i7 5960X - Rampage V Extr. - 16GB Quad DDR4 2800 Corsair LPX - MSI 980GTX Ti - AX1200i - Obsidian 650D
Bij leer heb je stoelverwarming nodig (en indien een funfer ook stoelventilatie). M'n pa heeft een Merc met leer en geen stoelverwarmingalexke1988 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:21:
IMO: stof zit beter , minder koud en minder warm, maar wel onderhoudsgevoelig.

Een M140i is - logisch - altijd in M Sport uitvoering. Ik vind dit wel verreweg de mooiste styling en zou daar never €8 p/mnd (gaf je aan?) op besparen. Never.
Ik heb bij mijn auto alles aangetikt behalve Stuurwielverwarming en adaptieve LED verlichting. Dus ik kan wel goed aangeven welke opties nuttig zijn.
Wat ik weer zou nemen:
1. Speed Limit info. Dit werkt goed. Je kan altijd tussen in je dash zien wat de maximale snelheid is. Uiteraard houd de auto geen rekening met dingen zoals tussen 6h-19h mag je 100km/h,daarna 130km/h. De auto leest dan gewoon het 100km/h bord en blijft dit aangeven (ook om 22h als je 130km/ mag). Maar goed, kleinigheidje.
2. Pro nav. Dit is een must. Dit is gewoon zoveel mooier dan het business nav (had ik in mijn 2013 1-serie). Niet alleen visueel (groter display zonder dikke zwarte randen) maar ook grafisch mooier en je hebt meer opties.
3. Schuifdak. Blijft een fijne optie. Het is niet heel groot, maar lekker in de zomer of met dit weer eigenlijk al. Minpunt is dat het wel wat gehorig wordt met gesuis op hogere snelheid. Dit was bij mijn 2013 1-serie hetzelfde en is met mijn 2017 M140i exact hetzelfde.
4. Comfort Access. Ik vind het persoonlijk een fijne optie. Sleutel in je zak en niet meer nodig. Laat wel even naderhand coderen dat de spiegel automatisch inklappen wanneer de auto op slot gaat. Nu staat het zo ingesteld dat je of de deurhendel (bij comfort access) een paar sec vast moet houden of de LOCK knop op je sleutel. Dit wil je eigenlijk direct hebben zodra je 1x de LOCK aangeeft. De elektrische spiegels horen bij Comfort access!
5. Stoelverwarming. Dit is oprecht fijn en vind ik goed in te stellen. Hij wordt nooit te warm en standje '2' is voor mij de sweetspot.
6. Elektrische stoelverstelling (met memory) en elektrische lendensteun. Dit is een fijne optie maar niet nodig. Handmatig kan je het ongetwijfeld net zo prima instellen. De exact lumbarsupport optie is lekker voor mensen die lang zijn (ik ben 1.97m). Je kan net even dat extra stukje steun onder in je stoel krijgen.
7. Cruise control. Spreekt voor zich. Werkt fijn.
8. Park Assist i.c.m PDC voor/achter. Je hebt dan een achterijcamera en de optie tot het zelf inparkeren van de auto. Dat vind ik wel heel prettig. PDC voor/achter werkt ook echt goed. De camera wordt wel snel vies en dat is vervelend. Dan zie je niks meer.
De passagiersspiegel draait mee naar beneden wanneer je de auto in R zet om stoeprandschade te voorkomen. Dit is echt FIJN! Je moet eigenlijk even kijken of dit standaard is of ergens bij zit, want dit wil je hebben!
9. Harman Kardon. Ik vind het wel OK klinken maar niet extreem bijzonder. Maar ik zou het altijd weer kiezen omdat ik simpelweg het best mogelijk wil dat beschikbaar is in de auto. Schijnt wel veel beter in de 3-serie onwards te zijn.
Dit zou ik niet meer nemen:
1. Lane Assist. Man, dit is vervelend. Het stuurwiel geeft een trilling zodra je met de band de belijning raakt zonder je richtingaanwijzer te gebruiken. Maar dit is te 'sensitive'. Resultaat: Een vaak trillen stuurwiel
2. Extra net in kofferruimte. Ik heb de optie tot een soort van net wat gespannen staat met haakjes waar je dingen tussen kan doen. Maar dit is vervelend. Die haakjes raken steeds los en het blijft niet echt lekker zitten. Zit eerder te rammelen achterin omdat het los is gekomen. Zou ik niet meer nemen.
3. Licht pakket. Leek me een leuke optie. Lampjes onder de hendels als je de auto unlockt, maar ik werkelijkheid let ik er niet eens door.
4. Apple CarPlay. Alhoewel ik dit veel gebruik (heb een iPhone X) en altijd via het stuurwiel SIRI oproep op mijn parkeergarage nummer te bellen (gaat de deur open), heeft dit verder weinig functie. En het was dacht ik, best prijzig.
5. Pianolak interieurlijsten. Alhoewel een van de mooiste vind ik, is dit zo gevoelig. ik heb heel zuinig maar zeker het middenconsole heeft al krasjes zichtbaar. Dit kras gewoon heel snel.
--
Styling
Dan even stukje Styling. Ik heb een Estoril Blau auto en dit was een goede optie. Zeker met Shadow pakket en zwarte nieren en donkere achterlichten erg mooi! Zou ik zeker weer kiezen of wellicht Mineral Grau.
Qua interieur heb ik de Oyster stoelen (dus licht interieur). Ik heb na bijna 11dKM en 6 maanden nog totaal geen verkleuring en het ziet er letterlijk nog als nieuw uit. Nu ben ik wel heel zuinig en heb geen gezin/kinderen (26 jaar).
Mooi overzicht (en een gave auto!Idutchman schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:00:
Ok, ik zal mij ook meer even mengen in de discussie. Mijn M140i is nu 6 maanden oud dus ik kan wel even aangeven welke opties ik weer zou nemen en welke niet.
Een M140i is - logisch - altijd in M Sport uitvoering. Ik vind dit wel verreweg de mooiste styling en zou daar never €8 p/mnd (gaf je aan?) op besparen. Never.
Ik heb bij mijn auto alles aangetikt behalve Stuurwielverwarming en adaptieve LED verlichting. Dus ik kan wel goed aangeven welke opties nuttig zijn.
Wat ik weer zou nemen:
6. Elektrische stoelverstelling (met memory) en elektrische lendensteun. Dit is een fijne optie maar niet nodig. Handmatig kan je het ongetwijfeld net zo prima instellen. De exact lumbarsupport optie is lekker voor mensen die lang zijn (ik ben 1.97m). Je kan net even dat extra stukje steun onder in je stoel krijgen.
Wat betreft punt 6: handmatig is het inderdaad ook prima te doen. Met mijn eveneens 1.97 m vijf jaar lang uitstekend gezeten in de sportstoelen van de 1-serie. Maar elektrisch verstelbaar wel een fijne optie, als je daar nog wat budget voor hebt.
Ik ben enorm tempted om te kijken wat de mogelijkheden zijn voor deze auto. 218i kan ik via werk leasen, maar denk dat ik beetje teleurgesteld raak in het vermogen. Denk op dit moment aan de 220i...
