Het grote BMW-topic #13 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 ... 116 Laatste
Acties:
  • 756.808 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:03

_Arthur

blub

Het Fantoom schreef op zondag 15 april 2018 @ 11:32:
Om lekker los te gaan op de mooiere dijkjes.
Doe dat lekker op het circuit.

Ik ben verre van een moraalridder kwa snelheid, maar los gaan op dijkjes is gewoon levensgevaarlijk; zoals je al wel kon lezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Vandaag mijn oude dame uit kunnen laten op de Autobahn. Na 21 jaar ging ze nog vol plezier met 190 op de cruisecontrol.

Op een gegeven moment zat ik in een treintje met 2 andere BMWs en een Ferrari. Tot er weer zo'n sufkut in zijn VAG naar links kwam.

BMW <3

[ Voor 34% gewijzigd door 418O2 op 15-04-2018 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

418O2 schreef op zondag 15 april 2018 @ 22:32:
Vandaag mijn oude dame uit kunnen laten op de Autobahn. Na 21 jaar ging ze nog vol plezier met 190 op de cruisecontrol.

Op een gegeven moment zat ik in een treintje met 2 andere BMWs en een Ferrari. Tot er weer zo'n sufkut in zijn VAG naar links kwam.

BMW <3
:+

Ik zeg meestal een sufkut met Nederlandse platen B)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Famous schreef op zondag 15 april 2018 @ 23:13:
[...]

Ik zeg meestal een sufkut met Nederlandse platen B)
Verrassend weinig Nederlanders tegengekomen (Groningen Hamburg v.v.)

Je merkt wel gelijk dat ze de Autobahn niet snappen vaak. Vooral dat volk in truttenschudders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

418O2 schreef op zondag 15 april 2018 @ 23:15:
[...]

Verrassend weinig Nederlanders tegengekomen (Groningen Hamburg v.v.)

Je merkt wel gelijk dat ze de Autobahn niet snappen vaak. Vooral dat volk in truttenschudders
Heb het ook zo nu en dan met Duitsers maar met Nederlanders kan beter alvast remmen want de kans is groot dat ze toch nog ervoor gaan.

Die kijken volgens 1x kort en zien “die is ver weg”, ondanks dat ze weten dat je -in principe- geen snelheidslimiet hebt.
Als ze nou 1 seconde langer kijken om de snelheid te schatten..

Ondanks dat al veel plezierritjes gehad bij de buren })

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

GforceNL schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 17:58:
@Apache : had de problemen ook niet op dag 1. Hele systeem is op 4 maanden tijd 3x uitgevallen. Waar het precies aan ligt zijn ze nog niet achter. Dealer heeft bij mij de Idrive een update gegeven en een reset. Sindsdien geen problemen meer gehad. Inmiddels andere auto, hier nog nergens bij tegenaan gelopen.
MIjn dealer vertelde van de week dat mobiels wel eens te veel stroom willen gebruiken via de USB aansluiting, waardoor het hele iDrive systeem tijdens het rijden kan uitvallen. (Heb het zelf nooit gehad, wel momenteel last van een niet werkende start-stop, sinds de laatste onderhoud een half jaar geleden.) Een BMW snap-in adapter voor je mobiel, zou volgens de dealer de probleem moeten voorkomen. (Kost wel meteen 200 euro.)
De snap-in adapter geeft ook een vrije usb adapter, want het heeft een aparte aansluiting. Verder zit er een ventilatortje in om de mobiel te koelen, wat bij een uitgeschakelde motor wel licht hoorbaar kan zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Cyb op 16-04-2018 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-09 09:01

Apache

amateur software devver

Cyb schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:48:
[...]

MIjn dealer vertelde van de week dat mobiels wel eens te veel stroom willen gebruiken via de USB aansluiting, waardoor het hele iDrive systeem tijdens het rijden kan uitvallen. (Heb het zelf nooit gehad, wel momenteel last van een niet werkende start-stop, sinds de laatste onderhoud een half jaar geleden.) Een BMW snap-in adapter voor je mobiel, zou volgens de dealer de probleem moeten voorkomen. (Kost wel meteen 200 euro.)
De snap-in adapter geeft ook een vrije usb adapter, want het heeft een aparte aansluiting. Verder zit er een ventilatortje in om de mobiel te koelen, wat bij een uitgeschakelde motor wel licht hoorbaar kan zijn.
Mijn telefoon lag op de wireless charging pad die je kan krijgen in de 530e, dus niet aangesloten via usb. Heb hiervoor in de f10 en e60 altijd een snap-in adapter gehad idd, de wireless charging is dan wel handiger omdat je makkelijker je telefoon kan pakken, behalve als er drankjes in de cupholders staan. Dat is gewoon een design flaw in de gXX :P

Ik heb sinds toen geen problemen meer gehad, hopelijk was het een one time thing.

[ Voor 3% gewijzigd door Apache op 16-04-2018 10:04 ]

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-09 22:12

DikkeBMW

Live '25

Afgelopen weekend de zomersloffen op de auto gelegd. Ondanks dat het de standaard originele 16 inch velgen zijn, maakt het toch een wereld van verschil O+ Voor ik ze erop gelegd heb meteen maar helemaal grondig schoongemaakt met de Kärcher. Auto meteen ook helemaal goed gewassen. Mooi man.
Alleen gisteren toch een beetje boos geworden toen er alweer een laagje stuifmeel op lag, klote lente :P

Mooie meevaller nog. Mijn winterbanden waren zo goed als nieuw toen ik ze erop legde, en zo zagen ze nu nog uit. Niet zo veel gereden en niet gesleten. Dit gaan dus zeker nog lang mee. Ik wist niet meer hoe goed mijn zomerbanden nog waren, maar ook die bleken nog wel 2 seizoenen mee te kunnen gaan. Na het schoonmaken en monteren zagen de velgen er ook minder saai uit dan ik in herinnering had, dus ga ik ook niet investeren in nieuwe velgen; ik vind het wel goed zo. Al met al dus een positief weekend gehad :)

fookin mad fer it

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
DikkeBMW schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:17:
Afgelopen weekend de zomersloffen op de auto gelegd. Ondanks dat het de standaard originele 16 inch velgen zijn, maakt het toch een wereld van verschil O+ Voor ik ze erop gelegd heb meteen maar helemaal grondig schoongemaakt met de Kärcher. Auto meteen ook helemaal goed gewassen. Mooi man.
Alleen gisteren toch een beetje boos geworden toen er alweer een laagje stuifmeel op lag, klote lente :P

Mooie meevaller nog. Mijn winterbanden waren zo goed als nieuw toen ik ze erop legde, en zo zagen ze nu nog uit. Niet zo veel gereden en niet gesleten. Dit gaan dus zeker nog lang mee. Ik wist niet meer hoe goed mijn zomerbanden nog waren, maar ook die bleken nog wel 2 seizoenen mee te kunnen gaan. Na het schoonmaken en monteren zagen de velgen er ook minder saai uit dan ik in herinnering had, dus ga ik ook niet investeren in nieuwe velgen; ik vind het wel goed zo. Al met al dus een positief weekend gehad :)
Dit schreeuwt natuurlijk om foto's. ;)

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:08

JoepW

iRacer & Home Assistant

Cyb schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:48:De snap-in adapter geeft ook een vrije usb adapter, want het heeft een aparte aansluiting. Verder zit er een ventilatortje in om de mobiel te koelen, wat bij een uitgeschakelde motor wel licht hoorbaar kan zijn.
In mijn vorige (zwarte) E91 had ik een snap-in adapter met ventilator en ondanks dat heb ik bij heel warm weer wel eens gehad dat mijn iPhone in storing ging (te warm)!
De oplossing om verder te kunnen bellen was simpel. De telefoon in een uitstroom opening van de airco hangen en weer bellen d:)b

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-09 22:12

DikkeBMW

Live '25

pjot1 schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:21:
[...]

