iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Volgens mij zit dit meestal in de Drivers Assistance optie of het Safety Pack?DES_MX schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 22:47:
Beste medetweakers en BMW liefhebbers,
Heb zowat alle brochures en configurators doorgenomen, maar zie niet of de 4 Serie Gran Coupe (denk niet dat dit anders is voor 3 Serie) standaard Active City Break heeft; met andere woorden een feautre, waarbij auto een waarschuwing maakt, en indien nodig, automatisch remt in geval van botsing met andere auto of een voetganger. Als dit niet standaard is, en onderdeel van een pakket, welk pakket is dit? Kan niets vinden op de BMW website en ook niet op YouTube.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Vanaf 3:12.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Als het niet in de prijslijst staat (en niet onder BMW individual valt) dan is het niet leverbaar. De active cruise control zal bij grotere obstakels zoals een auto wel remmen maar geen noodstop maken. Een voetganger zal die al helemaal niet zien.DES_MX schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 22:47:
Beste medetweakers en BMW liefhebbers,
Heb zowat alle brochures en configurators doorgenomen, maar zie niet of de 4 Serie Gran Coupe (denk niet dat dit anders is voor 3 Serie) standaard Active City Break heeft; met andere woorden een feautre, waarbij auto een waarschuwing maakt, en indien nodig, automatisch remt in geval van botsing met andere auto of een voetganger. Als dit niet standaard is, en onderdeel van een pakket, welk pakket is dit? Kan niets vinden op de BMW website en ook niet op YouTube.
Voor de geavanceerdere opties zul je nu nog bij een 5 serie moeten zijn. Het duurt nog wel een generatie voordat dergelijke opties naar de lagere series doordruppelen.
Bij de 3 serie op de BMW site:IQM schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:09:
[...]
Als het niet in de prijslijst staat (en niet onder BMW individual valt) dan is het niet leverbaar. De active cruise control zal bij grotere obstakels zoals een auto wel remmen maar geen noodstop maken. Een voetganger zal die al helemaal niet zien.
Voor de geavanceerdere opties zul je nu nog bij een 5 serie moeten zijn. Het duurt nog wel een generatie voordat dergelijke opties naar de lagere series doordruppelen.
Ook de 1 serie heeft deze Driving Assistant.DRIVING ASSISTANT.
De uitrusting Driving Assistant combineert de met camera's werkende systemen Lane Departure Warning en Collision & Pedestrian Warning met City-remfunctie.
De Lane Departure Warning herkent rijbaanmarkeringen en waarschuwt met een trilling in het stuur als de bestuurder bij snelheden vanaf ca. 70 km/h de rijstrook ongewild dreigt te verlaten. Met geactiveerde richtingaanwijzer, dus bij het gewenst wisselen van rijbaan, blijft deze waarschuwing achterwege.
Terwijl de Collision Warning met City-remfunctie voertuigen herkent, reageert de Pedestrian Warning met City-remfunctie op voetgangers. Remt een voorligger sterk af, dan reageert uw BMW 3 Serie Sedan bij geactiveerde Collision Warning onmiddellijk. Allereerst verschijnt een knipperend waarschuwingssymbool en klinkt een geluidssignaal. Vervolgens grijpt het systeem tot een snelheid van 60 km/h uiteindelijk in door automatisch licht af te remmen. Bij de Pedestrian Warning, die is geactiveerd bij snelheden van 10 tot 60 km/h, wordt bij acuut gevaar een enkelvoudige waarschuwing gegeven. Waarschuwt het systeem voor een dreigende aanrijding, dan worden op hetzelfde moment de remmen ‘op scherp gezet’ om sneller te kunnen reageren. In een noodgeval grijpt het systeem in door automatisch te remmen. De werking van het systeem kan in het donker en bij mist beperkt zijn.
@DES_MX Oke, ik ben er even echt in gedoken. In de BMW 4 GC Configurator van BMW staat een Driving Assistant waar in een plaatje wel degelijk een mogelijkheid van auffahrwarning und personenwarnung staat. Dit vind ik niet terug in de optielijst. (kan het ook een verkeerd plaatje zijn dus)Phusebox schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:28:
Bij de 3 serie op de BMW site:
Ook de 1 serie heeft deze Driving Assistant.
Detail: de tekst bij de optie 5AS Driving Assistant in de prijslijst van de 3 serie is exact gelijk aan die van de 4 serie GC. Het leek mij ook al zo gek dat dat zou verschillen omdat deF36 in 2017 ook een LCI heeft gekregen, net als de F2x in 2015 en F3x in 2016.
De door Phusebox geciteerde tekst kan ik zo snel niet vinden op de BMW website. Maar ik denk dat je om het zeker te weten even bij een BMW Product Genius moet navragen. Die zou het moeten weten lijkt me.
https://www.bmw.nl/nl/mod.../assistentiesystemen.htmlIQM schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:09:
[...]
@DES_MX Oke, ik ben er even echt in gedoken. In de BMW 4 GC Configurator van BMW staat een Driving Assistant waar in een plaatje wel degelijk een mogelijkheid van auffahrwarning und personenwarnung staat. Dit vind ik niet terug in de optielijst. (kan het ook een verkeerd plaatje zijn dus)
Detail: de tekst bij de optie 5AS Driving Assistant in de prijslijst van de 3 serie is exact gelijk aan die van de 4 serie GC. Het leek mij ook al zo gek dat dat zou verschillen omdat deF36 in 2017 ook een LCI heeft gekregen, net als de F2x in 2015 en F3x in 2016.
De door Phusebox geciteerde tekst kan ik zo snel niet vinden op de BMW website. Maar ik denk dat je om het zeker te weten even bij een BMW Product Genius moet navragen. Die zou het moeten weten lijkt me.
toch wel spijtig dat BMW bepaalde functies uitschakelt:
-Achterklep open en sluiten via de knop onder het dashboard
-achterlichten gaan mee aan met de dagrijlichten
-Dagrijlicht menu
-Video via USB
-digitale snelheid
enz...
i7 5960X - Rampage V Extr. - 16GB Quad DDR4 2800 Corsair LPX - MSI 980GTX Ti - AX1200i - Obsidian 650D
De Driving Assistant optie combineert volgens de brochure meerdere features, ik wil namelijk enkel de active city break, dus afremmen in geval van dringend gevaar <60km/uur in de stad. Dingen als lane assist, lane departure warning en andere "slimmigheden" hoeven helemaal niet.
