Het grote BMW-topic #13 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 116 Laatste
Acties:
  • 756.805 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Phusebox schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 21:28:
[...]

De recente 118i heeft 137 PK. Maar goed nog altijd meer dan de 100 PK die ik nu heb en zelfs daarmee blijf ik de meeste voor.
100 pk, zonder opties, kan je dan niet beter een leuke Polo leasen? "Voor blijven" is niet alleen erg puberaal, het is ook nogeens heel subjectief. Zelf werd ik laatst door een agressief rijdende Polo voorbijgestoken, die zich al hoekend 2 auto's voor mij de snelweg opwurmde. Ik zweer het, in de "comfort mode", stond ik op de afslag, tig KM verderop, weer naast deze "hothatch" bij een verkeerslicht en ik heb hem weer laten "winnen".
Moraal van het verhaal: Wanneer je voldoende vermogen ter beschikking hebt, hoef je dat niet zo nodig steeds te laten zien. Het zijn de onzekere types in hun licht ondergemotoriseerde auto's, die zich continu denken te moeten "bewijzen" en daarmee zichzelf belachelijk maken en anderen onnodig in gevaar brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 10:32
Toff schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 22:53:
[...]

100 pk, zonder opties, kan je dan niet beter een leuke Polo leasen? "Voor blijven" is niet alleen erg puberaal, het is ook nogeens heel subjectief. Zelf werd ik laatst door een agressief rijdende Polo voorbijgestoken, die zich al hoekend 2 auto's voor mij de snelweg opwurmde. Ik zweer het, in de "comfort mode", stond ik op de afslag, tig KM verderop, weer naast deze "hothatch" bij een verkeerslicht en ik heb hem weer laten "winnen".
Moraal van het verhaal: Wanneer je voldoende vermogen ter beschikking hebt, hoef je dat niet zo nodig steeds te laten zien. Het zijn de onzekere types in hun licht ondergemotoriseerde auto's, die zich continu denken te moeten "bewijzen" en daarmee zichzelf belachelijk maken en anderen onnodig in gevaar brengen.
Goed wellicht kwam het verkeerd over maar in mijn huidige auto ga ik wanneer mogelijk in de linkerbaan staan bij een stoplicht, waarmee ik vaak de nodige zondagsrijders achter me kan laten. Ook al gaan die ook wel eens links staan en vraag je je af hoe je uberhaupt met een dergelijke traagheid kunt wegrijden.

Dat voorblijven heeft niet zozeer met onveilig rijgedrag of overdreven hard optrekken (op de limiet van je auto) te maken. Het ligt grotendeels aan reactievermogen en vlot schakelen. Maar goed dit gaat de verkeerde kant op.

Waar ik op reageerde waren de mensen die de 1 serie in de lagere motorisering afschilderen als een traag hok. Iets dat relatief aan de gemiddelde auto in Nederland zeker niet waar is.

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 09-05-2018 23:03 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 22:34

IQM

JoepW schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 22:21:
[...]
:'(
ik heb (onder garantie) deze weg ook bewandeld met mijn 325i touring lci. Uiteindelijk bougies, bobines en injectoren vervangen.
Loopt nu als een zonnetje...
Sterkte!
Ik dacht ook aan de injectoren. Dit wordt door de BMW dealers ook vrij vaak gedaan.
NB: Ik zeg dus niet dat je het bij een BMW dealer moet laten doen! Kan prima door een andere monteur gedaan worden. Maar ze moeten wel ingeleerd worden. (Gleichlauf)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:26

JoepW

iRacer & Home Assistant

IQM schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 23:38:
[...]

Ik dacht ook aan de injectoren. Dit wordt door de BMW dealers ook vrij vaak gedaan.
NB: Ik zeg dus niet dat je het bij een BMW dealer moet laten doen! Kan prima door een andere monteur gedaan worden. Maar ze moeten wel ingeleerd worden. (Gleichlauf)
Ik laat onderhoud al 10 jaar doen bij een onafhankelijke garage naar volle tevredenheid. Service met een hoofdletters en alle electronica in huis. En eerlijke gewone tarieven.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 22:34

IQM

Phusebox schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 23:00:
Waar ik op reageerde waren de mensen die de 1 serie in de lagere motorisering afschilderen als een traag hok. Iets dat relatief aan de gemiddelde auto in Nederland zeker niet waar is.
Alles is relatief. Ik erger mij wel eens aan de 116i (136pk) van mijn vrouw. Terwijl die auto in iets van 8,5s op de 100 zit. Nu heeft het buurmeisje een nieuwe Citroën C1 gekocht. Dat autootje doet 0-100km/u in 14,3s :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 02:20
Phusebox schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 23:00:
[...]
Ook al gaan die ook wel eens links staan en vraag je je af hoe je uberhaupt met een dergelijke traagheid kunt wegrijden.
Dat kom ik bijna dagelijks tegen. Als je dan links gaat staan, geef dan ook een beetje gas! Zijn vaak mensen die een kilometer daarna linksaf moeten.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 16:46
JoepW schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 23:42:
[...]
Ik laat onderhoud al 10 jaar doen bij een onafhankelijke garage naar volle tevredenheid. Service met een hoofdletters en alle electronica in huis. En eerlijke gewone tarieven.
Mijn eerlijke onafhankelijke garagehouder zegt altijd dat ik overal naar toe mag met m'n auto maar NOOIT naar de Kwikfit. Just saying.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Begreep van mijn dealer gisteren dat BMW in juni geen benzinemodellen gaat bouwen. Er komt voor de benzineauto's een nieuw filter om een bepaalde uitstoot tegen te gaan.

Onze BMW word gelukkig volgende week nog gebouwd.
Tylen schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 16:04:
[...]

Full options??? Geef het kenteken eens? Geloof dat niet. En al helemaal niet als het een 116i is.
Ben al weer op reis, geen kenteken bij de hand. Maar je hebt gelijk, full-options is overdreven:

Het is een High Exectutive, Sportsline met goede audio, instelbaar onderstel, ledkoplampen e.d. 37.000,- totaal.

[ Voor 20% gewijzigd door PWM op 10-05-2018 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Volgens de gemiddelde occasion advertentie mag dat gewoon full-option genoemd worden. :')

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
F@ck :( Ben ik er toch weer ingestonken. In de 1-serie lag ook een prijslijst en ik blader er doorheen. Zie ik opeens: Zelf Dimmende Binnenspiegel 182,-

Het zal toch niet :(

En ja hoor, op onze 2-serie van 45k zit die dus niet :( Ik heb hem standaard op al mijn auto's gehad sinds mijn Seat Ibiza uit 2006!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hoort toch bij het lichtpakket? Dan ontbreekt vermoedelijk ook automatische verlichting en een regensensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 13:39:
Dat hoort toch bij het lichtpakket? Dan ontbreekt vermoedelijk ook automatische verlichting en een regensensor.
Lichtpakket heb ik wel inclusief die opties. De dimmende binnenspiegel is verplaatst naar een "comfort pakket". Samen met verwarmbaar voorstoelen. Want die 2 opties zijn echt complementair aan elkaar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:13
PWM schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 13:41:
[...]

Lichtpakket heb ik wel inclusief die opties. De dimmende binnenspiegel is verplaatst naar een "comfort pakket". Samen met verwarmbaar voorstoelen. Want die 2 opties zijn echt complementair aan elkaar 8)7
Ai ai, Is je chassisnummer al bekend dan, anders kan je hem nog wel toevoegen aan je order. Anders achteraf toevoegen voor +/- 400 euro zou nog mogelijk zijn. Maar als je een getinte achteruit hebt mis je hem wellicht niet zo.

Ik zelf zou eigenlijk ook niet meer zonder gedimde buitenspiegels kunnen.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-03-2022
Ik heb een LCI 118i (september 2017) en heb het nieuwe instrumentenpaneel (met bijna volledig digitaal scherm). Onlangs heb ik mij ruit laten vervangen en toen hebben ze als 'service' het interieur schoon gemaakt, waaronder het paneel. Nu kwam ik er bij het rijden in de zon achter dat er allemaal krassen op het paneel zitten. Laten vervangen kost EUR 1000 en ik kan helaas niet aantonen dat dit door hen komt.

Weten jullie of ik hier wellicht een laag folie over heen kan laten zetten zodat het niet meer opvalt en zo ja, waar kan ik dit doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
De MULF in de E90 is kaduuk.
Ik ben hem nu aan het reflowen. (fingers crossed)

edit: fail, 6 minuten is te lang. :(

[ Voor 20% gewijzigd door Raymond P op 10-05-2018 15:33 ]

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

PWM schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 13:37:
F@ck :( Ben ik er toch weer ingestonken. In de 1-serie lag ook een prijslijst en ik blader er doorheen. Zie ik opeens: Zelf Dimmende Binnenspiegel 182,-

Het zal toch niet :(

En ja hoor, op onze 2-serie van 45k zit die dus niet :( Ik heb hem standaard op al mijn auto's gehad sinds mijn Seat Ibiza uit 2006!
Het was toch een boodschappenauto voor de vrouw? Ligt die hier allemaal net zo wakker van als jij?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04:17

Theimon

Snapte!?

