A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!
Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800
Lage intelligence (1), dan krijg je ook veel minder XP. Ik heb zoveel mogelijk de main quests gedaan omdat ik benieuwd was naar het verhaal en de zoektocht. Dus dan gaat het wel hard, want uiteindelijk zijn er niet zoveel main quests.Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:46:
Hoelang heb je gespeeld om met lvl 22 het spel al uit te hebben als ik vragen mag? Het klinkt namelijk alsof de game zo ontzettend snel is uitgespeeld als je pas lvl 22 bent en dan al alle quests gedaan hebt
Verwijderd
Ah zo, dan is het begrijpelijk inderdaad.Ries schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:16:
[...]
Lage intelligence (1), dan krijg je ook veel minder XP. Ik heb zoveel mogelijk de main quests gedaan omdat ik benieuwd was naar het verhaal en de zoektocht. Dus dan gaat het wel hard, want uiteindelijk zijn er niet zoveel main quests.
Niemand die hier de vault dweller survival guide heeft van Fallout 4?
Ik heb het even nagezocht maar ik heb 85%68% van alle quests gedaan en 70% van alle locaties ontdekt in mijn eerste playthrough. Maargoed ik 'begrijp' het duidelijk niet...v0dka schreef op woensdag 18 november 2015 @ 12:28:
Ik snap niet dat je het nu al uitgespeeld kan hebben, even los van de vraag hoe je in een kleine week 40 uur in een spel kan steken. Als je het zo snel doorloopt dan begrijp je duidelijk niet dat het zomaar volgen van de main quest naar het einde volledig zonde is omdat je 80% van het spel mist.
Misschien een idee om iedereen op zijn eigen manier de game te laten spelen?

Ik heb zelfs de C.E.Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:23:
[...]
Ah zo, dan is het begrijpelijk inderdaad.
Niemand die hier de vault dweller survival guide heeft van Fallout 4?
I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.
Volgens mij helemaal niet juist.mister_S schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:37:
Krijg je een waarschuwing wanneer je door een bepaalde quest te accepteren een factie tegen je zal krijgen? Wordt de point of no return dus duidelijk weergegeven?
PSN & XBL: Denkoyugo
Jawel, dit gebeurt echter pas richting het einde. Je kunt heel lang gewoon quests voor alle facties blijven doen, vinden ze niet allemaal even leuk maar ze keren zich niet ineens tegen je.mister_S schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:37:
Krijg je een waarschuwing wanneer je door een bepaalde quest te accepteren een factie tegen je zal krijgen? Wordt de point of no return dus duidelijk weergegeven?
Was zelf ook geïnteresseerd naar die dweller guide; als ik dit lees is het leuk om erbij aan te schaffen.
Zijn er mensen die dat red rocket gas station gebruiken als onderdak, of is dat niet echt de intentie? Zie er niet veel van terug komen namelijk, wel de tip om de spullen daar te hergebruiken
Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black
Verwijderd
http://cdn.akamai.steamst..._English.pdf?t=1406646326
Dan weet je of het iets is of niet?
EDIT Deze is van fallout 2 oid. Excuses
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2015 14:14 ]
Heb die locatie ook volledig omgebouwd. Echter dwaal ik nu weer terug naar het eerste punt. Persoonlijk vind ik de locatie mooier en heeft meer mogelijkheden.nickko schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:40:
Leuk om te lezen dit topic. Ben zelf pas eigenaar van de pc variant sinds eergisteren. Nu een uurtje of 4 gespeeld en heb me tot nu toe al prima vermaakt. Een hoop goede tips in dit topic en fijn dat iedereen spoiler tags gebruikt waar nodig.
Was zelf ook geïnteresseerd naar die dweller guide; als ik dit lees is het leuk om erbij aan te schaffen.
Zijn er mensen die dat red rocket gas station gebruiken als onderdak, of is dat niet echt de intentie? Zie er niet veel van terug komen namelijk, wel de tip om de spullen daar te hergebruiken
Dat duurde gelukkig niet lang!

Telkens: "Ja, nu wordt het echt tijd om er heen te gaan...Hé wat is dat!

Heb ik 's avonds als ik denk: joh, ff die quest doen in een uurtje...Novarion schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:58:
Ik ben nog niet eens in Diamond City geweest..![]()
Telkens: "Ja, nu wordt het echt tijd om er heen te gaan...Hé wat is dat!"
Kom ik onderweg wel ergens in een vuurgevecht of een nieuwe gebouw wat ik van top tot teen wil hebben uitgekamt...Best lastig om Fallout 'even een uurtje tussendoor' te spelen
Ik gisteren voor het eerst, in de 13 uur die ik tot nu toe gespeeld heb stond Diamond City bovenaan om naar toe te gaanNovarion schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:58:
Ik ben nog niet eens in Diamond City geweest..![]()
Telkens: "Ja, nu wordt het echt tijd om er heen te gaan...Hé wat is dat!"
http://steamcommunity.com/id/teupje/
Thx! Zal eens een kijkje nemenVerwijderd schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:42:
Voor de survival guide:
Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black
Het is inderdaad erg klein. Je kan er een zeer mooie toren bouwen maar niet in de breedte uitbreiden.DeFries schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:43:
Heb die locatie ook volledig omgebouwd. Echter dwaal ik nu weer terug naar het eerste punt. Persoonlijk vind ik de locatie mooier en heeft meer mogelijkheden.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Worden mijn savegames niet aangetast door het gebruik van dergelijke mods?
