xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Grappig! Afgelopen week ook de 218i active tourer besteld, vrijwel even duur €42,5k) maar met compleet andere opties:PWM schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 12:41:
Besteld
[afbeelding]
Met launch editie, dus gratis Parking Pack en afneembare trekhaak.
Mediterranblau metallic
Elektrisch verwarmde voorstoelen
12V Aansluiting
Adaptieve LED koplampen
ISOFIX bevestiging
Automatische transmissie
Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
Centraal info display
BMW Verlengde Garantie - 3 jaar
Alarmcode (Intern)
Alarmsignaal (Intern)
Beschermfolie t.b.v. transport
Modeljaar 2019
Steptronic transmissie
Productiefase 1
16 inch Turbine (styling 472) Efficient Dynamics
Lichtpakket
Audio Media Pack
Safety Pack
Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegel bestuurderzijde
Driving Assistant Plus
Executive
Parking Pack
Launch Edition
Park Distance Control voor/achter (PDC)
Steptronic Edition
www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica
Die heb ik dus niet genomen aangezien DAB in mijn Tesla verschrikkelijk is. Geluid is top hoor. Maar ik luister geen reclame op de radio en wissel tussen BNR, Radio 1 en 2-3 commerciele onzin zenders voor het vermeack.Audio Media Pack
Als ik dan DAB gebruik doet een switch naar de volgende zender er zo 2 seconden over. Op FM is het instant. Ik ben dus van DAB afgestapt. Maar wellicht doet de BMW dat beter
Zo'n vertraging is enorm irritant ja. Sommige TV's hebben/hadden dat ook en zapt niet lekker.PWM schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 21:17:
[...]
Die heb ik dus niet genomen aangezien DAB in mijn Tesla verschrikkelijk is. Geluid is top hoor. Maar ik luister geen reclame op de radio en wissel tussen BNR, Radio 1 en 2-3 commerciele onzin zenders voor het vermeack.
Als ik dan DAB gebruik doet een switch naar de volgende zender er zo 2 seconden over. Op FM is het instant. Ik ben dus van DAB afgestapt. Maar wellicht doet de BMW dat beter
In mijn huidige auto heb ik alleen FM, en daar vind ik de kwaliteit af en toe tegen vallen. Wilde sowieso wel de hifi upgrade, en dan leek me luisteren naar FM een beetje zonde. Bovendien was dit pakket maar nauwelijks duurder terwijl je DAB, betere telefoonintegratie (draadloos laden, meer usb poorten en ondersteuning voor meer telefoons) en een wifi hotspot bij krijgt.
Andere reden is dat de verkoper zei dat met dit pakket je Carplay achteraf nog kunt activeren.
www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica
Vertraging heb ik niet met DAB (had dat wel verwacht). Maar woon in de grensstreek, en daar is de ontvangst van DAB niet al te best. Dat betekent in de praktijk dat het hele signaal voor meerdere seconden wegvalt, in plaats van een klein ruisje zoals bij FM. Gebruik het dus ook niet meer.PWM schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 21:17:
[...]
Die heb ik dus niet genomen aangezien DAB in mijn Tesla verschrikkelijk is. Geluid is top hoor. Maar ik luister geen reclame op de radio en wissel tussen BNR, Radio 1 en 2-3 commerciele onzin zenders voor het vermeack.
Heb ook geen duidelijk kwaliteitsverschil kunnen waarnemen overigens.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
lang geen Radio538 of Slam!FM luisteren. 3FM en QMusic doen het dan perfect. Soms heb ik geen 3FM maar wel 538.
Het lijkt erop dat hij niet automatisch van frequentie switched, maar ook bij de ontvangstlijst staat de zender niet. Is die haaienvin dan toch niet zo sterk?
Kan niet wachten op de Bluetooth dongle, dan mag mijn iDrive voortaan op zwart.
Pff BMW configuraties I hate you... Zo irritant dat je gewoon niet kan samenstellen wat je zelf wil. Begint nu echt frustrerend en irritant te worden.
Ik snap ook de sportline en urban line modellen niet. Is echt nul voordeel mee te behalen als je toch extra opties gaat toevoegen. Dubbele opties worden ook niet verrekend heb ik het idee. Maar alles is zo warrig en onduidelijk opgezet dat ik er niet uit kom.
Een M-Sport configuratie met minder opties kost nu gewoon 4500 meer dan een nagenoeg full specced out versie zonder "line" upgrade. Terwijl het M-Sport pakket 1995 kost... 🤔
En dan het meest absurde, ik wil die dure 18 inch velgen niet want ik wil comfort en geen stuiterbak maar dan moet ik extra betalen voor goedkopere velgen en banden....
[ Voor 64% gewijzigd door Phusebox op 11-03-2018 08:17 ]
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Je hebt me door...EvaluationCopy schreef op zondag 11 maart 2018 @ 08:47:
Kun je daar je mede-Tweakers weer máánden lang over lastig vallen, de opties. Daar doe je het voor toch?
Alles is mogelijk hoor. Dat noemen ze bij BMW: Individual.https://www.bmw.nl/nl/con...individual/overzicht.htmlPhusebox schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 23:17:
Oh ja ik had wel dat het lang duurde voordat bluetooth terug verbonden was. In de Focus is ie al verbonden en Spotify aan het afspelen voor ik de oprit af ben. Nu duurde het zeker 1 a 2 minuten. Is dat normaal?
Pff BMW configuraties I hate you... Zo irritant dat je gewoon niet kan samenstellen wat je zelf wil. Begint nu echt frustrerend en irritant te worden.
Ik snap ook de sportline en urban line modellen niet. Is echt nul voordeel mee te behalen als je toch extra opties gaat toevoegen. Dubbele opties worden ook niet verrekend heb ik het idee. Maar alles is zo warrig en onduidelijk opgezet dat ik er niet uit kom.
Een M-Sport configuratie met minder opties kost nu gewoon 4500 meer dan een nagenoeg full specced out versie zonder "line" upgrade. Terwijl het M-Sport pakket 1995 kost... 🤔
En dan het meest absurde, ik wil die dure 18 inch velgen niet want ik wil comfort en geen stuiterbak maar dan moet ik extra betalen voor goedkopere velgen en banden....
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Haha. Ok. Point taken. Blijft jammer dat ze zo totaal anders werken.Tylen schreef op zondag 11 maart 2018 @ 09:04:
[...]
Alles is mogelijk hoor. Dat noemen ze bij BMW: Individual.https://www.bmw.nl/nl/con...individual/overzicht.html
Kijk bij de optioneel grotere wielen overigens ook even goed naar de BPM tabellen. Grotere wielen kunnen een extreem hogere BPM betekenen. Deze toeslag komt in de configurator niet naar voren, in de pdf prijslijsten staan ze wel. Een 'downgrade' van 18 naar 17" kan dus in de praktijk wel degelijk goedkoper uitvallen.
Voorbeeldje; mijn G32 krijgt bij de Luxury Line 19" i.p.v. de standaard 17" wielen. De BPM meerprijs voor deze wielen (€2.061!!!) wordt er in de configurator niet bij opgeteld, hij staat echter wel degelijk op je offerte/factuur.
Een upgrade naar 18 of 19" runflat kost zelfs €3.893. Enkel aan extra BPM. Dan hebben we het nog niet over de prijs van de upgrade zelf.
Oh ja de achterlijke BPM structuur in Nederland... Thanks. Ga weer verder puzzelen.alexbl69 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 09:28:
De BMW prijspolitiek is ingegeven door omzet-/winstmaximalisatie. Felbegeerde opties worden gekoppeld aan minder gewilde opties. Het mooiste voor BMW is dat sommige van die opties zelfs enkel een software-instelling is. Dus geen kosten, maar 100% extra winst.
