“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Hoe zie je dat nu aan de hand van die foto ? Vooral over het feit dat het een 550d is dan
https://fgheysels.github.io/
Trapeziumvormige uitlaten. Bij de 535i/d zijn deze normaal gesproken rond.whoami schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:10:
[...]
Hoe zie je dat nu aan de hand van die foto ? Vooral over het feit dat het een 550d is dan
Edit: blijkbaar heeft IQM de eindstukken van een 550i geretrofit ofzo?
[ Voor 11% gewijzigd door Spollie op 03-01-2018 10:29 ]
Bij de M550D zijn de eindstukken trapeziumvormig en zwart, bij de 550i zijn ze zilver. Bij mijn auto heeft de vorige eigenaar ze inderdaad geretrofit, net als de diffuser. Maar wel alles OEM BMW.robpol schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:26:
[...]
Trapeziumvormige uitlaten. Bij de 535i/d zijn deze normaal gesproken rond.
Edit: blijkbaar heeft IQM de eindstukken van een 550i geretrofit ofzo?
Maar eerlijk gezegd ben ik heel blij dat ik geen echte 550i heb. De V8 is veel gevoeliger dan de 6 in lijn van de 535i. Zoek maar eens. De 535i en 540i (3.0 benzine met turbo) behoren tot de beste BMW motoren.
Naar aanleiding van dit bericht wou ik ook de nieuwste update downloaden alleen geraak ik niet ingelogd op bmw-connecteddrive. Ik krijg na het inloggen de melding dat de voorwaarden gewijzigd zijn maar na aanvaarden kom ik steeds op een ronddraaiend wachticoontje terecht.Blord schreef op zondag 31 december 2017 @ 17:05:
Ik heb de navigatie maps 2018-1 gedownloaded en nu past die niet op een 32GB USB stick. Is het mogelijk om de files te spreiden op twee USB sticks van 32GB ? Bijvoorbeeld alles op USB stick1 en de directory 4 en 5 op USB stick2 ?
Updaten van een externe harddisk is geen succes want BMW herkent de harddisk niet.
Heb reeds verschillende browsers geprobeerd en ook al eens de .be en .nl variant. Benieuwd of het probleem bij mijn account ligt en/of het een generiek probleem is. (Gisteren ging het ook al niet).
Blog (Linux-related)
Fast forward: Inmiddels staat mijn auto op 230.000 en begin ik hem te knijpen voor de roetfilter. De auto met Rheingold uitgelezen en daar kwam ik op het volgende:
Exhaust counterpressure values:
Idle: 11.9mbar (mag max 35 zijn)
2k rpm: 44.9mbar (mag max 75 zijn)
full rpm: 110.9 mbar (mag max 200 zijn)
Ik weet niet of ik ze juist interpreteer maar lijken mij prima waardes voor een roetfilter wat er waarsch al 230K in zit!
Toch nog wat verder gezocht en geprobeerd regeneratie te forceren. Na half uur rijden gebeurde er nog niets (auto aan kabel laten hangen) maar de volgende stats eruit gekregen:
- Exhaust temp before cat: 146.96
- Exhaust temp before part filter: 146.96
- Koelwater temp: Tijdens rijden 61℃ na rijden 64℃
- Distance traveled since last regeneration: 2086016.00m (dus 2086.016km of 208.6010 km (hangt er vanaf hoe ik de decimaal moet lezen). Wel een positief getal dus hij lijkt toch gedraaid te hebben.
Nu lees ik in de documentatie dat regeneratie optreedt als het koelwater > 75℃ is en de "exhaust temp before cat" > 240℃ is). Kijk ik naar de getallen boven dan lijkt het mij dus logisch dat regeneratie niets doet, de temperaturen zijn simpelweg te laag.
Vragen:
* Weet iemand hoe je de regeneration value moet lezen? Beide waarden lijken mij sterk
* De bedrijfstemperatuur lijkt te laag, verwarming in auto wordt verder wel gewoon normaal warm. Tegelijk vind ik de 2 uitlaat temperaturen opvallend omdat hier volgens de documentatie wel 70 graden verschil tussen kan zitten, bij mij zijn ze op de komma gelijk. Kan ik deze waardes wel vertrouwen?
TLDR:
Ik denk dat ik gewoon de thermostaten moet vervangen
[ Voor 9% gewijzigd door laurens0619 op 03-01-2018 22:03 ]
CISSP! Drop your encryption keys!
Ik zou in dit geval de distance since last regeneration lezen als 2086,016 km. Dat zou dus nog wel meevallen.laurens0619 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 21:25:
[...]
Toch nog wat verder gezocht en geprobeerd regeneratie te forceren. Na half uur rijden gebeurde er nog niets (auto aan kabel laten hangen) maar de volgende stats eruit gekregen:
- Exhaust temp before cat: 146.96
- Exhaust temp before part filter: 146.96
- Koelwater temp: Tijdens rijden 61℃ na rijden 64℃
- Distance traveled since last regeneration: 2086016.00m (dus 2086.016km of 208.6010 km (hangt er vanaf hoe ik de decimaal moet lezen). Wel een positief getal dus hij lijkt toch gedraaid te hebben.
Nu lees ik in de documentatie dat regeneratie optreedt als het koelwater > 75℃ is en de "exhaust temp before cat" > 240℃ is). Kijk ik naar de getallen boven dan lijkt het mij dus logisch dat regeneratie niets doet, de temperaturen zijn simpelweg te laag.
Vragen:
* Weet iemand hoe je de regeneration value moet lezen? Beide waarden lijken mij sterk
* De bedrijfstemperatuur lijkt te laag, verwarming in auto wordt verder wel gewoon normaal warm. Tegelijk vind ik de 2 uitlaat temperaturen opvallend omdat hier volgens de documentatie wel 70 graden verschil tussen kan zitten, bij mij zijn ze op de komma gelijk. Kan ik deze waardes wel vertrouwen?
Wat temperaturen betreft: ik zou proberen de 2 temperaturen tijdens het rijden uit te lezen, dan zou je ze zeker weten los van elkaar moeten zien fluctueren. Als je vermogen gebruikt gaat eerst 'before cat' omhoog en daarna 'before part filt', bij uit laten rollen gaat eerst 'before cat' omlaag en dan 'before part filt'.
Overigens zou ik bij die temperaturen de thermostaten nakijken, bij de 6 cilinder diesels is dat een bekend kwaaltje wat lang onopgemerkt kan blijven door de afwezigheid van een metertje op het dashboard. (E60 e.d.)
Ja dat valt inderdaad wel meejbvo schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 22:10:
[...]
Ik zou in dit geval de distance since last regeneration lezen als 2086,016 km. Dat zou dus nog wel meevallen.
Wat temperaturen betreft: ik zou proberen de 2 temperaturen tijdens het rijden uit te lezen, dan zou je ze zeker weten los van elkaar moeten zien fluctueren. Als je vermogen gebruikt gaat eerst 'before cat' omhoog en daarna 'before part filt', bij uit laten rollen gaat eerst 'before cat' omlaag en dan 'before part filt'.
Overigens zou ik bij die temperaturen de thermostaten nakijken, bij de 6 cilinder diesels is dat een bekend kwaaltje wat lang onopgemerkt kan blijven door de afwezigheid van een metertje op het dashboard. (E60 e.d.)
Ik zal de 2 verschillende uitlaat temperaturen eens meten tijdens het rijden.
Mbt de koelvloeistoftemperatuur: hier ontbreekt inderdaad ook het metertje dus geen idee hoelang ik het probleem al heb. Had wel het idee dat die sinds een paar maanden wat meer verbruikte dus dat zou wel rijmen. Ik ga de garage maar eens bellen wat het gaat kosten, onderdelen zijn 100 euro als ik het zelf doe en volgens dit topic zou het wel te doen moeten zijn.