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Ongetwijfeld de beste mod tot nu toe.
Nee, deze past in feite alleen de interface aan (dmv shockwaveflash objects). Compleet los van de 3D wereld. Over het algemeen werken mods in de Creation en Gamebryo engine zo dat wanneer een dergelijke armor mod wordt ge-uninstalleert dan worden alle "X" items in je savegame gedelete bij het laden en opnieuw saven.Techno Overlord schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:11:
[...]
Worden mijn savegames niet aangetast door het gebruik van dergelijke mods?
[ Voor 34% gewijzigd door Scy op 18-11-2015 14:14 ]
SubtitlesScy schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:11:
[...]
Ongetwijfeld de beste mod tot nu toe.Ik snap alleen niet hoe ze het voor elkaar hebben gekregen. Hebben ze nou elke uitgesproken zin uitgetypt of stonden al standaard als tekst in het systeem maar nooit geïmplementeerd? Bedankt voor het delen trouwens, die had ik nog niet op nexusmods gezien!
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ook ontbreekt er wat aan ammo van een aantal kalibers.
Waar ik me trouwens op heb stuk gebeten en een behoorlijke tijd ingame heb zitten ijsberen. Is het feit dat Concord op mijn map maar niet de status 'Cleared' krijgt, heel vervelend! Heeft er voor gezorgd dat ik startte met een special-ops zoekopdracht, maar weinig heb gevonden. Wel weer het eea aan loot in de sewers.
Het spel kan je soms goed plagen, dan wel afleiden.
Maar is het uiteindelijk wel gelukt?Novarion schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:13:
Waar ik me trouwens op heb stuk gebeten en een behoorlijke tijd ingame heb zitten ijsberen. Is het feit dat Concord op mijn map maar niet de status 'Cleared' krijgt, heel vervelend! Heeft er voor gezorgd dat ik startte met een special-ops zoekopdracht, maar weinig heb gevonden. Wel weer het eea aan loot in de sewers.
Het spel kan je soms goed plagen, dan wel afleiden.
Het ziet er naar uit dat je het spel vrij uitdagend hebt ingesteld, ik blaas op normal door alles heen maar wil daarentegen ook niet de difficulty opschroeven want ik haat "bullet-sponges".Novarion schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:13:
Ja, het wordt voor mij ook echt tijd. Wil mijn RadAway's nog even behouden. Maar ben al behoorlijk besmet, dus tijd voor een dokter, die gok ik wel te vinden is in Diamond City.
Ook ontbreekt er wat aan ammo van een aantal kalibers.
[...]
Ah logisch... bedankt
OK duidelijk. Vanavond maar eens proberen te installeren dan. Heb ooit met Fallout 3 avonden liggen klooien om de mods aan t lopen te krijgen, zonder gewenst resultaat.Scy schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:11:
[...]
Nee, deze past in feite alleen de interface aan (dmv shockwaveflash objects). Compleet los van de 3D wereld. Over het algemeen werken mods in de Creation en Gamebryo engine zo dat wanneer een dergelijke armor mod wordt ge-uninstalleert dan worden alle "X" items in je savegame gedelete bij het laden en opnieuw saven.

Ik ben nu nog opzoek naar een mod waarbij je wapens slijtage oplopen en gerepareerd kunnen worden wanneer je er twee of meer van dezelfde hebt. Zoals bij 3/NV dus.
Verder een mod waarbij ammo als gewicht meetelt zou ook welkom zijn. Net als een mod waarbij slapen, eten en drinken verplicht is. Een hardcore mode dus. Hardcore mode icm Survivalist is een epische combo!
[ Voor 12% gewijzigd door Techno Overlord op 18-11-2015 14:20 ]
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Nope, het museum ook niet.

Misschien kan het gewoon niet.
Verwijderd
Verwijderd
Is inderdaad van 2, maar super dat je iets gevonden hebt.Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:42:
Voor de survival guide:
EDIT Deze is van fallout 2 oid. Excuses
Enig idee of je deze voor 4 ook kunt vinden?
Verwijderd
Volgens mij is deze van Fallout 1. Fallout 2 begint namelijk in Arroyo, de screens in de guide zijn van Fallout 1.Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:20:
[...]
Is inderdaad van 2, maar super dat je iets gevonden hebt.
Enig idee of je deze voor 4 ook kunt vinden?
PSN: Lavidz
Toen ik over de Survival mode te horen kreeg werd ik heel enthousiast. Eenmaal achtergekomen dat het veelal gewoon weer uit 'Damage Taken / Damage Done' sliders bestaat die het spel helemaal niet dynamisch en leuk maakte.Techno Overlord schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:19:
[...]
OK duidelijk. Vanavond maar eens proberen te installeren dan. Heb ooit met Fallout 3 avonden liggen klooien om de mods aan t lopen te krijgen, zonder gewenst resultaat.![]()
![]()
Ik ben nu nog opzoek naar een mod waarbij je wapens slijtage oplopen en gerepareerd kunnen worden wanneer je er twee of meer van dezelfde hebt. Zoals bij 3/NV dus.
