Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06 11:09
superbassie schreef op donderdag 19 november 2015 @ 23:52:
Je kan bv een .308 rifle ombouwen naar een .50 cal. Heb je wel Gun Nut rank 3 (volgens mij) nodig.
Vijanden laten m ook vallen, haal de mod eraf en zet m op je eventuele legendary sniper. Als je geen gun nut 3 hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CrapperDeCrap schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 01:06:
[...]

Vijanden laten m ook vallen, haal de mod eraf en zet m op je eventuele legendary sniper. Als je geen gun nut 3 hebt.
hehe, mijn 50cal doet ~200dmg, dubbele kogels legendery en dan ~12x sneak damage door meerdere perks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speciaal voor dit topic een account aangemaakt (Nadat ik vrijwel alles heb doorgelezen, zelfs Fallout 4 - Deel 1). De eerste keer dat ik zo'n game speel dus zit vaker dan eens met vragen die ik nergens kwijt kan, of nja misschien wel kwijt kan, maar zeer waarschijnlijk krijg ik dan geen antwoord.

Mijn eerste vraag is hoe ik zo'n mooi stalletje maak voor mn tijdschriften, en een tafel voor de gevonden bobbleheads? Alvast bedankt guys!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:03
Afbeeldingslocatie: http://cdn2.cad-comic.com/comics/cad-20151120-a9fc8.png

Redelijk herkenbaar :')

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scy
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-09 09:45

Scy

¯\_(ツ)_/¯

Ik raak ook afgeleid door allerlei evenementen of gebouwen in de buurt. Dan weet je dat het een goed spel is haha ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 03:05:
[...]
Mijn eerste vraag is hoe ik zo'n mooi stalletje maak voor mn tijdschriften, en een tafel voor de gevonden bobbleheads? Alvast bedankt guys!
Een 'magazine rack' staat bij 'Furniture > Shelves', de bobblehead stand staat bij 'Furniture > Miscellaneous'.

Je hebt om 3 uur 's nachts gepost. Dus waarschijnlijk heb je het zelf al lang opgelost. Leuk dat je een account hebt aangemaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00
Ik vind de randzaken juist wel tegenvallen. Soms kom je inderdaad een distress signal tegen, of een verlaten bunker. Vervolgens kom je binnen en ligt er een skelet op bed en kun je 3 potjes lijm uit een gereedschapkist halen. Joepie :D

Levendigheid in de wereld is er niet echt, je werkt echt van locatie naar locatie en daartussenin gebeurt er maar heel weinig. Ik word elke keer super enthousiast als ik weer zo'n helikopter in de verte hoor, dat geeft tenminste nog een beetje random events :D Hopelijk komen er snel meer mods met travelling merchants en rondreizende factions die elkaar de hersens inslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 11:52
Fallout 4 is echt heel erg gaaf.
Ik ben level 15 en probeer nog een beetje me weg te vinden.
Ik heb Fallout 3 grijs gespeeld en toch is deze anders.
Als je in Fallout 3 level 15 was dan knalde je iedereen ze hersenen eraf met een .10 handpistool.
Dat is hier wel even anders. Ik probeer nog steeds me dmg resistance omhoog te krijgen.
Ik ben nog aan het rommelen met armor en guns.
Waarschijnlijk wordt de volgende playtrough een stuk duidelijker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:36
De vergelijking met Half LIfe gaat eigenlijk best wel goed op.

Ook het feit dat als je F3 leuk vond, dan is F4 iets voor jou, vond je F:NV leuk is het misschien iets minder. Het is toch weer een compleet andere invulling van het fallout genre.

Qua dialogen is het soms toch wat simpel, maar aan de andere kant ben ik blij dat het niet meer zo'n suf lijstje is. Hoeveel keer heb ik in F:NV wel niet dezelfde zin aanhoord omdat je enkel dan in een submenuutje geraakte.

iets over de eerste BoS quest
spoiler:
Ook wel geinig toen ik die long range transmitter haalde. Ik had juist de power restored en "oooh wat doet dat knopje hier, lekker proberen". Bleek dat het de afterburner was van die rocket die daar hing. FF die paladin geroosterd.

Op zulke momenten zit ik toch altijd met een glimlach op m'n gezicht. Ze hebben overduidelijk hun tijd gestoken in goede verhaallijnen en grappige zaken.

Dat de graphics niet "da shit" zijn, daar hoor je mij niet over klagen. Kan ik het tenminste spelen op m'n pc van 4 jaar oud. En na een paar uur merk je het verschil toch niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidvisser
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-09 06:15
Ries schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 07:30:
Ik vind de randzaken juist wel tegenvallen. Soms kom je inderdaad een distress signal tegen, of een verlaten bunker. Vervolgens kom je binnen en ligt er een skelet op bed en kun je 3 potjes lijm uit een gereedschapkist halen. Joepie :D

Levendigheid in de wereld is er niet echt, je werkt echt van locatie naar locatie en daartussenin gebeurt er maar heel weinig. Ik word elke keer super enthousiast als ik weer zo'n helikopter in de verte hoor, dat geeft tenminste nog een beetje random events :D Hopelijk komen er snel meer mods met travelling merchants en rondreizende factions die elkaar de hersens inslaan.
Vrij regelmatig hoor ik toch geweerschoten en als ik ga kijken is er weer een merchant welke aangevallen wordt door raiders. Of dat er een groepje supermutants rond aan het lopen zijn en ik net op tijd weg kan duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:41
Gisteren ook weer zo'n briljante side quest gedaan, een
spoiler:
bier schenkende, moppen vertellende
robot uit een kelder gered ;). De quests blijven tof en afwisselend.

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
Gisteren 5x achter elkaar doodgegaan door een tikkend geluid, daarna had ik het pas door wat er aan de hand was hahaha.

Ik dacht eerst dat er een missile op mij gelockt was, en zat ik maar in de lucht te zien ::p

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 18:23
Iemand hier al de quest met de chem lab gedaan? heeft even geduurd voordat ik doorhad hoe die gedaan moest worden :+ heerlijke afwisseling!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
mfreriks schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 08:10:
Iemand hier al de quest met de chem lab gedaan? heeft even geduurd voordat ik doorhad hoe die gedaan moest worden :+ heerlijke afwisseling!!
spoiler:
Vooral een heerlijke verzameling drugs uit de kisten!! Ik kan de rest van de game ermee vooruit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
Ries schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 08:12:
[...]

spoiler:
Vooral een heerlijke verzameling drugs uit de kisten!! Ik kan de rest van de game ermee vooruit :D
spoiler:
Idd, de stap ervoor gaf ook al 40 stimpacks en nog 40 stuks van 3 ander medisch spul! (als je de boel overhoop hebt geschoten xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyD_34
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-05-2021
Freakiebeakie schreef op donderdag 19 november 2015 @ 18:05:
[...]

hoe ik het beestje killde

spoiler:
Ik ben het gebouw in gegaan (minder kleine ettertjes) daar kan hij niet op je spugen. veel molotofs en granaten gegooid en ondertussen zijn de andere minutemannetjes ook gewoon lekker bezig op hem.
duurde wel lang maar omdat je redelijk veilig ben in het gebouw lukte het me in 1 keer :P
Ik deed het volgende:

spoiler:
Heel even terug naar mijn settlement Power Armor aan, Fatman en missile launcher uit de kast getrokken. Aangekomen bij de castle een paar chems naar binnen gestopt. Who's gonna stop me now >:) . Toen de mininuke op critical hit afgevuurd....DOEEEEI Queen :z

Mannetjes met doodskoppen val ik ook gewoon aan, vaak lukt dat prima. Ik ben inmiddels level 20 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-10-2023

FraxleNL

PSN: FraxleHD

Nadat ik al level 20 ben met mijn eerste character, heb ik gister besloten om een nieuwe te starten. Reden: ik ga een full-melee character beginnen om mijzelf uit te dagen. Niet dat ik mij niet uitgedaagd voel, maar het lijkt mij wel gaaf om te doen.

Hebben jullie nog tips voor mij? Welk weapon? Welke perks? Playstyle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:33
Vanavond eindelijk tijd om Fallout 4 te proberen die ik sinds maandag heb
Tot nu toe niet verder gekomen dan de install

Iemand nog tips voor in het begin? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
FraxleNL schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 08:30:
Hebben jullie nog tips voor mij? Welk weapon? Welke perks? Playstyle?
Beginnen met 10 STR, genoeg END en het meeste hak en breekwerk kun je het beste in VATS doen, den teleporteer je als het ware naar de tegenstanders en hak je ze één voor één in één klap of steek dood. Wellicht ook heel goed te combineren met sneaken, afhankelijk van wat je wilt.

Zie ook deze (10x sneak attack en deathclaw one-hitten):

En andere videos. Ik ben nu ook opnieuw begonnen met veel CHR en INT, probeer ook melee te doen maar daar heb ik dan helaas te weinig AGI voor. Melee wordt dus playthrough nummer 3 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-10-2023

FraxleNL

PSN: FraxleHD

Ries schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 08:41:
[...]
Beginnen met 10 STR, genoeg END en het meeste hak en breekwerk kun je het beste in VATS doen, den teleporteer je als het ware naar de tegenstanders en hak je ze één voor één in één klap of steek dood. Wellicht ook heel goed te combineren met sneaken, afhankelijk van wat je wilt.

[video]

En andere videos. Ik ben nu ook opnieuw begonnen met veel CHR en INT, probeer ook melee te doen maar daar heb ik dan helaas te weinig AGI voor. Melee wordt dus playthrough nummer 3 :+
Ja dat is inderdaad een heel goed idee. Ik ben zelf op dit moment full Melee, dus er zijn wel een aantal overeenkomsten te vinden. Bedankt! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34
Yep, dit is exact waar ik ook "last" van heb.
Neem me elke avond voor om nu eens eindelijk de main quest te gaan doen maar dat lukt niet echt ,hehe
Er is zo veel te doen.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-08 18:37
Hoe doen kunnen mensen nu playthrough 2 hebben al.. heb je dan alles al gedaan in fallout of alleen mainquest en opnieuw begonnen. Zit toch al zeker 40 uur in de game is ben verre verre van klaar xD!

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09 11:14
Ik moest vorige week voor het eerst cheaten, er zat een raider met meer armor als mij te spammen met mini nukes.

[ Voor 5% gewijzigd door Huib_Bloodstone op 20-11-2015 08:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
Lipst3r schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 08:55:
Hoe doen kunnen mensen nu playthrough 2 hebben al.. heb je dan alles al gedaan in fallout of alleen mainquest en opnieuw begonnen. Zit toch al zeker 40 uur in de game is ben verre verre van klaar xD!
Afwisseling. En de main quest al klaar + behoorlijk wat side-quests en dan een nieuwe game beginnen met andere speelstijl en andere side-quests en andere main quest keuzes.

Daarnaast zijn de meeste gebieden ook willekeurig bepaald. In de eerste game kwam ik op sommige plekken raiders tegen terwijl er in de tweede game gewoon traders zaten, of werd ik naar andere settlements gestuurd om mensen te redden dan in de tweede game. Hierdoor ga je compleet de andere kant op en kom je andere quests tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scy

Scy

¯\_(ツ)_/¯

Huib_Bloodstone schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 08:56:
Ik moest vorige week voor het eerst cheaten, er zat een raider met meer armor als mij te spammen met mini nukes.
Je had niet hoeven cheaten. :o Je moet gewoon bescherming zoeken en afstand van hem houden, na één of twee schoten heeft hij geen munitie meer. (Quicksaven voor het gevecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09 11:14
Scy schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:06:
[...]

Je had niet hoeven cheaten. :o Je moet gewoon bescherming zoeken en afstand van hem houden, na één of twee schoten heeft hij geen munitie meer. (Quicksaven voor het gevecht)
Kon deze niet snipen ofzo, zat aardig beschut, en ja echt geen 2 schoten :P :9 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Laatst online: 04:13
Was gisteren eindelijk op een punt dat ik het gevoel kreeg dat ik de (Fallout) wereld aan kon tot ik bij een fabriek aan kwam waar ze gek op vuur zijn. Die gasten komen echt op me af rennen met dikke vlammenwerpers. Daarna ff Armor met een minigun opgehaal met fast travel, maar zelfs daarmee was ik kansloos. Ga eerst maar heel het noorden van de map uitkammen en een beetje bouwen om te levelen.

Ook zo lekker als je tussen 2 dorpjes reist en er komt ineens een Deathclaw op je pad :+ Ik weet nog steeds niet of ik het nou echt leuk vind of dat de frustratie de overhand begint te krijgen. Misschien komt het omdat andere games zo makkelijk zijn de laatste tijd en moet ik hier weer even aan wennen, maar in mijn herinnering heb ik nooit zoveel moeite met F3 en Vegas gehad. Hier zit ik soms echt verbaasd naar mijn beeld te krijgen als ik na 3 slagen/steken dood ben door het meest simpele beestje waarvan ik zijn soortgenootjes er voor al 10x makkelijk heb gekild.

Zou ook wel graag een snipergun hebben en mijn kogels gaan sinds gisteren ook ineens als een malle op.

[ Voor 5% gewijzigd door Beakzz op 20-11-2015 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
Beakzz schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:08:
Was gisteren eindelijk op een punt dat ik het gevoel kreeg dat ik de (Fallout) wereld aan kon tot ik bij een fabriek aan kwam waar ze gek op vuur zijn. Die gasten komen echt op me af rennen met dikke vlammenwerpers. Daarna ff Armor met een minigun opgehaal met fast travel, maar zelfs daarmee was ik kansloos. Ga eerst maar heel het noorden van de map uitkammen en een beetje bouwen om te levelen.

Ook zo lekker als je tussen 2 dorpjes reist en er komt ineens een Deathclaw op je pad :+ Ik weet nog steeds niet of ik het nou echt leuk vind of dat de frustratie de overhand begint te krijgen. Misschien komt het omdat andere games zo makkelijk zijn de laatste tijd en moet ik hier weer even aan wennen, maar in mijn herinnering heb ik nooit zoveel moeite met F3 en Vegas gehad. Hier zit ik soms echt verbaasd naar mijn beeld te krijgen als ik na 3 slagen/steken dood ben door het meest simpele beestje waarvan ik zijn soortgenootjes er voor al 10x makkelijk heb gekild.
Dat heb ik ook wel, In de voorgangers was het toch minder lastig op dat vlak.

Nog zo eentje, je loopt en je komt een mine tegen. Ten eerste ik zie ze al niet liggen dus ze ontploft. Vroegah was het dan een beetje limbdamage (als je direct terug begint weg te lopen vanaf je het geluidje hoort) nu is het KO zonder powerarmor aan.

Laad je een save en passeer je er weer, dan is er geen mijn te bespeuren. Worden die krengen gewoon at random gelegd door de engine ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Huib_Bloodstone schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:08:
[...]

Kon deze niet snipen ofzo, zat aardig beschut, en ja echt geen 2 schoten :P :9 8)7
Zelf je fatman uit de kast trekken. 8)

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
Zijn die legendary effects op wapens en uitrusting trouwens random? of staat dat vast per wapen/gear?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 12:44
Gister ook een leuk momentje. Kwam een glowing ghoul tegen met doodskop en legendary status. Normaal one shot ik met mn sniper zon beetje alles vanuit stealth, maar toen ik op hem schoot ging er denk ik net aan 3% van zn hp af o_0

lang verhaal kort dat was het eerste moment waarop ik blij was dat ik mn fat man niet verkocht had nog :p

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scy

Scy

¯\_(ツ)_/¯

[...] komt ineens een Deathclaw op je pad :+ Ik weet nog steeds niet of ik het nou echt leuk vind of dat de frustratie de overhand begint te krijgen. Misschien komt het omdat andere games zo makkelijk zijn de laatste tijd en moet ik hier weer even aan wennen, maar in mijn herinnering heb ik nooit zoveel moeite met F3 en Vegas gehad. Hier zit ik soms echt verbaasd naar mijn beeld te krijgen als ik na 3 slagen/steken dood ben door het meest simpele beestje waarvan ik zijn soortgenootjes er voor al 10x makkelijk heb gekild.
[...]
Deathclaw is nu echt een 'signature' monster van Fallout 4 geworden. Ook een beetje een semi-boss variant, nu kom je zelden twee deathclaws tegelijk tegen, waarbij in F:NV drie deathclaws al de normaalste zaak van de wereld was.

Er is niet echt een tactiek bij een deathclaw - want elk gevecht kan anders lopen heb ik gemerkt, afstand houden en benen cripplen is onder andere een standaard tactiek die je altijd kan proberen. Je hebt ook een wapen die spuitjes afschiet waaronder die kan 'paralyzen', misschien is dat wat? :)

-Edit: oh ja, en de Fatman lost altijd alle problemen op, als je hem kan targeten voordat hij te dichtbij is weliswaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Scy op 20-11-2015 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-09 14:04

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

TommyD_34 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 08:29:
[...]

Ik deed het volgende:

spoiler:
Heel even terug naar mijn settlement Power Armor aan, Fatman en missile launcher uit de kast getrokken. Aangekomen bij de castle een paar chems naar binnen gestopt. Who's gonna stop me now >:) . Toen de mininuke op critical hit afgevuurd....DOEEEEI Queen :z

Mannetjes met doodskoppen val ik ook gewoon aan, vaak lukt dat prima. Ik ben inmiddels level 20 ofzo.
ja ik ga ze ook niet uit de weg, loop ook altijd in PA rond en heb redelijk goeie wapens dus die doodskopjes mogen komen hoor.

er is een gebied in het spel waar je deathclaws veel vaker tegen komt als op de rest van de map. ik kwam daar 2 legendarys tegelijk tegen en toen schrok ik wel even. gelukkig was er 1 met een groepje npc's bezig dus kon ik ze vrij gemakkelijk slopen

[ Voor 16% gewijzigd door Freakiebeakie op 20-11-2015 09:33 ]

YO! fucknuts! It's Probing time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:52

Zou ook wel graag een snipergun hebben en mijn kogels gaan sinds gisteren ook ineens als een malle op.
Ik had op datzelfde punt ook ineens problemen. Dit komt eigenlijk omdat ze met vuur werken. Je hebt op dat moment redelijk wat bescherming tegen kogels en straling, maar niks tegen vuur. Power armor voegt niks toe, je wordt in zo'n pak juist gekookt door vuur. Op die plek loop je dus eigenlijk onbewust zonder armor rondt.

Over je frustratie. Ik heb wel door dat in Fallout 4 het gebruik van chems erg 'gestimuleerd' wordt. Op bepaalde plekken heb ik één of meerdere buffouts, psycho's en stimpaks ingenomen en dan tussendoor nog eens een jet. Buiten gevechten om zijn RadAway's en Rad-x's ook vaker nodig.
Als je de chems hier en daar gebruikt, worden gevechten echt een stuk gemakkelijker. Vooral als je psycho (+25% damage, +25 damage resist) combineert met critical headshots in VATS.
Als je trouwens veel in VATS werkt, dan is het ook handig om food met AP in te nemen. Je kan food 'craften' en dus ook een grote voorraad maken. En daarbij krijg je dan natuurlijk ook een beetje health terug, dus dat is tijdens gevechten altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Laatst online: 13-09 23:15

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ries schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 08:41:
[...]

[video]

Ik ben in mijn laatste NV playthrough rond de endgame ook naar Melee gegaan omdat dit vaak best hilarisch is. Echter dit ziet er best saai uit zo, het is juist leuk om zelf te rammen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:39

BlackEyedAngel

Just a decent guy

http://frontpage.fok.nl/n...4-komt-volgende-week.html
De eerste patch voor Fallout 4 komt volgende week naar Steam. Het betreft een beta patch, die later compleet wordt doorgevoerd op pc en later op consoles. De patch moet de meest ernstige bugs en glitches oplossen.

Bethesda is blij met de steun die ze krijgen vanuit de community. Het is volgens Bethesda de meest robuuste en solide release tot nu toe, maar honderd testers kunnen onmogelijk vinden wat miljoenen gamers tegenkomen. Hierom gaat Bethesda niet alleen voor beta-patches, maar ook voor frequentere en kleinere patches in plaats van steeds één grote. Dit maakt het makkelijker om ongewenste resultaten snel aan te kunnen pakken.

De beta-patch komt dus, als het allemaal goed gaat, volgende week naar Steam en later als volledige release naar pc en consoles. Welke problemen er allemaal worden opgelost is nog niet bekendgemaakt.

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-09 14:04

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Playa del C. schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:32:
[...]

Ik had op datzelfde punt ook ineens problemen. Dit komt eigenlijk omdat ze met vuur werken. Je hebt op dat moment redelijk wat bescherming tegen kogels en straling, maar niks tegen vuur. Power armor voegt niks toe, je wordt in zo'n pak juist gekookt door vuur. Op die plek loop je dus eigenlijk onbewust zonder armor rondt.

Over je frustratie. Ik heb wel door dat in Fallout 4 het gebruik van chems erg 'gestimuleerd' wordt. Op bepaalde plekken heb ik één of meerdere buffouts, psycho's en stimpaks ingenomen en dan tussendoor nog eens een jet. Buiten gevechten om zijn RadAway's en Rad-x's ook vaker nodig.
Als je de chems hier en daar gebruikt, worden gevechten echt een stuk gemakkelijker. Vooral als je psycho (+25% damage, +25 damage resist) combineert met critical headshots in VATS.
Als je trouwens veel in VATS werkt, dan is het ook handig om food met AP in te nemen. Je kan food 'craften' en dus ook een grote voorraad maken. En daarbij krijg je dan natuurlijk ook een beetje health terug, dus dat is tijdens gevechten altijd goed.
toevallig was ik daar eer gister, dat was wel 1 van de WTF momentjes in het spel. en inderdaad je PA doet weinig tegen die flame lui. ik kwam daar aan en ik zie iemand op me af komen ik dacht... ow al dood, dacht meteen DAMN waarom doet mijn flametrower niet zo'n damage. de rest van het gebied met beleid uitgeroeid :(

YO! fucknuts! It's Probing time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:50:
Nexus Mod Manager ondersteunt nu ook Fallout 4.

Mod Organizer nog niet (helaas, vind MO fijner dan NMM), maar dat is een kwestie van tijd.
Scy schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:11:
[...]

Is er een specifieke reden dat je kiest voor MO dan voor NMM? Ik heb altijd NMM zonder problemen gebruikt. :)
anandus schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:51:
[...]

Ik heb ook altijd NMM met tevredenheid gebruikt .. tot ik Mod Organizer gebruikte )
De allerbelangrijkste reden is dat MO een virtuele data-map gebruikt.
Dus de gewone data-map blijft gewoon leeg en schoon. Installeren en verwijderen is dan veel makkelijker. En je kan daardoor ook makkelijk verschillende mod-sets maken of experimenteren met verschillende mods.

Niets mis met NMM, hoor, dat is verder een prima tooltje, maar MO is prima-plus :P
Even hierop terugkomen:
NMM gebruikt tegenwoordig, kom ik net achter, ook een vorm van virtuele mappen en profielen enzo, waardoor het voordeel van Mod Organizer weer een beetje tenietgedaan is.
NMM is nu ook prima-plus :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Pfffft, eindelijk mijn video kaart van mijn nieuwe PC terug (DOA'tje), en windows kunnen installeren.

WAUW wat ziet het er toch goed uit. Helaas door installeren windows/steam/bnet e.d. maar 20 min kunnen spelen in het totaal (inclusief D3, ziet er fenomenaal uit op 3440x1440) dus heb het tot in de vault kunnen halen.

Ben voor een zelf bedachte melee build gegaan.

Echter, zonder enig onderzoek. Zijn er degelijke melee weapons te vinden, en is het ook een beetje te doen? Ik kan nu als het goed is nog resetten zonder pijn (bij verlaten vault krijg ik nog een keer de optie geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 15:49

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Nog 6 bobbleheads te gaan :P Heb nog steeds niet gedaan wat ik 3 dagen geleden tegen mijzelf zei dat ik moest doen, maar goed.

Vanmorgen een leuke quest gedaan met de "Museum of Witchcraft".
spoiler:
Die Savage Deathclaw binnen ziet er vet uit, alleen wel erg makkelijk omdat hij niet door deuren kan, dus kiten en hij is dood. Ik heb vervolgens dat ei teruggebracht naar het nest en toen kwam er een lieve Deathclaw <3.
Helaas blijkt dat je een Deathclaw Gauntlet kon krijgen, dus moet vanavond weer terug om te kijken of die er nog ligt :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 16:23
Darkangle schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 10:05:
Pfffft, eindelijk mijn video kaart van mijn nieuwe PC terug (DOA'tje), en windows kunnen installeren.

WAUW wat ziet het er toch goed uit. Helaas door installeren windows/steam/bnet e.d. maar 20 min kunnen spelen in het totaal (inclusief D3, ziet er fenomenaal uit op 3440x1440) dus heb het tot in de vault kunnen halen.

Ben voor een zelf bedachte melee build gegaan.

Echter, zonder enig onderzoek. Zijn er degelijke melee weapons te vinden, en is het ook een beetje te doen? Ik kan nu als het goed is nog resetten zonder pijn (bij verlaten vault krijg ik nog een keer de optie geloof ik).
Dat is prima te doen als je je build er op aanpast. Melee weapons ben ik wel redelijk veel tegen gekomen en je kunt natuurlijk altijd je melee wapens modden. Ik zou wel zorgen dat je altijd een andere gun bij je hebt voor als je soms iets of iemand van een afstand moet raken. Anders moet je soms een half gebouw door voordat je iemant kunt slashen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Melee vergt wel een hoop doorzettingsvermogen. Het is altijd zo makkelijk om even je laser rifle te pakken tegen de super mutants, of gewoon met je shotgun al die ghouls uit elkaar te schieten :+ Idem met het sneaken in combinatie met melee. Daar heb ik nog wel moeilijk mee en pak nog gewoon veel de sniper of uitgebouwde 10mm gun.

Die vlammenfabriek. Dat had ik inderdaad ook.. Level 5 ofzo, laat ik even wat quests doen in het oosten. Toen kwam ik ook opeens lang die vlammenfabriek... Chaos!! Is inderdaad niet tegenop de boksen. Daarna ben ik er langs geslopen en kwam ik op een ander legerkamp waar ik direct de lul was :D

Al met al het oosten, noordoosten lijkt mij erg gevaarlijk. Dat terwijl het Museum of Witchcraft op de route ligt en dat één van de eerste side-quests is om te doen.

[ Voor 28% gewijzigd door Divak op 20-11-2015 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Sluw schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 10:14:
[...]

Dat is prima te doen als je je build er op aanpast. Melee weapons ben ik wel redelijk veel tegen gekomen en je kunt natuurlijk altijd je melee wapens modden. Ik zou wel zorgen dat je altijd een andere gun bij je hebt voor als je soms iets of iemand van een afstand moet raken. Anders moet je soms een half gebouw door voordat je iemant kunt slashen :+
Toen ik een half blik op de perks worp zag ik dat er iets van een "teleport to" ability tussen zat (kan het fout hebben onthouden), maar daar rekende ik eigenlijk wel op.

Beetje sneaken, ninja achtig, teleporten en raggen. Daar ging ik eigenlijk voor. Mja, dan zie ik mijn vrouw met haar uber sniper rifle hail and brimstone op een groepje van ver weg zie unleashen, en dat ziet er dan ook wel weer verleidelijk uit (heb normaal altijd een sniper build).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scy

Scy

¯\_(ツ)_/¯

anandus schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 10:00:
[...]

Even hierop terugkomen:
NMM gebruikt tegenwoordig, kom ik net achter, ook een vorm van virtuele mappen en profielen enzo, waardoor het voordeel van Mod Organizer weer een beetje tenietgedaan is.
NMM is nu ook prima-plus :)
Ah, mooi dat je erop terugkomt. :)

Ik heb vroeger ook veel gebruikt gemaakt van Oblivion Mod Manager omdat NMM er toen nog niet was, maar ik was niet zo fan van meerdere programma's voor diverse games. Dus NMM integratie met meerdere titels was voor mij persoonlijk een zegen. Voor een simpele modder als ik (soms even een .esp aanpassen) is NMM natuurlijk uitermate geschikt, voor de wat geadvanceerder modder is inderdaad de Mod Manager wat handiger. Nu draaf ik een beetje door, het punt is nu dat je zegt dat het niet meer uitmaakt wat je gebruikt, thanks voor het mede delen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Argarath
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:49

Argarath

MasterBlaster

Ben nu lvl 18 en geniet behoorlijk van alle aspecten van de game. Echter, wat ik erg vind tegenvallen is dat je in verschillende locaties maar weinig lore ontdekt. In de eerdere Fallouts en ook in Skyrim was er in de meeste dungeons of locaties wel een tekst, of terminal met achtergrondinfo of specifieke verhalen te vinden. Doordat ik het idee heb dat dit veel minder is in F4, krijg ik steeds meer het gevoel een shooter te spelen ipv een rpg.

Meer ervaringen hiermee of beeld ik het me in?

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scy

Scy

¯\_(ツ)_/¯

Argarath schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 10:28:
Ben nu lvl 18 en geniet behoorlijk van alle aspecten van de game. Echter, wat ik erg vind tegenvallen is dat je in verschillende locaties maar weinig lore ontdekt. In de eerdere Fallouts en ook in Skyrim was er in de meeste dungeons of locaties wel een tekst, of terminal met achtergrondinfo of specifieke verhalen te vinden. Doordat ik het idee heb dat dit veel minder is in F4, krijg ik steeds meer het gevoel een shooter te spelen ipv een rpg.