Jouw vrouw bepaalt toch niet wat jij met je auto doet? Ik zou het zeker doen.Blord schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 09:05:
Hier in België rijden auto's met gepersonaliseerde kentekens rond. Laatst zag ik een zwarte BMW X6 met als kenteken "MATRIX". Wel een dikke patser auto. Zouden jullie met betaling van 1000 euro zo'n kenteken willen aanschaffen ? Dat is de kostprijs van een gepersonaliseerde kenteken. Ik had toen wel gedaan met mijn F10 maar vrouwlief was er op tegen. Het zou ongewenst aandacht trekken.
Hier een artikel erover, https://www.autoweek.nl/n...met-persoonlijk-kenteken/
[afbeelding]
Zeker niet gehuwd? Geloof me, wanneer mijn vrouw zegt, dat ik aan een nieuwe BMW toe ben, maar dat die wel zwart moet zijn, dan koop ik echt geen andere kleur.Het Fantoom schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 22:36:
[...]
Jouw vrouw bepaalt toch niet wat jij met je auto doet? Ik zou het zeker doen.
Verder heeft de vrouw van @Blord gewoon gelijk, over het aantrekken van ongewenste aandacht. Wat doet een kenteken ertoe? Hier in NL heb je geen invloed op het kenteken en het blijft sowieso bij de auto. Prima, wat mij betreft. Ik moet er niet aan denken om rond te rijden in "d1kk3BMW" o.i.d.
5 liter?Scrtz schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 00:05:
Gisteren ritje in een X5m50D gedaan, lekker bakje hoor die 5 liter, 380 pk gaat als een speer!
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Ruitensproeierreservoir

Een goede grap mag vrienden kosten.
De thermostaten die ermee kappen zijn inderdaad een veelvoorkomend probleem. Ikzelf heb deze bij een 320 eens vervangen. Prima klusje om zelf uit te voeren. Let op dat je wel Torx gereedschap moet hebben. Overigens kan het ook de EGR thermostaat zijn. Sommige vervangen meteen beide, want ze moet ze beide demonteren als je gewone wil vervangen. Maar je kunt ook proberen of het aan de EGR thermostaat ligt.laurens0619 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 22:25:
[...]
Ja dat valt inderdaad wel meeGek dat het mij nooit opgevallen is dan.
Ik zal de 2 verschillende uitlaat temperaturen eens meten tijdens het rijden.
Mbt de koelvloeistoftemperatuur: hier ontbreekt inderdaad ook het metertje dus geen idee hoelang ik het probleem al heb. Had wel het idee dat die sinds een paar maanden wat meer verbruikte dus dat zou wel rijmen. Ik ga de garage maar eens bellen wat het gaat kosten, onderdelen zijn 100 euro als ik het zelf doe en volgens dit topic zou het wel te doen moeten zijn.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Sport interieur (leder)
Privacy scherm
Angel eyes + Xenon (Morimoto projectors)
Eibach + Bilstein onderstel
nieuwe APK (volgende week
Nieuwe accu
eventueel ter overname: Dakdragers (montblanc) & Set winterbanden op stalen velgen (michelin)
KM: +- 265000
[ Voor 35% gewijzigd door Reloader op 04-01-2018 09:54 ]
Ik zou BMW even bellen als ik jou was. Ik heb ze in het verleden ook eens gebeld en ze hielpen goed.DSK schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:23:
[...]
Naar aanleiding van dit bericht wou ik ook de nieuwste update downloaden alleen geraak ik niet ingelogd op bmw-connecteddrive. Ik krijg na het inloggen de melding dat de voorwaarden gewijzigd zijn maar na aanvaarden kom ik steeds op een ronddraaiend wachticoontje terecht.
Heb reeds verschillende browsers geprobeerd en ook al eens de .be en .nl variant. Benieuwd of het probleem bij mijn account ligt en/of het een generiek probleem is. (Gisteren ging het ook al niet).
Ben zojuist even bij de garage geweest (altijd leuk die blik als je zegt dat je zelf aan het prutsen bent geweest met INPA+MrFl0ppY schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 09:11:
[...]
De thermostaten die ermee kappen zijn inderdaad een veelvoorkomend probleem. Ikzelf heb deze bij een 320 eens vervangen. Prima klusje om zelf uit te voeren. Let op dat je wel Torx gereedschap moet hebben. Overigens kan het ook de EGR thermostaat zijn. Sommige vervangen meteen beide, want ze moet ze beide demonteren als je gewone wil vervangen. Maar je kunt ook proberen of het aan de EGR thermostaat ligt.
Zo waar als maar zijn kan. Die 550d en de 550i blokken zijn een ramp en de term BMW onwaardig.IQM schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 11:16:
[...]
Bij de M550D zijn de eindstukken trapeziumvormig en zwart, bij de 550i zijn ze zilver. Bij mijn auto heeft de vorige eigenaar ze inderdaad geretrofit, net als de diffuser. Maar wel alles OEM BMW.
Maar eerlijk gezegd ben ik heel blij dat ik geen echte 550i heb. De V8 is veel gevoeliger dan de 6 in lijn van de 535i. Zoek maar eens. De 535i en 540i (3.0 benzine met turbo) behoren tot de beste BMW motoren.
Overal waar ik kwam en ze heb laten testen (5 touring en 5GT) bleken die blokken rampzalig te zijn.
Mijn 650i heeft het blok wat relatief foutvrij is maar ook daar heb ik schraapveren en koelleiding preventief laten vervangen.
Zo jammer want voorlopig zou ik niet weten welke powerhouse ik zou moeten kopen als ik niet per se een M model wil hebben.
Runflats eronder. Merk gelijk dat die even een partij stiller zijn eg. Heerlijk weer.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Heb je die test ergens toevallig liggen? Zou ooit toch nog wel heel graag een M550d touring willenTyphone schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:33:
[...]
Zo waar als maar zijn kan. Die 550d en de 550i blokken zijn een ramp en de term BMW onwaardig.
Overal waar ik kwam en ze heb laten testen (5 touring en 5GT) bleken die blokken rampzalig te zijn.
Mijn 650i heeft het blok wat relatief foutvrij is maar ook daar heb ik schraapveren en koelleiding preventief laten vervangen.
Nou, die tests waren real life testen met aankoopkeuring en dergelijke bij mezelfKnul schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 14:28:
[...]
Heb je die test ergens toevallig liggen? Zou ooit toch nog wel heel graag een M550d touring willenTijdje in een 740d gereden, dat smaakte zeker naar meer.
In een BMW wil je echter maar één kleur: oranje, zodat deze 's nachts naadloos in het interieur past. Ze moeten achterin komen (2x), en ik heb 4-zone airco welke ook als basiskleur oranje heeft. Een beetje eenheid is wel fraai dan.
Andere vereisten zijn dat hij zo klein mogelijk moet zijn (dat je dus alleen het front ziet als hij in de aansluiting zit), en minimaal 2,1A. Eén of twee poorten maakt me niet zoveel uit.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Waar gaat al dat geld aan op, zijn het zo'n belabberde wagens wat betreft kwaliteit?jadjong schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 17:40:
Als ik iets lees over een 550i/d gaat het bijna altijd over 1.- per kilometer aan onderhoud. Leuk bakje maar je moet wel bereid zijn iets meer uit te geven.
20k aan onderhoud per jaar is serieus fors, voor dat geld kun je ook jaarlijks een 2dehands 335i kopen en voor de keuring een andere halen.
[ Voor 10% gewijzigd door Het Fantoom op 05-01-2018 22:35 ]
Waar dat geld in zit? Nou wat denk je, hoeveel banden zo'n apparaat verslijt? En als je hoort wat een setje remschijven en blokken kost dan krijg je ook een rolberoerte. En de V8 heeft twee cilinderbanken dus veel onderdelen zijn dubbel uitgevoerd. En omdat je meer cilinders hebt ook meer onderdelen zoals bobines en kleppen. (32 stuks) De klepseals zijn ook nogal berucht net als de koelwaterbuis die door het blok loopt. Om dat te fiksen op de originele manier moet bijna de hele motor gedemonteerd worden en ben je al gauw 60 manuren kwijt. (ja, er is een alternatief gelukkig!) Verder nog de pakking van de kleppendeksels, carterventilatie en inderdaad de olieschraapveren (daar kun je ook zo lekker bij...)Het Fantoom schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 22:34:
Waar gaat al dat geld aan op, zijn het zo'n belabberde wagens wat betreft kwaliteit?