Verder een mod waarbij ammo als gewicht meetelt zou ook welkom zijn. Net als een mod waarbij slapen, eten en drinken verplicht is. Een hardcore mode dus. Hardcore mode icm Survivalist is een epische combo!
Over installeren van mods gesproken, er zijn volgens mij geen spellen die eenvoudiger - zonder gedoe - te modden is als de games van Bethesda. Vroeger modde ik zelf ook veel voor Stalker Clear Sky en daar crasht het spel al als er één karakter in een notepad-te-openen-bestand fout staat. En zoek maar uit welke dat was.
Ik was er zelf ook in geïnteresseerd, maar na het lezen van reviews ben ik niet meer overtuigd. Bijna iedereen is het er over eens dat het een mooi boek is (ook stevig en met glimmende pagina's), maar dat hij als guide veel te weinig informatie bevat.nickko schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:40:
Als je vragen hebt die je beantwoordt wilt hebben kan je beter Google gebruiken. Dan bedoel ik bijvoorbeeld vragen als 'Kan ik veilig dat huis in?' en 'Wat doet de perk van companion X?' en 'Hoe kom ik bij die quest?'; dat staat gewoonweg niet in de guide.
Het is meer een beperkt naslagwerk met informatie die al in de game zit. Wil je lezen wat alle perks doen, maar heb je geen zin om Fallout te starten? Dan staat er genoeg informatie in. Maar wil je weten welke perks je het beste kunt gebruiken voor een bepaalde speelstijl? Dan mag je googelen. Wil je weten welke vijanden er zijn? Dat wordt mooi beschreven. Wil je weten hoe je ze moet aanpakken? Dat wordt googelen. Mods? Vertellen ze je graag over. Hoe je ze moet gebruiken? Google. En zo gaat het maar door.
En ook als naslagwerk faalt het boek, want zelfs een index ontbreekt. Aangezien je afk geen ctrl+f hebt gaat dat je opbreken als je iets wilt weten over een bepaalde quest
De helft van het boek bestaat uit kaarten en een groot gedeelte van de rest bestaat uit screenshots. De rest is voornamelijk informatie die je in de game zelf al krijgt uit menu's of van NPC's.
Wil je tips, tricks, hacks of zelfs een walkthrough/guide? -> Google, Tweakers, YouTube, etc.
Wil je een mooi boek en de basics off-line na kunnen kijken? -> Vault Dweller's Survival Guide CE
Oh ja, die S.P.E.C.I.A.L.-litografen? De qc schijnt slecht te zijn, dus als je ze allemaal wilt moet je je er op voorbereiden dat je het boek 1 of meer keer moet terugsturen. En aangezien er op Bol bijvoorbeeld niet bij staat dat ze erbij horen moet je hopen dat Bol de verzendkosten op zich neemt en netjes meewerkt.
Edit: Even eindigen met een positieve noot: alle fans vinden het een prachtig naslagwerk van hoge kwaliteit dat ze graag in de boekenkast zetten of ergens showen, dus als fan die die €26 wel kan missen is hij onmisbaar
[ Voor 4% gewijzigd door Ample Energy op 18-11-2015 14:37 ]
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Dit geld eigenlijk ook wel voor iedere gameguide. De meeste info is toch wel op internet terug te vinden. Ik heb er in het verleden ook een paar gekocht, maar soms zijn ze al snel verouderd na een aantal patches, en dan blijft alleen nog een eventueel Lore gedeelte over dat interessant kan zijn.
Verwijderd
Ik dacht dat het voornamelijk ook aangaf waar alle loot te vinden is en een map met alles wat er te vinden is, dus quests, wapens enz enz?Ample Energy schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:31:
[...]
Ik was er zelf ook in geïnteresseerd, maar na het lezen van reviews ben ik niet meer overtuigd. Bijna iedereen is het er over eens dat het een mooi boek is (ook stevig en met glimmende pagina's), maar dat hij als guide veel te weinig informatie bevat.
Als je vragen hebt die je beantwoordt wilt hebben kan je beter Google gebruiken. Dan bedoel ik bijvoorbeeld vragen als 'Kan ik veilig dat huis in?' en 'Wat doet de perk van companion X?' en 'Hoe kom ik bij die quest?'; dat staat gewoonweg niet in de guide.
Het is meer een beperkt naslagwerk met informatie die al in de game zit. Wil je lezen wat alle perks doen, maar heb je geen zin om Fallout te starten? Dan staat er genoeg informatie in. Maar wil je weten welke perks je het beste kunt gebruiken voor een bepaalde speelstijl? Dan mag je googelen. Wil je weten welke vijanden er zijn? Dat wordt mooi beschreven. Wil je weten hoe je ze moet aanpakken? Dat wordt googelen. Mods? Vertellen ze je graag over. Hoe je ze moet gebruiken? Google. En zo gaat het maar door.
