Het grote BMW-topic #13 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 116 Laatste
Acties:
  • 756.810 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:52
elmerblues schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:31:
Ik vernam gisteren dat de productie van de 20i en 30i motoren (B48) in de hele maand juni wordt stilgelegd vanwege motoraanpassingen (o.a. toevoeging partikelfilter / OPF) naar de uitlaatgasnormen die vanaf september 2018 gaan geleden. Alle modellen die die motoren hebben worden in die maand niet gebouwd. Als je dus bijv. een 420i hebt besteld (zoals ik :( ) is er hierdoor een maand vertraging in de levering. Nou lekker is dat, ik wilde juist persé een pre-september model hebben :(
Ik ben erg benieuwd nu. Heb afgelopen vrijdag contact gehad met de verkoper en mijn 420i zou begin mei geproduceerd worden, met levering eind mei. Hoe kan het dat de jouwe later wordt geproduceerd?

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-07 16:11
Volgens mijn verkoper heeft dat met een Individual kleur te maken, dat duurt wat langer want die maken ze maar in 1 bepaalde week van de maand of iets van die strekking. Hij stond voor de mei productie, echter de Individual planning voor mei was al vol, de mijne zou daarom in juni worden geproduceerd. Maar dat wordt dus minimaal een maand later omdat de productie van de 420i/430i auto's uitgerekend in juni stilligt.

Met een standaard kleur was idd eind mei mogelijk. Ik ga echter de kleur hierom niet omgooien. Enige hoop die ik nog heb is dat een bestaande order uitvalt.

[ Voor 9% gewijzigd door elmerblues op 04-04-2018 13:13 ]

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 10:32
Ben ook eens benieuwd naar mijn levertijd voor de 118i. Zal wel eind juli worden als ik het zo hoor/lees.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:52
elmerblues schreef op woensdag 4 april 2018 @ 13:11:
Volgens mijn verkoper heeft dat met een Individual kleur te maken, dat duurt wat langer want die maken ze maar in 1 bepaalde week van de maand of iets van die strekking. Hij stond voor de mei productie, echter de Individual planning voor mei was al vol, de mijne zou daarom in juni worden geproduceerd. Maar dat wordt dus minimaal een maand later omdat de productie van de 420i/430i auto's uitgerekend in juni stilligt.

Met een standaard kleur was idd eind mei mogelijk. Ik ga echter de kleur hierom niet omgooien. Enige hoop die ik nog heb is dat een bestaande order uitvalt.
Vervelend inderdaad, maar goed, inderdaad het risico bij afwijking van de standaard. Zou er zeker je kleur niet om omgooien, die ene maand doet niets af aan de komende jaren rijplezier nog :) Wij hebben ook een kleine op komst en ik zei gisteren toch al stiekem tegen mijn vrouw dat ik misschien nog meer uitkijk naar de komst van de auto dan de baby :+

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:54

Theimon

Snapte!?

En daarbij, heeft dat partikelfilter zo'n zware impact op de motorprestaties dat je het niet wil hebben? Of is het gewoon ongeduld dat je je nieuwe auto wil hebben? :)

Van de andere kant, als je hem wil verkopen kan je wel schermen met het feit dat de auto al de nodige aanpassingen op milieugebied heeft gekregen.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:58
Er zijn nu al zoveel modellen voorbij gekomen waar een tijdelijke of permanente (maar wel maandenlange) productiestop op is aangekondigd. Dit moet BMW toch wel een keer gaan raken lijkt me.

Dat de M3 uit de verkoop wordt gehaald zal de cijfers niet significant beïnvloeden, maar er zijn wel modellen genoemd met een flink hogere omzetsnelheid.

Kan iemand een totaaloverzicht vinden van de modellen?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elmerblues
B-Bandit schreef op woensdag 4 april 2018 @ 13:30:
[...]
Vervelend inderdaad, maar goed, inderdaad het risico bij afwijking van de standaard. Zou er zeker je kleur niet om omgooien, die ene maand doet niets af aan de komende jaren rijplezier nog :)
Eens. Nu even een extra maandje afzien maar dan rij je ook in je 'eigen' kleur. Van de kleur omgooien ga ik spijt krijgen, zeker na een maand :)
B-Bandit schreef op woensdag 4 april 2018 @ 13:30:
Wij hebben ook een kleine op komst en ik zei gisteren toch al stiekem tegen mijn vrouw dat ik misschien nog meer uitkijk naar de komst van de auto dan de baby :+
En nu slaap je op de bank? :+ Ik ga tussendoor op vakantie..ook helemaal geen zin in. Ik tel af naar mijn nieuwe auto :X
Theimon schreef op woensdag 4 april 2018 @ 13:50:
En daarbij, heeft dat partikelfilter zo'n zware impact op de motorprestaties dat je het niet wil hebben? Of is het gewoon ongeduld dat je je nieuwe auto wil hebben? :)
Ongeduld en praktische bezwaren. Zo'n filter heeft ook niet het eeuwige leven en zal ook ooit vervangen moeten worden, brengt mettertijd extra kosten met zich mee e.d. Anders wellicht onvindbare storingen door een dichtslibbende filter in de toekomst....ik zit er niet echt op te wachten eerlijk gezegd. Wel schijnt zo'n OPF (OttomotorPartikalFilter) bij vervanging wat goedkoper te zijn dan de dieselvarianten.

Ik zit gewoon niet te wachten op nog meer en aan de auto. Volgens de verkoper zou het de motorprestaties niet negatief mogen beïnvloeden, maar ja, ik had ook geen ander antwoord van hem verwacht :7 Ik weet wel dat zo'n filter in je uitlaat er nou niet voor zal zorgen dat je uitlaatgassen vlot door de turbo zullen stromen. Je moet gewoon vermogensverlies hebben, wellicht dat ze dat via het motormanagement weer compenseren. Een 420i is in principe een softwarematig afgezwakte 430i (ik weet het, daar zijn discussies over) dus dat zou wel moeten lukken.

