• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-09 14:04

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

vandaag de X-01 power armor set gevonden :) ziet er cool uit. vandaag werd ook sanctuary aangevallen bij mij. toevallig was ik er net en ik zie zo 4 npcs in power armors stappen om de boel te slopen xD. daarna toch maar weer ff vriendelijk verzocht om *%$$&* uit mijn power armors te stappen. ik heb nooit echt veel caps, hoogste bedrag wat ik ooit heb gehad is misschien 7000 maar dat geeft niet want ik ruil nogal veel met merchants. geef ik mijn .38 ammo aan hem in ruil voor 5.56 ammo o.i.d. ik heb altijd wel iets om te ruilen en geef dus zelden caps uit :) ben echt helemaal fallout4 hooked op het moment. las net iemand over te weinig cores hebben om altijd rond te lopen met je armor, ik red dat lachend. heb nu zo`n 35 cores en ik blijf ze vinden. weet zo langzamer hand precies hoe die machines er uit zien :P heb er idd ook al 3 voor een quest moeten gebruiken en heb er ook al tig verkocht. zo nu maar weer slapen en morgen weer een dag :)

[ Voor 25% gewijzigd door Freakiebeakie op 19-11-2015 02:18 ]

YO! fucknuts! It's Probing time!

• speeder1988
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 20:58
Even op een mooie manier het raider kamp in East City Downs bijna volledig uitgemoord in 2 minuutjes. Waren nog 2 vijanden over.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55
speeder1988 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 04:59:
Even op een mooie manier het raider kamp in East City Downs bijna volledig uitgemoord in 2 minuutjes. Waren nog 2 vijanden over.

[video]
Even zonder onzin, maar hoe krijgen mensen het keer op keer voor elkaar om gewoon goed beeldmateriaal te voorzien van geluid wat opgenomen is met een aardappel? :+

Surround kan je downmixen naar 2.1 weet je. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 19-11-2015 05:12 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Misschien toch maar even spoileren, dit is veel leuker om zelf uit te zoeken.

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ok, er is dus een limiet aan wat je kunt bouwen per settlement. :P Gisteren tegenaan gelopen in The Castle, en zoveel stond er nog niet IMO. Is dat nu die 'size' balk die je rechstboven ziet die aangeeft of er nog wat bij kan?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Afbeeldingslocatie: http://cdn2.cad-comic.com/comics/cad-20151118-f5a0d.png
Verwend met VATS :+

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Ik speel eigenlijk bijna helemaal zonder VATS tot nu toe. In Fallout 3 was dat niet echt te doen, maar in 4 speelt het allemaal net wat lekkerder weg.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik gebruik het ook niet vaak maar eigenlijk is het wel handig. Wist ook niet dat je meerdere acties on queuen. Nu gebruik ik het veel meer, even vijf headshots achter elkaar :D

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 00:47:
[...]

Je kunt de onderdelen wel los meedragen, maar niet als armor. Het frame kan je alleen dragen als het voertuig dat ik eerder omschreef.

Geloof me, als je eenmaal doorhebt hoe het werkt zul je zien dat het systeem tien keer beter is dan voorheen. Power armor is nu echt iets bijzonders, in plaats van een overpowered fancy pakje.

[...]

Tsja, als je unlimited loot kunt meenemen heb je opeens erg veel materialen en caps. Zo is de uitdaging gelijk ook wel een stuk kleiner.
Ik denk dat iedereen daar anders over denkt. Ik kan na ruim 40 uur spelen ook wel even wat plezier beleven aan simpelweg een lootrun doen. Dat van de caps is trouwens onzin, die wegen niks en door godmode ga je er niet opeens meer vinden.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:26
Ik ben een guide aan het lezen over hoe de supplylines werken. Er staat dat ik de Local Leader perk moet hebben en een settler assignen op een handelsroute en dan heb ik toegang tot dezelfde voorraad in elke workshop.

Alleen.. ik heb het idee dat ik dat al heb? Als ik naar een andere settlement ga waar ik nog niks gedaan heb en dingen transfer in mijn workbench zit daar al van alles in. Weet vrij zeker dat het al gedeeld is. Of vergis ik me?

• Krullebol.nl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 18:39
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 08:16:
Ik ben een guide aan het lezen over hoe de supplylines werken. Er staat dat ik de Local Leader perk moet hebben en een settler assignen op een handelsroute en dan heb ik toegang tot dezelfde voorraad in elke workshop.

Alleen.. ik heb het idee dat ik dat al heb? Als ik naar een andere settlement ga waar ik nog niks gedaan heb en dingen transfer in mijn workbench zit daar al van alles in. Weet vrij zeker dat het al gedeeld is. Of vergis ik me?
Je kan op je Pip-Boy op de kaart een knopje indrukken die supply lines weergeeft, daarmee kan je zien of het zo is of niet (Op PS4 is 't L1 geloof ik)

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:50
kuusj98 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 08:03:
[...]

Ik denk dat iedereen daar anders over denkt. Ik kan na ruim 40 uur spelen ook wel even wat plezier beleven aan simpelweg een lootrun doen. Dat van de caps is trouwens onzin, die wegen niks en door godmode ga je er niet opeens meer vinden.
Uiteraard mag je zelf weten of je godmode cheat, maar je kan dan toch net zo goed alle items die je wil via de console cheaten? Daarnaast ook de xp.
Met godmode speel je in ieder geval anders. Maakt niet meer uit hoe zwaar iets is, je pakt gewoon alles mee. Je vecht ook anders en je hebt geen aid meer nodig. Hele sfeer en gameplay weg. En misschien later spijt en dan is de lol van je playthrough helemaal weg. Nogmaals, je mag het zelf echt wel weten, maar het is voor mij onbegrijpelijk dat mensen een dergelijk topspel zo spelen. Doodzonde.
Omgekeerd is het toch gewoon nog veel leuker om een lootrun te doen, die langer duurt, waarbij je gewoon met een companion 3x heen en weer gaat (dan heb je ook 1600 aan loot) en alles eerlijk hebt verdiend?

Over de caps, als je met godmode loot, krijg je veel sneller spullen en kan je dus ook veel meer caps krijgen via handel. Dat gaat niet over het gewicht. Ik cheat zelf niet, en doe geen lootruns, maar op survival heb ik alsnog genoeg van alles, dus zie de noodzaak ook niet.
Freakiebeakie schreef op donderdag 19 november 2015 @ 02:15:
las net iemand over te weinig cores hebben om altijd rond te lopen met je armor, ik red dat lachend. heb nu zo`n 35 cores en ik blijf ze vinden. weet zo langzamer hand precies hoe die machines er uit zien :P heb er idd ook al 3 voor een quest moeten gebruiken en heb er ook al tig verkocht.
In jouw geval gebruik je de cores en een power armor dus bijna nooit. Dan is het logisch dat je er veel opspaart. Ik heb zelf ook ongeveer 30. Maar als je even een paar uur in het power armor loopt ben je zo door 10 cores heen. Het idee is dat niemand eigenlijk steeds power armor gebruikt, alleen als je een nieuwe vindt of een pittige missie wil doen met armor. Dat is een slim concept, het voegt meteen gameplay toe, in plaats van alleen maar als endgame. Vrijwel elke speler is bezig met die pakken te verzamelen en up te graden.

[ Voor 42% gewijzigd door Playa del C. op 19-11-2015 08:35 ]

Verwijderd

kuusj98 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 08:03:
Ik denk dat iedereen daar anders over denkt.
Dat lijkt me niet. Minder moeite hoeven doen is minder uitdaging. Over wat je daarvan vindt kunnen de meningen inderdaad verschillen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

PipBoy-fap.edition
kei blij met *O* PIPboy-fap edition

full kan als NSFW worden ervaren

[ Voor 12% gewijzigd door himlims_ op 19-11-2015 08:53 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-09 16:09

Luukwa

o/

Bij sommige mensen (streamers ed) worden objects groen ge-highlight.. enig idee wat dit veroorzaakt? Een perk ofzo?

