Het was priceless geweest als dat een videoclip was van Rick AstleyTomatoman schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:58:
Vandaag ontdekte ik bij toeval dat ik voorin de auto ook video's kan afspelen (zelfs tijdens het rijden).
[video]
Ik kwam het tegen toen ik een muziekcollectie importeerde naar de harddisk in de auto vanaf een USB-stick. Toen ik de USB-stick afspeelde tijdens het importeren, bleek er - naast podcasts en luisterboeken - opeens ook een categorie video te zijn. De film werd automatisch overgeslagen bij de import op de harddisk, maar hij werd wel gewoon afgespeeld.
De USB-stick was eigenlijk bedoeld voor gebruik door mijn kinderen via het entertainmentsysteem achterin de auto. Daarom was ik de muziek aan het overzetten, zodat er alleen kinderfilms op de USB-stick overbleven.
Papa zet even K3 opTomatoman schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:58:
Vandaag ontdekte ik bij toeval dat ik voorin de auto ook video's kan afspelen (zelfs tijdens het rijden).
[video]
Ik kwam het tegen toen ik een muziekcollectie importeerde naar de harddisk in de auto vanaf een USB-stick. Toen ik de USB-stick afspeelde tijdens het importeren, bleek er - naast podcasts en luisterboeken - opeens ook een categorie video te zijn. De film werd automatisch overgeslagen bij de import op de harddisk, maar hij werd wel gewoon afgespeeld.
De USB-stick was eigenlijk bedoeld voor gebruik door mijn kinderen via het entertainmentsysteem achterin de auto. Daarom was ik de muziek aan het overzetten, zodat er alleen kinderfilms op de USB-stick overbleven.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Lol, ik voel me ineens een stuk beter over het verbruik van mijn 328iTyphone schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:36:
[...]
Even wat cijfers:
5GT -> 9639,0km gereden in Spritmonitor. Gemiddelde verbruik: 12.62l/100km
650i pre LCI -> 6645,2km gereden in Spritmonitor. Gemiddelde verbruik: 14.93l/100km
650i LCI -> 3244,7km gereden in Spritmonitor. Gemiddelde verbruik: 14.22l/100km
Scooter: 2515,3km gereden in Spritmonitor. Gemiddelde verbruik: 2.21l/100km
Extra:
M6 E63 -> 56.712km gereden in Spritmonitor. Gemiddelde verbruik: 34.1l/100km
Dat is 95% Autobahn only en op serieuze snelheid.
Iemand trouwens een tip hoe de glanzend zwarte delen (Shadowline) mooi te houden?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Mijn tactiek is: Geen krassen op maken en af en toe met zo'n vezelvrij doekje eroverheen.Phusebox schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:34:
Iemand trouwens een tip hoe de glanzend zwarte delen (Shadowline) mooi te houden?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
@PhuseboxYakuzA schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:37:
[...]
Mijn tactiek is: Geen krassen op maken en af en toe met zo'n vezelvrij doekje eroverheen.
Tip 2: NOOIT door de wasstraat!
[ Voor 3% gewijzigd door Typhone op 13-06-2018 16:43 ]
Haha ja tot zover was ik al. Afgelopen weekend de auto nog in Soft99 Fusso Coat wax gezet. Benieuwd of die echt zo lang houdt (maand of vier hoop ik).
Maar dacht misschien is er ook beschermend spul om verkleuren van het hoogglanzend zwart tegen te gaan. Las op een Engels forum dat dit nog wel eens gebeurde.
Maar dacht misschien is er ook beschermend spul om verkleuren van het hoogglanzend zwart tegen te gaan. Las op een Engels forum dat dit nog wel eens gebeurde.
[ Voor 33% gewijzigd door Phusebox op 13-06-2018 18:19 ]
Daarom wast hij hem ook nooit418O2 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 18:32:
[...]
Als het toch je eigen auto niet is maakt dat ook niet zoveel uit.
Een goede grap mag vrienden kosten.
Ik ben iemand die zijn lease auto wel goed behandeld en hem misschien na vier jaar overneemt.418O2 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 18:32:
[...]
Anoniem: 915187
Je kijkt er toch vier jaar tegen aan, eigen auto of niet.418O2 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 18:32:
[...]
haha ik ook!Radiant schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:21:
[...]
Lol, ik voel me ineens een stuk beter over het verbruik van mijn 328i
dan is de S55 in de M3 toch niet dorstig t.o.v. jullie wagens en dat met 450pk.

i7 5960X - Rampage V Extr. - 16GB Quad DDR4 2800 Corsair LPX - MSI 980GTX Ti - AX1200i - Obsidian 650D
///Meer foto’s

naast de MINI stond nog een M4 pre-LCI cabrio... de lelijkste M imo

naast de MINI stond nog een M4 pre-LCI cabrio... de lelijkste M imo
[ Voor 11% gewijzigd door alexke1988 op 13-06-2018 19:48 ]
i7 5960X - Rampage V Extr. - 16GB Quad DDR4 2800 Corsair LPX - MSI 980GTX Ti - AX1200i - Obsidian 650D
Nog nooit gelezen op NL forum. Ook zelf geen last van en mijn 3 is 4 jaar / 100.000km oud.Phusebox schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 17:59:
Haha ja tot zover was ik al. Afgelopen weekend de auto nog in Soft99 Fusso Coat wax gezet. Benieuwd of die echt zo lang houdt (maand of vier hoop ik).
Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20
Geen gebruik maken van de wasstraat (krasstraat). Als je gaat wasborstelen, maak dan gebruik van de 2-emmer-methode. Ik maak gebruik van een wasbox, waarbij ik de borstel van de wasbox oversla.Phusebox schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:34:
Ok top. Wasstraat wilde ik inderdaad gaan vermijden. Doe nu afspoelen met hogedrukreiniger ( speciale autokop, lage druk), foamen, afspoelen, met de hand de velgen en kleine plekjes die er nog zijn en dan waxen wanneer nodig.
Net 1 vd stoelen in de bijenwas gezet (heel lichtjes). Had het idee dat voor aflevering er niet veel gebeurd was aan het leer. Nogal droog en lichtere vlekken in.
Net 1 vd stoelen in de bijenwas gezet (heel lichtjes). Had het idee dat voor aflevering er niet veel gebeurd was aan het leer. Nogal droog en lichtere vlekken in.
Goed idee, eventueel 2 emmers en zo'n speciale microvezelhandschoen gebruiken met eventueel een droogdoek. Ik wil nogsteeds een ontkalker installeren ivm de droogvlekken.Phusebox schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 20:30:
Ok top. Wasstraat wilde ik inderdaad gaan vermijden. Doe nu afspoelen met hogedrukreiniger ( speciale autokop, lage druk), foamen, afspoelen, met de hand de velgen en kleine plekjes die er nog zijn en dan waxen wanneer nodig.
Even een post met mijn nieuwe wielen. Helaas zijn ze van dichtbij niet superstrak in de lak, alleen ik kan nog geen spuiter vinden die de orginele kleur en lak durft te spuiten.