Overigens is het een keramisch filter dus je zou hem ook gewoon leeg moeten kunnen slaan. Ik ken die procedure nog wel van de Volkswagen TDI's van 10-20 jaar terug. Tenslotte hoeft mijn auto niet aan de norm te voldoen, dat is pas vanaf 09/2018 verplicht.
Theimon schreef op woensdag 4 april 2018 @ 13:50:
Van de andere kant, als je hem wil verkopen kan je wel schermen met het feit dat de auto al de nodige aanpassingen op milieugebied heeft gekregen.
Eens. Als ze in de toekomst steden gaan dichtgooien als de norm niet voldoet aan een bepaalde richtlijn is het handig maar ik zie dat voor benzinemotoren nog niet zo snel gebeuren. Aan de andere kant, je weet niet wat de toekomst gaat brengen. Na de diesels zijn wellicht de benzinemotoren aan de beurt.

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stark
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-09 23:56
Zomervelgen (18 inch) erop gezet, maakt de auto weer een stuk sportiever en mooier!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ywzH3mJ.jpg

Ter vergelijking 17 inch wintervelgen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/870uAG1.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:46
elmerblues schreef op woensdag 4 april 2018 @ 15:21:

Ik zit gewoon niet te wachten op nog meer en aan de auto. Volgens de verkoper zou het de motorprestaties niet negatief mogen beïnvloeden, maar ja, ik had ook geen ander antwoord van hem verwacht :7 Ik weet wel dat zo'n filter in je uitlaat er nou niet voor zal zorgen dat je uitlaatgassen vlot door de turbo zullen stromen. Je moet gewoon vermogensverlies hebben, wellicht dat ze dat via het motormanagement weer compenseren. Een 420i is in principe een softwarematig afgezwakte 430i (ik weet het, daar zijn discussies over) dus dat zou wel moeten lukken.
Je kunt ook euro 98 tanken, daarmee heb je ook meteen 60pk extra of zoiets ;) >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elmerblues
Ik doe wel een magneetje om mijn brandstofleiding, schijnt ook enorm te helpen. Klopt het M teken op de voorspatborden ook gelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hoe lang duurde het bij jullie van bestellen tot indicatie levertijd? Ben een beetje ongeduldig. Daarna begint het echte wachten pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Phusebox schreef op woensdag 4 april 2018 @ 21:03:
Hoe lang duurde het bij jullie van bestellen tot indicatie levertijd? Ben een beetje ongeduldig. Daarna begint het echte wachten pas.
Kreeg een dag na de bestelling al een soort van interne orderbevestiging van de dealer. Hierop stonden data van af-fabriek, 'PW-dealer' en 'LW-prognose'. Laatste zal wel staan voor Lieferwoche-prognose.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
alexbl69 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 21:09:
[...]

Kreeg een dag na de bestelling al een soort van interne orderbevestiging van de dealer. Hierop stonden data van af-fabriek, 'PW-dealer' en 'LW-prognose'. Laatste zal wel staan voor Lieferwoche-prognose.
Hmm geduld nog hebben dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 09:25
Phusebox schreef op woensdag 4 april 2018 @ 21:03:
ik had mijn M140i (LCI2) besteld (bij BMW Amsterdam) op 21 Mei 2017 (productie van de LCI startte pas mid Juni 2017). Ik kreeg de mijn echter pas geleverd op 5 September 2017. . Was een lange 'zit'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Phusebox schreef op woensdag 4 april 2018 @ 21:33:
[...]

Hmm geduld nog hebben dan maar...
Ik geloof het pas, wanneer ik het zie, zekeringdoos...
Verder zou het je sieren, wanneer je niet alle opties ter sprake gaat brengen, die je niet hebt, omdat je er geen geld voor over hebt. Geen probleem hoor, wat mij betreft, wanneer je niet voor M-sport kiest, omdat het je te duur is, maar dan liever niet zeuren om een rood randje op je FOB, omdat je een blauw randje (terecht) mooier vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Toff schreef op donderdag 5 april 2018 @ 02:27:
[...]

Verder zou het je sieren, wanneer je niet alle opties ter sprake gaat brengen, die je niet hebt, omdat je er geen geld voor over hebt. Geen probleem hoor, wat mij betreft, wanneer je niet voor M-sport kiest, omdat het je te duur is, maar dan liever niet zeuren om een rood randje op je FOB, omdat je een blauw randje (terecht) mooier vind...
Liefst heb ik gewoon een zwarte sleutel. Die goedkope gekleurde plastic randjes zijn leuk voor tieners met een scooter :X

Ik ga er wel een zwart hoesje omheen doen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:30

GforceNL

Out of memory....

@Phusebox Kan het zijn dat jij (of de dealer) eerst acceptatie van de leasemaatschappij moet hebben voordat er daadwerkelijk besteld wordt?

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 18:32

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Toff schreef op donderdag 5 april 2018 @ 02:27:
[...]

Wat houdt dat kleurtje eigenlijk in?

* Tylen heeft ook een blauwe rand.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
GforceNL schreef op donderdag 5 april 2018 @ 06:56:
@Phusebox Kan het zijn dat jij (of de dealer) eerst acceptatie van de leasemaatschappij moet hebben voordat er daadwerkelijk besteld wordt?
Uiteraard maar dat was vorige week allemaal geregeld.

Edit: en de bevestiging komt net binnen. Levering verwacht eind juni. Maar ga sowieso uit van een maandje vertraging.

Tylen schreef op donderdag 5 april 2018 @ 06:58:
[...]

Normaal is zwart
Blauw is M (Sport)
Rood is Sport(line)
Champagnekleur is Luxury

[ Voor 25% gewijzigd door Phusebox op 05-04-2018 08:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Tylen schreef op donderdag 5 april 2018 @ 06:58:
[...]

Elektrisch :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Phusebox schreef op donderdag 5 april 2018 @ 07:39:
[...]

Edit: en de bevestiging komt net binnen. Levering verwacht eind juni. Maar ga sowieso uit van een maandje vertraging.
Die van mij was er uiteindelijk veel sneller :). Geplande leverweek was 52, hij stond al iets van eind november bij de dealer. Maar had hem al in juli besteld terwijl ik hem pas dit jaar op kenteken wilde hebben, dus zal wel niet volledig vergelijkbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

_/-\o_ Ook bij Audi? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

[...]