Dit schreeuwt natuurlijk om foto's. ;)
Nou door het stuifmeel is de glans er wel af. Verder ook niet heel noemenswaardig :P
Een quartz-blaue 1serie met deze velgen: https://data.motor-talk.d...8/203652536-w988-h741.jpg

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Snik, ineens gaat het raam van de passagier niet meer omlaag (E36 cabrio). Klote hieraan is dat als je het dak nu dichtdoet hij direct op het glas slaat. Gelukkig werkt het nog wel, maar lijkt me niet goed. Het raam reageert nergens meer op en gaat ook niet meer een kleine stukje omlaag/omhoog bij het openen van de deur.

Iemand enig idee wat het kan zijn? Misschien dat ik zelf nog wat kan proberen? Of moet ik maar naar de garage...

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
YoshiBignose schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:36:
Snik, ineens gaat het raam van de passagier niet meer omlaag (E36 cabrio). Klote hieraan is dat als je het dak nu dichtdoet hij direct op het glas slaat. Gelukkig werkt het nog wel, maar lijkt me niet goed. Het raam reageert nergens meer op en gaat ook niet meer een kleine stukje omlaag/omhoog bij het openen van de deur.

Iemand enig idee wat het kan zijn? Misschien dat ik zelf nog wat kan proberen? Of moet ik maar naar de garage...
@deepbass909 weet dat vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander_1903
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-10-2021
Bij deze meld ik mij ook in dit forum, ongeveer 2 maand geleden een 120i E87 uit 2005 uit DE gehaald.
125k gelopen, handgeschakelde 6bak, xenon, dakje, leer en nog wat leuke opties. Bij aanschaf zat er een foutcode in betreffende de Valvetronic stelmotor, deze heb ik laten vervangen samen met de klepsteelrubbers i.v.m. licht olieverbruik.

Dat is allemaal opgelost, echter ging er gisteren na een leuk ritje over de Autobahn het motormanagement lampje weer branden. Kan natuurlijk van alles zijn, ga de auto vanavond even uitlezen.
Iemand eens hetzelfde gehad na het even flink belasten van de motor/auto?

Alvast dank! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Sander_1903 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 11:38:
Bij deze meld ik mij ook in dit forum, ongeveer 2 maand geleden een 120i E87 uit 2005 uit DE gehaald.
125k gelopen, handgeschakelde 6bak, xenon, dakje, leer en nog wat leuke opties. Bij aanschaf zat er een foutcode in betreffende de Valvetronic stelmotor, deze heb ik laten vervangen samen met de klepsteelrubbers i.v.m. licht olieverbruik.

Dat is allemaal opgelost, echter ging er gisteren na een leuk ritje over de Autobahn het motormanagement lampje weer branden. Kan natuurlijk van alles zijn, ga de auto vanavond even uitlezen.
Iemand eens hetzelfde gehad na het even flink belasten van de motor/auto?

Alvast dank! :9
Tja dat kan echt van alles zijn.... Bobines (bekend probleem), injector(en) (bekend probleem), NOX-sensor (bekend probleem) of vervuiling in de oliekanalen. Ik hoop voor jou qua kosten dat het een bobine is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:16
Ik hoop voor jou qua kosten dat het een bougie is. :)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Raymond P schreef op donderdag 19 april 2018 @ 12:00:
Ik hoop voor jou qua kosten dat het een bougie is. :)
Ow ja die ben ik vergeten in het veel voorkomende euvels lijstje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:42

Raamheffer of motor. Hoor je het motortje nog draaien als je de knop indrukt? Zo ja, dan is het de heffer. Zo niet, dan is het de motor.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

MrFl0ppY schreef op donderdag 19 april 2018 @ 13:01:
[...]

Raamheffer of motor. Hoor je het motortje nog draaien als je de knop indrukt? Zo kan, dan is het de heffer. Zo niet, dan is het de motor.
Bij een defecte raamheffer zakt het raam normaal juist bij een E36 (hij kan zelfs in de deur vallen) en de motoren gaan waar zelden kapot. De meest voorkomende reden om de motoren vervangen is speling op het mechaniek, niet doorbranden ervan.

Da's niet goed, want het raam moet sowieso ongeveer een centimeter zakken bij openen van het portier en als je de kap opent en sluit komt er spanning op het glas. Nu loop je het risico dat de ruit kan breken bij openen.

Als je op de knop in de auto drukt, hoor je dan wel iets?

Omdat hij nergens op reageert, denk ik zelf aan of een defecte raammotor, kabelbreuk tussen raammotor en comfortmodule (zit achter het handschoenenkastje) of defecte comfortmodule (de relais die erin zitten willen soms weleens doorbranden).

Maar mijn eerste gok is een draadbreuk in de kabelboom van A-stijl naar portier.

Het is lastig om het op afstand te zeggen. Grootste probleem is het kunnen openen en sluiten van het portier (want daarvoor moet het raam ook zakken). Staat hij binnen? Dan is dat echt je eerste prioriteit, want alleen dan kan je goed bij de verschillende onderdelen. En dan, puur vanwege de relatief makkelijke bereikbaarheid, eerst de stekker bij de A-stijl los halen en meten of daar spanning op staat als je de knoppen bediend.

