:48:
[...]

oh nice, ga ik proberen.

ja de DJ heeft een vrij klein repetoir, altijd dezelfde grinnik bij rocket 69, etc... :P

heb wel gemerkt dat na een bepaald level of als je in andere regios komt, er ineens nieuwe nummers bij komen.. (maar een paar)
Je hebt meerdere radio stations maar die spelen volgens mij geen muziek (behalve Classical Radio) Je hebt bijvoorbeeld Silver Shroud Radio uit Goodneighbour maar dat is meer een quiz ofzo. Wanneer je die Travis van Diamond Radio dood maakt komt er iemand anders voor in de plaats. Een of ander jong ventje. Geen idee of hij net zo irritant is ;)

Het leuke is wel dat wanneer je baanbrekende quests hebt gehaald, dat Travis daar dan ook over praat. Zoals dat er iemand in een Vault Suit uit Vault 111 is gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:57
FloydRaalte schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 12:59:
[...]

Je hebt meerdere radio stations maar die spelen volgens mij geen muziek (behalve Classical Radio) Je hebt bijvoorbeeld Silver Shroud Radio uit Goodneighbour maar dat is meer een quiz ofzo. Wanneer je die Travis van Diamond Radio dood maakt komt er iemand anders voor in de plaats. Een of ander jong ventje. Geen idee of hij net zo irritant is ;)

Het leuke is wel dat wanneer je baanbrekende quests hebt gehaald, dat Travis daar dan ook over praat. Zoals dat er iemand in een Vault Suit uit Vault 111 is gelopen.
KeK bedoelde dat er meer nummers op diamond radio draaien als je level hoger wordt en dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Ik krijg alleen maar butt legendary drops ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

v0dka schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 15:29:
Die twee statements zijn nauwkeurig, maar gaan dan wel over de nabijheid van de reactor. In het gebouw zijn plekken waar je inderdaad niet kunt fotograferen zonder trucs en waarbij je levensverwachting ook opeens zeer kort wordt.

Maar goed, het verhaal van Fallout is toch best wat anders dan dat in Tsjernobyl, dus de discussie is wat overbodig.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2015 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-09 16:40
Playa del C. schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 14:23:
[...]

KeK bedoelde dat er meer nummers op diamond radio draaien als je level hoger wordt en dat klopt.
Volgens mij zijn dat alleen de "nieuwe" nummers van Magnolia, die alleen op de radio komen als je in Goodneighbour bent geweest. Dat zijn volgens mij vijf nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:51

Fordox

00101010

Na 3 dagen en 8 uur op level 51 heb ik het spel uitgespeelt :)

En ik vind het einde totaal niet voldoenend op de manier hoe ik hem heb gespeelt.

major spoiler:
spoiler:
Ik heb de institute gespeeld als een good guy. Shaun ging dood en een cutscene, en thats it. Ik had verwacht dat je de echte intenties van de institute kreeg te zien en dat ze je probeerde te vermoorden, maar nee. Ook geen fast forward voor een paar 100 jaar later om te laten zien wat de institute heeft gedaan met de commonwealth, echt niks! verschrikkelijk! Het is niet eens een open einde. Zonde :(

Nu voor de replay in een andere faction. Ik denk aan de Railroad of de minutemen. Hopelijk is dat eind leuker.
Ik ga m wel direct op very hard gooien en een paar levels omhoog, ik heb geen zin om te beginnen zonder lcokpicking :p

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09 11:14
Fordox schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 17:50:
Na 3 dagen en 8 uur op level 51 heb ik het spel uitgespeelt :)

En ik vind het einde totaal niet voldoenend op de manier hoe ik hem heb gespeelt.
Ik had precies hetzelfde gevoel, achja zal nog wel verandering in komen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

"Legendary Super Mutant Butcher (doodshoofdje)"

2 Mini Nukes

-> Mutated

3 Mini Nukes

Nou :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

YellowOnline schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 18:22:
"Legendary Super Mutant Butcher (doodshoofdje)"

2 Mini Nukes

-> Mutated

3 Mini Nukes

Nou :-/
Die doe ik met een 10mm pistooltje. :+ nou okay misschien laatste stukje met mijn shotgun. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
spoiler:
Zojuist die Sat Array gecleared, Fat Man buitgemaakt, zojuist een tweede gevonden.
Wat vet zeg. Zometeen weer eens verder kijken wat er te doen is.