En ook als naslagwerk faalt het boek, want zelfs een index ontbreekt. Aangezien je afk geen ctrl+f hebt gaat dat je opbreken als je iets wilt weten over een bepaalde questOok zijn er geen tabs/touwtjes om snel heen en weer te kunnen bladeren.
De helft van het boek bestaat uit kaarten en een groot gedeelte van de rest bestaat uit screenshots. De rest is voornamelijk informatie die je in de game zelf al krijgt uit menu's of van NPC's.
Wil je tips, tricks, hacks of zelfs een walkthrough/guide? -> Google, Tweakers, YouTube, etc.
Wil je een mooi boek en de basics off-line na kunnen kijken? -> Vault Dweller's Survival Guide CE
Oh ja, die S.P.E.C.I.A.L.-litografen? De qc schijnt slecht te zijn, dus als je ze allemaal wilt moet je je er op voorbereiden dat je het boek 1 of meer keer moet terugsturen. En aangezien er op Bol bijvoorbeeld niet bij staat dat ze erbij horen moet je hopen dat Bol de verzendkosten op zich neemt en netjes meewerkt.

Heb wel het idee dat er in dit deel een stuk minder loot te vinden is. Maar misschien is dat alleen in het begin.
www.fallout4map.comVerwijderd schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:36:
[...]
Ik dacht dat het voornamelijk ook aangaf waar alle loot te vinden is en een map met alles wat er te vinden is, dus quests, wapens enz enz?
Tja, als ik lees dat dezelfde makers ook boeken voor Skyrim en Fallout 3 hebben gemaakt en dat die door dezelfde reviewers wel zéér positief worden beoordeeld ga ik er toch vanuit dat dit boek even te snel in elkaar is gedraaid.Remy!!!! schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:34:
[...]
Dit geld eigenlijk ook wel voor iedere gameguide. De meeste info is toch wel op internet terug te vinden. Ik heb er in het verleden ook een paar gekocht, maar soms zijn ze al snel verouderd na een aantal patches, en dan blijft alleen nog een eventueel Lore gedeelte over dat interessant kan zijn.
Dat mag ook wel met zo veel kaartenVerwijderd schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:36:
[...]
Ik dacht dat het voornamelijk ook aangaf waar alle loot te vinden is en een map met alles wat er te vinden is, dus quests, wapens enz enz?
Maar als je bijvoorbeeld een specifiek wapen zoekt moet je hier volgens mij een aantal kaarten af (want geen index), terwijl je die ook zou kunnen googelen en direct de goede kaart tevoorschijn krijgt.
Loot zal er wel op staan, maar wie die loot beschermt bijvoorbeeld weer niet.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Verwijderd
Thanks!
Hmmm.... nu ik die site gekregen heb van Heatwave besluit ik toch maar om die guide niet te kopen ;-)Ample Energy schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:41:
[...]
Dat mag ook wel met zo veel kaarten![]()
Maar als je bijvoorbeeld een specifiek wapen zoekt moet je hier volgens mij een aantal kaarten af (want geen index), terwijl je die ook zou kunnen googelen en direct de goede kaart tevoorschijn krijgt.
Loot zal er wel op staan, maar wie die loot beschermt bijvoorbeeld weer niet.
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2015 14:51 ]
Dat heb ik dus ook. Gisteren door het riool lopen banjeren een uur en volgens mij alles uitgeroeid wat ik kon vinden. Heb alleen de grote fabriek die mij op cleared staat de rest geeft hij het ook niet aan.Novarion schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:19:
[...]
Nope, het museum ook niet.![]()
Misschien kan het gewoon niet.
http://steamcommunity.com/id/teupje/
Haha, vind jij het ook zo jammer?Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:50:
[...]
Hmmm.... nu ik die site gekregen heb van Heatwave besluit ik toch maar om die guide niet te kopen ;-)

Verwijderd
Haha, heeft meer te maken dat ik het idee krijg dat het via die site van heatwave en googlen een stuk sneller gaat als de game pauzeren en dan te gaan bladeren door die guide om het te vinden. Om er dan ook nog minimaal 25 euro voor uit te geven gaat dan net ietsje te ver
Kijk, dat zijn de mods die we nodig hebben!
Werkt prima.
Dat is zo. Na het zien van heatwave zijn link kan er sowieso geen guide tegenop. Daar ga ik ook dankbaar gebruik van maken.Ample Energy schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:31:
[...]
Edit: Even eindigen met een positieve noot: alle fans vinden het een prachtig naslagwerk van hoge kwaliteit dat ze graag in de boekenkast zetten of ergens showen, dus als fan die die €26 wel kan missen is hij onmisbaar
Wellicht dus leuk voor in de kast
[ Voor 4% gewijzigd door nickko op 18-11-2015 15:15 ]
Haha ok... waar haal je dat percentage vandaan? Quests tellen? De ene missie is de andere niet qua lengte en sommige missies komen steeds terug, om maar eens wat te noemen. En hoe kwantificeer je de elementen die niet in een concrete quest zitten, zoals het vrije roamen, farmen van bepaalde enemies of het bouwen van settlements? Als jij 68% van de quests hebt gedaan, heb je niet 68% van Fallout 4 gezien. Dat is een hele andere orde van grootte. Of FO4 is een totale teleurstelling qua inhoud, vergeleken met de oude TES games of FO3.Grimmie187 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:24:
[...]