Eeeh, is het niet andersom? Jammer dat BMW dat niet standaard aan zet?alexke1988 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:00:
Net weer de F31 gecodeerd was na een onderhoud en update terug op default gezet :
toch wel spijtig dat BMW bepaalde functies uitschakelt:
-Achterklep open en sluiten via de knop onder het dashboard
-achterlichten gaan mee aan met de dagrijlichten
-Dagrijlicht menu
-Video via USB
-digitale snelheid
enz...
Maar wees blij dat je auto een update heeft gekregen. En zoveel werk is het niet om het weer aan te zetten toch?
Bij mijn auto zijn ook veel dingen gecodeerd door de vorige eigenaar. Maar ik wil het liefst ook een volledige update van de auto laten doen omdat er ook een aantal zaken niet goed staan. (niet aangemelde opties enzo.) Dan codeer ik daarna wel weer wat ik echt wil hebben.
Merk op dat ook de ACC in de G3x veel meer false-positives heeft in vergelijking tot de F1x. Met name binnen de bebouwde kom reageert het systeem heel fel op reflecterende paaltjes, geparkeerde auto's en weet ik niet meer, waardoor je regelmatig uit het niets een vrij forse remingreep krijgt.
Bijzonder onprettig, en niet echt veilig met het oog op achteropkomend verkeer.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Het is meer dan 99 euro. Totaal ben je rond de 150 euro kwijt.loeberce schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 12:08:
Gebruiken jullie de Carly app om te coderen of juist via de laptop met NCS etc? En verbinden jullie met OBD-poort? Ik wil ook nog eea coderen op onze E61, maar vind eenmalig €99 neerleggen voor Carly wat te gortig.
Ik codeer met esys en wil overstappen op carly want dat is makkelijker
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik merk na de update wel op dat mijn adaptieve xenons veel sneller zijn en de highbeam assist is nog beter.
i7 5960X - Rampage V Extr. - 16GB Quad DDR4 2800 Corsair LPX - MSI 980GTX Ti - AX1200i - Obsidian 650D
Welke update heb je toegepast?alexke1988 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 12:19:
ik gebruik nu Bimmercode , maar heb ook NCS expert en E-sys gebruikt...
Ik merk na de update wel op dat mijn adaptieve xenons veel sneller zijn en de highbeam assist is nog beter.
De dealer heeft de wagen geüpdatet.
Hier trouwems een mooi vergelijk tussen carly en bimmercode/link. http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=973239
Carly is super handig als je een proefrit oid. gaat maken. Niemand die doorheeft dat je met je telefoon de auto uitleest op fouten en de speciale detectie voor km fraude. Je kunt heel veel instellingen aanpassen maar voor het echte werk heb je toch een laptop met software nodig. Maar dat valt op als je die meeneemt bij een proefritje...loeberce schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 12:08:
Gebruiken jullie de Carly app om te coderen of juist via de laptop met NCS etc? En verbinden jullie met OBD-poort? Ik wil ook nog eea coderen op onze E61, maar vind eenmalig €99 neerleggen voor Carly wat te gortig.
Carly is duur maar je verdient het uiteindelijk ermee terug. Bijv. een nieuwe accu kost bij een dealer dik € 400,- (BMW, made by Varta) Ik bestelde voor € 160,- inclusief bezorgen een Varta AGM accu voor mijn F11. Dan is de Carly app toch een stuk minder duur.
Ja, je betaalt voor de app en losse modules maar je kunt het bij meerdere BMW's gebruiken. Toch handig dat ik bij collega's ook even de accu opnieuw kon inleren.
Je zou ook over je schouder kunnen kijkenPhusebox schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 15:04:
Ik zag bij Carly op de website voor de BMW 1 een optie voor Blind Spot Detection staan; maar dat heeft de BMW 1 toch helemaal niet? Of zou je het aan kunnen zetten met stuurinterventie wanneer je het safety pack hebt? Dan mis je de lampjes in de spiegels maar goed helpt je misschien met trillend stuur?
(elke keer dat er een auto in je dode hoek zit op de snelweg waardoor je stuur trilt lijkt me niet heel erg fijn)
[ Voor 11% gewijzigd door DeBaroN op 09-03-2018 16:35 ]
Oja, door niet voor de 30i te gaan maar de 20i, is er beetje ruimte voor budget en gaan we héél waarschijnlijk wel wisselen van de X-Line naar de M-Sport uitvoering (vrouw vond die plastic in die X-Line onderaan beetje goedkoop overkomen). En dan is het meteen ook sportievere look. Beide zijn wel mooi vind ik, maar door enkele opties die we bovenop de X-Line namen en die standaard zitten in de M-Sport, is verschil eigenlijk niet zo heel groot.
Lijkt me een weloverwogen beslissing, ik denk ook wel dat die motorisering prima is voor dagelijks verkeer. Sowieso meer pk dan de gemiddelde lease bak dus daar hoef je ook niet al teveel zorgen over te makenlapino schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:44:
Zijn vandaag eens gaan testrijden met een 530i en een X2 20i. De X3 is niet te testen met de 20i/30i dus beetje wagens gezocht die min of meer overeenkomen qua gewicht/motor. Uiteraard was die 530i enorm vlot en heel ferm door te trekken, maar we hadden beide gevoel dat die X2 met de 20i (in dit geval wel 192pk) bijna overpowered is voor die X2, dus denk dat het voor de X3 juist ok zal zijn om vlotjes te rijden. Mijn vrouw had in elk geval niet het gevoel dat die 20i voor haar rijstijl tekort zou komen. Dus gaan bij de 20i blijven. Yep, geen racemachine, maar voor dagdagelijks verkeer en als het moet eens sprintje, zal die toch naar mijn gevoel best ok zijn (weliswaar in X2, die lichter is, maar zoveel verschil gaat dat toch niet geven denk ik).