En daarbij, als ik zie hoe vaak ik zelf mijn binnenspiegel wegklap......is het echt zo nodig?

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Onderweg naar de supermarkt zou ik hem niet missen.

Op onverlichte snelwegen is het een verademende optie.

--

@The_MAN Betreft roetfilter: Filtermaster kreeg ik niet te pakken, het contactformulier werd ook niet beantwoord.
Twee weken geleden heb ik mijn originele roetfilter naar Stokking dieselservice (Gouda) gebracht en een paar uur later weer opgehaald. Daar is hij schoongemaakt van 120 naar 24 millibar tegendruk voor 242 euro.

Na (de-)montage zag ik gelijk weer hoe ruk de pasvorm was van de aftermarket roetfilter van Topcats.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-09 09:35
Pos schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 13:47:
@cliors
Dat wordt een gevalletje meten..
Ik verwacht zelf niet dat het aan de koppeling ligt.

Heb je toevallig de fout codes gekregen of gezien toen ze hem uit hadden gelezen?

De melding komt vanzelf wel terug, onze DME "probeert" het een aantal keer. Blijft het fout gaan, dan CEL (Check Engine Light)
Vandaag even de computer aangezet.
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/16k6flt.png
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/i2vo6g.png

Volgens de meneer hoef ik mij niet echt druk te maken om storing 2 t/m de laatste.
Puntje 1 zou ook nog kunnen meevallen maar in het ergste geval aan je ketting liggen die dan misschien vervangen moet worden.
Voor nader onderzoek zou ik dan een afspraak á 3 uurtjes moeten maken. (even nog niet gedaan)

Als ik zelf google naar die foutcode (2A99) kom ik wederom heel veel "sensor" problemen tegen.
Omdat de auto voor de rest goed stationair rijdt zie ik al tip om 2 sensoren even om te wisselen om het één en ander uit te sluiten.

Geen enkele van deze storingen kan hij linken aan het "koppelingsprobleem" overigens.Dat zou dan misschien gewoon een schakelaartje kunnen zijn aldaar.

[ Voor 6% gewijzigd door cliors op 10-05-2018 18:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
De enige waar je je echt niet druk om hoeft te maken is 00A6CF, tenzij je COPD hebt of in de omgeving Botlek woont.
(Een sloop AUC-sensor kost je zo'n 25 euro en is makkelijk te vervangen)

Een defecte krukas/nokkenas sensor kan zeker wel zorgen voor het uitvallen van de motor bij het intrappen van de koppeling. 0030C1 zal dan daaraan gerelateerd zijn. Ik zou daar dus mee beginnen, ervanuitgaande dat je ketting gewoon op spanning staat.

NOX sensor kan je mee doorrijden tegen een ietswat hoger verbruik. Uiteindelijk kan wel je catalysator daardoor kapot gaan. Het is helaas niet de goedkoopste sensor om te vervangen.

[ Voor 13% gewijzigd door Raymond P op 10-05-2018 21:45 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
Raymond P schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 21:30:
De enige waar je je echt niet druk om hoeft te maken is 00A6CF, tenzij je COPD hebt of in de omgeving Botlek woont.
(Een sloop AUC-sensor kost je zo'n 25 euro en is makkelijk te vervangen)

Een defecte krukas/nokkenas sensor kan zeker wel zorgen voor het uitvallen van de motor bij het intrappen van de koppeling. 0030C1 zal dan daaraan gerelateerd zijn. Ik zou daar dus mee beginnen, ervanuitgaande dat je ketting gewoon op spanning staat.

NOX sensor kan je mee doorrijden tegen een ietswat hoger verbruik. Uiteindelijk kan wel je catalysator daardoor kapot gaan. Het is helaas niet de goedkoopste sensor om te vervangen.
Bedankt voor je uitleg.
Las ergens dat de uitlaat vanos ruilen met inlaat van al meer uitsluitsel zou kunnen geven.

Is zo'n ketting snel/makkelijk te controleren? Neem aan dat een goede garage ook door goed te luisteren een klein beetje een idee kan krijgen (of zeg ik iets raars?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
In/uitlaat kant sensors omwisselen kan in ieder geval op een E46. Of de sensors voor jouw auto identiek zijn weet ik niet (waarscijnlijk wel), dat kan je nakijken op bijvoorbeeld realoem.

Als de monteur je ketting kan horen dan zou hij dat, neem ik aan, gelijk aangeven als je daar staat voor diagnose.
Om zelf te kijken of hij mooi op spanning staat kan je het youtube linkje gebruiken. Met een zaklamp zal je onder de oliedop de ketting zien zitten.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09 23:56

Pos

@cliors

Zo, even wat meer tijd om te reageren.

Wat @Raymond P zegt is zeker een goede mogelijkheid, deze dingen kunnen voor nogal wat rare problemen zorgen.

Het kan idd zijn dat de ketting wat aan het verlopen is en dat de spanner op zijn max zit of de geleiders op zijn. Dat kan deze foutcodes veroorzaken.
Het loszitten van de ketting zou te horen kunnen zijn tijdens het starten van de motor, en dan liefst een koude motor. Deze kettingspanners werken op oliedruk.

Het loshalen, schoonmaken en ruilen van plaats van de VANOS solenoids kun je altijd proberen. Kost een half uurtje als je niet precies weet wat je moet doen. De 2 rubber ringen verwijderen en dan met flink wat remreiniger en perslucht schoonmaken. Al wordt deze actie vaak toegepast bij het onregelmatig stationair draaien.
Andere wat je makkelijk kunt proberen is de Mass Air Flow (MAF) sensor schoonmaken, dit doe je met carburateur reiniger. Dit is veilig voor de gevoelige apparatuur in de sensor.
Als hier vuil op zit, kan de meting, zeker met het plotseling naar stationair gaan, ook problemen opleveren en dus ook de symptomen zoals je nu ervaart.

Deze 2 zaken zijn redelijk makkelijk te doen en zouden al wat uitsluitsel kunnen geven.

code 30EA is dat de NOX katalysator verzadigd is met zwavel. Die moet om de zoveel kilometer geregenereerd worden. Dat zou de DME zelf moeten regelen of het is zo vervuild dat het niet meer gedaan kan worden. Die dingen gaan een 50 tot 80k km mee en zijn vrij prijzig..
Regeneratie gebeurt als de motor op temperatuur is en er voor een langere periode boven de 120 km/h mee gereden wordt. Dan zie je je verbruiksmeter ook rond de 10l/100km schommelen. In mijn geval althans.

Mochten er codes rondom je NOX systeem in de DME zitten komt je motor niet in "zuinige modus".
De n43 heeft 3 modi:

Homogeen; standaard verbruik. Lambda waardes rond de 1 = ~2 Volt. Dit is de default modus.

Homogeen-Arm; arm mengsel, lichte acceleratie. Lambda rond 2 = ~2,5 Volt. Deze modus werkt alleen als er geen meldingen zijn rondom het NOX systeem.

Gestratificeerde-charge; erg arm mengsel. Tijdens normaal cruisen of stationair. Lambda rond 3 = ~3 Volt. Werkt ook alleen als er geen meldingen rondom het NOX systeem zijn.

In ieder geval succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Sjoemelsoftware dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Raymond P schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 16:36:
Onderweg naar de supermarkt zou ik hem niet missen.

Op onverlichte snelwegen is het een verademende optie.

--

@The_MAN Betreft roetfilter: Filtermaster kreeg ik niet te pakken, het contactformulier werd ook niet beantwoord.
Twee weken geleden heb ik mijn originele roetfilter naar Stokking dieselservice (Gouda) gebracht en een paar uur later weer opgehaald. Daar is hij schoongemaakt van 120 naar 24 millibar tegendruk voor 242 euro.

Na (de-)montage zag ik gelijk weer hoe ruk de pasvorm was van de aftermarket roetfilter van Topcats.
Ze hebben bij mij een regeneratie geforceerd en sindsdien is de melding weggebleven. Laat het er even bij, als alles goed gaat gaan we September voor 2-3 jaar naar de VS en gaan beide BMWs in de verkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
Pos schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 16:44:
@cliors

Zo, even wat meer tijd om te reageren.

Wat @Raymond P zegt is zeker een goede mogelijkheid, deze dingen kunnen voor nogal wat rare problemen zorgen.

Het kan idd zijn dat de ketting wat aan het verlopen is en dat de spanner op zijn max zit of de geleiders op zijn. Dat kan deze foutcodes veroorzaken.
Het loszitten van de ketting zou te horen kunnen zijn tijdens het starten van de motor, en dan liefst een koude motor. Deze kettingspanners werken op oliedruk.

