Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Het grote BMW-topic #13 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 74 ... 115 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• CreativeS
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 17-09 19:15
|:(

Als iemand iets wil zeggen, laat ze... juist dat ver..............................pissen kan soms leuk zijn toch?
Wat boeit het nou.

CreativeS wijzigde deze reactie 27-01-2018 21:08 (107%)

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 20:40

Joopieboy

Petrolhead

Ik ken Tomatoman gelukkig ;)

“You can’t patch a wounded soul with a Band-Aid.” » Michael Connelly

• Tomatoman
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 18:37

Tomatoman

Fulltime prutser

quote:
CreativeS schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 21:07:
|:(

Als iemand iets wil zeggen, laat ze... juist dat ver..............................pissen kan soms leuk zijn toch?
Wat boeit het nou.
Absoluut geen probleem hoor :), ik ken Joopieboy goed genoeg om te weten dat hij dit met een vette ‘ :+ ’ schreef. En ik doe daar zelf altijd hard aan mee, dus heb sowieso weinig recht van spreken als het om onschuldige plaagstootjes gaat :)
quote:
xos schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 20:35:
Dat CO2/BPM systeem is ook de oorzaak waarom iets als andere velgen soms belachelijk veel duurder is dan de hardware doet vermoeden.

AWD vs FWD zou typisch een van die verschillende configuraties zijn gezien het prijsverschil in hardware. Verlichting is nog zoiets met fysiek hele andere hardware met bijbehorend prijskaartje. Maar voor heel veel opties maakt het weinig uit en kan ik wel begrijpen dat de fabrikant het er gewoon inzet en dan tijdens de levensduur van de auto het hoopt terug te verdienen via microtransacties.
Anderzijds is datzelfde CO2-gebaseerde BPM-systeem er een belangrijke reden van dat BMW zo goedkoop (bij veel modellen zelfs zonder meerprijs) automatische transmissies in plaats van handgeschakelde versnellingsbakken kan aanbieden. 8-traps automaten hebben een net wat lagere CO2-uitstoot dan handbakken, waardoor een flink deel van de bruto meerprijs wordt gecompenseerd door lagere BPM. Daardoor is het netto prijsverschil dusdanig klein, dat BMW er flink mee kan stunten.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• wjjkoevoets
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 14:40

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

quote:
duderuud schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 14:58:
Rond kerst de deal gesloten en sinds een paar dagen op kenteken, mijn M140i!

BMW M140i
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Importeren was, net als de vorige auto, een piece of cake. Enige nadeel was de doorlooptijd. Er zat een kleine 2 weken tussen het laten keuren bij de RDW en het ontvangen van het kentekenbewijs.

Wat een heerlijke auto zeg, zo makkelijk inhalen :+
Maar serieus, dat koppel, mijn hemel....echt altijd bergen koppel voorhanden, fenomenaal!

Moet wel wat aan het motorgeluid gedaan worden, denk middendemper laten weghalen.

* duderuud gaat 'm even wassen...
Andere downpipe is veel leuker qua geluid en performance ;)

Edit: Dat samen met de M performance uitlaat doet ook wonderen voor het geluid.

When the sky is bright, we dance to infinity!

• IQM
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22:09
quote:
Tomatoman schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 20:37:
Thuisbioscoop die in 4,9 seconde van van 0 naar 100 gaat 8)
Erg leuk als er vriendjes meerijden: Live TV kijken achterin de auto. (was ook heel erg handig met de sinterklaas intocht toen we onderweg waren.)

• FabiandJ
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:02
Nieuwe BMW eigenaar meld zich, sinds vandaag eigenaar van een nieuwe auto, heb mijn Volvo C30 ingeruild voor een BMW M135i 8)
Hieronder plaatjes van de auto, toen die nog niet op kenteken stond bij de importeur.

• JoepW
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 21:38

JoepW

GoT iRacing coördinator

quote:
FabiandJ schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 23:35:
Nieuwe BMW eigenaar meld zich, sinds vandaag eigenaar van een nieuwe auto, heb mijn Volvo C30 ingeruild voor een BMW M135i 8)
Hieronder plaatjes van de auto, toen die nog niet op kenteken stond bij de importeur.
[afbeelding]
[afbeelding]
Komt me bekend voor _/-\o_
Mooie auto!

iRacing info GoT iRacing iR Profiel Rig GoT YT Live

• CreativeS
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 17-09 19:15
quote:
Zoals je ziet is dat niet altijd even duidelijk... het is dan per slot van rekening ook geen café waar je met je bekenden zit òf in het ergste geval een chatbox :P

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 20:40

Joopieboy

Petrolhead

quote:
CreativeS schreef op zondag 28 januari 2018 @ 00:00:
[...]

Zoals je ziet is dat niet altijd even duidelijk... het is dan per slot van rekening ook geen café waar je met je bekenden zit òf in het ergste geval een chatbox :P
Vergeef mij, ik ben dan met name actief in de hk :P En een keer wat minder serieus mag ook wel ;)

Joopieboy wijzigde deze reactie 28-01-2018 00:07 (6%)

“You can’t patch a wounded soul with a Band-Aid.” » Michael Connelly

• sig69
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20:54
quote:
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooi ding zeg, veel plezier er mee. Is dit nu ook al een 4 cilinder of 6 nog?

• FabiandJ
quote:
sig69 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 00:17:
[...]

Mooi ding zeg, veel plezier er mee. Is dit nu ook al een 4 cilinder of 6 nog?
Dit zijn 6 trappelende cilinders :9

• Het Fantoom
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 21:09
quote:
[afbeelding]
[afbeelding]
Zoveel beter met deze koplampen dan de voorganger met die mongolide oogbollen.

• EvaluationCopy
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 16:16
Waaaaaauw die 1 is mooi, perfecte kleurcombi van koets en velgen, shadowline (gok ik?) geeft het geheel iets sinisters. Echt heel fraai.

What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 16:05

Arfman

Drome!

Mooi hoor Fabian!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 22:07

Rivanov

Apple freak

PRACHTIG @FabiandJ

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Het Fantoom
3-deurs ziet er toch ook wel een stuk strakker uit dan 5-deurs.