En ik ben rustig wat aan het shoppen voor een 535D e60/61
Asus Zenbook i7 256gb
Mooie auto! Mooie wielen!
Slimmer is een witte auto nemenCyb schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 20:22:
[...]
Geen gebruik maken van de wasstraat (krasstraat). Als je gaat wasborstelen, maak dan gebruik van de 2-emmer-methode. Ik maak gebruik van een wasbox, waarbij ik de borstel van de wasbox oversla.
Blijft netjes een E39 en dit is de mooiste kleur, alleen jammer van de trekhaak.Ghostrider schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 20:50:
[...]
Goed idee, eventueel 2 emmers en zo'n speciale microvezelhandschoen gebruiken met eventueel een droogdoek. Ik wil nogsteeds een ontkalker installeren ivm de droogvlekken.
Even een post met mijn nieuwe wielen. Helaas zijn ze van dichtbij niet superstrak in de lak, alleen ik kan nog geen spuiter vinden die de orginele kleur en lak durft te spuiten.
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 43% gewijzigd door YoshiBignose op 13-06-2018 21:30 ]
Facts don't care about your feelings
Mooie witte auto's bestaan niet. Althans niet naar mijn mening. Je rijdt ook om de dag door de wasstraat dan want zo lang blijven witte auto's er schoon uitzien 😉YoshiBignose schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 21:29:
[...]
Slimmer is een witte auto nemenIk rij gewoon de wasstraat door en je ziet er niets van. Heel af en toe met mooi weer en als ik weinig te doen heb dan de 2-emmer-methode.
Mwah alle auto's worden vies. Je ziet het modder aan de onderkant van een witte auto wat sneller ja, maar ik vind het vrij minimaal. En viezigheid vind ik minder erg dan krassen. Heb in het verleden altijd donkere auto's gereden en het doet pijn als er een kras in komt want hij blijft je opvallen.Phusebox schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 21:31:
[...]
Mooie witte auto's bestaan niet. Althans niet naar mijn mening. Je rijdt ook om de dag door de wasstraat dan want zo lang blijven witte auto's er schoon uitzien 😉
Met wit zie je echt niets daarvan en ik vind het een mooie "kleur", minder saai dan zwart of grijs en wel opvallend.
Miniralweis is toch erg mooi voor wit.Phusebox schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 21:31:
[...]
Mooie witte auto's bestaan niet. Althans niet naar mijn mening. Je rijdt ook om de dag door de wasstraat dan want zo lang blijven witte auto's er schoon uitzien 😉
Elk voordeel heb zijn nadeel...YoshiBignose schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 21:34:
[...]
Mwah alle auto's worden vies. Je ziet het modder aan de onderkant van een witte auto wat sneller ja, maar ik vind het vrij minimaal. En viezigheid vind ik minder erg dan krassen. Heb in het verleden altijd donkere auto's gereden en het doet pijn als er een kras in komt want hij blijft je opvallen.
Met wit zie je echt niets daarvan en ik vind het een mooie "kleur", minder saai dan zwart of grijs en wel opvallend.
Helaas zijn de beschikbare kleuren altijd zo standaard. Ik heb mineralgrau gekozen omdat ik dat het minst lelijk vond van de beschikbare opties en ik zeker geen zwart meer wilde.
Heel lichtgrijs zou ik misschien nog overwegen mits het een beetje diepte zou hebben.
Kwam elke dag langs een oranje 1 en hoewel ik het wel te pruimen vond is het wel iets dat snel gaat vervelen. Mooiste kleur in de showroom vond ik sophistograu, maar ja helaas niet op de 1 serie. Althans niet standaard.
Ik vind mineralgrau ook iets te licht eigenlijk en te weinig metallic. Ach ja.
[ Voor 14% gewijzigd door Phusebox op 13-06-2018 21:43 ]
Titansilber is eigenlijk mijn favoriete bmw kleur... is eigenlijk ook wel een historische kleur.
ja wel, mijn F11 mgoed dat is mijn meningPhusebox schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 21:31:
[...]
wasstraat geen probleem, sinds eergister onberperkt abbo bjj Bob Autowas en gister vogelpoep op de auto..
.. dus door de wasstraat
/edit
plaatje bij het praatje:

/edit2:
onberperkt wassen kost 24,- maand dus dat is het probleem niet
[ Voor 21% gewijzigd door Accident op 13-06-2018 22:31 ]
Ik vind kleuren niet zo belangrijk dus kies ik de meest praktische
(en ook de goedkoopste).
Ondanks dat het misschien een beetje fout is, vond ik paars op de E36 toch wel erg mooi.
Ondanks dat het misschien een beetje fout is, vond ik paars op de E36 toch wel erg mooi.

