Als je het pakt staat er ; you have gotten bla bla .. now permantly. Dus als het goed is niet.Nickrsd schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 22:32:
[...]
Hoef je die bobbleheads en strips niet bij je hebben? Eenmaal gevonden is de perk actief..? Scheelt weer ruimte als je dat spul niet hoef mee te nemen..
Kan iemand mij vertellen hoe ik deze gap kan oplossen?

Wil dus een eigen houten huis bouwen, alleen krijg die gap niet dicht... Sluit wel aan op mijn trap maar niet op mijn muur, ook niet als ik eerst de muur bouw.

Wil dus een eigen houten huis bouwen, alleen krijg die gap niet dicht... Sluit wel aan op mijn trap maar niet op mijn muur, ook niet als ik eerst de muur bouw.
Er is een dak/plafond die je hier tussen kan doen.DeFries schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 22:42:
[afbeelding]
En je heb een dunne en een dikke vloer als ik het goed heb
Ik had zoiets toen ik de trap op de vloer had geplaatst, niet op de vloer, hoop dat je snapt wat ik bedoel.DeFries schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 22:42:
Je hebt ook een andere trap die gelijk aansluit op een vloer, veel beter dan de trap die je nu hebt gekozen.
Shikata ga nai.
Die Power Armor trouwens, de mijne is leeg en zonet ook 1 gevonden en ook leeg. Ik heb fusion cells in mijn inventory, of heb ik iets anders nodig om dat ding te starten haha.
Add me op Stadia: Gloogle
Moet je ze (fusion cores, niet fusion cells) wel via transfer menu in je armor stoppenPukson schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 23:04:
Die Power Armor trouwens, de mijne is leeg en zonet ook 1 gevonden en ook leeg. Ik heb fusion cells in mijn inventory, of heb ik iets anders nodig om dat ding te starten haha.
[ Voor 4% gewijzigd door Grimmie187 op 17-11-2015 23:09 ]
Thx. Fixed. Nu mijn derde etage nog afmaken om vervolgens hier en daar nog even wat aanpassingen te doen. Thxdustkiller schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 22:45:
[...]
Er is een dak/plafond die je hier tussen kan doen.
Ah, daar heb ik me dus vergist, gebeurt zoveel in het spel dat je het soms even niet meer weet. Ook de perks hoe kan je die het beste kiezen? Ga je ze lvl up doen of een andere perk unlocken
Add me op Stadia: Gloogle
Voor latere perks heb je een bepaalde hoeveelheid van de basis stat nodig dus dat merk je vanzelf. Ik zou in het begin zoveel mogelijk leuke perks kiezen totdat je ergens meer basis stat voor nodig hebt.Pukson schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 23:13:
Ah, daar heb ik me dus vergist, gebeurt zoveel in het spel dat je het soms even niet meer weet. Ook de perks hoe kan je die het beste kiezen? Ga je ze lvl up doen of een andere perk unlocken
Ik speel op 'survival' en heb sinds kort de perk waarmee je meer ammo vindt op 3 van de 4 niveaus. Dat werkt beter dan verwacht!
Het is voor mij lang geleden dat ik zo 'hooked' was aan een spel. Het spel is niet perfekt, maar een betere open world rpg is er ook niet.
Ik heb 35 uur gespeeld en speel rustig aan. Heb ondertussen heel veel leuke verrassingen gezien, ben erg onder de indruk van de details en de sfeer in de wereld. Nog 70+ uren te gaan voor de eerste playthrough. Daarna nog de dlc...
Heb metacritic zonet nog even gecheckt, maar die user reviews slaan ook bij dit spel weer helemaal nergens op. Vind het in het geval van dit spel bijna sneu voor de devs. Zo'n topspel maken en dan gemiddeld een onvoldoende krijgen door de vele verwende gamers in de huidige generatie.
Het is voor mij lang geleden dat ik zo 'hooked' was aan een spel. Het spel is niet perfekt, maar een betere open world rpg is er ook niet.
Ik heb 35 uur gespeeld en speel rustig aan. Heb ondertussen heel veel leuke verrassingen gezien, ben erg onder de indruk van de details en de sfeer in de wereld. Nog 70+ uren te gaan voor de eerste playthrough. Daarna nog de dlc...
Heb metacritic zonet nog even gecheckt, maar die user reviews slaan ook bij dit spel weer helemaal nergens op. Vind het in het geval van dit spel bijna sneu voor de devs. Zo'n topspel maken en dan gemiddeld een onvoldoende krijgen door de vele verwende gamers in de huidige generatie.
Iemand en idee tot hoever oude huizen trg opgeknapt worden ? ik zie nu dat de setlers de buiten muren maken ( er komt meer kleur en tegel). gaan ze uiteindelijk heel het huis oplappen ?
ze zijn er bij mij al 60 speel uren mee bezig maar zie nog steeds geen progressie, dus gok zo van niet.SmokingSig schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 23:42:
Iemand en idee tot hoever oude huizen trg opgeknapt worden ? ik zie nu dat de setlers de buiten muren maken ( er komt meer kleur en tegel). gaan ze uiteindelijk heel het huis oplappen ?
Volgens mij is dit gewoon een animatie maar gebeurd er verder niks. Het zou wel een stukje leuker zijn geweest als deze huizen naar verloop van tijd wel gewoon wat beter werden.mtotheh schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 23:53:
[...]
ze zijn er bij mij al 60 speel uren mee bezig maar zie nog steeds geen progressie, dus gok zo van niet.
Ik ben overigens 40 uur bezig, helaas beperkt school me in mijn speeltijd, wat wellicht ook wel weer goed is
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Je moet overigens niet een dak/plafond ertussen zetten, dit kost je alleen maar onnodige recourses en ruimte (je hebt een maximum capaciteit met bouwen). Er zijn twee verschillende shack floors. Een normale en een upper floor. De upper floor is 2x zo dik en is dus bedoeld om die gaten op te vullen. Gebruik dus de normale shack floor voor de begane grond en voor elke verdieping extra de upper shack floor.DeFries schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 23:13:
[...]
Thx. Fixed. Nu mijn derde etage nog afmaken om vervolgens hier en daar nog even wat aanpassingen te doen. Thx
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Ah, metacritic maakt niet veel uit als je spel op nr 3 van aantal spelers online op Steam komt..Playa del C. schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 23:38:
http://steamcharts.com/ (top records gedeelte)
Op dit moment spelen er nog altijd ongelooflijk veel mensen dus zo slecht / gemiddeld is dit spel wel niet. De mensen die het leuk vinden zijn nog aan het spelen ipv te reviewen
[ Voor 14% gewijzigd door SmokingCrop op 18-11-2015 01:38 ]
Weet iemand of ik die klassieke muziek kan veranderen in The Castle? Ik word daar gek van en het verziekt de sfeer helemaal... Continue hetzelfde deuntje...
Bedoel je de radio via je pipboy of radio's die je kan craften? Radio via pipboy kan je gewoon switchen of uitzetten. Radio die je kan craften, er zijn verschillende radio's die je kan maken. Verwijder dus de radio die je daar nu hebt en maak een nieuwe, je ziet bij de namen welke radio station het is.Verstekbakker schreef op woensdag 18 november 2015 @ 02:12:
Weet iemand of ik die klassieke muziek kan veranderen in The Castle? Ik word daar gek van en het verziekt de sfeer helemaal... Continue hetzelfde deuntje...
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
er zijn al 3x zoveel uur gespeeld als Skyrim, Als dat klopt is dat wel maf op 7 dagen.SmokingCrop schreef op woensdag 18 november 2015 @ 01:37:
[...]
