• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 21:12

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

T-homas schreef op donderdag 26 november 2015 @ 12:54:
Ik ben denk ik 45-50 uur onderweg in het spel, en heb ongeveer 440 inventory. Ik neem handige items mee die enigzins waardevol zijn en ga zo iedere 1-1,5uur terug om mijn junk te storen. Verder heb ik 4 wapens effectief gemod aangezien je niet heel veel meer nodig hebt en behoorlijke lekkere armor (naar mijn mening). Nog nooit de behoefte gehad om alles wat er ligt mee te nemen en nog niet eens één vendor opgezocht.. En heb meer dan genoeg aan materials voor mijn behoeften.
Heb mijn settlements niet meer dan het minimum gegeven, en heb één settlement als mijn basis met alles erin wat ik nodig heb.
Verder heb ik ook mijn PA verder in de game achterwege gelaten omdat ik het niet meer effectief vond..
Tsja of je carrycapacity groot genoeg is ja of nee dat ligt natuurlijk geheel aan je speelstijl. Je bouwt zo te lezen niet veel en je hebt ook geen extra kosten aan je PA aangezien je die achterwege hebt gelaten. Dan heb je ook geen materialen nodig en laat je die dus liggen. Ik pak veel materialen op zoals lightbulbs, typewriters, deskfans etc. Ik doe dan ook veel met het bouwgedeelte en Power Armor. In Sanctuary staat een flinke garage/loods met 15 (bijna) volledige Power Armors inclusief 15 PA workbenches. Verder probeer ik alle Armors zoveel mogelijk uit te breiden wat een vermogen kost. Ikben dus een echte hoarder :P

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00
Verdwijnt dan ook de [CLEARED] tag van de kaart?

• FloydRaalte

FloydRaalte

Ries schreef op donderdag 26 november 2015 @ 13:29:
Daar ben ik nog niet over uit. Niet alle locaties hebben een [CLEARED] icoontje wanneer je ze hebt gehad. Ik vermoed dat juist de [CLEARED] locaties leeg blijven omdat hier vaak iets speciaals te halen/te doen valt. De andere locaties die geen [CLEARED] icoontje krijgen worden volgens mij na een bepaalde tijd als cell gereset.

Edit: lees dit op redit:
Respawn time is 7 days (game time) for normal areas, 20 days for cleared dungeons. It seems like you have to stay away from the areas though or the timer will reset every time you visit.

[ Voor 17% gewijzigd door FloydRaalte op 26-11-2015 13:34 ]

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-08 16:56
Stampertjen schreef op donderdag 26 november 2015 @ 12:48:
[...]

Iemand die hier even op kan reageren? ik merk ook dat ik bepaalde zaken zoals holotapes nu ook terug kan gaan halen op plaatsen waar ze de eerste keer lagen.
Hoi, ja dat duurt een maand in-game tijd dan spawnt er weer gear en vijanden. Het past zich ook aan op je level op het moment dat je er, weer, komt.
Ries schreef op donderdag 26 november 2015 @ 13:29:
Ja, als je na de maand in-game tijd er weer komt en vijanden aantreft. Tot je die plek weer bezoekt, blijft er cleared staan, ook al zijn er dan weer nieuwe gespawnd.

Dat was een lelijke verrassing de eerste keer hahaha. :D

[ Voor 3% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 26-11-2015 13:34 ]

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Beakzz schreef op donderdag 26 november 2015 @ 12:19:
[...]

Ik snap hem wel. Gisteren in het fort ook gebruikt alleen maar omdat het kon. Mijn hond liep al dagen met dat ding in zijn buik dus ik kon ook de waardering in zijn ogen lezen dat het toch allemaal niet voor niets was :+
Ik heb hem nog nooit gebruikt :o
Vanavond maar eens uit de kast trekken.
Rondstompen in mn blote reet met een fatman tussen de mutants bij zo'n array.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

• T-homas
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-11-2024
FloydRaalte schreef op donderdag 26 november 2015 @ 13:29:
[...]

Tsja of je carrycapacity groot genoeg is ja of nee dat ligt natuurlijk geheel aan je speelstijl. Je bouwt zo te lezen niet veel en je hebt ook geen extra kosten aan je PA aangezien je die achterwege hebt gelaten. Dan heb je ook geen materialen nodig en laat je die dus liggen. Ik pak veel materialen op zoals lightbulbs, typewriters, deskfans etc. Ik doe dan ook veel met het bouwgedeelte en Power Armor. In Sanctuary staat een flinke garage/loods met 15 (bijna) volledige Power Armors inclusief 15 PA workbenches. Verder probeer ik alle Armors zoveel mogelijk uit te breiden wat een vermogen kost. Ikben dus een echte hoarder :P
Kijk dat verklaart al veel speelstijl speelt hier dus een grote rol in ^^. Ik heb 2 PA workbenches waarvan eentje is gevuld met een X-01 een met een 2e lege ernaast voor waar nog een X-01 in moet komen. Misschien dat ik later nog wel wat meer met settlements ga doen maar ben altijd meer een lonewolf en roamer geweest. En vind het daarom ook fijn dat ik met mijn 5 guns, één base en zonder PA gewoon het spel kan spelen zoals ik zelf wil. En vind het dan ook leuk om te zien hoe anderen PA horden en iedere settlement vol bouwen.

• Divak
  • Laatst online: 12-09 15:00
Ik vind de X-01 maar verschrikkelijk lelijk trouwens, verschrikkelijke helm en veel te bolle rug :D
Gebruik als torso en helm gewoon de T60, armen en benen doe ik wel X-01 voor de stats :)

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 18:55

watercoolertje

Untertitel

Tweakarim schreef op donderdag 26 november 2015 @ 12:00:
Wat een lekker spel is dit toch. Gister moest ik een huis onderzoeken en eenmaal binnen hoor ik onheilspellend gestamp, de muren schudden, plafond komt bijna naar beneden. Eenmaal boven zie ik wie dit veroorzaakt, een mega deathclaw.
Dat is dan ook best wel een eng stukje, ik had niks sterks bij me, maar ben boven wel even gaan kijken en daarna hard weggerend, kom later wel terug xD
spoiler:
Witchcraft church toch?

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

• T-homas
Ries schreef op donderdag 26 november 2015 @ 13:46:
Ik vind de X-01 maar verschrikkelijk lelijk trouwens, verschrikkelijke helm en veel te bolle rug :D
Gebruik als torso en helm gewoon de T60, armen en benen doe ik wel X-01 voor de stats :)
Ik heb sowieso niet zoveel met de PA's maar ben het inderdaad met je eens dat de T60's er beter uit zien. Echter vind ik mijn heavy combar armor wel drama, heb het gevoel of het belachelijk uit verhouding is... Misschien dat als ik thuis ben wel een paar screens kan sturen..

• parkeermeter
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-08 13:33
Weet iemand of je ook echt klaar kan zijn met dit spel?
heb de main storyline klaar denk ik, ben nu de laatste quests aan het afronden.
maar heb het idee dat ik nu alleen random gegenereerde quests aan het doen ben.. ze zijn vrijwel allemaal hetzelfde.

spoiler: alleen lezen als je main story klaar is.
Ik heb de railroad geholpen. brotherhood of steel opgeblazen en uiteindelijk ook the institute genuked.
de losse quests vrijwel allemaal gedaan denk ik, maar ik krijg nog heel veel quests van the minutemen die echt saai worden want het is telkens hetzelfde. help deze settlement met ghoul problem, clear deze area voor nieuwe settlement etc. zit daar echt een eind aan?

en met railroad hetzelfde.. BoS en institute zijn kapot, maar nu krijg ik telkens quests help deze synth, hier is nog een cache etc.. weer de vraag; zit hier ook een eind aan?

heb het idee dat ik gewoon bezig gehouden word...

heb me overigens verder prima vermaakt met deze game :)
wat ik wel jammer vind is dat vrijwel alles om the synths en the institute draait.
elke faction om het zo maar ff te noemen (railroad, institute, BoS) het gaat allemaal om de synths. en als je de een helpt sluit je daarmee de ander uit.
ik had liever zoiets gezien als de guilds uit skyrim.. die hadden allemaal hun eigen storyline en hun eigen problemen. je kon eigenlijk met 1 character alle guilds quests doen.

