Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Nee, 89, maar ik rij momenteel in een doodsaaie Hyundai SonataSnake schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 23:17:
[...]
Voor 91? Want ik mag niet minder in de 135i doen!
De BMW staat helaas al 8 maanden in Nederland op stalling
Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Vrij duidelijk, de LCI heeft de hexadiagonale dagrijverlichting met een liggende streepje voor de binnenste koplampen en het oude type de ronde ringen met de afgeplatte onderkant. Die LCI is ongeveer een jaar geleden (maart 2017). Maar ik zie nog steeds ontzettend veel nieuwe modellen met het oude type koplampen:
een 2018 420i: http://www.demaassche-echt.nl/bmw/16378351
een 2018 430i: https://jerdefonkert.nl/g...rie/type/brandstof/227245
Het rare is....sommige hebben wel al het nieuwe type koplampen (en dit is een 2017!):
Een 2017 430i: https://www.ekris.nl/bmw/..._onbekend/benzine/250229/
Het kan zijn dat er wat pre-LCI modellen tussen zitten maar ze hebben al wel de led achterlichten dus het moeten wel LCI modellen zijn. Bovendien zijn het er zoveel, dat zijn niet allemaal oude modellen.
Als ik op gaspedaal.nl kijk bij 4-series uit 2018 is er werkelijk geen peil op te trekken, behalve dan dat de nieuwe koplampen een stuk minder vaak voorkomen.
Ik kan hier dus geen lijn in ontdekken. Zowel in 2017 en 2018 komen de 2 types koplampen voor. Model maakt ook niet uit, of het nou een 418i of 440i is. Wel of geen adaptieve koplampen lijkt ook niet uit te maken, sportline/luxuryline/m sport edition ook niet

Wat maak je je druk zou je zeggen, maar ik vind die nieuwe type koplampen ubergeil
EDIT: verdomme, lijkt toch wel te maken te hebben met de adaptieve koplampen. Die hex vorm zit er alleen in bij de adaptieve LED koplampen, de gewone LED lampen hebben nog steeds de oude angel eyes. Lees je ook verder nergens over bij de LCI beschrijvingen, iedereen blaat elkaar ook maar na op internet
[ Voor 14% gewijzigd door elmerblues op 08-04-2018 12:12 ]
If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.
Vraag het de dealer zou ik zeggen!elmerblues schreef op zondag 8 april 2018 @ 11:36:
Ik zit in de wachtkamer tot de levering van mijn nieuwe 4-serie en in de tussentijd bekijk ik een hoop foto's op internet. Nu valt het mij op dat er verschillen zitten in de koplampen. Volgens internet zouden de koplampen zijn gewijzigd sinds de LCI. Boven de LCI, beneden pre-LCI:
[afbeelding]
Vrij duidelijk, de LCI heeft de hexadiagonale dagrijverlichting met een liggende streepje voor de binnenste koplampen en het oude type de ronde ringen met de afgeplatte onderkant. Maar ik zie nog steeds ontzettend veel nieuwe modellen met het oude type koplampen:
een 2018 420i: http://www.demaassche-echt.nl/bmw/16378351
een 2018 430i: https://jerdefonkert.nl/g...rie/type/brandstof/227245
Maar sommige hebben wel al het nieuwe type koplampen (en dit is een 2017!):
Een 2017 430i: https://www.ekris.nl/bmw/..._onbekend/benzine/250229/
Het kan zijn dat er wat pre-LCI modellen tussen zitten maar ze hebben al wel de led achterlichten dus het moeten wel LCI modellen zijn.
Als ik op gaspedaal.nl kijk bij 4-series uit 2018 is er geen peil op te trekken, behalve dat de nieuwe koplampen een stuk minder vaak voorkomen.
Ik kan hier dus geen lijn in ontdekken. Zowel in 2017 en 2018 komen de 2 types koplampen voor. Model maakt ook niet uit, of het nou een 418i of 440i is. Wel of geen adaptieve koplampen lijkt ook niet uit te maken, sportline/luxuryline/m sport edition ook niet![]()
![]()
Wat maak je je druk zou je zeggen, maar ik vind dat nieuwe type koplampen ubergeilen ik wil zeker weten dat ze wel in mijn auto zitten. Iemand een idee?
Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.
De CO2-uitstoot van mijn auto was niet 163 maar 166 gram/km. Dat kostte in 2015: € 17.577. En in 2018: € 23.425,14.Tomatoman schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 21:58:
[...]
Zo bezien was de oorspronkelijke BPM van € 16.868 voor mijn BMW maar peanuts. Nu, tweeënhalf jaar later, zou dat € 21.789 zijn geweest
Wat uitermate opvallend is, is de CO2-uitstoot van het model uit 2017/2018: voor de M550d Touring is dat 178 gram, resulterend in € 28.879 aan BPM. Dus een nieuwere motor met 5% meer vermogen, maar ook 12 gram meer CO2-uitstoot. Dat is opmerkelijk.
Zou het toeval zijn dat er begin deze week in het Financieele Dagblad een artikeltje stond over een terugroepactie voor duizenden M550d’s en 750d’s vanwege ‘iets met een foutje in de software, wat resulteerde in een te hoge CO2-uitstoot’?
Een goede grap mag vrienden kosten.
Is wel een behoorlijk exclusieve bak in Nederland.wjjkoevoets schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 23:24:
[...]
Nee, 89, maar ik rij momenteel in een doodsaaie Hyundai Sonata
Verwijderd
Exclusief is iets heel anders in deze context.Het Fantoom schreef op zondag 8 april 2018 @ 12:14:
[...]
Is wel een behoorlijk exclusievezeldzame bak in Nederland.
Hmm, inderdaad wel strakker. Maar ik heb bewust niet gekozen voor adaptieve lampen. Wel gaaf, maar vond het de meerprijs niet waard. Dan vond ik adaptive cruise control ed nog veel belangrijker.elmerblues schreef op zondag 8 april 2018 @ 11:36:
EDIT: verdomme, lijkt toch wel te maken te hebben met de adaptieve koplampen. Die hex vorm zit er alleen in bij de adaptieve LED koplampen, de gewone LED lampen hebben nog steeds de oude angel eyes. Lees je ook verder nergens over bij de LCI beschrijvingen, iedereen blaat elkaar ook maar na op internetVerder staan in de folders ook alleen maar afbeeldingen van auto's van hex koplampen, en er staat nergens bij dat dit een optie is, voel mij tikje genaaid
![]()
Maar als je dit vantevoren had geweten had je dus wel de adaptieve versie genomen? Ik krijg medio volgende maand de mijne, laat het wel ff weten
Btw, zag die kleur Lime Rock Grey, wat gaaafff http://www.demaassche-ech...ivelogicm-drivers-package
[ Voor 8% gewijzigd door B-Bandit op 08-04-2018 13:16 ]
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Nee hoor, 1200 euro voor een paar hexagonale stripjes in de koplampen vind ik ook wat te barB-Bandit schreef op zondag 8 april 2018 @ 13:12:
[...]
Maar als je dit vantevoren had geweten had je dus wel de adaptieve versie genomen? Ik krijg medio volgende maand de mijne, laat het wel ff weten
Btw, zag die kleur Lime Rock Grey, wat gaaafff http://www.demaassche-ech...ivelogicm-drivers-package
Vooral omdat elke LCI beschrijving op internet loopt te gillen over de faaaaantaaastische gewijzigde full LED koplampen met hexagonale vormgeving, en vrijwel niemand het er over heeft dat dat alleen geldt voor de adaptieve koplampen. De bmw persberichten worden gewoon klakkeloos door alle schapen overgetikt, niemand kijkt er kritisch naar. Beetje verneukeratief is dat.
Ja lime rock grey ook gezien, kan alleen op een M. Ik vind het zelf een beetje een grondverf uitstraling hebben
Trouwens ook de prijs gezien? Dik 164k...
If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.
Ja maar dat vind ik het mooie aan die advertenties. Je ziet altijd de uitvoering met bijna alle opties. Die adaptive lampen wordt je ook praktisch aangesmeerd in de zin van dat het zooo essentieel is. En waar ik het meeste van baal is dat een beetje elk halfgaar merk nu een variant van adaptive lights heeft. Maar bij BMW 1200 ervoor aftikken, pfff. Van sommige dingen vind ik echt dat die standaard mogen zijn.elmerblues schreef op zondag 8 april 2018 @ 13:35:
[...]
Nee hoor, 1200 euro voor een paar hexagonale stripjes in de koplampen vind ik ook wat te barmaar ik had gehoopt dat het bij de standaard uitrusting hoorde.
Vooral omdat elke LCI beschrijving op internet loopt te gillen over de faaaaantaaastische gewijzigde full LED koplampen met hexagonale vormgeving, en vrijwel niemand het er over heeft dat dat alleen geldt voor de adaptieve koplampen. De bmw persberichten worden gewoon klakkeloos door alle schapen overgetikt, niemand kijkt er kritisch naar. Beetje verneukeratief is dat.
Ja lime rock grey ook gezien, kan alleen op een M. Ik vind het zelf een beetje een grondverf uitstraling hebben![]()
Trouwens ook de prijs gezien? Dik 164k...
Ja, zag dat het inderdaad alleen op de M4 wordt geleverd hahaha.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Volvo heeft ook een tijdje halogeen geleverd op de nieuwe XC90, ondanks alle advertenties:B-Bandit schreef op zondag 8 april 2018 @ 13:45:
[...]
Ja maar dat vind ik het mooie aan die advertenties. Je ziet altijd de uitvoering met bijna alle opties. Die adaptive lampen wordt je ook praktisch aangesmeerd in de zin van dat het zooo essentieel is. En waar ik het meeste van baal is dat een beetje elk halfgaar merk nu een variant van adaptive lights heeft. Maar bij BMW 1200 ervoor aftikken, pfff. Van sommige dingen vind ik echt dat die standaard mogen zijn.
Ja, zag dat het inderdaad alleen op de M4 wordt geleverd hahaha.

