Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Deadsy schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 00:16:
Als ik items in een container dump in een settlement, kunnen de settlers daar dan aankomen?

Ik heb het niet over de workshops maar over gereedschapskist.
Ik heb al mijn zooi in kasten gesorteerd en er is nog niks weg (of ik heb het niet gemerkt :+).
Morgen even een stuk of 150 wapens slopen, wordt een beetje te gek. Net als armor, heb ik ook ruim 100 stukken van liggen...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:00
kuusj98 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 00:19:
[...]

Ik heb al mijn zooi in kasten gesorteerd en er is nog niks weg (of ik heb het niet gemerkt :+).
Morgen even een stuk of 150 wapens slopen, wordt een beetje te gek. Net als armor, heb ik ook ruim 100 stukken van liggen...
Het probleem is dat ik iets in die container gedumpt heb en het is weg.
En ik vertrouw de settlers voor geen meter, vooral die zeur en die junkie.

Ik wilde namelijk ook net de doos leeghalen en alles sorteren in diverse dozen zodat ik het sneller gevonden heb. Maar opeens vond ik mijn Silver Shroud pak niet, terwijl ik mij er 100% zeker van ben dat ik het erin gedumpt heb (want het is een vet pak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Vult de map zich weer met loot?

Ik heb een uurtje of 15 geleden de bank gecleared en de kluis leeg gehaald. Nu kwam ik daar toevallig weer langs en dacht "ik kijk nog eens". Ligt alles er weer :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Donstil schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 01:14:
Vult de map zich weer met loot?

Ik heb een uurtje of 15 geleden de bank gecleared en de kluis leeg gehaald. Nu kwam ik daar toevallig weer langs en dacht "ik kijk nog eens". Ligt alles er weer :)
Yup zooi respawned, mobs kunnen ook respawnen in gebouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:55
Deadsy schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 00:24:
[...]

Ik wilde namelijk ook net de doos leeghalen en alles sorteren in diverse dozen zodat ik het sneller gevonden heb. Maar opeens vond ik mijn Silver Shroud pak niet, terwijl ik mij er 100% zeker van ben dat ik het erin gedumpt heb (want het is een vet pak).
Lastige settlers gaan er bij mij gewoon aan :) Kan ik niet hebben in mijn base. Stuur ze gewoon naar een andere settlement en buiten de grenzen laat ik ze verongelukken >:) . Vooral niet doen als je in de base bent (zelfs niet met sandman ;) ) De eerste keer had ik iedereen achter me aan dus saven van te voren kan ook geen kwaad.

Nu heb ik 5 fruitplukkers en 4 die het kamp bewaken. Wat is er voor de rest van de settlers te doen :?

[ Voor 5% gewijzigd door Beakzz op 24-11-2015 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:14

jpiwf

licenced pepernootaddict

[...]

Je kan in de workbenches al sorteren op wapens, apparel etc. Gewoon boven aan het window oppijltje naar rechts of links klikken (A en D op de pc werkt ook) Heb nog geen enkel moment de neiging gehad m'n spullen elders op te bergen. Voor als je ammo tekort komt: de scrounger perk 1 of 2 levels in investeren en je komt om in de ammo. Momenteel (lvl 40ish) 4000+ .38, 2000+ .50, 3000+ 5mm, 900 10mm, 3000+ 5.56 en genoeg van de rest om nooit zonder te zitten. Gelukkig weegt het niets :P Scheelt ook om voor elke ammosoort een wapen bij je te hebben, kun je altijd switchen als je zonder zit. En niet teveel automatische wapens gebruiken, gewoon snel klikken ;)

@hierboven: Settlers kunnen verdedigingen bemannen, en scavenger stations waarmee ze af en toe een kleine hoeveelheid junk verzamelen.

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:39
anandus schreef op maandag 23 november 2015 @ 23:25:
De eerste patch is uit (in beta)

Patch notes:

[...]
Van deze summiere patch notes wordt ik persoonlijk niet heel blij. Niet dat het spel heel slecht loopt bij mij, maar ik heb toch zeker wel last van inkak momenten in steden. Ik heb een 3570k op 4.4ghz, 16GB RAM en een 780ti OC, Zou m.i. niet mogen gebeuren dat mijn FPS op bepaalde momenten inkakt. Maar goed we gaan zien als ik vanavond thuis ben maar even de patch installeren.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 18:23
Gister begonnen met Rocketyard (geloof dat die zo heet?dat tankstation) te verbouwen!! was een heel eind, tot ik er achter kwam dat er geen hond het dak van rocketyard op wil... alleen een gemaakte vloer? had een mooi klein trapje omhoog en weer omlaag voor het randje het dak op... niemand die daar het bed in gaat :+ alles weer kunnen slopen, vanavond wellicht maar eens opnieuw beginnen... wel door al mijn steel heen :OOO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je kan ook onderdelen storen ipv scrappen, kan je ze later zonder kosten opnieuw plaatsen.
Als je wilt dat settlers naar boven gaan kan je het beste een houten vloer neerleggen op het dak.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:46
mfreriks schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 08:06:
Gister begonnen met Rocketyard (geloof dat die zo heet?dat tankstation) te verbouwen!! was een heel eind, tot ik er achter kwam dat er geen hond het dak van rocketyard op wil... alleen een gemaakte vloer? had een mooi klein trapje omhoog en weer omlaag voor het randje het dak op... niemand die daar het bed in gaat :+ alles weer kunnen slopen, vanavond wellicht maar eens opnieuw beginnen... wel door al mijn steel heen :OOO
Het is nu te laat, maar dat kan wel. Je moet alleen een goede trap bouwen, waarbij ze niet over een randje hoeven te springen. Bijvoorbeeld door twee trappen met een plafond ertussen. Het is wat tricky, maar het kan. Je krijgt dan wel een iets zwevende vloer boven het dak van het station, maar goed, een dak is ook niet gemaakt om een heel gebouw op te zetten qua gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
Heb alles in store gezet inderdaad, neemt niet weg dat ik alles opnieuw mag gaan bouwen xD ben begonnen met naast de garaga van rocketyard wat kamertjes te bouwen, dit hoog genoeg en vervolgens over rocketyard heen tot aan de rocket:) zonder randjes/daken of what so ever:) komt op het zelfde neer alleen wat je zegt een wat zwevend vloertje :) wel 2 levels omhoog gegaan door dat bouwen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

mfreriks schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 08:06:
je kunt een settler een bed toewijzen; ga even weg (Fast travel, kom terug) dikke kans dat settler aan maffen is
Tsurany schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 08:15:
Je kan ook onderdelen storen ipv scrappen, kan je ze later zonder kosten opnieuw plaatsen.
Als je wilt dat settlers naar boven gaan kan je het beste een houten vloer neerleggen op het dak.
moet je ze dan ook handmatig terughalen? als ik zelfde (eerder opgeslagen) object opnieuw wil, dan wordt die gebouwd en kost resources. idem voor 'ruilen' van mods. ik doe in dat process iets verkeerd :+
Angeloonie schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:13:
Ik vind het trouwens best jammer dat je ook niet verplicht wordt om de Power Armor te gebruiken (omdat het in het "beeld" van FO4 zo'n grote aanwezigheid heft). Ze hadden best een paar missies kunnen bedenken waarbij je dat ding echt nodig had (bijv. met giftige gassen, onder water of extreme radiation oid).
er zijn mods voor die dat toegankelijker maken; weapon model na beneden, hud scale etc.
maar wle jammer dat niet verplicht is, andere kant geeft je vrijheid. zullen vast wel items/plekken zijn waar je zonder suit niet door komt.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
mfreriks schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 08:34:
Heb alles in store gezet inderdaad, neemt niet weg dat ik alles opnieuw mag gaan bouwen xD ben begonnen met naast de garaga van rocketyard wat kamertjes te bouwen, dit hoog genoeg en vervolgens over rocketyard heen tot aan de rocket:) zonder randjes/daken of what so ever:) komt op het zelfde neer alleen wat je zegt een wat zwevend vloertje :) wel 2 levels omhoog gegaan door dat bouwen :+
Voor het bouwen altijd even een nieuwe save maken ;) Dan kost het je geen materiaal als het totaalbeeld je niet bevalt. Verder inderdaad onderdelen storen, want bij scrappen gaat er veel materiaal verloren.

