Het grote BMW-topic #13 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 116 Laatste
Acties:
  • 756.861 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
coldasice schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 16:47:
Vanochtend even mijn ruitenwisser sproeier gebruikt, helaas ging deze keer de koplampsproeier ook mee aan. Gevolg dat de hele auto er weer smerig uit ziet door de druppels etc. Kan ik dit voorkomen? Hoe werkt dit eigenlijk?
Bij mij gaan de ruitenwissersproeiers alleen aan, wanneer de verlichting is ingeschakeld. Dit is volgens mij standaard. De oplossing ligt voor de hand (maar ik vergeet het helaas weleens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:16
Toff schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 19:12:
[...]

Bij mij gaan de ruitenwissersproeiers alleen aan, wanneer de verlichting is ingeschakeld. Dit is volgens mij standaard. De oplossing ligt voor de hand (maar ik vergeet het helaas weleens).
Ik heb mijn verlichting altijd op automatisch staan, en idd het komt zo weinig voor dat je er dan ook niet aan denkt en ineens zie je de spray weer komen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04:49

Theimon

Snapte!?

[rant]In het kader van automatische verlichting; het wordt tijd dat verlichting standaard automatisch aan gaat met het contact. In het druilerige weer van de laatste weken heb ik teveel (recente) auto's gezien zonder verlichting omdat de sensor het wel licht genoeg vindt buiten. Waardoor mensen bijvoorbeeld ineens vanuit de spray/waas komen rijden met een een grijze leasebak doordat ze gewoon totaal niet opvallen. Zet die verlichting aan!![/rant]

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 00:10

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Lease bakken hebben juist hun verlichting altijd aan. (Lees: recente autos dus drl)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Tylen schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 08:05:
Lease bakken hebben juist hun verlichting altijd aan. (Lees: recente autos dus drl)
Geldt helaas niet voor alle auto's en ik heb het over normale verlichting. Niet een paar LED-pitjes op de voorkant. DRL moet tegenwoordig voor en achter, maar die generatie komt nu pas langzaamaan de weg op.

Ik verbaas me er meer over dat mensen die zelf dan in die auto zitten niet het idee hebben dat ze zelf niks zien en ook niet gezien worden. Zelfs als ze omringd worden door auto's met verlichting aan. Als een zombie achter het stuur?

Daarom gewoon met het contact ook de lampen aan, dan kunnen mensen het ook niet "vergeten".

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik snap dat ook niet hoor. Net ook weer 1. Na 1 keer seinen had hij het door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:38

IQM

Theimon schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 08:39:
Geldt helaas niet voor alle auto's en ik heb het over normale verlichting. Niet een paar LED-pitjes op de voorkant. DRL moet tegenwoordig voor en achter, maar die generatie komt nu pas langzaamaan de weg op.
Mijn F11 heeft op de optielijst staan: 08TN Daytime driv.lights adjus.via light menu
Ik kan het dus gewoon instellen. En de achterlichten zijn dan ook gewoon aan. (de auto is van 12-2010, het kon toen ook al gewoon.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Kon wel, maar was niet verplicht. Tegenwoordig wel. Ik heb nooit de keuze van fabrikanten begrepen om de achterlichten niet aan te zetten bij dagrijverlichting trouwens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:03
Theimon schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 20:58:
Kon wel, maar was niet verplicht. Tegenwoordig wel. Ik heb nooit de keuze van fabrikanten begrepen om de achterlichten niet aan te zetten bij dagrijverlichting trouwens....
Bij BMW kan je achter DRL wel coderen. Ziet er imo veel beter uit dan een dooie achterkant.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:19
MrFl0ppY schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:42:
Uitlaten zijn gewoon pure marketing tegenwoordig. Skoda maakte het toch helemaal bont door 2 uitlaten te monteren waarbij er één niet eens aangesloten was? :')
Ferrari doet het ook hoor.
En als Ferrari het doet dan is het dus officieel approved.

https://www.carthrottle.c...xpensive-cars-look-cheap/

Of Peugeot op 308 GT...

Afbeeldingslocatie: https://static.carthrottle.com/workspace/uploads/comments/2015/07/schermafbeelding-2015-07-28-om-55b760552667b.png

[ Voor 15% gewijzigd door Het Fantoom op 18-02-2018 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-09 15:22

Tomatoman

Fulltime prutser

Theimon schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 20:58:
Dat was het gevolg van idiote EU-rchtlijnen. Die schreven voor dat je niet gelijktijdig dimlicht en dagrijlicht aan mocht hebben. Aangezien dat bij veel auto’s aan de achterkant dezelfde lichten zijn betekende dat effectie dat als DRL aan de voorkant brandt DRL = dimlicht aan de achterkant uit moet :')

Inmiddels heeft de EU deze fout hersteld, maar aangezien die in heel Europa in nationale wetgeving is overgenomen en dat allemaal hersteld moet/moest worden, hebben de meeste autofabrikanten alles gewoon bij het oude gelaten, dan kan het nooit gedoe opleveren.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Het Fantoom schreef op zondag 18 februari 2018 @ 13:51:
[...]

Ferrari doet het ook hoor.
En als Ferrari het doet dan is het dus officieel approved.

https://www.carthrottle.c...xpensive-cars-look-cheap/

Of Peugeot op 308 GT...

[afbeelding]
Ik snap het wel, anders wordt je mooie chroom zo vies van de uitlaatgassen. :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnen vijf jaar is zonder uitlaat een statussymbool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Morpheusk schreef op zondag 18 februari 2018 @ 08:14:
[...]

Bij BMW kan je achter DRL wel coderen. Ziet er imo veel beter uit dan een dooie achterkant.
Ik heb de achterlichten ook aan gecodeerd. Verl netter idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-09 04:09

d0s

sssst

Weet iemand of je ook DRL achter kan coderen op een F21 uit 2013 (pre face lift)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-09 11:49
Ik heb gewoon mijn lampen aan overdag, geen probleem met achterlichten en coderingen... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wat zijn nu de must have opties op een 4 serie GC? Ik zit nu te kijken naar een 428i High Executive met o.a. LED verlichting, leer, M sportstuur, verstelbaar onderstel, HUD en surround view. Dus je hebt al best wat, maar ik heb geen duidelijk beeld van wat er nog ‘mist’.

