[Multi] Wasteland 2

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uPejoyW1PTxbnQDiunvoRI5X/full.jpg

Wasteland 2 is een crowdfunded isometrische RPG gebaseerd in een post-apocalyptische setting.

Wasteland is vooral bekend als de voorloper van de Fallout-spellen (Fallout 1 zou eigenlijk Wasteland 2 worden, maar de ontwikkelaars konden de rechten niet krijgen, dus werd het een IP op zichzelf), dus denk aan een post-nucleaire wereld, met gemuteerde beesten, waar iedereen bezig is met overleven, etc.

Het spel is isometrisch met group-based tactical combat (denk aan Jagged Alliance).

In maart 2012 is er een Kickstarter gestart met als doel $900.000,-. Uiteindelijk is het een ruime $2.9M geworden, waardoor diverse stretchgoals ook gehaald zijn (zoals meerdere platforms, extra dev's en schrijvers, etc).

Het spel komt uit voor Windows, OS X en Linux.
Verwachte releasedatum: Q3/Q4 2013

Video:
Let op, dit is echt pre-alphaspul! Eerste paar minuten radiofragmenten, gameplayfootage vanaf ~2.39.

Links:
Homepage
Kickstarter-pagina
Pre-order

Mocht iemand me willen helpen met deze TS, stuur me dan een DM :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-07 11:00

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Ook een en ander aan filmpjes bekeken. Ziet er, zeker voor fans van Jagged Alliance, Fallout 1&2 en X-com, zeer interessant uit.

Heb ze niet gekickstart, ben er pas net achter. Voor een pre-order is het me echter nog net iets te vroeg.

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:21
Dit ziet er goed uit.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ze zijn nu bezig met het ontwikkelen van de User Interface.

Hier is een WIPje wat ze hebben. Feedback kan je achterlaten op de fora :)
Heeft een heerlijke Fallout/Jagged Alliance-feel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:32

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

Ziet er goed uit.

Kan niet wachten tot deze uitkomt :D

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63800

Toch maar even gehaald. +beta add on.
samen met shadowrun returns toch wel een must have

kan trouwens niks vinden over wanneer de beta uberhaupt begint

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 63800 op 01-06-2013 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 18:57

4bit

Onward, to futility!

http://www.rockpapershotg...out-making-choice-matter/

In het kort, een kleine delay, dus geen release in oktober (maar volgens de kickstarter updates begint dan wel de beta). Maar hoofdverhaal is af, alle maps zitten er in, en komende maand zou het spel feature complete moeten zijn. Nu is het de reactiviteit van de wereld verhogen, nog extra manieren om quests en dergelijke op te lossen.
The levels are all fundamentally in, and all we’re doing is sitting around all day saying, ‘What about this? What about this? What about that?’ We watch people playing the game, and they come up with a clever way to do something, we want to accommodate that.
But just how far-reaching can differences between different playthroughs be? Well, you know how Witcher 2 received 427 Nobel Peace Prizes for its billion-headed hydra of a second act? Think that, but in many, many, many more locations.
And we show the reactivity,” Keenan said. “If you go to one area, you start to hear radio calls from the other. They’re getting taken over, and if you try to veer back, you see the destruction from that, and they’re in a completely different state. For instance, if you’re too late to a call, maybe robots took it out. If you go there, you’re gonna see carnage. Piles of dead bodies. No robots left to kill because they’ve moved on.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZaIyq.gif

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Er is weer een videootje uit:

Looking good :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Ziet er inderdaad goed uit, eerste wasteland nooit gespeeld maar dit doet me in ieder geval al wat aan Fallout1 & 2 denken. UI is al vele malen beter dan de eerdere beelden.

En het geluid van die geiten :'-)

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Building a Better Beta - Right Now!

It’s hard to believe we're finally at a place where we're ready to put a playable version of Wasteland 2 into your hands, but today's the day. What a road it has been to get here.

It has been an enlightening experience learning what is entailed with this new transparent development process. I admit it isn’t easy to release code before it’s complete, as I have hundreds of issues on my list still to be addressed, but it’s time for the next phase. All backers eligible for the beta from your original pledge (that is, any tier of $55 or more except the $60 late backer box) or an add-on can now log in to your Ranger Center account and retrieve your Steam key for the Wasteland 2 beta. You’ll find it at the bottom of your Donations page. I should also note that we've had quite a few requests to offer the game on Steam Early Access, which we will do after our backers have had first crack at it.

PLEASE DO READ THIS UPDATE BEFORE YOU START TESTING

Creating a deep RPG is a unique challenge, in that so many elements need to be working well together, with 95% of the game's underpinnings complete before beta can begin, which is what we've all been working so hard on this last month. Now, however, is the stage of development where the magic happens. With most of the mechanical issues behind us, now we can really start digging deep into the game and finding ways of taking it from good to great. No amount of prepping and planning can replace old-fashioned hands-on playing, testing and iteration time, which is why we are so grateful to have you, our backers, help us hone this process like never before. So thanks once again to all of you for giving us this opportunity to make your game in this new and open way. Your input has been, and will continue to be, critical every step of the way, and Wasteland 2 will be better because of it.

For your convenience while playing, we put together a reference card. This servers as a basic guide to gameplay and the game's interface.

All the game's major systems are now implemented, which allows us to expedite the amount of depth, fun and subtlety that gets in, but this is an ambitious game both in terms of scale and the amount of reactivity we have planned, so please don’t forget that we are not complete, and that there are still a host of issues that need to be addressed. I’d like to highlight some of these so you know what you’re playing and how the final game will compare.

Scope

Because this beta doesn’t include all the Arizona maps, this portion of the game will feel a bit more linear than the full experience will, particularly with the first maps being narrower locations rather than proper hubs. The final game will have a more open feel where you can poke around and check the defenses of higher level areas and perhaps snatch an item or two. So fear not, as there will be more strange areas to discover in the final, and we will be dropping more in throughout this beta phase. In addition, we’ll be adding more quests to each map as well.

A number of skills are not implemented in the backer beta, namely, Silent Move, Salvaging, Animal Whisperer, the backer informational skill and, quite ironically, Combat Shooting (ironic if you are familiar with Wasteland 1). You’ll run into a few situations where you could use those skills and we’ll work to balance and roll them out later, but the vast majority of skills are in so you'll be able to try most possible solutions. The character system is complete but not necessarily fully balanced, many XP rewards and upgrade values will still be tweaked.

The beta is launching only for Windows PC initially. We’ll look into launching Mac and Linux versions soon, but they will need more testing before we feel secure in doing so.

UI

As you may remember, we spent quite a bit of time iterating (based on your feedback) the main gameplay HUD, and that process made it better. We have not had that same luxury yet with the inventory UI and character creation, so we expect a lot of comments and you can expect many changes. There’s inconsistency with fonts and colors etc. and the bottom line is that we are not happy with it yet. So please give us your feedback on it, we’ll be looking to polish it up as we did the main game HUD.

The game is also still pretty rife with typographical errors. Report them as you see them!

Audio

I must say I am very happy with the musical score that Mark Morgan has put together, he’s doing a great job nailing the mood we envisioned. We are still weak in the ambient sound area and we know how important sound is for setting the mood and connecting you to the world. In addition, we need more sounds for messaging player successes or failures and the sound levels are not dialed in yet which creates an inconsistency in volume.

We are also not finalized on all of the voices so again don’t assume that voices are set in stone. I thought it better for you to get a sense of the radio with some temp voices if need be.

Consequences

We all know that the heart and soul of a good RPG is having the player’s actions have consequence, and this is a major focus for us. We have a team of programmers that handle all the scripting for the maps, and most of their efforts at this point involve making pass after pass, adding in more depth to what we already have. This is a combination of adding more places to use skills, more ways to work around situations, and a greater degree of meaningful effect based on what the player has chosen to do. We also need add a greater connectivity between the maps, so your decisions have ripple effects in other areas of the Wasteland.

This will be the greatest area of focus as we analyze your play and listen to your ideas. So PLEASE share your clever ideas so we can turn up the charm and depth.

Along these lines, it probably isn’t a good idea to use the shovel on Ace’s grave.

Combat and World Economy

This area is fairly robust, but there has been little work in regards to balancing the difficulty, so expect some areas to be quite hard while others may be too easy. In these types of games the balancing can swing wildly from day to day with just a few variable changes. Just tweaking the amount of ammo that can be found can greatly change the experience. The enemies you’ll meet in the beta are pretty early-game, which makes fights a little more straight-forward, as their AI is simpler than some of the later-game enemies. There are not very many merchants right now, and their inventory is not particularly balanced. Basically the world economy has not been balanced yet. The currency and item drops and their trade value will likely seem off to you, as it’s far from final.