Mooie wagen!Ghostrider schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 20:50:
[...]
Goed idee, eventueel 2 emmers en zo'n speciale microvezelhandschoen gebruiken met eventueel een droogdoek. Ik wil nogsteeds een ontkalker installeren ivm de droogvlekken.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.
Voor wat betreft de was/krasstraat. Er zit natuurlijk wel veel verschil tussen een simpele wasstraat bij een benzinepomp, of een dedicated wasstraat. Ik ga altijd naar Washin7 in Eindhoven (zitten ook in Roosendaal en Bergen op Zoom).
Dat is echt een top wasstraat. Hier komt je auto tenminste écht schoon naar buiten en kun je daarna nog even rustig (overdekt) je auto stofzuigen. Niet de goedkoopste, maar gelukkig kan ik met m'n tankpas van de zaak ook door de wasstraat.
Dat is echt een top wasstraat. Hier komt je auto tenminste écht schoon naar buiten en kun je daarna nog even rustig (overdekt) je auto stofzuigen. Niet de goedkoopste, maar gelukkig kan ik met m'n tankpas van de zaak ook door de wasstraat.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
In Amersfoort zit tegenwoordig een 'touchless' wasstraat, dan krijg je in ieder geval geen krassen maar je auto wordt ook niet schoon
Dankje, net gekeken. Met deze bmw inmiddels al bijna voor 300,- euro het wasstraat vip programma gebruikt...gelukkig doet mijn wastraat een mega voorwas met de hand.pjot1 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 23:07:
[...]
Mooie wagen!druppeltje glansspoelmiddel (van de vaatwasser) doet wonderen. Ook kan je een ui door je sop doen...
Maar ik heb wel de foam gun...
Asus Zenbook i7 256gb
Hier ook goede ervaringen met Washin7.Rivanov schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 06:12:
Voor wat betreft de was/krasstraat. Er zit natuurlijk wel veel verschil tussen een simpele wasstraat bij een benzinepomp, of een dedicated wasstraat. Ik ga altijd naar Washin7 in Eindhoven (zitten ook in Roosendaal en Bergen op Zoom).
1x in de 5 weken daar door de wasstraat en tussendoor afspoelen in de wasbox. Daarmee blijft zelfs een witte auto netjes schoon. Ik gebruik daarbij voor de vliegjes Nanolex insect remover.
<Zinloze tekst hier>
Ik ga heel geregeld door de wasstraat met onze auto's (zwart, grijs, groen, rood, etc.) en dat al weer jaren. En ja bij een tankstation, maar wel een wasstraat met zachte stoffen borstels en gedemineraliseerd water. Ik heb echt nooit krassen.Rivanov schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 06:12:
Voor wat betreft de was/krasstraat. Er zit natuurlijk wel veel verschil tussen een simpele wasstraat bij een benzinepomp, of een dedicated wasstraat. I....
En 1 à 2 keer per jaar was ik de auto's met de hand en zet ze helemaal in de was.
De soort wasstraat dat je echt moet vermijden zijn die met die harde kunststof borstels.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Anoniem: 915187
Ik was hem gewoon twee keer per jaar met de hand. Voor de winter en na de winter, meestal voor de bandenwissel zodat de wielen schoon opgeslagen worden.
Ik zou graag closeup foto's zien van de lak in de avond onder een lantaarnpaal van de wasstraatgangers.
Ik kan echt niet geloven dat die auto's niet helemaal onder swirls zitten.
- knip -
Hier ook enkele "soft wash" wasstraten, maar toch altijd krassen. Met mijn vorige auto na parkeerschade een nieuwe bumper erop, 1x wasstraat, vol krassen op de hoek. Het is ook altijd dezelfde plek, met de auto van mijn vrouw idem.
Het risico zal inderdaad per wasstraat verschillen. Vroeger deed ik het wassen met de hand, later ben ik dedicated wasstraten gaan gebruiken, op basis van reviews.Rivanov schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 06:12:
Voor wat betreft de was/krasstraat. Er zit natuurlijk wel veel verschil tussen een simpele wasstraat bij een benzinepomp, of een dedicated wasstraat. [...]
Ik rij relatief weinig en korte afstanden, dus ik zou gemiddeld gezien er weinig krassen bij moeten krijgen. Maar toen ik een keer door een nieuwe, mooie en dedicated http://www.loogman.nl/ ging, had ik kleine krassen en zelf een putje op de motorkap. Wel ben ik er niet 100% zeker van of dit vooraf al het geval was, mijn auto was al 1 of 2 weken ofzo ervoor al gewassen, maar ik was in de buurt van de nieuwe Loogman, en het leek me leuk om het even te testen/ervaren, zo'n nieuwe *goede* wasstraat. Direct na de wasstraat, bij het stofzuigen, zag ik de schade aan mijn zwarte auto. Een wasstraat is op eigen risico, dus klagen heeft geen zin. Ook kan ik voor mezelf niet 100% garanderen dat het door de wasstraat kwam, wel kwam ik tot de conclusie dat ik nooit meer door die wasstraat zou gaan. Toen ik enkele maanden later door een andere dedicated wasstraat ging waar ik vaker ging, merkte ik ook extra krassen of swirls op. Wat voor mij de laatste keer is dat ik door een normale wasstraat ga.
Nieuwe krassen en swirls zullen misschien ook moeilijk opvallen als je er met een vuile auto in gaat, maar neem voor de gein eens een schone auto, en inspecteer deze pal voor en direct na de wasstraat. (En maak er eventueel foto's bij.)
Op https://forum.carclean.com/ zitten veel poets en car detailing gebruikers. Een wasstraat is daar helemaal not done. Ook als je googled, op wasstraat krassen, krijg je redelijk wat hits.
Er zijn ook was/poetsbedrijven die de auto met de hand wassen, maar ook met handwassen heb je kans op swirls, vooral als de spons te weinig wordt schoongemaakt of van goedkoop materiaal is.
De BMW dealer wast ook de auto, bij een service beurt of bandenwissel, maar niet uitgebreid.
Recent zat ik ook te kijken naar zo'n touchless wasstraat. Bijv deze in Den Haag:
https://brandbase.nl/project/shell-touchless-wasstraat/
https://www.shell.nl/moto...ash-lange-amerikaweg.html
Mogelijk op de Shell zoek functie aangegeven met "Jet Wash":
https://www.google.com/se...sh%22+inurl%3A%22nl_NL%22
Maar als de touchless techniek goed zou werken, dan vind ik het raar dat er maar weinig over gesproken wordt, en er niet veel meer bedrijven zijn die zo'n wasstraat aanschaffen:
http://www.washtec.nl/roll-overs/softcare2-pro/
YouTube: SoftCare² Pro Touchless: More functions for greater enthusiasm
Maar nu ik recent bij een Loogman wasbox ben geweest, beviel me dat beter dan vewacht. Geen contact met borstels op het lak. 20 minuten de tijd voor maar 5 euro, waarbij je zelf zo vaak als je wilt een programma kan kiezen, wat bepaalt wat voor vloeistof er uit de hogedrukspuit komt: dik schuim, water, wasmiddel, osmose water, wax. De wasborstel daar ga ik niet gebruiken.
Dit is misschien niet genoeg voor de maatstaven die op het CarClean forum worden gehanteerd, maar voor mij wel aardig om de auto mee schoon te maken. Misschien dat ik de volgende keer twee kleine lege emmers meeneem, daar met water vul, en met wat speciale shampoo en een wash mitt.
Mooie auto, ziet er goed uit!Ghostrider schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 20:50:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar ik denk dat je iemand zoekt die de originele Shadow Chrome durft te spuiten op styling 65?
Ik heb daar zelf ook een tijdje naar gezocht en ben destijds deze tegen gekomen.
Het bedrijf Rimfurbish zit volgens mij in Engeland.
Tja... Ik de auto's om te rijden en niet om onder lantaarnpalen te keuren. En als een auto te veel swirls heeft laat ik 'm wel professioneel poetsen / polijsten.Raymond P schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:16:
Ik zou graag closeup foto's zien van de lak in de avond onder een lantaarnpaal van de wasstraatgangers.
Elke wasstraat maakt je auto bekrast. Of je nu de Washin7 neemt of iets verderop (Nuenen/Helmond) CarPro of wat anders. Rij de auto maar eens naar binnen in de garage en zet er een spotlamp op. Dan schrik je je de neten. Kijk ook maar eens in de zon van schuin op je dak of motorkap. Krasfest galore. Dat de wasstraten beter schoonmaken is een feit. Die dingen van een Shell of een Esso neem ik niet eens serieus. Echt poetsen is een vak apart en zelfs in die wereld bestaan beunhazen die fabeltjes vertellen.
Dat voorspoel middel wat ze bij elke wasstraat erop spuiten is trouwens niet 'PH-auto-neutraal'. Dat is het goedje wat alle sierlijsten, chroom etc kapot maakt en aanslag veroorzaakt. Zie je pas na een tijdje maar dan ben je al ruimschoots te laat
.
Dat voorspoel middel wat ze bij elke wasstraat erop spuiten is trouwens niet 'PH-auto-neutraal'. Dat is het goedje wat alle sierlijsten, chroom etc kapot maakt en aanslag veroorzaakt. Zie je pas na een tijdje maar dan ben je al ruimschoots te laat
Het is maar net hoeveel je je daaraan ergert.JoepW schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:40:
[...]
Tja... Ik de auto's om te rijden en niet om onder lantaarnpalen te keuren. En als een auto te veel swirls heeft laat ik 'm wel professioneel poetsen / polijsten.
Persoonlijk vind ik swirls verschrikkelijk en was ik dan ook met de hand of hogedrukspuit. Voor mij ook een stukje ontspanning.
Inspecteren hoeft natuurlijk niet, maar wasstraten veroorzaken nu eenmaal krassen op je auto. Dat is meer mijn punt.
- knip -
Keiharde porno kan gedefinieerd worden als een auto die altijd handgewassen is en die om 23:00 onder glooiend TL-licht een parkeergarage inrijdt terwijl de velgen eronder ook mooi staan te shinen.Raymond P schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:51:
[...]
Het is maar net hoeveel je je daaraan ergert.
Persoonlijk vind ik swirls verschrikkelijk en was ik dan ook met de hand of hogedrukspuit. Voor mij ook een stukje ontspanning.
Inspecteren hoeft natuurlijk niet, maar wasstraten veroorzaken nu eenmaal krassen op je auto. Dat is meer mijn punt.
Wat handwash only foto's:

Ik kan mij niet herinneren of ik deze al eens gepost had.
In ons bezit geen wasstraat gezien na de eerste polijstbeurt.