Soundcloud!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:15

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Luukwa schreef op donderdag 19 november 2015 @ 08:53:
Bij sommige mensen (streamers ed) worden objects groen ge-highlight.. enig idee wat dit veroorzaakt? Een perk ofzo?
Volgens mij is dat een perkniveau van scrounger, waarbij gefavourite craftingmaterials in je pipboy oplichten om je heen bij items die dat bevatten.

• Krullebol.nl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 18:39
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Krullebol.nl op 19-11-2015 08:58 ]

• Scy
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-09 09:45

Scy

¯\_(ツ)_/¯

Ircghost schreef op donderdag 19 november 2015 @ 08:57:
[...]

Volgens mij is dat een perkniveau van scrounger, waarbij gefavourite craftingmaterials in je pipboy oplichten om je heen bij items die dat bevatten.
Het is de perk Scrapper die dat doet. :) Scrounger is enkel voor meer munitie in containers.

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-09 16:09

Luukwa

o/

Ircghost schreef op donderdag 19 november 2015 @ 08:57:
[...]

Dat zal hem zijn inderdaad, thanks.

Soundcloud!

• Ircghost

Ircghost

Luukwa schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:00:
[...]

Dat zal hem zijn inderdaad, thanks.
Ik had alleen de perk verkeerd, het is scrapper (zoals 'scy' zegt hierboven) :).

• Kuusj

Kuusj

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 08:43:
[...]

Dat lijkt me niet. Minder moeite hoeven doen is minder uitdaging. Over wat je daarvan vindt kunnen de meningen inderdaad verschillen :P
Dat was mijn punt niet, zoals ik zei heb ik loot verzameld en niks anders, enemy's heb ik zo veel mogelijk met rust gelaten omdat het inderdaad unfair is met godmode voor de enemy's te gaan. Zo ben ik een legendary Deathclaw tegengekomen toen ik nog niet zo heel veel loot had verzameld, alles wat kon afgeladen op die Franse robot , godmode uit, 2 mini-nukes en klaar. 0 damage. Andere mensen die ik tegenkwam met Godmode aan waren van die irritante raiders die van afstand met een .50 cal hun hoofd tegen het plafond kregen geschoten.

Kijk, er is een verschil in alle quests doorlopen met Godmode of wat loot verzamelen met godmode aan omdat ik voor 1 run meer wil kunnen meenemen. Ik heb in die tijd namelijk geen enkele Quest gedaan.

Sowieso vind ik het een beetje raar om te verantwoorden hoe ik 2 van de sowieso al 45 uur gameplay doorlopen heb. Nogmaals, iedereen denkt hiér anders over, en het verhaal van de caps: zoals ik al zei heb ik de meeste caps van het verzamelen, dat heeft niks met Godmode te maken, en aangezien ik pas 2x iets gekocht of verkocht heb lijkt me het caps verhaal dan ook niet echt een idioot ingrijpende actie waardoor ik opeens een X1 armor kan kopen. Wellicht 1 power core voor de Suit, maar daar heb ik er ook genoeg van.

Hoe dan ook, iedereen speelt hoe ie wilt, en ik denk dat we dat moeten respecteren.

Ik moet weer opletten in de les :P tot vanavond

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:53
speeder1988 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 04:59:

[video]
Op die manier heb ik gisteren ook een stuk of 20 super mutants van kant laten maken in de Boston Library. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Negen dagen na de release en 22 uur gespeeld in Fallout 4. Level 15, 11 achievements, drie of vier settlements, meerdere power armors en upgrades op wapens en andere armor.

Klinkt goed zou je zeggen. Toch trekt het spel me niet in het verhaal zoals een Fallout 2 en vooral Fallout New Vegas dat wel deden. Het verhaal in Fallout 4 en alles wat daarmee samenhangt zoals gameplay, characters en quests zorgen ervoor dat ik hier (nog) lang niet zoveel uren in gestopt heb als dat ik verwacht had. Vier dagen vrij genomen bij de release en na twee dagen gespeeld te hebben, de game daarna nog maar casual gespeeld. De briljante dialogen en uitermate interessante en intelligente quests uit New Vegas zorgden ervoor dat ik niet kon stoppen met spelen en het nog speel. Vanilla of met mods (met dank aan anandus), dit blijft voor mij een geweldig spel en mijn favoriete game of all times.

Is het dan een slecht spel? Beslist niet! Ook hier zal ik met gemak over de 100 uur en waarschijnlijk veel meer in gaan steken. De graphics zijn dan misschien niet van deze tijd maar ze zijn altijd nog een stap vooruit t.o.v. F3 en F:NV. Daarbij bepalen graphics voor mij de gameplay beslist niet. Als dat wel zo zou zijn speelde ik F:NV en andere oude spellen ook niet meer. Daarmee zit het voor mij wel goed. De spelwereld is enorm en er is zo verdomd veel (!) te doen. De settlements zijn een leuke toevoeging maar die boeien mij niet zo en zijn denk ik vooral leuk voor mensen die city builders ook leuk vinden.

Combat an sich en met VATS is een stuk verbeterd t.o.v. F3 en F:NV al blijft het niet al te moeilijk ook op de hoogste moeilijkheidsgraad want er zijn stimpacks in overvloed te vinden. En waar je in de vorige edities nog radiated voedsel moest eten kun je die nu al weer koken en wordt het een soort “stimpack plus”: een brahmin steak of deathclaw steak restored je bijna in een keer naar full health.
Daar komt nog een keer bij dat je al binnen tien minuten na het ontmoeten van de Minutemen al de beschikking krijgt over een power armor en een minigun. Veel te snel naar mijn mening en ik maak er dan ook geen gebruik van in welk gevecht dan ook. De focus ligt in dit spel ook wel heel erg op combat, dialogen om je uit bepaalde situaties te praten zijn er bijna niet meer, want…

De echte afknapper kwam toch wel snel in het spel door het belachelijke dialoog wiel. Opties: ja, nee, misschien, sarcastisch… Ik heb hier geen woorden voor. Nu weet ik dat er sinds gisteren een mod voor is maar dit had n.m.m. nooit veranderd mogen worden. Het is een complete vervlakking van het hele RPG idee dat er achter zit. Daarbij kun je je karakter dan nog eens een paar punten mee geven in SPECIAL en je gezicht en postuur aanpassen en that’s it. In één klap is Fallout 4 daarmee een FPS game met enkele RPG elementen waarbij de vorige edities zich toch onderscheidden door RPG games te zijn met enkele FPS elementen. De humor zat hem in de vorige edities in die uitgebreide dialogen die je voorgespiegeld kreeg met alle keuzes die daarmee dan weer samen hingen. Die zat ik vaak met veel plezier te lezen en dat (juist dat!) zoog je echt in het spel en het verhaal. Nu is dat weg en klik ik vaak maar weer eens op “yes”, “no”, “maybe” of “sarcastic”. En dan is het maar weer afwachten wat mijn protagonist gaat zeggen…

Het perk systeem vind ik ook jammer al biedt dit wel verschillend mogelijkheden om je karakter te ontwikkelen en zal dit systeem denk ik met name je eind uitkomst gaan bepalen. En als we het dan toch over karakters hebben: ik ben nog geen enkele echt interessante karakters tegen gekomen. Geen King, geen Mr. House, Ceasars Legion, noem ze maar op.

Die karakters gaven je interessante quests die echt iets toevoegden aan het verhaal en invloed uitoefenden op je beslissingen bij welke factie je je wilde aansluiten. Tot nu toe beperkten de quests zich bij mij tot: ga daar naar toe, help die settlement door alles af te schieten, ga daar naar toe, haal dat op en schiet alles kapot. De focus ligt, voor mij althans, veel te veel op combat.

Natuurlijk kun je die quests links laten liggen en gaan exploren want met de sfeer zit het wel goed. Prachtige lokaties, goede sfeervolle muziek en een lege, dorre Commonwealth. Leeg maar ook weer niet te leeg want zoals ik al schreef: er is verdomd veel te doen en dat houdt me dan wel weer bezig.