Het enige wat ik leuk zou vinden is standverwarming, maar is dat überhaupt leverbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 16:22
Wat let je om de configurator op te starten op BMW.nl? Daar kun je zien welke opties er allemaal beschikbaar zijn. Wat voor de één must haves zijn, zijn voor de ander nice to haves.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

durian schreef op zondag 18 februari 2018 @ 20:41:
Ik heb gewoon mijn lampen aan overdag, geen probleem met achterlichten en coderingen... :-)
Ik niet ivm energieverbruik, slijtage en idioot veel ruitenvloeistofgebruik. Dat laatste geeft voor mij nog de doorslag om de verlichting uit te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 23:33
Bigs schreef op zondag 18 februari 2018 @ 20:43:
Wat zijn nu de must have opties op een 4 serie GC? Ik zit nu te kijken naar een 428i High Executive met o.a. LED verlichting, leer, M sportstuur, verstelbaar onderstel, HUD en surround view. Dus je hebt al best wat, maar ik heb geen duidelijk beeld van wat er nog ‘mist’.

Het enige wat ik leuk zou vinden is standverwarming, maar is dat überhaupt leverbaar?
Standverwarming is volgens mij pas vanaf de 5-serie leverbaar, dus dat gaat hem niet worden. Nu zijn opties natuurlijk heel persoonlijk, maar begrijp niet zo goed waarom juist deze optie zo hoog in je wensenlijstje staat. Zal misschien met de tijd van het jaar te maken hebben ;).

Heb hem zelf ook wel eens overwogen, maar zodra er gestreept gaat worden is het één van de eerste die sneuvelt.

Tip welke ik ook sinds enige tijd gebruik: poets je ramen 2 keer per week met simpelweg een sopje (warm water + wasmiddel), en goed drogen met een theedoek. Geen beslagen ramen meer én veel minder last van dichtgevroren ramen. Vanochtend stonden er 6 auto's op de rij, bij 5 ervan zat alles dichtgevroren, terwijl de ruiten van mijn auto volledig ijsvrij waren (op achterruit na).

Kreeg deze tip en geloofde er eerst weinig van, maar het werkt echt. Schijnt dat er een filmpje met het wasmiddel achterblijft (ondanks het stevige droogmaken met de theedoek), en dat dit helpt tegen condens/dichtvriezen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:57:
[...]

Ik niet ivm energieverbruik, slijtage en idioot veel ruitenvloeistofgebruik. Dat laatste geeft voor mij nog de doorslag om de verlichting uit te zetten.
Ik heb altijd dimlicht aan overdag.
Als het maar 1x in mijn leven iemand helpt om mij eerder te zien is dat energieverbruik en slijtage het me wel waard.

Ruitensproeier vloeistof kost ook geen ****, dus waarom dat de doorslag geeft begrijp ik niet zo goed.

[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 19-02-2018 12:30 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:27
YakuzA schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:23:
[...]

Als het maar 1x in mijn leven iemand helpt om mij eerder te zien is dat energieverbruik en slijtage het me wel waard.
Eens. In o.a. Zweden rij je verplicht met verlichting aan. Goed zichtbare medeweggebruikers rijdt een stuk prettiger.
Ruitensproeier vloeistof kost ook geen ****, dus waarom dat de doorslag geeft begrijp ik niet zo goed.
Bij bepaalde weersomstandigheden vul ik vaker vloeistof bij dan dat ik tank. Dat is verre van comfortabel.
Opgelicht worden aan de pomp waar de ruitenwisser voeistof duurder is dan de euro98 vind ik ook onprettig.
En dan heb je nog de vlekken op de motorkap van je (verder schone) auto.

Het zou geen reden mogen zijn om geen verlichting te voeren maar ik snap wel waar het vandaan komt.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:38

IQM

Bigs schreef op zondag 18 februari 2018 @ 20:43:

Voor een 4 serie GC zijn helaas niet de leuke opties van de 5 serie leverbaar. Dus geen standkachel en Comfortstoelen. Zomaar even een -niet limitatieve- opsomming van opties die ik zou kiezen:

6WB Multifunctioneel instrumentenpaneel
563 Lichtpakket
688 Harman Kardon stereo (de 676 klinkt niet zo lekker)
5DF Active Cruisecontrol
5DL Surround view
552 Adaptive LED koplampen
430 automatisch dimmende spiegels
2VF Adaptief M onderstel
2TB Sport Transmissie
8TH Speedlimit info
248 Verwarmd stuur (ipv. de standkachel.)
609 Navi Proffesional
610 HUD
6CP Apple Car Play (mits je een Apple hebt)
6NW Comfort Telefoonvoorbereiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-09 11:49
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:57:
[...]

Ik woon in Zweden en het is hier verplicht :) . Deze tijd van het jaar is het trouwens een goed idee, alles is kleurloos, donker en grijs, zelfs midden op de dag, auto's zonder verlichting zie je nauwelijks. En dan woon ik nog in zuid-Zweden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jomrs
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-03 21:14
alexbl69 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:40:
[...]

