Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Het grote BMW-topic #13 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 76 ... 111 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 18:34
quote:
MrFl0ppY schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:48:
Dan heb je inderdaad de verkeerde optie voor je. Servotronic is die optie die jij bedoelt. Dan stuurt de auto bij het inparkeren erg licht maar tijdens het rijden "BMW-zwaar". Die heb ik nu ook op mijn E91. Af en toe fijn maar ik vind het ook wel afdoen aan het totale gevoel. Mijn vorige E90 had het niet en daarmee had ik het gevoel altijd precies te kunnen sturen. Dit voelt toch weer wat kunstmatig.

Active steering is de optie dat de stuuruitslag beďnvloed wordt door de snelheid waarop je aan het stuurwiel draait. Dus als je flink wilt insturen wordt dat herkend en wordt de wieluitslag vergroot t.o.v. de stuuruitslag. Deze optie vervangt ook het hydraulisch systeem door een elektronische variant. Deze voelt erg kunstmatig.
Op de G32 behelst active steering ook meedraaiende of tegensturende achterwielen. Tot 60km/u draaien ze tegengesteld, daarboven draaien ze mee.

Heb het genomen omdat de G32 zo'n enorm bakbeest is (509cm lang). Harde data is er niet over te vinden, maar mensen die het getest hebben komen op een 1 tot 1,5 meter kleinere draaicirkel (12,3m voor de standaard G32).

Heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal aangezien ik nog nooit in een G32 zonder active steering heb gereden, maar over de draaicirkel heb ik zeker geen klagen. Het manoeuvreren gaat duidelijk eenvoudiger dan bij mijn vorige wagen (F10, draaicirkel 12m).

Behalve in de allereerste meters die ik in de wagen maakte (je voelt dat er 'iets' anders zit) voel je er verder weinig van. Alleen op krappe rotondes is het soms te merken.

iRacing Profiel

• Mystic Spirit
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 16-08 11:50

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Inmiddels rijd ik alweer een paar maandjes rond in mijn Z4 en hij bevalt grotendeels prima :) Wat mij echter steeds minder begint te bevallen is het navigatie systeem. Ik heb het idee dat het systeem vreemde routes kiest.

In eerste instantie dacht ik dat de 2018-01 update misschien toch minder up to date was qua wegen dan ik had verwacht, maar inmiddels ben ik er achter dat ook op plekken waar wegen er al jaren liggen en deze ook op de kaart staan, hij deze gewoon niet kiest. Zo stuurde de navigatie mij gisteren terwijl ik binnen Utrecht van punt A naar B moest over de A2, terwijl ikzelf weet dat de route door de stad zelf heen sneller en korter is.

Ik snap dat dit een beetje een vaag probleem is, maar toch even aan jullie de vraag wat jullie ervaring is met de navigatie? Vinden jullie ook dat deze met regelmaat bijzondere route keuzes maakt, zit er misschien iets raars in mijn systeem, of moet ik gewoon minder eigenwijs zijn? ;)

• baronruud
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 18-08 11:01
quote:
Mystic Spirit schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 20:23:
Inmiddels rijd ik alweer een paar maandjes rond in mijn Z4 en hij bevalt grotendeels prima :) Wat mij echter steeds minder begint te bevallen is het navigatie systeem. Ik heb het idee dat het systeem vreemde routes kiest.

In eerste instantie dacht ik dat de 2018-01 update misschien toch minder up to date was qua wegen dan ik had verwacht, maar inmiddels ben ik er achter dat ook op plekken waar wegen er al jaren liggen en deze ook op de kaart staan, hij deze gewoon niet kiest. Zo stuurde de navigatie mij gisteren terwijl ik binnen Utrecht van punt A naar B moest over de A2, terwijl ikzelf weet dat de route door de stad zelf heen sneller en korter is.

Ik snap dat dit een beetje een vaag probleem is, maar toch even aan jullie de vraag wat jullie ervaring is met de navigatie? Vinden jullie ook dat deze met regelmaat bijzondere route keuzes maakt, zit er misschien iets raars in mijn systeem, of moet ik gewoon minder eigenwijs zijn? ;)
Vergelijk je hem dan ook met Google Maps?

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

quote:
baronruud schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 20:52:
[...]

Vergelijk je hem dan ook met Google Maps?
Ja google maps raadt ook de route aan die ikzelf zou kiezen. Daarnaast raad hij nog 2 alternatieve aan, maar geen van de routes is de route die de navigatie in de BMW kiest.

• baronruud
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 18-08 11:01
quote:
Mystic Spirit schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 21:16:
[...]

Ja google maps raadt ook de route aan die ikzelf zou kiezen. Daarnaast raad hij nog 2 alternatieve aan, maar geen van de routes is de route die de navigatie in de BMW kiest.
Binnen je bmw navigatie heb je ook nog 3 keuzes toch?

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ja, die heb ik standaard op snelste route staan. Het vreemde is alleen dat hij (zeker voor de kortere stukjes) vaak niet de snelste route uitkiest.

• Theimon
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 19:09

Theimon

Snapte!?

offtopic:
Klinkt als mijn huidige (recente) Tomtom. Kiest ook de meest idiote routes uit, terwijl je zelf meteen al ziet dat het beter en vlotter kan. "Nee wacht, dan stuur ik je hier even dwars door het weiland, dan heb je 2 seconden gewonnen!"

Hoe vaak ik nu al niet hebben lopen vloeken en tieren naar dat ding dat ie de hoofdwegen moet pakken..... :X

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

• MrFl0ppY
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 17-08 16:15
BMW navigatie is nooit erg goed geweest. Meerdere keren gehad dat ik mijn eigen route volgde, het navi ging herberekenen en met een vlottere aankomsttijd kwam. De vorige (CCC) had ook nog de neiging om voor 1 minuut kortere reistijd mij helemaal door de stad te sturen. Die 1 minuut was je vervolgens bij het eerste beste stoplicht al weer kwijt. Kortom, het is huilen met pet op i.v.m. Google Maps.

Gelukkig komt er binnenkort Android Auto! Ohwnee |:(

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Apache
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 22:20

Apache

amateur software devver

De nieuwe navi in de Gxx reeks met RTTI doet het veel beter en heeft ook de optie om routes te leren, je moet die specifiek aanvinden, en ook de optie om online routes te laten berekenen. Daardoor krijg je een veel meer google like ervaring.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• alexbl69
quote:
Apache schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:03:
De nieuwe navi in de Gxx reeks met RTTI doet het veel beter en heeft ook de optie om routes te leren, je moet die specifiek aanvinden, en ook de optie om online routes te laten berekenen. Daardoor krijg je een veel meer google like ervaring.
Klopt! Viel me ook al op dat als je een voorgestelde route (meermaals) negeert, het systeem zich op een gegeven moment 'overgeeft' en de routesuggestie over gaat nemen.

Verder vind ik het inderdaad heel jammer dat ze niet simpelweg een licentie (kan dat?) op Google Maps hebben genomen. Die is vele malen beter, actueler en goedkoper. Logisch dat het bij BMW meer geld kost, ze willen exact hetzelfde wiel namelijk opnieuw uitvinden, en helaas is het een vrij omslachtig en arbeidsintensief proces.

Android auto is helaas niet leverbaar, vind dat wel vreemd. BMW is volledig gefocused op Apple. Nu is het aandeel Apple gebruikers onder BMW rijders wellicht hoger dan normaal, maar zelfs als dat zo is kan ik het me qua marktverhouding amper voorstellen dat er meer Apple dan Android gebruikers onder de BMW rijders zitten.

Apple Car play heb ik niet (want geen Apple), maar wat ik van gebruikers op Duitse fora lees is dat het eigenlijk niks toevoegt. Je kunt niks extra's ten opzichte van BMW's eigen systemen, het is alleen slechter geďntegreerd.

iRacing Profiel

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Goed om jullie ervaringen te lezen. Ondersteund mijn idee dat de navigatie in de BMW niet geweldig is en dat het niet ligt aan een brakke update of iets dergelijks.