Adverteren met kale versies levert minder verkoop op. Niet heel vreemd. Zou een 4 kopen als deze zo geadverteerd werd?

Ligt eerder aan de overgang van NEDC naar WLTP/RDE dan de nieuwere motor. Ik zou zelfs durven zeggen dat de oude motor in de nieuwe cyclus nog meer co2 uitstoot dan de nieuwe.Tomatoman schreef op zondag 8 april 2018 @ 11:52:
Wat uitermate opvallend is, is de CO2-uitstoot van het model uit 2017/2018: voor de M550d Touring is dat 178 gram, resulterend in € 28.879 aan BPM. Dus een nieuwere motor met 5% meer vermogen, maar ook 12 gram meer CO2-uitstoot. Dat is opmerkelijk.
Niet in dat groen neeVerwijderd schreef op zondag 8 april 2018 @ 16:20:
[...]
Adverteren met kale versies levert minder verkoop op. Niet heel vreemd. Zou een 4 kopen als deze zo geadverteerd werd?
[afbeelding]
Je kan nog steeds de V90 kopen met die halogeen koplampenVerwijderd schreef op zondag 8 april 2018 @ 16:20:
[...]
Volvo heeft ook een tijdje halogeen geleverd op de nieuwe XC90, ondanks alle advertenties:
[afbeelding]
Echter je krijgt al led koplampen bij ieder willekeurig pakket dat je kiest bij Volvo. En nog kiezen mensen dan niet voor het scandinaviepakket a la 995 euro om vervolgens met een auto zonder opties te rijden......
Al neemt dat niet weg dat ik die facelift units van de BMW's vele malen strakker vind dan de ronde versies.
Uiteindelijk willen ze allemaal dat we de meeste complete uitvoering kiezen
[ Voor 5% gewijzigd door timmie271 op 08-04-2018 20:50 ]
Gamertag: timmie271
Zo'n Volvo, BMW, Audi of Mercedes hoort gewoon minimaal xenon te hebben, halogeen ziet er gewoon echt niet uit joh..timmie271 schreef op zondag 8 april 2018 @ 20:17:
[...]
Je kan nog steeds de V90 kopen met die halogeen koplampen(Base uitvoering)
Echter je krijgt al led koplampen bij ieder willekeurig pakket dat je kiest bij Volvo. En nog kiezen mensen dan niet voor het scandinaviepakket a la 995 euro om vervolgens met een auto zonder opties te rijden......
Al neemt dat niet weg dat ik die facelift units van de BMW's vele malen strakker vind dan de ronde versies.
Uiteindelijk willen ze allemaal dat we de meeste complete uitvoering kiezen
Wat ik overigens ook zo raar vind is dat er ook hybrides zijn, of zelfs vol elektrische auto's die dan gewoon met halogeen rondrijden dat toch meer verbruikt dan led..
Volvo heeft alleen nog op de oude V40 (soms al standaard led) en V60 halogeen en/of xenon als optie. Verder is alles Led op de allergoedkoopste versie van de V90 naScrtz schreef op zondag 8 april 2018 @ 20:45:
[...]
Zo'n Volvo, BMW, Audi of Mercedes hoort gewoon minimaal xenon te hebben, halogeen ziet er gewoon echt niet uit joh..
Wat ik overigens ook zo raar vind is dat er ook hybrides zijn, of zelfs vol elektrische auto's die dan gewoon met halogeen rondrijden dat toch meer verbruikt dan led..

