Het grote BMW-topic #13 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 116 Laatste
Acties:
  • 756.812 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:00
1057, net gechecked op Independer, 2 jaar pas eigen auto, dus kan helaas geen 10 jaar invoeren, kost 131€ met een 120i exec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:06
Zo dan, mijn WA+ verzekering gaat met die postcode van 36 euro per maand naar 55. Daar ga ik dus maar niet wonen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Binnen de ring, top locatie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:42

Chakotay

Lick here to continue

@Lightning89 2500km per jaar? Dat is wel bizar weinig... Ik hoop dat je per maand bedoeld, of een 0 erachter? :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:05
Dat. 3 cilinders zijn toch wel voldoende om naar de supermarkt aan het einde van de straat te rijden? :P

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
30.000 pjaar uiteraard haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Lightning89 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 12:40:
[...]
-vast aan contract, er zijn vele opties, zelfs flexibele opties mogelijk, en verzekeringen voor een paar 10tjes, niet echt een issue en als je geen baan heb ben je niet kredietwaardig dus kan je relatief goedkoop er vanaf
Ik kan me niet voorstellen dat het echt zo makkelijk is een leasecontract vroegtijdig te beëindigen. Ik zit op het moment ook te kijken naar een nieuwe auto, maar aangezien mijn werklocatie nogal eens kan veranderen naar Verweggistan waar ik de auto niet mee zou nemen, lijkt me leasing niet echt een optie. Natuurlijk is het leuk dat je niet een klein fortuin in een stuk blik hoeft te dumpen, maar voor al dat gemak betaal je uiteindelijk gewoon imo.

We hadden het laatst al eens over xDrive hier. Ik heb niet zo een goed beeld van de Nederlandse(/Belgische) markt, maar hoe zit het naar jullie ervaring met de doorverkoopwaarde van een xDrive? Is het een meerwaarde tov een rwd (aanschafprijs is in NL ja al snel €7k) of ziet men het eerder als een nadeel (hoger verbruik en MRB).
Ik zou de auto uiteindelijk namelijk weer importeren naar Nederland.

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 29-03-2018 16:13 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:06
Ik zie het eerder als een nadeel, en ik vermoed de gemiddelde Nederlandse consument ook. Het hangt ook van de auto af: xDrive op een M550d is natuurlijk logisch (tractieproblemen) maar op een 520d of 320d heeft het (imho) absoluut geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-07 16:11
M sportonderstel kan niet in combinatie met xDrive. Verder zou je alle banden ook in 1 keer moeten vervangen, ook als er maar 2 versleten zijn. Zwaarder, hoger verbruik. Ik zie alleen maar nadelen.

[ Voor 7% gewijzigd door elmerblues op 29-03-2018 16:39 ]

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Het zou gaan om een F32 440i, reden om het te nemen is vooral de extra zekerheid op natte wegen. Maar echt gemist heb ik het ook weer niet die keren dat ik 440i's heb gehad zonder xDrive, je kan niet volgas optrekken of door de bocht als het flink regent, maar dat hoeft op zich ook niet altijd :p
Het adaptieve onderstel is wel gewoon leverbaar daarmee, of de xDrive ook hoger op z'n poten staat zijn de meningen op het net erg verdeelt.
€7000 zou ik er nooit voor betalen, maar voor de €1900 die het mij zou kosten begint het interessant te worden. Helemaal als ik hem daarna BPM vrij naar Nederland importeer :9

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 30-03-2018 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:52
Gisteren reedt ik achter een trailer aan met daarop de nieuwe BMW M5. Helaas is de achterkant echt te anoniem. :(
Komende zaterdag eens wat beter bekijken bij de dealer introductie.

[ Voor 23% gewijzigd door Rivanov op 29-03-2018 21:02 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexke1988
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:12

alexke1988

( ͡° ͜ʖ ͡°)

elmerblues schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 16:37:
M sportonderstel kan niet in combinatie met xDrive. Verder zou je alle banden ook in 1 keer moeten vervangen, ook als er maar 2 versleten zijn. Zwaarder, hoger verbruik. Ik zie alleen maar nadelen.
klopt ook niet helemaal bij mijn F31 ging het zo:

Als je xdrive nam met m-sport en met adaptieve ophanging had je wel de M adaptieve dempers.
Maar je rijhoogte of en veren waren hetzelfde als de normale versies met xdrive

[ Voor 4% gewijzigd door alexke1988 op 30-03-2018 01:18 ]

i7 5960X - Rampage V Extr. - 16GB Quad DDR4 2800 Corsair LPX - MSI 980GTX Ti - AX1200i - Obsidian 650D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Lightning89 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 12:40:
[...]

Maw, veel vooroordelen over PL. Voor meer info zie het PL topic

Ik zou ook prima in een 5-6 jaar oude 120i willen rijden, maar dat is zo goed als duurder vaak
Sowieso niet, want daarmee zou je suggereren dan leasemaatschappijen liefdadigheidsinstellingen zijn. De laatst keer dat ik checkte hebben ze ook gewoon personeel in dienst en draaien de meesten een gezonde winst.

Maar even iets anders, heeft iemand hier ervaring met taxatierapporten en verzekeringen?
Ik wil mijn Z3 Coupe laten taxeren zodat de verzekering niet met een dagwaarde van €2500 aan komt zetten als er iets gebeurt, maar accepteert iedere verzekering doorgaans een taxatierapport of moet ik dan iets speciaals gaan afsluiten?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:49
MadMarky schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 11:12:
[...]

Sowieso niet, want daarmee zou je suggereren dan leasemaatschappijen liefdadigheidsinstellingen zijn. De laatst keer dat ik checkte hebben ze ook gewoon personeel in dienst en draaien de meesten een gezonde winst.
Sorry, denkfout ;-). Lm kan auto’s goedkoper inkopen (meer volume) en kan ze goedkoper verzekeren, goedkopere onderhoudscontracten etc.

Dus per saldo kan het zeker goedkoper zijn, zelfs als Lm winst maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:00
fsfikke schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 16:11:
[...]