Het loshalen, schoonmaken en ruilen van plaats van de VANOS solenoids kun je altijd proberen. Kost een half uurtje als je niet precies weet wat je moet doen. De 2 rubber ringen verwijderen en dan met flink wat remreiniger en perslucht schoonmaken. Al wordt deze actie vaak toegepast bij het onregelmatig stationair draaien.
Andere wat je makkelijk kunt proberen is de Mass Air Flow (MAF) sensor schoonmaken, dit doe je met carburateur reiniger. Dit is veilig voor de gevoelige apparatuur in de sensor.
Als hier vuil op zit, kan de meting, zeker met het plotseling naar stationair gaan, ook problemen opleveren en dus ook de symptomen zoals je nu ervaart.

Deze 2 zaken zijn redelijk makkelijk te doen en zouden al wat uitsluitsel kunnen geven.

code 30EA is dat de NOX katalysator verzadigd is met zwavel. Die moet om de zoveel kilometer geregenereerd worden. Dat zou de DME zelf moeten regelen of het is zo vervuild dat het niet meer gedaan kan worden. Die dingen gaan een 50 tot 80k km mee en zijn vrij prijzig..
Regeneratie gebeurt als de motor op temperatuur is en er voor een langere periode boven de 120 km/h mee gereden wordt. Dan zie je je verbruiksmeter ook rond de 10l/100km schommelen. In mijn geval althans.

Mochten er codes rondom je NOX systeem in de DME zitten komt je motor niet in "zuinige modus".
De n43 heeft 3 modi:

Homogeen; standaard verbruik. Lambda waardes rond de 1 = ~2 Volt. Dit is de default modus.

Homogeen-Arm; arm mengsel, lichte acceleratie. Lambda rond 2 = ~2,5 Volt. Deze modus werkt alleen als er geen meldingen zijn rondom het NOX systeem.

Gestratificeerde-charge; erg arm mengsel. Tijdens normaal cruisen of stationair. Lambda rond 3 = ~3 Volt. Werkt ook alleen als er geen meldingen rondom het NOX systeem zijn.

In ieder geval succes.
Zo d:)b
Duidelijk verhaal.
Werk je zelf toevallig ergens? :+

Ik ben met ongeveer hetzelfde verhaal m.b.t de ketting bij een garage geweest vandaag en het lijkt alsof niemand het probleem "half" wil aanpakken en dan bedoel ik dus klein beginnen met de VANOS solenoids en indien het niets oplost een stapje verder kijken. De aangeboden oplossing is meestal direct het vervangen van de ketting, zo vermoeiend altijd.
Ik ga dinsdag voor een APK en dan zouden we het probleem even opnieuw bekijken. Ik heb in ieder geval een goed verhaal nu om mee aan te komen
Wat betreft het kettinggeluid, kan ik dat vergelijken met dit filmpje? YouTube: ketting geluid (weliswaar geen bmw)

bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:50
cliors schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 17:01:
[...]

Zo d:)b
Duidelijk verhaal.
Werk je zelf toevallig ergens? :+

Ik ben met ongeveer hetzelfde verhaal m.b.t de ketting bij een garage geweest vandaag en het lijkt alsof niemand het probleem "half" wil aanpakken en dan bedoel ik dus klein beginnen met de VANOS solenoids en indien het niets oplost een stapje verder kijken. De aangeboden oplossing is meestal direct het vervangen van de ketting, zo vermoeiend altijd.
Ik ga dinsdag voor een APK en dan zouden we het probleem even opnieuw bekijken. Ik heb in ieder geval een goed verhaal nu om mee aan te komen
Wat betreft het kettinggeluid, kan ik dat vergelijken met dit filmpje? YouTube: ketting geluid (weliswaar geen bmw)

bedankt.
Fout 2A99 heb ik ook gehad en werd bij mij veroorzaakt door de VANOS actuator, maar ik kreeg toen ook een check engine light en beperkt vermogen. De VANOS actuators kun je omwisselen om te checken of de foutmelding mee verhuist naar de inlaatkant. Zelfde als met de sensoren. Vervangen van VANOS actuator kun je zelf doen en een nieuwe kost iets van 135 euro, dus dat zou ik altijd proberen voordat je de ketting laat vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09 23:56

Pos

@cliors

Haha, nee werk niet bij BMW of een garage.
Ik ben iemand die graag uitzoekt hoe dingen werken, haal dingen uit elkaar, en probeer het goed te begrijpen.
Heb wel een familielid met een garage waar ik soms wat kan klooien. En uiteraard het internet.

Heb mijn E92 uit 2011 nu een goed jaar, 70k op de teller, en heeft me goed behandeld. Na de eerste week had ik een melding van een nokkenas sensor die niet goed was en na 75 euro en zelf vervangen geen problemen meer gehad tot na de winter. Ook melding 30EA, maar dat had te maken met bougies die te lang gebruikt waren.

Je kunt idd de regeneratie laten forceren, maar geeft geen garantie dat het lang goed gaat wat betreft 30EA melding. Die katalysatoren raken gewoon op helaas..

Wil je je motor goed begrijpen kun je hier beginnen. Zij hebben veel ervaringen opgedaan met de N43 en N53 motor en gedragingen van de DME.

Gezien je kilometer stand en de problemen waar de N43 berucht voor is zou het zeker een prijzige reparatie kunnen worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
robpol schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 17:17:
[...]

Fout 2A99 heb ik ook gehad en werd bij mij veroorzaakt door de VANOS actuator, maar ik kreeg toen ook een check engine light en beperkt vermogen.
Toevallig ik ook. Denk dat ik toch ga eisen dat hiermee wordt begonnen.
Pos schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 17:42:
@cliors
Gezien je kilometer stand en de problemen waar de N43 berucht voor is zou het zeker een prijzige reparatie kunnen worden..
:/
Ik vind het een prachtige auto, maar om zo snel al rond de 1500 euro (zal het wel ongeveer worden met de ketting) af te tikken weiger ik. Indien het toch zal moeten, dan wordt het een gevalletje verkoop/inruil vrees ik :(

[ Voor 41% gewijzigd door cliors op 12-05-2018 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02:30

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/974/40187454080_e2d5fe83a4_b.jpg20180509_134542 by Chris Hogevonder, on Flickr

Afgelopen woensdag een ritje over de Veluwe gemaakt.

Met de "bescheiden" 170pk blijft het toch een heerlijke wagen om over lokale wegen te sturen.

En sinds gisteren zit m'n originele BMW-radio er weer in en heb ik nu een FM-bluetooth zendertje om muziek vanaf m'n telefoon te streamen (ik had oorspronkelijk een interface box, maar die is overleden).
Dit zit er sowieso wat netter uit:
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/965/28186138668_ce699c8a59_b.jpg20180512_162843 by Chris Hogevonder, on Flickr

Komende week moet er alleen een noodreparatie aan de softtop gedaan worden. Er moeten een 4-tal naden gerepareerd worden voor ik er weer mee in de regen kan rijden :X De softtop moet ook eigenlijk vervangen worden, alleen staat er een restauratie op de planning en wil ik eigenlijk dan pas de softtop doen (als er ook spuit- en plaatwerk gedaan is).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
deepbass909 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 00:53:
[afbeelding]20180509_134542 by Chris Hogevonder, on Flickr

Afgelopen woensdag een ritje over de Veluwe gemaakt.

Met de "bescheiden" 170pk blijft het toch een heerlijke wagen om over lokale wegen te sturen.

En sinds gisteren zit m'n originele BMW-radio er weer in en heb ik nu een FM-bluetooth zendertje om muziek vanaf m'n telefoon te streamen (ik had oorspronkelijk een interface box, maar die is overleden).
Dit zit er sowieso wat netter uit:
Netter? Ik vind het er niet uit zien. In geen enkele auto overigens. Nou ja je plakt in ieder geval niet je phablet in het midden op de voorruit zoals ik sommige mensen wel eens zie doen :X

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02:30

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

sig69 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 02:20:
[...]

Netter? Ik vind het er niet uit zien. In geen enkele auto overigens. Nou ja je plakt in ieder geval niet je phablet in het midden op de voorruit zoals ik sommige mensen wel een zie doen :X
Ik had het niet over de telefoonhouder, die ziet er niet uit, zit onhandig voor de temperatuurregeling, houdt ventilatielucht tegen en flikkert steeds naar beneden. Maar het enige echte alternatief voor de E36 is een beugel aan het dashboard schroeven, wat helemaal tegen mijn principe in gaat. En aan de voorruit wil ik ook niks hangen. En de telefoon in de zak houden is ook geen optie, want ik gebruik de telefoon voor navigatie en muziek en wil hem dus ten aller tijden binnen handbereik in een houder hebben zitten.
Er is een houder die bij de bijrijder onder het handschoenenkastje gaat, maar die zit zo laag en ver naar rechts dat het voor navigatiedoeleinden een onbruikbare plaats is.