Ah, metacritic maakt niet veel uit als je spel op nr 3 van aantal spelers online op Steam komt..![]()
http://steamcharts.com/ (top records gedeelte)
Op dit moment spelen er nog altijd ongelooflijk veel mensen dus zo slecht / gemiddeld is dit spel wel niet. De mensen die het leuk vinden zijn nog aan het spelen ipv te reviewen
Vet gedaan! Ik heb zelf alle gaten (provisorisch) dichtgemaakt en voor de deur aan de andere kant een funnel gemaakt. Als ze daar aanvallen staan ze in de rij om door drie niveaus aan turrets te worden neergemaaid.Tsurany schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:57:
Ik heb het kasteel maar even hersteld. Gaten in de muren gedicht en een fatsoenlijke entree neergezet.
Even een kleine impressie. Plaatjes zijn klikbaar.
Hoe heb je die grote gaten zo netjes opgevuld? Kun je dan gewoon een structure half in de grond zetten o.i.d.? En welke heb je daar gebruikt, lijkt wel of jij ook concrete hebt ipv alleen wood en metal?
Dat is vrij eenvoudig. Bij de vloeren sectie heb je een houten vloer met betonnen fundering. Die fundering is zo'n twee meter diep en die clipt gewoon door de grond heen en je kan de fundering ook half in een muur zetten. Enige wat je moet doen is even klooien bij het neerzetten omdat het soms niet helemaal soepel gaat. Bij het kleinere gat heb ik een enkele laag van drie stuks naast elkaar, bij het grotere gat zijn het twee lagen op elkaar die weer door elkaar heen clippen.NLxAROSA schreef op woensdag 18 november 2015 @ 07:42:
[...]
Vet gedaan! Ik heb zelf alle gaten (provisorisch) dichtgemaakt en voor de deur aan de andere kant een funnel gemaakt. Als ze daar aanvallen staan ze in de rij om door drie niveaus aan turrets te worden neergemaaid.![]()
Hoe heb je die grote gaten zo netjes opgevuld? Kun je dan gewoon een structure half in de grond zetten o.i.d.? En welke heb je daar gebruikt, lijkt wel of jij ook concrete hebt ipv alleen wood en metal?
Wat mij hielp was het middenstuk neerzetten en dan beide kanten op werken, dan snapt het vanzelf vast half door de grond heen. Even goed opletten dat je hem wel in de grond zet en hij er niet half boven zweeft, dat ziet er niet zo mooi uit.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Volgens mij moet je eerst met zo'n kind in dat klaslokaal praten. Daarna komen de quests vanzelf.kuusj98 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 22:19:
Iemand al naar Vault 81 geweest?
spoiler:Ik was persoonlijk echt zeer verbaast te zien dat dit nog een grotendeels intacte Vault is, die alleen open gaat als je 3 fusion cores geeft. Hier worden blijkbaar medische experimenten uitgevoerd, Vault is in redelijk goede staat maar iedereen zeurt dat het een kutleven is en iedereen moet de hele tijd overwerken. De Vault zou ver aan het einde van zijn latijn zijn.
Ik krijg alleen geen quests van die dokter, ik wil naar de secret Vault-81...
Toen ik starte heb ik na mijn hond te ontmoeten aan red rocket station eerst naar links geweest op de map (richting raider cabin) en ergens tussenin een lijk gevonden die een dokter brief ofzo bij hem droeg. En sindsdien staat vault 81 aangeduid op mijn mapkuusj98 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 22:19:
spoiler:Ik was persoonlijk echt zeer verbaast te zien dat dit nog een grotendeels intacte Vault is, die alleen open gaat als je 3 fusion cores geeft. Hier worden blijkbaar medische experimenten uitgevoerd, Vault is in redelijk goede staat maar iedereen zeurt dat het een kutleven is en iedereen moet de hele tijd overwerken. De Vault zou ver aan het einde van zijn latijn zijn.
Eindelijk aan het spelen met een deftig wapen. Een modded hunter rifle met verbeterde accuracy en scope. (Kan nog niet deftig modden omdak maar gun nut lvl1 ben)
Toch 1 hit kills op ghouls, raiders. 5 hit kills op minelurks. Met .308 ammo.
Ook een sniper gevonden, maar 40% hit kans op een raider zijn body terwijl ik niet zo ver stond. Komop eh! -.-
Toch 1 hit kills op ghouls, raiders. 5 hit kills op minelurks. Met .308 ammo.
Ook een sniper gevonden, maar 40% hit kans op een raider zijn body terwijl ik niet zo ver stond. Komop eh! -.-
Oke op level 26 kom ik er een keer achter dat je in Bouw Modus dus ook hele huizen/afval kan scrappen, wat kei veel resources oplevert. Ik wist dit niet
dus ik dacht al 'hoe ga ik óóit genoeg hout en ijzer hebben om een hek neer te zetten?!'.
Moet wel zeggen dat je alsnog wel een enorm hek moet plaatsen als je bijvoorbeeld Sanctuary helemaal wil afschermen!
Moet wel zeggen dat je alsnog wel een enorm hek moet plaatsen als je bijvoorbeeld Sanctuary helemaal wil afschermen!
Thx voor de tip. Inmiddels mijn gebouw dus wel volledig voorzien van een dak en daarbovenop weer een vloerASNNetworks schreef op woensdag 18 november 2015 @ 01:21:
[...]
Je moet overigens niet een dak/plafond ertussen zetten, dit kost je alleen maar onnodige recourses en ruimte (je hebt een maximum capaciteit met bouwen). Er zijn twee verschillende shack floors. Een normale en een upper floor. De upper floor is 2x zo dik en is dus bedoeld om die gaten op te vullen. Gebruik dus de normale shack floor voor de begane grond en voor elke verdieping extra de upper shack floor.
Gebouw lijkt nu wat saai doordat het maar een vierkant hok is... Nog niet echt fantasie er in... Erg lastig om een netjes gebouw neer te zetten.
Ik ben druk bezog met het scrappen van sanctuary. Scrap nu in principe alles waar alleen 'scrap' bij staat en laat het materiaal dat je kan verplaatsen. Kan iemand voor mij bevestigen dat de eerste categorie geel omlijnd is, en de tweede groen (zie dat verschil niet)?
Maar bij koelkasten, fornuizen, wasmachines en gootstenen staat ook alleen maar scrap. Zijn die nog ergens nuttig voor? Of maak je die opnieuw? to scrap or not to scrap?
Maar bij koelkasten, fornuizen, wasmachines en gootstenen staat ook alleen maar scrap. Zijn die nog ergens nuttig voor? Of maak je die opnieuw? to scrap or not to scrap?
[ Voor 18% gewijzigd door Pepper92 op 18-11-2015 08:17 ]
Geel is gewoon troep. Omgevallen bomen, ingezakte huizen. Groen kun je in principe ook gewoon verplaatsen en ergens neer zetten, zoals hele bedden of tafels. Of scrappen. Mag allemaal.Pepper92 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 08:16:
Ik ben druk bezog met het scrappen van sanctuary. Scrap nu in principe alles waar alleen 'scrap' bij staat en laat het materiaal dat je kan verplaatsen. Kan iemand voor mij bevestigen dat de eerste categorie geel omlijnd is, en de tweede groen (zie dat verschil niet)?
Maar, to scrap or not to scrap?
Snelle reactie, nu heb je mn edit gemistPiet_Piraat7 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 08:17:
[...]
Geel is gewoon troep. Omgevallen bomen, ingezakte huizen. Groen kun je in principe ook gewoon verplaatsen en ergens neer zetten, zoals hele bedden of tafels. Of scrappen. Mag allemaal.