Ik neem aan dat je al wel de knoppen bij de versnellingspook links en rechts hebt verwisseld?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Vermoedelijk de raammotor. Het komt best vaak voor dat door verouderde mechanieken het raam stroever gaat lopen, daardoor moet de motor harder werken en gaat hij kapot. Gebeurt ook vaak eerst aan de passagierskant omdat dat raam minder gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Typhone schreef op donderdag 5 april 2018 @ 15:38:
Hmmz, afgelopen dagen weer in Duitsland geweest. In de nieuwe X3 gereden en die was vond ik erg ruim van binnen (1.96m en 1.93m achter elkaar ging zonder dat ik tegen de stoel aanzat). Verder vond ik de motor erg soepel (X3 30D) aanvoelen. Tjonge jonge, nooit iets om de X modellen gegeven maar nu zat ik toch stiekem te speuren vanochtend op mobile.de :)
Ik krijg er eentje mee voor een weekend over 2 weken, ben erg benieuwd! Op mobile.de staan wel een paar ex-demo's maar vermoed dat je nog even moet wachten tot er andere tweedehands verschijnen. Vind het verschil nu niet eens zo heel veel met nieuw eigenlijk. Opties tikken wel aardig aan, maar zonder opties vind ik hem wel erg karig vergeleken met andere merken.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:51

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb zwarte nieren in de auto maar er zit nog wel een chromen rand omheen. Zojuist toch maar even volledig zwarte nieren bestel ;) Staat zoveel mooier.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:33
zwarte nieren _in_ de auto... vraag me af wat je drinkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marascon
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Nog altijd spijt dat ik mijn e36 325i cabrio heb verkocht 2 jaar geleden,

Intussen maar weer rustig aan het kijken voor een vervangend model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 21:07
Marascon schreef op donderdag 19 april 2018 @ 16:30:
Nog altijd spijt dat ik mijn e36 325i cabrio heb verkocht 2 jaar geleden,

Intussen maar weer rustig aan het kijken voor een vervangend model.
Waarom heb je hem dan verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marascon
  • Nu online
Het Fantoom schreef op donderdag 19 april 2018 @ 16:55:
[...]

Waarom heb je hem dan verkocht?
Moest langere afstanden rijden om naar mijn werk te komen, en wou toen iets comfortabelers (en goedkopers),
Dus werd het een e46 316i, helaas deze na 2 maand moeten verkopen door motorische problemen, wat de spijt alleen maar erger heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:30
Bah afgelopen nacht is er weer een BMW gestolen in onze wijk. Zit nu toch echt rond te kijken naar aanvullende maatregelen om diefstal van de mijne onaantrekkelijk te maken.

Heeft iemand hier toevallig zijn Msport stuurtje moeten laten vervangen als gevolg van diefstal? Wat was daarbij de levertijd en hoe lang was je de auto kwijt. Twijfel namelijk om een verzekering voor vervangend vervoer af te sluiten. Als je 4 weken moet wachten op het stuurtje dan zit je ook 4 weken zonder auto anders..

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:12
Hoe kom ik aan een stukje uitlaat?
Net met mijn E91 320i terug van de garage, het grommende geluid komt door een lekje in het voorste deel van de uitlaat, het flexibele deel wat direct aan het spruitstuk zit. Echter; hij kan alleen de hele uitlaat bestellen en die kost zo'n 1500 euro. Als hij via een sloper een uitlaat kan vinden, al is het alleen maar het voorste stuk, dan kan hij dat eraan lassen, maar op zijn speurtocht kwam hij geen uitlaten tegen.

Heeft iemand een adres van een autosloper of autobedrijf die/dat veel BMW-onderdelen heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marascon
  • Nu online
Hkuit schreef op donderdag 19 april 2018 @ 17:10:
Net met mijn E91 320i terug van de garage, het grommende geluid komt door een lekje in het voorste deel van de uitlaat, het flexibele deel wat direct aan het spruitstuk zit. Echter; hij kan alleen de hele uitlaat bestellen en die kost zo'n 1500 euro. Als hij via een sloper een uitlaat kan vinden, al is het alleen maar het voorste stuk, dan kan hij dat eraan lassen, maar op zijn speurtocht kwam hij geen uitlaten tegen.

Heeft iemand een adres van een autosloper of autobedrijf die/dat veel BMW-onderdelen heeft?
Niks wat een beetje gungum met een plaatje er overheen lassen niet kan oplossen (als het niet een te groot lek is)

Mogelijk hoeft dat plaatje niet eens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:16
@B-Bandit Wellicht een optie om een tijdje met een non-M stuurtje te rijden als het een keer gebeurt.

@Hkuit Ik heb je een pm verzonden.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb jaren geleden voor ik lease autos reed een uitlaat zelf gerepareerd. Je hebt gewoon reparatie kits waarmee je een gat kan dichten. Die reparatie heeft daarna nog twee jaar perfect dienst gedaan.

Voor dat soort reparaties moet je alleen niet bij de dealer zijn, daar verdienen ze niet genoeg aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2018 @ 17:16:
[...]

Ik heb jaren geleden voor ik lease autos reed een uitlaat zelf gerepareerd. Je hebt gewoon reparatie kits waarmee je een gat kan dichten. Die reparatie heeft daarna nog twee jaar perfect dienst gedaan.

Voor dat soort reparaties moet je alleen niet bij de dealer zijn, daar verdienen ze niet genoeg aan.
Het gat zit in het flexibele deel, daarom is het niet gemakkelijk te repareren.
Als we niks kunnen vinden dan gaat hij het wel lassen, maar daar is hij dan wel een tijd mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online

Ik weet niet waar je woont, maar in Heerhugowaard zit autobedrijf Molenaar. Hij doet alleen bmw en mini. Hij gebruikt ook tweedehands onderdelen.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
Ik weet niet waar je woont, maar in Heerhugowaard zit autobedrijf Molenaar. Hij doet alleen bmw en mini. Hij gebruikt ook tweedehands onderdelen.
Iets onder Den Bosch, 150 km van Heerhugowaard dus.... Maar bedankt voor het meedenken!
Ik heb inmiddels een vraag op onderdelenlijn.nl gezet en ik heb degene benaderd die ik via een DM van Raymond P hier ontvangen heb. Wordt vervolgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:52

Pfoew dat is balen zeg. Dan heb jij dus de N43? Bij de N46 is dit een stuk goedkoper 8)7

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
B-Bandit schreef op donderdag 19 april 2018 @ 17:09:
Bah afgelopen nacht is er weer een BMW gestolen in onze wijk. Zit nu toch echt rond te kijken naar aanvullende maatregelen om diefstal van de mijne onaantrekkelijk te maken.

Heeft iemand hier toevallig zijn Msport stuurtje moeten laten vervangen als gevolg van diefstal? Wat was daarbij de levertijd en hoe lang was je de auto kwijt. Twijfel namelijk om een verzekering voor vervangend vervoer af te sluiten. Als je 4 weken moet wachten op het stuurtje dan zit je ook 4 weken zonder auto anders..
Duurde bij mij 4 werkdagen. Die dingen worden besteld bij de locale BMW dealer (los van de schadehersteller). Vaak liggen de sturen op voorraad. Meestal krijg je gratis vervangend vervoer gedurende de reparatie.

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Nu online

deepbass909

Marascon schreef op donderdag 19 april 2018 @ 16:57:
[...]

Moest langere afstanden rijden om naar mijn werk te komen, en wou toen iets comfortabelers (en goedkopers),
Dus werd het een e46 316i, helaas deze na 2 maand moeten verkopen door motorische problemen, wat de spijt alleen maar erger heeft gemaakt.
Zeker nu snap ik je pijn. Er is niks lekkerder dan nu in de cabrio stappen, dak open en lekker rustig naar de bestemming rijden.