Wat ik met netter bedoelde, is dat tot gisteren, de middenconsole zo was:
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/978/41998486322_c463e4688c_b.jpg20180511_183715 by Chris Hogevonder, on Flickr
Met een totaal niet passende, blauwe Pioneer radio.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Ah, excuus. Beter lezen met bier op. Het is nu veel beter inderdaad.

[ Voor 5% gewijzigd door sig69 op 13-05-2018 08:38 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 18:41

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Nu ik een half jaar in mijn Z4 (e89) heb gereden, ben ik zeer tevreden. Het hifi pro systeem moet nog wel wat mee gebeuren, want ik ben nu al een halfjaar aan het regelen met de EQ en kan geen fijne setting vinden. Daarnaast is vermoedelijk de linker front speaker in de deur of gescheurd of verkeerd om aangesloten. Bepaalde tonen zorgen voor een overstuurd geluid en daar begin ik me aan te ergeren. Het is dus tijd om daar wat aan te gaan doen.

Nu is mijn vraag wat jullie ervaring is met het hifi pro systeem en wat de beste vervangingen zijn?

Het volgende heb ik al uitgezocht:
Het hifi pro systeem in mijn z4 heeft alle 14 speakers op dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://i1308.photobucket.com/albums/s604/sebbelcher/BMWZ4E89Speakers_zps399c634b.gif

Ook heb ik een aantal kappen open gehad en daarbij is mij opgevallen dat bij de speakers 5 en 6 op bovenstaand plaatje er wel uitsparingen zijn voor tweeters maar deze niet geplaatst zijn.

Om de defecte speaker te vervangen heb ik een setje focal speakers op het oog. Namelijk de IFBMW-S.
Nu wordt het natuurlijk wel een beetje te gek als ik alle 6 de midrange speakers en tweeters ga vervangen voor deze speakers, want dan ben ik ruim 1000 euro verder...

Mijn idee is dus om de speakers in de deuren te vervangen voor de focals en de bestaande tweeters, die voorin zitten te verplaatsen naar de plekken 5 en 6 om daar ook tweeters te hebben.

Hebben jullie hier ervaring mee en eventueel tips, of suggesties wat een betere oplossing kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-09 09:01

Apache

amateur software devver

@Mystic Spirit in de f10 heb ik die speakers geinstalleerd in de passagierdeuren. De center had ik vervangen door https://www.amazon.de/dp/..._37038021_TE_3p_M3T1_dp_1 die goedkoper is, maar qua center toen "good enough" (hier had ik maar 2 verbindingspunten en is dus minder "oem" replacement.

bmw
focal 2focal 1

Sowieso kan je op ebay iets aantrekkelijkere prijzen vinden: https://www.amazon.de/Foc...-1&keywords=Focal+IFBMW-S

De versterker had ik mbv iemand in de us (technic) een harnass gekregen waarbij ik zonder te knippen een JBL MS-8 versterker kon verbinden.

Deze heb ik zien passeren als vervanging voor spakers in de g30, maar zouden ook gewoon in eender welke andere bmw moeten passen: https://www.amazon.co.uk/...mponent-BMW/dp/B00BUPR54S .

Uiteindelijk heb ik nu voor de G30 de harman kardon genomen, maar zelfs nu heb ik nog af en toe spijt dat ik niet voor de B&W ben gegaan, jammer genoeg is die prijs redelijk idioot. Het is goed genoeg om zelf niet meer te moeten upgraden, maar het klinkt nog niet altijd zoals ik zou willen.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

@Apache Dank voor je feedback. Interessant dat de G30 nu een B&W optie heeft. Thuis heb ik ook B&W speakers en ben erg fan van de sound van B&W.
Het is wellicht de moeite waard om te onderzoeken of de B&W speakers uit de G30 passen op het systeem en de uitsparingen in de E89.

Hoe wordt de B&W optie genoemd voor de onderdelen? De top-hifi is volgens mij harman kardon, is de B&W dan de high-end hifi?
Die kan ik namelijk wel vinden in de onderdelen lijsten, maar daar staat geen B&W bij, waar bij de top-hifi wel harman kardon staat...

Iemand een idee wat de specs van de B&W speakers zijn? Zijn de middentoon luidsprekers ook 100mm en 4 Ohm?

[ Voor 9% gewijzigd door Mystic Spirit op 13-05-2018 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-09 09:01

Apache

amateur software devver

@Mystic Spirit hier vind je de technische documentatie rond het infotainment systeem http://g30.bimmerpost.com...ntid=1590702&d=1489786566

Ik denk dat je daar sowieso heel veel geld aan kwijt bent en dat het dan eigenlijk niet meer de moeite is... Maar het zou zeker een interessant experiment zijn. De optie voor B&W kost 5k, ik vermoed dus ook dat het in parts een bedrag gaat zijn dat je 1k zal overschrijden.

Ik geloof zelfs dat die PDF enkel voor de US market is, en dat er in europa 4 systemen zijn op de g30, hifi, hifi pro, h&k en dan b&w. In de US is hifi pro standaard, die heeft namelijk tweeters, en ik heb afgelopen week nog een g30 zonder tweeters/subs tegengekomen.

[ Voor 23% gewijzigd door Apache op 13-05-2018 23:22 ]

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Bedankt voor de documentatie @Apache. Helaas staan er geen specs van de speakers in :/

Wel denk ik dat ik de goede onderdelenlijst heb gevonden: LINK

De middentonen luidspreker is bijna het goedkoopste onderdeel in de lijst ;) Het zijn de nautilus tweeters die het B&W systeem vermoedelijk zo duur maken. De middentonen- luidspreker kost 148 euro per stuk. Dat is te overzien als het in mijn E89 past en ik alleen de 2 middentoners in de deuren vervang.

Voordat ik die gok waag, wil ik wel meer weten over de dimensies van de speaker en wat de impedantie is. Maar even op zoek of er ergens online iets meer over te vinden is B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:59
Heb op een Duits forum een keer een draadje gelezen waarbij iemand Entertainment Pro alsnog wilde toevoegen. Staat in de prijslijst voor iets van €2.500. Maar in dat draadje ging het met onderdelen en uren al snel richting de €10.000.

Nu is het met speakers en versterkers wellicht iets eenvoudiger (bekabeling is er al en de uren kun je natuurlijk zelf doen), maar verwacht niet dat het je lukt voor minder dan de €5K die BMW ervoor vraagt.

In de 'echte' B&W zit natuurlijk ook nog dat lichtsysteem, maar dat lijkt me helemaal een onmogelijkheid om after market te implementeren.

Edit: die onderdelenlijst behelst enkel de speakers voor één portier. Alleen dat is - snel uitgerekend - dus al (1011 + 726 + 24 + 148 + 289 + 61) €2.259. En dan zul je ook nog een nieuwe versterker nodig hebben (minimaal €2.660).

Dus alleen voor de 2 voorportieren plus de versterker ben je al (zonder uren en 'klein' materiaal) €7.718 kwijt. Dan hebben we het nog niet over de centerspeaker, de speakers in de achterdeuren en hoedenplank en de bass-boxen (€506 per stuk).

[ Voor 38% gewijzigd door alexbl69 op 14-05-2018 09:47 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Het moet natuurlijk niet te gek worden @alexbl69. Ik wil het originele doel wel in het oog houden. Namelijk de defecte luidspreker in de linker deur vervangen.
Als ik dan een kleine upgrade kan doen door een goede keuze te maken qua speaker, dan wil ik dat niet nalaten.

Het lijkt er trouwens op dat BMW in alle auto's dezelfde maten aanhoud voor de speakers. Op de site van B&W heb ik de diameter van de speakers gevonden: link Die zijn dus ook gewoon 100mm in diameter.
Nu moet ik alleen de impedantie en dieptemaat nog vinden, maar het lijkt aannemelijk dat deze ook hetzelfde zijn.
Iemand die ervaring heeft met meerdere BMW's qua ruimte en impedantie en kan zeggen of dit vrijwel in alle modellen hetzelfde is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-09 14:36
Voor de E90 was er ook een aftermarket setje van Focal te krijgen. Wellicht is dat ook een optie voor E89?! Qua geluid zit Focal en B&W niet zo ver van elkaar. En ik heb bij B&W nog altijd het idee dat je aardig betaald voor de naam.

Ik zou me overigens focussen op wat je belangrijk vind qua muziek. Veel elektronische muziek heb je meer aan laag/midden. Andere muziek weer midden/hoog.

