Geen sociaal plan waar je nog een paar maandjes meekrijgt? Dan is die auto alleen maar dichterbij gekomenSpeedingWilly schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 18:04:
Ik had vandaag een afspraak staan voor een proefrit in een F33 435i cabrio helemaal full options. Echt mijn droomauto en met de auto was helemaal niets mis en de proefrit was super! Maar om nu bijna 50K stuk te slaan als je ook vandaag te horen hebt gekregen dat je bij de 1/3 van dr mensen hoort die ontslagen worden....![]()
![]()
Wel een sociaal plan maar niet verstandig om het grootste deel van het spaargeld aan een 3e auto te besteden terwijl de toekomst m.b.t. werk onzeker is. Helaas maar het is niet anders.Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 19:18:
[...]
Geen sociaal plan waar je nog een paar maandjes meekrijgt? Dan is die auto alleen maar dichterbij gekomen
We zijn nog heel blij met de e91 touring en de e46 coupe
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
Je kunt het ook van de opportunistische kant bekijken: Als je het nu niet doet komt het er misschien nooit meer van...SpeedingWilly schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 18:04:
Ik had vandaag een afspraak staan voor een proefrit in een F33 435i cabrio helemaal full options. Echt mijn droomauto en met de auto was helemaal niets mis en de proefrit was super! Maar om nu bijna 50K stuk te slaan als je ook vandaag te horen hebt gekregen dat je bij de 1/3 van dr mensen hoort die ontslagen worden....![]()
![]()
Misschien heb je gelijk. Als ik eens in de toekomst kan kijken... Helaas laat ik een hele mooie F33 435i cabrio toch maar even schieten.Edgarz schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 23:50:
[...]
Je kunt het ook van de opportunistische kant bekijken: Als je het nu niet doet komt het er misschien nooit meer van...
Ik toeter wel even als ik langsrijd met de mijneSpeedingWilly schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 00:02:
[...]
Misschien heb je gelijk. Als ik eens in de toekomst kan kijken... Helaas laat ik een hele mooie F33 435i cabrio toch maar even schieten.
Mag ik daar een 3x min duimpje voor geven? Soms zit het gewoon even tegen in het leven.Edgarz schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 00:03:
[...]
Ik toeter wel even als ik langsrijd met de mijne
Tja, als het de teleurstelling is om de derde auto dan zou ik het niet zo zwaar opvatten.Toff schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 00:09:
[...]
Mag ik daar een 3x min duimpje voor geven? Soms zit het gewoon even tegen in het leven.
Inderdaad. Ik en mijn vrouw hebben allebei een fijne auto. We rijden de E91 touring als gezinsauto en mijn vrouw gebruikt die ook voor woonwerkerkeer. Ik gebruik mijn E46 330Ci eigenlijk alleen voor incidenteel woon-werkverkeer en plezierritjes of zomaar een rit om er weer een keer mee te rijden omdat de auto te lang stilstaat somsEdgarz schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 00:28:
[...]
Tja, als het de teleurstelling is om de derde auto dan zou ik het niet zo zwaar opvatten.

Nu blijf ik de E46 rijden omdat ik die (zeer waarschijnlijk) nodig zal hebben voor woon-werkverkeer als ik een nieuwe baan gevonden heb. Nu maar hopen dat ik daar niet te veel kilometers voor moet gaan maken. Dat zou niet zo goed zijn voor de toekomstige waarde van deze auto.
Als je al 2 BMW's kunt rijden en een 435i als fun-auto wilde kopen dan vermoed ik dat je wel iets kan. Ik weet niet in welke branche je zit maar in deze economie is de kans vrij groot dat je snel weer een baan hebt toch? Komt vast snel goed
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Bedankt voor je vertrouwenEvaluationCopy schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 07:06:
Als je al 2 BMW's kunt rijden en een 435i als fun-auto wilde kopen dan vermoed ik dat je wel iets kan. Ik weet niet in welke branche je zit maar in deze economie is de kans vrij groot dat je snel weer een baan hebt toch? Komt vast snel goed
Ik ben (bijna) een ex Philips Lighting medewerker. Dat is een apart slag volk hoor! Die kunnen weinig!

Zie ook nieuws: Philips Lighting wil 118 van 350 banen schrappen op Eindhovense r&d-a...
Maar serieus. Als je goed kan sparen en in ons geval in 11 jaar tijd precies 2 tweedehands auto’s gekocht hebt (dus wij doen lang met auto’s en zijn er zuinig op) dan hoeft dat niet de hele wereld te kosten als je dat over al die jaren uitsmeert. Ik durf te beweren dat iemand die elke 3 jaar een nieuwe middenklasser koopt meer uitgeeft dan wij met 2 auto’s. Uiteraard valt de nu vervallen aanschaf van een F33 435i cabrio uit 2014 daar niet onder omdat dat gewoon een kleine 50k zou kosten.
Blijft er weer wat om van te dromen. Gisteren dus in een F33 435i cabrio uit 2014 gereden. Auto was helemaal full options. Dat reed geweldig, en ziet er erg strak uit. Die N55 motor is een juweeltje. Het motorgeluid vond ik verrassend veel lijken op de 6 cilinder in mijn E46 330Ci.
Als iemand nog zo’n auto zoekt, ik weet een hele mooie te staan
[ Voor 17% gewijzigd door SpeedingWilly op 10-01-2018 07:27 ]
Ervaring deskundigen van de X1 hier?
M'n pa heeft nu een jaar een BMW X1 (Sdrive 20iA M-Sport), maar wordt zo langzamerhand gek van het remmen van de auto (kan het wel begrijpen, ik kan er ook niet aan wennen)
Bij lichtjes remmen grijpt de rem al vol in, is niet goed gedoseerd mee te remmen
In eerste instantie werd er gedacht dat het door de nieuwigheid van de auto komt, maar na een jaar en 20k km is het er nog steeds
Hij heeft natuurlijk al met BMW gebeld maar die hebben niet echt een oplossing ervoor, er zijn al wel meerdere klachten gekomen over het remmen
M'n pa heeft nu een jaar een BMW X1 (Sdrive 20iA M-Sport), maar wordt zo langzamerhand gek van het remmen van de auto (kan het wel begrijpen, ik kan er ook niet aan wennen)
Bij lichtjes remmen grijpt de rem al vol in, is niet goed gedoseerd mee te remmen
In eerste instantie werd er gedacht dat het door de nieuwigheid van de auto komt, maar na een jaar en 20k km is het er nog steeds
Hij heeft natuurlijk al met BMW gebeld maar die hebben niet echt een oplossing ervoor, er zijn al wel meerdere klachten gekomen over het remmen
De titel spreekt voor zich:
https://www.ad.nl/video/p...angste-drift-ooit~vp24172
Ongelooflijk, ik was het na een kwartiertje bij Slotemakers al zat.
https://www.ad.nl/video/p...angste-drift-ooit~vp24172
Ongelooflijk, ik was het na een kwartiertje bij Slotemakers al zat.
Dat ben ik helemaal met je eens! (heb ik een klein stukje terug ook al gepost. Het is één van de weinig overgebleven 6 cilinders. Hij loopt erg mooi en klinkt fantastisch!SpeedingWilly schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 07:16:
[...]
Die N55 motor is een juweeltje. Het motorgeluid vond ik verrassend veel lijken op de 6 cilinder in mijn E46 330Ci.