20k aan onderhoud per jaar is serieus fors, voor dat geld kun je ook jaarlijks een 2dehands 335i kopen en voor de keuring een andere halen.
Dat was wat ik zo nog wist en snel kon opzoeken aan bekende kwalen van de BMW V8 motoren. De nieuwere 50i motoren zijn wel iets beter maar ze blijven gevoelig.
@Typhone Is een M550D ook zo duur in onderhoud als de V8? Ik weet wel dat de eerste 535d's in de E60 ook bij bosjes kapot gingen maar is dat in de F11 met de 535d en M550d nog steeds zo?
Ik zou gewoon zoeken naar een geschikte lader qua vorm en vermogen en dan open maken om te kijken welke soort LED erin zit. De LED vervangen voor een oranje variant is een fluitje van een cent. Je koopt die dingen in China voor een habbekrats en het solderen is een eitje. Wel even op de polariteit letten! Een LED brandt alleen als de positieve en negatieve pool goed zitten.)alexbl69 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 21:14:
Ben op zoek naar een geschikte autolader voor in een BMW. Daar passen ze allemaal in zul je zeggen, maar het gaat me in dit geval hoofdzakelijk om de kleur van het ledlampje waar ze mee zijn uitgerust. Alle laders die ik tot nu toe heb gevonden hadden hetzij blauwe hetzij groene verlichting. Zelfs BMW's eigen lader heeft een groene LED.
In een BMW wil je echter maar één kleur: oranje, zodat deze 's nachts naadloos in het interieur past. Ze moeten achterin komen (2x), en ik heb 4-zone airco welke ook als basiskleur oranje heeft. Een beetje eenheid is wel fraai dan.
Andere vereisten zijn dat hij zo klein mogelijk moet zijn (dat je dus alleen het front ziet als hij in de aansluiting zit), en minimaal 2,1A. Eén of twee poorten maakt me niet zoveel uit.
[ Voor 35% gewijzigd door IQM op 06-01-2018 00:56 ]
Klodder zwarte lak erop en je ziet er niets meer van. Opgelost!alexbl69 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 21:14:
Ben op zoek naar een geschikte autolader voor in een BMW. Daar passen ze allemaal in zul je zeggen, maar het gaat me in dit geval hoofdzakelijk om de kleur van het ledlampje waar ze mee zijn uitgerust
of wat nagellak erover: beetje donker rood levert dan oranje opToff schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 01:17:
[...]
Klodder zwarte lak erop en je ziet er niets meer van. Opgelost!
Afgelopen jaar heb ik op de 650i, welgeteld 1 grote beurt à €380 en 1x uitlijnen laten doen (€60) en 1x oliewissel (€80). Gereden kilometers: 14.000.jadjong schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 17:40:
Als ik iets lees over een 550i/d gaat het bijna altijd over 1.- per kilometer aan onderhoud. Leuk bakje maar je moet wel bereid zijn iets meer uit te geven.
Eerste twee beurten in 2016 (toen ik hem kocht) waren heel wat duurder. Allerduurste was echter het feit dat ik geen enkel krasje of defect accepteer in het interieur dus ik heb voor 3k ofzo lampjes, klepjes, afdekkingen, instaplijsten vernieuwd.
Na een maand groot preventief onderhoud laten doen: klepveren, koelleiding, pakkingen, koppakking en zo’n beetje alles wat erbij komt kijken. Ook een waterpomp (moeilijk bereikbaar) preventief laten vervangen en nog een ketting. €6xxx alles in totaal.
Maar daarvoor heb ik nu een auto die bijna geen olie verbruikt (12.000 gereden, 1cm olieverlies in de boordcomputer) en geen rook meer naar stationair draaien.
Die onderhoudskosten ben ik het dus niet helemaal mee eens. Nooit zo’n auto kopen als je niet bereid bent 1x groot onderhoud te plegen, denk ik. Daarentegen heeft nog nooit een BMW mij problemen gegeven met onverwachte storingen, zelfs de M6 die ik zakelijk had niet (onderhoud dus niet zo bekend). If you give love, you get love.

Uiteindelijk maar naar Renova gegaan, zelfs daar moesten ze diep graven voor de juiste adapter. En ook daar vonden ze de wagen zeer mooi

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Afgezien van de eerder genoemde bandjes heeft de rest van de auto ook veel meer te lijden dan bij een Nissan Micra 1.1 het geval is. De 750nm van een 550d is verslavend genoeg om steeds net iets sneller te zijn dan je buurman bij een stoplicht. En hoewel iedereen roept niet zo'n bestuurder te zijn kan je er bij een 2e hands aanschaf maar beter van uit gaan dat de kwaliteiten van de auto dagelijks gebruikt zijn. Hierboven wordt 6K aan preventief(achterstallig) onderhoud genoemd, maar dat was enkel voor wat onderdelen in de motorruimte. Rubbers in de ophanging, veren/dempers of een revisie van de automaat heb je dan nog niet gehad.Het Fantoom schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 22:34:
[...]
Waar gaat al dat geld aan op, zijn het zo'n belabberde wagens wat betreft kwaliteit?
Dat ben je met een 316d ook in 95% van de gevallen als je je best doet.jadjong schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 14:14:
[...]
De 750nm van een 550d is verslavend genoeg om steeds net iets sneller te zijn dan je buurman bij een stoplicht.
Ik kan geloven dat het wat meer kost maar 20k per jaar aan onderhoud had ik niet verwacht.
Zelfs met start/stop ben je meestal eerder weg dan je buurman die nog 2 seconden blijft stilstaan nadat het groen is iddHet Fantoom schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 14:17:
[...]
Dat ben je met een 316d ook in 95% van de gevallen als je je best doet.
Ik kan geloven dat het wat meer kost maar 20k per jaar aan onderhoud had ik niet verwacht.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Ogen wat klein, maar had niet zoveel keuze met deze auto ivm garantie/breedte/remklauwen etc.
Zijn 19" overigens
75-100% throttle zorgt al voor knipperende lampjes en in de MDM stand is het toch wel leuk speelgoed
Ook een foto toegevoegd van de HUD. Nog relatief lastig te zien op de foto.. maar erg blij mee
[ Voor 22% gewijzigd door Workaholic op 06-01-2018 16:15 ]
Ik niet hooralexbl69 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 21:14:
[...]

Lekker aan het kleven op die HUD fotoWorkaholic schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 15:24:
Winter wheels!
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Ogen wat klein, maar had niet zoveel keuze met deze auto ivm garantie/breedte/remklauwen etc.
Zijn 19" overigens.
75-100% throttle zorgt al voor knipperende lampjes en in de MDM stand is het toch wel leuk speelgoedMaar niet goed voor de bandjes!
Ook een foto toegevoegd van de HUD. Nog relatief lastig te zien op de foto.. maar erg blij mee. Vooral wennen als ik dan in mijn lease auto stap en zo mijn afslag mis omdat ik vergeet naar mijn navigatie te kijken
Wel super bak!
Is dat serieus de kleur die je gebruikt? (Zo Ja, waarom? Of gewoon omdat het er mooi uit ziet?) Heb wel eens passagiers die het naar pink veranderen, maar dat gaat dan altijd heel snel terug naar het vertrouwde blauw
[ Voor 21% gewijzigd door TVH7 op 06-01-2018 17:46 ]
Noem je dat al kleven? Zit voldoende afstand tussen.TVH7 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 17:38:
[...]