Er zitten trouwens wel mega veel speakers in die Z4 zeg... Voor zo'n kleine binnenruimte 14 speakers :D

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
De binnenruimte van een Z4 kan dan wel weer enorm in volume toenemen. :P

Als ik mij stoor aan hifi dan gaat 'ie uit, het raam een stukje open en schakel ik terug. Verreweg de meest praktische oplossing imho.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 16:45
Weet iemand het verschil tussen de normale automatische transmissie en de 'automatische sporttransmissie met stuurschakeling'?
Het verschil in aanschaf is maar een paar honderd euro maar ik kan nergens vinden wat er anders is dan de flippers aan het stuur? Is de automaat dan anders afgesteld?

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

MrFl0ppY schreef op maandag 14 mei 2018 @ 10:06:
Voor de E90 was er ook een aftermarket setje van Focal te krijgen. Wellicht is dat ook een optie voor E89?! Qua geluid zit Focal en B&W niet zo ver van elkaar. En ik heb bij B&W nog altijd het idee dat je aardig betaald voor de naam.

Ik zou me overigens focussen op wat je belangrijk vind qua muziek. Veel elektronische muziek heb je meer aan laag/midden. Andere muziek weer midden/hoog.

Er zitten trouwens wel mega veel speakers in die Z4 zeg... Voor zo'n kleine binnenruimte 14 speakers :D
Die hoeveelheid speakers merk je bar weinig van... De surround effecten zet ik direct uit, want dat is alleen maar vervelend bij muziek. Vervolgens moet je de fader behoorlijk naar achteren draaien wil je wat geluid uit de achter speakers persen...

Qua focus op welke muziek je luistert, ben ik het niet helemaal met je eens, maar dat is een discussie voor een ander topic :P Daarnaast is mijn smaak te divers om op 1 genre te focussen. Het probleem in de BMW is dat ik een goed / warmer midden mis. Een snelle meting wijst ook uit dat met name tussen de 200hz en 800hz er een dip zit in het spectrum. Dat is juist het deel waar ik graag naar luister.

Goed om te weten dat focal en B&W dicht bij elkaar zitten. Dan is de focal misschien toch een goede oplossing :)
Raymond P schreef op maandag 14 mei 2018 @ 10:42:
De binnenruimte van een Z4 kan dan wel weer enorm in volume toenemen. :P

Als ik mij stoor aan hifi dan gaat 'ie uit, het raam een stukje open en schakel ik terug. Verreweg de meest praktische oplossing imho.
Als het kapje open is, is dat inderdaad wel een praktische oplossing, maar is op den duur stukken duurder dan een paar goede speakers ;) Ook in de winter minder leuk en de Z4 is wel mijn daily auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
ChiLLeR schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:06:
Weet iemand het verschil tussen de normale automatische transmissie en de 'automatische sporttransmissie met stuurschakeling'?
Het verschil in aanschaf is maar een paar honderd euro maar ik kan nergens vinden wat er anders is dan de flippers aan het stuur? Is de automaat dan anders afgesteld?
Met de 'sporttransmissie met stuurschakeling' krijg je (je verwacht het niet :)) schakelpeddels aan het stuur. Tevens heeft de (was tenminste bij de F10/F11 zo) schakelpook iets meer chroom. Weet niet of dat verschil er bij de huidige generatie nog is.

Persoonlijk deed ik het alleen voor de looks. Het praktisch nut van de schakelpeddels is er imho niet. Bij een versnellingsbak met 8 verzetten is de ideale bandbreedte qua toeren dusdanig klein dat je wel heel veel moet flipperen om invloed te hebben. Afremmen op de motor door handmatig terug te schakelen werkt ook niet echt lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Aangezien ik langzaamaan op zoek ben naar een andere auto heb ik een BMW bovenaan mijn favorieten lijstje staan. Momenteel rijd ik een Peugeot 208. Deze heb ik 5 jaar geleden nieuwe gekocht en gaat in principe naar mijn vriendin toe als vervanging van haar Ford Ka uit 2003.

De belangrijkste reden dat ik een andere auto zoek is eigenlijk omdat mijn huidige auto te klein is. Ik kan zelf niet comfortabel in mijn stoel zitten. Vrij laat pas opgemerkt dat bepaalde klachten door het autorijden komen. Auto is net te laag waardoor ik, indien ik recht op zit, met mijn hoofd het dak raak. Tevens is de stoel tekort waardoor de ondersteuning bij mijn bovenbenen niet goed is,
Daarnaast heb ik toch geregeld meerdere mensen mee in mijn auto, ondanks dat ik het meeste woon werk verkeer rijd met 50km enkele reis. Zodra deze achter mij moeten zitten past het eigenlijk niet tenzij ik naar voren ga met mijn stoel.

Buiten het feit dat mijn volgende auto bovenstaande zaken moet oplossen heb ik nog een paar andere wensen:
- Liefst niet van voor 2015 (heb een auto gezien uit november 2014 dat is uiteraard geen probleem)
- Max 30/35k gereden per jaar
- Geen import auto
- Dealer onderhouden en BMW premium selection auto
- Diesel aangezien ik minimaal 30k per jaar rijd
- Breed navigatie display
- Bestuurdersstoel met uitschuifbare zitting
- Budget ongeveer 30k

Qua opties houd ik persoonlijk veel van erg uitgebreid. Dus hoe meer opties hoe beter.

Ik heb mijn oog laten vallen op een BMW 3-serie GT. Deze lijkt op het oog aan al mijn eisen te voldoen. Ik heb hem nog niet van binnen bekeken en ook nog geen proefrit in gemaakt. Maar dat ben ik wel van plan.

Ik heb zelf deze gezien link

Ik ben op zoek naar adviezen waar ik rekening mee moet houden mocht ik er naar gaan kijken en wat de ervaringen zijn met dit type auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

ChiLLeR schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:06:
alexbl69 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:47:
[...]

Met de 'sporttransmissie met stuurschakeling' krijg je (je verwacht het niet :)) schakelpeddels aan het stuur. Tevens heeft de (was tenminste bij de F10/F11 zo) schakelpook iets meer chroom. Weet niet of dat verschil er bij de huidige generatie nog is.

Persoonlijk deed ik het alleen voor de looks. Het praktisch nut van de schakelpeddels is er imho niet. Bij een versnellingsbak met 8 verzetten is de ideale bandbreedte qua toeren dusdanig klein dat je wel heel veel moet flipperen om invloed te hebben. Afremmen op de motor door handmatig terug te schakelen werkt ook niet echt lekker.
Ik denk dat je nog 2 dingen naast de flippers en de looks mee moet tellen. Namelijk waarde op de tweedehandsmarkt en volgens mij krijg je ook een extra of andere instelling van de sport modus. Het blijft natuurlijk wel gewoon dezelfde transmissie.
Terug schakelen om af te remmen op de motor werkt overigens prima, maar door de 8 trappen moet je de sport modus gebruiken om het voldoende effect te laten hebben, of zelf agressiever terug schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Mystic Spirit schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:56:
[...]

[...]

Ik denk dat je nog 2 dingen naast de flippers en de looks mee moet tellen. Namelijk waarde op de tweedehandsmarkt en volgens mij krijg je ook een extra of andere instelling van de sport modus. Het blijft natuurlijk wel gewoon dezelfde transmissie.
Terug schakelen om af te remmen op de motor werkt overigens prima, maar door de 8 trappen moet je de sport modus gebruiken om het voldoende effect te laten hebben, of zelf agressiever terug schakelen.
Ik denk dat het voor de tweedehandsmarkt misschien net een kleine pré is. Maar ik vroeg mezelf inderdaad af of het woord 'sporttransmissie' iets anders zou betekenen. Die extra instelling van de sport modus is helaas vrij weinig over te vinden. Ik vind de flippers inderdaad niet heel erg interessant, je kan prima schakelen met de pook als dat nodig is.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Laatst online: 21-09 18:09

red bull

Keeps me awake !

Ik heb een F31 uit 2013 met business navi/ radio... De ontvangst vind ik zwaar tegenvallen.. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Ik lees op internet ook problemen met led. Ik heb de bi xenon lampen, maar volgens mij is dagrij verlichting wel led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:47

GforceNL

Out of memory....

Succes met deze eis. Bij de BMW dealer zelf staan er tegenwoordig bijna meer import wagens (met veel opties) dan origineel NL auto's.

Veel opties, volledige garantie bij de dealer en een stuk lagere prijs. Doe je bankrekening een plezier en laat die eis varen.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Waarom zou je geen import auto willen? Alle BMW's zijn geïmporteerd want ze worden niet in NL gemaakt ;)

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:40

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

ChiLLeR schreef op maandag 14 mei 2018 @ 12:39:
[...]

Ik denk dat het voor de tweedehandsmarkt misschien net een kleine pré is. Maar ik vroeg mezelf inderdaad af of het woord 'sporttransmissie' iets anders zou betekenen. Die extra instelling van de sport modus is helaas vrij weinig over te vinden. Ik vind de flippers inderdaad niet heel erg interessant, je kan prima schakelen met de pook als dat nodig is.
Ik heb de sporttransmissie op de F31 zitten. En heb rij modes Sport+ (en ook nog sport). Misschien komt die er wel extra bij dan.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Tylen schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:16:
[...]