We hadden het laatst al eens over xDrive hier. Ik heb niet zo een goed beeld van de Nederlandse(/Belgische) markt, maar hoe zit het naar jullie ervaring met de doorverkoopwaarde van een xDrive? Is het een meerwaarde tov een rwd (aanschafprijs is in NL ja al snel €7k) of ziet men het eerder als een nadeel (hoger verbruik en MRB).
Xdrive op een X3/X5 zal wel wat meerwaarde hebben in de handel. Het is dan namelijk een "echte SUV", daar hoort AWD bij. Voor een 3- of 5-serie, laat maar zitten. Extra gewicht, als je pech hebt een klasse hoger in de wegenbelasting. Iets duurder in de verzekering. Meer brandstofverbruik. Hogere onderhoudsrekeningen. Rijgedrag met RWD is leuker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Laatst online: 22:57

JoepW

iRacer & Home Assistant

MadMarky schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 11:12:
........Maar even iets anders, heeft iemand hier ervaring met taxatierapporten en verzekeringen?
Ik wil mijn Z3 Coupe laten taxeren zodat de verzekering niet met een dagwaarde van €2500 aan komt zetten als er iets gebeurt, maar accepteert iedere verzekering doorgaans een taxatierapport of moet ik dan iets speciaals gaan afsluiten?
Je moet echt eerst een verzekeringsmaatschappij zoeken die jouw auto aanmerkt als een youngtimer en verzekeren tegen taxatiewaarde accepteert.
Via de KNAC heb ik klassiekers & youngtimers verzekerd gehad, maar onze Z3 was verzekerd bij CB. Goed bekend staat https://www.gio.eu maar ik weet niet of die youngtimers doen.

Hier wat uitleg: https://www.consumentenbo...en-youngtimer-verzekering

Maar dus eerst de verzekeringsmaatschappij zoeken, want niet elk taxatierapport wordt zo maar geaccepteerd.

Suc6!

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:46

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Iemand ervaring met kapotte distributie ketting (feitelijk de ketting die de oliepomp en distributie aandrijft) bij een F30 320iA ? (N20 motor, 2012 dus eerste generatie). Auto heeft nog weinig gelopen (~93000 km) en is altijd dealer onderhouden (op banden na).

Hij rammelt zeer licht en dealer gaf aan dat dit eraan gaat komt; of auto vlot verkopen of eea met nu en een x aantal maanden laten maken. Reparatie kost een dikke €2k :|.

Rij de auto prive en rij relatief weinig kilometers (10-15k/jaar), heb vrij spoedig de mogelijkheid zakelijk te gaan rijden (in eigen bv, kortom betalen moet ik eea alsnog zelf ;)) mijn idee was om nog een jaartje door te rijden en dan eea zakelijk te gaan rijden (als zaken een beetje goed gaan natuurlijk).

Begreep op het grote web dat dit sporadisch voor blijkt te komen, dealer wil nog proberen eea (deels) onder garantie te claimen (auto gekocht eind 2014 als premium selectie, had dus garantie tm eind 2016). Qua leeftijd maak ik geen kans, maar zo'n probleem bij nog geen 100.000km is natuurlijk bizar.

Heb via een andere garage al wel begrepen dat er wat dealers zijn die scherper zijn qua prijs, opgave heb ik echter nog niet.
t_captain schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 13:09:
[...]

Xdrive op een X3/X5 zal wel wat meerwaarde hebben in de handel. Het is dan namelijk een "echte SUV", daar hoort AWD bij. Voor een 3- of 5-serie, laat maar zitten. Extra gewicht, als je pech hebt een klasse hoger in de wegenbelasting. Iets duurder in de verzekering. Meer brandstofverbruik. Hogere onderhoudsrekeningen. Rijgedrag met RWD is leuker.
Toch kan ik me met een 440i (340i, M550i) het voordeel van 4WD wel inzien. Je kunt op natte wegen het vermogen probleemloos kwijt, op een natte weg staat mijn (gechipte) F30 320i moeite zat het vermogen op straat te zetten......

Hoeveel nadeel je ervan ondervind in een 3,4 of 5 serie heb ik geen ervaring mee. De (70?) kg extra zit in de vooras wat het stuurgedrag geen goed zal doen.

Rij zelf offroad (kortom met motor en aanhangwagen richting de achterhoek waar vele ritten zijn, parkeren in zompig gras), stond afgelopen jaar met mijn broer (A4) al muur vast (1e keer in 4 jaar!), de meeste 1 en 3 series zie je met iedere rit (ook als het geen blubberzooi is) al met moeite wegkomen.

Voor dat doeleind zou me 4WD wel ideaal lijken. Kerel met een V70 Crosscountry trok iedereen er probleemloos uit _/-\o_ Kan wel een cheap busje voor dat doel kopen, gebruik je paar keer per jaar en waar zet je hem neer.... Kortom ik zou het zelf wel overwegen!.

[ Voor 31% gewijzigd door Tortelli op 30-03-2018 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Audi is toch juist van de permanente verwielaandrijving?

Wat mij betreft moet BMW altijd een beetje de kwajongensauto zijn. Een eventuele AWD moet imho dan ook altijd >60% aandrijf kracht naar achter sturen en bij voldoende grip de voorwielen loskoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Laatst online: 18:46

Tortelli

mixing gas and haulin ass

t_captain schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 19:43:
Audi is toch juist van de permanente verwielaandrijving?

Wat mij betreft moet BMW altijd een beetje de kwajongensauto zijn. Een eventuele AWD moet imho dan ook altijd >60% aandrijf kracht naar achter sturen en bij voldoende grip de voorwielen loskoppelen.
Broer heeft een 1.8 TFSI met alleen voorwielaandrijving ;). Volgens mij is het Quattro systeem inderdaad permanent net zoals Subaru, en geen systeem wat bijschakelt als het al te laat is :D.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:56
Hij is besteld...

Members only: Configuratie
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:14

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Phusebox schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 19:54:
Hij is besteld...

***members only***
Duurt even ;) Maar dan heb je ook wat. Gefeliciteerd.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TaZTeD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-09 00:42
Ik vond het een heel avontuur om jouw avontuur te volgen :P
Maar zeker een mooie bak, gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nu wachten tot? Juli/augustus vrees ik.

[ Voor 22% gewijzigd door Phusebox op 30-03-2018 20:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Phusebox schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 19:54:
Hij is besteld...

***members only***
Tegelijk met pasen en pinksteren? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
Phusebox schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 20:06:
Nu wachten tot? Juli/augustus vrees ik.
Wel leuke tijd om een nieuwe auto te krijgen. Daarna ermee op vakantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
talkatoo schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 23:07:
[...]