Kan er nog veel meer over schrijven (en ik moest dit gewoon even kwijt) maar ondanks dat het beslist een goed spel is, is het voor mij niet de topper waar ik op gehoopt had. De lyrische recensies op de meeste games sites kan ik niet helemaal onderschrijven. Als ik voor mezelf een score lijst van Fallout games zou moeten maken, zou die er zo uit zien:

1. Fallout 2 en Fallout New Vegas: 10
2. Fallout 3: 9,5
3. Fallout 4: 8

Het verschil tussen nummer drie en twee is voor mij te groot en dat vind ik jammer. Ik ga hem zeker verder spelen en wellicht geven de mods straks extra dimensies aan het spel en verbeteren daardoor bepaalde zaken maar tot nu toe is de vanilla game voor mij net niet goed genoeg om GOTY te worden waar ik dat wel verwacht had eerlijk gezegd.

PS: ik heb zo veel mogelijk “ vind ik” en “n.m.m.” geschreven want het is natuurlijk slechts mijn mening.

Steam || Diablo 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Valt me wel op dat mensen die Fallout 3 leuk vinden, Fallout 4 over het algemeen ook leuk vinden. En mensen die Fallout NV leuk vinden niet zo veel aan Fallout 4 vinden. Dit heb ik nu echt al een aantal keer zien langskomen, dan zit er waarschijnlijk toch een fundamenteel verschil tussen Bethesda en de ontwikkelaar van NV.

• Ircghost

Ircghost

Goede review waar ik mij bijna verbatim in kan vinden! Waarom plaats je deze tekst niet in een review? :)

[ Voor 89% gewijzigd door Ircghost op 19-11-2015 09:12 ]

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

vond deze mod wel de moeite: http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/798/?

craften van ammo

Afbeeldingslocatie: http://staticdelivery.nexusmods.com/mods/1151/images/798-3-1447860116.jpg

Verwijderd

kuusj98 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:03:
Dat was mijn punt niet, zoals ik zei heb ik loot verzameld en niks anders, enemy's heb ik zo veel mogelijk met rust gelaten omdat het inderdaad unfair is met godmode voor de enemy's te gaan.
Dat was dan weer mijn punt niet.
Kijk, er is een verschil in alle quests doorlopen met Godmode of wat loot verzamelen met godmode aan omdat ik voor 1 run meer wil kunnen meenemen. Ik heb in die tijd namelijk geen enkele Quest gedaan.
Die ene run maakt het een stuk makkelijker. Lekker ruim in je onderdelen zitten, meer dingen om te ruilen of caps. Erg lekker. Erg makkelijk ook. :P
Hoe dan ook, iedereen speelt hoe ie wilt, en ik denk dat we dat moeten respecteren.
Respecteren niet, maar iedereen moet spelen zoals hij wil. Alleen dat het even uitdagend zou zijn gaat er bij mij niet in.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2015 09:18 ]

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

In het Duits :').

Echt, waarom doen mensen dan, hele sfeer weg.....

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

HeatWave schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:20:
In het Duits :').

Echt, waarom doen mensen dan, hele sfeer weg.....
DER RADIOAKTIVER NIEDERSCHLAG 4

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2015 09:22 ]

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

mod is gewoon engelstalig, maar vind dit wel een van de meest interresante toevoegingen aan de vanilla game

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 13:13

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Ik krijg sinds gisteren een CTD als ik ook maar probeer in de buurt te komen van C.I.T. Volgens Steam forums e.d. ben ik zeker niet de enige. Jammer, ik wil verder met de quests :(

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 23:59

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Gister een BoS missie gedaan. De 8ste geloof ik. Ik speel op Survivalist en dayum son, wat is het dan opeens pittig met al die Super Mutants, Super Mutants Brutes, Suicide Super Mutants en een aantal Legendary Super Mutants in één keer. Ik ben door al mijn resources heen maar ik heb het wel gehaald. 8) Zeker een uur met het hart in de keel gezeten... _/-\o_

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
zoals beloofd hierbij de fotos van mijn fortress!

Hier de main hall

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/JiwEIixlE5JmhlES16IznN79/medium.jpg

power armor collectie (ironman wall) dit keer met verlichting

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ZfUwzf881UCba80uxjtYJVRh/medium.jpg

access tunnel (de uitsteekstels staan vol met turrets ter verdediging)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/cqbuZbbfDEqDzFTqGWqnizgx/medium.jpg

tunnel op mijn main fortress aangesloten

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/S0NOTwSx58u015J0tOwE2U8C/medium.jpg

de jump vanaf onderen (hier moet je over springen om in de fortress te komen)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/DOdlRcsn61tZz2jZIng6JaZs/medium.jpg

hier de jump vanaf dichtbij

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/EyZE3h7JiJ4JCWocwlRpu6wD/medium.jpg

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

• HeatWave

HeatWave

Ik vind het niet zo nuttig eigenlijk die mod. Ik heb inmiddels gewoon zonder "valsspelen" genoeg ammo van alle soorten, gewoon een kwestie van de perk nemen en beetje rondneuzen.

Gisteren wel de eerste echt pittige quest gehad sinds ik uit de beginfase ben, zooi robots de me zonder Power Armor toch aardig afknalden. Maar toch zonder PA gehaald, kwestie van meer sniperen en minder Rambo nadoen ;).

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Playa del C. schreef op donderdag 19 november 2015 @ 08:23:
[...]

Uiteraard mag je zelf weten of je godmode cheat, maar je kan dan toch net zo goed alle items die je wil via de console cheaten? Daarnaast ook de xp.
Met godmode speel je in ieder geval anders. Maakt niet meer uit hoe zwaar iets is, je pakt gewoon alles mee. Je vecht ook anders en je hebt geen aid meer nodig. Hele sfeer en gameplay weg. En misschien later spijt en dan is de lol van je playthrough helemaal weg. Nogmaals, je mag het zelf echt wel weten, maar het is voor mij onbegrijpelijk dat mensen een dergelijk topspel zo spelen. Doodzonde.
Omgekeerd is het toch gewoon nog veel leuker om een lootrun te doen, die langer duurt, waarbij je gewoon met een companion 3x heen en weer gaat (dan heb je ook 1600 aan loot) en alles eerlijk hebt verdiend?

Over de caps, als je met godmode loot, krijg je veel sneller spullen en kan je dus ook veel meer caps krijgen via handel. Dat gaat niet over het gewicht. Ik cheat zelf niet, en doe geen lootruns, maar op survival heb ik alsnog genoeg van alles, dus zie de noodzaak ook niet.

[...]

In jouw geval gebruik je de cores en een power armor dus bijna nooit. Dan is het logisch dat je er veel opspaart. Ik heb zelf ook ongeveer 30. Maar als je even een paar uur in het power armor loopt ben je zo door 10 cores heen. Het idee is dat niemand eigenlijk steeds power armor gebruikt, alleen als je een nieuwe vindt of een pittige missie wil doen met armor. Dat is een slim concept, het voegt meteen gameplay toe, in plaats van alleen maar als endgame. Vrijwel elke speler is bezig met die pakken te verzamelen en up te graden.
je begrijpt me verkeerd :P ik loop vanaf het moment dat ik me eerste armor heb gevonden in zo'n armor

• HeatWave

HeatWave

Blijf trouwens last hebben dat VATS kapt, echt om de haverklap moet ik de console weer in om het aan te zetten. Nou is het geen drama, even ~ ,pijl omhoog, enter,~ maar toch. Dacht dat het door 1 bepaalde quest kwam, maar het is nu bij elke fasttravel lijkt het wel.

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:50
l0n3w012ph schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:06:

De echte afknapper kwam toch wel snel in het spel door het belachelijke dialoog wiel. Opties: ja, nee, misschien, sarcastisch… Ik heb hier geen woorden voor. Nu weet ik dat er sinds gisteren een mod voor is maar dit had n.m.m. nooit veranderd mogen worden. Het is een complete vervlakking van het hele RPG idee dat er achter zit. Daarbij kun je je karakter dan nog eens een paar punten mee geven in SPECIAL en je gezicht en postuur aanpassen en that’s it. In één klap is Fallout 4 daarmee een FPS game met enkele RPG elementen waarbij de vorige edities zich toch onderscheidden door RPG games te zijn met enkele FPS elementen. De humor zat hem in de vorige edities in die uitgebreide dialogen die je voorgespiegeld kreeg met alle keuzes die daarmee dan weer samen hingen. Die zat ik vaak met veel plezier te lezen en dat (juist dat!) zoog je echt in het spel en het verhaal. Nu is dat weg en klik ik vaak
Zoals anderen eerder ook opmerkten, als je F3 goed vindt, dan F4 ook. Als je FNV goed vindt, dan F4 minder.