Ik vind het ook meer een shooter dan een RPG en dat bevalt me juist.

Een ander ding dat ik raar vind is dat sommige mensen zeggen dat survival mode easy is. Nu ben ik best een hardcore gamer, ik gebruik namelijk zelden VATS want ik hou meer van het FPS dan RPG principe. Maar ik heb onder andere gemerkt dat een shotgun in VATS meer schade doet dan buiten VATS, dit vind ik erg merkwaardig.

Waarschijnlijk de personen die zeggen dat Survival easy is, (-50% minder schade en 200% meer schade ontvangen) gebruiken waarschijnlijk de heletijd VATS. Nu heb ik daar natuurlijk niks op tegen (iedereen zijn manier van spelen), maar ik vind het spel zo best saai en turn-based n.m.m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Scy schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 10:31:
[...]

Een ander ding dat ik raar vind is dat sommige mensen zeggen dat survival mode easy is. Nu ben ik best een hardcore gamer, ik gebruik namelijk zelden VATS want ik hou meer van het FPS dan RPG principe. Maar ik heb onder andere gemerkt dat een shotgun in VATS meer schade doet dan buiten VATS, dit vind ik erg merkwaardig.

Waarschijnlijk de personen die zeggen dat Survival easy is, (-50% minder schade en 200% meer schade ontvangen) gebruiken waarschijnlijk de heletijd VATS. Nu heb ik daar natuurlijk niks op tegen (iedereen zijn manier van spelen), maar ik vind het spel zo best saai en turn-based n.m.m.
Met normale geweren kan ik juist niet schieten in VATS. 25% voor een headshot, terwijl ik door gewoon te spelen die hoofdjes zo aan puin blaas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scy

Scy

¯\_(ツ)_/¯

hexta schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 10:32:
[...]

Met normale geweren kan ik juist niet schieten in VATS. 25% voor een headshot, terwijl ik door gewoon te spelen die hoofdjes zo aan puin blaas :P
Klopt, dat heb ik ook. Terwijl dat mijn perception (nauwkeurigheid voor VATS) vrij hoog is.
Ik merk dat VATS vooral effectief is voor het rennen naar de tegenstander en dan zes headshots in een korte tijd erin pompen en dan gelijk weer schuilen. Ik snap de fun van dat principe niet zo. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyD_34
  • Laatst online: 26-05-2021

Ik ervaar dit eigenlijk niet zo. Kom regelmatig terminals tegen met bizarre verhalen. Gister nog eentje van een raider die en bierbrouwer was buiten het raiden om. Hilarisch 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:07

CSB

:D

Ik ben nu lvl 23 en merk dat mijn settlements best wat tijd van me eisen. Ik wil eigenlijk dat ze wat meer self-sufficient worden.. Is daar iets aan te doen? Ik merk ook dat ik Local leader wil hebben, maar heb de charisma points niet. Hoeveel points kun je maximaal vergaren? Dan weet ik of ik daar punten in kan stoppen of dat ik toch beter aan mijn combat skills kan werken.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hoezo kosten ze teveel tijd? Als je wat turrets neerzet hoef je vrij weinig te doen. Vooraf even genoeg waterpompen neerzetten en wat multifruits.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Darkangle schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 10:16:
[...]

Toen ik een half blik op de perks worp zag ik dat er iets van een "teleport to" ability tussen zat (kan het fout hebben onthouden), maar daar rekende ik eigenlijk wel op.

Beetje sneaken, ninja achtig, teleporten en raggen. Daar ging ik eigenlijk voor. Mja, dan zie ik mijn vrouw met haar uber sniper rifle hail and brimstone op een groepje van ver weg zie unleashen, en dat ziet er dan ook wel weer verleidelijk uit (heb normaal altijd een sniper build).
Dan is het toch juist leuk om juist anders te spelen ;) Het kan in ieder geval prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 13:37
Ik heb er nu 40 uur inzitten, 1 scenario al uitgespeeld. Men eerste fallout experience was zeker een goeie! Ik ga het later vast nog meer spelen.
Is Fallout 3 of New Vegas ook aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Tsurany schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 10:56:
Hoezo kosten ze teveel tijd? Als je wat turrets neerzet hoef je vrij weinig te doen. Vooraf even genoeg waterpompen neerzetten en wat multifruits.
Omdat ik mijn storage niet kan sharen over alle settlements moet ik telkens van hot naar her om junk te versjouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scy

Scy

¯\_(ツ)_/¯

YouR schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 10:59:
Ik heb er nu 40 uur inzitten, 1 scenario al uitgespeeld. Men eerste fallout experience was zeker een goeie! Ik ga het later vast nog meer spelen.
Is Fallout 3 of New Vegas ook aan te raden?
Hier word ik nou blij van haha. :D

95% van de mensen vinden F:NV beter dan F3. Ik vind ze beiden goed, daarom suggereer ik F:NV te spelen. Je hoeft trouwens niet F3 te spelen om New Vegas te kunnen snappen, het gebied en de verhaallijnen zijn compleet gescheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Laatst online: 13-09 23:15

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

[...]

Ik zeg ook dat survival te makkelijk is en gebruik nagenoeg nooit VATS. Ik heb het ook af en toe wel wat moeilijk, maar kwa damage hoeft het voor mij ook niet moeilijker. Ik heb het bijvoorbeeld over het feit dat je compagnions niet dood kunnen en dat je ook niet meer hoeft te zoeken naar eten en drinken. Ook kun je nu opeens een gebroken / crippled arm repareren met een stimpak, waar je daar in F:NV nog een speciale doctorsbag of een doctor voor nodig had.

Met andere woorden had de modus dan Very very hard genoemd. Want het enige echte verschil is nu dat je health gewoon wat langzamer bijtrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Conscience NL schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 07:55:
Gisteren ook weer zo'n briljante side quest gedaan, een
spoiler:
bier schenkende, moppen vertellende
robot uit een kelder gered ;). De quests blijven tof en afwisselend.
Bij mij is deze quest kapot. ik gebruikte fast-travel en ben die robot kwijt.
please help :)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Het is wachten op echte survival mods. Dat je 50% damage doet en je vijanden 200% slaat natuurlijk nergens op. Dat moet gewoon gelijk zijn, en allebei flink opgeschroefd. Dan nog drinken, eten, slapen, e.d. zoals ook in New Vegas zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Mad-Matt schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:04:
[...]

Bij mij is deze quest kapot. ik gebruikte fast-travel en ben die robot kwijt.
please help :)
Ja, in één van mijn settlements had ik Dr. Goodfeels. Die is plotseling ook verdwenen. Jammer... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

CSB schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 10:55:
Ik ben nu lvl 23 en merk dat mijn settlements best wat tijd van me eisen. Ik wil eigenlijk dat ze wat meer self-sufficient worden.. Is daar iets aan te doen? Ik merk ook dat ik Local leader wil hebben, maar heb de charisma points niet. Hoeveel points kun je maximaal vergaren? Dan weet ik of ik daar punten in kan stoppen of dat ik toch beter aan mijn combat skills kan werken.
Je hebt geen maximum level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ries schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:06:
Het is wachten op echte survival mods. Dat je 50% damage doet en je vijanden 200% slaat natuurlijk nergens op. Dat moet gewoon gelijk zijn, en allebei flink opgeschroefd.
Zoiets?
Of andere deze, waar je zelf kan kiezen hoe de balance is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 13:37
Scy schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:03:
[...]