• FabiandJ
quote:
Het Fantoom schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:32:
Dat vind ik ook, maar een 3 deurs vinden die ook mijn eisen voldeed was toch vrij lastig om te vinden, gelukkig kwam deze precies op het juiste moment beschikbaar :)

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Vandaag heb ik mijn auto van binnen een eerste schoonmaakbeurt gegeven. De vorige eigenaar hield blijkbaar niet zo van stofzuigen. En de motorkap opentrekken deed hij zo te zien al helemaal niet. Ik heb inmtien minuten tijd het ergste zand en stof weggehaald (hieronder zie je work in progress) om de motorruimte weer een beetje toonbaar te maken. Voor mij hoeft een motorruimte er niet uit te zien als op autoshows, maar dit was wel heel erg :X. Gelukkig was het interieur er een stuk beter aan toe.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

quote:
Het Fantoom schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:32:
Ziet er zeker strakker uit..helaas is het wel stuk minder praktisch. :)

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

quote:
Tomatoman schreef op zondag 28 januari 2018 @ 19:42:
Vandaag heb ik mijn auto van binnen een eerste schoonmaakbeurt gegeven. De vorige eigenaar hield blijkbaar niet zo van stofzuigen. En de motorkap opentrekken deed hij zo te zien al helemaal niet. Ik heb inmtien minuten tijd het ergste zand en stof weggehaald (hieronder zie je work in progress) om de motorruimte weer een beetje toonbaar te maken. Voor mij hoeft een motorruimte er niet uit te zien als op autoshows, maar dit was wel heel erg :X. Gelukkig was het interieur er een stuk beter aan toe.

<snip>
Oei, dat ziet er behoorlijk vies uit. Ik probeer het zelf ook eens in de zoveel tijd schoon te maken onder de motorkap. Als je het een beetje tijdig bij houdt dan is het ook redelijk makkelijk schoon te krijgen.

• FabiandJ
quote:
Rivanov schreef op zondag 28 januari 2018 @ 20:47:
[...]

Ziet er zeker strakker uit..helaas is het wel stuk minder praktisch. :)
Ik ben alleen, dus het maakt voor mij niks uit :)

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

quote:
FabiandJ schreef op zondag 28 januari 2018 @ 20:55:
[...]

Ik ben alleen, dus het maakt voor mij niks uit :)
Enige nadeel is als je krap staat geparkeerd die "enorme deur" wat onhandig is. Heb ik ook met de E93.

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

quote:
JoepW schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:10:
[...]

Enige nadeel is als je krap staat geparkeerd die "enorme deur" wat onhandig is. Heb ik ook met de E93.
Maar dat is natuurlijk een hypothetisch probleem. Want in Nederland zijn parkeervakken altijd heerlijk ruim opgezet :')

• Het Fantoom
quote:
[...]

B-stijl ligt wel verder naar achteren, waardoor je meer zicht hebt van opzij.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

quote:
[...]

Dit.

• d0s
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 18:34

d0s

sssst

quote:
[afbeelding]
[afbeelding]
Prachtige bak.. alleen de dot-matrix op het achterscherm even laten wegwerken :)

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 19:14
Paar dagen geleden hadden we het over de meerprijs van xDrive. Zie in de laatste 2018 prijslijsten dat dit verschil nog ridiculer is geworden.

Een 640i xDrive is ¤10.146 duurder dan de 2WD variant. Hiervan gaat echter maar ¤2.140 naar BMW, terwijl je aan extra BPM en BTW maarliefst ¤8.006 af moet tikken!!! Denk niet dat BMW er daar veel van gaat verkopen in Nederland.

Dit werkt uiteraard ook door bij de wielen. De G32 wordt standaard op 17" geleverd, maar vrijwel iedereen zal naar de 18 of 19" grijpen. Naast de meerprijs voor deze wielen betaal je bij de 2WD versie ¤2.061 extra BPM, terwijl je voor exact dezelfde wielen bij de xDrive versie ¤2.748 extra BPM af mag tikken.

Ter illustratie: in Duitsland is de meerprijs van xDrive maar ¤2.600, in België ¤2.800.

We slaan steeds verder door hier...

iRacing Profiel

• Idutchman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 10:49

Idutchman

www.macvoorminder.nl

quote:
Moet wel wat aan het motorgeluid gedaan worden, denk middendemper laten weghalen.

* duderuud gaat 'm even wassen...
Gefeliciteerd man nogmaals. Ik wens je er veel plezier van. Ik heb mijn M140i na 1 week laten voorzien van de M Performance Exhaust (met carbon tips). Dat doet al veel met het geluid. Veel meer 'pops and bangs' en luider (vooral in Sport).

macvoorminder.nl is dé webshop voor recente tweedehands iMac, MacBook en refurbished iPhone modellen.

• Idutchman

Idutchman

www.macvoorminder.nl

quote:
[afbeelding]
[afbeelding]
Gefeliciteerd (wel even M logo uit de nieren halen :9 ) Ik rijd zelf nu 5 maanden in de M140i en kan beamen wat voor geweldige wagens het zijn.

Gaaf om te zien dat er zoveel M135i/M140i rijders bijkomen!

Idutchman wijzigde deze reactie 29-01-2018 12:31 (3%)

macvoorminder.nl is dé webshop voor recente tweedehands iMac, MacBook en refurbished iPhone modellen.

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Nu online

Tylen

ONK ProCup 600 #56

quote:
Idutchman schreef op maandag 29 januari 2018 @ 12:26:
[...]

Gefeliciteerd man nogmaals. Ik wens je er veel plezier van. Ik heb mijn M140i na 1 week laten voorzien van de M Performance Exhaust (met carbon tips). Dat doet al veel met het geluid. Veel meer 'pops and bangs' en luider (vooral in Sport).
Mooie roffeltjes bij overschakelen in de sport stand he 8)

A wise man once said: 'Work is not a place."

• FabiandJ
quote:
Idutchman schreef op maandag 29 januari 2018 @ 12:28:
[...]

Gefeliciteerd (wel even M logo uit de nieren halen :9 ) Ik rijd zelf nu 5 maanden in de M140i en kan beamen wat voor geweldige wagens het zijn.

Gaaf om te zien dat er zoveel M135i/M140i rijders bijkomen!
We zijn goed vertegenwoordigd zoveel rijden er namelijk ook niet rond in Nederland.
BMW M135i: 239
BMW M140i: 94

• robpol
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:03
Over een half jaar ga ik ook maar eens kijken voor een nette M135i. Ik vind de 5-serie toch wat te groot voor mijn smaak/rijstijl. Het is een heerlijke snelwegcruiser, maar ik merk dat ik vaak terug verlang naar de wendbaarheid van de MINI Cooper S. En de ruimte van de 5-serie heb ik ook niet echt nodig. Enige wat ik waarschijnlijk wel ga missen zijn de comfortstoelen van de 5.

• Idutchman

Idutchman

www.macvoorminder.nl

quote:
FabiandJ schreef op maandag 29 januari 2018 @ 12:53:
[...]

We zijn goed vertegenwoordigd zoveel rijden er namelijk ook niet rond in Nederland.
I know. Toen ik mijn auto auto van de band rolde, waren de M140i slechts 45 ofzo (augustus 2017). Ik heb de auto in September geleverd gekregen. Bij mij is er ook een M235i Cabrio aanwezig bij het ouderlijk huis, dus we doen ons best >:)

EDIT:

Curious to see waar je deze exacte cijfers vandaan tovert?

Idutchman wijzigde deze reactie 29-01-2018 13:11 (6%)

• Idutchman

Idutchman

www.macvoorminder.nl

Ook maar weer even een paar plaatjes van de mijne:

• FabiandJ
quote:
Idutchman schreef op maandag 29 januari 2018 @ 13:10:
[...]