- knip -
Hmm het gaat van kwaad naar erger. De BMW app registreert geen enkele rit meer en nu heb ik ook geen Spotify meer via mijn iPhone, zowel draadloos als bekabeld.
Zucht. Buggy software.
Zucht. Buggy software.
Niet bang dat er ook nog vuil / resten in de wasborstels zitten in die boxen?Raymond P schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 16:55:
Ik kan mij niet herinneren of ik deze al eens gepost had.
Enorm angstig voor.TaZTeD schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 18:49:
[...]
Niet bang dat er ook nog vuil / resten in de wasborstels zitten in die boxen?
Het enige wat ik met die borstels doe zijn mijn banden.
- knip -
Ik dacht al, waar blijft hij vandaag?Phusebox schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 17:40:
Hmm het gaat van kwaad naar erger. De BMW app registreert geen enkele rit meer en nu heb ik ook geen Spotify meer via mijn iPhone, zowel draadloos als bekabeld.
Zucht. Buggy software.
Wat heb jij in een vorig leven ooit misdaan?Phusebox schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 17:40:
Zucht. Buggy software.
Ongelofelijk hoeveel negativiteit er altijd heerst en hoe ALLES tegen jou lijkt te werken...
[ Voor 11% gewijzigd door Rivanov op 14-06-2018 21:02 ]
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ja elke wasstraat maakt swirls. Maar dan kan je eventueel wegpolijsten.
Kies bij voorkeur gewoon een wasstraat met handmatige voorwas dan is het al beter.
Mijn bmw doe ik altijd door dezelfde wasstraat en heeft natuurlijk ook lichte swirls. Maar goed bj 2001 en 301.000km.
Kies bij voorkeur gewoon een wasstraat met handmatige voorwas dan is het al beter.
Mijn bmw doe ik altijd door dezelfde wasstraat en heeft natuurlijk ook lichte swirls. Maar goed bj 2001 en 301.000km.
Asus Zenbook i7 256gb
Ik ben er zelf niet zo moeilijk mee, maar mijn auto is sowieso niet de mooiste meer. Dus een wasstraat meer of minder maakt ook niet meer uit. Investeer liever in techniek dan looks
Tsja. Met de hand wassen en poetsen..
Het wordt er wel mooier van en heb het heel veel gedaan, maar heb er de tijd en het geduld niet meer voor. Nu gewoon door de wasstraat. Als het echt erg wordt met de swirlz kan ik altijd keer polijst rondje doen.
Overigens zie je swirlz niet makkelijk op mijn huidige zilveren 3 en ook niet op de toekomstige witte. Op de zwarte Ibiza van mn vriendin echter. Maar daar trek je ook met handwas de swirlz al in. Hele zachte lak.
Als ik nu tijd over heb ga ik liever rondje sturen dan poetsen
Het wordt er wel mooier van en heb het heel veel gedaan, maar heb er de tijd en het geduld niet meer voor. Nu gewoon door de wasstraat. Als het echt erg wordt met de swirlz kan ik altijd keer polijst rondje doen.
Overigens zie je swirlz niet makkelijk op mijn huidige zilveren 3 en ook niet op de toekomstige witte. Op de zwarte Ibiza van mn vriendin echter. Maar daar trek je ook met handwas de swirlz al in. Hele zachte lak.
Als ik nu tijd over heb ga ik liever rondje sturen dan poetsen
[ Voor 6% gewijzigd door VidaR-9 op 14-06-2018 22:16 ]
Heb zelf ook vaak problemen bij het uitzetten van de auto, en weer aanschakelen. Vaak wordt Spotify dan niet meer herkend. Het sluiten van Spotify app en het weer starten, helpt meestal wel. Had het idee dat dit probleem erger was voordat ik BMW navigatie had geupdate, toen moest ik vaak ook de telefoon restarten.Phusebox schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 17:40:
Zucht. Buggy software.
Swirls is best case scenario. Worst case zijn krassen en putjes, die ook vrij gemakkelijk worden gemaakt. Dat polijst je niet 123 weg.VidaR-9 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 22:15:
Het wordt er wel mooier van en heb het heel veel gedaan, maar heb er de tijd en het geduld niet meer voor. Nu gewoon door de wasstraat. Als het echt erg wordt met de swirlz kan ik altijd keer polijst rondje doen. [...]
Ok. Nog nooit last van gehad..Cyb schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 23:15:
[...]
Swirls is best case scenario. Worst case zijn krassen en putjes, die ook vrij gemakkelijk worden gemaakt. Dat polijst je niet 123 weg.
Heb mijn auto voor aflevering een lakverzegeling laten geven. Was voornemens de wagen enkel nog met de hand te wassen, maar heb dat 'slechts' 4 maand volgehouden. Het werd me echt teveel werk.
Daarom naar het bedrijf geweest dat de verzegeling heeft aangebracht, en ze vertelden dat het niet zo'n probleem is om door de wasstraat te gaan. De verzegeling maakt de lak ook veel harder en beschermt dus ook tegen de borstels in de wasstraat.
Daarom naar het bedrijf geweest dat de verzegeling heeft aangebracht, en ze vertelden dat het niet zo'n probleem is om door de wasstraat te gaan. De verzegeling maakt de lak ook veel harder en beschermt dus ook tegen de borstels in de wasstraat.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik vroeg me altijd al af of het echt toegevoegde waarde heeft zo'n lak verzegeling. Waarom zouden ze zo iets niet af-fabriek doen?alexbl69 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 07:50:
Heb mijn auto voor aflevering een lakverzegeling laten geven. Was voornemens de wagen enkel nog met de hand te wassen, maar heb dat 'slechts' 4 maand volgehouden. Het werd me echt teveel werk.
>> Signature?
Bij bmw? Vast een obscure optie die niet in de configurator te vinden is voor €5000 en maar half werktChiLLeR schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:44:
[...]
Ik vroeg me altijd al af of het echt toegevoegde waarde heeft zo'n lak verzegeling. Waarom zouden ze zo iets niet af-fabriek doen?
Ik vraag me hetzelfde af. Ik moet zeggen dat de wax die ik nu gebruikt heb ook erg goed werkt. Zelfs na regen geen vlekken te zien. Kijken hoe lang die stand houdt met 1x per 2 weken een wasbeurt.ChiLLeR schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:44:
[...]
Ik vroeg me altijd al af of het echt toegevoegde waarde heeft zo'n lak verzegeling. Waarom zouden ze zo iets niet af-fabriek doen?
De meeste dealers bieden wel een Wax-oyl (https://www.waxoyl.nl/) aan volgens mij, is denk ik net zo iets.FitTiv schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 09:11:
[...]
Bij bmw? Vast een obscure optie die niet in de configurator te vinden is voor €5000 en maar half werkt
>> Signature?
Vorige week de BMW Drivers experience gedaan op de nordschleife/nurburgring. Super gave ervaring en echt een aanrader voor de mensen die een keer echt willen leren rijden
.
Hierbij wat pics voor de liefhebbers:

Heb ook een hoop video materiaal als er interesse is. Maar in het kort kregen we 2,5 dag training met M auto's (in mijn geval een M4) met een instructeur die voor je gaat rijden en instructies geeft. Echt zeer uitgebreid en leerzaam.
Was wel even wennen toen ik daarna in mijn eigen M4 naar huis reed.. lees niet meer flipperen en volle bak door de bochten :d. Erg leuke ervaring, weet nu veel beter wat mijn auto kan.. en heb ook echt circuit leren rijden. Was ook echt kapot na deze training (2 dagen volop rijden).. zeer intensief en heb ook echt respect gekregen voor de professionals die dit elke dag - uren doen.
Nog een foto van de eigen wagen om niet teveel te spammen met andere BMW's :):
Hierbij wat pics voor de liefhebbers:

Heb ook een hoop video materiaal als er interesse is. Maar in het kort kregen we 2,5 dag training met M auto's (in mijn geval een M4) met een instructeur die voor je gaat rijden en instructies geeft. Echt zeer uitgebreid en leerzaam.
Was wel even wennen toen ik daarna in mijn eigen M4 naar huis reed.. lees niet meer flipperen en volle bak door de bochten :d. Erg leuke ervaring, weet nu veel beter wat mijn auto kan.. en heb ook echt circuit leren rijden. Was ook echt kapot na deze training (2 dagen volop rijden).. zeer intensief en heb ook echt respect gekregen voor de professionals die dit elke dag - uren doen.
Nog een foto van de eigen wagen om niet teveel te spammen met andere BMW's :):

[ Voor 28% gewijzigd door Workaholic op 15-06-2018 11:54 ]
Ik zit te denken om een 2 of 4 serie cabrio (nieuw) te nemen. Wel de 1.8 steptronic (high) executive versies, nu zie ik overal aanbiedingen staan. Gaat dit model toevallig snel vervangen worden o.i.d.?
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Einde van dit jaar gaan ze de nieuwe drie serie aankondigen. Ik heb hem al zien rijden afgelopen week.Kecin schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:50:
Ik zit te denken om een 2 of 4 serie cabrio (nieuw) te nemen. Wel de 1.8 steptronic (high) executive versies, nu zie ik overal aanbiedingen staan. Gaat dit model toevallig snel vervangen worden o.i.d.?