Wel leuke tijd om een nieuwe auto te krijgen. Daarna ermee op vakantie?
Helaas. Geen vakantie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
Vanochtend bij BMW De Maassche Echt (dé M-dealer van Nederland) de nieuwe BMW M5 bekeken. Hun hebben ook de First Edition staan (400 op de wereld). Wát een ding.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ez3c6B9.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1txBcbp.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lV8jNgD.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/c1QUtuD.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wfJSWgs.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vi5L8KB.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xgG8Vqd.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mkt1VC4.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pYvrMzt.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8Jx6NxO.jpg

Achter de M5 First Edition zie je ook nog de M4 CS staan. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 31-03-2018 14:33 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mooi ding inderdaad. De normale M5 kost al 160k toch?

In Echt ja? Daar woon ik 10 minuten vandaan. Maar heb mijn BMW toch ergens anders besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 14:44:
Maar heb mijn BMW toch ergens anders besteld.
Wat?

Waar blijft die update in jouw eigen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Phusebox schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 14:44:
Mooi ding inderdaad. De normale M5 kost al 160k toch?

In Echt ja? Daar woon ik 10 minuten vandaan. Maar heb mijn BMW toch ergens anders besteld.
Kwam daar voorheen altijd voor m'n werk. Bij m'n vorige werkgever deden wij de automatisering bij een 9-tal BMW dealers, waaronder ook De Maassche in Echt. Ken de directeur persoonlijk ook.
Vandaar dat ik er vanochtend even naar toe ben gereden. Hun zijn namelijk ook dé M-dealer van Nederland waardoor ze altijd alle pareltjes en exclusieve modellen krijgen / hebben staan. :)

De M5 First Edition kost € 204.000,-
De normale die er naast stond, kost € 196.000,-

Waar heb je 'm dan besteld? Keram?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Rivanov schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 14:51:
[...]

Kwam daar voorheen altijd voor m'n werk. Bij m'n vorige werkgever deden wij de automatisering bij een 9-tal BMW dealers, waaronder ook De Maassche in Echt. Ken de directeur persoonlijk ook.
Vandaar dat ik er vanochtend even naar toe ben gereden. Hun zijn namelijk ook dé M-dealer van Nederland waardoor ze altijd alle pareltjes en exclusieve modellen krijgen / hebben staan. :)

Wat een geld.... Een ander koopt daar een huis voor... 7(8)7

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rivanov schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 14:51:
[...]

Jep Keram. Fijne verkoper. Meest vriendelijke ontvangst van alle zes dealers van andere merken waar ik ben geweest.
Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 14:45:
[...]

Wat?

Waar blijft die update in jouw eigen topic.
Moet ik nog doen. Wacht even de levertijd indicatie af die ik volgende week krijg.

[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 31-03-2018 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Phusebox schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 14:59:
[...]

Jep Keram. Fijne verkoper. Meest vriendelijke ontvangst van alle zes dealers van andere merken waar ik ben geweest.

[...]

Moet ik nog doen. Wacht even de levertijd ongeveer indicatie af die ik volgende week krijg.
Zonde dat je niet in Echt bent geweest dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rivanov schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 15:07:
[...]

Zonde dat je niet in Echt bent geweest dan..
Ja die hadden me per email een belachelijk hoge prijs gegeven dus die viel al meteen af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Rivanov schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 14:32:
Vanochtend bij BMW De Maassche Echt (dé M-dealer van Nederland) de nieuwe BMW M5 bekeken. Ze hebben ook de First Edition staan (400 op de wereld). Wát een ding.

[...]
Aanvullend daarop, en voor de liefhebbers, op Autoblog: BMW M5 First Edition: rijtest en video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaZTeD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-09 00:42
Weemism schreef op maandag 2 april 2018 @ 18:56:
[...]

Aanvullend daarop, en voor de liefhebbers, op Autoblog: BMW M5 First Edition: rijtest en video.
Heerlijke en goede video's altijd :) :)
Veel humor terwijl ze toch informatief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9FtFYk5yezbEIyMt7XV0GdSe/full.jpg
In het kader van; ze worden steeds brutaler.. Vanmiddag een paar gastjes die foto's van de X1 van een maatje kwamen te nemen. Jammer dat comfort access is uitgeschakeld en er een Navilock is ingebouwd ;)

Hij was net te laat om de hond buiten te laten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:07
Kenteken niet op de foto? Just in case ze vannacht op bezoek komen ;)

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Kreeg 2 weken geleden een belletje of ik dat ding wilde proefrijden. Was toen niet in Nederland dus dat ging helaas niet. Als de dealer er eentje heeft ingereden mag ik hem een dagje meenemen om te proberen. Afgelopen zaterdag heb ik er wel even in de showroom ingezeten. Kon hem even starten en wat gas geven. Was niet direct onder de indruk van het geluid maar daar zijn nu al aftermarket mogelijkheden voor aldus de verkoper. Al denk ik niet dat de auto het nodig heeft. Neem aan dat er ook akoestisch glas in zit dus dan ben je toch alleen voor de rest herrie aan het maken.

Vind het wel een mooie strakke auto die niet het aggresieve zoals een m4 dat wel heeft. Alleen die introductiekleur is imho ronduit lelijk. Er is een nieuwe individual kleur met aluminium deeltjes erin die een wat blauw groene gloed heeft in het licht. Die is echt prachtig, alleen wel een optie van 10k en 8 tot 10 weken extra levertijd :/.

Verder viel het interieur in positieve zin op. Vind bmw interieurs altijd de minste van de bekende 3 maar hier is wel iets moois van gemaakt. Het geluidsniveau (en misschien meer) kan via hand gestures geregeld worden. Dat werkte verbazingwekkend goed al zie ik niet wat het voordeel is tov een scrollwieltje of wat knoppen op het stuur, maar het is wel gaaf. Al met al ben ik wel benieuwd hoe het ding rijdt maar kreeg er niet direct een hebben gevoel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
VidaR-9 schreef op maandag 2 april 2018 @ 20:33:
Kenteken niet op de foto? Just in case ze vannacht op bezoek komen ;)
Kenteken heeft hij aan de politie doorgegeven. Ze hadden hem in de database staan.. Weet niet of dat een goed teken is :/

[ Voor 11% gewijzigd door Pepppie op 02-04-2018 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
xos schreef op maandag 2 april 2018 @ 20:34:
Kreeg 2 weken geleden een belletje of ik dat ding wilde proefrijden. Was toen niet in Nederland dus dat ging helaas niet. Als de dealer er eentje heeft ingereden mag ik hem een dagje meenemen om te proberen. Afgelopen zaterdag heb ik er wel even in de showroom ingezeten. Kon hem even starten en wat gas geven. Was niet direct onder de indruk van het geluid maar daar zijn nu al aftermarket mogelijkheden voor aldus de verkoper. Al denk ik niet dat de auto het nodig heeft. Neem aan dat er ook akoestisch glas in zit dus dan ben je toch alleen voor de rest herrie aan het maken.

