Het grote BMW-topic #13 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 116 Laatste
Acties:
  • 756.869 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:18
Tylen schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 09:20:
[...]

Alleen op de zijkant doe ik ze.

Ik heb een M-Sport met M Performance remmen en uitlaat (F31 328i Estoril Blue). Dan morgen er minimaal wel ///M badges op de zijkant (waar ze horen).

Ik krijg wel vaak de vraag of het een echt M3 is :9
Mooie auto hoor zeker in die kleur, maar mensen die vragen of het een M3 is weten dus blijkbaar ook amper wat een M3 is. Of ze houden je gewoon voor de gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:12

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Het Fantoom schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 19:08:
[...]

Mooie auto hoor zeker in die kleur, maar mensen die vragen of het een M3 is weten dus blijkbaar ook amper wat een M3 is. Of ze houden je gewoon voor de gek.
Klopt ;) (Dat ze het niet weten)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:12

Tomatoman

Fulltime prutser

Vandaag lag er een brief van de Belastingdienst over de motorrijtuigenbelasting voor mijn nieuwe auto: € 586 per kwartaal -O-

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:54

d0s

sssst

TommieW schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 09:31:
[...]

Let erop dat de N53 en N55 last kunnen hebben van een ophoping van koolstof. Dit kan bij hoge workload voor de motor zorgen voor overslaande verbranding. Bij een dergelijke problemen, wil BMW graag de injectoren vervangen. (Want die zijn ook weleens een probleem, maar vaker niet dan wel.) Het weghalen van die ophoping van koolstof zou het probleem dan moeten verhelpen.

Naar mijn ervaring wil de 325i wel lekker doorkachelen, maar ik kan me goed voorstellen dat een kleine motor al snel te weinig is.

[...]

Ach, een 116i met M Sportpakket heeft ook M-stickertjes overal zitten. Da's toch zeker weer 5PK extra per stickertje. /s
Een f2x heeft toch geen badges op een m-sport? :)
Alleen een echte M.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-09 11:41

JoepW

iRacer & Home Assistant

Na vele merken, waaronder BMW's bij ons thuis zijn we beland bij twee 325i LCI's: Een cabrio uit 2011 met 65.000 km op de teller en een touring uit 2009 met 78.000 km op de teller.

Beide auto's zijn gekocht in Duitsland van de eerste eigenaar en beide voorzien van dus een heerlijke 6 cylinder motor en veel lekkernij qua opties.
Hieronder de opties die beide auto's hebben:
  • Automatic Getriebe Steptronic
  • Komfortzugang
  • M Sportpaket
  • Armauflage vorn, verschiebbar
  • Interieurleisten Aluminium Glaciersilber dunkel
  • Innenspiegel automatisch abblendend
  • Sportsitze für Fahrer und Beifahrer
  • Ablagenpaket
  • Sitzheizung für Fahrer und Beifahrer
  • Fernlichtassistent
  • LED-Lichtelemente
  • Park Distance Control (PDC)
  • Regensensor und automatische Fahrlichtsteuerung
  • Adaptives Kurvenlicht
  • Klimaautomatik
  • Geschwindigkeitsregelung mit Bremsfunktion
  • Lichtpaket
  • Navigationssystem Professional
  • Internet
  • Spracheingabesystem
  • Handyvorbereitung Business mit Bluetooth Schnittstelle
  • Comfort Paket
  • Innovationspaket
  • Navigationssystem Professional mit integrierter Handyvorbereitung Bluetooth
  • M Sportfahrwerk
  • M Lederlenkrad
  • M Aerodynamikpaket
  • BMW Individual Hochglanz Shadow Line
  • Tagfahrlicht Front und Heck aktiv
  • Sitzverstellung, elektrisch mit Memory für Fahrersitz
  • Scheinwerfer-Waschanlage
  • Xenon-Licht für Abblend- und Fernlicht
En de cabrio heeft ook nog deze opties:Velgen zijn natuurlijk ook niet onbelangrijk.
Zomers staat de cabrio op "M Doppelspeiche 313 M mit Mischbereifung (225/35 & 255/30 - 19") en de Station op "M Doppelspeiche 194 M Mischbereifung (225/45 & 255/40 - 17")
's Winters staan ze beide op 17" met rondom 225 breed.
De cabrio hebben we nu ongeveer een half jaar en de station is er net bij gekomen.

Om wel een goed familie gevoel te hebben tussen de twee heb ik de station bij aflevering direct ook van LED angle eyes laten voorzien, zodat ze beiden lekker helder uit hun ogen kijken ;)

Dan rest natuurlijk nog wel even een fotootje van beiden:
BMW 325i LCI Cabrio 2011
BMW 325i LCI Station 2009

Beide auto's hebben dus weinig kilometers gereden (de station wordt overigens de kilometervreter hier in huis) en zijn geheel origineel en dat gaan we ook zo houden.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:55

Theimon

Snapte!?

Die cabrio....leuk speelgoed :)

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09 10:30
Zijn die M logos dan willekeurig bij elke dealer anders?

Mijn F31 318, met M pakket heeft alleen M badges aan de zijkant, niet aan de achterkant. (prima hoor :P )

M pakket is overigens ook vrij kaal. Je hebt volgens mij standaard alleen de frontbumper, M onderstel, sideskirts, M stuur en pook, M grill, instaplijsten en M velgen.
volgens mij mis je nog een hele zooi aan echte M opties :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

SonyEricsson schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 00:50:
Zijn die M logos dan willekeurig bij elke dealer anders?

Mijn F31 318, met M pakket heeft alleen M badges aan de zijkant, niet aan de achterkant. (prima hoor :P )
Is een gewoon optie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FzRSOg6ULDBzSnyxSOAgZNml/full.png

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:06
Ik laat ze altijd weg. Wagen liefhebbers die de lijnen kennen halen iets sportiever als een M-pakket er altijd zo uit en mensen die er niets van kennen die zeggen "ah ///M op een gewone auto?" .

Die Homelink is wel iets leuk hoor, nooit problemen met lege batterijen van je afstandsbediening, antenna zit optimaal voor verzenden, nooit een in-de-auto-rondzwabberend kastje... Hier wordt het om de een of andere reden weinig gebruikt. Dat een Hörmann-poort opener al 20 jaar meegaat zal aan de adoptie ook niet mee helpen maar ik vind het wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
ik zag de dual kidney grill voorbij komen hier en daar, maar hij stond eigenlijk niet op de optielijst bij BMW.
Heeft iemand dit achteraf gemonteerd? en is dit een originele BMW optie? (geheel zwart, dus niet met M logo en kleuren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:00
Hoe ervaren jullie het rijgedrag van medeweggebruikers t.o.v. jouw BMW, dit in vergelijking met andere merken auto's die je hebt gehad?

Voorheen reed ik 3 jaar in een Citroën C4 Cactus en wat ik daar nog nooit heb meegemaakt overkomt me nu een enkele keer: petjes in typische petjes-auto's die veel harder wegrijden bij het stoplicht dan nodig is of me sowieso hard voorbij rijden om net nog even voor me bij het stoplicht te staan etc.

Het aantal bumperklevers lijkt juist lager dan voorheen, heel gek :P

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Gedrag is nog steeds hetzelfde hier (maar mijn vorige merk was Audi 😅)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

@EvaluationCopy: ik heb tot op heden zelden last gehad van opgefokt petjesvolk, wellicht omdat ze zich realiseren dat ze een 530d niet zomaar inhalen, maar ik vermoed eerder dat een Touring zonder opzichtig sportpakket of M-Sport logo niet al te veel aanleiding geeft voor een stoplichtsprint. Ik ben benieuwd of dat met mijn M550d Touring anders gaat zijn. Die heeft geen typeaanduiding of logo’s, maar ziet er met zijn sportpakket wel wat sportiever uit.

Wat ik wel merk is dat als ik op de rechter rijstrook vooraan bij een verkeerslicht sta, het van mijn eigen auto afhankelijk is of de volgende auto links naast mij komt staan of achter mij aansluit. Als ik in een klein huurautootje rijd, gaan ze veel vaker naast mij staan dan wanneer ik in mijn vrouws Volvo V70 of in mijn eigen auto rijd. Dat zegt toch wel wat over de verwachting van andere weggebruikers over hoe snel je optrekt.

Misschien toch maar eens mijn winterwielen monteren...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/96HHn819xT9A9xaGrNN68xsb/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
EvaluationCopy schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 11:15:
Hoe ervaren jullie het rijgedrag van medeweggebruikers t.o.v. jouw BMW, dit in vergelijking met andere merken auto's die je hebt gehad?

Voorheen reed ik 3 jaar in een Citroën C4 Cactus en wat ik daar nog nooit heb meegemaakt overkomt me nu een enkele keer: petjes in typische petjes-auto's die veel harder wegrijden bij het stoplicht dan nodig is of me sowieso hard voorbij rijden om net nog even voor me bij het stoplicht te staan etc.