Ook kan je door eerst op die betonplaten te bouwen daarna het hele zooitje oppakken en op de gewenste hoogte plaatsen (LB+A op een Xbox controller) Dan kan je ook clippen en bijvoorbeeld een boomhut bouwen (zie filmpje).

Mijn base stond te dicht tegen de grens aan wat problemen gaf bij het bouwen en nu hangt het aan een grote bestaande muur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

himlims_ schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 08:38:

moet je ze dan ook handmatig terughalen? als ik zelfde (eerder opgeslagen) object opnieuw wil, dan wordt die gebouwd en kost resources. idem voor 'ruilen' van mods. ik doe in dat process iets verkeerd :+
Als je ze opnieuw bouwt zie je onderaan bij het object een getal, dat geeft aan hoeveel je er op voorraad hebt. Bij het bouwen gaat dat getal dan omlaag, er worden geen grondstoffen gebruikt.
Bij mods zie je dan Attach ipv Build in het scherm, dan weet je dat hij geen extra grondstoffen kost.

Het had allemaal wat duidelijker gemogen, helaas zuigt Bethesda in GUI's.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 21:12

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

[...]

Settlers gaan niet lopen met spullen uit je kist volgens mij. Tenminste bij nog nooit voorgekomen. (kijk wel uit met je power armor :P) Ik heb dan ook mijn kisten met spul veilig opgeborgen. Eigenlijk moet ik alles in de workbench droppen maar daar heb ik nog geen zin in. Veul te veul :P

Waar ik wel veel last van heb is het scrappen van verkeerde items. Ik heb al meerdere keren mijn beste wapen of chestarmor per ongeluk gescrapped. Op de een of andere manier werkt dat menu voor mij niet. Het lijkt wel of hij automatisch na het scrappen van het onderste item uit de lijst automatisch naar het eerste item in de lijst gaat. Wil je dan snel meerdere items scrappen dan ben je zo een goed item kwijt.

Het zou beter zijn wanneer je bijvoorbeeld items die je aan hebt niet kunt scrappen. (eerst uit doen) Hetzelfde voor wapens die onder je snelmenu zitten (Q).

Ik ben nu genoodzaakt elke keer voor ik een workbench gebruik eerst even te Quicksaven.

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:53

Angeloonie

Cheeseburger Addict

himlims_ schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 08:38:

[...]
er zijn mods voor die dat toegankelijker maken; weapon model na beneden, hud scale etc.
maar wle jammer dat niet verplicht is, andere kant geeft je vrijheid. zullen vast wel items/plekken zijn waar je zonder suit niet door komt.
Snap niet helemaal waar je met die mods op doelt, maar er is welgeteld 1 area in de game waar je wel in een Power Armor zou willen zitten. Maar zelfs dat is te doen zonder Power Armor maar in een Radiation Suit. De rest van de game worden Power Armors dus volledig optioneel, en dat vind ik gewoon vreemd gezien de enorme focus op dat ding. Tuurlijk, je kunt hem altijd dragen, maar het is totaal niet nodig. :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Deadsy schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 01:18:
[...]

Yup zooi respawned, mobs kunnen ook respawnen in gebouwen.
M.u.v. locaties die als "Cleared" gemarkeerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risath
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-09-2022
Angeloonie schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:35:
[...]

M.u.v. locaties die als "Cleared" gemarkeerd zijn.
Hmm, ik heb al 3x national training yard moeten clearen, daar stond dus ook drie keer cleared bij. Nadeel is dat de ammo niet repsawned in het gebouw, maar die ghouls wel 8)7 . Ach ja, ik kom binnen met mijn
spoiler:
Gragnak axe's
en onthoofd al die ghouls. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:51

Fordox

00101010

Angeloonie schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:34:
[...]

Snap niet helemaal waar je met die mods op doelt, maar er is welgeteld 1 area in de game waar je wel in een Power Armor zou willen zitten. Maar zelfs dat is te doen zonder Power Armor maar in een Radiation Suit. De rest van de game worden Power Armors dus volledig optioneel, en dat vind ik gewoon vreemd gezien de enorme focus op dat ding. Tuurlijk, je kunt hem altijd dragen, maar het is totaal niet nodig. :P
Meer carrying capacity!
Ideaal voor de hoarders zoals ik :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Laatst online: 30-04 13:43
kuusj98 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 00:19:
[...]

Geef het aan je settlers.

Voor het absurde heb ik al mijn vrouwen naakt met enkel arm en been armor en helmen, al mijn mannen zien eruit als psycho raiders, en de wapens ga ik maar eens verdelen wanneer ik weer speel. :P

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Fordox schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:42:
[...]

Meer carrying capacity!
Ideaal voor de hoarders zoals ik :)
Mjah, dat werkt wel, maar endgame neem ik nauwelijks nog zooi mee :P
Risath schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:39:
[...]

Hmm, ik heb al 3x national training yard moeten clearen, daar stond dus ook drie keer cleared bij. Nadeel is dat de ammo niet repsawned in het gebouw, maar die ghouls wel 8)7 . Ach ja, ik kom binnen met mijn
spoiler:
Gragnak axe's
"moeten clearen" als in een missie van bijv. Preston? Dan worden die gebieden namelijk opnieuw bevolkt. Ik heb tot nu toe geen enkele [CLEARED] locatie gehad die ineens weer bevolkt was.

Qua wapens is het end-game wel heel eentonig, ik gebruik er maar 2, en voor de fun soms een 3e:
- Gauss rifle (volledig gemod met silencer)
- Hunting rifle (volledig gemod met silencer)
- Big Boy (Fatman) met MIRV mod _O- Holy fuck dat is grappig. Alleen behoorlijk kansloos dat die mini-nukes als "pakketjes" door de lucht vliegen :') (als een 6-pack flesjes)

Maar buiten dit gebruik ik eigenlijk niets. Had een aardige shotgun, maar niets is sterker dan de Gauss rifle. Enig daarmee is dat de ammo wat schaarser is, daarom de Hunting Rifle.

Qua armor heb ik alles wel geupgrade, maar de 2e mod doe ik eigenlijk niets mee, pak enkel overal "Stealth" mods mee waar ik kan.

[ Voor 29% gewijzigd door Angeloonie op 24-11-2015 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyD_34
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-05-2021
FloydRaalte schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:33:
[...]

