Het grote BMW-topic #13 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 116 Laatste
Acties:
  • 756.815 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
YoshiBignose schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 21:00:
[...]

Ja weleens gekeken. Iemand enig idee hoe deze kleur blauw heet:

[afbeelding]
T3 14" syncro _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:31
Ik noemde mijn (Montrealblauwe) 316i compact altijd Tardis-blauw. Nu heb ik een Hotblack Desiato zwarte 523i 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb een vraag over de indicator van de remmen die ik heb in mijn BMW F21 M135i, maar wat geeft deze nu precies aan?
Er staat bij de achter remmen 50000km, betekend dit dat ik nog 50000km met deze remmen door kan, of dat als ik bij 50000km op mijn odometer (staat nu op 47000km) ben ik deze moet laten vervangen?
Net heb ik de remblokken even bekeken, maar die zijn nog lang niet versleten en als ik aan de rand voel van de schijven voel ik vrijwel niks aan slijtage.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:29

_Arthur

blub

FabiandJ schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:27:
Er staat bij de achter remmen 50000km, betekend dit dat ik nog 50000km met deze remmen door kan
Dit. Deze counter telt af naar 0.

[ Voor 6% gewijzigd door _Arthur op 22-03-2018 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:18

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

wjjkoevoets schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 04:15:
[...]

Ik dacht dat montreal nooit geleverd was op de coupe en cabrio, maar ik kan er compleet naast zitten :Y)
Ik heb heel veel info over de E36, maar niet welke kleur er ooit op welke uitvoering geleverd is. Ik weet alleen wel dat ik hier twee spiegelkappen heb liggen die van een Coupé komen (bron is bekend) en die in Montrealblauw gespoten zijn (originele kleursticker zat er nog in).

Maar als je een document/site weet waar het terug te vinden is, hoor ik het graag. Ik zou dat namelijk graag aan mijn database van E36 info toe willen voegen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 09:01
Ik heb een vraag over de indicator van de remmen die ik heb in mijn BMW F21 M135i, maar wat geeft deze nu precies aan?
Er staat bij de achter remmen 50000km, betekend dit dat ik nog 50000km met deze remmen door kan, of dat als ik bij 50000km op mijn odometer (staat nu op 47000km) ben ik deze moet laten vervangen?
Net heb ik de remblokken even bekeken, maar die zijn nog lang niet versleten en als ik aan de rand voel van de schijven voel ik vrijwel niks aan slijtage.
Hoi :P Hij telt dus af.. mijn achterremmen gaan nog 72k mee, mijn voorremmen moeten over 8k (begon bij 11k doen ik hem kreeg)

Overigens ga ik denk ik EBC Yellowstuff remblokken erop pleuren.. iets duurder, maar schijnt ook een stuk beter te zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Scr33x0r op 23-03-2018 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-09 10:30

GforceNL

Out of memory....

Mijn 4 serie is nu 4 maanden oud met 21k op de klok. Ik ben inmiddels 2 weken eigenaar, maar begin me nu toch wel een beetje te irriteren aan de piepende remmen. k schreef het toe aan het feit dat hij misschien een tijdje stil had gestaan, maar zoiets moet toch niet kunnen op zo'n nieuwe auto?

Ik meende dit probleem al een keer langs te hebben zien komen, maar kan hem niet terug vinden in dit topic.

Weet iemand nog wie van de Tweakers dat probleem ook had?

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

GforceNL schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 12:08:
Mijn 4 serie is nu 4 maanden oud met 21k op de klok. Ik ben inmiddels 2 weken eigenaar, maar begin me nu toch wel een beetje te irriteren aan de piepende remmen. k schreef het toe aan het feit dat hij misschien een tijdje stil had gestaan, maar zoiets moet toch niet kunnen op zo'n nieuwe auto?

Ik meende dit probleem al een keer langs te hebben zien komen, maar kan hem niet terug vinden in dit topic.

Terug naar de dealer er mee zou ik zeggen; laat ze het maar oplossen. Ding is iets te nieuw voor dit 'probleempje'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:57

JoepW

iRacer & Home Assistant

Kopervet tussen de remblokken en de remzuigers en wat vet op de geleiding van de blokken. Simpel en eenvoudig te doen.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik heb vorig jaar meerdere 440i’s gehad nieuw vanaf de fabriek. Nooit iets van piepende remmen gehad daarmee.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Scr33x0r schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 12:05:
[...]

Hoi :P Hij telt dus af.. mijn achterremmen gaan nog 72k mee, mijn voorremmen moeten over 8k (begon bij 11k doen ik hem kreeg)

Overigens ga ik denk ik EBC Yellowstuff remblokken erop pleuren.. iets duurder, maar schijnt ook een stuk beter te zijn.
Haha :P

Ik kan er nog wel even over nadenken, de remmen achter moeten over 50k en voor 60k :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-09 14:50

yes, ik had daar last van op mijn F10 met nieuwe voorremmen en schijven.
Ben er mee terug geweest naar garage. Opnieuw van alles aan gedaan, ingevet, afgerand of weet ik t. En het is wat minder maar niet weg. Zou aan de kou liggen zeiden ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:30
Afgelopen oktober (?) de remblokken op de achteras vervangen (Bosch). Ontzettend piepen.

Eronderuit getrokken en zachtere blokken (Ferodo) gemonteerd. En weg was het piepen.

Afaik heeft het iets te maken met het niet mogen gebruiken van bepaalde materialen en fijstof regeltjes waardoor je zo veel gepiep hoort op de weg.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@Raymond P Dat klopt op zich, maar geldt al zolang asbest verboden is in remvoeringen (is in 1993 al ingevoerd). Dat gaf in de jaren 90 problemen, maar hedendaagse remblokken voor regulier gebruik zouden er eigenlijk geen last meer van mogen hebben. Als ze wel hoorbaar piepen, zijn ze of verkeerd gemonteerd (contactvlakken niet schoon en roestvrij gemaakt, niet de juiste smeermiddelen toegepast, etc), zit er een rand op de schijf waar de blokken over glijden of er is iets mis met de blokken zelf (even goedkope troep uitgezonderd). Bosch zou normaal gesproken niet mogen piepen.

Ik zeg trouwens opzettelijk hoorbaar piepen, want het schijnt dat alle remblokken piepen, maar doorgaans op een veel hogere frequentie dan wij kunnen horen.