We are also missing quite a few SFX in combat and we need to better message how much the player can actually do. Again we will be keen to get feedback on this area of the game. In general we like that the game is a bit hard, but only so long as the player can learn from the battles and conquer them armed with that knowledge.

Maps

The fog of war is not incorporated in the navigation map so you’ll be able to see some detail but not be able to explore or see most of the discoverable areas that will be in the final game.

Miscellaneous

The code for handling the camera is also not final, and again your feedback will help us to dial it in and give enough user options to make it work for everyone. We still intend to integrate destructible objects to add greater realism and visual payoff into the scenes.

Options Menu

Please make sure you check out the options menu, as you can customize a number of things, like saturation, edge scrolling, etc. Giving you the option to customize the experience as much as possible was another goal of ours. Again, expect many additions here, but there is already a lot of fine-tuning you can do.

Other Topics

There’s some more topics to talk about that are not directly about the beta content, so let me cover those one at a time.

Press or Video Coverage

If you’re a twitch streamer, YouTube personality, or work for the video game press, you’re probably wondering, “What am I allowed to do with the beta?” For the Wasteland 2 beta, we are not putting any restrictions on written and video coverage. Feel free to stream the game, produce YouTube videos, blog about it or write articles about it. You’re free to use any revenue programs available, such as the YouTube Partner program. The only thing we ask is that you explicitly mention that this is a backer/early access beta, and not necessarily representative of the final product. Other than that, please do share -the more the better! Do note that the focus of this beta is on getting feedback from our backers and not about getting press reviews.

CenterCode and Documentation

Though I continue to tell the programmers not to put bugs in their code since they will just have to remove them later, we know there will be many a pesky bug. With that in mind we’re launching our CenterCode bug reporting site now as well. Each eligible backer will be receiving an invitation email to your Ranger Center primary email. Follow the link to register on CenterCode, providing detailed information on your PC as you do so.

The site itself is pretty straightforward; you can report bugs and input suggestions which go straight into our internal bug reporting system, where we deal with duplicates and assign them to the appropriate developer. Simply describe your problem or suggestion, go into as much detail as possible (especially on how to reproduce bugs) and hit submit. The other important function of CenterCode is the “Resources” tab, which we’ll use to provide technical FAQs, system requirements, troubleshooting info and more as we progress in the beta.

I must also give thanks and praise to the hard working team here at inXile. I am fortunate to work with such a bright and passionate group of people who are hyper focused on making a game we can all be proud of. Thanks, everyone!

We’ve all been pouring our heart and soul into Wasteland 2, and I hope it shows. I’ll never forget the elation from those first two days of our Kickstarter campaign and how happy I was to get this chance. Now, after the long journey, I am filled with excitement and nervousness.

Thanks again for your support, have fun, and let’s work together to make a classic.

Brian Fargo,
Your leader in Exile
tl;dr: beta is beschikbaar voor de kickstarters.
Awww yiss
Wasteland 2 8)

• anandus
  • Niet online
Net wat stukjes even bekeken (wil niet teveel zien ivm spoilers), maar het ziet er leuk uit! :)

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Hebben ze behoorlijk netjes gedaan. Beta nog ruim uit voor de kerst! :)

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-06 13:09
Ik heb wat gemengde gevoelens bij inExile. Ik heb Wasteland 2 via mijn pledge voor Torment. Maar ik heb blijkbaar enkel recht op de finale versie en niet op de beta die nu uit is. Maar die wordt ondertussen wel al aangeboden op Steam. Ik heb er een dubbel gevoel bij dat anderen die inExile niet gesupported hebben wel al kunnen spelen en een backer er geen toegang toe krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:31

Ozzy

omnia mutantur, nihil interit

mattderi schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 08:53:
Ik heb wat gemengde gevoelens bij inExile. Ik heb Wasteland 2 via mijn pledge voor Torment. Maar ik heb blijkbaar enkel recht op de finale versie en niet op de beta die nu uit is. Maar die wordt ondertussen wel al aangeboden op Steam. Ik heb er een dubbel gevoel bij dat anderen die inExile niet gesupported hebben wel al kunnen spelen en een backer er geen toegang toe krijgt.
Hoe bedoel je "die inExile niet gesupport hebben"? Mensen die op steam spelen hebben toch gewoon 44,99 eur neergeteld voor een spel dat (nog) niet af is.

Je krijgt 2 spellen voor 1 pledgeje en nog heb je gemengde gevoelens... Ik kan dat echt niet begrijpen.

omnia mutantur, nihil interit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
Ozzy schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:16:
[...]

Hoe bedoel je "die inExile niet gesupport hebben"? Mensen die op steam spelen hebben toch gewoon 44,99 eur neergeteld voor een spel dat (nog) niet af is.

Je krijgt 2 spellen voor 1 pledgeje en nog heb je gemengde gevoelens... Ik kan dat echt niet begrijpen.
Uiteraard supporteren degenen die het nu via Steam kopen inExile ook. Ik had het beter early supporters genoemd. Ik ben nooit op de hoogte geweest van de Wasteland 2 kickstarter, dus ik ben geen original backer. Toen ik de mogelijkheid kreeg om Torment te pledgen, heb ik mijn pledge verhoogt zodat ik ook Wasteland 2 kon krijgen. Ok, ik krijg twee spellen voor één pledgeje, maar mijn pledgeje was qua prijs daar toen wel aan aangepast. Op die manier vind ik dat ik inExile al vroeger mijn support gaf dan Steam backers nu. Maar toch heb ik geen recht op de beta. Misschien bekijk ik het verkeerd, maar daar heb ik gemengde gevoelens bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
Sorry - verkeerde post

[ Voor 95% gewijzigd door mattderi op 17-12-2013 14:34 ]

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:05
Jij bent natuurlijk net zoveel een backer voor Wasteland 2 als de mensen die, nu het spel als beta beschikbaar is op Steam, nú €44,99 betalen. Je krijgt voor die $45 (of $55?) dollar van je Torment pledge wel gewoon 2 volledige spellen wanneer ze uitkomen. Zelf snap ik ook niet dat je daar gemengde gevoelens bij hebt. Als je bij de Torment of W2 beta had willen zitten had je die als een add-on moeten toevoegen (weet niet zeker of dat voor W2 kon, maar bij Torment volgens mij wel.. alpha access kon/kun je ook toevoegen dacht ik). Zelf heb ik de $80 pledge voor Torment betaald, waar ook Wasteland 2 bij in zit (naast vele extra digitale artikelen). Ik heb echter totaal geen gemengde gevoelens bij het feit dat ik geen toegang heb tot de W2 beta.

Dat staat uiteraard wel los van het feit dat ik hem graag al even had kunnen spelen. ;) Misschien verwar je je 'gemengde gevoelens' daar mee? :)

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

• anandus
  • Niet online
mattderi schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 14:33:
[...]
Toen ik de mogelijkheid kreeg om Torment te pledgen, heb ik mijn pledge verhoogt zodat ik ook Wasteland 2 kon krijgen. Ok, ik krijg twee spellen voor één pledgeje, maar mijn pledgeje was qua prijs daar toen wel aan aangepast. Op die manier vind ik dat ik inExile al vroeger mijn support gaf dan Steam backers nu. Maar toch heb ik geen recht op de beta. Misschien bekijk ik het verkeerd, maar daar heb ik gemengde gevoelens bij.
Er was bij Torment ook een add-on voor de Wasteland 2-beta ;)
En dat was nog goedkoper dan de beta bij de Kickstarter van Wasteland 2.
Beta-access bij Wasteland 2-Kickstarter was +$40,-, bij de Torment-Kickstarter was de add-on voor de Wasteland 2-beta-access +$20.
Toegegeven, Wasteland 2 is wel $10 duurder bij Torment, maar netto is de Wasteland 2-beta dus $10 goedkoper bij Torment :) ($45 ipv $55)

[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 19-12-2013 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-07 12:56

D-rez

dexels

Is er nu eigenlijk al meer duidelijkheid over een release date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Rustig in dit topic...

Ik heb hem een week geleden aangeschaft en ik vind het wel een leuk spel. Er zit in ieder geval veel onheilspellende sfeer in door de muziek. Er zijn nog wel enkele bugs te vinden maar het speelt lekker weg. Niet makkelijk ook want Fade was bij de tweede encounter met wasteland warriors al dood. Tactiek en goede plaatsing van de rangers is wel erg belangrijk. Lokaties etc ook sfeervol en de teksten helpen hier ook wel aan mee.

Las op twitter dat ze inmiddels al bezig zijn met de openingsscene dus ik verwacht dat de final wel snel uitkomt.

Gaan wel weer wat uurtjes in zitten. Samen met diablo 3 en coh2 een mooie vervanger voor BF4 die mij toch wel teleurstelt.