Het zou beter zijn wanneer je bijvoorbeeld items die je aan hebt niet kunt scrappen. (eerst uit doen) Hetzelfde voor wapens die onder je snelmenu zitten (Q).

Ik ben nu genoodzaakt elke keer voor ik een workbench gebruik eerst even te Quicksaven.
Ik zag hier een tip voorbijkomen met altijd een ~ voor je favoriete items zetten dmv renamen. Hierdoor is het duidelijke welke items je absoluut niet wil scrappen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

TommyD_34 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:55:
[...]

Ik zag hier een tip voorbijkomen met altijd een ~ voor je favoriete items zetten dmv renamen. Hierdoor is het duidelijke welke items je absoluut niet wil scrappen :*)
heb ook zo iets;

#$naam = melee
.caliber $naam = DE gun voor .caliber

alles zonder . of # is instant scrap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

TommyD_34 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:55:
[...]

Ik heb die tip al gebruikt voor mijn wapens. Ik zet er het ammotype voor. Dus .10 Pistol, .50 Sniper Rifle etc. Ga ik ook maar eens voor mijn armor doen inderdaad! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GravGunner
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11-2023

GravGunner

Man's inhumanity to Man

ghehe, namen. Kan je een hoop leuke dingen mee doen. Ik geef mijn favo wapens een (aldanniet) toepasselijke naam. 'Bleed for Me' voor mijn Wounding 10MM suppressed automatic Pistol.
Ik moet zeggen dat met zo'n pistool ammo wel een groter issue wordt, maar je vijanden niet echt(1 clip voor een Deathhclaw met wat kiting)

target assimilated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
FloydRaalte schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:57:
[...]

Ik heb die tip al gebruikt voor mijn wapens. Ik zet er het ammotype voor. Dus .10 Pistol, .50 Sniper Rifle etc. Ga ik ook maar eens voor mijn armor doen inderdaad! :)
En bij legs heb ik dan -VATS .10 Revolver en -AP .44 Rifle etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Grotendeels melee hier, gecombineerd met 10x sneak attack bonus. Hoezo, deathclaws zijn gevaarlijk? >:)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

boe2 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:13:
Grotendeels melee hier, gecombineerd met 10x sneak attack bonus. Hoezo, deathclaws zijn gevaarlijk? >:)
welke melee speel je mee? vind die baseball bat + die moersleutel met blade wel tof
(waar is die chainsaw O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Als ik echt voor zoveel mogelijk damage in 1 enkele aanval ga gebruik ik mijn Super Sledge Hammer (rocket powered). Die is echter enorm traag, dus heb ik ook nog een mooi zwaard met bleed damage + extra damage VS mutants. Ook handig tegen ghouls: kan gewoon vrij rondlopen, willekeurig rondzwaaien en alles gaat neer.

Ripper heb ik nog niet gevonden, maar ik vind het permanent geluid van die super sledge al vervelend :p

[ Voor 14% gewijzigd door boe2 op 24-11-2015 10:30 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ripper? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
iemand al eens de tuxedo geupgrade daar loop ik nu in dat is beter dan welke armor dat ik tot nu toe heb gevonden :) en je krijgt meteen +1 int en chr

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
spoiler:
tinker tom van de railroad verkoopt hem is best cheap dacht 300 caps ofzo

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:38
Als ik deze map mag geloven zijn er veel plaatsen waar je een settlement kan maken:

http://static.gosunoob.co...cations-map-fallout-4.jpg
(Expres een link, misschien wordt dit als spoiler gezien)

Maar ik kan alleen bij Red Rocket Truck Stop een settlement maken, dan krijg ik de bekende groene ring/muur te zien

Bij andere plekken lukt dat niet? Moet je daarvoor een bepaald leven zijn? :?
Ik kan proberen wat ik wil, maar ik ga niet de bouwmodus in, behalve bij Red Rocket :-(

EDIT, Nevermind, inmiddels gevonden dat ze pas gebruikt kunnen worden door Quest te doen 8)7

Ik kan alleen nog steeds geen grote dingen scrappen, wat doe ik verkeerd?

[ Voor 13% gewijzigd door FabianGTI op 24-11-2015 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 10:53
Risath schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:39:
[...]

spoiler:
Gragnak axe's
Ik vind het echt jammer dat de game je meerdere keren naar dezelfde locaties kan sturen. Wat mij betreft mag de game op een gegeven moment stoppen met quests uitdelen; uitgespeeld is uitgespeeld. Als ik een locatie al gehad heb heb ik als het goed is ook alle quests daar binnen gelijk gedaan.

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!
batumulia schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 07:15:
[...]

Van deze summiere patch notes wordt ik persoonlijk niet heel blij. Niet dat het spel heel slecht loopt bij mij, maar ik heb toch zeker wel last van inkak momenten in steden. Ik heb een 3570k op 4.4ghz, 16GB RAM en een 780ti OC, Zou m.i. niet mogen gebeuren dat mijn FPS op bepaalde momenten inkakt.
Je zou dit kunnen proberen, het past dynamisch de schaduwafstand aan en zou (theoretisch) zo voor een stabielere FPS kunnen zorgen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guReMcO
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:42

guReMcO

Praat mar frysk

Kan je trouwens stroom niet door een muur heen leiden?
Ik wou mijn generator in een gebouw zetten en via een conduit aanbeide kanten van de muur de stroom naar buiten leiden maar dat lukte niet. Wel jammer dan dat je zoiets belangrijks als een generator maar buiten in de regen moet laten staan. :P

Croissant in hand, I was alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Laatst online: 19:10
FabianGTI schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:50:
Als ik deze map mag geloven zijn er veel plaatsen waar je een settlement kan maken:

http://static.gosunoob.co...cations-map-fallout-4.jpg
(Expres een link, misschien wordt dit als spoiler gezien)

Maar ik kan alleen bij Red Rocket Truck Stop een settlement maken, dan krijg ik de bekende groene ring/muur te zien

Ik kan proberen wat ik wil, maar ik ga niet de bouwmodus in, behalve bij Red Rocket :-(

EDIT, Nevermind, inmiddels gevonden dat ze pas gebruikt kunnen worden door Quest te doen 8)7

Je krijgt de vraag (vooral in Sanctuary van preston) om een settlement te helpen. Als je daar dan bent geweest en je hebt ze geholpen bieden ze aan om zich bij de minute man aan te sluiten. dan kan je de workbench gebruiken en kan je hier bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Hmz, die patch notes zijn toch wat mager eigenlijk.
Bij elder scrolls online zijn hun patch notes nogal wat langer zeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