Oja, door niet voor de 30i te gaan maar de 20i, is er beetje ruimte voor budget en gaan we héél waarschijnlijk wel wisselen van de X-Line naar de M-Sport uitvoering (vrouw vond die plastic in die X-Line onderaan beetje goedkoop overkomen). En dan is het meteen ook sportievere look. Beide zijn wel mooi vind ik, maar door enkele opties die we bovenop de X-Line namen en die standaard zitten in de M-Sport, is verschil eigenlijk niet zo heel groot.
>> Signature?
Phusebox schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 15:04:
Ik zag bij Carly op de website voor de BMW 1 een optie voor Blind Spot Detection staan; maar dat heeft de BMW 1 toch helemaal niet? Of zou je het aan kunnen zetten met stuurinterventie wanneer je het safety pack hebt? Dan mis je de lampjes in de spiegels maar goed helpt je misschien met trillend stuur?
Blindspot detection werkt zo :baronruud schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:34:
[...]
Je zou ook over je schouder kunnen kijken![]()
(elke keer dat er een auto in je dode hoek zit op de snelweg waardoor je stuur trilt lijkt me niet heel erg fijn)
2 radar sensoren in de achterbumper hoeken
2 spiegels met indicatie driehoekje
1 trilmotor op het stuur. AKA Vibration Generator
-vanaf 50Km/h en er komt een voertuig in je blind spot : lampje gaat lichtjes oranje branden.
-Als er een auto in je blind spot zit en je schakelt je richtingaanwijzer in in de richting van de aankomende wagen: Lampje gaat knipperen en je voelt een trilling in je stuur.
Dus nee je kunt dit niet coderen omdat je gewoon alles mist.
wat je wel kunt coderen als je een KAFAS camera hebt:
LKA: Lane Keep Assist
SLI: Speed limit Info
HBA: High beam assist
voor sommige moddellen heb je wel een FSC code nodig...
[ Voor 19% gewijzigd door alexke1988 op 09-03-2018 17:15 ]
Vooraf had ik al gekeken naar hoe ik de kabels zou gaan aansluiten en dat zag er niet heel ingewikkeld uit. De kabels van en naar de camerapositie liggen al en ik heb geprobeerd om bij de FEM (Front Electrical Module) de aftakkingen voor de hardwire kit te maken. Ze zitten eraan, maar ik krijg niet de juiste voeding voor de camera.
Kunnen jullie eens meedenken?
Hardwire kit heeft een zwarte kabel voor ground, een gele kabel voor permanent, en een rode kabel voor ignition power:
https://www.blackboxmycar...e-kit-twa-sh-wiring-guide
Ik heb gelezen dat je de instructies voor het aansluiten van de BMW Advanced Car Eye kunt volgen; daar zit inderdaad ook een sterk gelijkende hardwire kit bij met dezelfde kleur en pinout; het is veilig om aan te nemen dat daar geen verschil in zit:
https://www.bimmerfest.co...entid=502165&d=1428352857
De aansluitingen bij de FEM staan als volgt genoemd:
- Pin 33: Supply, terminal 30
- Pin 20: Activation, relay, terminal 15N
- Pin 24: Sensor ground
Kijk ik naar wat de FEM pinout is, dan zie ik hier:
http://f30.bimmerpost.com...188878&stc=1&d=1428540064
- geel (permanent) op A173*3B/A258*3B PIN 33
- rood (ignition) op A173*3B/A258*3B PIN 20
- zwart (ground) op A173*3B/A258*3B PIN 24
Tot zover klinkt het ook nog redelijk logisch, al begrijp ik bijv niet waarom zwart niet op Pin 6 (ground) maar op Pin 24 (sensor ground) wordt geadviseerd. Ik meet overigens ook niks tussen 33/6 en 20/6...
Meet ik echter de spanning tussen Pin 33/24 en Pin 20/24, dan staat daar nauwelijks wat op, ook niet bij ignition. Ik heb de hardwire kit nu aangesloten, maar op de plug die in de camera gaat meet ik ook niks.
Ik begrijp niet helemaal waar het nu mis gaat, iemand die mij uit de brand kan helpen? Thanks alvast!
Ik wil specifieke velgen, inleg e.d. Daar raken ze compleet in de war. Met deze velgen, kan deze inleg niet. En met deze bekleding kan deze optie niet. U wilt die dakreling, maar geen sierlijsten, tsja.
Heerlijk hoe BMW net als Audi alles afhankelijk maakt van elkaar.
Waarom voor de 2 gekozen?PWM schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 18:00:
Hèhè, de 2 is nog steeds niet besteld. Morgen weer een poging. Blijkbaar worden 2 niet vaak custom besteld.
Ik wil specifieke velgen, inleg e.d. Daar raken ze compleet in de war. Met deze velgen, kan deze inleg niet. En met deze bekleding kan deze optie niet. U wilt die dakreling, maar geen sierlijsten, tsja.
Heerlijk hoe BMW net als Audi alles afhankelijk maakt van elkaar.
Is voor mij mogelijk ook een optie in de lease, helaas alleen de 218i..
218i met automaat voor mijn vrouw.Requiem19 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 18:04:
[...]
Waarom voor de 2 gekozen?
Is voor mij mogelijk ook een optie in de lease, helaas alleen de 218i..
Hij is precies hoog en groot genoeg. Reden vooral is dat de meeste auto's die goedkoper zijn, zo'n frivool bedoelt interieur hebben. Dit is gewoon mooi. Rijdt ook prima.
Auto voor mijn vrouw. Zal in 4 jaar maximaal 25k rijden.
Dus als ik het safety pakket neem kan ik achteraf zelf of met behulp van een Tweaker op de 1 serie ook SLI en HBA activeren? Zijn dus enkel software opties nog?alexke1988 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 17:13:
[...]
[...]
Blindspot detection werkt zo :
2 radar sensoren in de achterbumper hoeken
2 spiegels met indicatie driehoekje
1 trilmotor op het stuur. AKA Vibration Generator
-vanaf 50Km/h en er komt een voertuig in je blind spot : lampje gaat lichtjes oranje branden.