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Nu de beta een half jaar oud is krijgen ook gewone backers early access :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Zo, uitgespeeld. Althans voor zover dat kan met de early access versie. Zijn toch bijna 40 uur in gaan zitten met alle quests. Sommige zijn door mijn beslissingen niet meer te doen (iets te moordzuchtig geweest :P ) en General Vargas laat me enkel nog de chopper instappen en afreizen naar LA waardoor ik de logbooks niet meer kan afgeven aan hem. Nu maar hopen dat de definitieve versie snel uitkomt zodat we in Wasteland LA verder kunnen.

Geinig spel

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

En alsof de duivel ermee speelt staat een uurtje later op Twitter de aankondiging dat de official release date 19 september wordt :)

"@BrianFargo: Official Wasteland 2 release date... September 19th! The 20+ year wait is soon over."

[ Voor 28% gewijzigd door l0n3w012ph op 19-08-2014 22:08 ]

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Nice :)
Ik ben expres van de beta afgebleven omdat ik het uiteindelijke product wil spelen. Ik kan niet wachten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

anandus schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 22:20:
Nice :)
Ik ben expres van de beta afgebleven omdat ik het uiteindelijke product wil spelen. Ik kan niet wachten! :)
Een raad kan ik je wel geven. Gebruik niet de standaard characters want die zijn vrij zwak. Maak er zelf een paar en geef ze vooral Intelligence als skill mee aan het begin. Dan leren ze sneller en verkrijgen ze sneller XP. Twee characters met een beetje skill op de assault rifles is ook niet verkeerd.

Ik had in het begin wel even dat ik dacht van "ga ik nu tien jaar terug in de game tijd?" Door de tekst ballonnetjes en soms wat (tja, hoe zal ik het eens netjes zeggen) "vreemde" geluiden maar de puzzels en story line zijn pakkend genoeg om je daar na een paar uur spelen overheen te zetten. Daarna kon ik eigenlijk niet meer stoppen. Dat bewijst maar weer: gameplay > graphics :)

Steam || Diablo 3

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Morgen is het zover! Dan kunnen we weer op pad in Wasteland :)

Steam || Diablo 3

• anandus
  • Niet online
Ik heb er zin in!

Ik dacht al dat het vorige week was, en heb een uurtje of 2 gespeeld. Maar dat bleek de beta nog te zijn.
Hoe dan ook, het smaakte naar meer. Goede sfeer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 23:38

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

http://www.gamesrocket.de/download/Wasteland-2.html?ref=516 Misschien interessant voor mensen die de game wat goedkoper zoeken :)

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

LOL, ik heb er 15 dollar via kickstarter voor betaald. Best deal evah! :p

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06 09:37
DarthDavy schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 14:20:
LOL, ik heb er 15 dollar via kickstarter voor betaald. Best deal evah! :p
idem, maar goed, had zomaar weggegooid geld kunnen zijn eh; zie http://www.eurogamer.net/...sword-fighting-game-clang, had ik 25 dollar in gestopt en is weg :P

[ Voor 5% gewijzigd door ravenger op 19-09-2014 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Lange werkdag maar eindelijk de 8,1 GB grote update binnengehaald en... YES! Kan eindelijk in de chopper en de Citadel verlaten en ben nu net geland in Santa Fé :) Blij dat ik weer verder kan!

Voor de mede-wastelanders (volgens mij maar een heel klein clubje): GLHF!

Steam || Diablo 3

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ben 42 en dit is mijn eerste TB RPG (schaam) maar de andere games spraken me niet erg aan, deze dus wel en het is nog wat onoverzichtelijk allemaal maar ben al een hoop aan het inlezen.

Heb zelf een paar rangers gemaakt en ik heb er al een dood bij die toad in het begin lol, daarvoor wel een sniper rifle en een M14 kunnen bemachtigen maar zelfs daarmee red ik het niet en ik speel op rookie :P

Had wel een ranger met surgeon maar geen bloodpack om te reviven (volgens mij is dat nodig?)

Anyway, mooi spel! moet er alleen nog wat beter in worden.

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Sipio schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 10:57:
Ben 42 en dit is mijn eerste TB RPG (schaam) maar de andere games spraken me niet erg aan, deze dus wel en het is nog wat onoverzichtelijk allemaal maar ben al een hoop aan het inlezen.

Heb zelf een paar rangers gemaakt en ik heb er al een dood bij die toad in het begin lol, daarvoor wel een sniper rifle en een M14 kunnen bemachtigen maar zelfs daarmee red ik het niet en ik speel op rookie :P

Had wel een ranger met surgeon maar geen bloodpack om te reviven (volgens mij is dat nodig?)

Anyway, mooi spel! moet er alleen nog wat beter in worden.
Ben zelfs een jaartje ouder en ik kom van FPS games af (fanatiek ook op clanbase etc) dus dit was ook vrij nieuw voor mij. Al reken ik dan games die een gelijkenis vertonen met Wasteland 1 voor op de P2000T niet mee ;)

In het begin is het inderdaad vrij rommelig maar deze game leer je vrij snel. Dood gaan in het begin ken ik maar ik ben meteen overnieuw begonnen omdat je niet iemand kunt missen. Heb je wel die meid in het hoofdkwartier van de rangers meegenomen? Ik ben haar naam even kwijt maar die heeft al behoorlijk wat XPs voor assault rifle dus die is in het begin onmisbaar (althans voor mij).

Reviven doe je als surgeon met van die surgeon packs maar dan moet je wel weer voldoende XPs op de surgeon skill hebben.

Wat die M14 en wapens betreft: veel belangrijker is positionering van je rangers. Gebruik bij een encounter de optie om je rangers individueel te positioneren en het aller belangrijkst, zeker als je de robots tegenkomt met > 250 health, is om na een schot de optie Ambush aan te klikken. Daardoor blijft je ranger in positie maar zo gauwe er weer een monster aankomt vuurt hij automatisch. En hou je action points in de gaten om goede afweging te maken tussen vuren, ambush, reload of crouch.

Succes!

Steam || Diablo 3

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06 22:23

BLACKfm

o_O

Nou, ik heb het spel ook maar gekocht, af en toe voorbij zien komen en het speltype bevalt me wel. Wordt volgens mij veel vergeleken met de oude fallout games (dus voordat het first person werd).

Ik had laatst fallout 2 nog even opgepakt, en hopelijk tref ik in dit spel een zelfde soort ervaring.

Litebit.eu voorraad check :).

• Sipio
  • Niet online
Bedankt voor de tips, ben die meid nog niet tegen gekomen, ben vanaf radio tower ergens anders heen gegaan.

Kan ik nog terug naar dat hoofdkwartier om haar op te halen? ( ga zo wel even proberen)

Die toad gekilled met een pipe bom die ik had gevonden trouwens, dat ging makkelijker haha

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Grappig hoe een spel uit 1989 en dan uiteindelijk een vervolg krijgt in 2014 ook een groep mensen aanspreekt die er anders nooit zouden naar gekeken hebben.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
Is er iemand die me op weg kan helpen hoe je
spoiler:
dat onderdeel uit de robot krijgt die Ace gedood heeft? Er wordt gesproken over een engineering skill, maar die skill komt bij geen enkele van mijn karakters voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

mattderi schreef op zondag 21 september 2014 @ 09:27:
Is er iemand die me op weg kan helpen hoe je
spoiler:
dat onderdeel uit de robot krijgt die Ace gedood heeft? Er wordt gesproken over een engineering skill, maar die skill komt bij geen enkele van mijn karakters voor.
Bedoel je de synth leg of de radio repeater units. Kan me niet herinneren dat ik dat onderdeel zoals jij beschrijft, heb moeten zoeken.

Heb je de omgeving wel volledig uitgekamd bij de radio tower? Ik had in het begin ook dat ik toch bepaalde onderdelen oversloeg omdat de camera niet goed stond. Vergeet daarom niet met Q en E de camera te laten roteren. Tevens wil het helpen om degene die (als je dat tenminste gedaan hebt) Perception als skill heeft dit ook te laten gebruiken. Dus als je die skill in een slot hebt gevoegd dat nummer regelmatig in te drukken zodat evt. andere ingangen van grotten zichtbaar worden.

Als je helemaal vast zit, is hier wel een goede guide: http://www.rpguides.de/wasteland-2/. Wel moet je een beetje Duits kunnen en niet vreemd opkijken van de soms belachelijke Duitse vertalingen. Zo is "Outdoorsman" skill vervangen door "Naturbursche" _O-
Sipio schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 16:10:
Bedankt voor de tips, ben die meid nog niet tegen gekomen, ben vanaf radio tower ergens anders heen gegaan.