Kijk bij de optioneel grotere wielen overigens ook even goed naar de BPM tabellen. Grotere wielen kunnen een extreem hogere BPM betekenen. Deze toeslag komt in de configurator niet naar voren, in de pdf prijslijsten staan ze wel. Een 'downgrade' van 18 naar 17" kan dus in de praktijk wel degelijk goedkoper uitvallen.
Voorbeeldje; mijn G32 krijgt bij de Luxury Line 19" i.p.v. de standaard 17" wielen. De BPM meerprijs voor deze wielen (€2.061!!!) wordt er in de configurator niet bij opgeteld, hij staat echter wel degelijk op je offerte/factuur.
Een upgrade naar 18 of 19" runflat kost zelfs €3.893. Enkel aan extra BPM. Dan hebben we het nog niet over de prijs van de upgrade zelf.
Met afstand de versnellingsbak en stuurgevoel, in mindere mate stoelen. Die versnellingsbak vond ik vanaf dag 1 niet fantastisch maar mee te leven, de andere 2 punten werden langzaam een dingetje.GforceNL schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 19:16:
[...]
Grappig, heb die van mij afgelopen woensdag opgehaald. komend van een 325D heb ik er nog geen seconde spijt van gehad.
Wat waren jouw grootste ergernissen?
Probleem is dat ik een tijdje een 220i cabrio als leenauto kreeg. Dat is niet fijn in de winter. Gedurende die tijd heb ik mijn 991 GTS als dagelijkse auto gebruikt die eigenlijk voor vakantie en leuke ritjes is. Toen de 440i terug kwam was de stap terug in versnellingsbak maar ook stuurgevoel zo enorm groot dat ik me er echt aan ging ergeren. Door het prijsverschil is vergelijken eigenlijk niet eerlijk maar dat maakt tijdens het rijden niet uit.
In de praktijk reed ik alleen met de bmw als ik een trekhaak nodig had, voor de rest bleef hij in de garage staan. En dat zag ik niet veranderen in de toekomst en is niet goed voor een auto die gekocht is om dagelijks mee te rijden. Na een paar weken twijfelen daarom de knoop doorgehakt, want in de basis is het meer dat mijn verwachtingspatroon veranderd is dan dat de auto zelf niet goed is.
Die heeft het exact 3.5 maand uitgehouden bij me.
Het was een heel erg snelle auto... De B58 motor is geweldig, maar ik had altijd het gevoel dat het net niet was. Vlees noch vis zegmaar. Ik had dan wel een 440i cabrio welke volledig individual uitgevoerd was ... maar nooit overkwam me dat gevoel van luxe wat je wel in een 5 of 7 serie hebt.
In the end of the day was het een bijna 100.000 cabrio met een afschrijving waar je u tegen zegt, een hoog brandstofverbruik (m'n V8 is net zo zuinig) en een veel te hoog gewicht (even zwaar als m'n 7 serie)
In de auto was nooit rust. Moeilijk te omschrijven, maar ik had nooit zin om hem te pakken.
[ Voor 4% gewijzigd door Roberto op 11-03-2018 11:32 ]
Massief gouden velgen en carrosserie of zo?Roberto schreef op zondag 11 maart 2018 @ 11:21:
In the end of the day was het een bijna 100.000k cabrio
Vink alle opties maar eens aan in de configuratorCreativeS schreef op zondag 11 maart 2018 @ 11:24:
[...]
Massief gouden velgen en carrosserie of zo?
En laat er dan een individual sausje overheen lopen.
Voor de goede orde; ik heb uiteraard een korting op de nieuwprijs kunnen bedingen.
Maar list was hij 97.600
Het was gewoon echt geen waar naar m'n geld, alleen ik was zo "handig" om zonder proefrit dat ding te kopen.
In de USA heb je voor 60k dollar een Chevrolet Corvette Convertible. 10x meer fun en zelfs comfort voor de helft van het geld.
[ Voor 9% gewijzigd door Roberto op 11-03-2018 11:29 ]
Of Individual daar een oorzaak van kan zijn?
Hahaha ... ik zie de fout nu.CreativeS schreef op zondag 11 maart 2018 @ 11:32:
100.000.000 vind ik nogal wat... vandaar mijn vraag.
Of Individual daar een oorzaak van kan zijn?
Had moeten schrijven 100k of 100.000 ...

Ik denk dat zelfs met gouden velgen je nog niet aan 100.000.000 zou komen
Begin de dag met een lach
Zelfde geldt voor @Roberto, een 7 serie is een heel ander soort auto. Als je dan een 4 serie koopt voor zover geld, snap ik dat je een iets hoger verwachtingen patroon hebt.
Die van mij is 6 maanden oud, maar kunnen kopen voor 75% van de catalogus prijs. Die afschrijving komt gelukkig voor rekening van de vorige eigenaar..
Ik heb de 4 sinds woensdag, dus lastig te zeggen of hij bevalt op de langere termijn.
Mijn vergelijkingsmateriaal is/was een 2015 325D (218pk/450Nm).
Wat me positief opvalt, is de motor. Zowel qua vermogen als geluid was ik op slag verliefd. Weggedrag van de 4 is ook een stuk beter, hij ligt strakker op de weg dan de 3.
Wat verbruik/kosten betreft komt hij goedkoper uit de bus dan mijn diesel bij 20k per jaar. Al ben ik van mening dat als verbruik belangrijk is, je beter een ander soort auto kunt gaan rijden.

<Zinloze tekst hier>
<Zinloze tekst hier>
RF is verder prima maar wel een heel stuk stugger.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Zeker bij een xDrive voertuig
pluspunten
+ je kan 50 a 100 km blijven rijden.
+ iets minder kans op klapband.
minpunten:
-Duur
-Zwaar
-Slechter stuurgevoel
-oncomfortabel
En dan het belangrijkste :
stel je rijdt je band lek. je gaat er 30 km nog met rijden... Je moet die band dan eigenlijk vervangen.
Bij een xDrive moet je altijd per 4 banden vervangen.
Anders rij je je xDrive tussenbak stuk en dat kost een kleine 2500 - 3000euro..
Alle M-moddelen hebben geen runflats en dat zegt genoeg!
Ik heb het zelf meegemaakt met mijn 320d xDrive , ik powerslide nogal veel... en mijn achterbanden waren versleten. Voorbanden waren perfect, maar moesten toch mee vervangen worden. Ik wist dat niet en heb toen een tussenbak kapot gereden. Gelukkig onder garantie.
[ Voor 25% gewijzigd door alexke1988 op 11-03-2018 13:39 ]
i7 5960X - Rampage V Extr. - 16GB Quad DDR4 2800 Corsair LPX - MSI 980GTX Ti - AX1200i - Obsidian 650D
Normaal wel.Phusebox schreef op zondag 11 maart 2018 @ 13:40:
Hmm als ik eerst M-Sport kies, en dan switch naar Sportline behoud ik het M-Sport stuur... zal er wel niet door geraken vrees ik.
i7 5960X - Rampage V Extr. - 16GB Quad DDR4 2800 Corsair LPX - MSI 980GTX Ti - AX1200i - Obsidian 650D
Het zal mij benieuwen.
Toch jammer dat je de bekleding van de M-Sport niet kunt wijzigen (zonder dat er weer vanalles veranderd qua prijs en uitrusting) want verder is die goed, en de prijs kom ik ook wel uit met puzzelen maar ja. Ik ga zometeen ongeveer hetzelde betalen als de M-Sport maar dan zonder de looks aan de buitenkant.
