Op de G32 behelst active steering ook meedraaiende of tegensturende achterwielen. Tot 60km/u draaien ze tegengesteld, daarboven draaien ze mee.MrFl0ppY schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:48:
Dan heb je inderdaad de verkeerde optie voor je. Servotronic is die optie die jij bedoelt. Dan stuurt de auto bij het inparkeren erg licht maar tijdens het rijden "BMW-zwaar". Die heb ik nu ook op mijn E91. Af en toe fijn maar ik vind het ook wel afdoen aan het totale gevoel. Mijn vorige E90 had het niet en daarmee had ik het gevoel altijd precies te kunnen sturen. Dit voelt toch weer wat kunstmatig.
Active steering is de optie dat de stuuruitslag beïnvloed wordt door de snelheid waarop je aan het stuurwiel draait. Dus als je flink wilt insturen wordt dat herkend en wordt de wieluitslag vergroot t.o.v. de stuuruitslag. Deze optie vervangt ook het hydraulisch systeem door een elektronische variant. Deze voelt erg kunstmatig.
Heb het genomen omdat de G32 zo'n enorm bakbeest is (509cm lang). Harde data is er niet over te vinden, maar mensen die het getest hebben komen op een 1 tot 1,5 meter kleinere draaicirkel (12,3m voor de standaard G32).
Heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal aangezien ik nog nooit in een G32 zonder active steering heb gereden, maar over de draaicirkel heb ik zeker geen klagen. Het manoeuvreren gaat duidelijk eenvoudiger dan bij mijn vorige wagen (F10, draaicirkel 12m).
Behalve in de allereerste meters die ik in de wagen maakte (je voelt dat er 'iets' anders zit) voel je er verder weinig van. Alleen op krappe rotondes is het soms te merken.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel