Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Arrahant schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:41:
[...]

Ik heb de rewards voor het inleveren van de tokens niet gegoogled, maar de reward van 50 tokens leek op een soort recipe voor iets? Ik heb de eerste 40ish uur speeltijd iig niet gelet op overdue books... :(

En ik wil sowieso alles in de game unlocked/gedaan hebben :)
10 overdue books (50 tokens) kun je een surgical journal voor krijgen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-10-2023

FraxleNL

PSN: FraxleHD

Sluw schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:34:
[...]

Wasteland 2 al gespeeld? Dikke aanrader. Brian fargo was producer van Wasteland 1 en de eerste Fallout.

[video]
Vertel hier eens wat meer over? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL

FraxleNL

Dankje. De 'nieuwe' versie, Directors-cut, is dat wat? Is het een remake of een add-on? Zijn er veel items? Hoeveel uur speeltijd zit hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 08:39
Voor zij die nu terug zin hebben in FO3 of NV: bij bundlestars zijn er nu koopjes te doen. Ook op de oudere fallouts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FraxleNL schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:52:
[...]

Dankje. De 'nieuwe' versie, Directors-cut, is dat wat? Is het een remake of een add-on? Zijn er veel items? Hoeveel uur speeltijd zit hierin?
offtopic:
De DC is een opgepoetste versie van Wasteland 2. Er zijn genoeg items (aparte vraag :P ). Ik denk dat er 50 uur gameplay inzit ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:40
FraxleNL schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:52:
[...]

Het is geen remake en ook geen add-on. Het is het zelfde spel, maar dan grafisch wat opgepoetst (verwacht hier geen schokkende dingen), wat aanpassingen aan de wereld waardoor het allemaal wat minder kaal is, meer voice-acting, een perks-systeem en wat balance aanpassingen. Dat zijn denk ik de belangrijkste. Eigenlijk is het wat Wasteland 2 vanaf het begin had moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Sluw schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:34:
[...]

Wasteland 2 al gespeeld? Dikke aanrader. Brian fargo was producer van Wasteland 1 en de eerste Fallout.

[video]
Jaaaaaa :D O+ O+ O+
Die is echt echt echt ontzettend goed. _O_

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Arrahant schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:41:
[...]

Ik heb de rewards voor het inleveren van de tokens niet gegoogled, maar de reward van 50 tokens leek op een soort recipe voor iets? Ik heb de eerste 40ish uur speeltijd iig niet gelet op overdue books... :(

En ik wil sowieso alles in de game unlocked/gedaan hebben :)
Volgens mij een magazine waardoor een skill beter kan worden :)

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL

FraxleNL

anandus schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:59:
[...]

offtopic:
De DC is een opgepoetste versie van Wasteland 2. Er zijn genoeg items (aparte vraag :P ). Ik denk dat er 50 uur gameplay inzit ofzo?
Ja misschien een aparte vraag, maar heb wel eens meegemaakt in het verleden dat ik een spel kocht en dat er qua wapens / armor / weet ik veel wat maar weinig keus was. Dan was ik er eigenlijk al heel snel op afgeknapt. Binnenkort eens naar kijken, ziet er wel leuk uit!
Kwistnix schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:03:
[...]

Het is geen remake en ook geen add-on. Het is het zelfde spel, maar dan grafisch wat opgepoetst (verwacht hier geen schokkende dingen), wat aanpassingen aan de wereld waardoor het allemaal wat minder kaal is, meer voice-acting, een perks-systeem en wat balance aanpassingen. Dat zijn denk ik de belangrijkste. Eigenlijk is het wat Wasteland 2 vanaf het begin had moeten zijn.
Ik ga er eens naar kijken. Ziet er wel goed uit moet ik zeggen. Bedankt!

Nu ga ik weer on-topic :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 23:15

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

anandus schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:12:
[...]
Zoiets?
Of andere deze, waar je zelf kan kiezen hoe de balance is?
Ik zoek eigenlijk iets zoals in Fallout NV waar je ook eten, drinken en slapen nodig hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scy
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-09 09:45

Scy

¯\_(ツ)_/¯

Ik moet dit weekend Fallout 4 uitspelen (main story line), ik ben nu gevoelsmatig op de helft. Maar ik merk dat er steeds meer spoilers rond dwarrelen die mensen niet duidelijk van te voren een indicatie geven wat er nou in zit...
Dat is een geruststelling :X
Ircghost schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:10:
[...]
Ik zoek eigenlijk iets zoals in Fallout NV waar je ook eten, drinken en slapen nodig hebt..
Dat is wachten op de GECK/Creation Kit ;) Die twee mods die anandus liet zien zijn met TES5Edit gecreerd (skyrim tool) en zijn met de basistools aan te passen omdat de Difficulty settings overeen komen met Skyrim.

Voedsel/ slaap attributen lijkt mij Fallout 4 'dependent', maar ik kan het fout hebben...

[ Voor 14% gewijzigd door Scy op 20-11-2015 15:30 . Reden: Spellingsfoutjes + aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00
FraxleNL schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:07:
maar heb wel eens meegemaakt in het verleden dat ik een spel kocht en dat er qua wapens / armor / weet ik veel wat maar weinig keus was. Dan was ik er eigenlijk al heel snel op afgeknapt.
In Fallout 4 is het aanbod nog veel minder... Ik loop al sinds level 5 met hetzelfde armor en ik kom echt niets beters tegen. En behalve de 5-set armor (2 armen, 2 legs, chest) heb je verder geen keuze, want de alles-in-één armors zijn veel te zwak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0,5 keer damage op survival mode slaat natuurlijk nergens op. Ik ben op zich prima voor een uitdaging, maar niet op zo'n kunstmatige manier. Een voltreffer met een zwaar kaliber moet een hoop schade aanrichten. Als je een super mutant 15 keer op zo'n manier moet raken voordat hij neergaat is vrij ongeloofwaardig. Bij gewone menselijke tegenstanders is het nog net wat meer ridicuul.

Omgekeerd geldt natuurlijk hetzelfde. Met kogelsponzerij is de immersion snel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GravGunner
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11-2023

GravGunner

Man's inhumanity to Man

Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:50:
0,5 keer damage op survival mode slaat natuurlijk nergens op. Ik ben op zich prima voor een uitdaging, maar niet op zo'n kunstmatige manier. Een voltreffer met een zwaar kaliber moet een hoop schade aanrichten. Als je een super mutant 15 keer op zo'n manier moet raken voordat hij neergaat is vrij ongeloofwaardig. Bij gewone menselijke tegenstanders is het nog net wat meer ridicuul.

Omgekeerd geldt natuurlijk hetzelfde. Met kogelsponzerij is de immersion snel weg.
Ik heb al een mod voorbij zien komen die daar iets aan doet ;)

De Legendary Survival die pakt 3x damage beide kanten op. Wellicht dat een idee? :)

target assimilated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GravGunner schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:52:
De Legendary Survival die pakt 3x damage beide kanten op. Wellicht dat een idee? :)
Nee, ik wil geen ultrahoge damage. Ik wil verbeterde damage, maar dat is een stuk minder triviaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 15:49

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:55:
[...]

Nee, ik wil geen ultrahoge damage. Ik wil verbeterde damage, maar dat is een stuk minder triviaal.
Wat je zoekt is volgens mij gewoon meer damage. Dan kun je deze proberen: http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/222/?

Kun je de 0,5damage aanpassen naar 0,75 of gewoon 1,0. Dan houdt je de damageverhoging die vijanden doen en ben jij "gewoon" hetzelfde als op normal qua damage.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
zouden ze dat met die difficulty niet "gewoon" makkelijker kunnen oplossen door gewoon wat meer "elite" en legendary hostiles to spawned ipv de reguliere in combinatie met een lagere drop kans voor de uber-wapens?

Want dan hoef je helemaal niet te "klooien" met damage multipliers enzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angeloonie schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 16:08:
Wat je zoekt is volgens mij gewoon meer damage. Dan kun je deze proberen: http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/222/?
Wat zeg ik nou :D
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:55:
Nee, ik wil geen ultrahoge damage. Ik wil verbeterde damage [...]
En voor wat meer uitleg wat daarmee bedoeld wordt:
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:50:

Het gaat dus om waar je iemand raakt met wat. Schade is geen kwestie van cijfers optellen en aftrekken, dat gaat over wat je raakt, met wat, op welke manier. Eén keer kan genoeg zijn en 20 keer juist te weinig. Als een super mutant met een bom of je afrent is het fijn hem te kunnen vertragen door op zijn benen te richten, bijvoorbeeld, of juist van een afstand nauwkeurig te kunnen mikken zonder dat je dan 20 keer moet raken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2015 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

De stoute schoenen aangetrokken en mezelf net ook maar getrakteerd op Fallout 4, voor 51 euro bij de MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThomasXIV schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 16:15:
De stoute schoenen aangetrokken en mezelf net ook maar getrakteerd op Fallout 4, voor 51 euro bij de MM.
Tot over vier weken :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Joe :w .

Heb enkel Fallout 3 gespeeld en vond dat een beetje meh, maar nam toen ook niet echt de tijd voor de game. Ben de laatste tijd wel van de RPG's dus ik waag de gok maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThomasXIV schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 16:17:
Heb enkel Fallout 3 gespeeld en vond dat een beetje meh
Booh!

Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/-symhVAe6jtM/Uurx7qKEIOI/AAAAAAAAAbg/tSxiMCWUXYk/s1600/monty_python_angry_mob.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
"Follow the gourd"
-"No, follow the shoe!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:08
stijn014 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:58:
Voor zij die nu terug zin hebben in FO3 of NV: bij bundlestars zijn er nu koopjes te doen. Ook op de oudere fallouts.
Toch maar even snel alle volledige editions gekocht voor iets meer dan een tientje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scy
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-09 09:45

Scy

¯\_(ツ)_/¯

ThomasXIV schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 16:15:
Jij komt voorlopig ook niet meer buiten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Laatst online: 13-09 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Klopt het dat in terminals ik alleen pagina 1 van een artikel krijg en vaak hij ineens afgekapt is.
Is dit een bug of hoort dit?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Mad-Matt schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 16:33:
Klopt het dat in terminals ik alleen pagina 1 van een artikel krijg en vaak hij ineens afgekapt is.
Is dit een bug of hoort dit?
Dan moet je even proberen te scrollen of op enter duwen, op de ps4/xbone zou ik het echt niet weten.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

PC, doorscrollen met muiswiel helpt niet.

Ik post wel een printscreen als ik het tegen kom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

op ps4 is het gewoon 'X' drukken, dan komt de 2e pagina met verhaal. (al heb ik wel Square en Cross andersom gebind op de ps4 zodat ik met 'X' kan jumpen :))

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 12:44
Mad-Matt schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 16:37:
PC, doorscrollen met muiswiel helpt niet.

Ik post wel een printscreen als ik het tegen kom :)
Ik heb het zelfde probleem het verhaal kapt gewoon af. enter, scrollen helpt allemaal niets. Als iemand de oplossing vind dan graag want zo mis je natuurlijk behoorlijk wat lore.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:25

RnB

En als je ipv enter de E gebruikt?
Ik kan me even niet herinneren hoe ik het doe, maar ik krijg de tweede pagina altijd wel te zien dmv de actie knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:00
SMD007 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 16:44:
[...]

Ik heb het zelfde probleem het verhaal kapt gewoon af. enter, scrollen helpt allemaal niets. Als iemand de oplossing vind dan graag want zo mis je natuurlijk behoorlijk wat lore.
Ik had hetzelfde probleem op de pc. Heb nog niet kunnen testen, maar het schijnt dat je op E moet drukken voor de volgende pagina.

EDIT: Getest en bevestigd.

[ Voor 3% gewijzigd door Playa del C. op 20-11-2015 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al een mod ontdekt waarmee je adem inhouden, granaten gooien en bash kunt splitsen? Dat is wat mij betreft één van de slechtste gevolgen van de focus op consoles, een granaat gooien als je iemand een stoot probeert te verkopen kan nogal wat nadelige gevolgen hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:41
Mad-Matt schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:04:
[...]

Bij mij is deze quest kapot. ik gebruikte fast-travel en ben die robot kwijt.
please help :)
Ik heb hem zelf gevolgd totdat hij bij zijn eigenaar kwam. Moest onderweg wel wat enemies killen. Misschien is ie daar in de buurt nog aan het vechten?

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet niet of die al langsgekomen was.
Best knap gemaakt
YouTube: Behold! The Tower of Flesh. Giant animated tower in fallout 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 09:57
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 17:00:
Heeft iemand al een mod ontdekt waarmee je adem inhouden, granaten gooien en bash kunt splitsen? Dat is wat mij betreft één van de slechtste gevolgen van de focus op consoles, een granaat gooien als je iemand een stoot probeert te verkopen kan nogal wat nadelige gevolgen hebben :P
idd. had graag gezien dat ik die afzonderlijk aan een key kon toewijzen.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-09 13:17
Haha geweldig die companion bugs. Net een missie gehad waarbij "innocents" niet dood mochten. Nou Curie dacht er anders over. Het slachtoffer zat angstig gehurkt in een hoekje met zijn handen boven zijn hoofd. Eerst sloeg ze hem op zijn kop, dat vond ik nog wel grappig. Toen tackelde ze hem op de grond, en ik kon met afgrijzen toekijken hoe ze met haar stalen pijp in het gezicht van de wapenloze "innocent" sloeg.

Epic fail :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 17:00:
Dat is nu idd super irritant op de One. Ik moet die knop toch snel een volle seconde indrukken voor de game snapt dat ik granaat gooien bedoel.

De hele layout van de controller voelt een beetje 1999 trouwens. Er zitten wel meer functies achter onlogische knoppen helaas.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Mijn settlers vinden het leuk om op bedden te gaan staan in plaats van slapen :N

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/fIbqufXSb29oY9dBXt57jKyq/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/AJinzYI6CQ29ZmiZktFPBFBv/medium.jpg

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijn91
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-08 16:55
Ik speel voor het eerst Fallout. Ben nu lvl 13, maar ga constant dood als ik in gevecht ben.. Daarbij zijn mijn stimpaks op en heb ik amper geld.. Hebben jullie tips voor mij als beginner? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Ga niet te ver naar het zuiden in het begin, doe vooral eerst quests in de buurt waar je begon.
Enga de perklist even bij langs, er zijn een aantal perks die je wel kan helpen met je geld en health problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mandarijn91 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 17:54:
Ik speel voor het eerst Fallout. Ben nu lvl 13, maar ga constant dood als ik in gevecht ben.. Daarbij zijn mijn stimpaks op en heb ik amper geld.. Hebben jullie tips voor mij als beginner? :o
Opnieuw beginnen en in betere stats investeren :+ Wat heb je nu gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

idd, ik heb nog 160 stimpacks en 9500 caps. (lvl 47)

Ik speel wel veel stealth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijn91
  • Laatst online: 19-08 16:55
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 17:59:
[...]

Opnieuw beginnen en in betere stats investeren :+ Wat heb je nu gekozen?
Ben inderdaad steeds naar het Zuiden doorgegaan. Mijn stats Strength 5, Perception 4, Endurance 5, Charisma 5, Intelligence 5, Agility 3, Luck 4
En nog gekozen voor:
Pickpocket 1
Toughness 1
V.A.N.S. 1
Gunslinger 2
Medic 1
Scrounger 1
Life Giver 1
Locksmith 2
Attack dog 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 23:15

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Waarom ben je gegaan voor VANS? Ik kan mij totaal niet voorstellen dat het de skill point waard is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ircghost schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 18:49:
Waarom ben je gegaan voor VANS? Ik kan mij totaal niet voorstellen dat het de skill point waard is..
Ik zie meer mensen VANS gebruiken, maar ik heb zelf nog nooit de verleiding gevoeld daat points in te gieten inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-09 13:17
Het probleem ligt denk ik gewoon simpel weg in het feit dat hij de hele tijd naar het zuiden is blijven doorgaan.

Vuistregel is een klein beetje, hoe verder van Sanctuary hoe gevaarlijker de enemies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D4NG3R schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:58:
[...]

Je hebt je maar half ingelezen, net als bij Skyrim komen de modding tools pas na de launch uit (januari voor de PC en later voor de consoles) en dan komt er ook workshop support.

Bij Skyrim kwam de workshop support ook pas begin februari terwijl de release 11 november was. ;)
De Workshop-support zit er in principe al in (zie bovenin de ingebouwde mod manager), alleen is de Workshop zelf nog niet actief.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ghuleM1ok3BOIW09FS0Fh3OH/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning7
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-06 10:20
T is idd totaal useless voor de meesten het is zon ding wat je hand basthoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

anandus schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 20:00:
[...]

De Workshop-support zit er in principe al in (zie bovenin de ingebouwde mod manager), alleen is de Workshop zelf nog niet actief.
[afbeelding]
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat Bethesda mods via hun eigen site wil gaan (laten) aanbieden en mogelijk mods voor FO4 op andere sites wil gaan verbieden omdat ze ook betaalde mods weer mogelijk willen gaan maken via hun eigen site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Laatst online: 13:13
Ja waarom niet ? :) Het is toch helemaal niet duidelijk wat je het beste kunt doen voor de gemiddelde speler? Ik doe ook maar wat en ik heb er ook een punt aan verziekt. (volgens mij zag ik in een YT filmpje dat het wel handig kon zijn).

Denk dat ik nu beter opnieuw zou kunnen beginnen, maar ik rommel wel gewoon door tot het goed komt of dat ik er uit frustratie mee stop. Geen zin om opnieuw te beginnen, want er zijn nog genoeg andere games en dan speel ik het nog wel een keer goed als er leuke mods zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Er zijn ook mods waarmee je al je stats/perks kan resetten dacht ik, moet je maar even op Nexus kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Is het zo dat, als er een advanced lock is ... je een bepaalde plaats niet kan clearen?
Ik heb de synth boss gedood op een bepaalde plaats, maar toch staat er geen CLEARED bij op de map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-09 14:04

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Mandarijn91 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 18:44:
[...]

Ben inderdaad steeds naar het Zuiden doorgegaan. Mijn stats Strength 5, Perception 4, Endurance 5, Charisma 5, Intelligence 5, Agility 3, Luck 4
En nog gekozen voor:
Pickpocket 1
Toughness 1
V.A.N.S. 1
Gunslinger 2
Medic 1
Scrounger 1
Life Giver 1
Locksmith 2
Attack dog 1
tip die ik al eerder las is inderdaad dichtbij Sanctuary blijven en langzaam je territorium uitbreiden. snel goed kunnen lockpicken en hacken is wel handig want dan heb je eigenlijk altijd wel ammo. ik speel het spel als een fps, alleen kleine mobs zoals die irritante muggen doe ik met VATS.

YO! fucknuts! It's Probing time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

-O- Heb geen ruimte meer, heb nu 14 Power Armors :P op 1 na compleet _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 21:57
SideShow schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 20:40:
Is het zo dat, als er een advanced lock is ... je een bepaalde plaats niet kan clearen?
Ik heb de synth boss gedood op een bepaalde plaats, maar toch staat er geen CLEARED bij op de map.
Het kan zijn dat er nog vijanden achter die locked door kan zitten, hierdoor zal er geen cleared bij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/oqbucl.png

8)7 Boordkanon :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Flagg schreef op donderdag 19 november 2015 @ 22:39:
Damn ben net lvl 31 op het punt naar 32 te gaan. Was van plan ff een keer naar die combat range te gaan een kleine 5 uur geleden, maar even bij goodneighbour naar binnengelopen en that's all she friggin' wrote, volledig in beslag genomen door de ene vage quest na de andere daar. _/-\o_

Combat range? Morgen misschien. :+

[Edit] en ik leg nog steeds 95% van het volk om met een 10mm of .44 pistool, en groter afstand een silenced sniper. Overige 5% granaten en molotovs
Level 34 nu geloof ik...

Combat range? Morgen misschien. }:| :+

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Skyrim achterna :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/38282964/ScreenShot3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beakzz schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 20:38:
Ja waarom niet ? :) Het is toch helemaal niet duidelijk wat je het beste kunt doen voor de gemiddelde speler? Ik doe ook maar wat en ik heb er ook een punt aan verziekt. (volgens mij zag ik in een YT filmpje dat het wel handig kon zijn).

Denk dat ik nu beter opnieuw zou kunnen beginnen, maar ik rommel wel gewoon door tot het goed komt of dat ik er uit frustratie mee stop. Geen zin om opnieuw te beginnen, want er zijn nog genoeg andere games en dan speel ik het nog wel een keer goed als er leuke mods zijn.
Dat ene punt dat je misschien niet optimaal gebruikt hebt zou je echt niet moeten opbreken. Ik zou toch eens proberen wat subtieler te proberen te spelen. Sneaken, snipen, niet zomaar ergens naar binnen stormen et cetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 18:19

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

Mandarijn91 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 17:54:
ik ging toen ik low lvl was veel stealth te werk kost veel minder ammo vaak maar 1 kogel om kill te maken en als je ziet dat te veel zijn zit je niet meteen met probleem

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Vrouw zit dit weekend in Rome... ik dus een Fallout-weekend. Vandaag 16 uur gespeeld... Hmz, misschien wat veel.

Nou ja, daardoor in ieder geval tijd voor een aantal nieuwe dingen:
1) Mods (Enhanced Wastland Preset & Glorious Female Nude) - in afwachting van een nieuwe versie van Mod Organizer die FO4 ondersteunt wel direct in de files liggen rommelen. Gelukkig overschrijven ze niets.
2) Tablet als Pip-Boy gebruikt. Eigenlijk werkt dat beter dan verwacht. Vooral handig voor de map. Alleen: de verbinding gaat om onduidelijke reden vaak verloren.

Vandaag mijn gemakkelijkste legendary ooit:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/lf9zV5jy6EHRJZIc03C22pwV/full.jpg
Een melee tegenstander die geen deuren kan openen in een gesloten kamer met een open raam :+

(very, very minor spoilers)
Goed gelachen met mijn companion ...
spoiler:
Dick Valentine:

"Again stairs... who constructed this vault? A fitness teacher?"
Maar mijn hoofdcompanion is
spoiler:
Piper

Nou ja, op een bepaald moment had ik beide samen met Dogmeat.

[ Voor 13% gewijzigd door YellowOnline op 21-11-2015 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Holy shit!
Zie nu pas dat je je tablet als pip boy kunt gebruiken :D
Geniaal... werkt ook goed :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyD_34
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-05-2021
Pffff bezig aan de BOS quests op level 20 is
spoiler:
die satelite station vol supermutants in de zoektocht naar gevallen broeders
best heftige shiiiiit. Kom later wel terug ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YellowOnline schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 00:43:
[...] in afwachting van een nieuwe versie van Mod Organizer die FO4 ondersteunt [...]
Waarom MO en niet NMM? NMM maakt tegenwoordig ook gebruik van virtuele folders/symlinks.

Ik ben nu bezig met de questline van de Silver Shroud.
Maar het lukt me maar niet om
spoiler:
Kent in leven te houden. Heb het nu een paar keer geprobeerd. Is het iemand hier wel gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlena
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07:28
spoiler:
Ja door hun uit te dagen om mij eerst te killen ipv Kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 22:32

Zeror

Ik Henk 'm!

Voor de PC spelers:

Hier een leuk overzichtje van wat mods:
http://www.pcgamer.com/best-fallout-4-mods/

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Beste Fallout gamers, ik heb een technische vraag over de PC versie.

Mijn pc voldoet NIET aan de minimum gestelde eisen, mijn Processor is AMD Phenom X6 core 1100 3.6GHz geheugen 16 gieg en mijn video kaar is een geForce GTX 470, hd is een ssd met voldoende opslag.

Is het nu zo dat de game geheel niet opstart of dat de graphics trager gerendeerd worden wat resulteert in lagere frame rate. Dit laatste is voor mij niet erg, het eerste wel want dan heb ik de game voor niets gekocht. Een nieuwe pc kopen is voor mij niet een optie want hij wordt verder alleen gebruikt voor programmeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jmk
  • Laatst online: 13-09 17:40

jmk

Willie Wortel schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 10:04:

Mijn pc voldoet NIET aan de minimum gestelde eisen, mijn Processor is AMD Phenom X6 core 1100 3.6GHz geheugen 16 gieg en mijn video kaar is een geForce GTX 470, hd is een ssd met voldoende opslag.

Is het nu zo dat de game geheel niet opstart of dat de graphics trager gerendeerd worden wat resulteert in lagere frame rate. Dit laatste is voor mij niet erg, het eerste wel want dan heb ik de game voor niets gekocht. Een nieuwe pc kopen is voor mij niet een optie want hij wordt verder alleen gebruikt voor programmeren.
Dat gaat prima:
[YouTube: https://youtu.be/oY64cSV-iRQ]
Als je googlet op "<Je videokaart> fallout 4" zie je meteen of het een haalbare kaart is of niet.

Veel speelplezier! :)

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Mijn PC voldoet ook niet aan de minimale eisen, maar ik kan de game toch prima spelen. Goed, je moet genoegen nemen met lagere graphic instellingen, maar ik vind dat dit niet de speelbaarheid beïnvloed als ik high-end graphics (uit bijvoorbeeld screenshots of streams ofzo) vergelijk met wat ik heb.

Als ik zo eens zie, heb jij een beter systeem als ik (mijn systeem). ;)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

En dan is er ook nog de Ultra Low Graphics Mod
anandus schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 08:52:
[...]
Waarom MO en niet NMM? NMM maakt tegenwoordig ook gebruik van virtuele folders/symlinks.
[...)
Omdat ik aan aan MO gewend ben door Skyrim

Nou ja, daar had ik meer dan 500 mods. Hier valt het nog mee, dus ik ben maar even op NMM gegaan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Laat ik het zo zeggen dat ik blij ben dat ik met een female character speel toen ik dat grognac pakje vond. :Y)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Voor wie geen ervaring heeft met modden en er zelfs schrik voor heeft: met die Mod Managers van tegenwoordig is dat nagenoeg risicoloos hoor. Zo ziet dat er uit (hier met NMM, wegens goedgekeurd door Anandus):

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/7gbitPyKJ06kOu0jMx8QtROa/full.jpg

Modden is een niet onbelangrijk deel van de fun bij Bethesda :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Laatst online: 12-09 12:28
steeds weer zie ik al die "nude mods" terug keren , ik snap er eigenlijk het nut niet van .
tijdens het spelen zie je daar toch niets van? of lopen jullie dan allemaal in je blootje zonder bescherming door de wasteland ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Laatst online: 13-09 17:40

jmk

Zojuist een hele vervelende CTD gehad met zwart scherm. Lees ik na een reboot in het logboek dat er problemen waren met het virtueel geheugen(te veel gebruik). Ik had mijn browser nog aanstaan.

Aantal opties:
- Alles afsluiten wat niet open hoeft(niet handig/makkelijk)
- SSD gebruiken als virtueel geheugen(extra slijtage)
- RAM kopen.
Voor die laatste optie gekozen, van 8 naar 16 GB. Aangezien ik dit probleem ook heb met The Witcher 3 toch de beste optie.

Zeker met de mods die ik wil gebruiken wordt een installatie altijd zwaarder.

[ Voor 15% gewijzigd door jmk op 21-11-2015 11:44 ]

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

justmike schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 11:43:
steeds weer zie ik al die "nude mods" terug keren , ik snap er eigenlijk het nut niet van .
tijdens het spelen zie je daar toch niets van? of lopen jullie dan allemaal in je blootje zonder bescherming door de wasteland ?
Omdat er een heel stel mensen gewoon nog steeds pubers zijn van binnen :+ :D

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 19:59

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

jmk schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 11:43:
Zojuist een hele vervelende CTD gehad met zwart scherm. Lees ik na een reboot in het logboek dat er problemen waren met het virtueel geheugen(te veel gebruik). Ik had mijn browser nog aanstaan.

Aantal opties:
- Alles afsluiten wat niet open hoeft(niet handig/makkelijk)
- SSD gebruiken als virtueel geheugen(extra slijtage)
- RAM kopen.
Voor die laatste optie gekozen, van 8 naar 16 GB. Aangezien ik dit probleem ook heb met The Witcher 3 toch de beste optie.

Zeker met de mods die ik wil gebruiken wordt een installatie altijd zwaarder.
Dit had ik ook, en ik had mijn pagefile geheel uitstaan (vanwege ssd), maar blijkbaar heeft Fallout 4 toch een pagefile nodig, ook al wordt deze verder niet gebruikt. Nu op 1GB gezet en geen problemen meer gehad. Slijtage aan ssd schijnt te verwaarlozen te zijn bij moderne ssd's.

[ Voor 3% gewijzigd door W1LL3M op 21-11-2015 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

@justmike
Het enige dat ik interessant vind, zijn (sommige) texture mods en sommige tools zoals "lowered weapons".
Snap het ook niet hoor ... precies of we allemaal 10 jaar zijn en Lara Croft naakt willen zien ingame ofzo.
Daarenboven maakt een tittymod het spel en de immerion kapot imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

W1LL3M schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 12:00:
[...]

Dit had ik ook, en ik had mijn pagefile geheel uitstaan (vanwege ssd), maar blijkbaar heeft Fallout 4 toch een pagefile nodig, ook al wordt deze verder niet gebruikt. Nu op 1GB gezet en geen problemen meer gehad. Slijtage aan ssd schijnt te verwaarlozen te zijn bij moderne ssd's.
Is ook niet aan te raden om PF uit te zetten, vanwege compatibiliteits issue's. Het OS gaat er namelijk vanuit dat je hem hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

spartacusNLD schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 11:46:
[...]

Niet alleen van binnen. Sommige zijn gewoon pubers.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:41
justmike schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 11:43:
Ik gebruik de mod ook niet hoor, maar het zijn die kleine dingen die je uit je immersie halen waar mods zo geschikt voor zijn. Ik vind het persoonlijk ook erg storend dat je een lijk loot en dat die dan toch nog wat blijft houden (ondergoed). Zet die dan ook in de inventory en laat het eventueel af te pakken zijn.
Overigens zijn er zo wel meer puntjes waar ik me aan stoor. Ik heb toch graag iets meer realisme op de juiste plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

spartacusNLD schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 11:46:
[...]

Zeror schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 12:21:
[...]

Niet alleen van binnen. Sommige zijn gewoon pubers.....
SideShow schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 12:07:
@justmike
Het enige dat ik interessant vind, zijn (sommige) texture mods en sommige tools zoals "lowered weapons".
Snap het ook niet hoor ... precies of we allemaal 10 jaar zijn en Lara Croft naakt willen zien ingame ofzo.
Daarenboven maakt een tittymod het spel en de immerion kapot imo
Caelorum schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 12:56:
[...]

Ik gebruik de mod ook niet hoor, maar het zijn die kleine dingen die je uit je immersie halen waar mods zo geschikt voor zijn. Ik vind het persoonlijk ook erg storend dat je een lijk loot en dat die dan toch nog wat blijft houden (ondergoed). Zet die dan ook in de inventory en laat het eventueel af te pakken zijn.
Overigens zijn er zo wel meer puntjes waar ik me aan stoor. Ik heb toch graag iets meer realisme op de juiste plekken.
Inderdaad. Ik heb die nude textures niet omdat ik dode raiders ontzettend geil vind - want dat zijn eigenlijk de enigen die je naakt ziet - maar omdat het ondergoed mijn immersion stoort. Overigens gebruik ik om die reden normaal ook een nude mod voor de mannen, maar die is er nog niet voor FO4.