anandus schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:52:
[...]
Je zou dit kunnen proberen, het past dynamisch de schaduwafstand aan en zou (theoretisch) zo voor een stabielere FPS kunnen zorgen.
Dit is een leuk idee maar heb al bij veel users gelezen dat het niks uitmaakt eigenlijk.
Sommige area's in het spel geven je gewoon dikke framedrops. Bij mij ook. Ik speel op high detail maar als ik ALLES op low zet, heb ik 100% identieke framedrops. Lijkt me dus enkel op te lossen via optimalisaties van bethesda zelf of driver aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
anandus schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:52:
[...]
Ik had inderdaad al gezien dat er allerhande mods uit waren gekomen om een en ander stabieler te krijgen, het ging mij er meer om dat dit best wel problemen zijn die veel voorkomen, waar je veel mensen over hoort klagen en dat Bethesda vervolgens een patch uit wil brengen die zo schraal is en niet specifiek dit soort problemen oplost.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:46
guReMcO schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:55:
Ik wou mijn generator in een gebouw zetten en via een conduit aanbeide kanten van de muur de stroom naar buiten leiden maar dat lukte niet. Wel jammer dan dat je zoiets belangrijks als een generator maar buiten in de regen moet laten staan. :P
Ik heb ze ook altijd binnen staan, omdat ik ze in het echt ook niet buiten wil hebben inderdaad. Ingame maakt het eigenlijk niks uit. Je kan een draad toch via muren en deuren of ramen naar buiten geleiden? Zo doe ik het tenminste steeds. Je kan in ieder geval niet door een muur, dus dan zou je een muur met raamopening kunnen gebruiken.
SideShow schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:59:
Hmz, die patch notes zijn toch wat mager eigenlijk.
Bij elder scrolls online zijn hun patch notes nogal wat langer zeg....
Dat spel wordt door een heel ander team gedaan. Je zou het met Skyrim kunnen vergelijken. Bij Skyrim werd er ook altijd redelijk wat gepatched per keer. Kan zijn dat ze voor de betaversie niet alle details hebben gegeven of niet alle verbeteringen in de betapatch hebben zitten.
FabianGTI schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:50:

Settlements zijn snel te zien op de map als je de optie 'show supply lines' aanzet. Je ziet dan alleen settlements van jezelf (waar je dus kan bouwen) en eventueel supply lines. Je zal een settlement eerst moeten overtuigen dat ze zich bij de minutemen aansluiten, enz. Dus je moet daarvoor wel een paar quests en gesprekken doen. Uiteindelijk wijst het zich vanzelf. Het is dus normaal dat je niet bij elke workbench meteen kan gaan bouwen.

Wat bedoel je met 'grote dingen'. Als je in de gamewereld iets kan scrappen, dan kan je ook ingestorte huizen scrappen, maar niet de huizen die nog half staan. Ook het Red Rocket gas station is verder als gebouw niet te scrappen. Sommige houten hokjes in andere settlement zijn ook niet te scrappen. Alle andere dingen in ieder geval wel.
Dat scrappen is iets anders dan in een menu een wapen scrappen. Je moet in bouwmodus (met groene muren) rondlopen en dingen highlighten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:02
Angeloonie schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:52:
Ik heb tot nu toe geen enkele [CLEARED] locatie gehad die ineens weer bevolkt was.
Als t goed is wel na 30 dagen in-game tijd.
Net als bij Skyrim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guReMcO

guReMcO

Praat mar frysk

Playa del C. schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:09:
[...]

Ik heb ze ook altijd binnen staan, omdat ik ze in het echt ook niet buiten wil hebben inderdaad. Ingame maakt het eigenlijk niks uit. Je kan een draad toch via muren en deuren of ramen naar buiten geleiden? Zo doe ik het tenminste steeds. Je kan in ieder geval niet door een muur, dus dan zou je een muur met raamopening kunnen gebruiken.
Ja dat is inderdaad ook een mogelijkheid. Vond het alleen wel een elegante oplossing met conduits ipv nog meer draden overal. Naja we moeten het er maar mee doen.... totdat er een mod komt die dit wel mogelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Hoezo, je kunt er toch gewoon een hutje met (deels) open muren en dak overheen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guReMcO

guReMcO

Praat mar frysk

Angeloonie schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:17:
[...]

Hoezo, je kunt er toch gewoon een hutje met (deels) open muren en dak overheen zetten?
Natuurlijk kan dat alleen dat is een minder mooie oplossing imo. Vandaar de vraag of het ook anders kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:28
Alsof je generator kapot kan gaan door de regen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

guReMcO schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:19:
[...]

Natuurlijk kan dat alleen dat is een minder mooie oplossing imo. Vandaar de vraag of het ook anders kon.
Vind dat ook wel wat hebben hoor, zulke generators staan echt niet binnen (hallo gassen). Een kloppende oplossing is dan buiten overdekt in een half hutje omheind door wat hekwerk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guReMcO

guReMcO

Praat mar frysk

Angeloonie schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:20:
[...]

Vind dat ook wel wat hebben hoor, zulke generators staan echt niet binnen (hallo gassen). Een kloppende oplossing is dan buiten overdekt in een half hutje omheind door wat hekwerk. :)
Ja klopt, gelukkig spelen gassen geen rol. :P Ik ga vanavond maar eens bezig met een generator hok te maken.
Grimmie187 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:19:
Alsof je generator kapot kan gaan door de regen :+
Ha wie weet mod iemand er wel zure regen in die alles aantast wat niet onder dak staat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Alleen als er een gat inzit, dan kun je de draad er doorheen trekken. Anders moet je met conduits buitenom. Wel apart dat conduits niet 'draadloos' werken, de lampen werken dat namelijk wel: als je buiten op de muur een conduit hebt aangesloten aan je generator kun je binnen gewoon een lamp ophangen en die heeft dan 'draadloos' stroom. Zolang hij maar binnen een straal van xx meter van je conduit zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Laatst online: 12-09 15:00
Wat een karige patch notes. En beta patch.. really? Voor deze paar fixes? Daarmee willen ze zich zeker indekken als de fixes averechts werken. Wat aan afgang :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
Is het eigenlijk mogelijk om een PA van een enemy uit te schakelen door sneaky de powercore er uit te trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
mfreriks schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:42:
Is het eigenlijk mogelijk om een PA van een enemy uit te schakelen door sneaky de powercore er uit te trekken?
Yep, hij stapt dan uit z'n PA, je kunt hem dan omleggen en zijn PA stelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:43
Zijn er nog mensen die het moeilijk vinden om ballistic fiber te vinden? Ik weet dat het in military grade duct tape zit maar dat kan ik ook maar amper vinden.

Ik heb nog maar 6 van de nodige 10 ballistic fiber in mijn workshop... en dan zou ik ook nog eens een hoed willen voorzien van ballistic weave zodat ik daarmee alleen al 220 defense heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Ries schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:41:
Wat een karige patch notes. En beta patch.. really? Voor deze paar fixes? Daarmee willen ze zich zeker indekken als de fixes averechts werken. Wat aan afgang :D
vraag me af of dit echt alles is; misschien zitten er nog divers. fixes/features in die niet benoemd zijn? ben geen bekende van bethesda, iemand die misscchien zijn ervaring kan delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

glennvho schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:45:
Zijn er nog mensen die het moeilijk vinden om ballistic fiber te vinden? Ik weet dat het in military grade duct tape zit maar dat kan ik ook maar amper vinden.

Ik heb nog maar 6 van de nodige 10 ballistic fiber in mijn workshop... en dan zou ik ook nog eens een hoed willen voorzien van ballistic weave zodat ik daarmee alleen al 220 defense heb.
Zit volgens mij ook in Army Munition bags, die vind ik ook regelmatig bij legerbasissen.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
HeatWave schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:55:
[...]