Helaas is het systeem in de Z4 nog wat ouder en zijn de onlinemogelijkheden beperkt. Integratie met aple producten, is er niet en had ook niet geholpen :+ Dat wordt dan toch maar eens kijken hoe ik mijn telefoon op een redelijke plek kan mounten en het BMW navigatiesysteem links te laten liggen.

• Tomatoman
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 00:36

Tomatoman

Fulltime prutser

quote:
Malt007 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:49:
Onlangs hier wat informatie gekregen over de F10 550i en nu een aantal maanden later nog steeds geen nieuwe wagen. Aangezien ik aardig wat kilometers maak en ook verwacht te blijven maken, kijk ik ook naar diesels. Eigenlijk komen er 3 varianten in aanmerking en vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met de betreffende varianten en de belangrijkste verschillen. De specs ken ik wel maar vraag me meer af hoe het in de praktijk verschilt.

Gaat om de F10/F11 535D (299pk), 535D (313pk) en de 530D met volgens mij 258pk.

Ben eventueel ook geintereseerd in chippen, dus als iemand daar ervaring mee heeft ben ik ook wel benieuwd hoe dat bevalt.
Mijn vorige auto was een F11 530d, mijn huidige auto is (sinds kort) een F11 M550d. Het verschil tussen de 530d met 245 en die met 258 pk en tussen de 535d met 299 en met 313 pk is gering. Het is dezelfde motor, die met wat kleine verfijningen nog net wat meer vermogen levert. Het verschil in vermogen is echter slechts zo’n 5%. Dat nog net meetbaar, maar voor de bestuurder absoluut niet merkbaar. Om diezelfde reden heb ik mijn 530d nooit laten chippen: het levert simpelweg te weinig vermogenswinst op om merkbaar te zijn.

Ik heb in Duitsland op weg naar de wintersport ooit achter een 535d gezeten die telkens als hij de ruimte kreeg van mij vandaan wilde rijden, maar ik hield hem voortdurend aardig bij. Daarom is mijn advies: kijk wat je tegenkomt en laat je leiden door andere besliscriteria dan 530d versus 535d. En of het nu de versie met net een paar pk’s meer is of niet doet er al helemaal niet toe. Het verschil met de M550d is wél goed merkbaar. Niet zo gek, want de M550d heeft bijna 150 pk meer dan mijn 530d.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• The_MAN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 17-08 19:50
quote:
Tomatoman schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 17:00:
[...]

Mijn vorige auto was een F11 530d, mijn huidige auto is (sinds kort) een F11 M550d. Het verschil tussen de 530d met 245 en die met 258 pk en tussen de 535d met 299 en met 313 pk is gering. Het is dezelfde motor, die met wat kleine verfijningen nog net wat meer vermogen levert. Het verschil in vermogen is echter slechts zo’n 5%. Dat nog net meetbaar, maar voor de bestuurder absoluut niet merkbaar. Om diezelfde reden heb ik mijn 530d nooit laten chippen: het levert simpelweg te weinig vermogenswinst op om merkbaar te zijn.

Ik heb in Duitsland op weg naar de wintersport ooit achter een 535d gezeten die telkens als hij de ruimte kreeg van mij vandaan wilde rijden, maar ik hield hem voortdurend aardig bij. Daarom is mijn advies: kijk wat je tegenkomt en laat je leiden door andere besliscriteria dan 530d versus 535d. En of het nu de versie met net een paar pk’s meer is of niet doet er al helemaal niet toe. Het verschil met de M550d is wél goed merkbaar. Niet zo gek, want de M550d heeft bijna 150 pk meer dan mijn 530d.
De M550d is standaard x-drive toch? Was je 530d ook x-drive? Vraag me af hoeveel verschil het maakt, lijkt me stuk fijner dan alleen achter, hoewel het op de snelweg waarschijnlijk weer niet zo veel voordelen heeft...

• Malt007
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23:48
quote:
Tomatoman schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 17:00:
[...]

Een gechipte 535d heeft bijna net zoveel vermogen als een m550d en weegt bijna 200kg minder. Dus die is dan wel significant sneller dan een 530d als hij al niet net zo snel of sneller is dan een standaard m550. Misschien niet vanaf 0 aangezien de x-drive wel handig is met 700+ nm’s maar verder is dat natuurlijk rete snel.

@The_MAN denk dat je er in NL voornamelijk last van hebt, zo goed als geen voordelen bij normaal gebruik maar wel aardig wat nadelen. Flink zwaarder, flink duurder onderhoud, onzuiniger, hogere hsb.

• The_MAN
quote:
Malt007 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 18:13:
[...]

Een gechipte 535d heeft bijna net zoveel vermogen als een m550d en weegt bijna 200kg minder. Dus die is dan wel significant sneller dan een 530d als hij al niet net zo snel of sneller is dan een standaard m550. Misschien niet vanaf 0 aangezien de x-drive wel handig is met 700+ nm’s maar verder is dat natuurlijk rete snel.

@The_MAN denk dat je er in NL voornamelijk last van hebt, zo goed als geen voordelen bij normaal gebruik maar wel aardig wat nadelen. Flink zwaarder, flink duurder onderhoud, onzuiniger, hogere hsb.
Dat valt wel mee, verbruik scheelt niet zo veel, onderhoudt is niet veel meer volgens de dealer. Denk dat je bij deze bedragen niet zo druk meer maakt over belastingen.

Zou trouwens niet zomaar chippen, weet niet meer of er in dit topic een link naar een Duits forum was, maar daar deed een BMW engineer uit de doeken wat het verschil in materiaal was op volgens mij de zuigers in de x30/x35/x50 motoren, van buiten niets van te zien, maar ze hebben allemaal verschillende mbt max operationele temperatuur. Sowieso hebben ze alle 3 verschillen in turbo's, het is niet dezelfde motor voor alle 3 en alleen ander chip...

The_MAN wijzigde deze reactie 09-02-2018 19:02 (21%)

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Dan chip je er toch een of twee turbo’s bij? :+

• IQM
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22:38
quote:
Malt007 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 18:13:
Ik weet een heel belangrijk voordeel van een Xdrive: hydraulische stuurbekrachtiging ipv. elektrische. (Achteraf zou dit voor mij een reden zijn om toch voor Xdrive te kiezen...)
quote:
The_MAN schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 18:25:
Zou trouwens niet zomaar chippen, weet niet meer of er in dit topic een link naar een Duits forum was, maar daar deed een BMW engineer uit de doeken wat het verschil in materiaal was op volgens mij de zuigers in de x30/x35/x50 motoren, van buiten niets van te zien, maar ze hebben allemaal verschillende mbt max operationele temperatuur. Sowieso hebben ze alle 3 verschillen in turbo's, het is niet dezelfde motor voor alle 3 en alleen ander chip...
Er zijn meerdere artikelen over maar deze heb ik laatst hier nog gepost.

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

quote:
The_MAN schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 17:12:
[...]

De M550d is standaard x-drive toch? Was je 530d ook x-drive? Vraag me af hoeveel verschil het maakt, lijkt me stuk fijner dan alleen achter, hoewel het op de snelweg waarschijnlijk weer niet zo veel voordelen heeft...
Een veel groter verschil zul je merken tussen wel en geen adaptive drive. Met adaptive drive is de wegligging veel meer in balans, veel verfijnder. Dat verschil is dermate groot dat, toen ik een keer een dag een 530d zonder adaptive drive als vervangende auto had, het voelde alsof ik opeens in een ander model reed.

Het verschil met wel of geen xDrive is voornamelijk dat je onder normale omstandigheden geen verschil merkt. Vooral bij slecht weer (nat wegdek, sneeuw) maakt xDrive een flink verschil. Dat verschil merk je vooral als je geen xDrive hebt, omdat dan het meest opvalt wat je mist.