Moet je meer naar de grond kijken. Vaak wil dat nog wel eens helpen. Heb dit ook meerdere keren gehad.oxford bastard schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 20:57:
Kan iemand mij helpen? Ik wil food planten maar als ik dat wil doen blijft het hangen in de lucht waardoor ik het niet kan planten. Is dit weer een van de zoveel bugs? Iemand hetzelfde probleem?
Ik heb gisteren avond de nieuwe amd beta drivers geprobeerd.
Ik merk een kleine preformance increase en heb het gevoel dat ik iets minder frame drops heb.
Download : http://support.amd.com/en...atalyst-windows-beta.aspx
Ik merk een kleine preformance increase en heb het gevoel dat ik iets minder frame drops heb.
Download : http://support.amd.com/en...atalyst-windows-beta.aspx
[ Voor 0% gewijzigd door Sporedd op 18-11-2015 10:22 . Reden: typo ]
Don't trust an atom, they make up everything.
kuusj98 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 22:19:
spoiler:
Je moet eerst de rondleiding doen, daarna naar de klas gaan en Ashes terugvinden, als je dan nogmaals de Vault in komt krijg je de quest
====
Voor de Castle is er een makkelijkere optie. Je kan gegroepeerd stukken oppakken door de Build-knop ingedrukt te houden(pakt alle vastgeplakte stukken mee(met wat tussenruimte, dus zorg dat het los staat!)
Je kan dan een modulair stuk maken en erin 'plakken.
Was op Reddit een gave tutorial voor, ik ga hem even zoeken
Edit: Deze dus
target assimilated
Oeh dat wist ik niet, dat zou zo veel geklooi schelen als ik dat eerder wistGravGunner schreef op woensdag 18 november 2015 @ 08:31:
Voor de Castle is er een makkelijkere optie. Je kan gegroepeerd stukken oppakken door de Build-knop ingedrukt te houden(pakt alle vastgeplakte stukken mee(met wat tussenruimte, dus zorg dat het los staat!)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Wist ik ook pas sinds gisteren 
Heeft me wel HEEL veel gezuer gisteravond gescheeld('even' Sanctuary in een fort veranderd(gebruik een 'mod' setting waarmee je heel veel bouwvrijheid krijgt(ten koste van stabiliteit, maar nog niets van gemerkt))
Heeft me wel HEEL veel gezuer gisteravond gescheeld('even' Sanctuary in een fort veranderd(gebruik een 'mod' setting waarmee je heel veel bouwvrijheid krijgt(ten koste van stabiliteit, maar nog niets van gemerkt))
target assimilated
Gister denk ik wel in alle rust een uurtje of 1-2u bezig geweest in het hospital bij police station in de buurt
Lekker stealth! met als toetje een deathclaw ^^ mijn eerste na die wat je te zien krijgt na de 1ste story missie ofzo? zat gelukkig op een veilig plekje om hem te slayen... Dogmeat had het wel zwaar te verduren gelijkvloers met de deathclaw xD
Als elk pakhuis/fabriek/station zo is... ben ik nog heeel lang bezig
Zag ook een ingang na de metro/trein? durfde daar nog niet in xD
Vind de zombi's of hoe je die ook mag noemen heel veel weg hebben van die gasten uit de film "I am Legend" enige anders is dat ze in fallout ook overdag in de zon wanderen xD
Als elk pakhuis/fabriek/station zo is... ben ik nog heeel lang bezig
Zag ook een ingang na de metro/trein? durfde daar nog niet in xD
Vind de zombi's of hoe je die ook mag noemen heel veel weg hebben van die gasten uit de film "I am Legend" enige anders is dat ze in fallout ook overdag in de zon wanderen xD
Dat is super handig om te weten. Heb daar nog helemaal niets gedaan, kan ik dit gelijk toepassen.GravGunner schreef op woensdag 18 november 2015 @ 08:31:
[...]
Gisteren is mijn Red Rocket station voor het eerst aangevallen door super mutants. Defences etc werkte perfect. Vond het alleen wel jammer dat er ineens een supermutant binnen mijn muren spawnde.
Dat is wel raar, want normaal spawnen ze buiten de cirkel dat je kan bouwen.DeFries schreef op woensdag 18 november 2015 @ 08:41:
[...]
Dat is super handig om te weten. Heb daar nog helemaal niets gedaan, kan ik dit gelijk toepassen.
Gisteren is mijn Red Rocket station voor het eerst aangevallen door super mutants. Defences etc werkte perfect. Vond het alleen wel jammer dat er ineens een supermutant binnen mijn muren spawnde.
Ik ben ze op zo'n Defend missie ook wel eens tegengekomen binnen in de cirkel(zouden ze niet snel kunnen komen, met alle turrets die er omheen stonden.Scy schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:04:
[...]
Dat is wel raar, want normaal spawnen ze buiten de cirkel dat je kan bouwen.
Dus het kan wel, heeft er in elk geval voor gezorgd dat ik altijd 1 of meer turrets binnen in mijn settlement verstop, voor het geval dat.
target assimilated
Ik wacht op de mod dat je je eigen muziek als radio station kan hebben ingame
Ik kan al een aantal nummers van diamond radio meezingen namelijk na nog geen 20 uur in het spel
Normaal kan ik niet zo goed tegen spellen waarin je het eigen pad kan bepalen (tikkie OCD) maar in Fallout werkt dat verbazingwekkend goed voor mij. Klopt het dat je alle quests op elk level zou moeten kunnen doen, of is het een kwestie van later terugkomen als de enemies te moeilijk zijn?
Dat bouwen krijg ik amper voor elkaar. Ik was begonnen met een muur te bouwen, en toen ik er een plafond op wou bouwen, krijg ik die enkel geplaatst aan de buitenkant
Heb het hele ding maar terug afgebroken...
Zijn er voordelen/nadelen aan het niet onderhouden van je settlements? Ik heb er nog niet echt tijd in gestoken, maar hoor er voorlopig nog niks van...

Zijn er voordelen/nadelen aan het niet onderhouden van je settlements? Ik heb er nog niet echt tijd in gestoken, maar hoor er voorlopig nog niks van...
Gisteren begonnen met INT en CHR build, met restant in STR. Man, wat een verschil 
In mijn originele game speel ik met hoge perception, agility en luck. Vijanden zie ik al van veraf op mijn radar en ik kan met een pistool iemand van 100 meter door zijn hoofd schieten. Met een sniper knal ik iedereen van een paar honderd meter in één keer neer en ik heb meer dan 100 stimpacks in mijn inventory.
En dan nu, met 1 AGI en 1 PER zie ik vijanden niet meer op de radar, schiet mijn pistool alle kanten op en heb ik nauwelijks AP om in VATS iemand neer te schieten. Daarnaast zijn de percentages in VATS super laag. Ook probeer ik veel melee te doen, maar dat gaat natuurlijk ook niet super met lage END en middelmatige STR. Het is nog even uitzoeken welke wapens in dit geval het beste zijn.
Ik kan nu in ieder geval wel de leuke perks kiezen voor settlements, kan veel modden en ik level enorm snel door hoge INT. Op mijn eerste character ben ik level 22 en heb ik het spel uit (1 INT). Nu ben ik nèt 3 uurtjes bezig en al level 10, zonder echt quests te doen en ik ben net in Diamond City aangekomen.
Wel leuk, je merkt wel dat er veel random in het spel is. Tijdens deze tweede game word ik naar hele andere locaties gestuurd dan in de eerste. De minutemen lijken random settlements aan te wijzen om te bevrijden, en de settlers die er om hulp vragen sturen mij ook random naar verschillende locaties. Ook huisjes waar ik normaal vijanden tegen kwam, zitten nu dronkenlappen te chillen, en andersom. Locaties waar ik voorheen twee kleine molratten tegen kwam, zit nu opeens een legendary zwarte beer.
