“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
De vragen die hij stelt, zijn vrij logisch en de antwoorden heb ik ook van internet moeten plukken, of per ongeluk achter komen.
De informatie die je van de dealer krijgt over de Drive is vrij summier. Sterker nog, toen ik mn 3 voor de 4 serie in ging ruilen, liet ik de dealer dingetjes zien die hij zelf niet eens wist.... .
<Zinloze tekst hier>
In zijn verdediging; er is inderdaad niet veel over te vinden.fsfikke schreef op maandag 11 juni 2018 @ 09:00:
Is dit de persoonlijke vraagbank voor Phusebox en zijn problemen? Je hebt toch een 'godsvermogen' bij een dealer achtergelaten, waarom zeur je niet bij hem als je niet happy bent met wat je gekocht hebt of als je iets niet snapt?
En het is ook aardig 'verneukeratief'.
In de folder staat (uiteraard) dat het allemaal fantastisch werkt (doel nu specifiek op Spotify). Op internet zijn genoeg verhalen te vinden dat het niet allemaal koek en ei is. Maar ja, als je zoekt vind je voor alle producten en diensten wel negatieve reviews, dus dat zegt ook niet alles.
Als het dan uiteindelijk toch niet goed blijkt te werken zijn je opties niet al te talrijk. Natuurlijk, de dealer. Maar daar is de kennis van dit soort zaken ten eerste niet al te groot, en ten tweede zit het probleem veelal in zaken waar ze 0,0 grip op hebben (software).
Dus dan houdt het al snel op, want een niet werkende spotify is waarschijnlijk onvoldoende grond om een koop ongedaan te laten maken. Helaas zeg ik daarbij, want aangezien er steeds meer van dit soort 'vluchtige' techniek in de auto's komt lijkt het me juist wel goed dat dit zou kunnen.
Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld de 'rij-assistent'. Lane-keeping werkt volstrekt ondermaats (heb de 'nieuwste' versie). Eigenlijk is het gewoon schandalig dat ze dit mogen/kunnen verkopen in de staat waarin het nu geleverd wordt.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Bij de nieuwe 5 serie die ik een paar maanden geleden mee kreeg werkte Spotify ook met een Samsung telefoon. Ook de playlists, coverart etc. Zat nog wel een bug in maar goed. Werkte wel degelijk.418O2 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 23:54:
Ik vind het toch onbegrijpelijk dat je zo ontzettend kritisch bent en dit soort dingen niet van tevoren test of uitzoekt.
Bij de 3serie van mijn vorige werkgever werkte Spotify overigens wel via mijn droid, via bt
De BMW 1 serie van @Phusebox heeft wellicht nog een ouder infotainment systeem dan de nieuwe 5 serie?
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Als het goed is heeft de F20 LCI inmiddels hetzelfde IDrive systeem als de laatste 3 en 5 serie naar wat ik begrepen heb?Arjant2 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:06:
[...]
Bij de nieuwe 5 serie die ik een paar maanden geleden mee kreeg werkte Spotify ook met een Samsung telefoon. Ook de playlists, coverart etc. Zat nog wel een bug in maar goed. Werkte wel degelijk.
De BMW 1 serie van @Phusebox heeft wellicht nog een ouder infotainment systeem dan de nieuwe 5 serie?
Zoals gezegd; met mijn iPhone werkt het wel, al zij het traag maar wellicht heeft de 1 serie gewoon minder geheugen en een tragere processor ofzo. Ook start Spotify heel soms gewoon helemaal niet (dan blijft de spinner draaien en kun je pas opnieuw proberen nadat je de motor hebt uitgezet en het systeem helemaal uit is geweest, beetje lastig onder het rijden
Met de Galaxy S8 Plus van mijn vrouw krijg ik ook het selectievakje Apps niet te zien bij mobiel apparaatbeheer. Zij heeft haar eigen bestuurdersprofiel en sleutel uiteraard.
Ok de mensen die beweren dat Spotify via Android als app werkt, mogen me dat eens uitleggen
bron: https://support.spotify.c..._the_car/bmw-integration/WITH ANDROID PHONES
Play from your Spotify app via Bluetooth on all vehicles with BMW ConnectedDrive.
Op deze pagina staat dat het niet via connected drive werkt maar gewoon via bluetooth audio.
[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 11-06-2018 11:35 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik moet 2018-1 nog steeds installerenThe_MAN schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:23:
Voor wie het interessant vind: er zijn nieuwe kaarten voor Europa voor NBT beschikbaar. Versie 2018-2

@Phusebox
Toevallig een foto van gemaakt in de leen 5-serie om aan BMW een bug te laten zien (display in midden van console gaf ander track aan). Dit is via mijn Samsung S8. Hoe het verder zit, geen idee?
Ik had er juist naar gekeken omdat het op mijn huidige 5 serie uit 2015 dus niet zit.