• Apache
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 22:20

Apache

amateur software devver

Een goede vergelijkingvideo van de verschillende diesels

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Het Fantoom
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 21:41
quote:
Apache schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 23:47:
Een goede vergelijkingvideo van de verschillende diesels

[video]
Zo lijken de verschillen nog wel mee te vallen, op de M550d na.
Maar hoe vaak kun je dat vermogen ook daadwerkelijk kwijt. En acceleratie boven de 200 vind ik persoonlijk helemaal niet belangrijk. In Nederland kun je nauwelijks 200 rijden, laat staan erboven. Je komt al heel snel voorliggers tegen die je in de remmen dwingen. +/- 250pk is meer dan genoeg om lekker op te trekken.
Het gaat al gauw veel te hard, zeker op andere wegen dan de snelweg. En hoe relevant is het dan dat je na 6 of pas na 7 secondes je voet wat moet liften, omdat je al 120 rijdt op een 60km weg en nog harder te onverantwoord wordt. Een gechipte 520d is bijna overal al snel zat, het tijdverlies zit hem veel meer in andere weggebruikers als het daar op aankomt. En niks mee als je zelf nog een beetje moet werken en bochten goed aan moet snijden om snellere auto's toch bij te kunnen houden. Het moet ook niet té makkelijk gaan.
Een M550d oid rijden lijkt me wat dat betreft vrij frustrerend, omdat je altijd halfgas rond moet rijden tussen al het langzame verkeer wat op de wegen rijdt. Een bak extra geld neerklappen voor performance die je vervolgens amper kunt gebruiken.

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:49

Tylen

ONK ProCup 600 #56

quote:
Het Fantoom schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 08:09:
[...]

Zo lijken de verschillen nog wel mee te vallen, op de M550d na.
Maar hoe vaak kun je dat vermogen ook daadwerkelijk kwijt. En acceleratie boven de 200 vind ik persoonlijk helemaal niet belangrijk. In Nederland kun je nauwelijks 200 rijden, laat staan erboven. Je komt al heel snel voorliggers tegen die je in de remmen dwingen. +/- 250pk is meer dan genoeg om lekker op te trekken.
Het gaat al gauw veel te hard, zeker op andere wegen dan de snelweg. En hoe relevant is het dan dat je na 6 of pas na 7 secondes je voet wat moet liften, omdat je al 120 rijdt op een 60km weg en nog harder te onverantwoord wordt. Een gechipte 520d is bijna overal al snel zat, het tijdverlies zit hem veel meer in andere weggebruikers als het daar op aankomt. En niks mee als je zelf nog een beetje moet werken en bochten goed aan moet snijden om snellere auto's toch bij te kunnen houden. Het moet ook niet té makkelijk gaan.
Een M550d oid rijden lijkt me wat dat betreft vrij frustrerend, omdat je altijd halfgas rond moet rijden tussen al het langzame verkeer wat op de wegen rijdt. Een bak extra geld neerklappen voor performance die je vervolgens amper kunt gebruiken.
Tja je kan ook een dacia kopen. Die voldoet ook aan alles.

* Tylen vindt dat je nooit teveel vermogen kan hebben.

A wise man once said: 'Work is not a place."

• JoepW
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 23:18

JoepW

GoT iRacing coördinator

quote:
Tylen schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 09:25:
....
* Tylen vindt dat je nooit teveel vermogen kan hebben.
Daar kan ik me wel in vinden. Maar ik vul aan dat een pak koppel ook wel heel fijn is en dan vooral bij een wat lager toerental.
Ik heb lange tijd een Jaguar XK gehad en het geluid (na montage van een uitlaat van EPS uitlaten ;) ) was super cool, maar dat het koppel pas bij veel hogere toerentallen vrijkwam was toch wel een gemis.
Nu met de 325i's is er minder koppel, maar wel bij een veel lager toerental. Dat rijdt wel zo ontspannen (als ik daar behoefte aan heb). ;)

iRacing info GoT iRacing iR Profiel Rig GoT YT Live

• Moshi
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 03:21
Een m550d is sowieso niet rationeel maar gewoon emotie.

• Raymond P
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 22:24
Wat betreft vermogen kwijt kunnen:

Mijn ervaring is dat hoe vaak je het kwijt had gekund maar niet had veel zwaarder meeweegt dan hoe vaak je het nu daadwerkelijk kwijt kan.

Hoe vaak het mij niet gebeurt dat ik van de middelste baan (100km/u) naar links wil waar iemand aan komt (+-130km/u vmax) en ik met m'n +-240pktjes nét voldoende heb om 'm niet in de weg te zitten omdat de bestuurder het nodig vind hem ineens door te duwen naar >160km/u.

Als ik >500pktjes zou hebben zou dat zo veel soepeler gaan :+

- knip -

• The_MAN
In NL heeft een 520D in principe voldoende vermogen, in DE stoorde ik me aan het vermogen van onze E61 520D. In DE zou ik minimaal voor een 530D gaan. Maar ja, als je budget het toelaat dan uiteraard een M550D!

Maar ja, bij genoeg budget zie ik een 6GC of X5 ook wel zitten ;)

• Het Fantoom
quote:
Raymond P schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 09:57:

Mijn ervaring is dat hoe vaak je het kwijt had gekund maar niet had veel zwaarder meeweegt dan hoe vaak je het nu daadwerkelijk kwijt kan.

Hoe vaak het mij niet gebeurt dat ik van de middelste baan (100km/u) naar links wil waar iemand aan komt (+-130km/u vmax) en ik met m'n +-240pktjes nét voldoende heb om 'm niet in de weg te zitten omdat de bestuurder het nodig vind hem ineens door te duwen naar >160km/u.

Ja maar waarom moet je zo nodig ineens van 100 naar 160 accelereren als er net iemand voorbij wil?
Omdat je niet hard wil rijden, maar toch eigenlijk ook weer wel?
Je kunt er ook voor kiezen om constant 150 te blijven rijden en dan word je nauwelijks ingehaald.
Dan heb je meer dan voldoende aan die 240pk.

Veel mensen onderschatten volgens mij hoe loeihard je al door het verkeer kunt manoeuvreren met 250pk, als je overal diep op het gas gaat en waar nodig ook terugschakelt. En door bochten te leren rijden, want vooral daar laten veel automobilisten het afweten valt me op. Veel harder remmen dan nodig om vervolgens weer vol te moeten accelereren.
quote:
Tylen schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 09:25:
[...]

Tja je kan ook een dacia kopen. Die voldoet ook aan alles.
Ja of een fiets, maar dat zijn nogal kromme vergelijkingen. Want die hebben geen 250pk zover ik weet. :)

• Raymond P
quote:
Het Fantoom schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 10:16:
[...]

Ja maar waarom moet je zo nodig ineens van 100 naar 160 accelereren als er net iemand voorbij wil?
Omdat je niet hard wil rijden, maar toch eigenlijk ook weer wel?
Je kunt er ook voor kiezen om constant 150 te blijven rijden en dan word je nauwelijks ingehaald.
Dan heb je meer dan voldoende aan die 240pk.
Invoegen met 70km/u, midden plakkers en dan de linkerbaanrijder die gaat versnellen nádat ik kenbaar maak een baantje op te willen schuiven.
Als er iemand voorbij wilt laat ik die gewoon netjes voor, wat soms betekent dat ik een baantje opzij moet en weer onder vmax zit en met pech het tafereel zich herhaalt.
Met uitzondering: als de ruimte er is (was) en ik besloten heb op te schuiven en al bezig ben met de handeling zet ik ook door.

Constant 150 rijden klinkt fantastisch. In het buitenland wordt dat je ook nog wel gegund.
Hier in de randstad is dat onmogelijk.