Lekker aan het kleven op die HUD foto![]()
Moet je niet doen in mijn thuisland (Duitsland), dan komt er heel snel een heeul vervelende brief in de brievenbus.
Iets meer afstand en die Transporter kan zelfs naar links komen, wil je ook voorkomen.
Ik vermoed dat ik je niet goed begrijp, want een 316d heeft maar liefst 10,6 seconden nodig van 0 naar 100. Ook de 116 pk zijn tegenwoordig nou niet bepaald spectaculair. Het zou naïef zijn om te veronderstellen dat 95% van het Nederlandse of Vlaamse wagenpark langzamer zou zijn.Het Fantoom schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 14:17:
[...]
Dat ben je met een 316d ook in 95% van de gevallen als je je best doet.
Nou “Koos” ik vind het wel meevallen, hangt helemaal van de verkeerssituatie af. De acc lijkt het trouwens wel met je eens te zijnTVH7 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 17:38:
[...]
Lekker aan het kleven op die HUD foto![]()
Moet je niet doen in mijn thuisland (Duitsland), dan komt er heel snel een heeul vervelende brief in de brievenbus.
Wel super bak!(En toffe pics!)
[...]
Is dat serieus de kleur die je gebruikt? (Zo Ja, waarom? Of gewoon omdat het er mooi uit ziet?) Heb wel eens passagiers die het naar pink veranderen, maar dat gaat dan altijd heel snel terug naar het vertrouwde blauw
@Workaholic gruwelijke bak, baas
Blacked out auto met lichte wielen. ChapeauWorkaholic schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 15:24:
Winter wheels!
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Zijn 19" overigens.
75-100% throttle zorgt al voor knipperende lampjes en in de MDM stand is het toch wel leuk speelgoedMaar niet goed voor de bandjes!
Ook een foto toegevoegd van de HUD. Nog relatief lastig te zien op de foto.. maar erg blij mee. Vooral wennen als ik dan in mijn lease auto stap en zo mijn afslag mis omdat ik vergeet naar mijn navigatie te kijken
Gewoon een dikke bak
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
Het wagenpark misschien niet, de bestuurders wel. Tijdens invoegen moet ik nog regelmatig van het gas af in m'n Yaris 1.3.Tomatoman schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 19:35:
[...]
Ik vermoed dat ik je niet goed begrijp, want een 316d heeft maar liefst 10,6 seconden nodig van 0 naar 100. Ook de 116 pk zijn tegenwoordig nou niet bepaald spectaculair. Het zou naïef zijn om te veronderstellen dat 95% van het Nederlandse of Vlaamse wagenpark langzamer zou zijn.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Heb dat ook wel in m'n G32 640i (31e in Nederland
Volgende week ga ik zo’n 1000 km met een huur-Yaris op stap. Eens kijken hoeveel auto’s ik bij het stoplicht weet te passeren. Met zijn 69 pk driecilinder moet ik toch minstens de helft van alle auto’s eruit weten te trekken (zolang ze niet doorhebben dat vlot wegrijden in werkelijkheid een stoplichtsprint isArfman schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 20:40:
[...]
Het wagenpark misschien niet, de bestuurders wel. Tijdens invoegen moet ik nog regelmatig van het gas af in m'n Yaris 1.3.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Je reactie is nogal zorgelijk, heb je een rijbewijs? Zie uitleg hier onder.Het Fantoom schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 18:38:
[...]
Noem je dat al kleven? Zit voldoende afstand tussen.
Iets meer afstand en die Transporter kan zelfs naar links komen, wil je ook voorkomen.
Goed.. Koos 'hapt' eventjeslaurens0619 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 19:50:
[...]
Nou “Koos” ik vind het wel meevallen, hangt helemaal van de verkeerssituatie af. De acc lijkt het trouwens wel met je eens te zijn
@Workaholic gruwelijke bak, baas
In Nederland is het advies/de rule of thumb vanuit de overheid, en vanuit je rijopleiding om ten alle tijden '2 seconden afstand te houden'. Op de foto kan je zien dat er met ~120 km/h gereden wordt, dit betekent dat men een volgafstand van 67 meter zou moeten aanhouden. Dit zijn ongeveer 14 personenauto's.
In Nederland treedt de politie op bij een volgafstand van minder dan 0,5 seconde. (Omdat anders ongeveer elke eigenwijze Nederlandsche weggebruiker beboet kan gaan worden denk ik

Aan de hand van de wegbelijning op de foto kunnen we zien dat de bestuurder ongeveer 5 meter afstand houdt. (1 streep heeft een lengte van 3 meter, de afstand tussen de strepen is op de Nederlandse snelwegen 9 meter.)
122km/h is omgerekend 33.8888889 m/s. En dus 17 meter per halve seconde. Dit betekent dat de bestuurder een afstand heeft van < 0.5 seconde. Namelijk 0,15 seconde
Conclusie: De volgafstand > 3 meter maar < als een halve seconde dus: 600 Euro boete.
In Duitsland hebben ze overigens de 'halbe tacho' (1/2) regeling. Rij je 120? Dan heb je minimaal 60 meter afstand te houden op je voorganger oftewel: 6 belijningsstrepen.
Tip voor de wintersporters: Hou deze afstand ook, want er wordt overal op afstand geflitst, en het kan je gewoon een rijontzegging van 3 maanden opleveren. Beboet wordt namelijk gelijk, en niet pas na 0,5 seconde.
--
Volgens mij heeft elke BMW rijder wel zin om een beetje vlot door te rijden, maar doe het alsjeblieft een beetje veilig dat zorgt ook voor een betere 'BMW rijders' reputatie!
Ik woon in Duitsland en rij dan ook bijna dagelijks (wanneer het verkeer + banden het toelaten) ~ > 250km/h dus niet zeuren dat ik langzaam rij/zeur, want bij (dagelijks) zulke snelheden merk je (pas) hoe belangrijk afstand houden is.
[ Voor 14% gewijzigd door TVH7 op 07-01-2018 02:58 ]
Je kan gewoon lekker doorrijden, maar houd in godsnaam in de gaten dat er genoeg plek is tussen jou en je voorganger. Niet alleen voor jezelf trouwens.
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
Ik heb erin gereden en was positief verrast. Klinkt leuk en rijdt icm de automaat echt prima. Een heel stuk beter dan de oude 136 pk viercilinder. Die vond ik in vergelijking met de 170 pk 118i niet fijn rijden. De driecilinder voelt veel gretiger.MuFFIN 007 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 04:35:
Wat denken jullie over de huidige 118i, dus met de driecilinder 136pk motor? Ik lees wisselende verhalen, sommigen zeggen dat 't echt helemaal prima is voor dagelijks gebruik maar er zijn er ook die het bijna een schande vinden dat zo'n goed onderstel met achterwielaandrijving zo'n motor krijgt en je eigenlijk altijd het idee hebt dat er iets niet klopt
Een proefrit waard! Maar als het budget het toelaat: de 120i is wel errug fijn! 😉
Wat een onzin weer dat het 'alleen' de BMW rijder is zeg. Zeker wat je zelf hier boven verkondigd "dat anders heel Nederland een bekeuring krijgt".TVH7 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 00:44:
Volgens mij heeft elke BMW rijder wel zin om een beetje vlot door te rijden, maar doe het alsjeblieft een beetje veilig dat zorgt ook voor een betere 'BMW rijders' reputatie!
Dus wet gaat bij snelheid van 120kmh van 67meter afstand uit maar de boetes gaan over meer of minder dan 3 meter. Dat is wel een bizar verschil he? Ik denk dat het verschil zo groot is omdat de politie de vrijheid nodig heeft tussen de 3 en 67 meter omdat het situaie afhankelijk is. Niet in te schatten op een enkele foto dusTVH7 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 00:44:
[...]
Goed.. Koos 'hapt' eventjes(Omdat het gewoon zo ongelooflijk belangrijk is op de weg...)