Als mensen nog ervaringen willen delen of tips hebben, graag.
De tips hierboven over welke opties handig zijn worden erg gewaardeerd!
Stuurverwarming zou ik dan weer graag hebben. Mijn auto staat buiten, en met -15, -10 heb ik dan handschoenen nodig als ik 's ochtends wegrijd.Idutchman schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:00:
Spiegels automatisch inklappen: Dit zou ik ook heel graag willen. Kun je dit gewoon bij de dealer laten doen?
Wat CarPlay betreft. Dit heb je niet nodig om Siri op te roepen. Als je zonder CarPlay, de knop op je stuur ingedrukt houdt, kun je ook tegen Siri praten.
@durian : zo koud wordt het hier in NL eigenlijk nooit.. Had stuurverwarming op mn vorige auto, maar nog geen dag gemist.
[ Voor 18% gewijzigd door GforceNL op 14-03-2018 14:11 ]
<Zinloze tekst hier>
8 euro per maand was verschil tussen Shadow of gewone Sportline. M Sport is bijna 100 euro duurder.Idutchman schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:00:
Ok, ik zal mij ook meer even mengen in de discussie. Mijn M140i is nu 6 maanden oud dus ik kan wel even aangeven welke opties ik weer zou nemen en welke niet.
Doet mijn huidige auto ook, maar dan op GPS/Navigatie basis, maar ik dacht dat ik dit wel kon missen.Ik heb bij mijn auto alles aangetikt behalve Stuurwielverwarming en adaptieve LED verlichting. Dus ik kan wel goed aangeven welke opties nuttig zijn.
Wat ik weer zou nemen:
1. Speed Limit info. Dit werkt goed. Je kan altijd tussen in je dash zien wat de maximale snelheid is. Uiteraard houd de auto geen rekening met dingen zoals tussen 6h-19h mag je 100km/h,daarna 130km/h. De auto leest dan gewoon het 100km/h bord en blijft dit aangeven (ook om 22h als je 130km/ mag). Maar goed, kleinigheidje.
Is voor mij ook een must, grafisch is het overigens tegenwoordig hetzelfde op Business als op Pro.2. Pro nav. Dit is een must. Dit is gewoon zoveel mooier dan het business nav (had ik in mijn 2013 1-serie). Niet alleen visueel (groter display zonder dikke zwarte randen) maar ook grafisch mooier en je hebt meer opties.
Past niet binnen het budget3. Schuifdak. Blijft een fijne optie. Het is niet heel groot, maar lekker in de zomer of met dit weer eigenlijk al. Minpunt is dat het wel wat gehorig wordt met gesuis op hogere snelheid. Dit was bij mijn 2013 1-serie hetzelfde en is met mijn 2017 M140i exact hetzelfde.
Elektrische spiegels heb ik niet nodig... automatisch unlocken ook niet.4. Comfort Access. Ik vind het persoonlijk een fijne optie. Sleutel in je zak en niet meer nodig. Laat wel even naderhand coderen dat de spiegel automatisch inklappen wanneer de auto op slot gaat. Nu staat het zo ingesteld dat je of de deurhendel (bij comfort access) een paar sec vast moet houden of de LOCK knop op je sleutel. Dit wil je eigenlijk direct hebben zodra je 1x de LOCK aangeeft. De elektrische spiegels horen bij Comfort access!
Bij leer ja, bij stof ga ik het niet doen.5. Stoelverwarming. Dit is oprecht fijn en vind ik goed in te stellen. Hij wordt nooit te warm en standje '2' is voor mij de sweetspot.
Ik ben 1m90 dus wil inderdaad ook lendensteun. Elektrische verstelling niet, al is het wel een priegelwerk elke keer om te wisselen bij bestuurder.6. Elektrische stoelverstelling (met memory) en elektrische lendensteun. Dit is een fijne optie maar niet nodig. Handmatig kan je het ongetwijfeld net zo prima instellen. De exact lumbarsupport optie is lekker voor mensen die lang zijn (ik ben 1.97m). Je kan net even dat extra stukje steun onder in je stoel krijgen.
Ja dit heb ik ook zeker als must.7. Cruise control. Spreekt voor zich. Werkt fijn.
8. Park Assist i.c.m PDC voor/achter. Je hebt dan een achterijcamera en de optie tot het zelf inparkeren van de auto. Dat vind ik wel heel prettig. PDC voor/achter werkt ook echt goed. De camera wordt wel snel vies en dat is vervelend. Dan zie je niks meer.
Niet heel belangrijk IMHO.De passagiersspiegel draait mee naar beneden wanneer je de auto in R zet om stoeprandschade te voorkomen. Dit is echt FIJN! Je moet eigenlijk even kijken of dit standaard is of ergens bij zit, want dit wil je hebben!
Ja maar Safety Pack kost maar 250 meer dan Parking Pack en je krijgt er dan ook de automatisch dimmende spiegels bij, die heb je anders niet...Dit zou ik niet meer nemen:
1. Lane Assist. Man, dit is vervelend. Het stuurwiel geeft een trilling zodra je met de band de belijning raakt zonder je richtingaanwijzer te gebruiken. Maar dit is te 'sensitive'. Resultaat: Een vaak trillen stuurwiel
Thanks, pianolak interieur heb ik ook geschrapt. Lichtpakket wil ik wel. Apple CarPlay is 3 euro per maand, maar kan ik wel missen, want zo blijf je dingne toevoegen.2. Extra net in kofferruimte. Ik heb de optie tot een soort van net wat gespannen staat met haakjes waar je dingen tussen kan doen. Maar dit is vervelend. Die haakjes raken steeds los en het blijft niet echt lekker zitten. Zit eerder te rammelen achterin omdat het los is gekomen. Zou ik niet meer nemen.
3. Licht pakket. Leek me een leuke optie. Lampjes onder de hendels als je de auto unlockt, maar ik werkelijkheid let ik er niet eens door.
4. Apple CarPlay. Alhoewel ik dit veel gebruik (heb een iPhone X) en altijd via het stuurwiel SIRI oproep op mijn parkeergarage nummer te bellen (gaat de deur open), heeft dit verder weinig functie. En het was dacht ik, best prijzig.
5. Pianolak interieurlijsten. Alhoewel een van de mooiste vind ik, is dit zo gevoelig. ik heb heel zuinig maar zeker het middenconsole heeft al krasjes zichtbaar. Dit kras gewoon heel snel.
Ik ga voor Mineral Grau, blauw gaat mijn vrouw never nooit goedkeuren.--
Styling
Dan even stukje Styling. Ik heb een Estoril Blau auto en dit was een goede optie. Zeker met Shadow pakket en zwarte nieren en donkere achterlichten erg mooi! Zou ik zeker weer kiezen of wellicht Mineral Grau.
Licht of cognac interieur idem, ik vind het mooi, zij vreselijk.Qua interieur heb ik de Oyster stoelen (dus licht interieur). Ik heb na bijna 11dKM en 6 maanden nog totaal geen verkleuring en het ziet er letterlijk nog als nieuw uit. Nu ben ik wel heel zuinig en heb geen gezin/kinderen (26 jaar).
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ja die zijn er maar goed, dat kost klauwen met geld.418O2 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:22:
heb je geen memoryseats?
Als ik de M Sport zou kunnen nemen, door een hoop opties en leren bekleding te laten vallen, dan heb ik een lelijk interieur vind ik, want vind de M Sport stoelen en patroon echt niet mooi. Dan zou ik ook alsnog kiezen voor een standaard onderstel ipv M onderstel, vanwege comfort.
[ Voor 43% gewijzigd door Phusebox op 14-03-2018 14:26 ]
Exactly my point waarom het dus geen nut heeftGforceNL schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:09:
@Idutchman
Spiegels automatisch inklappen: Dit zou ik ook heel graag willen. Kun je dit gewoon bij de dealer laten doen?
Wat CarPlay betreft. Dit heb je niet nodig om Siri op te roepen. Als je zonder CarPlay, de knop op je stuur ingedrukt houdt, kun je ook tegen Siri praten.
De automatische spiegel zijn niet achteraf in te bouwen. Dit moet - fabrieksaf - geconfigureerd zijn.
Lang getwijfeld tussen een 530d, een 520d of een XC60 T8 (fiscaal zeer interessant), maar uiteindelijk toch voor de 520d gegaan, blijft interessant in België. Een 530d is qua voordeel alle aard jammer genoeg nog moeilijk te verantwoorden: Erg vaak kan ik dat vermogen toch niet kwijt.
Uiteindelijk is het dit geworden:
Kleur & Binnenbekleding
A90 Sophistograu Brillianteffekt
LCRO Leder Dakota Cognac Exklusivnaht /
Schwarz
Standaard uitrusting (niet exhaustief)
1CB Interne code
2PA Antidiefstalbouten
2VB Weergave bandendruk
2VC Bandenherstelkit
302 Alarmsysteem
423 Fluwelen tapijten
4T8 Spiegelpakket
5A1 LED mistlampen
650 CD speler
6AC Intelligent Emergency Call - eCall
6AE BMW Teleservices
6AK ConnectedDrive Services (3 jaar)
7CG BMW garantie tot 3 jaar, zonder kilometerbeperking
886 Handleiding Nederlands
Sport Line
23W Alu velgen styling 684 18"
255 Sportstuur
481 Sportzetels vooraan
4LU Decoratieve lijsten Schwarz hochglänzend met
sierlijst in Perlglanz Chrom
760 Shadow Line hochglänzend
Opties (Prijs exclusief BTW in euro)
ZB1 Business Pack
5DM Parking Assistant Pack
609 Navigatiesysteem Professional
6AM Real Time Traffic Information (RTTI) (3
jaar)
6AN Concierge Services (3 jaar)
6AP Remote Services
6NW Comforttelefonie met draadloos laden
7S9 ConnectedDrive Services Pack
ZB2 Comfort Pack
322 Comforttoegang
488 Lendensteun vooraan
4UR Sfeerverlichting
534 Elektronische gestuurde airconditioning
met bijkomende functies
ZB5 Travel Pack 1.884,30
402 Panoramisch schuifdak
417 Mechanisch zonnegordijn voor ruiten van
de achterdeuren
575 Bijkomende 12V stopcontacten
ZB6 Safety Pack
552 Adaptive LED headlights
5AC High Beam Assist
5AL Active Protection
5AT Driving Assistant Pack Plus
2TE Automatische versnellingsbak Steptronic met
schakelpaddles
320 Zonder monogram
3AA Dakrails zwart
3DZ Zonder monogram op de flanken
420 Zonnewerend glas achteraan
494 Verwarmde zetels vooraan
610 Head-Up Display
6WB Multifunctionele instrumentendisplay
6WD Voorbereiding WiFi hotspot
868 Spraakversie Nederlands
ZKS Veiligheidskit
ZOR Niet-gereduceerd vermogen
De levering is al half april, ik kijk er uiteraard al hard naar uit.
Speed limit info is nog steeds niet 100% betrouwbaar. Snelheidsindicaties op vrachtwagens worden nog steeds geïnterpreteerd als limieten. Daarnaast 'vergeet' men in Nederland vaak het 'einde verboden' bord waardoor een tijdelijke restrictie veel te lang blijft staan.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik denk dat je toch gauw terugkomt op dat lichtpakket, dat omvat veel meer dan je denkt:Idutchman schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:00:
Dit zou ik niet meer nemen:
puddle lights onder de deuren
Sfeerverlichting:
-beenruimte vooraan
-onder de idrive en klimaat controle
-in de deuren
en de mogelijkheid om alles te veranderen van amber naar wit.
https://www.youtube.com/watch?v=sR1VAsknbbc
Voor een garage deur te openen kun je beter een retrofit doen van homelink.
Pianolak vind ik er persoonlijk verschrikkelijk goedkoop uitzien, en zeker na enkele jaren.
Wow die is ook wel goed aangekleed! mooi budget!Emic Hal schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:43:
Aangezien het stilaan tijd werd om mijn huidige 3-serie te vervangen, heb ik uiteindelijk ook een 5-serie besteld.
Lang getwijfeld tussen een 530d, een 520d of een XC60 T8 (fiscaal zeer interessant), maar uiteindelijk toch voor de 520d gegaan, blijft interessant in België. Een 530d is qua voordeel alle aard jammer genoeg nog moeilijk te verantwoorden: Erg vaak kan ik dat vermogen toch niet kwijt.
Heb je niet getwijfeld voor de 530e?
[ Voor 23% gewijzigd door alexke1988 op 14-03-2018 14:53 ]
i7 5960X - Rampage V Extr. - 16GB Quad DDR4 2800 Corsair LPX - MSI 980GTX Ti - AX1200i - Obsidian 650D
Sorry voor de verwarring.Idutchman schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:27:
[...]
Exactly my point waarom het dus geen nut heeft![]()
De automatische spiegel zijn niet achteraf in te bouwen. Dit moet - fabrieksaf - geconfigureerd zijn.
Dat kunnen ze ook al, alleen moet ik nu zoals je al zei in je post het knopje ingedrukt houden.
<Zinloze tekst hier>
Sowieso blijft de 530e in Belgie ondanks de nieuwe wetgeving de fiscale kampioen met een lager VAA en nog steeds geen ingebruikstelling en wegentax. Enkel jammer dat de tank aan de kleine kant is waardoor als je niet frequent kan opladen je vaak mag gaan tanken.
If it ain't broken it doesn't have enough features
Ik heb een 2-serie coupe. Wat wil je precies weten?Requiem19 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:28:
Zijn er ook mensen met een bmw 2 serie coupé hier?
Ik ben enorm tempted om te kijken wat de mogelijkheden zijn voor deze auto. 218i kan ik via werk leasen, maar denk dat ik beetje teleurgesteld raak in het vermogen. Denk op dit moment aan de 220i...
Als mensen nog ervaringen willen delen of tips hebben, graag.
De tips hierboven over welke opties handig zijn worden erg gewaardeerd!
Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.
Was een van de weinige opties die ik persé wilde hebben in onze M140i.418O2 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:22:
heb je geen memoryseats?
Vorige auto was een Focus ST met normale electrisch instelbare stoelen. Waardeloos. Het instellen duurt erg lang en als mijn vrouw gereden heeft sta ik eerst 30 seconde buiten de auto in te stellen voor ik in kan stappen.
Memoryseats is super handig als je de auto deelt met iemand die veel groter of kleiner is! Stoelen, spiegels en nog veel meer (voorkeurzenders radio, instellingen nav, etc) wordt per sleutel in een profiel opgeslagen. Van een afstandje de deur openen met de AB en alles staat voor jou ingesteld, echt handig!
Ik ben 1.96 en mijn vriendin 1.63, ik voel je pijn. Ik moet ook eerst de stoel achteruit rammen voor ik er in kan. Helaas geen memoryseats hier nog. Tijd voor een eigen autoduderuud schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:06:
[...]
Was een van de weinige opties die ik persé wilde hebben in onze M140i.
Vorige auto was een Focus ST met normale electrisch instelbare stoelen. Waardeloos. Het instellen duurt erg lang en als mijn vrouw gereden heeft sta ik eerst 30 seconde buiten de auto in te stellen voor ik in kan stappen.
Memoryseats is super handig als je de auto deelt met iemand die veel groter of kleiner is! Stoelen, spiegels en nog veel meer (voorkeurzenders radio, instellingen nav, etc) wordt per sleutel in een profiel opgeslagen. Van een afstandje de deur openen met de AB en alles staat voor jou ingesteld, echt handig!
[ Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 14-03-2018 15:07 ]
Juist handig, kun je in een oogopslag vanuit het keukenraam zien of de auto op slot is. Zou niet zonder meer willen. (i.c.m. vergeetachtigheid hierzo)alexbl69 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:43:
Die automatische spiegels vind ik juist waardeloos. Heb het wel, maar zijn uitgeschakeld.
[..]
*sowieso
Maar dat trage electrische systeem in die Focus...pfff...waardeloos. Dus neem óf ouderwets handmatige instelling óf memory seats, niet er tussenin
Spiegelpakket.Phusebox schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:10:
Die folding mirrors, in welke pakket of optie zit dat dan want het staat werkelijk nergens genoemd.
Over memoryseats : zelf ook geen echte voorstander van, het is gewoon te traag en het is pas echt nuttig in de 5 en de 7 reeks als je dan ook een elektrisch verstelbare stuurkolom hebt. Dan krijg je een easy entry en exit.
Nice!wjjkoevoets schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:55:
[...]
Ik heb een 2-serie coupe. Wat wil je precies weten?
In z'n algemeenheid, hoe bevalt de 2 coupe je? Rijdt hij echt zo speels als de reviews aangeven?
Meer specifiek:
- Welke motor heb je? en tevreden over je keuze qua vermogen?
- Welke opties ben je tevreden mee / welke had je achteraf niet nodig gehad?
- Hoe praktisch is de 2 coupe voor je? Ervaar je het als een nadeel dat hij 3 deurs is? Klagen mensen achterin niet al te veel?
Spiegelpakket staat nergens op de 1.alexke1988 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:24:
[...]
Spiegelpakket.
Over memoryseats : zelf ook geen echte voorstander van, het is gewoon te traag en het is pas echt nuttig in de 5 en de 7 reeks als je dan ook een elektrisch verstelbare stuurkolom hebt. Dan krijg je een easy entry en exit.
Heel hard, maar de 530e heeft praktisch geen koffer (wel even diep, maar veel minder hoog dan een gewone 5-sedan). Met 1 kind ter plekke, en een 2e op komst was dat dus geen optie.alexke1988 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:48:
Wow die is ook wel goed aangekleed! mooi budget!
Heb je niet getwijfeld voor de 530e?
Ik hoop dat ze binnen enkele jaren wel een 530e Touring hebben, had me veel getwijfel kunnen besparen.
Ach, ik heb ook flink moeten denken om dingen te vinden die ik 'niet meer zou kiezen'. Lichtpakket is ook zeker mooi nog steeds. Niks 'nadeligs' aan.alexke1988 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:48:
[...]
Ik denk dat je toch gauw terugkomt op dat lichtpakket, dat omvat veel meer dan je denkt:
Pianolak vind ik er persoonlijk verschrikkelijk goedkoop uitzien, en zeker na enkele jaren.
Exact! Alleen rijd ik enkel zelf in de auto. Mijn vriendin (stuk kleiner) rijd 1x per paar maanden misschien haha.duderuud schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:06:
[...]
Was een van de weinige opties die ik persé wilde hebben in onze M140i.
Maar ben wel blij dat ik het heb. Vind het gewoon een stukje luxe uitstralen.
[ Voor 6% gewijzigd door Idutchman op 14-03-2018 15:43 ]
Garagedeur behoort tot een private garage van meerdere auto's midden in de stad onder de woningen. Werkt perfect. Even een bepaald nummer bellen, en de garage opent direct.alexke1988 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:48:
[...]
Voor een garage deur te openen kun je beter een retrofit doen van homelink.
Het zit in de Parking of Safety Pack. Ik heb beide dus weet even niet meer. Je kan het niet los aanvinken in ieder geval.
Verschrikkelijk als de autokeuze geheel samen besproken moet worden.Phusebox schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:14:
Ik ga voor Mineral Grau, blauw gaat mijn vrouw never nooit goedkeuren.
Licht of cognac interieur idem, ik vind het mooi, zij vreselijk.
Makkelijk op te lossen door er twee te nemenIdutchman schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:44:
[...]
Verschrikkelijk als de autokeuze geheel samen besproken moet worden.
BMW 1 118i Steptronic
Mineral Grau
378 of 411 velgen
Editie:
++ Sportline Shadow of
+++ M Sport
+++ High Executive
+++ Audio Media Pack
+++ Pro Navigatie
+++ Active Cruise Control
+++ Lendensteun
+++ Antraciet Interieur
+++ Licht pakket
++ M Sportstuur
++ Panorama dak
+ Harman Kardon speakers
+ Getint glas
+ Comfort Access
Zonder line
Zonder type
Oh sorry, dacht dat je de optie bedoelde waarbij de bijrijdersspiegel naar beneden draait als je achteruit rijdtDonJunior schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:09:
[...]
Juist handig, kun je in een oogopslag vanuit het keukenraam zien of de auto op slot is. Zou niet zonder meer willen. (i.c.m. vergeetachtigheid hierzo)
Inklapbare spiegels zijn inderdaad reuzehandig, en wel precies om de reden die je noemt
En je budget was rond de 500,- in de mnd !?Phusebox schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:48:
Mijn wensenlijst met prioriteiten waarmee ik zo meteen het gesprek in ga:
BMW 1 118i Steptronic
Mineral Grau
378 of 411 velgen
Editie:
++ Sportline Shadow of
+++ M Sport
+++ High Executive
+++ Audio Media Pack
+++ Pro Navigatie
+++ Lendensteun
+++ Antraciet Interieur
+++ Licht pakket
++ M Sportstuur
++ Panorama dak
+ Harman Kardon speakers
+ Getint glas
+ Comfort Access
Zonder line
Zonder type
Wensen hebaronruud schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 16:06:
[...]
En je budget was rond de 500,- in de mnd !?
Nu gaan we schrappen.
Ok, kom je hier op:
BMW 1 Serie 118iA 100kW Steptronic Edition €399,00
Kilometers 20.000 km per jaar
Meer kilometers: 9 ct/km
+ €40,00
Looptijd 48 maanden
Kleur Schwarz II Gratis
Opties
No-claim Gratis
Schadeverzekering inzittenden + €4,00
Pakketten
High Executive + €40,00
Levering zonder typeaanduiding Gratis
Totaal leasebedrag €483,00
https://www.alphabetpriva...20zonder%20typeaanduiding
Heb je nog 17,- in de mnd over voor nog optie.
[ Voor 28% gewijzigd door DeBaroN op 14-03-2018 16:48 ]
Die optie heet mirrordip.. vind ik ook handig.. vooral als je een beetje zuinig bent op je velgen en achteruit moet fileparkeren.alexbl69 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:55:
[...]
Oh sorry, dacht dat je de optie bedoelde waarbij de bijrijdersspiegel naar beneden draait als je achteruit rijdt.
Inklapbare spiegels zijn inderdaad reuzehandig, en wel precies om de reden die je noemt.
*sowieso

Boven-budget-optie die me wel heel erg praktisch had geleken nu mijn vriendin ook weer rijdt: elektrisch instelbare stoelen + spiegels met memory, erg handig als dat per sleutel opgeslagen kan worden. Maar goed, fwp
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Daar gaat mijn vriendin niet in mee.Typhone schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:46:
[...]
Makkelijk op te lossen door er twee te nemen
Ze heeft gewoon haar eigen auto.
- knip -
Welke dealer was het?Phusebox schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 18:25:
BMW kon de prijzen niet matchen maar ben nu wel uit over de opties. Morgen de definitieve offerte bij Alphabet opvragen. Hopelijk kan ik wel terecht bij de dealer die me nu zo goed heeft geholpen met alles. Service was echt top, kunnen andere dealers en merken nog een voorbeeld aan nemen.
Keram Maastricht
Dat zit er dus wel op volgens de handleiding, die ik net eens bekeken heb. Gaat automatisch aan, alleen ben ik niet bepaald onder de indruk van de werking eerlijk gezegd.Abbadon schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 18:07:
... En ik mis in iets mindere mate ook elektrisch verwarmbare spiegels, had ik in m'n vorige auto. Nu duurt het langer voordat ik er met dit weer 's morgens fatsoenlijk in kan kijken.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwarmde spiegels. Nog nooit gemerkt dat ik die nodig had. Wel verwarmde ruitensproeiers. Maar dat zit er niet op volgens mij.Abbadon schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 19:55:
[...]
Dat zit er dus wel op volgens de handleiding, die ik net eens bekeken heb. Gaat automatisch aan, alleen ben ik niet bepaald onder de indruk van de werking eerlijk gezegd.
Anoniem: 915187
de dodehoeksensor mist toch?Phusebox schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:48:
Mijn wensenlijst met prioriteiten waarmee ik zo meteen het gesprek in ga:
BMW 1 118i Steptronic
Mineral Grau
378 of 411 velgen
Editie:
++ Sportline Shadow of
+++ M Sport
+++ High Executive
+++ Audio Media Pack
+++ Pro Navigatie
+++ Lendensteun
+++ Antraciet Interieur
+++ Licht pakket
++ M Sportstuur
++ Panorama dak
+ Harman Kardon speakers
+ Getint glas
+ Comfort Access
Zonder line
Zonder type

Net gaan kijken naar mijn i3S...
Alles naar wens , enkel zijn ze 1 optie vergeten... PDC voorraan. Het stond nochtans in mijn mail.
Ach ik parkeer al jaren op gevoel met de e46 en zijn snuit is het dubbele.
Maar het valt wel tegen als je full option verwacht...

[ Voor 10% gewijzigd door alexke1988 op 14-03-2018 20:09 ]
Dat is een van de weinige opties die je achteraf misschien nog wel kunt monteren. Mooie auto, heb er ook in proef gereden.alexke1988 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 20:07:
[afbeelding]
Alles naar wens , enkel zijn ze 1 optie vergeten... PDC voorraan. Het stond nochtans in mijn mail.
[afbeelding]
www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica
mjah , ik weet het. maar het omvat wel een nieuwe bumper,sensors, knopje en retrofitkabel... en een nieuwe bumper moeten ze lakken.Beatman schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 20:20:
[...]
Dat is een van de weinige opties die je achteraf misschien nog wel kunt monteren. Mooie auto, heb er ook in proef gereden.
Sportstoelen half leer dan?Phusebox schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 20:24:
[...]
Bestaat niet op de 1.
Het enige waar ik nu nog over twijfel is toch cognac of toch zwart leer... Of toch maar stof dan? Argh. Nooit leder interieur gehad.
Gaten kun je wel in de huidige bumper maken en dan hoeft spuiten niet eens noodzakelijk te zijn.alexke1988 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 20:38:
[...]
mjah , ik weet het. maar het omvat wel een nieuwe bumper,sensors, knopje en retrofitkabel... en een nieuwe bumper moeten ze lakken.
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Dat hebben ze ook gezegd , geen fan van. Ik ga het zo laten denk ik. E46 heeft geen sensoren en ik ben supersnel met parkeren.Morpheusk schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 20:45:
[...]
Gaten kun je wel in de huidige bumper maken en dan hoeft spuiten niet eens noodzakelijk te zijn.
Ik heb wel PDC achter en een achteruitrij camera.
En nog een fototje, dat maakt het leuk:

Denk dat ik toch voor Cognac ga, althans daar ga ik nu de definitieve offerte voor opvragen. Enige prijs die ik eigenlijk nog niet weet van alles is andere interieurlijsten want het hoogglans zwart wil ik vervangen door aluminium ivm krassen.
Oh ja, taal van media/navigatie staat NL op de offerte/configuratie, dat kun je zelf wijzigen neem ik aan?
Verwarmde buitenspiegels en ruitensproeiers zijn standaard op een 1 serie. (Mijn E46 had in 2001 al verwarmbare ruitensproeiers.)Phusebox schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 19:57:
Verwarmde spiegels. Nog nooit gemerkt dat ik die nodig had. Wel verwarmde ruitensproeiers. Maar dat zit er niet op volgens mij.
Aluminium krast net zo goed helaas...Phusebox schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 21:02:
Denk dat ik toch voor Cognac ga, althans daar ga ik nu de definitieve offerte voor opvragen. Enige prijs die ik eigenlijk nog niet weet van alles is andere interieurlijsten want het hoogglans zwart wil ik vervangen door aluminium ivm krassen.
Oh ja, taal van media/navigatie staat NL op de offerte/configuratie, dat kun je zelf wijzigen neem ik aan?
Taal van de iDrive kun je inderdaad zelf instellen maar om uit te sluiten dat je weer een nacht minder slaapt zou ik het gewoon op NL laten zetten.
De kleur van het leer zou ik afstemmen op de buitenkant. Zo is een zwarte auto met zwart leer naar mijn mening veel te donker. Een witte auto met zwart leer of zwarte auto met ivoorkleurige stoelen vind ik daarentegen geweldig. Of ik Cognac mooi vind bij B39 mineral-grau metallic weet ik niet. Mijn vader heeft een X1 in deze kleur met zwart leer en rode bies en dat staat erg goed moet ik zeggen. Maar smaken verschillen natuurlijk.
Maar op aluminium zie je het misschien minder snel. De demo die ik reed had dat hoogglans zwart en zat vol met krassen, zag er niet uit.IQM schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 21:13:
[...]
Verwarmde buitenspiegels en ruitensproeiers zijn standaard op een 1 serie. (Mijn E46 had in 2001 al verwarmbare ruitensproeiers.)
[...]
Aluminium krast net zo goed helaas...
Taal van de iDrive kun je inderdaad zelf instellen maar om uit te sluiten dat je weer een nacht minder slaapt zou ik het gewoon op NL laten zetten.
De kleur van het leer zou ik afstemmen op de buitenkant. Zo is een zwarte auto met zwart leer naar mijn mening veel te donker. Een witte auto met zwart leer of zwarte auto met ivoorkleurige stoelen vind ik daarentegen geweldig. Of ik Cognac mooi vind bij B39 mineral-grau metallic weet ik niet. Mijn vader heeft een X1 in deze kleur met zwart leer en rode bies en dat staat erg goed moet ik zeggen. Maar smaken verschillen natuurlijk.
Shadow uitvoering, mineralgrau en zwart interieur wordt denk ik erg donker. Dus dan wordt het vrij automatisch cognac kleur
En dan lees je weer horrorverhalen over de glossy delen aan de buitenkant die blijkbaar ook enorm snel krassen... aaargh, waarom kom ik dat nu weer tegen.
[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 14-03-2018 21:28 ]
Heb al 2 jaar de glossy stukken, geen zichtbare krassen, dus dat valt best mee.Phusebox schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 21:17:
[...]
Maar op aluminium zie je het misschien minder snel. De demo die ik reed had dat hoogglans zwart en zat vol met krassen, zag er niet uit.
Shadow uitvoering, mineralgrau en zwart interieur wordt denk ik erg donker. Dus dan wordt het vrij automatisch cognac kleur
En dan lees je weer horrorverhalen over de glossy delen aan de buitenkant die blijkbaar ook enorm snel krassen... aaargh, waarom kom ik dat nu weer tegen.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ook hebben ze minder empathie voor zo iets.
Mijn ervaring hé
Mooi, met rex zie ik. Heb je in mijn favoriete land belgië wel nodig.alexke1988 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 20:07:
[afbeelding]
[afbeelding]
BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,
Haha , het valt hier wel goed mee hoor !janesh schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 21:44:
[...]
Mooi, met rex zie ik. Heb je in mijn favoriete land belgië wel nodig.
Maar toch voor de zekerheid genomen.
Meer echt voor noodgevallen.
Dat valt best mee, kijk zelf maar.Phusebox schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 21:17:

Is de X1 van mijn pa. Normaal gesproken ben ik geen fan van een X maar dit is een wel heel dikke wagen.
Maarreh, je kunt je overal wel druk om gaan maken maar dan kom je nergens. Mocht je een keer zo'n zwarte strip aan de buitenkant raken dan zijn ze vrij simpel te vervangen. Enne, spuiten is duurder! (Mijn pa heeft ook al een keer zo'n side skirt laten vervangen.)
Voor nu denk ik Cognac kleur. Breekt het donker en grijs wat en is eens wat anders. Volgens mij is er altijd nog tijd voordat de order gelocked zou worden wanneer ik akkoord geef op de offerte.
Volgende keer maar weer voor een occasion gaan dan hoef ik al die keuzes niet te maken 😂
Requiem19 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:24:
[...]
Nice!
In z'n algemeenheid, hoe bevalt de 2 coupe je?
Voor mij persoonlijk is het de beste auto waar ik ooit in heb gereden. Voor mij is het the best of both worlds. Je kan er heerlijk comfortabel mee cruisen, maar tegelijkertijd kan je er ook veel plezier uit halen. Ik denk echter wel dat het af hangt van je situatie. Ik ben zelf single en heb geen kinderen. Als er eens een keer iemand meerijdt is het meestal een vriend die dan uiteraard niet op de achterbank gaat zitten. Dus voor mij is 3-deurs geen nadeel. Ik heb zelf een paar keer achterin gezeten en het is niet echt ruim. Als je wat langer bent dan 1.85m wordt het al snel vervelend verwacht ik. Maar goed, voor mij is dit geen probleem, want er zit praktisch toch nooit iemand achterin (en als ze klagen rijden ze maar lekker zelfRequiem19 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:24:
- Hoe praktisch is de 2 coupe voor je? Ervaar je het als een nadeel dat hij 3 deurs is? Klagen mensen achterin niet al te veel?
De kofferbak is voor mijn doen ook ruim genoeg. Heb de auto een keer helemaal volgeladen voor een lang weekend vakantie en dat is an sich prima te doen.
Heb er nu zo'n 60.000km opzitten en wil voorlopig in ieder geval niets anders.
Your mileage may vary, ik ken je situatie natuurlijk niet. Voor de één is het een geweldige auto, maar als jij een gezin hebt met drie kinderen, een hoogzwangere vrouw en een Golden Retriever die Bello heet zou ik er niet aan beginnen
Ik weet niet of we hier dezelfde definitie van speels hanteren en over welk model we het dan hebben. Ik verwacht dat een relatief lichte 220i met adaptief onderstel speelser zal zijn dan een zwaardere 235i. Als ik kijk naar mijn eigen auto dan zou ik het niet direct "speels" noemen. De auto pikt behoorlijk veel (i.t.t. mijn vorige BMW) en de elektronische hulpmiddelen zijn vrij agressief afgesteld. Dat wil overigens niet zeggen dat je er niet leuk mee kan rijdenRequiem19 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:24:Rijdt hij echt zo speels als de reviews aangeven?
Ik heb zelf de oudere N55 6-cylinder variant (235i). Qua vermogen is dit meer dan genoeg. IMHO, heb je met een 218i waarschijnlijk ook al genoeg vermogen. Ik noem 0-100 in 9 seconden nou niet direct traag. Een 220i die het in iets meer dan 7 seconden doet al zeker niet.Requiem19 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:24:Meer specifiek:
- Welke motor heb je? en tevreden over je keuze qua vermogen?
Ik heb hiervoor een 120i coupé gehad en heb ongeveer een jaar geleden kort rondgereden in een nieuwe 118i hatchback en ik heb bij beide nooit het idee gehad dat het trage auto's waren. Die 1-serie coupé was erg leuk om mee te rijden (en minder voorspelbaar)!
Als je de mogelijkheid hebt zou ik sowieso Navigatie Professional en het HK audio systeem nemen.Requiem19 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:24:- Welke opties ben je tevreden mee / welke had je achteraf niet nodig gehad?
Navigatie Professional's grote scherm werkt prettig en het ziet er gewoon een stuk beter uit dan het standaard scherm. Het HK audio systeem is al niet het beste systeem. Het is helaas technisch een stuk minder dan het HK systeem in de 3-serie en hoger. Het voordeel is echter wel dat er genoeg betere speakers op de markt zijn die plug en play zijn en je kan daarnaast zelf door middel van simpele aanpassingen een beter geluidsbeeld krijgen (center speaker loskoppelen, fader instelling verzetten zodat de boxen achterin meer geluid produceren etc.). Het standaard en Hi-Fi systeem zijn zelfs nog een stuk minder dus daar zou ik zelf niet aan beginnen.
Naast bovengenoemde zaken, zou ik gaan voor de sportstoelen.
De automaat en handbak zijn beide prima (ik heb zelf de automaat).
De rest van de opties zijn voornamelijk van die "nice-to-have" dingen, zoals comfort access, elektrisch verstelbare stoelen, stoelverwarming, neerklapbare achterbank, maar geen van allen zou ik echt als essentieel beschouwen.
Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.
Echt waar? Het is een optie, om het vermogen niet te reduceren? WTF?Emic Hal schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:43:
Aangezien het stilaan tijd werd om mijn huidige 3-serie te vervangen, heb ik uiteindelijk ook een 5-serie besteld.
[knip]
ZOR Niet-gereduceerd vermogen
Is waarschijnlijk een belastingdingetje waarbij in sommige landen het vermogen iets lager ligt. Dit was in België bijvoorbeeld nog wel eens gebruikelijk.Toff schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 02:05:
[...]
Echt waar? Het is een optie, om het vermogen niet te reduceren? WTF?
Een Belgische vriend van mij rijdt een 320i die in plaats van 170pk, iets van 16xpk heeft vanwege belasting o.i.d.
Vooral in de zomer ventilatie op afstand aan zetten lijkt me ideaal.
BMW remote (zaken op afstand inschakelen e.d.) is volgens mij voor onbeperkte duur als je het aanschaft als optie. Andere ConnectedDrive diensten zoals internet, RTI, personal assistent e.d. zijn op basis van een abbo en zal je dus op een gegeven moment moeten verlengen (en dus betalen). Als ik het me goed herinner danPhusebox schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 05:52:
Hoe zit het eigenlijk met BMW connected services, er moet ergens een Sim kaart ofzo zitten voor data verbinding ivm de app etc waarmee je dingen kunt bedienen? Moet je hier op een gegeven moment voor betalen of blijft dit gratis?
Vooral in de zomer ventilatie op afstand aan zetten lijkt me ideaal.
Wat overigens heel vaag is:
Exact dezelfde configuratie, maar dan met Corporate Lease toegevoegd als pakket is 700 euro goedkoper?
Hier de twee configuraties naast elkaar:
https://www.bmw.nl/nl/ssl...8y6l4+configurl$m0f1s2b3/
[ Voor 45% gewijzigd door Phusebox op 15-03-2018 07:45 ]
De verhalen die ik lees over CarPlay zijn niet bijster positief. Praktisch alles wat CP biedt zit ook in iDrive, maar dan slechter geïntegreerd.Phusebox schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 06:39:
Ik had al even geneusd in de online BMW Store. Ook ergens gelezen dat ze Apple Carplay als kortere dienst zouden gaan aanbieden. Nu is het nog 3 jaar voor 8,33 per maand of zoiets.
Daarnaast heb ik ervaringen gelezen dat als je normaal bijvoorbeeld spotify buiten de bundel kunt beluisteren, dit in combinatie met CarPlay niet werkt, dan gaat het wel degelijk van je bundel af. Moet er bij zeggen dat ik dit op een Duits forum las, dus wellicht dat het daar anders werkt dan hier.
Ja CarPlay was ik al over uit dat dit zeker geen must is. Die heb ik dan ook geschrapt.alexbl69 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 07:57:
[...]
De verhalen die ik lees over CarPlay zijn niet bijster positief. Praktisch alles wat CP biedt zit ook in iDrive, maar dan slechter geïntegreerd.
Daarnaast heb ik ervaringen gelezen dat als je normaal bijvoorbeeld spotify buiten de bundel kunt beluisteren, dit in combinatie met CarPlay niet werkt, dan gaat het wel degelijk van je bundel af. Moet er bij zeggen dat ik dit op een Duits forum las, dus wellicht dat het daar anders werkt dan hier.
17" velgen is mooi, maar dat kost door de BPM 20 euro per maand meer, dat is ook een gevalletje jammer dan.
Kun je die velgen niet na ontvangst aanpassen?Phusebox schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 08:02:
[...]
Ja CarPlay was ik al over uit dat dit zeker geen must is. Die heb ik dan ook geschrapt.
17" velgen is mooi, maar dat kost door de BPM 20 euro per maand meer, dat is ook een gevalletje jammer dan.
Heb zelf m'n G32 op de 19" behorende bij de Luxury Line uit laten leveren. De standaard gemonteerde zomerbanden direct na ontvangst laten vervangen door winterbanden. De zomerbanden vervolgens verkocht.
Binnenkort gaan er 21" 687s onder, met zomerbanden...
Had ik dit af-fabriek gedaan, dan had dit geintje me alleen aan extra BPM al bijna €4.000 gekost

Dus tip:
Tja op een Lease auto, los velgen kopen van 1500 euro en dan weer verkopen na de lease, mwah.alexbl69 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 08:10:
[...]
Kun je die velgen niet na ontvangst aanpassen?
Heb zelf m'n G32 op de 19" behorende bij de Luxury Line uit laten leveren. De standaard gemonteerde zomerbanden direct na ontvangst laten vervangen door winterbanden. De zomerbanden vervolgens verkocht.
Had ik dit af-fabriek gedaan, dan had dit geintje me alleen aan extra BPM al bijna €4.000 gekost.
[afbeelding]
Dus tip:
Wow dat zijn mooie velgjes.alexbl69 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 08:10:
[...]
Kun je die velgen niet na ontvangst aanpassen?
Had ik dit af-fabriek gedaan, dan had dit geintje me alleen aan extra BPM al bijna €4.000 gekost.
[afbeelding]
Dus tip:
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
If it ain't broken it doesn't have enough features
Als je een auto koopt vast wel, bij lease is dit niet mogelijk volgens mij. Althans die optie werd mij niet geboden. De 17" velgen kosten 0,00 euro in mijn pakket maar de BPM maakt het te duur.Apache schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:07:
@alexbl69 je kan ook altijd aan bmw vragen om te leveren op winterbanden, zelfs als ze in de zomer leveren. Dit zie je dan later terug aan je optielijst, iets in de trend van: "geleverd op winterbanden".

Can't.... decide....