• FloydRaalte

FloydRaalte

Je kunt natuurlijk ook die mod installeren die de X01 qua graphics vervangt door de T60. Naam blijft X01 maar het uiterlijk is de T60.

Of je geeft je Power Armor het geluidje van het op afstand open 'bliepen' van je auto.... :+ :+ :+

[ Voor 15% gewijzigd door FloydRaalte op 26-11-2015 14:18 ]

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:28
parkeermeter schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:14:
Weet iemand of je ook echt klaar kan zijn met dit spel?
heb de main storyline klaar denk ik, ben nu de laatste quests aan het afronden.
maar heb het idee dat ik nu alleen random gegenereerde quests aan het doen ben.. ze zijn vrijwel allemaal hetzelfde.

spoiler: alleen lezen als je main story klaar is.
Ik heb de railroad geholpen. brotherhood of steel opgeblazen en uiteindelijk ook the institute genuked.
de losse quests vrijwel allemaal gedaan denk ik, maar ik krijg nog heel veel quests van the minutemen die echt saai worden want het is telkens hetzelfde. help deze settlement met ghoul problem, clear deze area voor nieuwe settlement etc. zit daar echt een eind aan?

en met railroad hetzelfde.. BoS en institute zijn kapot, maar nu krijg ik telkens quests help deze synth, hier is nog een cache etc.. weer de vraag; zit hier ook een eind aan?

heb het idee dat ik gewoon bezig gehouden word...

heb me overigens verder prima vermaakt met deze game :)
wat ik wel jammer vind is dat vrijwel alles om the synths en the institute draait.
elke faction om het zo maar ff te noemen (railroad, institute, BoS) het gaat allemaal om de synths. en als je de een helpt sluit je daarmee de ander uit.
ik had liever zoiets gezien als de guilds uit skyrim.. die hadden allemaal hun eigen storyline en hun eigen problemen. je kon eigenlijk met 1 character alle guilds quests doen.
Nee die random quests blijven inderdaad gewoon komen.

spoiler:
Je kunt beter opnieuw beginnen en een van de andere 4 facties/eindes te kiezen, zo ben ik zelf van plan dus 4 playthroughs te doen om zo alle eindes te zien.

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:12

Zeror

Ik Henk 'm!

Wanneer zou de eerste zombie survival mod gaan komen voor Fallout 4? Het spel leent zich er wel voor om daar naar omgebouwd te worden.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

• Arwintju
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 09:49
Zeror schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:30:
Wanneer zou de eerste zombie survival mod gaan komen voor Fallout 4? Het spel leent zich er wel voor om daar naar omgebouwd te worden.
Nou inderdaad zeg! Alle ingrediënten zijn aanwezig. Je kunt zo de ghouls gebruiken als zombies. Zal wel niet lang duren.

• martyaintflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-04 11:53
Zeror schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:30:
Ik zou een co-op mod heel vet vinden!

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:56

Tweakarim

PSN: Karimineel3

watercoolertje schreef op donderdag 26 november 2015 @ 13:53:
[...]
Dat is dan ook best wel een eng stukje, ik had niks sterks bij me, maar ben boven wel even gaan kijken en daarna hard weggerend, kom later wel terug xD
spoiler:
Witchcraft church toch?
Ja klopt dat bedoel ik, is zeker eng stukje. Zonder de juiste uitrusting is wegrennen daar inderdaad de beste optie.

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
martyaintflying schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:58:
[...]

Dat zou echt het einde zijn aan de ene kant, maar ellende aan de andere. Ik zit nu naast mijn vrouw te spelen, allebij in ons eigen wereldje als een stelletje vreemde :D.

Aan de andere kant, als je 45 minuten op iemand in coop moet wachten omdat ze gaan craften; dat zou nou ook niet echt geweldig zijn.

Ach, Elderscrolls Online; misschien wel Wasteland Online™ ;).

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

:)
Ik heb inderdaad ook wel een aantal X-01 suits. Maar de Atom Cats T-60 (gestolen) blijft mijn favoriete suit waar ik steeds in loop d:)b

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:12

Zeror

Ik Henk 'm!

Arwintju schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:50:
[...]

Nou inderdaad zeg! Alle ingrediënten zijn aanwezig. Je kunt zo de ghouls gebruiken als zombies. Zal wel niet lang duren.
Precies. Zou zomaar een serieuze concurrent kunnen zijn voor games als Rust en The Forest mocht het er ooit komen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

• martyaintflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-04 11:53
Darkangle schreef op donderdag 26 november 2015 @ 15:01:
[...]

Ik zit nu naast mijn vrouw te spelen, allebij in ons eigen wereldje als een stelletje vreemde :D.
Haha heel herkenbaar! Voelen ons echt een stelletje kutnerds <3 8)

• DeFries
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-06 22:42
Zombie mod, waarbij muren en defenses wel zin hebben om deze te bouwen. Lijkt me een erg vet concept inderdaad.

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
YakuzA schreef op donderdag 26 november 2015 @ 15:03:
[...]

:)
Ik heb inderdaad ook wel een aantal X-01 suits. Maar de Atom Cats T-60 (gestolen) blijft mijn favoriete suit waar ik steeds in loop d:)b
waarom gestolen ik ben bevriend met ze is veel handiger haal er af en toe wat PA onderdelen vandaan
[...]

hier zit ik ook nog op te wachten een co-op mod zou ik desnoods geld voor overhebben om met een vriend de commonwealth te verkennen ! desnoods local lan is ook niet zo erg

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

copywizard schreef op donderdag 26 november 2015 @ 15:14:
[...]

waarom gestolen ik ben bevriend met ze is veel handiger haal er af en toe wat PA onderdelen vandaan
...
Er staat achterin hun terrein een volledige T60 Atom Cats power armor die je kan stelen zonder dat ze vijandig worden :Y)
spoiler:
Daarna in dat armor zelfs een missie voor ze gedaan om de Warwick pump te repareren.

PSN

Verwijderd

Het valt me op dat ik de meeste mods die nu uitgebracht worden eigenlijk helemaal geen verbetering vind. Bloed is overdreven, de zogenaamd verbeterde PipBoy is een stap terug en het laten zakken van je wapens is overbodig, want daar heeft Bethesda eigenlijk zelf al een ingebouwde optie voor. Het enige dat me, indien beter uitgewerkt, wel een interessante optie lijkt is het toevoegen van wat meer groen aan de wasteland. In mijn beleving vindt de natuur wel een oplossing en als dieren het, zij het in gruwelijke vormen, overleefd hebben, dan moet groen toch na 200 jaar ook een voorzichtige terugkeer zien.

Ondanks mijn scepsis bij het uitkomen van het spel kan ik niet anders dan concluderen dat Bethesda toch echt een hoop goed heeft gedaan :) De textures zijn van genoeg kwaliteit en de view distance is groot genoeg om niet direct van alles te willen aanpakken. Niet verkeerd :)

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

vind dat ongeloflijk gemist van de game (anno 2015)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Nee, co-op past absoluut niet bij Fallout.
In het huidige spel past het zeker niet, omdat je met de pipboy tijd kan stilzetten, in vats de tijd kan vertragen en daarnaast ook jet kan gebruiken.
En wat voegt het eigenlijk toe? Voor sociaal gamen kan je the elder scrolls online, rust, trine, enz. spelen.