Ben het niet eens met je stelling over dialogen. Bij mij staat er juist bijna nooit yes, no, sarcastic. Ook al begrijp ik dat dit wel steeds de achterliggende gedachte is bij de dialoogopties. Alsnog ervaar ik de dialogen in F4 als eindelijk niet zo vertakt/houterig en dus veel soepeler, natuurlijker en nuttiger. Ik heb juist in F4 nu meerdere keren lol gehad aan de intelligente manier van een dialoog, waarbij je vaker gedwongen wordt een keuze te maken. Bij FNV waren er misschien meer leuke zinnen om te lezen, maar het eindresultaat was alsnog, yes, no, sarcastic... en dan daarbij een houterig menu waarbij je vaak dezelfde zin opnieuw moest zeggen.

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Ircghost schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:12:
[...]

Goede review waar ik mij bijna verbatim in kan vinden! Waarom plaats je deze tekst niet in een review? :)
Goed idee lrchost. Had ik nooit aan gedacht maar zal ik doen als ik het werk erop heb zitten.

EDIT: inmiddels gebeurd :)

[ Voor 3% gewijzigd door l0n3w012ph op 19-11-2015 10:07 ]

Steam || Diablo 3

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

HeatWave schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:27:
Blijf trouwens last hebben dat VATS kapt, echt om de haverklap moet ik de console weer in om het aan te zetten. Nou is het geen drama, even ~ ,pijl omhoog, enter,~ maar toch. Dacht dat het door 1 bepaalde quest kwam, maar het is nu bij elke fasttravel lijkt het wel.
ik heb gelukkig weinig last van bugs, 1 keer gehad dat mijn pip boy niet zichtbaar werd toen ik hem wou openen maar dat was zo verholpen door even van first naar 3th person te gaan en terug. ook las ik dat ontzettend veel mensen vast liepen in de silver shroud questline maar die deed het bij mij ook helemaal perfect.

• HeatWave

HeatWave

Freakiebeakie schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:31:
[...]

ik heb gelukkig weinig last van bugs, 1 keer gehad dat mijn pip boy niet zichtbaar werd toen ik hem wou openen maar dat was zo verholpen door even van first naar 3th person te gaan en terug. ook las ik dat ontzettend veel mensen vast liepen in de silver shroud questline maar die deed het bij mij ook helemaal perfect.
Qua gameplay heb ik 1 echte bug gehad, Vault 114 ging niet open, opgelost met noclip. Verder ook weinig last, op dit na dus...

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

ohja ik heb 1 keer toen ik in een fabriek aan het zoeken was mezelf moeten bevrijden met de console. zat met mijn power armor klem tussen het plafond en een omgevallen rekje. was er blijkbaar opgestapt en er tussen gekomen en kon er niet meer uit stappen. toen moest ik in de console even ctl intypen.

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
De enige irritante bug die ik tot nu heb gehad was...

spoiler:
De bug met de vertibird, dat je dat mutant island moet clearen, dat fort voor de Bos.
Ben er zelf maar heen gelopen en gecleared

• Scy

Scy

¯\_(ツ)_/¯

HeatWave schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:33:
[...]

Qua gameplay heb ik 1 echte bug gehad, Vault 114 ging niet open, opgelost met noclip. Verder ook weinig last, op dit na dus...
Ik heb ook weinig bugs gehad, ja die had ik gelezen van jou een tijdje terug, je moest de NPC (Nick) ook naar buiten teleporteren xD

De pip-boy bug kreeg ik ook, probeer de pip-boy te openen maar die was helemaal transparant (nee, was geen chameleon effect bug). Gewoon de texture/model van de pip-boy wou niet laden. Een quicksave en load deed het oplossen. (Third person werkte bij mij niet).

En ja, de ammo mod is ook waardeloos voor mij. Ik vind ook genoeg munitie, alleen ik speel niet op Survival mode maar op Hard. Dus kan moeilijk beoordelen of NPC's bullet sponges worden op Survival waardoor je wel munitie tekort komt.
Dutch2007 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:39:
De enige irritante bug die ik tot nu heb gehad was...

spoiler:
De bug met de vertibird, dat je dat mutant island moet clearen, dat fort voor de Bos.
Ben er zelf maar heen gelopen en gecleared
spoiler:
Heb je dus de Behemoth (die grote mutant) neergeknalt met gewone wapens? Normaal hoor je die te killen met de minigun aan boord van de vertibird :)
Freakiebeakie schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:37:
ohja ik heb 1 keer toen ik in een fabriek aan het zoeken was mezelf moeten bevrijden met de console. zat met mijn power armor klem tussen het plafond en een omgevallen rekje. was er blijkbaar opgestapt en er tussen gekomen en kon er niet meer uit stappen. toen moest ik in de console even ctl intypen.
"tcl" was het toch? :P (noclip)

[ Voor 35% gewijzigd door Scy op 19-11-2015 09:42 ]

• Tweakarim
  • Laatst online: 19:29

Tweakarim

PSN: Karimineel3

copywizard schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:24:
zoals beloofd hierbij de fotos van mijn fortress!

Hier de main hall

[afbeelding]

power armor collectie (ironman wall) dit keer met verlichting

[afbeelding]

access tunnel (de uitsteekstels staan vol met turrets ter verdediging)

[afbeelding]

tunnel op mijn main fortress aangesloten

[afbeelding]

de jump vanaf onderen (hier moet je over springen om in de fortress te komen)

[afbeelding]

hier de jump vanaf dichtbij

[afbeelding]
Super vet gemaakt. Dit motiveert mij om vanavond ook maar eens aan het bouwen te gaan.

• Dutch2007
Scy schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:39:
[...]

Ik heb ook weinig bugs gehad, ja die had ik gelezen van jou een tijdje terug, je moest de NPC (Nick) ook naar buiten teleporteren xD

De pip-boy bug kreeg ik ook, probeer de pip-boy te openen maar die was helemaal transparant (nee, was geen chameleon effect bug). Gewoon de texture/model van de pip-boy wou niet laden. Een quicksave en load deed het oplossen. (Third person werkte bij mij niet).

En ja, de ammo mod is ook waardeloos voor mij. Ik vind ook genoeg munitie, alleen ik speel niet op Survival mode maar op Hard. Dus kan moeilijk beoordelen of NPC's bullet sponges worden op Survival waardoor je wel munitie tekort komt.

[...]

spoiler:
Heb je dus de Behemoth (die grote mutant) neergeknalt met gewone wapens? Normaal hoor je die te killen met de minigun aan boord van de vertibird :)

[...]

spoiler:
Ja, neer geknalt zonder mini-gun ^^, was veeeeeeeeeeeeeeeel rond een huisje rennen en schieten als een gek :P :+ :o

• HeatWave

HeatWave

[...]

[...]

spoiler:
Nou ja, meer dat ik met noclip gewoon even door de ruimte moest terug naar straatniveau, toen spawnde hij vanzelf.

Die pipboy bug had ik 1 keer, quicksave, load en klaar idd.

• copywizard
  • Niet online
Tweakarim schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:43:
[...]

Super vet gemaakt. Dit motiveert mij om vanavond ook maar eens aan het bouwen te gaan.
dankjewel ik zal nog meer fotos posten want ik heb nog lang niet klaar als moet ik wel zeggen dat sommige dingen beperkt zijn maar hoop dat dat wel kan in de toekomst ik zou graag een soort lift kunnen maken dis ik zelf kan bedienen via een terminal bijvoobreeld

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 12:01
Heb gisteravond Castle ge'unlocked. Wel jammer dat er zo weinig gebouwd kan worden.

Uiteindelijk de afgebroken muren kunnen repareren en en een groot gebouw in het midden / courtyard kunnen plaatsen van 2 bouwlagen.. Toen was de settlement balk al vol. :'(

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

[...]