Kan ik nog terug naar dat hoofdkwartier om haar op te halen? ( ga zo wel even proberen)

Die toad gekilled met een pipe bom die ik had gevonden trouwens, dat ging makkelijker haha
Geen idee of dat weer kan. Ik ben na een vroege dood de eerste keer opnieuw begonnen en ben toen echt iedere ruimte systematisch gaan uitkammen en kwam haar tegen voor de uitgang van de rangers citadel als je daar linksaf slaat langs de muur. Ze heet trouwens Angela Deth.
DarthDavy schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 22:54:
Grappig hoe een spel uit 1989 en dan uiteindelijk een vervolg krijgt in 2014 ook een groep mensen aanspreekt die er anders nooit zouden naar gekeken hebben.
Inderdaad

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05:45
Weet iemand trouwens hoe Armor Penetration werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
DarthDavy schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 22:54:
Inderdaad. Casualification (is dat een woord? :+ ), health-regen, onbeperkte levens, nauwelijks consequenties van gemaakte keuzes, micro-transactions (al dan niet opgedrongen), etc. is tegenwoordig de norm. Voor 'moeilijke' games is de markt tegenwoordig een stuk kleiner dan vroeger, maar er is gelukkig nog steeds publiek voor. Ben wel benieuwd naar de gemiddelde leeftijd, ik gok dat die een stuk hoger ligt dan voor triple-AAA games. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

In de handleiding staat: "However if the Armor Penetration value is lower than the target's Armor value, that difference is subtracted from the damage done. The lower the Armor Penetration value, the more damage lost."

Doe ermee wat je wilt maar ik zoek altijd gewoon naar wapens met de meeste damage, bij voorkeur assault rifles. Vier personen in mijn squad hebben assault rifles, eentje is sniper en eentje heeft een shotgun (er komen vanzelf een keer twee mensen bij je squad dus vandaar zes).

Als je ergens een AK47 met patronen in kaliber 7.62 kunt vinden, dan moet je die meteen pakken. Die leveren veel damage op en zeker als je de assault personages ook nog laat levellen op assault rifle skill. Ik heb net in Rodia zelfs een AK97 (speciaal voor Wasteland 2 ontwikkeld ;) ) gevonden met weer hogere damage. Armor penetration heb ik nog nooit naar gekeken, de damage is voor mij voldoende :)

een paar pipe bombs of handgranaten is dan wel weer handig tegen blobs van sterke wastelanders en iemand een beetje outdoorsman skill geven is handig als je juist die wastelanders wilt ontlopen en onderweg niet wilt vechten om je skills eerst op te bouwen.

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-07 07:45
Door een opmerking van iemand in het diablo3 forum hier terecht gekomen.

Hoe verhoud het zich tov fallout 1 en 2.
Qua gameplay en humor.
Vooral fallout1 was een echte topper, helaas wel wat kort

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
Sinned123 schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:26:
Door een opmerking van iemand in het diablo3 forum hier terecht gekomen.

Hoe verhoud het zich tov fallout 1 en 2.
Qua gameplay en humor.
Vooral fallout1 was een echte topper, helaas wel wat kort
Fallout 1 en 2 heb ik niet gespeeld, dus daar kan ik je niet op antwoorden. De humor zit wat mij betreft wel goed. Er zitten soms leuke verwijzingen in. ("I love it when a plans comes together.") Ook het feit dat je een alternatief einde krijgt door op een knopje te drukken in Ranger Citadel waar je beter niet op drukt. Of de DLC boodschap in het menu van het spel. Ik heb nog maar een paar uur gespeeld en heb al een aantal keer met een smile gezeten. Ik weet niet hoe het verder zal evolueren, maar ik kan de subtiele humor zeker wel smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Laatst online: 11-07 12:24
l0n3w012ph schreef op maandag 22 september 2014 @ 07:25:
Armor penetration heb ik nog nooit naar gekeken, de damage is voor mij voldoende :)
De hint die je aan het begin krijgt is niet echt duidelijk. Zoals ik dat las, doe je maar 50% schade als je armor penetration lager is dan armor value. Al ben ik nog lang niet zo ver en volgens mij nog geen echte armor dudes tegen gekomen (of niet op gelet). Wat bommen gooien werkt inderdaad goed.

Ik heb trouwens nog niet echt een mening over het text-invoer gedeelte. Op zich is het wel grappig: wel een paar side-quests unlocked op die manier, maar het had misschien ook gewoon een dialoog optie mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Laatst online: 14:42
Iemand die al
spoiler:
in LA terecht is gekomen?

De enemies zijn daar echt een stukkkk moeilijker en ik ga met een noodgang door mn kogel :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Ben zelf nu eindelijk uit AGCenter, zou er duizelig van worden maar het is gelukt...dat gevoel als eindelijk iets lukt, heerlijk! :D

Vette wapens trouwens in Citadel maar geen cent te makken, al mijn geld is opgegaan aan healing spullen :+

[ Voor 29% gewijzigd door Sipio op 22-09-2014 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

De game is nu voor 19,19 te koop op Kinguin. Zit er ook aan te denken om te kopen. Hoe vinden jullie de gameplay? Gevarieerd genoeg?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Basekid schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:24:
Iemand die al
spoiler:
in LA terecht is gekomen?

De enemies zijn daar echt een stukkkk moeilijker en ik ga met een noodgang door mn kogel :S
Nu al? Ik dacht dat ik snel was door mijn early access en het eerste deel te hebben gespeeld voor de release. Bij release kon ik wel meteen in de chopper stappen naar LA maar heb eerst nog opdrachten uit te voeren in Santa Monica etc, dus nee... Ben nog wel ff bezig. Gelukkig ook maar :)
Sipio schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:38:
Ben zelf nu eindelijk uit AGCenter, zou er duizelig van worden maar het is gelukt...dat gevoel als eindelijk iets lukt, heerlijk! :D
Ja, gaaf is dat he :)
MrVegeta schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 09:09:

De game is nu voor 19,19 te koop op Kinguin. Zit er ook aan te denken om te kopen. Hoe vinden jullie de gameplay? Gevarieerd genoeg?
Ik vind van wel. Zowel de gameplay als de lokaties en opdrachten.

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Mwah ik heb het hele weekend gespeeld he :P Dus denk zo 20 uur voordat ik naar de volgende regio ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160170

Vanmorgen aangeschaft via g2play (19 euro nog wat), uiteraard niet echt heel veel kunnen spelen, maar customization vind ik al een plus, men name dat je je eigen verhaaltjes neer kan gooien. Ben er ook meteen lekker wat tijd aan kwijt. :D

Vanavond weer mee verder. 8)

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:08
zijn er ook al fysieke winkels waar dit spel te koop is? Ik ben gisteren maar eens de bart smit ingelopen, maar heb nog niks kunnen vinden.
Ik vind het altijd leuk om een doosje te hebben.

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-06 22:38
Ik heb hem gezien bij MM en Dreamland in de buurt (in vrij grote aantallen)

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:08
Ok, dan ga ik daar ook maar eens langs.

Heb fallout 1,2,3,NV helemaal kapot gespeeld, ik heb er vertrouwen in dat Wasteland eenzelfde ervaring op zal leveren.

• sleepwalkerbe
Ik heb em nu een paar dagen in mijn bezit en ik ben echt blij met de game.

Fallout 1 en 2 heb ik nooit gespeeld, had geen interesse in RPG toen ik jonger was nml.
Maar Fallout 3 en NV heb ik helemaal ondersteboven gedraaid ook.

En deze is een iets tragere versie er van in mijn ogen maar zeker heel plezant.

Wat ik wel als tip geef is om op de achtergrond even de Fallout muziek aan te gooien (spotify) waardoor de game in mijn ogen toch beter wordt :)

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-07 11:22

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Leuk spel, speelt het tot nu toe met plezier. Zit nu wel met een probleem.

Heb in Highpool met de schep een graf of 2 opgehaald aangezien ik een vermoeden had hier iets voor een bepaalde quest in te vinden. Daarna zeker 2 uur met missies bezig geweest in Highpool. Kom ik terug bij de ingang van Highpool blijkt dat ik die graven beter niet had kunnen opgraven. Alle townies in Highpool zij nu mijn vijand terwijl ik juist de boel vriendelijk wou houden! Ik heb ook geen save game meer. Bah. Nu mag ik het spel zeker overnieuw doen.

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

• sleepwalkerbe
FloydRaalte schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:26:
Leuk spel, speelt het tot nu toe met plezier. Zit nu wel met een probleem.

Heb in Highpool met de schep een graf of 2 opgehaald aangezien ik een vermoeden had hier iets voor een bepaalde quest in te vinden. Daarna zeker 2 uur met missies bezig geweest in Highpool. Kom ik terug bij de ingang van Highpool blijkt dat ik die graven beter niet had kunnen opgraven. Alle townies in Highpool zij nu mijn vijand terwijl ik juist de boel vriendelijk wou houden! Ik heb ook geen save game meer. Bah. Nu mag ik het spel zeker overnieuw doen.
Nee waarom zou je , gewoon doorgaan en leven met je keuzes ?