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:51
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2015 @ 17:54:
...wel een interessante optie lijkt is het toevoegen van wat meer groen aan de wasteland. In mijn beleving vindt de natuur wel een oplossing en als dieren het, zij het in gruwelijke vormen, overleefd hebben, dan moet groen toch na 200 jaar ook een voorzichtige terugkeer zien.
In de Fallout lore kan je de genoemde 200 jaar beter vervangen voor 20 of 2. Het is toch belachelijk dat mensen tweehonderd jaar na de apocalyps nog in houtje touwtje hutjes en ruïnes wonen in plaats van gewoon nieuwe gebouwen te maken. Alle nog werkende pre-war tech en het geconserveerde voedsel is helemaal vergezocht.

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

ErikT738 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 18:32:
[...]

In de Fallout lore kan je de genoemde 200 jaar beter vervangen voor 20 of 2. Het is toch belachelijk dat mensen tweehonderd jaar na de apocalyps nog in houtje touwtje hutjes en ruïnes wonen in plaats van gewoon nieuwe gebouwen te maken. Alle nog werkende pre-war tech en het geconserveerde voedsel is helemaal vergezocht.
Tenzij iedereen die je tegenkomt óók net uit een Vault is gekomen, misschien alleen iets (een jaartje?) eerder.

Specs

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

bvk schreef op donderdag 26 november 2015 @ 18:36:
[...]

Tenzij iedereen die je tegenkomt óók net uit een Vault is gekomen, misschien alleen iets (een jaartje?) eerder.
Het feit dat ze batterijen hebben die 200 jaar mee gaan is al erg vergezocht, we hebben niet eens zolang batterijen uitgevonden, laat staan batterijen die langer dan een tiental jaar nog een stukje stroom kunnen leveren. zelfde geldt voor de stroom voorzieningen, generatoren die 200 jaar na dato nog draaien??? op een energy core waar je niet veel meer vragende power armor een half uurtje max mee kan doen?
Of het feit dat je een generator bouwt voor stroom in een settlement maar geen milliliter brandstof voor nodig hebt? Ja wat olie maar de hoeveelheden die je daarvan vind is hoogstens genoeg voor smering en niet als brandstof.

Daarnaast is een dergelijk post apocalyptisch uiterlijk van de wereld ook niet mogelijk, kijk naar chernobyl waar nog geen paar jaar na dato al vrolijk alles wordt overgroeit, dieren gewoon leven etc. dat er vrijwel geen levende bomen zouden zijn is gewoon onzin, maar doet natuurlijk af aan het post nuke gevoel.
Als laatste, zou mijns inziens de bouw kennis echt niet opeens verdwenen zijn als een groot deel van de wereld uitsterft. Het is niet alsof ze in de middeleeuwen geen fatsoenlijke gebouwen konden bouwen ofzo.
Daarom zou het veel beter 10, 20 jaar kunnen zijn ipv 200 jaar.

Maar het blijft natuurlijk een game en de sfeer wordt denk ik niet beter als je het heel erg realistisch zou gaan doorvoeren maar dan wel supermutants, deathclaws en dergelijke zou hebben.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
SouLLeSSportal schreef op donderdag 26 november 2015 @ 18:57:
[...]

Daarnaast is een dergelijk post apocalyptisch uiterlijk van de wereld ook niet mogelijk, kijk naar chernobyl waar nog geen paar jaar na dato al vrolijk alles wordt overgroeit, dieren gewoon leven etc.
Een reactor ongelukje is wel even iets anders dan globale nucleaire holocaust gevolgd door een nucleaire winter. ;)

Maar inderdaad, als mole rats, deathclaws, etc. hebben kunnen evolueren, dan kan dat alleen als het hele ecosysteem er is. M.a.w. een deathclaw moet eten, zijn prooi moet eten, en die ook weer. En deathclaws zijn groot, daar moet per dag heel wat aan mole rat in. ;)

Maar goed, het blijft fantasy hè.

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

En die Molerats eten gewoon Mudflower.... ;)

Maar inderdaad, het is maar een spel en zo hebben we nog wat om te speculeren!

@Soulless: Ik vind dit realisme niveau minder storend dan bij Battlefield waarmee je met een tank nog geen lantaarnpaal omver rijd...

Specs

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

bvk schreef op donderdag 26 november 2015 @ 19:30:
En die Molerats eten gewoon Mudflower.... ;)

Maar inderdaad, het is maar een spel en zo hebben we nog wat om te speculeren!

@Soulless: Ik vind dit realisme niveau minder storend dan bij Battlefield waarmee je met een tank nog geen lantaarnpaal omver rijd...
Laat ik vooropstellen dat het ik zeker niet aangepast wil zien, maar een iets realistischere tijdlijn maakt op zich wel een en ander iets logischer.

Btw. in battlefield kan je prima lantaarnpaaltjes om rijden hoor? :) Andere zaken dan weer niet, zoals 1,5 meter hoge maar steile heuveltjes kon je voor de laatste patch idd niet op rijden en dat soort ongein. But I digress.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:32
Wat een geneuzel over wat allemaal wel/niet realistisch is. Het is een game mensen, en een supergave nogwel :D

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het zou wel leuk zijn als er wat meer groen en kleur was. Een wereld die terug komt van de afgrond en langzaam hersteld.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Grindtegel schreef op donderdag 26 november 2015 @ 19:45:
Wat een geneuzel over wat allemaal wel/niet realistisch is. Het is een game mensen, en een supergave nogwel :D
Inderdaad een Science fiction game nog wel for God's sake |:(

Stelletje beroepszeikers. Vind het sfeertje ook helemaal prima zo. Dit is Fallout. Onderscheid het juist van de rest.

www.gevoeligeplaten.nl

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Pff, net het Kellog gedeelte gehad.

spoiler:
Man wat een werk was het om die gast neer te krijgen! Was onzichtbaar en heb een stuk of 20 molotov's en pulse granaten moeten gooien voordat ik 'm eindelijk dood had. Ondertussen zelf een stuk of 10 keer dood gegaan door dat klote pistool van hem :P

Wel leuke wapens nu. M'n favoriet is de laser musket (nu 4 crack >:) ) en dat wapen van Danse is ook wel goed. Verder gebruik ik m'n pipe pistol nog wel eens en de combat shotgun is ook wel aardig. Heb alleen wel vaak te weinig resources om alles te upgraden wat ik wil... Pak echt alles op, nu ook wat planten neergezet zodat ik de volgende keer zelf adhesive kan maken (dat mis ik meestal, screws heb ik vaak genoeg bijvoorbeld).