Ik heb nu zelf ATE Ceramic blokken onder mijn E36 en die bevallen mij erg goed. Ze hebben een zachte bite en zijn heel goed doseerbaar. En mijn velgen blijven schoner.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Laatst online: 22-09 13:59

Tomatoman

Fulltime prutser

Dit is toch wel een typisch gevalletje RTFM :z. Als je in de auto zit, ligt hij ongeveer een meter van je vandaan én kun je het opzoeken via de iDrive.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@deepbass909 Uiteraard eerst de fout bij mijzelf gezocht. ;)
Na hermontage bleef het piepen. De schijven zijn in prima staat overigens.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Raymond P schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 19:12:
@deepbass909 Uiteraard eerst de fout bij mijzelf gezocht. ;)
Na hermontage bleef het piepen. De schijven zijn in prima staat overigens.
Gewoon pech dus ;)
De Yaris van m'n vriendin heeft ook last van piepende remmen, maar dat zijn trommels die daar sowieso erg gevoelig voor zijn. En bij dat gebakje vind ik het wel best, zolang hij maar goed remt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Luxe probleem inderdaad. :)

- knip -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Oldskool roelz:
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4785/27104381898_fba19da074_b.jpg20180323_214721 by Chris Hogevonder, on Flickr
Een passende (soort van) en werkende BMW CD-wisselaar in de kofferbak van m'n cabrio oOo

En dichtgeklapt ziet het er zo uit in de kofferbak:
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4772/39166344520_ffe750b098_b.jpg20180323_214751 by Chris Hogevonder, on Flickr
Nice en stealthy. 8)

Alleen is het op het moment eigenlijk alleen maar show en no-go, aangezien de wisselaar alleen met een BMW-radio werkt en ik nu (tijdelijk) een Pioneer radio in de auto heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Populaire automotive YouTuber Doug DeMuro heeft een interessant filmpje gepost over de M760i. Ben zelf niet into BMW, maar ik was erg verrast over, en onder de indruk van, de innovaties in die wagen die ik werkelijk nog nooit ergens anders had gezien. Associeerde dit soort 'luxehoogstandjes' eerder met een merk als MB (waar ik ook niet into ben overigens) dan met BMW.

En een BMW met een V12? Ik wist niet eens dat ze die nog maakten :? , shows what I know...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:56
De prijs valt eigenlijk nog mee als je ziet wat je er voor krijgt 😎

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Mmjah, die M7 is wat traag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Ehm 0-100 in 3.7 sec met 2180 kg.
Dat kan ik niet langzaam noemen voor een auto met massagestoelen.

Daarbovenop zo'n Panigale rijdt ook letterlijk alles zoek geloof ik. :p

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Weemism schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 23:24:

En een BMW met een V12? Ik wist niet eens dat ze die maakten :? , shows what I know...
Is er al een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 23-09 14:00
V12’s bouwen ze al sinds begin jaren ‘90, begon met de 850i en 750i.

2160kg voor de allerdikste top limo, volgens mij is dat wel eens zwaarder geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 08:24:

2160kg voor de allerdikste top limo, volgens mij is dat wel eens zwaarder geweest?
1986 zijn ze er al mee begonnen.

Overigens als hij er nu pas achterkomt dat BMW meedoet in het topsegment dan heb je sinds de jaren 90 toch wel onder een steen geleefd. Hoewel ik zelf wel altijd de S-klasse boven een 7-serie zou verkiezen vanwege de focus op comfort ipv sportiviteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 09:46

https://www.carleasingmad...ies/gross-vehicle-weight/

hier staan een 760 van 2840 kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Dat BMW ze in het verleden heeft ontwikkeld en gebruikt in hun modellen was niet de verrassing, dat ze ze nog steeds bouwen was dat voor mij wel gezien de trend van de afgelopen jaren, zeker ook bij BMW, waarbij V12's in mijn perceptie alleen nog door dedicated super/hypercar fabrikanten als Lamborghini en Ferrari werden doorontwikkeld en gebruikt in hun modellen.
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 08:36:
[...]

1986 zijn ze er al mee begonnen.

Overigens als hij er nu pas achterkomt dat BMW meedoet in het topsegment dan heb je sinds de jaren 90 toch wel onder een steen geleefd. Hoewel ik zelf wel altijd de S-klasse boven een 7-serie zou verkiezen vanwege de focus op comfort ipv sportiviteit.
'Hij' weet natuurlijk heus wel dat BMW meedoet in het topsegment. Het ging me hier om het feit dat dit soort innovaties op specifiek luxury en nieuwe digitale functionaliteit niet had verwacht van BMW die in mijn perceptie meer focus heeft op technisch/mechanische ontwikkelingen ter bevordering van rijbeleving en prestaties, dus niet op dit ultraluxe vlak die ik tot dusver zoals gezegd vooral associeerde met Mercedes Benz en in mindere mate bij Audi.

Niettemin, verrassend dus voor mij, indrukwekkend om te zien hoe volwassen die techniek al is, en leuk om te weten dat dit soort nieuwigheden de komende 10 jaar waarschijnlijk ook in het lagere prijssegment beschikbaar zullen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 16:33
Weemism schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 10:08:
[...]

Dat BMW ze in het verleden heeft ontwikkeld en gebruikt in hun modellen was niet de verrassing, dat ze ze nog steeds bouwen was dat voor mij wel gezien de trend van de afgelopen jaren, zeker ook bij BMW, waarbij V12's in mijn perceptie alleen nog door dedicated super/hypercar fabrikanten als Lamborghini en Ferrari werden doorontwikkeld en gebruikt in hun modellen.
BMW moet sowieso al V12-motoren bouwen voor hun Rolls Royce-zuster, dus als ze die dingen toch op de plank hebben liggen, waarom geen speciale 'halo'-uitvoering van de 7? Althans, ik vermoed dat dat de denkwijze is, temeer de concurrent ook dure V12 imponeer-versies heeft.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Downsizing is een lokale trend, vooral in Europa erg belangrijk. Voor de 7 (vooral de bovenste helft van de range) zijn de VS en het midden-oosten belangrijker.
De paar 760iL die in de EU worden geleverd, gaan vaak naar klanten aan de ontvangende kant van de BPM, overheden dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Abbadon schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 10:21:
[...]