[ Voor 47% gewijzigd door Arjant2 op 11-06-2018 12:11 ]
Ah kijk jij hebt dus inderdaad wel echt Spotify via Android, aangezien er ook Spotify in beeld staat rechtsboven etc. Dit heb ik dus nog niet voor elkaar gekregen. In de app op de telefoon zie ik ook geen andere uitvoerapparaten.Arjant2 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 12:05:
[...]
Ik moet 2018-1 nog steeds installeren
@Phusebox
Toevallig een foto van gemaakt in de leen 5-serie om aan BMW een bug te laten zien (display in midden van console gaf ander track aan). Dit is via mijn Samsung S8. Hoe het verder zit, geen idee?
Ik had er juist naar gekeken omdat het op mijn huidige 5 serie uit 2015 dus niet zit.
[afbeelding]
1. Sluit de telefoon aan via de usb kabel.Phusebox schreef op maandag 11 juni 2018 @ 12:23:
[...]
Ah kijk jij hebt dus inderdaad wel echt Spotify via Android, aangezien er ook Spotify in beeld staat rechtsboven etc. Dit heb ik dus nog niet voor elkaar gekregen. In de app op de telefoon zie ik ook geen andere uitvoerapparaten.
2. Open spotify op de telefoon.
3. Wacht tot het BMW logo verschijnt in Spotify op de telefoon./
4. Kies Spotify uit het media menu in de auto.
Woeh, haha. Ik dacht even dat je schreef "gebruik een kabel in 2018"...Tylen schreef op maandag 11 juni 2018 @ 12:31:
[...]
1. Sluit de telefoon aan via de usb kabel.
Oh wait..
(ga het straks proberen, maar goed dan maar alleen audio streamen via bluetooth als dit de enige manier is)
[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 11-06-2018 13:06 ]
Ik heb continu een USB stick met films en video bestanden in mijn USB zitten (video in motion voor passagiers)
Dus heb het zelf maar 1 keer getest.
[ Voor 45% gewijzigd door alexke1988 op 11-06-2018 13:15 ]
i7 5960X - Rampage V Extr. - 16GB Quad DDR4 2800 Corsair LPX - MSI 980GTX Ti - AX1200i - Obsidian 650D
Video kan ik helaas niet afspelen. Muziek van de usb stick heb ik gekopieerd naar de interne schijf (sd waarschijnlijk).alexke1988 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:14:
Draadloos zou het wel moeten werken , maar via de kabel is het net iets stabieler en sneller.
Ik heb continu een USB stick met films en video bestanden in mijn USB zitten (video in motion voor passagiers)
Dus heb het zelf maar 1 keer getest.
mijn i3 kon zonder coding .mp4 bestanden afspelen...Phusebox schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:24:
[...]
Video kan ik helaas niet afspelen. Muziek van de usb stick heb ik gekopieerd naar de interne schijf (sd waarschijnlijk).
raar...
Ik weet wel dat ik het zowiezo kan opzetten met coding.
[ Voor 8% gewijzigd door alexke1988 op 11-06-2018 13:26 ]
i7 5960X - Rampage V Extr. - 16GB Quad DDR4 2800 Corsair LPX - MSI 980GTX Ti - AX1200i - Obsidian 650D
Euh ja dat tikte idd. Gebruik je geen kabel dat is het alleen audio streaming. Will je volledigde controlle over de Spotify app inclusief spotify logo in je idrive dan moet je de kabel erin doen.Phusebox schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:05:
[...]
Woeh, haha. Ik dacht even dat je schreef "gebruik een kabel in 2018"...
Oh wait..![]()
(ga het straks proberen, maar goed dan maar alleen audio streamen via bluetooth als dit de enige manier is)
Edit: Hier nogmaaks de bevestiging: https://support.spotify.c..._the_car/bmw-integration/
1. Log in op de Spotify-app op je iPhone.
2. Sluit je telefoon aan op de USB-poort van je auto met een lightningkabel (zoals de kabel die bij je telefoon is meegeleverd) of met een aangepaste snap-inadapter, die beschikbaar is als accessoire voor de iPhone 4/4s en de iPhone 5/5s.
3. In het menu Multimedia van je ConnectedDrive-navigatiesysteem selecteer je Spotify.
4. Nu kun je je Spotify-muziek volledig beheren via ConnectedDrive en voorkomen dat je wordt afgeleid door je telefoon.
5. Opmerking: als veiligheidsmaatregel (ook bij andere geïntegreerde apps) vergrendelt BMW het scherm van de Spotify-app op je telefoon als deze is aangesloten. Je kunt nog steeds gesprekken ontvangen en de muziek wordt gepauzeerd als je een andere app opent.
Edit 2: https://www.bmw.nl/nl/con...nected-drive/a-tot-z.html
Spotify is een van de populairste muziekstreamingdiensten ter wereld en biedt toegang tot miljoenen songs waarmee u uw individuele, persoonlijke playlists kunt samenstellen.
Gebruik de app vanaf nu heel comfortabel in uw BMW en zoek uw favoriete muziek bijvoorbeeld op categorie of genre, artiest, titel of album, maar ook op label of jaar van release. In uw BMW beschikt u bovendien over Spotify Radio.
Om in uw BMW gebruik te kunnen maken van deze gecertificeerde “BMW Apps ready” applicatie downloadt u deze in de App Store® of bij Google Play™, verbindt u de smartphone via de USB-aansluiting of de snap-in adapter met de BMW, en start u de app. Nu zijn de diverse functies direct te bedienen via de iDrive Controller, het Control Display en het audiosysteem van de BMW. Met de nieuwste versie van de user interface is de volledige integratie ook via Bluetooth mogelijk. Daardoor is de integratie nog naadlozer.
De beschikbaarheid van Spotify verschilt per land.
[ Voor 72% gewijzigd door Tylen op 11-06-2018 13:41 ]
Raar, bij mij krijg ik zonder kabel:Tylen schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:37:
[...]
Euh ja dat tikte idd. Gebruik je geen kabel dat is het alleen audio streaming. Will je volledigde controlle over de Spotify app inclusief spotify logo in je idrive dan moet je de kabel erin doen.
Spotify logo
Album art
zoekfunctie
afspeellijsten
Idemalexke1988 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:42:
[...]
Raar, bij mij krijg ik zonder kabel:
Spotify logo
Album art
zoekfunctie
afspeellijsten
Bij de 2017 iDrive heb ik geen kabel meer nodig voor de spotify app. Lijkt me sterk dat @Phusebox dit ook moet.Tylen schreef op maandag 11 juni 2018 @ 12:31:
[...]
1. Sluit de telefoon aan via de usb kabel.
@Phusebox heb je ook een HDD er in zitten?
Weet niet waar je vandaan komt, maar eventueel kan ik voor je met een ODB stekker codecs unlocken. Hij pakt dan ook gedownloade films.
[ Voor 23% gewijzigd door GforceNL op 11-06-2018 13:53 ]
<Zinloze tekst hier>
Deze zin bevestigt dus dat je niet altijd een kabel nodig hebt.Tylen schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:37:
[...]
Met de nieuwste versie van de user interface is de volledige integratie ook via Bluetooth mogelijk. Daardoor is de integratie nog naadlozer.
[ Voor 52% gewijzigd door Arjant2 op 11-06-2018 13:54 ]
Ah check.Arjant2 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:53:
[...]
Deze zin bevestigt dus dat je niet altijd een kabel nodig hebt.
1 ding is zeker. BMW blinkt niet uit in duidelijkheid. Zeker niet aangezien er blijkbaar wel updates plaatsvinden bij nieuwere modellen, maar oude modellen niet geupdate worden. Zet dan in ieder geval per versie de mogelijkheden neer op de website. Zo moeilijk zou dat niet hoeven zijn, gewoon in een tabel.
@GforceNL Als je in de buurt van Den Haag woont dan heb ik ook nog wel wat coderingsdingetjes die ik graag zou willen

[ Voor 12% gewijzigd door Arjant2 op 11-06-2018 14:11 ]
Ja heb ook een HDD. Woon in Limburg. Wilde zelf wellicht ook nog eens een ODB geval kopen, maar ja dan Carly of Bimmercode?.GforceNL schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:52:
[...]
Bij de 2017 iDrive heb ik geen kabel meer nodig voor de spotify app. Lijkt me sterk dat @Phusebox dit ook moet.
@Phusebox heb je ook een HDD er in zitten?
Weet niet waar je vandaan komt, maar eventueel kan ik voor je met een ODB stekker codecs unlocken. Hij pakt dan ook gedownloade films.
Maar wat voor formaat video bestanden zou ik dan moeten kunnen afspelen zonder deze codecs?
@Phusebox Geen idee welke codecs, ik heb hem vrijwel direct unlocked... (en start/stop uit).
Ik gebruik zelf Bimmercode.
<Zinloze tekst hier>
Als je E-sys hebt, wat is dan het voordeel van Carly? Buiten dat het wel makkelijk in gebruik is ?Tylen schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:15:
Ik heb esys en wacht al weken op mijn carly adapterDHL werkt niet mee vanuit duitsland. Woon in zeewolde als dat dichterbij is.
Ik zit zelf op het coding forum en gebruik meestal e-sys voor specifieke dingen.
Bimmercode heb ik steeds in de wagen liggen voor vrienden te helpen.
Ik wil ook wel dingen coderen, ik woon in de buurt van Turnhout.
Vind carly gewoon makkelijker (denk ik). E-Sys is gewoon ruk om steeds die laptop mee te shouwen etc.alexke1988 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:23:
[...]
Als je E-sys hebt, wat is dan het voordeel van Carly? Buiten dat het wel makkelijk in gebruik is ?
Ik zit zelf op het coding forum en gebruik meestal e-sys voor specifieke dingen.
Bimmercode heb ik steeds in de wagen liggen voor vrienden te helpen.
Ik wil ook wel dingen coderen, ik woon in de buurt van Turnhout.
Ik vind dat mierenneuken juist wel informatief, bij de fabrikant krijg je alleen maar positieve verhalen over globale functionaliteit.fsfikke schreef op maandag 11 juni 2018 @ 09:00:
Is dit de persoonlijke vraagbank voor Phusebox en zijn problemen? Je hebt toch een 'godsvermogen' bij een dealer achtergelaten, waarom zeur je niet bij hem als je niet happy bent met wat je gekocht hebt of als je iets niet snapt?
Veel BMWs hebben geen Android ondersteuning, alleen iPhone. Alleen de zeer recente modellen (BMW 5 misschien, etc) hebben mogelijk wel Android ondersteuning.Phusebox schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:22:
[...]
Ok de mensen die beweren dat Spotify via Android als app werkt, mogen me dat eens uitleggen![]()
[...]
bron: https://support.spotify.c..._the_car/bmw-integration/
Op deze pagina staat dat het niet via connected drive werkt maar gewoon via bluetooth audio.
Ik heb er speciaal een dedicated iPhone 6 voor aangeschaft, om Spotify via USB te kunnen streamen voor hogere kwaliteit. Ook dan gaat het niet vlekkeloos, bij het uitschakelen van de auto en het weer starten, moet de Spotify app vaak worden gerestart.
Ik vind het overigens wel goed dat je zo objectief en kritisch bent. Beter dan mensen die cheerleader gedrag gaan vertonen op het moment dat ze zelf een product bezitten, en anderen door hun eigen blindheid gaan meetrekken. Maar sommige dingen zijn lastig van tevoren te voorkomen, hoe goed je je ook verdiept, in een proefrit heb je vaak niet de tijd en mogelijkheid om alles uitvoerig te kunnen testen.
[ Voor 19% gewijzigd door Cyb op 11-06-2018 22:31 ]
Tweakers bouwt juist op de verwachting van eigen inzet ipv het forum gebruiken als je persoonlijke helpdeskGforceNL schreef op maandag 11 juni 2018 @ 09:14:
@fsfikke @Tylen Met die instelling kunnen we het hele Tweakers forum wel sluiten.....
Wbt de Spotify integratie, in tegendeel door wat velen hier vinden, is dit juist een voorbeeld van het nut van Apple CarPlay, daar werken dit soort dingen een stuk beter
[ Voor 8% gewijzigd door fsfikke op 11-06-2018 22:57 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
11 juli is er vrij rijden op circuit Zolder, 40 euro per half uur. Twijfel nog of ik zal gaan, heb alvast vrij genomen en lijkt me leuk als er meer geïnteresseerden zijn hier, dan kunnen we meeten
Enne, mooi geel is niet lelijk