Uiteraard maar dat was vorige week allemaal geregeld.

[...]

Normaal is zwart
Blauw is M (Sport)
Rood is Sport(line)
Champagnekleur is Luxury
Makes sense. Thanks. (Ik dacht meer omdat mijn auto ook blauw is :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 22:34

IQM

Normaal is zwart
Blauw is M (Sport)
Rood is Sport(line)
Champagnekleur is Luxury
Dat hangt ook van de serie af. Mijn F11 heeft af fabriek M-Sport maar geen blauw randje. Helemaal geen randje zelfs. Maar wel een 4e knop op de afstandsbediening. De F20 van mijn vrouw heeft wel en blauw randje maar geen 4e knop. Dat rode randje ken ik van een F30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
IQM schreef op donderdag 5 april 2018 @ 10:56:
[...]

Dat hangt ook van de serie af. Mijn F11 heeft af fabriek M-Sport maar geen blauw randje. Helemaal geen randje zelfs. Maar wel een 4e knop op de afstandsbediening. De F20 van mijn vrouw heeft wel en blauw randje maar geen 4e knop. Dat rode randje ken ik van een F30.
Ah ok, sorry dit is wat ik had gelezen. Ligt er wellicht ook aan welk model sleutel je hebt en uit welk jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Is het blauwe randje dan toch alleen voor Estoril Blauwe BMW's? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

Tylen schreef op donderdag 5 april 2018 @ 11:12:
Is het blauwe randje dan toch alleen voor Estoril Blauwe BMW's? :P
Mijn witte Msport heeft ook een blauw randje in de sleutel . :P

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is binnen:
i3s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Past dat door de deur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

Phusebox schreef op donderdag 5 april 2018 @ 11:02:
Ah ok, sorry dit is wat ik had gelezen. Ligt er wellicht ook aan welk model sleutel je hebt en uit welk jaar.
Zover ik weet heeft de F10/F11 deze sleutel:
Afbeeldingslocatie: https://www.indiancarsbikes.in/wp-content/uploads/2011/08/BMW-F10-520D-Sedan-Key-Fob-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een grote deur hebt ;-)

Vergis je overigens niet in de binnen ruimte van de i3. Ik ben 1.90m en heb voorin nog genoeg hoofdruimte over en als ik voorin zit kan er makkelijk iemand achter mij op de achterbank zitten. Ik heb grotere autos gehad waar dat niet het geval was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:49
Gefeliciteerd! Ik zou hem zo willen, de i3. Wellicht volgend jaar als we overgaan op alleen nog elektrische lease-auto's. De meeste mensen vinden hem spuuglelijk: dat gezeik moet je lekker negeren, veel mensen hebben nou eenmaal nul gevoel voor design, stijl en vooruitgang.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op donderdag 5 april 2018 @ 11:42:
[...]

Als je een grote deur hebt ;-)

Vergis je overigens niet in de binnen ruimte van de i3. Ik ben 1.90m en heb voorin nog genoeg hoofdruimte over en als ik voorin zit kan er makkelijk iemand achter mij op de achterbank zitten. Ik heb grotere autos gehad waar dat niet het geval was!
Heb er ook naar gekeken maar met mijn 1.90m op de stoel past er een kind achter of iemand ander de 1m40 maar meer ook niet...

De vraag is of je dat nodig hebt.

IQM schreef op donderdag 5 april 2018 @ 11:42:
[...]

[afbeelding]
Dat is de gewone sleutel zonder gekleurde inlay.

[ Voor 23% gewijzigd door Phusebox op 05-04-2018 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op donderdag 5 april 2018 @ 11:53:
[...]

Heb er ook naar gekeken maar met mijn 1.90m op de stoel past er een kind achter of iemand ander de 1m40 maar meer ook niet...

De vraag is of je dat nodig hebt.
Ik heb het getest met iemand van 1.70m, dat ging ook prima. Het hangt natuurlijk wel van je zithouding af, ik heb het stuur dan zo ver mogelijk ingetrokken en de rugleuning redelijk rechtop. Als ik stuur naar me toe en omlaag doe en in de 'lig houding'rijdt, dan is het een ander verhaal ;-) Maar de ruimte is vergelijkbaar met mijn Mazda 3 en beter dan de Clio die ik hiervoor heb gehad. En veel beter dan de Fiat 500 die hij vervangt ;-)

Hoe dan ook rijdt ik meestal zonder achter passagier, maar het is prettig dat het comfortabel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

IQM schreef op donderdag 5 april 2018 @ 11:42:
[...]

[afbeelding]
Ik heb deze (f31)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HV0MIMp.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexke1988
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-09 09:37

alexke1988

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Proper!

Dit is de mijne :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/r5vbuQswd7SDXoqKFCkJ4QFO/full.jpg

Dit is de donkerblauwe

*fix : Foute Quote

[ Voor 24% gewijzigd door alexke1988 op 05-04-2018 12:08 ]

i7 5960X - Rampage V Extr. - 16GB Quad DDR4 2800 Corsair LPX - MSI 980GTX Ti - AX1200i - Obsidian 650D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:25
En dan hebben we deze variant nog. Deze heb ik bij mijn X1

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/74LHVIw.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Caeruleus op 05-04-2018 12:15 ]

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Caeruleus schreef op donderdag 5 april 2018 @ 12:10:
[...]

En dan hebben we deze variant nog. Deze heb ik bij mijn X1

[afbeelding]
Dat is een nieuwer model sleutel volgens mij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexke1988

alexke1988

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Sleutels van bmw:
Vanaf 2000:
De diamant sleutel
E46 - E39 - E38 - E53

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/1882/7779/products/x5key_480x480.jpg?v=1492952893

De 7 E65 Reeks kwam met een niewe sleutel voor de start stop knop (de Z8 was eerst maar had de Diamant sleutel)

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/1/1a/BMW_E65_Key_Fob.jpeg

Dan de welbekende sleutel van BMW:
E90 - E6x (de vroege versies gebruikten ook de diamant sleutel)
Afbeeldingslocatie: https://d2vq2wub736qgs.cloudfront.net/users/34681/images/detailed/2/BMW_6954810-01.JPG?t=1455062323

Vanaf de F01 heb je de dikke sleutel:
Afbeeldingslocatie: https://www.bimmerfest.com/forums/attachment.php?attachmentid=280962&d=1307456511

alle modellen onder de X3 F25 hebben geen programeerbare 4de knop
F20 , F30 enz...
Afbeeldingslocatie: https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2015/06/bmw-keyfobs-750x500.jpg
van links naar rechts:
M-sport ook M3 en M4 - Sport - Modern - Luxury - Basis model

Vanaf de F15 X5 heb je de nieuwe aluminium sleutel
Afbeeldingslocatie: https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/bmw-f15-x5-key-fob-introduction-video-68334_1.jpg
Als je een X5 M50D hebt krijg je de m streepjes langs de zijkant.