-Als er een auto in je blind spot zit en je schakelt je richtingaanwijzer in in de richting van de aankomende wagen: Lampje gaat knipperen en je voelt een trilling in je stuur.
Dus nee je kunt dit niet coderen omdat je gewoon alles mist.
wat je wel kunt coderen als je een KAFAS camera hebt:
LKA: Lane Keep Assist
SLI: Speed limit Info
HBA: High beam assist
voor sommige moddellen heb je wel een FSC code nodig...
Dus je hebt besloten om een 1serie te gaan privé leasen?!Phusebox schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 18:30:
[...]
Dus als ik het safety pakket neem kan ik achteraf zelf of met behulp van een Tweaker op de 1 serie ook SLI en HBA activeren? Zijn dus enkel software opties nog?
Als de tweede proefrit goed bevalt.baronruud schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 19:33:
[...]
Dus je hebt besloten om een 1serie te gaan privé leasen?!
Alleen jammer dat je nooit een model krijgt dat echt in de buurt komt. Handbak, weinig opties, 116i. Ga voor automaat, veel opties en 118i.
[ Voor 24% gewijzigd door Phusebox op 09-03-2018 19:47 ]
Black Panel toch?PWM schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 19:59:
Zie net dat de Facelift 2 iets heeft wat mij heel heel blij maaktDe tellers zijn..... wit
![]()
[afbeelding]
Waar de Pre-Facelift nog dat lelijke oranje heeft. Blij mee
Kun je die kleur niet ook wijzigen? Ik meen me zoiets te herinneren. De 1 waar ik vorige keer in reed had witte tellers en wijzers.
Lastig te zeggen. Ik ben verwend, voor mij voelt een 335D aan als een tractorRequiem19 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 20:07:
Vind je de motor snel genoeg van de 218i?
Ik moet dus kijken naar pure specs en dan ziet het er goed uit. Mijn vrouw is een dag weggeweest en die vond het prima. Laten we wel zijn: Met 9,4 seconden naar de 100, een redelijk koppel en 140pk, kom je natuurlijk nooit in de problemen.
Hij klinkt erg lekker, maar ik gok dat dat een audio trucje is.
Phusebox schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 18:30:
[...]
Dus als ik het safety pakket neem kan ik achteraf zelf of met behulp van een Tweaker op de 1 serie ook SLI en HBA activeren? Zijn dus enkel software opties nog?
Lijkt me sterk dat je officieel dat soort fratsen zelf mag unlocken van de leasemijPhusebox schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 19:39:
[...]
Als de tweede proefrit goed bevalt.
Alleen jammer dat je nooit een model krijgt dat echt in de buurt komt. Handbak, weinig opties, 116i. Ga voor automaat, veel opties en 118i.
[ Voor 26% gewijzigd door YakuzA op 09-03-2018 20:36 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
De oranje interieur verlichting vind ik zelf wat minder maar ach daar wen je ook aan.
Kun je ergens nog de fhelderheid van het instrumentenpaneel wijzigen? Ook jammer maar geen deal breaker is dat ik met mijn zitpositie (laagste still stand en stuur middel tot hoog ik de onderste regels van het info display in het midden niet kan lezen.
Mja unlocken en resetten is geen probleem toch?YakuzA schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 20:34:
[...]
[...]
Lijkt me sterk dat je officieel dat soort fratsen zelf mag unlocken van de leasemij
[ Voor 20% gewijzigd door Phusebox op 09-03-2018 20:42 ]
Bij mijn A4 heb ik van alles laten unlocken (premium telefoon, navi opties, verlichtingspakket etc.). Zat er allemaal standaard in, maar niet geactiveerd.
Gast, je rijdt nu een focus uit 2012....Phusebox schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 20:42:
Hmm ik ben even door de menu's gelopen van de 1 serie en valt me tegen hoe veel je kunt instellen. Kam het zijn dat de wijzers overdag wit zijn en 's avonds oranje?
De oranje interieur verlichting vind ik zelf wat minder maar ach daar wen je ook aan.
Kun je ergens nog de fhelderheid van het instrumentenpaneel wijzigen? Ook jammer maar geen deal breaker is dat ik met mijn zitpositie (laagste still stand en stuur middel tot hoog ik de onderste regels van het info display in het midden niet kan lezen.
[...]
Mja unlocken en resetten is geen probleem toch?
Jij had toch je eigen topic?Phusebox schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 20:42:
Hmm ik ben even door de menu's gelopen van de 1 serie en valt me tegen hoe veel je kunt instellen. Kam het zijn dat de wijzers overdag wit zijn en 's avonds oranje?
[...]
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Ehm ik vraag gewoon wat dingen? En dat andere topic gaat niet over BMW specifieke vragen.
Denk ook dat je je vergist in een Focus. Die heeft meer opties in het menu dan de BMW 1. Beetje jammer dat je zo denigrerend doet over andere merken.
Lekker belangrijk, dat die meer menu opties heeft. Daar koop ik een auto niet op.Phusebox schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 21:22:
[...]
Ehm ik vraag gewoon wat dingen? En dat andere topic gaat niet over BMW specifieke vragen.
Denk ook dat je je vergist in een Focus. Die heeft meer opties in het menu dan de BMW 1. Beetje jammer dat je zo denigrerend doet over andere merken.
De kleur van het display wijzigt inderdaad als de lampen aan gaan. (lichtautomaat)Phusebox schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 20:42:
De kleur van de interieur verlichting kan bij de onze gewoon ingesteld worden op wit of amber. Zit in het M-sport pakket.
De helderheid van het instrumenten paneel stel je toch in met het draaiwieltje links?
Ah kijk. Ik was gewend de helderheid op auto te zetten en met stapjes bij te regelen.IQM schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 22:06:
[...]
De kleur van het display wijzigt inderdaad als de lampen aan gaan. (lichtautomaat)
De kleur van de interieur verlichting kan bij de onze gewoon ingesteld worden op wit of amber. Zit in het M-sport pakket.
De helderheid van het instrumenten paneel stel je toch in met het draaiwieltje links?
Even mezelf quoten. Weet iemand of dit kan op de 1 serie?Phusebox schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 18:30:
[...]
Oh en Apple CarPlay, kun je dat ook aanzetten of is dat echt hardware?
Verder ben ik tot nu toe nog niet ontevreden erover. Voelt goed en rijdt lekker. Als ik nu iets zou moeten zeggen qua minpunten maar dat is ook gewoon wennen deels is dat ik het gevoel heb dat ie wat minder makkelijk stabiel rechtdoor rijdt. Bij de Focus kan ik bij wijzen van het stuur loslaten en is dat geen probleem. Nu ben ik constant bij aan het sturen.
Verder mis ik de lendesteun. Dat zit niet op de sportstoelen normaal?
Morgen nog wat praktische tests en paar ritjes maken en dan ben ik er wel uit.
[ Voor 50% gewijzigd door Phusebox op 09-03-2018 23:09 ]
Lendensteun is een optie, ook bij sportstoelen. De 1is erg gevoelig voor spoorvorming en dat is afhankelijk van de banden, als je nu winterbanden hebt kan dat het verschil maken waardoor het lijkt alsof hij minder lekker rechtuit wil. Mijn zomer banden met 17” M velgen is ook het weggedrag echt een wereld van verschil dan nu met de 16” winter setup. Apple CarPlay is hardware en kan niet zomaar aangezet worden.Phusebox schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 22:07:
[...]
Ah kijk. Ik was gewend de helderheid op auto te zetten en met stapjes bij te regelen.
[...]
Even mezelf quoten. Weet iemand of dit kan op de 1 serie?
Verder ben ik tot nu toe nog niet ontevreden erover. Voelt goed en rijdt lekker. Als ik nu iets zou moeten zeggen qua minpunten maar dat is ook gewoon wennen deels is dat ik het gevoel heb dat ie wat minder makkelijk stabiel rechtdoor rijdt. Bij de Focus kan ik bij wijzen van het stuur loslaten en is dat geen probleem. Nu ben ik constant bij aan het sturen.
>> Signature?
Liggen nu 17 inchers zomerbanden op.ChiLLeR schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 09:06:
[...]
Lendensteun is een optie, ook bij sportstoelen. De 1is erg gevoelig voor spoorvorming en dat is afhankelijk van de banden, als je nu winterbanden hebt kan dat het verschil maken waardoor het lijkt alsof hij minder lekker rechtuit wil. Mijn zomer banden met 17” M velgen is ook het weggedrag echt een wereld van verschil dan nu met de 16” winter setup. Apple CarPlay is hardware en kan niet zomaar aangezet worden.
Zou zelf 16 inch nemen aangezien je geen 17 inch kan kiezen zonder sport pakket of urban pakket.
[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 10-03-2018 09:29 ]
Bandenmaat verschil met ford? Runflats? Voorwiel/achterwiel aandriving etc etc.
Weet niet hoe het bij de 1-serie zit, maar bij de G3x kun je CarPlay via ConnectedDrive kopen waarna het automatisch (zonder tussenkomst van de dealer) geactiveerd wordt.Phusebox schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 22:07:
[...]
Is zelfs nog €21 goedkoper dan als je het af-fabriek neemt
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Helaas heb ik dus alleen maar kunnen rijden met het sport onderstel. Zoals gezegd ga ik geen sport pakket nemen, dat is het me niet waard. Is er veel verschil merkbaar?
Goed uitlijnen doet ook wonderen voor de sporing van een auto hoor! En dan niet alleen de vooras. (Zeker bij een achterwiel aangedreven auto)Phusebox schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 22:07:
Maar het weggedrag van beide auto's kun je niet vergelijken. De Focus is een erg fijne voorwiel aandrijver. Een voorwiel aangedreven auto trekt de auto vooruit, een achterwiel aangedreven auto duwt de auto vooruit.
De M-Sport stoelen zijn elektrisch in breedte te verstellen. Maar ik mis daardoor de echte lendensteun niet.
Maar mooi dat je er uit bent. Het heeft je heel wat hoofdbrekens gekost.
Is er nog een verschil tussen de sportstoelen optie en die wat in het M-sport pakket zitten?IQM schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 10:09:
[...]
Goed uitlijnen doet ook wonderen voor de sporing van een auto hoor! En dan niet alleen de vooras. (Zeker bij een achterwiel aangedreven auto)
Maar het weggedrag van beide auto's kun je niet vergelijken. De Focus is een erg fijne voorwiel aandrijver. Een voorwiel aangedreven auto trekt de auto vooruit, een achterwiel aangedreven auto duwt de auto vooruit.
De M-Sport stoelen zijn elektrisch in breedte te verstellen. Maar ik mis daardoor de echte lendensteun niet.
Maar mooi dat je er uit bent. Het heeft je heel wat hoofdbrekens gekost.
Verwijderd
Mja criterium. 1x per jaar. Twee medium koffers passen en er blijft nog iets aan ruimte over maar niet veel. Valt wel een mouw aan te passen voor die ene vakantie per jaar.Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 10:14:
Koffers in een 1 serie is een ramp. Als dat een criterium is zou ik een andere auto uitzoeken.
Je moet eens opzoeken of je er geen FSC code voor nodig hebt. Dit verschilt per modeljaar.Phusebox schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 18:30:
[...]
Een FSC code is een soort license key
in het filmpje is de motor te zien, ik had daarvoor ca 40 minuten 60-90km/uur gereden
Ik heb al even gezocht op een tikkend geluid in een M44 motor. Een versleten ketting lijkt het niet te zijn aangezien dat meer een ratelend geluid lijkt te zijn. Mogelijk de kleppen, klepstoters of nokkenas versleten?

Met launch editie, dus gratis Parking Pack en afneembare trekhaak.
[ Voor 17% gewijzigd door PWM op 10-03-2018 12:42 ]
Nice. Een 2 AT kost dus gewoon hetzelfde als een 1 serie ongeveer 😮.PWM schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 12:41:
Besteld
[afbeelding]
Wat BMW FS betreft vond ik die voorwaarden zelf wat minder dan een Private Lease Keurmerk partij. Ga deze week afspraak maken om alles samen te stellen.