Zit volgens mij ook in Army Munition bags, die vind ik ook regelmatig bij legerbasissen.
Klopt ja. 6 dacht ik zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

glennvho schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:45:

Volgende items:
Ballistic Fiber (1), Military Ammo Bag (2), Military-Grade Duct Tape (2), Peizonucleic Liner (2)

spoiler:
Je kunt een shipment of Ballistic Fiber (25) kopen bij KL-E-O in good neighbourhood.

[ Voor 8% gewijzigd door FloydRaalte op 24-11-2015 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
Morgen onder het mes voor een uurtje, daarna waarschijnlijk weekend ^^ beste timing... Ibood hunt 25/26 en op 27 blackfriday, de boel netjes in de gaten houden tijdens Fallout 4 ^^

Nieuwe character wordt ook melee denk ik, klinkt wel zalig ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 22:38
Deadsy schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 00:16:
Als ik items in een container dump in een settlement, kunnen de settlers daar dan aankomen?

Ik heb het niet over de workshops maar over gereedschapskist.
Beetje laat misschien maar lees maar af en toe even bij hier :P Maar volgens mij niet.. Ik heb een minigun en allerlei legandary wapens in kisten en kasten liggen in mijn grootste settlement en ben nog niks kwijt :P

Hoe vaak gebruiken jullie overigens jullie PA? Ik gebruik het echt maar zelden. Als ik ergens ben geweest wat echt te moeilijk is ga ik terug met PA.. of soms trek ik hem aan omdat ik zo het vermoeden heb dat ik weleens wat lastigs tegen kan komen als een baas oid..

Heb iets van 20+ van die fusion core's liggen dus dat is het probleem niet :P Had mijn begin PA ook geupgrade, maar net de BOS PA gekregen.. die is zoveel beter O+

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:02
Ja kan ballistic fiber ook naar je settlement laten shippen voor aardig wat centjes.
spoiler:
De quartermaster Teagan aan boord van de Prydwen verkoopt het sowieso.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Na 2 uur door een wolkenkrabber vechten tegen een variëteit aan baddies op survival moeilijkheid tot de conclusie conclusie komen dat er werkelijk niets te looten valt. Prijsloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ries schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:41:
Wat een karige patch notes. En beta patch.. really? Voor deze paar fixes?
Tja, het is hetzelfde als met Skyrim, dat waren ook kleine patches, en altijd eerst in beta.
En als het niet in eerst een openbare beta was, dan waren er weer mensen die dáár over gingen klagen ;)

Ik verwacht de volgende patch dan ook al over een weekje of twee á drie.

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 24-11-2015 12:26 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
TgR_KILLER schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 12:19:
[...]

Hoe vaak gebruiken jullie overigens jullie PA? Ik gebruik het echt maar zelden. Als ik ergens ben geweest wat echt te moeilijk is ga ik terug met PA.. of soms trek ik hem aan omdat ik zo het vermoeden heb dat ik weleens wat lastigs tegen kan komen als een baas oid..

Heb iets van 20+ van die fusion core's liggen dus dat is het probleem niet :P Had mijn begin PA ook geupgrade, maar net de BOS PA gekregen.. die is zoveel beter O+
Hier precies hetzelfde, maar aangezien ik niet zo lang bezig ben met minder cores. Nu moeten cores toch niet het probleem zijn, want zolang je ze met een heel klein beetje power verkoopt kan je voor bijna hetzelfde geld een nieuwe halen :) Voorlopig hang ik nog rond in het noorden (ben al 3 volle avonden aan het bouwen :o ) dus misschien dat ik er in het zuiden wat meer naar grijp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

Ik gebruik het PA nauwelijks, ben ook bijna aan het einde nu voor mijn gevoel, heb echt 60 cores ofzo. Maar kan nu zo'n beetje alles zonder problemen afslachten, glowing Deathclaw? Kom maar poesje :P.

Kom wel een paar Bethesda-bugs tegen qua missies :

spoiler:
Moet met een Synth een locatie clearen, maar zodra ik aankom om hem te ontmoeten komt BoS langs en beginnen ze te matten, dus ik kan de quest niet starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 12:25:
Na 2 uur door een wolkenkrabber vechten tegen een variëteit aan baddies op survival moeilijkheid tot de conclusie conclusie komen dat er werkelijk niets te looten valt. Prijsloos.
Had ik gister met een bunker, hier moest je met laatste lvl hacken in... kom je beneden, zit er een beer in die niets dropt behalve vlees en een kistje met ammo en een replaceable wapen... nog 30min rond lopen neuzen maar zinloos...

iets waar je zo moeilijk in komt verwacht ik toch echt wel wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 18:19

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

TgR_KILLER schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 12:19:
[...]

Beetje laat misschien maar lees maar af en toe even bij hier :P Maar volgens mij niet.. Ik heb een minigun en allerlei legandary wapens in kisten en kasten liggen in mijn grootste settlement en ben nog niks kwijt :P

zelf heb best vaak PA aan maar wissel het vaak af PA voor lekker knal werk met final judgement en mijn PA heeft mooi wit camo beetje een stormtrooper look en ander keer lekker stealth met Deliverer

wat ik wel vaak heb gehad nu dat ik lvl3 Nuclear Physicist en dat ik vergeet dat ik geen grenades meer heb dat ik mjj zelf vaak bijna op blaas met > Fusion Cores can be ejected from Power Armor like devastating grenades dit hadden ze van mijn part wel anders gemogen doen

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 22:38
Ik ben echt nog niet heel ver :P Geen idee hoeveel uur ik erin heb zitten.. misschien 25 uur ofzo? Best druk met werk en andere dingen dus af en toe speel ik een paar uurtjes. Ben ook enorm met sidequests en crap bezig maar is gewoon Fallout :D

Vind het wel uber handig dat je niet net als in de vorige Fallout's hoeft te letten op het repareren van je wapens.. Mijn begin 10mm pistol heb ik zwaar gemodded en gebruik dat ding bijna overal.. Nog een laser wapen (die van de BOS) met scope voor de middel lange afstand en een .308 met lange afstand scope bij en op alle afstanden knal ik alles aan gort :P

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
HeatWave schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 12:25:

spoiler:
Moet met een Synth een locatie clearen, maar zodra ik aankom om hem te ontmoeten komt BoS langs en beginnen ze te matten, dus ik kan de quest niet starten.
Die had ik ook:

spoiler:
Heb even gewacht, uiteindelijk deden de BoS gasten zoveel schade aan die Courser dat hij vluchtte. Toen kon ik wel met 'm praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyD_34
Beakzz schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 12:25:
[...]

Hier precies hetzelfde, maar aangezien ik niet zo lang bezig ben met minder cores. Nu moeten cores toch niet het probleem zijn, want zolang je ze met een heel klein beetje power verkoopt kan je voor bijna hetzelfde geld een nieuwe halen :) Voorlopig hang ik nog rond in het noorden (ben al 3 volle avonden aan het bouwen :o ) dus misschien dat ik er in het zuiden wat meer naar grijp :)
Ik heb gister pas voor het eerst mijn T-51 (zonder lef en right arm) flink onder handen genomen. Nu even wat supermutants uit de weg ruimen op een bekende toren. Moet zeggen dat ik het wel lekker vind spelen. Heb mijn compagnon ook even een PA gegeven. Volgende playthrough ook maar Melee spelen met PA aan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

NLxAROSA schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 12:29:
[...]

