Het grote BMW-topic #13 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 116 Laatste
Acties:
  • 756.843 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:56
Ok thanks voor de info. Had een shortlist met wel uiteenlopende auto's. De BMW heeft binnen mijn budget de minste opties maar daar voelde ik me het prettigst bij. Maar goed over een paar jaar is het natuurlijk wel erg verouderd ook met de komst van de nieuwe 1 eind dit jaar ofzo?

Alles hangt nu van de uiteindelijke prijs af. Maar goed ik ben daar slecht in of tref altijd de verkeerde mensen. Onderhandelen gaat me dus niet goed af terwijl ik altijd lees en hoor dat men diverse kortingen heeft gekregen...

[ Voor 29% gewijzigd door Phusebox op 04-03-2018 21:37 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:25

IQM

Phusebox schreef op zondag 4 maart 2018 @ 21:30:
Ok thanks voor de info. Had een shortlist met wel uiteenlopende auto's. De BMW heeft binnen mijn budget de minste opties maar daar voelde ik me het prettigst bij. Maar goed over een paar jaar is het natuurlijk wel erg verouderd ook met de komst van de nieuwe 1 eind dit jaar ofzo?
Dat blijf je houden, er komt altijd een nieuwer model. Maar het nieuwe model 1 serie krijgt ook voorwielaandrijving. De huidige heeft nog achterwielaandrijving. Is voor een purist wel iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
IQM schreef op zondag 4 maart 2018 @ 21:37:
[...]

Dat blijf je houden, er komt altijd een nieuwer model. Maar het nieuwe model 1 serie krijgt ook voorwielaandrijving. De huidige heeft nog achterwielaandrijving. Is voor een purist wel iets om rekening mee te houden.
Nou ja echt nieuw model duurt altijd wel een jaar of vijf minimaal. Facelift daargelaten. Maar goed zal ook wel weer stuk duurder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Hoe werkt ACC op een handbak? Krijg je dan een waarschuwing dat je handmatig op of terug moet schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-09 00:37

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Verwijderd schreef op zondag 4 maart 2018 @ 21:50:
Hoe werkt ACC op een handbak? Krijg je dan een waarschuwing dat je handmatig op of terug moet schakelen?
ACC is alleen maar bestelbaar in combinatie met een automaat. (Tenminste zo ver ik weet)

[ Voor 4% gewijzigd door TVH7 op 04-03-2018 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:34
TVH7 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 20:25:
[...]

Het is heel erg rijstijl afhankelijk. Op een vrije autobahn is het overbodig, echter zoals ik Nederland tijdens de spits ken (of gewoon als het druk is) is het super, lekker cruisen en het voordeel is dat je niet iedere keer je cruise control moet aanpassen. Ik zou niet zonder kunnen. Moet ook zeggen dat ik mij niet in het 'inhaal' probleem kan vinden. (G31) Nu heb ik ook een redelijk rustige rijstijl wanneer het druk is. Ik geloof niet in het 'spits-racen' zoals veel doen.

Gewoon aanvinken je gaat er geen spijt van krijgen. Ik ben inmiddels zo ver dat ik geen auto koop zonder.
Absoluut dat het rijstijl afhankelijk is.
Maar laten we stellen dat mijn ervaring met een 2016 7 serie is, en een 2018 5 serie.
Het 2016 systeem is echt anders qua reageren ondanks dat de 7 serie de allernieuwste software heeft.

En doorgaans ben ik ook een rustige cruiser, rij 95% van mijn tijd in comfort plus wat met de executive drive pro erg fijn is. (beetje dat USA cruiser zweefgevoel). Des al niet te min, als ik bijv. een vrachtwagen wil inhalen gaat de auto remmen terwijl ik bijv. al knipper en zelfs stuur. (terwijl de afstand nog flink is op het voorliggende verkeer)

Dat is best storend af en toe, ook naar weggebruikers achter je toe als je hier geen rekening mee houdt.
In die zin in het systeem simpelweg nog niet perfect.

Maar het wordt steeds beter. Zo ook bijv. dat de 5 serie langer autonoom kan rijden, bij de 7 moet ik m'n handen 3 of 5 sec. na het loslaten al op het stuur leggen, anders krijg je zon mooi bewegend geel stuurtje in je hud.

Het is voor mij geen moeite om via de normale CC (die ook kan remmen en accelereren als je de knopjes op je stuur gebruikt) je snelheid aan te passen. Ik vind het best :)

Een optie die ik echt absoluut niet zonder zou willen in een 1 serie is het top hifi systeem. (alhoewel met de laatste 3 BMW's van recente generaties die ik bezat had ik problemen met vibraties op bepaalde frequenties)
Phusebox schreef op zondag 4 maart 2018 @ 21:38:
[...]

Nou ja echt nieuw model duurt altijd wel een jaar of vijf minimaal. Facelift daargelaten. Maar goed zal ook wel weer stuk duurder worden.
Reed 2 of 3 weken terug even een dagje in een (leen) X1. Sdrive stond in mijn hoofd als "RDW" te boek.
Dat bleek dus idd al FWD te zijn. Leuke verassing bij de eerste bocht ... 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Roberto op 04-03-2018 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 00:26
Dat zegt meer iets over jou en hoe je in auto's rijdt die je te leen mee krijgt. Wat zou je er van vinden als de garagisten zo in jouw auro reden?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Eerlijk gezegd vind ik dat dit meer zegt over de (negatieve) manier hoe jij mijn bericht interpreteert.
Je mist de context. :)

Maar als het je gerust stelt, als ik in een auto van een ander rij, rijd ik hem altijd netjes warm én weer koel voor ik hem uitzet. Voorzover dit een relevante toevoeging is aan dit topic.

[ Voor 10% gewijzigd door Roberto op 04-03-2018 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 00:26
Leuke verassing bij de eerste bocht ..
Dit impliceert dat je 'm de eerste bocht al bijna kwijt bent. Dat kan alleen als je als een debiel rijdt. Warmrijden had ik zelfs nog niet eens over nagedacht. Maar waarschijnlijk overdreef je gewoon een beetje en pikte ik het iets te letterlijk op.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Als ik jouw denkwijze (zwart wit) volg overkomen alleen "debielen" ongelukken.
Maar genoeg hierover, er valt toch niets te winnen behalve "virtuele" eer.
Dat kan toch niet het doel zijn hoop ik? :) Ik neem aan dat we allen volwassen zijn.

Laten we het inderdaad, zoals eerder beschreven, houden op een onjuiste interpretatie.
Ik wenste louter de opmerking te plaatsen dat het mij verbaasde dat BMW een SUV/SAV (of hoe dat segment nu heet) standaard met FWD levert.

Met RWD kan je ook niet veel in de modder... maar het is niet meer het "BMW" gevoel. (voor zover de kopers van auto's in dit segment daarom geven)

[ Voor 13% gewijzigd door Roberto op 04-03-2018 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:38
Ik heb ook altijd met fwd dat ik bij het uitaccelereren bij de eerste rotonde nog wel eens overstuur krijg. En dan ram ik echt niet hard door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:19
418O2 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 23:19:
Ik heb ook altijd met fwd dat ik bij het uitaccelereren bij de eerste rotonde nog wel eens overstuur krijg. En dan ram ik echt niet hard door
FWD + stevig op het gas = overstuur ??