Op die manier wordt het wel leuk om de game een tweede keer te spelen, want je wordt totaal verschillende kanten opgestuurd. En ik haal nu elke speech check gemakkelijk
In mijn originele game speel ik met hoge perception, agility en luck. Vijanden zie ik al van veraf op mijn radar en ik kan met een pistool iemand van 100 meter door zijn hoofd schieten. Met een sniper knal ik iedereen van een paar honderd meter in één keer neer en ik heb meer dan 100 stimpacks in mijn inventory.
En dan nu, met 1 AGI en 1 PER zie ik vijanden niet meer op de radar, schiet mijn pistool alle kanten op en heb ik nauwelijks AP om in VATS iemand neer te schieten. Daarnaast zijn de percentages in VATS super laag. Ook probeer ik veel melee te doen, maar dat gaat natuurlijk ook niet super met lage END en middelmatige STR. Het is nog even uitzoeken welke wapens in dit geval het beste zijn.
Ik kan nu in ieder geval wel de leuke perks kiezen voor settlements, kan veel modden en ik level enorm snel door hoge INT. Op mijn eerste character ben ik level 22 en heb ik het spel uit (1 INT). Nu ben ik nèt 3 uurtjes bezig en al level 10, zonder echt quests te doen en ik ben net in Diamond City aangekomen.
Wel leuk, je merkt wel dat er veel random in het spel is. Tijdens deze tweede game word ik naar hele andere locaties gestuurd dan in de eerste. De minutemen lijken random settlements aan te wijzen om te bevrijden, en de settlers die er om hulp vragen sturen mij ook random naar verschillende locaties. Ook huisjes waar ik normaal vijanden tegen kwam, zitten nu dronkenlappen te chillen, en andersom. Locaties waar ik voorheen twee kleine molratten tegen kwam, zit nu opeens een legendary zwarte beer.
Op die manier wordt het wel leuk om de game een tweede keer te spelen, want je wordt totaal verschillende kanten opgestuurd. En ik haal nu elke speech check gemakkelijk
Ik weet eigenlijk niet welke radio. Ik hoor de hele tijd klassieke muziek en daar tussendoor een mededeling van de Minutemen dat alles in orde is... Moet ik dan die hele toren afbreken?ASNNetworks schreef op woensdag 18 november 2015 @ 05:54:
[...]
Bedoel je de radio via je pipboy of radio's die je kan craften? Radio via pipboy kan je gewoon switchen of uitzetten. Radio die je kan craften, er zijn verschillende radio's die je kan maken. Verwijder dus de radio die je daar nu hebt en maak een nieuwe, je ziet bij de namen welke radio station het is.
Ik heb nu in totaal 9 power armor frames 
Waarvan er nu 2 gestolen zijn. Elke keer als ik in die gestolen suit wil, staat er opnieuw dat ik m moet stelen, hij is niet echt van mij. Kan dit gefixt worden?
Waarvan er nu 2 gestolen zijn. Elke keer als ik in die gestolen suit wil, staat er opnieuw dat ik m moet stelen, hij is niet echt van mij. Kan dit gefixt worden?
spoiler:
De gejatte powerarmors komen van de BoS 
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Nexus Mod Manager ondersteunt nu ook Fallout 4.
Mod Organizer nog niet (helaas, vind MO fijner dan NMM), maar dat is een kwestie van tijd.
Mod Organizer nog niet (helaas, vind MO fijner dan NMM), maar dat is een kwestie van tijd.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik zie degelijk progressie. Zelf nog geen 15 uur insteken. 10 settlers en 70 % happy.mtotheh schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 23:53:
[...]
ze zijn er bij mij al 60 speel uren mee bezig maar zie nog steeds geen progressie, dus gok zo van niet.
Animatie is het niet. Ik heb er speciaal op gekeken. het huis waar al de werkbanken instaan is nu aan de buitenkant bijna helemaal oranje. Al de tegels zijn bijna vervangen. Waar er in het begin miss maar 10 % tegels waren. Ook de andere (blauwe) huizen worden opgefrist. Het gebeurt wel langzaam.kuusj98 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 00:22:
[...]
Volgens mij is dit gewoon een animatie maar gebeurd er verder niks. Het zou wel een stukje leuker zijn geweest als deze huizen naar verloop van tijd wel gewoon wat beter werden.
Ik ben overigens 40 uur bezig, helaas beperkt school me in mijn speeltijd, wat wellicht ook wel weer goed is
[ Voor 3% gewijzigd door SmokingSig op 18-11-2015 09:59 ]
Vanmorgen kwam toen ik totaal wat anders aan het doen was ineens een groep raiders aangewandeld met 1 gastje in Vault-suit aan erbij (gijzelaar). Toen ik de raiders afmaakte kreeg ik "Investigate Vault 81". Nog niet gedaan overigenskuusj98 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 22:19:
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Fordox schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:50:
Ik heb nu in totaal 9 power armor frames
spoiler:De gejatte powerarmors komen van de BoS
spoiler:
Als je niet vies bent om de console te gebruiken(er vanuit gaande dat je op de PC speelt
) Dan is daar een command voor(dacht zo dat het setownership was, maar google even
======
Wat ik vermoed is dat je settlers 'vrij' moet hebben(dus niets toegewezen) om Sanctuary op te knappen, hiervan schiet je hapiness ook de lucht in trouwens(dat, en bouw wat chill hoekjes! een tv met wat banken en een bar werkt als een malle)
target assimilated
Ik heb een paar dagen geleden een soort van Legendary vuist gevonden (zit momenteel op het werk dus kan het niet checken, maar het is eigenlijk gewoon een vuist van beton) en gisteravond dacht ik 'm even te equipen (ging zo snel door al m'n ammo heen; ze doen ZO weinig damage) maar dat ding doet me toch pijn. Plus, met elke hit doet ie increased damage. De health vliegt er vanaf (bij de enemies dan ;p). Prachtig!
Enige nadeel is dat je eerst close range moet zien te komen dan, maar verder... top!
Enige nadeel is dat je eerst close range moet zien te komen dan, maar verder... top!
Bedoel dat je enemies niet op de radar ziet zodra je in combat bent? Want ondanks mijn 6 perception zie ik geen 1 vijand op de radar totdat ik met ze in combat ben. Het is helaas niet meer zo als in FO3 en NV dat je denkt: red on the map, red on the map!Ries schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:43:
Gisteren begonnen met INT en CHR build, met restant in STR. Man, wat een verschil
[..]
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Is er een specifieke reden dat je kiest voor MO dan voor NMM? Ik heb altijd NMM zonder problemen gebruikt.anandus schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:50:
Nexus Mod Manager ondersteunt nu ook Fallout 4.
Idd, dat vind ik wel jammer, zelfs met 11 perception heb je nog niets.ye-roon schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:09:
[...]
Bedoel dat je enemies niet op de radar ziet zodra je in combat bent? Want ondanks mijn 6 perception zie ik geen 1 vijand op de radar totdat ik met ze in combat ben. Het is helaas niet meer zo als in FO3 en NV dat je denkt: red on the map, red on the map!
Gelukkig wel nu een mod op mijn sniper waarmee ik vijanden kan taggen zodat je ze permanent ziet (op kompas en ook gewoon in het landschap). Dat werkt wel fijn, eerst even iedereen taggen en dan weet je waar ze continu zijn
Ik snap nog steeds niet hoe ik settlers kan toewijzen aan jobs.