Maar halogeen en zelfs xenon raken steeds verder uitgefaseerd bij de meer premium merken
Ja gelukkig wel, het ziet er niet meer uit, halogeen dantimmie271 schreef op zondag 8 april 2018 @ 20:48:
[...]
Volvo heeft alleen nog op de oude V40 (soms al standaard led) en V60 halogeen en/of xenon als optie. Verder is alles Led op de allergoedkoopste versie van de V90 na
Maar halogeen en zelfs xenon raken steeds verder uitgefaseerd bij de meer premium merken
Zal vast wel een versie zijn zonder of met weinig optiesScrtz schreef op zondag 8 april 2018 @ 20:51:
[...]
Ja gelukkig wel, het ziet er niet meer uit, halogeen dan. Zo heeft toekomstig schoonvader sinds kort een V60 plugin hybrid die uit de leasepool kwam en dat ding heeft gewoon halogeenverlichting, auto van 60k ofzo.
Onze eigen auto (E60 520D LCI) heeft ook halogeen maar dan wel met xenon bollen ervoor dus dat scheelt dan nog wel qua uiterlijk. Al vind ik het wel weinig lichtopbrengst geven als je al die Xenon en Ledkoplampen (meesturend soms) van volvo gewend bent

Ja dno ben niet zo bekend met Volvo, ding heeft wel leren bekleding, navi en stoelverwarming, voor de rest niet heel veel speciaals iddtimmie271 schreef op zondag 8 april 2018 @ 20:54:
[...]
Zal vast wel een versie zijn zonder of met weinig opties
Onze eigen auto (E60 520D LCI) heeft ook halogeen maar dan wel met xenon bollen ervoor dus dat scheelt dan nog wel qua uiterlijk. Al vind ik het wel weinig lichtopbrengst geven als je al die Xenon en Ledkoplampen (meesturend soms) van volvo gewend bent
Ja dat ziet er al beter uit idd, zeker als je daar bijv van die Philips Whitevision's ofzo in stopt
Loop zelf stage bij Volvo/Ford Harderwijk dus dan krijg je genoeg volvo's onder je snufferd langsScrtz schreef op zondag 8 april 2018 @ 20:58:
[...]
Ja dno ben niet zo bekend met Volvo, ding heeft wel leren bekleding, navi en stoelverwarming, voor de rest niet heel veel speciaals idd
Ja dat ziet er al beter uit idd, zeker als je daar bijv van die Philips Whitevision's ofzo in stopt
Hoe zal ik dat kunnen overbrengen bij m'n vader

cadeautje als ie jarig istimmie271 schreef op zondag 8 april 2018 @ 21:00:
[...]
Loop zelf stage bij Volvo/Ford Harderwijk dus dan krijg je genoeg volvo's onder je snufferd langs
Hoe zal ik dat kunnen overbrengen bij m'n vader
Gaat alvast anderhalve maand geduld hebben

Het is misschien een schrale troost, maar deze slampamper komt eind van de maand weer terug naar Nederland om daar weer braaf een belachelijke hoeveelheid Eurotjes per liter af te tikken voor de BMW. Ik tank meestal ook BP98, dus het wordt er niet leuker opEvaluationCopy schreef op zondag 8 april 2018 @ 10:51:
Kunnen de US expats hier uit respect voor ons sneue Europese slampampers aub zwijgen over Amerikaanse benzine- en autoprijzen dankuwel
Ik heb daarnaast ook een aantal upgrades in de planning staan bij thuiskomst (diverter valve, grotere turbo inlaat pijp, intercooler etc.). Ik hoop op een goede zomer met mooie weekenden om 102 te kunnen tanken
Off-topic:
Het Fantoom schreef op zondag 8 april 2018 @ 12:14:
[...]
Is wel een behoorlijk exclusieve bak in Nederland.
Laten we inderdaad exclusief en zeldzaam niet verwarren:Verwijderd schreef op zondag 8 april 2018 @ 12:52:
[...]
Exclusief is iets heel anders in deze context.

Rijdt hier vijf keer door de straat heen en de kans is groot dat je vijf anderen tegen komt
Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.
Die auto is dan ook niet te vergelijken met je mooie blauwe M235iwjjkoevoets schreef op zondag 8 april 2018 @ 21:10:
[...]
Laten we inderdaad exclusief en zeldzaam niet verwarren:
[afbeelding]
Rijdt hier vijf keer door de straat heen en de kans is groot dat je vijf anderen tegen komtVerder een prima auto hoor, heeft alleen totaal geen ziel.
Op mijn F21 heb ik Xenon zitten maar ik zie geen verschil met halogeen. Enige verschil is dat grootlicht erg snel schakelt wat het seinen makkelijk maakt.
Als ik Volvo zou rijden en LED koplampen €995 kosten, dan zou ik eerder een nieuwe smartphone kopen.
Achterhoek en de Eifel. Zeker ook met meesturende lampen heel fijn.Verwijderd schreef op zondag 8 april 2018 @ 21:31:
....Waar rijden jullie zoal dat adaptieve LED/laser/xenon verlicht nodig is?
Nu is het natuurlijk ook een saaie bak en geen M235i, totaal niet vergelijkbaar en ook niet qua performance.wjjkoevoets schreef op zondag 8 april 2018 @ 21:10:
[...]
Verder een prima auto hoor, heeft alleen totaal geen ziel.
Maar wat maakt dat een auto een ziel heeft?
In principe is Halogeen meer dan genoeg. Rij ook met fordjes die veel meer halogeenunits hebben. Het is alleen weer even wennen nadat je met de wittere koplampen hebt gereden om naar het ietswat gele terug te gaan.Verwijderd schreef op zondag 8 april 2018 @ 21:31:
Ik heb in Europa nog nooit meer licht nodig gehad dan wat een enkele H4 van een motorfiets kan leveren. Waar rijden jullie zoal dat adaptieve LED/laser/xenon verlicht nodig is?
Op mijn F21 heb ik Xenon zitten maar ik zie geen verschil met halogeen. Enige verschil is dat grootlicht erg snel schakelt wat het seinen makkelijk maakt.
Scandinavian Line:Als ik Volvo zou rijden en LED koplampen €995 kosten, dan zou ik eerder een nieuwe smartphone kopen.
Verwarmbaar stuurwiel
Parkeerverwarming
Verwarmbare voorstoelen + buitenste zitplaatsen achter
Geïntegreerde kinderzitjes op buitenste zitplaatsen
Led koplampen was 1 van de 5 opties die in het pakket zat (tegenwoordig standaard op alle nieuwe modellen)
Maar bij ieder willekeurig pakket van volvo zou de led verlichting er gelijk bij zitten. Pas als je geen pakket (dus eigenlijk geen opties) selecteert heb je de goedkoopste en meest standaard volvo.
Net zoals de meeste BMW's nu ook wel hebben met de verlichting.
Vorige week nog bij De Maassche in Echt geweest voor de nieuwe M5 en uiteraard ook wat foto's gemaakt van de LRG M4 CSB-Bandit schreef op zondag 8 april 2018 @ 13:12:
[...]
Hmm, inderdaad wel strakker. Maar ik heb bewust niet gekozen voor adaptieve lampen. Wel gaaf, maar vond het de meerprijs niet waard. Dan vond ik adaptive cruise control ed nog veel belangrijker.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Nee, inderdaad. Deze auto is praktischer, heeft meer ruimte, een kofferbak waar 5 man in past, probeert zo zuinig mogelijk te zijn en er is niemand die me uit probeert te dagen voor een stoplicht sprint.timmie271 schreef op zondag 8 april 2018 @ 21:29:
[...]
Die auto is dan ook niet te vergelijken met je mooie blauwe M235i
Met zielloos bedoelde ik saai. Niet dat er iets mis zou zijn met de auto.Het Fantoom schreef op zondag 8 april 2018 @ 21:38:
[...]
Nu is het natuurlijk ook een saaie bak en geen M235i, totaal niet vergelijkbaar en ook niet qua performance.
Maar wat maakt dat een auto een ziel heeft?
Eerst de 18 inch winterwielen:

En nadat ik een hele tijd bezig was geweest om de zomerwielen goed schoon te maken - wat een waardeloze klus is dat toch altijd weer

Blijft toch wel een dikke bak die M550D

Auto toevallig weer geïmporteerd gezien je kenteken?
Dat blurren is idd niet echt succesvoltimmie271 schreef op zondag 8 april 2018 @ 22:07:
[...]
Maar lekker hoor, een M550D
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik zou inderdaad de kentekenblur wat verbeteren.timmie271 schreef op zondag 8 april 2018 @ 22:07:
[...]
Ik moet zeggen dat de hele moderne 5-reeks er behoorlijk goed uit ziet, inclusief de nieuwe M5. Zo'n M550d is toch ook intens genieten dan of niet? Als je veel en vaak lange afstanden moet rijden lijkt me dat ideaal!
EDIT: Lees net dat er e.e.a. uitgelekt is over de M2 Competition

S55 in een M2, doe maar wel!
[ Voor 20% gewijzigd door wjjkoevoets op 08-04-2018 22:47 ]
Mooie wagen , zo te zien zo goed als alle opties!Tomatoman schreef op zondag 8 april 2018 @ 22:04:
Vandaag heb ik de winterwielen op mijn auto verruild met de zomerwielen. Dat was een mooie gelegenheid om een paar foto's te maken...
Heb ook mijn oudje zijn banden verwisseld...

en voor de rest met de cabrio's gereden... maar dat zijn geen BMW's...
i7 5960X - Rampage V Extr. - 16GB Quad DDR4 2800 Corsair LPX - MSI 980GTX Ti - AX1200i - Obsidian 650D
Het is de 'M-Sport' uitvoering, met het donkerbruine leren interieur. Wat mij betreft de gouden combinatie. Eerste upgrade is een feit, de LED-angel eyes. Staat toch een stuk dikker wat mij betreft! Volgende upgrade wordt er eentje in de categorie motorisch. De 218pk is leuk, maar mis toch het vermogen van de Golf (350pk op 1350kg).

Motorische upgrade zal vrij simpel zijn. Jouw N53 is begrensd op 218pk. Kan zo aangepast worden naar 265pk
Gebruik gewoon https://nl.imgbb.com/Tomatoman schreef op zondag 8 april 2018 @ 23:25:
Zodra GoT met een bijdetijdse foto-uploadfunctie komt, zal ik de tijd die ik nu aan resizen en uploaden van foto’s kwijt was besteden aan de cursus advanced blurring
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
TIP: ik heb voor € 27,50 incl. verzenden een originele BMW krik gekocht bij een auto demontagebedrijf. (via MP) Die gaat wel laag genoeg om de auto op te krikken. Bij mijn E61 lag er een krik achterin de bak maar bij de F11 hebben ze die eruit gelaten. Ook erg handig als je een keer lek rijdt en de auto nog lager staat...Tomatoman schreef op zondag 8 april 2018 @ 22:04:
En nadat ik een hele tijd bezig was geweest om de zomerwielen goed schoon te maken - wat een waardeloze klus is dat toch altijd weer- kon ik ze op de auto monteren. Het zijn 20 inch wielen in de stijl 434m. Ik moest de auto wel met de wielen op twee planken rijden, want anders paste de krik er niet onder
.
En ja, ik spreek uit ervaring. Afgelopen zomervakantie op de camping met levellers en een potkrik bezig geweest na 2 lekke banden. ANWB kan alleen repatriëren, voor banden groter dan 18" moet je naar een bandenboer.
Ja, dat had ik inderdaad ook al gezien. Ik neig naar Mosselman, maar puur omdat ik daar goede verhalen over heb gehoord. Vind ze alleen wel prijzig, maar goed, voor een op maat chip voor de GTI was ik 1000 euro kwijt.wjjkoevoets schreef op maandag 9 april 2018 @ 02:56:
Nette bak
Motorische upgrade zal vrij simpel zijn. Jouw N53 is begrensd op 218pk. Kan zo aangepast worden naar 265pk
Ik heb juist begrepen dat het tunen van de 218 pk versie niet echt een merkbaar verschil oplevert en dat als je echt verschil wilt je ook het inlaatspruitstuk (duur) moet vervangen.Beunhaas91 schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:05:
[...]
Ja, dat had ik inderdaad ook al gezien. Ik neig naar Mosselman, maar puur omdat ik daar goede verhalen over heb gehoord. Vind ze alleen wel prijzig, maar goed, voor een op maat chip voor de GTI was ik 1000 euro kwijt.
Ik heb er daarom vanaf gezien.
Dat is handig, zo heb ik het ook bij een vorige auto gedaan. Voor deze auto heb ik runflat-banden en van mijn vorige BMW heb ik nog een setje vulmiddel en een 12 volt compressor. Wisselen langs de kant van de weg gaat hoe dan ook niet, want ik heb geen (ruimte voor een) reservewiel.IQM schreef op maandag 9 april 2018 @ 08:01:
[...]
TIP: ik heb voor € 27,50 incl. verzenden een originele BMW krik gekocht bij een auto demontagebedrijf. (via MP) Die gaat wel laag genoeg om de auto op te krikken. Bij mijn E61 lag er een krik achterin de bak maar bij de F11 hebben ze die eruit gelaten. Ook erg handig als je een keer lek rijdt en de auto nog lager staat...
En ja, ik spreek uit ervaring. Afgelopen zomervakantie op de camping met levellers en een potkrik bezig geweest na 2 lekke banden. ANWB kan alleen repatriëren, voor banden groter dan 18" moet je naar een bandenboer.
Voor de geplande wielwissels blijf ik hem wel gewoon op planken zetten in combinatie met mijn Lidl-krik. Dat werkt vanwege de pomparm stuk sneller en gemakkelijker dan met zo'n noodkrik waarmee je je een ongeluk moet zwengelen, zeker als je 4 wielen moet wisselen
Foto van 5 minuten geleden: een bovenaanzicht.