Wat comfort betreft, tja, ik heb 6 jaar lang dagelijks in mijn cabrio gereden, in weer en wind, en op het niet kunnen bellen in de auto na, heb ik dat nooit echt als een probleem ervaren. Het is alleen vanwege de leeftijd niet bepaald goed voor zaken als de softtop.

Er zijn toch genoeg bedrijfjes die wel een nieuw flexibel stuk ertussen kunnen lassen, lijkt me. Originele uitlaten zijn gruwelijk duur en eigenlijk zonde van het geld.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marascon
  • Nu online
deepbass909 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 12:55:
[...]

Zeker nu snap ik je pijn. Er is niks lekkerder dan nu in de cabrio stappen, dak open en lekker rustig naar de bestemming rijden.

Wat comfort betreft, tja, ik heb 6 jaar lang dagelijks in mijn cabrio gereden, in weer en wind, en op het niet kunnen bellen in de auto na, heb ik dat nooit echt als een probleem ervaren. Het is alleen vanwege de leeftijd niet bepaald goed voor zaken als de softtop.
Rijd op dit moment een Peugeot 206 CC (Zeer mannelijke wagen 8) ) dus een cabrio rijd ik alsnog

Maar heb mijn ogen wel weer gericht richting BMW nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

deepbass909 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 12:55:
....... en op het niet kunnen bellen in de auto na .......
In mijn E93 LCI gaat dat heel goed, zelfs op de snelweg... Wel ff de ramen omhoog ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Nu online

deepbass909

JoepW schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 13:16:
[...]

In mijn E93 LCI gaat dat heel goed, zelfs op de snelweg... Wel ff de ramen omhoog ;)
We hadden het over een echte cabrio, dus canvas top, niet een nep-coupé :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

deepbass909 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 14:08:
[...]

We hadden het over een echte cabrio, dus canvas top, niet een nep-coupé :P
Idd had ik liever een soft top gehad.
Ik hoop dan ook dat er een opvolger van de 4 cabrio komt met soft top.
Nadeel: ruimte & gewicht
Voordeel: dicht is het een gewone coupe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
deepbass909 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 13:43:

Da's niet goed, want het raam moet sowieso ongeveer een centimeter zakken bij openen van het portier en als je de kap opent en sluit komt er spanning op het glas. Nu loop je het risico dat de ruit kan breken bij openen.

Als je op de knop in de auto drukt, hoor je dan wel iets?

Omdat hij nergens op reageert, denk ik zelf aan of een defecte raammotor, kabelbreuk tussen raammotor en comfortmodule (zit achter het handschoenenkastje) of defecte comfortmodule (de relais die erin zitten willen soms weleens doorbranden).

Maar mijn eerste gok is een draadbreuk in de kabelboom van A-stijl naar portier.

Het is lastig om het op afstand te zeggen. Grootste probleem is het kunnen openen en sluiten van het portier (want daarvoor moet het raam ook zakken). Staat hij binnen? Dan is dat echt je eerste prioriteit, want alleen dan kan je goed bij de verschillende onderdelen. En dan, puur vanwege de relatief makkelijke bereikbaarheid, eerst de stekker bij de A-stijl los halen en meten of daar spanning op staat als je de knoppen bediend.

Ik neem aan dat je al wel de knoppen bij de versnellingspook links en rechts hebt verwisseld?
Als ik op de knop druk hoor ik wel een klikje onder dashboardkastje vandaan komen. Uit de deur komt geen geluid. Die plank onder dashboardkastje lag al half los. Ik heb het opengemaakt en er hangt wel een losse kabel uit. Zou dit er mee te maken hebben? Ik kan alleen nergens een plek vinden waar de kabel in zou moeten....

Afbeeldingslocatie: https://s14.postimg.cc/sv3tocdlt/2018-04-20_14.58.49.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander_1903
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-10-2021
JoepW schreef op donderdag 19 april 2018 @ 11:43:
[...]

Tja dat kan echt van alles zijn.... Bobines (bekend probleem), injector(en) (bekend probleem), NOX-sensor (bekend probleem) of vervuiling in de oliekanalen. Ik hoop voor jou qua kosten dat het een bobine is.
Gisteravond de auto even uitgelezen, kreeg de foutcode 29F5 Catalytic Converter Conversion 2.
Code nu weggeschreven en even in de gaten houden dus, kan natuurlijk wat te maken hebben met de flinke belasting rond dat moment :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Sander_1903 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 15:18:
[...]

Gisteravond de auto even uitgelezen, kreeg de foutcode 29F5 Catalytic Converter Conversion 2.
Code nu weggeschreven en even in de gaten houden dus, kan natuurlijk wat te maken hebben met de flinke belasting rond dat moment :9
duimen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 17:01
Ik rijdt al een jaartje rond in een E87 uit 2009, N43 motor. Helaas geplaagd door bekende problemen als een rammelende distributieketting en nu sinds enige tijd een bokkende koppeling bij optrekken, 144dkm gereden.

Hij moet het nog even uithouden en hoop dat dat ook lukt, want ondanks de bescheiden afmetingen is het een heerlijke asfalt knaller.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

B-Bandit schreef op donderdag 19 april 2018 @ 17:09:
[...]
Het kan al helpen door de sleutels thuis in een metalen bakje te bewaren. Keyless entry dmv een signaal versterker is één van de methoden die ze kunnen gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door MadMarky op 20-04-2018 16:32 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:41
MadMarky schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 16:31:
[...]
Het kan al helpen door de sleutels thuis in een metalen bakje te bewaren. Keyless entry dmv een signaal versterker is één van de methoden die ze kunnen gebruiken.
Heb m'n reservesleutels in aluminium folie gewikkeld, en doe m'n vaste sleutel in een bakje dat ik met alufolie omwikkeld heb ;) .

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Nu online

deepbass909

YoshiBignose schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 15:02:
[...]

Als ik op de knop druk hoor ik wel een klikje onder dashboardkastje vandaan komen. Uit de deur komt geen geluid. Die plank onder dashboardkastje lag al half los. Ik heb het opengemaakt en er hangt wel een losse kabel uit. Zou dit er mee te maken hebben? Ik kan alleen nergens een plek vinden waar de kabel in zou moeten....

[afbeelding]
Ik kan de kleuren van de draden niet goed zien op de foto, maar ik verwacht niet dat dit de oorzaak zal zijn. De module die de ramen aanstuurt (ZKE IV of Grundmodul IV) heeft 4 multipin connectoren en alles zit daar op aangesloten (de knoppen en de motoren).

Wat ik eigenlijk als eerste zou doen, nu het portier open is, is de rubberen kabelslang los maken (2 7mm boutjes), je kan dan de rubber mof van de connector los halen en daarachter zit een grote multipin. Daar zit een slotmechaniek op, die je omhoog moet schuiven, en dan komt de connector uit elkaar en zie je uiteindelijk dit:
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4642/39351597631_338f14da9a_b.jpg20171228_160153 by Chris Hogevonder, on Flickr

Volgens de schemas' zit de motor op pinnen 6 en 7 van die connector. Daar zou 12 volt over moeten komen als je de knoppen indrukt. Als ik de schema's goed lees, zijn het op mijn foto de twee pinnen rechts onder.