Het overige verkeer is vaak een afspiegeling van jouw eigen rijgedrag ;) (uitzonderingen zijn er altijd)

Maar in de tijd dat ik een 328i reed, merkte ik wel dat het overige verkeer wat minder drammerig was bij bv. kruisingen, opritten ed. Nu ik weer een nieuw type Suzuki Alto rijd, willen ze weer graag voor je de oprit of kruising op.
Niet dat ik in de BMW anders reed dan dat ik nu in de Suzuki doe, maar wanneer je normaal en anticiperend rijdt, dan merk je dat het verkeer om je heen ook een stuk rustiger is. En daar merk ik eigenlijk geen verschil in tussen de BMW en mijn andere merken.

[ Voor 11% gewijzigd door kendo op 20-01-2018 12:04 ]

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:23

Ik rij in een 20 jaar oude touring, dat scheelt nogal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

In de Z3 werd ik meer gezien en kreeg ik meer ruimte van het overig verkeer, bijv om ergens tussen te voegen.
Met mijn huidige 3 serie is dat minder, die gaat meer op in de massa.

Voor de X5 voegen mensen spontaan naar rechts op de snelweg zodra ze je in de spiegels zien. In de X5 ook veel minder last van voorgooiens.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-09 18:33
Ik ben op zoek naar een nieuwe BMW en twijfel tussen de diesel (3 liter twinturbo) of de benzine variant. Ik zal hem voornamelijk gebruiken voor woon-werkverkeer. Enkele afstand 13 km. Ik lees overal dat het niet aan te raden is om een diesel in te zetten voor korte afstanden, maar is dit met de moderne varianten ook nog een probleem? Wat zou er mis kunnen gaan en tegen wat voor onderhoud loop je eerder aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:03
Pak de benzine. Er zijn nog weinig redenen om voor de diesel te kiezen, tenzij je echt veel km's doet (50.000km en meer per jaar) is er niet direct voordeel mee te halen.
De diesel is trager, klinkt slechter, heeft op langere termijn sowieso meer kosten aan emissie gerelateerde onderdelen. Daarnaast zal de restwaarde van de benzine hoger zijn als binnen 10/15jaar je diesel bepaalde steden niet meer in mag.

De laatste 6 cilinder benzine is trouwens vrij zuinig als je niet continu het volle potentieel benut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
AndRo555 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 16:50:
Pak de benzine. Er zijn nog weinig redenen om voor de diesel te kiezen, tenzij je echt veel km's doet (50.000km en meer per jaar) is er niet direct voordeel mee te halen.
De diesel is trager, klinkt slechter, heeft op langere termijn sowieso meer kosten aan emissie gerelateerde onderdelen. Daarnaast zal de restwaarde van de benzine hoger zijn als binnen 10/15jaar je diesel bepaalde steden niet meer in mag.

De laatste 6 cilinder benzine is trouwens vrij zuinig als je niet continu het volle potentieel benut.
Ja daar neig ik ook sterk naar, maar de keuze in diesels is enorm (640d Gran Coupe), verhouding ongeveer 1 benzine op 10 diesels. Dus dat had de keuze wat makkelijker gemaakt. Omslagpunt ligt ergens bij de 14.000 km, dus dat zou toch geen beperking moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:27

Weliswaar geen Bimmer, maar een 2012 Audi A4 sedan S-Line. Had voorheen een Toyota Auris hybrid en merk dat sinds deze Audi heb (dec. 2016) men je vaker uitdaagt voor stoplichtsprintjes. Soms ga ik het aan, maar meestal is ‘t “Let it al go”. Als ik “win” en ga vervolgens de rechterbaan op, dan zie ik desbetreffende auto meestal nog expres mij keihard inhalen... 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
frankpaul1 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 17:08:
[...]

Ja daar neig ik ook sterk naar, maar de keuze in diesels is enorm (640d Gran Coupe), verhouding ongeveer 1 benzine op 10 diesels. Dus dat had de keuze wat makkelijker gemaakt. Omslagpunt ligt ergens bij de 14.000 km, dus dat zou toch geen beperking moeten zijn?
Dat berekende omslagpunt is maar een indicatie en is afhankelijk van brandstofprijzen en belastingen op dit moment. Met de huidige afkeer van diesel zie ik die factoren in de toekomst een groter nadeel gaan spelen voor de diesel.
Ook restwaarde en onderhoud zijn grotere factoren van onzekerheid voor de diesel dan de benzine.

Ik weet niet hoe je het omslagpunt juist berekent heb, maar als ik dat doe voor hier (Belgie) dan zit dat punt tussen de 30-35k km per jaar. En dat in een land dat diesel relatief licht belast tegenover NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:45
Heb comfort access op mijn E91 lci. Alleen met 1 sleutel/ab doet die het niet. Zit een nieuwe batterij in. Andere sleutel/ab werkt het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 00:22
AndRo555 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 17:35:
[...]

Dat berekende omslagpunt is maar een indicatie en is afhankelijk van brandstofprijzen en belastingen op dit moment. Met de huidige afkeer van diesel zie ik die factoren in de toekomst een groter nadeel gaan spelen voor de diesel.
Ook restwaarde en onderhoud zijn grotere factoren van onzekerheid voor de diesel dan de benzine.

Ik weet niet hoe je het omslagpunt juist berekent heb, maar als ik dat doe voor hier (Belgie) dan zit dat punt tussen de 30-35k km per jaar. En dat in een land dat diesel relatief licht belast tegenover NL.
Het prijsverschil tussen euro95 en diesel is in Nederland veel groter dan in Belgie. In Nederland is dat 31 cent, terwijl het in België 5 cent is (bron). Vandaar dat het omslagpunt hier lager ligt.

Overigens zou ik zelf ook niet snel meer een diesel aanschaffen. In Duitsland zijn er steden die bezig zijn om bepaalde straten in de binnensteden volledig af te sluiten voor diesels. Ook de nieuwste diesels.
baronruud schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 18:24:
Heb comfort access op mijn E91 lci. Alleen met 1 sleutel/ab doet die het niet. Zit een nieuwe batterij in. Andere sleutel/ab werkt het perfect.
Misschien dat Comfort Access in het profiel van die sleutel uitgeschakeld is?

[ Voor 13% gewijzigd door alexbl69 op 20-01-2018 20:17 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:55

Theimon

Snapte!?

baronruud schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 18:24:
Opnieuw aanmelden op de auto. Op de E46 is dat een eenvoudige procedure, geen idee hoe het met de nieuwere modellen zit.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
alexbl69 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 20:16:
[...]

Het prijsverschil tussen euro95 en diesel is in Nederland veel groter dan in Belgie. In Nederland is dat 31 cent, terwijl het in België 5 cent is (bron). Vandaar dat het omslagpunt hier lager ligt.
Dat verklaart helemaal niets op zich zelf. Het prijsverschil benzine-diesel is misschien 6 keer zo groot in nederland, maar dat is de wegenbelasting ook, voor een x40d betaal je makkelijk 1200 euro meer dan de x40i op jaarbasis. In Belgie is dat 200 euro verschil.

Met 13km woon-werk doe je net over de 5000km woon werk verkeer per jaar, daar moet je al niet meer gaan rekenen of je voordeliger uit bent met diesel. In de echt lange termijn (6-8j) ben je dat toch sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
alexbl69 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 20:16:
[...]

Misschien dat Comfort Access in het profiel van die sleutel uitgeschakeld is?
En hoe krijg ik dat weer aan?
Naar de bmw dealer?

[ Voor 4% gewijzigd door DeBaroN op 20-01-2018 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
AndRo555 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 20:49:
[...]

Met 13km woon-werk doe je net over de 5000km woon werk verkeer per jaar, daar moet je al niet meer gaan rekenen of je voordeliger uit bent met diesel. In de echt lange termijn (6-8j) ben je dat toch sowieso niet.
Klopt, met alleen woon-werk gaat dat niet goed komen. Maar ik rij gemiddeld zo'n 14-15000 km per jaar. Nog niet heel veel, maar dit zorgt ervoor dat het ongeveer identiek is aan kosten van een benzine-variant. Daarbij komt dat een diesel goed beschikbaar is en je meer waar voor je geld krijgt (nieuwer en meer opties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Dit weekend weer ff met de i8, zag ik opeens een BMW achter me, kon niet goed zien wat voor type dus gaf ff gas maar kreeg hem niet weg :P Kreeg later een duimpje toen hij me inhaalde en zag dat het een M235i was. Kon het van de voorkant echt niet herkennen, maar leuk autootje en blijkbaar ongeveer even snel als de i8 (en stukken goedkoper :') )

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
  • Laatst online: 14-09 21:54
@frankpaul1 Ik heb onlangs juist voor zo'n biturbo 3.0 diesel gekozen na 10+ jaar met benzine v8 (e39 en e60) te hebben gereden.