Die heb ik nog nooit meegemaakt. Op het gas uit de bocht met FWD is het vaak eerder onderstuur.
Al remmende naar/in de bocht of al van het gas komende in de bocht durft de achterkant bij een degelijk FWD chassis nog wel eens een klein stapje zetten.

(dit of ik mis een grote /s hier?)
Roberto schreef op zondag 4 maart 2018 @ 23:04:

Met RWD kan je ook niet veel in de modder... maar het is niet meer het "BMW" gevoel. (voor zover de kopers van auto's in dit segment daarom geven)
Een RWD 911 kan veel meer dan een RWD BMW of een random FWD hatchback in de modder/sneeuw.
De tractie in slechte omstandigheden (modder/sneeuw) is afhankelijk van op welke aangedreven as het grootste deel van je massa ligt. Niet of het RWD of FWD is.

[ Voor 30% gewijzigd door AndRo555 op 05-03-2018 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
AndRo555 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 00:00:
[...]

FWD + stevig op het gas = overstuur ??

Die heb ik nog nooit meegemaakt. Op het gas uit de bocht met FWD is het vaak eerder onderstuur.
Al remmende naar/in de bocht of al van het gas komende in de bocht durft de achterkant bij een degelijk FWD chassis nog wel eens een klein stapje zetten.

(dit of ik mis een grote /s hier?)
Bedoelde onderstuur.

Maar als je 1 van de fijnste auto's ooit gebouwd gewend bent en je rijdt dan in de regen in een C1, dan is het sowieso allemaal anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
@Roberto En bedoel je dan de Harmon Kardon upgrade of gewoon de Hifi upgrade? HK vind ik zelf te duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:16

JoepW

iRacer & Home Assistant

Phusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 05:52:
@Roberto En bedoel je dan de Harmon Kardon upgrade of gewoon de Hifi upgrade? HK vind ik zelf te duur.
Maar HK klinkt echt geweldig! Zit in onze cabrio.
(maar je hebt gelijk het is wat duur)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

TVH7 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 22:08:
ACC is alleen maar bestelbaar in combinatie met een automaat. (Tenminste zo ver ik weet)
Klopt, en ook alleen icm. de uitgebreide instrumentcluster.
Phusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 05:52:
En bedoel je dan de Harmon Kardon upgrade of gewoon de Hifi upgrade? HK vind ik zelf te duur.
Het verschil tussen HK en Hifi in een 1 serie is vrij groot. Basis audio heeft alleen een ingebouwde versterker in de radio, de hifi upgrade heeft een versterker erachter zitten en HK heeft daarnaast ook tweeters in de spiegels. Je kunt achteraf wel een Gladen set laten monteren maar af fabriek is minder gedoe en uiteindelijk toch goedkoper.

Het beste is toch om zelf de verschillende opties te gaan beluisteren. Dan weet je of je HK het geld waard vindt. Persoonlijk ben ik heel blij met de HiFi Professional in mijn 5 serie. Zou nooit meer minder willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Wij hebben voor onze X3 ook HK genomen. Met al die opties en aanpassingen ziet een mens op de duur door bos het bomen niet meer. En toonzaal bezoeken is ook al geen goed idee. Bestelling was geplaatst voor de X-Line versie, maar in toonzaal de M-Sport zien staan en mijn madam is daar nu ineens ook over aan het twijfelen. Keuzes keuzes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-09 10:58

GforceNL

Out of memory....

Er komt bij mij geen BMW meer voor de deur zonder HK. Erg tevreden over! (Nu 3er, vanaf woensdag 4er)

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
IQM schreef op maandag 5 maart 2018 @ 10:40:
[...]

Klopt, en ook alleen icm. de uitgebreide instrumentcluster.

[...]

Het verschil tussen HK en Hifi in een 1 serie is vrij groot. Basis audio heeft alleen een ingebouwde versterker in de radio, de hifi upgrade heeft een versterker erachter zitten en HK heeft daarnaast ook tweeters in de spiegels. Je kunt achteraf wel een Gladen set laten monteren maar af fabriek is minder gedoe en uiteindelijk toch goedkoper.

Het beste is toch om zelf de verschillende opties te gaan beluisteren. Dan weet je of je HK het geld waard vindt. Persoonlijk ben ik heel blij met de HiFi Professional in mijn 5 serie. Zou nooit meer minder willen.
Mja 530 euro voor die upgrade nog van HiFi naar HK kan ik voor mezelf niet verantwoorden denk ik. Ik zit met een ander budget dan de meesten hier waarschijnlijk.

Helaas is opties beluisteren lastig, de BMW dealer had niet eens een 118i staan om proef te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

HK upgrade is zo'n grofweg zo'n 800-1300 euro. Maar de echte audiofiel kiest voor B&W in zijn BMW :) Maar das meteen 4000-6000 euro erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Cyb schreef op maandag 5 maart 2018 @ 10:54:
HK upgrade is zo'n grofweg zo'n 800-1300 euro. Maar de echte audiofiel kiest voor B&W in zijn BMW :) Maar das meteen 4000-6000 euro erbij.
In de 1 serie is het 530 euro meer dan HiFi welke 310 euro meer is dan de basis audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-09 12:00
Phusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 10:50:
[...]

Mja 530 euro voor die upgrade nog van HiFi naar HK kan ik voor mezelf niet verantwoorden denk ik. Ik zit met een ander budget dan de meesten hier waarschijnlijk.

Helaas is opties beluisteren lastig, de BMW dealer had niet eens een 118i staan om proef te rijden.
BMW rijden = duur
Helaas bij mij ook basis audio in mijn tweedehands F10. Als ik zelf had kunnen kiezen was dat toch wel iets wat ik op de optielijst had veranderd. Radio luisteren gaat prima. Maar wil je een beetje fatsoenlijk muziek luisteren op wat hoger volume dan valt het basis systeem echt hard door de mand.
Maar ja om dat nu door Gladen te vervangen kost al snel weer 1200 euro. En dan heb je niet de duurste opties.

[ Voor 7% gewijzigd door Arjant2 op 05-03-2018 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Phusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 10:55:
[...]

In de 1 serie is het 530 euro meer dan HiFi welke 310 euro meer is dan de basis audio.
Ik zie 843 euro in de configuration staan voor een 116i op bmw.nl. (Maar goed, dat detail maakt verder niet zo veel uit, ongeveer dezelfde orde grootte.)
Bij Porsch Panamera betaal je voor Burmester (neusje van de zalm), 7000 euro extra aan audio. YouTube: GELUIDSINSTALLATIE van €7000?!? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Cyb schreef op maandag 5 maart 2018 @ 10:54:
Ik heb individual erin ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Ik ben afgelopen week bezig geweest met het vervangen van de draagarmen van de 540i. Het was een flinke klus om de fuseekogels los te krijgen maar uiteindelijk is het allemaal gelukt. De hele voorwielophanging is nu zo'n beetje nieuw, voorste en achterste draagarmen, stabilisator-links en spoorstangen. Ik kon één van de draagarmen gewoon met mijn hand een paar graden draaien, zo versleten was het rubber. Deze leek nog origineel te zijn en heeft dus ruim 3 ton achter de kiezen..