Wat vinden jullie; 3 van de grill nieren kleuren in M sport, is dat pauper of kan die het hebben? Voorbeeld. Ik vind het zelf wel goed staan maar ben bang dat het een beetje pauper oogt op de mijne, hij heeft dan wel het M pakket maar het is geen M140 ofzo..
Alleen schandalig dat BMW 100 euro per jaar vraagt voor iets dat tegenwoordig bijna standaard op een A segment auto van 12k zit.fsfikke schreef op maandag 11 juni 2018 @ 22:43:
[...]
Tweakers bouwt juist op de verwachting van eigen inzet ipv het forum gebruiken als je persoonlijke helpdesk![]()
Wbt de Spotify integratie, in tegendeel door wat velen hier vinden, is dit juist een voorbeeld van het nut van Apple CarPlay, daar werken dit soort dingen een stuk beterVooral nu steeds meer apps geïntegreerd worden in CarPlay (Navigatie apps ook met iOS12)
Ik twijfelde nog en dacht mja 270 eenmalig, misschien even wachten tot ik de auto heb. En nu is het 300 euro voor drie jaar geworden. Ja 🖕 BMW.
Dat is idd pauper.Streskip schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 05:22:
Wat vinden jullie; 3 van de grill nieren kleuren in M sport, is dat pauper of kan die het hebben? Voorbeeld. Ik vind het zelf wel goed staan maar ben bang dat het een beetje pauper oogt op de mijne, hij heeft dan wel het M pakket maar het is geen M140 ofzo..
Persoonlijk wil ik zo min mogelijk embleempjes etc op een auto, heb dan ook alles weggelaten.
Gekleurde nieren staat altijd zo pauper, of je nu een M140i hebt of een 118i, dat maakt niet uit. Zwarte nieren vind ik al op het randje, maar dat hangt vooral af van de kleur van de auto.Streskip schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 05:22:
Dit dusPhusebox schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 06:15:
[...]
Alleen schandalig dat BMW 100 euro per jaar vraagt voor iets dat tegenwoordig bijna standaard op een A segment auto van 12k zit.
Ik twijfelde nog en dacht mja 270 eenmalig, misschien even wachten tot ik de auto heb. En nu is het 300 euro voor drie jaar geworden. Ja 🖕 BMW.

TE GEK voor woorden. Om daar een abonnement van te maken, zijn echt van de pot gerukt.
Daarom alleen al blijf ik ver weg van Carplay bij BMW.
>> Signature?

Afgelopen zaterdag trouwens m'n nieuwe bolide opgehaald, een E92 LCI 335d uit 2011 met een aantal leuke opties (M-sport, leer, navi professional, Harman Kardon, etc.). Wat een verschil met de E60 530i zeg! De E60 was toch meer een luxe cruiser, de E92 is echt enorm veel sportiever en een stuk harder geveerd, zeker met de 19 inch jetsers die er onder liggen. Rijden op de snelweg is echt genieten, enorme bak koppel en altijd voldoende reserve om vlot te accelereren zonder dat het moeite kost.

Heb nog wel wat plannen met de auto, want hij is nog niet in de staat waarin mijn auto's moeten zijn:
- Velgen poedercoaten, zit stoeprandschade/corrosie op
- Voorbumper spuiten, zit wat steenslag en krassen op
- Interieurlijst middenconsole vervangen (krassen)
- Automaat spoelen
- Automaat tunen (XHP)
- Polijstbeurt
Daarnaast is er nog wat met de gloeibougies, maar dat is een garantiekwestie. Misschien over een jaar laten chiptunen, maar daar twijfel ik nog over.
Het is wat mij betreft vooral het zoveelste bewijs dat BMW teveel iOS/Apple minded is. Er zijn zat merken waarbij spotify met Android over BT perfect werkt, alleen BMW krijgt het niet voor elkaar. Of liever gezegd; weigert er voldoende energie in te steken.fsfikke schreef op maandag 11 juni 2018 @ 22:43:
[...]
Wbt de Spotify integratie, in tegendeel door wat velen hier vinden, is dit juist een voorbeeld van het nut van Apple CarPlay, daar werken dit soort dingen een stuk beterVooral nu steeds meer apps geïntegreerd worden in CarPlay (Navigatie apps ook met iOS12)
Het is me bij de koop van m'n laatste 2 wagens zelfs door de verkopers verteld: enkel met Apple telefoons werken de BMW's feilloos. Dat is echter geen verdienste van Apple, maar een hiaat van BMW.
Nu zal het aantal Apple gebruikers onder BMW rijders wellicht hoger zijn dan het landelijk gemiddelde, maar gezien de marktverhoudingen betwijfel ik of het meer dan de helft van de BMW rijders is.
In de praktijk maakt het (voor mij) gelukkig niet zoveel uit. Spotify gebruik ik bijna niet in de auto (luister veelal nieuwszenders), terwijl Apple Carplay (en ongetwijfeld ook Android Auto mocht het beschikbaar zijn) ten opzichte van BMW's eigen systemen weinig tot niks toevoegt. Maar vreemd is het wel.
Ja maar dat vertellen ze je niet, en frankly what's the difference? Een setting ergens op TRUE zetten, meer is het niet waarschijnlijk. Absurd dat ze dat als abonnement aanbieden. Map updates kan ik nog een heeel klein beetje inkomen, maar al die andere diensten.ChiLLeR schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 07:50:
En als je dat af-fabriek als optie kiest, dan hoef je toch geen jaarlijks abo te betalen?
Hoe fijn ik de auto ook vindt rijden of hoe lovend ik over vier jaar ben, als ik iets nieuws moet uitzoeken tegen die tijd kijk ik toch eerst naar andere merken die dit dan hopelijk nog gewoon standaard hebben.
Eigenlijk heeft mijn auto die 44K kost minder 'smart' opties dan een Hyundai i10.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
BMW heeft geen Android Auto. Ook geen plannen voor (voor zover publiekelijk bekend).Rivanov schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 08:41:
De reden dat ze het als abonnement aanbieden is toch ook dat je dan kunt switchen tussen Android Auto en Apple CarPlay?
Er was sprake van een maandelijks abonnement maar voor nu kun je alleen 3 jaar in één keer afsluiten. Dus tot zover je flexibiliteit.
[ Voor 22% gewijzigd door Phusebox op 12-06-2018 08:43 ]
Dit.robpol schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 07:55:
Wat een gezever zeg over Spotify-integratie, bluetooth, abonnementen, etc. Daar rijd je toch geen BMW voor..
Ik heb een cassettespeler in mijn E46, zonder jaarabonnement overigens. Het echte entertainmentsysteem ligt onder de motorkap
Zuune dikke 116i ?Radiant schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 08:44:
[...]
Dit.
Ik heb een cassettespeler in mijn E46, zonder jaarabonnement overigens. Het echte entertainmentsysteem ligt onder de motorkap
Opties zijn er genoeg, maar BMW’s shoppen op een strak budget dwingt nou eenmaal keuzes af, dat merk je nu. Dan moet je achteraf niet gaan klagen dat je niet alle functionaliteit hebtPhusebox schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 08:34:
[...]
Eigenlijk heeft mijn auto die 44K kost minder 'smart' opties dan een Hyundai i10.