Vind het wel een mooie strakke auto die niet het aggresieve zoals een m4 dat wel heeft. Alleen die introductiekleur is imho ronduit lelijk. Er is een nieuwe individual kleur met aluminium deeltjes erin die een wat blauw groene gloed heeft in het licht. Die is echt prachtig, alleen wel een optie van 10k en 8 tot 10 weken extra levertijd :/.

Verder viel het interieur in positieve zin op. Vind bmw interieurs altijd de minste van de bekende 3 maar hier is wel iets moois van gemaakt. Het geluidsniveau (en misschien meer) kan via hand gestures geregeld worden. Dat werkte verbazingwekkend goed al zie ik niet wat het voordeel is tov een scrollwieltje of wat knoppen op het stuur, maar het is wel gaaf. Al met al ben ik wel benieuwd hoe het ding rijdt maar kreeg er niet direct een hebben gevoel bij.
Hand gestures... meest nutteloze feature ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Laatst online: 17-09 11:34
Gebruik het dagelijks ... betrap mijzelf er al vaak op in andere auto's met twee vingers (peace!) het volgende nummer te willen selecteren ;)

Optie die voor mij nu echt nutteloos is ... auto hill. Als je adaptive cruisecontrol hebt.
Zo zie je maar weer, zelfs voor die gekke "geef ze de vinger" optie is er een gebruiker :+

Over de nieuwe M5 gesproken, heb de nieuwe M550i Xdrive een tijdje mee gehad, dat gaat al zo achterlijk hard (en snaarstrak door bochten)... ik had nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar: ik zou niet eens een M5 meer kopen. Zoveel meer fun ga je voor het prijsverschil niet hebben.

Of ben ik nu de enige die dat denkt?

[ Voor 67% gewijzigd door Roberto op 02-04-2018 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:55
Roberto schreef op maandag 2 april 2018 @ 20:55:
Over de nieuwe M5 gesproken, heb de nieuwe M550i Xdrive een tijdje mee gehad, dat gaat al zo achterlijk hard (en snaarstrak door bochten)... ik had nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar: ik zou niet eens een M5 meer kopen. Zoveel meer fun ga je voor het prijsverschil niet hebben.

Of ben ik nu de enige die dat denkt?
Ik denk zelfs dat je met een M140i veel meer fun hebt dan met zo'n zware logge familie bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
Laatst gelezen over dat de M sport sturen zo verschrikkelijk veel gestolen worden, wel of niet met die rely attack methode icm Comfort Access.

3 x raden, ik heb net een nieuwe BMW besteld met M sport stuur en Comfort Access ;(

Ik zit er over te denken om een stuurslot te gebruiken. Met zo'n stuurslot wordt het jatten van zo'n M sport stuur (en/of de airbag) tamelijk lastig. Daar heb je 3 smaakjes in:

De halve manen:
Afbeeldingslocatie: https://www.autotrucktoys.com/accessories/images/BLS045-The-Wrap-Deluxe-Portable-Vehicle-Security-System.jpg

De ufo:
Afbeeldingslocatie: https://cdn4.mijnautoonderdelen.nl/styling/DE%2030629.jpg

De stok:
Afbeeldingslocatie: https://www.kameionline.nl/files/7823/products/9805246/stoplock-stuurslot-kamei.jpg

Bijkomend voordeel is dat de auto ook minder jatgevoelig is. Iemand ervaringen met bovengenoemde 3 varianten? Welke wel/niet en passen ze om het -relatief dikke- sportstuur (met name die laatste)?

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:37
Tot zover het 'comfort access'. Wat een ellende, dat zou voor mij reden zijn om eender welke auto te laten staan. Voelt misschien als toegeven aan het boeventuig maar ja :(

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
nl.mark schreef op maandag 2 april 2018 @ 20:26:
[afbeelding]
In het kader van; ze worden steeds brutaler.. Vanmiddag een paar gastjes die foto's van de X1 van een maatje kwamen te nemen. Jammer dat comfort access is uitgeschakeld en er een Navilock is ingebouwd ;)

Hij was net te laat om de hond buiten te laten :+
Vannacht gejat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

elmerblues schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 08:05:
Laatst gelezen over dat de M sport sturen zo verschrikkelijk veel gestolen worden, wel of niet met die rely attack methode icm Comfort Access.

3 x raden, ik heb net een nieuwe BMW besteld met M sport stuur en Comfort Access ;(

Ik zit er over te denken om een stuurslot te gebruiken. Met zo'n stuurslot wordt het jatten van zo'n M sport stuur (en/of de airbag) tamelijk lastig. Daar heb je 3 smaakjes in:

De halve manen:
[afbeelding]

De ufo:
[afbeelding]

De stok:
[afbeelding]

Bijkomend voordeel is dat de auto ook minder jatgevoelig is. Iemand ervaringen met bovengenoemde 3 varianten? Welke wel/niet en passen ze om het -relatief dikke- sportstuur (met name die laatste)?
'Vaak bu-j te bang!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Que? Vertaling?

Moet ik me echt druk maken om diefstal van het M Sport stuur? Kan het nog wijzigen naar een normaal sport stuur...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Phusebox schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 08:36:
[...]

Que? Vertaling?

Moet ik me echt druk maken om diefstal van het M Sport stuur? Kan het nog wijzigen naar een normaal sport stuur...
Nee natuurlijk niet. Niet zo druk maken erover. Je bent toch goed verzekerd?

En al helemaal niet zo sleutelslot ding disc blabal erover. Wat heeft je comfort access dan nog voor zin.

[ Voor 14% gewijzigd door Tylen op 03-04-2018 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Tylen schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 08:37:
[...]

Nee natuurlijk niet. Niet zo druk maken erover. Je bent toch goed verzekerd?
Tja is wel een hoop ellende natuurlijk. Comfort access heb ik niet genomen, geen behoefte aan en had al gelezen over de gevaren ervan.