Ik heb de sporttransmissie op de F31 zitten. En heb rij modes Sport+ (en ook nog sport). Misschien komt die er wel extra bij dan.
+ Launch control. Leuk voor die ene keer dat je dat uitprobeert :p
Maar even snel terugschakelen naar de laagst mogelijke versnelling dmv. het flippertje lang ingedrukt te houden mis ik toch wel in auto's zonder flippers.

[ Voor 19% gewijzigd door fsfikke op 14-05-2018 13:20 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
ChiLLeR schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:15:
Waarom zou je geen import auto willen? Alle BMW's zijn geïmporteerd want ze worden niet in NL gemaakt ;)
Er is een bedrijf (edit: linkje) dat BMW's in stukjes naar Nederland haalt en hier assembleert. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Raymond P op 14-05-2018 13:24 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Tylen schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:16:
[...]

Sport+ heb ik ook in mijn 120i bij de normale automaat.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

fsfikke schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:19:
[...]

Maar even snel terugschakelen naar de laagst mogelijke versnelling dmv. het flippertje lang ingedrukt te houden mis ik toch wel in auto's zonder flippers.
Launch Control krijg ik niet aan de praat bij mij :(

Dat ingedrukt houden van de - flipper ga ik eens proberen. Die wist ik nog niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
GforceNL schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:01:
[...]

Succes met deze eis. Bij de BMW dealer zelf staan er tegenwoordig bijna meer import wagens (met veel opties) dan origineel NL auto's.

Veel opties, volledige garantie bij de dealer en een stuk lagere prijs. Doe je bankrekening een plezier en laat die eis varen.
ChiLLeR schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:15:
Oke misschien is het inderdaad niet de meest handige eis. Maar ik ben altijd een beetje hufterig ten aanzien van import auto's. Zeker als ik dan kijk naar het berekende BPM bedrag welke vaak onder de 1000 euro ligt terwijl het voor NL auto's richting de 10k loopt.
Daarnaast is het bij die discutabele BPM bedragen ook niet goed voor de rest waarde van de auto. Indien de auto een verklaarbaar BPM bedrag heeft dan heb ik er weinig problemen mee. Zeker als de onderhoudshistorie gewoon goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Tylen schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:27:
[...]

Dat ingedrukt houden van de - flipper ga ik eens proberen. Die wist ik nog niet :D
Launch control is mij ook nog nooit gelukt... Als ik alles volgens het boekje doe krijg ik geen vlaggetje in mijn dashboard of andere tekenen dat het zou moeten werken.

Die -flipper vasthouden is voor mij ook nieuw. Die zal ik ook eens proberen. Werkt dat ook met de plus flipper de andere kant op?

[ Voor 6% gewijzigd door Mystic Spirit op 14-05-2018 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 09:25
fsfikke schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:19:
[...]

Dit doe ik ook af en toe. Dan schiet je er echt van door. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Mystic Spirit schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:57:
[...]

Launch control is mij ook nog nooit gelukt... Als ik alles volgens het boekje doe krijg ik geen vlaggetje in mijn dashboard of andere tekenen dat het zou moeten werken.

Die -flipper vasthouden is voor mij ook nieuw. Die zal ik ook eens proberen. Werkt dat ook met de plus flipper de andere kant op?
Toch nog even opgezocht en denk dat ik nu weet wat ik verkeerd deed. Ik zette hem altijd in sport+ en hield het traction control knopje lang ingedrukt en deed die de pook in m/s stand.

Traction control knopje hoeft dus niet en de pook moet wel in m/s stand staan.

O en niet vergeten door de kickdown heen te trappen ;)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=4nQfbzl1MYk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

@Tylen Bedankt :) ik zal het nog eens een keer proberen op een vrij stukje :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Mystic Spirit schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:54:
So do I ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Nog wat voorwaarden: je motor moet warm zijn en de auto laat het niet vaak achter elkaar toe. Staat trouwens netjes uitgelegd in de manual in de auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

The_Ghost16 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:33:
[...]

Daarnaast is het bij die discutabele BPM bedragen ook niet goed voor de rest waarde van de auto. Indien de auto een verklaarbaar BPM bedrag heeft dan heb ik er weinig problemen mee. Zeker als de onderhoudshistorie gewoon goed is.
BMW Nederland houdt zich netjes aan de regels. Helaas voor mijn bijtelling, maar van een dealer mag je dat verwachten.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
GforceNL schreef op maandag 14 mei 2018 @ 15:50:
[...]

BMW Nederland houdt zich netjes aan de regels. Helaas voor mijn bijtelling, maar van een dealer mag je dat verwachten.
Dat kan ik mij goed voorstellen. Ik vind een import auto kopen bij een dealer ook wel iets anders dan bij een willekeurige auto verkoper.

Het lastige is dat autoscout niet goed kan zoeken op de GT versie. En op marktplaats zitten allemaal auto handelaren waar ik zelf echt 0,0 vertrouwen in heb. Dus ik zoek eigenlijk via de BMW site, of die van de BMW dealers die ik ken.

De auto die ik linkte in mijn eerdere post staat in principe om de hoek bij mijn werk. Dus kan er zo even langs gaan. Maar het is helaas niet een veel voorkomende auto dus het is lastig om een aantal geschikte auto's te vinden die je met elkaar kunt vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55
Kijk eens op de website van GermanyDealer. Heb zelf geen ervaring met hun, ze importeren vooral vol uitgevoerde wagens.

Dat het een import auto wordt die je uiteindelijk koopt, dat ontkom je bijna niet.

Once again open up your bag of tricks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 16:51
Mystic Spirit schreef op zondag 13 mei 2018 @ 14:31:
Nu ik een half jaar in mijn Z4 (e89) heb gereden, ben ik zeer tevreden. Het hifi pro systeem moet nog wel wat mee gebeuren, want ik ben nu al een halfjaar aan het regelen met de EQ en kan geen fijne setting vinden. Daarnaast is vermoedelijk de linker front speaker in de deur of gescheurd of verkeerd om aangesloten. Bepaalde tonen zorgen voor een overstuurd geluid en daar begin ik me aan te ergeren. Het is dus tijd om daar wat aan te gaan doen.

Nu is mijn vraag wat jullie ervaring is met het hifi pro systeem en wat de beste vervangingen zijn?

Het volgende heb ik al uitgezocht:
Het hifi pro systeem in mijn z4 heeft alle 14 speakers op dit plaatje:
[afbeelding]

Ook heb ik een aantal kappen open gehad en daarbij is mij opgevallen dat bij de speakers 5 en 6 op bovenstaand plaatje er wel uitsparingen zijn voor tweeters maar deze niet geplaatst zijn.

Om de defecte speaker te vervangen heb ik een setje focal speakers op het oog. Namelijk de IFBMW-S.
Nu wordt het natuurlijk wel een beetje te gek als ik alle 6 de midrange speakers en tweeters ga vervangen voor deze speakers, want dan ben ik ruim 1000 euro verder...

Mijn idee is dus om de speakers in de deuren te vervangen voor de focals en de bestaande tweeters, die voorin zitten te verplaatsen naar de plekken 5 en 6 om daar ook tweeters te hebben.

Hebben jullie hier ervaring mee en eventueel tips, of suggesties wat een betere oplossing kan zijn?
persoonlijk zou ik nooit middentoners van het ene merk met tweeters van een ander merk gaan combineren. alles van 1 set. sowieso heb je hifi-pro wat betekent dat je een versterker hebt met ingebouwde toonregeling per speaker (processor) en dat zal waarschijnlijk ook niet het gewenste resultaat geven. dat je bepaalde speakers mist, terwijl je wél hifi-pro hebt is op zn zachtst gezegd merkwaardig, ik neem aan dat je op de optielijst bent nagegaan welke opties je hebt,en en er daar toen optie S677a bij stond??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 16:51
Mystic Spirit schreef op maandag 14 mei 2018 @ 10:05:
Het moet natuurlijk niet te gek worden @alexbl69. Ik wil het originele doel wel in het oog houden. Namelijk de defecte luidspreker in de linker deur vervangen.
Als ik dan een kleine upgrade kan doen door een goede keuze te maken qua speaker, dan wil ik dat niet nalaten.