Die had ik ook:

spoiler:
Heb even gewacht, uiteindelijk deden de BoS gasten zoveel schade aan die Courser dat hij vluchtte. Toen kon ik wel met 'm praten.
spoiler:
Ah, ik heb het na een paar keer best lang wachten het maar opgegeven en ben voor BoS gegaan voor Liberty Prime :P
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Motaro schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 12:29:
[...]

zelf heb best vaak PA aan maar wissel het vaak af PA voor lekker knal werk met final judgement en mijn PA heeft mooi wit camo beetje een stormtrooper look en ander keer lekker stealth met Deliverer

wat ik wel vaak heb gehad nu dat ik lvl3 Nuclear Physicist en dat ik vergeet dat ik geen grenades meer heb dat ik mjj zelf vaak bijna op blaas met > Fusion Cores can be ejected from Power Armor like devastating grenades dit hadden ze van mijn part wel anders gemogen doen
echt dat bash/melee met een gun, resulteert in 80% van de gevallen in instant-death omdat er een molotov gegooid wordt; ik druk 1x heel kort op alt, ingedrukt houden = nade .... in praktijk werkt dat voor geen meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
HeatWave schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 12:34:
[...]

spoiler:
Ah, ik heb het na een paar keer best lang wachten het maar opgegeven en ben voor BoS gegaan voor Liberty Prime :P
.
Ander alternatief is om de

spoiler:
BoS gasten af te knallen, maar die wilde ik zelf (nog even) te vriend houden. :+ In mijn huidige playthrough ga ik voor BoS (eerste keer heb ik voor Railroad gekozen, en BoS uitgeroeid), dus dan is het sowieso geen issue vermoed ik. Probeer zelf altijd zo lang mogelijk alle partijen te vriend te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 18:19

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

himlims_ schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 12:35:
[...]

echt dat bash/melee met een gun, resulteert in 80% van de gevallen in instant-death omdat er een molotov gegooid wordt; ik druk 1x heel kort op alt, ingedrukt houden = nade .... in praktijk werkt dat voor geen meter
dat heb ook paar keer gehad

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:58
Ik heb het vermoeden dat ik Fallout 4 nu bijna heb uitgespeeld. Na een uur of 35 tot 40 gok ik en bijna lvl 40 heb ik een hoop gezien en gedaan. Speel het spel op Hard en eigenlijk nooit de powerarmor nodig gehad.. Mooi spel, maar kan niet ontkennen dat ik er ietsje meer van had verwacht :) metname de main storyline vind ik wat kort.

Wel een paar keer goed gelachen, wanneer er bijvoorbeeld een legendary staat met een Fatboy. Hoe tactisch ik ook probeer te sneaken, hij hoort mij en ik ben weggevaagd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

NLxAROSA schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 12:37:
[...]

spoiler:
BoS gasten af te knallen, maar die wilde ik zelf (nog even) te vriend houden. :+ In mijn huidige playthrough ga ik voor BoS (eerste keer heb ik voor Railroad gekozen, en BoS uitgeroeid), dus dan is het sowieso geen issue vermoed ik. Probeer zelf altijd zo lang mogelijk alle partijen te vriend te houden.
spoiler:
Ja, dat probeerde ik ook zo lang mogelijk, maar op een gegeven moment moet je wel kiezen. En dus maar BoS, ik wil wel zien hoe het afloopt met hun wapens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
TommyD_34 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 12:33:
[...]

Ik heb gister pas voor het eerst mijn T-51 (zonder lef en right arm) flink onder handen genomen. Nu even wat supermutants uit de weg ruimen op een bekende toren. Moet zeggen dat ik het wel lekker vind spelen. Heb mijn compagnon ook even een PA gegeven. Volgende playthrough ook maar Melee spelen met PA aan 8)
Hoe geef je een companion PA? kan dat met elke? of kan dat alleen met die BoS companion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyD_34
Dutch2007 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 12:47:
[...]

Hoe geef je een companion PA? kan dat met elke? of kan dat alleen met die BoS companion?
Companion een opdracht geven met "A" (xbox One) en dan op een powerarmor richten "get into powerarmor". Kost ook geen cores dus op zich superhandig :). Wel af en toe even repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Ok :) handig om te weten, heb de PC, maar wel een Xbox One controller dus voor mij is het ook via het zelfde :) thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feihcretsam
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-05 07:27
HeatWave schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 12:40:
[...]

spoiler:
Ja, dat probeerde ik ook zo lang mogelijk, maar op een gegeven moment moet je wel kiezen. En dus maar BoS, ik wil wel zien hoe het afloopt met hun wapens.
Over BoS/Institute quest ''bug''

spoiler:
Ik zat in dezelfde situatie, echter heb ik de game gesaved en de BoS gasten afgeknald (je Institute vriend kan niet dood) en BoS was erna nog helemaal friendly. Ditzelfde gebeurde tijdens een missie bij Bunker Hill... gigantische shootout waarbij alle partijen friendly waren voor mij. Vrolijk alle BoS neergeschoten (inclusief hun Vertibird, krijg je nog best wat xp voor) en ik kon erna gewoon naar de Prydwen fast travellen en daar rustig rondlopen.

Wat vinden jullie van de moeilijkheids-curve van de game? Ik heb hem in eerste instantie heel makkelijk na 50 uur op normal uitgespeeld (raakte iets te enthousiast na 45 uur en speelde per ongeluk de storyline uit) en begon toen opnieuw op hard. Toen was de game tot level 30 nog best lastig hier en daar, maar nu ik rank 3 gun upgrades en 80% dmg op non automatic pistols en rifles heb gekozen in perks blaas ik wederom overal makkelijk doorheen. Ik gebruik nauwelijks health items, alleen wat food voor de speciale buffs en een stimpack voor limb damage. 3 punten in life giver en je hebt +60 max HP en je health regenerate langzaam.

Ik zit te overwegen de difficulty nu op very hard te zetten... ervaart iemand iets soortgelijks? De balans verdwijnt langzaam als je hoger level bent/veel perks hebt imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:52

Tys

Tyson schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:37:
Ik heb deze maar besteld, een XBOX One 1TB met Fallout 3 + 4:
http://www.gamemania.nl/D...spx?tabid=88&gmgame=34021

De prijs is redelijk netjes, ik ben alleen bang dat de XBOX niet de 'beste' keus is. Aan de andere kant heb ik alleen een zakelijke laptop en om nou ruim 2 keer zoveel voor een PC uit te geven wat Fallout aankan is ook zoiets. Daarbij hou ik wel van een controller en gamen op de TV. Keuzes .. keuzes ..

Fallout NV heb ik toch ruim 600+ uur gespeeld, dus ik ben zeer benieuwd naar het volgende deel!
Uiteindelijk een paar dagen voor de release de bestelling geannuleerd. Door alle negatieve berichten kreeg ik een akelig gevoel bij een console waar je niets aan kunt sleutelen als het niet goed werkt.

Uiteindelijk heb ik een goedkope Dell Minitower te pakken gekregen met een i5-2400, hier zit nu 16GB en een Asus GTX 960 in. Daarnaast staat Fallout op een Mtron Pro 7500 128GB SSD, oud maar toch een SSD zullen we maar zeggen.

Eén ding is zeker, het draait als een tierelier, beter dan verwacht en alles op Ultra (1080p). Xbox one controller eraan en het is echt iedere avond genieten. Het draait echt heel soepel, ik ben er blij mee en heb alle vrijheid voor eventuele mods later.