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:01
[...] Het feit dat ze batterijen hebben die 200 jaar mee gaan is al erg vergezocht, we hebben niet eens zolang batterijen uitgevonden, laat staan batterijen die langer dan een tiental jaar nog een stukje stroom kunnen leveren. [...]
De wereld van Fallout is nogal anders sinds ergens rond 1960, met het opsplitsen van de USA in 12 of 13 delen. Alles gaat richting nuclear power. In 2052 begint een grote oorlog in Europa vanwege tekorten aan resources waaronder olie. In 2060 rijdt er geen enkele auto meer in de VS, omdat alle olie op is. In 2066 vinden ze vervolgens de fusion cell uit. Vervolgens oorlog tussen China, die nog olie exporteert en USA. Dan bijna oorlog tussen USA en Canada, omdat de laatste weigert troepen toe te laten. ergens 2075-ish wordt Canada onderdeel van USA. Hoop gezeik volgt. Gas wordt immens duur, doordat het praktisch opraakt. 2077 begint Fallout 4 en dan weet je wel hoe het gaat :)
Ruim 200 jaar om een energiebron uit te vinden dus... Waarvan een hoop jaren waarbij het echt absolute noodzaak is. Niet zoals nu bij ons, waarbij er eigenlijk aandacht aan zou moeten worden besteed, maar het nog niet echt noodzakelijk is/lijkt.
[...]Of het feit dat je een generator bouwt voor stroom in een settlement maar geen milliliter brandstof voor nodig hebt? Ja wat olie maar de hoeveelheden die je daarvan vind is hoogstens genoeg voor smering en niet als brandstof.[...]
Dat je überhaupt al producten op oliebasis vind is een wonder en rijmt niet echt met de lore. Die generator draait niet op olie. Hooguit gas.
[...] Daarnaast is een dergelijk post apocalyptisch uiterlijk van de wereld ook niet mogelijk, kijk naar chernobyl waar nog geen paar jaar na dato al vrolijk alles wordt overgroeit, dieren gewoon leven etc. dat er vrijwel geen levende bomen zouden zijn is gewoon onzin, maar doet natuurlijk af aan het post nuke gevoel. [...]
Het is een beetje lastig te vergelijken. In totale hoeveelheid straling die is vrijgekomen is Chernobyl een stuk erger dan bijv. die bommen die de Amerikanen hebben gedropt. De straling bij ontploffing was alleen weer een stuk minder erg. Die van die bommen was een stuk erger. Bedenk nu nog eens 200+ jaar aan ontwikkeling aan nucleaire bommen verder (en dan ook echte ontwikkeling, niet zoals wij nu doen!) en denk dan nog eens honderden van die bommen die alleen al op de USA terecht zijn gekomen. Dan blijft er echt niet veel meer over hoor. Natuurlijk zou er na 210 jaar wel wat meer moeten groeien, maar het is lastig voorspellen hoe een wereld zich gaat gedragen met die belachelijk hoge hoeveelheden straling in 1 keer.
[...] Als laatste, zou mijns inziens de bouw kennis echt niet opeens verdwenen zijn als een groot deel van de wereld uitsterft. Het is niet alsof ze in de middeleeuwen geen fatsoenlijke gebouwen konden bouwen ofzo. [...]
spoiler:
Ik heb echt grote gebouwen gezien die later zijn gebouwd in elk van de spellen. De kennis is er dus zeker wel. Alleen is het nogal moeilijk om iets fatsoenlijk op te bouwen en te blijven behouden als je je telkens moet verdedigen tegen lonewolves en groeperingen die vinden dat ze recht hebben op jouw stuk eigendom.
[...] Daarom zou het veel beter 10, 20 jaar kunnen zijn ipv 200 jaar.[...]
Nee, hooguit 100 jaar, maar 10/20 jaar kan je vergeten. Dat lukt zelfs zwaargetroffen gebieden niet eens met miljardenhulp en specialistische hulp uit het buitenland niet. Laat staan als dat allemaal niet eens meer er is.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
ThomasXIV schreef op donderdag 26 november 2015 @ 20:44:
Pff, net het Kellog gedeelte gehad.

spoiler:
Man wat een werk was het om die gast neer te krijgen! Was onzichtbaar en heb een stuk of 20 molotov's en pulse granaten moeten gooien voordat ik 'm eindelijk dood had. Ondertussen zelf een stuk of 10 keer dood gegaan door dat klote pistool van hem :P
Ging een stuk makkelijker als je
spoiler:
de mini nuke (ammo) gevonden had in dat gebouw :9 Had hij opeens een stuk minder HP over >:)

[ Voor 27% gewijzigd door SmokingCrop op 26-11-2015 21:06 ]

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Kellogg had ik alleen met paar .50 kogels en 10mm pistol met op een na hoogste upgrades zo neer? Of ben je met low level al erheen gegaan?

• mtotheh
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-09 08:48
ik wil dat mijn settlement groeit(size) zoals je op de screenshot ziet is de balk nog niet op een kwart. en zoals je ook op de screenshot ziet, ik ben behoorlijk aan het bouwen, nou zag ik op youtube een bug dat je settlement size kleiner wordt door wapens te salvagen maar dit doe ik dus niet meer. iemand enig idee hoe ik het snel kan laten groeien? want met vloeren/muren daken etc schiet het niet echt op...

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/n1cuvt.png

[ Voor 13% gewijzigd door mtotheh op 26-11-2015 21:26 ]

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

SmokingCrop schreef op donderdag 26 november 2015 @ 21:06:
[...]

Ging een stuk makkelijker als je
spoiler:
de mini nuke (ammo) gevonden had in dat gebouw :9 Had hij opeens een stuk minder HP over >:)
Had ik gevonden, maar aan m'n companion gegeven die was verdwenen tijdens het gevecht, en ik had geen zin om een stuk terug te gaan :P. Eind goed al goed, het is gelukt :).
SouLLeSSportal schreef op donderdag 26 november 2015 @ 21:15:
Kellogg had ik alleen met paar .50 kogels en 10mm pistol met op een na hoogste upgrades zo neer? Of ben je met low level al erheen gegaan?
Level 16. Het sterkste wat ik bij me had was een shotgun met 67 dmg, de musket deed 2x30, dus 60 per schot.

[ Voor 29% gewijzigd door Thomas op 26-11-2015 21:32 ]

• Beakzz
  • Laatst online: 15:01
mtotheh schreef op donderdag 26 november 2015 @ 21:25:
ik wil dat mijn settlement groeit(size) zoals je op de screenshot ziet is de balk nog niet op een kwart. en zoals je ook op de screenshot ziet, ik ben behoorlijk aan het bouwen, nou zag ik op youtube een bug dat je settlement size kleiner wordt door wapens te salvagen maar dit doe ik dus niet meer. iemand enig idee hoe ik het snel kan laten groeien? want met vloeren/muren daken etc schiet het niet echt op...

[afbeelding]
Zolang het aantal inwoners groeit is er toch niks aan de hand? Het geeft gewoon aan dat je weinig onderdelen hebt gebruikt. Bij mij is de balk vol, maar 1 console commando en het is weer onbeperkt :)

Als ik zie wat voor defence en food je hebt dan vraag ik me af hoe ik de balk in vredesnaam zo vol heb gekregen. Hier pas 16 settlers en 20 defence.

• mtotheh
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-09 08:48
Beakzz schreef op donderdag 26 november 2015 @ 21:51:
[...]

Zolang het aantal inwoners groeit is er toch niks aan de hand? Het geeft gewoon aan dat je weinig onderdelen hebt gebruikt. Bij mij is de balk vol, maar 1 console commando en het is weer onbeperkt :)

Als ik zie wat voor defence en food je hebt dan vraag ik me af hoe ik de balk in vredesnaam zo vol heb gekregen. Hier pas 16 settlers en 20 defence.
bedankt voor de reactie!, maar het probleem is dat ik een steam achievement wil unlocken (100% happiness als ik het goed heb moet dit in een groot settlement) met een groot settlement(size). maar ik heb echt een heel groot settlement, die vloer wat je in de lucht ziet op de screenshot is maar een klein gedeelte:P. Maar er is een bug dat wanneer je wapens salvaged in je settlement dan gaat je settlement size weer naar beneden(en ik denk dat het hier iets mee te maken heeft waarom mijn settlement bijna niet groeit als ik iets bouw. ik kan er wel 20 gebouwen neerzetten maar er komt nog geen 1/10e aan size bij). is hier misschien een console command voor zodat die in één keer weer groot is?

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:01
Weet je zeker dat dat gaat over de size en niet over het aantal inwoners? Die staan namelijk compleet los van elkaar. De size geeft alleen aan hoever je van het bouwlimiet af bent en zo'n achievement lijkt me meer over 100% happiness met 50+ inwoners ofzo te gaan. Die achievement zegt ook nergens iets over size. Large kan dus ook op aantal inwoners slaan.

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Lijkt mij ook grootte qua aantal, niet qua grootte van de gebouwen idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

[...]