Althans dat zou ik doen en een 2de playthrough met de andere optie dan maar.

• FloydRaalte

FloydRaalte

sleepwalkerbe schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:27:
[...]

Nee waarom zou je , gewoon doorgaan en leven met je keuzes ?

Althans dat zou ik doen en een 2de playthrough met de andere optie dan maar.
Mmm ja dat is uiteraard een optie maar ik ben meer de 'vriendelijke' i.p.v. de evil bastard en dit wilde ik juist voorkomen. Helaas dus een klein foutje gemaakt en de hele boel in de war geschopt. Ik lees nu trouwens veel over die AC center. Je kon op een gegeven moment kiezen waar je heen wou. Ik heb voor Highpool gekozen. Nu hoor ik via de radio dat de AC center overrun is en niemand meer inleven is... Weer een verkeerde keuze?

• sleepwalkerbe
FloydRaalte schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:29:
[...]

Mmm ja dat is uiteraard een optie maar ik ben meer de 'vriendelijke' i.p.v. de evil bastard en dit wilde ik juist voorkomen. Helaas dus een klein foutje gemaakt en de hele boel in de war geschopt. Ik lees nu trouwens veel over die AC center. Je kon op een gegeven moment kiezen waar je heen wou. Ik heb voor Highpool gekozen. Nu hoor ik via de radio dat de AC center overrun is en niemand meer inleven is... Weer een verkeerde keuze?
Er is geen verkeerde keuze als je moet kiezen tussen A of B , t is geen optie om A en B te doen in dit geval.

ivm highwood:
spoiler:
was het graf van een jongetje?

T is natuurlijk logisch dat als je graven open gooit er gevolgen zullen zijn voor je. Ik zou gewoon doorgaan met je spel en kijken wat het resultaat is :)

• FloydRaalte

FloydRaalte

sleepwalkerbe schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:32:
[...]

Er is geen verkeerde keuze als je moet kiezen tussen A of B , t is geen optie om A en B te doen in dit geval.

ivm highwood:
spoiler:
was het graf van een jongetje?

T is natuurlijk logisch dat als je graven open gooit er gevolgen zullen zijn voor je. Ik zou gewoon doorgaan met je spel en kijken wat het resultaat is :)
Klopt wat er in je spoiler staat. Ik denk dat ik maar gewoon door ga inderdaad. Hele town komt achter mij aan. Dat is dus 20+ vijanden in 1 keer met ook questgivers etc. Lijkt me toch niet handig om door te gaan. Opnieuw beginnen en vaker saven denk ik. :+

[ Voor 14% gewijzigd door FloydRaalte op 24-09-2014 13:39 ]

• sleepwalkerbe
FloydRaalte schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:37:
[...]

Klopt wat er in je spoiler staat. Ik denk dat ik maar gewoon door ga inderdaad.
In het andere geval moest je toch herbeginnen zou ik je aanraden om naar AG centre te gaan als eerste en de resultaten ervan te zien :)

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-07 22:42
FloydRaalte schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:29:
[...]
Herkenbaar, ik had ook een kapitale blunder begaan maar dan in AG, ook zonder bruikbare save games, gewoon in 1 streep doorgamen... Uithuilen en overnieuw, met als gevolg zoveel betere gear. :)

Dat is voor mij nu ook een groot vraagteken, want ik heb vanuit de citadel direct AG gedaan, ik dacht even shoppen in citadel, maar nu heb ik zo verschrikkelijk veel geld, dat ik al een m16, famas, bullpop sniper, armour en shitloads aan ammo heb gekocht. Na even te kijken op wiki, blijkt de m16 praktisch de beste assault rifle te zijn. Dit zou toch niet moeten mogen na eigenlijk de eerste missie??

Toegegeven, ik heb het AG centre wel helemaal binnenstebuiten gekeerd en iedereen kwam overladen terug, maar ik heb nu nog steeds een paar honderd dollar over na het kopen van alle bruikbare gear, is dat normaal?

• FloydRaalte

FloydRaalte

sleepwalkerbe schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:40:
[...]

In het andere geval moest je toch herbeginnen zou ik je aanraden om naar AG centre te gaan als eerste en de resultaten ervan te zien :)
Ben er net aangekomen. Gaat wel snel als je alles al een keer gedaan hebt :) Spanuuund!

• sleepwalkerbe
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:33:
[...]

Herkenbaar, ik had ook een kapitale blunder begaan maar dan in AG, ook zonder bruikbare save games, gewoon in 1 streep doorgamen... Uithuilen en overnieuw, met als gevolg zoveel betere gear. :)

Dat is voor mij nu ook een groot vraagteken, want ik heb vanuit de citadel direct AG gedaan, ik dacht even shoppen in citadel, maar nu heb ik zo verschrikkelijk veel geld, dat ik al een m16, famas, bullpop sniper, armour en shitloads aan ammo heb gekocht. Na even te kijken op wiki, blijkt de m16 praktisch de beste assault rifle te zijn. Dit zou toch niet moeten mogen na eigenlijk de eerste missie??

Toegegeven, ik heb het AG centre wel helemaal binnenstebuiten gekeerd en iedereen kwam overladen terug, maar ik heb nu nog steeds een paar honderd dollar over na het kopen van alle bruikbare gear, is dat normaal?
Welke Wiki page was je naar aan het kijken? Ik vind er 3 en geen enkele lijkt mij compleet te zijn dus of de M16 ook de betere AR blijft zou ik betwijfelen.

• A.W.E.S.O.M.-0
sleepwalkerbe schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:09:
[...]

Welke Wiki page was je naar aan het kijken? Ik vind er 3 en geen enkele lijkt mij compleet te zijn dus of de M16 ook de betere AR blijft zou ik betwijfelen.
Ik zat op deze pagina:

http://wasteland.wikia.com/wiki/Wasteland_2_weapons

Het zou kunnen dat er nog meer wapens bij komen natuurlijk, maar het spel is zo lang in beta geweest, die zouden eigenlijk toch allemaal wel bekend moeten zijn?

• sleepwalkerbe
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:18:
[...]

Ik zat op deze pagina:

http://wasteland.wikia.com/wiki/Wasteland_2_weapons

Het zou kunnen dat er nog meer wapens bij komen natuurlijk, maar het spel is zo lang in beta geweest, die zouden eigenlijk toch allemaal wel bekend moeten zijn?
Spel in beta ging afaik maar tot een bepaald deel. Na de release konden zij ook pas verder met deel 2. (vaag maar ik wil niks spoilen voor je)

• A.W.E.S.O.M.-0
sleepwalkerbe schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:20:
[...]

Spel in beta ging afaik maar tot een bepaald deel. Na de release konden zij ook pas verder met deel 2. (vaag maar ik wil niks spoilen voor je)
Nice, thanks!

Gruwelijk wat een spel is het tot nu toe, echt een verademing tussen alle 'makkelijke' games die tegenwoordig uitkomen. Kan niet wachten om die m16 uit te testen vanavond. :)

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:28:
[...]

Nice, thanks!

Gruwelijk wat een spel is het tot nu toe, echt een verademing tussen alle 'makkelijke' games die tegenwoordig uitkomen. Kan niet wachten om die m16 uit te testen vanavond. :)
Had niet verwacht jou hier tegen te komen awesom0 :)

Zo moeilijk vind ik de game eigenlijk niet,tactisch positie innemen bij encounters en afwegen welk karakter je laat vechten. Het is meer het lekker exploren en opdrachten uitvoeren dat mij trekt in de game en de sfeer.

M16 uitproberen? Dat is slechts kaliber 5.56. Wacht maar tot je de AK47 en AK 97 krijgt in kaliber 7.62, dan doe je pas lekker veel damage. En waarom zou je die wapens kopen? Ze droppen bij de vleet. Het enige dat ik koop zijn granaten en pijpbommen voor blobs en een evt RPG voor deuren die niet met lockpicking of brute force open kunnen.

Nu in Hollywood en krijg de hele stad achter me aan omdat ik de verkeerde afknalde :D Heerlijk!

Steam || Diablo 3

• FloydRaalte

FloydRaalte

Hollywood... Klinkt goed... :9~

Nu dus overnieuw begonnen. Inmiddels AGcenter completed en ge-restocked bij de Citadel. Ik heb daar eigenlijk puur ammo ingeslagen en weinig nieuwe wapens. Alles wat ik had voldeed prima m.i. en de nieuwe wapens waren niet echt en upgrade. Op een de BadAss submachine gun na. Nu net aangekomen bij Highpool. Heerlijk spelletje!