I know. Toen ik mijn auto auto van de band rolde, waren de M140i slechts 45 ofzo (augustus 2017). Ik heb de auto in September geleverd gekregen. Bij mij is er ook een M235i Cabrio aanwezig bij het ouderlijk huis, dus we doen ons best >:)

EDIT:

Kan je hier vandaan halen: https://opendata.rdw.nl/V...voertuigen/m9d7-ebf2/data

Rechts zie je een zoekveld met "Zoek in deze dataset" staat, vul daar bijvoorbeeld M135i/M140i en je krijg een resultaat terug.
Het kan zijn dat de data nog niet geupdate is en loop je dus maximaal 24u achter.

• Tylen
  • Nu online

Tylen

ONK ProCup 600 #56

quote:
Idutchman schreef op maandag 29 januari 2018 @ 13:10:
[...]

EDIT:

Wat maakt deze auto eigenlijk dat het de letter M op de achterkant mag dragen?

• Idutchman

Idutchman

www.macvoorminder.nl

quote:
FabiandJ schreef op maandag 29 januari 2018 @ 13:27:
[...]

Kan je hier vandaan halen: https://opendata.rdw.nl/V...voertuigen/m9d7-ebf2/data

Rechts zie je een zoekveld met "Zoek in deze dataset" staat, vul daar bijvoorbeeld M135i/M140i en je krijg een resultaat terug.
Het kan zijn dat de data nog niet geupdate is en loop je dus maximaal 24u achter.
Held. Top!

• Idutchman

Idutchman

www.macvoorminder.nl

quote:
Tylen schreef op maandag 29 januari 2018 @ 13:28:
[...]

Eh, 3.0L 6 cilinder met 340PK en 500nm koppel?

• Tylen
  • Nu online

Tylen

ONK ProCup 600 #56

quote:
Idutchman schreef op maandag 29 januari 2018 @ 13:43:
[...]

Eh, 3.0L 6 cilinder met 340PK en 500nm koppel?
Ik snap dat er een leuke motor in ligt. Maar volgens mij werd er in dit topic gezegd dat alleen een echt M de M achterop mag hebben.

Denk dat ik het snap ;) Er is geen echte M1. (ja die was er wel ;) oooit). En bij de 3/4/5/etc series heb je weer geen M340i bijvoorbeeld. Daar is het gewoon de M3.

Of snap ik het nout toch weel niet hahaha.

Edit: Ik doelde hierop:
quote:
IQM schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 07:20:
[...]

Nee, daarom doet BMW het zelf ook op de voorspatschermen. ;)
Dit hoort bij het M-Sport pakket. Het M logo op de achterkant hoort wel alleen op een echt M.

Tylen wijzigde deze reactie 29-01-2018 14:02 (22%)

• robpol
quote:
Tylen schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:01:
[...]

Ik snap dat er een leuke motor in ligt. Maar volgens mij werd er in dit topic gezegd dat alleen een echt M de M achterop mag hebben.

Denk dat ik het snap ;) Er is geen echte M1. (ja die was er wel ;) oooit). En bij de 3/4/5/etc series heb je weer geen M340i bijvoorbeeld. Daar is het gewoon de M3.

Of snap ik het nout toch weel niet hahaha.
M135i en M140i zijn M-Performance modellen en zitten eigenlijk tussen de normale BMW's en de M-modellen in. Beetje vergelijkbaar met de S-modellen van Audi dus.

• duderuud
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 14-09 16:12

duderuud

Sliden is koel

quote:
FabiandJ schreef op maandag 29 januari 2018 @ 13:27:
[...]

Let er wel op dat de RDW database zich niet goed aan de typebenamingen houdt én hoofdletter gevoelig is.

De M140i staat als "M140I" in het systeem. Maar óók als "MI 140I".
Ander voorbeeldje, een Fiat 500 staat in de database vermeld als "FIAT FIAT 500"

8)7
quote:
wjjkoevoets schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 22:43:
[...]

Andere downpipe is veel leuker qua geluid en performance ;)

Edit: Dat samen met de M performance uitlaat doet ook wonderen voor het geluid.
Downpipe is leuk maar ga ik niet doen:
1) Je komt niet door een APK keuring heen
2) Zonder tune krijg je een CEL
3) Ik heb geen zin om in de stinkende (benzine)dampen te zitten bij een stoplicht

Een MPE is wel mooi maar jammer dat de x40i modellen daarvan geen klep in de uitlaat meer hebben. Dan liever een BCS of Remus.
quote:
robpol schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:03:
[...]

M135i en M140i zijn M-Performance modellen en zitten eigenlijk tussen de normale BMW's en de M-modellen in. Beetje vergelijkbaar met de S-modellen van Audi dus.
Daarom worden ze ook wel aangeduid als M-Lite :)

duderuud wijzigde deze reactie 29-01-2018 15:00 (40%)

Motor-Forum.nl - Motorshopper.nl - Motormeuk.nl - Motorstek.nl - Motormedia.nl

• Zebby
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17:18

Zebby

Gamed

Zou heel graag een M135i/140i rijden, maar echt betaalbaar zijn ze (nog) niet :D Misschien over een jaartje of 2-3 dat ze met de prijs voldoende zakken. Wegenbelasting/verzekering zal ook niet niks zijn vermoed ik?

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

quote:
duderuud schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:53:
Downpipe is leuk maar ga ik niet doen:
1) Je komt niet door een APK keuring heen
2) Zonder tune krijg je een CEL
3) Ik heb geen zin om in de stinkende (benzine)dampen te zitten bij een stoplicht

Een MPE is wel mooi maar jammer dat de x40i modellen daarvan geen klep in de uitlaat meer hebben. Dan liever een BCS of Remus.
Niet per se. Je kan gewoon een Euro6 catted downpipe nemen zoals die van Fabspeed. Dan kom je nog steeds prima door de keuring heen plus je krijgt er meer prestaties/geluid uit.

BCS ken ik niet. Ik vind het geluid van de Remus uitlaat voor de B58 maar matig als ik heel eerlijk ben.
quote:
Zebby schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:08:
Zou heel graag een M135i/140i rijden, maar echt betaalbaar zijn ze (nog) niet :D Misschien over een jaartje of 2-3 dat ze met de prijs voldoende zakken. Wegenbelasting/verzekering zal ook niet niks zijn vermoed ik?
Wegenbelasting is ¤190 per kwartaal. Verzekering betaal ik per jaar (volgens mij iets van ¤100 p/m o.i.d.).

wjjkoevoets wijzigde deze reactie 29-01-2018 19:00 (23%)

• _Arthur
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 18:59
quote:
Mooie kleurstelling van je interieur d:)b

• YakuzA
  • Laatst online: 20:57

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

quote:
robpol schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:03:
[...]