[ Voor 6% gewijzigd door SavageBrother op 28-11-2015 23:03 ]

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:57
Na 96 uur op level 49 de main quest afgerond. Ben erg tevreden. Ik heb nog wel dingen die ik wil doen, maar toch krijg ik een beetje het gevoel dat ik klaar ben met het spel. Heb alles wel gezien, behalve de nu voorspelbare andere eindes.
Top spel! Alleen grafisch valt het iets tegen, maar daar heb ik me tijdens het spelen niet aan gestoord.
Ik heb de season pass gekocht (mijn geld) dus ik hoop dat er vrij snel goede nieuwe content bij komt.
Ik ga in ieder geval nog uren bezig met settlements en verkennen/clearen van de rest van de map. Heb nu 70 cleared/220 ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Ik heb de indruk dat het spel en de textures er minder uitzien na het installeren van de nieuwe Radeon Crimson driver suite .... kan het nu nooit eens OK zijn daar bij AMD ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*
SideShow schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 18:56:
Ik heb de indruk dat het spel en de textures er minder uitzien na het installeren van de nieuwe Radeon Crimson driver suite .... kan het nu nooit eens OK zijn daar bij AMD ?
Gelukkig is het bijna altijd wel goed.

[ Voor 71% gewijzigd door Chaoss op 29-11-2015 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

ThomasXIV schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 11:14:
Vraagje, heb Danse op een supply line van Sanctuary naar een andere settlement, The Castle, gezet, maar wil 'm nu eigenlijk meenemen op een missie. Heb geen flauw idee waar ik die knul kan vinden :') . Iemand een idee?
open console en dan player.moveto 0005DE4D
dan fast travel je naar zijn locatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Freakiebeakie schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 21:08:
[...]

open console en dan player.moveto 0005DE4D
dan fast travel je naar zijn locatie
Zit op de xdoos, dus dat werkt niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 van de beter en bijzondere wapens van de game een geweer waar mee je mensen bevriest en of in 1 keer opblaast. Je komt hem als het goed is aan het begin van de game tegen en je vault (kluis/bunker) waar je zat opgesloten. alleen kan je hem dan nog niet openen je moet hier voor picking skil (de skill waarmee je sloten opent) op master level hebben. Naar mijn mening is het 1 van de betere en leuke wapens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 21:23:
1 van de beter en bijzondere wapens van de game een geweer waar mee je mensen bevriest en of in 1 keer opblaast. Je komt hem als het goed is aan het begin van de game tegen en je vault (kluis/bunker) waar je zat opgesloten. alleen kan je hem dan nog niet openen je moet hier voor picking skil (de skill waarmee je sloten opent) op master level hebben. Naar mijn mening is het 1 van de betere en leuke wapens.
Als je Dogmeat welke je al snel vindt in dat hokje opsluit en hem dan een item laat fetchen, pakt 'ie hem voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar mogen ook tags omheen. Laat iedereen het lekker zelf ontdekken :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2015 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Wat "gebeurt" er eigenlijk concreet als je een legendary tegenkomt en er mee aan het vechten bent en je krijgt het bericht " bla bla mutated" ?

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

ScrooLoose schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 21:47:
Wat "gebeurt" er eigenlijk concreet als je een legendary tegenkomt en er mee aan het vechten bent en je krijgt het bericht " bla bla mutated" ?
Major spoiler!