Uiteraard moet ik ook wat te zeiken hebben. Ik verbaas me er telkens over dat ik met mijn lockpick-mannetje (skill level 5 nu) faal bij het openen van easy locks. Er staan dan bijvoorbeeld bij een hek: 96% dat het lukt en 1% critical fail. En je raad het al, direct critical fail. En dat gebeurd keer op keer, dat lijkt me niet echt normaal.
Ook zijn de afwerkingen van dialogen soms erg grappig. Ben ik klaar in de AGCenter en verlaat ik de building, begint dat mens wederom vanuit de Intercom te schreeuwen dat ik 'The fuck Mijn Kont Binnen Moet brengen'! Nou, nou, heb je net geholpen dame! _/-\o_

edit* net in The Prison aangekomen... die geit... :D :D :D goeie humor hebben de makers!

[ Voor 4% gewijzigd door FloydRaalte op 25-09-2014 00:38 ]

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

[b]FloydRaalte schreef op donderdag 25 september 2014 @ 00:00:

Uiteraard moet ik ook wat te zeiken hebben. Ik verbaas me er telkens over dat ik met mijn lockpick-mannetje (skill level 5 nu) faal bij het openen van easy locks. Er staan dan bijvoorbeeld bij een hek: 96% dat het lukt en 1% critical fail. En je raad het al, direct critical fail. En dat gebeurd keer op keer, dat lijkt me niet echt normaal.
Ook zijn de afwerkingen van dialogen soms erg grappig. Ben ik klaar in de AGCenter en verlaat ik de building, begint dat mens wederom vanuit de Intercom te schreeuwen dat ik 'The fuck Mijn Kont Binnen Moet brengen'! Nou, nou, heb je net geholpen dame! _/-\o_

edit* net in The Prison aangekomen... die geit... :D :D :D goeie humor hebben de makers!
Sterker nog: mijn lockpicker is nu skill level 10 en zelfs die faalt nog wel eens. Verbaas mij daar soms idd ook nog wel eens over.

En hahaha ja die geit. Idd wel humor maar ik heb later wel gewenst dat ik een van mijn characters had getraind in animal whispering want volgens mij hadden die best wat te vertellen.

Verbaas mij trouwens ook wel over het redelijk hoge Adult-gehalte in deze game en dat voor preutse Amerikaanse standaarden. Zo heb ik al een (weliswaar kortstondige) SOA opgelopen :) en zijn de "toys" ook volop aanwezig.

Steam || Diablo 3

• NLxAROSA
  • Niet online
Eens met reacties hierboven: er is geen goed of fout bij een playthrough, soms lopen dingen gewoon anders dan gepland. Tenzij je echt geblokkeerd bent zou ik lekker doorspelen. Dat houdt het ook interessant om nog een keer een playthrough te doen. Kan me nog van Fallout 1 en 2 herinneren dat ik zelfs na 5 of 6 playthroughs nog andere opties/paden vond.

V.w.b. adult content: valt nog best mee dan vergeleken met Fallout 2 dan: daar kon je
spoiler:
deelnemen aan een porno film als 'fluffer'. Google de term maar eens (maar niet op je werk). :+

• A.W.E.S.O.M.-0
l0n3w012ph schreef op woensdag 24 september 2014 @ 17:06:
[...]

Had niet verwacht jou hier tegen te komen awesom0 :)

Zo moeilijk vind ik de game eigenlijk niet,tactisch positie innemen bij encounters en afwegen welk karakter je laat vechten. Het is meer het lekker exploren en opdrachten uitvoeren dat mij trekt in de game en de sfeer.

M16 uitproberen? Dat is slechts kaliber 5.56. Wacht maar tot je de AK47 en AK 97 krijgt in kaliber 7.62, dan doe je pas lekker veel damage. En waarom zou je die wapens kopen? Ze droppen bij de vleet. Het enige dat ik koop zijn granaten en pijpbommen voor blobs en een evt RPG voor deuren die niet met lockpicking of brute force open kunnen.

Nu in Hollywood en krijg de hele stad achter me aan omdat ik de verkeerde afknalde :D Heerlijk!
Hehe, ik heb als tiener fervent fallout 1 en 2 gespeeld, deze moest en zou ik spelen. :)

Ik bedoel ook niet moeilijk in de zin van dat het spel lastig is, meer dat het geen press A to win game is. Het is toch wel bij vlagen zoeken en puzzelen zonder dat er een gigantische pijl in het beeld staat waar je naar toe moet.

Waarom zou je het spul niet kopen? Ik zwem in de centen, ammo en armour. Explosives vergeet ik toch altijd maar te gebruiken. :) Maarrre, die m16 met scope en clip bevalt uitermate goed, die red skorpions vallen als vliegen neer, al heb ik het idee dat het niet helemaal de bedoeling was om nu al de prison aan te vallen als je richting Damonta op zoek moet, maar ja, je bent dan toch bezig. :)

• sleepwalkerbe
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:24:
[...]

Hehe, ik heb als tiener fervent fallout 1 en 2 gespeeld, deze moest en zou ik spelen. :)

Ik bedoel ook niet moeilijk in de zin van dat het spel lastig is, meer dat het geen press A to win game is. Het is toch wel bij vlagen zoeken en puzzelen zonder dat er een gigantische pijl in het beeld staat waar je naar toe moet.

Waarom zou je het spul niet kopen? Ik zwem in de centen, ammo en armour. Explosives vergeet ik toch altijd maar te gebruiken. :) Maarrre, die m16 met scope en clip bevalt uitermate goed, die red skorpions vallen als vliegen neer, al heb ik het idee dat het niet helemaal de bedoeling was om nu al de prison aan te vallen als je richting Damonta op zoek moet, maar ja, je bent dan toch bezig. :)
Het is toch wel de bedoeling volgens m;ij (zo heb ik het immers ook gedaan). Als je battle te makkelijk vind zoek even de slicer dicers op (niet zo ver van prison heen) :X

• FloydRaalte

FloydRaalte

[...]

Nice, ben zelf na AGcenter en Highpool ook maar door gegaan naar Prison. Geen idee of dat goed is. Ik wou eerder naar die Rail Nomad maar er zat teveel BioHarzard in de grond. Met mijn water canteen kwam ik echt precies over! (lees: precies op 0 uitgekomen) Ik dacht namelijk bij Highpool wel even water bij te vullen. Nou mooi niet dus, ook al is dat de plek waar het water voor de regio opgepompt wordt 8)7 . Moest ik backtracken naar een oasis. Ik neem aan dat je dood gaat als je canteen leeg is?

p.s. Ik betaal me scheel aan TNT en pipebombs dus dan denk je dat het een schaars item is... waarom zit er dan ongeveer aan ELKE kist een bom geknoopt? En waarom zou je uberhaupt een kist met 'broken items' die geen drol waard zijn beveiligen met een bom??? soms... 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door FloydRaalte op 25-09-2014 14:31 ]

• sleepwalkerbe
Biohazard kan je makkelijk oplossen door de gepaste outfit er voor aan te schaffen he :)

Ben ondertussen op weg naar Damonta en het wordt echt alleen maar leuker.

In Highpool kan je trouwens wel je canteen opvullen hoor , op verschillende plekken kan dit en ook op de 10+ oasis op de map

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

[...]

Helemaal eens! Het is geen spel a la Bf4 met allerlei (je kent die term wel ;) ) "noobcrutches"

En wat me daarbij ook bevalt aan dit soort spellen is dat ik het spel voor 60 euro heb gekocht (voor sommigen misschien te duur, ik weet het en er zijn allerlei manieren om het goedkoper aan te schaffen maar daar maal ik niet om) en inmiddels dus 1 euro per uur spelplezier heb betaald en daarbij nog steeds bezig ben. Dit zijn SP games die iedere cent waard zijn.

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
Het lijkt hier volledig te zijn stilgevallen!?

Niemand nog aan het spelen of gewoon geen vragen :)

Ik ben bijna in het laatste deel aangekomen voor zover ik kan zien> In LA was het even slikken over de ramp up van moeilijkheid maar de juiste weg kiezen ipv randomly gaan verkennen kan al is helpen zo blijkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Ik zit een beetje vast met het verzamelen van
spoiler:
kattegrind

Ik moet nog 2 zakken, maar kan die nergens vinden :(

[ Voor 7% gewijzigd door Basekid op 29-09-2014 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
Basekid schreef op maandag 29 september 2014 @ 10:25:
Ik zit een beetje vast met het verzamelen van
spoiler:
kattegrind

Ik moet nog 2 zakken, maar kan die nergens vinden :(
Daar ben ik ook nog aan bezig maar wel met gemak in de confrontaties waar ik eerder echt als een gek moest gaan lopen voor alle types mechs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-04 14:25

Kaw

De gameplay ziet er nogal traag uit... Is dat voor jullie geen bezwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
Kaw schreef op maandag 29 september 2014 @ 11:01:
De gameplay ziet er nogal traag uit... Is dat voor jullie geen bezwaar?
Het is geen action packed FPS of TPS maar is wel een goeie game in mijn ogen.
T is niet de take die de nieuwe Fallouts brengen maar meer story oriented RPG.