Misschien is het samen met de dealer wel mogelijk. Choices, choices
[ Voor 14% gewijzigd door Phusebox op 11-03-2018 13:54 ]
Bij de eerste generaties BMW (de E-modellen) met runflats was het onderstel niet goed afgestemd op de stugge banden, waardoor ze nogal stoterig reden. Dat was op te lossen door er normale banden onder te zetten. Bij de nieuwere generaties (de F- en G-modellen) is die afstemming veel beter en is het vooral een kwestie van persoonlijke voorkeur: houd je van sportief, veel gevoel in het stuur maar wel stug, óf houd je van zo comfortabel mogelijk. Waar een familielid op zijn 7-serie absoluut geen runflat wil, adaptive drive altijd in de comfort-stand zet en zijn 19” wielen zelfs heeft omgeruild voor 18” (

Een goede grap mag vrienden kosten.
Ik heb bij mijn vorige auto ook bijbetaald om 18" velgen om te ruilen voor 16".Tomatoman schreef op zondag 11 maart 2018 @ 14:09:
@lapino: die € 860 begrijp ik niet helemaal. In de papieren prijslijst van de X3 is de meerprijs voor 20” wielen € 1324 tot € 2776, afhankelijk van het model wielen en de uitvoering van de X3 die je aan het aankleden bent. Heb je in de configurator wellicht een uitvoering gekozen waarbij een specieke set 20” wielen voor € 860 meerprijs wordt aangeboden?
Bij de eerste generaties BMW (de E-modellen) met runflats was het onderstel niet goed afgestemd op de stugge banden, waardoor ze nogal stoterig reden. Dat was op te lossen door er normale banden onder te zetten. Bij de nieuwere generaties (de F- en G-modellen) is die afstemming veel beter en is het vooral een kwestie van persoonlijke voorkeur: houd je van sportief, veel gevoel in het stuur maar wel stug, óf houd je van zo comfortabel mogelijk. Waar een familielid op zijn 7-serie absoluut geen runflat wil, adaptive drive altijd in de comfort-stand zet en zijn 19” wielen zelfs heeft omgeruild voor 18” (), heb ik onder mijn 5-serie een sportonderstel met 20” wielen en runflat-banden. Bij de bandenselectie geldt trouwens dat de wielmaat (19” of 20”) minstens zoveel invloed heeft op het rijcomfort als de keuze tussen wel of geen runflat-banden.

Nu ga ik ook weer voor 16", maar de velgen die ik wil kunnen alleen bij Urban Line, maar dan krijg je van die witte interieurstrips en die wil ik weer niet, dus Sportline, maar die heeft de velgen niet.
Nou ik denk dat dit em moet gaan worden als we er qua prijs uitkomen;
http://mybmw.nl/h5q1q1g5
Pro-tip; haal de tussendempers bij je uitlaten er uit om een mooie rumble te krijgen bij lift-of (maar niet aso luid hoor!)GforceNL schreef op zondag 11 maart 2018 @ 12:24:
@xos
Ik heb de 4 sinds woensdag, dus lastig te zeggen of hij bevalt op de langere termijn.
Mijn vergelijkingsmateriaal is/was een 2015 325D (218pk/450Nm).
Wat me positief opvalt, is de motor. Zowel qua vermogen als geluid was ik op slag verliefd. Weggedrag van de 4 is ook een stuk beter, hij ligt strakker op de weg dan de 3.
En wat je zegt, ik was bijzonder onder de indruk van de "natuurlijke" grip van de 4 serie.
Die auto zit wat dat betreft echt goed in elkaar. Het is natuurlijk geen M (speelser, Sperdiff) maar de B58 motor maakt enorm veel goed.
De B58 maakt eerder 380/400pk kruk dan de zogenaamde 326/340. Hij trekt een N55 er qua top zo uit.
Ter vergelijking, een M met evenveel pk's doet er bij tussenacceleraties niet onder voor.
Dat is ook te zien in dit filmpje:
YouTube: BMW M2 vs M240i ACCELERATION Sound & DRAG RACE by AutoTopNL]
Dus goede keuze en ik wens je heel veel plezier met de auto! (en tunen is dus overbodig ;-) je hebt al meer pk's dan je denkt)
[ Voor 14% gewijzigd door Roberto op 11-03-2018 14:40 ]
Let zoals vanochtend al aangestipt wel even op de BPM tabellen als je grotere wielen neemt. Runflats tikken wat dat betreft nog iets harder aan.
Heb dezelfde ervaring gehad in een 3-serie leenauto (had toen zelf de F10 5-serie). De BMW cockpits zijn vrij identiek en 'dus' verwacht je onbewust ook geen verschil in rij-eigenschappen en de algehele 'kwaliteitsindruk'. Maar die verschillen zijn er wel degelijk, en daar kom je dan pas achter.Roberto schreef op zondag 11 maart 2018 @ 11:21:
In de auto was nooit rust. Moeilijk te omschrijven, maar ik had nooit zin om hem te pakken.
Komt natuurlijk bij dat een 5 en zeker een 7 iets anders is afgesteld dan een 3 (of 4).
Het adaptieve onderstel van de X3 ken ik niet maar ik heb het op mijn F11 en ik moet zeggen dat de Comfort(+) stand haast Amerikaans aanvoelt. Hij deint na elke hobbel vreselijk na. Daarop staat hij altijd op Normaal of Sport. Voordeel van Comfort+ is wel dat je heel hard over een drempel kunt rijden.lapino schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 12:33:
Vraagje over optie: wij kunnen op de X3 kiezen voor de 'standaard ophanging', 'Msport ophanging' en 'adaptieve ophanging'. De MSport zou sowieso te hard zijn, dus wordt "standaard" of "adaptieve". Mijn vraag is: zal de adaptieve ophanging in "comfort" zachter zijn dan de "standaard" ophanging, of gaat dat zelfde zijn en is die adaptieve demping enkel maar om qua hardheid te switchen tussen "standaard" en "msport" ?
Ja het is gek te omschrijven. Maar je hebt gewoon echt het gevoel met minder onderweg te zijn terwijl toch dat mooie BMW logo voor je ogen op het stuur pronkt.alexbl69 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 14:39:
[...]
Heb dezelfde ervaring gehad in een 3-serie leenauto (had toen zelf de F10 5-serie). De BMW cockpits zijn vrij identiek en 'dus' verwacht je onbewust ook geen verschil in rij-eigenschappen en de algehele 'kwaliteitsindruk'. Maar die verschillen zijn er wel degelijk, en daar kom je dan pas achter.
Komt natuurlijk bij dat een 5 en zeker een 7 iets anders is afgesteld dan een 3 (of 4).
Maar zelfs in comfort mode was de auto een hobbelhok, vooral op de snelweg ging dat op termijn mij bijzonder tegenstaan. Maargoed... comfort+ is een van m'n favo standen in de 7 dus dat zegt ook wat
Sowieso verwacht ik van een 440i dat het onderstel een stuk stugger is dan van een 5 of 7 serie en dat die daardoor ook een stuk minder zal deinen en overhellen, wat de wegligging ten goede komt maar niet het comfort. Als je nooit bochten neemt op de limiet heb je niks aan een M-onderstel.Roberto schreef op zondag 11 maart 2018 @ 14:44:
[...]
Ja het is gek te omschrijven. Maar je hebt gewoon echt het gevoel met minder onderweg te zijn terwijl toch dat mooie BMW logo voor je ogen op het stuur pronkt.
Maar zelfs in comfort mode was de auto een hobbelhok, vooral op de snelweg ging dat op termijn mij bijzonder tegenstaan. Maargoed... comfort+ is een van m'n favo standen in de 7 dus dat zegt ook wat
Is dat wat je als hobbelhok omschrijft, of omdat het gewoon echt een beroerde auto is waarin alles lijkt te rammelen en los te trillen?
Dat ligt ook aan de luchtophanging achter.IQM schreef op zondag 11 maart 2018 @ 14:42:
[...]