Wel beter als de 118i met M stickers :+

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Raymond P
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 19:56
quote:
YakuzA schreef op maandag 29 januari 2018 @ 19:43:
[...]

Wel beter als de 118i met M stickers :+
Ja dat is dusdanig half werk dat daar niets goeds over te zeggen valt.

- knip -

• Idutchman

Idutchman

www.macvoorminder.nl

quote:
_Arthur schreef op maandag 29 januari 2018 @ 19:05:
[...]

Mooie kleurstelling van je interieur d:)b
Thanks! >:)

• Idutchman

Idutchman

www.macvoorminder.nl

quote:
Tylen schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:01:
[...]

[...]
Ik heb dit helemaal gemist. Maar mijn inziens mag een Mx35i/Mx40i prima de M badge dragen. De motor is immers zeer potent en qua prestaties zelfs in de buurt van de M2 (en ja, daar heb ik in gereden ook). Het is inderdaad wel - zoals in UK genoemd - een M lite in die zin.

Maar om te stellen dat een auto met dit vermogen en deze prestaties de letter 'M' niet mag dragen, vind ik wat ver gaan.

• Idutchman

Idutchman

www.macvoorminder.nl

quote:
Zebby schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:08:
Wegenbelasting en verzekering valt inderdaad prima mee. Verzekering betaal ik ook iets van 120 eu all risk ofzo per maand. Ik heb de auto nieuw gekocht dus ja, dat is duur. Maar ik wilde 'm echt hebben zoals ik zelf voor ogen had.

Maar dat is met elke nieuwe auto in dit segment. Tweedehands zie ik dat ze al onder de ¤30k beginnen te duiken (M135i/2012).

Idutchman wijzigde deze reactie 29-01-2018 21:32 (4%)

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

Catch22

De ene is je moeder

quote:
Idutchman schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:29:
[...]

Ik heb dit helemaal gemist. Maar mijn inziens mag een Mx35i/Mx40i prima de M badge dragen. De motor is immers zeer potent en qua prestaties zelfs in de buurt van de M2 (en ja, daar heb ik in gereden ook). Het is inderdaad wel - zoals in UK genoemd - een M lite in die zin.

Maar om te stellen dat een auto met dit vermogen en deze prestaties de letter 'M' niet mag dragen, vind ik wat ver gaan.
Ahw, not this shit again...

En de ander is je zus
Steam: maxx0r
R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

• Moshi
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 11:58
M = sperdiff

• FabiandJ
quote:
Die kan zo in een M135i/M140i geschroefd worden.... ;)

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

quote:
Tylen schreef op maandag 29 januari 2018 @ 13:28:
[...]

///Marketing.

Waarom mag een M2 het M logo dragen? Een B58 M140i/M240i is vanuit stilstand sneller. De M2 kampt daarnaast met dezelfde beperkingen als de M135i/M235i (turbo die op hoge toeren tekort komt, relatief zwakke brandstof toevoer, matige intercooler). Vooral koeling is bij een M140i/M240i gewoon beter.

Verder verschilt de M2 niet eens zoveel van een M235i. Gooi er een KW DDC set, Quaife LSD tegenaan en een simpele flash tune en je hebt minus de bodykit en vier uitlaatpijpen praktisch dezelfde auto. Zoals ik zei: ///Marketing.

Als een M2 een M logo mag dragen, dan mogen een M235i en M240i het ook :+

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

quote:
alexbl69 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 08:36:
Paar dagen geleden hadden we het over de meerprijs van xDrive. Zie in de laatste 2018 prijslijsten dat dit verschil nog ridiculer is geworden.

Een 640i xDrive is ¤10.146 duurder dan de 2WD variant. Hiervan gaat echter maar ¤2.140 naar BMW, terwijl je aan extra BPM en BTW maarliefst ¤8.006 af moet tikken!!! Denk niet dat BMW er daar veel van gaat verkopen in Nederland.

Dit werkt uiteraard ook door bij de wielen. De G32 wordt standaard op 17" geleverd, maar vrijwel iedereen zal naar de 18 of 19" grijpen. Naast de meerprijs voor deze wielen betaal je bij de 2WD versie ¤2.061 extra BPM, terwijl je voor exact dezelfde wielen bij de xDrive versie ¤2.748 extra BPM af mag tikken.

Ter illustratie: in Duitsland is de meerprijs van xDrive maar ¤2.600, in België ¤2.800.

We slaan steeds verder door hier...
Ik heb even nagezocht hoeveel de BPM voor mijn auto uit 2015 bedraagt: 17.540 euro. Als je het snel zegt valt het wel mee, maar als je er iets langer over nadenkt realiseer je je dat je bij diverse merken voor dat bedrag een complete auto kunt kopen en daarbij ook nog eens keuze tussen verschillende modellen hebt. Dat is trouwens met een uitstoot van 166 g/km. Als je die auto in het model van 2018 koopt, zit je (opmerkelijk) met een uitstoot van 176 g/km en een whopping BPM-bedrag van 28.891 euro -O-. Iedere gram extra kost in deze regionen van de BPM tabel ¤ 546 (diesel) of ¤ 458 (benzine).

Tomatoman wijzigde deze reactie 30-01-2018 07:12 (3%)

• Idutchman

Idutchman

www.macvoorminder.nl

quote:
Catch22 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 22:23:
[...]

Ahw, not this shit again...
For the record, ik reageer enkel op een andere Tweaker 😉. Van mij hoeft dit 'shit' ook niet.

• McMark
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 14:57
De 6e maand van de garantie is aangebroken voor mijn 118i. Vandaag toch nog even op de valreep naar de garage. De laatste tijd kreeg ik meldingen dat mijn rechterachterlicht,rechterremlicht, rechterknipperlicht en achteruitrijlicht defect waren. Het leek verdorie wel een kermis met al die geluiden 8)7.
Vaak bleven de lampen echter wel branden.

Vrijdag was toch de hele unit uitgevallen. Blijkt dat de hele stekker weggefikt is. ;w Ik ga er even vanuit dat dit gewoon een garantie dingetje is. Moet wel 30 ¤ aftikken voor een leenbak...

Stekker Stuk

Stekker Stuk

McMark wijzigde deze reactie 30-01-2018 09:00 (24%)

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

Catch22

De ene is je moeder

quote:
Idutchman schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 08:58:
[...]

For the record, ik reageer enkel op een andere Tweaker 😉. Van mij hoeft dit 'shit' ook niet.
Dit is een vaak terugkerende discussie, gaat niet specifiek om jou :)

En de ander is je zus
Steam: maxx0r
R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

• Tylen
  • Nu online

Tylen

ONK ProCup 600 #56

quote:
Idutchman schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:29:
[...]

Ik zeg niet dat hij het niet mag dragen ;) Maar er werd hier gezegd dat alleen een echte M deze op de achterkant draagt. Dat is dus niet waar. Dus deze discussie kan gesloten worden.