De N53 heeft geen turbo dus om van een 325i een 330i te maken zul je inderdaad ook het inlaatspruitstuk moeten vervangen door die van een 330i. (onderdeel 11617593004, kost bijna € 700,-)JoepW schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:39:
Ik heb juist begrepen dat het tunen van de 218 pk versie niet echt een merkbaar verschil oplevert en dat als je echt verschil wilt je ook het inlaatspruitstuk (duur) moet vervangen.
Mijn F11 heeft ook geen ruimte voor een reservewiel. Maar ik haal altijd zelf de wielen eraf en ga daarmee naar een bandenboer. Maar zoals ik aangaf, ANWB kan tot 18" een band regelen. Dus zijn wij twee keer met een afsleepauto naar onze bestemming gebracht. Daar heb ik zelf het wiel eraf gehaald en naar een bandenboer gebracht. Voor de caravan heb ik altijd een 5 ton potkrik bij me alleen past die niet onder de auto. Wel midden onder de vooras met wat moeite.Tomatoman schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:07:
Dat is handig, zo heb ik het ook bij een vorige auto gedaan. Voor deze auto heb ik runflat-banden en van mijn vorige BMW heb ik nog een setje vulmiddel en een 12 volt compressor. Wisselen langs de kant van de weg gaat hoe dan ook niet, want ik heb geen (ruimte voor een) reservewiel.
Voor de geplande wielwissels blijf ik hem wel gewoon op planken zetten in combinatie met mijn Lidl-krik. Dat werkt vanwege de pomparm stuk sneller en gemakkelijker dan met zo'n noodkrik waarmee je je een ongeluk moet zwengelen, zeker als je 4 wielen moet wisselen
Ik heb ook een Lidl garagekrik maar die past bij mij net wel onder de voorkant. Werkt idd. supersnel!
Mijn auto heeft het optionele adaptieve onderstel ipv. het standaard M-Sport onderstel. Wellicht maakt dat die ene cm verschil.
Ah, plaatje komt bekend voor. Een jaar geleden heb ik ook mijn voorruit laten vervangen. Na wat aandringen heeft Carglass er toch een OEM BMW ruit in gezet.
[ Voor 14% gewijzigd door IQM op 09-04-2018 12:17 ]
Vreemd, aangezien je overal leest dat ze er 265pk uit persen zonder verdere aanpassingen. Dan zou er toch juist wél iets merkbaar moeten zijn?JoepW schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:39:
[...]
Ik heb juist begrepen dat het tunen van de 218 pk versie niet echt een merkbaar verschil oplevert en dat als je echt verschil wilt je ook het inlaatspruitstuk (duur) moet vervangen.
Kan iemand daar verder uitsluitsel over geven?
Het kan bij Mosselman voor rond de € 1700!Beunhaas91 schreef op maandag 9 april 2018 @ 13:15:
[...]
Vreemd, aangezien je overal leest dat ze er 265pk uit persen zonder verdere aanpassingen. Dan zou er toch juist wél iets merkbaar moeten zijn?
Kan iemand daar verder uitsluitsel over geven?
https://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?t=4177
Als je dat wilt had je beter kunnen doorzoeken voor een 330i lijkt mij.
De inlaat van een 330i heeft 2 DISA-kleppen, waardoor er wat met de luchttoevoer gespeeld kan worden. Piekvermogen van een 330i ligt hierdoor op 272 pk. Een 325i heeft geen DISA-kleppen, maar is verder identiek aan de 330i (en dus nogal geknepen). Met chiptuning kan daarom 265 pk worden gehaald. Als je de volle 272 pk wilt halen, dien je het inlaatspruitstuk van een 330i te retrofitten en de software van de 330i op je DME te flashen, zodat deze weet dat er DISA-kleppen aanwezig zijn. Maar dit is erg lastig en eigenlijk niet de moeite waard.JoepW schreef op maandag 9 april 2018 @ 13:35:
[...]
Het kan bij Mosselman voor rond de € 1700!
Correct allemaal!robpol schreef op maandag 9 april 2018 @ 13:50:
[...]
De inlaat van een 330i heeft 2 DISA-kleppen, waardoor er wat met de luchttoevoer gespeeld kan worden. Piekvermogen van een 330i ligt hierdoor op 272 pk. Een 325i heeft geen DISA-kleppen, maar is verder identiek aan de 330i (en dus nogal geknepen). Met chiptuning kan daarom 265 pk worden gehaald. Als je de volle 272 pk wilt halen, dien je het inlaatspruitstuk van een 330i te retrofitten en de software van de 330i op je DME te flashen, zodat deze weet dat er DISA-kleppen aanwezig zijn. Maar dit is erg lastig en eigenlijk niet de moeite waard.
Maar € 1700 voor die eerste stap vind ik al idioot veel geld.
Nice, maar waarom dan geen 335i genomen? Was wat dat betreft een stuk logischer als opvolger als je 350pk gewend bent.Beunhaas91 schreef op maandag 9 april 2018 @ 01:12:
Volgende upgrade wordt er eentje in de categorie motorisch. De 218pk is leuk, maar mis toch het vermogen van de Golf (350pk op 1350kg).
Het is geen must wat mij betreft. Hij rijdt nu vlotjes door, maar wanneer je met 350pk op 1350kg hebt gereden is bijna alles wel langzaam.JoepW schreef op maandag 9 april 2018 @ 13:35:
[...]
Het kan bij Mosselman voor rond de € 1700!
Thanks voor de informatie, inlaatspruitstuk dus mooi laten zitten en voor de 265pk gaan.robpol schreef op maandag 9 april 2018 @ 13:50:
[...]
De inlaat van een 330i heeft 2 DISA-kleppen, waardoor er wat met de luchttoevoer gespeeld kan worden. Piekvermogen van een 330i ligt hierdoor op 272 pk. Een 325i heeft geen DISA-kleppen, maar is verder identiek aan de 330i (en dus nogal geknepen). Met chiptuning kan daarom 265 pk worden gehaald. Als je de volle 272 pk wilt halen, dien je het inlaatspruitstuk van een 330i te retrofitten en de software van de 330i op je DME te flashen, zodat deze weet dat er DISA-kleppen aanwezig zijn. Maar dit is erg lastig en eigenlijk niet de moeite waard.
Terechte vraag. Aangezien het de dagelijkse auto van mijn vriendin is en ze de Golf véél te hard vond gaan. Daarnaast wel gekeken naar 335's, maar het overgrote deel is afgetrapte meuk. Een 325 is dan een veel veiligere keuze.Het Fantoom schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:11:
[...]
Nice, maar waarom dan geen 335i genomen? Was wat dat betreft een stuk logischer als opvolger als je 350pk gewend bent.
[ Voor 58% gewijzigd door Beunhaas91 op 09-04-2018 17:18 ]
Vertel mij wat na een diesel met meer koppel en pk’s in mijn zakelijke auto en een cabrio met een V8.Beunhaas91 schreef op maandag 9 april 2018 @ 17:13:
[...]
Het is geen must wat mij betreft. Hij rijdt nu vlotjes door, maar wanneer je met 350pk op 1350kg hebt gereden is bijna alles wel langzaam.
Je kan natuurlijk ook gewoon geld aan de kant zetten en over een paar jaar een x40i kopen met de B58 erinBeunhaas91 schreef op maandag 9 april 2018 @ 17:13:
[...]
Het is geen must wat mij betreft. Hij rijdt nu vlotjes door, maar wanneer je met 350pk op 1350kg hebt gereden is bijna alles wel langzaam.
[...]
Thanks voor de informatie, inlaatspruitstuk dus mooi laten zitten en voor de 265pk gaan.
[...]
Terechte vraag. Aangezien het de dagelijkse auto van mijn vriendin is en ze de Golf véél te hard vond gaan. Daarnaast wel gekeken naar 335's, maar het overgrote deel is afgetrapte meuk. Een 325 is dan een veel veiligere keuze.
Bijkomend voordeel van een hobby auto is dat je er niet afhankelijk van bent als het eens stuk is.
Eens. Ze is 60pk gewend, dus ga maar na, dan is 218pk méér dan genoeg.xos schreef op maandag 9 april 2018 @ 22:48:
Kan je niet beter er een hobby auto naast kopen en dat ding van je vriendin laten as is? Of je nu 218pk of 265pk hebt in een 3 serie, echt heel sportief zal het nooit worden. Beide zijn meer dan genoeg vermogen om comfortabel te cruisen en uit je reactie denk ik op te kunnen maken dat ze 218pk wel prima vind.
Bijkomend voordeel van een hobby auto is dat je er niet afhankelijk van bent als het eens stuk is.
- min vier cylinders
- plus 1 cylinderkop
- min 1.863 cc
- min 1457 kg
- min 150pk
Blijf wel het merk trouw
Bmw Motorrad 1200 dust_captain schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 21:51:
Tja, power. De laatste week is het lekker weer en dan is mijn wissel:
- min vier cylinders
- plus 1 cylinderkop
- min 1.863 cc
- min 1457 kg
- min 150pk
Blijf wel het merk trouw
Net gebeld geweest dooreen werknemer die nu met mijn oude 320xd F31 rijdt.
Zou net zijn afgekeurd voor verlichting. Dimlicht en grootlicht. Xenon Dus.
Nu vind ik het wel erg raar dat de Check Control er niets van zegt!
Toen ik zelf met de F31 reed gaf hij zelfs aan dat de Dagrijlichten waren uitgevallen.
Zeer bizar weer, mijn E46 gaf het zelfs aan....
i7 5960X - Rampage V Extr. - 16GB Quad DDR4 2800 Corsair LPX - MSI 980GTX Ti - AX1200i - Obsidian 650D
Kan zo veel zijn; maar werkten ze helemaal niet (meer) of puur de hoogte-afstelling oid?alexke1988 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 11:48:
Zou net zijn afgekeurd voor verlichting.
Tja, ik heb het met mijn vorige auto gehad dat de verstelling niet meer werkte (motor kapot). Maar die is dus volledig geïntegreerd dus hele nieuwe unit..... Hopsa dat was zo rond de € 1000,-_Arthur schreef op woensdag 11 april 2018 @ 12:13:
Kan zo veel zijn; maar werkten ze helemaal niet (meer) of puur de hoogte-afstelling oid?
Dus het is al snel een duur geintje... Maar het komt weinig voor dus wel erg bijzonder.
Een collega van mij heeft het wel aangedurft om een 335i te kopen. Met de befaamde N54 motor. Die motor is nu getuned tot ongeveer 400pk. Dat is wel heel andere koek dan zijn vorige auto, een Ford Focus ST. De auto doet nu nog maar weinig onder voor een M3 of Alpina B3.Beunhaas91 schreef op maandag 9 april 2018 @ 17:13:
[...]
Terechte vraag. Aangezien het de dagelijkse auto van mijn vriendin is en ze de Golf véél te hard vond gaan. Daarnaast wel gekeken naar 335's, maar het overgrote deel is afgetrapte meuk. Een 325 is dan een veel veiligere keuze.
Alles behalve de xenon werkte , zelfs de bixenon klep werkte ._Arthur schreef op woensdag 11 april 2018 @ 12:13:
[...]
Kan zo veel zijn; maar werkten ze helemaal niet (meer) of puur de hoogte-afstelling oid?
Heb hem een paar keer op en aangezet en heb dan wel een check control gekregen :