Het adaptieve onderstel van de X3 ken ik niet maar ik heb het op mijn F11 en ik moet zeggen dat de Comfort(+) stand haast Amerikaans aanvoelt. Hij deint na elke hobbel vreselijk na. Daarop staat hij altijd op Normaal of Sport. Voordeel van Comfort+ is wel dat je heel hard over een drempel kunt rijden.

Hij kwam even langsrijden. Mooie auto hoor, maar achterin houdt het niet over. Sterker: Krap
Dat probleem is nu ook bij de mindere modellen. De nieuwe (1, 2, 3 serie) 16i's en 18i's zijn 1.5 met kleine turbo en 3 cilinders. Dat is voor de CO2 uitstoot gedaan. Echter, ze gebruiken meer brandstof (ergo: meer CO2 uitstoot) dan toen het grotere 4 cilinders waren. Maar, men kijkt naar het testverbruik, niet naar het werkelijke verbruik.Roberto schreef op zondag 11 maart 2018 @ 11:21:
In the end of the day was het een bijna 100.000 cabrio met een afschrijving waar je u tegen zegt, een hoog brandstofverbruik (m'n V8 is net zo zuinig) en een veel te hoog gewicht (even zwaar als m'n 7 serie)
[ Voor 54% gewijzigd door PWM op 11-03-2018 20:06 ]
Ik vond de wegligging met runflats een drama, enorm zoekgedrag op een snelweg met wat spoorvorming.alexke1988 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 13:36:
Haal die runflats er maar snel af , of vervang ze door iets anders!
Zeker bij een xDrive voertuig
pluspunten
+ je kan 50 a 100 km blijven rijden.
+ iets minder kans op klapband.
minpunten:
-Duur
-Zwaar
-Slechter stuurgevoel
-oncomfortabel
En dan het belangrijkste :
stel je rijdt je band lek. je gaat er 30 km nog met rijden... Je moet die band dan eigenlijk vervangen.
Bij een xDrive moet je altijd per 4 banden vervangen.
Anders rij je je xDrive tussenbak stuk en dat kost een kleine 2500 - 3000euro..
Alle M-moddelen hebben geen runflats en dat zegt genoeg!
Ik heb het zelf meegemaakt met mijn 320d xDrive , ik powerslide nogal veel... en mijn achterbanden waren versleten. Voorbanden waren perfect, maar moesten toch mee vervangen worden. Ik wist dat niet en heb toen een tussenbak kapot gereden. Gelukkig onder garantie.
Kun je uitleggen waarom je bij een xdrive 4 banden met vergelijkbaar grip moet hebben? Komt dit door het open differentieel? Beetje technische achtergrond is nooit weg
Ze verbruiken meer is misschien wat zwart wit. Ligt eraan hoe je er mee rijdt, je kunt er zuiniger mee rijden wanneer je jouw rijstijl aanpast.PWM schreef op zondag 11 maart 2018 @ 20:00:
[...]
Dat probleem is nu ook bij de mindere modellen. De nieuwe (1, 2, 3 serie) 16i's en 18i's zijn 1.5 met kleine turbo en 3 cilinders. Dat is voor de CO2 uitstoot gedaan. Echter, ze gebruiken meer brandstof (ergo: meer CO2 uitstoot) dan toen het grotere 4 cilinders waren. Maar, men kijkt naar het testverbruik, niet naar het werkelijke verbruik.
Ben echt benieuwd wat ik deze week voor prijs ga krijgen. Zit te popelen om te tekenen dus hoop dat het gaat lukken. Heb voor mezelf wel echt een harde grens gesteld anders blijf je steeds zeggen "Ach die paar euro extra".
Als bij een auto tussen de aangedreven wielen een te groot verschil in omtrek zit wijkt het aantal omwentelingen teveel af en gaat het differentieel dit compenseren en daarmee kapot. Bij een xDrive zit er naast een differentieel tussen links en rechts ook nog een tussenbak tussen voor en achter. (ook een soort differentieel die de omwentelingen van de voor en achterwielen in de gaten houdt.) Als de voor en achterwielen niet evenveel omwentelingen maken gaat de tussenbak dat ook compenseren en dat houdt hij niet lang vol.coldasice schreef op zondag 11 maart 2018 @ 20:13:
Ik vond de wegligging met runflats een drama, enorm zoekgedrag op een snelweg met wat spoorvorming.
Kun je uitleggen waarom je bij een xdrive 4 banden met vergelijkbaar grip moet hebben? Komt dit door het open differentieel? Beetje technische achtergrond is nooit weg
Incourante kleur/opties wellicht?PWM schreef op zondag 11 maart 2018 @ 20:00:
Mijn oom ging vandaag voor een nieuwe BMW 520i en kwam thuis met een offerte met 21% kortingWel een voorraadmodel, maar ongereden. Die verkopen lijken geen storm te lopen
Hij kwam even langsrijden. Mooie auto hoor, maar achterin houdt het niet over. Sterker: Krap

Gewoon HE met de bekende opties.
EDIT:
Wellicht komt het door die enorme kier boven de BMW nieren
[ Voor 16% gewijzigd door PWM op 11-03-2018 20:34 ]
Hierin zit een CIC -systeem en optie 6NL, dus ik wilde vanmiddag mijn 128Gb USB stick met mp3's erin doen (midden-console) maar die werd niet herkend. Dus wellicht lag dat aan de software versie (MX-003.004.031, TX-003.004.031) dus vond via bwm.com/update versie UPD01008(.bin). Deze op een vers FAT32 geformateerde 16Gb USB drive gezet in de root en ingeplugd.
Als ik dan naar Software update ga via iDrive, krijg ik de melding "Geen USB-device met software verbonden met de USB-audio-interface".
Ook geprobeerd met een 32Gb drive maar krijg dezelfde melding. Ook een paar minuten gewacht zoals internet soms suggereert, maar zelfde melding.
Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing voor?
PS: de USB-aansluiting werkt wel, lijkt me, want met een kabel laadt ie mijn telefoon op.
Opgelost: Het bleek een verbogen gouden contactpuntje te zijn. De USB poort is vervangen.
[ Voor 16% gewijzigd door Jason X op 20-03-2018 08:00 ]
"Krap" vind ik wel een overdreven bewoording. Ik heb een vrij grote kindstoel achteraan staan in de 530e (https://www.bol.com/nl/p/...25c9c51.1.13.ProductTitle) en zelfs dan krijg ik nog 2 volwassen achterin.PWM schreef op zondag 11 maart 2018 @ 20:00:
Mijn oom ging vandaag voor een nieuwe BMW 520i en kwam thuis met een offerte met 21% kortingWel een voorraadmodel, maar ongereden. Die verkopen lijken geen storm te lopen
[...]
Dat probleem is nu ook bij de mindere modellen. De nieuwe (1, 2, 3 serie) 16i's en 18i's zijn 1.5 met kleine turbo en 3 cilinders. Dat is voor de CO2 uitstoot gedaan. Echter, ze gebruiken meer brandstof (ergo: meer CO2 uitstoot) dan toen het grotere 4 cilinders waren. Maar, men kijkt naar het testverbruik, niet naar het werkelijke verbruik.
If it ain't broken it doesn't have enough features
Alles kan. Maar ik rijd veel achterin taxi's in het buitenland (octavia's, golf, passat) en dan red de 5 het qua achterbank ruimte niet.Apache schreef op zondag 11 maart 2018 @ 20:44:
[...]
"Krap" vind ik wel een overdreven bewoording. Ik heb een vrij grote kindstoel achteraan staan in de 530e (https://www.bol.com/nl/p/...25c9c51.1.13.ProductTitle) en zelfs dan krijg ik nog 2 volwassen achterin.