BMW moet sowieso al V12-motoren bouwen voor hun Rolls Royce-zuster, dus als ze die dingen toch op de plank hebben liggen, waarom geen speciale 'halo'-uitvoering van de 7? Althans, ik vermoed dat dat de denkwijze is, temeer de concurrent ook dure V12 imponeer-versies heeft.
Klopt idd, ik begreep niet dat het überhaupt nog rendabel was om voor zo'n niche nog zo'n motor in de schappen te hebben als BMW, maar vergat daarbij het RR aspect. Duidelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

In de brochure van de 7-serie staan de gewichten:

7-serie 2018

Zoals je ziet hebben de knupppels van die lease-website niet het leeggewicht of het rijklaar gewicht vermeld, maar het maximum toelaatbare gewicht :')

Wat dit tabelletje mooi laat zien is dat bij de benzinemotoren de stappen zescilinder —> achtcilinder —> twaalfcilinder respectievelijk zo’n 100 kg en 200 kg aan het voertuiggewicht toevoegen. Daarbij heb ik telkens naar de xDrive-variant met L-carrosserie gekeken om de vergelijking zo zuiver mogelijk te houden. Dat betekent dat 2 cilinders extra de motor ongeveer 100 kg zwaarder zouden maken. Echter: je krijgt bij de duurdere uitvoeringen met meer cilinders ook een hoger uitrustingsniveau; bij de M760Li zou dat zomaar 150 kg kunnen zijn. En dan weegt de V12 ‘maar’ 50 tot 100 kg meer dan de V8 in de 750Li.

Eveneens interessant: bij de diesels zijn de motor in de 730, 740 en 750 in essentie dezelfde, met als belangrijkste verschil het aantal turbo’s: 1, 2, 4. Maar toch weegt de 750 ruim 100 kg meer dan de 730. Datzelfde verschil in gewicht zie je bij de huidige generatie 5-serie, maar ook bij de vorige generatie 5-serie (waarbij de M550d zich nog met 3 turbo’s moest behelpen :P). Kennelijk resulteren al die modificaties rondom de extra turbo’s in een auto die (inclusief extra standaarduitrusting) 100 kg extra weegt :o.

Dit is de motor uit de vorige generatie 5- en 7-serie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IXRNPrhmjY5CSN0x7ci6uMj2/full.jpg
Het verschil met de huidige generatie 5 en 7 is dat de huidige generatie met zijn vierde turbo nog 5% meer vermogen weet te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05:22

Theimon

Snapte!?

Leeggewicht staat er toch :? 2180kg. Rijklaar staat er niet bij omdat het er niet echt toe doet?

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Theimon schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 11:10:
Leeggewicht staat er toch :? 2180kg. Rijklaar staat er niet bij omdat het er niet echt toe doet?
Ik had het over de lease-website die @coldasice aanhaalde:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FnfhXvfe7Kglz6IjHAQtcuPj/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Rijklaar gewicht varieert nogal, zit Mark Rutte of Helmut Kohl achterin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:06
t_captain schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 12:32:
Rijklaar gewicht varieert nogal, zit Mark Rutte of Helmut Kohl achterin?
Je probeert lollig te doen, maar dat maakt niet uit natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 06:20

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

418O2 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 12:36:
[...]

Je probeert lollig te doen, maar dat maakt niet uit natuurlijk
Denk zeker wel dat het uitmaakt. Gepantserd of niet scheelt nogal wat ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Leeggewicht is interessant. Tel daar een liter of 8 aan olie, idem aan koelwater en een liter of 5 ruitensproeiervlieistof bij en een tank benzine bij en je zit op +75kg. Bestuurder erin, je weet wat je zelf weegt. Dan heb je een beeld van wat hij op de weg weegt.

Een ander gewicht zoals maximaal belast gewicht voegt niet zoveel toe. Als je de kofferbak vol laadt met zakken tuinaarde, en je schoonmoeder op de achterbank zet, wordt je auto een paarhonderd kilo zwaarder. Duh :) Laadvermogen is vooral interessant voor een busje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:07
t_captain schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 10:28:
Downsizing is een lokale trend, vooral in Europa erg belangrijk. Voor de 7 (vooral de bovenste helft van de range) zijn de VS en het midden-oosten belangrijker.
De paar 760iL die in de EU worden geleverd, gaan vaak naar klanten aan de ontvangende kant van de BPM, overheden dus :)
Downsizing op het niveau van de V8's en V12's is toch anders dan bij de kleine motoren.

Vergelijk de volgende Mercs eens:

S63 AMG 4M CoupéS65 AMG Coupé
Nieuwprijs€ 218.350€ 321.368
Motor4L V8t6L V12t
Vermogen612 pk630 pk
Koppel900 Nm1000 Nm
0-1003,5s4,1s
Verbruik9,3 L11,9 L

Waarom zou je hier in vredesnaam - behalve voor het prestige - voor de V12 kiezen 8)7. De V8 is sneller, 25% zuiniger en ruim een ton goedkoper.

Bij de kleinere motoren is downsizing (vind ik) vrij zinloos. De besparing door de kleinere slagvolumes wordt grotendeels (zo niet volledig) teniet gedaan door het verbruik van alle turbo's. Maar bij de V8 vs V12 discussie blijft enkel het argument emotie en prestige nog over. Qua prestaties verslaat de V8 zijn grotere broer makkelijk.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

t_captain schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 13:49:
Leeggewicht is interessant. Tel daar een liter of 8 aan olie, idem aan koelwater en een liter of 5 ruitensproeiervlieistof bij en een tank benzine bij en je zit op +75kg. Bestuurder erin, je weet wat je zelf weegt. Dan heb je een beeld van wat hij op de weg weegt.

Een ander gewicht zoals maximaal belast gewicht voegt niet zoveel toe. Als je de kofferbak vol laadt met zakken tuinaarde, en je schoonmoeder op de achterbank zet, wordt je auto een paarhonderd kilo zwaarder. Duh :) Laadvermogen is vooral interessant voor een busje.
Leeggewicht houdt geen rekening met opties. Die dikke massagestoellen, het leer en dat entertainment systeem wegen aardig wat ;)
In de nieuwe regelgeving voor het meten van verbruik worden de opties wel meegewogen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alexbl69 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 15:14:
[...]

Downsizing op het niveau van de V8's en V12's is toch anders dan bij de kleine motoren.

Vergelijk de volgende Mercs eens:

S63 AMG 4M CoupéS65 AMG Coupé
Nieuwprijs€ 218.350€ 321.368
Motor4L V8t6L V12t
Vermogen612 pk630 pk
Koppel900 Nm1000 Nm
0-1003,5s4,1s
Verbruik9,3 L11,9 L

Waarom zou je hier in vredesnaam - behalve voor het prestige - voor de V12 kiezen 8)7. De V8 is sneller, 25% zuiniger en ruim een ton goedkoper.