4 serie volgt meestal snel daarna (2019?).
Denk dat ze in verhouding te weinig cabrio's verkopen en daarom dit soort aanbiedingen hebben. Ook speelt de periode (zomer / weer) mee, waardoor ze dit meer pushen om grotere aantallen te verkopen etc.
Maar.. als je het mij vraagt zou ik geen nieuwe auto kopen (particulier) uit de showroom als het geen (private)lease betreft. De afschrijving is te hoog. Ik heb mijn BMW's gekocht met max 10-20.000 KM van een half jaar tot een jaar oud met volledige fabrieksgarantie (import) via de BMW dealer. Scheelt gigantisch en je hebt dezelfde service/garantievoorwaarden als een nieuwe auto (speciale regeling). Bij mijn M4 was het verschil bijna 50K (!).
Dank voor je uitleg en foto's. Duidelijk verhaal!Workaholic schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 12:03:
[...]
Einde van dit jaar gaan ze de nieuwe drie serie aankondigen. Ik heb hem al zien rijden afgelopen week.
[afbeelding]
[afbeelding]
4 serie volgt meestal snel daarna (2019?).
Denk dat ze in verhouding te weinig cabrio's verkopen en daarom dit soort aanbiedingen hebben. Ook speelt de periode (zomer / weer) mee, waardoor ze dit meer pushen om grotere aantallen te verkopen etc.
Maar.. als je het mij vraagt zou ik geen nieuwe auto kopen (particulier) uit de showroom als het geen (private)lease betreft. De afschrijving is te hoog. Ik heb mijn BMW's gekocht met max 10-20.000 KM van een half jaar tot een jaar oud met volledige fabrieksgarantie (import) via de BMW dealer. Scheelt gigantisch en je hebt dezelfde service/garantievoorwaarden als een nieuwe auto (speciale regeling)
Het gaat wel om een private-lease. Ik zou nooit meer een auto willen kopen, private lease (of zakelijk) bevalt enorm goed. Je weet vantevoren waar je aan toe bent, bij problemen moeten ze zich maar redden en heb je al snel een andere auto weer.
Mijn zakelijke lease-auto zie ik vanaf gezien dit zo onaantrekkelijk werd dat het er voor mij uit kan om zelf wat te leasen. Met het voordeel dat als ik bijvoorbeeld mijn werk kwijt raak ik ook simpelweg de auto weg kan doen. Het gaat dus inderdaad om private-lease.
Ik zit te kijken naar:
- BMW 218i Cabrio High Executive
- BMW 318i High Executive
- BMW 418i High Executive
De prijzen bij de dealer zelf zijn redelijk bizar, sterker nog, op een offerte online of bij de dealer zit letterlijk meer dan de helft verschil in.

Daarnaast is er ook nog de wijze keuze, en dat is een Kia Niro als ik kijk naar kosten/opties/looptijd (opzeggen zonder reden na 12 maanden, maandelijks goedkoper, en bommetjevol qua opties, hybride/relatief zuinig) via het consumentenbond collectief.
Allen gaan om automaten. Maar de discussie over wel/niet private lease zal ik hier niet ga voeren haha. Ik ben zelf geen voorstander van pure financiering, wel van full operational lease. Aanschaffen van eigen centen is simpelweg geen optie. Druk aan het verbouwen met het huis (50k) en ik moet nog op vakantie en mijn vriendin maar eens ten huwelijk vragen
[ Voor 14% gewijzigd door Kecin op 15-06-2018 12:09 ]
Ik snap je keuze voor een cabrio eerlijk gezegd niet zo als het zakelijk is en voor gebruik in Nederland.
Private lease is het meest voordelig in courante auto's (1,2 of 3 serie).
Let op de voorwaarden - looptijd en kosten bij meer km. Ik ken meerdere collega's die private lease hebben, ook bij BMW en de kosten in de praktijk erg tegenvallen omdat ze het niet goed uitgezocht hebben.
Je zit al snel op +-800 euro per maand voor een periode van 2 jaar (3 serie 1.8, automaat, met wat opties, 25k kilometers per jaar). Ben je 20k kwijt puur voor het "huren" van een auto.. die niet eens van jezelf is.
Ik zou afhankelijk van je kilometers een 2dehands BMW pakken - kost je minder - en met garantie heb je geen gezeur
. Zo heb ik prive een 430D gekocht (als vervanger voor mijn lease auto) en ik was netto ongeveer de helft kwijt per maand van bovenstaand lease bedrag. Nog meer opties en PK ook
. Met een 320 was ik nog goedkoper uit geweest.
Private lease is het meest voordelig in courante auto's (1,2 of 3 serie).
Let op de voorwaarden - looptijd en kosten bij meer km. Ik ken meerdere collega's die private lease hebben, ook bij BMW en de kosten in de praktijk erg tegenvallen omdat ze het niet goed uitgezocht hebben.
Je zit al snel op +-800 euro per maand voor een periode van 2 jaar (3 serie 1.8, automaat, met wat opties, 25k kilometers per jaar). Ben je 20k kwijt puur voor het "huren" van een auto.. die niet eens van jezelf is.
Ik zou afhankelijk van je kilometers een 2dehands BMW pakken - kost je minder - en met garantie heb je geen gezeur
[ Voor 33% gewijzigd door Workaholic op 15-06-2018 12:23 ]
Cabrio vooral voor de fun-factor. Mijn vriendin heeft ook nog een "gewone" auto.Workaholic schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 12:15:
Ik snap je keuze voor een cabrio eerlijk gezegd niet zo - private lease is het meest voordelig in courante auto's (1,2 of 3 serie). Let op de voorwaarden - looptijd en kosten bij meer km. Ik ken meerdere collega's die private lease hebben, ook bij BMW en de kosten in de praktijk erg tegenvallen omdat ze het niet goed uitgezocht hebben.
Je zit al snel op 20k voor een periode van 2 jaar (3 serie met wat opties in 318).
Ik zou afhankelijk van je kilometers een 2dehands BMW pakken - kost je minder - en met garantie heb je geen gezeur. Zo heb ik prive een 430D gekocht voor 30k (als vervanger voor mijn lease auto) en ik was netto ongeveer de helft kwijt per maand van bovenstaand lease bedrag. Nog meer opties en PK ook
. Met een 320 was ik nog goedkoper uit geweest.
Daarnaast ga ik minder kilometers maken, dus de ritten die ik dan maak kan ik een keertje genieten van de zon
Ik snap dat zelf kopen goedkoper uitvalt in de meeste gevallen, ik wil echter nu niet gelijk zo'n bedrag kwijt (en dan betaal je een beetje dubbel als je van twee walletjes eet, eens). Helaas wil ik de verbouwing dit jaar afmaken (zonnepanelen, warmtepomp, rolluiken, schilder, waterontharder, etc...). Trouwen kost waarschijnlijk ook een flinke duit, dus dan hou ik liever een 30k als buffer over voor het trouwen. Mijn beleggingen e.d. ga ik niet aanzitten voor een auto, dat zou ik zonde vinden. Vandaar private-lease. En mocht de cabrio niet bevallen dan kan ik hem snel weer inruilen.
Binnenkort maar eens proefrijden in de cabrio's. De cabrio's waar ik ooit in heb gereden hadden allemaal een hard-top. Ben dus zeer benieuwd naar de soft-tops
Thanks voor je hulp en tips @Workaholic , trouwens, heb je pics van je monster?
Graag gedaan..hierbij nog wat foto's 

Bevalt nog erg goed! Ben wel stiekem aan het twijfelen om vreemd te gaan.. kijk nu naar een Porsche 911 GTS in een speciaal kleurtje.. maar met de komst van nieuwe 992 ga ik mogelijk nog even genieten van dit monster