• YoshiBignose
  • Registratie: april 2004
Toevallig laatst een M235i achter me, kon me goed bijhouden. Gaf nog een duimpje. Grappige was dat ik een paar dagen later een M2 geparkeerd zag staan, wist niet eens dat ie bestond :P Maar als ik naar de specs kijk is ie inderdaad maar ietsje sneller....

Mag nu een dagje in deze rijden O-) weet niet of ik het nou mooier vind dan wit.

http://i63.tinypic.com/2mrv9dz.jpg

YoshiBignose wijzigde deze reactie 30-01-2018 09:17 (6%)

When you are dead, you don't know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• IQM
quote:
Tomatoman schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 06:40:
Ik heb even nagezocht hoeveel de BPM voor mijn auto uit 2015 bedraagt: 17.540 euro. Als je het snel zegt valt het wel mee, maar als je er iets langer over nadenkt realiseer je je dat je bij diverse merken voor dat bedrag een complete auto kunt kopen en daarbij ook nog eens keuze tussen verschillende modellen hebt. Dat is trouwens met een uitstoot van 166 g/km. Als je die auto in het model van 2018 koopt, zit je (opmerkelijk) met een uitstoot van 176 g/km en een whopping BPM-bedrag van 28.891 euro -O-. Iedere gram extra kost in deze regionen van de BPM tabel ¤ 546 (diesel) of ¤ 458 (benzine).
BPM is een rare belasting. Op mijn E61 525iA uit 2006 zat ¤ 20.252,- BPM, op mijn F11 535iA uit 2010 zat 'slechts' ¤ 11.058,- terwijl de cataloguswaarde van die auto toch ¤ 50.000,- hoger ligt.

• Radiant
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

quote:
McMark schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 08:58:
De 6e maand van de garantie is aangebroken voor mijn 118i. Vandaag toch nog even op de valreep naar de garage. De laatste tijd kreeg ik meldingen dat mijn rechterachterlicht,rechterremlicht, rechterknipperlicht en achteruitrijlicht defect waren. Het leek verdorie wel een kermis met al die geluiden 8)7.
Vaak bleven de lampen echter wel branden.

Vrijdag was toch de hele unit uitgevallen. Blijkt dat de hele stekker weggefikt is. ;w Ik ga er even vanuit dat dit gewoon een garantie dingetje is. Moet wel 30 ¤ aftikken voor een leenbak...

[afbeelding]

[afbeelding]
Je hebt te hard geremd :+

• FabiandJ
Ik heb de M135i nu 4 dagen, maar ik kan één ding niet ontdekken, hoe kan je in een muziek nummer (mp3) doorspoelen?

• IQM
quote:
FabiandJ schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:33:
Ik heb de M135i nu 4 dagen, maar ik kan één ding niet ontdekken, hoe kan je in een muziek nummer (mp3) doorspoelen?
Ik heb mijn 535i nu een jaar en heb deze functie ook nog niet ontdekt. Alleen naar een vorig/volgend nummer.
Edit: het is wel mogelijk is om binnen een nummer door te spoelen met de knop volgende.

IQM wijzigde deze reactie 30-01-2018 20:30 (5%)

• Tylen
  • Nu online

Tylen

ONK ProCup 600 #56

volgende nummer knopje ingedrukt houden. (assumption)

Edit: Ben even naar buiten gelopen om het te testen. Ja dit werkt. Dus volgende nummer knopje (pijtje naar rechts bij de eject knop) ingedrukt houden.

Tylen wijzigde deze reactie 30-01-2018 10:05 (59%)

• Moshi
quote:
wjjkoevoets schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 05:40:
[...]

///Marketing.

Waarom mag een M2 het M logo dragen? Een B58 M140i/M240i is vanuit stilstand sneller. De M2 kampt daarnaast met dezelfde beperkingen als de M135i/M235i (turbo die op hoge toeren tekort komt, relatief zwakke brandstof toevoer, matige intercooler). Vooral koeling is bij een M140i/M240i gewoon beter.

Verder verschilt de M2 niet eens zoveel van een M235i. Gooi er een KW DDC set, Quaife LSD tegenaan en een simpele flash tune en je hebt minus de bodykit en vier uitlaatpijpen praktisch dezelfde auto. Zoals ik zei: ///Marketing.

Als een M2 een M logo mag dragen, dan mogen een M235i en M240i het ook :+
Marketing terwijl volgens je eigen bericht het onderstel, de aandrijflijn en het uiterlijk substantieel verschillen.

Je blijft maar gefocust op de motor maar dat is maar een van de ingrediënten van een M-model.

• McMark
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 14:57
quote:
Dat denken ze bij de BMW ook. Daarom hebben ze maar een 116i als leenbak meegegeven ;)

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

quote:
Moshi schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:02:
[...]
Marketing terwijl volgens je eigen bericht het onderstel, de aandrijflijn en het uiterlijk substantieel verschillen.

Je blijft maar gefocust op de motor maar dat is maar een van de ingrediënten van een M-model.
Ik focus niet enkel op de motor.

[advocaat van de duivel]Als de M2 een maatstaf is voor auto's die een M logo mogen dragen, dan is het niet eens zo vergezocht dat BMW een M logo op de Mx35i en Mx40i heeft geplaatst. Motor buiten beschouwing gelaten is een LSD en een beter onderstel nou niet meteen een reden om bijna 20k meer neer te tellen t.o.v. een M240i. Voor minder dan 20k kan je daar zo een KW set en LSD onder leggen. Het mooie is zelfs dat de M Performance schroefset die BMW aanbiedt voor de M2 praktisch een KW V3 set is met een BMW logo. En dat moet dan een upgrade zijn t.o.v. de stock set van de M2.

Voor de M-DCT transmissie hoef je het ook niet te doen. Het ziet er naar uit de BMW M deze in de nabije toekomst waarschijnlijk ook gaat laten vallen.[/advocaat van de duivel]

Dat eeuwige gedoe over die M logo's altijd :+ Mocht ik een mooie aanbieding krijgen om mijn nep M in te ruilen voor een M2 zou ik daar natuurlijk geen nee tegen zeggen :P

• xos
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 12:27
Misschien is het maar het beste om de m batch van alle bmw's af te halen. Dat voorkomt deze discussie. Volgens de bmw website:
M. De krachtigste letter ter wereld was altijd al een betrouwbaar herkenningsteken van ware sportwagens. De actuele modellen van BMW M GmbH zetten deze traditie voort: de BMW M2 als Coupé, BMW M3 als Sedan, de BMW M4 als Coupé en Cabrio, de BMW M5 met M xDrive, de BMW M6 als Coupé, Gran Coupé en Cabrio, en de BMW X5 M en BMW X6 M.
Welke auto in dit rijtje zouden jullie classificeren als een ware sportauto en geen enorm compromis en allemansvriend die prima als dagelijkse auto te gebruiken is? Opties als active sound zijn erg tekenend voor de visie van bmw op een ware sportauto anno 2018. Dat hele m product heeft een beetje een identiteitscrisis wat door de marketingafdeling prima verdoezeld wordt.