Jullie weten vast of je de gekleurde inlay van je sleutel kunt wijzigen of niet? Vindt het standaard rode accent niet zo mooi, maar goed is een klein detail. Als het kan fijn, anders maar een hoesje eromheen.

[ Voor 40% gewijzigd door Phusebox op 03-04-2018 08:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ten aanzien van Comfort Access en het jatten van M-sturen: Het begint te lijken op het politieke klimaat van Nederland hier. Allemaal bangmakerij en opgeblazen negatieve verhalen.
Natuurlijk is Comfort Access hackbaar en is een M-stuur interessanter voor dieven dan een gewoon stuur.
Maar om daar nou mooie opties voor te laten schieten.... Nee.
Als we bangmakerij de overhand laten krijgen dan leven we binnenkort in een dictatuur en komen we niet meer buiten omdat we bang zijn om door ruimtepuin geraakt te worden.
* Joep heeft daarom op beide auto's alle verkrijgbare M-zooi EN comfort access :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
Het is ook niet de bedoeling om die lock meuk er altijd maar om te hangen, dan heb je idd ook niet veel aan Comfort Access. Gaat mij meer om als ik eens een dagje Utrecht o.i.d. ga doen...wil ook graag rustig op een terrasje kunnen zitten...gaat hier wel om een nieuwe auto die jarenlang bij elkaar gespaard is, geen leasebak waar geen hond naar omkijkt of 10de-hands E36 (waarmee ik de E36 bezitter geenzins wil schofferen).

[ Voor 5% gewijzigd door elmerblues op 03-04-2018 08:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

elmerblues schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 08:54:
Het is ook niet de bedoeling om die lock meuk er altijd maar om te hangen, dan heb je idd ook niet veel aan Comfort Access. Gaat mij meer om als ik eens een dagje Utrecht o.i.d. ga doen...wil ook graag rustig op een terrasje kunnen zitten...gaat hier wel om een nieuwe auto die jarenlang bij elkaar gespaard is, geen leasebak waar geen hond naar omkijkt of 10de-hands E36 (waarmee ik de E36 bezitter geenzins wil schofferen).
Hoezo het vooroordeel dat geen hond naar leasebakken omkijkt? Ik was er altijd zo zo zuinig op als mijn eigen auto.

* Tylen heeft nu overigens ook gewoon een eigen auto, maar ik ben niet zo benauwd dat het stuurtje gejat word. Hij is er voor verzekerd.

Je moet je niet zo druk maken is ook beter voor je gezondheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ik heb 2 collega’s in Rotterdam en Utrecht. Bij collega Utrecht is zijn auto in 2 jaar tijd drie keer opengebroken om stuur te stelen. Bij collega in Rotterdam 2x in 2 jaar tijd. Het zijn dus geen horrorverhalen helaas. In de randstad is dit de realiteit :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elmerblues
Tylen schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 08:57:
[...]

Je moet je niet zo druk maken is ook beter voor je gezondheid ;)
Dat is precies de bedoeling. Met zo'n lock op mijn stuur maak ik mij ook niet zo druk :*)

Ik voorkom overigens liever dan ik genees.

[ Voor 7% gewijzigd door elmerblues op 03-04-2018 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
De vraag naar stuurtjes zal hopelijk afnemen nu je sinds vorige week weer het M Sport stuur kunt bestellen bij niet M Sport uitvoeringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:18
Requiem19 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 08:59:
Ik heb 2 collega’s in Rotterdam en Utrecht. Bij collega Utrecht is zijn auto in 2 jaar tijd drie keer opengebroken om stuur te stelen. Bij collega in Rotterdam 2x in 2 jaar tijd. Het zijn dus geen horrorverhalen helaas. In de randstad is dit de realiteit :(
Blij dat ik in een gebied van het land woon waar me met het paasvuur het houtskool voor de Zwarte Pieten maken ;).

Kan me voorstellen dat als je dit een paar keer in je omgeving ziet je er wel iets anders tegenaan gaat kijken. Aan de andere kant; zo'n megastuurslot lijkt me iets dat je een paar keer gebruikt, waarna je het toch steeds vaker niet doet. Veel te veel gedoe zo'n ding. Dan maar geen M-stuur en/of Comfort Access.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
alexbl69 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 11:21:
[...]

Blij dat ik in een gebied van het land woon waar me met het paasvuur het houtskool voor de Zwarte Pieten maken ;).

Kan me voorstellen dat als je dit een paar keer in je omgeving ziet je er wel iets anders tegenaan gaat kijken. Aan de andere kant; zo'n megastuurslot lijkt me iets dat je een paar keer gebruikt, waarna je het toch steeds vaker niet doet. Veel te veel gedoe zo'n ding. Dan maar geen M-stuur en/of Comfort Access.
Ik zou oprecht overwegen om geen M-stuur te nemen.

Ik woon in Amsterdam en kan de auto alleen echt op de straat parkeren, en dan is het een leuke 'gevarieerde buurt'. Het is zo zonde als je zorgen gaat maken over een 'bezit' dat je hebt. Een auto moet je leven leuker maken en niet een stress factor worden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Requiem19 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 11:23:
[...]

Ik zou oprecht overwegen om geen M-stuur te nemen.

Ik woon in Amsterdam en kan de auto alleen echt op de straat parkeren, en dan is het een leuke 'gevarieerde buurt'. Het is zo zonde als je zorgen gaat maken over een 'bezit' dat je hebt. Een auto moet je leven leuker maken en niet een stress factor worden ;).
Ach ja als het dan gestolen wordt kun je het altijd nog laten vervangen door een gewoon stuur en testen of ze dan minder snel inbreken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

alexbl69 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 11:21:
[...]