Ik heb het even nagezocht maar ik heb 85%68% van alle quests gedaan en 70% van alle locaties ontdekt in mijn eerste playthrough. Maargoed ik 'begrijp' het duidelijk niet...
Misschien een idee om iedereen op zijn eigen manier de game te laten spelen?
Volgens mij gaf hij het al zelf aan:v0dka schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:16:
[...]
Haha ok... waar haal je dat percentage vandaan? Quests tellen? De ene missie is de andere niet qua lengte en sommige missies komen steeds terug, om maar eens wat te noemen. En hoe kwantificeer je de elementen die niet in een concrete quest zitten, zoals het vrije roamen, farmen van bepaalde enemies of het bouwen van settlements? Als jij 68% van de quests hebt gedaan, heb je niet 68% van Fallout 4 gezien. Dat is een hele andere orde van grootte. Of FO4 is een totale teleurstelling qua inhoud, vergeleken met de oude TES games of FO3.
Laat een ieder op zijn eigen manier spelen
De manier van spelen interesseert me niet. Het gaat erom hoeveel inhoud FO4 nu eigenlijk heeft.TommyD_34 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:20:
[...]
Volgens mij gaf hij het al zelf aan:
Laat een ieder op zijn eigen manier spelen
Makkelijk in je pipboy terug te zien onder stats.. Ik zeg ook niet dat ik alles gezien heb, sterker nog ik gaf al aan dat ik nog 3 playthroughs ga doen om alle eindes mee te maken.v0dka schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:16:
[...]
Haha ok... waar haal je dat percentage vandaan? Quests tellen? De ene missie is de andere niet qua lengte en sommige missies komen steeds terug, om maar eens wat te noemen. En hoe kwantificeer je de elementen die niet in een concrete quest zitten, zoals het vrije roamen, farmen van bepaalde enemies of het bouwen van settlements? Als jij 68% van de quests hebt gedaan, heb je niet 68% van Fallout 4 gezien. Dat is een hele andere orde van grootte. Of FO4 is een totale teleurstelling qua inhoud, vergeleken met de oude TES games of FO3.
Ik heb in mijn eerste playthrough voor mijn gevoel heel veel gedaan en gezien, bewust zo min mogelijk over geslagen. Dan mag ik toch wel teleurgesteld zijn dat het nog geen 40 uur duurde?
Waarom ben ik mezelf trouwens aan het nuanceren

Je bent nu eerder Pacman dan een Fallout speler, zo enorm hap jeGrimmie187 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:23:
[...]
Makkelijk in je pipboy terug te zien onder stats.. Ik zeg ook niet dat ik alles gezien heb, sterker nog ik gaf al aan dat ik nog 3 playthroughs ga doen om alle eindes mee te maken.
Ik heb in mijn eerste playthrough voor mijn gevoel heel veel gedaan en gezien, bewust zo min mogelijk over geslagen. Dan mag ik toch wel teleurgesteld zijn dat het nog geen 40 uur duurde?
Waarom ben ik mezelf trouwens aan het nuancerenIn jouw originele post ontbrak daar iedere vorm van..
Ik weet niet waarom het maar 40 uur duurde, ik denk omdat je door de gescripte opdrachten knalt, hoogstens op normal? Dat hoop ik althans want oude TES / FO3 hielden je een paar honderd uur van de straat. Hier gaat dus iets mis, laten we hopen niet in de daadwerkelijke inhoud van FO4.Grimmie187 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:23:
[...]
Makkelijk in je pipboy terug te zien onder stats.. Ik zeg ook niet dat ik alles gezien heb, sterker nog ik gaf al aan dat ik nog 3 playthroughs ga doen om alle eindes mee te maken.
Ik heb in mijn eerste playthrough voor mij gevoel heel veel gedaan en gezien, bewust zo min mogelijk over geslagen. Dan mag ik toch wel teleurgesteld zijn dat het nog geen 40 uur duurde?
Waarom ben ik mezelf trouwens aan het nuancerenIn jouw originele post ontbrak daar iedere vorm van..
Maar goed, voor zover ik kan opmaken uit zijn posts gaat hij nog een 2-3x een playthrough doen. Lekker belangrijk allemaal.
Eerste playthrough op normal ja, nu hard en daarna door naar survival.v0dka schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:32:
[...]
Ik weet niet waarom het maar 40 uur duurde, ik denk omdat je door de gescripte opdrachten knalt, hoogstens op normal? Dat hoop ik althans want oude TES / FO3 hielden je een paar honderd uur van de straat. Hier gaat dus iets mis, laten we hopen niet in de daadwerkelijke inhoud van FO4.
Maar ik zou me geen zorgen maken om de totale inhoud van FO4
Snel google-en leert dat het ca. 400 uur is.. (geen idee hoe ze dat bepaald hebben)
Tsss....chill dude.v0dka schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:22:
[...]
De manier van spelen interesseert me niet. Het gaat erom hoeveel inhoud FO4 nu eigenlijk heeft.

[ Voor 27% gewijzigd door Tsurany op 18-11-2015 15:47 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
http://howlongtobeat.com/game.php?id=26729v0dka schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:22:
[...]