De game zelf is op meerdere vlakken best buggy, niets wat nog niet genoemd is maar het blijft irritant. Voor de rest is het verhaal karig maar uitdagend. Genoeg te doen, maar het voelt niet veel groter aan als dat FA:NV aanvoelde.

Nog lang niet uitgespeeld, maar nu al benieuwd naar de DLC's! (season pass aangeschaft)

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groenie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-09 13:02
Feihcretsam schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 12:57:
[...]

Over BoS/Institute quest ''bug''

spoiler:
Ik zat in dezelfde situatie, echter heb ik de game gesaved en de BoS gasten afgeknald (je Institute vriend kan niet dood) en BoS was erna nog helemaal friendly. Ditzelfde gebeurde tijdens een missie bij Bunker Hill... gigantische shootout waarbij alle partijen friendly waren voor mij. Vrolijk alle BoS neergeschoten (inclusief hun Vertibird, krijg je nog best wat xp voor) en ik kon erna gewoon naar de Prydwen fast travellen en daar rustig rondlopen.

Wat vinden jullie van de moeilijkheids-curve van de game? Ik heb hem in eerste instantie heel makkelijk na 50 uur op normal uitgespeeld (raakte iets te enthousiast na 45 uur en speelde per ongeluk de storyline uit) en begon toen opnieuw op hard. Toen was de game tot level 30 nog best lastig hier en daar, maar nu ik rank 3 gun upgrades en 80% dmg op non automatic pistols en rifles heb gekozen in perks blaas ik wederom overal makkelijk doorheen. Ik gebruik nauwelijks health items, alleen wat food voor de speciale buffs en een stimpack voor limb damage. 3 punten in life giver en je hebt +60 max HP en je health regenerate langzaam.

Ik zit te overwegen de difficulty nu op very hard te zetten... ervaart iemand iets soortgelijks? De balans verdwijnt langzaam als je hoger level bent/veel perks hebt imo.
Ik heb me eerste run met very hard gedaan ook met rifles, in het begin inderdaad wel tricky maar na X tijd en in PA rondlopen was het eigenlijk best easy :+

Speel nu op survivalist met pistol + melee en zonder PA ongeveer level 20. Dit geeft eindelijk een uitdaging aangezien je vrij snel dood gaat en in fight healen bijna niet te doen is. Health regen gaat namelijk erg lanzaam. Ik zou zeggen survivalist als je een uitdaging wilt voor je 2e run :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik zit eigenlijk al sinds level 20 permanent in Power Armor, op één plek na die je niet kan bereiken met Power Armor:
spoiler:
Onderzeeër
. Ben nu dik 50 speeluren later level 70+ en nog steeds in Power Armor terwijl ik en m'n companion allebei met Gatling Laser rondlopen. Ik gebruik hem niet heel vaak (ben strength/stealth build, dus sniper rifle en melee), maar companion altijd. Zit nog steeds op 100+ Fusion Cores, de dubbele Fusion Core duration perk helpt heel veel, dat en gewoon veel looten en continu fusion cores bij blijven kopen helpt ook.

E: Sinds kort wel Jet Pack gemod nu op m'n MKVI power armor, ik ga iets harder door m'n Fusion Cores heen maar nog steeds niet genoeg om het niet bij te houden met looten/kopen.

[ Voor 13% gewijzigd door Seditiar op 24-11-2015 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshifter
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-04 09:17
Hoeveel tijd besteden jullie eigenlijk aan het City-Building gedeelte? Ik heb gewoon een zooi bedden en andere voorzieningen zo dicht mogelijk op elkaar gepropt voor de stats. Heeft het eigenlijk nog zin om uberhaupt hier veel aandacht aan te besteden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Beakzz schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 01:32:
[...]

Nu heb ik 5 fruitplukkers en 4 die het kamp bewaken. Wat is er voor de rest van de settlers te doen :?
:( In mijn bed slapen. En in mijn winkels staan en centen voor mij verdienen.

@TgR_KILLER
Ik ga meestal zonder PA. Maakt het wat eenvoudiger als ik weer eens eentje ''vind''.
Want zoals de meeste mensen hier spaar ik ze.

Al wat meer info bekend over toekomstige DLC?

[ Voor 5% gewijzigd door Deadsy op 24-11-2015 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-09 14:04

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

NLxAROSA schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 12:37:
[...]

spoiler:
je kan BOS lui gewoon killen zonder dat je meteen unfriend word door ze.

spoiler:
ik had een quest aangenomen van de institute dat ik bunker hill moest aanvallen en de ontsnapte synths moest killen. dat wou ik niet dus heb ik de ontsnapte synths laten leven en heb ik de coursers gekilled. tijdens dat gevecht begon BOS ook opeens mee te vechten en om te voorkomen dat ze alle ontsnapte synths gingen killen heb ik die lui ook afgeschoten. ik heb dus van 2 bevriende factions gasten lopen afschieten en ze bleven na het gevecht gewoon vriendjes met mij

YO! fucknuts! It's Probing time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 10:53
Feihcretsam schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 12:57:
[...]

[...]

Ik ben zelf op hard begonnen en had de eerste 20 uur regelmatig pittige stukjes. Naarmate de tijd vorderde heb ik de game echter op very hard gezet, en inmiddels (100+ uur) is very hard ook weer erg makkelijk geworden.
Ik zou de game nu op survivor kunnen zetten, maar waarom? Vijanden hebben meer health en doen meer damage; maar is meer tijd en kogels per gevecht moeten inzetten leuker? Het zou leuk zijn als de AI ook daadwerkelijk slimmer werd! :) Op zich zwem ik in de caps en kan ik kogels blijven kopen. Het is in ieder geval leuk dat de game je forceert om verschillende wapens te moeten gebruiken, maar echt moeilijker wordt het niet.

All in all is de difficulty curve net zo slechts als in iedere open wereld game, maar beter dan de voorgaande twee Fallout games imo.

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:28
Headshifter schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:10:
Hoeveel tijd besteden jullie eigenlijk aan het City-Building gedeelte? Ik heb gewoon een zooi bedden en andere voorzieningen zo dicht mogelijk op elkaar gepropt voor de stats. Heeft het eigenlijk nog zin om uberhaupt hier veel aandacht aan te besteden?
Eigenlijk voegt het niets toe nee, maar hier zijn de meningen nogal sterk over verdeeld :P

Je kunt wat resources/geld verdienen door je settlements goed te managen maar dit kost perks en kan veel sneller door gewoon te exploren/looten e.d.

In mijn eerste playthrough heb ik alle settlements nog voorzien van de basis happiness maar nu tijdens mn 2e playthrough doe ik de moeite al niet meer. Je settlements worden toch zelden tot nooit aangevallen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Feihcretsam
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-05 07:27
Ik heb het bouwen in eerste instantie ook laten liggen.... echter vond ik Sanctuary na een tijdje toch een beetje leeg en ben ik vanalles gaan bouwen (60 food/water, 80 defence, 20 bedden, muur eromheen etc) en met 14 settlers in het kamp voelt het toch wat leuker aan.