Is het puberaal om een nude mod te hebben of om er van uit te gaan dat "naakt = seks"? ;)

[ Voor 29% gewijzigd door YellowOnline op 21-11-2015 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat mijn immersie veel meer stoort is dat je lijken niet weg kan slepen. Zo ligt er al tijden een dooie minuteman vrouw bij de ingang van mijn kasteel, ik zou die liever de zee in slepen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Tsurany schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 13:10:
Wat mijn immersie veel meer stoort is dat je lijken niet weg kan slepen. Zo ligt er al tijden een dooie minuteman vrouw bij de ingang van mijn kasteel, ik zou die liever de zee in slepen.
Kan je wel hoor. Bij mij is dat met Enter, maar ik denk default met E. Zo kan je alle objecten opnemen en bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08-2020
Sinds release gespeeld op PS4. Veel bugs tegengekomen. Vind de graphics tegenvallen en om eerlijk te zijn het verhaal ook. Tegenwoordig is het een trend om spellen uit te brengen die niet volledig af lijken te zijn. De building features zijn erg leuk, maar wat mij betreft kan dit spel niet tippen aan Skyrim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Navuri schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 13:14:
Sinds release gespeeld op PS4. Veel bugs tegengekomen. Vind de graphics tegenvallen en om eerlijk te zijn het verhaal ook. Tegenwoordig is het een trend om spellen uit te brengen die niet volledig af lijken te zijn. De building features zijn erg leuk, maar wat mij betreft kan dit spel niet tippen aan Skyrim.
Persoonlijke voorkeur.
Skyrim had bij release meer bugs en is grafisch minder. Die trend die je noemt is ook een populaire opmerking. Fallout 4 is gewoon af en ook niet gerushed. Het enige punt is denk ik dat de engine ondertussen zijn ouderdom laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08-2020
Playa del C. schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 13:21:
[...]

Persoonlijke voorkeur.
Skyrim had bij release meer bugs en is grafisch minder. Die trend die je noemt is ook een populaire opmerking. Fallout 4 is gewoon af en ook niet gerushed. Het enige punt is denk ik dat de engine ondertussen zijn ouderdom laat zien.
Dus dat ik Fallout 4 verhaaltechnisch gezien zwak vind en veel bugs tegenkom ligt aan de Playstation 4? Ok, dan weet ik dat ook weer. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:21
Navuri schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 13:31:
Dus dat ik Fallout 4 verhaaltechnisch gezien zwak vind en veel bugs tegenkom ligt aan de Playstation 4? Ok, dan weet ik dat ook weer. 8)7
Ik ben het helemaal met je eens hoor. Ik denk dat de minpunten van FO4 mij nog meer opvallen omdat ik op de PC speel en net The Witcher 3 uit heb. Zowel de gameplay, als de graphics (animaties/landschappen), de bugs, de besturing, de dialogen en de verhalen zijn gewoon beduidend en feitelijk minder goed. Dat terwijl ik in principe veel meer heb met de gameplay van FO (shooter) en de setting (post apocalyps/sci fi). Ik heb het spel nou eenmaal gekocht (vanwege de reviews) en omdat ik een grote Fallout fan ben geef ik het nog een kans, maar na zo'n 10 uur spelen heb ik er eigenlijk nog geen positief woord over te zeggen. Zal hopelijk nog komen.

Bovenstaande punten waren voor mij totaal geen probleem bij FO3 en FO;NV, sterker nog dat beschouw ik als de betere spellen die ik ook gespeeld heb. Maarja, we zijn nu geloof ik 7 jaar verder...

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decalies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 16:48
[...]

Nee, wat Tjeerd hierboven bedoelt is niet de PS4, maar de engine is de achterliggende code waarop het spel gebouwd is. Die is over de jaren wel flink bijgewerkt, maar stamt nog uit, ik meen, de Morrowind tijd.

Naar mijn idee zijn de spellen van Bethesda nooit zo sterk met hoofdverhaal, maar vooral erg goed in open wereld waar je vrij kunt rondlopen en kunt ontdekken. Eigenlijk je eigen verhaal, avontuur maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik denk dan terug aan wat Angry Joe zei. Het spel zelf is niet super maar het weet je wel te pakken en mee te slepen door allerlei rare situaties, leuke characters en de enorme vrijheid. Settlements bouwen is zeer matig uitgewerkt met slechte controls maar het weet mij enorm te boeien juist om mijn eigen stukje orde in de chaotische wildernis te bouwen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-09 16:40
Ik ben het er wel mee eens dat het verhaal erg zwak ik is. De keuze tussen de vier facties is waardeloos. Een groot deel van de quests van een factie worden gewoon bij andere facties hergebruikt alleen dan met andere vijanden. Ook krijg je maar weinig keuzes, ik heb voor een van de facties gekozen omdat ik dacht dat ik ze wel kon beïnvloeden, maar helaas kon dat niet. De game gaf je wel allemaal opties in de dialoog om veranderingen voor te stellen bij de factie, maar elke keer kreeg je gewoon een nee te horen. Sowieso lijkt het alsof je maar weinig keuzes hebt en de helft van de gespreksopties lijken altijd op hetzelfde neer te komen. En het filmpje aan het einde dan, bij de vorige Fallouts kreeg je mooi te horen wat voor invloed jouw personage op de wereld heeft gehad, maar nu krijg je gewoon altijd hetzelfde filmpje te zien ongeacht wat je gedaan hebt.

Echt een teleurstelling. Ik denk dat ik gewoon maar opnieuw begin en dan de main quest links laat liggen. Het verkennen van de wereld is gelukkig nog wel leuk en ik zal daar nog wel even mee zoet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
[...]

Emotioneel?
Ik heb het over jouw redenatie. Ik vind zelf Skyrim ook een beter spel dan FO4. Maar jouw redenen zijn de bugs en het verhaal. Dat slaat nergens op, omdat Skyrim meer opstartproblemen had en een even slecht verhaal.
Wat mij het meest stoorde was de populaire opmerking over dat games gerushed worden. Juist Bethesda rushed hun games niet. Fallout 4 heeft enorm veel content en alles werkt op zich goed. Dat het grafisch tegenvalt komt door de oude engine, dat weten we nu wel.