Geen sportonderstel en geen professionele navi? Vooral het onderstel zou ik heroverwegen, want dat scheelt een hoop gewiebel.PWM schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 12:41:
Besteld
[afbeelding]
Hebben allebei gereden. Wij wonen in Blaricum en daar hebben we geen asfaltnl.mark schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 13:11:
[...]
Geen sportonderstel en geen professionele navi? Vooral het onderstel zou ik heroverwegen, want dat scheelt een hoop gewiebel.
Klopt, niet de beste voorwaarden. Maar dat komt terug in de prijs. Bij Alfabet vragen ze voor dezelfde auto 210,- meer per maandPhusebox schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 13:00:
Wat BMW FS betreft vond ik die voorwaarden zelf wat minder dan een Private Lease Keurmerk partij. Ga deze week afspraak maken om alles samen te stellen.

Gefeliciteerd! Heel veel plezier gewenst! Heb je iig wat om naar uit te kijken!PWM schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 12:41:
Besteld
[afbeelding]

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.
Grofweg is het 1 ding. Bij ontslag en scheiden kan je bij een leasemij met keurmerk makkelijker van de auto af.Morpheusk schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 13:18:
@Phusebox en @PWM kunnen jullie de verschillen benoemen in voorwaarden?
Maar daar betaal je dus aanzienlijk voor onder aan de streep.
Bij Athlon Privat Lease komt deze uitvoering op 665,- per maand. Bij BMW betaal ik straks 469,- (en krijg 2000,- extra inruil, cash).
[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 10-03-2018 13:32 ]
Ik ben benieuwd waar ik dan op uit ga komen, want bij mij is Alphabet tot nu goedkoper. Komende week definitieve configuratie bespreken bij de dealer en prijsvergelijking met Alphabet.PWM schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 13:13:
[...]
Hebben allebei gereden. Wij wonen in Blaricum en daar hebben we geen asfaltAangezien de auto 70% van de tijd hier rijdt, besloten gewone onderstel te nemen.
[...]
Klopt, niet de beste voorwaarden. Maar dat komt terug in de prijs. Bij Alfabet vragen ze voor dezelfde auto 210,- meer per maand
Ben benieuwd hoe die bevalt. De kosten valleb me reuze mee. Ik zit te kijken voor een opvolger voor de Fiat 500 van mijn vriendin (pas volgend jaar). De 2 zou wel iets kunnen zijn. Stiekem neig ik voor mezelf naar een 418/420 HE. Een coupé zit mn vriendin biet helemaal zitten dus wellicht een 3. Tegen die tijd maar even zien. Zou graag weer een BMW op de oprit willen.
[ Voor 9% gewijzigd door Kecin op 10-03-2018 14:42 ]
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
iemand?lapino schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 12:33:
Vraagje over optie: wij kunnen op de X3 kiezen voor de 'standaard ophanging', 'Msport ophanging' en 'adaptieve ophanging'. De MSport zou sowieso te hard zijn, dus wordt "standaard" of "adaptieve". Mijn vraag is: zal de adaptieve ophanging in "comfort" zachter zijn dan de "standaard" ophanging, of gaat dat zelfde zijn en is die adaptieve demping enkel maar om qua hardheid te switchen tussen "standaard" en "msport" ?
Ben ik ook benieuwd naar
Ik twijfel nu vooral tussen M-Sport model of gewoon de normale uitvoering zonder line met High Executive en losse opties. Laatste is goedkoper dan M-Sport met Executive.
[ Voor 36% gewijzigd door Phusebox op 10-03-2018 15:12 ]
M-Sport onderstel
Adaptive Dampering
M-Sport op de 1 is inderdaad minder interessant dan op de 2 op dit moment. Op de 2-serie kost hij normaal 3695,- maar nu tijdelijk 1995,-, wat weer evenveel is als de andere lines. Maar de 1-serie is de gewone sportline wel schappelijk geprijsd toch?Phusebox schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 14:58:
[...]
Ik twijfel nu vooral tussen M-Sport model of gewoon de normale uitvoering zonder line met High Executive en losse opties. Laatste is goedkoper dan M-Sport met Executive.
Deze wil je sowieso:
- 255 - Sportstuurwiel met leder bekleed.
- 481 - Sportstoelen voor.
- 563 - Lichtpakket
En dan heb je er wat kleine goodies bij voor totaal 995,-.
[ Voor 82% gewijzigd door PWM op 10-03-2018 15:38 ]
Hebben definitieve prijsberekening gehad voor de M-Sport uitvoering met EDC (adaptieve demping). Komt op een meerprijs van +- 2.800 euro tegenover de X-Line versie met zelfde opties (standaard ophanging). Hoop dan wel dat de restwaarde voor een M-Sport ook hoger is nadien. Moeilijke keuze...Phusebox schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 14:58:
[...]
Ben ik ook benieuwd naar
Ja ik vind die M-Sport stoelen in de 1 ook lelijk. Liever leren stoelen van de HE uitvoering.PWM schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 15:51:
Ik vond overigens de M-Sport stoelen (alcantara en blauwe stof) in de 1-serie heel erg lelijk. In de 2-serie waren het juist hele mooie stoelen (zelfde als in X1). Een wereld van verschil tussen die auto's.
Sport Line heeft weinig extra's volgens mij? Nog maar eens bekijken. Vind alleen jammer dat de standaard versie alles gewoon met zwart is zoals B stijl etc.
Alcantara is ook nice. Vind die blauwe details wat minder. Maar goed ben ook een ouwe zak. En als je een echte M hebt is het wat anders dan zo'n nepperd.FabiandJ schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 16:05:
Kwestie van smaak, ik wilde juist de alcantara stoelen in mijn M135i
Ik vond eigenlijk geen enkele lijn echt interessant op de 1. M-Sport heeft stoelen die ik niet wil. Sport Line is misschien een optie maar gaf weer problemen met High Executive met configureren.[b]PWM schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 15:19
[...]
M-Sport op de 1 is inderdaad minder interessant dan op de 2 op dit moment. Op de 2-serie kost hij normaal 3695,- maar nu tijdelijk 1995,-, wat weer evenveel is als de andere lines. Maar de 1-serie is de gewone sportline wel schappelijk geprijsd toch?
Deze wil je sowieso:
- 255 - Sportstuurwiel met leder bekleed.
- 481 - Sportstoelen voor.
- 563 - Lichtpakket
En dan heb je er wat kleine goodies bij voor totaal 995,-.
Al met al zat ik trouwens ook op 43k en dan heb je nog lang niet alles erop.
Enige dat ik wel zou willen is het het M-Sport stuur maar de rest niet. Vind het normale stuur echt ondermaats vergeleken met andere merken.
Nou ja ondermaats is overdreven maar zelfs de Astra had van dat gladdere leer. Vind ik veel fijner. De rest. Golf, A3, Mazda ook allemaal.
[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 10-03-2018 17:06 ]
Zover ik weet alleen de stof, die is in het 'exclusieve M-Sport design.'Phusebox schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 10:11:
Is er nog een verschil tussen de sportstoelen optie en die wat in het M-sport pakket zitten?
Alle sportstoelen zijn elektrisch in breedte te verstellen. De lendensteun is optie 488.
Je kunt als je het M-Sport stuur wilt toch optie 710 M sportstuurwiel kiezen?
[ Voor 9% gewijzigd door IQM op 10-03-2018 17:03 ]
Dat stuur kan alleen met het M-sport pakket helaas.IQM schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 17:01:
[...]
Zover ik weet alleen de stof, die is in het 'exclusieve M-Sport design.'
Alle sportstoelen zijn elektrisch in breedte te verstellen. De lendensteun is optie 488.
Sinds de fabriek afgefikt is niet meer.IQM schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 17:01:
[...]
Zover ik weet alleen de stof, die is in het 'exclusieve M-Sport design.'
Waardoor mijn BMW dealer aangaf dat ze erg diefstal gevoelig zijn. Er zijn de laatste maanden veel sturen gestolen in de buurt (gooi vechtstreek). Dus niet om de airbag, echt de sturen zijn ze op uit.
[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 10-03-2018 17:31 ]
Het eigenrisico is volgens mij ook veel lager bij BMW 135 euro vs 450 euro.PWM schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 13:29:
Uitstekende verkoper in Naarden overigens. Heel geduldig, regelde alles. Met samenstellen nog wat auto's erbij gehaald van andere vestiging om bekleding, kleur e.d. te bekijken. Hij ging above and beyond.
[...]
Grofweg is het 1 ding. Bij ontslag en scheiden kan je bij een leasemij met keurmerk makkelijker van de auto af.
Maar daar betaal je dus aanzienlijk voor onder aan de streep.
Bij Athlon Privat Lease komt deze uitvoering op 665,- per maand. Bij BMW betaal ik straks 469,- (en krijg 2000,- extra inruil, cash).
Moest je daar stug voor onderhandelen voor die 2000 euro of was dit gelijk het eerste bod? Mijn ervaring is dat dealers vaak in eerste instantie 4% korting geven, sommige minder. Maximale ruimte die ze hebben is ongeveer 8%.
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Het is ook gewoon een mooi stuur. 👍🏻PWM schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 17:30:
[...]
Waardoor mijn BMW dealer aangaf dat ze erg diefstal gevoelig zijn. Er zijn de laatste maanden veel sturen gestolen in de buurt (gooi vechtstreek). Dus niet om de airbag, echt de sturen zijn ze op uit.
Ik gaf aan dat ik in mijn leven 200 leasecontracten heb getekend voor medewerkers. Toen was het onderhandelen wel overMorpheusk schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 17:36:
[...]
Het eigenrisico is volgens mij ook veel lager bij BMW 135 euro vs 450 euro.
Moest je daar stug voor onderhandelen voor die 2000 euro of was dit gelijk het eerste bod? Mijn ervaring is dat dealers vaak in eerste instantie 4% korting geven, sommige minder. Maximale ruimte die ze hebben is ongeveer 8%.
10% korting gekregen. 4% gebruikt voor die 2000,- en 6% voor het leasebedrag.
Overigens heb ik vanochtend iets nieuws ontdenkt. Ik woon in het centrum van een grote stad en heb toegang om met de auto door het voetgangersgebied te rijden door van die paaltjes te laten zakken. Hier gaat dat met een pasje naast het troitoir. Dus ik hou dat pasje voor de scanner, stap weer in, zet hem in D en geef wat gas. Auto blijkt ineens in zijn neutraal te staan. Dus opnieuw in de D en weer hetzelfde als er gas wordt gegeven.
Omdat het maar 100m verder is met 5 km/h had ik de gordel niet omgedaan. Meestal levert dat een waarschuwing op maar nu wilde de auto geen meter vooruit. Dus gordel om en daar ging ik. Na 10 m een waarschuwing dat de deur niet gesloten was. Dus daarna even geprobeerd, schijnbaar krijg je een waarschuwing dat de gordel niet om is als de deur gesloten is maar als die open/niet goed gesloten is wil de auto geen meter vooruit. Toch wel grappig van die kleine dingetjes die je niet opmerkt maar wel over nagedacht wordt.
Haha! Dit gaat natuurlijk iedere tweaker straks zeggen.PWM schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 17:41:
[...]
Ik gaf aan dat ik in mijn leven 200 leasecontracten heb getekend voor medewerkers. Toen was het onderhandelen wel over
10% korting gekregen. 4% gebruikt voor die 2000,- en 6% voor het leasebedrag.
Of de marges zijn ruimer bij financial lease of ze een beter handelsbod gekregen voor je autootje.
Anyways prima dan!
Als ik zo reken zal het eerder inderdaad ook wel 9% zijnMorpheusk schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 17:46:
[...]
Of de marges zijn ruimer bij financial lease of ze een beter handelsbod gekregen voor je autootje.
Anyways prima dan!