De manier van spelen interesseert me niet. Het gaat erom hoeveel inhoud FO4 nu eigenlijk heeft.
Als het echt zo simpel is....
Volgens mij gaat dat maar door ja, die missies waarbij je raiders/ghouls/ontvoeringen moet fixen.Piet_Piraat7 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:47:
Die eindeloos terugkerende missies zitten mij een beetje dwarsik ben zo iemand die alles compleet gedaan wil hebben, en hier zit dus geen eind aan
Ah tnx, was al op zoek naar zo'n linkje. Wou toch even vergelijken of ik nou zou snel was of nietDenko schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:48:
[...]
http://howlongtobeat.com/game.php?id=26729
Als het echt zo simpel is....
Nope, niet snel Median: 41h 25m. Sterker nog, je bent precies midden in de de bellcurveGrimmie187 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:50:
[...]
Ah tnx, was al op zoek naar zo'n linkje. Wou toch even vergelijken of ik nou zou snel was of niet
Inderdaad, die ontvoeringen: heb al 4 keer dezelfde vrouw gehad in sanctuary, ze mag wel eens wat beter op haar familie lettenHeatWave schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:49:
[...]
Volgens mij gaat dat maar door ja, die missies waarbij je raiders/ghouls/ontvoeringen moet fixen.
Apsie schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:57:
[...]
Inderdaad, die ontvoeringen: heb al 4 keer dezelfde vrouw gehad in sanctuary, ze mag wel eens wat beter op haar familie letten
1000 Deathclaws vs. 100 BoS
Verwijderd
Ik zit me rot te zoeken op die pip-boy app op de gsm maar kan het nergens vinden hoe ver je bent in de game?Grimmie187 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:23:
[...]
Makkelijk in je pipboy terug te zien onder stats..

Ik zie wel hoeveel quests ik heb gedaan maar ik zie nergens een percentage.
[ Voor 9% gewijzigd door jori040 op 18-11-2015 16:18 ]
Herkenbaar, ik wil het ook gewoon afgesloten hebben en dan weten dat ik alles gedaan heb daar en verder kan gaan. Jeukt dan bij mij altijd als het maar door blijft gaan en zo accepteer ik weer een missiePiet_Piraat7 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:47:
Die eindeloos terugkerende missies zitten mij een beetje dwarsik ben zo iemand die alles compleet gedaan wil hebben, en hier zit dus geen eind aan
I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.
Scrappen van:jori040 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:17:
Waar kan ik koper vinden ???
Light Bulb
Cooking Pot
Fuse
Bone Cutter
Telephone
Vacuum Tube
Shadeless Table Lamp
High-Powered Magnet
Broken Lamp
Broken Light Bulbs
In de 'bouwbench' selecteer iets dat koper nodig heeftjori040 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:17:
Waar kan ik koper vinden ???
Hit 'T' of wat het ook is.
Vanaf nu zal er bij loot dat je tegenkomt een vergrootglas staan als er koper inzit.
Wait whut, jouw spel is in het Nederlands?KS1987 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 17:00:
Ik heb het gevoel, dit is tevens volledig los van eventuele bragging rights, dat zelfs in Survivor, Fallout 4 heel gemakkelijk is. Met een focus op perceptie, charisma en lenigheid gaat het zelfs vanaf het begin bijzonder vlot. Voor bv. het eerste baas gevecht, was een handpistool voldoende. Bij de missies die daarop volgen (en het ontgrendelen van o.a. Sluipen, Ninja en Blitz) was er weinig nood aan geneesmiddelen of munitie. Komt naarmate het spel vordert, daar enige verandering aan?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
NL staat niet bij supported in elk gevalAngeloonie schreef op woensdag 18 november 2015 @ 17:02:
[...]
Wait whut, jouw spel is in het Nederlands?![]()
http://help.bethesda.net/...does-fallout-4-support%3FFallout 4 supports the following languages in voice and text:
In North America, Fallout 4 supports English and French voice and text.
In South America, Fallout 4 supports English voice and text, as well as BR-PT and Latin American Spanish text.
In the United Kingdom and Australia/New Zealand, Fallout 4 supports English voice and text only.
In most European territories, Fallout 4 supports English, French, Italian, German, and Spanish voice and text
In Russia and Poland, Fallout 4 supports English voice and text as well as Polish and Russian text.
In Asia, Fallout 4 supports English voice and text and English voice and Traditional Chinese text.
In Japan, Fallout 4 supports Japanese voice and text.
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Verwijderd
Ja, ik doe dat. Ik heb het heel erg simpel gehouden. Klein hutje op het dak, binnen wat werk- en woonruimtes en een uitkijkpunt. Meer heb ik niet nodig.nickko schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:40:
Ik werd een beetje gek van het gezanik van de andere dwellers
Heb een grote metalen hut van drie verdiepingen op het dak gezet en een houten omheining met twee turrets rond de voorkant. Vind het een mooie plek voor mijzelf, persoonlijke opslag van goederen en power armors. De andere settlements hebben vaak settlers of een heel open gebied.