[ Voor 11% gewijzigd door fsfikke op 12-06-2018 08:49 ]
Verbaasde me ook dat de eerste beurt pas na 30.000 km is.
[ Voor 44% gewijzigd door Phusebox op 12-06-2018 08:49 ]
Ik zou graag een goed navigerend navigatiesysteem willen... Oh wachtfsfikke schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 08:47:
[...]
Opties zijn er genoeg, maar BMW’s shoppen op een strak budget dwingt nou eenmaal keuzes af, dat merk je nu. Dan moet je achteraf niet gaan klagen dat je niet alle functionaliteit hebt

Kom op, dat is lekker. Stellen dat je niet moet zeuren omdat je een "strak" budget mee brengt. De multimedia functionaliteit loopt al jaren achter de feiten aan en is zeker tot voor kort ook nog eens aan Apple gebonden. Daarbovenop krijg je beperkte functionaliteit voor een kunstmatig absurd hoge prijs. Lijkt me niet meer dan gezond om daar kritisch op te zijn.
Maarja als de stelling is: wanneer ontevreden, dan heb je te weinig geld meegebracht en is het je eigen schuld. Dan zijn we snel klaar met de discussie. Waarschijnlijk hebben de mensen met de kettingproblemen op de N47 dan ook vergeten de optie "degelijke ketting" vergeten aan te vinken
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Ik vind het navigatiesysteem super goed. Wat werkt er niet aan dan? Wat is de beperkte functionaliteit?MrFl0ppY schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 09:04:
[...]
Ik zou graag een goed navigerend navigatiesysteem willen... Oh wacht![]()
Kom op, dat is lekker. Stellen dat je niet moet zeuren omdat je een "strak" budget mee brengt. De multimedia functionaliteit loopt al jaren achter de feiten aan en is zeker tot voor kort ook nog eens aan Apple gebonden. Daarbovenop krijg je beperkte functionaliteit voor een kunstmatig absurd hoge prijs. Lijkt me niet meer dan gezond om daar kritisch op te zijn.
Maarja als de stelling is: wanneer ontevreden, dan heb je te weinig geld meegebracht en is het je eigen schuld. Dan zijn we snel klaar met de discussie. Waarschijnlijk hebben de mensen met de kettingproblemen op de N47 dan ook vergeten de optie "degelijke ketting" vergeten aan te vinken.
Rij je benzine of diesel?
Wat voor motor heb je erin hangen?
Ik kan mij voorstellen dat een 1er niet al te veel brandstof verbruikt om vooruit te tuffen.
Over het algemeen gaan ze ook pas flink zuipen als je je HK audio uit zet en geen ruimte hebt om je iphone nog aandacht te geven.
@Tylen De laatste up-to-date BMW navi waar ik mee heb gereden miste sowieso wat wegen en hele wijken. Filevermijding is 'meh' en is imho niet slim/dynamisch genoeg anno 2017.
Kalendersynchronisatie zal er inmiddels vast wel in zitten, of moet je nog steeds bij elke keer starten je bestemming invoeren?
Voor sporadisch gebruik volstaat het.
[ Voor 36% gewijzigd door Raymond P op 12-06-2018 09:19 ]
- knip -
Als ik Mercedes of Audi rij heb ik pas het gevoel terug in de tijd te gaan kijkende naar het media/navigatie systeem, vooral bij die eerste. Het is niet allemaal het walhalla bij BMW, maar zolang het beter is dan de meeste concurrenten is het totaalplaatje imo in het voordeel van BMW.Tylen schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 09:07:
[...]
Ik vind het navigatiesysteem super goed. Wat werkt er niet aan dan? Wat is de beperkte functionaliteit?
Ik ben overigens wel benieuwd eens de nieuwe A6/7/8 te proberen, daar heeft Audi wel weer eens wat nieuws bedacht.
[ Voor 14% gewijzigd door fsfikke op 12-06-2018 09:26 ]
Kaarten zijn inderdaad altijd zwaar verouderd. Dat is wel heel slecht, zeker als je voor veel geld een kaartupdate koopt om er achter te komen dat die snelweg die je vaak gebruikt er nog steeds niet op staat (zoals de verlengde A4 die er pas na 2 of 3 jaar in stond). Of die ene nieuwe straat in je wijk, die al een jaar of 8 geleden gebouwd is en er nog steeds niet instaat (wel in de TomTom kaarten, wel op google maps).Raymond P schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 09:07:
@Phusebox
@Tylen De laatste up-to-date BMW navi waar ik mee heb gereden miste sowieso wat wegen en hele wijken. Filevermijding is 'meh' en is imho niet slim/dynamisch genoeg anno 2017.
Kalendersynchronisatie zal er inmiddels vast wel in zitten, of moet je nog steeds bij elke keer starten je bestemming invoeren?
Voor sporadisch gebruik volstaat het.
Toen ik de 5 serie kocht zei de verkoper (van BMW Den Haag) dat ik maar niet te veel waarde moest hechten aan de routevoorstellen van de RTI bij files. Beter gewoon negeren zei hij, tenzij een weg afgesloten is.