/sarcasm

spoiler:
Health komt terug, althans, dat is het enige wat ik merk. Heb niet het idee dat ze sterker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Dat had ik ook opgemerkt maar ik dacht er moet vast iets meer aan de hand zijn :Y

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ScrooLoose schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 21:47:
Behoorlijk irritant dat hij daarna zijn leven weer hersteld krijgt als je het mij vraagt.
Ik had een raider welke muteerde maar omdat ik nagenoeg geen ammo meer had werd dit een enorm oneerlijk gevecht. Uiteindelijk maar weg gerend 8)7
Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 21:49:
[...]

Waarom zouden mensen dat niet zelf willen uitzoeken? Dat is toch juist de lol van een vrij spel als Fallout - eindelijk eens niet aan het handje genomen worden en zelf kunnen ontdekken?
Als je dat wilt is dat natuurlijk je goed recht maar dan heb je gewoon niet zoveel te zoeken in een topic over dit soort games. Juist dit soort games zijn zo omvangrijk dat er bepaalde dingen met elkaar gedeeld worden.

Alleen als die dingen dan een verhaal kunnen verpesten horen ze naar mijn inziens tussen spoiler tags thuis.

Maar goed jij hebt duidelijk een andere mening en dat geeft niet maar om nou continu te gaan roepen dat jij het wel tussen spoiler tags had willen zien is simpelweg niet nodig.

[ Voor 23% gewijzigd door Donstil op 28-11-2015 21:59 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Ik skip dat soort dingen gewoon. Zodra ik het idee heb dat er gaat worden gespoilerd skip ik gewoon de hele post. Zoals de 10 hierboven mij (ik skip geneuzel ook :P)
Speel het spel overigens geheel met een zwaardje. Gewoon lekker rennen en dan inhakken op die lui. Voor grotere vijanden pak ik mijn plank en ga ik daarmee meppen. Alleen met dat kasteel heb ik even drie keer mijn fat man gevuurd. Gaat prima zo :) Nooit problemen met ammo te kort.
Ben overigens nog niet verder dan aankomen in de stad gekomen met main quest. Veels te druk bezig geweest met van hot naar her rennen en random quests doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Caelorum schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 23:05:

Alleen met dat kasteel heb ik even drie keer mijn fat man gevuurd. Gaat prima zo :)
Rotstuk was dat idd. Kwam daar rond de level 10 aan om dat de quests die daarnaar toe leiden poepsimpel zijn en ben keihard afgemaakt. Op level 19 (geloof ik) ging het beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Laatst online: 14-09 20:17

jmk

Ik merk dat het spel in het zuiden behoorlijk moeilijk wordt.

Normaal clear ik alle locaties waar ik kom maar nu ben ik expres om een gebied met Milelurks gelopen. Die hebben hele agressieve familieleden soms.

Het valt me op dat de huizen, bouwvallen en snelwegen met heel veel aandacht en vernuft zijn gemaakt. Petje af voor de game designers. Het maakt het heel leuk om te bedenken waar je het beste je aanval kan beginnen. Het beloont ook echt er goed over na te denken. Vervolgens moet je echt goed nadenken hoe je overal komt om alles goed te looten. Het voelt na 30 uur spelen totaal niet aan als generiek. Het feit dat je op bijna alle daken kan komen geeft je een enorm gevoel van vrijheid.

Ik hoop dat als Bethesda straks met tools komt voor de community dat het makkelijk is zulke prachtige locaties te maken. Dan kunnen we onze lol niet op.

Je kan trouwens ook enorm veel mazzel hebben in dit spel. In plaats van dat ik met heel veel moeite een locatie moest clearen van supermutants trof ik een zwaargewonde deathclaw aan en 10 dode supermutantls. :)

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 12:54
Ze hebben de engine niet veel verbeterd merkte ik vandaag wel. Had de quest met de USS Constitution gedaan. Komt aan op de nieuwe locatie, ik daarheen en ff rondkijken naar de omgeving. Uiteraard wat ver weg is in laag detail maar inzoomen met een scope hielp niets. Jammer, dat zit er al vanaf FO3 in, zou nou toch echt wel eens aangepakt mogen zijn.