_O-
Idem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hmm heb de statistieken eens bekeken en blijkbaar woon ik in een van de slechtere regio's als het aankomt op aantallen autodiefstallen, gemiddeld 3,5 op de 1000 auto's per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:24
Hi, ben wel benieuwd welke je uiteindelijk hebt gekozen? Zit nu ook erg in dubio over de 4GC in mineralgrau. Heb vooralsnog zilveren lijsten staan, maar zag laatst weer de zwarte rondrijden en pfff keuzes zeg. Zwart oogt sportiever, maar zilver weer sjieker. Heb ze helaas nog nooit naast elkaar zien staan waardoor ik vergelijken o zo lastig vind.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
B-Bandit schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 11:48:
[...]
Zit nu ook erg in dubio over de 4GC in mineralgrau. Heb vooralsnog zilveren lijsten staan, maar zag laatst weer de zwarte rondrijden en pfff keuzes zeg. Zwart oogt sportiever, maar zilver weer sjieker. Heb ze helaas nog nooit naast elkaar zien staan waardoor ik vergelijken o zo lastig vind.
Bij Mineral Grey kan allebei, ik denk niet 1 van de 2 mooier zal staan. Misschien dat zwart wat minder opvalt. Op mobile.de staan veel afbeeldingen van 4-series in Mineral Grey, zowel met als zonder alu trim. Maakt het misschien wat makkelijker. Mij heeft mobile.de ook geholpen bij het maken van definitieve kleurkeuzes. Overigens zijn er 3 varianten:

- basistrim mat zwart rond de ramen, air breather mat zwart of in kleur auto
- alu trim rond de ramen, air breather grijs(!) of in kleur auto
- glanzend zwart rond de ramen, air breather glanzend zwart of in kleur auto (shadowline, standaard bij M pakket maar je kunt wel alu alsnog kiezen)

Ik heb zelf shadowline gekozen icm met M performance grille zwart (zwarte nieren).

[ Voor 6% gewijzigd door elmerblues op 03-04-2018 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Laatst online: 10:30

GforceNL

Out of memory....

Ze hebben bij mij in Rotterdam (inmiddels verhuisd) een keer geprobeerd de velgen te stelen. Bleek ook geen velgen slot te hebben, dus ook een beetje mijn eigen schuld. De BMW's die in mijn huidige woonplaats zijn open gebroken, hadden allen geen alarm.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Laatst online: 19-09 20:12

ScSi

Belg.

[...]

Hi, ben wel benieuwd welke je uiteindelijk hebt gekozen? Zit nu ook erg in dubio over de 4GC in mineralgrau. Heb vooralsnog zilveren lijsten staan, maar zag laatst weer de zwarte rondrijden en pfff keuzes zeg. Zwart oogt sportiever, maar zilver weer sjieker. Heb ze helaas nog nooit naast elkaar zien staan waardoor ik vergelijken o zo lastig vind.
Ik heb met zilveren trim gekozen, nadat ik op een dag deze met zwarte trim zag. Er 'ontbrak' naar mijn gevoel iets bij de zwarte lijsten, daarom maar voor zilver gekozen.

Nog geen moment spijt van gehad; Succes met jouw keuze! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Phusebox schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 11:42:
Hmm heb de statistieken eens bekeken en blijkbaar woon ik in een van de slechtere regio's als het aankomt op aantallen autodiefstallen, gemiddeld 3,5 op de 1000 auto's per jaar.
waar haal je die stats vandaan?

Edit: Nevermind ging om autodiefstallen ipv stuurtjes :P

[ Voor 8% gewijzigd door Tylen op 03-04-2018 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
elmerblues schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 12:02:
[...]

Bij Mineral Grey kan allebei, ik denk niet 1 van de 2 mooier zal staan. Misschien dat zwart wat minder opvalt. Op mobile.de staan veel afbeeldingen van 4-series in Mineral Grey, zowel met als zonder alu trim. Maakt het misschien wat makkelijker. Mij heeft mobile.de ook geholpen bij het maken van definitieve kleurkeuzes. Overigens zijn er 3 varianten:

- basistrim mat zwart rond de ramen, air breather mat zwart of in kleur auto
- alu trim rond de ramen, air breather grijs(!) of in kleur auto
- glanzend zwart rond de ramen, air breather glanzend zwart of in kleur auto (shadowline, standaard bij M pakket maar je kunt wel alu alsnog kiezen)

Ik heb zelf shadowline gekozen icm met M performance grille zwart (zwarte nieren).
Ah, wist niet eens dat je nog meerdere opties had bij het zwart. Ja de grijze air breather icm de alu trim is mij bekend. Bij mineral gray staat dat wel prima vind ik persoonlijk. Zal inderdaad even op mobile.de kijken, goede tip!
ScSi schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 12:09:
[...]

Ik heb met zilveren trim gekozen, nadat ik op een dag deze met zwarte trim zag. Er 'ontbrak' naar mijn gevoel iets bij de zwarte lijsten, daarom maar voor zilver gekozen.

Nog geen moment spijt van gehad; Succes met jouw keuze! :>
Dank voor je overweging. Dat zelfde gevoel heb ik soms ook bij de zwarte. Hoewel ik de zwarte er wel stoer uit vind zien, zeker met het M-sport pakket. Als ik hem dan bij de dealer zie met de andere auto's met een zilveren afwerking, mist er gevoelsmatig toch iets.

Nou denk dat ik er bijna uit ben, dank heren!

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb op de 1 serie voor compleet zwart gekozen. Vond die met chroom trim wat oubollig. Op een 3 of hoger vind ik dat weer minder het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elmerblues
Alu trim of zwart hangt ook nog wel eens van de kleur van de auto af. Op een witte of zilveren valt de alu strip een beetje weg en is zwarte strip mooi qua contrast, op een zwarte, donkerbruine of donkerblauwe is een alu strip weer wat mooier. Maar dat is mijn mening. Gevoelsmatig zou ik denk ik bij Mineral voor alu kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elmerblues
Phusebox schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 08:36:
[...]
Wat je ook kan doen, als je tenminste geen M sport edition hebt, is kiezen voor:

2XM BMW Individual met leder bekleed stuurwiel ‘Merino’

Kost maar 106 euro en dan heb je een stuur met dezelfde grip (dikte en kwaliteit leder) maar de normale uitstraling. En er zit ook nog een 'Individual' plaatje op :9~

Kijk hier maar eens.

Ik vind het een uitstekend alternatief voor een M sport stuur, en voor die prijs een no-brainer.

[ Voor 12% gewijzigd door elmerblues op 03-04-2018 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 18:59

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Blij dat mijn BMW met M stuur en comfort access in de garage staat s'nachts en anders jammer dan, ben verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Wat klote van al dat diefstal gebeuren zeg. Woon zelf ook in Rotterdam en in onze wijk is het bijna om de week wel raak met een Audi of BMW waarbij het navigatiesysteem getild wordt. Zal mij benieuwen straks met M-stuurtje en prof navi. Pfff, dubbel zo aantrekkelijk. Nu wordt dat nog gewoon gedekt door de verzekering maar baal er met name van dat ik onze zonnebrillen niet meer met een gerust hart in de auto kan laten dan. Die van mij en mijn vrouw toch 2 Raybannetjes van 250 bij elkaar als je het moet vervangen, bah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Laatst online: 19-09 20:12

ScSi

Belg.

elmerblues schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 13:00:
[...]