Standverwarming is volgens mij pas vanaf de 5-serie leverbaar, dus dat gaat hem niet worden. Nu zijn opties natuurlijk heel persoonlijk, maar begrijp niet zo goed waarom juist deze optie zo hoog in je wensenlijstje staat. Zal misschien met de tijd van het jaar te maken hebben ;).
Of op eender welke hybride. En idd, deze tijd van het jaar is het leuk omdat je dan in een ontdooide warme auto kan gaan zitten. In de zomer is het leuk omdat je in een frisse auto kan gaan zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Standkachel kan je gewoon in laten bouwen. https://www.webasto.com/n...uratie-parkeerverwarming/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 14:21
Escrimador schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:13:
ik heb een 740xd uit 2011.

voordeel van de BMW Spotify App leek me de bediening, die nu met streamen wel erg summier is. Alleen maar nummer + of -. Zelfs album art doet het niet met Android (iPhone wel)

moet ik straks nou echt apple gaan overwegen :P

al die cradles zijn volgens mij ook zonde van je geld
Ja, ik heb ook een oude iPhone 5SE gehaald. Dat werkt beter dan android, hoewel 'goed' een groot woord is. De apps zijn en blijven buggy en vaak moet je opnieuw opstarten, opnieuw verbinden of whatever rommelen om het weer aan de praat te krijgen.
Maar met android werkt het helemaal niet.

De cradles zijn inderdaad vrij nutteloos. Mijn ervaring is dat de simpele kabel zelfs vaak beter (lees: vaker wel) werkt. Alleen het opladen gaat wat sneller. En - belangrijk designpuntje - je hebt bij het gebruik van de cradles in de F30 in ieder geval geen risico dat je je het scherm van je mobiel crusht bij het dichtslaan van de middenarmsteun. Is mij dus al 2x overkomen :X

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

YakuzA schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:23:
[...]

Daar hebben we DRL voor. Bovendien is ruitensproeiervloeistof die niet stinkt wel degelijk duur. Om nog maar te zwijgen dat ik naar de auto moeten lopen met zo'n kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Hoe vaak moet je je ruiten sproeien dat het op je motorkap komt? Ik kan sowieso niet helemaal volgen hoe ruitenwisservloeistof als argument wordt gebruikt voor of tegen het rijden met verlichting overdag :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:47

JoepW

iRacer & Home Assistant

Theimon schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 05:54:
Hoe vaak moet je je ruiten sproeien dat het op je motorkap komt? Ik kan sowieso niet helemaal volgen hoe ruitenwisservloeistof als argument wordt gebruikt voor of tegen het rijden met verlichting overdag :?
Koplampsproeiers 8)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
altijd verlichting aan en een fles ruitenwisservloeistof in de kofferbak zodat ik niet opgelicht hoef te worden aan de pomp ;)

ik rij 40k per jaar en verbruik misschien 5 liter per seizoen (zomer/winter): dat is toch geen argument om zonder goede verlichting te rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-09 08:45
Tip voor een niet stinkende, goed werkende ruitenwisservloeistof. Haal een flesje HG Gla­zen­was­ser en meng deze met (demi)water, ruikt amper en werkt perfect. Geen strepen of een waas.

In de winterperiode niet mogelijk uiteraard, optie kan wel zijn vermengen met pure alcohol om anti-vries te maken.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Leipo schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 08:07:
altijd verlichting aan en een fles ruitenwisservloeistof in de kofferbak zodat ik niet opgelicht hoef te worden aan de pomp ;)

ik rij 40k per jaar en verbruik misschien 5 liter per seizoen (zomer/winter): dat is toch geen argument om zonder goede verlichting te rijden?
Gaat er bij mij ook niet in.

"Sorry mevrouw dat ik uw dochter dood heb gereden omdat ik mijn verlichting niet aan had. Maar kijk, mijn auto is wel mooi streepvrij op de motorkap."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 20:24
Tylen schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:41:
[...]
"Sorry mevrouw dat ik uw dochter dood heb gereden omdat ik mijn verlichting niet aan had. Maar kijk, mijn auto is was wel mooi streepvrij op de motorkap."
:X
sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Marcusso schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:38:
Tip voor een niet stinkende, goed werkende ruitenwisservloeistof. Haal een flesje HG Gla­zen­was­ser en meng deze met (demi)water, ruikt amper en werkt perfect. Geen strepen of een waas.

In de winterperiode niet mogelijk uiteraard, optie kan wel zijn vermengen met pure alcohol om anti-vries te maken.
Thx. Ik gebruik de flesjes (geconcentreerde) Sonax maar die zijn niet altijd even makkelijk te krijgen.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:57
Bij mijn E46 heb ik de koplamp sproeiers uitgeschakeld met Carly. vloeistof gaat er veel sneller doorheen en heel veel schoner wordt het nou ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Zojuist de auto opgehaald van zijn beurtje. Alleen remvloeistof aan de voorkant is ververst. Dat zijn nog eens de lekkere goedkope beurtjes hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik heb de laatste tijd eigenlijk altijd auto’s gehad die de sproeiers helemaal niet meer hebben (ivm LED koplampen). Eigenlijk mis ik het alleen bij rijden in de sneeuw. Verder gewoon regelmatig met een sponsje de koplampen schoonhouden.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-09 17:47
Dimlicht _altijd_ aan hier. Je om ruitenwisservloeistof druk maken is alsof je in het tijgerverblijf bent gevallen, je vervolgens druk maakt om de winkelhaak in je broek en de naderende, likkebaardende tijgers negeert.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:57
fsfikke schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 12:47:
Ik heb de laatste tijd eigenlijk altijd auto’s gehad die de sproeiers helemaal niet meer hebben (ivm LED koplampen). Eigenlijk mis ik het alleen bij rijden in de sneeuw. Verder gewoon regelmatig met een sponsje de koplampen schoonhouden.
Volgens mij is het een tijdje verplicht geweest zodra je xenon verlichting had. Misschien omdat ze bang waren dat het licht teveel verstrooid zou worden vangwege vuil. Later is het weer een optie geworden. En als ik veel in de sneeuw moet rijden kan ik het ook zo weer aanzetten natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door SgtPoen op 20-02-2018 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
SgtPoen schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:21:
[...]