Mijn vader heeft ook een X1 Sdrive 20iA Sport (geen M-Sport) van eind 2012 en ik herken dit remgedrag helemaal niet. De auto heeft nu 60k gelopen en onlangs zijn de remschijven vernieuwt met OEM BMW schijven. Ik hoor hem er nooit over dat de auto niet goed of juist te goed remt.FabianGTI schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:40:
Dat is volgens mij ook het vorige model X1 toch, die staat nog op het BMW platform in plaats van het Mini platformIQM schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 21:21:
[...]
Mijn vader heeft ook een X1 Sdrive 20iA Sport (geen M-Sport) van eind 2012 en ik herken dit remgedrag helemaal niet. De auto heeft nu 60k gelopen en onlangs zijn de remschijven vernieuwt met OEM BMW schijven. Ik hoor hem er nooit over dat de auto niet goed of juist te goed remt.
Hij heeft ook inderdaad een 2011 model X1 gehad destijds, en daar inderdaad geen problemen mee gehad
Betreft dit model:

Verder geweldige auto, alleen dat puntje van de remmen dus
Heb een maat van me die bij Philips Turnhout werkte, die heeft uiteindelijk getekend voor het sociaal plan en heeft een mooi bedragje mee gekregen. Die werkt nu als verkoper in een VW garageSpeedingWilly schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 23:43:
Wel een sociaal plan maar niet verstandig om het grootste deel van het spaargeld aan een 3e auto te besteden terwijl de toekomst m.b.t. werk onzeker is. Helaas maar het is niet anders.
We zijn nog heel blij met de e91 touring en de e46 coupe
Ikzelf heb in 2014 hetzelfde meegemaakt (ander bedrijf) en ook ik heb een mooi zakcentje meegekregen. Ik ben overigens gestopt op 31/3/2014 en bij mijn huidige werkgever begonnen op 01/04/2014
Veel succes met het zoeken naar een nieuwe job.
Ik herken dat op zich wel (X1 2.5D M-Sport) maar niet in zo'n mate dat het me ergert.FabianGTI schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:40:
no animals were harmed during the production of this message
Maar als er niet gedoseerd mee geremd kan worden hoe kan hij er dan al 1 jaar en 20K km mee gereden hebben?FabianGTI schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:40:
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Tegenwoordig valt dat 'mooi zakcentje' wel mee, en ook de fiscus gaat er hard mee lachen (50% belasting b.v.). Ik kan er iig niet die 435i mee financierenEngineer Stewie schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:02:
[...]
Heb een maat van me die bij Philips Turnhout werkte, die heeft uiteindelijk getekend voor het sociaal plan en heeft een mooi bedragje mee gekregen. Die werkt nu als verkoper in een VW garage.
Ikzelf heb in 2014 hetzelfde meegemaakt (ander bedrijf) en ook ik heb een mooi zakcentje meegekregen. Ik ben overigens gestopt op 31/3/2014 en bij mijn huidige werkgever begonnen op 01/04/2014. Geen centje pijn van gehad dus en wat mazzel.
Veel succes met het zoeken naar een nieuwe job.

Als ik iid meteen weer ergens anders aan de slag ga tegen ten minste hetzelfde salaris dan wordt ik er beter van. Ik verwacht iig dat ik mijn huidig salarisniveau niet zal houden.
[ Voor 10% gewijzigd door SpeedingWilly op 11-01-2018 10:09 ]
Dat is niet zo moeilijk toch??Tylen schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:54:
[...]
Maar als er niet gedoseerd mee geremd kan worden hoe kan hij er dan al 1 jaar en 20K km mee gereden hebben?
Er iets niets kapot aan de auto, enkel de remmen grijpen te hard en te direct in
In eerste instantie gingen we er vanuit dat het door de nieuwigheid komt en dat het wel minder zou worden, maar helaas
Ik vond (toen ik voor het eerst een Golf 4 reed toen die nieuw waren) ook dat de remmen wel heel hard en slecht te doseren waren. MAar was gewoon kwestie van wennen.FabianGTI schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:43:
[...]
Dat is niet zo moeilijk toch??
Er iets niets kapot aan de auto, enkel de remmen grijpen te hard en te direct in
In eerste instantie gingen we er vanuit dat het door de nieuwigheid komt en dat het wel minder zou worden, maar helaas
Als de 2 echt zo slecht is dan kan je toch even proberen in eenzelfde 2 van de dealer om te kijken of het daar ook zo is? Lijkt mij makkelijk om uit te zoeken of het echt niet goed is. Dan is het aan BMW om het op te lossen.
Zijn jullie bekend met een wisselend oliepeil bij een F20? Auto staat vlak en een koude motor. De ene keer is waarde via de peilstok half leeg, 3/4 en soms ook vol. Metingen vinden wel plaats op verschillende dagen.
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
De fysieke peilstok onder de motorkap.
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Sinds paar maanden een BMW i3 (rex) voor op en neer naar de zaak en wat kortere ritten.
Simpelweg perfect voor (is geen wagen voor veel op de snelweg, te beperkte range.....maar gaat prima).
Design is smaak, maar is ruim en vol met leuke gadgets (ik heb een ex-demo dealer wagen gekocht, zitten dus echt alle opties op).
Kom van een een lexus V8 als dagelijkse auto en heb ook nog 2 stuks bmw 850 CSI ......
En dit ding is leuk.....en snel !
Acceleratie (zeker tot 80km/h) en met name inhalen, niks terugschakelen, toeren maken... nee instant gas en er voorbij veel sneller dan de meeste auto's (wil je dat even snel doen, dan moet je al in de juiste versnelling zitten boven de 4000 toeren met de meeste auto's). Nu is het tuffen en gas en verder tuffen. Echt snel......haal nu gewoon vaker en eerder in ! (of dat nu een voordeel is weet ik ook niet ....)
Niks auto warmdraaien, gewoon instappen en gas, interieur gelijk warm, ruiten ontdooien met de app. Remmen gebruik je zelden. Snelladen is echt snel (20 minuten).
Ongelooflijk knap gebouwd (alu frame, accuverwarming, modulaire accu's, verwisselbare accu's, carbon, bergen slimme dingen in) Gaat nooit roesten en onderhoud is zowat niks.
Is er wat niet goed aan:
Ja.....sturen en reactie gaspedaal was niet echt prettig: net nieuwste software erop gezet door de dealer en dat is nu perfect (ook een voordeel, hij kan en wordt gewoon gratis door de dealer geupdate!).
Banden, die slijten wat meer (maar ja dan is bij de SCI's ook zo)...gewoon veel koppel.
Veel snelweg.... is die ook niet voor gemaakt.
Zomerbanden zijn een ramp in de winter (nul grip op sneeuw), dus heb je een extra set nodig met winterbanden (en relatief dure banden).
De REX is niet echt zuinig (omgerekend rij je dan 1:15) en als de accu bijna leeg is hoor je hem goed (moet die flink werken), schakel je hem eerder in dan hoor je hem niet. Maar ja gebruik ik zelden.
En relatief duur.....maar tijd zal leren hoe waardevast die is.
Simpelweg perfect voor (is geen wagen voor veel op de snelweg, te beperkte range.....maar gaat prima).