Natuurlijk kan je je rijstijl aanpassen zodat je voldoende hebt aan je vermogen. Dat is ongeveer net zo veel fun als een treinkaartje kopen.
quote:
Veel mensen onderschatten volgens mij hoe loeihard je al door het verkeer kunt manoeuvreren met 250pk, als je overal diep op het gas gaat en waar nodig ook terugschakelt. En door bochten te leren rijden, want vooral daar laten veel automobilisten het afweten valt me op. Veel harder remmen dan nodig om vervolgens weer vol te moeten accelereren.
Remmen doe ik sowieso zo min mogelijk. Eenmaal van de rijksweg af heb je vrij weinig aan >120pk.

- knip -

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 03:36

Catch22

De ene is je moeder

Mijn auto had 20 jaar geleden 170pk, maar als ik hem in de S zet dan is er meer dan genoeg vermogen als ik hem de sporen geef

En de ander is je zus
Steam: maxx0r
R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

• Het Fantoom
quote:
Raymond P schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 11:02:
[...]
Natuurlijk kan je je rijstijl aanpassen zodat je voldoende hebt aan je vermogen. Dat is ongeveer net zo veel fun als een treinkaartje kopen.
Niet mee eens, ik vind het juist leuk om een beetje op de limiet van een auto te rijden, dus hoog in de toeren, terugschakelen waar nodig, bochten mooi aansnijden en hard er uit. Comfortabel cruisen met 500+ pk zodat je lekker schakel-lui kunt en met halfgas makkelijk overal inhaalt trekt mij juist niet. En als je met zo'n auto tegen de limiet gaat rijden dan gaat het al gauw schandalig hard. Heb nu maar 170pk (of wat daar nog van over is) en kom daar eerlijk gezegd al niet mee te kort, zeker niet buiten de snelweg. Volgende auto mag wel iets meer vermogen hebben, maar hoeft echt geen 250+pk te zijn voor mij.

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

quote:
Raymond P schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 11:02:
[...]
Remmen doe ik sowieso zo min mogelijk. Eenmaal van de rijksweg af heb je vrij weinig aan >120pk.
Als je vaak op lange provinciale wegen zou rijden waarop inhalen is toegestaan, wist je dat dat onwaar is. Om veilig te kunnen inhalen, helpt het als je flink wat motorvermogen hebt. Toen mijn vrouw lang geleden nog een Clio had, ergerde ik mij voortdurend aan het gebrek aan vermogen, omdat ik dan veel te veel tijd nodig had om langzaam verkeer of vrachtwagens veilig in te halen.

• Raymond P
@Tomatoman Daar rij ik inderdaad minder overheen.
De keren dat ik wel N wegen pak als ik in het oosten van het land moet zijn valt mij elke keer weer op dat er meer afstand gehouden wordt (lees: meer dan 3 meter) en ik niet/minder vaak klem word gereden als ik naar rechts ga.
Hier in de randstad zitten er één whatsapp woord afstand tussen auto's en kom ik vooral veel file tegen.

Maar eens, ook daar is meer vermogen handig.
Ik had meer de stedelijke gebieden in mijn hoofd (vmax <80) waar veel pktjes vrijwel geen meerwaarde bieden.

@Het Fantoom Sportief schakelen/sturen/remmen staat imho los van vermogen. Meer vermogen biedt echter de mogelijkheid om vaker sportief te blijven rijden zonder de rest van het verkeer in de weg te zitten.
En schandalig hard van <100 naar 130 heb ik geen moreel bezwaar bij. Een milieufreak ben ik ook niet echt, dus als je in je m550d niet boven de derde versnelling komt krijg je van mij een thumbs up (tenzij ik zeker weet dat hij koud is).

En als je ook nog eens wat vaker dan sporadisch in het buitenland komt waar alles niet zo plat is verandert het verhaal ook. De huidige 122pk 318d vind ik ronduit klote daarvoor, de vorige 177pk 523i vond ik ook niet voldoende.

Verder is het hebben van voldoende pk dus geheel afhankelijk van je persoonlijke voorkeur en rijstijl. Vandaar mijn stelling dat het eigenlijk meer uit maakt hoe vaak je meer had kunnen gebruiken maar het niet had.
Als je voldoende hebt aan 90pk (of 170 of 250) dan is dat super en heb je een prima auto gekozen. Een ander rijdt misschien wat scherper/assertiever waardoor meer vermogen wenselijk is (Ook in NL).

- knip -

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 17-08 19:32
quote:
Raymond P schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 09:57:

Ik doe het zelf ook als ik links rij en ik denk dat iemand wilt gaan inhalen, even dotje gas bij.
Zijn vaak mensen die dan met 5 a 10 km/h verschil de persoon gaan inhalen terwijl ik harder rij. Met 115 op je teller ergens inhalen waar je 130 mag (rij ik 135/140 op teller).
Waarom op dat moment inhalen? Waarom niet even wachten?

Niet dat het mij irriteert, ben aardig kalm in het verkeer, maar kan mij voorstellen dat mensen zich wel hieraan 'ergeren'.

Xbox live: Ghesous | Golf R20 404PK, 527Nm

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 600 #56

Ja ik erger mij daaraan. Geef dan dus ook vaak gas bij. Opzouten.

• Raymond P
Denk eerder aan degenen die er dan +20km/u bij trappen (terwijl ik al aan het versnellen ben) zodat het inplaats van soepel geforceerd gaat. Tegen de tijd dat ik naar links manouvreer is idealiter mijn snelheid aangepast aan die baan.
Het is dus niet alsof ik 'm met regelmaat gewoon ervoor slinger.

Waarom ertussen? Omdat er vaak een trein rijdt.

En met de 318d 122pk gaan dat soort dingen dus niet.

- knip -

• whoami
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23:12
De 318d heeft toch 150pk ? In België ook een versie met 136pk die dan wel populair is in de lease, maar een 122pk heb ik nog niet gezien :)

• _Arthur
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22:54
Kom, we gaan het weer over auto's hebben ipv wie er 511pk nodig heeft om in te halen.

https://www.autobahn.eu/7...reder-dan-kim-kardashian/

Vette bak!

Totdat ik deze zag....

Wacht een gedrocht 8)7

• Raymond P
quote:
whoami schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 14:42:
De 318d heeft toch 150pk ? In België ook een versie met 136pk die dan wel populair is in de lease, maar een 122pk heb ik nog niet gezien :)
M47n2 Het is geen nieuwe. :)

- knip -

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

quote:
Raymond P schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 12:49:
[...]
En als je ook nog eens wat vaker dan sporadisch in het buitenland komt waar alles niet zo plat is verandert het verhaal ook. De huidige 122pk 318d vind ik ronduit klote daarvoor, de vorige 177pk 523i vond ik ook niet voldoende.
Mijn eerste auto was een Nissan Almera 1.4 uit de jaren '90. Mijn zijn 87 pk, 116 Nm en 0-100 sprinttijd van 12,6 s was dat in Nederland al geen snelle auto. Maar telkens als ik er in Duitsland op de Autobahn mee door de bergen reed, was het pas echt afzien. Bergop kwam het geregeld voor dat ik met volgas een stabiele 140 km/h wist vol te houden, tot het onvermijdelijke moment dat ik vanwege ander verkeer het gas moest loslaten. Vanaf dat moment ging het dan tot bovenaan de berg veel langzamer, omdat de auto bergopwaarts nauwelijks kon versnellen. Dan was ik een halve minuut bezig om van 110 naar 120 km/h te komen, terwijl auto’s met serieuzere motoren me keihard inhaalden.

Wat me daar in de bergen opviel, was dat ander verkeer er meestal geen rekening mee houdt dat het voor voertuigen die het bergopwaarts zwaar hebben ontzettend vervelend is om te moeten afremmen, omdat je daarna kilometers lang bezig bent om je oorspronkelijke snelheid weer terug te krijgen. Anticiperen door alvast een rijstrook op te schuiven zie je een groot deel van het verkeer niet doen.