[...]

spoiler:

[...]

ja lol kan wel, ik vergeet het de hele tijd. wil ook eigenlijk de console niet gebruiken

• HeatWave

HeatWave

Ik vind het wel handig dat je bugs kan fixen, voor de rest hou ik me afzijdig van de console. "ff dit, dan stop ik weer" eindigt meestal in godmode en een saai spel P.

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00
Hoe kunnen jullie zo lang zonder Diamond City overleven :D Ik moet elk gebouw wel terug naar sanctuary om de junk te droppen en daarna naar Diamond City om alle troep te verkopen :+

Op de tweede playthrough heb ik nu een aantal quests anders aangepakt. O.a.
spoiler:
Covenant heb ik de eerste keer helemaal uitgeroeid omdat ze mensen aan het martelen waren. De tweede keer heb ik ze gelijk gegeven en heb ik niet één schot hoeven lossen in de bunker of in hun kamp. Nu is Covenant ook gewoon mijn settlement met 9 settlers (o.a. gewoon de burgemeester, dokter en de shop). Dat terwijl bij de eerste playthrough niemand er wilde wonen en alle lichamen opgestapeld bij de gate bleven liggen...

Dan is het wel leuke om hoge CHR te hebben. Maar je bent inderdaad in combat zo slap als een dweil.
Buiten dit soort leuke speech checks komen de andere speech checks vooral neer op dit:

1: I want caps.
2: I want more caps.
3. I want even more caps!

Uiteindelijk ga je dan van 50 caps naar 125 caps ofzo, woop-dee-doo :P

• HeatWave

HeatWave

In het begin deed ik dat idd, junk in Sanctuary, rest verkopen in Diamond city. heb nu bakken ammo, 10000+ caps en niets meer nodig :P. En ben nog totaal niet ver qua quests.

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:49

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ries schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:06:
Hoe kunnen jullie zo lang zonder Diamond City overleven :D Ik moet elk gebouw wel terug naar sanctuary om de junk te droppen en daarna naar Diamond City om alle troep te verkopen :+
Simpel: geen junk wapens/armor meenemen om te verkopen :P

Ik heb dat het eerste uur gedaan en daarna mee gestopt. Laatste keer dat ik bij een Trader ben geweest is ook alweer minstens 8 uur speeltijd terug. Ik ben 1x in Diamond City geweest tot nu toe in 60 uur spelen.
Ik neem enkel nog junk en legendary items mee. Legendaries worden gebruikt of gaan in de stash (waarom weet ik eigenlijk niet, ga geen melee shit gebruiken).
Enige armor dat ik nog meepak is de Power Armor onderdelen om zo hopelijk wat setjes te completen.
Gisteren weer 2 frames gevonden, heb nu iets van 10 frames staan, iets van 7 compleet maar niet alles met onderdelen van hetzelfde type (en dan heb je ook nog eens de mod a/b/c :/)

[ Voor 13% gewijzigd door Angeloonie op 19-11-2015 10:12 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:26
Oggy schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:48:
Uiteindelijk de afgebroken muren kunnen repareren en en een groot gebouw in het midden / courtyard kunnen plaatsen van 2 bouwlagen.. Toen was de settlement balk al vol. :'(
De gaten opvullen met junk walls, of kun je ze daadwerkelijk weer mooi maken?

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 14:46

Op de tweede playthrough heb ik nu een aantal quests anders aangepakt. O.a.
spoiler:
Covenant heb ik de eerste keer helemaal uitgeroeid omdat ze mensen aan het martelen waren. De tweede keer heb ik ze gelijk gegeven en heb ik niet één schot hoeven lossen in de bunker of in hun kamp. Nu is Covenant ook gewoon mijn settlement met 9 settlers (o.a. gewoon de burgemeester, dokter en de shop). Dat terwijl bij de eerste playthrough niemand er wilde wonen en alle lichamen opgestapeld bij de gate bleven liggen...

Dan is het wel leuke om hoge CHR te hebben. Maar je bent inderdaad in combat zo slap als een dweil.
Buiten dit soort leuke speech checks komen de andere speech checks vooral neer op dit:

1: I want caps.
2: I want more caps.
3. I want even more caps!

Uiteindelijk ga je dan van 50 caps naar 125 caps ofzo, woop-dee-doo :P
Ik zie echt niet in waarom je Diamond City nodig hebt. Ik ben ondertussen level 14 en heb nog nooit moeten traden. Pik alleen maar de belangrijkste wapens op, en upgrade deze. Swap altijd sterkere armor en upgrade het. Al de wapens die ik gebruik zijn tussen de 30 - 50 damage o.a. door de mods.

buiten offcourse mijn fatman/missle laucnher en minigun

• Scy

Scy

¯\_(ツ)_/¯

Ik had gisteren een SMG gekregen van een legendary met de prefix "Instigating"; dit geeft dubbele schade bij een NPC met HP (alleen de eerste hit). Dus een sneak attack met een sniper met instigating is bijna altijd dodelijk... nu alleen nog een sniper met de prefix "Instigating" vinden (naald in een hooiberg) *zucht*

[...]
Ik doe precies hetzelfde hoor, alleen ik heb een aparte container waar ik alle te verkopen junk in doe. Zodat ik naar "X" aantal trips een keer terug naar diamond city ga. Nadeel is wel dat als je veel troep in één keer verkoopt dat de traders soms niet genoeg caps hebben.. Dus dan ga je ruilen met munitie en stimpacks, nog een reden waarom ik teveel munitie, stimpacks heb. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oggy
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:10:
[...]

De gaten opvullen met junk walls, of kun je ze daadwerkelijk weer mooi maken?
Onder structures > wood > floor > Shack Foundation // Dat ziet er uit als beton en kan je deels door bestaande models plaatsen. Waarmee je de castle muren bijna weer egaal kan maken.

Dan ziet het er zo uit. Zelf heb ik twee van de onderste blokken weggelaten en een poort gemaakt (junk gate)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/f05uGIF.jpg

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 12:37
Ik zit nu op level 7(of 8 ) en mijn stats zijn als volgt:
S-3
P-5
E-3
C-7
I-6
A-4
L-3

Ik heb het vermoeden dat Charisma, vooral alleen extra centjes oplevert en niet interessante gesprekken/informatie. Klopt dat een beetje? Of komt dit later nog op gang. Mijn char is nogal nerfed in combat maar dat opoffer ik voor role playing doeleinden op, maar F4 voelt meer als een Shooter met lichte rpg elementen. Niks mis mee, lekker fijn zelfs maar het boet in op verhaal (is mijn vermoeden)

Anyway graag wat insight gevraagd met 8 uurtjes in het spel kan ik / wil ik nog wel opnieuw beginnen.
Vraag is, is een hoge(re) intel/char nog interessant in F4? Heeft het effect op building meta game?
Anders start ik een nieuwe build voor een stealth/sniper build

• Oggy
seez schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:20:
Ik zit nu op level 7(of 8) en mijn stats zijn als volgt:
S-3
P-5
E-3
C-7
I-6
A-4
L-3

Ik heb het vermoeden dat Charisma, vooral alleen extra centjes oplevert en niet interessante gesprekken/informatie. Klopt dat een beetje? Of komt dit later nog op gang. Mijn char is nogal nerfed in combat maar dat opoffer ik voor role playing doeleinden op, maar F4 voelt meer als een Shooter met lichte rpg elementen. Niks mis mee, lekker fijn zelfs maar het boet in op verhaal (is mijn vermoeden)

Anyway graag wat insight gevraagd met 8 uurtjes in het spel kan ik / wil ik nog wel opnieuw beginnen.
Vraag is, is een hoge(re) intel/char nog interessant in F4? Heeft het effect op building meta game?
Mijn voornaamste reden voor 6 charisma was de Local Leader perk, je resources delen over alle outposts met een supply line.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik zit nu op level 7(of 8 ) en mijn stats zijn als volgt:
S-3
P-5
E-3
C-7
I-6
A-4
L-3

Zo'n hoge Charisma inderdaad een beetje onnodig, zeker in het begin. Sowieso is er een Bobblehead die Charisma met 1 verhoogd, dus dan zou je al op 8 zitten. Dan kun je beter met 5 starten, zodat je met de Bobblehead 6 hebt (voor de Local Leader) en de punten in iets anders stoppen.