Design is smaak, maar is ruim en vol met leuke gadgets (ik heb een ex-demo dealer wagen gekocht, zitten dus echt alle opties op).
Kom van een een lexus V8 als dagelijkse auto en heb ook nog 2 stuks bmw 850 CSI ......
Acceleratie (zeker tot 80km/h) en met name inhalen, niks terugschakelen, toeren maken... nee instant gas en er voorbij veel sneller dan de meeste auto's (wil je dat even snel doen, dan moet je al in de juiste versnelling zitten boven de 4000 toeren met de meeste auto's). Nu is het tuffen en gas en verder tuffen. Echt snel......haal nu gewoon vaker en eerder in ! (of dat nu een voordeel is weet ik ook niet ....)
Niks auto warmdraaien, gewoon instappen en gas, interieur gelijk warm, ruiten ontdooien met de app. Remmen gebruik je zelden. Snelladen is echt snel (20 minuten).
Ongelooflijk knap gebouwd (alu frame, accuverwarming, modulaire accu's, verwisselbare accu's, carbon, bergen slimme dingen in) Gaat nooit roesten en onderhoud is zowat niks.
Is er wat niet goed aan:
Ja.....sturen en reactie gaspedaal was niet echt prettig: net nieuwste software erop gezet door de dealer en dat is nu perfect (ook een voordeel, hij kan en wordt gewoon gratis door de dealer geupdate!).
Banden, die slijten wat meer (maar ja dan is bij de SCI's ook zo)...gewoon veel koppel.
Zomerbanden zijn een ramp in de winter (nul grip op sneeuw), dus heb je een extra set nodig met winterbanden (en relatief dure banden).
De REX is niet echt zuinig (omgerekend rij je dan 1:15) en als de accu bijna leeg is hoor je hem goed (moet die flink werken), schakel je hem eerder in dan hoor je hem niet. Maar ja gebruik ik zelden.
Ik heb als leenauto een paar dagen een i3 met range extender gehad vorig jaar, ik was er goed over te spreken. Het is een zeer goede auto in de stad en voor korte stukken op de snelweg.prettig schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 19:21:
Sinds paar maanden een BMW i3 (rex) voor op en neer naar de zaak en wat kortere ritten.
Is er wat niet goed aan:
Kan niet zeggen dat hij traditioneel "BMW DNA" heeft, het is gewoon een heeeel andere auto uiteraard dan een 3 of 5 serie bijvoorbeeld. Als ik alleen in en rond de stad reed, dan zou het goed kunnen dat ik er een nam.
Helaas vind mijn vrouw er niet zo veel aan. Zij heeft het perfecte profiel voor de i3, zo'n 30km/dag enkele reis naar werk, verder alleen dicht bij het huis, nooit lange afstanden. Dan zou de i3 beter passen dan de huidige E61 520d... Maar ja, vrouwlief vind hem klein en raar...
Ik gebruik mijn i3 hoofd zakelijk als boodschappen auto, in en om Delden.
Super auto, ik kan niet zeggen dat ik liever in mijn 730d rijd.
Alleen het feit dat je hem waar hij ook staat kunt klimatiseren met je smartphone is super en zeker in de winter.
Alleen het feit dat je hem waar hij ook staat kunt klimatiseren met je smartphone is super en zeker in de winter.
BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,
Tja, met standkachel kan ik mijn 530D ook gewoon via de app opwarmen, dat voordeel hebben meer auto's!janesh schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 13:24:
Ik gebruik mijn i3 hoofd zakelijk als boodschappen auto, in en om Delden.
i3 is eigenlijk geen echte bmw (met bmw DNA, andere sticker erop en niemand die het ziet)..... lijkt op niks wat ze hebben, wel heel vooruitstrevend (was de 850 destijds ook....compleet andere auto).... dus we zullen denk ik wel techniek uit de i3 en i8 (als die elektrisch wordt !!....ooooohhhh) terugzien in de rest.
Waarom moet je vrouw per sé een BMW? Ze kan ook prima in een Suzuki Swift oid.The_MAN schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 11:06:
[...]
Helaas vind mijn vrouw er niet zo veel aan. Zij heeft het perfecte profiel voor de i3, zo'n 30km/dag enkele reis naar werk, verder alleen dicht bij het huis, nooit lange afstanden. Dan zou de i3 beter passen dan de huidige E61 520d... Maar ja, vrouwlief vind hem klein en raar...
Nu ik sinds een jaar in Munchen woon kan ik er niet meer omheen: ik heb morgen een proefrit in een 120d uit 2009. Zijn er bekende kwaaltjes waar ik op kan letten?
https://www.autoscout24.n...6d-4f58-b6eb-d7673b0706fc
Verwijderd
Waarom zou een vrouw daar genoegen mee nemen?Het Fantoom schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 18:20:
[...]
Waarom moet je vrouw per sé een BMW? Ze kan ook prima in een Suzuki Swift oid.
Haha, omdat ze ook werkt en lekker wil rijden! Een Swift, ze zou nog liever op de fiets gaan... En daar heeft ze al een hekel aan!Het Fantoom schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 18:20:
[...]
Waarom moet je vrouw per sé een BMW? Ze kan ook prima in een Suzuki Swift oid.
Een Swift Sport rijdt zeker wel lekker hoor, en komt minstens zo goed van z'n plek als een 520dThe_MAN schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 18:30:
[...]
Haha, omdat ze ook werkt en lekker wil rijden! Een Swift, ze zou nog liever op de fiets gaan... En daar heeft ze al een hekel aan!
Zou ik liever in rijden dan in een i3 als het een kleinere auto moet worden.
Grootste kwaal is de distributieketting.Supermario16 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 18:24:
Nu ik sinds een jaar in Munchen woon kan ik er niet meer omheen: ik heb morgen een proefrit in een 120d uit 2009. Zijn er bekende kwaaltjes waar ik op kan letten?
Verder https://www.autoblog.nl/n...video-aankoopadvies-65306
•
Kettingprobleem bij de N47 dieselmotor, waarbij er overmatige slijtage aan de distributie ketting was. Ratelt bij 1500tpm, te lang doorrijden = alles stuk. Is destijds onder garantie vervangen maar wel even checken of dit ook echt gebeurd is. Bij pre-facelift 118d geen probleem (M47 motor).
• Bobines / injectoren gaven soms problemen op viercilinder benzinemotoren na de facelift.
• Interieur is stuk mooier na de facelift.
• Runflats zijn oncomfortabel en gevoelig voor spoorvorming, met name op hoge snelheid.
• Opletten of er geen speling op het stuur zit, met name bij vroege exemplaren.
• Standaard stereo installatie voldoet maar is niet fantastisch.
• ‘clutch judder’ De koppeling van de 118 / 120 diesels schokt/bokt/trilt wanneer je hem laat opkomen. Ze hebben het niet allemaal, maar als je het intypt op google dan vind je er genoeg over, BMW lostte het in veel gevallen op met een andere koppeling en software-update.
• Een naar scheurend geluid bij maximale wiel uitslag. Alsof een aandrijfriem slipt. Oorzaak is niet altijd duidelijk, maar kunnen riem, spanrollen en stuurbekrachtigingspomp of dynamo zijn.
• Stuurslot wil wel eens voor issues zorgen.
Dus onderhoudsbeurten zijn in principe niet meer nodig? Enkel nieuwe banden en sporadisch remblokken wisselen.prettig schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 19:21:
Gaat nooit roesten en onderhoud is zowat niks.
Helemaal goed, en omdat je bijna nooit remt slijten de remblokken ook bijna niet.
Ga maar eens proefrijden om te ervaren hoe fantastisch dit ding rijdt.
Alleen echt afschuwelijk duur vind ik, als het nu nog eens 5 tot 7K minder was dan overwoog ik het hier voor de vrouw maar à 42K vind ik het echt veel te duur (en dan factor ik nog altijd het feit in dat het een EV is)janesh schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 10:42:
Helemaal goed, en omdat je bijna nooit remt slijten de remblokken ook bijna niet.
Ze zijn nieuw verhoudings gewijs met vergelijkbare ev's niet goedkoop.
Ik heb mijn i3 18 mnd geleden gekocht voor 32k, 11 mnd oud, 6000 km, 2 jr garantie en nieuw prijs 52k.
Dat vond en vind ik nog steeds een goede deal bij mijn bmw dealer in apeldoorn.
Ik heb mijn i3 18 mnd geleden gekocht voor 32k, 11 mnd oud, 6000 km, 2 jr garantie en nieuw prijs 52k.
Absoluut, de enige renderende manier in mijn ogen is om ze tweedehands aan te schaffen maar ik vind het riskant. Ik zie inderdaad dat veel dealers demo-wagens of i3 als vervangwagens hebben staan, maar als ik dan naar België bedrijfswagen-lease-land kijk en ik weet hoe men er dan mee omgaat (vervangwagen) dan bekruipt me al een akelig bezorgd gevoel...janesh schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 11:09:
Ze zijn nieuw verhoudings gewijs met vergelijkbare ev's niet goedkoop.
Had je ergens een optie-lijst? Beetje kader scheppen hier.
[ Voor 4% gewijzigd door HyperBart op 13-01-2018 15:31 ]
BMW i3 (eigenlijk de meeste EV's): nieuw zakelijk kopen, prive gebruikt kopen en dan valt het mee.
Ik rij hem zakelijk en ook zakelijk gekocht, maar toch gebruikt gekozen (heb dan een regeling niet qua afschrijving, maar wel berg afschrijving bespaard op de auto).
Want heel eerlijk een i3 uit 2013 is dezelfde als 2017 (nul verschil, software updaten en klaar).
8 jaar of 100.000km accu garantie, koop een met 50.000km.
Onderhoud.....zowat niks (je kunt in de auto zien wat het laatste onderhoud was en wat evt. nog openstaat aan onderhoud).
Beetje mazzel koop je er een met 5 jaar bmw onderhoudscontract (als die 3 jaar oud is rij je 2 jaar gegarandeerd zonder onderhoudskosten).
Ik rij hem zakelijk en ook zakelijk gekocht, maar toch gebruikt gekozen (heb dan een regeling niet qua afschrijving, maar wel berg afschrijving bespaard op de auto).
Want heel eerlijk een i3 uit 2013 is dezelfde als 2017 (nul verschil, software updaten en klaar).
8 jaar of 100.000km accu garantie, koop een met 50.000km.
Onderhoud.....zowat niks (je kunt in de auto zien wat het laatste onderhoud was en wat evt. nog openstaat aan onderhoud).
Beetje mazzel koop je er een met 5 jaar bmw onderhoudscontract (als die 3 jaar oud is rij je 2 jaar gegarandeerd zonder onderhoudskosten).
Belg hier, even voor de duidelijkheid.
Maar ja, als je die prijzen van PS wagens bekijkt dan is dat eigenlijk nog wel te doen. Over smaken en kleuren... Tsja, hij is niet zo sexy als een Tesla maar als tweede wagen is het dan wel te doen, helemaal als je de TCO berekent tussen de conventionele brandstof en elektrisch tweedehands. Hier in België staat de saldering zoals jullie dat noemen van PV-panelen wel op het blok tegen 2020 wat dan wel wat negatiever uitdraait voor de EV's.
http://bmwpremiumselectio...n/bmw/i3/details-p5bskv8e
Zoiets bv. Navi Pro en voor de rest heb je niet bijster veel opties op zo een beestje he... De exterieurpakketten kunnen mij eerlijk gezegd gestolen worden want in mijn ogen krijg je een i3 niet "mooi". ConnectedDrive als cadeau van de dealer en 's morgens altijd een warme wagen en geen ijskrabben meer voor de vrouw
Die van mij heeft echt alle opties (ex demo wagen van dealer), best wel wat hoor (meeste zitten in pakketten).
Wat zou ik niet willen missen: stoelverwarming, open dak en snelladen (ZEKER als je BEV koopt).
Als je stoelverwarming hebt, heb je namelijk ook de accu voorverwarming (handig als je vaak langere stukken rijdt, kort maakt niks uit).
Snelladen..... hij laadt echt snel op DC, dus zeer handig (heb ook een REX, maar gebruik ik echt zelden)
Open dak: smaak, heb je ook niet nodig.
Maar de meeste die ik gezien/bekeken heb..... bijna allemaal wel een of ander pakket erop, kaal zie je ze eigenlijk niet (airco hebben ze ook allemaal).
Slimste is gewoon even de laatste 7 cijfers van het chassisnummer op te vragen en de checken:
http://bimmer.work/, dan zie je gelijk alle opties (maar die kan de dealer je natuurlijk ook sturen.
Wat zou ik niet willen missen: stoelverwarming, open dak en snelladen (ZEKER als je BEV koopt).
Als je stoelverwarming hebt, heb je namelijk ook de accu voorverwarming (handig als je vaak langere stukken rijdt, kort maakt niks uit).
Snelladen..... hij laadt echt snel op DC, dus zeer handig (heb ook een REX, maar gebruik ik echt zelden)
Open dak: smaak, heb je ook niet nodig.
Maar de meeste die ik gezien/bekeken heb..... bijna allemaal wel een of ander pakket erop, kaal zie je ze eigenlijk niet (airco hebben ze ook allemaal).
Slimste is gewoon even de laatste 7 cijfers van het chassisnummer op te vragen en de checken:
http://bimmer.work/, dan zie je gelijk alle opties (maar die kan de dealer je natuurlijk ook sturen.
Bij een i3 maakt het toch ook minder uit dat hij als leenauto is ingezet? Een conventionele verbrandingsmotor kan er slecht tegen als hij koud op z'n staart getrapt wordt, maar dat nadeel heb je bij een EV niet. Remmen en banden slijten wel harder natuurlijk, maar dit is eenvoudig te controleren, net als de staat van het interieur.
....als die 30K gelopen .... tja dan moet je wel heel gek doen wil je hem afraggen..... meeste EV rijders rijden juist rusitg. En ja wat moet er stuk aan gaan ?
Heb offerte opgevraagd voor een afneembare trekhaak deze kost 2086,- euro. Is wel inclusief montage en zwaardere koelventilator.
Dit lijkt mij een beetje overdreven
Heeft iemand hier ergens goeie ervaringen bij een goedkoper alternatief?
Dit lijkt mij een beetje overdreven
Beste BMW rijders & liefhebbers,
Ik ben van plan om heel binnenkort een 3-serie (E90) te gaan aanschaffen uit 2008 of later. Ik wil rond de 12k - 13k kwijt zijn (bij een hele mooie ben ik wel bereid iets meer te betalen) voor een benzine automaat met maximaal 120.000 op de teller.