Verwijderd
Ik heb volgens mij nu al onbewust ruzie gezocht met twee factionsHeatWave schreef op woensdag 18 november 2015 @ 12:43:
Ik probeer de factions zo lang mogelijk te vriend te houden, doe eerst 1 quest van de ene, dan 1 van de andere etc.
Tja, dit was in Fallout 3 en NV ook al zo hoor, en men stoort zich eerder aan het nieuwe systeem met 1 of 2 woordjes dan de volledige zinnen. Zelf heb ik ook liever volledige zinnen omdat het nu soms wel idioot onduidelijk is wat je character nu eigenlijk gaat zeggen (of beter gezegd: in welke aard).Remy!!!! schreef op woensdag 18 november 2015 @ 19:08:
Hmm ik zit nog erg te twijfelen of ik de hierboven genoemde dialogmod wel ga gebruiken. Want als je die mod gebruikt dan lees je alle tekst al voordat je CHAR het zegt. En dan zit je dus een beetje met dubbele tekst...
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Red Rocket Gas Station gebruik ik ook.Playa del C. schreef op woensdag 18 november 2015 @ 18:18:
Ik gebruik ook de Red Rocket Gas Station. Pas na 30 uur kwam ik erachter dat je de grote deur, voor het Power Armor station, met een knop naast de workbench dicht kan doen!
Heb een grote metalen hut van drie verdiepingen op het dak gezet en een houten omheining met twee turrets rond de voorkant. Vind het een mooie plek voor mijzelf, persoonlijke opslag van goederen en power armors. De andere settlements hebben vaak settlers of een heel open gebied.
Toffe locatie
https://dl.dropboxusercontent.com/u/38282964/ScreenShot1.png
Maar in 3 en NV werden de dialogen niet gesproken en nu wel. En die gesproken dialogen kan je wel skippen maar dat komt ook zo raar over.kuusj98 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 19:16:
[...]
Tja, dit was in Fallout 3 en NV ook al zo hoor, en men stoort zich eerder aan het nieuwe systeem met 1 of 2 woordjes dan de volledige zinnen. Zelf heb ik ook liever volledige zinnen omdat het nu soms wel idioot onduidelijk is wat je character nu eigenlijk gaat zeggen (of beter gezegd: in welke aard).
Verwijderd
Wat is daar mis mee?SideShow schreef op woensdag 18 november 2015 @ 19:31:
Iemand die ook soms voorheeft dat blood spatter textures bugged zijn? Of ligt het aan een mod van me?
https://dl.dropboxusercontent.com/u/38282964/ScreenShot1.png
Genoeg om je een paar weken zoet te houden.v0dka schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:22:
[...]
Toen ik voor het eerst Dragon Age Origins speelde was ik met ~30 uur klaar... De meer playthroughs ik deed de meer nieuwe dingen ik tegenkwam en langer het duurde... Mijn laatste pt staat op 165uur (DLCs/Expansion)....
Skyrim 205uur(Mods/DLC),
Witcher 3 was 172 uur de laatste keer... Damn wat heb ik genoten van dat spel! En ook hier was het verschil bijna 80 uur t.o.v. mijn eerste pt.
Om over Mass Effect nog maar te zwijgen, ik denk dat daar al snel bijna 300 uur in zit 1+2+3+DLC. (500+uur in ME3 MP).
Dragon Age Origins+DLC/Expansion was goed voor ~140 minder was Dragon Age 2, als je alles deed zat je misschien op 65 uur ofzo met DLC, DAI ~140 met 2 DLC.
Alle genoemde spellen heb ik zeker 3-4 keer doorgespeeld, alleen Dragon Age Origins+Expansion heb ik 7-8 keer gedaan Mass Effect 1 zal ook wel 7-8 PT's hebben.
Het is gewoon een kwestie van hoe speel je het, gewoon main story en laat de rest lekker zitten of zoek je de 'rand' van de wereld op en probeer je elke vierkante meter te exploren. En zoals in sommige spellen collectables verzamelen welke veel tijd vereisen (DAI - shards, Skyrim die keys/maskers etc)
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
ik word helemaal blij als ik in het spel een ventilator, telefoon of typwriter zie haha.
Verwijderd
Nou, nu je het zegt. Mij vielen vooral de kekke lichteffecten/specular op.SideShow schreef op woensdag 18 november 2015 @ 19:59:
Zie je dat nu echt niet?Texture is afgesneden
Verwijderd
De tijd heb je, het is de vraag hoe je die indeelt
En de andere titels zijn al wat ouder. Fallout 4 heb ik pas een uur of 4 gespeeld en echt alleen maar lopen exploren/zooi oppakken en heb nu pas het stuk bereikt met die armor op dat dak.
En over het algemeen (de afgelopen weken dus niet) ben ik om een uur of half 6 thuis en heb ik alle tijd voor mezelf. Dus zou ik theoretisch ~6 uur per avond kunnen spelen.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Pfff de tweede locatie die ik tegen kom meteen power armor en armor core.....
Vroeger was dat echt end game, beetje jammer...
Nu heb ik dus het probleem dat ik mijn armor niet kan aanpassen omdat ik mijn powerarmor nog aan heb....
Moet ik die dan perse aan zo'n grote kleerhanger hangen voordat ik andere armor aan kan ?