Het feit dat ze batterijen hebben die 200 jaar mee gaan is al erg vergezocht,
Zijn er ook niet! er zijn wel mini kern reactoren die batterijen genoemd worden ;) Niet vergeten dat het een ander universum is sinds 1950. Hun hebben wel de kracht van de Atoom onder controle kunnen krijgen. wij niet.
zelfde geldt voor de stroom voorzieningen, generatoren die 200 jaar na dato nog draaien??? op een energy core waar je niet veel meer vragende power armor een half uurtje max mee kan doen?
Ja! Power Armor is ontwikkelt op een moment dat de resource wars gaande waren - Er was absoluut geen intresse in zuinigheid maar het moest enorm sterk zijn om een oorlog te winnen - Daar zat ook het grootste euvel in en deels daarom was het T-51b door de enclave ontwikkelt - Deze was zuiniger als z'n voorganger maar had slechtere fighting capabilities.
Daarnaast is een dergelijk post apocalyptisch uiterlijk van de wereld ook niet mogelijk, kijk naar chernobyl waar nog geen paar jaar na dato al vrolijk alles wordt overgroeit, dieren gewoon leven etc. dat er vrijwel geen levende bomen zouden zijn is gewoon onzin, maar doet natuurlijk af aan het post nuke gevoel.
Chernobyl was een reactor die ontploft was, met een explosiekracht van minder als een kiloton, rondom de reactor kan je de komende 200 jaar nog niet lopen zonder bij direct te sterven aan de resultaten van stralingsziekte. Er groeit ook absoluut niets daar. Het is echter moeilijk fotos te nemen gezien elke camera stuk gaat op de straling ;) de meeste fotos zijn van het buitengebouw genomen op een halve kilometer afstand.

De bommen die vielen in fallout waren echter gemiddeld 400 kiloton ;) Volgens de developers ongeveer 10x de kracht van de Tsar Bomba, en dat niet 1x maar meerdere.
Als laatste, zou mijns inziens de bouw kennis echt niet opeens verdwenen zijn als een groot deel van de wereld uitsterft. Het is niet alsof ze in de middeleeuwen geen fatsoenlijke gebouwen konden bouwen ofzo.
Daarom zou het veel beter 10, 20 jaar kunnen zijn ipv 200 jaar.
De bouwkennis zelf is niet weg, maar wel de mogelijkheid om makkelijk en veilig te bouwen. Er zijn te veel andere issues om je meer zorgen om te maken als onderdak. schoon water en/of eten bijvoorbeeld ;)
Maar het blijft natuurlijk een game en de sfeer wordt denk ik niet beter als je het heel erg realistisch zou gaan doorvoeren maar dan wel supermutants, deathclaws en dergelijke zou hebben.
Absoluut, maar het is niet zo slecht gesteld als je denkt. Je moet je echter wel heel erg verdiept hebben in de lore om het hele plaatje te zien :)

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-09 14:04

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Even een vraagje, ik ben een keer een klein hutje tegen gekomen met een vrouwelijke ghoul. rondom het hutje krijg je een giga dosis rads voor je kiezen. dat is ook de rede dat ik daar toen weg ben gegaan (was ook nog erg laag lvl) ik dacht dat ik goed had onthouden waar hij was maar nu kan ik hem niet meer vinden en ik denk dat ze wel een quest heeft ofzo (tenminste dat hoop ik ) weet iemand welk hutje ik bedoel en waar ik hem kan vinden?? B.v.d.

YO! fucknuts! It's Probing time!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ergens ten zuiden van sanctuary volgens mij. Ben hem daar tegengekomen iig. Hutje op palen in plas zwaar radiant water oid.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Als we het dan toch over de wereld en het "realisme" hebben.

Het stoort mij een beetje hoe lelijk sommige voorheen bewoonde gebieden zijn. Ik kwam toevallig net weer door het dorpje vlak bij het begin en man o man wat is daar weinig. Zeker 90% van de gebouwen zit pot dicht.

Daar had wel wat meer detail in gemogen, open huizen enz. Nu is er een kerkje met bankjes erin (verder niets), 1 open woning (van de 40) en een open restaurantje.

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 26-11-2015 23:41 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 13:29
Donstil schreef op donderdag 26 november 2015 @ 23:40:
Als we het dan toch over de wereld en het "realisme" hebben.

Het stoort mij een beetje hoe lelijk sommige voorheen bewoonde gebieden zijn. Ik kwam toevallig net weer door het dorpje vlak bij het begin en man o man wat is daar weinig. Zeker 90% van de gebouwen zit pot dicht.

Daar had wel wat meer detail in gemogen, open huizen enz. Nu is er een kerkje met bankjes erin (verder niets), 1 open woning (van de 40) en een open restaurantje.
Naar mijn idee kon je ook in elk gebouw in Skyrim, dus waarom ze nu het weer weggehaald hebben, beats me. Lijkt mij dat ze het hebben gedaan om de resources een beetje onder controle te houden.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Caelorum schreef op donderdag 26 november 2015 @ 22:24:
Weet je zeker dat dat gaat over de size en niet over het aantal inwoners? Die staan namelijk compleet los van elkaar. De size geeft alleen aan hoever je van het bouwlimiet af bent en zo'n achievement lijkt me meer over 100% happiness met 50+ inwoners ofzo te gaan. Die achievement zegt ook nergens iets over size. Large kan dus ook op aantal inwoners slaan.
Die achievement is 100% happiness met 20 inwoners als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyD_34
  • Laatst online: 26-05-2021
Ik dacht dat het aantal inwoners 10 + level Charisma was? Maar ik zie daar 25... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:07

Alcmaria

Syntax Error in 10

Elke keer als ik door de Fallout wereld struin en ik weer in de verte een mysterieus gebouw zie opdoemen, moet ik toch even grijnzen als ik denk aan de mensen die in paniek op dit forum kwamen melden dat er iemand in 11 minuten van linksboven op de kaart naar rechtsonder op de kaart konden lopen.
Dit spel is zoooo groot.. ik heb er nu bijna 60 uur in zitten.. en elke kwartier vind ik nog nieuwe dingen, gebouwen, verhaallijnen.
Soms volg ik de mainstory.. vaak sidequests, soms gewoon zonder doel exploren en elke keer verrast het spel me weer.

Lang geleden dat een spel me zo heeft weten te boeien.. ik neem alle 'lelijkheden' en bugs voor lief.. het is een heerlijk spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Pff, ik heb op lvl 12/13 echt moeite om de Dunwich Borers te doorkruisen, 't kost me echt bakken vol met ammo. Als ik hier uit ben ga ik echt eens wat punten investeren in Gun Nut en m'n wapens lvl'en, want dit is niet te doen.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
YakuzA schreef op donderdag 26 november 2015 @ 15:38:
[...]

Er staat achterin hun terrein een volledige T60 Atom Cats power armor die je kan stelen zonder dat ze vijandig worden :Y)
spoiler:
Daarna in dat armor zelfs een missie voor ze gedaan om de Warwick pump te repareren.
oei heb hem wel de heletijd zien staat maar was rood dus heb er met me vingertjes vanaf gebleven ik ga dat vanavond direct even proberen! met een quicksaveje ervoor natuurlijk

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
  • Laatst online: 14-06-2023
SavageBrother schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 08:45:
Pff, ik heb op lvl 12/13 echt moeite om de Dunwich Borers te doorkruisen, 't kost me echt bakken vol met ammo. Als ik hier uit ben ga ik echt eens wat punten investeren in Gun Nut en m'n wapens lvl'en, want dit is niet te doen.
Dunwich Borers is dan ook wel bizar lastig vergeleken met andere plekken waar Raiders de macht hebben.
Ik weet niet of je daar voor de Minutemen op bezoek bent?

spoiler:
Er is namelijk een Minutemen quest (geloof ik) waarbij je de raiders daar moet vermoorden. Echter wanneer je de laatste Raider met een naam dood maakt zal de quest afgerond zijn. Het is het meer dan waard om achter de met kettingen gesloten deur nog even door te lopen, de gangen door. Je komt op gegeven moment bij een oude ritueel plek waar een plas water ligt. Hier moet je écht even onder water duiken voordat je weer weg gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Nilltris schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:08:
[...]