[ Voor 10% gewijzigd door Arjant2 op 12-06-2018 10:02 ]
Ik heb juist hele goede ervaringen met RTTI, vooral in DE. Heeft me al uren file tijd bespaard. Kaarten zijn inderdaad niet altijd even snel up to date, dat is wel jammer. Ik betaal er dan ook niet voor.Arjant2 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 10:01:
[...]
Kaarten zijn inderdaad altijd zwaar verouderd. Dat is wel heel slecht, zeker als je voor veel geld een kaartupdate koopt om er achter te komen dat die snelweg die je vaak gebruikt er nog steeds niet op staat (zoals de verlengde A4 die er pas na 2 of 3 jaar in stond). Of die ene nieuwe straat in je wijk, die al een jaar of 8 geleden gebouwd is en er nog steeds niet instaat (wel in de TomTom kaarten, wel op google maps).
Toen ik de 5 serie kocht zei de verkoper (van BMW Den Haag) dat ik maar niet te veel waarde moest hechten aan de routevoorstellen van de RTI bij files. Beter gewoon negeren zei hij, tenzij een weg afgesloten is.
Toch ben ik dan wel blij met mijn Business CD, maar ook die wordt v/d week vervangen door een aftermarketRadiant schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 08:44:
[...]
Dit.
Wellicht is het in NL wat anders dan in Duitsland. Ik weet wel dat hij niet vergelijkbaar is met de TomTom live traffic, die is echt veel beter.The_MAN schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 10:09:
[...]
Ik heb juist hele goede ervaringen met RTTI, vooral in DE. Heeft me al uren file tijd bespaard. Kaarten zijn inderdaad niet altijd even snel up to date, dat is wel jammer. Ik betaal er dan ook niet voor.
Voor kaarten betaal ik ook niet, daar is de lifetime code voor
Nu rijd ik 99% van de tijd op bekende route, maar net die ene keer dat je andere kant op moet en dat de wegen dan niet kloppen (lees A9/A1) dat is best k.t. Dan rijd je ineens in het weiland en blijkt splitsing veranderd te zijn waardoor je de verkeerde kant op rijdt (toch beter borden lezen dan maar).
118i (de LCI 1.5 - 3 cylinder)Raymond P schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 09:07:
@Phusebox
Rij je benzine of diesel?
Wat voor motor heb je erin hangen?
Dat klopt, A1 bij Muiderberg stond er in januari ook niet in en dan stuurt hij je precies de verkeerde kant op. Nu staat die er wel goed in gelukkig. Ik blijf opletten, maar dat zou uiteraard niet nodig zijn als de kaarten up to date waren!Arjant2 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 10:40:
[...]
Wellicht is het in NL wat anders dan in Duitsland. Ik weet wel dat hij niet vergelijkbaar is met de TomTom live traffic, die is echt veel beter.
Voor kaarten betaal ik ook niet, daar is de lifetime code voor
Nu rijd ik 99% van de tijd op bekende route, maar net die ene keer dat je andere kant op moet en dat de wegen dan niet kloppen (lees A9/A1) dat is best k.t. Dan rijd je ineens in het weiland en blijkt splitsing veranderd te zijn waardoor je de verkeerde kant op rijdt (toch beter borden lezen dan maar).
Waarom? Het audiosysteem in de E46 is redelijk makkelijk te verbeteren zonder de originele radio eruit te halen, dus ik ben benieuwd waarom je kiest voor een andere headunit234FaTaLiTy schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 10:30:
[...]
Toch ben ik dan wel blij met mijn Business CD, maar ook die wordt v/d week vervangen door een aftermarket
Anoniem: 915187
Bluetooth (geen mode knop)Radiant schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 11:01:
[...]
Waarom? Het audiosysteem in de E46 is redelijk makkelijk te verbeteren zonder de originele radio eruit te halen, dus ik ben benieuwd waarom je kiest voor een andere headunit
En ik meen gelezen te hebben dat het de Business CD maar 4x15 Watt afgeeft, maar dat is niet de hoofdreden. Ik vind het gewoon bloed irritant om elke keer met CD'tjes te kloten