Voor meer info over de bedrading, check hier. Op pagina 569 staat de deurconnector, op pagina 308 staat het schema van de motorbedrading.

Omdat je achter het dashboard wel iets hoort klikken, zijn schakelaars en draden tot aan de ZKE in ieder geval in orde. Komt er op pinnen 6 en 7 geen spanning, dan is waarschijnlijk een relais in de ZKE kapot (komt helaas vaker voor, niet zo lang geleden heb ik nog een maatje geholpen met een vervangende ZKE voor zijn coupé vanwege hetzelfde). Staat er wel spanning op, is er of sprake van een draadbreuk of doorgebrandde motor in het portier.

Een defecte ZKE hoeft nog geen ramp te zijn. Je kan in principe iedere ZKE van iedere E36 gebruiken, alleen moet hij geprogrammeerd worden voor je cabrio, wat met de juiste software en kabels relatief makkelijk is. De kans dat je er één gaat vinden die 1:1 werkt is wel minimaal, want de ZKE is volledig aangepast aan de opties die op je auto zitten.
Een relatief veilige keuze, mocht dat nodig zijn, is om een ZKE van een andere cabrio of coupé te pakken. Daarin zit in ieder geval in geprogrammeerd dat de ramen moeten zakken bij openen van het portier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
Er zijn toch genoeg bedrijfjes die wel een nieuw flexibel stuk ertussen kunnen lassen, lijkt me. Originele uitlaten zijn gruwelijk duur en eigenlijk zonde van het geld.
Help me evens verder; waar haal ik dan dat nieuwe flexibele stuk vandaan? Dat zit namelijk vast aan de rest. Ik ben nu op zoek naar een sloopuitlaat, maar een nieuw stuk heb ik natuurlijk nog liever. Zou dat enigszins universeel zijn? Flexibele uitlaatdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Nu online

deepbass909

Hkuit schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 23:52:
[...]

Help me evens verder; waar haal ik dan dat nieuwe flexibele stuk vandaan? Dat zit namelijk vast aan de rest. Ik ben nu op zoek naar een sloopuitlaat, maar een nieuw stuk heb ik natuurlijk nog liever. Zou dat enigszins universeel zijn? Flexibele uitlaatdelen?
Ik ben in Den Haag weleens bij een bedrijf geweest die zelf uitlaten laste en had dergelijke delen zelf op voorraad liggen. En anders bij een groothandel als Winparts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
deepbass909 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 18:10:
[...]

Ik kan de kleuren van de draden niet goed zien op de foto, maar ik verwacht niet dat dit de oorzaak zal zijn. De module die de ramen aanstuurt (ZKE IV of Grundmodul IV) heeft 4 multipin connectoren en alles zit daar op aangesloten (de knoppen en de motoren).
Deurpaneel eraf gehaald en horen inderdaad daar het klikje ook als je drukt. Paar klappen met de hamer gegeven op die motor en hij doet het weer 8) . Maar als ik het een beetje zo online hoor is dit het begin van het einde zeg maar. Nou ja, ben nog blij op zich dat het de motor is want als ik jouw verhaal over ZKE enzo lees klinkt dat vervelender.

Nu we toch bezig zijn nog wat dingetjes.

Er zit startonderbreking op met een soort alarm. Achter de versnellingspook zit zo'n rood lampje. Af en toe als ik de auto uit zet en uitstap gaat het alarm af. Dan klik ik op de startonderbreking knopje bij de sleutel (een rode en een grijze) en dan stopt het. Het liefst wil ik dat hele startonderbreking en alarm eraf hebben. Is dat lastig?

Het drukknopje van het dashboard kastje is ook stuk. Het knopje met veertje vliegt eruit als je erop drukt. Hoe fix ik dit? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Nu online

deepbass909

YoshiBignose schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 12:12:
[...]

Deurpaneel eraf gehaald en horen inderdaad daar het klikje ook als je drukt. Paar klappen met de hamer gegeven op die motor en hij doet het weer 8) . Maar als ik het een beetje zo online hoor is dit het begin van het einde zeg maar. Nou ja, ben nog blij op zich dat het de motor is want als ik jouw verhaal over ZKE enzo lees klinkt dat vervelender.

Nu we toch bezig zijn nog wat dingetjes.

Er zit startonderbreking op met een soort alarm. Achter de versnellingspook zit zo'n rood lampje. Af en toe als ik de auto uit zet en uitstap gaat het alarm af. Dan klik ik op de startonderbreking knopje bij de sleutel (een rode en een grijze) en dan stopt het. Het liefst wil ik dat hele startonderbreking en alarm eraf hebben. Is dat lastig?

Het drukknopje van het dashboard kastje is ook stuk. Het knopje met veertje vliegt eruit als je erop drukt. Hoe fix ik dit? :P
Goed om te horen dat je het probleem hebt gevonden.

Het knopje is eenvoudig op te lossen.
1. stap in de auto
2. rij naar de dichtstbijzijnde BMW-dealer
3. bestel
4. Win

Ik heb dat ook gehad, er is een weerhaakje kapot en vervangen is de enige oplossing.

Wat de startonderbreker betreft, daar kan ik je niet mee helpen. Mijn cabrio heeft alleen de fabrieks-EWS en geen alarm. Maar ik heb het idee dat daar bij jouw cabrio sowieso mee gerommeld is, want het zou me niks verbazen als die losse kabel van het alarm is.

Hier heb ik vandaag de hemelbekleding uit m'n E36 gehaald. Ik heb wat problemen met naden van de softtop die kapot zijn gegaan en om daar bij te kunnen, moest de hemel eruit. Dus dat betekent onbereikbare schroeven losmaken, touwtjes los maken, tig keer de kap openen en sluiten, etc. Maar na ruim een uur is hij eruit.

[ Voor 9% gewijzigd door deepbass909 op 21-04-2018 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Afstandsbediening met rood/grijze knoppen is BMW DWA3. Module zit achter het dashboardkastje. De startonderbreker is los daarvan; dat is EWS (1 of 2 afhankelijk van bouwjaar). Misschien kan je daar wat mee.

Ik had hetzelfde systeem in de E36, maar kon mijn auto gewoon starten als het alarm af ging, dus ik denk niet dat die systemen samenwerken. Ik zou het alarm er niet uit slopen, want dan heb je ook geen afstandbediening voor je sloten meer.

Als je je raammotor gaat vervangen zou ik ook direct het mechaniek meenemen, dan heb je daar de komende tijd geen last van (en minder kans dat je nieuwe motor ook kuren krijgt).

[ Voor 16% gewijzigd door Radiant op 21-04-2018 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Radiant schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 17:41:
Afstandsbediening met rood/grijze knoppen is BMW DWA3. Module zit achter het dashboardkastje. De startonderbreker is los daarvan; dat is EWS (1 of 2 afhankelijk van bouwjaar). Misschien kan je daar wat mee.