Volgens mij is het een tijdje verplicht geweest zodra je xenon verlichting had. Omdat ze bang waren dat het licht teveel verstrooid zou worden vangwege vuil. Later is het weer een optie geworden. En als ik veel in de sneeuw moet rijden kan ik het ook zo weer aanzetten natuurlijk.
Ik zeg maar wat, maar zou het misschien ook niet kunnen komen vanwege dezelfde reden als bij halogeenlampen thuis? Dat je deze best niet met je vingers vastneemt omdat er dan vetplekken op komen, het licht daar "moeilijker naar buiten kan", het glas bijgevolg warmer wordt en de kans heeft van te breken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Rij al 5 jaar tevreden in een 316i (van 2013), maar verder nooit wat aan laten veranderen (behalve zwarte nieren erin geplaatst).

Afbeeldingslocatie: https://s14.postimg.org/58h3j3u8h/Knipsel.png
Sorry, geen echte foto bij de hand xD.

Navigatie is zwaar verouderd, maar zonet de nieuwste USB update op www.bmw-connecteddrive.nl gedownload (alleen nog een USB stick van 32 GB vinden). Het viel mij op dat dit veel goedkoper is dan bij de dealer en via deze site heb je een abo, zodat je 2 jaar lang updates voor je navigatie kan downloaden. Er zullen vast goedkopere manieren zijn, maar ik vind 100 euro niet duur voor 2 jaar updates.

Ondertussen heb ik ook al wat velgschade opgelopen:
Afbeeldingslocatie: https://s14.postimg.org/a8ejqoa1d/Whats_App_Image_2018-02-20_at_2.12.00_PM.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s14.postimg.org/rx6aivlyp/Whats_App_Image_2018-02-20_at_2.12.00_PM_1.jpg

Ik zag dat er bedrijfjes zijn die dit kunnen fixen en misschien is zwart laten coaten/spuiten ook nog een optie? Het liefst wil ik dit dan in omgeving Amsterdam laten doen en kwam ik zelf kwam Velgen expert tegen, maar lees daar nou niet zo heel erg goede ervaringen over. Iemand misschien nog aanraders?

/edit
Auto Service Weesp zie ik al wat betere ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Dan nog, hoe vaak gebruik je je sproeier wel niet om die te activeren? In een gemiddeld ritje trek ik niet 5 keer aan die hendel hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
xileS schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 17:21:
Rij al 5 jaar tevreden in een 316i (van 2013), maar verder nooit wat aan laten veranderen (behalve zwarte nieren erin geplaatst).

tekst

Ondertussen heb ik ook al wat velgschade opgelopen:
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik zag dat er bedrijfjes zijn die dit kunnen fixen en misschien is zwart laten coaten/spuiten ook nog een optie? Het liefst wil ik dit dan in omgeving Amsterdam laten doen en kwam ik zelf kwam Velgen expert tegen, maar lees daar nou niet zo heel erg goede ervaringen over. Iemand misschien nog aanraders?

/edit
Auto Service Weesp zie ik al wat betere ervaringen.
http://www.wielfix.nl/ is eigenlijk de perfecte partij hiervoor. Alleen een beetje uit de buurt voor jou.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
Theimon schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 18:27:
[...]

Dan nog, hoe vaak gebruik je je sproeier wel niet om die te activeren? In een gemiddeld ritje trek ik niet 5 keer aan die hendel hoor.
Bij 5 ben ik net de straat uit. :+

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Theimon schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 18:27:
[...]

Ik verklaarde alleen maar iets.
Ik laat me niet hinderen met 'hendeltje trekken' door het effect daarvan op het uiterlijk van mijn auto, hoor. Als er gesproeid moet worden dan moet dat dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Dat sowieso. Maar in een rit gebruik je toch niet 5 keer de ruitensproeier? Of je klimt met je voorbumoer continu op de laadklep van een vrachtwagen. Dan komt er genoeg zooi op je voorruit natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Theimon schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 19:11:
Dat sowieso. Maar in een rit gebruik je toch niet 5 keer de ruitensproeier? Of je klimt met je voorbumoer continu op de laadklep van een vrachtwagen. Dan komt er genoeg zooi op je voorruit natuurlijk.
Tja, blijkbaar doe jij korte ritjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Ik heb een BMW F21 met de Business navigatie. En ben er inmiddels achter gekomen dat je dan wel Bluetooth telefonie hebt, maar geen muziek. Dat erbij bouwen (combox) gaat alleen aan onderdelen al €500 kosten. Niet in verhouding met het plezier dat het geeft.

In de armsteun zit een USB + AUX port maar die geeft een "Not supported" melding op de iPhone.

Nu kwam ik onderstaande optie tegen:
https://bmwstream2air.com
en de ietwat schimmige variant:
http://www.cablecc.com/us...e-for-car-bmw-p-4154.html

Is een simpele A2DP adapter maar dan met stuurbediening. Die kan ik mooi dumpen in het verder nutteloze armleuning vakje.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Morpheusk schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 19:04:
[...]

http://www.wielfix.nl/ is eigenlijk de perfecte partij hiervoor. Alleen een beetje uit de buurt voor jou.
Thanks. Heel toevallig, kom ik elk weekend in Apeldoorn. Zal eens kijken of dat een optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 00:02
Welk jaar komt je 1 serie uit? Ik heb een F20 uit 2014 met business navigatie en stream gewoon met Spotify via bluetooth. Gaat perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-09 04:09

d0s

sssst

wm1234 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 21:04:
Welk jaar komt je 1 serie uit? Ik heb een F20 uit 2014 met business navigatie en stream gewoon met Spotify via bluetooth. Gaat perfect.
Vanaf november 2013 is de Combox standaard geworden in de F2X. Mijne is uit september 2013 en heeft ook geen combox.

Deze heb ik:

https://www.bol.com/nl/p/...luiting/9200000065197765/

Geen stuurbediening, maar dat schijnt toch niet goed met Spotify te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Niet online
wm1234 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 21:04:
2012. Ik heb diverse fora doorgelezen en ik zie telkens weer dat ik een Combox nodig heb. In de kofferbak heb ik op de plek van de Combox een blanco plaat zitten.