Direct de schijven en blokken voor ook vervangen (was ook wel nodig :X). Zaterdag laten uitlijnen en het rijdt weer zoals een BMW hoort te rijden :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Wat vinden jullie mooiste voor de nieuwe X3? De M-Sport variant, of de X-Line? Niet dat jullie voor mij kunnen kiezen, maar vraag me af welke meeste voorkeur heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

M-Sport.

Easy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:22
xLine

Easy.

Tezamen met het antwoord van @Tylen heb je hier dus helemaal niks aan, maar dat had je zelf dus ook al gezien.

Ook gezien je eerdere opmerkingen aangaande de motorisering van de blijkbaar reeds bestelde X3 lijkt het me verstandig dat je een keer bij de dealer langsgaat om de verschillende modellen te bekijken en proef te rijden.

Het M-model en de X-Line verschillen dermate veel van elkaar dat het met onwaarschijnlijk lijkt dat je bij het zien van de 2 varianten geen voorkeur voor één van de twee hebt.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik wil juist een combinatie van beiden. Wil van binnen veel luxe en van buiten sportief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Alex, proefrijden met de 20i/30i kan nog niet dus daarom blijft die twijfel over motorisatie. Heb al heel wat moeite gedaan info te verzamelen in allerhande fora, maar het is en blijft beetje gokken als we voor de 20i gaan. Maar gezien gebruik (heel weinig km) en feit dat diesel echt niet meer makkelijk zal verkopen binnen x jaar, zal het vermoedelijk wel de 20i blijven.

Ik was eigenlijk overtuigd voor de 20i, maar in toonzaal de M-Sport versie gezien in kleur die wij hebben besteld, en die zag er toch meteen stukje stoerder uit. Ze hebben beide voor- en nadelen vind ik. Die zijschorten op de Xline vind ik niet zo mooi en er wat goedkoop uitzien, en de wielkasten zijn bij de X-Line ook gewoon plastic waar ze bij de M-Sport meegespoten zijn. De neus vind ik bij de X-Line dan weer net iets stoerder. En heb ergens gevoel dat dit qua restwaarde (en ook qua looks na x jaar, gaat die plastic niet vergrijzen?) toch kan gaan spelen. Qua interieur is het identiek met opties die wij kiezen, dus evenveel luxe als op de x-line (die eigenlijk een sportieve variant is van de luxury line). En mevrouw wil een 'dik sportstuur' dat enkel op de M-Sport is te krijgen :)

Is inderdaad heel persoonlijk, en zal sowieso heel mooie auto zijn, wat ze ook kiest.

[ Voor 3% gewijzigd door lapino op 05-03-2018 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

lapino schreef op maandag 5 maart 2018 @ 16:39:
Alex, proefrijden met de 20i/30i kan nog niet dus daarom blijft die twijfel over motorisatie. Heb al heel wat moeite gedaan info te verzamelen in allerhande fora, maar het is en blijft beetje gokken als we voor de 20i gaan. Maar gezien gebruik (heel weinig km) en feit dat diesel echt niet meer makkelijk zal verkopen binnen x jaar, zal het vermoedelijk wel de 20i blijven.

Ik was eigenlijk overtuigd voor de 20i, maar in toonzaal de M-Sport versie gezien in kleur die wij hebben besteld, en die zag er toch meteen stukje stoerder uit. Ze hebben beide voor- en nadelen vind ik. Die zijschorten op de Xline vind ik niet zo mooi en er wat goedkoop uitzien, en de wielkasten zijn bij de X-Line ook gewoon plastic waar ze bij de M-Sport meegespoten zijn. De neus vind ik bij de X-Line dan weer net iets stoerder. En heb ergens gevoel dat dit qua restwaarde (en ook qua looks na x jaar, gaat die plastic niet vergrijzen?) toch kan gaan spelen. Qua interieur is het identiek met opties die wij kiezen, dus evenveel luxe als op de x-line (die eigenlijk een sportieve variant is van de luxury line). En mevrouw wil een 'dik sportstuur' dat enkel op de M-Sport is te krijgen :)

Is inderdaad heel persoonlijk, en zal sowieso heel mooie auto zijn, wat ze ook kiest.
Het M-Sport stuur is het fijnste stuur dat BMW levert. Ook al kies je niet voor het pakket, kies wel het stuur.
Persoonlijk vind ik een M-Sport pakket wel mooi maar op een SUV ook weer niet altijd. hangt heel erg van de kleur af. Wel is een auto met M-Sport pakket later vaak iets meer waard. En achteraf een origineel M-pakket laten monteren kost heel erg veel geld.

Maar je hebt me nieuwsgierig gemaakt en ik heb even naar de plaatjes in de brochure gekeken. Persoonlijk vind ik een X-Line of Luxury line prima. De velgen maken de auto af. (Velgen van de M-Sport zien er op het eerste gezicht in de folder niet zo heel erg bijzonder uit. De 20" van de X-line zien er wel :9 uit.)
Die meegespoten stukken hebben ook een nadeel: als je iets raakt kun je direct naar de spuiter. Een beschadiging valt enorm op.

Je koopt de auto voor je vrouw? Dan is de 20i voldoende. Meestal hebben de vrouwen niet de neiging een auto met meer vermogen te kiezen. "Waar heb je dat voor nodig?" heb ik al zo vaak naar mijn hoofd gekregen... Een sterkere motor heeft volgens mijn vrouw vooral met testosteron te maken. :X
Als je weinig kilometers rijdt moet je geen diesel meer willen tegenwoordig.

(als je de auto voor jezelf zou kopen dan zou ik geen seconde twijfelen en voor de 30i kiezen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Bedankt voor je reactie. Het m stuur kan je echt niet krijgen zonder de m sport te kiezen, is niet mogelijk als optie op de xline. Bizar maar is zo. Velgen zullen sowieo de 19” blijven en vind die van de xline stiekem ook wel mooier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Ok, tijd voor een consult :).

Zou zelf ook altijd de 30i kiezen, maar dat is inderdaad enkel gebaseerd op mannelijk compensatie gedrag ;). Vrouwen interesseert vermogen niet zo veel, en als het moet zijn de prestaties van de 20i dik in orde. Wat motorisering betreft is de 20i in dit scenario dus het meest logisch.

Het M-stuur is sinds medio vorig jaar niet meer als losse optie te bestellen, je 'krijgt' het enkel nog als je het volledige M-pakket besteld. In eerste instantie was dat omdat de fabriek van die stuurtjes was afgebrand, maar BMW heeft die beslissing nooit meer terug gedraaid.

Wat de styling betreft; dat zul je echt zelf moeten kiezen (of waarschijnlijker: je vrouw :) ). Ben zelf meer een 'luxury-man' en ben niet zo gecharmeerd van het M-pakket, dus daar kan ik geen raad bij geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:55
IQM schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:31:
[...]

Je koopt de auto voor je vrouw? Dan is de 20i voldoende. Meestal hebben de vrouwen niet de neiging een auto met meer vermogen te kiezen. "Waar heb je dat voor nodig?" heb ik al zo vaak naar mijn hoofd gekregen... Een sterkere motor heeft volgens mijn vrouw vooral met testosteron te maken. :X
Tjah, mijn vriendin en een hele reeks vrouwen om mij heen nemen daar dan weer geen genoegen mee.
Zelfs mijn zusje (begin 20) vervloekt haar (lease) Megane en is aan het shoppen voor een zes-in-lijn.