Ik had hetzelfde systeem in de E36, maar kon mijn auto gewoon starten als het alarm af ging, dus ik denk niet dat die systemen samenwerken. Ik zou het alarm er niet uit slopen, want dan heb je ook geen afstandbediening voor je sloten meer.
Ik open sowieso de sloten niet op afstandsbediening, omdat ie dan ook af en toe gaat piepen. Ik zet dus feitelijk nooit het alarm erop (denk ik). Echter, als ik dus af en toe uit stap, gaat het alarm af. Dan klik ik 1x op grijs en stopt ie en dan sluit ik de auto weer met de sleutel.

Zat inderdaad achter het dashboardkastje te kijken maar daar zitten zoveel kabels en ik kan in een grijs verleden herinneren hoe klote het is om een alarm eruit te halen dat ik er maar niet aan ga beginnen. Af en toe een alarm als ik uitstap vind ik niet zo erg, maar had eigenlijk ook een beetje het idee dat het alarm m'n accu leeg trekt... of iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

YoshiBignose schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 22:02:
[...]

Ik open sowieso de sloten niet op afstandsbediening, omdat ie dan ook af en toe gaat piepen. Ik zet dus feitelijk nooit het alarm erop (denk ik). Echter, als ik dus af en toe uit stap, gaat het alarm af. Dan klik ik 1x op grijs en stopt ie en dan sluit ik de auto weer met de sleutel.

Zat inderdaad achter het dashboardkastje te kijken maar daar zitten zoveel kabels en ik kan in een grijs verleden herinneren hoe klote het is om een alarm eruit te halen dat ik er maar niet aan ga beginnen. Af en toe een alarm als ik uitstap vind ik niet zo erg, maar had eigenlijk ook een beetje het idee dat het alarm m'n accu leeg trekt... of iets anders.
Als je enkel van het piepen af wil kan je (op een afgelegen terrein) de sirene onder de motorkap lostrekken. Die blijft dan ongeveer 20 minuten herrie maken, tot de interne batterij leeg is.

Zonder sirene gaan alleen je knipperlichten knipperen bij alarm.

[ Voor 3% gewijzigd door Radiant op 21-04-2018 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04:17

Theimon

Snapte!?

Zo, de coupé heeft weer verse olie en een nieuw luchtfiltertje :)

Het luchtfilter zag er nog niet zo slecht uit, maar die olie (filter al helemaal), slechts 14k oud..... :X

Echt de pest van korte afstanden rijden. Ik moet hem toch wat vaker goed warm gaan stoken.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
Theimon schreef op zondag 22 april 2018 @ 15:42:
Echt de pest van korte afstanden rijden. Ik moet hem toch wat vaker goed warm gaan stoken.
Je excuus gevonden voor extra leuke ritjes :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04:17

Theimon

Snapte!?

timmie271 schreef op zondag 22 april 2018 @ 17:53:
[...]

100% ;)

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:18
deepbass909 schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 00:09:
[...]

Ik ben in Den Haag weleens bij een bedrijf geweest die zelf uitlaten laste en had dergelijke delen zelf op voorraad liggen. En anders bij een groothandel als Winparts.
Dit inderdaad. Ik zou als ik jou was eens bij een goed aangeschreven universele garage langs gaan. Bij de auto van mijn ouders (Golf 4) was ook het flexibele deel lek, was ook de originele uitlaat nog die uit 1 deel bestond. Ik breng auto's vaak naar het zelfde mannetje van een universele garage hier in de buurt. Monteur had de diameter even opgemeten, vervolgens heb ik bij de lokale automaterialen zaak een universeel flexibel deel gehaald (met juiste diameter) en die naar hem toe gebracht. Hij heeft vervolgens het lekke deel er tussen uit geslepen en het nieuwe deel ertussen gelast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Nu online

deepbass909

timmie271 schreef op zondag 22 april 2018 @ 17:53:
[...]

Heb je daar een excuus voor nodig dan?

Ik heb vanmiddag de koeling van de cabrio weer terug naar maximaal gebracht. Omdat de cabrio een radiator voor warme klimaten heeft en de airco-fans ook voor koeling kan gebruiken, rij ik in koelere periodes zonder primaire fan rond. Dat scheelt namelijk behoorlijk in lawaai en gevoelsmatig reageert de motor ook wat vlotter zonder de fan.

Maar nu de buitentemperatuur weer regelmatig boven de 20 graden gaat komen, is het toch wel prettig om de koeling weer wat krachtiger te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johanm3
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-09 23:02

johanm3

Het kan altijd slechter

Zo! Voor de vierde keer een BMW aangeschaft!

Nu een trotse bezitter van een 520 uit 2009 met 101.000 op de teller.

Heb er nu een week mee gereden en op 2 minpuntjes na ben ik zeer content :)

Van een 320 coupe 1990 (e36),
Een 330 cabrio 2000 ( e46 )
Een 325 sedan 2005 ( e90 )
Nu dus een 520 sedan 2009 (e60)

Leuke opties als HUD, stoel ventilatie warm/koud , stuurverwarming, Bluetooth telefoon, cic nbt idrive, etc.

Jammer is dat de “stay in Your lane” optie een foutmelding geeft ( heeft het 1 keer gedaan ) en dat ik geen audio kan streamen. Ben nu weer aangewezen op een aux kabel.

( ik heb foto’s toegevoegd aan Mn album, maar krijg zo 1,2,3 niet voor elkaar deze toe te voegen aan de post ... komt ander keertje )

[ Voor 10% gewijzigd door johanm3 op 24-04-2018 18:33 ]

Gadgets fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Laatst online: 22-09 21:47

robhof

Lembongan view

johanm3 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 18:04:
Zo! Voor de vierde keer een BMW aangeschaft!

Nu een trotse bezitter van een 520 uit 2009 met 101.000 op de teller.

Heb er nu een week mee gereden en op 2 minpuntjes na ben ik zeer content :)

Van een 320 coupe 1990 (e36),
Een 330 cabrio 2000 ( e46 )
Een 335 sedan 3005 ( e90 )
Nu dus een 520 sedan 2009 (e60)

Leuke opties als HUD, stoel ventilatie warm/koud , stuurverwarming, Bluetooth telefoon, cic nbt idrive, etc.

Jammer is dat de “stay in Your lane” optie een foutmelding geeft ( heeft het 1 keer gedaan ) en dat ik geen audio kan streamen. Ben nu weer aangewezen op een aux kabel.
Gefeliciteerd! Veel rijplezier. :)

Het niet (meer) kunnen streamen van audio ga ik me helaas bij aansluiten. Komend weekend de lease-320i omruilen voor een 325i e90 uit 2010.