Bevalt nog erg goed! Ben wel stiekem aan het twijfelen om vreemd te gaan.. kijk nu naar een Porsche 911 GTS in een speciaal kleurtje.. maar met de komst van nieuwe 992 ga ik mogelijk nog even genieten van dit monster
[ Voor 7% gewijzigd door Workaholic op 15-06-2018 12:35 ]
Supermooi! Als ik het zo zie gehaald via Qoets?Workaholic schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 12:34:
Graag gedaan..hierbij nog wat foto's
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Nevermind, ik zag het aan de stijl foto's, maar het stond ook op het kenteken

[ Voor 3% gewijzigd door Kecin op 15-06-2018 12:46 ]
Ok, even vloeken hier: Ik overweeg een 2e hands i3 te kopen. Heeft er iemand enig idee waar op te letten bij een 2e hands i3? Heb verschillende i3's uit 2015 gezien met range extender (puur elektrisch durf ik niet aan!).
Hier even op terugkomend: Ik heb even een tankje iets rustiger aangedaan met gas, en moet zeggen op deze manier rijdt het nog best aardig. Meeste gewoon 80-90 gereden waar je 80 mocht en 120 op de snelweg (1 a 2 ritjes wel 130 gereden) en dan kom ik op 6,23 L/100KM.IQM schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 00:07:
[...]
Met een M47TU kun je als je je best doet makkelijk 1 op 25 halen maar ik reed wel op 205/55R16 zomerbanden en 195/65R15 winterbanden. Hoe smaller hoe lager je verbruik.En ga eens 80-100km/u rijden ipv. 140-150. Dan kom je zeker te weten ruim boven de 1100km op een tank uit!
Met een 320d N47T motor in een F30 (2012) haalde ik overigens 1 op 27. Die was nog weer zuiniger.
Het zou nog beter kunnen, maar langzamer wil ik denk ik niet gaan en is de lol er voor mij wel af. Banden wil ik niet smaller, dan moet ik ook andere velgen (nu origineel breedset 225 voor, 245 achter met continental sportcontact).
[ Voor 9% gewijzigd door Terrz op 15-06-2018 14:10 ]
Als je puur elektrisch niet aan durft, waarom kijk je dan naar een i3? Die is niet Hybride.The_MAN schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 13:40:
Ok, even vloeken hier: Ik overweeg een 2e hands i3 te kopen. Heeft er iemand enig idee waar op te letten bij een 2e hands i3? Heb verschillende i3's uit 2015 gezien met range extender (puur elektrisch durf ik niet aan!).
<Zinloze tekst hier>
Ik weet dat hij niet hybride is. Puur elektrisch wil ik niet omdat ik nu in de auto wil kunnen stappen, ook al is hij leeg. Ik heb een keer een i3 als leenauto gehad en die wou hier thuis niet laden. Ik wil niet de kans lopen dat ik de auto nodig heb en er niet op kan vertrouwen dat ik direct kan rijden.GforceNL schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 14:11:
[...]
Als je puur elektrisch niet aan durft, waarom kijk je dan naar een i3? Die is niet Hybride.
* Kecin heeft toch maar even de BMW dealert gebeld en gaat proefrijden in een 218 en 418 cabrioKecin schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 12:45:
[...]
Supermooi! Als ik het zo zie gehaald via Qoets?
Nevermind, ik zag het aan de stijl foto's, maar het stond ook op het kenteken
Dat zijn nogal verschillende modellen
Nja, beide de cabrio, haha. Niet de MPV en een cabrio. Maar alsnog vrij verschillend. Even kijken of het grotere broertje de meerprijs waard is.
Aaah natuurlijkKecin schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 15:04:
[...]
Nja, beide de cabrio, haha. Niet de MPV en een cabrio. Maar alsnog vrij verschillend. Even kijken of het grotere broertje de meerprijs waard is.

BMW doet wat fout dat ik bij de 2 nu standaard aan dat 65+ mobiel denk..

Alleen daarom al zou ik voor een 4 gaanVidaR-9 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 15:05:
[...]
Aaah natuurlijk![]()
BMW doet wat fout dat ik bij de 2 nu standaard aan dat 65+ mobiel denk..
lol, ik wist ook niet dat er nog een 2 cabrio was. Lijkt me logischer dat het gewoon een 1 cabrio is met die gekke active tourer. Maar ieder zijn smaak. Naast dat ik naar de X3 aan het kijken ben is mijn oog ook gevallen op de Citroën DS7.

Of toch maar een X3?

Of toch maar een X3?
[ Voor 36% gewijzigd door ChiLLeR op 15-06-2018 15:23 ]
>> Signature?
"Vroeger" was het ook gewoon de 1 cabrio en de 3 cabrio. Maar die nieuwe typenummers zijn soms nog wel verwarrend hoor. Stiekem wil ik gewoon mijn E46 coupe terug, dat gevoel mis ik pas echt en hoop daar wat van terug te vinden in de 2 cabrio.ChiLLeR schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 15:20:
lol, ik wist ook niet dat er nog een 2 cabrio was. Lijkt me logischer dat het gewoon een 1 cabrio is met die gekke active tourer. Maar ieder zijn smaak. Naast dat ik naar de X3 aan het kijken ben is mijn oog ook gevallen op de Citroën DS7.
[afbeelding]
Of toch maar een X3?
[afbeelding]
Heb poosje terug een nieuwe 4 besteld. Voorlopig is er nog geen sprake van een nieuwe 4 serie, dat wordt pas 2020 op zijn vroegst. Er zijn pas weer wijzigingen doorgevoerd zoals een OPF partikelfilter.Workaholic schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 12:03:
[...]
Einde van dit jaar gaan ze de nieuwe drie serie aankondigen.
4 serie volgt meestal snel daarna (2019)
Eind dit jaar komt idd de nwe 3 serie. Met de M3 zijn ze al gestopt met productie omdat ze daar wijzingen zoals OPF filter niet meer wilden doorvoeren. Bij bijv. de M4 hebben ze dat wel gedaan, ook een indicatie dat het model nog even mee moet gaan.
Over dat private lease: even terug staan wat berichten van B-Bandit, die heeft het ook gedaan, misschien kan je aan hem e.e.a. er over vragen.
Ik heb het bewust niet gedaan, de afschrijving is altijd nog minder dan het scherpste private lease aanbod (een 4 schrijft ongeveer 5-6k af per jaar, beetje afhankelijk van hoeveelheid opties en uitvoering. Hoe meer opties hoe sneller de afschrijving).
If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.
Waarom dan geen tweedehands E46 330i cabrio of zoiets?Kecin schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 15:39:
[...]
"Vroeger" was het ook gewoon de 1 cabrio en de 3 cabrio. Maar die nieuwe typenummers zijn soms nog wel verwarrend hoor. Stiekem wil ik gewoon mijn E46 coupe terug, dat gevoel mis ik pas echt en hoop daar wat van terug te vinden in de 2 cabrio.
Je kan bijna geen fatsoenlijke onafgerachte versie vinden. En als je die al vind dan betaal je de hoofdprijs voor een auto die je goed moet onderhouden. Daar heb ik geen zin meer in. Sleutel op zak? Dan moet de auto gewoon aangaan. Geen gedoeRadiant schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 16:12:
[...]
Waarom dan geen tweedehands E46 330i cabrio of zoiets?
e93 lci met een lekkere 6 cyl. Zijn goed te vinden in duitslandKecin schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 17:09:
[...]
Je kan bijna geen fatsoenlijke onafgerachte versie vinden. En als je die al vind dan betaal je de hoofdprijs voor een auto die je goed moet onderhouden. Daar heb ik geen zin meer in. Sleutel op zak? Dan moet de auto gewoon aangaan. Geen gedoe. Zelf ben ik ook niet handig dus dat helpt ook niet mee haha. Heb in totaal 7 jaren een E46 gehad, die auto was duur in aanschaf en ook erg duur in onderhoud.
Op een amerikaans forum kwam ik deze foto van een 4 serie tegen. Niemand zag daar de grap van de eigenaar (hollandse roots?)
[ Voor 4% gewijzigd door elmerblues op 15-06-2018 19:50 ]
If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.
Met wat voor auto en motor rijdt je? Als je 80 mag rijd ik niet harder dan 80-83km/u en op de snelweg rij ik met de (A)CC op 103km/u. Vaak heeft het geen zin om in de spits op de linkerbaan te gaan rijden. Te onrustig, dan blijf ik in het treintje rechts en scoor je met een diesel op je sloffen 4,7L/100km. Zo haalde ik in 2004 al op elke tank ruim 1100km. Toen reed ik wel met 205/55R16 banden Continental Premium Contact.Terrz schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 14:08:
Hier even op terugkomend: Ik heb even een tankje iets rustiger aangedaan met gas, en moet zeggen op deze manier rijdt het nog best aardig. Meeste gewoon 80-90 gereden waar je 80 mocht en 120 op de snelweg (1 a 2 ritjes wel 130 gereden) en dan kom ik op 6,23 L/100KM.
Het zou nog beter kunnen, maar langzamer wil ik denk ik niet gaan en is de lol er voor mij wel af. Banden wil ik niet smaller, dan moet ik ook andere velgen (nu origineel breedset 225 voor, 245 achter met continental sportcontact).
Met mijn huidige F11 535i (245/40R19 Goodyear) haal ik dan ook ruim 1 op 12. Best netjes voor een loodzware bak met dik 300pk.
Ik had vanmiddag een ouwe ratlook Honda Civic achter me. Lantaarnpaal als uitlaat, verlaagd, je kent het wel. Op een mooi open stukje dacht ik van ok, terug naar 2, tot ziens! Mooi niet, niet los te rijden die vent
. Aan de ene kant baalde ik maar ook groot respect, het ding zag er werkelijk niet uit maar ging als de brandweer. Duidelijk met de goede vorm van tuning bezig geweest
Vanavond kwam ik na een rondje boodschappen doen bij mijn auto terug. Terwijl ik ernaar toe liep, leek het al vanaf een flinke afstand bij mijn auto vandaan alsof mijn voorband nogal leeg was.