En dan heb je nog de BMW i Sleutel en de Display Key.
Afbeeldingslocatie: http://image.motortrend.com/f/roadtests/alternative/1310_2014_bmw_i3_edrive_second_drive/61002531/2014-bmw-i3-edrive-key-fob-detail.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.bimmerpost.com/storyimages/17f17737-018d-63a7.jpg

De echt oude sleutels ga ik hier niet bijzetten (E46 voor 2000) en de flip key.

[ Voor 5% gewijzigd door alexke1988 op 05-04-2018 12:32 ]

i7 5960X - Rampage V Extr. - 16GB Quad DDR4 2800 Corsair LPX - MSI 980GTX Ti - AX1200i - Obsidian 650D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Die diamantsleutel heb ik bij mijn '99 E39...

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexke1988

alexke1988

( ͡° ͜ʖ ͡°)

EvaluationCopy schreef op donderdag 5 april 2018 @ 12:31:
Die diamantsleutel heb ik bij mijn '99 E39...
Overgang jaar... sommigen zeggen vanaf 1998. BMW gebruikte de sleutel zelfs nog tot 2005! In de Range Rover L322 wel ;) .

[ Voor 5% gewijzigd door alexke1988 op 05-04-2018 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Heb de display sleutel, maar gebruik de functies erop echt nooit. Gebruik hem alleen nog omdat al mijn voorkeuren erin staan, maar die zal ik eens naar een 'normale' sleutel programmeren.

Ding is na een dag of 5 ook leeg, zodat je de functies dan sowieso niet meer kunt gebruiken. Je kunt hem dan gelukkig nog wel als 'normale' sleutel blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

Die display sleutel blijf ok toch wel heel gaaf vinden, maar wat @alexbl69 zegt, het zal vrij weinig praktische meerwaarde hebben.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexke1988

alexke1988

( ͡° ͜ʖ ͡°)

alexbl69 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 12:50:
Heb de display sleutel, maar gebruik de functies erop echt nooit. Gebruik hem alleen nog omdat al mijn voorkeuren erin staan, maar die zal ik eens naar een 'normale' sleutel programmeren.

Ding is na een dag of 5 ook leeg, zodat je de functies dan sowieso niet meer kunt gebruiken. Je kunt hem dan gelukkig nog wel als 'normale' sleutel blijven gebruiken.
Die display key heeft eigenlijk het meeste nut op een i3...
Fijne je interieur opwarmen en kijken hoever je nog kunt gaan rijden.

Spijtige genoeg is hij er niet voor verkrijgbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door alexke1988 op 05-04-2018 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
alexke1988 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 13:26:
[...]

Die display key heeft eigenlijk het meeste nut op een i3...
Fijne je interieur opwarmen en kijken hoever je nog kunt gaan rijden.

Spijtige genoeg is hij er niet voor verkrijgbaar.
Kun je toch ook de app voor gebruiken? Die heb je meestal eerder bij de hand dan die lompe sleutel. Ik zie nul voordelen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexke1988

alexke1988

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Phusebox schreef op donderdag 5 april 2018 @ 13:43:
[...]

Kun je toch ook de app voor gebruiken? Die heb je meestal eerder bij de hand dan die lompe sleutel. Ik zie nul voordelen eigenlijk.
Klopt,

App stuurt wel eerst je commands naar de server die het dan naar de wagen stuurt.
Dat neemt soms 2 minuten in beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Phusebox schreef op donderdag 5 april 2018 @ 13:43:
[...]

Ik vind die sleutel juist gaaf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

F31 met M-Sport pakket. De blauwe rand hoort bij het M-(Sport)label. Maar gek genoeg heb ik bij mijn F11 M-Sport dus maar een gewone sleutel. (Maar wel met de bijbehorende afstandsbediening van de standkachel. :*)) Eerlijk gezegd boeit het mij ook niet echt wat voor kleur de randje van de sleutel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Tylen schreef op donderdag 5 april 2018 @ 14:39:
[...]

Ik vind die sleutel juist gaaf. :)
Ja leuke gadget, maar verder alleen maar lastig. Heb het liefst een zo klein mogelijke sleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexke1988

alexke1988

( ͡° ͜ʖ ͡°)

IQM schreef op donderdag 5 april 2018 @ 15:00:
[...]

F31 met M-Sport pakket. De blauwe rand hoort bij het M-(Sport)label. Maar gek genoeg heb ik bij mijn F11 M-Sport dus maar een gewone sleutel. (Maar wel met de bijbehorende afstandsbediening van de standkachel. :*)) Eerlijk gezegd boeit het mij ook niet echt wat voor kleur de randje van de sleutel heeft.
ik denk dat de F11 en F10 M550D wel een iets andere sleutel hebben zoals de X5 M50D

Afbeeldingslocatie: https://data.motor-talk.de/data/galleries/0/103/7178/65193761/schluessel-8797204402455854045.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:39

Typhone

Who Dares Wins

Hmmz, afgelopen dagen weer in Duitsland geweest. In de nieuwe X3 gereden en die was vond ik erg ruim van binnen (1.96m en 1.93m achter elkaar ging zonder dat ik tegen de stoel aanzat). Verder vond ik de motor erg soepel (X3 30D) aanvoelen. Tjonge jonge, nooit iets om de X modellen gegeven maar nu zat ik toch stiekem te speuren vanochtend op mobile.de :)

Terug nog een heel stuk in een nieuwe A6 gereden (3.0 TDI Quattro). Veel opschmuck aan de buitenkant, die 'matige' schermen aan de binnenkant en erg snel was hij niet. Worden die dingen geknepen ofzo? Op een gegeven moment op de A3 vrij baan maar bij 220km/h was de koek toch echt wel op. ZItten daar elektronische regeldingetjes in vanwege die AdBlue toevoegingen? Ik was er flink van geschrokken in elk geval. Mijn oude E61 530D uit 2008 rijdt die Audi (niet de 0-100) zoek op de Autobahn.