Wat je ook kan doen, als je tenminste geen M sport edition hebt, is kiezen voor:

Kost maar 106 euro en dan heb je een stuur met dezelfde grip (dikte en kwaliteit leder) maar de normale uitstraling. En er zit ook nog een 'Individual' plaatje op :9~

Kijk hier maar eens.

Ik vind het een uitstekend alternatief.
Heb dat stuur ook genomen in mijn 3GT. Zalig gevoel, lekker zachte mousse ook. Gegeven het feit dat je dat stuur constant vast hebt, vind ik het een prima investering..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 21:29

_Arthur

blub

Als ik in de randstad zou wonen + je hem 'ergens' op straat moet parkeren zou ik zeker zo'n lelijk disklok ding overwegen.

Nu staat de mijne ook op straat, maar wel voor mijn deur + camera er op (en woon niet in de randstad, maar wel een stad).

Heb wel een M-stuur maar geen comfortaccess :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:05
B-Bandit schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 13:04:
Wat klote van al dat diefstal gebeuren zeg. Woon zelf ook in Rotterdam en in onze wijk is het bijna om de week wel raak met een Audi of BMW waarbij het navigatiesysteem getild wordt. Zal mij benieuwen straks met M-stuurtje en prof navi. Pfff, dubbel zo aantrekkelijk. Nu wordt dat nog gewoon gedekt door de verzekering maar baal er met name van dat ik onze zonnebrillen niet meer met een gerust hart in de auto kan laten dan. Die van mij en mijn vrouw toch 2 Raybannetjes van 250 bij elkaar als je het moet vervangen, bah!
Ik zou je verzekeringsvoorwaarden maar checken. Navigaties ga je al bijna helemaal zelf betalen, zeker bij oudere auto's. Zou mij niks verbazen als straks hier ook het stuur bij komt 8)7

Zie mijn vorige post Morpheusk in "Het grote BMW-topic #13"

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
elmerblues schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 13:00:
[...]

Kijk hier maar eens.

Ik vind het een uitstekend alternatief voor een M sport stuur, en voor die prijs een no-brainer.
Die optie heb ik niet langs zien komen. Ach ja we gaan het zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:03

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Coenen schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 13:03:
Blij dat mijn BMW met M stuur en comfort access in de garage staat s'nachts en anders jammer dan, ben verzekerd.
Mijn manager zijn 320d is al 2x leeg gestolen. Die ging de afgelopen keer dus bijna total loss hierdoor. Toch iets om mee rekening te houden.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:18
Phusebox schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 13:47:
[...]

Die optie heb ik niet langs zien komen. Ach ja we gaan het zien...
De BMW configurator is vrij incompleet helaas. Dit stuur, maar ook zaken als massagestoelen en de garagedeuropener zul je niet op de Nederlandse site aantreffen. In de prijslijst (en in bijvoorbeeld de Duitse configurator) staan ze echter wel degelijk.

Begrijp werkelijk niet waarom BMW die opties er niet bij zet. Steeds meer mensen stellen hun auto primair middels de online-configurator samen om vervolgens met een afdruk hiervan naar de dealer te lopen. En die komt echt niet zelf met de 'missende opties' op de proppen. Hele vreemde gang van zaken.

Dat stuur is trouwens wel completer geworden. Kan me herinneren dat het vorig jaar niet leverbaar was i.c.m. de autonoom rijden functies *) w.o. de adaptieve CC. Nu is het alleen niet leverbaar i.c.m. stuurwielverwarming en de steptronic transmissie. Tenminste, volgens de prijslijst. Want op die foto zie ik wel degelijk schakelpaddels.

*) dat 'autonome rijden' is trouwens op dit moment een grote farce.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
Mannen, ik ben de eerste om toe te geven dat die configurator van BMW Nederland niet klopt (bijv. elfenbeinweiss interieur kan je ook niet selecteren terwijl het wel leverbaar is) maar dat Merino stuur staat er bij de 4-serie (GC) wel degelijk tussen.

Bij 07 extra uitrusting -> stuurwielen -> BMW Individual leder stuurwiel Merino 106 eurootjes

Voor de verdere missende opties verwijs ik naar het downloaden van de prijslijst op https://www.bmw.nl/nl/specials/prijslijst-brochure.html, daar staan voor zover mij bekend wel alle opties in. Overigens niet alle accessoires, ik heb bijv. een kofferbakmat besteld en die staat er dus niet in :(

[ Voor 32% gewijzigd door elmerblues op 03-04-2018 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

alexbl69 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 14:13:
......*) dat 'autonome rijden' is trouwens op dit moment een grote farce.
Dries van den Elzen schreef onlangs dat het hem een goed plan leek als alle autofabrikanten zich zouden concentreren op veiligheidsvoorzieningen / rijhulpen die ons attenderen op gevaren en dat door daar op te concentreren het autonoom rijden misschien ooit wel vanzelf komt ipv het hypen van nu en niet waar maken :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-09 21:17
EvaluationCopy schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 08:14:
Tot zover het 'comfort access'. Wat een ellende, dat zou voor mij reden zijn om eender welke auto te laten staan. Voelt misschien als toegeven aan het boeventuig maar ja :(
Bwah, gewoon de juiste Jaguar kopen. Dan heb je daar geen last van. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 21:29

_Arthur

blub

EvaluationCopy schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 08:14:
Geen idee of dit 'uit' te programmeren valt; misschien kunnen heren met bmw-config-tools hier iets over zeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

_Arthur schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 18:48:
[...]

Geen idee of dit 'uit' te programmeren valt; misschien kunnen heren met bmw-config-tools hier iets over zeggen?
Kan je perfect uitzetten met de tools die je kan vinden op het web. Bijvoorbeeld Carly

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Ben toch wel blij met de Business navigatie, die zal wel niet zo gewild zijn. En mocht deze ooit gestolen worden dan vervang ik de navigatie door een Business CD, die zijn erg betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Autonoom rijden: het tekt pas als ik achterin zit met een glas alcohol in mijn hand en niemand voorin. Tot dat moment is het “computer aided” rijden, niet autonoom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
_Arthur schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 13:16:
Als ik in de randstad zou wonen + je hem 'ergens' op straat moet parkeren zou ik zeker zo'n lelijk disklok ding overwegen.