Imho moet bmw gewoon auto's bouwen die leuk rijden. Dat is hun plekje tussen de Duitse 3. Degene met een m-batch zijn de versies van een model waar bmw maximaal rijplezier levert. En voor een 1 sersie is dat (denk ik) momenteel een 140i en mag imho dus een m batch dragen. Iets waar bmw zelf ook mee adverteert op hun eigen website.

• whoami
  • Registratie: december 2000
  • Nu online
quote:
Fixed that for you. :P

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

quote:
xos schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 16:53:
Imho moet bmw gewoon auto's bouwen die leuk rijden.
Dit. De logo's die ze er vervolgens op plakken zullen me een worst wezen.

• Het Fantoom
Is een ///M markering stiekem ook niet meteen een reden voor dealers en 'specialisten' om (nog) meer te kunnen rekenen voor onderhoud? Net als dat werkplaatstarief bij een A3 hoger ligt dan bij een vergelijkbare Golf.

Het Fantoom wijzigde deze reactie 30-01-2018 19:57 (25%)

• koekkoek
  • Laatst online: 20:59
Ik heb er nog niet zelf ingezeten maar dacht even rond vragen kan geen kwaad.

Ik ben 2.08m en ben aan het kijken naar een bmw 320i gran turismo. Ik heb ook 2 kleine kids met allebei nog een kinderstoel.

Is het uberhaupt de moeite waard of kan ik dit gewoon vergeten? Er is helaas niks in de buurt te vinden dus moet echt op pad om het te gaan passen en meten.
Momenteel rij ik een Opel Zafira Tourer die kwa ruimte goed bevalt maar de motor en kwaaltjes eigenlijk helemaal niet. (Aangeschaft juni 2017)

• IQM
quote:
Tylen schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:58:
volgende nummer knopje ingedrukt houden. (assumption)

Edit: Ben even naar buiten gelopen om het te testen. Ja dit werkt. Dus volgende nummer knopje (pijtje naar rechts bij de eject knop) ingedrukt houden.
Klopt, ik heb vanmiddag op de weg terug even in de handleiding in de auto gekeken. Weer wat geleerd.

• FabiandJ
quote:
IQM schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:28:
[...]

Klopt, ik heb vanmiddag op de weg terug even in de handleiding in de auto gekeken. Weer wat geleerd.
Ik heb het ook getest en werkt inderdaad, nu alleen de volgende vraag is het ook mogelijk om de stappen die hij maakt met doorspoelen te verhogen. Volgens mij spoelt die nu bijvoorbeeld telkens 2sec door, ik zou eigenlijk graag dit op 5sec willen hebben, doorspoelen door een liveset duurt anders wel heel lang :p

• Tylen
  • Nu online

Tylen

ONK ProCup 600 #56

Ook dan moet wel kunnen. Ik denk persoonlijk dat je de slider op het scherm moet selecteren en dan die verplaatsen met de idrive knop. Nooit geprobeerd, maar zo zou ik het maken iig ;)

• IQM
quote:
koekkoek schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:05:
Ik heb er nog niet zelf ingezeten maar dacht even rond vragen kan geen kwaad.

Ik ben 2.08m en ben aan het kijken naar een bmw 320i gran turismo. Ik heb ook 2 kleine kids met allebei nog een kinderstoel.

Is het uberhaupt de moeite waard of kan ik dit gewoon vergeten? Er is helaas niks in de buurt te vinden dus moet echt op pad om het te gaan passen en meten.
Momenteel rij ik een Opel Zafira Tourer die kwa ruimte goed bevalt maar de motor en kwaaltjes eigenlijk helemaal niet. (Aangeschaft juni 2017)
Qua ruimte heeft een 3 GT 7 cm meer ruimte achterin dan een normale 3 serie. Dus al zet je de stoel ver naar achteren zullen de kids nog steeds voldoende ruimte over houden. Enige minpuntje is de aflopende daklijn maar daar hebben ze nog geen last van in hun kinderzitjes. Qua motorisering is een 320i de minst krachtige maar 0-100 in 8 seconden is nog steeds vlot genoeg in het verkeer.

• koekkoek
  • Laatst online: 20:59
184pk is snel zat voor mij, kom nu van een 1.4t met 140pk en de auto is zwaarder.

Gaat me puur om de ruimte

• IQM
@koekkoek Ook al staat er misschien geen 3 GT om de hoek, zoek er eentje op en ga er eens in zitten. De meeste BMW dealers hebben er altijd wel eentje staan. Ga ook een 320i GT proefrijden om te voelen hoe de auto rijdt en op de weg ligt? Wellicht is importeren uit Duitsland een optie maar dan moet je wel overtuigd zijn van de kwaliteiten van de 3 GT.

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

quote:
IQM schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:29:
[...]

BPM is een rare belasting. Op mijn E61 525iA uit 2006 zat ¤ 20.252,- BPM, op mijn F11 535iA uit 2010 zat 'slechts' ¤ 11.058,- terwijl de cataloguswaarde van die auto toch ¤ 50.000,- hoger ligt.
In het verre verleden was BPM een belasting die zuiver gebaseerd was op de cataloguswaarde. Hoe duurder de auto, des te meer BPM moest je betalen. Stapje voor stapje is de BPM omgebouwd naar een systeem dat zuiver gebaseerd is op de CO2-uitstoot. Sindsdien doet de cataloguswaarde van de auto er niet meer toe; of een auto nou ¤ 25.000 of ¤ 125.000 kost, als ze evenveel CO2 uitstoten en dezelfde brandstof vereisen, betaal je voor beide evenveel BPM. In 2006 was het BPM-systeem nog voor een flink deel gebaseerd op de cataloguswaarde en voor de rest op de CO2-uitstoot. Met een dure auto, die relatief weinig CO2 uitstoot, ben je er dus in de loop van de jaren op vooruit gegaan.

Met een relatief onzuinige truttenschudder moet je nu echter veel meer BPM betalen dan 10 jaar geleden. En dat is dan ook de verklaring dat je in Nederland nauwelijks nog grote motoren met veel cilinders tegenkomt.

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

quote:
FabiandJ schreef op maandag 29 januari 2018 @ 12:53:
[...]

En er rijden op dit moment, 31 januari 2017, 441 exemplaren van de M550d rond. Daarvan is ongeveer 40% een sedan en 60% een touring. Met een Nederlands wagenpark van 9.320.157 personenauto's komt dat neer op één M550 per 21.134 auto's.

Ik heb op mijn laptop een database draaien met verrijkte (ruim 1 jaar oude) RDW-data. Daaruit kan ik destilleren dat een jaar geleden net iets meer dan de helft van alle M550d's was geïmporteerd.