Toen ik wat beter keek, viel me op dat het asfalt tussen de voorwielen scheef afliep naar een put. Gecombineerd met de flink ingedraaide voorwielen resulteerde dat in een voorwiel dat behoorlijk scheef stond ten opzichte van het asfalt. Op dat moment realiseerde ik me dat de band waarschijnlijk helemaal niet lek was. Na tweehonderd meter rijden zag ik dit:

Niets aan de hand dus
. Ik was behoorlijk opgelucht dat ik gewoon naar huis kon rijden.

Toen ik wat beter keek, viel me op dat het asfalt tussen de voorwielen scheef afliep naar een put. Gecombineerd met de flink ingedraaide voorwielen resulteerde dat in een voorwiel dat behoorlijk scheef stond ten opzichte van het asfalt. Op dat moment realiseerde ik me dat de band waarschijnlijk helemaal niet lek was. Na tweehonderd meter rijden zag ik dit:

Niets aan de hand dus
Ben nu toch wel benieuwd welke type Civic het wassig69 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 22:34:
Ik had vanmiddag een ouwe ratlook Honda Civic achter me. Lantaarnpaal als uitlaat, verlaagd, je kent het wel. Op een mooi open stukje dacht ik van ok, terug naar 2, tot ziens! Mooi niet, niet los te rijden die vent. Aan de ene kant baalde ik maar ook groot respect, het ding zag er werkelijk niet uit maar ging als de brandweer. Duidelijk met de goede vorm van tuning bezig geweest
Kan zelf altijd genieten als het “tegen” verwachting in gaat
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
320D touring uit 2003. Maar mijn verbruik is wel aan de pomp gemeten, niet de boordcomputer. Die geeft een keurige 6.0 L/100km aan (wat dus niet klopt).IQM schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 22:28:
[...]
Met wat voor auto en motor rijdt je? Als je 80 mag rijd ik niet harder dan 80-83km/u en op de snelweg rij ik met de (A)CC op 103km/u. Vaak heeft het geen zin om in de spits op de linkerbaan te gaan rijden. Te onrustig, dan blijf ik in het treintje rechts en scoor je met een diesel op je sloffen 4,7L/100km. Zo haalde ik in 2004 al op elke tank ruim 1100km. Toen reed ik wel met 205/55R16 banden Continental Premium Contact.
Met mijn huidige F11 535i (245/40R19 Goodyear) haal ik dan ook ruim 1 op 12. Best netjes voor een loodzware bak met dik 300pk.
Ik kan wel eens proberen een tank lang 100 km/h op de snelweg gaan rijden en wat meer uitrollen etc. Denk dat ik mijn verbruik daar nog wel verder mee omlaag kan brengen. Alleen voel ik me net een oud wijf als ik rechts hang met 100 terwijl iedereen mij voorbij zoeft
Wat een gelukTomatoman schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 22:46:
Vanavond kwam ik na een rondje boodschappen doen bij mijn auto terug. Terwijl ik ernaar toe liep, leek het al vanaf een flinke afstand bij mijn auto vandaan alsof mijn voorband nogal leeg was.
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
Toen ik wat beter keek, viel me op dat het asfalt tussen de voorwielen scheef afliep naar een put. Gecombineerd met de flink ingedraaide voorwielen resulteerde dat in een voorwiel dat behoorlijk scheef stond ten opzichte van het asfalt. Op dat moment realiseerde ik me dat de band waarschijnlijk helemaal niet lek was. Na tweehonder meter rijden zag ik dit:
[afbeelding]
[afbeelding]
Niets aan de hand dus. Ik was behoorlijk opgelucht dat ik gewoon naar huis kon rijden.
Het origineel heeft er ooit ongeveer zo uitgezien denk ik:Famous schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 22:59:
[...]
Ben nu toch wel benieuwd welke type Civic het was
Kan zelf altijd genieten als het “tegen” verwachting in gaat![]()

Dat is een M47TU motor toch? De eerste common rail diesel van BMW met 150pk. Daar moet je zeker 4,0L/100km mee kunnen halen. Ik had destijds een 320d van 2001 met de oudere M47 (136pk) diesel. De nieuwere M47TU motoren hadden trouwens wel opvallend veel turbo problemen. Is de jouwe al vervangen?Terrz schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 22:59:
320D touring uit 2003. Maar mijn verbruik is wel aan de pomp gemeten, niet de boordcomputer. Die geeft een keurige 6.0 L/100km aan (wat dus niet klopt).
Ik kan wel eens proberen een tank lang 100 km/h op de snelweg gaan rijden en wat meer uitrollen etc. Denk dat ik mijn verbruik daar nog wel verder mee omlaag kan brengen. Alleen voel ik me net een oud wijf als ik rechts hang met 100 terwijl iedereen mij voorbij zoeft. Ik ben nog geen 30 en heb juist een bmw omdat het zo leuk stuurt (achterwielaandrijving, fabrieksaf sport onderstel).
Ik houd trouwens al sinds 2000 van al mijn auto's verbruikscijfers in Excel bij. Zo weet je ook hoeveel de boordcomputer afwijkt. (Die afwijking kun je overigens bijstellen.)
Toen ik die BMW kocht was ik 28. Maar betekent dat dan automatisch dat je als een gek rondscheurt? Optrekken hoef je niet overdreven langzaam te doen. Er is een groot verschil tussen vlot optrekken en stevig optrekken. Bij vlot optrekken kan ik nog prima zuinig rijden. Oa. door uitgekiend uit te laten rollen. Daar kun je echt veel mee winnen.
Heb je met je E46 al een keer geprobeerd te driften? Bijv. in de sneeuw? Echt, wat dat betreft vond ik mijn E46 magistraal! Je kunt hem zo precies in een drift krijgen en houden dat je heel gemakkelijk met het gaspedaal kan sturen. De auto geeft zo goed aan wanneer hij in balans is en blijft driften. Dat heb ik met geen enkele latere 5 serie ook voor elkaar gekregen. Die zijn wat afstandelijker en minder goed aan te voelen wanneer je het balanspunt in de drift bereikt. Toen we pas in ons huidige huis kwamen wonen heb ik de buurt de stuipen op het lijf gejaagd door de hele straat dwars te gaan.
Dat zijn voor een F11 met zulke lage banden toch vrij lage bandenspanningen. Ik heb in mijn F11 voor 2,6 en achter 3,0. En dan nog gaat Lammert van der Meulen bij het uitlijnen de banden 'op druk brengen'...Tomatoman schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 22:46:
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Niets aan de hand dus. Ik was behoorlijk opgelucht dat ik gewoon naar huis kon rijden.