Bij de kleinere motoren is downsizing (vind ik) vrij zinloos. De besparing door de kleinere slagvolumes wordt grotendeels (zo niet volledig) teniet gedaan door het verbruik van alle turbo's. Maar bij de V8 vs V12 discussie blijft enkel het argument emotie en prestige nog over. Qua prestaties verslaat de V8 zijn grotere broer makkelijk.
Laufkultur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Geluid!

Dat prijsverschil bestaat ook voor 2/3e deel uit BPM ofzo. Tegenwoordig is de boete/ontnemingsvordering van een wietkwekerij nog lager dan de straftaks op een dikke auto. Alsof GroenLinks al jaren in de regering zit.

A propos dowsizing: 20 jaar geleden hadden we ook een 320i die 300pk bij 9000 toeren deed. Zonder turbo. Een oerbetrouwbare FJR1300 levert een pk of 150 uit 1.3 liter vierpitter zonder turbo.
Met turbo kun je moeiteloos en duurzaam 450 a 500pk uit een 1500cc V6 halen.

De huidige downsizing (steeds minder cylinders en turbo’s met vrij lage toerentallen) is niet helemaal mijn ding.

[ Voor 46% gewijzigd door t_captain op 24-03-2018 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wat zijn jullie ervaringen met de run flat banden die tegenwoordig vaak standaard op een BMW zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Phusebox schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:33:
Wat zijn jullie ervaringen met de run flat banden die tegenwoordig vaak standaard op een BMW zitten?
Is al vaker voorbijgekomen, even zoeken.

Gisteren proefritje gehad in:

- 118i
- 218i active tourer
- Countryman

Nieuwe auto voor mn moeder uitzoeken.. Bmw rijdt veel lichtvoetiger dan de Countryman. Wat stuurt die zwaar en log!

1.5 blok is prima voor mn moeder. Prima koppel om je mee te redden in NL. Zelf zou ik absoluut dit blok niet nemen, het mist net even de punch om lol te maken. Ik vind het 1.4 blok van VAG fijner. Aanzienlijk meer kracht en minder hoogtoerig.

320d blok vond ik ook fijn, maar ook daar wat tammetjes.

Dat betekent dat ik maar eens moet gaan kijken naar het ‘28i blok? Maar hoe is het verbruik van dat blok in de echte wereld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Mijn 28i zuipt rond de 1:11 gemiddeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-09 21:21
Tylen schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:58:
Gokje: jij zal iets anders rijden dan zijn moeder? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Requiem19 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:49:
[...]

Is al vaker voorbijgekomen, even zoeken.
Heb gezocht en ook verder op internet maar vind niks tot weinig over mensen met een 1 serie en 16 inch velgen. Kan me voorstellen dat de hoogte van de wang veel invloed heeft op het verschil qua rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

ybos schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:03:
[...]

Gokje: jij zal iets anders rijden dan zijn moeder? ;)
130 of 120 op cc rijd hij dat nog steeds ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
Tylen schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:58:
1 op 13/14 met de 520d van m'n ouders :+
Zelf rijden ze wel 1 op 17 :9

Ben ook niet zo van dat zuinige rijden :)
Meest onzuinige was met de ford mustang 5.0 v8 handbak (1 op 3 oid :+)

Zag ik je vrijdag toevallig rond een uurtje of half 3 op de grote rotonde bij broekhuis Harderwijk? (met die lampen in het midden)

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

timmie271 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:38:
[...]

1 op 13/14 met de 520d van m'n ouders :+
Zelf rijden ze wel 1 op 17 :9

Ben ook niet zo van dat zuinige rijden :)
Meest onzuinige was met de ford mustang 5.0 v8 handbak (1 op 3 oid :+)

Zag ik je vrijdag toevallig rond een uurtje of half 3 op de grote rotonde bij broekhuis Harderwijk? (met die lampen in het midden)
Nee ik was thuis aan het werk en mijn vrouw was er ook niet mee weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Tylen schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:46:
[...]

Nee ik was thuis aan het werk en mijn vrouw was er ook niet mee weg ;)
Dan was het iemand anders met dezelfde kleur blauw en bijna hetzelfde kenteken :+

Was overigens wel een man (had tenslotte een baard) achter het stuur :9
Had anders kunnen klagen dat je je auto wel eens schoon mocht maken want die ik tegenkwam was zo smerig als wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:55
Requiem19 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:49:
[...]
Bmw rijdt veel lichtvoetiger dan de Countryman. Wat stuurt die zwaar en log!
Hoe zwaar denk je dat een kart stuurt? Heeft niets met lichtvoetigheid te maken maar alles met stuurgevoel.
Bij die auto's waarvan je het stuur met een pink in de rondte draait voel je amper aan wat er gebeurt in een bocht.

[ Voor 4% gewijzigd door Het Fantoom op 25-03-2018 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Het Fantoom schreef op zondag 25 maart 2018 @ 10:30:
[...]

Hoe zwaar denk je dat een kart stuurt? Heeft niets met lichtvoetigheid te maken maar alles met stuurgevoel.
Bij die auto's waarvan je het stuur met een pink in de rondte draait voel je amper aan wat er gebeurt in een bocht.
Is wellicht een bewuste keuze van Mini om minder stuurbekrachtiging te gebruiken om zo meer gevoel te geven bij het sturen. Werkt ook prima op de reguliere mini’s, maar op de grote en logge Countryman werkt het voor mij niet fijn.

Zeer direct sturen, erg vermoeiend. Bij minste beweging ga je direct een baan naar links of rechts. In praktijk ben je dus heel de tijd mini (pun intended) correcties aan het maken.

Zwaar stuurgevoel, zware auto, de weight transfer is nadrukkelijk aanwezig maar wel traag. Dat is bij het insturen van de bochten niet fijn.

Ik kan me niet voorstellen dat iemand dit prettig vindt tijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Man man wat heb ik een amateurfout gemaakt. Gewoon niet goed opgelet, BMW heeft een Audi bij mij gedaan :+

Half mei zou de auto komen. Kreeg belletje: Het word eind juni.

Typisch gedrag van de grote merken die op die manier in ieder geval zorgen dat er eerst getekend is en dan pas duidelijk word dat ze weer eens achterlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

timmie271 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 10:06:
[...]