Overigens wel een beetje jammer dat een premium auto uit 2012 standaard geen Bluetooth streaming heeft. Net als dat CarPlay een abonnement gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Ik had laatst een F20 uit 2012 met CIC / BMW Apps spotify gewoon werkend met een usb kabeltje icm een iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Niet online
Morpheusk schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 21:37:
Ik had laatst een F20 uit 2012 met CIC / BMW Apps spotify gewoon werkend met een usb kabeltje icm een iPhone.
Is dat de bekende Y kabel? Is ook een optie, al heeft Bluetooth de voorkeur.

Zonet de Chinese BMW Bluetooth adapter besteld, we gaan zien of dat wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 22:30:
[...]

Is dat de bekende Y kabel? Is ook een optie, al heeft Bluetooth de voorkeur.

Zonet de Chinese BMW Bluetooth adapter besteld, we gaan zien of dat wat is.
Nee, gewoon via de USB kabel onder de armleuning.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
6AA Bmw Teleservices    
6AB Control Teleservices
6NF Ext.con.of The Music Play.i.mobilph 
6NL Connect. Bluetooth A.usb Devices In 
6NR Apps    
6VA Cic Control 
609 Navigation System Professional  
612 Bmw Assist
614 Internet Preparation    
615 Extended Bmw Online Information 
616 Bmw Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Niet online
Morpheusk schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 22:37:
[...]

Nee, gewoon via de USB kabel onder de armleuning.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
6AA Bmw Teleservices    
6AB Control Teleservices
6NF Ext.con.of The Music Play.i.mobilph 
6NL Connect. Bluetooth A.usb Devices In 
6NR Apps    
6VA Cic Control 
609 Navigation System Professional  
612 Bmw Assist
614 Internet Preparation    
615 Extended Bmw Online Information 
616 Bmw Online
Zo te zien heb jij het Professional (brede) navigatiesysteem. Ik heb enkel Business.

Mijn 600-reeks:
code:
1
2
3
4
5
6
6AA Bmw Teleservices
6AB Control Teleservices
6NH Hands-free Facility W. Usb Interfac
606 Navigation System Business
698 Area-code 2
8SC Country Spec. Release Of Teleservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexke1988
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-09 23:59

alexke1988

( ͡° ͜ʖ ͡°)

SgtPoen schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 12:39:
Bij mijn E46 heb ik de koplamp sproeiers uitgeschakeld met Carly. vloeistof gaat er veel sneller doorheen en heel veel schoner wordt het nou ook niet.
Als je de sproei knop enkele keren aantikt en dan wist, zul je geen koplampsproeiers gebruiken.
Ze hebben echt wel nut hoor! Misschien zijn je jet's eruit geschoten
http://www.realoem.com/bmw/photos/61674290867
de twee zwarte nozzle's zijn richtbaar, maar kunnen na een tijdje lossen en verdwijnen.
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 21:32:
[...]

2012. Ik heb diverse fora doorgelezen en ik zie telkens weer dat ik een Combox nodig heb. In de kofferbak heb ik op de plek van de Combox een blanco plaat zitten.

Overigens wel een beetje jammer dat een premium auto uit 2012 standaard geen Bluetooth streaming heeft. Net als dat CarPlay een abonnement gaat worden.
Je hebt een combox als je bluetooth audio hebt. Dan kun je de rest coden.

[ Voor 33% gewijzigd door alexke1988 op 20-02-2018 23:21 ]

i7 5960X - Rampage V Extr. - 16GB Quad DDR4 2800 Corsair LPX - MSI 980GTX Ti - AX1200i - Obsidian 650D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Niet online
alexke1988 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 23:19:

Helaas, in de kofferbak gekeken, geen combox. Ik heb geen bluetooth audio maar bluetooth telefonie, dus enkel bellen over bluetooth.

Plaatje van internet, bij mij ontbreekt het linker apparaat:

Afbeeldingslocatie: https://f30.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=925751&stc=1&d=1381527321

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Theimon schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 19:11:
Rijd eens een paar honderd kilometer op een dag dat er veel zout gestrooid is, dan is 5 keer sproeien echt niet veel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Weet niet of hier nog fiscalisten meelezen, maar heb een interessante casus.

Er was net op de radio een item over CO2 emissierechten. Het recht om een ton (1000kg) CO2 uit te stoten kost ongeveer €10. Bedrijven kunnen die rechten kopen waarna ze CO2 mogen uitstoten.

Zou het mogelijk zijn om zo'n recht te kopen om de CO2 uitstoot van je wagenpark te compenseren? Mijn auto stoot 165 g/km uit. Omgerekend is dat ruim 6.000km voor een ton CO2 uitstoot. Kan ik nu niet zo'n ticket van een tientje kopen per 6.000 gereden kilometers, en mijn auto onder het 0% 4% bijtellingstarief laten vallen?

(zal wel niet, maar is altijd leuk om over na te denken :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
alexbl69 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 07:50:

Er was net op de radio een item over CO2 emissierechten. Het recht om een ton (1000kg) CO2 uit te stoten kost ongeveer €10. Bedrijven kunnen die rechten kopen waarna ze CO2 mogen uitstoten.

Zou het mogelijk zijn om zo'n recht te kopen om de CO2 uitstoot van je wagenpark te compenseren? Mijn auto stoot 165 g/km uit. Omgerekend is dat ruim 6.000km voor een ton CO2 uitstoot. Kan ik nu niet zo'n ticket van een tientje kopen per 6.000 gereden kilometers, en mijn auto onder het 0% bijtellingstarief laten vallen?

(niet onderbouwd antwoord:) Nee, dat kan niet, dan mist de overheid teveel inkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:19

Zou het mogelijk zijn om zo'n recht te kopen om de CO2 uitstoot van je wagenpark te compenseren? Mijn auto stoot 165 g/km uit. Omgerekend is dat ruim 6.000km voor een ton CO2 uitstoot. Kan ik nu niet zo'n ticket van een tientje kopen per 6.000 gereden kilometers, en mijn auto onder het 0% 4% bijtellingstarief laten vallen?