Als je kijkt naar de ouderdom, was de verdeling in oktober 2016 als volgt:
2012: 42 stuks (allemaal geïmporteerd)
2013: 133 stuks (waarvan 65 geïmporteerd)
2014: 55 stuks (waarvan 27 geïmporteerd)
2015: 71 stuks (waarvan 27 geïmporteerd)
2016: 15 stuks (geen enkele geïmporteerd)
Helaas zijn er via de website van de RDW geen zoekmogelijkheden om deze cijfers zonder nabewerking te actualiseren met de stand van vandaag.

B)

Tomatoman wijzigde deze reactie 31-01-2018 20:11 (4%)

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Ik ben verbaasd over de lage aantallen in Nederland van de 2 auto's die wij hebben.
BMW 325i LCI Cabrio: 310
BMW 325i LCI Touring: 351
Ik dacht echt dat er wel meer zouden zijn.

(Wat is de data van de RDW vervuild, btw)

JoepW wijzigde deze reactie 31-01-2018 20:53 (11%)

• Het Fantoom
quote:
JoepW schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 20:52:
Ik ben verbaasd over de lage aantallen in Nederland van de 2 auto's die wij hebben.
BMW 325i LCI Cabrio: 310
BMW 325i LCI Touring: 351
Ik dacht echt dat er wel meer zouden zijn.

(Wat is de data van de RDW vervuild, btw)
Ik weet niet hoe je aan die getallen komt, maar zoek je op 325i?
Het grootste deel staat namelijk als 3er reihe geregistreerd bij RDW.

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

quote:
Het Fantoom schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 21:20:
[...]

Ik weet niet hoe je aan die getallen komt, maar zoek je op 325i?
Het grootste deel staat namelijk als 3er reihe geregistreerd bij RDW.
Ik heb de file gedownload en alles met de juiste kenmerken geselecteerd. Bij Handelsbenaming is het serieus een zooitje. Wat een enorme data-bende ;)
  • 3ER REIHE
  • 325i
  • 325i cabrio
  • 325i
  • 325I AUTOMATIC CABRIO
  • 325I CABRIOLET AUT. E2
  • 3 SERIE
  • Etc.
Echt idioot....

• alexbl69
  • Laatst online: 19:14
quote:
JoepW schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 23:16:
[...]

Ik heb de file gedownload en alles met de juiste kenmerken geselecteerd. Bij Handelsbenaming is het serieus een zooitje. Wat een enorme data-bende ;)
Klopt. Heb geprobeerd uit te vinden hoeveel exemplaren van mijn wagen (G32) er inmiddels rijden. Nou, veel succes daarmee. Alle 6-series worden op één grote hoop gegooid.

Gelukkig hebben we de Bovag nog, maar die beperkt zich juist weer tot enkel de modelserie.

iRacing Profiel

• wheez50
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 13:42
Staat de productiecode niet gewoon in die rdw database? Mijn '3ER REIHE' is namelijk netjes een CE11...

• mr_petit
  • Laatst online: 20:42

mr_petit

opperprutser

quote:
wjjkoevoets schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 16:13:
[...]

[advocaat van de duivel]Als de M2 een maatstaf is voor auto's die een M logo mogen dragen, dan is het niet eens zo vergezocht dat BMW een M logo op de Mx35i en Mx40i heeft geplaatst. Motor buiten beschouwing gelaten is een LSD en een beter onderstel nou niet meteen een reden om bijna 20k meer neer te tellen t.o.v. een M240i. Voor minder dan 20k kan je daar zo een KW set en LSD onder leggen. Het mooie is zelfs dat de M Performance schroefset die BMW aanbiedt voor de M2 praktisch een KW V3 set is met een BMW logo. En dat moet dan een upgrade zijn t.o.v. de stock set van de M2.
Je vergeet ook nog dat een m2 volgens mij semi floating remschijven heeft. Volgens mij heeft bmw die techniek doorgevoerd op alle M modellen sinds de e46
Dat is ook een feature die vooral op het circuit een meerwaarde heeft omdat je remmen dan theoretisch heter mogen worden.
En de m2 heeft volgens mij geen gewoon LSD maar een torque vectoring LSD.
En waarschijnlijk een heel andere wieluitlijning omdat een m2 andere voor- en achteras (draagarmen) heeft (van de m3/m4)
Dus het is wel een heel pakket aan onderdelen die echt anders zijn.

mr_petit wijzigde deze reactie 01-02-2018 17:28 (7%)

"man is not truly one, but truly two,"

• Moshi
quote:
Moshi schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:38:
Mijn 114i uit 2013 staat bij de dealer met een kapotte bobine... is het raadzaam ze alle vier te vervangen? Of is dit een incident?

Auto heeft al 125.000 gelopen.
Het antwoord op de vraag is: ja het is verstandig ze alle vier te vervangen :( Bij 132.000 was nummertje twee aan de beurt.

• IQM
quote:
Moshi schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 19:10:
Het antwoord op de vraag is: ja het is verstandig ze alle vier te vervangen :( Bij 132.000 was nummertje twee aan de beurt.
Wees blij dat je een 4 cilinder hebt. Ik had er 6 nodig.

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

quote:
IQM schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 19:36:
[...]

Wees blij dat je een 4 cilinder hebt. Ik had er 6 nodig.
Ach, moet je eens 6 lekkende injectoren vervangen ;)

• IQM
quote:
JoepW schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 20:54:
Ach, moet je eens 6 lekkende injectoren vervangen ;)
Gelukkig heb ik ook maar 1 catalysator... (die eraan zit te komen. Lambda's zijn al vervangen.)

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

quote:
IQM schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 21:55:
[...]

Gelukkig heb ik ook maar 1 catalysator... (die eraan zit te komen. Lambda's zijn al vervangen.)
Gelukkig heb ik garantie ;)
Maar wat zijn die injectoren en bobines een probleem zeg (en niet alleen bij bmw overigens)

• robpol
quote:
JoepW schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 22:13:
[...]

Gelukkig heb ik garantie ;)
Maar wat zijn die injectoren en bobines een probleem zeg (en niet alleen bij bmw overigens)
Met de N53 heb je nou ook niet bepaald het beste blok te pakken wat BMW ooit heeft gemaakt. Binnen een jaar heb ik de volgende zaken al gehad:

- 6 injectoren
- 6 bobines
- 6 bougies
- Kleppendeksel
- NOx sensor
- VANOS ventiel

En eigenlijk is de NOx katalysator ook niet meer goed, maar dat heb ik weten te omzeilen door een Noxem 129 te plaatsen in plaats van een OEM NOx sensor. Want zodra er ook maar 1x een NOx-gerelateerde fout in het geheugen heeft gestaan, gaat de motor niet meer naar stratified charge (= zuinige) modus. Bijna alle auto's met een N53 hebben hier last van, lees zijn blog maar eens.