Ik lees overal dat de 316-318 motor te zwak is voor de 3-serie en zou mijn voorkeur dan ook voor minimaal een 320 uitgaan. Het liefst nog 325 of 330.
Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten bij de aanschaf? Ik weet bij dat motorrtype N43 problemen met de distributieriem heeft, dus die moet wel vervangen zijn. Verder natuurlijk de onderhoudshistorie goed nakijken.
Is dit een slimme keuze qua betrouwbaarheid? Ik lees veel wisselende verhalen, maar over het algemeen positief.
Ik ben van plan om heel binnenkort een 3-serie (E90) te gaan aanschaffen uit 2008 of later. Ik wil rond de 12k - 13k kwijt zijn (bij een hele mooie ben ik wel bereid iets meer te betalen) voor een benzine automaat met maximaal 120.000 op de teller.
Ik lees overal dat de 316-318 motor te zwak is voor de 3-serie en zou mijn voorkeur dan ook voor minimaal een 320 uitgaan. Het liefst nog 325 of 330.
Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten bij de aanschaf? Ik weet bij dat motorrtype N43 problemen met de distributieriem heeft, dus die moet wel vervangen zijn. Verder natuurlijk de onderhoudshistorie goed nakijken.
Is dit een slimme keuze qua betrouwbaarheid? Ik lees veel wisselende verhalen, maar over het algemeen positief.
Verwijderd
Heb het zelf via trekhaakcentrum laten doen. Wel opletten welk systeem je exact krijgt want niet elk merk is even netjes weggewerkt.Tylen schreef op maandag 15 januari 2018 @ 09:53:
Heb offerte opgevraagd voor een afneembare trekhaak deze kost 2086,- euro. Is wel inclusief montage en zwaardere koelventilator.
Dit lijkt mij een beetje overdrevenHeeft iemand hier ergens goeie ervaringen bij een goedkoper alternatief?
Kosten: 750 euro voor mijn f20
730 voor een handmatig verwijderbare en 899 voor een wegklapbare. Dat zijn betere prijzen idd. Die extra ventilatie heb ik niet nodig. Ik rijd alleen met een motor trailertje met een licht motortje erop. Daarnaast rijd ik alleen in NL ermee en ga ik niet door de bergen.Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2018 @ 15:12:
[...]
Heb het zelf via trekhaakcentrum laten doen. Wel opletten welk systeem je exact krijgt want niet elk merk is even netjes weggewerkt.
Kosten: 750 euro voor mijn f20
Had BMW nog gevraagd of die koeling nodig is:
Wij monteren het volgens het protocol van BMW en zij geven aan dat deze vervangen moet worden voor een zwaarder versie .
Daar moeten wij ons aan houden om storingen en koel problemen te voorkomen.
[ Voor 4% gewijzigd door Tylen op 15-01-2018 15:27 ]
Dat is qua prijs een stuk beter, ik had ook een 2k euro offerte gekregen van de dealer (en ook zelfde van de BMW specialist). 1 van de problemen was de comfort access (voetveeg voor achterklep), las ook op verschillende aftermarket oplossingen dat de trekhaak die ze aanbieden niet in combinatie met comfort access kan...Tylen schreef op maandag 15 januari 2018 @ 15:27:
[...]
730 voor een handmatig verwijderbare en 899 voor een wegklapbare. Dat zijn betere prijzen idd. Die extra ventilatie heb ik niet nodig. Ik rijd alleen met een motor trailertje met een licht motortje erop. Daarnaast rijd ik alleen in NL ermee en ga ik niet door de bergen.
Had BMW nog gevraagd of die koeling nodig is:
[...]

De Pre-LCI 320i heeft ook de N46 motor, net als de 318i, dus ik verwacht dat als je toch iets krachtigers als de 318i wil, je beter in 1 keer over kunt stappen op de 325i/330i of een LCI 320i. Verder hoor ik ook niet al te vaak bijster goede verhalen over de N46 motoren. Ik had een E46 318i met diezelfde N46 motor en ook die verbruikte olie, waar ze bekend om staan.Sebas1337 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:59:
Weet iemand hoe je met de laatste iDrive de naam van een aangesloten bluetooth telefoon kunt wijzigen? In mijn vorige auto (F10) was dat simpelweg een menu-optie, maar ik kan het nu niet vinden.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Overdreven? In Nederland misschien wel ja. Maar als ik met een caravan van 1800kg aan de haak de Alpen over ga met buiten 35+ graden dan ben ik blij dat er een zwaardere koelventilator gemonteerd is. (bij mij dus af fabriek)Tylen schreef op maandag 15 januari 2018 @ 09:53:
Dit lijkt mij een beetje overdrevenHeeft iemand hier ergens goeie ervaringen bij een goedkoper alternatief?
Het mooiste loopt natuurlijk een 6 cilinder. Daar kan geen 4 pitter tegenop. Helaas is dat een uitstervend ras aan het worden. Maar de 325i (N52) heeft ook zijn mindere punten. Ik heb met mijn 525i nooit problemen gehad maar het kan altijd. De 330i (ook N52) is beter. Maar je zou ook naar een 325i met een N53 motor kunnen kijken.Sebas1337 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:59:
Budget is natuurlijk wel een dingetje maar ik heb geleerd dat je beter iets meer kunt uitgeven voor een bewezen goede dan later 'leergeld' te betalen.
Ik rijd alleen met een klein motor aanhangertje met een motor erop en van Zeewolde <-> AssenIQM schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:12:
[...]
Overdreven? In Nederland misschien wel ja. Maar als ik met een caravan van 1800kg aan de haak de Alpen over ga met buiten 35+ graden dan ben ik blij dat er een zwaardere koelventilator gemonteerd is. (bij mij dus af fabriek)
Wat dat betreft vond ik het dus een beetje overdreven.
Snap ik. Maar dan zou het maximale trekgewicht dat op het kenteken staat ook niet daadwerkelijk achter de auto kunnen hangen zonder het risico op een warmloper of andere motorschade. En dat kan een volgende eigenaar van de auto ook niet weten.Tylen schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:38:
Ik rijd alleen met een klein motor aanhangertje met een motor erop en van Zeewolde <-> Assen![]()
Wat dat betreft vond ik het dus een beetje overdreven.
Daarom wil ik alleen een auto met af fabriek trekhaak of dat ik hem er zelf onder laat zetten. Dan weet ik wat wel en niet kan.
Nav. jouw bericht had ik een week geleden een case aangemaakt. Initieel vroeg men mij om mijn wachtwoord te wijzigen en opnieuw te proberen, zonder succes. Gisteren kreeg ik een mailtje dat het terug in orde zou zijn en inderdaad, alles werkt terug.The_MAN schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:24:
[...]
Ik zou BMW even bellen als ik jou was. Ik heb ze in het verleden ook eens gebeld en ze hielpen goed.
Ondertussen de nav-update al gedownload en bezig met installeren
Blog (Linux-related)
Het maximaal trekgewicht klopt sowieso niet want dat kan dus niet als de ventilator word aangepast. Ja heb hem het liefst ook af fabriekIQM schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:43:
[...]
Snap ik. Maar dan zou het maximale trekgewicht dat op het kenteken staat ook niet daadwerkelijk achter de auto kunnen hangen zonder het risico op een warmloper of andere motorschade. En dat kan een volgende eigenaar van de auto ook niet weten.