Woon werk is voor mij ook krap 15 kilometer (olie net warm) en in het weekend zit standaard langer ritje van 60.

Deze diesel rijdt echt heerlijk door de enorme berg koppel en klinkt helemaal niet verkeerd. Ik mis de v8 karakteristiek niet eigenlijk.

Ook mijn ervaring is dat je veel meer keuze hebt in diesels en die vaak ruimer in de opties zitten.

Omslagpunt sja, ik heb gerekend wat de 545 me heeft gekost en deze diesel pakte niet duurder uit. Met beetje dikke auto hoef je echt geen 30k te rijden om het interessant te maken.

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:53

IQM

d0s schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 22:02:
Een f2x heeft toch geen badges op een m-sport? :)
Alleen een echte M.
Een F20 M-Sport heeft aan beide zijden een kleine M badge op het voorspatbord. Dat is standaard bij een M-Sport pakket. (tenzij je het eraf laat halen.) Achterop heeft alleen een echte M het. (Of een Sjonnie met plakletters...)
SonyEricsson schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 00:50:
M pakket is overigens ook vrij kaal. Je hebt volgens mij standaard alleen de frontbumper, M onderstel, sideskirts, M stuur en pook, M grill, instaplijsten en M velgen.
volgens mij mis je nog een hele zooi aan echte M opties :D
Heb jij geen antraciet kleurige dakhemel? Dat hoort ook bij het M-Sport pakket. En bij de F20 heeft de Sport een rode rand in de sleutel en de M-Sport een blauwe. Maar dat is het wel zo'n beetje. De andere opties zijn voorbehouden aan uitvoeringen met een motor van BMW Motorsport GmbH.
Tomatoman schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 11:48:
@EvaluationCopy: ik heb tot op heden zelden last gehad van opgefokt petjesvolk, wellicht omdat ze zich realiseren dat ze een 530d niet zomaar inhalen, maar ik vermoed eerder dat een Touring zonder opzichtig sportpakket of M-Sport logo niet al te veel aanleiding geeft voor een stoplichtsprint. Ik ben benieuwd of dat met mijn M550d Touring anders gaat zijn. Die heeft geen typeaanduiding of logo’s, maar ziet er met zijn sportpakket wel wat sportiever uit.

Wat ik wel merk is dat als ik op de rechter rijstrook vooraan bij een verkeerslicht sta, het van mijn eigen auto afhankelijk is of de volgende auto links naast mij komt staan of achter mij aansluit. Als ik in een klein huurautootje rijd, gaan ze veel vaker naast mij staan dan wanneer ik in mijn vrouws Volvo V70 of in mijn eigen auto rijd. Dat zegt toch wel wat over de verwachting van andere weggebruikers over hoe snel je optrekt.
Daar kun je nog in vergissen. Meestal rij ik vrij rustig (lees: houd me aan de maximum snelheid) maar ik kan je vertellen dat er heel veel mensen zijn die bij het stoplicht naast je komen staan en dan echt denken dat je in bent voor een stoplicht sprintje. Dat zijn best vaak Hybride uitvoeringen. (De baas betaalt toch...) Meestal laat ik ze begaan. Maar andersom komt ook vaak voor. Als ik links naast hun kom staan dat de auto op de rechter baan dan extra hard op gaat trekken. Heel soms speel ik het spelletje mee. Het eerste stukje de auto er precies naast houden alsof je er niet voorbij komt. Om daarna het pedaal te vloeren... :9
frankpaul1 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 16:31:
Ik ben op zoek naar een nieuwe BMW en twijfel tussen de diesel (3 liter twinturbo) of de benzine variant. Ik zal hem voornamelijk gebruiken voor woon-werkverkeer. Enkele afstand 13 km. Ik lees overal dat het niet aan te raden is om een diesel in te zetten voor korte afstanden, maar is dit met de moderne varianten ook nog een probleem? Wat zou er mis kunnen gaan en tegen wat voor onderhoud loop je eerder aan?
Voor 13 km afstand moet je geen diesel nemen. Dat duurt 25 km voordat hij goed warm is en op zijn zuinigst is. Dan zou ik gewoon een benzine nemen. Maar die is dan ook nog niet warm. En niet warm rijden is echt niet goed voor welke motor dan ook.Je herkent dit soort auto's aan de 'sludge' (afzetting) uit de motorolie. En ook je DPF gaat kapot. Die regenereert pas bij een bepaalde temperatuur. Die wordt niet bereikt dus op een gegeven moment krijg je een foutmelding. Diesel heeft trouwens veel dure onderdelen die kapot kunnen gaan. Denk aan de wervelkleppen problematiek maar ook opgerekte distributiekettingen.
AndRo555 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 16:50:
De diesel is trager [...]

Diesel trager dan benzine? Vergelijk de laatste generaties 530d eens met een even oude 535i. Het zal je verbazen denk ik.

De N55 en B58 motoren kunnen inderdaad heel zuinig rijden maar de meeste worden tot de laatste PK benut...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
Escrimador schreef op zondag 21 januari 2018 @ 19:57:
@frankpaul1 Ik heb onlangs juist voor zo'n biturbo 3.0 diesel gekozen na 10+ jaar met benzine v8 (e39 en e60) te hebben gereden.

Woon werk is voor mij ook krap 15 kilometer (olie net warm) en in het weekend zit standaard langer ritje van 60.

Deze diesel rijdt echt heerlijk door de enorme berg koppel en klinkt helemaal niet verkeerd. Ik mis de v8 karakteristiek niet eigenlijk.

Ook mijn ervaring is dat je veel meer keuze hebt in diesels en die vaak ruimer in de opties zitten.

Omslagpunt sja, ik heb gerekend wat de 545 me heeft gekost en deze diesel pakte niet duurder uit. Met beetje dikke auto hoef je echt geen 30k te rijden om het interessant te maken.
IQM schreef op zondag 21 januari 2018 @ 20:18:

Voor 13 km afstand moet je geen diesel nemen. Dat duurt 25 km voordat hij goed warm is en op zijn zuinigst is. Dan zou ik gewoon een benzine nemen. Maar die is dan ook nog niet warm. En niet warm rijden is echt niet goed voor welke motor dan ook.Je herkent dit soort auto's aan de 'sludge' (afzetting) uit de motorolie. En ook je DPF gaat kapot. Die regenereert pas bij een bepaalde temperatuur. Die wordt niet bereikt dus op een gegeven moment krijg je een foutmelding. Diesel heeft trouwens veel dure onderdelen die kapot kunnen gaan. Denk aan de wervelkleppen problematiek maar ook opgerekte distributiekettingen.
Haha, dank beiden. Ik kan weer verder ;) . Ik rij nu een 650i en die warmt redelijk op gedurende de rit, maar vast niet ideaal. Maar problemen heb ik er niet door ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

[...]

Een F20 M-Sport heeft aan beide zijden een kleine M badge op het voorspatbord. Dat is standaard bij een M-Sport pakket. (tenzij je het eraf laat halen.) Achterop heeft alleen een echte M het. (Of een Sjonnie met plakletters...)
Aah, de facelift F2x heeft dat inderdaad wel. Mijn 2013 F21 M-Sport heeft het niet. bij deze generatie heb ik het ook nog niet eerder gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
[...]

[...]

Heb jij geen antraciet kleurige dakhemel? Dat hoort ook bij het M-Sport pakket. En bij de F20 heeft de Sport een rode rand in de sleutel en de M-Sport een blauwe. Maar dat is het wel zo'n beetje. De andere opties zijn voorbehouden aan uitvoeringen met een motor van BMW Motorsport GmbH.
jawel, met de M sportstoelen en ook een blauwe sleutel.
Maar wel jammer dat sommige optische M opties niet selecteerbaar zijn, Motorisch delen kan ik begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:00
13km enkele reis naar je werk dan zou ik uberhaupt niet met de auto gaan, maakt BMW nog fietsen? O-)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IQM

IQM

frankpaul1 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 20:41:
Haha, dank beiden. Ik kan weer verder ;) . Ik rij nu een 650i en die warmt redelijk op gedurende de rit, maar vast niet ideaal. Maar problemen heb ik er niet door ondervonden.
Mooie wagen! Maar een 650i is nu ook niet de eerste auto waar ik aan denk om 13km enkel reis woon-werkverkeer te doen. Ik rij op twee dagen in de week met mijn F11 535i ook 15km enkele reis naar mijn werk maar de dag ertussen rij ik wel 78km enkele reis.
d0s schreef op zondag 21 januari 2018 @ 22:03:
Aah, de facelift F2x heeft dat inderdaad wel. Mijn 2013 F21 M-Sport heeft het niet. bij deze generatie heb ik het ook nog niet eerder gezien.
Alsjeblieft:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IrbIxD78tEeiOpDrgWaqovDE/medium.jpg
Onze 2015 F20 M-Sport pakket zoals hij bij de dealer stond. Één van de laatste voor de facelift. Met de originele M logo's op de spatborden.
SonyEricsson schreef op zondag 21 januari 2018 @ 22:32:
jawel, met de M sportstoelen en ook een blauwe sleutel.
Maar wel jammer dat sommige optische M opties niet selecteerbaar zijn, Motorisch delen kan ik begrijpen.
Ben je bekend met de M-Performance Accessoires? Daarmee kun je de M-Sport ook nog wat verder aankleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:36

Apache

amateur software devver

frankpaul1 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 20:41:
[...]