Maar dat ziet er dan ook niet uitPWM schreef op zondag 11 maart 2018 @ 20:34:
[afbeelding]
Gewoon HE met de bekende opties.
EDIT:
Wellicht komt het door die enorme kier boven de BMW nieren

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Je moet hem in je handschoenenkastje inpluggen volgens mij, althans bij mij in de F20 wel..Jason X schreef op zondag 11 maart 2018 @ 20:35:
Hier meldt zich een nieuw BMW-rijder. Sinds gister de trotse eigenaar van een 320i High Executive uit 2012 (F30), automaat, leren verwarmde sportstoelen, dakraam, HK-audiosysteem, 18" in Mineral Grau. Foto's volgen nog.
Hierin zit een CIC -systeem en optie 6NL, dus ik wilde vanmiddag mijn 128Gb USB stick met mp3's erin doen (midden-console) maar die werd niet herkend. Dus wellicht lag dat aan de software versie (MX-003.004.031, TX-003.004.031) dus vond via bwm.com/update versie UPD01008(.bin). Deze op een vers FAT32 geformateerde 16Gb USB drive gezet in de root en ingeplugd.
Als ik dan naar Software update ga via iDrive, krijg ik de melding "Geen USB-device met software verbonden met de USB-audio-interface".
Ook geprobeerd met een 32Gb drive maar krijg dezelfde melding. Ook een paar minuten gewacht zoals internet soms suggereert, maar zelfde melding.
PS: de USB-aansluiting werkt wel, lijkt me, want met een kabel laadt ie mijn telefoon op.
Ik kan het nog even proberen, maar ik lees sterk terug dat die aansluiting bij de F30 gebruikt wordt voor Nav-updates en mp3's naar de HDD over te zetten. Ook de melding rept over de USB-audio-ingang.Scr33x0r schreef op zondag 11 maart 2018 @ 21:01:
[...]
Je moet hem in je handschoenenkastje inpluggen volgens mij, althans bij mij in de F20 wel..

Moeilijk meten zo zonder meetlap maar het lijkt mij toch iets ruimer, het haalt het niet bij bvb een 3gt, maar kleiner dan een golf heb ik nu nog niet echt gehoord
If it ain't broken it doesn't have enough features
De krappe achterbank van de 5 was één van de redenen dat ik voor de 6GT ben gegaan. Heb regelmatig mensen achterin en daar was de F10 geen ster in.PWM schreef op zondag 11 maart 2018 @ 20:46:
[...]
Alles kan. Maar ik rijd veel achterin taxi's in het buitenland (octavia's, golf, passat) en dan red de 5 het qua achterbank ruimte niet.
Vind en vond het altijd jammer dat BMW de verlengde 5's hier nooit uit heeft gebracht. Weet zeker dat daar vraag naar is.
Als ik naar de versies kijk dan lijkt wel alsof de auto al door een BMW dealer bijgewerkt is. Dan heeft zelf proberen bij te werken geen zin. (is een oudere versie)Jason X schreef op zondag 11 maart 2018 @ 20:35:
Hier meldt zich een nieuw BMW-rijder. Sinds gister de trotse eigenaar van een 320i High Executive uit 2012 (F30), automaat, leren verwarmde sportstoelen, dakraam, HK-audiosysteem, 18" in Mineral Grau. Foto's volgen nog.
Je moet in elk geval NIET de USB in het handschoenkastje hebben. Die is om de Navi bij te werken en om data van en naar de harddisk te pompen.
Bij mij wordt een Lexar 128GB mini USB stick prima herkent. Weet uit mijn hoofd niet hoe ik hem geformatteerd heb maar NTFS zou geen probleem moeten zijn.
Als ik jou was zou ik toch even teruggaan naar waar je hem gekocht hebt. Tenminste, als je garantie hebt. Dit kan wel eens een defect zijn. De stroom doet het wel maar de data geeft geen signaal door lijkt het.
Nope, dan heb je niet de optie om audio van USB af te spelen. Die is alleen om de Navi bij te werken en om data van en naar de harddisk te pompen. (als je die hebt.) Voor muziek zit de aansluiting onder de radio of in het vakje onder de armsteun.Scr33x0r schreef op zondag 11 maart 2018 @ 21:01:
Je moet hem in je handschoenenkastje inpluggen volgens mij, althans bij mij in de F20 wel..
En NBT heeft geen USB meer in het handschoenenkastje. Alleen nog in de armsteun voor zowel data als muziek.
[ Voor 13% gewijzigd door IQM op 11-03-2018 21:21 ]
Als ik de update notes moet geloven, zou de versie naar 003.005.xxx moeten gaan met update. En anders zou je een andere melding moeten krijgen, volgens mij.IQM schreef op zondag 11 maart 2018 @ 21:15:
[...]
Als ik naar de versies kijk dan lijkt wel alsof de auto al door een BMW dealer bijgewerkt is. Dan heeft zelf proberen bij te werken geen zin. (is een oudere versie)
Je moet in elk geval NIET de USB in het handschoenkastje hebben. Die is om de Navi bij te werken en om data van en naar de harddisk te pompen.
Bij mij wordt een Lexar 128GB mini USB stick prima herkent. Weet uit mijn hoofd niet hoe ik hem geformatteerd heb maar NTFS zou geen probleem moeten zijn.
Als ik jou was zou ik toch even teruggaan naar waar je hem gekocht hebt. Tenminste, als je garantie hebt. Dit kan wel eens een defect zijn. De stroom doet het wel maar de data geeft geen signaal door lijkt het.
Kan ik de data overdracht testen? Kan ik via iDrive een via USB aangesloten Android telefoon benaderen op bestanden?
Opgelost: Het bleek een verbogen gouden contactpuntje te zijn. De USB poort is vervangen.
[ Voor 13% gewijzigd door Jason X op 20-03-2018 08:00 ]
Ruimte achter in een 5-serie is voor een volwassene van 1.86 m gewoon om te janken. Ik zat altijd met m'n hoofd tegen het hemeltje als ik rechtop zat achterin en benen tegen de stoel ervoor. Is met de meeste auto's trouwens zo, maar aangezien een 5 best fors is verwacht je wel wat meer binnenruimte.Apache schreef op zondag 11 maart 2018 @ 21:04:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Moeilijk meten zo zonder meetlap maar het lijkt mij toch iets ruimer, het haalt het niet bij bvb een 3gt, maar kleiner dan een golf heb ik nu nog niet echt gehoord
Het kan zijn dat ik in de war ben met de NBT versie nummering. Daar wordt een auto door de dealer naar 3.0.x bijgewerkt.Jason X schreef op zondag 11 maart 2018 @ 21:22:
Als ik de update notes moet geloven, zou de versie naar 003.005.xxx moeten gaan met update. En anders zou je een andere melding moeten krijgen, volgens mij.
Kan ik de data overdracht testen? Kan ik via iDrive een via USB aangesloten Android telefoon benaderen op bestanden?
//M'n 128Gb stick is FAT32 ingedeeld.
Deze versie heb ik ook in mijn auto geïnstalleerd. Ik kan zo wel even kijken welke versies het zouden zijn na installatie. Maar heb je ook al een USB stick geprobeerd in het dashboardkastje? Probeer eens een backup te maken naar die stick. (audio of profielen) Als dat lukt weet je dat de auto de USB stick herkent.
Of de USB aansluiting bestanden op een telefoon herkent weet ik niet, ik gebruik altijd BT voor muziek vanaf mijn telefoon.
Wacht eens... er schiet mij ineens iets te binnen! Gebruik je een USB 2.0 or 3.0 stick? Ik heb het zelf namelijk ook gehad dat een USB 3.0 stick niet werkte maar met een verloopje naar 2.0 wel. Dat had te maken met de dubbele contacten (achter elkaar) in de USB 3.0 aansluiting. (Dat was niet bij mijn auto maar je kunt het allicht proberen.)