In Nederland is het advies/de rule of thumb vanuit de overheid, en vanuit je rijopleiding om ten alle tijden '2 seconden afstand te houden'. Op de foto kan je zien dat er met ~120 km/h gereden wordt, dit betekent dat men een volgafstand van 67 meter zou moeten aanhouden. Dit zijn ongeveer 14 personenauto's.
In Nederland treedt de politie op bij een volgafstand van minder dan 0,5 seconde. (Omdat anders ongeveer elke eigenwijze Nederlandsche weggebruiker beboet kan gaan worden denk ik![]()
)
Aan de hand van de wegbelijning op de foto kunnen we zien dat de bestuurder ongeveer 5 meter afstand houdt. (1 streep heeft een lengte van 3 meter, de afstand tussen de strepen is op de Nederlandse snelwegen 9 meter.)
122km/h is omgerekend 33.8888889 m/s. En dus 17 meter per halve seconde. Dit betekent dat de bestuurder een afstand heeft van < 0.5 seconde. Namelijk 0,15 seconde
Ontopic: merk dat ik steeds meer geld in de e87 aan het pompen ben en het jeukt om naar een f31 over te stappen. Gewoon erg toffe wagen maar het liefst blijf ik diesel rijden maar dat is met een zware f31 niet meer echt rendabel voor mij...
[ Voor 7% gewijzigd door laurens0619 op 07-01-2018 10:35 ]
Uitleg gelezen, in Duitsland zal het vast prima werken met die regeling, maar als je hier 2secs afstand aanhouden komen de auto's van de rechterbaan allemaal tussenvoegen tussen jou en je voorligger.TVH7 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 00:44:
[...]
Je reactie is nogal zorgelijk, heb je een rijbewijs? Zie uitleg hier onder.
Of wordt je zelfs rechts ingehaald. Dus bij drukte op de snelweg probeer ik om die reden geen al te grote gaten te laten vallen.
Op enkelbaans provinciale wegen houd ik doorgaans een stuk meer afstand, omdat de kans dat daar auto's 'voordringen' een stuk kleiner is.
Ben altijd al fan van de E92 geweest sinds dat die uit kwam.
Paar aanpassingen die ik nog wil doen zijn de angel eyes, uitlaat en subtiele lipspoiler.

Album:
https://imgur.com/a/pExg2
[ Voor 13% gewijzigd door Stark op 07-01-2018 10:42 ]
Er zit wel een wereld van verschil tussen een E87 en een F31. Ik had een E87 118d en nu een F31 320d. Mijn E87 had een sportonderstel ism 17" rft's: dat was zeg maar "erg hard" en lag als een kart op de weg. Mijn F31 heeft een sportonderstel en 19" rft's en dat is een stuk comfortabeler dan mijn E87. Ook is een F31 stuk minder een bochtenridder dan mijn E87laurens0619 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 10:30:
Ontopic: merk dat ik steeds meer geld in de e87 aan het pompen ben en het jeukt om naar een f31 over te stappen. Gewoon erg toffe wagen maar het liefst blijf ik diesel rijden maar dat is met een zware f31 niet meer echt rendabel voor mij...
Ook een groot generatie verschil natuurlijk, als ik de dashboards/interieur vergelijk lijkt de E87 wel antiek
Precies! Het is ook dat de e87 onverwacht de gezinsauto is geworden (we hadden eerst een seat leon station voor de baby) en dat is in de e87 toch wat krap. e91 zou voor mij ook prima zijn maar ik dan zit ik nog tegen hetzelfde dashboard aan te kijken, geen zin in_Arthur schreef op zondag 7 januari 2018 @ 11:39:
[...]
Er zit wel een wereld van verschil tussen een E87 en een F31. Ik had een E87 118d en nu een F31 320d. Mijn E87 had een sportonderstel ism 17" rft's: dat was zeg maar "erg hard" en lag als een kart op de weg. Mijn F31 heeft een sportonderstel en 19" rft's en dat is een stuk comfortabeler dan mijn E87. Ook is een F31 stuk minder een bochtenridder dan mijn E87
Ook een groot generatie verschil natuurlijk, als ik de dashboards/interieur vergelijk lijkt de E87 wel antiek
Thanks. Erg blij mee omdat die ook zeer rijk uitgerust is met opties. Lang moeten zoeken tot ik de goede tegen kwam. Nu maandag nog ff invoeren.
Vraag voor mensen die hier wel ervaring met hebben: wat raad je aan, Deezer of Napster? Ik heb geen exotische muzieksmaak.
Heb zelf nog een paar keer de e93 proefgereden maar vind de lijnen van de e92 toch net wat mooierStark schreef op zondag 7 januari 2018 @ 12:02:
[...]
Thanks. Erg blij mij omdat die ook zeer rijk uitgerust is met opties. Lang moeten zoeken tot ik de goede tegen kwam. Nu maandag nog ff invoeren.
In duitsland gekocht?
Yup. Aanbod is echt mager in Nederland voor de E92. Ik vind de lijnen zelf ook minder bij de E93.laurens0619 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 12:16:
[...]
Heb zelf nog een paar keer de e93 proefgereden maar vind de lijnen van de e92 toch net wat mooier
In duitsland gekocht?
Deezer.Tomatoman schreef op zondag 7 januari 2018 @ 12:04:
Voor mijn BMW staat via ConnectDrive een online entertainment voucher klaar voor online muziek. Kennelijk is die voucher door de eerste eigenaar nooit ingewisseld. De keuze beperkt zich tot Deezer en Napster. Met beide heb ik geen ervaring.
Vraag voor mensen die hier wel ervaring met hebben: wat raad je aan, Deezer of Napster? Ik heb geen exotische muzieksmaak.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik heb een keer een vrijwel nieuwe 118i meegekregen als leenauto van de dealer. Had nou niet echt de indruk dat het een trage auto was. Reed prima en kon daarnaast ook gewoon goed meekomen met het verkeer. Voelde me absoluut niet onveilig. Mijn eigen auto heeft meer dan het dubbele aantal pk's ter vergelijking. Zou me er geen zorgen over maken.MuFFIN 007 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 04:35:
Wat denken jullie over de huidige 118i, dus met de driecilinder 136pk motor? Ik lees wisselende verhalen, sommigen zeggen dat 't echt helemaal prima is voor dagelijks gebruik maar er zijn er ook die het bijna een schande vinden dat zo'n goed onderstel met achterwielaandrijving zo'n motor krijgt en je eigenlijk altijd het idee hebt dat er iets niet klopt
En anders zou je eventueel altijd nog kunnen kijken voor een 120i als je er echt niet gerust op bent. Maak anders gewoon een proefrit in beide!
Mijn eerste auto had een middenmotor met 136pk en achterwielaandrijving. Dat was echt onzettend tof en totaal niet traag of saai. Laat je niet gek maken.
Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.
@Stark mooie bak! Altijd al een mooi model gevonden dit
@nl.mark Deze heb ik. https://www.bol.com/nl/p/...zwart/9200000023078605/Al meerdere jaren in gebruik in mijn auto's. Perfecte kwaliteit en ook eenvoudig zonder schade te verwijderen
Dat zeg ik toch helemaal niet? Ik zeg alleen dat het beter is voor 'onze BMW rijders' reputatie als we wat netter rijden._Arthur schreef op zondag 7 januari 2018 @ 08:49:
[...]
Wat een onzin weer dat het 'alleen' de BMW rijder is zeg. Zeker wat je zelf hier boven verkondigd "dat anders heel Nederland een bekeuring krijgt".
Waar zeg ik 'alleen'??!! Ik heb het alleen hier over 'BMW rijders' reputatie omdat ik dit in het BMW topic schrijf en er dus vanuit ga dat de meeste daadwerkelijk ook BMW rijden.. heeft niks met andere merken te maken.