[...]

Ik weet dat het een berg minder power is dan je nu hebt, maar een 530e lijkt me absoluut ideaal voor die afstand woon-werk. Zelfs met enkel snachts opladen kan je heen en terug naar je werk, 30km is echt laagste met koud weer dat ik heb gezien.

Ik weet niet hoe het in nederland met premie's of belastingvoordelen zit, maar in Belgie was de auto daardoor gewoon te interessant om niet voor te kiezen. Momenteel zit ik met mijn +- 90km/dag aan de rand van wat interessant is met een hybride, maar ben verder wel enorm tevreden van de wagen.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

IQM schreef op maandag 22 januari 2018 @ 08:30:
[...]

Alsjeblieft:
[afbeelding]
Onze 2015 F20 M-Sport pakket zoals hij bij de dealer stond. Één van de laatste voor de facelift. Met de originele M logo's op de spatborden.
Ah. Dan zijn er heel veel mensen die de badges eraf halen, ik zie ze namelijk vrijwel nooit. (en ben er op gaan letten ;-)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03:05
EvaluationCopy schreef op maandag 22 januari 2018 @ 08:11:
13km enkele reis naar je werk dan zou ik uberhaupt niet met de auto gaan, maakt BMW nog fietsen? O-)
Ja :9~

Afbeeldingslocatie: http://img01.ibnlive.in/ibnlive/uploads/2016/02/DSCN3088-750x500.jpg

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:26
Mijn sleutelhanger is inmiddels aan vervanging toe. Nu heb ik de onderstaande als origineel gehad (echt leer). Dat vond ik een hele mooie en fijne sleutelhanger. Daarna een nepper besteld op E-bay maar die is echt heel snel kapot gegaan. Iemand een idee waar ik de onderstaande kan bestellen van echt leder:

Afbeeldingslocatie: https://img1.etsystatic.com/186/0/10264011/il_340x270.1271615611_epac.jpg

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
MrFl0ppY schreef op maandag 22 januari 2018 @ 12:03:
Mijn sleutelhanger is inmiddels aan vervanging toe. Nu heb ik de onderstaande als origineel gehad (echt leer). Dat vond ik een hele mooie en fijne sleutelhanger. Daarna een nepper besteld op E-bay maar die is echt heel snel kapot gegaan. Iemand een idee waar ik de onderstaande kan bestellen van echt leder:

[afbeelding]
Deze zag ik in de webshop bij Ekris, komt in de buurt (plaatje klikbaar):

Afbeeldingslocatie: https://media.ekris.nl/uploads/images/productimg/80272445946.jpg

Voor 40 EUR ga ik er wel vanuit dat het echt leder is (naast de extra marge omdat BMW ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/91ZMnxoG1iL._SY550_.jpg
Ik heb gewoon een 5 als sleutelhanger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 13:29

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Mannen, Ik heb een 316d uit 2012 op het oog maar lees wisselende ervaringen met de motor als we het hebben over betrouwbaarheid.
Zeker als er al wat kilometers op de teller staan.

Iemand ervaring mee? (gaat om een oude lease bak met 129k op de teller)

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Aan mijn sleutelbos hangen alleen mijn autosleutel en huissleutel. De 'bos' bestaat alleen uit zo'n standaard metalen ringetje, verder niets. In mijn broekzak wil ik niet zo'n lompe sleutelboshouder hebben, dat is onnodige ballast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Tomatoman schreef op maandag 22 januari 2018 @ 12:47:
Aan mijn sleutelbos hangen alleen mijn autosleutel en huissleutel. De 'bos' bestaat alleen uit zo'n standaard metalen ringetje, verder niets. In mijn broekzak wil ik niet zo'n lompe sleutelboshouder hebben, dat is onnodige ballast.
Idem hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03:05
Bij mij hangt er ook nog een Rubytec Firefly Glowstick aan.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Mijn autosleutel hangt niet eens aan mijn sleutelbos! Die vertoeft lekker alleen in mijn jas/broekzak. Hoeft er niet uit met comfort access, dus hoeft niet aan de andere sleutels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:26
Razr schreef op maandag 22 januari 2018 @ 12:10:
[...]

Deze zag ik in de webshop bij Ekris, komt in de buurt (plaatje klikbaar):

[afbeelding]

Voor 40 EUR ga ik er wel vanuit dat het echt leder is (naast de extra marge omdat BMW ;) )
Die heb ik ook gezien. Maarja 40€ voor een sleutelhanger is wel erg veel BMW-marge... Vooral vanwege de fake vintage uitstraling.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

Tomatoman schreef op maandag 22 januari 2018 @ 12:47:
The_MAN schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:26:
Mijn autosleutel hangt niet eens aan mijn sleutelbos! Die vertoeft lekker alleen in mijn jas/broekzak. Hoeft er niet uit met comfort access, dus hoeft niet aan de andere sleutels :)
Ik heb 2 sleutelbossen voor mijn auto. Mijn zomersleutel heeft een mooie '5' eraan hangen. Mijn wintersleutel heeft een oude BMW sleutelhanger van Van Poelgeest eraan maar daar zit ook de afstandsbediening van de standkachel aan. Dat is nog steeds een grote bos. Die wil ik dan ook niet in de zak van mijn shorts hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

EvaluationCopy schreef op maandag 22 januari 2018 @ 08:11:
Jazeker!

Afbeeldingslocatie: https://www.groen7.nl/files/2016/bmw-fiets-2016-elektrisch.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 16:18
Gisteren mijn nieuwe 4GC gaan oppikken, 6 maand geleden besteld(leasing) en ondertussen heeft BMW nog een paar kleine dingen aan de LCI doorgevoerd:
- touchscreen (zou bij alle navi pro modellen zijn sinds een paar maand)
- shadowline aan de spiegels zelfs als je de alu omlijsting neemt
- spraakbesturing (van deze ben ik niet zeker maar volgens mijn catalogus is dit enkel als je comfort smartphone neemt, wat ik niet heb)

De Spotify integratie werkt bij mij (Oneplus 5T) maar zodra de connectie even weg is geweest (na uitstappen bv) dan werkt de app niet meer in de auto, alle menu opties zijn leeg, spelen werkt ook niet, enkel BT audio streaming lukt dan nog.
Via de settings in de auto de app optie deactivereren en dan meteen activeren zorft ervoor dat het terug werkt.
Iemand bekend met dit probleem en een mogelijke oplossing? (google staat vol mee met het slecht werken van Spotify maar vond niet meteen een permanente oplossing :s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Spotify aanzetten op de telefoon en wachten.... zo werkt het bij mij altijd.

In spotify verschijnt dan groot het bmw logo en dan werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02:23
M'n M3 E46 heeft last van stroomlekkage. Ik heb de "egel" al vervangen en ook de navigatie dvd speler afgekoppeld. Beide de meest voorkomende problemen. Dit helpt echter niet en de auto staat na twee dagen plat. Klopt het dat ik een multimeter tussen de - pool van de accu en de kabel van de - kan hangen en zo kan gaan meten en zekeringen trekken? Of is er een andere manier? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat met die multimeter kan, maar dan wel even opletten dat je geen grootverbruikers inschakelt met contact aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
DaRKie schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:45:
Gisteren mijn nieuwe 4GC gaan oppikken, 6 maand geleden besteld(leasing) en ondertussen heeft BMW nog een paar kleine dingen aan de LCI doorgevoerd:
- touchscreen (zou bij alle navi pro modellen zijn sinds een paar maand)
- shadowline aan de spiegels zelfs als je de alu omlijsting neemt
- spraakbesturing (van deze ben ik niet zeker maar volgens mijn catalogus is dit enkel als je comfort smartphone neemt, wat ik niet heb)