Daarbij moet ik wel melden dat m'n vriendin tien elf jaar geleden toen ik haar leerde kennen een Seicento reed en een jaar of drie hetzelfde heeft geroepen.
Toen ze meer vermogen ging rijden verdwenen al haar verkeersonzekerheden ook als sneeuw voor de zon.

---

Zelf heb ik een kort ritje gereden met een 20i (F25/2016) en voor mij kwam daar veel te weinig Nm uit om in België vlotjes mee te gaan.
Als je een rustige rijder bent dan zal het vast voldoende zijn.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alexbl69 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:12:
Ok, tijd voor een consult :).

Zou zelf ook altijd de 30i kiezen, maar dat is inderdaad enkel gebaseerd op mannelijk compensatie gedrag ;). Vrouwen interesseert vermogen niet zo veel, en als het moet zijn de prestaties van de 20i dik in orde. Wat motorisering betreft is de 20i in dit scenario dus het meest logisch.

Het M-stuur is sinds medio vorig jaar niet meer als losse optie te bestellen, je 'krijgt' het enkel nog als je het volledige M-pakket besteld. In eerste instantie was dat omdat de fabriek van die stuurtjes was afgebrand, maar BMW heeft die beslissing nooit meer terug gedraaid.

Wat de styling betreft; dat zul je echt zelf moeten kiezen (of waarschijnlijker: je vrouw :) ). Ben zelf meer een 'luxury-man' en ben niet zo gecharmeerd van het M-pakket, dus daar kan ik geen raad bij geven.
Op zich kan je redelijk goed een stuurtje aftermarket krijgen op ebay whatever.. incl airbag 700e of iets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

Raymond P schreef op maandag 5 maart 2018 @ 23:54:
Tjah, mijn vriendin en een hele reeks vrouwen om mij heen nemen daar dan weer geen genoegen mee.
Zelfs mijn zusje (begin 20) vervloekt haar (lease) Megane en is aan het shoppen voor een zes-in-lijn.

Daarbij moet ik wel melden dat m'n vriendin tien elf jaar geleden toen ik haar leerde kennen een Seicento reed en een jaar of drie hetzelfde heeft geroepen.
Toen ze meer vermogen ging rijden verdwenen al haar verkeersonzekerheden ook als sneeuw voor de zon.

Zelf heb ik een kort ritje gereden met een 20i (F25/2016) en voor mij kwam daar veel te weinig Nm uit om in België vlotjes mee te gaan.
Als je een rustige rijder bent dan zal het vast voldoende zijn.
Mijn vrouw heeft 14 jaar in een Golf 4 gereden (nieuw gekocht) en toen we gingen kijken voor een andere wagen vertelde ze mij ook heel droog: "Ik wil ook een BMW!" Dat werd toen een F20 116i M-Sport ex-demo met 4.000km op de teller. Daar rijdt ze liever in dan in mijn F11 535i. Die vindt ze veel te groot en te onbehouwen.

Het hangt er heel erg vanaf welke carrosserie er rondom de 20i zit. Als het een 1, 2, 3 of X1 is dan is het prima, daarboven wordt het eigen gewicht te groot en moet de motor hard werken om de gang erin te krijgen. Maar het is ook wat je gewend bent. Als je van een F30 316i af komt is een 20i een verademing. Maar als je een 6 in lijn gewend bent is het behelpen.
Verwijderd schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 00:00:
Op zich kan je redelijk goed een stuurtje aftermarket krijgen op ebay whatever.. incl airbag 700e of iets..
Op een gloednieuw nog te leveren X3 wil je toch een nieuw en ongebruikt, origineel BMW stuur hebben?
Maar het is op zich prima over te zetten. Hoeft niet gecodeerd te worden ofzo. Het enige verschil tussen een Sportstuur en M-Sportstuur is volgens mij alleen de rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
B&W v.s. HK in de 7 serie scheelt minder dan je zou denken bij de meeste muziek.
Pas op echt hoge volumes komt de kwaliteit van B&W naar voren.

Er zit zeker minder resonantie in, maar (en ik ben wel een beetje een audiofiel) ik vond het de meerprijs niet waard. Heb je echter 2e hands de keuze om bijv. eentje te kopen met en eentje zonder en er zit maar 1000 euro verschil in dan zou ik het wel doen.

Het ziet er mooier uit, het geluid is nog iets strakker (maar je moet ze naast elkaar horen omdat verschil te vergelijken) en iets gecontroleerder midden. Qua bass wint de H&K het op lage vollumes.

Maar wat betreft HiFI pro v.s. H&K in de 1e serie, ik weet niet of het nog kan, maar ik heb ooit nog eens basic hifi geupgraded (excl. versterker) naar de hifi pro, en bij Bavsound zijn er geloof ook kitjes te bestellen om van HiFi pro naar een hogere kwaliteit (wellicht beter dan H&K) te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:22
Ohja de eindeloze audio discussie. Lekker de duurste optie aanvinken en dan de hele dag SlamFM! luisteren :'). Audio in de auto is altijd een beetje een compromis en je bent vaak toch te druk met rijden om er echt voor te gaan zitten. Het kan heel goed klinken hoor, maar zolang Spotify, radio of USB stick met MP3 (want FLAC wordt niet ondersteund zover ik weet) de bron is zal het nooit echt geweldig klinken. Op de E90 was het verschil tussen Hifi en hoger te beperkt. Tussen standaard en Hifi is het verschil wel flink vanwege de losse versterker en tweeters. Maar de meesten vinden audio goed als het een goede bass heeft "veul bass jonguh!"!

Maar als je echt meer wilt zul je toch echt de aftermarket op moeten. Want HK is toch aardig instapmerk als het om audio gaat.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ex wilde een Nissan GTR kopen... dat was de enige keer dat ik me met haar autokeuze bemoeit heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 00:00:
[...]

Af fabriek was het iets van 200 euro en als je al een sportstuur had was het tientjeswerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

In het kader van niet geschoten altijd mis. Als er iemand op zoek is naar een 440i coupe, tansanitblau, januari van dit jaar geleverd met 2250km op de teller stuur dan een PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:24
Even een vraag aan de experts. Hoe klinkt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Als iets wat ergens tegen schuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

MrFl0ppY schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 13:53:
Ohja de eindeloze audio discussie. Lekker de duurste optie aanvinken en dan de hele dag SlamFM! luisteren :'). Audio in de auto is altijd een beetje een compromis en je bent vaak toch te druk met rijden om er echt voor te gaan zitten. Het kan heel goed klinken hoor, maar zolang Spotify, radio of USB stick met MP3 (want FLAC wordt niet ondersteund zover ik weet) de bron is zal het nooit echt geweldig klinken. Op de E90 was het verschil tussen Hifi en hoger te beperkt. Tussen standaard en Hifi is het verschil wel flink vanwege de losse versterker en tweeters. Maar de meesten vinden audio goed als het een goede bass heeft "veul bass jonguh!"!

Maar als je echt meer wilt zul je toch echt de aftermarket op moeten. Want HK is toch aardig instapmerk als het om audio gaat.
In mijn F11 heb ik de bass juist lager gezet. Als de bass op 0 staat tril ik voor mijn gevoel van de stoel af. Staat nu op -3 stapjes en de equalizer ook nog wat minder bevalt mij persoonlijk prima voor een auto. Als ik echt van muziek wil genieten ga ik wel thuis in mijn man cave zitten.