Het lijkt er trouwens op dat BMW in alle auto's dezelfde maten aanhoud voor de speakers. Op de site van B&W heb ik de diameter van de speakers gevonden: link Die zijn dus ook gewoon 100mm in diameter.
Nu moet ik alleen de impedantie en dieptemaat nog vinden, maar het lijkt aannemelijk dat deze ook hetzelfde zijn.
Iemand die ervaring heeft met meerdere BMW's qua ruimte en impedantie en kan zeggen of dit vrijwel in alle modellen hetzelfde is?
in de e90 (3 serie) zit er verschil in inbouwmaat tussen sedan, touring, coupé en cabrio, het is dus zeker NIET gezegd dat de ruimte hetzelfde is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

jorisjan schreef op maandag 14 mei 2018 @ 16:03:
[...]

persoonlijk zou ik nooit middentoners van het ene merk met tweeters van een ander merk gaan combineren. alles van 1 set. sowieso heb je hifi-pro wat betekent dat je een versterker hebt met ingebouwde toonregeling per speaker (processor) en dat zal waarschijnlijk ook niet het gewenste resultaat geven. dat je bepaalde speakers mist, terwijl je wél hifi-pro hebt is op zn zachtst gezegd merkwaardig, ik neem aan dat je op de optielijst bent nagegaan welke opties je hebt,en en er daar toen optie S677a bij stond??
Natuurlijk zit S677a in de optielijst. De speakers missen overigens niet. Zoals je op het plaatje kan zien staan de tweeters ook daar niet op. De hifi pro bestaat dus uit 14 speakers, terwijl er 16 in zouden kunnen. De uitsparingen zijn er dus wel, ze worden alleen niet geleverd.
Als Hifi Pro / top-hifi in zou houden dat ik per speaker zaken in kon regelen, was ik waarschijnlijk een stuk verder gekomen dan nu. Via het het iDrive systeem is er een vrij simpele EQ waarmee je slechts deels voor het totale systeem kan bij regelen.
Als ik een verborgen menu heb gemist, of op een andere manier de DSP in kan stellen, dan zou ik graag wat tips krijgen hoe ik dat kan doen.
jorisjan schreef op maandag 14 mei 2018 @ 16:07:
[...]

in de e90 (3 serie) zit er verschil in inbouwmaat tussen sedan, touring, coupé en cabrio, het is dus zeker NIET gezegd dat de ruimte hetzelfde is...
Dit is belangrijke info... Ook mijn speurwerk levert eenzelfde beeld op. Wel wordt veelal dezelfde diameter gebruikt, maar is er verschil in de diepte die beschikbaar is voor de speaker. In de cabrio, lijkt deze minder diep. Het B&W experiment valt daarmee dus af...

Blijven er eigenlijk maar enkele opties over:
1) Een nieuwe BMW originele speaker kopen
2) De Focal set bestellen en beide kanten vervangen.

Bij keuze voor de focals heb ik wel verschillende speakers dan de 10 andere speakers in de auto, maar daar verwacht ik weinig problemen mee, omdat van die 10 speakers er 8 slechts ondersteunend zijn. Namelijk 4 voor het sub laag en 4 voor het rear en front center kanaal. Meeste disbalans is dan te verwachten met het linker en rechter achter kanaal. Als ik dat niet prettig vind klinken kan ik die in de toekomst makkelijk vervangen.

Blijft de grote vraag: Hoe klinkt een setje Focals?

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:52
Hoi allemaal :w Ik was laatst in Australië lekker aan het rondscheuren, F1, circuits en kartbanen bezoeken. We hadden een hotel in Eastern Creek, vlak bij het circuit Sydney Motorsport Park. Ik zag dat ze daar bezig waren met wat BMW's maar tenzij ik een afspraak had mocht ik niet naar binnen. Ik was niet zo brutaal en ben netjes weggegaan. Wat wil, 's avonds in het hotel lekker biertjes aan het drinken en toevallig aan de babbel gekomen met een meneer die vroeg wat ik allemaal aan het doen was. Bleek hij 1 van hun rijders te zijn voor de BMW driving experience. Super toffe gast en een paar biertjes later moest ik maar een biertje geven aan zijn manager... Gelijk maar even gevraagd hoeveel biertjes het kostte om een rondje mee te mogen rijden. Dat was eigenlijk niet helemaal de bedoeling, maar als ik precies zou aankomen lopen als ze klaar waren kon ik nog even snel mee voor een 'smokey lap'. Mijn vader mocht ook mee, die hoor je achterin stuk gaan:

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/827/28237914108_f513130549_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/824/28237911428_71b4bf681c_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/907/28237912218_670155d615_b.jpg

Ik reed helemaal geen BMW dus had eigenlijk niets met het merk te maken, maar ik moest maar beloven dat ik een goed woordje zou doen in Nederland en het aan al mijn vrienden zou laten zien :+

Eenmaal thuis kon ik het niet helemaal loslaten, wilde graag een andere auto ook omdat onze huurauto wel redelijk wat vermogen had (280 pk), een automaat én achterwielaandrijving. Ik heb daar 4000 kilometer lekker in zitten sturen. Nou, hier is ie dan, mijn eerste BMW :o
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/868/41053558185_68057472b5_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/906/41908338742_78cdd79af7_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/911/28081612188_1044e1b247_b.jpg

Man man man wat een genot _/-\o_ Kan hier wel aan wennen hoor :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Fantastisch verhaal @Streskip :*) .

Zo'n testrit werkt blijkbaar beter dan glossy folders ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat weten BMW-dealers ook... als je een BMW-dealer binnen stapt sta je binnen 10 minuten buiten om een stukje te gaan rijden. Als daarentegen een Audi-dealer binnen stapt dan sta je binnen 10 minuten weer buiten om een week later terug te komen om een stukje te mogen rijden. Als je tenminste het geluk hebt gehad om door een verkoper aangesproken te worden.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2018 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

@Streskip je hebt al wel de foto naar die manager gestuurd he? Met dat ie goede reclame heeft gemaakt voor BMW :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

@Streskip Goede keus, erg mooie wielen! Veel plezier er mee!

@Verwijderd Zo ontzettend waar!

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
Wielen...

Heb een gokje gewaagd en heb de styling 21" 687 zomerwielen gekozen. Gelukkig kan hij het hebben.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ROsqyzI.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/m5mCm0j.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VEJOEuN.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Heeft dat bandje op foto #2 nu zoveel wangschade of lijkt dat maar zo?

Achter lijkt er sowieso wat getrokken op te liggen.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
_Arthur schreef op maandag 14 mei 2018 @ 21:29:
@Streskip je hebt al wel de foto naar die manager gestuurd he? Met dat ie goede reclame heeft gemaakt voor BMW :)
Zat er inderdaad aan te denken, maar geen contact gegevens uitgewisseld helaas. ;( Achteraf gezien super zonde, hij had het denk erg leuk gevonden. Zou BMW Australië een mailtje kunnen sturen ofzo, maar geen idee of die op zoiets zitten te wachten en of überhaupt erachteraan gaan. Meer dan het algemene mail adres van BMW Aus kan ik niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

@Streskip gefeliciteerd. Mooi verhaal 👍🏻👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Raymond P schreef op maandag 14 mei 2018 @ 22:00:

Toen zaten ze er net op, was een soort smeersel. Na het wassen niks meer van gezien. Zal morgen nog eens een foto maken (deze is al bijna een maand oud).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2018 @ 21:21:
Dat weten BMW-dealers ook... als je een BMW-dealer binnen stapt sta je binnen 10 minuten buiten om een stukje te gaan rijden. Als daarentegen een Audi-dealer binnen stapt dan sta je binnen 10 minuten weer buiten om een week later terug te komen om een stukje te mogen rijden. Als je tenminste het geluk hebt gehad om door een verkoper aangesproken te worden.
Dat ligt er maar net aan bij welke dealer je bent hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Raymond P schreef op maandag 14 mei 2018 @ 22:00:

Eens. Breedset? Achterbanden zijn te smal, wel erg getrokken.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Streskip schreef op maandag 14 mei 2018 @ 20:48:
.....maar als ik precies zou aankomen lopen als ze klaar waren kon ik nog even snel mee voor een 'smokey lap'........Nou, hier is ie dan, mijn eerste BMW.....
Long time no c! :)
Leuk circuit...... Heb je het niet meteen even gescand tbv iRacing ;)
En goede keuze, welkom in de BMW club d:)b
alexbl69 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 23:00:
[...]

Toen zaten ze er net op, was een soort smeersel. Na het wassen niks meer van gezien. Zal morgen nog eens een foto maken (deze is al bijna een maand oud).
Mooie set.... Maar lever je niet alle comfort in? Ik vind de 19" op onze E93 al het maximum. Maar waarschijnlijk heb je luchtvering?

[ Voor 33% gewijzigd door JoepW op 15-05-2018 06:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Mystic Spirit schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:54:
Geprobeerd maar werkt niet. Ook de flipper ingedrukt houden werkt niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
JoepW schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 06:16:
[...]
Mooie set.... Maar lever je niet alle comfort in? Ik vind de 19" op onze E93 al het maximum. Maar waarschijnlijk heb je luchtvering?
Luchtvering inderdaad. Op mijn F10 vond ik de 19" ook veel minder comfortabel dan de 17" winterset, vandaar ook mijn eerste aarzeling.