Hallo mede BNR luisteraar. :)
Nee dat lijkt me niet anders zouden auto dealers dit zelf al wel aanbieden als mooie dealtjes toch?
Dan zullen de autoverkopen ineens een stuk stijgen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
@The_MAN @DonJunior

Het lijkt me ook zeer, zeer onwaarschijnlijk. Maar niet geschoten is altijd mis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

alexke1988 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 23:19:
Blauwe tand staat los van de combox. In mijn E91 zit wel prof nav en blauwe tand, maar geen combox. Die gaat er nog wel komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexke1988
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-09 23:59

alexke1988

( ͡° ͜ʖ ͡°)

JoepW schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:27:
[...]

Blauwe tand staat los van de combox. In mijn E91 zit wel prof nav en blauwe tand, maar geen combox. Die gaat er nog wel komen ;)
Klopt niet :
Mijn F31 had Bluetooth telefonie maar geen audio streaming. De enigste manier was dan de combox instaleren en coden.

i7 5960X - Rampage V Extr. - 16GB Quad DDR4 2800 Corsair LPX - MSI 980GTX Ti - AX1200i - Obsidian 650D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Wat wel irritant is dat als je de telefoon via USB aansluit je daarna bluetooth audio weer moet aanvinken in je bluetooth profile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09 17:56
Tylen schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:39:
Wat wel irritant is dat als je de telefoon via USB aansluit je daarna bluetooth audio weer moet aanvinken in je bluetooth profile.
Eens, heb nu BMW Apps dus, werkt voor spotify en langere ritten dus lekker. Helemaal als je niet alles in 1 playlist hebt enzo. Maar elke ochtend de 10-15min naar mn werk moet ik dus ook hem aan mijn usb duwen om spotify te kunnen horen.. beetje jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

alexke1988 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:31:
[...]

Klopt niet :
Mijn F31 had Bluetooth telefonie maar geen audio streaming. De enigste manier was dan de combox instaleren en coden.
Uhhhhhh ik zeg denk ik hetzelfde. Ik heb dus ook geen streaming op dit moment...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Nee, dat kan helaas niet. BPM heeft een totaal andere grondslag dan emissierechten. BPM is een eenmalige belasting die je bij aanschaf moet betalen, waarbij de heffingsgrondslag de gemiddelde CO2-uitstoot per kilometer is. Of de auto gedurende zijn leven tonnen CO2 uitstoot of altijd binnen staat en geen kilometer rijdt, maakt daarbij geen verschil. Het maakt eveneens geen verschil of de koper van de auto een particulier is of een onderneming en of hij al dan niet wordt gebruikt voor bedrijfsmatige toepassingen.

CO2-emissierechten zijn rechten die bepaalde industrieën moeten aanschaffen om een bepaalde hoeveelheid CO2 te mogen uitstoten. Hierbij is de grondslag de daadwerkelijke uitstoot. Een fabriek die een jaar stilstaat, hoeft voor dat jaar dus ook een emissierechten te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:45
JoepW schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:27:
[...]

Waarom ? Als je Spotify wil streamen?

Je kan deze ook onder je armsteun pluggen:
https://www.bol.com/nl/p/...luiting/9200000065197765/

Wel deze ook bestellen bijvoorbeeld:
https://www.allekabels.nl...el-35mm-stereo-haaks.html
Past anders net niet.

Dit werkt bij onze E91 perfect en bellen kan ook gewoon.

[ Voor 4% gewijzigd door DeBaroN op 21-02-2018 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:38
Tomatoman schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:19:
[...]
.....
Het maakt eveneens geen verschil of de koper van de auto een particulier is of een onderneming en of hij al dan niet wordt gebruikt voor bedrijfsmatige toepassingen.
.....
Dit is onjuist. Een zgn. grijs-kenteken voertuig heeft eenzelfde uitstoot als ditzelfde voertuig zonder de laadruimte-divider en het kenteken met een V of een B erin, echter het BPM bedrag verschilt wel degelijk! En significant kan ik je melden. Als voorbeeld een Mercedes V250d zonder schot: €90k, met schot tegen de €70K.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

@DaFreakhead: je hebt geliljk. In het grote BMW-topic ging ik er impliciet van uit dat de vraag op 'normale' personenauto's (lees: vrijwel alle BMW's) betrekking had. Dat is de nuance die bij mijn reactie hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-09 13:58
Kleine klusjes (paar minuten) die toch blijven liggen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rVUJFUbyJb2uVhyiTAeDKuAp/medium.jpg

interieurfilters zijn weer fris

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Volgens mij is het tijd voor wat plaatjes :)
Na de nodige 530i en 530d'tjes was het tijd voor wat groters ivm wat uitstapjes met meerdere mensen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vNLgzgMxnNG00KrBXoSCJ9Gl/full.jpg
Zeer comfortabel, maar echt spectacular is het daardoor niet. De 530'jes van daarvoor vond ik leuker rijden (sportiever).

De 7 is dus weer terug en maakt plaats voor iets wat ik al langer wilde proberen :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DG2ImoYEcSF8fQwaUy3TDTRP/full.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 21-02-2018 17:14 ]

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 16:38
Ik ga er voor het gemak even vanuit dat je een dealership hebt of er werkt? :9~

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• 418O2
EvaluationCopy schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 08:03:
Ik ga er voor het gemak even vanuit dat je een dealership hebt of er werkt? :9~
Hij zit nog een stukje hoger in de boom :)

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:45
418O2 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 08:32:
[...]

Hij zit nog een stukje hoger in de boom :)
Hij is gewoon Adrian van Hooydonk? :o

[ Voor 3% gewijzigd door DeBaroN op 22-02-2018 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

baronruud schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:01:
[...]

Hij is gewoon Adrian van Hooydonk? :o
Adrian rijdt een i8 ;)

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

fsfikke schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 17:10:
Na de nodige 530i en 530d'tjes was het tijd voor wat groters ivm wat uitstapjes met meerdere mensen.
[afbeelding]
Zeer comfortabel, maar echt spectacular is het daardoor niet. De 530'jes van daarvoor vond ik leuker rijden (sportiever).