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 03:36

Catch22

De ene is je moeder

De e39 is net opgehaald. Nieuwe bussen op de achteras, voor is net gedaan. Dan zou hij weer helemaal trillingsvrij moeten zijn en is hij weer de Autobahn cruisers zoals hij bedacht is

En de ander is je zus
Steam: maxx0r
R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

• durian
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 17-08 18:42
quote:
alexbl69 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:20:
[...]

Android auto is helaas niet leverbaar, vind dat wel vreemd. BMW is volledig gefocused op Apple. Nu is het aandeel Apple gebruikers onder BMW rijders wellicht hoger dan normaal, maar zelfs als dat zo is kan ik het me qua marktverhouding amper voorstellen dat er meer Apple dan Android gebruikers onder de BMW rijders zitten.

Apple Car play heb ik niet (want geen Apple), maar wat ik van gebruikers op Duitse fora lees is dat het eigenlijk niks toevoegt. Je kunt niks extra's ten opzichte van BMW's eigen systemen, het is alleen slechter geďntegreerd.
Ik ben bij mijn vorige werkgever bezig geweest Carplay en AndroidAuto in onze autos te integreren, maar vooral ACP is een drama. Apple doet overal moeilijk over, en heeft een vuistdik dokument met voorwaarden om "apple carplay certified" te worden. Google was makkelijker te doen. Ik vind AA persoonlijk fijner dan ACP, maar goed, in mijn E61 uit 2007 heb ik er toch niks aan 8)

• Morpheusk
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 18-08 14:06
quote:
_Arthur schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 14:50:
Kom, we gaan het weer over auto's hebben ipv wie er 511pk nodig heeft om in te halen.

[afbeelding]

Vette bak!

Totdat ik deze zag....

[afbeelding]

Wacht een gedrocht 8)7
Smaak blijft erg persoonlijk :D

https://www.BMWmpakket.nl - Origineel BMW M-pakket / Professioneel gespoten / Vakkundige Montage | DM voor korting op originele onderdelen.

• JoepW
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 23:18

JoepW

GoT iRacing coördinator

Ik heb mijn E91 gisteren opgehaald met 6x nieuwe injectoren, bobines en bougies en loopt weer als een zonnetje ;)

iRacing info GoT iRacing iR Profiel Rig GoT YT Live

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 600 #56

quote:
_Arthur schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 14:50:

[afbeelding]

Vette bak!

Totdat ik deze zag....

[afbeelding]

Wacht een gedrocht 8)7
Ik zag die gisteren op facebook langskomen. De reacties waren ook leuk. Meeste mensen vinden hem idd lelijk. (En dat issie ook ;))

• sig69
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 18-08 13:00

Begint een beetje een kerstboom te worden zo met al die lampjes :)

• pjot1
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 22:17
quote:
sig69 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 10:56:
[afbeelding]
Begint een beetje een kerstboom te worden zo met al die lampjes :)
Heb de zekering van het bandenspanningscontrolesysteem eruit gehaald. Nieuwe ventielen vind ik een beetje duur. :X

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Dat kan beter:

B)

Tomatoman wijzigde deze reactie 11-02-2018 12:08 (20%)

• sig69
quote:
Haha! Zitten die lampjes er echt of heb je die verzonnen?
quote:
pjot1 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 11:29:
[...]

Heb de zekering van het bandenspanningscontrolesysteem eruit gehaald. Nieuwe ventielen vind ik een beetje duur. :X
Ooit komen die er nog wel in want ik wil 'm 100% hebben. Maar nu nog even niet.

sig69 wijzigde deze reactie 11-02-2018 12:28 (35%)

• Het Fantoom
quote:
sig69 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 12:26:
[...]

Waarom nu al niet dan als ze er toch in moeten? Heb je er langer plezier van.
Of verwacht je dat de nieuwe ook weer een keer stuk gaan.

• pjot1
quote:
Het Fantoom schreef op zondag 11 februari 2018 @ 12:58:
[...]

Het gaat om de batterijen die na zoveel jaar leeg zijn.

• _Arthur
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22:54
quote:
Hier een overzichtje van wat ze betekenen:

• sig69
quote:
Het Fantoom schreef op zondag 11 februari 2018 @ 12:58:
[...]

Hij heeft afgelopen jaar genoeg gekost dus hij heeft even een timeout ;)

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Ik snap niet helemaal wat er in dat huisje-boompje-beestje polderdorp van mij aan de hand is. Vorige week stond er bij de buren een M5 op de stoep, gisteren kwam ik een M6 tegen en toen ik een minuut geleden uit het raam keek zag ik een M4 rijden. Is de Postcodeloterij hier op bezoek geweest of zo?

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:50

Joopieboy

Petrolhead

Ze konden niet achterblijven op jou hč :P Zie je wel vaker ;)

“You can’t patch a wounded soul with a Band-Aid.” » Michael Connelly

• IQM
quote:
sig69 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 12:26:
quote:
pjot1 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 11:29:
RDCi ventielen kosten tweedehands ¤ 85 - 100,- per 4 stuks excl. montage. Mijn vaste garage heeft ze er als service gratis in gezet.

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 600 #56

quote:
Tomatoman schreef op zondag 11 februari 2018 @ 15:03:
Ik snap niet helemaal wat er in dat huisje-boompje-beestje polderdorp van mij aan de hand is. Vorige week stond er bij de buren een M5 op de stoep, gisteren kwam ik een M6 tegen en toen ik een minuut geleden uit het raam keek zag ik een M4 rijden. Is de Postcodeloterij hier op bezoek geweest of zo?
Flevoland he ;). Groetjes ut Zeewolde (geboren in Swifterbant)

• Morpheusk
quote:
IQM schreef op zondag 11 februari 2018 @ 19:52:
[...]

[...]

RDCi ventielen kosten tweedehands ¤ 85 - 100,- excl. montage. Mijn vaste garage heeft ze er als service gratis in gezet.
Daar wil ik ze nieuw wel voor leveren hoor :+

https://www.BMWmpakket.nl - Origineel BMW M-pakket / Professioneel gespoten / Vakkundige Montage | DM voor korting op originele onderdelen.

• Abbadon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:28

Abbadon

Mac Powered

Sinds deze week ook een BMW-rijder, een 320dA EDE. Ik zocht een auto met de voor mij beste stoelen, vlotte motor, goede automaat, doordachte bediening en fijn rijgedrag, met toch voldoende ruimte. Wou een 1-serie, maar de 3-serie was in de aanbieding en dat kon ik niet weerstaan. Heerlijk comfortabele auto; wil bij einde van een rit gewoon blijven zitten zo fijn zit het :+ Budget heb ik besteed aan de voor mij belangrijke dingen, dus geen metalic lak, grote wielen en spoilers. Wel sportstoelen, pro-navi (scherm op dashboard is tegenwoordig ook touch kwam ik bij levering achter) en 'breeze' leder/stof-bekleding. Wat foto's die ik vandaag tussen de buien door geschoten heb:

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• IQM
quote:
Morpheusk schreef op zondag 11 februari 2018 @ 23:00:
Daar wil ik ze nieuw wel voor leveren hoor :+
Vergeten erbij te zetten: Per 4 natuurlijk ;)

• Morpheusk
quote:
Abbadon schreef op zondag 11 februari 2018 @ 23:32:
Sinds deze week ook een BMW-rijder, een 320dA EDE. Ik zocht een auto met de voor mij beste stoelen, vlotte motor, goede automaat, doordachte bediening en fijn rijgedrag, met toch voldoende ruimte. Wou een 1-serie, maar de 3-serie was in de aanbieding en dat kon ik niet weerstaan. Heerlijk comfortabele auto; wil bij einde van een rit gewoon blijven zitten zo fijn zit het :+ Budget heb ik besteed aan de voor mij belangrijke dingen, dus geen metalic lak, grote wielen en spoilers. Wel sportstoelen, pro-navi (scherm op dashboard is tegenwoordig ook touch kwam ik bij levering achter) en 'breeze' leder/stof-bekleding. Wat foto's die ik vandaag tussen de buien door geschoten heb:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Hele mooie bak, veel plezier!! En erg fraaie foto's ook! :9~

• timmie271
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 18-08 15:51
quote:
Tylen schreef op zondag 11 februari 2018 @ 20:17:
[...]