Geen haat tegen die auto/Audi verder daar is het niet voor bedoeld. Vond het jammer dat ik mijn 6-serie niet gepakt had want zovaak rij ik niet rond meer als er geen kip op de weg is.

heeft een maximum vermogen van 160 kW (218 PK) en een cilinderinhoud van 2967 cc.

De auto heeft een topsnelheid van 231 km per uur en bereikt vanuit stilstand de 100km/u in 7,1 seconden.

Dat verklaart een hoop!

[ Voor 10% gewijzigd door Typhone op 05-04-2018 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
Typhone schreef op donderdag 5 april 2018 @ 15:38:

heeft een maximum vermogen van 160 kW (218 PK) en een cilinderinhoud van 2967 cc.

De auto heeft een topsnelheid van 231 km per uur en bereikt vanuit stilstand de 100km/u in 7,1 seconden.

Dat verklaart een hoop!
Onze E60 530D (2003 1e serie) had hem ook zoek gereden :) Onze 520D (2009 LCI) zou hem qua topsnelheid nog bijna zoekrijden :9

@Tylen Heb je gespot hoor afgelopen zaterdag :+ Het is dat ik in een zwart ford busje zat anders had ik wel geseind :P

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

timmie271 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 17:22:
[...]

Onze E60 530D (2003 1e serie) had hem ook zoek gereden :) Onze 520D (2009 LCI) zou hem qua topsnelheid nog bijna zoekrijden :9

@Tylen Heb je gespot hoor afgelopen zaterdag :+ Het is dat ik in een zwart ford busje zat anders had ik wel geseind :P
Toch niet rond 19:00 op de gooischeweg? Gingn er even hard aan toe namelijk hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
Tylen schreef op donderdag 5 april 2018 @ 17:30:
[...]

Toch niet rond 19:00 op de gooischeweg? Gingn er even hard aan toe namelijk hahaha.
Nope. was ergens in de middag vlak bij de gamma dacht ik. M'n Pa ging op de A28 even flink los tot een andere auto hem ervoor gooide.... :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

alexke1988 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 15:36:

ik denk dat de F11 en F10 M550D wel een iets andere sleutel hebben zoals de X5 M50D
Waarom denk je dat? De F10/F11 hebben zover ik weet allemaal hetzelfde type sleutel, ongeacht de motor die erin ligt. De nieuwe F15 X5 is gewoon weer een generatie nieuwer. Vandaar de nieuwere sleutel. De G30/G31 is één jaar na de F15 geïntroduceerd en heeft standaard dezelfde sleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexke1988

alexke1988

( ͡° ͜ʖ ͡°)

IQM schreef op donderdag 5 april 2018 @ 23:30:
[...]

Waarom denk je dat? De F10/F11 hebben zover ik weet allemaal hetzelfde type sleutel, ongeacht de motor die erin ligt. De nieuwe F15 X5 is gewoon weer een generatie nieuwer. Vandaar de nieuwere sleutel. De G30/G31 is één jaar na de F15 geïntroduceerd en heeft standaard dezelfde sleutel.
Ik bedoelde dit....:

Afbeeldingslocatie: https://4.bp.blogspot.com/-qAmWQjYBoDE/UafdySD-wZI/AAAAAAAAGtU/dQlv3wCBe8w/s1600/bmwF15x5+keys.JPG

[ Voor 18% gewijzigd door alexke1988 op 05-04-2018 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

Ja, en bij welke generatie denk je dat die hoort?
Niet bij de F10/F11 namelijk. Ik heb zelf maar een simpele F11 535i M-Sport maar ik kan nergens op internet vinden dat de F10 M5 een luxere sleutel heeft dan de mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexke1988

alexke1988

( ͡° ͜ʖ ͡°)

IQM schreef op donderdag 5 april 2018 @ 23:37:
[...]

Niet bij de F10/F11 namelijk. Ik heb zelf maar een simpele F11 535i M-Sport maar ik kan nergens op internet vinden dat de F10 M5 een luxere sleutel heeft dan de mijne.
Het ging mij meer over de streepjes en de verschillen tussen een m-sport en een normale.
Inderdaad de F10 heeft een oudere sleutel.
Ik dacht dat de F10 en F11 M50D ook zo iets speciaal zouden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:39

Typhone

Who Dares Wins

IQM schreef op donderdag 5 april 2018 @ 23:37:
[...]

Die hebben standaard in elk geval dezelfde sleutel! :)
Ik heb er paar dagen mee kunnen rijden en die sleutel is dezelfde als onze huidige 5GT en de F11 die ik daarna kreeg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EvaluationCopy
BMW topic anno 2018. Geen mooie plaatjes of interessante discussies over onderhoud maar pagina lang gezwatel over de kleur van het randje van de sleutels ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
EvaluationCopy schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 10:41:
BMW topic anno 2018. Geen mooie plaatjes of interessante discussies over onderhoud maar pagina lang gezwatel over de kleur van het randje van de sleutels ;(
The devil is in the details...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Ja, je hebt gelijk! Kom ik wel met een plaatje! ;)
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81Rpk1UwLqL._SY355_.jpg

Deze velgen heb ik gisteren kunnen bemachtigen voor m'n E46 Touring. Moet alleen nog 2 achterbanden hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door pjot1 op 06-04-2018 11:16 ]

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ah nu krijg ik weer bericht dat er nog geen levertijd bekend is, was eerst eind juni... Kan nog een week duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:38
Phusebox schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 10:50:
[...]

The devil is in the details...
BMW heeft niet voor niets "Freude am fahren" als slogan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
418O2 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 11:22:
[...]