Nu staat de mijne ook op straat, maar wel voor mijn deur + camera er op (en woon niet in de randstad, maar wel een stad).

Heb wel een M-stuur maar geen comfortaccess :)
Ik zet mijn auto ook savonds weg met stuurslot erop - in de randstad, maar wel op de oprit. Kunnen ze iig niks met mijn stuur en maakt ook mijn navi prof minder aantrekkelijk. Ik draai mn stuur altijd net iets zodat het slot voor de computer zit. Was er eigenlijk zo aan gewend en leg hem altijd weg achter de passagierstoel.

Hopelijk pakken ze dan lekker die 3 om de hoek met dezelfde opties.

En heb het geluk dat er zeer regelmatig een politiebus vd buurman in de straat staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

AndRo555 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 18:44:
[...]

Bwah, gewoon de juiste Jaguar kopen. Dan heb je daar geen last van. ;)
Idd, nooit last gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
VidaR-9 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 22:04:
[...]

Ik zet mijn auto ook savonds weg met stuurslot erop - in de randstad, maar wel op de oprit. Kunnen ze iig niks met mijn stuur en maakt ook mijn navi prof minder aantrekkelijk. Ik draai mn stuur altijd net iets zodat het slot voor de computer zit. Was er eigenlijk zo aan gewend en leg hem altijd weg achter de passagierstoel.

En heb het geluk dat er zeer regelmatig een politiebus vd buurman in de straat staat.
Heb je een M stuur en welke stuurslot gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
elmerblues schreef op woensdag 4 april 2018 @ 07:37:
[...]

Heb je een M stuur en welke stuurslot gebruik je?
Ja, heb een M stuur. Ik gebruik de Stoplock Pro. Dat is niet zo’n bizar lomp ding. Zit paar dagen in het buitenland, anders had ik even foto gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
Ik google wel even, dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:02

robhof

Lembongan view

[...]

Hier nog een voorbeeld van zwarte lijsten. Ik twijfelde ook, maar ben erg blij dat dit het is geworden.

Zwarte lijsten

Wij hebben ook stuurwiel Merino, omdat M Sport ineens niet meer leverbaar was op de Sportline. Prima en minder opvallend alternatief voor het M-Sportstuur. Wel ietsje minder mooi imho. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
VidaR-9 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 22:04:
[...]

Hopelijk niet. Diefstal van autoonderdelen is meestal het werk van (reizende) bendes. Die strippen in enkele nachten alle BMWs in een wijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
robhof schreef op woensdag 4 april 2018 @ 08:59:
[...]

Hier nog een voorbeeld van zwarte lijsten. Ik twijfelde ook, maar ben erg blij dat dit het is geworden.

[afbeelding]

Wij hebben ook stuurwiel Merino, omdat M Sport ineens niet meer leverbaar was op de Sportline. Prima en minder opvallend alternatief voor het M-Sportstuur. Wel ietsje minder mooi imho. ;)
Nice. Mooie velgen ook, die wilde ik ook maar niet leverbaar op mijn configuratie. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
Ik vernam gisteren dat de productie van de 20i en 30i motoren (B48) in de hele maand juni wordt stilgelegd vanwege motoraanpassingen (o.a. toevoeging partikelfilter / OPF) naar de uitlaatgasnormen die vanaf september 2018 gaan geleden. Alle modellen die die motoren hebben worden in die maand niet gebouwd. Als je dus bijv. een 420i hebt besteld (zoals ik :( ) is er hierdoor een maand vertraging in de levering. Nou lekker is dat, ik wilde juist persé een pre-september model hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

elmerblues schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:31:
Ik vernam gisteren dat de productie van de 20i en 30i motoren (B48) in de hele maand juni wordt stilgelegd vanwege motoraanpassingen (o.a. toevoeging partikelfilter / OPF) naar de uitlaatgasnormen die vanaf september 2018 gaan geleden. Alle modellen die die motoren hebben worden in die maand niet gebouwd. Als je dus bijv. een 420i hebt besteld (zoals ik :( ) is er hierdoor een maand vertraging in de levering. Nou lekker is dat, ik wilde juist persé een pre-september model hebben :(
Ik neem aan, omdat je dat persé wilde hebben, dat je dat als voorwaarde in het contract heb laten opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Wat denk je dat er in september veranderd dan?

Ik vind het overigens prima, wil binnenkort een 440i bestellen, daar hebben ze dat genoeg productiecapaciteit voor over >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
Tylen schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:33:
[...]
Ik neem aan, omdat je dat persé wilde hebben, dat je dat als voorwaarde in het contract heb laten opnemen.
Nee. In maart besteld, volgens de verkoper zou de auto uiterlijk begin juni geleverd worden. Er was totaal geen sprake van de september modificaties, ik had er speciaal nog naar gevraagd. Nu blijkt dat BMW vervroegd de aanpassingen gaat doorvoeren met ingang van de juli modellen en dus niet vanaf september.

Lijkt ook om andere motoren te gaan. De M3 is al niet meer leverbaar hierdoor. Komt ook geen aanpassing voor omdat het nieuwe model er aan komt. De M4 wordt wel aangepast omdat die nog wat langer meegaat
fsfikke schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:36:
[...]

Ik vind het overigens prima, wil binnenkort een 440i bestellen, daar hebben ze dat genoeg productiecapaciteit voor over >:)
Extra filter in het uitlaatsysteem plus motormanagement aanpassingen. Vanaf september geldt een nieuwe uitlaatgasnorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Laatst online: 10:30

GforceNL

Out of memory....

fsfikke schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:36:
[...]

440i was volgens BMW ook niet te bestellen door de zelfde motor aanpassingen. (3 weken geleden)

De 440i stond ook niet in de configurator op de site.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Is er geen voorraad? Ik zou inderdaad ook voor een niet-aangepaste versie gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
Geen voorraad. Ik heb een Individual kleur gekozen en andere kleur is geen optie.

[ Voor 22% gewijzigd door elmerblues op 04-04-2018 12:03 ]

Pagina: 1 ... 88 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.