Ik speel het veel meer laid back en ik denk dat men volgende game een nieuwe run van FO:NV zal worden :)

Als je niet houd van tragere games met veel te lezen informatie skip je deze beter denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

sleepwalkerbe schreef op maandag 29 september 2014 @ 10:02:
Het lijkt hier volledig te zijn stilgevallen!?

Niemand nog aan het spelen of gewoon geen vragen :)

Ik ben bijna in het laatste deel aangekomen voor zover ik kan zien> In LA was het even slikken over de ramp up van moeilijkheid maar de juiste weg kiezen ipv randomly gaan verkennen kan al is helpen zo blijkt :D
Druk aan het spelen (eindelijk heel Hollywood voltooid) en gisteren dood gegaan voor het eerst. Kwam Dugan met een paar robotmaatjes tegen. Moeilijkheid valt wel mee maar hier moet ik ff een savegame terug en zorgen voor een paar RPG's want deze rakkers hebben een vrij hoge healthbar.

Heb wel het idee dat het daarna af is. Jammer...

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Ik dacht even heel Prison te clearen maar dat gaat hem niet worden. Veel te moeilijk op mijn huidige niveau. Dan maar opzoek naar Canyon of the Titan. Daar aangekomen krijg ik opeens last van crashes to desktop. :/ Ook veel gedoe om de juiste dialoogkeuzes te maken met het eerste groepje cowboys die ik daar tegenkom. Vaak eindigd dit gesprek in een shootout, en dat wil ik juist voorkomen. Het te vaak re-loaden en de crashes to desktop ontnemen mij hier wel veel spelplezier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Shootouts maken me niet uit. Crashes to desktop heb ik nog niet meegemaakt, ook niet na de patch van een paar dagen geleden van 1,1 GB. Misschien dat die patch er de oorzaak van is.

Prison zou je ook kunnen clearen door naar de Citadel terug te gaan en daar even wat explosives te kopen.

[ Voor 23% gewijzigd door l0n3w012ph op 29-09-2014 13:48 ]

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-07 21:05
Prachtige game en ik zit op bijna 23 uur speeltijd en ben nog altijd aan het rondhangen rond The Prison, AG Center en het Nomaden kampje. Er zit zoveel detail en humor in het spel dat het zonde is om door het spel heen te rushen. En zelfs met het "de tijd nemen" merk ik dat ik fouten maak welke ik had kunnen voorkomen :)

In het begin vond ik het wat lastig door het gebrek aan ammo en de "foute keuze" door 3 Assault karakters en 1 sniper aan te maken. Tot nu toe twee keer dood gegaan:

spoiler:
Bij de prison gewoon toch eigenwijs doorlopen bij de canons, die laten geen spaan heel van je team :+ en ik kon de verleiding niet weerstaan door op "switch" te drukken bij de nuke welke in het museum ligt in Range Station

Enige minpunt van de game vind ik het combat-systeem. Wanneer ik een gevecht aan ga met sterke of meerdere tegenstanders vindt ik het prettig dat iedereen goed staat opgesteld. Regelmatig kom ik in een situatie waarbij al mijn karakters op een kluitje staan waarbij je al een beurt kwijt bent door ze juist te positioneren. Meestal maar weer een savegame terug pakken en het gevecht opnieuw te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Laatst online: 11-07 12:24
FloydRaalte schreef op maandag 29 september 2014 @ 13:34:
Ook veel gedoe om de juiste dialoogkeuzes te maken met het eerste groepje cowboys die ik daar tegenkom. Vaak eindigd dit gesprek in een shootout, en dat wil ik juist voorkomen. Het te vaak re-loaden en de crashes to desktop ontnemen mij hier wel veel spelplezier...
Ik denk dat ik weet welke cowboys te bedoeld, maar dat is gewoon save-scumming: ik vond het redelijk logisch dat het gesprek in een shootout eindigde. Je kan m ook gewoon met rust laten, maar je wil blijkbaar de ideale oplossing. Als je zo dit spel speelt, dan zal het inderdaad maar een saaie boel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Zojuist uitgespeeld. Wat een briljante game :)

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

_H_G_ schreef op maandag 29 september 2014 @ 16:05:
[...]
Ik denk dat ik weet welke cowboys te bedoeld, maar dat is gewoon save-scumming: ik vond het redelijk logisch dat het gesprek in een shootout eindigde. Je kan m ook gewoon met rust laten, maar je wil blijkbaar de ideale oplossing. Als je zo dit spel speelt, dan zal het inderdaad maar een saaie boel zijn.
Ik denk dat je volledig gelijk hebt, ik wil veel te 'save' spelen en de juiste keuzes maken zodat ik alles 'meemaak' en overal het maximale uithaal. O-) Okay, dan moet ik mijn speelstijl toch maar even aanpassen geloof ik. Het moet uiteraard wel leuk blijven.

Die crashes gebeurde wanneer die vrouwelijke 'veteraan' ranger uit mijn groep stapte op orders van de baas. Dat gebeurde wanneer ik de Canyon of the Titan in kwam. Ik denk dat het te maken had met mij save-game. Ik had haar namelijk mijn beste wapens gegeven en d.m.v. de autosave te herladen kon ik nog vlug wapens wisselen. Daarna direct crash to desktop. Gelukkig gaat het nu goed en loopt het sindsdien weer vlekkeloos.
FriezNL schreef op maandag 29 september 2014 @ 15:59:
In het begin vond ik het wat lastig door het gebrek aan ammo en de "foute keuze" door 3 Assault karakters en 1 sniper aan te maken. Tot nu toe twee keer dood gegaan:
Dat komt me bekend voor. 8)7 Ik had ongeveer hetzelfde. Ik ben benieuwd naar jullie teamindeling. Ik heb het nu als volgt gedaan:
- Sniper met leadershipskills, kan ook shotguns gebruiken, toaster repair skills (op 1, ik doe er niets mee)
- Submachinegunner met fieldmedic en lockpick
- Assult rifler met heavy weapons, mech. repair en safecracking skills
- Melee (later omgebouwd naar assault) met energyweapons, demolition skill
- Docter van AGC, handguns, surgeon en computer sience

Zoals je ziet probeer ik in feite elke char 1 soort ammo te geven zodat ze niet allemaal hetzelfde gebruiken. Hoe doen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Ik doe het op dezelfde manier. Als je overigens een karakter uit je party gaat of je stuurt ze zelf weg, dan gaat hun inventory automatisch naar de rest van je party, hoef je niet zelf te doen.

Citadel:
spoiler:
Die nuke is grappig. Je weet wat er gaat gebeuren en toch drukken hè. :P Wel gesaved uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb samen met een vriend na een paar biertjes mijn team gemaakt, niet mijn beste idee ooit.

John McFistpunch is vooral van het brawlen, maar dat doet eigenlijk geen damage en een vrij hoge miskans.
Tara Para heeft een hoge perception (omdat ze bang is dat aliens haar stalken!) en is een sniper
John Bulletpoof Is van de heave weapons
Alucardu von Hellsing (ik) ben de van alles man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

@NLx: ah dat had ik eerder moeten weten, zou me een hoop gedoe hebben gescheeld. Die nuke heb ik nog niet gezien maar dat ga ik zeker ff proberen! :D

Ik heb zo'n gevoel dat het brawlen niet veel voorstelt hoewel er wel een reeks skills te gebruiken zijn voor de melee class. Mooie namen MrVegeta! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb overigens ook 3 vrienden gevraagd wat voor class zou zouden willen spelen (sniper, heavy, dr, tech etc.) en ga daar ook nog een team van maken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-07 21:05
Eigen gemaakt karakters

John Westwood tegenhanger van Clint Eastwood

53 jarige veteraan met veel charisma, leadership en is koppie koppie. Kan redelijk overweg met een assault rifle maar specialiseert zich als ranger met name in de energie wapens. Beschikt over een vlotte babbel en is echt een charmeur.

Rachel Johnson
33 jarige verpleegster welke uitstekend met een assault rifle overweg kan. Leert gaandeweg meer en meer om ook pistolen te hanteren wanneer het close-combat wordt. Medic all the way en heeft haar rugzak vol met bandage, painkillers etc. zitten.