Je kan al een boete krijgen vanaf < 67 meter. Maar dat gebeurt simpelweg niet. In de wet staat alleen dat < 3 meter (vrij vertaald) 'extreem bumperkleven' is. > 3 meter (dus bijvoorbeeld 5 meter) is nog steeds bumperkleven en kost je dus nog steeds 600 euro. Het is dus niet zo dat het pas vanaf 3 meter bumperkleven is. Vanaf < 3 meter is het alleen 700 euro boete.laurens0619 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 10:30:
[...]
Dus wet gaat bij snelheid van 120kmh van 67meter afstand uit maar de boetes gaan over meer of minder dan 3 meter. Dat is wel een bizar verschil he? Ik denk dat het verschil zo groot is omdat de politie de vrijheid nodig heeft tussen de 3 en 67 meter omdat het situaie afhankelijk is. Niet in te schatten op een enkele foto dus
Thx voor de link! Blijft deze ook goed zitten als je door de bocht gaat? Ik heb ook wel eens zo'n grill houder gehad, maar die bewoog dan steeds in de bocht. Misschien toch maar deze bestellen dan?Workaholic schreef op zondag 7 januari 2018 @ 14:35:
@nl.mark Deze heb ik. https://www.bol.com/nl/p/...zwart/9200000023078605/Al meerdere jaren in gebruik in mijn auto's. Perfecte kwaliteit en ook eenvoudig zonder schade te verwijderen. Je hebt ze tegenwoordig ook van andere merken.. maar daar ken ik de kwaliteit niet van.
[ Voor 25% gewijzigd door TVH7 op 07-01-2018 15:01 ]
Ik heb al een aantal jaren dezelfde, werkt perfect. Heb hem trouwens voor $4 op dx.com gehaald. Bij verschillende tankstations voor €6,95 gezien ook. Ik heb er meerdere, 1 voor vast, 1 voor reizen en 1 als back-upTVH7 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 14:45:
[...]
Thx voor de link! Blijft deze ook goed zitten als je door de bocht gaat? Ik heb ook wel eens zo'n grill houder gehad, maar die bewoog dan steeds in de bocht. Misschien toch maar deze bestellen dan?
3-cilinder is toch alleen voor 118i Efficient Dynamics?MuFFIN 007 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 04:35:
De normale 118i heeft nog een 4-cilinder die te chippen is tot 220pk.
Ik heb de 1 euro voucher voor deezer gebruikt, toen de enige keuze, was redelijk triest. Ik gebruik zelf vooral apple music, podcast app en soundcloud.Tomatoman schreef op zondag 7 januari 2018 @ 12:04:
Voor mijn BMW staat via ConnectDrive een online entertainment voucher klaar voor online muziek. Kennelijk is die voucher door de eerste eigenaar nooit ingewisseld. De keuze beperkt zich tot Deezer en Napster. Met beide heb ik geen ervaring.
If it ain't broken it doesn't have enough features
Nope, alle 118i's zijn 3 pitters geworden. Het rijdt vergelijkbaar met de pre LCI 116i. (136pk, 4 pitter) Ik vind hem zeker niet vergelijkbaar met de pre LCI 118i (170pk)Het Fantoom schreef op zondag 7 januari 2018 @ 17:42:
3-cilinder is toch alleen voor 118i Efficient Dynamics?
De normale 118i heeft nog een 4-cilinder die te chippen is tot 220pk.
Ik heb afgelopen zaterdag met een M135i gereden, man man man, wat een feest.. die gaat er komen, welke precies moet ik nog even kijken/zoeken, heb geen haast. Maar wat een fun..
Ja hoor, ik vind het de beste optie eigenlijk. Oranje/brons ziet er imo een beetje ouderwets uit, en blauw vind ik te fel 's nachts (er is een reden dat voorrangsvoertuigen die kleur hebbenTVH7 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 17:38:
[...]
Paars vind ik daarom een mooie rustig kleur, en het heeft wel iets fancy's

Heb je een linkje van jouw dx.com houder?The_MAN schreef op zondag 7 januari 2018 @ 16:13:
[...]
Ik heb al een aantal jaren dezelfde, werkt perfect. Heb hem trouwens voor $4 op dx.com gehaald. Bij verschillende tankstations voor €6,95 gezien ook. Ik heb er meerdere, 1 voor vast, 1 voor reizen en 1 als back-up
BMW heeft het vaker gedaan. Toen de F11 528i een 4 cilinder werd kreeg die ook minder pk's maar de auto was wel sneller en zuiniger dan de 6 pitter die hij verving. (die toen als 530i nog even mee mocht.)MuFFIN 007 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 01:22:
Apart eigenlijk, minder vermogen onder dezelfde naam. Zie je zelden. 114i en 116i voor huidige 116i en 118i was beter geweest
Maar de nieuwe 118i 3 cilinder heeft hetzelfde vermogen als de oude 4 cilinder 116i. Ze zijn ook even snel.
De pre LCI F20 114i, 116i en 118i zijn in basis hetzelfde maar de 118i heeft een extra warmtewisselaar. Dat is niet voor niets. Meer vermogen geeft meer hitte.Scr33x0r schreef op maandag 8 januari 2018 @ 08:49:
Je wilt gewoon een pre LCI 114i-118i en chippen tot 220pk.. :-)
Ik heb afgelopen zaterdag met een M135i gereden, man man man, wat een feest.. die gaat er komen, welke precies moet ik nog even kijken/zoeken, heb geen haast. Maar wat een fun..
De N55 motor is een juweeltje. Heb hem ook in mijn F11 liggen. Flink meer gewicht maar nog steeds een feest. Een heerlijke brom in de uitlaat als je hem boven de 3.000 toeren hebt.
De laatste 2 waren deze: http://www.dx.com/p/mo-ma...5s-4s-372595#.WlNqQ0xFyUk
@fsfikke zet jij specifiek die security systemen uit? Anders ziet die ring rond de auto toch altijd groen?fsfikke schreef op maandag 8 januari 2018 @ 09:22:
[...]
Ja hoor, ik vind het de beste optie eigenlijk. Oranje/brons ziet er imo een beetje ouderwets uit, en blauw vind ik te fel 's nachts (er is een reden dat voorrangsvoertuigen die kleur hebben)
Paars vind ik daarom een mooie rustig kleur, en het heeft wel iets fancy's
[afbeelding]
Ik zit op blauw trouwens, maar snachts staat de brightness wel veel lager.
[ Voor 6% gewijzigd door Apache op 08-01-2018 15:48 ]
Ja om de kleuren zo veel mogelijk oranje te houden.Apache schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:48:
[...]
@fsfikke zet jij specifiek die security systemen uit? Anders ziet die ring rond de auto toch altijd groen?
Nee grapje
Verder heb je altijd nog de mogelijkheid om via het knopje op het stuur de Lenkassistent aan te zetten, dan vind ik het wel handig. Maar je moet het makkelijk aan en uit kunnen zetten.
Misschien kan ik hem nog handiger instellen. Heb deze wagen pas net, de 540d had alleen de normale Driving Assistant, deze ook de Plus. (Daarvoor is het maar een 530i'tje...
Dat is pas iets van de laatste jaren, icm. de optie "4UR Ambientes Licht".whoami schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:16:
[...]
Eh, ik kan enkel kiezen tussen wit & oranje ?
[ Voor 33% gewijzigd door fsfikke op 08-01-2018 16:22 ]
Eh, ik kan enkel kiezen tussen wit & oranje ?Apache schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:48:
[...]
@fsfikke zet jij specifiek die security systemen uit? Anders ziet die ring rond de auto toch altijd groen?
https://fgheysels.github.io/
Ai ik zie het nu ook op de BMW site.IQM schreef op maandag 8 januari 2018 @ 00:31:
[...]
Nope, alle 118i's zijn 3 pitters geworden. Het rijdt vergelijkbaar met de pre LCI 116i. (136pk, 4 pitter) Ik vind hem zeker niet vergelijkbaar met de pre LCI 118i (170pk)
Dan lijkt de info van Carbase niet up to date want daar alleen de ED versie als 3 pitter vermeld.