Ook kun je magazine shelves en een bobblehead stand bouwen en daar je spulletjes showen, als die in je kampje staat voel je toch wel een beetje druk om alle collectables te verzamelen:P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sV1gT8S.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Feihcretsam op 24-11-2015 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Gisteren ook maar eens wat mods geïnstalleerd. Te beginnen met wat GFX mods aangezien ik veel last had van low textures terwijl ik toch op Ultra speel. De texture overhaul mods schelen behoorlijk wat en het valt me dan ook erg op dat de omgeving er stukken beter uit ziet. Zo ziet natuurlijk steen er stukken beter uit. Geen grijze berg meer maar echt 'rock'. Zo ook verschillende texture overhauls van de grond, sterrenhemel en clouds. Vooral modder of zand zag er bij mij slecht uit. Nu is dit super realistisch. Als ik de mod specs mag geloven zijn deze beter textures nog minder zwaar voor de game engine ook. Verder een water texture en realistische regen mod geïnstalleerd. Dit maakt het spel er toch aangenamer uitzien.

Daarnaast heb ik me ook gewaagd aan de game-mods. Ik wilde echter geen gameplay brekende zaken doen zoals unlimited carry capacity of fusion cores. Ik heb puur zaken aangepakt zoals Shell rain (kogelhulzen blijven langer liggen en zijn duidelijker te zien, zeer realistisch als je het mij vraagt). Ook heb ik een mod geïnstalleerd die het in en uitgaan van Power Armor versneld. Dat irriteerde mij namelijk enorm en ik moet zeggen, en dit ziet er nog veel cooler uit ook! Direct de 74 extra nummers mod voor Diamond Radio toegevoegd. Een verademing! Verder nog wat kleine dingetjes zoals labels op flessen, labels op ammoboxjes, betere gunshot sounds enzovoorts. En natuurlijk die naakte wijven mod. Onmisbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Laatst online: 12-09 15:00
HeatWave schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 12:25:
Ik gebruik het PA nauwelijks, ben ook bijna aan het einde nu voor mijn gevoel, heb echt 60 cores ofzo. Maar kan nu zo'n beetje alles zonder problemen afslachten, glowing Deathclaw? Kom maar poesje :P.

spoiler:
Dat had ik dus ook... Zo random zijn die BoS-landingen dus niet die ze uitvoeren. Ik dacht altijd maar dat ze random met een helikopter soms overvlogen. In de praktijk dus altijd gefixeerde locaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qzar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 14:18
Is het niet zo dat juist de purified water en multifruit farms die je in settlements kan bouwen zorgen voor het grootste deel van je inkomen? Volgens mij kom je hier met looten niet snel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Qzar schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:42:
Is het niet zo dat juist de purified water en multifruit farms die je in settlements kan bouwen zorgen voor het grootste deel van je inkomen? Volgens mij kom je hier met looten niet snel aan.
Ik zou die nooit verkopen. Mutfruit+corn+tato+p-water = vegtable starch. Daar zit 5 adhesive in en daar heb je bergen van nodig.

Kleine tip: voor al die onderdelen kun je ook gewoon naar je settlements gaan en daar gaan harvesten. Anders moet je zelf gaan verbouwen en er settlers opzetten. Voor Mutfruits reis ik ff naar die plantage met robots. Score ik daar een zooi mutfruits en kom ik een paar dagen later weer als het op is. Meer dan genoeg voor je adhesive supply.

Om terug te komen op je vraag: waarom wil je graag verkopen? Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog bijna geen enkele cap heb uitgegeven. Zit op 15.000 caps ofzo aangezien ik eerder wel wat verkocht (begin van de game). Nu verkoop ik bijna niets. Alles wordt opgeslagen of geslaveged voor die klote screws! ;P

[ Voor 16% gewijzigd door FloydRaalte op 24-11-2015 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
FloydRaalte schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:42:
Gisteren ook maar eens wat mods geïnstalleerd. Te beginnen met wat GFX mods aangezien ik veel last had van low textures terwijl ik toch op Ultra speel. De texture overhaul mods schelen behoorlijk wat en het valt me dan ook erg op dat de omgeving er stukken beter uit ziet. Zo ziet natuurlijk steen er stukken beter uit. Geen grijze berg meer maar echt 'rock'. Zo ook verschillende texture overhauls van de grond, sterrenhemel en clouds. Vooral modder of zand zag er bij mij slecht uit. Nu is dit super realistisch. Als ik de mod specs mag geloven zijn deze beter textures nog minder zwaar voor de game engine ook. Verder een water texture en realistische regen mod geïnstalleerd. Dit maakt het spel er toch aangenamer uitzien.

Daarnaast heb ik me ook gewaagd aan de game-mods. Ik wilde echter geen gameplay brekende zaken doen zoals unlimited carry capacity of fusion cores. Ik heb puur zaken aangepakt zoals Shell rain (kogelhulzen blijven langer liggen en zijn duidelijker te zien, zeer realistisch als je het mij vraagt). Ook heb ik een mod geïnstalleerd die het in en uitgaan van Power Armor versneld. Dat irriteerde mij namelijk enorm en ik moet zeggen, en dit ziet er nog veel cooler uit ook! Direct de 74 extra nummers mod voor Diamond Radio toegevoegd. Een verademing! Verder nog wat kleine dingetjes zoals labels op flessen, labels op ammoboxjes, betere gunshot sounds enzovoorts. En natuurlijk die naakte wijven mod. Onmisbaar.
Was te verwachten. :> Nu nog de geklede Deathclaw mod en ik ben verkocht

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:16
FloydRaalte schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:42:

Heb je linkje naar die grafische mods?

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Extra nummers zouden op de console ook welkom zijn ;C.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister weer aardig wat doorgespeeld. Ben nu level 24 ofzo, 35 uur ingame zitten, nog niet Zuidelijker geweest als Diamond City en nog 12 side quest openstaan. Ben vooral gewoon aan het rondbanjeren en zie wel waar ik terecht kom.

Waar ik het begin van het spel lastig vond mede doordat het mijn eerste fallout is en gebrek aan ammo, begint het nu steeds makkelijker te worden. Ben al van Easy naar Normal gegaan en nu naar Hard gezet. Blijf me wel verbazen over de vrijheid en ook hoe leuk ik het vind om te exploren en alles wat ik tegenkom rustig te bekijken en te ontdekken. Heb nu zo'n 100 locaties ontdekt en weet sinds gister dat er sowieso 253 te vinden zijn. Kortom, ik ben nog lang niet klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:25

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Er is nu net de Crimson release gekomen voor AMD, met andere woorden, de nieuwe CCC. Het schijnt enige performance te verbeteren voor Fallout 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
Zal trouwens wel interesse hebben in een newgame+ zodat je characters breder kan maken met perks zodat je meerdere speelstijlen kan gebruiken zonder dat je volledig opnieuw hoeft te beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Raar. Ik ben level 42 en ben met de main quest aanbeland bij Hunt/Hunted. Alle sidequest die ik open heb staan zijn van facties. Is er echt niks meer? Voor mijn gevoel ben ik bijna klaar, terwijl ik 70 bezig ben geweest.
Pagina: 1 ... 20 ... 53 Laatste

Let op:
Globaal spoiler beleid

-Details over de mainquest of grotere sidequest -> spoilertag
-Locatie van "one of a kind" wapens -> spoilertag
-Locatie van reguliere vijanden, wapens etc -> spoiler niet nodig.

Gebruik vooral je gezonde verstand!