[ Voor 19% gewijzigd door Phusebox op 15-03-2018 14:15 . Reden: Plaatje gewijzigd, aangezien ik voor de aluminium trim ga ]
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Dat gaat helaas niet meer. Bij mijn vorige aankoop (F10 in 2011) kon dit nog wel, en heb dat toen ook gedaan. Nu kon dat niet meer.Apache schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:07:
@alexbl69 je kan ook altijd aan bmw vragen om te leveren op winterbanden, zelfs als ze in de zomer leveren. Dit zie je dan later terug aan je optielijst, iets in de trend van: "geleverd op winterbanden".
Vond dat trouwens een hele slechte zaak en is ook één van de redenen dat m'n banden/velgen order niet naar de BMW dealer is gegaan. Maar die had er naar eigen zeggen geen invloed op.
Plaats hem is hier dan, ben benieuwd. (of in je eigen topic)Phusebox schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 13:29:
Pff is het nu echt zo moeilijk een definitieve correcte offerte te krijgen van een leasemaatschappij. Staat elke keer bol van de fouten en inconsistente prijzen.
Nou er staan negatieve prijzen in, opties dubbel etc. Ook ander kilometrage dan ik gevraagd heb. Ga ze straks maar eens bellen.baronruud schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 13:33:
[...]
Plaats hem is hier dan, ben benieuwd. (of in je eigen topic)
Waarschijnlijk net zo moeilijk als voor jou om een keuze te maken?Phusebox schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 13:29:
Pff is het nu echt zo moeilijk een definitieve correcte offerte te krijgen van een leasemaatschappij. Staat elke keer bol van de fouten en inconsistente prijzen.
gelukkig zoveel mensen zoveel smaken. Ik vind het verschrikkelijk die poepbruine bekledingMrFl0ppY schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:31:
Bruin is echt zoveel chiquer! Zwart is zo saai. Zeker omdat de rest ook allemaal zwart, zwart en nog eens zwart is.
[ Voor 35% gewijzigd door Arjant2 op 15-03-2018 14:09 ]
Klopt, gelukkig is dat niet mijn werkArjant2 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:06:
[...]
Waarschijnlijk net zo moeilijk als voor jou om een keuze te maken?![]()
Heb maar weer wat vragen teruggestuurd met de vraag of mijn calculatie klopt, aangezien ik geen totaalprijs krijg.
[ Voor 19% gewijzigd door Phusebox op 15-03-2018 14:20 ]
Anoniem: 915187
Ik geloof niet dat er een offerte is... auto zou inmiddels toch 45k moeten kosten.... en dat voor ongeveer 500 per maand...baronruud schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 13:33:
[...]
Plaats hem is hier dan, ben benieuwd. (of in je eigen topic)
Ik heb zwart leer in de 120i M sport, prima. Ik vind cognac erg mooi in een 3 serie, vind het op een of andere manier niet zo mooi in een 1 serie. Maargoed als er iets persoonlijk is dan is het kleur, sommigen vinden namelijk een knalrood leren interieur ook erg mooiPhusebox schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:15:
[...]
Als je een auto koopt vast wel, bij lease is dit niet mogelijk volgens mij. Althans die optie werd mij niet geboden. De 17" velgen kosten 0,00 euro in mijn pakket maar de BPM maakt het te duur.
[afbeelding]
Can't.... decide....

>> Signature?
Met goed puzzelen, zit wel boven de 500, maar acceptabel, en de prijs van de auto zit wel ruim onder wat jij zegt. Zolang ik niks definitief getekend heb wil ik het niet jinxen door offertes te plaatsen etc.Anoniem: 915187 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:21:
[...]
Ik geloof niet dat er een offerte is... auto zou inmiddels toch 45k moeten kosten.... en dat voor ongeveer 500 per maand...
Ik heb ook wel wat geschrapt hoor naar aanleiding van de prijzen, gesprekken en proefrit.
[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 15-03-2018 14:35 ]
Lakverzegeling hier... water 'glijdt' er nu mooi vanaf.alexke1988 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 15:23:
Iemand ervaring met Keramische Coatings / lak verzegeling?
Ging met m'n vorige wagen regelmatig door de wasstraat, wat ook wel te zien was aan de lak na een paar jaar. Was toch al van plan om hem nu met de hand te gaan wassen.
Overigens is af en toe een wasstraatje niet killing voor je lakverzegeling, maar liever niet.
Hoe doen ze zo iets eigenlijk?alexbl69 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 15:46:
[...]
Lakverzegeling hier... water 'glijdt' er nu mooi vanaf.
Ging met m'n vorige wagen regelmatig door de wasstraat, wat ook wel te zien was aan de lak na een paar jaar. Was toch al van plan om hem nu met de hand te gaan wassen.
Overigens is af en toe een wasstraatje niet killing voor je lakverzegeling, maar liever niet.
Was er geen onderzoek gedaan en bleek dat met de hand wassen vaak slechter is dan door de wasstraat?alexbl69 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 15:46:
[...]
Lakverzegeling hier... water 'glijdt' er nu mooi vanaf.
Goede vraag, heb me daar eerlijk gezegd niet echt in verdiept. Wilde mijn wagen pas in 2018 op kenteken hebben, terwijl de dealer hem eind november al had. Het is al voor aflevering gebeurd en heb niks van het hele proces meegekregen.
Zoals gezegd glijden de druppels mooi van de wagen af en wordt de wagen ook iets 'schoner' in een regenbui.
Voor het milieu ongetwijfeld, voor de auto denk ik dat met de hand wassen beter is. Heb er ook best lol aan moet ik zeggen. Leuk zaterdagklusje.baronruud schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:11:
[...]
Was er geen onderzoek gedaan en bleek dat met de hand wassen vaak slechter is dan door de wasstraat?
Zo had ik vorige week bij de spuitcabine een dame die vroeg hoe het werkte, haar auto onder spoot met velgenreiniger en weg reed...
- knip -
Zelf heb ik van mijn 16 tot 24jaar bij een carwash als studentenwerk gestaan.baronruud schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:11:
[...]
Was er geen onderzoek gedaan en bleek dat met de hand wassen vaak slechter is dan door de wasstraat?
vuil lost door een combinatie van 3 dingen:
-je kunt het los wrijven.
-Je kunt het los spuiten.
- je kunt het chemisch aanpakken.
de nieuwste carwashes leunen meer naar chemisch en los spuiten, nu moet ik wel zeggen dat veel autolakken hier goed tegenkunnen.
Ik ben meer van goed het vuil los te spuiten met een klein beetje shampoo , daarna met het 2 emmer systeem van boven naar onder werken.
Mijn Landrover Defender is van 2007 en heeft al 120k km en ziet er nog als nieuw uit
Effe olie bijvullen hoorRaymond P schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:49:
Zo had ik vorige week bij de spuitcabine een dame die vroeg hoe het werkte, haar auto onder spoot met velgenreiniger en weg reed...

M'n schoonouders hebben ook een keer de vogelpoep verwijderd met een keukensponsje.
Handwas is prima te doen als je gewoon de juiste materialen gebruikt en in je achterhoofd houdt dat vuil krassen geeft.
- knip -
Dit topic is gesloten.