Dan was het iemand anders met dezelfde kleur blauw en bijna hetzelfde kenteken :+

Was overigens wel een man (had tenslotte een baard) achter het stuur :9
Had anders kunnen klagen dat je je auto wel eens schoon mocht maken want die ik tegenkwam was zo smerig als wat
Haha heb die van mij gisteren nig wel door de wasstraat gereden. En ik ben kaal zonder baard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
PWM schreef op zondag 25 maart 2018 @ 11:21:
Man man wat heb ik een amateurfout gemaakt. Gewoon niet goed opgelet, BMW heeft een Audi bij mij gedaan :+

Typisch gedrag van de grote merken die op die manier in ieder geval zorgen dat er eerst getekend is en dan pas duidelijk word dat ze weer eens achterlopen.
Ai dat is crap. Handig als je bijvoorbeeld je auto al gaat verkopen en dan merkt dat je zonder nieuwe zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Ik heb het ook helemaal gehad met dit soort praktijken. Afgelopen 9 maanden 5 auto's gekocht waarvan 3 nieuwe. Je mag eens raden hoeveel er zijn vertraagd... Zelfs de laatste die uit vooraad kwam liep een week uit. Als ik nog een keer een nieuwe auto koop dan is onderdeel van de onderhandelen een clause wat er gebeurd bij vertraging. Ben dit gedoe echt spuugzat. Als ik zo om ga met mijn klanten denk ik niet dat ik er veel over hou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:07
Had dat met het alarm. De waarde van mijn auto is dusdanig dat een voertuigvolgsysteem verplicht is. Tijdens de onderhandelingen werd daar met geen woord over gerept. Een week voor oplevering kreeg ik een telefoontje met de opmerking dat er nog een vvs in moet. Kosten €875.

Wist voor dit telefoontje wel dat het nodig was, maar had het toch netter gevonden als ze het hadden gemeld voor ik mijn handtekening zette.

En daarna nog als bonus de opmerking dat ze met het systeem van €875 (dat in de prijslijst staat) eigenlijk geen goede ervaringen hebben, en dat ze een systeem van €1300 aanraden. Toch gekozen voor het systeem van €875, waarna bij aflevering gemeld werd dat ze toch het betere/duurdere systeem voor die €875 hebben gemonteerd.

Vond dat deze gang van zaken niet de schoonheidsprijs verdiende.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Dat is idd ook een beproefde techniek. Heb hetzelfde op een occasion gehad, dealer belde op om te vertellen dat ik "geluk" had dat er al een volgsysteem op zat. Dat scheelde trouwens 1825,- :/.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
De M135i goed uitgelaten :)
Afbeeldingslocatie: http://www.fabje.eu/6k.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ardennen? Eiffel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Aan de geleiderail met het hoekige B-profiel te zien in Duitsland. Verder wordt dit profiel eigenlijk alleen in Polen, Denemarken, Kroatië en Israel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Mooie 1 serie _O_ @FabiandJ

[ Voor 7% gewijzigd door peakrever op 25-03-2018 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Tour de la Tourette 2018 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Laatst online: 23-09 09:46
t_captain schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 16:54:
Een oerbetrouwbare FJR1300 levert een pk of 150 uit 1.3 liter vierpitter zonder turbo.
Komt dit niet doordat je nu een motor uit een motor met een auto vergelijkt? Deze motor heeft 134Nm koppel, das minder dan een 1.6 motor uit een bmw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Leg er een kortere bak op en je hebt je koppel terug. Het gaat natuurlijk om de trekkracht die je aan je achterwielen hebt, niet op de krukas of enig punt daartussenin.

Alleen zou het geluid wat kunnen irriteren, 6000 toeren bij 120 km/h ofzo.

Ik zou persoonlijk heel gecharmeerd zijn van kleine zespitters met turbo. Mijn favoriete config zou een 3-turbo versie zijn, 1 bescheiden turbo voor alle zes cylinders bij lage toeren, 2 grotere (1 op iedere 3 cylinders) voor de hogere toeren. Daarmee kun je een setup bouwen die van 1500 naar 10.000+ toeren beresterk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Vanochtend in de mist de nodige BMWs zonder verlichting gespot. Zelf heb ik mijn dimlicht permanent aan, wat let andere BMWs om hetzelfde te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-09 14:50
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2018 @ 10:04:
Vanochtend in de mist de nodige BMWs zonder verlichting gespot. Zelf heb ik mijn dimlicht permanent aan, wat let andere BMWs om hetzelfde te doen?
Ik heb vanmorgen de nodige andere auto's gespot zonder verlichting.
Wat is er bijzonder aan t feit dat jij BMW's gezien hebt zonder verlichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2018 @ 10:04:
Verlichting, mijn 10 jaar oude 5 heeft gewoon een automatische stand. DRL (angel eyes) heb je sowieso, xenons gaan automatisch aan als de auto denk dat het nuttig is. Vind het behoorlijk goed werken. Vrijwel elke keer dat ik check of het licht wel aan is, blijkt dat inderdaad het geval. En vrijwel elke keer dat ik check of het licht niet onnodig aan is, bliujkt het netjes uit te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

t_captain schreef op maandag 26 maart 2018 @ 10:18:
En vrijwel elke keer dat ik check of het licht niet onnodig aan is, bliujkt het netjes uit te zijn.
De mijne staan altijd aan. En vind het niet/nooit onnodig 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-07 16:11
Hallo iedereen, tijdje gelurkt en ik denk ik kom eens inbreken.

Hier autogek met motorolie in de aderen en synchromeshes in de genen. Altijd wel wat met BMW gehad, in mijn jonge jaren o.a. E21 318, E24 630CS, E34 524td, rits E32 750i's, E38 750i gereden. Variërend van 2e tot tigdehands, soms met diverse tonnen op teller (een 12 cilinder was net ingelopen met 5 ton). Ook vele mercedessen gehad, maar dit is een BMW topic dus daar weid ik niet verder over uit. Was op een gegeven moment het sleutelen zat en kocht nieuw Koreaans. En nu begint BMW, naast nog wat andere merken, weer in het vizier te komen als nieuwe auto. Grappig dat je nu in de gelegenheid bent om zoiets nieuw te kopen toen je vroeger net genoeg budget had om een volledig versleten 630CS van 1000 gulden te kopen 8)7

Ik ben mij aan het oriënteren op een nieuwe 420i Gran Coupé met automaat plus wat pakketten en losse opties. Particuliere koop. Al bij wat dealers langsgeweest, configuratorstress meegemaakt, kleur interieur/exterieur overpeinzingen...ik vond trouwens de BMW configurator vrij slecht in vergelijking met andere merken.