• HeatWave

HeatWave

Ik heb nu de fast travel when overencumbered perk, dus ik ga nu wel een keer met alle opgeslagen meuk langs een vendor om het te verkopen, maar echt noodzaak is het niet, het is meer om het overzicht weer een beetje terug te krijgen.

• Novarion
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 15:57
Hier ook lvl 14-15 en gisteravond voor het eerst even een kijkje in Diamond City genomen.
Overleefde prima zonder de stad, geen idee waarom dat voor sommige niet mogelijk is of was.

Mijn reden voor het bezoek was dan ook meer de dokter dan andere motieven. Mijn radiation liep een beetje uit de hand. Gok dat het stond op 99% ... Wetende dat de dokter goedkoper is, dan RadAway's gebruiken.
En voor 40 caps was ik weer gezond. Scheelt aanzienliek waar ik meerdere RadAway's voor moest gebruiken à 200 caps per stuk.(of zoiets).

Vraagje voor de ervaren bezoekers van Diamond City; Kan je -zolang je niet gezien wordt- lekker alles mee pikken in DC zonder gevolgen?
Gister tijdens mijn bezoek al een depot leeg gehaald en de burgervader z'n kluis geleegd. :)
Nie errug toch... O-)

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 09:21
Scy schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:16:
Ik had gisteren een SMG gekregen van een legendary met de prefix "Instigating"; dit geeft dubbele schade bij een NPC met HP (alleen de eerste hit). Dus een sneak attack met een sniper met instigating is bijna altijd dodelijk... nu alleen nog een sniper met de prefix "Instigating" vinden (naald in een hooiberg) *zucht*
Kan me niet voorstellen dat er een instigating sniper rifle bestaat, ik ben er nog nooit een tegengekomen iig. Zou ook veel te OP zijn, met wat weapon mods zijn 0.50 cal snipers sowieso bijna altijd 1 shot kill :)

• Scy

Scy

¯\_(ツ)_/¯

Ik zit nu op level 7(of 8) en mijn stats zijn als volgt:
S-3
P-5
E-3
C-7
I-6
A-4
L-3

Je kunt met CHA onder andere nieuwe followers manen om aan te sluiten bij je settlement of een factie. Dit is wel interessant, ook zijn sommige beloningen van quests iets meer dan alleen caps. En als je veel aan settlement bouwen doet is perk nummer 6 waarbij je middelen kunt delen met andere settlements een zéér handig effect.

Ik startte zelf met CHA 1, omdat de nadruk in het begin vooral ligt op combat. Later kun je uiteraard nog altijd kiezen om een settlement te bouwen en is het creëren van je uiteindelijke look en feel makkelijker als je al een hele berg junk hebt verzameld in die tussentijd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik heb er ook maar een review aan gewaagd :)

productreview: Fallout 4, PC (Windows) review door Ircghost

[ Voor 34% gewijzigd door Ircghost op 19-11-2015 10:36 ]

Verwijderd

Ik heb het vermoeden dat Charisma, vooral alleen extra centjes oplevert en niet interessante gesprekken/informatie. Klopt dat een beetje?
Nee, dat klopt niet. Charisma levert wel degelijk nieuwe opties op die anders niet beschikbaar zijn of geen kans hebben.
Angeloonie schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:24:
Zo'n hoge Charisma inderdaad een beetje onnodig, zeker in het begin. Sowieso is er een Bobblehead die Charisma met 1 verhoogd, dus dan zou je al op 8 zitten. Dan kun je beter met 5 starten, zodat je met de Bobblehead 6 hebt (voor de Local Leader) en de punten in iets anders stoppen.
Ik zet juist altijd stevig in op charisma. Het is namelijk een stuk makkelijker als iedereen gewoon meewerkt.

• copywizard
  • Niet online
iemand die een vraag kan beantwoorden over de junk jet? ik heb er een liggen maar vroeg me af als je junk schiet kan je het dan weer oppakken of is de junk dan ook echt weg? (anders heb je infinity ammo)

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:42:
[...]

Nee, dat klopt niet. Charisma levert wel degelijk nieuwe opties op die anders niet beschikbaar zijn of geen kans hebben.

[...]

Ik zet juist altijd stevig in op charisma. Het is namelijk een stuk makkelijker als iedereen gewoon meewerkt.
Want met Charisma vallen Raiders, Gunners en Super Mutants niet aan? :P

Verwijderd

Angeloonie schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:46:
Want met Charisma vallen Raiders, Gunners en Super Mutants niet aan? :P
Volgens mij heb ik dat niet gezegd.

• v0dka
  • Laatst online: 16-07-2021
Hoe zien jullie perks eruit op Survival?

Ik ben (pas) level 18 en heb 3 punten in rifle damage, 2 in pistol damage, 2 in betere criticals, 2 in lone wanderer en 1 in gun nut. 2 of 3 in lockpicking. Meer punten in gun nut of science is de volgende stap.

Ik heb het idee dat punten in hacking niet heel noodzakelijk zijn, je kunt in plaats van een hack vaak een slot openen. Zo niet dan vind je wel een sleutel of password. Het aan / uitzetten van robots of lichten heeft me ook nog niet geholpen.

Op latere levels kun je misschien de luxe perks veroorloven zoals scrapper, maar nu is echt alles noodzakelijk voor combat. Maar ik weet dus niet precies hoe goed perks zijn zoals de meer ammo uit containers perk, ik koop me scheel aan .308 en fusion cells.
kuusj98 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:10:
Valt me wel op dat mensen die Fallout 3 leuk vinden, Fallout 4 over het algemeen ook leuk vinden. En mensen die Fallout NV leuk vinden niet zo veel aan Fallout 4 vinden. Dit heb ik nu echt al een aantal keer zien langskomen, dan zit er waarschijnlijk toch een fundamenteel verschil tussen Bethesda en de ontwikkelaar van NV.
Klopt en dat heb ik ook, vond Fallout NV niet interessant, Fallout 3 en TES Oblivion wel.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

copywizard schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:44:
iemand die een vraag kan beantwoorden over de junk jet? ik heb er een liggen maar vroeg me af als je junk schiet kan je het dan weer oppakken of is de junk dan ook echt weg? (anders heb je infinity ammo)
http://www.gamespot.com/v...eed-to-know/2300-6428186/
Ja dat kan.
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:48:
[...]

Volgens mij heb ik dat niet gezegd.
Niet letterlijk, maar:
[...]

Leuk als je Charisma hoog is, maar voor het grootste deel van de vijanden heeft het totaal geen zin :P

Zeg niet dat Charisma slecht is (ik wilde dat ik er meer in had gestopt), maar zeker in het begin is het veel minder interessant en kun je beter voor combat-stats gaan. Charisma kun je altijd later nog upgraden (dat ben ik nu aan het doen).
v0dka schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:50:

Op latere levels kun je misschien de luxe perks veroorloven zoals scrapper, maar nu is echt alles noodzakelijk voor combat. Maar ik weet dus niet precies hoe goed perks zijn zoals de meer ammo uit containers perk, ik koop me scheel aan .308 en fusion cells.
Juist niet, die kun je beter meteen nemen zodat je er langer profijt van hebt en dus ook geen ammoproblemen gaat krijgen.

[ Voor 18% gewijzigd door Angeloonie op 19-11-2015 10:51 ]

• Novarion
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 15:57
copywizard schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:44:
Try it out.
Ik heb er een keer een baseball in gedaan om dit zelfde te testen.
Kon 'm niet meer vinden, dus gok dat het weg is.

Hoezo heb je dit niet even geprobeerd? Als je niets wilt verliezen, even quick saven, proberen, load quick.
Zo heb ik al menig keer het eea even getest.
Tip: Bovenstaande is altijd leuk om even wat mini nukes te spammen. :D

[ Voor 5% gewijzigd door Novarion op 19-11-2015 10:52 ]

• GravGunner
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11-2023

GravGunner

Man's inhumanity to Man

[...]

[...]