Verder heb ik ook nog de waterpomp en thermostaat preventief vervangen, een nieuwe accu er in gezet en de automaat laten spoelen. Al met al ben ik een dikke 4000 euro verder. Auto had 84.000 km op de teller staan toen ik hem kocht.

Oh ja, ik heb ook nog last van tikkende klepstoters bij een koude start, maar dat kan in principe niet zoveel kwaad en nemen we maar voor lief. Ben blij als ik van deze auto af ben.

• IQM
quote:
robpol schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 07:47:
Met de N53 heb je nou ook niet bepaald het beste blok te pakken wat BMW ooit heeft gemaakt. Binnen een jaar heb ik de volgende zaken al gehad:

- 6 injectoren
- 6 bobines
- 6 bougies
- Kleppendeksel
- NOx sensor
- VANOS ventiel

En eigenlijk is de NOx katalysator ook niet meer goed, maar dat heb ik weten te omzeilen door een Noxem 129 te plaatsen in plaats van een OEM NOx sensor. Want zodra er ook maar 1x een NOx-gerelateerde fout in het geheugen heeft gestaan, gaat de motor niet meer naar stratified charge (= zuinige) modus. Bijna alle auto's met een N53 hebben hier last van, lees zijn blog maar eens.

Verder heb ik ook nog de waterpomp en thermostaat preventief vervangen, een nieuwe accu er in gezet en de automaat laten spoelen. Al met al ben ik een dikke 4000 euro verder. Auto had 84.000 km op de teller staan toen ik hem kocht.

Oh ja, ik heb ook nog last van tikkende klepstoters bij een koude start, maar dat kan in principe niet zoveel kwaad en nemen we maar voor lief. Ben blij als ik van deze auto af ben.
Ik dacht dat alleen de N52 motoren daar last van hadden. Volgens velen zijn dat niet zulke goed motoren maar ik heb er 7 jaar vrij probleemloos mee gereden. Nu heb ik een N55 en dat zou een betere motor zijn maar daar heb ik de katalysator die vervangen moet worden. Kun je ook even ¤ 1.500,- aftikken...

• MrFl0ppY
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 17-09 18:55
En ik maar denken dat diesels voortaan duur zijn in onderhoud vanwege alle emissie fratsen die ze erop zetten :X .

Achja, je moet er ook een beetje geluk mee hebben.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• robpol
quote:
IQM schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:00:
[...]

Ik dacht dat alleen de N52 motoren daar last van hadden. Volgens velen zijn dat niet zulke goed motoren maar ik heb er 7 jaar vrij probleemloos mee gereden. Nu heb ik een N55 en dat zou een betere motor zijn maar daar heb ik de katalysator die vervangen moet worden. Kun je ook even ¤ 1.500,- aftikken...
N52 is nog geen directe injectie, dus minder gezeik met injectoren, hogedruk brandstofpomp en carbon buildup. Het probleem van tikkende klepstoters speelde bij de N52 ook al en hebben ze bij de N53 pas vanaf 2008 opgelost. Verder is de N52 redelijk betrouwbaar, op de gebruikelijke BMW kwaaltjes na (waterpomp, kleppendeksel(pakking), bobines).

De N55 heeft goedkopere/simpelere injectoren dan de N53/N54 en ondersteunt daardoor geen lean-burn, maar is wel een stuk betrouwbaarder.

• The_MAN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21:05
quote:
MrFl0ppY schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:18:
En ik maar denken dat diesels voortaan duur zijn in onderhoud vanwege alle emissie fratsen die ze erop zetten :X .

Achja, je moet er ook een beetje geluk mee hebben.
Ik was gisteren bij de BMW specialist hier in de buurt voor onze E61 520D. Vertelde hem dat ik eigenlijk zit te denken hem in te ruilen voor een benzine BMW, maar hij zei dat de benzine motoren een stuk meer problemen hebben dan de diesel motoren en raadde het af. De N47D20 motor in de 520D is wat dat betreft een stuk beter. Het probleem met de 520D is de ketting, maar die is bij ons al vervangen, dus mijn vrouw blijft hem lekker nog een tijdje rijden.

Helaas wel binnenkort een keer goed slikken als er een nieuw roetfilter in gaat... ook moet een aandrijfas richting wiel vervangen worden, maar dan kan hij wel weer een aantal jaartjes mee ;)

Blijft een lekkere auto om te rijden.

• Het Fantoom
quote:
IQM schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:00:
[...]

Ik dacht dat alleen de N52 motoren daar last van hadden. Volgens velen zijn dat niet zulke goed motoren maar ik heb er 7 jaar vrij probleemloos mee gereden.
Vrij probleemloos, dus nog steeds niet probleemvrij? Een motor zou toch makkelijk 7 jaar/ 150k moeten meegaan zonder enige storing. Met enkel bougies en olie vervangen.

Het Fantoom wijzigde deze reactie 03-02-2018 09:36 (14%)

• Theimon
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 18:03

Theimon

Snapte!?

Wel meer dan 150k ook. Het is geen wasmachine die wordt gebouwd om stuk te gaan na 7 jaar.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

• coldasice
  • Laatst online: 20:00
quote:
Het Fantoom schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 09:34:
[...]

Vrij probleemloos, dus nog steeds niet probleemvrij? Een motor zou toch makkelijk 7 jaar/ 150k moeten meegaan zonder enige storing. Met enkel bougies en olie vervangen.
Tja, vraag eens aan een VAG t(f)si rijder over zijn olie verbruik of distributieketting, bij iedere nieuwe motor worden er "verbeteringen" doorgevoerd, meer vermogen, efficienter verbruik, lichtere materialen. Al deze dingen worden uitvoering getest, maar je kunt niet alles testen en wachten tot alles door ontwikkeld is, concurrentie is je dan voor.

Ik denk niet dat je een motor gaat vinden die geen kinderziektes heeft of geen kwaaltjes. En een keer een bobine vervangen is ook niet het einde van de wereld.

• Het Fantoom
quote:
coldasice schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 13:52:
[...]

Tja, vraag eens aan een VAG t(f)si rijder over zijn olie verbruik of distributieketting, bij iedere nieuwe motor worden er "verbeteringen" doorgevoerd, meer vermogen, efficienter verbruik, lichtere materialen. Al deze dingen worden uitvoering getest, maar je kunt niet alles testen en wachten tot alles door ontwikkeld is, concurrentie is je dan voor.

Ik denk niet dat je een motor gaat vinden die geen kinderziektes heeft of geen kwaaltjes. En een keer een bobine vervangen is ook niet het einde van de wereld.
In één jaar tijd 4k moeten spenderen aan verschillende motorproblemen, zoals ik hierboven lees, is wel wat meer dan een bobine vervangen. Het is dat de Japanners geen auto's meer bouwen met rwd en 200+pk, maar anders werd mijn volgende auto geen BMW.
Pagina: 1 ... 74 ... 115 Laatste

Apple iPhone XS HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True