BMW heeft niet voor niets "Freude am fahren" als slogan...
Aber nicht am warten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:08

JoepW

iRacer & Home Assistant

En daarvoor over de te kiezen opties O-)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 13:59

Tomatoman

Fulltime prutser

Waar is de foto in jouw reactie? :)

En om zelf mee te doen met zowel de plaatjes als het gezever over optielijstjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7Z59awNNYloRklrr9j29rHjc/full.png

met twee sleutels zonder gekleurd randje :)

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Zoekopdrachtje op mijn naam in dit topic laat toch genoeg plaatjes zien zou ik zeggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Voor wie een andere kleur randje op zijn sleutel wil: dat kost je € 0,92 op Aliexpress. Er zijn daar ook allerlei kleurige behuizingen voor je BMW-sleutel te koop, de een nog lelijker dan de ander.

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1vK.cczoIL1JjSZFyq6zFBpXaB/For-bmw-key-sticker-For-BMW-E46-E52-E53-E60-E90-F01-F20-F10-F30-F15.jpg_50x50.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

Tomatoman schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 15:13:

En om zelf mee te doen met zowel de plaatjes als het gezever over optielijstjes:

met twee sleutels zonder gekleurd randje :)
Geen plaatje, ook geen gekleurd randje in de sleutel maar wel een aardig optielijstje:

Model 535i
Chassis TOUR
Color Carbonschwarz Metallic 416
Upholstery Leder Dakota/oyster LCCX
01CD Brake Energy Regeneration
0223 Dynamic Damper Control
0229 Dynamic Drive
0230 Extra package, EU-speciifc
0258 Tyres with runflat properties
02NB BMW LA wheel, M double spoke 351
02TB Sport automatic gearbox
02VA Chassis & suspens. setup"Adaptive Drive"
02VB Tyre pressure display
02VH Integral active front steering
0316 automatic trunk lid mechanism
0322 Comfort access
0337 M Sports package
03AC Trailer coupling
03AG Reversing camera
03AT Roof rails aluminium satinated
03MB Indiv. Ext. Line, burnished aluminium
0402 Panorama glass roof
0418 Luggage compartment package
0423 Floor mats velours
0428 Warning triangle and first aid kit
0430 Interior/outside mirror with auto dip
0431 Interior mirror with automatic-dip
0453 Climate-controlled seats, front
0455 Active seat for driver and passenger
0456 ELECTR. BMW FRONT SEAT WITH MEMORY
0488 DRIVERS LUMBAR SUPPORT,ELECTRIC
0494 Seat heating driver/passenger
0496 Seat heating, rear
04CE Fine-wood version, Fineline, anthracite
04NB Autom. climate control with 4-zone ctrl
04NE Blow-by heater
04U1 Ceramic appliques for controls
04UR Ambient interior light
0502 Headlight cleaning system
0508 Park Distance Control (PDC)
0522 Xenon Light
0524 Adaptive Headlights
0536 Auxiliary heating
0548 Kilometre speedo
0575 Additional 12V sockets
05AC High-beam assistant
05AD Lane departure warning
05AG Lane change warning
05DF Active cruise control+stop&go function
05DL Surround View
05DP Park Assist
0601 TV function
0609 Navigation system
0610 Head-up display
0612 BMW Assist
0614 Internet preparation
0615 Extended BMW Online Information
0616 BMW Online
0620 Voice control
0633 Preparation, mobile phone, Business
0677 HiFi system Professional DSP
0698 Area-Code 2 for DVD
06AA BMW TeleServices
06AB Control, Teleservices
06FH Rear-cabin entertainment, Professional
06FL USB/audio interface
06NF Music interface for Smartphone
06UK Night Vision with person recognition
06VC Control, Combox
0710 M leather steering wheel
0715 M Aerodynamics package
0761 Individual sunshade glazing
0775 Headlining anthracite
07A2 Innovation pack II
07SP Navi Professional/m.-ph.prep. Bluetooth
0801 GERMANY VERSION
0851 Language version German
0863 Dealer List Europe
0879 On-board literature, German
08KA Dummy-SALAPA
08SC Telematics access request,country-spec.
08TF Active pedestrian protection
08TH Speed Limit Info
08TL Dummy-SALAPA
08TN Daytime driv.lights adjus.via light menu
08V1 Information plate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Ha, night vision. Hoe vind je dat bevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-09 22:12

DikkeBMW

Live '25

Zag vandaag toevallig een vrij nieuwe witte M4 rijden. Jongens, daar kan ik toch wel van genieten hoor O+ Jaloers ook een beetje, maar dat hoort erbij :P

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexke1988

alexke1988

( ͡° ͜ʖ ͡°)

DikkeBMW schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 20:44:
Zag vandaag toevallig een vrij nieuwe witte M4 rijden. Jongens, daar kan ik toch wel van genieten hoor O+ Jaloers ook een beetje, maar dat hoort erbij :P
Ik zie persoonlijk liever de M3, die is wat meer uitgezet en praktischer. Heb zelf een F30 LCI M3 gehad :)

dat was trouwens een showroom model met alle opties behalve een adaptief onderstel...

[ Voor 10% gewijzigd door alexke1988 op 06-04-2018 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Zie ik nu goed dat in NL de basis-BMW M4 begint bij 116.000 EURO? Basismodel kost hier (CA) ongeveer 62,000.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexke1988

alexke1988

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Snake schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 22:23:
Zie ik nu goed dat in NL de basis-BMW M4 begint bij 116.000 EURO? Basismodel kost hier (CA) ongeveer 62,000.
68k excl btw in België dus de BPM rekent wel goed door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

alexke1988 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 22:20:
[...]

Ik zie persoonlijk liever de M3, die is wat meer uitgezet en praktischer. Heb zelf een F30 LCI M3 gehad :)

dat was trouwens een showroom model met alle opties behalve een adaptief onderstel...
Smaak natuurlijk, je hoort mij niks slechts over de M3 zeggen hoor. Maar sow, da's echt een geweldige auto. Waarom heb je hem niet meer dan :o Ook daar ben ik wel een beetje jaloers op hoor :P

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Grappig dat je het zegt. Ik zag toevallig een paar weken terug in de VS het nieuwe model ook voor ruim 70k staan, bizar dat verschil. Moest echt even 2x kijken...