Weet iemand of bij de optie 'elektrisch verstelbare stoelen met geheugen' (dure optie trouwens) ook de beide buitenspiegel verstellingen zit inbegrepen in de geheugen instellingen? Ik zie alleen maar staan 'buitenspiegel met parkeerfunctie'. De dealer wist het niet.

Ook overweeg ik de M sport edition, ook omdat daar de sportstoelen, sportstuur en shadowline pakket al inbegrepen zit. En ik vind de bumpers dan veel mooier. Ik zou dan wel willen kiezen voor het standaard onderstel (die optie is dan kostenloos) ipv het M onderstel want ik ben niet zo'n liefhebber van het sportonderstel. Het pakket kost 1995 maar je komt helaas onder de streep veel duurder uit omdat je BPM hoger wordt vanwege de 18" wielen ipv de 17" wielen. Is daar nog een oplossing voor, kan je evt. wel voor 17" kiezen bij M sport edition zodat je niet meer BPM kunt betalen?

[ Voor 22% gewijzigd door elmerblues op 26-03-2018 11:26 ]

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
[...]

Verlichting, mijn 10 jaar oude 5 heeft gewoon een automatische stand. DRL (angel eyes) heb je sowieso, xenons gaan automatisch aan als de auto denk dat het nuttig is. Vind het behoorlijk goed werken. Vrijwel elke keer dat ik check of het licht wel aan is, blijkt dat inderdaad het geval. En vrijwel elke keer dat ik check of het licht niet onnodig aan is, bliujkt het netjes uit te zijn.
Wat is het voordeel van een automatische stand boven permanent aan? Dan hoef je ook niet te controleren of ze wel aan gaan.

Vooral bij mist gaan de automatische system de mist in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 19:10

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

deepbass909 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 00:19:
[...]
Maar als je een document/site weet waar het terug te vinden is, hoor ik het graag. Ik zou dat namelijk graag aan mijn database van E36 info toe willen voegen.
Ah, nee, sorry, het is één van de dingen die ik me meen te herinneren van de BMW fora die ik bezoek. Ik kan zo snel niet op een specifiek topic o.i.d. komen.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2018 @ 11:03:
[...]

Wat is het voordeel van een automatische stand boven permanent aan? Dan hoef je ook niet te controleren of ze wel aan gaan.

Vooral bij mist gaan de automatische system de mist in.
Ben van de oude stempel. Van mij mogen de lampjes uit bij dag, goed weer en geen laagstaande zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

t_captain schreef op maandag 26 maart 2018 @ 11:08:
[...]

Ben van de oude stempel. Van mij mogen de lampjes uit bij dag, goed weer en geen laagstaande zon.
DRL Staat toch altijd aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Grrr. Die stofzuiger bij het tankstation stond wel heel erg hard en besloot een knop van m'n E39 airco mee te nemen. :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YOC1wsc5zBRyXNrJHIneWW6n/full.png

Het gaat om de +/- naast de 'rest', iemand toevallig nog zo'n ding liggen?

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
[...]

In de meeste gevallen gaat alleen de Angel Eyes voor aan, maar niet de verlichting achter... Dit is bij vrijwel alle merken zo sinds 2009/2010 (volvo daarbuiten gelaten).. Sinds kort brand er voor en achter verlichting als is dat nog altijd niet even gewoon.. Dit zorgt er dus voor dat bij mist je vanaf achteren niet tot bijna niet te zien bent. Vanmorgen ook diverse witte!!! auto's gesport zonder verlichting.. Dat is gewoon de makkelijkste manier van een ongeluk veroorzaken 8)7 8)7 8)7 8)7

Zelf gooi ik altijd de verlichting op alles aan, behalve bij volvo omdat ik weet dat die thors hammers voldoende licht geven voor en achter ook verlichting brand. Die melding dat m'n lichten nog aanstaan neem ik maar voor lief :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Daarom heb ik DRL aangezet op de achterlichten ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

_Arthur schreef op maandag 26 maart 2018 @ 10:19:
[...]

De mijne staan altijd aan. En vind het niet/nooit onnodig 8)
Hier ook, zelfs met 35 graden, volle zon en dak open staan de dimlichten nog aan. Zeker in de volle zon kan verlichting juist heel belangrijk zijn voor de zichtbaarheid. Op het moment dat je in de zon rijdt boeit het niet, maar als de schaduw inrijdt, helpt verlichting enorm bij het zichtbaar blijven voor het overige verkeer.
wjjkoevoets schreef op maandag 26 maart 2018 @ 11:06:
[...]

Ah, nee, sorry, het is één van de dingen die ik me meen te herinneren van de BMW fora die ik bezoek. Ik kan zo snel niet op een specifiek topic o.i.d. komen.
Maakt ook niet uit, het zijn van die leuke dingetjes om te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Zie ook het nut niet om met de lichten uit te rijden of zelfs automatische verlichting te gebruiken, zet ze gewoon altijd aan. Bij de E46 gaan ze ook vanzelf uit als je het contact uit zet dus ik kom helemaal nooit meer aan die knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Weet iemand hier toevallig nog hoe je die navigatie updates splitst over meerdere usb sticks? HEb het al eerder gedaan maar kweet het even niet meer hahaha

USB STICK 1 (FAT32, 1 partitie in totaal, ook geen hidden partities):
- 1
- 2
- 3
- 4
- config.nfm
- 1x pkg file
- 1x pkg.sig file

USB STICK 2 (FAT32, 1 partitie in totaal, ook geen hidden partities):
- 5
- en welke files nog meer? (ga nu testen met alleen config.nfm)

USB stick 1 werkt maar 2 niet :P Morgen weer lange rit voor de boeg dus kan dan mooi de navigatie updaten. Zou mooi zijn als ik hem goed kan update. Ik neem voor de zekerheid de laptop wel mee om dat usb stick aan te passen mocht hij weer niet werken.