Overigens zag ik wel de optie audio streamen in iDrive. Maar helaas geen geluid. Al het e.e.a. gelezen over mogelijke opties, volgende week verder in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 10:32
Wauw een 335 uit 3005 en die heb je weggedaan? 😉

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanm3

johanm3

Het kan altijd slechter

Phusebox schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 18:21:
Wauw een 335 uit 3005 en die heb je weggedaan? 😉
Ja, ik kom uit de toekomst ;)

Heb het aangepast haha

Gadgets fan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johanm3

johanm3

Het kan altijd slechter

robhof schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 18:21:
[...]

Het niet (meer) kunnen streamen van audio ga ik me helaas bij aansluiten. Komend weekend de lease-320i omruilen voor een 325i e90 uit 2010.

Overigens zag ik wel de optie audio streamen in iDrive. Maar helaas geen geluid. Al het e.e.a. gelezen over mogelijke opties, volgende week verder in verdiepen.
Lees 1 en ander over combox. Prijzige oplossing waarmee ik wel audio kan streamen..
maar kom er niet zo goed achter of er nog andere voordelen zijn.
En tussen de 400 en 500 neerleggen zodat ik van bekabeld naar draadloos ga...., moet er goed over nadenken.

Maar jij hebt ook een e90 dus de combox zou Miss ook voor jou een oplossing kunnen zijn.

Een andere oplossing die ik in mijn 325 uit 3005 ( lees 2005 ) had koste 15 euro. Is een Bluetooth telefoon en audio streamer. Je hebt er wel een aux poort voor nodig. En weet niet of Bluetooth audio stoort met de Bluetooth die je evt op je auto hebt.
Ik had dat niet op Mn 2005 model, en werkte eigenlijk best goed. Mn vrouw heeft het ook in haar mini en is ook tevreden.

Gadgets fan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
robhof schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 18:21:
[...]

Kijk eens naar mijn post:

Verwijderd in "Het grote BMW-topic #13"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robhof

robhof

Lembongan view

johanm3 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 18:39:
[...]

Lees 1 en ander over combox. Prijzige oplossing waarmee ik wel audio kan streamen..
maar kom er niet zo goed achter of er nog andere voordelen zijn.
En tussen de 400 en 500 neerleggen zodat ik van bekabeld naar draadloos ga...., moet er goed over nadenken.

Maar jij hebt ook een e90 dus de combox zou Miss ook voor jou een oplossing kunnen zijn.

Een andere oplossing die ik in mijn 325 uit 3005 ( lees 2005 ) had koste 15 euro. Is een Bluetooth telefoon en audio streamer. Je hebt er wel een aux poort voor nodig. En weet niet of Bluetooth audio stoort met de Bluetooth die je evt op je auto hebt.
Ik had dat niet op Mn 2005 model, en werkte eigenlijk best goed. Mn vrouw heeft het ook in haar mini en is ook tevreden.
Dank voor de tip! Zo'n streamer vind ik een interessante optie, mocht ik het niet aan de gang krijgen.

Overigens heb ik wel een combox en basis-bluetooth, maar audio kreeg ik bij de dealer niet aan de gang. Ik heb ook geen usb-aansluiting in de armsteun. Op een aantal buitenlandse fora is er veel informatie te vinden. Het kan onder meer een kwestie zijn van coding of de aux vervangen door aux + usb en dan coding. Zaterdag de auto halen, dus dan kan ik erin duiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanm3

johanm3

Het kan altijd slechter

robhof schreef op woensdag 25 april 2018 @ 09:37:
[...]

Dank voor de tip! Zo'n streamer vind ik een interessante optie, mocht ik het niet aan de gang krijgen.

Overigens heb ik wel een combox en basis-bluetooth, maar audio kreeg ik bij de dealer niet aan de gang. Ik heb ook geen usb-aansluiting in de armsteun. Op een aantal buitenlandse fora is er veel informatie te vinden. Het kan onder meer een kwestie zijn van coding of de aux vervangen door aux + usb en dan coding. Zaterdag de auto halen, dus dan kan ik erin duiken. :)
Snap alleen niet waarom er een USB beschikbaar moet zijn om
Audio te kunnen streamen. Dacht dat de combox bt heeft zodat je juist van die draden af bent..

Overigens heb ik de USB in Mn dashboardvakje zitten.
In armsteun geen USB/aux. Wel een oude 30 pins iPhone snap adapter.
De aux zit bij de achterbank bij de windroosters voor de passagiers.

Gadgets fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof

robhof

Lembongan view

johanm3 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 09:54:
[...]

Snap alleen niet waarom er een USB beschikbaar moet zijn om
Audio te kunnen streamen. Dacht dat de combox bt heeft zodat je juist van die draden af bent..

Overigens heb ik de USB in Mn dashboardvakje zitten.
In armsteun geen USB/aux. Wel een oude 30 pins iPhone snap adapter.
De aux zit bij de achterbank bij de windroosters voor de passagiers.
Goed punt wat betreft de usb-aansluiting. Via usb en aux kun je volgens mij (met de y-kabel?) ook audio krijgen. Is een alternatief, mocht bluetooth niet werken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

robhof schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:03:
[...]

Goed punt wat betreft de usb-aansluiting. Via usb en aux kun je volgens mij (met de y-kabel?) ook audio krijgen. Is een alternatief, mocht bluetooth niet werken. :)
Yep, en het voordeel is dan nogal groot USB/AUX. Gezien aux natuurlijk gewoon analoog is en USB digitaal.
Stream al jaren niet meer in mijn leaseauto's. De kwaliteit is om te huilen over het algemeen. USB daarentegen gaat altijd goed, totdat je kabeltje afbreekt 1 keer per jaar (iPhone :')).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Niet online
Als de Y kabel werkt dan zou de Bluetooth dongle die ik gepost heb ook moeten werken, met stuurbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Cyb schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:48:
[...]

Is mij ook enkele keren overkomen zónder aangesloten USB telefoon in mijn f33 2018. Enkele keer werd iDrive retetraag met aangesloten telefoon...

Draadloos laden is fantastisch...totdat je een S9+ krijgt...Past niet neer in de snap-in. 0.2" te groot :'(
Idem met iPhone X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

JoepW schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 14:49:
[...]

Idd had ik liever een soft top gehad.
Ik hoop dan ook dat er een opvolger van de 4 cabrio komt met soft top.
Nadeel: ruimte & gewicht
Voordeel: dicht is het een gewone coupe.
En met een muts op in de auto 's winters. Met cabrio-gevoel rijden doe je met open dak, dan maakt het opgeborgen dak ook geen verschil meer uit. En gesloten rijden rijdt fijner met een metalen dak :-)
Ruimte en gewicht blijft idd het verschil. Maar ja...wel comfortabeler de resterende 10 maanden van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Edgarz schreef op woensdag 25 april 2018 @ 21:19:
[...]
Met cabrio-gevoel rijden doe je met open dak, dan maakt het opgeborgen dak ook geen verschil meer uit.
Voor wat betreft het cabriogevoel heb je gelijk. Enkel heeft gewicht in de kofferbak wel een nadelige invloed op de wegligging. Dat blijft een issue met een stalen klapdak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Eindelijk mijn zwarte niertjes in de auto geplaatst. Staat zoveel mooier dan de chrome randjes die er eerst omheen zaten.