Edit: wordt FLAC ook niet ondersteund vanaf NBT? Dat dacht ik wel namelijk. Zal het nog eens testen in onze F20.

[ Voor 4% gewijzigd door IQM op 06-03-2018 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-09 17:41

Sick Nick

Drop the top!

FLAC werkt prima hier in een F31 met het HK pakket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-09 20:40
Tylen schreef op zondag 4 maart 2018 @ 20:25:
@Roberto gelukkig kan je bij BMW de ACC omzetten naar een standaard CC. (Afstand dichter/verder knopje vasthouden). Dit kan bij VAG bijvoorbeeld niet. In de file en bebouwdekom is het heeeeerlijk.
Held! Ik heb ook ACC en miste deze optie al, blijkt hij gewoon te bestaan. Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IQM

IQM

Onedayflyer682 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 21:33:
Held! Ik heb ook ACC en miste deze optie al, blijkt hij gewoon te bestaan. Bedankt!
Je bent niet de enige. Het duurde bij mij ook bijna een jaar voordat ik er achter kwam.
Net als dat je een MP3 ook kunt doorspoelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVH7

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

M8 Gran Coupe concept O+ *O*

[Video: https://i.imgur.com/g5QlH8p.gifv]

Afbeeldingslocatie: https://tvh7server.nl/forum/tweakers/P90295471-highRes.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tvh7server.nl/forum/tweakers/P90295470-highRes.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tvh7server.nl/forum/tweakers/P90295469-highRes.jpg

Gele lampjes :D
Afbeeldingslocatie: https://tvh7server.nl/forum/tweakers/P90295473-highRes.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door TVH7 op 07-03-2018 01:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-09 10:40
dat oogt wel heel dik. ik vindt alleen de spoiler/kofferklep niet zo mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Voor mijn vrouw een 2-serie Active Tourer besteld. Het is een High Executive M-sport (zonder M logo's) en automaat.

Althans, ik dacht dat hij besteld was, maar had foutje gemaakt, dus ga vanmiddag even tekenen. Ik zit er nog aan te denken 2 dingen toe te voegen die ik tegenkwam op de optielijst.

BMW Hifi Audio: Alle demo's hebben die optie, dus weet niet hoe standaard audio klinkt bij BMW. Iemand standaard genomen en spijt?

Active Demper Control: Dit is de lastige. Bij het M-Sport zit een ander onderstel. Dat wilde ik vervangen door het standaard onderstel. Met Active Demper Control icm M-Sport onderstel heb je echter een comfort setting. Zou die ongeveer het normale onderstel weergeven?

Voor die laatste vraag zou je zeggen: Vraag het je dealer. Maar die hebben werkelijk geen idee :+

Als laatste twijfel ik of ik HE niet vervang door E. Het verschil is leer en de navi. Nu vind ik een groot navi scherm wel fijn, maar als je gewoon een Executive neemt, krijg je deze stoelen met M-Sport

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/58UDFyzvH8tGWPlykcavy8cI/thumb.jpg

Vind ik ook wel mooi.

[ Voor 25% gewijzigd door PWM op 07-03-2018 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
PWM schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:04:
Voor mijn vrouw een 2-serie Active Tourer besteld. Het is een High Executive M-sport (zonder M logo's) en automaat.

Althans, ik dacht dat hij besteld was, maar had foutje gemaakt, dus ga vanmiddag even tekenen. Ik zit er nog aan te denken 2 dingen toe te voegen die ik tegenkwam op de optielijst.

BMW Hifi Audio: Alle demo's hebben die optie, dus weet niet hoe standaard audio klinkt bij BMW. Iemand standaard genomen en spijt?

Active Demper Control: Dit is de lastige. Bij het M-Sport zit een ander onderstel. Dat wilde ik vervangen door het standaard onderstel. Met Active Demper Control icm M-Sport onderstel heb je echter een comfort setting. Zou die ongeveer het normale onderstel weergeven?

Voor die laatste vraag zou je zeggen: Vraag het je dealer. Maar die hebben werkelijk geen idee :+

Als laatste twijfel ik of ik HE niet vervang door E. Het verschil is leer en de navi. Nu vind ik een groot navi scherm wel fijn, maar als je gewoon een Executive neemt, krijg je deze stoelen met M-Sport

[afbeelding]

Vind ik ook wel mooi.
Ik heb in een 1 gereden met die stoelen en vond ze eigenlijk een beetje goedkoop uitzien. Dat middenstuk met blauw stiksel ziet er wat goedkoop glanzend synthetisch uit... Duidelijker kan ik het niet verwoorden ;)

Verder verschil is parkeersensoren aan de voorkant? Bij HE vs E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexke1988
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:59

alexke1988

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Neem maar HiFi het is een zeer goede balans tussen prijs en performance , de standaard installatie voldoet voor de meeste mensen die normaal naar de radio luisteren.
[b][message=54506295,noline]

EDC combineert het comfort van een standaard ophanging met de mogelijkheid om de m-sport ophanging te kiezen wanneer jij dat wilt. Zelf zou ik steeds voor deze optie gaan.
Ik had het zelf in mijn F31 320d xDrive m-sport.

[ Voor 34% gewijzigd door alexke1988 op 07-03-2018 10:07 ]

i7 5960X - Rampage V Extr. - 16GB Quad DDR4 2800 Corsair LPX - MSI 980GTX Ti - AX1200i - Obsidian 650D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

spank_mojoo schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:43:
dat oogt wel heel dik. ik vindt alleen de spoiler/kofferklep niet zo mooi.
Moet ook wel zeggen dat het wel wennen is, maar dat komt vooral ook door de pers foto's. Als je het gifje bekijkt dan is de achterkant meer vanaf 'mens' hoogte te zien en dus niet van onder naar boven, en dan ziet hij er toch wel erg dik uit.

Voorkant is ook een beetje 'te dik' maar ik ga er wel vanuit dat ze dit in de productie versie wel iets zullen aanpassen.

[ Voor 13% gewijzigd door TVH7 op 07-03-2018 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik vind de achterkant ronduit lelijk. Ik vind sowieso dat de achterkant van de meeste BMW's momenteel te veel bollingen en lijnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
IQM schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 23:40:
[...]

Je bent niet de enige. Het duurde bij mij ook bijna een jaar voordat ik er achter kwam.
Net als dat je een MP3 ook kunt doorspoelen...
Vertel 8)7
Ik wist dus ook niet van beiden opties ...

[afbeelding]

Vind ik ook wel mooi.
Stoelen zitten zeker niet verkeerd, is weer wat anders dan leer.
Qua demping, het is een 2 serie met ik meen FWD. Volgens mij ga je met de standaard onderstel ook best blij zijn. Ik zelf zet mijn auto zelden in sport / sport plus mode.

Groot navi is wel echt een pré vind ik. Krijg je ook meer ruimte op je scherm en dus bijv. extra instructies tijdens navigatie.