Daarnaast is het respawnen van items ook mateloos irritant. Zoveel zelfs dat het mij uit de immersion haalt. Net een area gecleared, fast travel naar sanctuary en terug en er liggen alweer items.

Voor de rest vermaak ik mij toch prima. Ben nog niet echt met de main quest bezig maar dat hoeft ook niet zo nodig.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
NitroX infinity schreef op zondag 29 november 2015 @ 00:59:
Ze hebben de engine niet veel verbeterd merkte ik vandaag wel. Had de quest met de USS Constitution gedaan. Komt aan op de nieuwe locatie, ik daarheen en ff rondkijken naar de omgeving. Uiteraard wat ver weg is in laag detail maar inzoomen met een scope hielp niets. Jammer, dat zit er al vanaf FO3 in, zou nou toch echt wel eens aangepakt mogen zijn.

Daarnaast is het respawnen van items ook mateloos irritant. Zoveel zelfs dat het mij uit de immersion haalt. Net een area gecleared, fast travel naar sanctuary en terug en er liggen alweer items.

Voor de rest vermaak ik mij toch prima. Ben nog niet echt met de main quest bezig maar dat hoeft ook niet zo nodig.
Dat respawnen komt volgens mij doordat van de meeste 'random' items de status niet wordt bijgehouden in je save file. Anders zou die echt idioot groot worden (vooral op de console niet handig). Dus die worden gewoon opnieuw gerandomiseerd.

En ja dat van dat lage detail op afstand merkte ik ook al toen ik vanaf de bunker hill toren probeerde te snipen. Ziet er niet uit inderdaad. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Nou ja, als het spel wel hoog detail weergaf als je door een scope keek dan kreeg je waarschijnlijk minimaal een stotter in je framerate. En als iets voor veel mensen reden is om moord en brand te schreeuwen dan is het dat wel. Jammer maar helaas, er zullen vast mods voor komen. Je moet je ook bedenken dat in veel van deze games optimalisatie als alleen renderen wat je "ziet" niet echt een optie is, in principe word alles om je heel gerenderd. Fallout heeft trouwens ook een dubbele vloer, onder de normale wereld zit nog een hele tweede laag vloer met texture, dit heeft ook een leuke tax op je GPU tot gevolg.

Daarnaast even over de spoilers, ik denk dat je zelf moet inschatten wat in een spoilertag moet en wat niet. Het blijft een topic over een spel waarbij je eigenlijk alles zou moeten spoileren om niks van het geheel weg te geven voordat je zelf gespeeld hebt. Het is al vaker zo erg geweest dat 3/4de van de pagina zwart was met spoilerberichten. Wat mij betreft mogen grote spoilers zoals het einde, top-gear (no pun intended), en andere main quest (dus Minutemen, BoS, Institute, Railroad quests die ook echt wat voorstellen. Niet de "Clear this of that" quests) tussen spoiler-tags. Andere zaken zoals een basaal power-armor, de wapens waar je er 55 per uur van kan vinden en bepaalde niet-interessante sidequests hoeven dan wat mij betreft niet tussen spoilertags.

Kom op, ik snap dat niet alles bekend moet zijn, maar een aantal dingen moeten gewoon kunnen. Anders heeft dit topic ook weinig nut.

Wil je een écht geheel ge-spoiler-tagde verhaallijn volgen? Je eigen leven is een hele goede, die verhaallijn weet niemand.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer, dat zit er al vanaf FO3 in, zou nou toch echt wel eens aangepakt mogen zijn.
Het is totaal anders dan in Fallout 3. Daar was de view distance, zelfs met handmatig getweakte instellingen om voor Fallout 3-standaarden belachelijk ver te kunnen kijken, ontzettend klein. In Fallout 4 hoef je niets aan te passen en kan je de volledige range van je sniper rifle gebruiken. Uiteraard zijn de objecten aan het einde van de range minder gedetailleerd, maar je kunt tenminste op die afstand zien en werken.