De Spotify integratie werkt bij mij (Oneplus 5T) maar zodra de connectie even weg is geweest (na uitstappen bv) dan werkt de app niet meer in de auto, alle menu opties zijn leeg, spelen werkt ook niet, enkel BT audio streaming lukt dan nog.
Via de settings in de auto de app optie deactivereren en dan meteen activeren zorft ervoor dat het terug werkt.
Iemand bekend met dit probleem en een mogelijke oplossing? (google staat vol mee met het slecht werken van Spotify maar vond niet meteen een permanente oplossing :s)
soms heeft mijn idrive ook wat rare problemen met connectiviteit/telefoons etc
Heb je hem al handmatig gereboot?

volumeknop 25 sec ingedrukt houden zodat het hele systeem opnieuw opstart. (auto aan/uit zetten is een softboot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Boinkie schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:30:
M'n M3 E46 heeft last van stroomlekkage. Ik heb de "egel" al vervangen en ook de navigatie dvd speler afgekoppeld. Beide de meest voorkomende problemen. Dit helpt echter niet en de auto staat na twee dagen plat. Klopt het dat ik een multimeter tussen de - pool van de accu en de kabel van de - kan hangen en zo kan gaan meten en zekeringen trekken? Of is er een andere manier? :)
Je kan ook een amperetang halen/lenen, dat is makkelijker. Zou voldoende resolutie moeten hebben als je accu in 2 dagen leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Vandaag ontdekte ik een nieuwe gadget in mijn auto: TPMS.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4lhaQqRetFLVTNIae5ps3Kir/full.jpg

Nu zitten de zomerwielen er nog onder. Ik heb gelijk even BMW gebeld om te vragen wat het kost om mijn winterwielen te voorzien van TPMS-sensoren en bijbehorende stalen ventielen. Antwoord: ongeveer € 110. Per wiel -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:59
hey zit er tegenwoordig ook temperatuursensoren op?
Dat heeft mijn 2015 F10 nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Tomatoman schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:22:

[afbeelding]

Nu zitten de zomerwielen er nog onder. Ik heb gelijk even BMW gebeld om te vragen wat het kost om mijn winterwielen te voorzien van TPMS-sensoren en bijbehorende stalen ventielen. Antwoord: ongeveer € 110. Per wiel -O-
Je kan die sensoren gewoon op Ebay vinden, ziet er allemaal niet heel complex uit:
http://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=848840

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik had vrij nieuwe schijven voor, maar die waren kromgetrokken... Even terug naar mijn monteur (vriend met eigen garagebedrijf die E39 als specialisme heeft).

Hij heeft ze laten afdraaien en ze zijn weer goed. Rubbers aan de vooras waren compleet op, voelde al wat gewiebel enzo, die zijn vervangen. Voorkant is weer strak.

Binnenkort de 4 rubbers achter ook maar vervangen, die wiebelen ook wat. Zulke dingen krijg je na 20 jaar. Dan rijdt en stuurt hij weer zo strak als het zou moeten

[ Voor 6% gewijzigd door 418O2 op 23-01-2018 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
Fietsen... -O-

Nee, dat is (heel) leuk op de racefiets, maar woon-werk met pak is niet ideaal. Een 530e is natuurlijk mooi, maar een 6 Gran Coupe heeft toch een beetje mijn hart gewonnen qua looks zowel exterieur als interieur. Ik heb diesel in ieder geval nog niet weggestreept als optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

[afbeelding]

Voor het geld van één wiel bij de dealer koop je elders 4 sensoren tweedehands, incl. verzending. (ik heb ze ook wel voor 8 tientjes gekocht.) Let wel op dat er meerdere soorten zijn! Niet alle sensoren werken in alle modellen.
Arjant2 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:31:
Is gewoon te coderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Heb een E91 LCI (2010) met fabrieksaf xenon en als het er toe doet, ze zijn adaptief.
Nu wil ik graag de angel eyes wit hebben. Betekend led lampen kopen, maar welke?!
Als ik YT bekijk, zie ik veel het merk LUX voorbij komen. De laatste versie is de LUX H8 180, alleen kost die behoorlijk wat; 219,- Zijn er ook goedkopere alternatieven van een goede kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 29-09 09:01

_Arthur

blub

[afbeelding]

Geneuzel is dat ze je banden van je velg af moeten halen voordat ze de sensor kunnen plaatsen en daarna opnieuw je wielen moeten uitbalanceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Brilsmurfffje schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:55:
[...]

Je kan die sensoren gewoon op Ebay vinden, ziet er allemaal niet heel complex uit:
http://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=848840
Hé handig _/-\o_ ! Aan de hand van dat bewuste artikel heb ik inmiddels uitgedokterd dat ik Huf RDE017V21 sensoren of RDE047V21 nodig heb (BMW 5-serie vanaf 03/2014). Op Duitse sites zoals de.reifensuche.com zijn ze voor een kleine 40 euro per stuk te bestellen, in Nederland en België zijn ze duurder.
Voor de meelezers: dat kan alleen als de auto ook hardwarematig is uitgerust met een bandendrukmeetsysteem (TPMS). Met alleen het systeem dat een lekke band detecteert (RPA) gaat dat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Laatst online: 01-09 21:12

The.Force

*Bauer Addict

Mijn ouders gaan een nieuwe BMW X1 kopen maar twijfelen nog over EDC (Elektronische schokdempercontrole). Ze nemen 18 inch banden en volgens de verkoper is dat dan in feite niet nodige (pas bij 19 inch en hoger).

Wat denken jullie?

Ze maken toch sowieso geen gebruik van de 'sport' of 'eco' modus en zouden hem steeds op comfort laten staan, maakt het dan een verschil uit? Of rijdt de EDC toch nog net iets comfortabeler dan de 'standaard'?

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
Heb een 2004 E46 330cd kunnen kopen van een collega die hem zo'n 11 jaar heeft gehad en van de eerste eigenaar heeft gekocht destijds. Daarmee kunnen voorkomen dat hij als inruil wagen (waarschijnlijk) in de export belandt (daar is hij veels te mooi voor!)
Helemaal originele wagen (waar ik erg blij mee ben!) Hij heeft er zelfs nog een mooi filmpje gemaakt:
[YouTube: https://youtu.be/SNxtR4t3pHA]

Nu heeft ie veel opties, zoals het hoort bij een dergelijke wagen, maar waar ik in mijn E91 een automatisch dimmende binnenspiegel heb, is het iets wat ik hier enorm mis (en stoelverwarming, maar daar beginnen we niet aan). Volgens mij is elke E46 voorbereid op een dimmende binnenspiegel (althans de zekering is aanwezig), is het dan 'gewoon' een kwestie van zo'n spiegel op de kop tikken en monteren? Moet ik nog ergens op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:20
The.Force schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:58:
Mijn ouders gaan een nieuwe BMW X1 kopen maar twijfelen nog over EDC (Elektronische schokdempercontrole). Ze nemen 18 inch banden en volgens de verkoper is dat dan in feite niet nodige (pas bij 19 inch en hoger).

Wat denken jullie?

Ze maken toch sowieso geen gebruik van de 'sport' of 'eco' modus en zouden hem steeds op comfort laten staan, maakt het dan een verschil uit? Of rijdt de EDC toch nog net iets comfortabeler dan de 'standaard'?
Ik hoor in iedere review van moderne BMW's dat het EDC echt aan te raden is, maar als ze er in proefgereden hebben en hem comfortabel genoeg vinden, dan is het toch prima?

Tenzij die optie 300 euro oid kost, dan sowieso nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
t!n0 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:29:
Heb een 2004 E46 330cd kunnen kopen van een collega die hem zo'n 11 jaar heeft gehad en van de eerste eigenaar heeft gekocht destijds. Daarmee kunnen voorkomen dat hij als inruil wagen (waarschijnlijk) in de export belandt (daar is hij veels te mooi voor!)
Helemaal originele wagen (waar ik erg blij mee ben!) Hij heeft er zelfs nog een mooi filmpje gemaakt:
[video]

Nu heeft ie veel opties, zoals het hoort bij een dergelijke wagen, maar waar ik in mijn E91 een automatisch dimmende binnenspiegel heb, is het iets wat ik hier enorm mis (en stoelverwarming, maar daar beginnen we niet aan). Volgens mij is elke E46 voorbereid op een dimmende binnenspiegel (althans de zekering is aanwezig), is het dan 'gewoon' een kwestie van zo'n spiegel op de kop tikken en monteren? Moet ik nog ergens op letten?
Heb je al geprobeerd om de 'clownsneus' te verdraaien?

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
pjot1 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:44:
[...]

Heb je al geprobeerd om de 'clownsneus' te verdraaien?
Hmm daar zeg je wat...dan zou deze spiegel dus al wel dimmend zijn gezien die rode knop die erop zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
t!n0 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:54:
[...]

Hmm daar zeg je wat...dan zou deze spiegel dus al wel dimmend zijn gezien die rode knop die erop zit?
Nee, dat is het alarm. Door de knop te verdraaien schakel je de dimfuctie aan of uit.