[ Voor 24% gewijzigd door IQM op 15-06-2018 23:21 ]
Relatief simpele engine swap b16/18 is waarschijnlijk al voldoende, wegen weinig die krengensig69 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 23:15:
[...]
Het origineel heeft er ooit ongeveer zo uitgezien denk ik:
[afbeelding]
Wel leuk ansich

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Het verschil in gewicht van een kilo of 4-500 zal ongetwijfeld helpen ja. Ach, we hadden lol, hebben gezwaaid.
Ik heb de bandenspanning bewust een beetje lager gemaakt dan ik gewend was. De vorige bandenset was vrij onregelmatig afgesleten, met veel minder restprofiel in het midden dan aan de zijkanten. Zeker met de 275 mm brede achterbanden was dat goed te merken. De bandenleverancier raadde mij aan de bandenspanning te verlagen naar 2,5 bar voor en achter.IQM schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 23:18:
[...]
Dat zijn voor een F11 met zulke lage banden toch vrij lage bandenspanningen. Ik heb in mijn F11 voor 2,6 en achter 3,0. En dan nog gaat Lammert van der Meulen bij het uitlijnen de banden 'op druk brengen'...
Heb inderdaad de M47TU, Turbo is vervangen bij de vorige eigenaar (170.000). Ik heb de auto in bezit gekregen met 250.000km (ben de 3e eigenaar) en staat inmiddels op 324.000km. Verbruik hou ik bij in spiritmonitor, dat heb ik nu zo'n 45.000km gedaan.IQM schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 23:18:
[...]
Dat is een M47TU motor toch? De eerste common rail diesel van BMW met 150pk. Daar moet je zeker 4,0L/100km mee kunnen halen. Ik had destijds een 320d van 2001 met de oudere M47 (136pk) diesel. De nieuwere M47TU motoren hadden trouwens wel opvallend veel turbo problemen. Is de jouwe al vervangen?
Ik houd trouwens al sinds 2000 van al mijn auto's verbruikscijfers in Excel bij. Zo weet je ook hoeveel de boordcomputer afwijkt. (Die afwijking kun je overigens bijstellen.)
Toen ik die BMW kocht was ik 28. Maar betekent dat dan automatisch dat je als een gek rondscheurt? Optrekken hoef je niet overdreven langzaam te doen. Er is een groot verschil tussen vlot optrekken en stevig optrekken. Bij vlot optrekken kan ik nog prima zuinig rijden. Oa. door uitgekiend uit te laten rollen. Daar kun je echt veel mee winnen.
Heb je met je E46 al een keer geprobeerd te driften? Bijv. in de sneeuw? Echt, wat dat betreft vond ik mijn E46 magistraal! Je kunt hem zo precies in een drift krijgen en houden dat je heel gemakkelijk met het gaspedaal kan sturen. De auto geeft zo goed aan wanneer hij in balans is en blijft driften. Dat heb ik met geen enkele latere 5 serie ook voor elkaar gekregen. Die zijn wat afstandelijker en minder goed aan te voelen wanneer je het balanspunt in de drift bereikt. Toen we pas in ons huidige huis kwamen wonen heb ik de buurt de stuipen op het lijf gejaagd door de hele straat dwars te gaan.
[...]
Dat zijn voor een F11 met zulke lage banden toch vrij lage bandenspanningen. Ik heb in mijn F11 voor 2,6 en achter 3,0. En dan nog gaat Lammert van der Meulen bij het uitlijnen de banden 'op druk brengen'...
4L/100KM klinkt echt als onmogelijk voor mij als gemiddelde op een tank. Als ik de CC op 100 gooi op een N-weg staat het wijzertje inderdaad op 4L/100KM, maar dat red ik nooit als gemiddelde. Met A-wegen, optrekken, wind tegen etc zit je daar alweer boven namelijk.
Haha ja heb al een paar keer een beetje gedrift op parkeerterreintjes of een rotonde als er sneeuw lag, openbare weg durf ik niet aan
Ja met grote velgen heb je sneller dat het soms lijkt dat de band zacht is terwijl dat niet zo is.Tomatoman schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 22:46:
Rij je nou dezelfde auto als ik nu?

Oh nee zie nu dat het andere is

Wat dacht je van een E30 of E36, dat ging makkelijker hoor. Tijdje nog in een E21 gereden... ook leuk, allen helaas liep die op LPG en niet echt goed dus had veel backfiresIQM schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 23:18:
[...]
E46 was ook wel spelen... maar ook vaak vast gezeten in de sneeuw (te arm voor winterbanden) en uiteindelijk de enige auto geweest waar ik gecrashed ben. Afrit snelweg en beetje nat, ging net iets te hard denk ik en achterkant gleed weg. Gelukkig de vangrail en een boom kunnen ontwijken maar wiel klapte wel tegen een stoepje (velg en draagarm kapot en 1 airbag).
Oh nee ben ook nog in de E23 gecrashed maar dat was een combinatie van nankangs en de eerste versie van ABS denk ik want ik ging 50 en kon gewoon niet meer remmen dus ramde een bestelbusje voor me met een boze neger
Dat zijn m'n enige twee crashes geweest van m'n 18e tot nu. Rij nu al 7 jaar geen BMW meer, niet als daily iig. Heb nog een E36 cabrio voor het nostalgische gevoel
[ Voor 55% gewijzigd door YoshiBignose op 16-06-2018 10:46 ]
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met het updaten van de navigatiekaarten in een BMW? Mijn BMW 1-serie (2017 model) heeft 2017-4 kaarten (volgens de navigatie in de auto) terwijl ik ook de dienst 'Automatische kaartupdate' heb. Kijk ik naar de handmatige kaartupdate die beschikbaar zijn (ook als dienst aanwezig) bij de BMW-site dan zie ik dat er een 2018-1 beschikbaar is.
Heeft het nut om die handmatige kaartupdate te doen of hoort dit gewoon automatisch binnen te komen? Iemand idee hoe dit precies werkt?
Heeft het nut om die handmatige kaartupdate te doen of hoort dit gewoon automatisch binnen te komen? Iemand idee hoe dit precies werkt?
Ik wil toch even zeggen dat ik die 8 serie wel echt fenomenaal vind. Het zal niet iedereen z'n smaak zijn, maar boh
fookin mad fer it
Het is een M550d, inmiddels bijna 3 jaar oud.YoshiBignose schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 10:35:
[...]
Rij je nou dezelfde auto als ik nu?![]()
Laat wel duidelijk zien wat velgen met een auto doen
![]()
Oh nee zie nu dat het andere isoudere 5 serie of is het zelfs een 3? Kan het verschil tegenwoordig echt niet goed meer zien....
Een Type-R van dat model zal een pk of 200 hebben. Met turbo’s en N2O doen tuners wel eens 250 of 300pk. Op 1000 kilo is dat best aardigsig69 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 23:15:
[...]
Het origineel heeft er ooit ongeveer zo uitgezien denk ik:
[afbeelding]
Dit topic is gesloten.