Daarom wil ik alleen een auto met af fabriek trekhaak of dat ik hem er zelf onder laat zetten. Dan weet ik wat wel en niet kan.
Ik heb die van mij bij trekhaak.be er onder laten zetten... Ik heb een f31 320D EDE. Het was toen iets van 400 euro met 7 polige stekker... Voor fietsenrek en af en toe een aanhanger meer dan voldoende... Automaat rijdt in ECO PRO vaak niet zo lekker met een aanhanger, in comfort doet hij het prima..Tylen schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:57:
[...]
Het maximaal trekgewicht klopt sowieso niet want dat kan dus niet als de ventilator word aangepast. Ja heb hem het liefst ook af fabriekMaar dat was nou eenmaal niet op deze auto
. Misschien toch maar overwegen om de originele eronder te laten zetten.
Dat loont wel even om even een dagje belgie te doen dan. 444 euro vs 679. Passen ze daar ook de boardcomputer aan? En (aangezien ik ook een F31 heb) zie je er helemaal niks van als de trekhaak eraf is? Dus is het stekkerblokje ook wegklapbaar?red bull schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:45:
[...]
Ik heb die van mij bij trekhaak.be er onder laten zetten... Ik heb een f31 320D EDE. Het was toen iets van 400 euro met 7 polige stekker... Voor fietsenrek en af en toe een aanhanger meer dan voldoende... Automaat rijdt in ECO PRO vaak niet zo lekker met een aanhanger, in comfort doet hij het prima..
boardcomputer aanpassen? waarom moet dat? doen ze volgens mij niet... piept bij achteruit rijden en ja wel volledig wegklapbaar...Tylen schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:53:
[...]
Dat loont wel even om even een dagje belgie te doen dan. 444 euro vs 679. Passen ze daar ook de boardcomputer aan? En (aangezien ik ook een F31 heb) zie je er helemaal niks van als de trekhaak eraf is? Dus is het stekkerblokje ook wegklapbaar?
Ah top. En anders kan ik hem zelf wel inlezen die trekhaak. Bedankt voor de info. Ik ga wel een half dagje in belgie werken hahaha.
Er zijn verschillende varianten. De OEM moet wel ingeleerd worden in de boordcomputer. Andere varianten zoals de Jaeger kabelset weer niet. Dat is gewoon plug&play en dan werken de parkeersensoren ook niet wanneer er één is aangesloten.
De prijs varieert ook of je vaste, afneembare, wegklapbare of automatische wegklapbare hebt.
De afneembare incl. kabelset is voor de E9x voor zo'n 300-350 euro te krijgen.
De prijs varieert ook of je vaste, afneembare, wegklapbare of automatische wegklapbare hebt.
De afneembare incl. kabelset is voor de E9x voor zo'n 300-350 euro te krijgen.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Het maximaal trekgewicht zal in relatie tot het eigen gewicht en motorvermogen best kloppen maar de capaciteit van de koeling wordt ermee vergroot. Uit eigen ervaring weet ik hoe zwaar een auto wordt belast als het maximale gewicht erachter gehangen wordt. Je ziet de temperatuur in de banden ook oplopen naar 45 graden en de olietemperatuur gaat ook ruim boven de 100 graden.Tylen schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:57:
Het maximaal trekgewicht klopt sowieso niet want dat kan dus niet als de ventilator word aangepast.
Trouwens, nog van harte met verjaardag vandaag!
Vandaag reed ik weer eens achter een BMW 3-serie met op de achterklep alleen een M-Sport badge. Hij had een enkele uitlaatpijp.Treurig vind ik dat. Het roept bij mijn onmiddellijk het vermoeden op dat die badge er vooral is om indruk te maken op de buurman dat de eigenaar om diezelfde reden heeft aangekruist dat de typeaanduiding op de achterklep moest vervallen. Dat je graag een achterklep zonder logo's wilt kan ik begrijpen, maar laat dan ook het M-Sport logo weg.
Een goede grap mag vrienden kosten.
Hier in de wijk stond (of staat, weet ik eigenlijk niet) een 520i uit 2000 ofzo met M5 labels en nep Alpina's

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
Dat krijg je toch gewoon als je een M-pakket neemt? Zolang er geen M3 staat is het gewoon origineel en vind ik het wel kunnen.Tomatoman schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 00:30:
Vandaag reed ik weer eens achter een BMW 3-serie met op de achterklep alleen een M-Sport badge. Hij had een enkele uitlaatpijp.Treurig vind ik dat. Het roept bij mijn onmiddellijk het vermoeden op dat die badge er vooral is om indruk te maken op de buurman dat de eigenaar om diezelfde reden heeft aangekruist dat de typeaanduiding op de achterklep moest vervallen. Dat je graag een achterklep zonder logo's wilt kan ik begrijpen, maar laat dan ook het M-Sport logo weg.
Typeaanduiding weglaten is leuk voor de buurman maar de BMW-kenner kijkt daar wel doorheen
Nou de typeaanduiding laat ik niet weg voor de buurman, of om te maskeren wat voor auto ik heb.. De typeaanduiding laat ik weg omdat ik het zelf veel mooier vind. Daarbij begrijp ik uberhaupt niet waarom het erop staat. Waarom zetten ze achterop een auto: 1.6 (of eender welk nummer).. wie boeit dat wat?Radiant schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 07:23:
[...]
[..]
Typeaanduiding weglaten is leuk voor de buurman maar de BMW-kenner kijkt daar wel doorheen
Dat er M/// of AMG op staat snap ik, omdat dat een soort van reclame is voor de huistuner (even gechargeerd) maar anders vind ik het gewoon echt niet mooi.
Is bij mij dus ook gewoon standaard een 'optie' die aangevinkt wordt...
*sowieso
Waarom is een typeaanduiding lelijk en een M-Sport logo niet?
[ Voor 5% gewijzigd door Tomatoman op 18-01-2018 08:11 ]
Typeaanduiding is sowieso lelijk. En een M herken je echt wel. De mensen die dat niet doen weten waarschijnlijk ook het verschil niet tussen een 3 serie en een M3.
Maar we kunnen toch hetzelfde zeggen over het aantal uitlaten, 19" velgen, sport-pakketten etc. Volledig binnen de standaard kun je een 316 eruit laten zien als een racemonster. Zo heeft de 320 inmiddels ook 2 uitlaten. Bij Audi doen ze het al tijden en bij Skoda krijg je gewoon een pijpje dat niet eens is aangesloten... Allemaal om de lease-eco-hokken eruit te laten zien als snelle auto's. Hoort wel een beetje bij de maatschappij toch?! Gaat meer om het uiterlijk vertoon dan de inhoud.