Als je de kans krijgt om te kijken welke versie jij nu hebt, zou dat al helpen. Morgen mag ook hoorIQM schreef op zondag 11 maart 2018 @ 21:32:
[...]
Het kan zijn dat ik in de war ben met de NBT versie nummering. Daar wordt een auto door de dealer naar 3.0.x bijgewerkt.
Deze versie heb ik ook in mijn auto geïnstalleerd. Ik kan zo wel even kijken welke versies het zouden zijn na installatie. Maar heb je ook al een USB stick geprobeerd in het dashboardkastje? Probeer eens een backup te maken naar die stick. (audio of profielen) Als dat lukt weet je dat de auto de USB stick herkent.
Of de USB aansluiting bestanden op een telefoon herkent weet ik niet, ik gebruik altijd BT voor muziek vanaf mijn telefoon.
Wacht eens... er schiet mij ineens iets te binnen! Gebruik je een USB 2.0 or 3.0 stick? Ik heb het zelf namelijk ook gehad dat een USB 3.0 stick niet werkte maar met een verloopje naar 2.0 wel. Dat had te maken met de dubbele contacten (achter elkaar) in de USB 3.0 aansluiting. (Dat was niet bij mijn auto maar je kunt het allicht proberen.)
Dan test ik morgen even je suggestie om een profiel backup te maken.
Volgens mij was in ieder geval 1 van de USB-sticks die ik heb geprobeerd USB 2.0

[ Voor 12% gewijzigd door Jason X op 20-03-2018 08:00 ]
Met een sper differentieel zou je dit toch voorkomen of niet?IQM schreef op zondag 11 maart 2018 @ 20:26:
[...]
Als bij een auto tussen de aangedreven wielen een te groot verschil in omtrek zit wijkt het aantal omwentelingen teveel af en gaat het differentieel dit compenseren en daarmee kapot. Bij een xDrive zit er naast een differentieel tussen links en rechts ook nog een tussenbak tussen voor en achter. (ook een soort differentieel die de omwentelingen van de voor en achterwielen in de gaten houdt.) Als de voor en achterwielen niet evenveel omwentelingen maken gaat de tussenbak dat ook compenseren en dat houdt hij niet lang vol.
Met USB 2.0 zou het juist wel moeten werken, de USB 3.0 stick doet soms moeilijker.Jason X schreef op zondag 11 maart 2018 @ 21:39:
Als je de kans krijgt om te kijken welke versie jij nu hebt, zou dat al helpen. Morgen mag ook hoor
Dan test ik morgen even je suggestie om een profiel backup te maken.
Volgens mij was in ieder geval 1 van de USB-sticks die ik heb geprobeerd USB 2.0Nou ja, morgen nieuwe pogingen. Bedankt alvast.
Ja, of een LSDcoldasice schreef op zondag 11 maart 2018 @ 21:50:
Met een sper differentieel zou je dit toch voorkomen of niet?
Opzich is een BMW met xDrive nog steeds een achterwiel aandrijver die bij slip kracht naar voor stuurt.coldasice schreef op zondag 11 maart 2018 @ 20:13:
[...]
Ik vond de wegligging met runflats een drama, enorm zoekgedrag op een snelweg met wat spoorvorming.
voor en achter zijn open diffs die met DSC worden geremd bij slip.
Het midden differentieel bij xDrive is een elektromechanische lamellenkoppeling.
Dus als je voorwielen groter zijn dan je versleten achterwielen , draaien de achterwielen sneller dan de voorwielen.
xDrive denkt dan dat je achterwielen slippen en zal kracht naar voor sturen.
ik had dit vooral met mijn winterbanden op een 16inch velg 205mm band.
De auto schokte heel erg bij volgas.
Met mijn winterset was het zeer gemakkelijk op te lossen door de banden voor en achter om te wisselen.
Spijtig genoeg was mijn zomer set een 18inch M setje met vooraan 225mm en achter 255mm
Dat is correct.Jason X schreef op zondag 11 maart 2018 @ 21:04:
[...]
Ik kan het nog even proberen, maar ik lees sterk terug dat die aansluiting bij de F30 gebruikt wordt voor Nav-updates en mp3's naar de HDD over te zetten. Ook de melding rept over de USB-audio-ingang.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
In januari heb ik BMW gevraagd naar de formattering van USB-sticks, omdat ik problemen ondervond met grote FAT32-geformatteerde sticks (meer dan 32 GB) en de documentatie bij de auto tegenstrijdige informatie gaf. In mijn F11 kon ik volgens BMW ook NTFS en exFAT gebruiken. Dat bleek bij mij de oplossing.Jason X schreef op zondag 11 maart 2018 @ 20:35:
Ik heb ook gevraagd naar de ondersteunde bestandsformaten voor video. De BMW-medewerker las een flinke lijst op, met als strekking dat de meeste videoformaten wel worden ondersteund. Alleen H.265 hoorde ik niet voorbijkomen.
Een goede grap mag vrienden kosten.
Als ik mijn 3 serie in zou ruilen op een 5 serie voorraad auto, kreeg ik maar liefst 10k meer terug voor mijn auto dan bij inruil op de 4 die ik kocht.
<Zinloze tekst hier>
Ik heb 3 sticks tot m'n beschikking: 16GB USB3, 32GB USB2 en 128GB USB3. Zal de kleine even verschillend formateren en er 1 mp3 opzetten. Dat zou een eerste test zijn. Als er niks werkt, dan is de data overdracht misschien kapoet zoals @IQM suggereerde.Tomatoman schreef op maandag 12 maart 2018 @ 07:35:
[...]
In januari heb ik BMW gevraagd naar de formattering van USB-sticks, omdat ik problemen ondervond met grote FAT32-geformatteerde sticks (meer dan 32 GB) en de documentatie bij de auto tegenstrijdige informatie gaf. In mijn F11 kon ik volgens BMW ook NTFS en exFAT gebruiken. Dat bleek bij mij de oplossing.
Ik heb ook gevraagd naar de ondersteunde bestandsformaten voor video. De BMW-medewerker las een flinke lijst op, met als strekking dat de meeste videoformaten wel worden ondersteund. Alleen H.265 hoorde ik niet voorbijkomen.
[ Voor 18% gewijzigd door Jason X op 20-03-2018 08:00 ]
De verkoopcijfers geven hier nog niet direct aanleiding toe. Sinds de introductie van de nieuwe 5 heeft BMW in 2017 tussen de 2 en 3 keer zoveel wagens verkocht als in dezelfde maanden in 2016.GforceNL schreef op maandag 12 maart 2018 @ 07:53:
@PWM Op de 5 serie geven ze inderdaad bizar veel korting. Ik was in eerste instantie aan het kijken voor een 530i, maar de proefritten vielen allemaal een beetje tegen. Daarom uiteindelijk bij een 4 uit gekomen.
Als ik mijn 3 serie in zou ruilen op een 5 serie voorraad auto, kreeg ik maar liefst 10k meer terug voor mijn auto dan bij inruil op de 4 die ik kocht.
Aan het eind van het jaar zakte dat wel wat weg (november was maar 1,5 keer zoveel, terwijl de verkopen in december zelfs 10% lager waren). In januari 2018 zijn er 1,6 keer zoveel wagens verkocht dan in januari 2017.
Wel zie je dat de verkopen bij de komst van de F10/11 veel harder stegen dan nu. Maar daarbij zijn er nu ook veel meer alternatieven voor de (ex) 5 rijders.