De 7 is dus weer terug en maakt plaats voor iets wat ik al langer wilde proberen :D
[afbeelding]
Past ook beter in het parkeervak :+

• Tylen

Tylen

IT en BMW? Woonplaats Den Haag (volgens profiel) zit je bij T-Systems?

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-09 19:17

Apache

amateur software devver

Die lijken wat te maken te hebben met de connecteddrive.

@fsfikke kan je de verantwoordelijke aanspreken die bij het delen van de live route "vezonden" ipv "verzonden" had vertaald? Daar heb ik mij de eerste 4 maanden van mijn wagen enorm aan gestoord :P

Ik heb daar voor met die concierge service gebeld, en die was toen helemaal niet waar ik het over had.

Is gelukkig wel gefixed met een update van de connected drive app op mijn telefoon :)

If it ain't broken it doesn't have enough features

• xileS
  • Niet online
Morpheusk schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 19:04:
[...]

Heb bij Wielfix en ASW een prijsopgave gevraagd, maar het valt mij op dat Wielfix 3x zoveel vraagt en ze zijn voor mij 3x zover rijden xD.

/correctie
Ik had de prijsopgave verkeerd begrepen. En 1 was ex BTW en andere inclusief. In totaal is verschil iets meer dan 50 euro ex BTW, dus valt best mee.

[ Voor 16% gewijzigd door xileS op 23-02-2018 14:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-09 10:52

TommyGun

Stik er maar in!

Radiant schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:38:
[...]

Past ook beter in het parkeervak :+
Echte chauffeurs parkeren achteruit in O-)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• 418O2
xileS schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:22:
[...]

Heb bij Wielfix en ASW een prijsopgave gevraagd, maar het valt mij op dat Wielfix 3x zoveel vraagt en ze zijn voor mij 3x zover rijden xD.
https://www.develgendokter.nl

dit is een heel bekende, staat goed aangeschreven. Kan je ook nog aanschrijven

[ Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 22-02-2018 14:58 ]

• Morpheusk
xileS schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:22:
[...]

ASW ken ik niet thx, maar het prijs verschil is dus 30 euro of 100?

Ondergenoemde door Catch22 meerdere minder beste berichten over gehoord en via Google lees je hier wel meer over.

• xileS
  • Niet online
Morpheusk schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:04:
[...]

ASW ken ik niet thx, maar het prijs verschil is dus 30 euro of 100?

Ondergenoemde door Catch22 meerdere minder beste berichten over gehoord en via Google lees je hier wel meer over.
Zit de mailuitwisselingen nog een keer te lezen, maar zie dat het op verschillende manieren opgevat kan worden ;p. Ga de prijzen toch maar eens navragen. ASW is iig als ik het goed begrijp 40 e per velg voor stoeprandschade en bijspuiten en 300 ex BTW voor alle velgen zwart poedercoaten.

Bij Wielfix is alleen herstellen van schade 100e per velg en 125e per velg als je andere kleur wilt spuiten (alleen weet ik niet of herstel van de schade al hierbij zit).

De velgendokter heb ik idd ook voorbij zien komen, maar is erg uit mijn route en las idd mindere berichten erover.

• Morpheusk
xileS schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:19:
[...]

Zit de mailuitwisselingen nog een keer te lezen, maar zie dat het op verschillende manieren opgevat kan worden ;p. Ga de prijzen toch maar eens navragen. ASW is iig als ik het goed begrijp 40 e per velg voor stoeprandschade en bijspuiten en 300 ex BTW voor alle velgen zwart poedercoaten.

Bij Wielfix is alleen herstellen van schade 100e per velg en 125e per velg als je andere kleur wilt spuiten (alleen weet ik niet of herstel van de schade al hierbij zit).

De velgendokter heb ik idd ook voorbij zien komen, maar is erg uit mijn route en las idd mindere berichten erover.
Wielfix spuit de gehele velg opnieuw i.p.v slechts bij spuiten, je krijgt echt de velg in nieuwstaat terug. Correct me if i'm wrong, maar check maar eens. Dus bij die 125 euro zit herstel ook bij vermoed ik.
Maar als je slechts de grove schade wilt herstellen is 40 euro niet veel.

[ Voor 7% gewijzigd door Morpheusk op 22-02-2018 15:24 ]

• xileS
  • Niet online
Morpheusk schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:21:
[...]

Wielfix spuit de gehele velg opnieuw i.p.v slechts bij spuiten, je krijgt echt de velg in nieuwstaat terug. Correct me if i'm wrong, maar check maar eens. Dus bij die 125 euro zit herstel ook bij vermoed ik.
Maar als je slechts de grove schade wilt herstellen is 40 euro niet veel.
Dat zal idd het verschil zijn, dat het bij alleen herstellen zo'n groot verschil in zit. Bij ASW heeft het namelijk over stoeprandschades + bijspuiten € 40 euro per velg minimaal kleurverschil.

En Wielfix herstellen van de schade + spuiten van de zichtzijde zit op 100,- per velg

Maar ik wil denk ik de velgen zwart laten spuiten, dus dan zal alles sowieso bespoten moeten worden.

• Kobus Post
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-09 23:40
BMW E87 120d -> radio vervangen voor de Alpine ILX-702d. Werkt super en CarPlay is een droom. Geluid klinkt een stuk beter.

CAN bus interface van Alpine meebesteld en geplaatst, maar geen stuurwielbediening of parkeersensoren (piepjes doen het wel, maar de Alpine kan ze ook visueel tonen). De Alpine zou in het menu een extra optie moeten krijgen waarin de CAN instellingen zouden moeten staan, maar die staan er niet.
Ook onthoud de Alpine zijn instellingen niet. Unit is aangesloten op de constante 12V (als de pinout klopt, pin 15).

Zijn er hier mee mensen die ervaring hebben met zo'n CAN interface & een constante 12V

[ Voor 11% gewijzigd door Kobus Post op 22-02-2018 19:55 ]

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Tylen schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:47:
[...]