Behoorlijk stom dat ik die power armor niet gewoon kan omruilen voor lichtere armor / opbergen in de inventory.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Verwijderd
justifire schreef op woensdag 18 november 2015 @ 23:45:
Vroeger was dat echt end game, beetje jammer...
Je hebt door dat deze twee zaken, plus een hoop andere ervoor zorgen dat power armor in Fallout 4 geen end-game-verhaal is?Nu heb ik dus het probleem dat ik mijn armor niet kan aanpassen omdat ik mijn powerarmor nog aan heb....
Moet ik die dan perse aan zo'n grote kleerhanger hangen voordat ik andere armor aan kan ?
Behoorlijk stom dat ik die power armor niet gewoon kan omruilen voor lichtere armor / opbergen in de inventory.
Bovendien, power armor staat volledig los van de rest van je kleding. Het is een draagbaar voertuig, geen pak. Je kunt dus dragen wat je wilt onder je power armor. Opbergen kan dus ook niet, net zoals je geen tank in je zak kunt steken. Je kunt er alleen uit stappen.
Je noemt allerlei nadelen, maar die zijn juist onderdeel van de gameplay
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2015 00:05 ]
Maar hoe kom ik nu uit die power armor ?
Moet ik daar mee blijven zeulen tot ik een station tegen kom ?
Kan nl geen armor-parts aantrekken als ik powerarmor aan heb.
Blijft stom aangezien ze in de inventory wel aangegeven worden (zelfs als afzonderlijke onderdelen waarvan sommige kapot zijn), waarom kan ik deze niet los meedragen dan ?
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
op een gegeven moment zal je tegen een punt aan lopen waar je gewoon niet genoeg fusion cores kan vinden om continue in je power armor te zitten,
Eenmaal terug, godmode direct uit, alles sorteren in mijn kisten en tot de conclusie komen dat ik zeker honderd zo niet 200 wapens in één kist heb zitten. Al het goede spul maar eruit gevist, direct geupgrade en die wapens maar "KUUSJ-TEC" als prefix gegeven zodat ik die niet wegdoe of vergeet.
Mijn 1ste en voorlopig enige Power Armor is een T-60 model met alle onderdelen naar niveau D en met de Vault-Tec paint erop. Heb altijd wel zo'n 25 fusion cores. Helaas laatst 3 moeten inleveren bij Vault 81, maar wel weer 1tje teruggekregen van een quest in die vault. Over veel wapens geproken, ik heb nog een Power Armor kist met daarin een stuk of 30 random stukken armor die ik niet gebruik, allemaal laag level, T-45 en die raider rotzooi die ik niet wil. Wellicht toch maar eens verkopen als ik de trader perk beter heb. Op dit moment rond de 6000 caps, en dat is bijna alleen van looten.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Verwijderd
Je kunt de onderdelen wel los meedragen, maar niet als armor. Het frame kan je alleen dragen als het voertuig dat ik eerder omschreef.justifire schreef op donderdag 19 november 2015 @ 00:09:
Blijft stom aangezien ze in de inventory wel aangegeven worden (zelfs als afzonderlijke onderdelen waarvan sommige kapot zijn), waarom kan ik deze niet los meedragen dan ?
Geloof me, als je eenmaal doorhebt hoe het werkt zul je zien dat het systeem tien keer beter is dan voorheen. Power armor is nu echt iets bijzonders, in plaats van een overpowered fancy pakje.
Tsja, als je unlimited loot kunt meenemen heb je opeens erg veel materialen en caps. Zo is de uitdaging gelijk ook wel een stuk kleiner.kuusj98 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 00:26:
Zat na een paar uur looten dus aan de 1600 weight.
[...]
tot de conclusie komen dat ik zeker honderd zo niet 200 wapens in één kist heb zitten. Al het goede spul maar eruit gevist, direct geupgrade
[...]
Heb altijd wel zo'n 25 fusion cores.
[...]
Over veel wapens geproken, ik heb nog een Power Armor kist met daarin een stuk of 30 random stukken armor die ik niet gebruik, allemaal laag level, T-45 en die raider rotzooi die ik niet wil. Wellicht toch maar eens verkopen als ik de trader perk beter heb. Op dit moment rond de 6000 caps, en dat is bijna alleen van looten.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2015 00:50 ]

En ik met m'n Devastator en Overseer armor waar aardig wat upgrades in zitten:

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
En krijg het niet voor elkaar om screenshots te maken....

[ Voor 6% gewijzigd door DeFries op 19-11-2015 01:19 ]
Na wat lopen kloten met verschillende builds en een hoop lezen op internet iets gevonden wat ik leuk vind. Combinatie van stealth, long range en toch nog de mogelijkheid tot het degelijk modden van wapens. Al met al voor mij een leuke afwisseling en kan er nog aardig wat tijd in kwijt wanneer ik dat hierboven allemaal zie.
Globaal spoiler beleid
-Details over de mainquest of grotere sidequest -> spoilertag
-Locatie van "one of a kind" wapens -> spoilertag
-Locatie van reguliere vijanden, wapens etc -> spoiler niet nodig.
Gebruik vooral je gezonde verstand!