Wat dat betreft is Fallout 4 echt een wereld van verschil met 3. Daarin was als sniper spelen geen echte optie, nu wel.
kuusj98 schreef op zondag 29 november 2015 @ 01:34:
Fallout heeft trouwens ook een dubbele vloer, onder de normale wereld zit nog een hele tweede laag vloer met texture, dit heeft ook een leuke tax op je GPU tot gevolg.
Dat zijn allemaal lageresolutie-textures. Deze zie je van veraf, pas dichtbij wordt de bovenste laag geladen en gerenderd.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2015 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

GekkePrutser schreef op zondag 29 november 2015 @ 01:27:
[...]

Dat respawnen komt volgens mij doordat van de meeste 'random' items de status niet wordt bijgehouden in je save file. Anders zou die echt idioot groot worden (vooral op de console niet handig). Dus die worden gewoon opnieuw gerandomiseerd.
On the other hand, een iets groter beestje dat ik gemold heb
spoiler:
Swan op dat kerkpleintje
ligt nog op exact dezelfde plaats en dezelfde manier nu (lvl 39) als toen ik hem heb neergelegd (lvl 12 denk ik).

Dat verwacht ik eigenlijk niet van een (RPG) shooter, maar het was wel verrassend om te zien !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:03
http://www.pcgameshardwar.../News/Texturmods-1179295/

Voor diegenen die een wat mooiere Fallout willen.
Aber in Deutsch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Phuncz schreef op zondag 29 november 2015 @ 07:56:
[...]

On the other hand, een iets groter beestje dat ik gemold heb
spoiler:
Swan op dat kerkpleintje
ligt nog op exact dezelfde plaats en dezelfde manier nu (lvl 39) als toen ik hem heb neergelegd (lvl 12 denk ik).

Dat verwacht ik eigenlijk niet van een (RPG) shooter, maar het was wel verrassend om te zien !
hehehe
spoiler:
ik schrok me de eerste keer kapot want ik stond zowat naast hem in het water toen hij opstond. ben als een gek rond dat meertje gaan rennen en heb geprobeerd om hem te killen maar ik was op dat moment te laag lvl en ik speel op survival dus ben later terug gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
kuusj98 schreef op zondag 29 november 2015 @ 01:34:
[...]
Je moet je ook bedenken dat in veel van deze games optimalisatie als alleen renderen wat je "ziet" niet echt een optie is, in principe word alles om je heel gerenderd. Fallout heeft trouwens ook een dubbele vloer, onder de normale wereld zit nog een hele tweede laag vloer met texture, dit heeft ook een leuke tax op je GPU tot gevolg. [...]
Dat hebben zowat alle spellen tegenwoordig. Overigens rendert fallout echt niet zomaar alles om je heen. Wel alles in je viewcone, lijkt het, geen rekening houdend met objecten die achter (dynamische) objecten staan. Is wel wat lastig zien. Zal binnenkort eens proberen uit te vogelen wat ze precies doen, als ik tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
Caelorum schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 23:05:
Ik skip dat soort dingen gewoon. Zodra ik het idee heb dat er gaat worden gespoilerd skip ik gewoon de hele post. Zoals de 10 hierboven mij (ik skip geneuzel ook :P)
Speel het spel overigens geheel met een zwaardje. Gewoon lekker rennen en dan inhakken op die lui. Voor grotere vijanden pak ik mijn plank en ga ik daarmee meppen. Alleen met dat kasteel heb ik even drie keer mijn fat man gevuurd. Gaat prima zo :) Nooit problemen met ammo te kort.
Ben overigens nog niet verder dan aankomen in de stad gekomen met main quest. Veels te druk bezig geweest met van hot naar her rennen en random quests doen.
Ik wil de game ook nog een keer met een meleebuild doorlopen. Maar jij hebt dus geen problemen met je health begrijp ik? In sommige gebieden staan ze namelijk vanaf verschillende kanten op je te vuren en je kunt er maar een tegelijk neer meppen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Ik killde gisteren met mijn level 30 een level 61 legenadary savage deathclaw! Ik zat gesneakt en hij zag me niet. Ging vlak langs me. Hartslag op 100 ;) Twee hits van mijn .50 sniper en hij was niet meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 07:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Modbreak:Alle offtopic posts over het wel/niet gebruik van spoilers ben ik aan het weghalen