Dunwich Borers is dan ook wel bizar lastig vergeleken met andere plekken waar Raiders de macht hebben.
Ik weet niet of je daar voor de Minutemen op bezoek bent?

spoiler:
Er is namelijk een Minutemen quest (geloof ik) waarbij je de raiders daar moet vermoorden. Echter wanneer je de laatste Raider met een naam dood maakt zal de quest afgerond zijn. Het is het meer dan waard om achter de met kettingen gesloten deur nog even door te lopen, de gangen door. Je komt op gegeven moment bij een oude ritueel plek waar een plas water ligt. Hier moet je écht even onder water duiken voordat je weer weg gaat!
Nee, ik ben daar omdat ik dat gebied moet clearen voor een paar settlers.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin
  • Laatst online: 07-09 19:50

Temujin

Zegt ook wel eens iets

SavageBrother schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:15:
[...]

Nee, ik ben daar omdat ik dat gebied moet clearen voor een paar settlers.
Dat doe je dus voor de Minuteman ;)
Die settlers ben je aan het helpen op verzoek van de minuteman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Ah zo, ja dan klopt dat inderdaad. Ik twijfel alleen of lvl 13 nou wel zo geschikt is om dit te gaan doen.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:07

Alcmaria

Syntax Error in 10

SavageBrother schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:24:
Ah zo, ja dan klopt dat inderdaad. Ik twijfel alleen of lvl 13 nou wel zo geschikt is om dit te gaan doen.
Ik blies daar gisteren met lvl32 zo door heen :-)

ik denk dat het op lvl13 wel een uitdaging is ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkangle schreef op donderdag 26 november 2015 @ 15:01:
Ach, Elderscrolls Online; misschien wel Wasteland Online™ ;).
Wat dacht je van Fallout online?
Volgens mij zijn ze daar al lang mee bezig. Anders hadden ze het craft systeem met settlements nooit zo uitgebreid gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:18
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:29:
[...]

Volgens mij zijn ze daar al lang mee bezig. Anders hadden ze het craft systeem met settlements nooit zo uitgebreid gemaakt.
zou mooi zijn maar dan ben je uren bezig geweest met de settlement komen er een paar lolbroeken langs met mini nukes, kan je weer opnieuw beginnen, co-op zou ik wel gaaf vinden maar is zoals eerder besproken lastig ivm vertragen van tijd dat mogelijk is.

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 16:23
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:29:
[...]

Het fallout mmo online project is gestopt door Bethesda. Ze vinden het lone wanderer concept niet kloppen met een mmo. Maar een base vs base met kleine teams zie ik ook nog wel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-homas
Zie ik toch liever eerst een mount komen, want ik vind de manier van fast travelling net wat te makkelijk. En vind het fast travel + mount (of in fallouts geval mischien wel een voertuig!?) zoals in witcher 3 wel een erg mooi systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v0dka
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-07-2021
TeGek schreef op donderdag 26 november 2015 @ 22:42:Chernobyl was een reactor die ontploft was, met een explosiekracht van minder als een kiloton, rondom de reactor kan je de komende 200 jaar nog niet lopen zonder bij direct te sterven aan de resultaten van stralingsziekte. Er groeit ook absoluut niets daar. Het is echter moeilijk fotos te nemen gezien elke camera stuk gaat op de straling ;) de meeste fotos zijn van het buitengebouw genomen op een halve kilometer afstand.
Dit verzin je ter plekke Ik heb er dichtbij gestaan en ben niet dood. Je kunt gewoon excursies boeken naar Chernobyl. Ik denk dat jij het hebt over een hele kleine ruimte met de "elephants foot" waar je binnen korte tijd een dodelijke hoeveelheid straling zou kunnen krijgen. Dat is ergens in de kelder direct onder de gesmolten reactor onderdelen.

https://www.google.nl/sea...r&ei=NBpYVqatCoa6adSftcgF
Wikipedia: Corium (nuclear reactor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

copywizard schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 08:45:
[...]

oei heb hem wel de heletijd zien staat maar was rood dus heb er met me vingertjes vanaf gebleven ik ga dat vanavond direct even proberen! met een quicksaveje ervoor natuurlijk
spoiler:
Niet vergeten om vantevoren de traps die ervoor zitten te disarmen

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

SavageBrother schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:24:
Pas op link bevat spoilers.

Ik zou deze map toch even bekijken als ik jouw was, dan weet je of het eigenlijk te moeilijk is ja of nee. Kijk wel uit want deze map bevat naast de moeilijkheidsgraad ook spoilers m.b.t. locaties e.d.. Zoals je ziet zit Dunwich Borers in een level 30-35+ zone. Behoorlijke uitdaging dus op level 13! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Hmm, dat is wel erg fors. Wellicht dat ik nog een poging waag vanmiddag en dat ik daarna even wat ga lvl'en voordat ik het nog eens onderneem.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
v0dka schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:58:
[...]

Dit verzin je ter plekke Ik heb er dichtbij gestaan en ben niet dood. Je kunt gewoon excursies boeken naar Chernobyl. Ik denk dat jij het hebt over een hele kleine ruimte met de "elephants foot" waar je binnen korte tijd een dodelijke hoeveelheid straling zou kunnen krijgen. Dat is ergens in de kelder direct onder de gesmolten reactor onderdelen.

Ik vroeg me ook al af of hij aan het RP-en was of niet ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Flagg schreef op donderdag 26 november 2015 @ 23:36:
Ergens ten zuiden van sanctuary volgens mij. Ben hem daar tegengekomen iig. Hutje op palen in plas zwaar radiant water oid.
vanaf sanctuary zuidelijk me helemaal de rambam gezocht maar kan hem niet meer vinden. hij is ook zo verdomd klein dat je er gemakkelijk langs wandelt zonder hem te zien. maar ik ben zo benieuwd of ik er een quest kan krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Freakiebeakie schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:30:
[...]

vanaf sanctuary zuidelijk me helemaal de rambam gezocht maar kan hem niet meer vinden. hij is ook zo verdomd klein dat je er gemakkelijk langs wandelt zonder hem te zien. maar ik ben zo benieuwd of ik er een quest kan krijgen :(
Kan het je wel vertellen maar dat doe ik lekker niet. :+

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek

TeGek

v0dka schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:58:
[...]

Jij hebt mogelijk in Turbine building 3 gestaan, Ik heb de tour zelf ook 3x gedaan verspreid over 5 jaar :).
Binnen Turbine Building 3 sta je nog steeds ongeveer 500 meter van het FCM vandaan(het FCM is onder andere de elephants foot, maar ook de cleanup materials en reactor kamer 4). Dichterbij kan je ook echt niet komen. In Turbine building 3 krijg je ongeveer tussen de 2.2 Sv per uur en 2.5 Sv per uur binnen. (ter vergelijking zijn dat ongeveer 10 full body x-rays). als je richting de trappen loopt zie je geigerteller al heel snel uitslaan naar 14Sv/h. Dan wil je heel hard wegrennen en ben je blij met je igenomen Iodine tabletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:46
TeGek schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:08:
[...]