Edit: Ik vond dit plaatje. Even kijken of dit werkt _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/v309NjIzI6auWbznSFplGXGv/full.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Tylen op 26-03-2018 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 22:34

IQM

Tylen schreef op maandag 26 maart 2018 @ 15:14:
Weet iemand hier toevallig nog hoe je die navigatie updates splitst over meerdere usb sticks? HEb het al eerder gedaan maar kweet het even niet meer hahaha

USB STICK 1 (FAT32, 1 partitie in totaal, ook geen hidden partities):
- 1
- 2
- 3
- 4
- config.nfm
- 1x pkg file
- 1x pkg.sig file

USB STICK 2 (FAT32, 1 partitie in totaal, ook geen hidden partities):
- 5
- en welke files nog meer? (ga nu testen met alleen config.nfm)

USB stick 1 werkt maar 2 niet :P Morgen weer lange rit voor de boeg dus kan dan mooi de navigatie updaten. Zou mooi zijn als ik hem goed kan update. Ik neem voor de zekerheid de laptop wel mee om dat usb stick aan te passen mocht hij weer niet werken.

Edit: Ik vond dit plaatje. Even kijken of dit werkt _/-\o_

[afbeelding]
Bij de CIC checkte het systeem inderdaad op het bestand config.nfm in de root van de stick. Maar ik heb NBT nog niet opgesplitst. Wel heb ik wel vaker de bestanden op een stick gezet waar al andere bestanden en mappen op stonden. Dat gaat ook goed. (bijv. op de 128GB USB stick waar mijn muziek voor in de auto op staat.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:27
EvaluationCopy schreef op maandag 26 maart 2018 @ 11:25:
Grrr. Die stofzuiger bij het tankstation stond wel heel erg hard en besloot een knop van m'n E39 airco mee te nemen. :(

iemand toevallig nog zo'n ding liggen?
Verkeerde type hier O-)

Ik heb veel succes bij sloperijen gehad om dit soort kleinigheden te krijgen. Vooral voor andere automerken natuurlijk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 22:34

IQM

elmerblues schreef op maandag 26 maart 2018 @ 10:25:

Weet iemand of bij de optie 'elektrisch verstelbare stoelen met geheugen' (dure optie trouwens) ook de beide buitenspiegel verstellingen zit inbegrepen in de geheugen instellingen? Ik zie alleen maar staan 'buitenspiegel met parkeerfunctie'. De dealer wist het niet.

Ook overweeg ik de M sport edition, ook omdat daar de sportstoelen, sportstuur en shadowline pakket al inbegrepen zit. En ik vind de bumpers dan veel mooier. Ik zou dan wel willen kiezen voor het standaard onderstel (die optie is dan kostenloos) ipv het M onderstel want ik ben niet zo'n liefhebber van het sportonderstel. Het pakket kost 1995 maar je komt helaas onder de streep veel duurder uit omdat je BPM hoger wordt vanwege de 18" wielen ipv de 17" wielen. Is daar nog een oplossing voor, kan je evt. wel voor 17" kiezen bij M sport edition zodat je niet meer BPM kunt betalen?
De geheugeninstelling is gekoppeld aan de elektrisch verstelbaarheid van de spiegels. En dat is standaard op de 4GC. De parkeerfunctie van de rechter buitenspiegel is dat de spiegel bij het achteruitrijden naar beneden kantelt. (afhankelijk van de stand van de knop om de linker of rechter spiegel te verstellen.)

M-Sport is een heel mooi pakket. Je zou kunnen overwegen de bumpers en spoilers er achteraf op te laten zetten maar dat is ook duur en dan mis je nog opties als de sportstoelen, donkere hemelbekleding en het M-Sport stuur. (alleen nog in het M-Sport pakket te leveren.)

Misschien een rare opmerking maar je kunt ook een mooie, jonggebruikte wagen uit Duitsland halen met weinig kilometers. Een collega van mij heeft zo een F30 320d van 2 jaar oud met 17k op de teller geïmporteerd. Dat was echt veel voordeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:18

d0s

sssst

Vorig weekend op mijn F21 de start-stop 'uit' laten zetten (althans, hij onthoud nu de laatste stand). Dat is ideaal voor de dagelijkse portie file :)

Ook weer de 18' M-velgen eronder. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik mis mijn 16' winterwielen. Dat is toch een stuk comfortabeler. Ach, het oog wil ook wat O-)

[ Voor 36% gewijzigd door d0s op 26-03-2018 21:07 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Interieurpics van mijn champagner uitgevoerde 5serie E39: zo mooi, dat het pijn doet aan je ogen :)

Interieur:
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/xq90/924/3jZURy.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/xq90/923/PMQrkI.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/xq90/923/4toJhj.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/xq90/924/UQ4m2J.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/xq90/924/BJLOY4.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/xq90/922/Dwf59Q.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/xq90/922/GQdyVi.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

d0s schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:06:
.....Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik mis mijn 16' winterwielen. Dat is toch een stuk comfortabeler. Ach, het oog wil ook wat O-)
Herkenbaar..... van 17" -> 19" RF hier.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Toink schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:15:
Interieurpics van mijn champagner uitgevoerde 5serie E39: zo mooi, dat het pijn doet aan je ogen :)

Interieur:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er goed uit _/-\o_

Aan de GSM-style telefoon en andere interieurdingetjes (zoals je stuurhendels) te zien, is het één van de latere facelift modellen van na 2000?

Hoeveel kilometer heeft deze op de teller staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 19:10

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Mee eens, ondanks de wat verouderde elementen, blijft het toch een vrij tijdloos en statig interieur IMHO.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
167dkm. Gave 2003 "highline exclusive individual" uitvoering in carbonzwart, met alle gekke opties. zelfs dubbelglas, standkachel en garagedeuropener.

Ivm nieuwe baan ga ik over op lease en ga ik er helaas afscheid van nemen. 4 auto's voor de deur is ook onzin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

d0s schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:06:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik mis mijn 16' winterwielen. Dat is toch een stuk comfortabeler. Ach, het oog wil ook wat O-)
Ligt stiekem best een boel aan het model (en de afstelling van het onderstel). Mijn E87 was met 17" RFT minder comfortable dan mijn F31 met 19" RFT.