HiFi audio zeker doen als je meer dan radio luisterd, reed laatst in een 3 serie met normale audio en op een gegeven moment wou hij gewoon niet harder. Dat was best grappig, je draaide op een gegeven moment gewoon bepaalde frequenties weg... de speakers konden het nog wel aan. De versterker dacht, doei ;)

[ Voor 75% gewijzigd door Roberto op 07-03-2018 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

[afbeelding]

Vind ik ook wel mooi.
Er is een reden dat alle demo's een optioneel audio systeem hebben...
Wij hebben in onze F20 optie 0676 HiFi speaker system dus met versterker en dat klinkt krachtiger dan het standaard audio systeem. In mijn F11 heb ik optie 0677 HiFi system Professional DSP. Dat is nog weer een forse stap beter. Daarom zou ik altijd voor optie 677 of hoger gaan.

Op de F11 zit ook 02VA Chassis & suspens. setup"Adaptive Drive". Dat is Dynamic Damper Control en Dynamic Drive samen in plaats van het 704 M-Sport onderstel. Ik ben er zeer content mee. Op standje Comfort kun je obstakels in de weg heel erg soepeltjes nemen. (ook vrij hard er overheen jakkeren. ;) ) Maar in de Sport stand is hij zeker stugger al blijft een 5 serie uiterst comfortabel.

Niet terug gaan van HE naar E. Dat grote navigatiescherm is erg prettig. En bij inruil is je auto waarschijnlijk ook iets couranter. Navigatie professional en leer zijn waarde verhogend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:24
baronruud schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 18:53:
Even een vraag aan de experts. Hoe klinkt dit?

[video]
jadjong schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 19:32:
Als iets wat ergens tegen schuurt.
Ok, dat hoor ik niet.

Ging me eigenlijk of men hier het bekende kettingprobleem kan horen?
(ik hoor het zelf niet)

[ Voor 21% gewijzigd door DeBaroN op 07-03-2018 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

JoepW schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:23:
[...]

Ik vind de achterkant ronduit lelijk. Ik vind sowieso dat de achterkant van de meeste BMW's momenteel te veel bollingen en lijnen hebben.
Smaken verschillen, ik moest er eerst ook aan wennen. Maar vind hem nu wel lekker gemeen van achteren.

Afbeeldingslocatie: https://tvh7server.nl/forum/tweakers/M8Rear1.png
Afbeeldingslocatie: https://tvh7server.nl/forum/tweakers/M8Rear2.png

[ Voor 6% gewijzigd door TVH7 op 07-03-2018 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-09 10:49
De touring staat voor de deur woohoo,

wat een genot om te rijden met deze motor, alles aan deze auto is soepeler als aan de coupe ondanks dat deze maar 4 jaar ouder was.

helaas wel 2 kromme velgen, die zijn vandaag gericht en voorzien van nieuwe bandjes. Auto gekocht op 17" wielen met winterbanden waarvan de 2 achterste echt wel in slechte staat waren. Heb deze nu vanwege budget issues :+ en de aanstaande reis door duitsland laten vervangen voor Ovation winterbanden. ondanks mijn ervaring met de achilles 2233 die wat minder plezier rijden toch maar gekozen voor een budget band op advies van de bandenleverancier (een bekende van me) en eerlijk is eerlijk. Geen overmatige herrie, grip op droog is zeer goed, op een nat wegdek tot op heden ook niets vreemds ervaren kortom: een aanrader voor een klein bedrag een zeer acceptabele band

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino
Welke motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Reloader schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:19:
De touring staat voor de deur woohoo,

wat een genot om te rijden met deze motor, alles aan deze auto is soepeler als aan de coupe ondanks dat deze maar 4 jaar ouder was.

helaas wel 2 kromme velgen, die zijn vandaag gericht en voorzien van nieuwe bandjes. Auto gekocht op 17" wielen met winterbanden waarvan de 2 achterste echt wel in slechte staat waren. Heb deze nu vanwege budget issues :+ en de aanstaande reis door duitsland laten vervangen voor Ovation winterbanden. ondanks mijn ervaring met de achilles 2233 die wat minder plezier rijden toch maar gekozen voor een budget band op advies van de bandenleverancier (een bekende van me) en eerlijk is eerlijk. Geen overmatige herrie, grip op droog is zeer goed, op een nat wegdek tot op heden ook niets vreemds ervaren kortom: een aanrader voor een klein bedrag een zeer acceptabele band
Het is ff zoeken maar dan weten we het....
Reloader in "Het grote BMW-topic #13"

Makkkelijker is om in een post iets meer te vermelden :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reloader
:P
JoepW schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 15:01:
[...]

[...]

Het is ff zoeken maar dan weten we het....
Reloader in "Het grote BMW-topic #13"

Makkkelijker is om in een post iets meer te vermelden :X
oops :)

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4781/26799689618_b7a2707943_z.jpg

325i Black and Silver editie (2004) dat staat dan weer garantie voor:
- lederen bekleding (die is dan weer antraciet :F )
- Zwarte Hemel
- VDO navigatie

en nog wat dingetjes die ik zo niet op kan noemen :)

[ Voor 21% gewijzigd door Reloader op 07-03-2018 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Verschillende velgen?

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

En er komt rook uit de auto..... Ow nee, je was aan het roken toen je de foto nam _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
JoepW schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 15:52:
[...]

En er komt rook uit de auto..... Ow nee, je was aan het roken toen je de foto nam _/-\o_
:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
had 2 kromme, deze waren tijdelijk sinds vanmiddag weer de juiste voorop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
Reloader schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 17:08:
[...]

had 2 kromme, deze waren tijdelijk sinds vanmiddag weer de juiste voorop :)
Aaah vandaar! Zeer mooie auto btw! (heb dezelfde kleur, ook een m pakket en ook een touring alleen een dieseltje) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
pjot1 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 17:10:
[...]

Aaah vandaar! Zeer mooie auto btw! (heb dezelfde kleur, ook een m pakket en ook een touring alleen een dieseltje) ;)
Ik heb alleen M voor, achterbumper was me echt te duur en de voorbumper was kapot bij deze toen ik m kocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
Reloader schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 17:11:
[...]

Ik heb alleen M voor, achterbumper was me echt te duur en de voorbumper was kapot bij deze toen ik m kocht :)
Zo'n voorbumper maakt em toch wel een stuk stoerder imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
Net een Kia Stinger van de zijkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:57

DikkeBMW

Live '25

Die M8 concept. Boh mijn god. Prachtig. Gele lampen, die bronze/koperen accenten. Jezus :9~ :9~ O+

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

Roberto schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:31:
Vertel 8)7
Ik wist dus ook niet van beiden opties ...
Redelijk voor de hand liggend: de knop met de pijltjes naar links en naar rechts.(naast de eject knop van de DVD speler.)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Hx7IH9kSVMEVZ1XRgJjrTQAG/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

Ik heb gisteren mijn 440i (08-2017) opgehaald en nu viel het me op dat bij de 360 camera, het beeld van de camera's rechts en achter een beetje flikkeren. de linker camera laat wel stabiel beeld zien.

Aangezien ik twee jaar garantie heb, kan ik natuurlijk even bij de dealer langs rijden, maar aangezien ik hem pas een dag heb, wilde ik even kijken of er misschien een simpele oplossing is zodat ik niet terug naar Lelystad hoef.