Klopt, Charisma doet wel wat meer dan alleen More Caps vragen. Er zijn(zeker in de main quest line) meer dan genoeg skill challenges.

Daarentegen vindt ik persoonlijk dat ik wel wat meer van dat soort challenges erin hadden gemogen, al was het maar bij het repareren van apparaten(ben er 2 ofzo tegen gekomen, maar ook veeeel meer apparaten die een extra hadden mogen hebben), zeker voor een pop met 10 Int en de Repair Perk...(en alle science en crafting dingen)
spoiler:
Ik vondt dan ook de quests voor de schip met de robots echt ge-wel-dig leuk om te doen :D

===

Gisteren voor het eerst de grafische glitches tegen gekomen(Ultra Low graphics omdat dingen niet inladen) en daardoor 2x doodgegaan(Skybridges en gaten waar het er uit zag als vast dek...).
Erg irritant en nog niet eerder gehad(daarentegen, ik heb nu de settlements geunlocked, dus het zou zomaar daaraan kunnen liggen, oh well. F5-F9 verhelpt het)

target assimilated

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 12:44
Kun je de perks ook nog weer respeccen? heb behoorlijk veel in agility gestoken met de gedachte dan kan ik mooi sneaken (altijd fan van in Fallout & Oblivion games), maar kwam er dus pas laat achter dat je perks naar beneden al gewoon kan uitdelen had dus agility zelf al naar 10 geklickt voordat ik er achter kwam dat je dan perks naar beneden kan kiezen.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

SMD007 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:53:
Kun je de perks ook nog weer respeccen? heb behoorlijk veel in agility gestoken met de gedachte dan kan ik mooi sneaken (altijd van in Fallout & Oblivion games), maar kwam er dus pas laat achter dat je perks naar beneden al gewoon kan uitdelen had dus agility zelf al naar 10 geklickt voordat ik er achter kwam dat je dan perks naar beneden kan kiezen.
Nope, kan niet. Tenminste, nieuwe game maken, maar dat telt niet :+

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 14:46
Kun je de perks ook nog weer respeccen? heb behoorlijk veel in agility gestoken met de gedachte dan kan ik mooi sneaken (altijd van in Fallout & Oblivion games), maar kwam er dus pas laat achter dat je perks naar beneden al gewoon kan uitdelen had dus agility zelf al naar 10 geklickt voordat ik er achter kwam dat je dan perks naar beneden kan kiezen.
Nope

Verwijderd

Angeloonie schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:50:
Leuk als je Charisma hoog is, maar voor het grootste deel van de vijanden heeft het totaal geen zin :P

Zeg niet dat Charisma slecht is (ik wilde dat ik er meer in had gestopt), maar zeker in het begin is het veel minder interessant en kun je beter voor combat-stats gaan. Charisma kun je altijd later nog upgraden (dat ben ik nu aan het doen).
Ik speel het als een RPG, jij blijkbaar meer als een FPS ;) Het is toch wel fijn om met je gladde praatje iets voor elkaar te krijgen dat anders vrij vermoeiend kan zijn.

Hetzelfde geldt overigens voor lockpicking en hacking. Geen gezeur, gewoon overal bij kunnen.
Niet in-game, wel met de console. Voor zoiets nog wel het overwegen waard.

• Dutch2007
Grimmie187 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:29:
[...]

Kan me niet voorstellen dat er een instigating sniper rifle bestaat, ik ben er nog nooit een tegengekomen iig. Zou ook veel te OP zijn, met wat weapon mods zijn 0.50 cal snipers sowieso bijna altijd 1 shot kill :)
Heb er wel 1 op een missile launcher.... geüpgrade naar quad missile load (heb ik iets van 22 speed ) + targeting computer.... doet... best wat dmg :P :+

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:54:
[...]

Ik speel het als een RPG, jij blijkbaar meer als een FPS ;) Het is toch wel fijn om met je gladde praatje iets voor elkaar te krijgen dat anders vrij vermoeiend kan zijn.
Nogmaals: Charisma is leuk voor later. Met level 8 zou ik mij er totaal niet op focussen en dus in de start van de game er minder in zetten zodat je combat stats hoger zijn. Zodra je wat beter kunt overleven kun je alsnog Charisma gaan verhogen.
Hetzelfde geldt overigens voor lockpicking en hacking. Geen gezeur, gewoon overal bij kunnen.
Idd, dat waren ook zowat de eerste perks die ik upgrade :P
Achteraf is hacking niet zo enorm nuttig, de bots helpen niet enorm veel en voor kluizen heb je lockpicking al :P

[ Voor 7% gewijzigd door Angeloonie op 19-11-2015 10:57 ]

• v0dka
Juist niet, die kun je beter meteen nemen zodat je er langer profijt van hebt en dus ook geen ammoproblemen gaat krijgen.
ok logisch, maar aangezien caps nog weinig waarde hebben buiten het kopen van ammo, besteed ik de punten liever aan combat en upgrades. Vind je echt significant meer ammo met die perk?

• HeatWave

HeatWave

Dutch2007 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:55:
[...]

Heb er wel 1 op een missile launcher.... geüpgrade naar quad missile load (heb ik iets van 22 speed ) + targeting computer.... doet... best wat dmg :P :+
Idd, quad missile laucher, kom naar klein schattig deathclawtje O+.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

v0dka schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:56:
[...]

ok logisch, maar aangezien caps nog weinig waarde hebben buiten het kopen van ammo, besteed ik de punten liever aan combat en upgrades. Vind je echt significant meer ammo met die perk?
"significant meer" niet per sé, maar ik merk wel duidelijk verschil sinds ik die perk heb, van ammo telkens zien aflopen en bij moeten kopen naar eigenlijk altijd genoeg en zelfs flink oplopend. Denk dat je iets van 50% meer ammo vindt.

• copywizard
  • Niet online
[...]

http://www.gamespot.com/v...eed-to-know/2300-6428186/
Ja dat kan.

[...]

Niet letterlijk, maar:

[...]

[...]

top dankjewel

• HeatWave

HeatWave

Heb inmiddels idd ammo zat, 999+ van sommige zelfs, niets meer hoeven kopen oid, vind overal caps en ammo bij de vleet.

Junk gun is dan ook een beetje nutteloos, vond hem ook, maar hou mijn junk liever voor mods.

• Ircghost

Ircghost

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:54:
[...]

Wat wel weer een mooie toevoeging is, is dat je met een hele hoge charisma je een kans hebt om dieren, wasteland creatures en uiteindelijk zelfs mensen over te halen om niet op jouw te schieten als je jouw wapen op hen mikt.

Verwijderd

Angeloonie schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:56:
Nogmaals: Charisma is leuk voor later. Met level 8 zou ik mij er totaal niet op focussen en dus in de start van de game er minder in zetten zodat je combat stats hoger zijn. Zodra je wat beter kunt overleven kun je alsnog Charisma gaan verhogen.
Nogmaals, charisma is ook gelijk leuk. Als ik continu dood was gegaan zou ik het je echt wel vertellen :P

Ik heb geloof ik alles op 3 gezet, daarna een paar charisma en de rest intelligence om zo meer experience points te verdienen. In het begin loop je dan achter, maar dat haal je op termijn in.

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Charisma is awesome <3 Heb nu 12 Charisma. Het heeft 1x geholpen in combat :P Verder is het vooral handig in dialogen; extra caps & extra informatie.

spoiler:
Ik moest iemand ergens redden, een raiderbaas had een geweer tegen zijn hoofd? Anyway, hij stond daar met zijn bende. Je kon die hele bende intimideren en zeggen dat ze dood hoeven te gaan voor hun baas. Ipv dat ik een hele groep moest uitroeien, hoefde ik maar 1 NPC te vermoorden :Y)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• mfneed
  • Laatst online: 11-09 18:23
Zit te denken om van nieuwe te beginnen vanwege het perksysteem... waar ik zoals zoveel andere pas later wist dat je al eerder nieuwe perks kon kiezen... -_- andere kant, wel zonde van de tijd dan weer...