Volgens mij is de dimmende binnenspiegel standaard op de Executive uitvoering.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Ah thanks, ga ik gelijk even proberen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-09 08:59
t!n0 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:29:
...
Volgens mij is elke E46 voorbereid op een dimmende binnenspiegel (althans de zekering is aanwezig), is het dan 'gewoon' een kwestie van zo'n spiegel op de kop tikken en monteren? Moet ik nog ergens op letten?
Elke e46 heeft een dimmende binnenspiegel.
er zijn hiervan grofweg twee varianten;
1 de automatisch dimmende binnenspiegel. deze kun je evt retrofitten, hiervoor dien je wel een extra plus te trekken.
2 de handmatig dimmende binnenspiegel. deze heeft de "Clownsneus" wanneer je deze Clownsneus verdraait schakel je de dimstand in/uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Was vandaag even bij de Audi dealer en die vertelde een interessant verhaal over de toekomstvisie van Audi en waarschijnlijk ook de andere merken.

In de toekomst zal van een model nog maar een heel beperkt aantal verschillende uitvoeringen op de markt gebracht worden. De verschillende versies worden voornamelijk gebaseerd op hardware die aanwezig moet zijn voor bepaalde functionaliteit. Zo is het niet ondenkbaar dat alle audi's quattro hebben wat standaard softwarematig uitgeschakeld is en de eigenaar niet voor hoeft te betalen. Wil hij quattro activeren kan dat via een tijdelijk abbonement waar alleen voor gebruik betaald moet worden. Handig voor die week wintersport. Met motoren gebeurd eigenlijk al zoiets waar dezelfde motor met software in verschillende vermogens wordt uitgebracht. Enige verschil dan is dat je de software tijdelijk kunt opwaarderen via een abbonement zodat je wat meer vermogen hebt op het moment dat je een caravan moet trekken.

De achterliggende gedachte is dat met de wijzigingen van de NDEC test en de stijgende prijs per gram CO2 dit de aanschafkosten in de hand moet houden voor koper. Dus je betaald alleen de extra CO2 die bepaalde opties kosten op het moment dat het geactiveerd is, niet via het huidige prepaid systeem bij aanschaf. Dat roept tal van vragen op die de verkoper ook niet wist maar het principe is best wel cool. Aangezien de motivatie geld/verkoop is zie ik zoiets best wel gebeuren in de toekomst en denk dat het voor veel mensen ook toegevoegde waarde heeft.

Iemand die hier wat meer informatie over heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09 17:56
Coderen via je ODB2 krijgt dan opeens hele andere impact.. Sure, je ziet het nu met de 1.2tfsi, varianten van 85 tot 120pk.. uiteindelijk is het software.

Zelfde met de N13.. allemaal dus te chippen naar 220pk.. verianten van 100pk tot 170pk.. allemaal het zelfde blok..

Of je het ook krijgt met je aandrijving? Weet niet, je achterwielen aandrijven is toch anders wat er moet een daadwerkelijke hardware connectie zijn naar achteren.. (of naar voren als je motor achterin ligt). Op dingen als iDrive en andere software onderdelen sure, maar ik geloof niet dat ze quatro of xdrive aan gaan bieden op het moment dat het een standaard FWD is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:41
xos schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:05:
Was vandaag even bij de Audi dealer en die vertelde een interessant verhaal over de toekomstvisie van Audi en waarschijnlijk ook de andere merken.

In de toekomst zal van een model nog maar een heel beperkt aantal verschillende uitvoeringen op de markt gebracht worden. De verschillende versies worden voornamelijk gebaseerd op hardware die aanwezig moet zijn voor bepaalde functionaliteit. Zo is het niet ondenkbaar dat alle audi's quattro hebben wat standaard softwarematig uitgeschakeld is en de eigenaar niet voor hoeft te betalen. Wil hij quattro activeren kan dat via een tijdelijk abbonement waar alleen voor gebruik betaald moet worden. Handig voor die week wintersport. Met motoren gebeurd eigenlijk al zoiets waar dezelfde motor met software in verschillende vermogens wordt uitgebracht. Enige verschil dan is dat je de software tijdelijk kunt opwaarderen via een abbonement zodat je wat meer vermogen hebt op het moment dat je een caravan moet trekken.

De achterliggende gedachte is dat met de wijzigingen van de NDEC test en de stijgende prijs per gram CO2 dit de aanschafkosten in de hand moet houden voor koper. Dus je betaald alleen de extra CO2 die bepaalde opties kosten op het moment dat het geactiveerd is, niet via het huidige prepaid systeem bij aanschaf. Dat roept tal van vragen op die de verkoper ook niet wist maar het principe is best wel cool. Aangezien de motivatie geld/verkoop is zie ik zoiets best wel gebeuren in de toekomst en denk dat het voor veel mensen ook toegevoegde waarde heeft.

Mijns inziens is die beredenatie van de verkoper natuurlijk kul. Dit is gewoon een microtransactiesysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Scr33x0r schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:45:
Coderen via je ODB2 krijgt dan opeens hele andere impact.. Sure, je ziet het nu met de 1.2tfsi, varianten van 85 tot 120pk.. uiteindelijk is het software.

Zelfde met de N13.. allemaal dus te chippen naar 220pk.. verianten van 100pk tot 170pk.. allemaal het zelfde blok..
De basis is hetzelfde, maar fabrieksaf zijn degenen met meer pk's ook daarvoor getest en kan de bak meer nm aan, zitten er misschien andere zuigers in die meer druk aan kunnen etc.
Of je het ook krijgt met je aandrijving? Weet niet, je achterwielen aandrijven is toch anders wat er moet een daadwerkelijke hardware connectie zijn naar achteren.. (of naar voren als je motor achterin ligt). Op dingen als iDrive en andere software onderdelen sure, maar ik geloof niet dat ze quatro of xdrive aan gaan bieden op het moment dat het een standaard FWD is..
Het is wel een beetje de Tesla manier van nu, de 60 unlocken naar de 90 oid of hun ludicrous mode.
Verder kan dit natuurlijk ook een handig import truukje zijn, bij import heeft ie minder vermogen en minder uitstoot, waardoor de importheffing lager is :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Scr33x0r schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:45:

Dat zou lachen zijn alle hardware wel aanwezig, maar niet geactiveerd....
Ik ga zo ff zien of ik de 2 turbo's kan activeren op een van onze 325i's.... met 1 klik op de knop van 218pk naar 306?
No way....
Onze cabrio heeft al andere remmen dan de station (vanwege het gewicht).... Dus nee gaat voorlopig nog niet zo zijn.
Misschien in een vol-electrische auto in de toekomst... Denk aan bv Tesla die tijdens de orkaan vorig jaar iedereen remote extra range gaf.

[ Voor 11% gewijzigd door JoepW op 24-01-2018 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

Ik vond het wel een logisch verhaal. Met de nieuwe manier van CO2 meten en de prijs p/g die alleen maar zal stijgen in de toekomst snap ik wel dat fabrikanten andere manieren bedenken om de initiele verkoopprijs te drukken. De koper betaalt het uiteindelijk alsnog, maar dan wel naar gebruik waar imho niks mis mee is. Uiteindelijk zal er wel een balans komen dus wat het kost om auto's maar standaard te voorzien van hardware die nooit gebruikt wordt vs de verkoopprijs die sterk door de milieu tax bepaald wordt.

Ik weet alleen niet hoe dit werkt in het buitenland. Die CO2 opslag is toch een Nederlands dingetje of hebben ze ook zoiets in het buitenland?
JoepW schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 17:11:
[...]

Dat zou lachen zijn alle hardware wel aanwezig, maar niet geactiveerd....
Ik ga zo ff zien of ik de 2 turbo's kan activeren op een van onze 325i's.... met 1 klik op de knop van 218pk naar 306?
No way....
Onze cabrio heeft al andere remmen dan de station (vanwege het gewicht).... Dus nee gaat voorlopig nog niet zo zijn.
Misschien in een vol-electrische auto in de toekomst... Denk aan bv Tesla die tijdens de orkaan vorig jaar iedereen remote extra range gaf.
Je voorbeeld is waarschijnlijk overtrokken. Er zullen een beperkt aantal verschillende versies komen gebaseerd op hardware benodigdheden. En met iets duurs als een turbo en voor de meeste mensen iets nutteloos als 90pk extra als je er al 200+ hebt zal daar verschil in versies zitten. Maar misschien gaat het wel zo. Het gros van de mensen interesseert het geen hol hoeveel vermogen hun brik heeft zolang het maar genoeg is. En voor die momenten dat je meer vermogen nodig hebt en dat via een app voor een paar euro kan regelen is best wel gebruikersvriendelijk.