Ik heb The Castle bevrijd en die artillerie gebouwd, maar ik moet iemand toewijzen voordat ik de quest complete. Ik zie echter geen optie hoe ik dit moet doen.
- Ik zit in de "bouw-modus".
- Als ik naast de artillerie sta dan zie ik geen optie "assign settler" oid.
- Als ik een willekeurige settler benader worden ze groen omlijnd maar zie ik verder geen opties. Er zit zo'n gastje bij de radio maar ik kan er niets mee.
Mis ik een perk?
[ Voor 40% gewijzigd door Angeloonie op 18-11-2015 10:15 ]
Ik moet zeggen dat ik zelf heel erg moet wennen aan het bouwen (als je van Fallout 3 en NV komt).ETzPliskin schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:43:
Dat bouwen krijg ik amper voor elkaar. Ik was begonnen met een muur te bouwen, en toen ik er een plafond op wou bouwen, krijg ik die enkel geplaatst aan de buitenkantHeb het hele ding maar terug afgebroken...
Het opwaarderen van je wapens en je armor enz vind ik wel geweldig maar het bouwen van settlements daar moet ik nog wat meer tijd in stoppen (ben er al geen fan van in Minecraft en Sims, dus hoop dat het voor FO4 nog komt).
Speel het ook nog maar sinds kort (lvl3) en speel het vooral op de 'oude' manier.
Volgens mij praatte ik eerst met die Settler en dan command. Liep iig tegen hetzelfde probleem aan.Angeloonie schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:13:
[...]
Zodra een vijand iets hoort, of denkt te horen, krijg ik hem op de map te zien. Ook als ik iemand neerschiet krijg ik direct de andere vijanden op mijn rader te zien terwijl ze naar mij zoeken.ye-roon schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:09:
[...]
Bedoel dat je enemies niet op de radar ziet zodra je in combat bent? Want ondanks mijn 6 perception zie ik geen 1 vijand op de radar totdat ik met ze in combat ben. Het is helaas niet meer zo als in FO3 en NV dat je denkt: red on the map, red on the map!
Er is er inderdaad volgens mij maar een die je kan commanderen (Met E) en daarna naar de artillerie voor de "Assign" (Wederom E)Piet_Piraat7 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:18:
[...]
Volgens mij praatte ik eerst met die Settler en dan command. Liep iig tegen hetzelfde probleem aan.
De rest van de piepeltjes zijn al bezet
Wel een belangrijke tip: zorgt dat je ff controleert welke granaten je hebt ge-equipped. Ik had nog die smoke granaten en gooide er perongeluk met eentje, die zorgde toch voor iets meer destruction dan de bedoeling was
Volgens mij heb jij via Pipboy je radio aanstaanVerstekbakker schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:44:
[...]
Ik weet eigenlijk niet welke radio. Ik hoor de hele tijd klassieke muziek en daar tussendoor een mededeling van de Minutemen dat alles in orde is... Moet ik dan die hele toren afbreken?
Ik had per ongeluk de radio op Classic staan en hoorde 2 uur lang muziek. Waar ik eerst dacht: dit is onderdeel van de soundtrack, begon het knap irrtant te worden om dat ook tijdens gevechten te horen. Toen ik het ook nog eens tijdens laadmenu's hoorde wist ik dat iets niet goed zat. Had de radio functie van Pipboy per ongeluk aangezet
Dus zodra je in combat bent. Of je dit nou zelf initieert of dat die deathclaw je spot van 10km afstandRies schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:20:
[...]
Zodra een vijand iets hoort, of denkt te horen, krijg ik hem op de map te zien. Ook als ik iemand neerschiet krijg ik direct de andere vijanden op mijn rader te zien terwijl ze naar mij zoeken.
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Tip: breek de boel niet af door te scrappen, maar door te storen. Je kan ze dan later opnieuw gebruiken zonder weer materialen uit te geven.DeFries schreef op woensdag 18 november 2015 @ 08:15:
[...]
Thx voor de tip. Inmiddels mijn gebouw dus wel volledig voorzien van een dak en daarbovenop weer een vloer. Zal de boel weer afbreken vanavond en dan die andere vloer opzoeken.
Gebouw lijkt nu wat saai doordat het maar een vierkant hok is... Nog niet echt fantasie er in... Erg lastig om een netjes gebouw neer te zetten.
Misschien kan je wat inspiratie opdoen uit mijn settlement. Ondertussen heb ik de mijne weer wat uitgebreid, maar nog niet zo'n groot verschil dat ik er weer een video van ga maken, komt vast nog wel
ye-roon schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:22:
[...]
Dus zodra je in combat bent. Of je dit nou zelf initieert of dat die deathclaw je spot van 10km afstand
Inderdaad heren, het werkt zo;ye-roon schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:09:
[...]
Bij [Hidden] compleet verborgen, zie je geen vijanden op de radar.
Bij [Caution] verdachte geluiden/zicht, zijn ze wel zichtbaar - maar je kunt geen sneak attack meer plaatsen.
Bij [Danger] vanzelfsprekend, hebben ze compleet door waar je zit.
Waarom is dit nou gedaan? Vanwege de "immersive feeling", dat je niet weet wat er om het hoekje schuilt en niet zo simpel wordt "gecheat" --> een rondje draaien om te kijken of er vijanden in de buurt zijn.
1) Ga in bouwmodusAngeloonie schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:13:
[...]
Idd, dat vind ik wel jammer, zelfs met 11 perception heb je nog niets.
Gelukkig wel nu een mod op mijn sniper waarmee ik vijanden kan taggen zodat je ze permanent ziet (op kompas en ook gewoon in het landschap). Dat werkt wel fijn, eerst even iedereen taggen en dan weet je waar ze continu zijn
Ik heb The Castle bevrijd en die artillerie gebouwd, maar ik moet iemand toewijzen voordat ik de quest complete. Ik zie echter geen optie hoe ik dit moet doen.
- Ik zit in de "bouw-modus".
- Als ik naast de artillerie sta dan zie ik geen optie "assign settler" oid.
- Als ik een willekeurige settler benader worden ze groen omlijnd maar zie ik verder geen opties. Er zit zo'n gastje bij de radio maar ik kan er niets mee.
Mis ik een perk?
2) Loop naar settler, deze wordt groen, klik assign
3) Ga naar security post (nog steeds in bouwmodus) en klik assign
Of er nu echt assign staat weet ik niet vanbuiten. Iets in die aard.
Dat was wat ik probeerde, maar lukte niet. Maar misschien een verkeerde settler te pakken gehad.SmokingSig schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:30:
[...]
1) Ga in bouwmodus
2) Loop naar settler, deze wordt groen, klik assign
3) Ga naar security post (nog steeds in bouwmodus) en klik assign
Of er nu echt assign staat weet ik niet vanbuiten. Iets in die aard.
Ga het vanavond wel weer opnieuw proberen.
Reload mijn eerdere save voordat ik begonnen wasASNNetworks schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:26:
[...]
Tip: breek de boel niet af door te scrappen, maar door te storen. Je kan ze dan later opnieuw gebruiken zonder weer materialen uit te geven.
Misschien kan je wat inspiratie opdoen uit mijn settlement. Ondertussen heb ik de mijne weer wat uitgebreid, maar nog niet zo'n groot verschil dat ik er weer een video van ga maken, komt vast nog wel
[video]
Kan je ook ergens zien of een Settler al assigned is voor iets?