Ben wel bang dat de grote gelijkenis met de F10/11 de G30/31 de komende jaren op gaat breken. Dit was voor mij ook één van de redenen om verder te kijken dan de G30. Kwam dit keer weer bij BMW uit, maar dat had zo maar anders af kunnen lopen
Zijn deze pararmeters (snelheidsverhouding tussen wielen voordat hij gaat ingrijpen) niet te calibreren of handmatig bij te stellen?alexke1988 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 23:07:
[...]
Opzich is een BMW met xDrive nog steeds een achterwiel aandrijver die bij slip kracht naar voor stuurt.
voor en achter zijn open diffs die met DSC worden geremd bij slip.
Het midden differentieel bij xDrive is een elektromechanische lamellenkoppeling.
Dus als je voorwielen groter zijn dan je versleten achterwielen , draaien de achterwielen sneller dan de voorwielen.
xDrive denkt dan dat je achterwielen slippen en zal kracht naar voor sturen.
ik had dit vooral met mijn winterbanden op een 16inch velg 205mm band.
De auto schokte heel erg bij volgas.
Met mijn winterset was het zeer gemakkelijk op te lossen door de banden voor en achter om te wisselen.
Spijtig genoeg was mijn zomer set een 18inch M setje met vooraan 225mm en achter 255mm
spijtig genoeg niet...t_captain schreef op maandag 12 maart 2018 @ 09:48:
[...]
Zijn deze pararmeters (snelheidsverhouding tussen wielen voordat hij gaat ingrijpen) niet te calibreren of handmatig bij te stellen?
Even een oude reactie quotenred bull schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:45:
[...]
Ik heb die van mij bij trekhaak.be er onder laten zetten... Ik heb een f31 320D EDE. Het was toen iets van 400 euro met 7 polige stekker... Voor fietsenrek en af en toe een aanhanger meer dan voldoende... Automaat rijdt in ECO PRO vaak niet zo lekker met een aanhanger, in comfort doet hij het prima..
Veel verzekeringsmaatschappijen hebben clausules opgenomen voor navigatie apparatuur, waardoor ze slechts tot soms de dagwaarde moeten betalen.
Maar een scherm is zoveel meer dan alleen een scherm voor de navigatie, zoals auto status info, instellingen van de auto aanpassen e.d. Ik vind het nogal een grijs gebied.
Hebben jullie een verzekeringsmaatschappij die het wel gewoon 100% vergoed?
Een voorbeeld:
3.4 Vergoeding van audio- en navigatieapparatuur
3.4.1 Af fabriek audio- en navigatieapparatuur
Is er audio- en navigatieapparatuur die van de fabriek af in de auto
gezet? Dan vergoeden wij bij schade aan of diefstal van deze
audio- en navigatieapparatuur de nieuwwaarde, als deze
apparatuur niet ouder is dan drie jaar. De nieuwwaarde is de
vastgestelde waarde op de dag van de schade. Wij vergoeden 80%
van de nieuwwaarde van deze apparatuur, als deze ouder is dan
drie jaar en 60% als deze ouder is dan vier jaar. Is de apparatuur
ouder dan vijf jaar? Dan vergoeden we de schade op basis van de
dagwaarde direct voor de schade, maar we betalen in dat geval
nooit meer dan 50% van de nieuwwaarde.
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Daarop inhakend, hoe zit het bij inbraak en Private Lease? Betaal je dan ook je eigen risico? Iemand die dat weet?Morpheusk schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:57:
Slighlty offtopic maar wel actueel bij BMW Navi professional welke veel gestolen wordt.
Veel verzekeringsmaatschappijen hebben clausules opgenomen voor navigatie apparatuur, waardoor ze slechts tot soms de dagwaarde moeten betalen.
Maar een scherm is zoveel meer dan alleen een scherm voor de navigatie, zoals auto status info, instellingen van de auto aanpassen e.d. Ik vind het nogal een grijs gebied.
Een voorbeeld:
had al een tijdje last van een klop achteraan rechts

Weight reduction bro!

Nieuwe topmount met nieuwe mounting hardware. 35euro incl btw per stuk.

de oude was een beetje rot...
[ Voor 8% gewijzigd door alexke1988 op 13-03-2018 11:37 ]
Wat een idioterie dit!Morpheusk schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:57:
Slighlty offtopic maar wel actueel bij BMW Navi professional welke veel gestolen wordt.
Een voorbeeld:
Waar zit de navi computer ingebouwd? Is dat niet achterin bij de meeste BMW's? Dan zou je, in een voorkomend geval, het standpunt kunnen aanhangen dat ze het display van de climate control eruit gejat hebben o.i.d.. En de I-drive knop idem, dit is voor het bedienen van de boordcomputer van je voertuig, en niet specifiek een navi- of audiocomponent...
En ik weet bijna zeker dat ze met audio- en navigatiesystemen ook de "computer" bedoelen die het allemaal aanstuurt.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
De paragrafen zijn wel vreemd omdat het specifiek voor navigatieapparatuur is geschreven. Maar als je stuur of velgen gejat worden betalen ze wel 100% de schade. Eveneens als iemand een kras op je lak maakt. Ik heb nog nooit meegmaakt de de verzekering bijv. maar 50% van een dergelijke schade betaalde. Want wat voegt allrisk anders na 3 jaar nog toe? Behalve als je auto total loss is.MrFl0ppY schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 14:21:
Zo gek is die paragraaf toch niet? Er staat gewoon dat je 3 jaar de nieuwwaarde krijgt en daarna gaan ze werken met een afschrijvingstabel. Hetzelfde geldt voor de hele auto dus ik vind dit niet zo vreemd. Bovendien is 3 jaar nieuwwaarde eigenlijk van de zotte.
En ik weet bijna zeker dat ze met audio- en navigatiesystemen ook de "computer" bedoelen die het allemaal aanstuurt.
[ Voor 5% gewijzigd door Morpheusk op 13-03-2018 14:30 ]
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Verschil is volgens mij alleen:
- zwart glanzende b/c zuilen
- zwart glanzende grille omlijsting
- zwarte omlijsting koplampen
- donkere achterlichten
- donkere hemelbekleding
of mis ik iets?
[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 13-03-2018 16:55 ]
Donkere hemelbekleding maakt de auto aan de binnenkant helaas weer wat kleiner optisch.
Als je wat meer 's avonds/ 's nachts rijdt en met name langere ritten (op wat minder verlichte wegen) vind ik dat een enorm fijne optie.Requiem19 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 17:10:
Donkere hemelbekleding maakt de auto aan de binnenkant helaas weer wat kleiner optisch.
Het amberkleurige dashboard doet dan ook goed zijn werk.
- knip -
Verwijderd
Mja goed ik weet het niet. Elke dag als je naar je auto loopt en instapt moet je ook niet denken had ik nu maar voor acht euro die andere uitvoering gepakt.Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 18:13:
8 euro x 48 maanden is wel 400 euro dan is de keuze toch simpel. Volgens mij onderschat je een beetje hoeveel een paar euro per maand is, zeker omdat die paar euro inmiddels eerder enkel tientjes is.
Jammer is altijd dat je het nooit in het echt kunt zien en alles moet doen met de low res plaatjes op de website.
Heb zitten zoeken maar als ik dit zie dan vind ok de zwarte grille omlijsting minder mooi met het mineralgrau. Aangezien dat de kleur zal worden kan ik beter voor de sportline gaan denk ik.
YouTube: BMW F20 ///M140i Edition Shadow Hatchback Facelift Exterior Design
Enige dat ik dan echt ga missen zijn de donkere koplampen en achterlichten denk ik. Dat vind ik dan wel mooi bij het grijs.
[ Voor 38% gewijzigd door Phusebox op 13-03-2018 18:41 ]
Als dat de overweging is kan je alle opties wel weglaten. As je zo goedkoop mogelijk vervoer zoekt moet je niet naar BMW kijkenVerwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 18:13:
8 euro x 48 maanden is wel 400 euro dan is de keuze toch simpel.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Heb nu een zwarte auto en beetje moe van dat die na twee dagen al uitziet alsof ie 3 maanden niet gepoetste is.