Hier word ik nou blij van haha. :D

95% van de mensen vinden F:NV beter dan F3. Ik vind ze beiden goed, daarom suggereer ik F:NV te spelen. Je hoeft trouwens niet F3 te spelen om New Vegas te kunnen snappen, het gebied en de verhaallijnen zijn compleet gescheiden.
Haha, ik weet wel dat ik heel veel dingen anders zou hebben gedaan in F4, maar heb nu nog geen zin om vanaf het begin weer te beginnen, dus in de tussentijd maar F:NV spelen met de vergaarde kennis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-06 07:36
Dutch2007 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 15:27:
[...]

Hoe stuur je ze naar een ander stadje?
Je moet in de bouwmodus zitten, dan degene die je naar een andere stad wilt sturen selecteren, en klikken op move (de X-knop op de Xbox One dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
Ik vraag me af waar ik mijn perk punten aan verkwanseld heb.

Na 25u spelen merk ik dat ik geen aandacht heb besteed aan gun nut , science, charisma en die heb ik nu nodig. Ook local leader perk wil ik -.-

Vant weekend de main quest maar uitspelen. Daarna benieuwd of ik de drang nog heb om verder te spelen.

30u is zo wat de limiet voor mij dat ik in een offline spel wil steken :p

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-08 18:49
spoiler:
Neeeeeeeeee /cry Danse is een Synth :( Nu moest ik hem doodschieten van Maxson en van Danse zelf ook :( Dus wil je Dane houden NIET de holotape hack doen in de institute!!!!!

Had hierna even geen zin meer om te spelen /cry

edit. Naam verkeerd dus even aangepast.

[ Voor 8% gewijzigd door Joenino op 20-11-2015 11:54 ]

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:54
Scy schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:03:
[...]

Waarom is dat eigenlijk? Ik vond NV eigenlijk wat beperkter spelen qua ontdekken dan F3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

:|

>:) >:) >:)

Dat wordt een killer build. (ik ben zo'n fanatic dat ik altijd zoveel mogelijk wil halen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-06 07:36
Scifo83 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:19:
Ik vraag me af waar ik mijn perk punten aan verkwanseld heb.

Na 25u spelen merk ik dat ik geen aandacht heb besteed aan gun nut , science, charisma en die heb ik nu nodig. Ook local leader perk wil ik -.-

Vant weekend de main quest maar uitspelen. Daarna benieuwd of ik de drang nog heb om verder te spelen.

30u is zo wat de limiet voor mij dat ik in een offline spel wil steken :p
Daarom zorg ik ook altijd dat ik een aantal skill-points over heb.
Ik zou ze nooit gelijk gebruiken als je level-up bent, maar pas wanneer je niet verder komt of het echt niet nodig heb.
Ik ben nu level 23 en heb nog 7 points over. En ik heb ze ook niet nodig tot nu toe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantasmagoria
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-04-2024
[...]

Easy zou ik survival mode niet noemen maar ik vind het wel makkelijker dan ik van te voren had verwacht. Ik speel puur melee en gebruik VATS eigenlijk nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 10:53

Helemaal mee eens; wat mij betreft was de game ook beter geweest als het een diepere rpg was geweest. Toch krijg ik dat gevoel niet door een gemis van terminals en documenten die achtergrondinfo geven. Het is eerder het gebrek aan quests met diepgaande conversatie opties en vreedzame oplossingen. Ik ben zelf level 39 met zo'n 100 uur gespeeld op very hard.

Kun je je nog herinneren hoe complex de quests in de verschillende gebouwen langs The Strip in New Vegas in elkaar zaten? Al die facties, en als je quest A op een bepaalde manier deed had dat weer invloed op de uitkomsten van de andere quests voor de andere facties daar. Steeds reloaden als ik merkte dat ik een andere quest failde omdat ik de ene quest complete, en kijken hoeveel quests ik kon completen zonder anderen te failen; those were the days!
Het gebrek aan vreedzame oplossingen spreekt voor zich; die zijn er een stuk minder deze keer. Ook zijn de gesprekken minder diepgaand; minder lang en minder complex. Echt doodzonde! Ik vond New Vegas zo'n enorme verbetering tov. 3; met name op het gebied van de facties, quests en conversaties.

Neem ook de factie reputaties eens in ogenschouw. Je kunt in fallout 4 niet per ongeluk teveel quests doen voor een factie en daardoor jezelf (deels) uitsluiten voor de questlines van andere facties.
Je hebt nu een vast moment waarop je de keuze moet maken (als ik Angry Joe mag geloven) en die keuze heeft ook nog eens geen daadwerkelijke invloed op de uitkomst van het verhaal.
Wederom heb ik zoiets van: had Obsidian dit deel maar gemaakt (of iig de quests, conversaties en facties ontworpen). Die hebben dit jaar met Pillars of Eternity wederom een prima en diepe rpg afgeleverd.

Dat neemt niet weg dat ik onwijs verslaafd ben aan Fallout 4. Maar het voelt veel te veel als Borderlands of FarCry aan. Dat is geen goed ding wat mij betreft. Het is niet dat ik niet van shooters houdt, ik hou gewoon meer van diepe rpg's.

The Witcher 3 blijft mijn GOTY :)

[ Voor 4% gewijzigd door Arrahant op 20-11-2015 11:39 ]

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRDude22
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-07 18:39
Arrahant schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:34:
[...]
Kun je je nog herinneren hoe complex de quests in de verschillende gebouwen langs The Strip in New Vegas in elkaar zaten? Al die facties, en als je quest A op een bepaalde manier deed had dat weer invloed op de uitkomsten van de andere quests voor de andere facties daar.
Dit was voor mij ook de reden waarom ik niet lekker in die game kwam, en waardoor ik Fallout 3 beter vond. Dat het minder RPG is vind ik als niet RPG speler juist fijn, de extra dialoog opties mis ik overigens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Joenino schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:19:
spoiler:
Neeeeeeeeee /cry Dane is een Synth :( Nu moest ik hem doodschieten van Maxson en van Dane zelf ook :( Dus wil je Dane houden NIET de holotape hack doen in de institute!!!!!

Danse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Jup, weet nog in New Vegas dat je een random iemand neerschoot en opeens 'Quest Failed' in beeld kwam, of dat er achteraf bleek dat er veel quests met die persoon verbonden waren. En inderdaad alle kruisverwijzingen tussen alle facties en de keuzes. Nu is het allemaal zwart op wit met je keuze en word je vooraf ook luid en duidelijk gemaakt dat er vanaf een bepaald moment geen weg meer terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
*noob vraag* ik heb dus alle junk en meuk, maar wordt dat meteen omgezet naar de materialen die ik nodig heb als ik iets ga maken? Of kan ik ergens al mijn junk in scrap veranderen? Krijg wel de opties in weapen bench wapens om te toveren tot scrap en in de armor hetzelfde maar moet ik dan in mijn workbench die optie krijgen voor wat ik draa in mijn inventory of 'opslag', krijg het idee dat ik het fout doe! 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door weszz op 20-11-2015 12:16 ]

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:08
Ik denk niet dat Bethesda ooit de RPG kwaliteiten van Obsidian zal halen, maar zelfs in vergelijking met hun eigen fallout 3 is deze iteratie behoorlijk karig wat betreft RPG. Ik waardeer de verbeteringen op shooting gebied, maar waarom moest dat betekenen dat de andere aspecten uitgekleed moesten worden? Zeer jammer vind ik dat, de shooter kwaliteit van FO4 met de RPG kwaliteit van NV zou in een instant classic resulteren. Nu is het een leuke shooter met RPG mechanieken geworden. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
weszz schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 12:15:
*noob vraag* ik heb dus alle junk en meuk, maar wordt dat meteen omgezet naar de materialen die ik nodig heb als ik iets ga maken? Of kan ik ergens al mijn junk in scrap veranderen? Krijg wel de opties in weapen bench wapens om te toveren tot scrap en in de armor hetzelfde maar zie net de junk!
Je kunt met een gerust hart alle junk in je inv steeds in je workshop inv gooien. Je hoeft de junk niet om te zetten naar materialen, de game doet dat vanzelf wanneer je gaat bouwen en de mats uit je junk nodig hebt.