Zwarte Niertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Enige wat ik wel jammer vindt aan die BMW nieren is dat het allemaal van dat goedkope plastic is. Je zou toch iets meer verwachten, imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Het is hetzelfde soort plastic als wat eruit komt (er zaten bmw individual nieren in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Tylen schreef op woensdag 25 april 2018 @ 21:57:
Het is hetzelfde soort plastic als wat eruit komt (er zaten bmw individual nieren in)
Ja weet ik, misschien dat het op de hogere series beter is, maar dat was één ding dat mij van de 1 serie erg tegenviel. Zelfs ook nog slecht afgewerkt kunststof met scherpe randjes en kleine stukje die uitstaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

JoepW schreef op woensdag 25 april 2018 @ 21:48:
[...]
Voor wat betreft het cabriogevoel heb je gelijk. Enkel heeft gewicht in de kofferbak wel een nadelige invloed op de wegligging. Dat blijft een issue met een stalen klapdak.
2017/2018 LCI heeft baat bij aangepaste ophanging, merk duidelijk het verschil met eerdere 4 serie. Dus ook minder last van gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Niet online
Vandaag op de F21 een bobine vervangen. Auto liep op 3 cilinders. Ideetje om de andere drie bobines ook gelijk te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Tylen schreef op woensdag 25 april 2018 @ 21:50:
Eindelijk mijn zwarte niertjes in de auto geplaatst. Staat zoveel mooier dan de chrome randjes die er eerst omheen zaten.

[afbeelding]
2 liter met 245pk, is dat een 330i? (Even gespiekt op kentekencheck.nl) Want daar staat een bouwjaar van 2012 (?)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Iemand een tip hoe je Individual chrome/plastic het beste kunt reinigen? Komt al snel een soort doffe aanslag op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:48
Edgarz schreef op woensdag 25 april 2018 @ 21:11:
Draadloos laden is fantastisch...totdat je een S9+ krijgt...Past niet neer in de snap-in. 0.2" te groot :'(
De S9+ heeft gewoon een breedte van een normaal 5,5" toestel en is kleiner dan (bijvoorbeeld) een iPhone 8 Plus. Volgens mij moet dat gewoon passen :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Snake schreef op woensdag 25 april 2018 @ 22:27:
[...]

2 liter met 245pk, is dat een 330i? (Even gespiekt op kentekencheck.nl) Want daar staat een bouwjaar van 2012 (?)
F31 uit eind 2012. Is een 328i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Edgarz schreef op woensdag 25 april 2018 @ 22:14:
[...]

2017/2018 LCI heeft baat bij aangepaste ophanging, merk duidelijk het verschil met eerdere 4 serie. Dus ook minder last van gewicht.
Tja..... daar heb ik niks aan met een E93 LCI (die ik overigens ook nog mooier vind) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Richh schreef op woensdag 25 april 2018 @ 22:33:
[...]

De S9+ heeft gewoon een breedte van een normaal 5,5" toestel en is kleiner dan (bijvoorbeeld) een iPhone 8 Plus. Volgens mij moet dat gewoon passen :P
Nope. Breedte gaat wel, lengte niet. Trust me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

JoepW schreef op woensdag 25 april 2018 @ 22:44:
[...]

Tja..... daar heb ik niks aan met een E93 LCI (die ik overigens ook nog mooier vind) ;)
Die met schijnwerpers van voren... No thx :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Edgarz schreef op woensdag 25 april 2018 @ 22:51:
[...]

Die met schijnwerpers van voren... No thx :-)
Huh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Groot formaat koplampen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

ow, dat..... Valt wel mee als je 'm naast een 1 serie set van 2007 of zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

JoepW schreef op woensdag 25 april 2018 @ 22:54:
[...]
ow, dat..... Valt wel mee als je 'm naast een 1 serie set van 2007 of zo ;)
Ja, zo kun je het ook bekijken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:31

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Snake schreef op woensdag 25 april 2018 @ 22:27:
[...]

Is een 328i.

Edit; spuit elf O-) :z

[ Voor 5% gewijzigd door MisteRMeesteR op 25-04-2018 22:59 ]

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2018 @ 22:17:
Vandaag op de F21 een bobine vervangen. Auto liep op 3 cilinders. Ideetje om de andere drie bobines ook gelijk te vervangen?
Ja, bij mij ging twee maanden later de volgende! Wel zelf doen, want bij de dealer betaal je de hoofdprijs terwijl het klusje in 10 minuten voor elkaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Op termijn zal de koppeling vervangen moeten worden. Het is voor een e46 met 318i (N42) motor uit 2003 met > 200.000 km.
Waar moet ik allemaal aan denken rondom de koppeling en wat gaat e.e.a. kosten bij benadering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

200km? 20000km of bedoel je 200000km???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 22:34

IQM

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2018 @ 22:17:
Meestal wel, het is bij mijn E61 ook gedaan. Wel een kleine aderlating 6 nieuwe bobines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:47
IQM schreef op donderdag 26 april 2018 @ 08:41:
[...]

Meestal wel, het is bij mijn E61 ook gedaan. Wel een kleine aderlating 6 nieuwe bobines.
Was bij mij 140 euro voor 6 stuks origineel Bosch op ebay.de. Is hooguit een half uurtje werk om ze er zelf in te zetten. Aderlating valt dus wel mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 22:34

IQM

robpol schreef op donderdag 26 april 2018 @ 08:44:
Was bij mij 140 euro voor 6 stuks origineel Bosch op ebay.de. Is hooguit een half uurtje werk om ze er zelf in te zetten. Aderlating valt dus wel mee :+
Bij een BMW dealer is bijna alles een aderlating...

En helaas heb ik slechte ervaringen met zelf onderdelen in Duitsland te kopen en te monteren. Ik kocht een PDC sensor voor € 50,- in Duitsland. (ipv. € 128, bij een dealer) Na montage heeft hij het een week gedaan en toen was volgens de dealer het PDC steuergerät stuk. Kon ik in totaal € 650,- aftikken voor een nieuwe PDC module, inleren en alsnog een OEM PDC sensor. Die PDC sensor moest ik er dan nog zelf inzetten, anders kreeg ik daar ook nog een extra rekening voor.

Daarom kom ik er nu ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Laatst online: 22-09 07:13
Wat zou een 530d touring van 4-6 jaar oud met 100k op de teller grofweg aan onderhoud kosten bij 30k km per jaar? En is dat significant meer dan een vergelijkbare 3 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2018 @ 23:19:
[...]

Ja, bij mij ging twee maanden later de volgende! Wel zelf doen, want bij de dealer betaal je de hoofdprijs terwijl het klusje in 10 minuten voor elkaar is.
Bij mijn lokale BMW specialist was uitlezen, diagnose, bobine vervangen en proefrit in totaal €88. Kon de auto dezelfde dag nog ophalen.

Als de volgende stuk gaat vervang ik ze allemaal.
Pagina: 1 ... 91 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.