Probleem bij BMW is dat ze een beetje afwijken van normale uitrusting levels. Bij de meeste merken is het:Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 17:55:
Kijkend naar de keuzestress in dit topic ben ik toch wel blij dat de eerst eigenaar dat voor mij heeft gedaan.
Pakket A
Pakket B = Extra + Pakket A
Pakket C = Extra + Pakket A en B
Pakket D = Extra + Pakket A, B en C
etc.
Bij BMW is het:
Pakket A = Kan wel optie X, Y, maar niet Z
Pakket B = Totaal anders pakket, met optie X, A en B, maar Z en C kunnen niet
Pakket C = Weer totaal anders. C zit er in, XYZ zijn optie, B en C kunnen niet
En zo mag je dan 4 dagen gaan puzzelen.
Prakijk voorbeelden:
Wij wilde donkerblauw, maar dat mocht niet met M-Sport
Wij wisselden naar Sport, maar toen mochten de velgen die we hadden niet meer
Leer uitgezocht: Alleen op Luxury Line
Luxury Line = Geen M Sportstuur en niet de inleg die wij wilde
Nou, wat een lol
[ Voor 16% gewijzigd door PWM op 10-03-2018 18:05 ]
Op een eigen auto vind ik altijd lastiger dan voor een ander, maar nul is wel erg weinig. Maar standaard kreeg ik de vorige keer al 2500,- boven handelswaarde. Wat effectief resulteerde in 4% korting op de totaalprijs. Wel even BPM er aftrekken, want ook die moeten zij gewoon betalen.Phusebox schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 17:51:
Is toch knap hoe je dat doet @PWM. Ervaring is dan wel handig.
Ik krijg echt nul korting en de inruil 2000 onder koerslijst.
Maar met 2e hands auto's vind ik het ook wel weer lastig. Laatst bij een BMW dealer kreeg ik 1000 euro korting op een 1 serie en daarnaast nieuwe remblokken, remschijven, oliebeurt, remvloeistof en een volle tank en nog wat kleine dingetjes van maybe max 100 euro bij elkaar. De showroom prijs was dus 15.000 zonder korting. Goede deal of niet zeg het maar...
Ik puzzel al weken haha. En dan een site die zo instabiel is als wat.PWM schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 18:00:
[...]
Probleem bij BMW is dat ze een beetje afwijken van normale uitrusting levels. Bij de meeste merken is het:
Pakket A
Pakket B = Extra + Pakket A
Pakket C = Extra + Pakket A en B
Pakket D = Extra + Pakket A, B en C
etc.
Bij BMW is het:
Pakket A = Kan wel optie X, Y, maar niet Z
Pakket B = Totaal anders pakket, met optie X, A en B, maar Z en C kunnen niet
Pakket C = Weer totaal anders. C zit er in, XYZ zijn optie, B en C kunnen niet
En zo mag je dan 4 dagen gaan puzzelen.
Prakijk voorbeelden:
Wij wilde donkerblauw, maar dat mocht niet met M-Sport
Wij wisselden naar Sport, maar toen mochten de velgen die we hadden niet meer
Leer uitgezocht: Alleen op Luxury Line
Luxury Line = Geen M Sportstuur en niet de inleg die wij wilde
Nou, wat een lol
Vervelend ook dat ik zelf nergens de prijs dan kan achterhalen van wat het uiteindelijk per maand gaat kosten.
De prijs die @PWM heeft verkijk ik me ook wel steeds op. Is natuurlijk maar 6000 km pj. Maar goed zelfs met 15.000 zit het denk ik ook nog rond de 500. Voor die prijs zou ik denk ik ook voor de 2 gaan ipv de 1. Toch meer ruimte voor evenveel geld.
[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 10-03-2018 18:15 ]
Maar rustig 15.000 duurder.
Tja iedereen wil een SUV... Dus gooien we de prijs wel omhoog.PWM schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 18:37:
Waar ik nog een beetje confuus over ben is de prijs van de X1. Beetje groter. Maar zelfde opties, zelfde instrumentarium, zelfde navi, zelfde stoelen zelfde velgen, etc.
Maar rustig 15.000 duurder.
Grappig, heb die van mij afgelopen woensdag opgehaald. komend van een 325D heb ik er nog geen seconde spijt van gehad.xos schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 17:43:
Vandaag de 440i ingeruild op iets anders. Teveel narigheid met die auto gehad waardoor ik me steeds meer ging ergeren aan een aantal punten terwijl het eigenlijk een van de meeste fijne dagelijkse auto's zou moeten zijn. Na een tijdje twijfelen maar besloten om te bloeden en afscheid te nemen voordat die nieuwe manier van co2 meten wordt geintroduceerd en dergelijke auto's misschien wel enorm veel duurder gaan worden.
Overigens heb ik vanochtend iets nieuws ontdenkt. Ik woon in het centrum van een grote stad en heb toegang om met de auto door het voetgangersgebied te rijden door van die paaltjes te laten zakken. Hier gaat dat met een pasje naast het troitoir. Dus ik hou dat pasje voor de scanner, stap weer in, zet hem in D en geef wat gas. Auto blijkt ineens in zijn neutraal te staan. Dus opnieuw in de D en weer hetzelfde als er gas wordt gegeven.
Omdat het maar 100m verder is met 5 km/h had ik de gordel niet omgedaan. Meestal levert dat een waarschuwing op maar nu wilde de auto geen meter vooruit. Dus gordel om en daar ging ik. Na 10 m een waarschuwing dat de deur niet gesloten was. Dus daarna even geprobeerd, schijnbaar krijg je een waarschuwing dat de gordel niet om is als de deur gesloten is maar als die open/niet goed gesloten is wil de auto geen meter vooruit. Toch wel grappig van die kleine dingetjes die je niet opmerkt maar wel over nagedacht wordt.
Wat waren jouw grootste ergernissen?
<Zinloze tekst hier>
Phusebox schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 17:04:
Dat stuur kan alleen met het M-sport pakket helaas.
Waarom zijn de brochures en prijslijsten dan nog steeds niet aangepast in 2018???Tylen schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 17:14:
Sinds de fabriek afgefikt is niet meer.
Dit topic is gesloten.