Jij hebt mogelijk in Turbine building 3 gestaan, Ik heb de tour zelf ook 3x gedaan verspreid over 5 jaar :).
Binnen Turbine Building 3 sta je nog steeds ongeveer 500 meter van het FCM vandaan(het FCM is onder andere de elephants foot, maar ook de cleanup materials en reactor kamer 4). Dichterbij kan je ook echt niet komen. In Turbine building 3 krijg je ongeveer tussen de 2.2 Sv per uur en 2.5 Sv per uur binnen. (ter vergelijking zijn dat ongeveer 10 full body x-rays). als je richting de trappen loopt zie je geigerteller al heel snel uitslaan naar 14Sv/h. Dan wil je heel hard wegrennen en ben je blij met je igenomen Iodine tabletjes.
lodine tabletjes? geen rad-x of rad away? oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek

TeGek

mike0001 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:16:
[...]

lodine tabletjes? geen rad-x of rad away? oOo
Natuurlijk Rad-X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Svennie schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:33:
[...]

zou mooi zijn maar dan ben je uren bezig geweest met de settlement komen er een paar lolbroeken langs met mini nukes, kan je weer opnieuw beginnen, co-op zou ik wel gaaf vinden maar is zoals eerder besproken lastig ivm vertragen van tijd dat mogelijk is.
Ze zouden er een oplossing á la Red Dead Redemption in kunnen implementeren. Het spel leent zich IMO uitstekend voor eventuele co-op, samen met iemand of zelfs in een groepje van 4 lijkt me het heerlijk om door de wereld te struinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek

TeGek

ThomasXIV schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:19:
[...]

Ze zouden er een oplossing á la Red Dead Redemption in kunnen implementeren. Het spel leent zich IMO uitstekend voor eventuele co-op, samen met iemand of zelfs in een groepje van 4 lijkt me het heerlijk om door de wereld te struinen.
Een soort party systeem waarmee je gewoon alleen kan explorer spreekt mij ook wel aan, alle ghouls op de wereld killen met wat vrienden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 17:58
Playa del C. schreef op donderdag 26 november 2015 @ 18:18:
Nee, co-op past absoluut niet bij Fallout.
In het huidige spel past het zeker niet, omdat je met de pipboy tijd kan stilzetten, in vats de tijd kan vertragen en daarnaast ook jet kan gebruiken.
En wat voegt het eigenlijk toe? Voor sociaal gamen kan je the elder scrolls online, rust, trine, enz. spelen.
Tja, het kan wel, het is maar net wat je er zelf van maakt. Ervaring van iemand op Reddit:
So I have put about 35 hours into Fo4 so far, but my friend has only just started. I went over to his apartment as he was looking for Diamond City and decided to log into the Pip Boy app to quietly judge his inventory and stats. He was having trouble finding stim packs and didn't even know how to add items into favorites. So while he was in combat I went ahead and filled his favourites bar, and marked the map to guide him to one of the hospitals I knew was near by. I look down and noticed he is getting destroyed in this fight and use Nuka-Cola for him when it hits me....I was being his A.I.
I was the cortana to his chief, Church to his Carolina. I could manage his inventory, give him background info on characters, areas and items, heal him, guide him, buff him, all while he just focuses on making choices, traversal and combat. And since things are fairly open ended and randomized we still run into situations that are new to me too.
We have been having a blast. Thought I would recommenced it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:46
Dit spel is verschrikkelijk. ik zit elke ventilator te bekijken die ik hier in het echte leven tegenkom en bedenk dan, shit die heb ik nodig in Fallout. Screws!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Flagg schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:33:
[...]

Kan het je wel vertellen maar dat doe ik lekker niet. :+
ik ga er van uit dat ze een quest heeft, ze lag te slapen toen ik langs kwam en ik schrok me kapot hoeveel rads ik per seconden kreeg. ben snel weg gerent. hij wordt ook niet zoals andere hutjes weer gegeven op de map en wat ik me herinner staat ie in een klein dalletje dus je loopt er zo voorbij.
Dus mocht iemand een klein hutje vinden in een plas met super radioactief spul (dichtbij Sanctuary) maak ff screenshot op je pipboy :) van de locatie want ik heb me helemaal de $&^% gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GravGunner
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11-2023

GravGunner

Man's inhumanity to Man

Even wat andere feiten die nog niet genoemd zijn(en wat correcties):
- de bommen van Fallout zijn minder groot in explosie(tussen de 200 en 750 Kiloton) maar VEEL smeriger(alsin straling). Overigens is de Tsar Bomba een nuke van 50 MEGAton ;)
- Leven kwam relatief snel weer op gang(Zie Harold in 2101, 30 jaar(ish) na de bommen) welke daarna veelvuldig geplaagd werd door Super Mutants, Radscorpions en Raiders
- In de atmosfeer in de fallout wereld zit ook nog een goede hoeveelheid FEV(van West Tek) waardoor een hoop beesten zijn gemuteerd(en niet alle wezens worden steriel door FEV). Zie hiervoor ook de Fallout Bible delen.

En dat is wat ik 'even' kan vinden ;)

edit:
oh, en voor ik het vergeet: Zoveel mensen reizen niet in de wasteland, de pop die je speelt is bijna een uitzondering daarin, de meeste mensen zijn naarstig bezig met overleven(farmen) of informatie verzamelen en vastleggen en scavengen wat minder.

Maar desalniettemin vindt ik het wel vreemd dat er niet beter in elkaar gezetten hutten enzo bestaan. Het zou leuk zijn om voor dubbele kosten of iets een propere muur ZONDER random gaten(ramen mogen :P ) te kunnen bouwen. Maar dat doet waarschijnlijk teveel af van de Wasteland look.

Dat gezegd hebbende, er had wel wat meer groen aanwezig mogen zijn in de Commonwealth. De West Coast heeft het klimaat daar al tegen, en is dus logischer als het wat meer desolaat is. (gelukkig zijn er mods)

[ Voor 17% gewijzigd door GravGunner op 27-11-2015 11:41 ]

target assimilated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11
Ik gebruik de Power Armors eigenlijk totaal niet. Ik travel ermee naar Sanctuary en parkeer ze daar lekker :)
Ook nog geen missiles/nukes gebruikt. Ik doe alles met de sniper. Heb als level 20 al een level 50 Behemoth neergehaald :)

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 18:19

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

ben nu lvl66 en blijft leuk je komt nog steeds tegen alleen jammer dat soms keer fallout 4 ( op PS4 ) op new moet op starten ivm dat gewoon FPS drop krijg na lang tijd game waar je normaal goede fps heb en als je fallout 4 op new heb opgestart is fps drop weg

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
-SaveMe- schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:48:
Ik gebruik de Power Armors eigenlijk totaal niet. Ik travel ermee naar Sanctuary en parkeer ze daar lekker :)
Ook nog geen missiles/nukes gebruikt. Ik doe alles met de sniper. Heb als level 20 al een level 50 Behemoth neergehaald :)
Waar zie je welk level ze zijn?

En gister voor het eerst mini nukes gebruikt. Gewoon omdat het kon. Fucking episch. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-08 22:59

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

-SaveMe- schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:48:
Volgens mij wordt de kracht van je wapen niet bepaald door je level, maar door de mods op het wapen zelf (en de relevante perks). Als jij een .50 cal sniper rifle hebt dan moet je een eind komen. Level 5 of level 100...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMeatball
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-07 11:09
Is het jullie wel eens opgevallen dat als je een quicksave doet, 10 meter verder (half) wordt opgeblazen door een mijn, vervolgens reload om hetzelfde nog is een keer te proberen, dat dan de mijn weg is?

Is me nu al een paar keer gebeurd, en weet niet zo goed wat ik er nou van moet denken. Vind het gelijk maar een beetje ruk.

Is dit een bug of een feature?

Mijn V&A Advertenties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
CptMeatball schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:56:
Is het jullie wel eens opgevallen dat als je een quicksave doet, 10 meter verder (half) wordt opgeblazen door een mijn, vervolgens reload om hetzelfde nog is een keer te proberen, dat dan de mijn weg is?