Chuck von Huben
48 jarige Duitser met meer spieren dan verstand. Kan ook uitstekend met een assault rifle overweg maar red zich ook prima met een kleiner kaliber geweer. Een beetje het pakezel van het stel en met zijn zware armor iemand welke wat klappen kan opvangen. Weet zijn weg met het ontmantelen van explosieven en kan met zijn kracht wel eens een deurtje opentrappen. Het kraken van kluizen, daar zit nog wel wat verbetering, we komen er nu achter dan wanneer er meer gevraagd wordt van Chuck, hij nog niet erg gedreven is in de wat moeilijker klusjes. In gevechten is hij erg gefocused en verzet geen stap (speed staat op 1 en vanwege zijn armor etc kun je hem niet verplaatsen :P)

Bill Headson
18 jarige wizzkid welke computers manipuleert waar je bang van wordt. Ook robots weet hij keer op keer te kraken en om het nog erger te maken: de beste sniper welke je maar kunt wensen. Als backup kan hij nog een shotgun hanteren, maar enkel in uiterste geval van nood.

Aangevuld met:

[Angela Deth]
Ze is een beetje de wat intelligentere vorm van Chuck, trapt harder een deur in en verreweg mijn beste schutter.

[Rose]
Een combi van Bill en Rachel, kan uitstekend met wonden en computers overweg. Alle shotgun ammo gaat naar Rose.

[Indianen dude] ben zijn naam even kwijt
Rookie van het team, leuke gast maar moet nog veel leren. Hij is er nog maar net bij en ik weet nog niet helemaal wat ik met hem aan moet. Hij is in ieder geval nu in staat om sloten open te breken. Met zijn boksbeugel red hij het momenteel en ik verzamel de skillpoint voor hem nog even. Wellicht dat ik later in het spel hem een bepaalde richting uit stuur om een wapen te leren.

Ben ook nog een gast tegen gekomen welke ook prima met een shotgun overweg kan. Die zit nu in training bij de rangers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
Haha herkenbaar!

Ik begon echt met specialisten, maar doordat je nieuwe companions erbij krijgt die véél beter zijn dan m'n originele teamleden ga je toch in andere punten investeren die je nog niet hebt, met als gevolg dat áls je companions je plots verlaten, mn computer en brute force skills toch wel wat achterlopen.

Mijn boys:

Commando
-Body Armor
-Strength
-Leadership
-Explosives
-Traps
-Assault rifles en heavy weapons (ak47 fully modified, m16 fully modified, Big Betty)

Spreekt voor zichzelf, de pakezel en de man met het vuurkracht

K*tsniper
-Tactical vest
-Luck
-Perception
-Sniper rifles (m40)

Schiet alles op afstand naar de taffes met verdraaid veel criticals. Opent het bal meestal van afstand, scheelt vaak een vijand in combat.

Dokter Nee
-Body armour
-Medic
-Surgeon
-Shotguns (pump)
-Assault Rifles (m16 full modded)
-Barter

Deze verkoopt alles wat los en vast zit, heeft een closed choke shotgun om geconcentreerde groepen vijanden de baas te kunnen, een fully modded m16 voor afstand en lapt alles en iedereen weer op.

Handige Harrie
-Tactical vest
-Weapon Smithing
-Lockpicking
-Safecracking
-Electronics
-Mechanical repair
-Handguns Glock 9 mm

De naam zegt het al, als het technisch wordt is dit dé man. Voorziet alle wapens van de juiste attachments en krijgt elke deur en kluis open.

Rose
Spreekt voor zich, prima dokter/engineer combo met een .38 en tactical vest

Angie Deth
Deze lafaard vertrok bij de eerste aanblik van nukes, wel jammer want ze was een prima pakezeltje en schoot heel aardig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-06 21:13
Heb best veel ervaring met dit soort games, maar ik kom toch serieus in de problemen omdat ik constant zonder ammo kom te zitten....frustrerend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Pfft, zit nu wat verder op in het spel, maar de bugs en crashes worden steeds veelvuldiger. Las op de Steam forums dat in de volgende patch in ieder geval een memory leak wordt opgelost, denk dat ik maar even wacht met spelen tot ze die uit hebben gebracht. Moet nu zo ongeveer iedere 3 á 4 loadscreens een herstart van het spel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:44

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ben nu zo'n 20 uur aan het spelen (Steam versie voor 20 euro kunnen kopen) en heb nog geen één crash of hanger meegemaakt. Zelfs alt-tab gebruiken tijdens het spelen levert geen problemen op.

Erg leuk spel tot nu toe, en ook leuk dat je keuzes moet maken. Dit is gelukkig niet zo'n spel waarbij je uiteindelijk toch alle content ziet in één run, of uiteindelijk toch al je skills kan maxen. Gelukkig is dat een keer niet het geval!

Het enige lastige is het terug vinden van npc's als je een quest 'in wilt leveren'. Het had handig geweest als je dingen kon markeren op je map. Overal namen bij vind ik dan ook weer onzin, maar het zou handig zijn als je aantekeningen kon maken :)

Overigens net bezig in het nomaden kamp om te proberen die twee rival factions tot elkaar te brengen.
De rail bandits waren lastig, omdat ik toch behoorlijk under equipped was met zwak wapentuig.
Ik heb dat opgelost door die ene bazooka die ik had en wat dynamiet te gebruiken op één van de groepen. Zo wist ik ze uit te schakelen, en had ik direct een goede sniper rifle (gemiddeld 50 damage per schot :p ) en wat nieuwe assault rifles. Nu zijn de gevechten nog steeds een uitdaging, maar wordt ik niet meer kansloos omgelegd :D

Ook leuk dat je op de kaart soms random shrines tegenkomt, en redelijk volgepakte stashes! Het loont echt de moeite de wereldkaart uit te kammen. Zo kwam ik deze shrine tegen :D

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/m742s6.jpg

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Goed, en nu zit ik muurvast ;(

spoiler:
Het gaat om de Topekan / Atchison quest.
Ik heb bij beide kemphanen geen dialog options meer. Bij Casey kan ik alleen nog zijn gunpowder en brake shoe ter sprake brengen, maar er gebeurt niets.
Bij Kekkabah kan ik niets meer ter sprake brengen...
Bij Casey heb ik de woorden 'Peace' en 'Both' al ingetoetst ook na het vragen naar de gunpowder en brake shoe (tips die ik vond in diverse fora).
Ik weet dat ik eerder bij Kekkabah een gespreksoptie had die ik niet kon gebruiken omdat één van mijn a$$ skills niet hoog genoeg was. Die dialoog optie komt echter niet terug.

Maar ik kan geen kant op... Ik vrees dat dit een bug is, of heeft iemand een trucje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Nou, na bovenstaande ben ik maar verder gaan spelen, en dat gaat gelukkig goed.
Later maar eens terugkomen daar; ik hoop dat een patch uitkomst gaat bieden.

Ik heb trouwens wel een idee hoe ik langs die turrets bij de prison kan komen, maar zeker ben ik niet:
spoiler:
Ik dacht er aan om dat robotje wat daar staat te repareren m.b.v. een rupsband, maar die heb ik nog niet gevonden. Dan gaat dat robotje als een gek rondjes rijden om die turrets af te leiden, en dan glip ik naar binnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-07 16:40

Distortion

Bottle to Throttle

Nyarlathotep schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 22:29:
Goed, en nu zit ik muurvast ;(

spoiler:
Het gaat om de Topekan / Atchison quest.
Ik heb bij beide kemphanen geen dialog options meer. Bij Casey kan ik alleen nog zijn gunpowder en brake shoe ter sprake brengen, maar er gebeurt niets.
Bij Kekkabah kan ik niets meer ter sprake brengen...
Bij Casey heb ik de woorden 'Peace' en 'Both' al ingetoetst ook na het vragen naar de gunpowder en brake shoe (tips die ik vond in diverse fora).
Ik weet dat ik eerder bij Kekkabah een gespreksoptie had die ik niet kon gebruiken omdat één van mijn a$$ skills niet hoog genoeg was. Die dialoog optie komt echter niet terug.

Maar ik kan geen kant op... Ik vrees dat dit een bug is, of heeft iemand een trucje?
spoiler:
ben je misschien vergeten de rail thieves uit te roeien? Heb je ook de booby trap van die fiets hebt gehaald? Die kom je in het begin van de map tegen, na het redden van Ralphy. Als je dat hebt gedaan ga je naar Kekkahbah en begin over de bom.

Suc6 :)

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inanna
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-07 09:18
Nyarlathotep schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 17:42:

Ook leuk dat je op de kaart soms random shrines tegenkomt, en redelijk volgepakte stashes! Het loont echt de moeite de wereldkaart uit te kammen. Zo kwam ik deze shrine tegen :D

[afbeelding]
Wat cool, die heeft m'n broer vroeger nog gehad, leuke nostalgische knipoog :)
Pagina: 1 2 Laatste