Ik heb het verder nergens over de ps4, geen idee wat je daarmee wil zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:23
Dag allemaal! ik heb super veel 308 ammo maar mijn legendary lucky sniper heeft 38 ammo, nu zag ik in een shop bij een merchant een 308ammo sniper die ook nog eens meer dmg doet (maar is niet legendary) kopen? en modden OF doorspelen en hopelijk een betere sniper vinden bij een legendary mob? :s

btw waarom persee een 50kaliber sniper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Laatst online: 13:13
Ook ik had er veel meer van verwacht, maar ik heb er hoop op dat de dlc en de mods het uiteindelijk weer helemaal top maken. Dingen die mij irriteren zijn onder andere :

- Veel te weinig nummers op de radio en steeds hetzelfde verhaal van de dj (wel goede muziek)
- Settlement bouwen is een drama. Veel te weinig verschillen en het sluit slecht op elkaar aan. Als ik toch scrap laat me dan gewoon mooie muren maken(eventueel met een timmerman perk :+).
- Het verhaal doet me echt helemaal niks
- Elke settlement heeft dezelfde problemen, Altijd raiders of ghouls in de buurt die zich niet gedragen.Een beetje afwisseling zou leuk zijn. Zoiets als de radiation ergens af laten nemen, bepaalde materialen die ze nodig hebben leveren, etc.
-Gesprekken met de Ai zijn niet uitdagend en ik let ook niet eens meer op hoe ik reageer.
-De graphics zijn niet storend, maar het is wel net Fallout 3 met de juiste graphic mod.
-Veel gebouwen in de steden zijn dichtgetimmerd wat het op een verkeerde manier doods maakt.

Naja zo kan ik nog wel even door gaan. Er blijven gelukkig ook genoeg goede punten over en aangezien ik de Pipboy versie heb gekocht voel ik me ook aan mijzelf verplicht nog even door te spelen, maar ik zit nu op mijn werk en heb niet het gevoel dat ik niet kan wachten om verder te gaan. Bij een topgame is dat ongeveer het enige waar ik nog aan kan denken :) Heb er pas 16 uur in ziftten en ben level 12 dus misschien wordt het allemaal nog wat positiever :o

[ Voor 3% gewijzigd door Beakzz op 21-11-2015 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Ambition88 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 14:20:
Dag allemaal! ik heb super veel 308 ammo maar mijn legendary lucky sniper heeft 38 ammo, nu zag ik in een shop bij een merchant een 308ammo sniper die ook nog eens meer dmg doet (maar is niet legendary) kopen? en modden OF doorspelen en hopelijk een betere sniper vinden bij een legendary mob? :s

btw waarom persee een 50kaliber sniper?
Als je op survival speelt, zou ik doorspelen. Je komt dan genoeg legendaries tegen. Een .308 sniper kun je modden naar een .50. Daardoor krijg je meer damage. Ik zou in ieder geval niet investeren in een niet-legendary wapen, omdat je dat wapen later altijd door een legendary gaat vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Playa del C. schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 14:29:
[...]

Als je op survival speelt, zou ik doorspelen. Je komt dan genoeg legendaries tegen. Een .308 sniper kun je modden naar een .50. Daardoor krijg je meer damage. Ik zou in ieder geval niet investeren in een niet-legendary wapen, omdat je dat wapen later altijd door een legendary gaat vervangen.
ik speel gewoon op normal ben al denk ik iets van 10 legendaries tegen gekomen :) heb nu een ''lucky hunting rifle' die ik heb geupgrade naar ''calibrated'' die doet dubbel crit dmg en de critbar laad 15% sneller wat ik super chill vind, alleen hij doet maar 72 dmg :s vond hem vrij early, rond lvl 14 ofzo, maar die kan ik dus bewaren en later upgraden in dmg door hem te modden naar .50?

[ Voor 8% gewijzigd door Ambition88 op 21-11-2015 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 20:37
Ja, dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
ok nice dan hou ik deze, ga ik nu wat puntjes in die perks stoppen voor betere craft mogelijkheden, want ik ben nu lvl 22 maar merk echt dat ik geen drol aan dmg doe, zal toch wat tijd moeten investeren in het upgraden van mn weapons :) thnx

net een fatman gevonden, lol wat een ziek ding.

[ Voor 9% gewijzigd door Ambition88 op 21-11-2015 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 19:42
Ambition88 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 14:45:
ok nice dan hou ik deze, ga ik nu wat puntjes in die perks stoppen voor betere craft mogelijkheden, want ik ben nu lvl 22 maar merk echt dat ik geen drol aan dmg doe, zal toch wat tijd moeten investeren in het upgraden van mn weapons :) thnx

net een fatman gevonden, lol wat een ziek ding.
Vergeet niet perks in rifleman of de andere varianten te stoppen: die 20% bonus damage per perk schelen een hoop! Het effect van die perks zie je ook terug in je weapon damage stats.
Pagina: 1 ... 16 ... 53 Laatste

Let op:
Globaal spoiler beleid

-Details over de mainquest of grotere sidequest -> spoilertag
-Locatie van "one of a kind" wapens -> spoilertag
-Locatie van reguliere vijanden, wapens etc -> spoiler niet nodig.

Gebruik vooral je gezonde verstand!