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Modbreak:Globale spoiler beleid vanaf heden:
-Details over de mainquest of grote sidequest -> spoilertag
-Locatie van "one of a kind" wapens -> spoilertag
-Locatie van reguliere vijanden wapens etc -> spoiler niet nodig.

Er is voor spoiler gebruik geen officiële richtlijn het komt voor al aan op jullie eigen common sense. Vooral bij een RPG is dit erg lastig, iedereen speelt de gamers, in een andere volgorde etc. Eigenlijk kun je bij een RPG alles wel tussen spoilertags zetten maar dat maakt het topic onbruikbaar en doelloos.

Twijfel je over een post doe dan een rapport van de desbetreffende post en ga vooral niet een discussie starten of iets wel/niet spoiler waardig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik ben nu level 25, nog steeds op Survival, en nu begint het echt lastig te worden voor me. Ik heb bijna geen ammo meer en 1 op 4 tegenstanders is legendary en/of met een doodshoofdje. Iemand moet mij toch uitleggen hoe iedereen die hier one- of two-shot ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

YellowOnline schreef op zondag 29 november 2015 @ 15:13:
Ik ben nu level 25, nog steeds op Survival, en nu begint het echt lastig te worden voor me. Ik heb bijna geen ammo meer en 1 op 4 tegenstanders is legendary en/of met een doodshoofdje. Iemand moet mij toch uitleggen hoe iedereen die hier one- of two-shot ...
specialiseren in bepaalde soorten wapens.

Gebruik zelf vooral niet automatische rifles, daar heb je de perk "riflemen" voor, die heb ik nu op 3 sterretjes en dan doet de perk +60% dmg en ignore 20% armour, dat scheelt aardig.
Ik ben nu zelf lvl 18 en op de bovenste helft vd map heb ik met de meeste vijanden geen moeite, zuidelijker worden de vijanden lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Same, ik heb me vooral gericht op rifles en scoped, hiermee one-shot ik heel veel beesten. Zeker met de meeste wapens max-spec gemodded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

YellowOnline schreef op zondag 29 november 2015 @ 15:13:
vijanden met een skull houdt in dat ze een aantal lvls hoger zijn dan jij, dus ben je in een deel van de map waar je nog niet thuis hoort. ik ben nu zelf lvl 32 survival difficulty en ik heb ook wel weinig ammo maar red me nog prima. Power armor en de perk dat je meer ammo vind ( en gewoon heel goed zoeken) en je komt er wel :p.
ikzelf heb ook van bijna elk kaliber wel een wapen op zak dus mocht ik door mijn .45 ammo heen zijn pak ik .50 enz. veel spullen verkopen en ammo kopen doe ik ook veel.

[ Voor 10% gewijzigd door Freakiebeakie op 29-11-2015 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Freakiebeakie schreef op zondag 29 november 2015 @ 17:00:
[...]

vijanden met een skull houd in dat ze een aantal lvls hoger zijn dan jij, dus ben je in een deel van de map waar je nog niet thuis hoort. ik ben nu zelf lvl 32 survival difficulty en ik heb ook wel weinig ammo maar red me nog prima. Power armor en de perk dat je meer ammo vind ( en gewoon heel goed zoeken) en je komt er wel :p.
ikzelf heb ook van bijna elk kaliber wel een wapen op zak dus mocht ik door mijn .45 ammo heen zijn pak ik .50 enz. veel spullen verkopen en ammo kopen doe ik ook veel.
Ik speel zonder power armor :p Gewoon omdat ik het niet leuk vind - dat gedoe met die power cores maakt mij nog minder geneigd ze te gebruiken.