Is me nu al een paar keer gebeurd, en weet niet zo goed wat ik er nou van moet denken. Vind het gelijk maar een beetje ruk.

Same here, zelfs een keer een legendary supermutant die uit een gebouw verdwenen was.
Ik denk dat het de feature -random events- is. Maar wel erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11
Point.Flare schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:55:
[...]

Volgens mij wordt de kracht van je wapen niet bepaald door je level, maar door de mods op het wapen zelf (en de relevante perks). Als jij een .50 cal sniper rifle hebt dan moet je een eind komen. Level 5 of level 100...
Dat klopt, zeg ik ook. Met de juiste perk en in stealth doe ik al zoveel damage, dat missiles etc helemaal niet nodig zijn. Enige keren dat ik moet uitkijken als mijn stealth wordt gebroken en het close combat wordt 8)
hexta schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:54:
[...]

Waar zie je welk level ze zijn?
Dat kun je zien als je de perk Awareness hebt genomen. Dan zie je hoeveel armor en resistances ze hebben!

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Nu online
CptMeatball schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:56:

Dit is een gekende bug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 12:22
hexta schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:58:
[...]

Same here, zelfs een keer een legendary supermutant die uit een gebouw verdwenen was.
Ik denk dat het de feature -random events- is. Maar wel erg jammer.
Ook gehad, Mijn ineens weg na een reload. Wat dan wel weer grappig was, je bent bedacht op die Mijn maar ineens een auto op je kanis... :)

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Nu online
Ik denk dat ik mijn pakjes jodiumpilletjes ga aanpassen naar rad-x. Vraag is of dat ook nog grappig is op het moment dat er effectief een nucleair incident is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

het is toch niet zo gek dat die mijn weg is.... hij is net ontploft :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Laatst online: 09:51

Fordox

00101010

GravGunner schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:35:
[...]

Even wat andere feiten die nog niet genoemd zijn(en wat correcties):
- de bommen van Fallout zijn minder groot in explosie(tussen de 200 en 750 Kiloton) maar VEEL smeriger(alsin straling). Overigens is de Tsar Bomba een nuke van 50 MEGAton ;)
- Leven kwam relatief snel weer op gang(Zie Harold in 2101, 30 jaar(ish) na de bommen) welke daarna veelvuldig geplaagd werd door Super Mutants, Radscorpions en Raiders
- In de atmosfeer in de fallout wereld zit ook nog een goede hoeveelheid FEV(van West Tek) waardoor een hoop beesten zijn gemuteerd(en niet alle wezens worden steriel door FEV). Zie hiervoor ook de Fallout Bible delen.

En dat is wat ik 'even' kan vinden ;)

edit:
oh, en voor ik het vergeet: Zoveel mensen reizen niet in de wasteland, de pop die je speelt is bijna een uitzondering daarin, de meeste mensen zijn naarstig bezig met overleven(farmen) of informatie verzamelen en vastleggen en scavengen wat minder.

Maar desalniettemin vindt ik het wel vreemd dat er niet beter in elkaar gezetten hutten enzo bestaan. Het zou leuk zijn om voor dubbele kosten of iets een propere muur ZONDER random gaten(ramen mogen :P ) te kunnen bouwen. Maar dat doet waarschijnlijk teveel af van de Wasteland look.

Dat gezegd hebbende, er had wel wat meer groen aanwezig mogen zijn in de Commonwealth. De West Coast heeft het klimaat daar al tegen, en is dus logischer als het wat meer desolaat is. (gelukkig zijn er mods)
Waren de bommen echt veel smeriger? Ik heb zo het idee dat dat komt van alle pre-war tech. Alle auto's en machines draaiden op nucleaire energie. En je ziet ook veel dumpplekken met vaten waar radioactief spul in zat. Dat komt denk ik ook niet van een bom af :p

En de Tsar Bomba is vergelijkbaar met niks. dit was echt om te kijken oo wat voor schaal ze een atoombom konden maken (en het was volgens mij geen standaard nuke, not sure).
In een oorlog zal er nooit een nuke gebruikt worden in dat soort grootte. Het heeft gewoon teveel effect op het milieu en landje pik is dan niet meer bepaald handig.
Ook is het gewoon te duur en te inhumaan met teveel risico. Preciezie bombardementen zijn veel tactischer.

En ja, de wastelandlook vind ik ook wat overdreven soms. In 200 jaar tijd is er vast wel iemand die zichzelf heeft leren metselen.

En het zet me ook aan het denken: hoe ziet het eruit buiten de fallout wereld? Zijn alleen amerika en commi china geraakt door nukes? Hoe zit het bijvoorbeeld in europa of afrika? Normale gang van zaken?

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
Gisteren tijdens een Quest dacht ik bijna klaar te zijn, komt er ook nog een Vertibird aan. Daar had ik dus echt even geen zin meer in! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Pff hoe saai, een gewone Fat Man :+

/Big Boy met MIRV heeft :D

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:51
mike0001 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:24:
[...]
Dit spel is verschrikkelijk. ik zit elke ventilator te bekijken die ik hier in het echte leven tegenkom en bedenk dan, shit die heb ik nodig in Fallout. Screws!!!
Ik heb gisteren een rol duct-tape zien liggen en m'n eerste ingeving was ook om 'm op te pakken :+

Het is gelukkig nog niet zo erg als toen ik Skyrim speelde. Ik kon niet buiten komen zonder dat m'n blik naar allerlei soorten plantjes schoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
Angeloonie schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 12:47:
Pff hoe saai, een gewone Fat Man :+

/Big Boy met MIRV heeft :D
Haha, normaal gesproken heb ik er geen één bij me (wel de ammunitie ervoor). Toevallig had ik er net één opgepakt. Heb je de Big Boy ergens gevonden? of gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Nilltris schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 12:50:
[...]

Haha, normaal gesproken heb ik er geen één bij me (wel de ammunitie ervoor). Toevallig had ik er net één opgepakt. Heb je de Big Boy ergens gevonden? of gekocht?
Big Boy kun je in Diamond City kopen (kost aardig wat).
Echt belachelijk dat ding. Schiet dubbele projectielen en dat werkt ook nog eens met de MIRV mod :P
16 mini-nukes dus in 1 schot (en voor 1 ammo) _O-

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
Angeloonie schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:00:
[...]

Big Boy kun je in Diamond City kopen (kost aardig wat).
Echt belachelijk dat ding. Schiet dubbele projectielen en dat werkt ook nog eens met de MIRV mod :P
16 mini-nukes dus in 1 schot (en voor 1 ammo) _O-
Ah, ik had gehoopt dat het ook een vindbare wapen was. Ik speel voornamelijk met melee wapens (power fist op dit moment). Dus ergens vind ik het zonde om 11K (ik geloof dat 'ie zo duur was?) aan caps neer te leggen voor zo'n wapen. Aan de andere kant, is het wel héél episch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 16:23
Nilltris schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:16:
[...]

Ah, ik had gehoopt dat het ook een vindbare wapen was. Ik speel voornamelijk met melee wapens (power fist op dit moment). Dus ergens vind ik het zonde om 11K (ik geloof dat 'ie zo duur was?) aan caps neer te leggen voor zo'n wapen. Aan de andere kant, is het wel héél episch.
De gewone fat-man is wel gewoon vindbaar, kun je ook modden. Die fat-man met extra projectiel weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Ik kom inmiddels om in de fat-men :P. Verkopen heeft toch geen nut, geld zat :7.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Pagina: 1 ... 23 ... 53 Laatste

Let op:
Globaal spoiler beleid

-Details over de mainquest of grotere sidequest -> spoilertag
-Locatie van "one of a kind" wapens -> spoilertag
-Locatie van reguliere vijanden, wapens etc -> spoiler niet nodig.

Gebruik vooral je gezonde verstand!