Wel triestig na 5 jaar al een xenon lamp kapot. Bij Mijn e46 pas na 13 jaar...
Achja het kon erger , prijs is 240€ incl plaatsing en afstelling.
Grappig, ik heb juist in diverse 335i’s gereden maar “rende hard” terug naar VAGBeunhaas91 schreef op maandag 9 april 2018 @ 01:12:
Inmiddels eigenaar van een BMW 325i E91 LCI en poe, wát een verschil met welke VAG-auto dan ook.
Mooie bak, veel plezier ermee!
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Het grootste verschil wat ik merk tussen andere merken en een BMW is de ergonomie en zit positie is gewoon veel beter.Famous schreef op donderdag 12 april 2018 @ 00:01:
[...]
Grappig, ik heb juist in diverse 335i’s gereden maar “rende hard” terug naar VAG
En achterwielaandrijving, dat voelt fijn aan IMO.
Waarom rende je hard terug? Ik had echt een heel erg 'plastic-fantastic' gevoel in mijn Mk5 GTI. Dat is een stuk minder in de Mk6 GTI, maar nog steeds wel aanwezig. Het zijn natuurlijk compleet verschillende auto's, maar de BMW ligt zóveel beter op de weg en de rust bij het rijden op de snelweg (met normale snelheden).Famous schreef op donderdag 12 april 2018 @ 00:01:
[...]
Grappig, ik heb juist in diverse 335i’s gereden maar “rende hard” terug naar VAG
Precies dat. Hoewel mijn Mk5 GTI prima zat, is het onderstel compleet anders, wat zorgt voor een compleet andere rijervaring.alexke1988 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 01:10:
[...]
Het grootste verschil wat ik merk tussen andere merken en een BMW is de ergonomie en zit positie is gewoon veel beter.
En achterwielaandrijving, dat voelt fijn aan IMO.
Naar mijn mening heeft VAG eigenlijk geen alternatief voor een 335 (~300pk, RWD, goede gewichtsverdeling).Famous schreef op donderdag 12 april 2018 @ 00:01:
[...]
Ik heb geen Mk 5 gehad dus durf daar eigenlijk niet over te oordelen.Beunhaas91 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 10:54:
[...]
Waarom rende je hard terug? Ik had echt een heel erg 'plastic-fantastic' gevoel in mijn Mk5 GTI. Dat is een stuk minder in de Mk6 GTI, maar nog steeds wel aanwezig. Het zijn natuurlijk compleet verschillende auto's, maar de BMW ligt zóveel beter op de weg en de rust bij het rijden op de snelweg (met normale snelheden).![]()
[...]
Precies dat. Hoewel mijn Mk5 GTI prima zat, is het onderstel compleet anders, wat zorgt voor een compleet andere rijervaring.
Toen ik ging proefrijden had ik een Golf 6 GTI als vergelijk en ik vond de DSG (ondanks het geen echte automaat is) fijner dan de DCT bak.
De radio/nav vond ik mooier bij VW, zeker in die bouwjaren.
Voornaamste reden was toch meer dat ze (welke ik bekeken heb) wat hadden.
Bij de een lekte de downpope, de ander had een lichte stotter(?) erin, die daarop had weer schade.. en dat ging maar door (zocht niet naar de goedkoopste van de markt
De blokken stonden natuurlijk ook niet goed bekend.
Waar ik mij wel over verbaasde was hoe snel een 335i met 440pk was en de hoeveelheid grip.
Nee, dan kom je bij 4motion uit.t_captain schreef op donderdag 12 april 2018 @ 11:08:
[...]
Naar mijn mening heeft VAG eigenlijk geen alternatief voor een 335 (~300pk, RWD, goede gewichtsverdeling).
Rijdt best saai