Overigens, voor wie de Silver Shroud al achter zich heeft:
spoiler:
Zelfs met de charisma check, V.A.T.S en een cocktail van jet, psycho en med-x kan ik Kent Connely echt niet redden :( 5 keer geprobeerd.

Maar ja, misschien omdat ik niet echt one-shotten kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

YellowOnline schreef op zondag 29 november 2015 @ 17:06:
[...]

Ik speel zonder power armor :p Gewoon omdat ik het niet leuk vind - dat gedoe met die power cores maakt mij nog minder geneigd ze te gebruiken.

spoiler:
Zelfs met de charisma check, V.A.T.S en een cocktail van jet, psycho en med-x kan ik Kent Connely echt niet redden :( 5 keer geprobeerd.

je moet het volgens mij met praten doen.

power armor is ook niet echt een must hoor, (het fusion core probleem snap ik niet zo want ik vind er echt zat om continue in me PA rond te lopen.)
beste tip is volgens mij heel goed zoeken en verkennen van je omgeving. ik ben tot lvl 20 alleen maar rondom Sanctuary gebleven en steeds verder weg gaan zoeken. veel aan je settlements werken lvled ook lekker

[ Voor 23% gewijzigd door Freakiebeakie op 29-11-2015 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 08:57
[...]

spoiler:

spoiler:
met wat praten kun het ervoor zorgen dat die boos wordt en eerst jou aanvalt, best ruig gevechtje maar dan schieten ze kent niet aan gort. Lukte mij overigens ook niet om het gevecht te voorkomen.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anvesi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-03-2024

Anvesi

What you did there, I see it.

[...]

spoiler:

Ik ben van mening dat dit niet mogelijk is. Heb het 30 minuten geprobeerd en daarna maar opgegeven...

Ach, aan het einde van de dag had ik de beloning al en daar deed ik het orgineel voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 08:57
Je kunt hem wel redden. Bij mijn versie we
Iig :)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 16:01
Fiole schreef op zondag 29 november 2015 @ 17:31:
[...]

Ik ben van mening dat dit niet mogelijk is. Heb het 30 minuten geprobeerd en daarna maar opgegeven...

Ach, aan het einde van de dag had ik de beloning al en daar deed ik het orgineel voor
spoiler:
je moet aangeven: kill me first. Dan schieten ze hem niet gelijk dood maar komen ze op jouw af eerst :)

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Fiole schreef op zondag 29 november 2015 @ 17:31:
[...]

Ik heb het heeeull vaak geprobeerd. Het lukte me als volgt;

spoiler:
In de lift gelijk stealth boy nemen, daarna een critical headshot op die vent met het sterkste wapen wat je hebt via VATS (in mijn geval een 5 cranck Laser Musket, goed voor 5x44 dmg in 1 schot, plus nog critical) en DIRECT daarna (dus ook nog in dezelfde VATS) Avery met alles wat je hebt raken. Nadat je dat hebt gedaan gelijk een Jet nemen, je hebt geen seconde te verliezen dus ik zou dat met je PIPboy doen. Heb toen snel een shotgun gepakt en haar neergeknald, de raiders doen Kent niks dus die kun je daarna aanpakken.

Het is echt verdomd veel werk, heb er ook wel een half uur over gedaan denk ik, maar dan heb je ook wat :P

E: Oh, het kan blijkbaar ook via praten... Heb daar niet eens op gelet :'). Het zonder praten doen geeft trouwens wel veel voldoening moet ik zeggen :P.

Power Armor gebruik ik ook niet heel veel... Als ik het ergens tegenkom trek ik het aan en neem ik het mee, maar structureel laat ik 't staan. Gaat wel verandering in komen, barst echt van de cores op het moment.