Ongetwijfeld prima in die test cyclus maar ik zit nu op gemiddeld 1 op 12.4 uitegerekend met sprit monitor dus echte liters/kilometers, niet van de computer. Ik rij veel in de stad en file op de snelweg (......) dus het vermogen heb ik niet nodig, had het wel iets zuiniger verwacht maar de combinatie van een kleine motor en het gewicht van de 3 touring is niet ideaal voor het verbruik.
Lekker is dat, mijn 11 jaar oude 3 liter zescilinder 530i doet bijna 1 op 11. Voor het geld hoef je het dus ook niet te laten om een zescilinder te gaan rijden.Sick Nick schreef op maandag 8 januari 2018 @ 17:58:
Een 318i touring uit 2017 hier, 3 pitter met 8traps automaat. Dat is voor dagelijks gebruik meer dan prima alleen absoluut niet zuinig.
Ongetwijfeld prima in die test cyclus maar ik zit nu op gemiddeld 1 op 12.4 uitegerekend met sprit monitor dus echte liters/kilometers, niet van de computer. Ik rij veel in de stad en file op de snelweg (......) dus het vermogen heb ik niet nodig, had het wel iets zuiniger verwacht maar de combinatie van een kleine motor en het gewicht van de 3 touring is niet ideaal voor het verbruik.
Om een extreem voorbeeld te geven:
Ik kan met met de M4 1 op 10 rijden as ik in de efficiency stand blijf rijden en 75% snelweg heb. Hierbij gaat het dan zeker niet met 100 km/u..
Maar je koopt toch geen bmw om zo zuinig mogelijk te rijden
[ Voor 35% gewijzigd door Workaholic op 08-01-2018 19:46 ]
Hoe zwaar is die huidige 3 serie? Mijn E46 330d doet ook nog dik 1600kg. Loopt met gemak 1:15, lange afstanden is 1:18 haalbaar.Sick Nick schreef op maandag 8 januari 2018 @ 17:58:
Een 318i touring uit 2017 hier, 3 pitter met 8traps automaat. Dat is voor dagelijks gebruik meer dan prima alleen absoluut niet zuinig.
In de stad moet je niet rijden met dat ding, ook niet met caravan dat was 1;5

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Ik heb ook alle assistenten die op de F11 leverbaar waren maar ik vind ze ook irritant. Ik bepaal zelf wel of ik al terug naar de rechterbaan kan. Als ik op een klaverblad een beetje over de lijn ga dan weet ik dat ook wel. En nee, je hoeft geen noodstop te maken als ik in een scherpe bocht naar links een vrachtwagen inhaal. Om maar eens wat te noemen.fsfikke schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:10:
Nee grapjeIk heb de assistent uit die je tussen de lijnen houdt. Ik kan er niet aan wennen dat er telkens aan m'n stuur getrokken of geduwd wordt terwijl ik rij. Ook erg irritant als ik snel moet uitwijken en het systeem geeft me veel meer weerstand omdat ik in de buurt van een lijn kom.
Verder heb je altijd nog de mogelijkheid om via het knopje op het stuur de Lenkassistent aan te zetten, dan vind ik het wel handig. Maar je moet het makkelijk aan en uit kunnen zetten.
Vroeger was je met een dikke 530i helemaal het mannetje, tegenwoordig is het een vierpitter...
Dan zijn ze in goed gezelschap want de info van Autoweek klopt ook niet. Daar is de nieuwe 118i ook nog een 4 pitter.Het Fantoom schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:33:
Ai ik zie het nu ook op de BMW site.
Dan lijkt de info van Carbase niet up to date want daar alleen de ED versie als 3 pitter vermeld.
Tegenwoordig is het enige dat met elke generatie echt verbeterd de hoeveelheid electronische snufjes. Qua rijden en wegligging is de winst niet heel groot meer. Op papier zijn gedownsizede motoren zuiniger en ja, als je heel erg je best doet kun je het halen. Maar in de praktijk zijn de kleinere motoren net zo onzuinig als hun illustere voorgangers. Zoals de Duitsers zeggen: Turbo lauft, turbo sauft...robpol schreef op maandag 8 januari 2018 @ 18:29:
Lekker is dat, mijn 11 jaar oude 3 liter zescilinder 530i doet bijna 1 op 11. Voor het geld hoef je het dus ook niet te laten om een zescilinder te gaan rijden.
Zo lang als mogelijk is blijf ik in een 6 pitter rijden. Misschien moet ik mijn F11 535i wel helemaal af rijden...
Waarom niet? Je hoeft met een BMW toch ook niet altijd plankgas te rijden?Workaholic schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:15:
Maar je koopt toch geen bmw om zo zuinig mogelijk te rijden?
[ Voor 5% gewijzigd door IQM op 08-01-2018 20:30 ]
Stond een smiley bij heIQM schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:25:
Waarom niet? Je hoeft met een BMW toch ook niet altijd plankgas te rijden?
Bijna 1500kg. Bij constant lange afstanden zonder file is het ook wel 1:20 als je niet boven de 120 uit komt. Maar de keren dat ik niet in de file sta per maand zijn zowat op 1 hand te tellen helaas. De 320d is een stuk zuiniger natuurlijk maar ja, eco mobiel qua belastingen he dus dan maar de kleine benzineMeneer aard schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:09:
[...]
Hoe zwaar is die huidige 3 serie? Mijn E46 330d doet ook nog dik 1600kg. Loopt met gemak 1:15, lange afstanden is 1:18 haalbaar.
In de stad moet je niet rijden met dat ding, ook niet met caravan dat was 1;5
En hoe kan een assistent je daarmee hinderen? Als de lane change warning een melding geeft, betekent dat dat je richting had moeten aangeven. Als de dode-hoekwaarschuwing nog brandt als je wat vroeger naar rechts gaat (om plaats te maken voor achteropkomend verkeer), is daar niets mis mee. Als de dode-hoekwaarschuwing heel vaak nog brandt als je naar rechts gaat, betekent dit dat je consequent te weinig ruimte houdt bij het naar rechts gaan.IQM schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:25:
[...]
Ik heb ook alle assistenten die op de F11 leverbaar waren maar ik vind ze ook irritant. Ik bepaal zelf wel of ik al terug naar de rechterbaanrijstrook kan.
Dat moet je gewoon niet doen. Die vluchtstrook in de binnenbocht is er met een reden en die reden is niet de bocht afsnijden. Ik zie regelmatig dat automobilisten dat doen en vind het maar dom verkeersgedrag - als je dit nodig vindt moet je gewoon de bocht wat langzamer nemen.Als ik op een klaverblad een beetje over de lijn ga dan weet ik dat ook wel.
Heb sinds vorige week de G32 (met alle assistentiesystemen), en merk dat er ten opzichte van de vorige generatie wel een hoop verbeterd is. Met name de ACC werkt een stuk beter. Rotondes zijn zowaar te nemen zonder dat er hard geremd en opgetrokken wordt, en zelfs op de snelweg is het systeem nu fatsoenlijk bruikbaar.IQM schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:25:
[...]
Ik heb ook alle assistenten die op de F11 leverbaar waren maar ik vind ze ook irritant. Ik bepaal zelf wel of ik al terug naar de rechterbaan kan. Als ik op een klaverblad een beetje over de lijn ga dan weet ik dat ook wel. En nee, je hoeft geen noodstop te maken als ik in een scherpe bocht naar links een vrachtwagen inhaal. Om maar eens wat te noemen.
De lane assist werkt op zich aardig, maar mist flink wat finesse. Op rechte stukken gaat hij een beetje van links naar rechts en andersom, telkens reagerend als hij in de buurt van een lijntje komt. De bochten gaan niet vloeiend genoeg. Normaal schat je een bocht in en rij je er zo vloeiend mogelijk doorheen, waarbij je kunt anticiperen op het verloop van de bocht (die je immers ziet). De lane assist kent het verloop van de bocht natuurlijk niet, waardoor deze telkens kleine correcties uitvoert.