335's zijn auto's van >70k nieuw. Een Golf GTI zit ergens in de 40k. Dat betekent dat je met hetzelfde budget een veel oudere of slechtere 335 zou kopen in vergelijking met een Golf.
Ik vind het geen vergelijk. Een Golf GTI is een prima allrounder. Een van de beste. Ruim genoeg, comfortabel genoeg, betrouwbaar genoeg, lekker vlot, tikje sportief maar niet te extreem. Voor iedere mood wat wils. De Golf zoals alle Golfs zouden moeten zijn. Maar RWD + 50/50 gewichtsverdeling + 300pk, dat is gewoon andere koek.
Yes yes, zo is het.t_captain schreef op donderdag 12 april 2018 @ 12:58:
Ik vind het geen vergelijk. Een Golf GTI is een prima allrounder. Een van de beste. Ruim genoeg, comfortabel genoeg, betrouwbaar genoeg, lekker vlot, tikje sportief maar niet te extreem. Voor iedere mood wat wils. De Golf zoals alle Golfs zouden moeten zijn. Maar RWD + 50/50 gewichtsverdeling + 300pk, dat is gewoon andere koek.
Mijn broer heeft een GTI dat rijdt ook super , maar een M3 is gewoon een andere categorie van rijden
Ik hoor toch ook dat de N54 en N55 lekker veel power aankan.
En in mijn opinie zijn de 6 in lijn en de V12 de holy grail van motoren. Daarom dat Mercedes ook terugkeert naar de 6 in lijn.
[ Voor 9% gewijzigd door alexke1988 op 12-04-2018 13:27 ]
Ik kwam echter van een GTI (met 300pk) en dat was voor mij het vergelijk waar de Golf (in mijn ogen) toch wel op wat punten won.
Het budget was niet gelijk aan een GTI;
Mijn wens destijds was (potentieel) meer vermogen en een (snelle) automaat met ±22-24k budget. Geen idee wat ze nu doen maar toen begonnen ze al bij ±18k.
Inmiddels 1,5 jaar een Golf R en het enige puntje wat ik heb is dat het 'saai' is door de 4motion.
Ieder zijn eigen smaak en wensen natuurlijk

@alexke1988 Een M3 is natuurlijk al helemaal een andere klasse
Edit; zie dat je het nu anders verwoord hebt
[ Voor 4% gewijzigd door Famous op 12-04-2018 13:41 ]
De 40i is geen opgevoerd blok maar een nieuwe generatie motoren. De 35i was eerst een bi-turbo N54, later een single turbo N55. De 40i is een B58.t_captain schreef op donderdag 12 april 2018 @ 12:58:
De motorproblemen zitten vooral bij de eerdere generaties, zowel 35i als 35d hebben hun issues. Later is dat goed onder controle gekomen, zodat de blokken (inmiddes opgevoerd naar 40i en 40d) dienst doen in verschillende modellen en niet alleen in de sport-uitvoeringen.
335's zijn auto's van >70k nieuw. Een Golf GTI zit ergens in de 40k. Dat betekent dat je met hetzelfde budget een veel oudere of slechtere 335 zou kopen in vergelijking met een Golf.
Ik ben het met je eens dat een Golf GTI niet te vergelijken is met een 335i. De 3 serie is fors groter en zwaarder. Maar daardoor ook veel comfortabeler. Voor een eerlijke vergelijking zou ik dan een Golf R tegenover een M140i zettten. Die zijn qua formaat, gewicht, acceleratie (en prijs) vergelijkbaar.
Idiocracy: it is real!
De kans dat het de bobine is is groot, maar het kan ook een injector zijn.... Ik hoop voor jou een bobine..Investig8or schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 10:13:
Gisteren vond mijn E90 318i dat cilinderuitschakeling wel een aardige optie is... Motor storing lampje aan, beperkt vermogen en trillen als een malle. Hij had dat eerder ook wel eens (zonder vermogen verlies), maar nu bleef het zo ook na uit/aan zetten. Vanochtend langs de garage, er doet 1 cilinder niet meer mee. Ik kan hem woensdag brengen, benieuwd waar het probleem zit (bobine?). Is gewoon een manier van de auto om me af te straffen dat ik naar een andere auto aan het kijken ben
Jup, die dingen ruiken gewoon dat je naar andere modelletjes aan het kijken bent en beginnen je dan te treiteren met allerlei probleempjes; net vrouwenInvestig8or schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 10:13:
Is gewoon een manier van de auto om me af te straffen dat ik naar een andere auto aan het kijken ben