Maargoed, ik begrijp hieruit dat ik niet de enige ben voor wie dit verhaal nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

xos schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 17:26:
Ik vond het wel een logisch verhaal. Met de nieuwe manier van CO2 meten en de prijs p/g die alleen maar zal stijgen in de toekomst snap ik wel dat fabrikanten andere manieren bedenken om de initiele verkoopprijs te drukken. De koper betaalt het uiteindelijk alsnog, maar dan wel naar gebruik waar imho niks mis mee is. Uiteindelijk zal er wel een balans komen dus wat het kost om auto's maar standaard te voorzien van hardware die nooit gebruikt wordt vs de verkoopprijs die sterk door de milieu tax bepaald wordt.

Ik weet alleen niet hoe dit werkt in het buitenland. Die CO2 opslag is toch een Nederlands dingetje of hebben ze ook zoiets in het buitenland?

[...]

Je voorbeeld is waarschijnlijk overtrokken. Er zullen een beperkt aantal verschillende versies komen gebaseerd op hardware benodigdheden. En met iets duurs als een turbo en voor de meeste mensen iets nutteloos als 90pk extra als je er al 200+ hebt zal daar verschil in versies zitten. Maar misschien gaat het wel zo. Het gros van de mensen interesseert het geen hol hoeveel vermogen hun brik heeft zolang het maar genoeg is. En voor die momenten dat je meer vermogen nodig hebt en dat via een app voor een paar euro kan regelen is best wel gebruikersvriendelijk.

Maargoed, ik begrijp hieruit dat ik niet de enige ben voor wie dit verhaal nieuw is.
idd is mijn verhaal overtrokken, maar het is ook zo dat er steeds meer met coderen kan.
Alhoewel BMW er ook wel een handje van heeft om zaken redelijk te sturen met specifieke hardware.
Als je kijkt naar de mogelijkheden van het opwaarderen van functionaliteit van de CIC en NBT systemen dan is daar voor veel zaken of een extra modue nodig of erger nog een geheel nieuwe centrale unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

Het past wel in de hedendaagse trend. Stel dat het gaat gebeuren zit mijn grootste zorg erin dat de totale kosten over de levensduur van een auto waarschijnlijk gaan stijgen. Meer onderdelen die sporadisch of zelfs nooit geactiveerd worden kunnen wel kapot gaan. Dit is behoorlijk gustig voor dealers die het moeten hebben van service en fabrikanten die deze onderdelen leveren. Daarom zie ik het wel gaan gebeuren met een mooi milieu/marketing verhaal eronder. Maar onder de streep lijkt het mij een beter verdienmodel voor fabrikant en dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

@xos wat deed je daar eigenlijk? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos

xos

Dat is eigenlijk een beetje een treurig verhaal. Afgelopen weekend ben ik hard van achteren aangereden met de 440i en tegen een voorganger aangedrukt. De 207 die erop klapte is total loss en waarschijnlijk de punto die ervoor stond ook. De schade aan mijn auto (kuddo's bmw) lijkt mee te vallen en naar mijn eigen inzicht louter cosmetisch van aard. Geen storing, alle electronische goodies en camera's doen het en tijdens het rijden merk je er helemaal niks van. Gisteren de auto afgeleverd bij de dealer en die was minder positief. Dus even afwachten wat de schade precies is maar de schade expert gaf al direct aan dat het echt alle kanten op kan.

Nu is het toeval dat ik vanochtend een afspraak gepland had om een 991 gt3rs te bekijken en uiteindelijk gekocht heb. Omdat de Audi dealer niet ver van de Porsche dealer zat direct maar even naar binnen gegaan om de nieuwe RS4 te bekijken. Mocht de bmw niet (snel) te repareren zijn dan is dat een kandidaat. Audi heeft het wel begrepen en er kan gewoon een trekhaak op :). Prachtige auto en de verkoper was ook eerlijk dat het niet dezelfde rijbeleving geeft als een m4 of amg. Maar dat zoek ik ook niet in een auto voor dagelijks gebruik, daar zijn andere speeltjes veel beter in. Eerst maar even het schaderapport afwachten, maar een kijkje nemen kan nooit kwaad ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

xos schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:05:

Het zou een leuk kunnen zijn maar... er is ook een andere regel in autoland:
'Wat er niet op zit, kan ook niet kapot.'

Toch vervelend dat de quattro die je nooit gebruikt hebt kapot gaat...

Softwarematig kan het maar hardwarematig denk ik niet dat het gaat werken. Als ik bewust een bepaalde optie niet wil dan ga ik zeker niet betalen als die optie kapot gaat terwijl hij er niet op zou moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Daarnaast, hoe zit het met de BPM? Bij bijvoorbeeld BMW is een 530i touring met 4WD €4.500 duurder dan de 2WD versie. Van dit bedrag gaat er echter maar €1.500 naar BMW, €3.000 is extra BPM + BTW op deze 'luxe' accessoire.

Bij de A6 is de quattro versie van de 2.0 TFSI zelfs €5.500 duurder dan de 2WD. Weet niet of er verder nog verschillen zitten in die uitvoeringen, zo niet dan is het absolute bedrag aan belasting nog veel hoger dan bij de BMW 5.

Hoe gaat men om met deze horde? Moet de BPM voor 4WD bij aflevering betaald worden (ongeacht of je 4WD geselecteerd hebt)?

Of hoef je de BPM pas te betalen als de optie softwarematig geactiveerd wordt? Dat lijkt het meest logisch, maar dan wordt het voor een weekje wintersport alsnog wel een dure grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Laatst online: 21:04
Boinkie schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:30:
Ik dacht dat ik dit probleem ook had, bleek dat ik de achterklep open had gelaten of gemaakt met de afstandbediening net nadat ik ook mijn accu had moeten vervangen. Het lastige is, dat je een tijdje moet wachten voordat je auto gaat "slapen". Dus als je de multimeter ertussen hangt, moet je de auto afsluiten en even wachten totdat die in slaapstand gaat en het stroomverbruik daalt tot onder 1A. Mijn e91 had daarvoor geloof ik nog 5A.

Mocht die een hoog verbruik houden, kun je systemen een voor een gaan uitschakelen door bijvoorbeeld zekeringen eruit te halen. Ik heb hier geen ervaring mee, maar dit zou voor mij een logisch verhaal zijn. Als je dit door de dealer laat doen, loopt dit vaak flink in de papieren en de meeste hebben niet heel veel verstand van elektra. Toch een andere tak van sport. Succes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-09 18:31
Arjant2 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:31:
Bij mijn 2017 F20 staat het er ook bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02:23
coldasice schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 21:02:
[...]

Ik dacht dat ik dit probleem ook had, bleek dat ik de achterklep open had gelaten of gemaakt met de afstandbediening net nadat ik ook mijn accu had moeten vervangen. Het lastige is, dat je een tijdje moet wachten voordat je auto gaat "slapen". Dus als je de multimeter ertussen hangt, moet je de auto afsluiten en even wachten totdat die in slaapstand gaat en het stroomverbruik daalt tot onder 1A. Mijn e91 had daarvoor geloof ik nog 5A.

Mocht die een hoog verbruik houden, kun je systemen een voor een gaan uitschakelen door bijvoorbeeld zekeringen eruit te halen. Ik heb hier geen ervaring mee, maar dit zou voor mij een logisch verhaal zijn. Als je dit door de dealer laat doen, loopt dit vaak flink in de papieren en de meeste hebben niet heel veel verstand van elektra. Toch een andere tak van sport. Succes....
Ja mijn idee, Met de schroevendraaier zet ik de deuren op slot en dan twintig minuten wachten tot die slaapt. Vervolgens moet er een stroom blijven lopen en kan ik zekeringen gaan trekken. Vervolgens kan ik zien waar het lek zit en van daaruit weer verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel L
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-08 23:07
Sinds een paar weken eigenaar (naja, lease, dus ik mag er in rijden) van een X1. Ik kwam er achter dat ik bij de bestelling vergeten ben de optie aan te vinken voor een 3e 12 volts aansluiting onder het handschoenenkastje. Het gat zit er wel. Ik heb dus zo'n aansteker-stopcontact besteld en het past feilloos in het daarvoor bestemde gat. Na wat deskundig schroeven en slopen heb ik in die regio de meeste onderdelen wel verwijderd, maar het lijkt er op dat bmw heel flauw de draad voor zo'n aansluiting niet standaard monteert, of ik moet nog wat verder zoeken omdat hij verstopt zit. Heeft één van jullie hier ervaring mee, of heeft één van jullie een X1 mét die optie zodat ik kan kijken hoe het gemonteerd zit?

http://emiellensink.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel L
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-08 23:07
FabianGTI schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:40:
Ervaring deskundigen van de X1 hier?