Dat is met name de overweging voor grijs. Onze grijze Fiesta ziet er langer "schoon" uit. Jammer dat ze buiten Estoril blauw, dat enkel verkrijgbaar is op M Sport geen leuke kleuren hebben.
Mis een beetje een mooi donkerblauw. Sophistograu is ook veel mooier dan mineralgrau maar helaas.
Precies. €8,- per maand is toch niet zoveel.fsfikke schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 18:28:
[...]
Als dat de overweging is kan je alle opties wel weglaten. As je zo goedkoop mogelijk vervoer zoekt moet je niet naar BMW kijken
Laat ik nou net een grijze fiesta en estoril blauwe bmw op de oprit hebben staanPhusebox schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 18:59:
[...]
Heb nu een zwarte auto en beetje moe van dat die na twee dagen al uitziet alsof ie 3 maanden niet gepoetste is.
Dat is met name de overweging voor grijs. Onze grijze Fiesta ziet er langer "schoon" uit. Jammer dat ze buiten Estoril blauw, dat enkel verkrijgbaar is op M Sport geen leuke kleuren hebben.
Mis een beetje een mooi donkerblauw. Sophistograu is ook veel mooier dan mineralgrau maar helaas.
Helaas. M sport is niet haalbaar voor mij. Ook al is de configuratie maar 1500 euro duurder het zou me meer dan 100 euro per maand extra kosten. Vage shit. Snap ik niet want die M Sport is toch straks meer waard. Zie sowieso bijna alleen maar M Sport modellen rijden.Tylen schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 19:26:
[...]
Laat ik nou net een grijze fiesta en estoril blauwe bmw op de oprit hebben staan.
En mijn vrouw gaat dat blauw ook nooit goedkeuren helaas. Dus straks wellicht twee grijze auto's. Is ook wel weer saai hè.
[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 13-03-2018 19:56 ]
Serieus, houdt ze niet van kleur?Phusebox schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 19:35:
[...]
En mijn vrouw gaat dat blauw ook nooit goedkeuren helaas.
Mijn vrouw zou zich sowieso niet mogen bemoeien met mijn autokeuze.
Nee ze wil geen opvallende kleur. Tja bemoeien. Ik kan best een blauwe nemen, maar of me dat in dank wordt afgenomen.Het Fantoom schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 19:52:
[...]
Serieus, houdt ze niet van kleur?
Mijn vrouw zou zich sowieso niet mogen bemoeien met mijn autokeuze.
Verwijderd
Alle video's en foto's zijn ook gewoon de M Sport hè. Ook bijna alle occasions die ik tegenkom. Vaag dan dat ze die zoveel duurder maken.
[ Voor 31% gewijzigd door Phusebox op 13-03-2018 20:27 ]
Het mag niks kosten dus hij zal wel 60 maanden nemenVerwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:17:
Het geniale aan private lease is toch dat je kleuren kunt kiezen zonder je zorgen hoeven te maken over de restwaarde. Ik zou wel een Sunset Orange 1-serie willen voor maximaal 24 maanden, want dan ben je er wel op uit gekeken.
48 waarschijnlijk. 24 is echt te kort. Kost me al een half jaar om alles uit te zoeken 😂418O2 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:31:
[...]
Het mag niks kosten dus hij zal wel 60 maanden nemen
Misschien kan je beter een occasion nemen? Ben je sowieso een stuk voordeliger uit, want in de private lease sta je na de contractduur zonder geld en zonder auto...Phusebox schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:26:
Ach ja. Ik moet er ook niet meer zoveel naar kijken want ik vind het wel jammer dat de M Sport zoveel duurder is. De mooiste kleur en mooiste styling.
Alle video's en foto's zijn ook gewoon de M Sport hè. Ook bijna alle occasions die ik tegenkom. Vaag dan dat ze die zoveel duurder maken.
Nee alsjeblieft niet weer die discussie oprakelen. Er is een apart topic over phusebox zijn zoektocht, dat heeft al tientallen paginas. Alsjeblieft niet hier weer die hele discussieToff schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 22:58:
[...]
Misschien kan je beter een occasion nemen? Ben je sowieso een stuk voordeliger uit, want in de private lease sta je na de contractduur zonder geld en zonder auto...
Mij niet bekend, maar gezien haar eindeloze stroom posts hier, verbaast het me niet...Arjant2 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 23:32:
[...]
Nee alsjeblieft niet weer die discussie oprakelen. Er is een apart topic over phusebox zijn zoektocht, dat heeft al tientallen paginas. Alsjeblieft niet hier weer die hele discussie
M-sport is voor de 1-serie wel the way to go, wat mij betreft, en wie in vier jaar tijd zo'n 20.000 euro aan een auto gaat uitgeven (als het doorgaat), kan die totaal 400 euro voor een extra optie (shadow) toch ook wel betalen? Man, dit gaat nergens meer over!
Ooohhh is het een vrouw (sorry phusebox wist ik niet). Dat verklaard een hoop.Toff schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 23:41:
[...]
Mij niet bekend, maar gezien haar eindeloze stroom posts hier, verbaast het me niet...
M-sport is voor de 1-serie wel the way to go, wat mij betreft, en wie in vier jaar tijd zo'n 20.000 euro aan een auto gaat uitgeven (als het doorgaat), kan die totaal 400 euro voor een extra optie (shadow) toch ook wel betalen? Man, dit gaat nergens meer over!
Nee dus... hap hapTylen schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 07:44:
[...]
Ooohhh is het een vrouw (sorry phusebox wist ik niet). Dat verklaard een hoop.
Apple CarPlay ga ik droppen, lees daar weinig positieve verhalen over.
Wat is jullie ervaring met het Dakota leer?
[ Voor 21% gewijzigd door Phusebox op 14-03-2018 11:22 ]
Goed.Phusebox schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 08:29:
Superdegelijk. Vijf jaar lang in een 1-serie gehad en nu in een 3. Niet het meest luxe leer, maar verder echt niets op aan te merken.Phusebox schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 08:29:
[...]
[ Voor 12% gewijzigd door robhof op 14-03-2018 11:51 ]
Carplay is geen meerwaarde , en als je het echt wilt kun je het later ook nog toevoegen.Phusebox schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 08:29:
[...]
Nee dus... hap hap
Apple CarPlay ga ik droppen, lees daar weinig positieve verhalen over.
Dakota is gedrukt leder , hard maar heel duurzaam. warmte werend ook.
heb zelf in de E46 Stof en in de F31 Dakota zwart.
wat een beetje spijtig is want je betaald ervoor : veel stukken in het interieur zijn toch nog sensatec.
Alle aanraak oppervlakken zijn leder.
Opzich is het wel goed voor het milieu...
Maar als je moet kiezen, je hebt ervaring met beiden, waar zou je dan voor gaan? De meerprijs is minimaal in combinatie met de pakketten die ik nu heb gekozen.alexke1988 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:04:
[...]
Carplay is geen meerwaarde , en als je het echt wilt kun je het later ook nog toevoegen.
Dakota is gedrukt leder , hard maar heel duurzaam. warmte werend ook.
heb zelf in de E46 Stof en in de F31 Dakota zwart.
wat een beetje spijtig is want je betaald ervoor : veel stukken in het interieur zijn toch nog sensatec.
Alle aanraak oppervlakken zijn leder.
Opzich is het wel goed voor het milieu...
Zou zelf graag voor Cognac gaan, maar dat is wederom iets dat mijn wederhelft niet mooi vindt.
Dit topic is gesloten.