Begint steeds drukker te worden in al me settlements en kan het eigenlijk niet meer bijhouden wie ik op Supply Line kan sturen of niet
Begint steeds drukker te worden in al me settlements en kan het eigenlijk niet meer bijhouden wie ik op Supply Line kan sturen of niet
Bij Caution scoor ik ook nog wel sneak attacks. Ik vind het op deze manier wel beter inderdaad. In Fallout 3/NV kon je met hoge PER alle vijanden in de omgeving al scannen. Helemaal als je Boone bij je had, dan lichtten ze zelfs op als je aan het inzoomen wasScy schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:27:
Inderdaad heren, het werkt zo;
Bij [Hidden] compleet verborgen, zie je geen vijanden op de radar.
Bij [Caution] verdachte geluiden/zicht, zijn ze wel zichtbaar - maar je kunt geen sneak attack meer plaatsen.
Bij [Danger] vanzelfsprekend, hebben ze compleet door waar je zit.
Waarom is dit nou gedaan? Vanwege de "immersive feeling", dat je niet weet wat er om het hoekje schuilt en niet zo simpel wordt "gecheat" --> een rondje draaien om te kijken of er vijanden in de buurt zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Divak op 18-11-2015 10:40 ]
Ik scoor geen sneak attacks bij [Caution]Ries schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:39:
[...]
Bij Caution scoor ik ook nog wel sneak attacks. Ik vind het op deze manier wel beter inderdaad. In Fallout 3/NV kon je met hoge PER alle vijanden in de omgeving al scannen. Helemaal als je Boone bij je had, dan lichtten ze zelfs op als je aan het inzoomen was

Gisteren maar weer echt een stuk gespeeld, stukje main quest, BoS kwam ik tegen en Railroad, dus weer genoeg te doen
.
Caps begint inmiddels een beetje goed te lopen, heb nu bijna 10.000 caps, maar hoef eigenlijk maar weinig te kopen meer. Wapens heeft weinig zin, de meesten zijn minder goed dan gecrafte dingen en als het een keer iets beter is kost het meteen een arm en een been
.
Caps begint inmiddels een beetje goed te lopen, heb nu bijna 10.000 caps, maar hoef eigenlijk maar weinig te kopen meer. Wapens heeft weinig zin, de meesten zijn minder goed dan gecrafte dingen en als het een keer iets beter is kost het meteen een arm en een been
A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!
Ik heb nu op mn powerarmor helm de tactical mod, dan heb ze het zelfde effect als met boon.
Blijft leuk om op meters afstand een raider wat minder levendig te maken.
Blijft leuk om op meters afstand een raider wat minder levendig te maken.
Don't trust an atom, they make up everything.
Hoe verdien je zoveel caps? Maximale wat ik had was 2200.... Store inmiddels wel al mijn gevonden armours. Deze verkopen of scrappen?HeatWave schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:42:
Gisteren maar weer echt een stuk gespeeld, stukje main quest, BoS kwam ik tegen en Railroad, dus weer genoeg te doen.
Caps begint inmiddels een beetje goed te lopen, heb nu bijna 10.000 caps, maar hoef eigenlijk maar weinig te kopen meer. Wapens heeft weinig zin, de meesten zijn minder goed dan gecrafte dingen en als het een keer iets beter is kost het meteen een arm en een been.
De caps zijn niet echt gebalanceerd idd. Na mijn eerste playthrough eindigde ik ook met iets van 12.000 caps, zonder iets met trading in mijn settlements gedaan te hebben.. Wat moet ik met al dat geld, ammo kopen is niet nodig en zoals je zelf al aangaf kun je veel betere wapens craften dan kopen.HeatWave schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:42:
Gisteren maar weer echt een stuk gespeeld, stukje main quest, BoS kwam ik tegen en Railroad, dus weer genoeg te doen.
Caps begint inmiddels een beetje goed te lopen, heb nu bijna 10.000 caps, maar hoef eigenlijk maar weinig te kopen meer. Wapens heeft weinig zin, de meesten zijn minder goed dan gecrafte dingen en als het een keer iets beter is kost het meteen een arm en een been.
Als ze er nu voor zorgen dat je trading ook echt nodig hebt voor wat caps dan is het hele settlement gebeuren gelijk wat minder nutteloos.
Verwijderd
Hoelang heb je gespeeld om met lvl 22 het spel al uit te hebben als ik vragen mag? Het klinkt namelijk alsof de game zo ontzettend snel is uitgespeeld als je pas lvl 22 bent en dan al alle quests gedaan hebtRies schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:43:
Nog even een ander vraagje wat ik me afvraag: Zijn er mensen die de Vault Dweller Survival Guide (http://www.bol.com/nl/p/f...edition/9200000046985000/) hebben? Is het echt veel beter spelen mét deze guide dan zonder? Ik hoor van sommigen dat het een hele andere game - ervaring is met deze guide erbij maar zelf heb ik nog nooit een guide gebruikt bij welke game dan ook.
Het gaat zich meer erom of je veel mist wanneer je zonder de guide speelt?
Perk helpt echt, ik vind echt overal cap stashes, elke kist zit bijna wel iets in etc. Maar zoals ik zei ik heb ook de ammo perk, dus dat hoef ik al niet te kopen en verder verkoop ik af en toe pre war money, af en toe wat wapens etc.DeFries schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:43:
[...]
Hoe verdien je zoveel caps? Maximale wat ik had was 2200.... Store inmiddels wel al mijn gevonden armours. Deze verkopen of scrappen?
Alleen is het dus bijna niet te doen om iets beters te kopen dan wat je vind. Het meeste is zwakker, zowel wapens als armor, en als het beter is kost het zo 8000 caps ofzo, dan hou ik het wel bij mij eigen meuk.
Ik ga vooral voor de Gun nut, blacksmith en science perks vanaf nu, best leuk om je eigen meuk te maken ipv hopen dat je iets vindt.
Ik heb ook altijd NMM met tevredenheid gebruikt .. tot ik Mod Organizer gebruikte )Scy schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:11:
[...]
Is er een specifieke reden dat je kiest voor MO dan voor NMM? Ik heb altijd NMM zonder problemen gebruikt.
De allerbelangrijkste reden is dat MO een virtuele data-map gebruikt.
Dus de gewone data-map blijft gewoon leeg en schoon. Installeren en verwijderen is dan veel makkelijker. En je kan daardoor ook makkelijk verschillende mod-sets maken of experimenteren met verschillende mods.
Niets mis met NMM, hoor, dat is verder een prima tooltje, maar MO is prima-plus
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ja, het gaat opeens heel hard, eerste paar levels zoek je je de pest, verkoop je maar alles wat los en vast zit om een paar kogels te kunnen kopen. Maar met die perks zit ik opeens echt bomvol met alle ammo die ik nodig heb. Hoef niet eens meer van wapen te wisselen zoals in het begin, het gaat toch bijna niet op.Grimmie187 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:45:
[...]
De caps zijn niet echt gebalanceerd idd. Na mijn eerste playthrough eindigde ik ook met iets van 12.000 caps, zonder iets met trading in mijn settlements gedaan te hebben.. Wat moet ik met al dat geld, ammo kopen is niet nodig en zoals je zelf al aangaf kun je veel betere wapens craften dan kopen.
Als ze er nu voor zorgen dat je trading ook echt nodig hebt voor wat caps dan is het hele settlement gebeuren gelijk wat minder nutteloos.
Oh well, opzich niet erg, kan ik me meer focussen op de quests ipv de hele tijd schrapen, maar het is wel erg verschillend met hoe je begint qua resources.