IT en BMW? Woonplaats Den Haag (volgens profiel) zit je bij T-Systems?
‘Zit op GoT dus werkt in IT’, die gaat niet altijd op ;)
Nee ik werk al een tijdje niet meer bij BMW, maar voor een groter (Nederlands) bedrijf wat zn hoofdkantoor in Den Haag heeft. Daarvoor moet ik semipermanent in Duitsland zijn waardoor ik altijd wat leuks onder m’n kont krijg. Gelukkig kan ik de keuze ietwat sturen naar mijn voorliefde voor BMW O-)

Wat wel “negatief” opvalt aan de 540i: je krijgt geen plopjes uit de uitlaat zoals in de 440i ;( En het verbruik is ook aardig hoog. 16+l/100km gemiddeld is makkelijk te halen. Dan rij ik wel 260km/h zodra het kan, maar met dezelfde rijstijl bleven de 440i’s op 12.5l/100km steken. Dat viel me in de 750d wel heel erg mee. Die kon je ondanks de 400pk makkelijk in de 6l/100km krijgen :) Toch zou ik altijd de 540i liever hebben dan bijv. de 540d die ik eind van het jaar een paar maanden had. Zo een diesel heeft toch weinig emotie tov een schreeuwende benzine. Zelfs de 530i produceert nog best een aardig geluid viel me op.

[ Voor 10% gewijzigd door fsfikke op 22-02-2018 20:28 ]

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:19
fsfikke schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 20:22:
[...]Dat viel me in de 750d wel heel erg mee. Die kon je ondanks de 400pk makkelijk in de 6l/100km krijgen :)
Nice, ongeveer hetzelfde verbruik dus als een 320d (6,3l/100km gemiddeld op Spritmonitor).
1:6 voor een 540i is dan wel weer schandalig, wat een enorme verschillen. Jaagt er 2,5x zoveel brandstof door met minder vermogen, ook al is het benzine.

[ Voor 18% gewijzigd door Het Fantoom op 22-02-2018 20:33 ]

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
fsfikke schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 17:10:
[afbeelding]

[afbeelding]
Die grondverlichting in de 7er is heel mooi gedaan!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09 15:37

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Vraagje aan de BMW veteranen hier, m'n 535d E61 automaat koppelt niet meer goed en heeft een automaat revisie nodig. Heeft iemand ervaring met bedrijven die deze revisies doen? Gaat om een ZF6HP26 bak.

Ik heb een paar bedrijven aangeschreven en die hebben me indicaties gegeven van 2800 tot ruim boven de 3000 euro. Er was één bedrijf die me aanraadde om de bak eerst te spoelen, maar daar geloof ik niet zo in. De huidige originele bak heeft ruim 3 ton gelopen en is naar mijn weten nog nooit gerepareerd geweest of geflushed.

Alle bedrijven gespecialiseerd in dit soort revisies zeggen dat ze de beste zijn en jaren ervaring hebben. Het is lastig objectieve reviews te vinden. Zoals ik het zie heb ik een aantal opties. Ik kan (met advies van medetweakers?) een keuze maken uit een van de revisie bedrijven. Ik kan ook naar mijn "huis" BMW specialist in Asten gaan. Die doen geen revisies, maar besteden het uit. Betekent waarschijnlijk dat het duurder is, maar ik weet ook dat ze daar geen rommel accepteren. Als laatste kan ik ZF zelf ook nog bellen. Ben alleen bang dat die exorbitant duurder zullen zijn.

Alle tips en advies zijn welkom

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• 418O2
@DexterDee Van wat ik begreep is ZF helemaal niet zo duur.

Waarom ben je zo tegen spoelen?

[ Voor 7% gewijzigd door 418O2 op 22-02-2018 22:35 ]

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
@DexterDee Thomassen in Lunteren is een goede voor BMW automaten. Aardige mensen met veel kenis.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09 15:37

DexterDee

I doubt, therefore I might be

418O2 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 22:34:
@DexterDee Van wat ik begreep is ZF helemaal niet zo duur.

Waarom ben je zo tegen spoelen?
Met een bak die ruim 3 ton gelopen heeft is er zonder twijfel (flinke) slijtage aan allerlei onderdelen. Ik verdenk met name een versleten koppelomvormer. Symptomen wijzen ook op een gescheurde e-clutch.

In het beste geval verbeteren de prestaties, maar realistisch gezien gaat het waarschijnlijk weinig verschil maken en is het tijdelijk. In het slechtste geval gaat de bak er veel slechter van lopen. Daar zijn verhalen genoeg van te vinden op de diverse fora, met name van mensen die een automaat spoelen die al veel kilometers heeft gemaakt. Dan heb je 400 euro uitgegeven aan een spoelbeurt en dan kun je alsnog de bak (of alleen de koppelomvormer) reviseren en komt er weer nieuwe olie in. Dan is het zonde van het geld.

Ik lees overal dat je eigenlijk elke 100k moet spoelen, preventief om problemen te voorkomen.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Morpheusk
Juup schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 23:01:
@DexterDee Thomassen in Lunteren is een goede voor BMW automaten. Aardige mensen met veel kenis.
Het juiste adres hiervoor of ZF zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
DexterDee schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 23:05:
[...]
Ik lees overal dat je eigenlijk elke 100k moet spoelen, preventief om problemen te voorkomen.
Je geeft hier zelf het antwoord al. Voor zover ik kan zien is spoelen enkel zinvol als preventief middel. Een sinaasappeltje om extra weerstand op te bouwen.

Aangezien jij al klachten hebt zal dit waarschijnlijk niet helpen, omdat de schade (die spoelen wellicht had kunnen voorkomen) al geleden is.

Of spoelen noodzakelijk is? Geen idee eigenlijk. Mijn vorige auto (F10) heb ik nieuw gekocht en met 170K ingeleverd. Altijd dealer onderhouden, maar bij mijn weten is de bak nooit gespoeld.

Pagina: 1 ... 77 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.