Tja, behalve als je het adres al van je telefoon of computer naar de auto hebt gestuurd en je aanwijzingen in de HUD komen, dan gebruik je echt geen telefoon navi meer!Anoniem: 915187 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 11:01:
Mijn kaart op mijn navigatie is helemaal Up to date maar ik kan mijn niet herinneren wanneer ik die voor het laatste heb gebruikt. Volgens mij een keertje toen mijn iPhone leeg was en ik mijn kabeltje vergeten was. Tegen de tijd dat je de eerste letter van het adres hebt ingevoerd ben je met je telefoon al onderweg
Zo werk ik ook. Via de telefoon naar de auto sturen gaat rete snel. En ik kijk eigenlijk ook altijd alleen op de HUD.The_MAN schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 13:13:
[...]
Tja, behalve als je het adres al van je telefoon of computer naar de auto hebt gestuurd en je aanwijzingen in de HUD komen, dan gebruik je echt geen telefoon navi meer!
Zoek eens naar grom.234FaTaLiTy schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 11:04:
[...]
Bluetooth (geen mode knop)
En ik meen gelezen te hebben dat het de Business CD maar 4x15 Watt afgeeft, maar dat is niet de hoofdreden. Ik vind het gewoon bloed irritant om elke keer met CD'tjes te kloten
Makkelijk te installeren
Bt is een optie anders aux
En je behoudt de radio van bmw, ziet er toch wat mooier uit (vind ik dan).
Kastje heb ik weggewerkt in het zonnebril vakje achter de pook
Bedankt voor de tip, maar grom moet volgens mij op een aansluiting die ik op mijn '99 model niet heb.. Ik meen dat deze vanaf september 2002 oid wel aangesloten konden worden. (CD Wisselaar of Aux aansluiting)FitTiv schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 13:30:
[...]
Zoek eens naar grom.
Makkelijk te installeren
Bt is een optie anders aux
En je behoudt de radio van bmw, ziet er toch wat mooier uit (vind ik dan).
Kastje heb ik weggewerkt in het zonnebril vakje achter de pook
Ik dacht dat de vuistregel was of er een MODE knop op je radio zit.
Afijn, gewoon mijn eigen BT radio erin en bij verkoop komt de originele er weer in.
Of de auto moet me zo goed bevallen dat hij een Dynavin verdient
Bouwjaar maakt verder weinig uit; mijne is uit 2000, met cassette in de headunit en CD-wisselaar in de kofferbak (dus MODE-knop) dus ik kan wel een GROM of ander BT-kitje inbouwen.
Is dat zo? Kan me herinneren dat ik met van die prikker stekkertjes in de bestaande bedrading moest hangen. Maargoed ik heb wel een mode knop...Radiant schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:15:
Als je geen MODE-knop hebt (zit op de modellen met een CD-wisselaar) houdt het op inderdaad.
Bouwjaar maakt verder weinig uit; mijne is uit 2000, met cassette in de headunit en CD-wisselaar in de kofferbak (dus MODE-knop) dus ik kan wel een GROM of ander BT-kitje inbouwen.
Ik heb even een kort vraagje.
Misschien dat ik op termijn een E39 touring wil kopen. Het euvel wil echter dat ik er maar 4km mee naar mn werk rij en weer 4km terug. Dat is eigenlijk veel te weinig en natuurlijk niet heel erg goed voor een auto.
In het weekend rij ik er wel gewoon wat langere stukken mee.
Zou het voor deze weinige kilometers wat uitmaken of ik voor een 525, een 528 of een 530 kies?
Ergo: kan een van die blokken er "beter" tegen dan die anderen om vaak korte stukjes te rijden door de week?
Of maakt dat allemaal geen fluit uit en is het voor alle blokken net zo slecht?
Iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen?
PS: ik wil geen discussie starten over jamaar zoweinig kilometers kun je toch fietsen?!?! Ja dat weet ik. Dat zou kunnen. En nee dat ga ik niet doen.
To be honest, dit laatste wist ik al voordat ik mijn 4 serie bestelde 3 maanden geleden. Dus dat is wel iets wat je had kunnen onderzoeken. De slechte Spotify integratie op Android is inderdaad treurig. Op mijn bak is het hit and miss. De ene keer doet ie het wel, de andere keer niet. Daarnaast inderdaad veel vastlopers.Phusebox schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 08:34:
[...]
Ja maar dat vertellen ze je niet, en frankly what's the difference? Een setting ergens op TRUE zetten, meer is het niet waarschijnlijk. Absurd dat ze dat als abonnement aanbieden. Map updates kan ik nog een heeel klein beetje inkomen, maar al die andere diensten.
Hoe fijn ik de auto ook vindt rijden of hoe lovend ik over vier jaar ben, als ik iets nieuws moet uitzoeken tegen die tijd kijk ik toch eerst naar andere merken die dit dan hopelijk nog gewoon standaard hebben.
Gebruik dan ook regelmatig de iPhone van het werk voor Spotify. Las op hun Facebook dat er mogelijk richting oktober 2018 een oplossing komt...
Maar toch een support van mijn kant, want als je kijkt wat je betaalt voor BMW is het belachelijk dat er zo weinig prioriteit uit gaat naar een fatsoenlijke smartphone integratie voor 2018 modellen.
[ Voor 8% gewijzigd door B-Bandit op 12-06-2018 18:09 ]
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
- knip -
Ben denk ik verwend geworden door elektrisch rijden want die tractor diesel die aan en uit gaat bij stoplichten en zoveel schakelt (wel automaat) irriteert me mateloos. Ik zou het er niet voor over hebben.
Facts don't care about your feelings
Ik heb die vastlopers met mijn iPhone 7 plus ook trouwens.B-Bandit schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 18:04:
[...]
To be honest, dit laatste wist ik al voordat ik mijn 4 serie bestelde 3 maanden geleden. Dus dat is wel iets wat je had kunnen onderzoeken. De slechte Spotify integratie op Android is inderdaad treurig. Op mijn bak is het hit and miss. De ene keer doet ie het wel, de andere keer niet. Daarnaast inderdaad veel vastlopers.
Gebruik dan ook regelmatig de iPhone van het werk voor Spotify. Las op hun Facebook dat er mogelijk richting oktober 2018 een oplossing komt...
Maar toch een support van mijn kant, want als je kijkt wat je betaalt voor BMW is het belachelijk dat er zo weinig prioriteit uit gaat naar een fatsoenlijke smartphone integratie voor 2018 modellen.
Anoniem: 915187
Overigens pakt Tesla het natuurlijk heel wat handiger aan, maar die volgen een heel ander ontwikkelingspad.
Kan niet meer zonder m'n Spotify in de auto, werkt primaAnoniem: 915187 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 18:46:
Overigens pakt Tesla het natuurlijk heel wat handiger aan, maar die volgen een heel ander ontwikkelingspad.
60k voor een 520d. En hoeveel kost jouw elektrische wagen?YoshiBignose schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 18:39:
M'n auto was stuk dus kreeg een 520d mee als leenauto... moest het even opzoeken maar blijkbaar heet dat tegenwoordig de G31. Zou zo'n 60k moeten kosten en dan heb je geen dynamische cruise control, lelijk leer (lijkt wel nep kan dat?) en mini velgen met ballonbanden. Wel elektrische kofferbak![]()
Ben denk ik verwend geworden door elektrisch rijden want die tractor diesel die aan en uit gaat bij stoplichten en zoveel schakelt (wel automaat) irriteert me mateloos. Ik zou het er niet voor over hebben.
60k is ook een goedkoop model (lees vrij basic), lang niet alle opties. Vanaf 70k begint het pas ergens op te lijken bij een 520d. Maar dat is mijn mening.YoshiBignose schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 18:39:
M'n auto was stuk dus kreeg een 520d mee als leenauto... moest het even opzoeken maar blijkbaar heet dat tegenwoordig de G31. Zou zo'n 60k moeten kosten en dan heb je geen dynamische cruise control, lelijk leer (lijkt wel nep kan dat?) en mini velgen met ballonbanden. Wel elektrische kofferbak![]()
En wat hier boven gezegd wordt, neem aan dat je een tesla hebt (enige vergelijkbare met een 5 serie) ? Die kost nog veel meer dus tja daar kan je weinig op aanmerken.
Stop en go kan je uitzetten. Schakelen tja dat heb je bij elke niet-electrische auto en op zich snap ik dat als je er aan gewend bent dat schakelen niet nodig is het je opvalt als t wel gebeurd.
90k, maar dan heb je diverse belastingvoordelen, geen wegenbelasting, praktisch gratis brandstof en 4% bijtelling. Onder aan de streep dus goedkoper (kom ongeveer op 45k uit). Kofferbak is vergelijkbaar met de 520d, alhoewel de Model S geen station is en daardoor misschien iets minder ruimte in de hoogte. Beenruimte achter is het grootste verschil, voornamelijk door het accupakket wat voor slechte ondersteuning van je benen zorgt (door een lagere bank). Beide hebben RWD (of AWD) en sturen goed, maar zijn iets te groot voor echt sportief weggedrag.alexbl69 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 20:20:
[...]
60k voor een 520d. En hoeveel kost jouw elektrische wagen?
Is nep leer echt een optie bij de 5-serie? Of lijkt het alleen nep.
[ Voor 4% gewijzigd door YoshiBignose op 12-06-2018 20:28 ]
Als je geen leasebak hebt dan is de vergelijking natuurlijk heel anders. Als ik een leaseauto voor dat geld kon uitzoeken dan wist ik het ook wel. Al is dat binnenkort met de nieuwe bijtellingsregels ook afgelopen. Dan wordt zo een Tesla een stuk duurder.YoshiBignose schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 20:27:
[...]
90k, maar dan heb je diverse belastingvoordelen, geen wegenbelasting, praktisch gratis brandstof en 4% bijtelling. Onder aan de streep dus goedkoper (kom ongeveer op 45k uit). Kofferbak is vergelijkbaar met de 520d, alhoewel de Model S geen station is en daardoor misschien iets minder ruimte in de hoogte. Beenruimte achter is het grootste verschil, voornamelijk door het accupakket wat voor slechte ondersteuning van je benen zorgt (door een lagere bank). Beide hebben RWD (of AWD) en sturen goed, maar zijn iets te groot voor echt sportief weggedrag.
Die Bluetooth/USB-kastjes emuleren een wisselaar en om de wisselaar te kiezen heb je een mode-knop nodig.FitTiv schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 17:28:
[...]
Is dat zo? Kan me herinneren dat ik met van die prikker stekkertjes in de bestaande bedrading moest hangen. Maargoed ik heb wel een mode knop...
Klopt, ach ja misschien ben ik verwend. Had meer verwacht van de nieuwste 5-serie, qua uiterlijk vind ik er al weinig aan gedaan maar van binnen ook. Laatste BMW die ik reed was een E46 en het dashboard lijkt nog steeds hetzelfde (in grote lijnen uiteraard). Ik had niet gedacht dat ik het ooit zou zeggen maar ik vind de Mercedessen tegenwoordig meer stijl hebben.Arjant2 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 20:29:
[...]
Als je geen leasebak hebt dan is de vergelijking natuurlijk heel anders. Als ik een leaseauto voor dat geld kon uitzoeken dan wist ik het ook wel. Al is dat binnenkort met de nieuwe bijtellingsregels ook afgelopen. Dan wordt zo een Tesla een stuk duurder.
Ook ik ben geen voorstander van smartphone integratie in de auto ivm het grote verschil in levenscyclus. Echter hetzelfde geld voor ingebouwde navigatie en een groot aantal van de smart idrive opties. Maar dat gezegd hebbende, BMW kiest ervoor het wel te doen. Alleen dan werkt het niet goed en dan doen ze er niks aan. Op de FB pagina van BMW NL lees ik dat er al 3 jaar geleden geen goede koppeling was met Spotify, en de laatste update is van vorige maand en inmiddels kan ik ook mijn eigen ervaring toevoegen.Anoniem: 915187 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 18:46:
Smartphoneintergratie en auto's gaan gewoon niet samen. Een modelcyclus van een auto loopt ongeveer 8 jaar en die van een smartphone 1 jaar. Je kunt een auto echt heel moeilijk ontwerpen op de toekomst. Om het even in perspectief te plaatsen een iPhone bestaat nog maar 11 jaar en Spotify voor op de telefoon pas sinds 2014. Dat betekent dus simpelweg dat de 1-serie en de 3-serie ouder zijn geïntroduceerd in 2012 en 2013 en zijn dus ouder dan Spotify Free voor op je telefoon. Ik vind het al knap dat ze het überhaupt werkend hebben gekregen.
Nog een 5s van werk en werkt perfect. Dus is inderdaad geen gekke oplossing om een dedicated iPhone in de auto te laten.Phusebox schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 18:42:
[...]
Ik heb die vastlopers met mijn iPhone 7 plus ook trouwens.
Mijn 4 serie zit met de configuratie ook al op 59k en dan heb ik voor mijn gevoel niet eens de echt gekke opties genomen (geen HUD, geen elektrische stoelen, geen parkeercamera's, geen veiligheidspakketten zoals lane assist). Wat een prijzen.alexbl69 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 20:20:
[...]
60k voor een 520d. En hoeveel kost jouw elektrische wagen?
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Wel fijn om ze zo helemaal in te kunnen stellen maar maakt het wisselen van bestuurder wat omslachtiger. Ach ja allemaal luxe problemen en niks significants.
[ Voor 29% gewijzigd door Phusebox op 12-06-2018 21:00 ]
Dat is een optie die ik dus bijna nooit zou nemen...Phusebox schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 20:52:
De optie waar ik het meeste spijt van heb dat ik die niet heb genomen is de elektrische stoelen met memory functie. Elke keer de stoel goed zetten is echt een ramp met zoveel mogelijkheden.
Wel fijn om ze zo helemaal in te kunnen stellen maar maakt het wisselen van bestuurder wat omslachtiger. Ach ja allemaal luxe problemen en niks significants.
Op een 5 reeks wel, maar zeker niet op een 1 reeks.
Elektrische zetels zijn traag en duur.
Maar ook super handig, maar wel met memory. Tenminste als je met meerdere een auto gebruikt. Wat wij thuis doen.alexke1988 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 22:47:
[...]
Dat is een optie die ik dus bijna nooit zou nemen...
Ik heb een auto gehad waarin alles elektrisch was maar zonder memory, drama....
Voor ons juist een musthave, zij is 160 en ik 190, denk overigens dat het langer duurt om de stoel handmatig te vertellen, en stuur en (buiten)spiegels zitten er ook bijalexke1988 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 22:47:
[...]
Dat is een optie die ik dus bijna nooit zou nemen...
Aan de hardware kant komen er soms nieuwe chipsets uit met nieuwe Bluetooth versies, die bijvoorbeeld de datatransfer snelheid verbeteren. Daar ga je naar verloop van tijd in achterlopen inderdaad, maar dat geeft (afgezien van de hoogste kwaliteit waarop je muziek kunt streamen) geen beperkingen voor het gebruik.
Het gaat fout aan de software kant: als je de software in de auto nooit updated stoppen alle apps 1 voor 1 met werken, want die worden wel continue verbeterd. Bij BMW (althans mijn F31) kun je de Bluetooth software updaten door een bestandje te downloaden en via een USB stick over te dragen naar de auto. Je kunt niet op de website zien of er een nieuwe versie uit is, dus je moet regelmatig maar gewoon proberen om te updaten waarna de auto zegt "zelfde als de huidige versie" (dat is bij mij al 2 jaar het geval).
Tesla krijgt dit wel voor elkaar omdat die hun software actief blijven ontwikkelen en pushen via OTA updates. Mijn BMW heeft al minstens 2 SIM kaarten (SOS call, diagnose op afstand, BMW online) dus technisch zou dit geen probleem moeten zijn. Het is gewoon totaal gebrek aan een digitale strategie. Om van die Connected/Remote apps voor Android nog maar te zwijgen.
In de nieuwe X5 gaan ze voor het eerst OTA updates aanbieden. Je merkt dat het heel langzaam gaat bij dit soort bedrijven. http://www.bmwblog.com/20...ing-over-the-air-updates/Roekeloos schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 23:10:
Wat een onzin dat smartphone integratie en auto's niet samen kunnen gaan.
Aan de hardware kant komen er soms nieuwe chipsets uit met nieuwe Bluetooth versies, die bijvoorbeeld de datatransfer snelheid verbeteren. Daar ga je naar verloop van tijd in achterlopen inderdaad, maar dat geeft (afgezien van de hoogste kwaliteit waarop je muziek kunt streamen) geen beperkingen voor het gebruik.
Het gaat fout aan de software kant: als je de software in de auto nooit updated stoppen alle apps 1 voor 1 met werken, want die worden wel continue verbeterd. Bij BMW (althans mijn F31) kun je de Bluetooth software updaten door een bestandje te downloaden en via een USB stick over te dragen naar de auto. Je kunt niet op de website zien of er een nieuwe versie uit is, dus je moet regelmatig maar gewoon proberen om te updaten waarna de auto zegt "zelfde als de huidige versie" (dat is bij mij al 2 jaar het geval).
Tesla krijgt dit wel voor elkaar omdat die hun software actief blijven ontwikkelen en pushen via OTA updates. Mijn BMW heeft al minstens 2 SIM kaarten (SOS call, diagnose op afstand, BMW online) dus technisch zou dit geen probleem moeten zijn. Het is gewoon totaal gebrek aan een digitale strategie. Om van die Connected/Remote apps voor Android nog maar te zwijgen.
>> Signature?
Heb eerlijk gezegd geen idee hoe het 'normale' leer bij de G30/31/32 eruit ziet. Heb zelf nappa, en dat is zeker geen nep. In mijn vorige wagen (F10) had ik het 'standaard' Dakota, maar dat was zeker ook geen nep.YoshiBignose schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 20:27:
[...]
90k, maar dan heb je diverse belastingvoordelen, geen wegenbelasting, praktisch gratis brandstof en 4% bijtelling. Onder aan de streep dus goedkoper (kom ongeveer op 45k uit). Kofferbak is vergelijkbaar met de 520d, alhoewel de Model S geen station is en daardoor misschien iets minder ruimte in de hoogte. Beenruimte achter is het grootste verschil, voornamelijk door het accupakket wat voor slechte ondersteuning van je benen zorgt (door een lagere bank). Beide hebben RWD (of AWD) en sturen goed, maar zijn iets te groot voor echt sportief weggedrag.
En inderdaad, nu zit je nog goed met een Tesla van 90k, maar dat feest is binnenkort afgelopen. Twee vrienden van mij hebben er ook een, maar die hebben wel flink wat kwaliteitsproblemen. Wordt allemaal netjes opgelost (hoewel het af en toe wel even duurt), maar voor die bijtelling is dat nog wel te accepteren.
Denk echter dat Tesla het met de nieuwe belastingregels een stuk moeilijker gaat krijgen. Het huidige verschil in kosten tussen een Tesla van 100K en een BMW van 100K wordt in één klap een heel stuk minder, en dan zou me het kwaliteitsverschil toch wel beginnen te storen.
De 520d ken ik verder ook niet. Heb zelf de 640i, en herken me niet in de problemen die je schetst.
Hij rijdt die 520d nu juist omdat zijn Tesla stuk is...alexbl69 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 08:57:
[...]
En inderdaad, nu zit je nog goed met een Tesla van 90k, maar dat feest is binnenkort afgelopen. Twee vrienden van mij hebben er ook een, maar die hebben wel flink wat kwaliteitsproblemen. Wordt allemaal netjes opgelost (hoewel het af en toe wel even duurt), maar voor die bijtelling is dat nog wel te accepteren.
Wat mij het meeste tegenstaat aan een Tesla is het grote touchscreen, niet dat ik ooit een Tesla zal kunnen betalen overigens. Verder zijn het niet echt mooie auto's om te zien, enige pluspunt is de techniek qua aandrijving voor mijn gevoel.
Hopelijk gaan we toch echt wel meer de push richting elektrisch of waterstof zien de komende 5 jaar. Ben zelf ook wel klaar met fossiele brandstoffen, maar goed nog niet betaalbaar genoeg.
[ Voor 36% gewijzigd door Phusebox op 13-06-2018 09:13 . Reden: verkeerde quote ]
In januari dit jaar heb een 4 serie geleverd gekregen en in april een audi A4. De BMW zoop de eerste 1000km merkbaar meer. De audi ging pas na 2000km zuiniger lopen en na 5000km weer een stuk zuiniger. Dus mijn ervaring is dat moderne motoren dus nog steeds wat tijd nodig hebben om in te rijden.Phusebox schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 08:48:
Ik snap trouwens wel niet dat mensen klagen dat BMW's zo zuipen... ik rij tot nu toe gemiddeld bijna 1 op 17 bij dagelijks woon-werk gebruik. Eigenlijk zou ik verwachten dat een nieuwe motor misschien in het begin wat meer verbruikt dan wanneer hij 'ingereden' is, maar tegenwoordig is dat natuurlijk onzin.
Verbaasde me ook dat de eerste beurt pas na 30.000 km is.
Het gaat ook fout omdat autofabrikanten zoveel dingen zelf willen doen. Leuk al die specifieke apps en eigen omgevingen maar het heeft inderdaad allemaal onderhoud nodig en de meeste apps voegen imho niet eens zoveel toe.Roekeloos schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 23:10:
Wat een onzin dat smartphone integratie en auto's niet samen kunnen gaan.
Ik rij nu een tijdje in een auto met ondersteuning voor Android Auto (en Carplay) en zou niet anders meer willen. Een prima navigatie die altijd up-to-date is, Spotify integratie, allerlei mogelijkheden mbt voice commands... En belangrijker nog: het werk gewoon en er komen regelmatig updates. Terwijl de autofabrikant alleen maar de koppeling met de telefoon hoeft te ondersteunen, de rest wordt voor ze geregeld.
Het enige nadeel is nog dat Android Auto en Carplay gescheiden omgevingen zijn, waarbij je echt van scherm moet wisselen als je iets in de interface van de auto wilt doen. Wat ik verder niet zo bezwaarlijk vind.
Je moest eens weten waar BMW eigenlijk nog echt leer gebruikt... valt dik tegen hoor.alexbl69 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 08:57:
[...]
Heb eerlijk gezegd geen idee hoe het 'normale' leer bij de G30/31/32 eruit ziet. Heb zelf nappa, en dat is zeker geen nep. In mijn vorige wagen (F10) had ik het 'standaard' Dakota, maar dat was zeker ook geen nep.
Bij veel modellen is er geen echt leder op de :
Achterkant van de voorzetel
de zijkussens van de achterbank
de zijkanten van de kopsteunen
bij de sportstoelen tussen de 2 zitvlak delen
De BMW bekleding niveau's:
Stof
Stof/Alcantara
stof/Sensatec
stof/Dakota
Sensatec
Dakota : gedrukt leder met warmte werende coating - zeer duurzaam
Vernasca: gedrukt leder - fijnere print dan Dakota zelfde eigenschappen (G01)
Nappa : Lamsleder - lichte correcties - redelijk duurzaam - zacht
Merino : volleder lams - geen correcties - iet minder duurzaam - erg zacht
onze M3 had Merino zwart rood leder en dat was
Zijn er foto's van die M3?alexke1988 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 12:18:
[...]
Mijn M3 had Merino zwart rood leder en dat was
* Voodoo vindt dat er sowieso wel meer mooie plaatjes voorbij mogen komen!
CtrAltDelicious schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 12:32:
[...]
Zijn er foto's van die M3?![]()
* alexke1988 vindt dat er sowieso wel meer mooie plaatjes voorbij mogen komen!