• v0dka
mfreriks schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:21:
Zit te denken om van nieuwe te beginnen vanwege het perksysteem... waar ik zoals zoveel andere pas later wist dat je al eerder nieuwe perks kon kiezen... -_- andere kant, wel zonde van de tijd dan weer...
Je bedoelt dat alles in SPECIAL zit nu? Veel perks zijn niet noodzakelijk terwijl SPECIAL eigenlijk altijd wel helpt. Als je nu gewoon begint met perks voor damage + upgrades / lockpicking dan moet het goed komen.

• HeatWave

HeatWave

En anders gewoon doorlevellen, er is geen cap toch? Veel van die herhalende missies doen en gewoon toch de perks pakken.

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Ik ben de laatste dagen m'n charisma aan het verhogen geweest voor local leader. Ik had voor m'n gevoel al m'n andere perks die ik wilde al maxed(armorer, gun nut, science, mr sandman, rifleman, stealth, hacker, lockpick en ninja). Dus sinds gister dan local leader rank 1. Oh man dit gaat leuk worden. Heb gister even snel wat "trade routes" aangezet. Eentje van Sanctuary naar red rocket(daar had ik de meeste mats) en dan nu vanuit red rocket naar de omliggende settlements.

M'n volgende stap is local leader rank 2, en cap collector rank 2 voor shops. Dan ga ik van de Drive in maar een proper settlement maken. Het plan is om in de "kleinere" settlements wat kleine shops te plaatsen en van Sanctuary een grote met veel shops. De diner word ook weer een grote settlement met shops. Daarna zie ik wel weer verder.

Wat het me wel heeft laten zien dat een 6 Charisma start een hele leuke playthrough kan worden door gewoon te focussen op je empire en het steeds verder uit te breiden, geld te verdienen, en weer uit te breiden.

Ik heb nog wel wat vraagtekens bij een settlement item. Je kan vanuit resources een soort van workbench plaatsen die "increases scrap" oid doet. Weet iemand wat dit doet precies? Kan je settlers op scrap duty zetten zodat ze allerlij scrap voor je gaan fixen en je dus minder metal/wood nodig hebt? Dit zou handig zijn, ik heb namelijk het gevoel dat ik heel veel metal en wood nodig ga hebben voor het bouwen van een heleboel muren :p

@chester: 12 Charisma? Begonnen met 10, dan de bobblehead voor +1 en dan items om naar 12 te krijgen? Of gewoon een zooi items om het naar 12 te krijgen? Ik kan met een jurk, een bril en een hoed +5 krijgen en dan zit ik ook op 11 Charisma. Maar dat is niet permanent. Volgens mij is 11 ook het max wat je permanent kan hebben, als je dus 10 in de special hebt en dan de bobblehead op pakt.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 18:41
Gisteren na het afronden van een quest het tofste moment tot nu toe meegemaakt (lvl 7).
Ik kwam een gebouw uit en toen liet de Brotherhood zich even zien ;) Indrukwekkend!

Een ding vond ik wel krom toen ik bij de Brotherhood aankwam...
spoiler:
Op dat vliegtuig van de Brotherhood zegt de kapitein 'nee sorry, jij krijgt nog geen power armor want je bent geen Knight. Maar doe je best en ooit...'. loop je direct naar de baas en die zegt vrijwel meteen 'en ik maak je gelijk Knight. Ga je power armor maar pakken' :F .

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
ye-roon schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:33:

Ik heb nog wel wat vraagtekens bij een settlement item. Je kan vanuit resources een soort van workbench plaatsen die "increases scrap" oid doet. Weet iemand wat dit doet precies? Kan je settlers op scrap duty zetten zodat ze allerlij scrap voor je gaan fixen en je dus minder metal/wood nodig hebt? Dit zou handig zijn, ik heb namelijk het gevoel dat ik heel veel metal en wood nodig ga hebben voor het bouwen van een heleboel muren :p
Vraag ik mij ook af. Ik heb al iemand aan het werk gezet op de workbench, maar wat het nou oplevert... :?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• mfneed
v0dka schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:29:
[...]

Je bedoelt dat alles in SPECIAL zit nu? Veel perks zijn niet noodzakelijk terwijl SPECIAL eigenlijk altijd wel helpt. Als je nu gewoon begint met perks voor damage + upgrades / lockpicking dan moet het goed komen.
dat bedoel ik inderdaad... heb nu 3 of 4 perks... gun nut op 2, sience op 1(of 2), en bottlecaps in luck.

perks komen er wel alleen nu allemaal een stuk later.. dat is wel jammer:) hoop toch dat er een mod komt voor de xbox dat je skills kan resetten... zal een heleboel frustraties voorkomen :+

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

v0dka schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:50:

Ik ben (pas) level 18 en heb 3 punten in rifle damage, 2 in pistol damage, 2 in betere criticals, 2 in lone wanderer en 1 in gun nut. 2 of 3 in lockpicking. Meer punten in gun nut of science is de volgende stap.

Ik heb het idee dat punten in hacking niet heel noodzakelijk zijn, je kunt in plaats van een hack vaak een slot openen. Zo niet dan vind je wel een sleutel of password. Het aan / uitzetten van robots of lichten heeft me ook nog niet geholpen.

[...]

Klopt en dat heb ik ook, vond Fallout NV niet interessant, Fallout 3 en TES Oblivion wel.
Het aanpassen van het gedrag van robots en ze dan loslaten kan zeker wel voordelig zijn, zeker als je survivalist ben. ik laat ze altijd rond lopen en ze knallen aardig wat bad guys af als je geluk heb. het scheelt jou ammo en je loopt minder gevaar als je achter zo'n robot aan loopt

• v0dka
mfreriks schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:38:
[...]

dat bedoel ik inderdaad... heb nu 3 of 4 perks... gun nut op 2, sience op 1(of 2), en bottlecaps in luck.

perks komen er wel alleen nu allemaal een stuk later.. dat is wel jammer:) hoop toch dat er een mod komt voor de xbox dat je skills kan resetten... zal een heleboel frustraties voorkomen :+
Ik denk dat je er niet slecht aan hebt gedaan, tenzij je nu vast zit omdat je een perk mist maar dan kom je later terug als je een level erbij hebt.
HeatWave schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:30:
En anders gewoon doorlevellen, er is geen cap toch? Veel van die herhalende missies doen en gewoon toch de perks pakken.

• m-unit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-07 15:58

m-unit

PSN: sjaak99 //

Kan ik mijn gevonden Magazines en Bobbleheads weer verkopen zonder de stats te verliezen?

PSN: sjaak99 //

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
m-unit schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:45:
Kan ik mijn gevonden Magazines en Bobbleheads weer verkopen zonder de stats te verliezen?
Ja.

• mfneed
v0dka schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:42:
[...]

Ik denk dat je er niet slecht aan hebt gedaan, tenzij je nu vast zit omdat je een perk mist maar dan kom je later terug als je een level erbij hebt.

[...]
Ja precies, zit nu niet echt vast... maar als ik het geweten had, had ik ook al lockpicking/hacking bijv. gehad... had ik een hoop meer kluisjes open kunnen gooien, wordt nu allemaal backtracken... :)

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
ye-roon schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:33:
@chester: 12 Charisma? Begonnen met 10, dan de bobblehead voor +1 en dan items om naar 12 te krijgen? Of gewoon een zooi items om het naar 12 te krijgen? Ik kan met een jurk, een bril en een hoed +5 krijgen en dan zit ik ook op 11 Charisma. Maar dat is niet permanent. Volgens mij is 11 ook het max wat je permanent kan hebben, als je dus 10 in de special hebt en dan de bobblehead op pakt.
Nee, niet met 10 begonnen. Ik ben ondertussen lvl 39, heb ook tijdens het levelen punten in Charisma gestopt (nu dus wel op 10). En verder, 1 bobblehead voor +1, en mijn zonnebril voor nog een +1. Mijn overige items zijn defensive.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Pagina: 1 ... 13 ... 53 Laatste

Let op:
Globaal spoiler beleid

-Details over de mainquest of grotere sidequest -> spoilertag
-Locatie van "one of a kind" wapens -> spoilertag
-Locatie van reguliere vijanden, wapens etc -> spoiler niet nodig.

Gebruik vooral je gezonde verstand!