Flevoland he ;). Groetjes ut Zeewolde (geboren in Swifterbant)
Naar welke auto moet ik uitkijken als ik je een keer wil spotten? :+

Ook een zeewoldenaar namelijk :9

XBOX live: timmie271 add me for FM7 and other games :)

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 600 #56

quote:
timmie271 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 14:16:
[...]

Naar welke auto moet ik uitkijken als ik je een keer wil spotten? :+

Ook een zeewoldenaar namelijk :9
Deze:

En naar welke moet ik zwaaien? :w

Tylen wijzigde deze reactie 12-02-2018 15:28 (16%)

• timmie271
quote:
Tylen schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:26:
[...]

Deze:

[afbeelding]

En naar welke moet ik zwaaien? :w

Waar de rechter nu rondrijd weet ik niet, maar die linker is van ons (Helaas niet mijn eigen auto) :)

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 600 #56

quote:
timmie271 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 16:45:
[...]

[afbeelding]

Waar de rechter nu rondrijd weet ik niet, maar die linker is van ons (Helaas niet mijn eigen auto) :)
Links voor ons of links voor de bestuurders? (Of licht/donker grijs?)

• timmie271
quote:
Tylen schreef op maandag 12 februari 2018 @ 16:48:
[...]

Links voor ons of links voor de bestuurders? (Of licht/donker grijs?)
De lichtgrijze is van ons :9

Dat je me er nog op betrapt ook, denk altijd vanuit de bestuurderspositie vanwege stage bij broekhuis Harderwijk :)

Zelf rij ik dus meer volvo's dan BMW op het moment.

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 600 #56

Ik zal hem in de gaten houden. Van mijn variant rijden er twee in het dorp. Maar die andere is verhuisd en ik weet niet of hij nog in Zeewolde woont. Dus je hebt of 50% of 100% kans dat je goed zit als je seint ;) hahahah

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 00:11

Kecin

Je keek.

quote:
Abbadon schreef op zondag 11 februari 2018 @ 23:32:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Heel mooi. Behoorlijke stap ook om de dealer binnen te lopen voor een1-serie en hiermee terug te komen haha. Have fun! :)

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• Abbadon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:28

Abbadon

Mac Powered

Is lease, zag het in de carconfigurator van de leasemij: de 320d was qua lease net zo duur als een 118d. Diezelfde middag zat ik al wel bij de BMW-dealer, dat wel :+

Enige echte punt van kriktiek vind ik de brede A-stijlen samen met het deel waar de spiegels vastzitten, dat geeft een duidelijk grotere dode hoek dan wat ik gewend ben.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Escrimador
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 12-08 17:58
Hoe krijgen jullie BMW apps te zien?

Zowel met S8 als iphone7+ kan ik bellen en Bluetooth audio streamen

Nu wilde ik de Spotify app gebruiken onder BMW Apps maar hij laat geen enkele app zien.

Via USB hetzelfde verhaal.

Op beide telefoons BMW Connected open staan. Kan ook geen bestemming naar mn navigatie sturen vanwege geen verbinding

Only dead fish go with the flow

• Arjant2
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 22:32
quote:
Escrimador schreef op maandag 12 februari 2018 @ 20:10:
Hoe krijgen jullie BMW apps te zien?

Zowel met S8 als iphone7+ kan ik bellen en Bluetooth audio streamen

Nu wilde ik de Spotify app gebruiken onder BMW Apps maar hij laat geen enkele app zien.

Via USB hetzelfde verhaal.

Op beide telefoons BMW Connected open staan. Kan ook geen bestemming naar mn navigatie sturen vanwege geen verbinding
Bij mijn F10 is bij de S8 ook niet meer mogelijk.
Als ik met een kabel een iphone aansluit dan krijg ik wel spotify op t scherm in de auto te zien.
Bij de nieuwe 5serie die ik als vervangende auto had pas werkte wel spotify op android ook via bluetooth op t scherm, met album art, playlists etc. Was alleen erg buggy.
Dus ik weet niet welke auto je hebt.

Bestemmingen kan ik overigens gewoon sturen maar dat gaat via een bmw server over internet dus dan moet je een werkende connected drive verbinding hebben volgens mij.

Als je de reviews ook ziet in de play store dan zie je dat de android app eigenlijk heel weinig voorstelt. Een 2.3 uit 5 score waarbij bijna de helft een 1 geeft zegt genoeg.

Arjant2 wijzigde deze reactie 12-02-2018 22:50 (17%)

• GforceNL
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 02:12

GforceNL

Out of memory....

@Escrimador bmw Spotify app werkt op een iPhone alleen met kabeltje.

<Zinloze tekst hier>

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 600 #56

Idd. USB kabel in de telefoon. Spoify opstarten. Wachten totdat het BMW logo in scherm komt (op je telefoon). Dan kan je op de auto op media drukken en spotify kiezen.

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23:51

Arfman

Drome!

Wat ingewikkeld allemaal 8)7

Ik kan in mijn auto gewoon verbinden met Bluetooth, BT als input kiezen en de rest via stuurbediening doen (skip track, etc.). Wat is het voordeel van hoe BMW het heeft gedaan dan :?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 600 #56

quote:
Arfman schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 08:59:
Wat ingewikkeld allemaal 8)7

Ik kan in mijn auto gewoon verbinden met Bluetooth, BT als input kiezen en de rest via stuurbediening doen (skip track, etc.). Wat is het voordeel van hoe BMW het heeft gedaan dan :?
Dat kan ook ;)

Je kan ook de spotify app zelf gebruiken (op de BMW that is). Dus zoeken, playlists, etc etc.

Tylen wijzigde deze reactie 13-02-2018 09:03 (12%)

• Arjant2
quote:
Tylen schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:03:
[...]

Dat kan ook ;)

Je kan ook de spotify app zelf gebruiken (op de BMW that is). Dus zoeken, playlists, etc etc.
In de nieuwe 5-serie kan dat dus ook via BT op in ieder geval Android heb ik ondervonden. Zal je waarschijnlijk wel een optie voor moeten aanschaffen ;)

• Escrimador
ik heb een 740xd uit 2011.

voordeel van de BMW Spotify App leek me de bediening, die nu met streamen wel erg summier is. Alleen maar nummer + of -. Zelfs album art doet het niet met Android (iPhone wel)

moet ik straks nou echt apple gaan overwegen :P

al die cradles zijn volgens mij ook zonde van je geld

• Scr33x0r
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 13-08 13:47
Ik heb net een FSC code gekocht voor BMW apps om het vervolgens in te laten coderen. Ook omdat ik gek werd van alleen vorige volgende.. ik wil ook mijn playlist selecteren etc. Als ik kijk naar wat het zou moeten kunnen dan moet dat geen probleem zijn.

Overigens doe ik op langere ritten toch mijn telefoon wel aan de usb ivm flitsmeister en batterij opladen :) En ja ik heb wel een iPhone gewoon :-)

Ik ben wel benieuwd naar hoe het gaat werken..

Scr33x0r wijzigde deze reactie 13-02-2018 11:24 (5%)

iRacing Profiel | Steam Profiel | YouTube channel

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 600 #56

Welk bouwjaar is je F20? En welk systeem heb je erin?

Ben namelijk benieuwd wat je had en wat je denk te bereiken met die FSC code.