Comfort lever je niet in, ze zijn wel iets luidruchtiger. Maar dat valt eigenlijk alleen direct na het wisselen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

Tylen schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 06:39:
Idem met mijn F31 (2013). Flipper inhouden doet niets (behalve 1 versnelling naar boven/beneden schakelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

alexbl69 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 08:28:
[...]

Luchtvering inderdaad. Op mijn F10 vond ik de 19" ook veel minder comfortabel dan de 17" winterset, vandaar ook mijn eerste aarzeling.

Comfort lever je niet in, ze zijn wel iets luidruchtiger. Maar dat valt eigenlijk alleen direct na het wisselen op.
idd. Daarom op mijn e91 17” m-velgen. Wel zo lekker voor de km’s :)
(Wel veel minder mooi)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFl0ppY
@Streskip Whehe bekend verhaal. Nu was dat van mij niet zo vet als die van jou maar ik was ook helemaal verkocht nadat ik een weekendje mocht karren in een 3 serie. Ook zo'n promo actie. Sindsdien ook alleen maar BMW gereden. En dat was een "simpele" 318i, komt niet eens in de buurt van een M3 op een circuit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Hierbij de beloofde close-up foto:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/H32vlcn.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Dat is in ieder geval het maatje dat erop hoort te liggen.
De lage wang en dikke velgrandbeschermer geven het getrokken effect denk ik.

--

Op mobiel scherm leek er een groot gapend gat te zitten bij de "e". M'n desktop doet dat een stuk beter weergeven. :p

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Zo'n velgrandbeschermer is wel erg fijn bij 17/18"en hoger. Dat heeft mij al heel wat krassen bespaard. Zeker als je elke dag moet fileparkeren naast een hoge stoep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

MrFl0ppY schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:50:
Zo'n velgrandbeschermer is wel erg fijn bij 17/18"en hoger. Dat heeft mij al heel wat krassen bespaard. Zeker als je elke dag moet fileparkeren naast een hoge stoep.
En toch lukt het ons bij de 17” en 19” om schade te rijden, ondanks de velgbeschermer.
Dus.... elke 2 jaar ff de velgen opknappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
JoepW schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 06:16:
[...]

Long time no c! :)
Leuk circuit...... Heb je het niet meteen even gescand tbv iRacing ;)
En goede keuze, welkom in de BMW club d:)b

[...]

Heee Joep jij ook hier! Dank je *O*

Inderdaad leuk circuit! En moet ook iRacing weer eens oppakken, het kriebelt ontzettend. Dan eigenlijk ook even zo'n BMW stuurtje van Fanatec bestellen :+
MrFl0ppY schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 09:04:
@Streskip Whehe bekend verhaal. Nu was dat van mij niet zo vet als die van jou maar ik was ook helemaal verkocht nadat ik een weekendje mocht karren in een 3 serie. Ook zo'n promo actie. Sindsdien ook alleen maar BMW gereden. En dat was een "simpele" 318i, komt niet eens in de buurt van een M3 op een circuit.
Er moet nog net geen sticker op zoals die waarschuwingen bij sigaretten pakjes; "pas op werkt zeer verslavend" :9

Ik gooi onderstaande even in een quote ivm de foto's
Gaan jullie wel eens naar de Ring? Ik ben er een paar keer met de motor geweest en heb een keer een Scirocco GTS gehuurd om eroverheen te rijden. Wil nu graag eens met m'n eigen auto eroverheen rijden en wie weet andere Tweakers ontmoeten :) Niet normaal wat een dikke bakken daar! (Als jullie het niet erg vinden wat foto's)
De huur Scirocco naast een dikke GTS
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4244/34580840613_cdc9836a90_b.jpg

Is dit een CSL?
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4306/35637037160_bda075e795_b.jpg

Kon ook deze huren, maar heb me maar niet laten verleiden :+
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4247/35184118462_2294f35930_b.jpg

Kwijl :9~
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4198/35390087375_3e38ca41a8_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4224/34580848113_0c08c342b1_b.jpg

BMW's genoeg, stuk of 15 op deze kleine parking
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4265/35003604100_ef089a6c27_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4287/35003594460_571506a301_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4255/35003605250_b2f2985c9e_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4202/35390103055_3e97f56716_b.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Streskip schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 17:22:
[...]

Heee Joep jij ook hier! Dank je *O*

Inderdaad leuk circuit! En moet ook iRacing weer eens oppakken, het kriebelt ontzettend. Dan eigenlijk ook even zo'n BMW stuurtje van Fanatec bestellen :+

[...]

Er moet nog net geen sticker op zoals die waarschuwingen bij sigaretten pakjes; "pas op werkt zeer verslavend" :9

Ik gooi onderstaande even in een quote ivm de foto's

[...]
Dan raad ik je aan het te combineren met de simexpo op de ring. Kan je de staff van iRacing ontmoeten, je verlekkeren aan sim-zooi, een hoop beneluxers van GoT iRacing ontmoeten en een rondje op de ring doen ;)
En misschien een bmw fanatec stuur kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
MrFl0ppY schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:50:
Eens, die enkele keer dat het toch gebeurt omdat ik te lui ben om het rechterspiegeltje te laten zakken én niet oplet ben ik blij dat ze erop zitten.

Persoonlijk vind ik getrokken bandjes alleen heel erg lelijk. En hoewel deze dus niet getrokken zijn maar het wel zo oogt vind ik dat afdoen aan de luxe uitstraling van een 6er.

@Streskip Ik mag niet van mijn moeder. :+

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Tylen schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 06:39:
[...]

Jammer! Ik kijk of ik morgen even een stukje kan vinden, anders report ik zaterdag / zondag even of het mij wel is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Mystic Spirit schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:57:
[...]

Ik wist het ook niet, werkt hier (2016 F36 oliestoker) :). De + flipper vasthouden schakelt bij mij weer naar de D stand (vanuit M).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

@Tylen & @noo
Ik heb het allemaal even uitgeprobeerd, maar geen succes:
1) - Flipper vasthouden doet niks
2) + Flipper vasthouden doet niks
3) Launcontrol, ben ik niet zeker van of het werkt. De auto rijd sowieso snel weg en ik twijfel dan ook of er echt verschil was met gewoon de wagen op zijn staart trappen. Ik had in ieder geval geen vlaggetje in mijn display, maar misschien heeft mijn auto die ook wel niet.
In de handleiding wordt de procedure hoe je het moet doen wel beschreven en die heb ik helemaal gevolgd. Hierbij wordt het vlagsymbool dat je in veel filmpjes ziet, niet beschreven. De auto gaat er wel vlot vandoor, maar dat doet hij sowieso wel :) Mogelijk gebruik ik dus wel launch control maar zie ik het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Iemand hier ervaring met het verwijderen van een F31 (3 touring) accu? Ik heb wel filmpjes van een F30 (3 sedan) gezien, zoals deze: YouTube: How to Change, Install, and REGISTER a BMW Battery (BMW F30, F15, F2... , waar het zo gemakkelijk lijkt, maar bij een F31 is het een gepuzzel. Het is me gelukt om ze zijpanelen er af te krijgen, daarna de accu bevestigen los te draaien. Daarna dacht ik de zware accu er uit te kunnen tillen, maar ik kreeg er totaal geen beweging in. Na flink zoeken zag ik nog een schroef, helemaal onder in, aan de rechterkant naast de accu, welke vermoedelijk de accu vast houdt. (Is de op de foto beter te zien dan met het blote oog.)

Ik heb waarschijnlijk een hele lange verlengde (en flexibele?) dopsleutel nodig op de plaats waar de groene pijl staat.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/download/wPOkM2IAfbeeldingslocatie: https://imgur.com/download/gO7adyfAfbeeldingslocatie: https://imgur.com/download/qXCdRtG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Tylen schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:27:
[...]

Ik klik gewoon 20 keer op het - flippertje, blok mag toch niet meer terugschakelen als mogelijk.

Soit: Launch control:

DTC 1 keer induwen (1 seconde, niet 3)
Automatic knuppel in S
Linkervoet op de rem (HELEMAAL IN, echt doorduwen)
Rechtervoet plankgas (door de kickdownklik heen)

En gaan!

Sport+ ipv DTC mag ook!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Cyb schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 23:48:
[...]
Na flink zoeken zag ik nog een schroef, helemaal onder in, aan de rechterkant naast de accu, welke vermoedelijk de accu vast houdt. (Is de op de foto beter te zien dan met het blote oog.)

Ik heb waarschijnlijk een hele lange verlengde (en flexibele?) dopsleutel nodig op de plaats waar de groene pijl staat.
Yep, die schroeft de klem op de voet van de accu.
Dat is overigens niet F3* specifiek.

Vergeet het registreren van de nieuwe accu niet.
Edit: en zet hem goed vast, een losse accu is APK afkeur.

[ Voor 4% gewijzigd door Raymond P op 18-05-2018 01:13 ]

- knip -

Pagina: 1 ... 93 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.