Ben eerlijk gezegd in de vorige delen echt een soft core speler geweest, op laag moeilijkheidsniveau, maar heb het nu al 3 keer opgeschroeft omdat een super mutant met 3 schoten neerleggen ook wel weer overdreven is
Gister ook weer een vervelend momentje. Ik kom ergens een nederzetting tegen allemaal kraampjes etc ik loop door naar een hogere verdieping en zie munitie liggen. Ik ga in stealth modes en er staat keurig (hidden) ik pak de munitie op en loop weg niets aan de hand. ik ga uit stealth modes en plots het hele kamp boos op mij en schiet mij omver echt een WTF momentje. Zou toch verwachten dat als ik hidden ben ik rustig wat kan jatten?
Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq
Ik merk dat wij met dezelfde perks hebben gespeeld. Ik heb ook gekozen voor scrapper, weapon/armor/science, aangevuld met wat weapon dmg perks.HeatWave schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:51:
[...]
Ja, het gaat opeens heel hard, eerste paar levels zoek je je de pest, verkoop je maar alles wat los en vast zit om een paar kogels te kunnen kopen. Maar met die perks zit ik opeens echt bomvol met alle ammo die ik nodig heb. Hoef niet eens meer van wapen te wisselen zoals in het begin, het gaat toch bijna niet op.
Oh well, opzich niet erg, kan ik me meer focussen op de quests ipv de hele tijd schrapen, maar het is wel erg verschillend met hoe je begint qua resources.
Ben eerlijk gezegd in de vorige delen echt een soft core speler geweest, op laag moeilijkheidsniveau, maar heb het nu al 3 keer opgeschroeft omdat een super mutant met 3 schoten neerleggen ook wel weer overdreven is.
Heb nu voor mijn 2e playthrough ook de moeilijkheid opgeschroeft want met name aan het eind van het verhaal is het gewoon jammer dat bijna alle enemies 1 shot kill zijn.. Liever dat het steeds moeilijker wordt richting het einde, maar er komen vast nog wel wat balance tweaks van Bethesda.
Bij mij leek het soms ook niet helemaal te werken, maar nu vind ik het heel makkelijk. Let er even op dat je na het assignen even de andere kant op kijkt, als je daarna weer je cursus op het te assignen item houdt is het Vault Boy icoontje als het goed is groen (rood betekent niet assigned, groen is assigned). Ik heb geen ervaring met die arty maar misschien moeten er 2 settlers op? Staat vast bij de info onder de dat Vault Boy icoontje.Angeloonie schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:33:
[...]
Dat was wat ik probeerde, maar lukte niet. Maar misschien een verkeerde settler te pakken gehad.
Ga het vanavond wel weer opnieuw proberen.
Gisteren mijn eerste SentryBot afgemaakt. Zelf ben ik nog maar level 11 dus is niet makkelijk.
Eerst 3 mijnen gelegd. Op hem geschoten en naar daar gelukt. Op het moment dat hij er bijna was nog een nade op gesmeten. Daarna een MiniNuke er op. Bleef niet zoveel meer van over. Wel trots.
1 keer gestorven (eerste keer) want wist ook niet hoe sterk het was
Eerst 3 mijnen gelegd. Op hem geschoten en naar daar gelukt. Op het moment dat hij er bijna was nog een nade op gesmeten. Daarna een MiniNuke er op. Bleef niet zoveel meer van over. Wel trots.
1 keer gestorven (eerste keer) want wist ook niet hoe sterk het was
Bijna idd, ik heb geen weapons specialisme genomen, en aangezien ik nu bijna alleen dikgemodde wapens heb hoeft dat ook echt niet. Ik heb een paar normale dingen bij me en altijd een missile launcher mocht ik een Deathclaw tegen het lijf lopen ofzo. Maar met een dikke sniper, automatisch, leg ik bijna alles met 2-3 schoten neer al.Grimmie187 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:56:
[...]
Ik merk dat wij met dezelfde perks hebben gespeeld. Ik heb ook gekozen voor scrapper, weapon/armor/science, aangevuld met wat weapon dmg perks.
Heb nu voor mijn 2e playthrough ook de moeilijkheid opgeschroeft want met name aan het eind van het verhaal is het gewoon jammer dat bijna alle enemies 1 shot kill zijn.. Liever dat het steeds moeilijker wordt richting het einde, maar er komen vast nog wel wat balance tweaks van Bethesda.
Heb alleen nog wat andere wapens bij me voor mocht ik echt in een lang gevecht terecht komen en toch door ammo heen raken. Maar eigenlijk is het niet eens meer nodig.
ben lvl 28 btw.
Gisteren vroeg een vriend van mij de meekeek of dit spel een zwerver simulator was. Daar gaat mijn gevoel van lvl 35 rambo, voel me nu net catweazle.
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Die weapon specialisme perks doen al gauw 40-60% dmg increase. Jouw 2-3 schoten worden dan 1 schotHeatWave schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:58:
[...]
Bijna idd, ik heb geen weapons specialisme genomen, en aangezien ik nu bijna alleen dikgemodde wapens heb hoeft dat ook echt niet. Ik heb een paar normale dingen bij me en altijd een missile launcher mocht ik een Deathclaw tegen het lijf lopen ofzo. Maar met een dikke sniper, automatisch, leg ik bijna alles met 2-3 schoten neer al.
Heb alleen nog wat andere wapens bij me voor mocht ik echt in een lang gevecht terecht komen en toch door ammo heen raken. Maar eigenlijk is het niet eens meer nodig.
ben lvl 28 btw.
Ik was klaar op lvl 37 met 37 uur gespeeld, ga nu de andere endings proberen en hopen dat het iets langer duurt
Als je in bouwmodus je 'cursor' op een settler houdt worden de voorwerpen waar hij/zij op assigned is ook groen omlijnd. Tikkie omslachtig wel.kowapanga schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:39:
Kan je ook ergens zien of een Settler al assigned is voor iets?
Iedereen speelt het spel weer anders. Ik heb persoonlijk nu ongeveer 31 uur gespeeld en pas 1 keer in diamond city geweest. Spendeer mn tijd in het bouwen van settlements, exploren, en craftenGrimmie187 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:02:
[...]
Die weapon specialisme perks doen al gauw 40-60% dmg increase. Jouw 2-3 schoten worden dan 1 schot
Ik was klaar op lvl 37 met 37 uur gespeeld, ga nu de andere endings proberen en hopen dat het iets langer duurt
Iets anders wat me wel begint te storen, omdat ik in het begin te weinig punten in charisma heb gestopt mis ik de supply line perk nog steeds. Elke keer wanneer ik een nieuwe settlement wil beginnen is het daarom een enorm gedoe om de juiste meer zeldzame materialen daar heen te krijgen (voor stroom, defense, radio, licht etc).
ja, maar zo makkelijk hoeft het van mij nou ook weer nietGrimmie187 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:02:
[...]
Die weapon specialisme perks doen al gauw 40-60% dmg increase. Jouw 2-3 schoten worden dan 1 schot
Power armor gebruik ik al helemaal niet meer, dan is het echt walk in the park. Misschien nog maar een graadje hoger zetten qua moeilijkheid dan.
Dan upgrade je CHR toch? Kan bij elk level omhoog.Biohazzard21 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:07:
[...]
Iedereen speelt het spel weer anders. Ik heb persoonlijk nu ongeveer 31 uur gespeeld en pas 1 keer in diamond city geweest. Spendeer mn tijd in het bouwen van settlements, exploren, en craftenIk denk dat ik makkelijk 100 uur haal.
Iets anders wat me wel begint te storen, omdat ik in het begin te weinig punten in charisma heb gestopt mis ik de supply line perk nog steeds. Elke keer wanneer ik een nieuwe settlement wil beginnen is het daarom een enorm gedoe om de juiste meer zeldzame materialen daar heen te krijgen (voor stroom, defense, radio, licht etc).