Edit: Je wilt de spotify app erin. Ik snap je. Ik gebruik hem eigenlijk nooit. Alleen als ik de muziek hard aan het wel want dan wil ik niet bluetooth audio maar via de kabel ;)

Tylen wijzigde deze reactie 13-02-2018 11:50 (40%)

• Escrimador
ik heb dus ook laten coderen achteraf maar heb er uiteindelijk geen fluit aan

• Scr33x0r
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 13-08 13:47
quote:
Tylen schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:28:
Welk bouwjaar is je F20? En welk systeem heb je erin?

Ben namelijk benieuwd wat je had en wat je denk te bereiken met die FSC code.

Edit: Je wilt de spotify app erin. Ik snap je. Ik gebruik hem eigenlijk nooit. Alleen als ik de muziek hard aan het wel want dan wil ik niet bluetooth audio maar via de kabel ;)
2013, heb Combox erin.. Ik ben wel benieuwd..
quote:
Escrimador schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:30:
ik heb dus ook laten coderen achteraf maar heb er uiteindelijk geen fluit aan
Hoezo niet?

iRacing Profiel | Steam Profiel | YouTube channel

• Escrimador
Android ondersteuning is er kennelijk vrijwel niet en iPhone alleen Spotify via USB (in mijn F01).

en dat laatste deed het gisteravond bij mij ook niet, maar zal ik nog eens proberen met meer geduld. Mocht dat werken heeft mijn vriendin er plezier van, want ik heb zelf geen iPhone

alle remote dingen doen het sowieso niet op mijn f01 (maar dat wist ik al)

• Arjant2
Ik heb nu gewoon een oude iphone in mijn armsteun liggen aan de usb kabel. (Multi-)Sim kaartje er in en op die manier toch gewoon mijn spotify list op t scherm

• The_MAN
quote:
Arjant2 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:12:
Ik heb nu gewoon een oude iphone in mijn armsteun liggen aan de usb kabel. (Multi-)Sim kaartje er in en op die manier toch gewoon mijn spotify list op t scherm
Ik heb een iPhone 4 snap in adapter in mijn armsteun en overweeg een iPhone 4 te plaatsen als Access Point. Is dat standaard aan te zetten op een iPhone 4? Ik heb totaal geen ervaring met iPhone's...

Op marktplaats staat wel een officieel access point van BMW (volgens mij UMTS) als snap-in, maar die is 2e hands nog ¤200...

• alexbl69
quote:
Escrimador schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:13:
ik heb een 740xd uit 2011.

voordeel van de BMW Spotify App leek me de bediening, die nu met streamen wel erg summier is. Alleen maar nummer + of -. Zelfs album art doet het niet met Android (iPhone wel)

moet ik straks nou echt apple gaan overwegen :P
In de G3x doet album-art het wel bij Android. Maar... het loopt nog wel eens vast. Alles werkt wel, maar de album-art verandert niet bij het volgende nummer.

Heb het hier al eerder gezegd, maar vind het bijzonder spijtig en ergerlijk dat BMW zo weinig aandacht besteed aan de Android-apps. De iOS apps zijn een stuk stabieler. Ook volgt BMW de Android GUI richtlijnen niet en lijkt het meer een geporte iOS-app.

Dit zou allemaal niet meer nodig moeten zijn. Vroeger misschien wel, toen Android veel gefragmenteerder was, maar het huidige framework is zo stabiel en staat al zo lang dat het geen probleem zou moeten zijn om hier een fatsoenlijke app voor te maken.

iRacing Profiel

• duderuud
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 16-08 09:43

duderuud

Sliden is koel

In mijn 2016 M140i had ik in het begin Spotify in mijn menu staan, later spontaan verdwenen. Na opnieuw koppelen telefoon kwam Spotify ineens weer in beeld.

Toevallig paar dagen geleden nog met iemand van BMW Nederland aan de lijn gehangen, oa over Spotify gehad.

Lang verhaal kort: Als Spotify werkt helemaal mooi. Als het niet werkt, pech gehad, wordt niet ondersteund.
Dan moet je maar de Connected Drive Online Entertainment dienst afsluiten van ¤225 per jaar 8)7

En die dienst ondersteund alleen maar Deezer en Napster...

duderuud wijzigde deze reactie 14-02-2018 20:45 (65%)

Motor-Forum.nl - Motorshopper.nl - Motormeuk.nl - Motorstek.nl - Motormedia.nl

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Een paar weken geleden heb ik Deezer geactiveerd in ConnectedDrive. Hoewel de gebruikersinterface niet bijzonder intuďtief is, valt er prima mee te werken. Het enige wat ik jammer vind is dat het in de auto niet mogelijk is complete albums als een afspeellijst op te slaan. En als je een nummer leuk vindt, kun je hem alleen aan het lijstje 'favorieten' toevoegen. Andere afspeellijsten moet je verplicht op andere devices aanmaken of omsmurfen.

De muziekkeuze is best behoorlijk, hoewel ik ook al heel wat nummers ben tegengekomen die ik we in Spotify kon vinden maar niet in Deezer. Omgekeerd zal het vast ook wel voorkomen dat Deezer muziek aanbiedt die Spotify niet kent (het aanbod aan nummers van Deezer is groter dan dat van Spotify), maar dat het ik verder bekeken. Chocolate Salty Balls van Isaac Hayes kon ik bij Deezer niet vinden :N, maar diverse obscure nummers van onbekende artiesten dan weer wel. In de verzameling klassieke muziek heb ik nog niet gezocht.

De app bewaart de recent gedownloade nummers, zodat nummers die je vorige week hebt beluisterd, als je ze vandaag nog een keer wilt horen, niet opnieuw hoeven te worden gedownload. Ook in België werkt de app zonder problemen (alleen is de 3G-ontvangst van de Vodafone ConnectedDrive-verbinding in Nederland een stuk betrouwbaarder). Wel liep ik een keer tegen een bug aan: toen ik vanuit België in Nederland kwam, kon de Deezer app de rest van de lange reis door Nederland geen verbinding meer maken. Andere ConnectedDrive-apps werkten op dat moment probleemloos. Het lag dus echt aan de app.

Tomatoman wijzigde deze reactie 14-02-2018 21:27 (23%)

• alexke1988
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23:42

alexke1988

( ͡° ͜ʖ ͡°)

quote:
Typhone schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:12:

- Stof
- Dakota leer
- Nappa leer (ook wel pearl geheten)
- Alcantara (speciaal)
- Individual
Effe nitpicken:

De volgorde van goedkoop naar duur:
Stof
Stof/alcantara of sensatec
Sensatec (synthetisch leder)
Dakota Leder (gedrukt leder met warmte wering)
Vernasca (gedrukt leder, ietsje beter als Dakota - zachter - vanaf X3 G01 )
Nappa ( volleder - erg zacht - gekleurd met een beschermlaag erover)
Merino ( 1ste keus volleder - erg zacht - door en door gekleurd)

Dakota is een heel onderhoud-vriendelijk leder , ideaal voor gezinnen.

en dan hebben we nog de specials zoals :
Wol en leder in de BMW i3 en i8 , maar dan gaan we nog meer offtopic :)

alexke1988 wijzigde deze reactie 15-02-2018 01:04 (3%)

i7 5960X - Rampage V Extr. - 16GB Quad DDR4 2800 Corsair LPX - MSI 980GTX Ti - AX1200i - Obsidian 650D

• EvaluationCopy
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 18-08 12:08
Bij Autohan zag ik een keer een E39 met (origineel?) suede bekleding, stond erg goed :)

What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster

• Mad-Matt
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 18-08 10:12

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Wie kan mijn nieuwsgierigheid stillen?

Ik reed vanmorgen achter een X1 (JP- kenteken) en de rechter uitlaatpijp ging soms open en dan weer dicht.
Waar is dit voor?