Vrijdag mn winterbanden er af (18"RFT) en dan mn zomersloffen er weer op (19" RFTs). Merk dat de 12-13 graden die we hier smiddags al hebben de wintersloffen toch erg zacht zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
paar weken geleden in Finland geweest en daar kregen we een 318i (met spijkerbanden) als huurauto.
helemaal makkelijk omdat ik alles al gewend ben van mijn eigen 320d, maar 1 ding kon ik niet voor elkaar krijgen en wat daar toch wel handig had geweest: hoe kun je de ruitenwissers omhoog krijgen als de auto geparkeerd staat? nu vroren ze iedere keer gruwelijk vast (-20 in de nachten).

slechte foto maar in ieder geval staat zowel de auto als het noorderlicht er op:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pFSCENlk4kbC3jtgwWOK8qLw/thumb.jpg

de andere kant op gekeken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tca6QeQQfhcFBVwJqHc9dzzb/thumb.jpg

achterwielaandrijving + poedersneeuw = _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

IQM schreef op maandag 26 maart 2018 @ 20:22:
[...]

Bij de CIC checkte het systeem inderdaad op het bestand config.nfm in de root van de stick. Maar ik heb NBT nog niet opgesplitst. Wel heb ik wel vaker de bestanden op een stick gezet waar al andere bestanden en mappen op stonden. Dat gaat ook goed. (bijv. op de 128GB USB stick waar mijn muziek voor in de auto op staat.)
Ben er klaar mee :P Het lukt mij gewoon niet meer om te splitsen heb alles geprobeerd. (kan ook aan mijn usb stick zelf liggen trouwens). Vandaag komt een 64GB stick binnen dan past het op 1 stickie. :P

Edit: Ben nu in Belgie voor de trekhaak montage. Ik ben benieuwd :)

[ Voor 5% gewijzigd door Tylen op 27-03-2018 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-07 16:11
IQM schreef op maandag 26 maart 2018 @ 20:54:
[...]
De geheugeninstelling is gekoppeld aan de elektrisch verstelbaarheid van de spiegels. En dat is standaard op de 4GC. De parkeerfunctie van de rechter buitenspiegel is dat de spiegel bij het achteruitrijden naar beneden kantelt. (afhankelijk van de stand van de knop om de linker of rechter spiegel te verstellen.)

M-Sport is een heel mooi pakket. Je zou kunnen overwegen de bumpers en spoilers er achteraf op te laten zetten maar dat is ook duur en dan mis je nog opties als de sportstoelen, donkere hemelbekleding en het M-Sport stuur. (alleen nog in het M-Sport pakket te leveren.)

Misschien een rare opmerking maar je kunt ook een mooie, jonggebruikte wagen uit Duitsland halen met weinig kilometers. Een collega van mij heeft zo een F30 320d van 2 jaar oud met 17k op de teller geïmporteerd. Dat was echt veel voordeliger.
Dank voor de info. Je laatste opmerking is niet raar hoor, die mogelijkheid heb ik ook onderzocht. Maar ik wil mijn auto graag in een specifieke combinatie van exterieurkleur/interieurkleur/bepaalde opties hebben. De exterieurkleur champagne quartz (een individual kleur), interieur elfenbeinweiss (kan je vreemd genoeg niet selecteren in de bmw configurator maar kan wel geleverd worden), high exe, m sport edition met gewoon onderstel en nog e.e.a. Dan kom je bijna wel op nieuw uit. Als je een goede deal kan sluiten met de bmw dealer is de pijn van de aanschaf en afschrijving wat minder (er wordt overigens nog over onderhandeld).

Het is trouwens wel jammer dat de Individual instaplijsten niet gecombineerd kunnen worden met het M sport pakket (die M sport instaplijsten hebben voorrang). Ik zit nu te zweten op de interieurlijsten ;) iemand een goede suggestie? Niet met een rode of blauwe rand.

Die oneindige lijst met opties is trouwens best lastig. Ik wil er toch wel een jaar of 10 in rijden en niet straks het gevoel hebben van 'had ik dat nou maar genomen'...aan de andere kant zitten we nu al op 10k aan opties 8)7 en moet je een keer stoppen.

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

elmerblues schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 08:51:
Ik zit nu te zweten op de interieurlijsten ;)
Die kan je aftermarket altijd nog vervangen door een ander type/styling... daar zou ik je bestelling niet van af laten hangen.

Volgens mij kan de dealer dat zelfs ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tylen schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 08:25:
[...]

Ben er klaar mee :P Het lukt mij gewoon niet meer om te splitsen heb alles geprobeerd. (kan ook aan mijn usb stick zelf liggen trouwens). Vandaag komt een 64GB stick binnen dan past het op 1 stickie. :P

Edit: Ben nu in Belgie voor de trekhaak montage. Ik ben benieuwd :)
Is het niet zo dat hij pas 2 gaat lezen als 1 niet aanwezig is. Zo begrijp ik de instructie tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:04:
[...]
Is het niet zo dat hij pas 2 gaat lezen als 1 niet aanwezig is. Zo begrijp ik de instructie tenminste.
Ja zo werkt het ook. Ik heb 1 tm 4 op stick 1. En 5 op stick 2. Maar hij herkent stick 2 niet. Nu moet je die extra bestanden wel/niet in de root zetten. Heb alle combinaties geprobeerd. Denk nu dat het gewoon aan stick 2 ligt. Hij is goed geformateerd, zelfde als stick 1. Sterker nog als ik die config file in de root zet begint hij zelf al te zeuren dat er een update is en dat ik stick 1 erin moet stoppen. Ach lekker belangrijk ook. Vanmiddag komt de 64GB stick binnen en dan gaat het makkelijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:06
deepbass909 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 00:43:
[...]

Ziet er goed uit _/-\o_

Aan de GSM-style telefoon en andere interieurdingetjes (zoals je stuurhendels) te zien, is het één van de latere facelift modellen van na 2000?

Hoeveel kilometer heeft deze op de teller staan?
Mijn 97 heeft ook zo'n telefoon 8)

Heb hem wel afgekoppeld want ik drukte steeds knopjes in met mijn elleboog.

Erg gerse wagen! Ging voor de lol even kijken wat een leren interieur kost op eBay, valt me mee. Voor 300 heb je een complete set.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Ik heb sinds kort een BMW 320i F30 met de bekende 8 traps automaat. Fijne auto maar als je 50 rijdt schakelt de bak vrij snel door naar de 7 of 8 wat resulteert in een motor die 1000 rpm draait. Dit klinkt en voelt nèt te laag. (bromtoon in de auto)
In de sportstand is het toerental weer net te hoog (en de auto te zenuwachtig) een stand er tussenin zou fijn zijn.

Kan een tuner of dealer de baksoftware herprogrammeren? Mensen hier ervaring mee?
Pagina: 1 ... 86 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.