Let er dus op dat je items die je kunt scrappen maar die je wilt bewaren in een separate container bewaard. Anders kan het voorkomen dat de game de mats uit die items automatisch verbruikt.

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scy

Scy

¯\_(ツ)_/¯

weszz schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 12:15:
*noob vraag* ik heb dus alle junk en meuk, maar wordt dat meteen omgezet naar de materialen die ik nodig heb als ik iets ga maken? Of kan ik ergens al mijn junk in scrap veranderen? Krijg wel de opties in weapen bench wapens om te toveren tot scrap en in de armor hetzelfde maar moet ik dan in mijn workbench die optie krijgen voor wat ik draa in mijn inventory of 'opslag', krijg het idee dat ik het fout doe! 8)7
Dat wordt automatisch gezien als scrap materials voor je wapens, je hoeft het niet apart te scrappen. Dus als je het in je inventory zit OF in de workshop "store all junk" hebt gedaan - kun je in dezelfde settlement het gewoon craften.

-Edit ben ge'Ninja'd door Arrahant. ;) Zijn uitleg is tevens juist.

[ Voor 4% gewijzigd door Scy op 20-11-2015 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
mister_S schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 12:18:
Ik denk niet dat Bethesda ooit de RPG kwaliteiten van Obsidian zal halen, maar zelfs in vergelijking met hun eigen fallout 3 is deze iteratie behoorlijk karig wat betreft RPG. Ik waardeer de verbeteringen op shooting gebied, maar waarom moest dat betekenen dat de andere aspecten uitgekleed moesten worden? Zeer jammer vind ik dat, de shooter kwaliteit van FO4 met de RPG kwaliteit van NV zou in een instant classic resulteren. Nu is het een leuke shooter met RPG mechanieken geworden. Jammer.
Mja, die mening deel ik eigenlijk niet. Het is zoals altijd he, jij bent een enorme fan van NV en dan stelt deze waarschijnlijk wat teleur. Ik heb al heel wat meer met een glimlach achter m'n pc gezeten dan bij de vorige iteratie. Maargoed, als ik echt moet kiezen speelde ik F3 ook liever als F:NV

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tarkin schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 12:41:
[...]

Mja, die mening deel ik eigenlijk niet. Het is zoals altijd he, jij bent een enorme fan van NV en dan stelt deze waarschijnlijk wat teleur. Ik heb al heel wat meer met een glimlach achter m'n pc gezeten dan bij de vorige iteratie. Maargoed, als ik echt moet kiezen speelde ik F3 ook liever als F:NV
Het gaat niet zozeer of Fallout 3 of FNV een leuker spel is, maar hoe het zit met het roleplayinggehalte.
En deze was in FNV beter uitgevoerd dan in FO3 en helemaal in FO4. Even los van wat een leuker spel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-08 22:59

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Joenino schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:19:
spoiler:
Neeeeeeeeee /cry Danse is een Synth :( Nu moest ik hem doodschieten van Maxson en van Danse zelf ook :( Dus wil je Dane houden NIET de holotape hack doen in de institute!!!!!

edit. Naam verkeerd dus even aangepast.
waarom selecteerde ik die spoiler ook :'(
Zo ver was ik nog niet.. :'( :'( :'( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GravGunner
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11-2023

GravGunner

Man's inhumanity to Man

Point.Flare schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 12:55:
[...]
Dat ja :'(

Oh well, vanavond weer wat junk verzamelen zodat ik verder kan sleutelen aan mijn fort Sanctuary. Alles is nu afgesloten, nu de muren en torens opbouwen.
Daarover gesproken, hebben andere last van het feit dat er rotzooi(bomen, takken, hekken) die buiten de build area liggen ervoor zorgen dat je niet een muur kunt bouwen? Is erg irritant :(

target assimilated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08 10:36
Iets van context boven de spoiler zetten zou wel fijn zijn ja, ipv alleen een zwart vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scy schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 06:52:
[...]

Ik raak ook afgeleid door allerlei evenementen of gebouwen in de buurt. Dan weet je dat het een goed spel is haha ;)

[...]

Een 'magazine rack' staat bij 'Furniture > Shelves', de bobblehead stand staat bij 'Furniture > Miscellaneous'.

Je hebt om 3 uur 's nachts gepost. Dus waarschijnlijk heb je het zelf al lang opgelost. Leuk dat je een account hebt aangemaakt. :)
Haha, het magazine rack had ik idd nog gevonden, het Bobblehead standje niet! Ga ik zo direct eens even in mijn schots en scheve bazenhuis zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
Ohhh top tip, magazine rack ga ik vanavond gelijk bouwen!! Zoveel zin in het weekend; alleen maar Fallout spelen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:08
Tarkin schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 12:41:
[...]

Daarom vergelijk ik het ook met FO3, op RPG gebied zal Beth nooit kunnen tippen aan Obsidian helaas. FO4 is op veel gebieden beter dan FO3, al dan niet minimaal, maar als RPG is het beduidend zwakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risath
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-09-2022
Point.Flare schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 12:55:
[...]

Niet te hard getreurt!
spoiler:
Je kan hem laten leven! Je hoeft hem niet persee dood te schieten.

Je moet dan dit pad volgen,
If you're part of the Brotherhood of Steel. Once you progress through the story and receive the quest 'Blind Betrayal' you will be ordered to kill Paladin Danse. He is a worthy companion. And you don't have to kill him, you just need high enough Charisma to change his mind. I had 5 Charisma when I did this along with Charismatic outfits.

During the choices with Danse, choose 'you're human', 'refuse to execute' and then pick the choice ('Maxson's wrong.')

During the choices with Maxson, choose 'you're wrong', 'same beliefs', 'listen to me', ('he's saved lives')

Speak to Danse
Go back to Prydwen to finish the quest
Go back to where Danse was and you can recruit him. Just make sure you don't set foot in the Prydwen when he's accompanying you cause they will be hostile.

Succes, ik heb het ook gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:27
Net in de MM met de Pipboy editie in mijn handen gestaan.
Tja, 130 euro is toch wel erg veel. en moet het ergens nog kwijt.
Toch maar laten staan.
Wil het spel zeker nog hebben, maar dan koop ik de pc code wel gewoon.

Ze hadden in Alexandrium er iig nog 3 voor pc, een groot aantal Xone en wat PS4, daarnaast nog de Fallout atomic set met alle delen tot 4.

[ Voor 4% gewijzigd door Arunia op 20-11-2015 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:56

Alcmaria

Syntax Error in 10

mister_S schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:36:
[...]