D3 Profile D3 XP Ladder

• Bajan
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 17-08 15:50
Da's een vacuum gestuurd klepje (met elektrisch relais ertussen) om 'm stationair stiller te maken cq bij sportief rijden meer herrie te laten maken etc.

PSN: Sluiskamper

• Mad-Matt
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 18-08 10:12

Mad-Matt

TheDoctor#2181

quote:
Bajan schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 09:57:
Da's een vacuum gestuurd klepje (met elektrisch relais ertussen) om 'm stationair stiller te maken cq bij sportief rijden meer herrie te laten maken etc.
Ah ok. Ziet er alleen wat goedkoop uit als hij dicht is. Net of ze dubbele pijpen wilde, maar niet de kosten wilde maken om hem dubbel aan te sluiten.
(Bij de V60 vind ik dat er ook zo goedkoop uit zien, 2 brede sleuven in de achterbumper en dan 2 kleine uitlaatjes erachter.

D3 Profile D3 XP Ladder

• MrFl0ppY
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 17-08 16:15
Uitlaten zijn gewoon pure marketing tegenwoordig. Skoda maakte het toch helemaal bont door 2 uitlaten te monteren waarbij er één niet eens aangesloten was? :')

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• pjot1
quote:
Mad-Matt schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:26:
[...]

(Bij de V60 vind ik dat er ook zo goedkoop uit zien, 2 brede sleuven in de achterbumper en dan 2 kleine uitlaatjes erachter.
Idd, die dingen zaten ook bij m'n stofzuiger.

• alexbl69
quote:
Bajan schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 09:57:
Heb net m'n G32 dusdanig 'gemodificeerd' dat die klep permanent open staat. Met Carly de klep geopend en daarna het stekkertje ernaast eruit getrokken.

Vond het werkelijk geen gezicht dat er maar uit 1 uitlaat rook kwam.

iRacing Profiel

• alexke1988
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23:42

alexke1988

( ͡° ͜ʖ ͡°)

quote:
alexbl69 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 12:03:
[...]

Heb net m'n G32 dusdanig 'gemodificeerd' dat die klep permanent open staat. Met Carly de klep geopend en daarna het stekkertje ernaast eruit getrokken.

Vond het werkelijk geen gezicht dat er maar uit 1 uitlaat rook kwam.
dat klepje heeft ook effect op bepaalde resonanties die het uitlaatsysteem heeft. Het kan zijn dat op een bepaalde snelheid en toerental je een soort brom krijgt.

hier een voorbeeldje : YouTube: Exhaust drone at higheay speeds

i7 5960X - Rampage V Extr. - 16GB Quad DDR4 2800 Corsair LPX - MSI 980GTX Ti - AX1200i - Obsidian 650D

• alexbl69
quote:
alexke1988 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:59:
[...]

dat klepje heeft ook effect op bepaalde resonanties die het uitlaatsysteem heeft. Het kan zijn dat op een bepaalde snelheid en toerental je een soort brom krijgt.

hier een voorbeeldje : YouTube: Exhaust drone at higheay speeds
Zal het komend weekend eens proberen. Zit 3km van de Duitse grens dus kan het hele snelheidsbereik testen ;) .

iRacing Profiel

• coldasice
  • Laatst online: 22:41
Vanochtend even mijn ruitenwisser sproeier gebruikt, helaas ging deze keer de koplampsproeier ook mee aan. Gevolg dat de hele auto er weer smerig uit ziet door de druppels etc. Kan ik dit voorkomen? Hoe werkt dit eigenlijk?

• Pepppie
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 18:47
quote:
coldasice schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 16:47:
Vanochtend even mijn ruitenwisser sproeier gebruikt, helaas ging deze keer de koplampsproeier ook mee aan. Gevolg dat de hele auto er weer smerig uit ziet door de druppels etc. Kan ik dit voorkomen? Hoe werkt dit eigenlijk?
Grappig; ik had gisteren precies hetzelfde! Doet hij normaal dus nooit.. :?

• Morpheusk
quote:
coldasice schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 16:47:
Om de x-aantal keer als je ruitenwissersproeier gebruikt pakt hij je koplampen ook mee. X = 5 geloof ik. Je zou het kunnen uit coderen.

Morpheusk wijzigde deze reactie 16-02-2018 17:16 (3%)

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 600 #56

Threshold washer fluid warning
• low
• medium
• high
Threshold at which the washer fluid warning is turned on. The higher the threshold to activate this warning, the sooner this warning will be shown. (codable in FEM)
Number of wipes after windscreen cleaning
• 1
• 2
• 3
• 4
Number of wipes after windscreen is cleaned. (codable in FEM)

Number of wipes after rear window cleaning
• off
• 1
• 2
• 3
• 4
Number of wipes after rear window is cleaned. (codable in FEM)

Wiping interval rear window
• off
• 2s
• 4s
• 6s
• 8s
• 10s
• 12s
• 15s
Interval in seconds for windscreen rear window wipers. (codable in FEM)

Reduce wiper speed
• off
• 130 kph / 80 mph
• 170 kph / 105 mph
• 210 kph / 130 mph
Threshold at which the wiper speed is reduced. (codable in FEM)

Rear window cleaning with low washer liquid
• on
• off
Rear windows are also cleaned even though the washer fluid level is low. (codable in FEM)

Wipe delay after windowscreen cleaning
• 0.1 s
• 0.3 s
• 0.5 s
• 0.7 s
Windscreen wipers wipe 0.x seconds after windscreen is cleaned. (codable in FEM)

Wipe delay after rear window cleaning
• 0.1 s
• 0.3 s
• 0.5 s
• 0.7 s
• 0.9 s
• 1.1 s
• 1.3 s
• 1.5 s
Rear window wipers wipe 0.x seconds after rear window is cleaned. (codable in FEM)

Wiping interval standstill
• 3s
• 5s
Interval in seconds for windscreen wipers at standstill. (codable in FEM)

Windscreen wipers continue
• on
• off
Windscreen wipers don’t stop in the middle of the windscreen when ignition is turned off. Instead they complete their wiping cycle. (codable in FEM)

Number until headlight cleaning
• 1
• 5
• 10
• 15
Head lights are cleaned every x-th time the windscreen washer has been activated. (codable in FEM)

Continue rear wiper when igntion turned on
• on
• off
Rear wiper continue wiping and don’t interrupt, when the ignition is turned on. (codable in FEM)

Rear wiper permanent when reversing
• on
• off
When rear wipers are active while reversing, they are automatically set to permament wiping. (codable in FEM)

Head light cleaning
• on
• off
Turn head light cleaning on/off. (codable in FEM)

Maximum speed headlight cleaning
• 6 kph / 4 mph
• 12 kph / 8 mph
• 30 kph / 19 mph
• 50 kph / 31 mph
• 80 kph / 50 mph
• 130 kph / 80 mph
Maximum speed at which folding headlight cleaning is possible. (codable in FEM)

Number of splashes for head lights
• 1
• 2
• 3
Number of splashes for cleaning the head lights. (codable in FEM)

Length of splash for head lights
• 0.4 s
• 0.6 s
• 0.8 s
• 1.0 s
• 1.2 s
• 1.4 s
• 1.6 s
• 1.8 s
• 2.0 s
Length of a single splash for head light cleaning. (codable in FEM)

Delay between splashes for head lights
• 0.4 s
• 0.6 s
• 0.8 s
• 1.0 s
• 1.2 s
• 1.4 s
• 1.6 s
• 1.8 s
• 2.0 s
Delay between splashes for head light cleaning. (codable in FEM)

Cleanings until 1st headlight cleaning
• off
• 1
• 3
• 5
• 8
• 10
• 15
Head lights are cleaned for the first time after the x-th time the windscreen washer has been activated. (codable in FEM)

Pagina: 1 ... 76 ... 111 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True