Maar we kunnen toch hetzelfde zeggen over het aantal uitlaten, 19" velgen, sport-pakketten etc. Volledig binnen de standaard kun je een 316 eruit laten zien als een racemonster. Zo heeft de 320 inmiddels ook 2 uitlaten. Bij Audi doen ze het al tijden en bij Skoda krijg je gewoon een pijpje dat niet eens is aangesloten... Allemaal om de lease-eco-hokken eruit te laten zien als snelle auto's. Hoort wel een beetje bij de maatschappij toch?! Gaat meer om het uiterlijk vertoon dan de inhoud.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Ik heb geen ///M badges op de zijkant van de auto en die wil ik er graag wel op. Volgens mij zijn die standaard, maar helaas niet bij mij
Ik vind de dubbele uitlaten bij de eco-uitvoeringen ook niks - zeker niet een uitlaat links en een rechts zoals op een Volvo V40 D2 - maar op onze 320i vind ik het wel passen. Is niet bepaald een trage auto namelijk. Zeker geen 'ecohok'.MrFl0ppY schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:00:
Typeaanduiding is sowieso lelijk. En een M herken je echt wel. De mensen die dat niet doen weten waarschijnlijk ook het verschil niet tussen een 3 serie en een M3.
Die kun je voor minder dan drie euro op Aliexpress bestellen.Tylen schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:00:
Ik heb geen ///M badges op de zijkant van de auto en die wil ik er graag wel op. Volgens mij zijn die standaard, maar helaas niet bij mij
I know
Maar had er gewoon standaard op moeten zitten haha. Als ik deze haal zijn ze na 2 maanden al niet meer mooi (Het "chroom" is verschoten dan.)
Op mijn 640i zitten ook 2 uitlaten waarvan er maar één aangesloten is. Is wel een flinke afknapper moet ik zeggen. Sluit ze allebei aan, of doe er maar één. Maakt me niks uit, maar vind het wel heel knullig staan dat er maar uit 1 rook komt. Heb je zelfs met een 640i nog het idee 'hij wil wel, maar kan niet'.
Toch maar eens kijken naar de M performance uitlaat. Deze gebruikt (voor zover ik kan zien) wel beide uitlaten en geeft ook nog eens wat extra vermogen (niet dat ik daar op zit te wachten trouwens). Waar ik zeker niet op zit te wachten is veel meer extra geluid. Heeft iemand ervaring met deze uitlaat?
Toch maar eens kijken naar de M performance uitlaat. Deze gebruikt (voor zover ik kan zien) wel beide uitlaten en geeft ook nog eens wat extra vermogen (niet dat ik daar op zit te wachten trouwens). Waar ik zeker niet op zit te wachten is veel meer extra geluid. Heeft iemand ervaring met deze uitlaat?
Er zit een klep in. Als het nodig is gaan ze allebei open.alexbl69 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:25:
Op mijn 640i zitten ook 2 uitlaten waarvan er maar één aangesloten is. Is wel een flinke afknapper moet ik zeggen. Sluit ze allebei aan, of doe er maar één. Maakt me niks uit, maar vind het wel heel knullig staan dat er maar uit 1 rook komt. Heb je zelfs met een 640i nog het idee 'hij wil wel, maar kan niet'.
Zelf heb ik ook de M performance uitlaat en die zal ik je niet aanbevelen
Die klep zal wel niet beïnvloedbaar zijnTylen schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:27:
[...]
Er zit een klep in. Als het nodig is gaan ze allebei open.
Zelf heb ik ook de M performance uitlaat en die zal ik je niet aanbevelenWat een herrie maakt die bij een koude start.
Bedankt voor de info, dat gaat hem dus niet worden. Rij graag in een snelle auto, maar qua uiterlijk en geluid mag het liever een beetje ingetogen.
Ik heb het bij de nieuwe 6 nog niet bekeken. Maar de laatste jaren gebruik BMW electrisch aangedreven kleppen. Als de auto aan staat in sportstand zou die klep open moeten staan. Als je dan het stekkertje van de klep afkoppelt blijft ie permanent open.alexbl69 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:31:
[...]
Die klep zal wel niet beïnvloedbaar zijn?
Bedankt voor de info, dat gaat hem dus niet worden. Rij graag in een snelle auto, maar qua uiterlijk en geluid mag het liever een beetje ingetogen.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Maakt hij minder herrie als beide kleppen openstaan? Want hij start sowieso met 1 klep dicht.fsfikke schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:41:
[...]
Ik heb het bij de nieuwe 6 nog niet bekeken. Maar de laatste jaren gebruik BMW electrisch aangedreven kleppen. Als de auto aan staat in sportstand zou die klep open moeten staan. Als je dan het stekkertje van de klep afkoppelt blijft ie permanent open.
Kan het sowieso wel eens proberen. Thanks for the tip.
Bedankt voor de tip! Enig idee waar ik dat stekkertje kan vindenfsfikke schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:41:
[...]
Ik heb het bij de nieuwe 6 nog niet bekeken. Maar de laatste jaren gebruik BMW electrisch aangedreven kleppen. Als de auto aan staat in sportstand zou die klep open moeten staan. Als je dan het stekkertje van de klep afkoppelt blijft ie permanent open.
Als je in de uitlaat kijkt zie je waarschijnlijk de vlinderklep zitten, de klepsturing zit in een kastje aan de buitenkant van de uitlaat. Dit is een foto van een M135i:alexbl69 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:59:
[...]
Bedankt voor de tip! Enig idee waar ik dat stekkertje kan vinden?

[ Voor 10% gewijzigd door fsfikke op 18-01-2018 10:16 ]
Bedankt, ga vanavond eens even kijken
Pas natuurlijk op met een hete uitlaat
fsfikke schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 10:54:
[...]
Pas natuurlijk op met een hete uitlaatOh, en volgend mij hebben we nog wat foto's gemist van je nieuwe speeltje

Bij mij zitten ze er ook niet op. Terwijl het wel een M-Sport uitvoering is. Ik vind het prima, dan zitten ze ook niet in de weg bij het wassen.Tylen schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:00:
Wat een armoe! Dan heb je een uitlaat links en rechts maar zitten ze niet aangesloten. Niet dat het technisch noodzakelijk is maar goed. Een E39 V8 had ook gewoon een dun enkel pijpje onder de bumper weggestopt.alexbl69 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:25:
Bij mijn 535i zijn allebei de uitlaten aan weerskanten gewoon aangesloten. En ook komt er uit beide evenveel lucht. Getuige de rook die eruit komt als hij koud is.
Je kunt de klep ook met coderen openzetten. De Carly app kan het ook al dacht ik.fsfikke schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:41:
Typeaanduiding weglaten vind ik een noodzaak bij BMW. Omdat BMW dat getal ergens lukraak op het kofferdeksel plakt. Bovendien waarom zou iemand anders aan mijn BMW moeten kunnen zien dat het een 116D is? Dat nut niemand wat.Radiant schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 07:23:
[...]
Die lijkt het inderdaad te kunnen. Heb een adapter besteld, zal dat proberen zodra deze binnen is.IQM schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:56:
[...]
Je kunt de klep ook met coderen openzetten. De Carly app kan het ook al dacht ik.
Heb nog steeds problemen met Connected Drive. De eerste is dat auto-login niet werkt. Ik kan in de auto wel inloggen, maar als ik het autologin-vakje aanvink krijg ik bij het aanmelden de melding 'autologin niet geactiveerd'. Geen idee hoe ik dit moet veranderen.
Een ander ding is dat ik in de Connected Drive app de opties voor Remote-view 3D e.d. kwijt ben. Voordat Remote-View in de auto was ingesteld was deze optie wel selecteerbaar, maar kreeg je enkel een default view van een auto in een showroom. Nu het wel is ingesteld in de auto (inclusief de toestemming om 3D view te gebruiken) is de optie in de app plotseling verdwenen.