Nu is deze met comfort access. Heb er 2 sleutels/ab bij. Alleen bij 1 sleutel/ab werkt de comfort access het wel, de andere niet.
Het gekke is, dat de ab waarbij de comfort access het wel doet, weer heel slecht is met algemeen openen en sluiten op afstand. Soms naast de auto paar keer moeten drukken voordat die open of op slot gaat. De andere sleutel/ab waarbij de comfort access het niet doet, heeft een veel beter bereik. Deze doet het eigenlijk altijd en op een veel grotere afstand.
Waar ligt het nu aan? Want zou graag op beide sleutels/ab comfort access willen en een goed bereik.
Jij bent niet toevallig die zwarte M4 uit Lierop hè?Workaholic schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:15:
Voor wat betreft het gebruik, het ligt er helemaal aan hoe je gebruik maakt van je rechtervoet en wat voor type rit het betreft (stadsverkeer vs snelweg etc)
Om een extreem voorbeeld te geven:
Ik kan met met de M4 1 op 10 rijden as ik in de efficiency stand blijf rijden en 75% snelweg heb. Hierbij gaat het dan zeker niet met 100 km/u..
Maar je koopt toch geen bmw om zo zuinig mogelijk te rijden?
Waar sinds een paar weken een nieuwe staat.
[ Voor 3% gewijzigd door Typhone op 09-01-2018 16:36 ]
Is de batterij niet bijna op? Vast een stomme vraag, maar wellicht wel het controleren waard. Dit euvel heb ik namelijk ook met mijn garage, het bereik is veel minder wanneer de batterijen bijna op zijn.baronruud schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:25:
Sinds een aantal weken in bezit van een E91 LCI.
Nu is deze met comfort access. Heb er 2 sleutels/ab bij. Alleen bij 1 sleutel/ab werkt de comfort access het wel, de andere niet.
Het gekke is, dat de ab waarbij de comfort access het wel doet, weer heel slecht is met algemeen openen en sluiten op afstand. Soms naast de auto paar keer moeten drukken voordat die open of op slot gaat. De andere sleutel/ab waarbij de comfort access het niet doet, heeft een veel beter bereik. Deze doet het eigenlijk altijd en op een veel grotere afstand.
Waar ligt het nu aan? Want zou graag op beide sleutels/ab comfort access willen en een goed bereik.
Nope. Het is op de foto's lastig te zien maar ik heb een Azuritschwarz metallic en die is meer blauw dan zwartTyphone schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:35:
[...]
Jij bent niet toevallig die zwarte M4 uit Lierop hè?
Waar sinds een paar weken een nieuwe staat.
[ Voor 15% gewijzigd door Workaholic op 09-01-2018 16:45 ]
Gelijkaardige ervaringen, ik heb de G30 van na juni, ik vermoed dat er weinig een gereviseerd is sindsdien.alexbl69 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 08:56:
[...]
Heb sinds vorige week de G32 (met alle assistentiesystemen), en merk dat er ten opzichte van de vorige generatie wel een hoop verbeterd is. Met name de ACC werkt een stuk beter. Rotondes zijn zowaar te nemen zonder dat er hard geremd en opgetrokken wordt, en zelfs op de snelweg is het systeem nu fatsoenlijk bruikbaar.
De lane assist werkt op zich aardig, maar mist flink wat finesse. Op rechte stukken gaat hij een beetje van links naar rechts en andersom, telkens reagerend als hij in de buurt van een lijntje komt. De bochten gaan niet vloeiend genoeg. Normaal schat je een bocht in en rij je er zo vloeiend mogelijk doorheen, waarbij je kunt anticiperen op het verloop van de bocht (die je immers ziet). De lane assist kent het verloop van de bocht natuurlijk niet, waardoor deze telkens kleine correcties uitvoert.
De rotondes die werken en bochten is omwille van een feature die dynamic cruise control heet, en die past op basis van de stuurhoek de snelheid aan.
Het zigzaggen van een lane assist is vervelend maar bvb een tesla doet dit veel beter. Een tesla bepaald volgens mij ook de lijnen op basis van visuele informatie en extrapoleert daaruit hoe de lijn zich verder zet, doet dit voor meerdere lijnen en bepaald zo de ideale lijn zodat er een goede insturing is gecombineerd met al een ideale lijn die de auto volgt. Dat process dan nog frequent bijsturen zorgt voor een veel menselijkere manier van sturen. Ipv de als er een lijntje qua threshold links of rechts dichtbij komt sturen we lichtjes de andere kant uit.
Het doet mij soms denken aan simpele algoritmes die je zou schrijven voor bvb een robocode (http://robocode.sourceforge.net/).
Eigenlijk verwachtte ik voor de prijs van die packages wel net iets meer dan dat, maar ze zijn zeker bruikbaar. Tenzij ik ergens op wat bochtige landwegen rij staan ze ook altijd aan.
Een van de grootste ergernissen is ook als er geparkeerde autos aan een bocht staan en de weg draait de verkeerde kant op dat hij al afremt omdat hij denkt dat je die auto aan het naderen bent. Terwijl hij zelf bvb ook lane keeping doet en eigenlijk kan weten dat hij die auto niet zou raken. Dus de systemen onderling missen ook nog wat communicatie. ACC remt dan af terwijl lane keeping je er rustig voorbij laat rijden.
Allemaal first world problems, maar ik zou toch graag 1 van de komende jaren ook een level 4 autonoom rijdende wagen kopen, en BMW lijkt er momenteel nog wel redelijk ver af.

[ Voor 6% gewijzigd door SpeedingWilly op 09-01-2018 18:05 ]
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
Hoe gaat de Lenkassistent om met hele krappe situaties, zoals baustelle in Duitsland? Daar kan het soms achterlijk smal zijn terwijl de snelheid op zo'n 80 km/h ligt. Je ziet vaak ook vegen op het beton van auto's die de boel hebben geraakt.fsfikke schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:10:
[...]
Ja om de kleuren zo veel mogelijk oranje te houden.
Nee grapjeIk heb de assistent uit die je tussen de lijnen houdt. Ik kan er niet aan wennen dat er telkens aan m'n stuur getrokken of geduwd wordt terwijl ik rij. Ook erg irritant als ik snel moet uitwijken en het systeem geeft me veel meer weerstand omdat ik in de buurt van een lijn kom.
Misschien kan ik hem nog handiger instellen. Heb deze wagen pas net, de 540d had alleen de normale Driving Assistant, deze ook de Plus. (Daarvoor is het maar een 530i'tje...)
[...]
Dat is pas iets van de laatste jaren, icm. de optie "4UR Ambientes Licht".

Het probleem is dus het vermogen, dat ding heeft geen PKs om te vertrekken in stad. Op lange stukken zal ie serieus wat zuiniger zijn, maar zolang de testcyclus slecht is, dan krijg je deze scheefgetrokken vergelijking.Sick Nick schreef op maandag 8 januari 2018 @ 17:58:
Mijn vraag: ik meen mij te herinneren dat bij een auto 3 verbruiken waren: stad, autostrade, en gemend. Is dat niet meer het geval?
Vorige week overigens gereden met en 2018 X1 28i sdrive met een 8traps automaat. Zeer zachte auto, maar wat een verschrikkelijke eerste vitesse.
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Ja, dat denk ik ook bij de sleutel/ab die slecht bereik heeft, maar wel comfort access?. Maar die andere sleutel/ab met goed bereik, waarbij de comfort access het juist niet doet? Is toch vreemd, ik lees veel, zodra de comfort acces het niet meer doet, de batterij slecht is van de ab.Workaholic schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:45:
[...]
Is de batterij niet bijna op? Vast een stomme vraag, maar wellicht wel het controleren waard. Dit euvel heb ik namelijk ook met mijn garage, het bereik is veel minder wanneer de batterijen bijna op zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door DeBaroN op 09-01-2018 18:57 ]
Dit topic is gesloten.