https://www.bmw.nl/nl/mod...x5/ontdek/highlights.html
In sommige landen al te configureren:
https://www.bmw.be/fr/ssl...#/CR61/S0205/G05/esl/new/
Minder nieuws voor de 8 serie (prototype), crash met dodelijke afloop:
https://f92.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1505154

>> Signature?
Het eerlijke antwoord is omdat mensen nu eenmaal graag te klagen hebben en nu eenmaal niet allemaal BMW kunnen rijden.Phusebox schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 08:48:
Ik snap trouwens wel niet dat mensen klagen dat BMW's zo zuipen...
Het valse antwoord is dat ik niet snap dat iemand onder de 6 cilinders gaat zitten als ze een BMW kopen.
Ik zal je even ons wagenpark laten zien en jouw reactie in perspectief zetten. Geen 1 van de auto's komt bij woon-werkverkeer boven de 1 op 10. Met name de 6-series zijn ultragevoelig voor stoplichten en stadsverkeer rondom Eindhoven (380km is 65 liter tanken).

Als ik ga knallen in Duitsland op de snelweg dan zijn het geen zuinige beesten. Vorig jaar met de 5GT naar Kroatië geweest en op de Autobahn (waar 'ie thuishoort!) rijdt het 1995kg wegende bakbeest met 306pk rustig 1 op 11. De 6 serie krijg ik daar op 1 op 11.5 tot 1 op 12 met 140 km/h op de cruisecontrol.
Venlo - Duisburg (270+ km/h) kost me een kwart tank op 40km maar ik rij er dan ook maar 7 tot 9 minuten over.
Even wat cijfers:
5GT -> 9639,0km gereden in Spritmonitor. Gemiddelde verbruik: 12.62l/100km
650i pre LCI -> 6645,2km gereden in Spritmonitor. Gemiddelde verbruik: 14.93l/100km
650i LCI -> 3244,7km gereden in Spritmonitor. Gemiddelde verbruik: 14.22l/100km
Scooter: 2515,3km gereden in Spritmonitor. Gemiddelde verbruik: 2.21l/100km
Extra:
M6 E63 -> 56.712km gereden in Spritmonitor. Gemiddelde verbruik: 34.1l/100km
Dat is 95% Autobahn only en op serieuze snelheid.
We hebben nog een 1-serie gehad (F... nummer even kwijt (2-deurs)) en die reed ook zuinig als een makaak op sterk water. Maar als je dat dan in perspectief ging zetten wanneer hij eenmaal op toeren was en je keek naar puur woon-werkverkeer dan was dat niet zoveel zuiniger dan de 330i (die er toen ook was) en de 530D. Die 530D staat nu bij mijn ouders trouwens (E61) en die rijdt gewoon 1 op 15.2 met hun tokkelsnelheid.
Een maat van mij die zuinig rijden hoog in het vaandel heeft staan kreeg een 330i op 7.8/100 (E92) in normaal verkeer. Dat doe ik hem niet na.
[ Voor 61% gewijzigd door Typhone op 13-06-2018 15:55 ]

Ik kwam het tegen toen ik een muziekcollectie importeerde naar de harddisk in de auto vanaf een USB-stick. Toen ik de USB-stick afspeelde tijdens het importeren, bleek er - naast podcasts en luisterboeken - opeens ook een categorie video te zijn. De film werd automatisch overgeslagen bij de import op de harddisk, maar hij werd wel gewoon afgespeeld.
De USB-stick was eigenlijk bedoeld voor gebruik door mijn kinderen via het entertainmentsysteem achterin de auto. Daarom was ik de muziek aan het overzetten, zodat er alleen kinderfilms op de USB-stick overbleven.
Een goede grap mag vrienden kosten.
Dit topic is gesloten.