Verder is hij in de app mijn auto vaak 'kwijt'. Dan heb ik enkel de optie om een auto toe te voegen. Doe ik dat (met het VIN nummer), dan meldt hij logischerwijs dat die auto al aan mijn account gekoppeld is. Maar zichtbaar wordt hij niet. De ene keer is hij zichtbaar, de andere keer niet. Kan het nog niet reproduceren.
Als laatste moet ik kwijt dat de app batterij vreet!!! Ook als je de app niet actief gebruikt is hij actief in de achtergrond en dat merk je. Hier is nog een flinke verbeterslag te maken door BMW. Is voor Android trouwens.
Voor 15 euro heb je ook de originele.Tylen schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:24:
I knowMaar had er gewoon standaard op moeten zitten haha. Als ik deze haal zijn ze na 2 maanden al niet meer mooi (Het "chroom" is verschoten dan.)
https://www.ebay-kleinanz...o-neu-/794607551-223-9415
Ik vind een type aanduiding op de achterkant gewoon niet mooi. Al vanaf mijn eerste auto heb ik het er af gehaald. Daarbij maakt het niet uit wat voor uitvoering het is, een 114i of 535d. De echte kenner ziet heus wel aan de uitlaten wat voor type het is. En anders is het een mooie wolf in schaapskleren. (Er rijdt hier in de buurt nog een F11 rond met 520i op de kont terwijl er een dikke V8 voorin ligt, geweldig!)mashell schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:58:
Typeaanduiding weglaten vind ik een noodzaak bij BMW. Omdat BMW dat getal ergens lukraak op het kofferdeksel plakt. Bovendien waarom zou iemand anders aan mijn BMW moeten kunnen zien dat het een 116D is? Dat nut niemand wat.
Haha die had ik vanmiddag al besteldHet Fantoom schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:34:
[...]
Voor 15 euro heb je ook de originele.
https://www.ebay-kleinanz...o-neu-/794607551-223-9415
Alleen M-logo's op een echte M he, niet op een met een M-pakketje.Tylen schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:49:
Haha die had ik vanmiddag al besteld. Moeten er gewoon op. Staat netjes.
Nee, daarom doet BMW het zelf ook op de voorspatschermen._Arthur schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 21:56:
Alleen M-logo's op een echte M he, niet op een met een M-pakketje.
Dit hoort bij het M-Sport pakket. Het M logo op de achterkant hoort wel alleen op een echt M.
Vraagje; weet iemand in de regio Rotterdam / Den Haag / Woerden / Leiden een goede velgen hersteller? De auto heeft gisteren fijn tegen een stoeprand aan staan wiebelen / schuren..

Alleen op de zijkant doe ik ze._Arthur schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 21:56:
[...]
Alleen M-logo's op een echte M he, niet op een met een M-pakketje.
Ik heb een M-Sport met M Performance remmen en uitlaat (F31 328i Estoril Blue). Dan morgen er minimaal wel ///M badges op de zijkant (waar ze horen).
Ik krijg wel vaak de vraag of het een echt M3 is
PreciesIQM schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 07:20:
[...]
Nee, daarom doet BMW het zelf ook op de voorspatschermen.![]()
Dit hoort bij het M-Sport pakket. Het M logo op de achterkant hoort wel alleen op een echt M.
[ Voor 32% gewijzigd door Tylen op 19-01-2018 09:21 ]
Gisteravond die uitlaat bekeken. Dat is nog een best mechanisme dat er verbouwd zit. Hij bleef dicht, ook als ik de wagen in sport-stand zet, wellicht omdat de motor koud was.
Ben niet van plan om al te veel in die bekabeling te gaan trekken met m'n 2 linkerhanden
. Heb die Carly-adapter besteld en zal het daarmee t.z.t. proberen. De functie wordt ondersteund voor de G32.
Ben niet van plan om al te veel in die bekabeling te gaan trekken met m'n 2 linkerhanden
Let erop dat de N53 en N55 last kunnen hebben van een ophoping van koolstof. Dit kan bij hoge workload voor de motor zorgen voor overslaande verbranding. Bij een dergelijke problemen, wil BMW graag de injectoren vervangen. (Want die zijn ook weleens een probleem, maar vaker niet dan wel.) Het weghalen van die ophoping van koolstof zou het probleem dan moeten verhelpen.Sebas1337 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:59:
Naar mijn ervaring wil de 325i wel lekker doorkachelen, maar ik kan me goed voorstellen dat een kleine motor al snel te weinig is.
Ach, een 116i met M Sportpakket heeft ook M-stickertjes overal zitten. Da's toch zeker weer 5PK extra per stickertje. /sTomatoman schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 00:30:
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
Als je de adapter en de app heb draaien ben ik wel benieuwd wat je nu ermee kan doen. Zoals ik het lees in de Carly lite app kan je hem alleen bedienen (the exhaust flap) als de app verbonden is.alexbl69 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 09:23:
Gisteravond die uitlaat bekeken. Dat is nog een best mechanisme dat er verbouwd zit. Hij bleef dicht, ook als ik de wagen in sport-stand zet, wellicht omdat de motor koud was.
Ben niet van plan om al te veel in die bekabeling te gaan trekken met m'n 2 linkerhanden. Heb die Carly-adapter besteld en zal het daarmee t.z.t. proberen. De functie wordt ondersteund voor de G32.
Mijn F31 heeft geen M-badges, ook al zit er een M-pakketje op. En ik vind dat primaIQM schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 07:20:
Nee, daarom doet BMW het zelf ook op de voorspatschermen.![]()
Dit hoort bij het M-Sport pakket.
Dat betreft niet alleen de N53 en N55 motoren maar elke direct ingespoten motor. Diesel en benzine.TommieW schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 09:31:
Let erop dat de N53 en N55 last kunnen hebben van een ophoping van koolstof. Dit kan bij hoge workload voor de motor zorgen voor overslaande verbranding. Bij een dergelijke problemen, wil BMW graag de injectoren vervangen. (Want die zijn ook weleens een probleem, maar vaker niet dan wel.) Het weghalen van die ophoping van koolstof zou het probleem dan moeten verhelpen.
De oplossing is om de inlaat te laten walnutblasten. Dat kan oa. bij Gijsbertsen in Odijk.
In de Carly Pro versie staat het zelfde maar dan ongelimiteerd. Iemand een idee wat de limieten zijn? Maar ik zou toch overwegen om de klep met de app open te zetten en dan het stekkertje los te trekken. Wel even netjes aftapen, dan kun je hem later gewoon weer inpluggen als je het niet meer wilt.Tylen schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 09:32:
Als je de adapter en de app heb draaien ben ik wel benieuwd wat je nu ermee kan doen. Zoals ik het lees in de Carly lite app kan je hem alleen bedienen (the exhaust flap) als de app verbonden is.
Mijn F11 M-Sport heeft dat ook niet. Dan zit het ook niet in de weg bij het wassen denk ik dan._Arthur schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 10:22:
Mijn F31 heeft geen M-badges, ook al zit er een M-pakketje op. En ik vind dat prima
Heeft de wasstraat geen moeite mee hoorIQM schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:21:
[...]
Mijn F11 M-Sport heeft dat ook niet. Dan zit het ook niet in de weg bij het wassen denk ik dan.
Dit topic is gesloten.