(PS foto's volgen zodra het niet regent)

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

standaard audio in mijn F31 en geen spijt: ik luister radio en spotify op 'normale' volumes (waarbij ik dus ook nog een gesprek kan voeren met eventuele bijrijders zonder mijn stem te hoeven verheffen) en dan voldoet standaard audio prima. volgens mij komt de volumebalk bij mij niet boven een kwart :+
Heeft idd niet veel bass en dat vind ik dan ook prima: die schroef ik in de meeste auto's toch al naar beneden

Thuis gaat het volume harder en heb ik een goede installatie staan, in de auto hoor ik graag nog iets om mij heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Wij hebben toch ook de HK genomen (in de X3) maar dat is puur omdat het eigenlijk de eerste keer is in pakweg 15j dat we voor mijn vrouw eens een 'premium' merk kopen en ze echt eens alle mogelijke luxe wil. Daarom zitten ook quasi alle opties erin (behalve de driving assistant plus pack, want ze doet quasi nooit autostrade).

Daarom ook minder aandacht voor de motoruitvoering (hebben de 20i besteld) alhowel ik liever minder opties had genomen met de 30i. Maar het is haar auto; zij kiest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
lapino schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 08:07:
Wij hebben toch ook de HK genomen (in de X3) maar dat is puur omdat het eigenlijk de eerste keer is in pakweg 15j dat we voor mijn vrouw eens een 'premium' merk kopen en ze echt eens alle mogelijke luxe wil. Daarom zitten ook quasi alle opties erin (behalve de driving assistant plus pack, want ze doet quasi nooit autostrade).

Daarom ook minder aandacht voor de motoruitvoering (hebben de 20i besteld) alhowel ik liever minder opties had genomen met de 30i. Maar het is haar auto; zij kiest :)
Ben je er uit gekomen ja :) ? Welke line is het nu geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
pjot1 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 17:12:
[...]

Zo'n voorbumper maakt em toch wel een stuk stoerder imo.
+1 ben blij dat ik dat gedaan heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Nog niks beslist nee :) Maar zo goed als zeker hoor. Ga morgen nog eens testrijden met een 20i en 30i (in andere modellen) gewoon om te vergelijken, maar is 99% zeker dat we voor de 20i gaan. En dan is het aan de vrouw om te kiezen tussen de M-Sport en X-Line. Beide voor- en nadelen qua looks en uitrusting. Ze heeft een M-Sport zien staan in toonzaal en was daarop verliefd, maar vond de X-Line ook al mooi. Vrouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
lapino schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 08:42:
Nog niks beslist nee :) Maar zo goed als zeker hoor. Ga morgen nog eens testrijden met een 20i en 30i (in andere modellen) gewoon om te vergelijken, maar is 99% zeker dat we voor de 20i gaan. En dan is het aan de vrouw om te kiezen tussen de M-Sport en X-Line. Beide voor- en nadelen qua looks en uitrusting. Ze heeft een M-Sport zien staan in toonzaal en was daarop verliefd, maar vond de X-Line ook al mooi. Vrouwen...
het is ook nooit goed :P , mijn wederhelft kiest haar auto (en t liefst de mijne) uit op kleur, de rest maakt dan niet meer uit (merk, type uitrusting etc.)

in haar optiek is een turquoise twingo uit 1992 dan ook veel beter dan een Polo uit 2016 omdat de polo wit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
lapino schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 08:42:
het is ook nooit goed :P , mijn wederhelft kiest haar auto (en t liefst de mijne) uit op kleur, de rest maakt dan niet meer uit (merk, type uitrusting etc.)

in haar optiek is een turquoise twingo uit 1992 dan ook veel beter dan een Polo uit 2016 omdat de polo wit is. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
- ik zeg al niks meer -

[ Voor 93% gewijzigd door Phusebox op 08-03-2018 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

@Phusebox Had je daar niet een eigen topic voor?

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
GforceNL schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 09:54:
@Phusebox Had je daar niet een eigen topic voor?
Laat maar. Ik wilde nog wat vragen over de 1 serie, maar had de post nog niet helemaal uitgewerkt. Had hem nog niet moeten posten, mijn fout.

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 08-03-2018 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:15
lapino schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 08:07:

Ben benieuwd hoe die gaat bevallen! Ik zit ook te kijken naar de nieuwe X3 in M sport uitvoering, erg mooi! Echter de 30d met een hele waslijst aan opties zorgt er wel voor dat de prijs naar de 6 cijfers gaat.... :o Nog even wachten misschien op jahres wagens uit Duitsland.

Welke kleur en uitvoering hebben jullie precies besteld?

Ik heb trouwens de 20i motor in mijn 120i zitten. Geen verkeerde motor maar puur persoonlijk wil ik graag goed vermogen hebben en zou ik in een relatief zwaardere auto als een X3 toch wel minimaal 200pk willen. Ach met 180pk is het ook zeker niet verkeerd hoor denk ik, het is wel een forse meerprijs naar een 30i namelijk. Ik zou liever meer opties willen eigenlijk dan een karige uitgevoerde 30i.

[ Voor 17% gewijzigd door ChiLLeR op 08-03-2018 12:15 ]

>> Signature?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lapino
Hebben deze uitvoering besteld. Kleur "Sophistograu", zetels "Cognac leder". Hieronder opgesomd in X-Line uitvoering, maar kan dus nog de M-Sport uitvoering worden (meerprijs +- 2.000 euro). Die motor blijft een lastige omdat de 20i nergens kan getest worden. Even veel mensen zeggen 'best ok' als dat er zeggen dat die te licht is voor een X3 :/

BMW X3 xDrive20i (TR51)
Cilinderinhoud (cc) 1998
CO2-uitstoot (g/km) 166

A90 Sophistograu Brillianteffekt
MAPQ Leder 'Vernasca' Cognac met stitching /

Standaard uitrusting (niet exhaustief)
1CB Interne code
205 Automatische versnellingsbak Steptronic
255 Sportstuur
2PA Antidiefstalbouten
2VB Weergave bandendruk
2VC Bandenherstelkit
423 Fluwelen tapijten
5DA Desactivatie passagiersairbag
6AC Intelligent Emergency Call - eCall
6AE BMW Teleservices
6AK ConnectedDrive Services (3 jaar)
6AP Remote Services
7CG BMW garantie tot 3 jaar, zonder kilometerbeperking
851 Spraakversie Duits
886 Handleiding Nederlands

7LM Model xLine
28F Alu velgen styling 694 19"
3AT Dakrails gesatineerd Aluminium
3MB Exterieur Line Aluminium gesatineerd
413 Scheidingsnet
481 Sportzetels vooraan
493 Opbergpakket
4LU Decoratieve lijsten Schwarz
hochglänzend met sierlijst in Perlglanz
Chrom
4UR Sfeerverlichting
5A1 LED mistlampen

ZB2 Business Pack
302 Alarmsysteem
430 Spiegelpakket
431 Automatisch dimmende binnenspiegel
488 Lendensteun vooraan
534 Elektronisch gestuurde airconditioning,
3-zones
5DN Parking Assistant Pack Plus
609 Navigatiesysteem Professional
650 CD speler

ZB4 Innovation Pack
552 Adaptive LED headlights
5AC High Beam Assist
5AS Driving Assistant Pack
610 Head-Up Display

ZB5 Audio Pack
654 DAB-Tuner
676 Harman-Kardon systeem
6FV Online Entertainment

ZB7 Travel Pack
402 Panoramisch schuifdak
420 Zonnewerend glas achteraan
461 Rugleuning achterbank verstelbaar

494 Verwarmde zetels vooraan
6WB Multifunctionele instrumentendisplay
ZKS Veiligheidskit

[ Voor 4% gewijzigd door lapino op 08-03-2018 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
lapino schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:32:
Hebben deze uitvoering besteld. Kleur "Sophistograu", zetels "Cognac leder". Hieronder opgesomd in X-Line uitvoering, maar kan dus nog de M-Sport uitvoering worden (meerprijs +- 2.000 euro). Die motor blijft een lastige omdat de 20i nergens kan getest worden. Even veel mensen zeggen 'best ok' als dat er zeggen dat die te licht is voor een X3 :/
Fantastisch mooie auto. Congrats en veel 'wacht plezier' alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
@lapino Mooie samenstelling!! Zou bijna mijn keuze zijn, ik zou echter Carbon Schwarz kiezen maar ook met de alu afwerking ipv de shadowline. Panorama dak is super mooi, heb ik nu in mijn 330d. HUD heb ik wel eens gehad in een demo auto, vond het eerder afleiden dan echt iets toevoegen. Terwijl het hoog op mijn wensen lijstje stond totdat ik er dus mee gereden had. Echter als onderdeel van een pack is het toch leuk.