[ Voor 14% gewijzigd door Thomas op 29-11-2015 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-08 11:56
Ben net over de lvl 20 heen en probeer beetje een stealthy pistol/rifle build te maken. Speel de laatste 5 lvls vooral met een .50 silenced pipe revolver. Voor een brak pipe weapon niet slecht :D Meer dmg dan bijna al mijn andere guns.

Had alleen mijn character niet slim aangemaakt. Laatste 4 lvls in CHR moeten stoppen voor Local Leader en vrees dat ik nu ook hetzelfde met LCK moet doen voor crit banker. Zonde van alle leuke perks die ik nu niet kan pakken.

Vraagje: Ik speel het liefste alleen of met dogmeat. Uiteraard vind ik het wel leuk om alle content te zien en iig alle followers te unlocked die ik tegenkom. Ga ik content / quests / items missen als ik die followers niet meeneem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CU2morO schreef op zondag 29 november 2015 @ 18:14:
Vraagje: Ik speel het liefste alleen of met dogmeat. Uiteraard vind ik het wel leuk om alle content te zien en iig alle followers te unlocked die ik tegenkom. Ga ik content / quests / items missen als ik die followers niet meeneem?
In Fallout betekent kiezen voor het een bijna altijd ergens anders iets niet meekrijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 06:40
Volgens mij heeft iedere companion as usual hun eigen missies. Ben nog geen situaties tegengekomen dat ik een npc aansprak en omdat ik toevallig companion X mee had dat dan een missie startte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

[...]

spoiler:

spoiler:
Was bij mij geen enkel probleem, Kellogs gun, en vats was voldoende om die pipo achter kent om te leggen en dan zsm de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Lekker Ventje schreef op zondag 29 november 2015 @ 10:49:
[...]
Ik wil de game ook nog een keer met een meleebuild doorlopen. Maar jij hebt dus geen problemen met je health begrijp ik? In sommige gebieden staan ze namelijk vanaf verschillende kanten op je te vuren en je kunt er maar een tegelijk neer meppen.
Geen problemen als je je build goed hebt. Ik storm echt van de ene vijand naar de andere. Doe je dat door een klein beetje dekking te zoeken onderweg heb je een gebied zo leeg.
Voor echt melee moet je wel zware armour, veel action points hebben en een goed wapen. Dan red je het wel :) health is een kwestie van je special points op orde hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijn91
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-09 17:41
Ik heb een hele vervelende bug op de PS4 bij de missie: Confidence Man

spoiler: Quest Confidence Man
Ik ben al zover dat Travis op de plek van de missie staat te wachten. Samen met hem ga ik naar binnen om Vadmin te redden. Ik kan de guards uitschakelen binnen maar Bull en Gouger, respawnen continu het dus onmogelijk om hun uit te schakelen daarnaast kan ik Vadim ook niet bevrijden.. Onmogelijk om deze missie te voltooien. Ik heb op internet gelezen dat je een oude save game moet laden die terug gaat naar: de bar in Diamond City voor het gevecht (bar fight). Maar ik heb deze save game niet, omdat ik na de bar fight honderd andere dingen ben gaan doen... Iemand een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlena
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12:17
[...]

spoiler:

spoiler:
Ik heb hem overtuigd om eerst mij te verslaan voordat hij Kent Connely omlegt. dat werkte en Kent was zo doende gered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:37
the glowing sea oplopen zonder bescherming is best wel.... dom. slik me een berg rad-x en rad away kom je ook nog allemaal exotische beesten tegen. met andere woorden, waarom heb ik zo'n dood wens in dit spel
Pagina: 1 ... 24 ... 53 Laatste

Let op:
Globaal spoiler beleid

-Details over de mainquest of grotere sidequest -> spoilertag
-Locatie van "one of a kind" wapens -> spoilertag
-Locatie van reguliere vijanden, wapens etc -> spoiler niet nodig.

Gebruik vooral je gezonde verstand!