Maar dat bedoel ik precies met balance tweaks. Ik ben bepaald geen Fallout expert maar door de juiste perks te kiezen is het echt veeel te makkelijk (let op, ik heb nog geen survival difficulty geprobeerd
), dat moet toch niet kunnen?
Daarnaast snap ik best dat sommige mensen 40 uur in de buildmode besteden maar persoonlijk speel ik daar geen Fallout voor, al helemaal niet als het ook nog eens geen noemenswaardige voordelen oplevert.
Ik hoop dat de perks wat gebalanceerd worden en dat de settlements een belangrijkere rol krijgen/meer voordelen bieden.
Daarnaast snap ik best dat sommige mensen 40 uur in de buildmode besteden maar persoonlijk speel ik daar geen Fallout voor, al helemaal niet als het ook nog eens geen noemenswaardige voordelen oplevert.
Ik hoop dat de perks wat gebalanceerd worden en dat de settlements een belangrijkere rol krijgen/meer voordelen bieden.
Nee, ik hou het lekker bij Sanctuary en vind dat deel wel mooi. Als ik de volledige kaart zie is er genoeg te doen qua locaties etc.Grimmie187 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:13:
Maar dat bedoel ik precies met balance tweaks. Ik ben bepaald geen Fallout expert maar door de juiste perks te kiezen is het echt veeel te makkelijk (let op, ik heb nog geen survival difficulty geprobeerd), dat moet toch niet kunnen?
Maar idd, van echt schrapen en elk schot telt tot lvl 8 heb ik nu al het idee dat ik overpowered ben. Opzich niet zo erg, het doen van quests is en blijft leuk verder. En de irritatie die ik in het begin juist had, dat je nauwelijks kon ronddolen omdat alles je afknalde voor je ergens was, is voorbij gelukkig.
Heb trouwens wel een echt irritante, elke keer terugkomende bug, VATS houdt er om de haverklap mee op, opzich met 1 console commando te fixen, maar best vervelend gewoon.
Nee, die radio staat uit. Ik hoor het alleen op het plein bij The Castle...ASNNetworks schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:22:
[...]
Volgens mij heb jij via Pipboy je radio aanstaanDaar staat het waarschijnlijk op Radio Castle, dan hoor je constant de broadcast van The Castle door de radio tower om mensen aan te trekken. Zet even je radio uit via Pipboy en je zou niks meer moeten horen.
Ik had per ongeluk de radio op Classic staan en hoorde 2 uur lang muziek. Waar ik eerst dacht: dit is onderdeel van de soundtrack, begon het knap irrtant te worden om dat ook tijdens gevechten te horen. Toen ik het ook nog eens tijdens laadmenu's hoorde wist ik dat iets niet goed zat. Had de radio functie van Pipboy per ongeluk aangezetNormaal gebruik ik die om gevonden nood frequenties op te zoeken voor sidequests, maar je kan dus ook de hele tijd naar een radio station luisteren.
Dat is inderdaad de uitzending van de radio daar ter plekke. Geen idee of je dat uit kunt zetten.Verstekbakker schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:17:
[...]
Nee, die radio staat uit. Ik hoor het alleen op het plein bij The Castle...
Klopt, alleen zijn er ook andere Perks die ik wil hebbenHeatWave schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:09:
[...]
Dan upgrade je CHR toch? Kan bij elk level omhoog.
Dat is dan mooi klote. Dan maar een andere settlement uitzoeken om te gaan zitten, nooit gedacht dat de muziek zo belangrijk zou zijn voor het plezier in een game, maar die plek is geen Fallout...DeFries schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:18:
[...]
Dat is inderdaad de uitzending van de radio daar ter plekke. Geen idee of je dat uit kunt zetten.
Survival difficulty is echt lastig, zeker tot dat je wat deftige wapens en gear hebt. Als je het te makkelijk vind zet je hem daar toch lekker op ?Grimmie187 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:13:
Maar dat bedoel ik precies met balance tweaks. Ik ben bepaald geen Fallout expert maar door de juiste perks te kiezen is het echt veeel te makkelijk (let op, ik heb nog geen survival difficulty geprobeerd), dat moet toch niet kunnen?
Aye das inderdaad wel een klein beetje omslachtig aangezien ze niet altijd in de buurt zijn van hun assigned resources?Snoz Lombardo schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:05:
[...]
Als je in bouwmodus je 'cursor' op een settler houdt worden de voorwerpen waar hij/zij op assigned is ook groen omlijnd. Tikkie omslachtig wel.
Maar bedankt voor de tip
Ik snap niet dat je het nu al uitgespeeld kan hebben, even los van de vraag hoe je in een kleine week 40 uur in een spel kan steken. Als je het zo snel doorloopt dan begrijp je duidelijk niet dat het zomaar volgen van de main quest naar het einde volledig zonde is omdat je 80% van het spel mist.
Ik vond de main quest nogal kort, in het begin van het spel was ik alleen maar minutemen quests aan t doen en settlements aan het bouwen, ik vind die argumenten over geen replayability onzin, je kunt verschillende facties kiezen, etc. Maar ja, nu de main quest er op zit is t tijd om de wastelands te exploren!v0dka schreef op woensdag 18 november 2015 @ 12:28:
Ik snap niet dat je het nu al uitgespeeld kan hebben, even los van de vraag hoe je in een kleine week 40 uur in een spel kan steken. Als je het zo snel doorloopt dan begrijp je duidelijk niet dat het zomaar volgen van de main quest naar het einde volledig zonde is omdat je 80% van het spel mist.
Weet iemand toevallig of er een game update is geweest voor de consoles vanmorgen/vannacht.
Mijn game kwam namelijk niet uit stand-by maar moest helemaal opnieuw starten.
Mijn game kwam namelijk niet uit stand-by maar moest helemaal opnieuw starten.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Inmiddels met een 2e playthrough bezig. Eerste keer iets te enthousiast geweest met één faction waardoor ik heel veel quests niet heb kunnen doen. Waar ik eerst non-stop in mijn power armor + laser rifle rondliep, probeer ik nu met de "normale" guns vooral te sneaken / snipen.
Ik merk alleen wel dat ik het spel op deze manier toch minder leuk vind. Ik vind het stealth gebeuren in F4 niet goed uitgewerkt, op de één of andere manier zien (maar met name horen) de raiders e.d. me altijd al redelijk vroeg, waardoor eigenlijk enkel de eerste hit "sneaky" is, daarna is het gewoon knallen.
Iemand tips voor een dergelijke character / build?
Ik merk alleen wel dat ik het spel op deze manier toch minder leuk vind. Ik vind het stealth gebeuren in F4 niet goed uitgewerkt, op de één of andere manier zien (maar met name horen) de raiders e.d. me altijd al redelijk vroeg, waardoor eigenlijk enkel de eerste hit "sneaky" is, daarna is het gewoon knallen.
Iemand tips voor een dergelijke character / build?
Het sneaken wordt beter naarmate je let op je armor, agility genoeg punten heeft en de juiste perks. En logisch dat ze weten dat ze worden aangevallen maar ze gaan dan ook echt naar je op zoek, ze zien je niet gelijk. Sneaken en terugtrekken is dan vrij overpowered.
Let op:
Globaal spoiler beleid
-Details over de mainquest of grotere sidequest -> spoilertag
-Locatie van "one of a kind" wapens -> spoilertag
-Locatie van reguliere vijanden, wapens etc -> spoiler niet nodig.
Gebruik vooral je gezonde verstand!
Globaal spoiler beleid
-Details over de mainquest of grotere sidequest -> spoilertag
-Locatie van "one of a kind" wapens -> spoilertag
-Locatie van reguliere vijanden, wapens etc -> spoiler niet nodig.
Gebruik vooral je gezonde verstand!