Geloof me, auto's hebben een ziel

Ik had in 1989 (ja lang geleden) de koopovereenkomst klaar in mijn koffer voor een Honda Accord 2.0 16 klepper (toentertijd een vette bak) rijdend op de A1 bij Abcoude in mijn Audi 80 toen ik ff een file over het hoofd zag (afgeleid door mijn stereo). Met 80 km/u zonder remmen erop geklapt en de Audi kon niet meer worden ingeruild
Dat was de wraak van de Audi dacht ik toen.....
Ik heb echt helemaal niets met 1-serie maar dat blok...IQM schreef op donderdag 12 april 2018 @ 23:30:
[...]
De 40i is geen opgevoerd blok maar een nieuwe generatie motoren. De 35i was eerst een bi-turbo N54, later een single turbo N55. De 40i is een B58.
Ik ben het met je eens dat een Golf GTI niet te vergelijken is met een 335i. De 3 serie is fors groter en zwaarder. Maar daardoor ook veel comfortabeler. Voor een eerlijke vergelijking zou ik dan een Golf R tegenover een M140i zettten. Die zijn qua formaat, gewicht, acceleratie (en prijs) vergelijkbaar.
If it ain't broken it doesn't have enough features
<Zinloze tekst hier>
Ik heb nooit problemen gehad met een iPhone 8 in verschillende G30/G31's.GforceNL schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 15:28:
@Apache Heb je een iPhone X of iPhone 8 toevallig?
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Ik wel en verschillende andere mensen ook in het iPhone X forum. Na een bezoekje aan de dealer was dit probleem opgelost.
Edit: Linkje:
https://www.google.nl/sea......33i160k1.0.saczBfI3Dsg
[ Voor 53% gewijzigd door GforceNL op 13-04-2018 15:35 ]
<Zinloze tekst hier>
Thanks, ik heb inderdaad een iphone x, sinds launch day wel, dus al min of meer 6 maanden, en nu pas problemen. Goed om te weten dat het een known issue is en waarschijnlijk niets serieusGforceNL schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 15:33:
@fsfikke
Ik wel en verschillende andere mensen ook in het iPhone X forum. Na een bezoekje aan de dealer was dit probleem opgelost.
Edit: Linkje:
https://www.google.nl/sea......33i160k1.0.saczBfI3Dsg
If it ain't broken it doesn't have enough features
<Zinloze tekst hier>

Is dat een aanname? Ik heb vernomen dat deze auto is uitgevoerd met keramische remmen die nog koud waren, waardoor er niet voldoende remkracht was.JoepW schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 19:42:
Zonde..... Maar ja, als je te hard onderstuurd een bocht ingaat dan is dit het resultaat...![]()
![]()
[video]
Dus ging ie te hard onderstuurd de bocht in!BlackthunderAwf schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 19:55:
[...]
Is dat een aanname? Ik heb vernomen dat deze auto is uitgevoerd met keramische remmen die nog koud waren, waardoor er niet voldoende remkracht was.
En als je in een auto met keramische remmen / raceblokken stapt (eigen ervaring) dan moet je daar rekening mee houden.

Het leven is te kort om geduld te hebben!
Autoblog zeker?BlackthunderAwf schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 19:55:
[...]
Is dat een aanname? Ik heb vernomen dat deze auto is uitgevoerd met keramische remmen die nog koud waren, waardoor er niet voldoende remkracht was.
Wat denk je van een Huracán proberen bij te houden
Alhoewel de duct tape ook wel wat heeft
Nee ook niet. Een besloten BMW facebookgroep.Famous schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 20:12:
[...]
Autoblog zeker?
Wat denk je van een Huracán proberen bij te houden
[ Voor 35% gewijzigd door BlackthunderAwf op 13-04-2018 20:13 ]
Idd ook niet slim.Famous schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 20:12:
[...]Wat denk je van een Huracán proberen bij te houden
Ik heb vergelijkbaar meegemaakt met de mx-5 van mijn vrouw achter een lotus elise aan....
Elise haalde de bocht wel
Het is mijn eerste matte lak dus weet er ook nog niet zoveel vanaf. Ze zeggen bij BMW dat je het beste met de hand kan wassen ipv wasstraat. Nu is dat geen probleem aangezien ik toch vaak in de wasbox sta ipv wasstraat.
Want mat grijs vind je itt metallic niet saai?rows schreef op zondag 15 april 2018 @ 00:56:
Ik heb vandaag mijn definitieve offerte gekregen van mijn nieuwe BMW en ik heb besloten er een individual kleur op te doen aangezien de standaard kleuren ronduit saai zijn. Het is frozen artic grey metallic geworden wat inhoud dat het een matte lak is.
Ik zou dan gaan voor interlagos blauw
Ontopic: tis een mat grijze kleur met metallic waardoor de kleur nog steeds diepte heeft. Gisteren nog een staaltje in mijn handen gehad buiten in de zon..........prachtig
Verwijderd
Waarom zou je dat op de openbare weg willen?Joopieboy schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 20:05:
Tussen ze doen het, of ze remmen behoorlijk zit een wereld van verschil.Keramisch heeft echt zijn opwarming nodig. Ik heb een stap eronder op de brommer, gesinterd, en dat wilt koud ook wel wat piepen en bijt ook wat minder. Begint echt pas te happen als ze een beetje temperatuur erin krijgen.
Om lekker los te gaan op de mooiere dijkjes. Motorrijden is voor mij alleen leuk als het schandalig hard gaat.Verwijderd schreef op zondag 15 april 2018 @ 11:06:
[...]
Waarom zou je dat op de openbare weg willen?
En dat is ook de reden dat ik ermee ben gestopt, te veel risico en al teveel geluk-momentjes meegemaakt.
Heel verstandig. Ik woon in de buurt van de lek en op die dijken mogen wij regelmatig een overleden of bijna overleden motorrijder wegscheppen als brandweerman. 8 van de 10 keer is het eigen schuld ook nog.Het Fantoom schreef op zondag 15 april 2018 @ 11:32:
[...]
Om lekker los te gaan op de mooiere dijkjes. Motorrijden is voor mij alleen leuk als het schandalig hard gaat.
En dat is ook de reden dat ik ermee ben gestopt, te veel risico en al teveel geluk-momentjes meegemaakt.
Tsja waarom koop je een supersport met 150pk op 170kg voor op straat?Verwijderd schreef op zondag 15 april 2018 @ 11:06:
[...]
Waarom zou je dat op de openbare weg willen?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Dit topic is gesloten.