Zou je ook niet het volledig digitale instrumenten cluster display willen? Dat is wel een hele toffe optie hoor dat alles daar een scherm is en je ook je navigatie e.d. kan zien.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Die digitale instrumenten display zit er ook in hoor, idem voor acoustisch glas. Bij BMW zie je de navigatie overigens niet tussen de tellers zoals bij Audi voor zover ik weet. Maar ze zijn in onze config wel volledig digitaal. Denk ook dat we, zelfs bij de Msport, voor de alu afwerking gaan ipv shadowline al weet ik niet of dit bij de M-Sport goed past.

Blijven nog 2 keuzes te maken : 20i of 30i, Xline of M-Sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-09 22:11

Lulukai

God's gift to women

ScSi schreef op zaterdag 2 januari 2016 @ 10:32:
[...]

Geen idee of er uberhaupt een handleiding van bestaat? Klepjes open, dakdrager monteren, vastschroeven en klaar..
Hoeveel Newton mag je op die bouten zetten van de originele BMW dakdragers voor de F20?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
lapino schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 16:01:
Die digitale instrumenten display zit er ook in hoor, idem voor acoustisch glas. Bij BMW zie je de navigatie overigens niet tussen de tellers zoals bij Audi voor zover ik weet. Maar ze zijn in onze config wel volledig digitaal. Denk ook dat we, zelfs bij de Msport, voor de alu afwerking gaan ipv shadowline al weet ik niet of dit bij de M-Sport goed past.

Blijven nog 2 keuzes te maken : 20i of 30i, Xline of M-Sport.
De alu vind ik zeker ook bij de Msport heel goed passen, ik vind de BMW's zonder alu toch een beetje kaal. Op mijn 120i M Sport heb ik ook Shadowline maar achteraf spijt.

Ik heb gezien op bimmerpost dat een Nederlander een X3 M40i heeft waarbij de navi wel in het cluster komt. Zie http://x3.xbimmers.com/fo...p?p=22803876&postcount=12
Afbeeldingslocatie: https://x3.xbimmers.com/forums/attachment.php?attachmentid=1771259&stc=1&d=1519026402

Edit: Dit is de optie Multifunctioneel instrumentenpaneel á € 416,00. Standaard is maar een deel van het cluster een scherm, daarin is het idd niet mogelijk om je navi zichtbaar te krijgen. Dus zoals wel vaker bij BMW, de optie is hetgeen wat je wil :P

[ Voor 11% gewijzigd door ChiLLeR op 08-03-2018 17:14 ]

>> Signature?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
ChiLLeR schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 17:02:
[...]
Ik heb gezien op bimmerpost dat een Nederlander een X3 M40i heeft waarbij de navi wel in het cluster komt. Zie http://x3.xbimmers.com/fo...p?p=22803876&postcount=12
[afbeelding]
Dat krijg ik ook als ik de HUD uitzet. Dan verhuist de navi-data van de voorruit naar het cluster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:51

duderuud

Sliden is koel

Die M40i klinkt wel fantastich trouwens, filmpje van Joe Achilles zitten kijken maar vraag me serieus af waarom de Mx40i's niet zo klinken...

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fNh1l9O.jpg

Links = Xline
Rechts = Msport

[ Voor 7% gewijzigd door lapino op 08-03-2018 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:35
Ik zou voor de Xline gaan, vind die velgen mooier en dat grijze aan de onderkant vind ik ook wel chique.

De kleur van de auto vind ik wel wat minder, zou 'm in het donkerblauw doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Nadeel is wel dat bij de Xline de wielkassen, onderkant bumpers en dat grijze plastic zijn. Bij de M-Sport is alles meegespoten. Kleur is 100% zeker dat Sophistograu.

[ Voor 12% gewijzigd door lapino op 08-03-2018 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

alexbl69 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 17:13:
[...]

Dat krijg ik ook als ik de HUD uitzet. Dan verhuist de navi-data van de voorruit naar het cluster.
Hoe zet je je hud uit dan??? (Niet dat ik dat wil doen, maar wil het gewoon weten ;))
ChiLLeR schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:58:
@lapino HUD heb ik wel eens gehad in een demo auto, vond het eerder afleiden dan echt iets toevoegen. Terwijl het hoog op mijn wensen lijstje stond totdat ik er dus mee gereden had. Echter als onderdeel van een pack is het toch leuk.
HUD is geweldig. Zou niet meer zonder kunnen. Kijk ook nooit meer op mijn tellerpartij. 😍

[ Voor 3% gewijzigd door Tylen op 08-03-2018 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-09 12:00
Tylen schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 18:28:
[...]

Hoe zet je je hud uit dan??? (Niet dat ik dat wil doen, maar wil het gewoon weten ;))

[...]

HUD is geweldig. Zou niet meer zonder kunnen. Kijk ook nooit meer op mijn tellerpartij. 😍
Bij mijn F10 zit er links op het dashboard naast t stuur een rij knopjes, onder de lichtknoppen uit mijn hoofd. 1 daarvan is de HUD uitzetten.
Overigens zou ik ook de HUD niet meer willen missen. Ik vind het echt ideaal.
Snelheid, VMAX en navi in de HUD. Kijk bijna nooit op de gewone tellers meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Arjant2 op 08-03-2018 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Tylen schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 18:28:
[...]
Bij de G3x gaat dat via iDrive.

Zet hem normaal ook nooit uit, maar toen ik een zonnebril opzette 'verdween' mijn HUD. Dacht ff dat ik hem per ongeluk uit had gezet en zocht daarom de optie op. Maar dat bleek dus aan de bril te liggen... duhhh :).

Zou ook niet meer zonder willen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DES_MX
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-06 14:12
Beste medetweakers en BMW liefhebbers,

Heb zowat alle brochures en configurators doorgenomen, maar zie niet of de 4 Serie Gran Coupe (denk niet dat dit anders is voor 3 Serie) standaard Active City Break heeft; met andere woorden een feautre, waarbij auto een waarschuwing maakt, en indien nodig, automatisch remt in geval van botsing met andere auto of een voetganger. Als dit niet standaard is, en onderdeel van een pakket, welk pakket is dit? Kan niets vinden op de BMW website en ook niet op YouTube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Pagina: 1 ... 80 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.