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Vinden ze het dan gek dat hier zoveel geïmporteerd wordt. In België worden er per miljoen inwoners ca. 45.500 nieuwe auto's per jaar verkocht. In Nederland 23.500. Dat is gewoon bijna de helft. Alleen maar door die BPM.

Dus als je die verlaagt dan worden er meer auto's verkocht. Krijg je meer BTW binnen en evenveel BPM en gemiddeld gezien gaat de uitstoot ook omlaag met nieuwere auto's. Maar goed is wat simpel geredeneerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexke1988

alexke1988

( ͡° ͜ʖ ͡°)

DikkeBMW schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 22:56:
[...]

Smaak natuurlijk, je hoort mij niks slechts over de M3 zeggen hoor. Maar sow, da's echt een geweldige auto. Waarom heb je hem niet meer dan :o Ook daar ben ik wel een beetje jaloers op hoor :P
Impuls aankoop , had de bedrijfskost niet echt goed ingeschat 30.000km per jaar...
500 euro per maand benzine viel dik tegen.
Had wel een enorm goede deal, de wagen was besteld voor iemand die had afgehaakt.

k ben deze keer voor een i3S gegaan ,
Heb nog getwijfeld voor een M2, er stond net weer eentje in de showroom.

Opzich wel spijtig van het geluid. de rest mis ik niet zo hard:

Constant paupers die willen racen aan het stoplicht...
De afgunst.
Schrik hebben als je ergens parkeert.
Niet stil kunnen vertrekken in de ochtend (Akropovic).
Verbruik , rijtaksen en voordeel alle aard.
Geen adaptief onderstel , redelijk hard dus.
Banden :+

Heb wel het geluk dat iemand van de familie de auto nu heeft, en mag er af en toe nog eens met rijden :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BPElbh1EGlT1FGDjDytA8lAW/full.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door alexke1988 op 06-04-2018 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Phusebox schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 23:02:
Vinden ze het dan gek dat hier zoveel geïmporteerd wordt. In België worden er per miljoen inwoners ca. 45.500 nieuwe auto's per jaar verkocht. In Nederland 23.500. Dat is gewoon bijna de helft. Alleen maar door die BPM.

Dus als je die verlaagt dan worden er meer auto's verkocht. Krijg je meer BTW binnen en evenveel BPM en gemiddeld gezien gaat de uitstoot ook omlaag met nieuwere auto's. Maar goed is wat simpel geredeneerd.
Denk dat dat helemaal niet te simpel geredeneerd is. Het is simpelweg waar. De BPM is slecht voor het milieu, maar goed voor de schatkist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

alexke1988 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 23:04:
[...]

Impuls aankoop , had de bedrijfskost niet echt goed ingeschat 30.000km per jaar...
500 euro per maand benzine viel dik tegen.
Had wel een enorm goede deal, de wagen was besteld voor iemand die had afgehaakt.

k ben deze keer voor een i3S gegaan ,
Heb nog getwijfeld voor een M2, er stond net weer eentje in de showroom.

Opzich wel spijtig van het geluid. de rest mis ik niet zo hard:

Constant paupers die willen racen aan het stoplicht...
De afgunst.
Schrik hebben als je ergens parkeert.
Niet stil kunnen vertrekken in de ochtend (Akropovic).
Verbruik , rijtaksen en voordeel alle aard.
Geen adaptief onderstel , redelijk hard dus.
Banden :+

Heb wel het geluk dat iemand van de familie de auto nu heeft, en mag er af en toe nog eens met rijden :D

[afbeelding]
Dat zijn ook niet weinig kilometers voor zo'n auto nee. Maar ach, je hebt er een tijd van kunnen genieten, en dat kan al niet iedereen zeggen toch? Begrijpelijke keuze.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

De Nederlandse redenering van mij om geen diesel meer te rijden, maar wel 2 lekkere 6 cylinders is als volgt.
Heb ik het druk en rij veel kilometers (ca. 45000 km/jr) dan heb ik financieel geen probleem met hoge brandstofkosten.
Als ik het rustig heb qua werk en dus weinig rij, dan is het verademing om niet leeg te lopen op die belachelijk hoge wegenbelasting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:31
JoepW schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 09:29:
De Nederlandse redenering van mij om geen diesel meer te rijden, maar wel 2 lekkere 6 cylinders is als volgt.
Heb ik het druk en rij veel kilometers (ca. 45000 km/jr) dan heb ik financieel geen probleem met hoge brandstofkosten.
Als ik het rustig heb qua werk en dus weinig rij, dan is het verademing om niet leeg te lopen op die belachelijk hoge wegenbelasting ;)
Vind ik een aparte redenering. Bij 45k/jaar ben je wel jaarlijks zo'n 3k extra kwijt aan brandstofkosten tov een diesel. Terwijl jaarlijks belastingverschil iets van 900 euro is tussen 330i en 330d.
Dus heb je zeker 3 'magere' jaren nodig voor ieder goed jaar om daar voordeel van te ondervinden. En waarschijnlijk nog veel meer want je rijdt niet 0 km in een slecht jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

900 x2 want twee auto’s . De vraag is of 100 per maand het waard is om met een mindere auto rond te rijden

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Het Fantoom schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 11:43:
[...]

Vind ik een aparte redenering. Bij 45k/jaar ben je wel jaarlijks zo'n 3k extra kwijt aan brandstofkosten tov een diesel. Terwijl jaarlijks belastingverschil iets van 900 euro is tussen 330i en 330d.
Dus heb je zeker 3 'magere' jaren nodig voor ieder goed jaar om daar voordeel van te ondervinden. En waarschijnlijk nog veel meer want je rijdt niet 0 km in een slecht jaar.
het gaat me niet om het voordeel. Als ik voordelig wil rijden zou ik toyota of zo moeten rijden :F
Het gaat me om het lekkere 6 cyl (benzine) geluid. d:)b
En het is LENTE! *O*
325i LCI Cabrio

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Net even de zomerbanden eronder gegooit! Eerste keer dat deze velgen eronder gaan. Het was even zoeken op internet of deze velgen zouden gaan passen. Gelukkig past het allemaal! Ziet er gelijk ook lekker dik uit! Blijft toch een plaatje zo'n E46 met M-pakketje. <3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/F5pfwwoL3jtPNenXFbBfZj6n/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/31o6D9w1HuBEI9Y8TIbEel8S/medium.jpg

Excuses voor de wazige foto's, lensje van m'n telefoon is dof...