Daarom vergelijk ik het ook met FO3, op RPG gebied zal Beth nooit kunnen tippen aan Obsidian helaas. FO4 is op veel gebieden beter dan FO3, al dan niet minimaal, maar als RPG is het beduidend zwakker.
Laat ik voorop stellen dat ik enorm geniet van FO4.. zo ongelooflijk veel te doen, mooie verhalen verborgen in kelders van een verwoeste stad. Kippenvelwerk.
Maar ik ben het wel met een ieder eens dat het RPG gedeelte een beetje onderbelicht is geraakt.. Ik heb er verder niet veel moeite mee.

Bij mij komt het ook een beetje omdat mijn karakter een voice heeft, ik vond het bij de voorgaande delen juist zo fijn dat ik dat er zelf bij kon fantaseren. maar goed.. nogmaals.. ik ben lost in de wereld van Fallout en I love it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 17:02
ik heb geloof ik in het begin de game op Survival gezet (weet niet meer 100% zeker) maar lees hier hoe moeilijk dat is en ik wandel overal wel zo'n beetje fluitend door heen, kijk ik de setting na, staat deze op very easy, dat verklaart waarom het zo makkelijk ging.

Ben niet aan de setting geweest, en vrolijk verder gespeeld. Paar keer spelen later wordt ik ineens dood geschoten terwijl ik nog niet eens wist dat ik beschoten werd, ik was wel in een nieuw gebied maar dat de vijanden daar zo sterk waren verbaasde me wel, staat de setting ineens op survival.... Dat was me toch wel te moeilijk, die staat nu op hard, eens kijken hoe dat gaat maar wel vreemd dat wisselen van moeilijkheidsgraad. Heb het niet bewust verzet, ook geen oudere save games geladen of zo.

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
mister_S schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 12:18:
Ik denk niet dat Bethesda ooit de RPG kwaliteiten van Obsidian zal halen, maar zelfs in vergelijking met hun eigen fallout 3 is deze iteratie behoorlijk karig wat betreft RPG. Ik waardeer de verbeteringen op shooting gebied, maar waarom moest dat betekenen dat de andere aspecten uitgekleed moesten worden?
Je weet wel waarom ze dat hebben gedaan. Het grote publiek.
Punt is wel dat Fallout 3 en helemaal Fallout 4 het RPG aspect dat deel 1, 2 en bijna in vergelijkbaar grote mate FNV hebben, uit het oog verloren lijken te zijn.
En ik denk dat het gaat om het grote publiek. De kiddies die wel wat rpg willen, en een beetje sims, en vooral veel shooter.
Voor de lore junkies en vooral de mensen die keihard gingen op het -IK MAAK HIER DE KEUZES- idee is het karig geworden.
Dat maakt het niet tot een slecht spel, ik vind het echt een heerlijk spel. _O_
Maar ik vind het wel erg jammer. Het gevoel dat ik mijn karakter en mijn wereld beheers is weg. Het is openwereld maar het predefined pad gevoel is erg groot.

It's all over but the crying.
Maar ach. Het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Als 't goed is ligt ie morgen op de mat. Nog zaken waarvan jullie denken dat ze de moeite waard zijn om vanaf begin af aan rekening mee te houden.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
SavageBrother schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:31:
Als 't goed is ligt ie morgen op de mat. Nog zaken waarvan jullie denken dat ze de moeite waard zijn om vanaf begin af aan rekening mee te houden.
pc? als je een level omhoog gaat, met rechtermuisknop kan je in de perk lijst naar beneden gaan. :P Dat is echt nergens aangegeven en echt goed om te weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
hexta schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:29:
[...]

Je weet wel waarom ze dat hebben gedaan. Het grote publiek.
Punt is wel dat Fallout 3 en helemaal Fallout 4 het RPG aspect dat deel 1, 2 en bijna in vergelijkbaar grote mate FNV hebben, uit het oog verloren lijken te zijn.
En ik denk dat het gaat om het grote publiek. De kiddies die wel wat rpg willen, en een beetje sims, en vooral veel shooter.
Voor de lore junkies en vooral de mensen die keihard gingen op het -IK MAAK HIER DE KEUZES- idee is het karig geworden.
Dat maakt het niet tot een slecht spel, ik vind het echt een heerlijk spel. _O_
Maar ik vind het wel erg jammer. Het gevoel dat ik mijn karakter en mijn wereld beheers is weg. Het is openwereld maar het predefined pad gevoel is erg groot.

It's all over but the crying.
Maar ach. Het is niet anders.
Wasteland 2 al gespeeld? Dikke aanrader. Brian fargo was producer van Wasteland 1 en de eerste Fallout.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=rYvnBXChlf8]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:56

Alcmaria

Syntax Error in 10

JA!!..

denk heel heel heel heel goed na over je S.P.E.C.I.A.L puntenverdeling en de perks die daar onder liggen. Een heleboel mensen (waaronder ik) hebben dat in het begin niet gedaan zoals ze dat eigenlijk hadden willen doen. :)

Kijk goed naar de perks die je interessant vind en zet daar op in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Meteen dit instellen: anandus in "[Multi] Fallout 4 - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Thanks boys. Vergeten te vertellen dat 't op de PS4 is. Ik zag daarnet ook een lijstje van Reddit voorbij komen, met wat tips en tricks, die ga ik ook eens bekijken.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
SavageBrother schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:37:
Thanks boys. Vergeten te vertellen dat 't op de PS4 is. Ik zag daarnet ook een lijstje van Reddit voorbij komen, met wat tips en tricks, die ga ik ook eens bekijken.
Is al veel vaker langsgekomen maar hier kun je goed zien welke perks aan welke special punten hangen en vast je build maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrahant
Overdue books bewaren!! Net zoals sigaretten, (tin) cans, en prewar money voor workshop inv. Makkelijke en vooral minder zware manier om langzaam maar zeker meer cloth en steel te verkrijgen.
Oh en zorg ervoor dat je de well rested bonus hebt als je gaat craften/builden voor meer xp. Oh en unlock altijd eerst een gate en daarna pas de eventuele terminal die ernaast hangt; dan krijg je de xp voor het lockpicken en het hacken!

[ Voor 9% gewijzigd door Arrahant op 20-11-2015 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
Arrahant schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:39:
[...]

Overdue books bewaren!! Net zoals sigaretten, (tin) cans, en prewar money voor workshop inv. Makkelijke en vooral minder zware manier om langzaam maar zeker meer cloth en steel. Oh en zorg ervoor dat je de well rested bonus hebt als je gaat craften/builden voor meer xp. Oh en unlock altijd eerst een gate en daarna pas de eventuele terminal die ernaast hangt; dan krijg je de xp voor het lockpicken en het hacken!
Overdue books heb ik er pas een stuk of 3 van ingeleverd in zown kastje... Waar bewaar jij ze voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
mfreriks schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:40:
[...]

Overdue books heb ik er pas een stuk of 3 van ingeleverd in zown kastje... Waar bewaar jij ze voor?
Ik heb de rewards voor het inleveren van de tokens niet gegoogled, maar de reward van 50 tokens leek op een soort recipe voor iets? Ik heb de eerste 40ish uur speeltijd iig niet gelet op overdue books... :(

En ik wil sowieso alles in de game unlocked/gedaan hebben :)

[ Voor 8% gewijzigd door Arrahant op 20-11-2015 14:43 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 53 Laatste

Let op:
Globaal spoiler beleid

-Details over de mainquest of grotere sidequest -> spoilertag
-Locatie van "one of a kind" wapens -> spoilertag
-Locatie van reguliere vijanden, wapens etc -> spoiler niet nodig.

Gebruik vooral je gezonde verstand!