M'n pa heeft nu een jaar een BMW X1 (Sdrive 20iA M-Sport), maar wordt zo langzamerhand gek van het remmen van de auto (kan het wel begrijpen, ik kan er ook niet aan wennen)
Bij lichtjes remmen grijpt de rem al vol in, is niet goed gedoseerd mee te remmen

In eerste instantie werd er gedacht dat het door de nieuwigheid van de auto komt, maar na een jaar en 20k km is het er nog steeds

Hij heeft natuurlijk al met BMW gebeld maar die hebben niet echt een oplossing ervoor, er zijn al wel meerdere klachten gekomen over het remmen
Sinds een paar weken zelf de X1 en ik herken dit probleem ook niet. Vond hem in het begin eerder wat laf remmen; de Mazda cx5 die ik hiervoor had remde wat directer.

http://emiellensink.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:52
xos schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 19:07:
Dat is eigenlijk een beetje een treurig verhaal. Afgelopen weekend ben ik hard van achteren aangereden met de 440i en tegen een voorganger aangedrukt. De 207 die erop klapte is total loss en waarschijnlijk de punto die ervoor stond ook. De schade aan mijn auto (kuddo's bmw) lijkt mee te vallen en naar mijn eigen inzicht louter cosmetisch van aard. Geen storing, alle electronische goodies en camera's doen het en tijdens het rijden merk je er helemaal niks van. Gisteren de auto afgeleverd bij de dealer en die was minder positief. Dus even afwachten wat de schade precies is maar de schade expert gaf al direct aan dat het echt alle kanten op kan.

Nu is het toeval dat ik vanochtend een afspraak gepland had om een 991 gt3rs te bekijken en uiteindelijk gekocht heb. Omdat de Audi dealer niet ver van de Porsche dealer zat direct maar even naar binnen gegaan om de nieuwe RS4 te bekijken. Mocht de bmw niet (snel) te repareren zijn dan is dat een kandidaat. Audi heeft het wel begrepen en er kan gewoon een trekhaak op :). Prachtige auto en de verkoper was ook eerlijk dat het niet dezelfde rijbeleving geeft als een m4 of amg. Maar dat zoek ik ook niet in een auto voor dagelijks gebruik, daar zijn andere speeltjes veel beter in. Eerst maar even het schaderapport afwachten, maar een kijkje nemen kan nooit kwaad ;).
Lekker hoor. GT3 RS. d:)b

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

alexbl69 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 19:00:
Daarnaast, hoe zit het met de BPM? Bij bijvoorbeeld BMW is een 530i touring met 4WD €4.500 duurder dan de 2WD versie. Van dit bedrag gaat er echter maar €1.500 naar BMW, €3.000 is extra BPM + BTW op deze 'luxe' accessoire.

Bij de A6 is de quattro versie van de 2.0 TFSI zelfs €5.500 duurder dan de 2WD. Weet niet of er verder nog verschillen zitten in die uitvoeringen, zo niet dan is het absolute bedrag aan belasting nog veel hoger dan bij de BMW 5.

Hoe gaat men om met deze horde? Moet de BPM voor 4WD bij aflevering betaald worden (ongeacht of je 4WD geselecteerd hebt)?

Of hoef je de BPM pas te betalen als de optie softwarematig geactiveerd wordt? Dat lijkt het meest logisch, maar dan wordt het voor een weekje wintersport alsnog wel een dure grap.
BPM is al een aantal jaren volledig gebaseerd op CO2-uitstoot. Een verschil tussen 4WD en 2WD is dat een auto met 4WD een net wat hoger verbruik heeft, waardoor ook de CO2-uitstoot hoger is. Aangezien de tabel voor de BPM-bepaling staffels kent voor iedere extra gram CO2, kosten de laatste grammen erbij veel meer dan de eerste grammen. Dat verklaart volledig het verschil in het BPM-bedrag. Opties die geen verschil maken voor de uitstoot, leveren dus ook geen hoger BPM-bedrag op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik heb onlangs gereden met een standaard aangeklede BMW X1 28i.

Wat mij opviel was dat de graden maar per 1 graad verzet konden worden. Heeft dit te maken met de trim level?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

Emiel L schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 20:47:
Sinds een paar weken eigenaar (naja, lease, dus ik mag er in rijden) van een X1. Ik kwam er achter dat ik bij de bestelling vergeten ben de optie aan te vinken voor een 3e 12 volts aansluiting onder het handschoenenkastje. Het gat zit er wel. Ik heb dus zo'n aansteker-stopcontact besteld en het past feilloos in het daarvoor bestemde gat. Na wat deskundig schroeven en slopen heb ik in die regio de meeste onderdelen wel verwijderd, maar het lijkt er op dat bmw heel flauw de draad voor zo'n aansluiting niet standaard monteert, of ik moet nog wat verder zoeken omdat hij verstopt zit. Heeft één van jullie hier ervaring mee, of heeft één van jullie een X1 mét die optie zodat ik kan kijken hoe het gemonteerd zit?
Flauw of niet, BMW stopt er niets in wat niet besteld is. Daarmee sparen ze weer een paar centen uit. Je zult de draad dan ook zelf moeten trekken. Ik heb de optie wel op mijn F11 maar daar heb je met je F48 waarschijnlijk niet veel aan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:19

duderuud

Sliden is koel

Rond kerst de deal gesloten en sinds een paar dagen op kenteken, mijn M140i!

BMW M140i
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eaKK6b1HCTMPQkkWgMSAX10j/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Knx04KNQLjSHb95E6FaDEfHM/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NTq95jR5jbCeVMwTlrvXVPG6/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6YDQojM4zrHwFgN0SbiS7aUu/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hmvmd3IHMFPnmpEXXik7YVY0/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4EHJ7Sjsr8NJwTRnRhxxB29k/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/25czJKoa9w0esAsVWb39CnCm/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/s5HBuLoHGeWsTtXgd9EhSqmV/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5U7FROnHRH3U1V6kqBF0fHXJ/thumb.jpg

Importeren was, net als de vorige auto, een piece of cake. Enige nadeel was de doorlooptijd. Er zat een kleine 2 weken tussen het laten keuren bij de RDW en het ontvangen van het kentekenbewijs.

Wat een heerlijke auto zeg, zo makkelijk inhalen :+
Maar serieus, dat koppel, mijn hemel....echt altijd bergen koppel voorhanden, fenomenaal!

Moet wel wat aan het motorgeluid gedaan worden, denk middendemper laten weghalen.

* duderuud gaat 'm even wassen...

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

@xos hoe is het met de beamer? Als meer info? Ennuhh plaats eens foto's van de porsche..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

Nee nog niet, beetje te druk met van alles en nog wat dus geen aandacht aan geschonken. Zal begin volgende week eens bellen. Geen idee hoe lang het vaststellen van de schade typisch duurt? Is dat dagen of weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Tomatoman schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 23:59:
[...]

BPM is al een aantal jaren volledig gebaseerd op CO2-uitstoot. Een verschil tussen 4WD en 2WD is dat een auto met 4WD een net wat hoger verbruik heeft, waardoor ook de CO2-uitstoot hoger is. Aangezien de tabel voor de BPM-bepaling staffels kent voor iedere extra gram CO2, kosten de laatste grammen erbij veel meer dan de eerste grammen. Dat verklaart volledig het verschil in het BPM-bedrag. Opties die geen verschil maken voor de uitstoot, leveren dus ook geen hoger BPM-bedrag op.
Klinkt logisch...

Maar dan lijkt het me geen slimme zet van Audi dat ze met 'standaard' 4WD komen welke softwarematig in- of uit is te schakelen. Aangezien alle hardware er al in zit en de CO2 uitstoot hoger is betaal je in Nederland dus sowieso een hele klap BPM extra, of je 4WD nu gebruikt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

Dat CO2/BPM systeem is ook de oorzaak waarom iets als andere velgen soms belachelijk veel duurder is dan de hardware doet vermoeden.

AWD vs FWD zou typisch een van die verschillende configuraties zijn gezien het prijsverschil in hardware. Verlichting is nog zoiets met fysiek hele andere hardware met bijbehorend prijskaartje. Maar voor heel veel opties maakt het weinig uit en kan ik wel begrijpen dat de fabrikant het er gewoon inzet en dan tijdens de levensduur van de auto het hoopt terug te verdienen via microtransacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Thuisbioscoop die in 4,9 seconde van van 0 naar 100 gaat 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Z5xnVYuvUpTClPrW28qDsuIL/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Sta je dan met je 2 ton wegende bushokje en wordt je door een 5k kostende brommer gewoon snot gereden, en heb ik bij 250 nog een versnelling over ;)

/ Goed hebben we dat stukje verpissen ook weer gehad. :+ Ziet er comfortabel uit van binnen!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Pagina: 1 ... 73 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.