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Lente! 8) 8)

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2018/04/07/20180407_111321857_iOS.md.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2018/04/07/20180407_111358369_iOS.md.jpg

En wat poets foto's na glascoating behandeling.... echt een plaatje nu! Top bedrijf (nee ik heb geen aandelen).

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2018/04/07/20180407_090154816_iOS.md.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2018/04/07/20180407_090154827_iOS.md.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2018/04/07/20180405_151905934_iOS.md.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2018/04/07/20180405_151905967_iOS.md.jpg

Hier nog een filmpje van de glans in de zon.. :9 https://streamable.com/tn7rh

Geniet van het mooie weer allen! Zou bijna cabrio gaan rijden 8)

[ Voor 38% gewijzigd door Workaholic op 07-04-2018 16:18 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:47
Workaholic schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 16:05:
Lente! 8) 8)

[afbeelding]
[afbeelding]

En wat poets foto's na glascoating behandeling.... echt een plaatje nu! Top bedrijf (nee ik heb geen aandelen).

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Geniet van het mooie weer allen! Zou bijna cabrio gaan rijden 8)
Dat is niet verkeerd ;-).

Als bmw-noob, wat zijn de specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
BMW M4 competition

[ Voor 70% gewijzigd door Workaholic op 07-04-2018 16:12 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
JoepW schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 12:29:
[...]
het gaat me niet om het voordeel. Als ik voordelig wil rijden zou ik toyota of zo moeten rijden :F
Ja, maar je komt zelf met argumenten aanzetten die over kosten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Verwijderd schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 12:08:
900 x2 want twee auto’s . De vraag is of 100 per maand het waard is om met een mindere auto rond te rijden
1x want die andere auto blijft gewoon benzine.

[ Voor 5% gewijzigd door Het Fantoom op 07-04-2018 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:54

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Het Fantoom schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 16:21:
[...]

Ja, maar je komt zelf met argumenten aanzetten die over kosten gaan.
Ja maar niet echt als je goed leest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

> Waar kan ik u mee helpen?
> Ik heb schade aan mijn auto. Ik heb een aanrijding gehad.
> Kunt u vertellen wat er is gebeurd?
> Ik reed tegen een potkachel aan.
> Ehhh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Oei.. ik was het gelukkig niet ;-)

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

Tomatoman schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 16:57:
Ha, night vision. Hoe vind je dat bevallen?
Mwah, het is wel aardig. Maar verwacht van persoonsherkenning niet te veel. Goed afgestelde koplampen zijn veel effectiever. Het is veel grappiger om te zien hoe warm een auto is.

Ik heb de auto tweedehands gekocht. Maar ik zou prima zonder de optie kunnen. Als ik de auto zelf nieuw zou bestellen zou ik het de meerprijs niet waard vinden. Maar dat vind ik ook van de Actieve Stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexke1988

alexke1988

( ͡° ͜ʖ ͡°)

IQM schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 21:13:
[...]

Mwah, het is wel aardig. Maar verwacht van persoonsherkenning niet te veel. Goed afgestelde koplampen zijn veel effectiever. Het is veel grappiger om te zien hoe warm een auto is.

Ik heb de auto tweedehands gekocht. Maar ik zou prima zonder de optie kunnen. Als ik de auto zelf nieuw zou bestellen zou ik het de meerprijs niet waard vinden. Maar dat vind ik ook van de Actieve Stoelen.
het is pas nuttig als je de dynamic spotlight functie hebt.

Vanaf 0:58 zie je de spots.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=sp3AtMphBZ8]

Afbeeldingslocatie: http://jerryclayton.stagebmw.bmw.co.nz/_common/shared/newvehicles/x/x5/2013/showroom/driver_assistance/night_vision_dynamic_spot-01.jpg

Bij een X5 F15 kan je het makkelijk zie of hij het heeft.

Afbeeldingslocatie: https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/first-m-performance-f15-bmw-x5-arrives-at-abu-dhabi-dealership_6.jpg

Ze vervangen de halogeen of led mistlampen. En branden ook heel lichtjes mee met de lichten en DRL's.

[ Voor 30% gewijzigd door alexke1988 op 07-04-2018 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

De verschillen kunnen angstaanjagend groot zijn. Neem de Kia Stinger GT: $ 38.350. Met een dollar-eurokoers van 1,23 en 6% taxes komt dat neer op € 33.050. De Nederlands prijs is € 99.995, driemaal de Amerikaanse prijs. 8)7

De Chevrolet Corvette Stingray kost $ 55.495, dat is inclusief taxes € 47.825. Nederlandse prijs: € 150.300, ruim drie keer zo veel.

Tot slot de Dodge Challenger SRT Hellcat, met 707 pk :o en 370 gram/km CO2-uitstoot. Amerikaanse prijs: $65,495, oftewel € 56.443. De Nederlandse importeurs vermelden geen prijs, maar alleen aan BPM ben je voor deze auto al € 107.857 kwijt. Dat is al bijna tweemaal de Amerikaanse verkoopprijs aan BPM 7(8)7 7(8)7. Daar komen de auto zelf en BTW nog bij.

Zo bezien was de oorspronkelijke BPM van € 16.868 voor mijn BMW maar peanuts. Nu, tweeënhalf jaar later, zou dat € 21.789 zijn geweest :X

[ Voor 6% gewijzigd door Tomatoman op 07-04-2018 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

En ik heb net 0.79 euro betaald voor 1 liter benzine >:)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 19:10

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Snake schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 22:28:
[...]

En ik heb net 0.79 euro betaald voor 1 liter benzine >:)
0.72 hier (Lancaster, PA) >:)

Veel te duur daar in CA! :+

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Pagina: 1 ... 89 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.