Het grote BMW-topic #13 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 116 Laatste
Acties:
  • 756.890 views

Onderwerpen

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-10 20:36
Snake schreef op donderdag 21 december 2017 @ 01:19:
[...]

De DCT schakelt nog altijd leuker hoor!
Tot je stapvoets gaat staan parkeren/draaien/... ;)

Tegenover een oudere automaat geef ik je volledige gelijk, maar die moderne automaten zijn ~90% zo goed als de beste DCT's, maar dan zonder de nadelen er van.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

AndRo555 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 01:23:
[...]

Tot je stapvoets gaat staan parkeren/draaien/... ;)

Tegenover een oudere automaat geef ik je volledige gelijk, maar die moderne automaten zijn ~90% zo goed als de beste DCT's, maar dan zonder de nadelen er van.
Dat is helaas waar. Ik woon in Los Angeles, dus ik sta meer stil dan bewegen, en dan ze 'm inderdaad een traag!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
over het M-stuur: linksboven is Limiter, linksonder is CruiseControl, links in het midden is het palletje om de snelheid te regelen van beide functies.

ik gebruik gek genoeg veel vaker de limiter dan de CC: in de spits moet ik veel te vaak de CC uitschakelen omdat het verkeer zo onregelmatig rijdt. met de limiter hou ik gewoon een beetje gas in. gebruik de limiter dus vooral om te voorkomen dat ik boven een bepaalde snelheid uit kom (trajectcontroles en anders vmax + 20 :P )

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:54

GforceNL

Out of memory....

@jakob558 De Limiter kun je altijd overschrijden als je het gas diep intrapt, bij normaal gas geven ga je er niet overheen en hij geeft duidelijk een melding (geluid, HUD) op het moment dat je dat doet.

@Leipo Limiter is ideaal bij traject controles, heeft mij ook al een hoop bekeuringen bespaard! :)

<Zinloze tekst hier>

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:56

IQM

The_MAN schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 10:58:
Helaas hebben ze de A1 bij Muiden er nog niet in zitten... Rijdend vanaf Amsterdam naar het oosten is dit lekker verwarrend, op het moment dat je rechts moet aanhouden zegt de navi precies dat je links moet aanhouden :D
BoardCrusher schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:41:
Klopt. Sowieso nog wat inconsistenties op die route: het nieuwe aquaduct bij Muiden is wel verwerkt in de kaart, de nieuwe route van A9 naar A1 (ri A'foort) ook, maar de andere kant op (A1->A9) weer niet
Dit wilde ik net zeggen, afgelopen dinsdag nog vanaf de A9 de A1 op gegaan en het viel mij op dat de navigatie de nieuwe bocht juist wel aangaf...
MrFl0ppY schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 13:10:

Gelukkig zijn de map updates goedkoop bij BMW :X

Het kaartmateriaal is ook van enkele jaren daarvoor. Dus wat BMW verkoopt als 2017 heeft kaartmateriaal van 2015. Blijft bijzonder dat ze hier mee weg blijven komen wanneer er gratis diensten zoals Google maps bestaan.
Aanvulling: de updates bij de dealer zijn niet goedkoop. O-)
Arjant2 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 13:51:
ik zal t nog mooier vertellen, bij mij in de wijk is een straat die er denk ik nu een jaar of 6 a 7 is? Met een hele lange gallerijflat met bedrijven/winkels eronder.
Die straat staat er nog steeds niet in. Volgens BMW bestaat die straat dus niet, je wordt netjes omgeleid 8)7
En echt elke andere navigatie app kent de straat wel, Google Maps, TomTom, routenet....
Woon je toevallig in Almere? De straat waar vrienden van ons wonen stond er ook pas na 7 jaar in.
Mystic Spirit schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:37:
Ja, Ik heb ook de Carly adapter en de bijbehorende app op de telefoon.
Ik heb hem vooral gekocht om te checken of er niet gesjoemeld was met de kilometerstanden toen ik op zoek was naar mijn Z4. Daar werkte het prima voor.

Als je hem alleen wil gebruiken voor de accu is het nog best prijzig.
Ongeveer 50 euro voor de adapter, 50 euro voor de volledige app en nog eens 10 euro in app aankoop van de accu resetfunctie. De reset kost je dus ongeveer hetzelfde als de accu zelf.

Veel andere functies moet je ook nog aanschaffen in de app voor rond de 10 euro. Al met al kunnen de kosten dus aardig oplopen. Ik vond het de investering wel waard voor de kilometerstand check. Een auto is immers ook niet bepaald gratis ;) maar verder vind ik de functies vrij beperkt.
Carly is vrij basic maar erg handig. Vooral als je een proefritje gaat maken in een auto. Gelijk even uitlezen. De functionaliteit is trouwens met sprongen vooruit gegaan heb ik gemerkt. Een anderhalf jaar geleden kon je echt bijna niets. Enne, je hebt de adapter, app en in-app aankopen er al heel snel uit als je een accu bij BMW en inleren moet betalen of je koopt zelf een accu die je erin zet en reset.
Snake schreef op woensdag 20 december 2017 @ 22:01:
Met een 140i (zelfs met mijn 135i) is de kickdown eigelijk niet nodig.

Kickdown gebruik ik enkel als ik even in een tunnel rij en mensen wil storen!

Maareuh @duderuud, bereid je voor op dit (even op l/100km gezet voor jouw): [afbeelding]

(7.4 km / l)
Kickdown niet nodig maar wel lekker!!! :P Vooral in de Sport stand erg verslavend.
Ik heb een 535i met dezelfde motor maar die heeft wel veel meer kilootjes mee te nemen.

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:32
IQM schreef op donderdag 21 december 2017 @ 09:25:

Woon je toevallig in Almere? De straat waar vrienden van ons wonen stond er ook pas na 7 jaar in.
Nope, Ypenburg. De rest van de wijk staat er al sinds 2002 ofzo, maar deze straat is er een paar jaar later bijgekomen omdat er eerst een parkje werd aangelegd. Die straat is alleen daarna nooit meer opgenomen in de navi van BMW. Zal ooit wel eens komen ;)

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:26

Theimon

Snapte!?

Over de prijs van kaartupdates: waarom is dat niet gratis eigenlijk? Als je een Garmin of Tomtom koopt voor €150 krijg je lifetime gratis updates, maar op een BMW van grofweg €50000 niet?

Tikkie sneu niet?

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Verwijderd

Theimon schreef op donderdag 21 december 2017 @ 13:55:
Over de prijs van kaartupdates: waarom is dat niet gratis eigenlijk? Als je een Garmin of Tomtom koopt voor €150 krijg je lifetime gratis updates, maar op een BMW van grofweg €50000 niet?

Tikkie sneu niet?
Omdat iemand die pak hem beet 500 euro per maand afschrijving accepteert ook wel 150 euro neerlegt voor een kaartupdate. De waarde van data is wat de klant ervoor wil betalen.

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:20
Het mooie van de marketing van BMW is dat klanten zichzelf speciaal gaan voelen en het dus oké vinden om dik te betalen voor elke scheet. Dus je betaald fors meer voor je auto en je krijgt minder en we accepteren het met een grote glimlach. Mooie marketing toch? :*) Vergelijk het met Apple, ze laten je eerst fors betalen voor een mobieltje maar een kabeltje die je eigenlijk wel nodig hebt kost ook nog eens een vermogen. En de mensen blijven maar juichen!

Nee BMW maakt mooie auto's maar het hele concept omheen gaat mij echt te ver. Voor een verouderde mapupdate de prijs van een complete TomTom betalen 8)7 . Of de dienst BMW Connected drive voor dik 300€ nadat je eerst al de opties hebt moeten aanvinken en dan erachter komen dat je nog eigenlijk niks hebt.. Enkel de basis voor andere diensten die je jaarlijks mag aftikken. Helemaal zot.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 13:07

Orac

Ik mis je papa.

Theimon schreef op donderdag 21 december 2017 @ 13:55:

Tikkie sneu niet?
Eigenlijk is het nog erger. Ik betaal ook voor Real Time Traffic Information en On-Street Parking Information. En dan nog Connected+ voor extra Nav mogelijkheden via de iPhone.

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:39

Investig8or

What goes up, could come down

duderuud schreef op woensdag 20 december 2017 @ 19:42:
Mag me na ruim een jaar gelukkig weer melden in dit topic :P

In een vlaag van verstandsverbijstering had ik mijn 2012 335 verkocht en een 2015 Focus ST gekocht. Eerste keer dat ik spijt heb van een verkochte auto.

Moest dus weer een BMW worden. En tsjah, vrouw, kinderen en een teckel dus je raadt het al...een BMW 2 Grand Tourer!

Oh nee, een M140i. Wel een vijfdeurs om het toch wat burgerlijk te maken uiteraard :+

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Deal moet nog officieel gemaakt worden. Daarna naar de RDW voor de import en het betalen van de BPM, nog even wachten dus. In ieder geval iets om naar uit te kijken :9~
Nou zit ik zelf ook te kijken naar een Duitse optie (voor een M135i dan, misschien een M235i), maar zou je wat meer info willen geven over hoe je het aangepakt hebt? Ik ben redelijk nieuw (lees: nooit gedaan) in het importeer verhaal maar het scheelt aardig wat geld en er is vooral veel meer keuze. Voor mij prettig om zoveel mogelijk info en tips te krijgen voor ik besluit of ik ook de Duitse kant op wil gaan. :) Daarbij is het leuk om de ervaringsverhaaltjes te lezen van mensen die een auto uitzoeken/proefrijden/ophalen :P

Idiocracy: it is real!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 17:09

duderuud

Sliden is koel

Stuur me even een pm als reminder, denk niet dat dit topic daar de plek voor is.

Kan je er wel het een en ander over vertellen, heb in het verleden een motor geïmporteerd en recentelijk dan mijn Focus ST.

Motor-Forum.nl

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-10 12:20
Mooie M140i. Rijd zelf nu 3,5 maand in de mijne. Machtig apparaat. Je rijdt eigenlijk van alles vandaag in het dagelijkse verkeer.

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Snake schreef op woensdag 20 december 2017 @ 22:01:
Met een 140i (zelfs met mijn 135i) is de kickdown eigelijk niet nodig.

Kickdown gebruik ik enkel als ik even in een tunnel rij en mensen wil storen!

Maareuh @duderuud, bereid je voor op dit (even op l/100km gezet voor jouw): [afbeelding]

(7.4 km / l)
Dat is wel erg veel. Dat is met een 135i? Ik rij een 335i xDrive en rij gecombineerd altijd 1:10 (waarvan 75% stadsverkeer).

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-10 20:15
MaZo schreef op donderdag 21 december 2017 @ 21:11:
[...]
Dat is wel erg veel. Dat is met een 135i? Ik rij een 335i xDrive en rij gecombineerd altijd 1:10 (waarvan 75% stadsverkeer).
Dan gebruik je die x35i iig niet waarvoor hij bedoeld is.

• MaZo
  • Niet online
xos schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:28:
Zojuist een sneak preview gehad van mijn nieuwe blik, na 6 maanden wachten is hij eindelijk gearriveerd :). Er komt nog een kleine spoiler op de kofferbak en hij wordt straks op een setje wintervelgen gezet. En dan kan ik hem 2 januari ophalen.

[afbeelding]

De verkoper adviseerde nog een glascoating aan. Is dat verstandig of zonde van het geld?
Aanrader: https://www.detailing.nl/glascoating
Het Fantoom schreef op donderdag 21 december 2017 @ 21:15:
[...]

Dan gebruik je die x35i iig niet waarvoor hij bedoeld is.
Oh jawel hoor... in de Zwitserse bergen rijden. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door MaZo op 21-12-2017 21:23 ]

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

[...]
Welke bak? De 6, de 7 of de 6 manueel?
En Zwitsers stadsverkeer is echt geen Los Angeles stadsverkeer ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Snake schreef op donderdag 21 december 2017 @ 22:49:
[...]

Welke bak? De 6, de 7 of de 6 manueel?
En Zwitsers stadsverkeer is echt geen Los Angeles stadsverkeer ;-)
ZF sportautomaat met 8 versnellingen (auto is model F30).

[ Voor 3% gewijzigd door MaZo op 22-12-2017 06:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 18:30
1 op 10 zou prima haalbaar moeten zijn met een 135i/335i, ongeacht het type transmissie. Ik doe 1 op 10,5 met mijn E60 530i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik rij ook 1 op 10,5 / 11 met mijn E36 318iA.. Toch maar eens kijken voor wat nieuwers als ik dan net zo (on)zuinig kan rijden met veel meer power.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

robpol schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 08:02:
1 op 10 zou prima haalbaar moeten zijn met een 135i/335i, ongeacht het type transmissie. Ik doe 1 op 10,5 met mijn E60 530i.
Het is ook heel goed mogelijk. Met mijn F11 535i verbruik ik gemiddeld 1 op 11. Dan rij ik 2 dagen korte stukjes (15km) en 1 dag lange stukken (70km) rij. Maar als ik echt mijn best doe dan haal ik bijna 1 op 13 over de hele tankinhoud. Als je hem helemaal leeg rijdt dan haal ik 800km op een tank benzine. _/-\o_

Maar met de caravan (1800kg) erachter of even lekker trappen is het ook 1 op 7,3.
Satch schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 08:31:
Ik rij ook 1 op 10,5 / 11 met mijn E36 318iA.. Toch maar eens kijken voor wat nieuwers als ik dan net zo (on)zuinig kan rijden met veel meer power.. :9
Het is bekend dat de BMW 4 pitters in de praktijk meestal nauwelijks minder verbruiken dan 6 pitters doordat ze veel harder moeten werken. Ik zeg een N54 of N55 kopen. Loopt ook 1 op 11 en heeft -naast veel meer gewicht- ook veel meer power! (300+ pk) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 17:09

duderuud

Sliden is koel

Een N55 is wel een aardig stuk zuiniger dan de N54 (heb ik vernomen)

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:15
Tjah, ik rij in een 318i toch echt zuiniger dan in een 330i.
Een 530i rij ik weer zuiniger in dan een 330i ondanks het gewicht.

Een 5er nodigt mij wat minder uit om sportief te rijden en een 3er met minder vermogen pas ik mijn rijstijl op aan.

Korte stukken met een 330i gaan nog prima zuinig, maar als hij warm is gaat het zo enorm kriebelen...
Zo'n M140i bommetje zuinig rijden lijkt mij daarom bijzonder lastig.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09 17:56
Investig8or schreef op donderdag 21 december 2017 @ 15:22:
[...]

Nou zit ik zelf ook te kijken naar een Duitse optie (voor een M135i dan, misschien een M235i), maar zou je wat meer info willen geven over hoe je het aangepakt hebt? Ik ben redelijk nieuw (lees: nooit gedaan) in het importeer verhaal maar het scheelt aardig wat geld en er is vooral veel meer keuze. Voor mij prettig om zoveel mogelijk info en tips te krijgen voor ik besluit of ik ook de Duitse kant op wil gaan. :) Daarbij is het leuk om de ervaringsverhaaltjes te lezen van mensen die een auto uitzoeken/proefrijden/ophalen :P
Ik zit in hetzelfde vaarwater, dus tips zijn altijd goed, hoewel een apart topic misschien meer nut heeft? Anyway, ik ben ook aan het orienteren op een 135i.. na een 118d en een 120d (E87) en daarna uitstapjes naar goedkopere merken wil ik nu toch weer een 1 en aangezien ik niet zoveel meer rij een 135i.. Heb hele tijd getwijfeld om toch een oudere 997 te gaan kopen, maar 135i is een stukje praktischer en een stuk nieuwer :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:24

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Ik krijg vanaf volgende week een voorloop auto (poolauto) die mijn huidige Audi gaat vervangen. Een BMW x3 sdrive. Dit houdt in FWD -> RWD. Aangezien wij ieder jaar wel op wintersport gaan met de auto was ik toch wel benieuwd of iemand in dit topic ervaring heeft met deze auto in de sneeuw/bergen? Ik ga ervanuit dat er winterbanden onder zitten. Maar is dit een beetje te doen? Collega's in Zwitserland die ik heb gesproken hebben allemaal een xDrive, maar ja, die wonen dan ook non-stop in de bergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bustertje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-03 20:52
IQM schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 08:40:
[...]

[...]

Het is ook heel goed mogelijk. Met mijn F11 535i verbruik ik gemiddeld 1 op 11. Dan rij ik 2 dagen korte stukjes (15km) en 1 dag lange stukken (70km) rij. Maar als ik echt mijn best doe dan haal ik bijna 1 op 13 over de hele tankinhoud. Als je hem helemaal leeg rijdt dan haal ik 800km op een tank benzine. _/-\o_

Maar met de caravan (1800kg) erachter of even lekker trappen is het ook 1 op 7,3.

[...]

Het is bekend dat de BMW 4 pitters in de praktijk meestal nauwelijks minder verbruiken dan 6 pitters doordat ze veel harder moeten werken. Ik zeg een N54 of N55 kopen. Loopt ook 1 op 11 en heeft -naast veel meer gewicht- ook veel meer power! (300+ pk) :P
Ik rijd met mijn N43 120i krap aan 1:12 als ik rustig aan doe :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enchantress
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Jullie zijn niet BMW waardig. m135i, m140i, 335i xdrive, 330i, 535i wat ik hier zo snel voorbij zie komen.
En dan kijken naar verbruik, haha.

340I hand geschakeld natuurlijk, 1 op 7/8. (Anders koop ik wel een 316i.)

Wel gebruiken waar ze voor zijn he....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Enchantress Je bewust zijn van het verbruik is niets mis mee imho.
Als ik tank doe ik dat met een brede glimlach, zelfs als ik een zondagje de 1:5 aantik.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Brandstofverbruik is niet alleen vervelend vanwege de kosten. Om de 350km bij de pomp staan is natuurlijk gewoon een ramp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04:32

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Raymond P schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 13:23:
Tjah, ik rij in een 318i toch echt zuiniger dan in een 330i.
Een 530i rij ik weer zuiniger in dan een 330i ondanks het gewicht.

Een 5er nodigt mij wat minder uit om sportief te rijden en een 3er met minder vermogen pas ik mijn rijstijl op aan.

Korte stukken met een 330i gaan nog prima zuinig, maar als hij warm is gaat het zo enorm kriebelen...
Zo'n M140i bommetje zuinig rijden lijkt mij daarom bijzonder lastig.
Gaat prima hoor! Rechtervoet beheersing is alles :+

wjjkoevoets in "Hoe zuinig rij jij? - Deel 1"

De 2.0l 4-cylinder N43 die ik daarvoor had deed het echt niet zoveel beter bij gelijke rijstijl.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 18:30
wjjkoevoets schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 20:01:
[...]

Gaat prima hoor! Rechtervoet beheersing is alles :+

wjjkoevoets in "Hoe zuinig rij jij? - Deel 1"

De 2.0l 4-cylinder N43 die ik daarvoor had deed het echt niet zoveel beter bij gelijke rijstijl.
Je moet alleen niet naar de boordcomputer kijken, die wijkt normaal gesproken flink af. Bij mij geeft die 1 liter op 11,2 km aan terwijl het in de praktijk 1 op 10,2 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Ik spot een verschil, mijn daily is een 318d waar ik vrij makkelijk 1:21 in doe.
De 6-in-lijn staat hier voor de plezierritjes, 95 op cruisecontrol tuffen is er dan niet bij.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

robpol schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 20:11:
[...]

Je moet alleen niet naar de boordcomputer kijken, die wijkt normaal gesproken flink af. Bij mij geeft die 1 liter op 11,2 km aan terwijl het in de praktijk 1 op 10,2 is.
Maakt in dit geval toch niks uit? In verhouding doet de N43 het dan nog steeds relatief slecht (of de N55 relatief goed). Ga er immers vanuit dat beide boordcomputers ongeveer evenveel afwijken. Daarnaast klopt het wel aardig als ik naar mijn tankhistorie kijk.

Dat gezegd hebbende vind ik mijn auto nou niet bepaald onzuinig. Daar gaan we in het voorjaar echter wel verandering in brengen >:)

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Vandaag de E39 opgehaald nadat hij onder handen was genomen voor lakcorrectie. Het resultaat? Oordeel zelf...

Afbeeldingslocatie: https://imageshack.com/a/img923/4023/jVFl5P.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imageshack.com/a/img924/350/JtGfP4.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imageshack.com/a/img923/2827/JUkvyd.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imageshack.com/a/img922/7041/mdRieZ.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imageshack.com/a/img922/5020/oycORz.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imageshack.com/a/img923/5928/8m4i9D.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imageshack.com/a/img923/2562/fnQCVO.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imageshack.com/a/img922/2761/x94avt.jpg

Dat carbonzwat is toch wel zo'n geniaal lekkere kleur...

Mijn Z4 sDrive35is is voorzien van glasscoating van IGL:

[ Voor 7% gewijzigd door Toink op 22-12-2017 20:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IQM

IQM

Enchantress schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 14:42:
Jullie zijn niet BMW waardig. m135i, m140i, 335i xdrive, 330i, 535i wat ik hier zo snel voorbij zie komen.

Als ik het vermogen van de 535i continue zou gebruiken dan zou ik waarschijnlijk doodmoe worden van de auto. Bij normaal gebruik hobbel je 90% van de tijd met de meute mee. Maar die 10% dat het kan... :*)

En het valt mij ook op hoe groter de auto hoe minder uitdagend hij aanvoelt. De nadruk verschuift van stug naar comfort en rust.
Een 1 serie doet het perfect in de stad. De 3 serie is meer een sportieve snelweg cruiser maar de 5 serie is echt gebouwd om comfortabel lange afstanden af te leggen. Ik moest een keer met de 1 serie (M-Sport onderstel) van mijn vrouw 100km rijden. Toen ik aankwam en uitstapte voelde ik mijn rug toch wel van al die oneffenheden die het onderstel doorgeeft. Dat heb ik met de 5 serie absoluut niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Het Fantoom

Ik heb ook vaak het idee dat zulke auto's meer voor de 'status' gekocht worden dan dat er daadwerkelijk gebruik van wordt gemaakt van het potentieel. Zo rijdt een neef van mij ook in een 335i, maar hij rijdt er altijd super rustig mee en voorzichtig door de bocht, keer doortrekken in de toeren voelt voor hem al als de hooligan uithangen. Hij is zo zuinig op dat ding dat hij hem amper durft te gebruiken waarvoor hij bedoeld is, DTC staat altijd aan en overstuur is hem onbekend. Waarom koop je dan een 335i of überhaupt een BMW?

Met mijn 323Ci rij ik echt een stuk vlotter door het verkeer terwijl het vermogen de helft is. Ik vind het lekker om het gas helemaal in te trappen, doorhalen in de toeren en tegen de limiet door een bocht te gaan. Enerzijds lijkt het me wel leuk om hierna een snellere 3-serie te rijden, anderzijds is het misschien niet verstandig omdat het nu zelfs al snel veel te hard gaat. Enige plek waar je het extra vermogen aan kunt spreken is op de snelweg, maar rechtuit branden begint ook snel te vervelen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Wat een gelul, er zijn zat mensen die zo'n auto kopen omdat ze het lekker vinden rijden en al genoeg hebben aan de wetenschap dat het een snelle auto is. Heeft niks te maken met wat een ander vindt. Iedere keer dat ik zoiets hoor denk ik dat het meer iets zegt over de persoon die het roept dan over de persoon in kwestie. Zelfde geldt voor verbruik, er zijn zat liefhebbers die hard sparen om toch een bmw met dikke motor te kunnen rijden. En als ze dan wat kosten kunnen besparen door zuiniger te rijden is daar niks mis mee. Of zijn zulke mensen geen "echte" bmw liefhebbers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
xos schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 23:46:
Wat een gelul, er zijn zat mensen die zo'n auto kopen omdat ze het lekker vinden rijden en al genoeg hebben aan de wetenschap dat het een snelle auto is. Heeft niks te maken met wat een ander vindt. Iedere keer dat ik zoiets hoor denk ik dat het meer iets zegt over de persoon die het roept dan over de persoon in kwestie.
Dat zegt inderdaad meer iets over mij, omdat het mijn mening betreft.
Ik besefte ook niet dat mensen daar voldoening uithalen als ze iets hebben wat ze zelden tot nooit gebruiken.
Bij is dat namelijk precies andersom, ik zou dat zonde vinden om extra te betalen voor iets wat ik toch niet gebruik. Als geld geen rol speelt dan boeit dat niet natuurlijk, maar dan maakt die paar liter brandstof meer of minder toch ook niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Het Fantoom schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 23:13:
[...]

Ik heb ook vaak het idee dat zulke auto's meer voor de 'status' gekocht worden dan dat er daadwerkelijk gebruik van wordt gemaakt van het potentieel. Zo rijdt een neef van mij ook in een 335i, maar hij rijdt er altijd super rustig mee en voorzichtig door de bocht, keer doortrekken in de toeren voelt voor hem al als de hooligan uithangen. Hij is zo zuinig op dat ding dat hij hem amper durft te gebruiken waarvoor hij bedoeld is, DTC staat altijd aan en overstuur is hem onbekend. Waarom koop je dan een 335i of überhaupt een BMW?

Met mijn 323Ci rij ik echt een stuk vlotter door het verkeer terwijl het vermogen de helft is. Ik vind het lekker om het gas helemaal in te trappen, doorhalen in de toeren en tegen de limiet door een bocht te gaan. Enerzijds lijkt het me wel leuk om hierna een snellere 3-serie te rijden, anderzijds is het misschien niet verstandig omdat het nu zelfs al snel veel te hard gaat. Enige plek waar je het extra vermogen aan kunt spreken is op de snelweg, maar rechtuit branden begint ook snel te vervelen.
Mijn eerste auto was een kleine Britse cabrio met een lichtgewicht aluminium middenmotor en achterwiel aandrijving. Geweldige auto, een bonk fun, een onderstel dat harder was dan gewapend titanium. Helaas kreeg ik er op een gegeven moment wat veel kosten aan en besloot 'em in te ruilen voor iets praktischer en iets wat meer comfort bood. Heb toen een Ds3 gekocht. An sich best een leuke auto, maar het heeft weinig ziel.

Na een vrij korte periode heb ik dan ook de Ds3 ingeruild. Ik wilde iets wat comfortabeler was dan mijn eerste auto, maar tegelijkertijd ook leuk is om mee te rijden. Mijn ouders hadden in het verleden een E46 330Ci en later een E60 530i. Ik reed regelmatig in die auto's en dat was altijd een prettige ervaring. Mijn oog viel toen op een nette 120i coupé. Dat was mijn eerste eigen BMW. Het was voor mij precies wat ik destijds zocht, sportief, vlot, comfortabel en had alle "bells en whistles" die ik wilde hebben.

Na iets minder dan een jaar rondgereden te hebben kwam ik bij puur toeval terecht bij een garage die een M235i hadden staan. "Proefrit maken?" "Ach, waarom ook niet.". Slecht idee :+

Waarom gekocht? Reed nog een stuk beter dan de 120i, had eveneens alle opties die ik wilde hebben en man man man... wat een power >:)

Wat een ander ervan vindt kan me eigenlijk geen ene moer schelen. Ik heb ervoor gewerkt, ik vind 'em prettig rijden. Ik ben single, dus er is niemand die zich ermee heeft te bemoeien :+

Daarnaast vind ik het ook gewoon leuk om wat zaken aan te passen aan de auto. Heb al wat M Performance onderdelen erop gezet en hij loopt 'ie iets harder :+ Zit nu te wachten op m'n nieuwe upgrades (intercooler, turbo inlaat pijp, diverter valve, turbo-intercooler pijp) :D

Dat alles betekent niet dat ik altijd als een bezetene rijdt. 's Ochtends naar het werk op het gemakkie, wat uiteraard vanzelf gaat met een 8-traps automaat.

Voor mij is een M235i gewoon een totaalpakket.

En status? Het is uiteindelijk maar een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:32

Sick Nick

Drop the top!

Een (flink) dikkere motor hoef je natuurlijk ook niet continu vol te belasten. Waar jij met je 323 vol gas gaat hoef je met een 340i maar half gas te tegen om waarschijnlijk al sneller te zijn, even inhalen op de snelweg hoeft dan dus ook niet plankgas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06:43

Wat een onzin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Ik kijk als ik tank altijd wat ie grofweg de afgelopen kilometers heeft gedaan. Mocht dat ineens drastisch veranderen, is het reden de kap weer eens open te gooien. Voor de rest maakt mij het niet zoveel uit. Gemiddeld 1 op 10, prima hoor.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:16
Het Fantoom schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 23:13:
[...]

Kan me niet echt vinden in dit relaas. Mijn overweging om een 40i te bestellen was dat ik een 6-cilinder wilde. Was de 30i geen 4-cilinder geweest, dan had ik die gekocht. Om het vermogen is het me niet te doen.

En dan rij ik zelfs nog vrij veel Duitse Autobahn-kilometers. Maar de snelheid die ik dan rijd (meestal maximaal 200km/u) is ook met 250pk moeiteloos te halen, daar zijn die 90 extra echt niet voor nodig.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:56
Ik kom toch echt niet verder dan 1:8,3 met 330i N52 blok.... al mis ik wel het comfort van mijn vorige diesel, waarbij ik om de 1000 kilometer hoefde te tanken...

Meestal rij ik rustig, maar het is soms ook wel leuk om hem in sport stand door een rotonde te trekken, valt niet mee, echt rustig aan met het gas...

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Hier ook even spammen met mijn nieuwe aanwinst ;)

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2017/12/18/20171215_081001681_iOS.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2017/12/18/20171215_081017164_iOS.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2017/12/18/20171215_081030452_iOS.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2017/12/18/20171215_081111834_iOS.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2017/12/18/20171215_081127989_iOS.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2017/12/18/20171215_081142684_iOS.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2017/12/18/20171215_081236623_iOS.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2017/12/18/20171215_081322124_iOS.th.jpg

Erg blij mee! Competition is echt een grote verbetering tov mijn vorige M4 van 2015.

Kan niet wachten tot de zomer met dit weer moet je het rustig aan doen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Workaholic op 23-12-2017 15:29 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:32
Mooie auto man! Ik vind die velgen ontzettend mooi :).
Veel (rij)plezier toegewenst!

@Toink Dat Carbonzwart is inderdaad een heerlijke kleur! Misschien dat ik die van mijn komend jaar ook wel een detailcorrectie laat geven, maar eerst onderhuids meer even de boel verfrissen.
Heb je ook een glascoating op de E39?

[ Voor 58% gewijzigd door BlackthunderAwf op 23-12-2017 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:39

Investig8or

What goes up, could come down

duderuud schreef op donderdag 21 december 2017 @ 15:33:
Stuur me even een pm als reminder, denk niet dat dit topic daar de plek voor is.

Kan je er wel het een en ander over vertellen, heb in het verleden een motor geïmporteerd en recentelijk dan mijn Focus ST.
Berichtje gestuurd! :Y
Scr33x0r schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 13:37:
[...]

Ik zit in hetzelfde vaarwater, dus tips zijn altijd goed, hoewel een apart topic misschien meer nut heeft? Anyway, ik ben ook aan het orienteren op een 135i.. na een 118d en een 120d (E87) en daarna uitstapjes naar goedkopere merken wil ik nu toch weer een 1 en aangezien ik niet zoveel meer rij een 135i.. Heb hele tijd getwijfeld om toch een oudere 997 te gaan kopen, maar 135i is een stukje praktischer en een stuk nieuwer :-)
Grappig, ik heb de 997 ook in mijn hoofd gehad. Ik rijd nu rond met een E90 318i en die bevalt prima, maar was gekocht voor de wat meer snelweg kilometers die ik voor mijn vorige baan moest maken. Nu rijd ik misschien nog 10k per jaar dus mag het ook wel wat leuker. Ik heb ooit een kort ritje in de M235i gemaakt en dat was echt een gave beleving, maar het praktische van de 1-serie staat me ook wel aan. En dan zijn er nog wat overige opties...

Leuk om ook jouw overwegingen te lezen, een apart topic kan maar ik denk niet dat het wat toevoegt. Als je wat ervaringen of gedachtes wilt delen kan dat per PM ook? Vervuilen we het topic niet zo :P

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
BlackthunderAwf schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 16:37:
Mooie auto man! Ik vind die velgen ontzettend mooi :).
Veel (rij)plezier toegewenst!

@Toink Dat Carbonzwart is inderdaad een heerlijke kleur! Misschien dat ik die van mijn komend jaar ook wel een detailcorrectie laat geven, maar eerst onderhuids meer even de boel verfrissen.
Heb je ook een glascoating op de E39?
De e39 is daily. Die moest gewoon een flinke paintworkcorrectie en in de wax. Het is een wereld van verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Workaholic schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 15:27:

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Erg blij mee! Competition is echt een grote verbetering tov mijn vorige M4 van 2015.

Super mooie bak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:00
d0s schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:56:
[...]

Vorige week deze besteld;

https://www.bol.com/nl/p/...luiting/9200000065197765/

Werkt perfect, ook icm de handsfree. Alleen geen stuurbediening.
Hoe gaat het met de voeding? Usb staat constant aan als de auto ook uit is?
Of haal je de usb stick eruit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 22:51

d0s

sssst

baronruud schreef op woensdag 27 december 2017 @ 12:56:
[...]

Hoe gaat het met de voeding? Usb staat constant aan als de auto ook uit is?
Of haal je de usb stick eruit?
USB staat uit als de auto uit staat, en wordt actief bij starten auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

alexbl69 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 12:34:
Mijn overweging om een 40i te bestellen was dat ik een 6-cilinder wilde.
En daar kan ik mij helemaal in vinden!!!

Rationeel gezien is 250pk ruim voldoende maar ik ben een zescilinder man. Het geluid als je hij boven de 3000 toeren gaat is geweldig! Vroeger hadden die zescilinder E36-ers zo'n mooie turbine achtige huil als hij in de toeren klom. Daar kon ik kippenvel van krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:30
Zo, even naar Dokkum op en neer gekard om een Saab op te halen voor een kameraad. Heel de dag regen, 500km gereden zo fris als een hoentje thuiskomen. Wat een heerlijke auto, zo'n E39. En inderdaad, wat is het leuk om af en toe even de sportstand er op te gooien en hem goed in de toeren te jagen, dat geluid werk echt verslavend O+

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:48

Typhone

Who Dares Wins

Met zo'n auto dat verbruik krijgen dan rij je hem juist niet waar hij voor gemaakt is. Dan geef je alle onderdelen in de auto maximaal op hun donder en is het liefhebbers hart (in mijn ogen) ver te zoeken.

Met de M6 reed ik zo'n verbruik in Duitsland (1 op 7). Met de 650i (huidig) zit ik op 1 op 9 - 10. Waarom zou je met een cruiser vanuit stilstand continue volgas geven? Dat is de enige manier om dergelijk verbruik te krijgen namelijk.

• Enchantress
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 28 december 2017 @ 11:29:
[...]

Met zo'n auto dat verbruik krijgen dan rij je hem juist niet waar hij voor gemaakt is. Dan geef je alle onderdelen in de auto maximaal op hun donder en is het liefhebbers hart (in mijn ogen) ver te zoeken.

Met de M6 reed ik zo'n verbruik in Duitsland (1 op 7). Met de 650i (huidig) zit ik op 1 op 9 - 10. Waarom zou je met een cruiser vanuit stilstand continue volgas geven? Dat is de enige manier om dergelijk verbruik te krijgen namelijk.
Juist niet, sterker ik trek maar zelden hard op.
Als je regelmatig 140/150 kmph op de snelweg rijd dan zit je al snel op de 1 op 7/8.
En dat onderdelen op hun “donder krijgen” is onzin.

Je koopt toch geen auto met 300+pk om vervolgens altijd je aan de snelheid te houden, wat dan kan je net zo goed gewoon een 316I kopen.

Ferrari’s zie je in de zomer ook altijd op de rechter baan met 100kmph, sorry hoor maar daar zijn ze niet voor gemaakt, sterker nog bv Ferrari wil juist dat je hard rijd met hun auto’s.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik snap niet hoe je zo een verbruik in Nederland kan halen zonder het imago van BMW rijders schade toe te brengen/te bevestigen :p Ik rij met een 440i in Duitsland met 50% stad/file en 50% snelweg (waarbij ik meestal gewoon Vmax kan rijden en rij) net iets meer dan 12l/100km. De handbak verbruikt natuurlijk wel wat meer.

Verder verplicht de motor die voorin ligt je niet een verkeershufter te zijn.

offtopic:
Na 3 maanden 540d mis ik de 40i toch wel O+

[ Voor 27% gewijzigd door fsfikke op 28-12-2017 12:33 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Dat ligt eraan, als ik gas geef dan ga ik geen 140/150 km/h rijden maar gaat het altijd richting de 200+. Waarom is het onzin dat onderdelen op hun donder krijgen? Een auto van 1650kg wegknallen voor een stoplicht slaat nergens op. Een rollende auto van 120km/h naar 250+km/h trappen is een stuk fijner voor de automaat en de rest.

Maar ik woon wel richting Duitse grens (Eindhoven e.o.) dus wellicht helpt dat. In NL op de snelweg op z'n staart trappen doe ik hooguit 's nachts (risico's accepteer ik) maar verder nooit. De junior leasemannen in hun eerste Polo, Giulietta, V40 zijn flinke schade aan mijn auto's niet waard (no offense uiteraard).

Ik word zo vaak uitgedaagd bij stoplichten als ik in de 650 zit maar I don't care. Laatst kreeg ik overigens in Helmond een duimpje van een mede 6-serie rijder. Mocht die hier aanwezig zijn: :w

• xos

xos

Typhone schreef op donderdag 28 december 2017 @ 12:32:
Ik word zo vaak uitgedaagd bij stoplichten als ik in de 650 zit maar I don't care. Laatst kreeg ik overigens in Helmond een duimpje van een mede 6-serie rijder. Mocht die hier aanwezig zijn: :w
Dat heb ik nog niet gehad met de 440i. Wel zag ik vanochtend dat er iemand een lul op het zijraam had getekend in het vuil :o. Dat heb ik nog nooit gehad met een andere auto.

• Tylen
  • Laatst online: 13:34

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Heb een lekke band achter. Kunnen we eindelijk de rft’s eraf halen ;). Welke banden bevelen jullie aan? 😁

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:19

_Arthur

blub

Tylen schreef op donderdag 28 december 2017 @ 17:01:
Heb een lekke band achter. Kunnen we eindelijk de rft’s eraf halen ;). Welke banden bevelen jullie aan? 😁
RFT's 8)

• Idutchman
Workaholic schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 15:27:

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Ongelooflijk dik!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Idutchman
De foto's zijn van enkele weken geleden, maar goed. Ik had de auto net gewassen 8)
Inmiddels 3,5 maand oud en 7000KM verder.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GZaTfyV.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5qnvZcj.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FouN2L2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/p5nUFuM.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IXioMYB.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wUCIxRu.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Idutchman op 28-12-2017 19:47 ]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Tylen schreef op donderdag 28 december 2017 @ 17:01:
Michelin Pilot Super Sport als je van bochten houdt!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Idutchman schreef op donderdag 28 december 2017 @ 18:24:
De foto's zijn van enkele weken geleden, maar goed. Ik had de auto net gewassen 8)
Inmiddels 3,5 maand oud en 7000KM verder.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dikke 1 serie! Eindelijk is wat anders dan alle standaard (lease) auto's op de weg :D. ik heb zelf ook een lease 320d overigens :P.

Als ik een minpuntje moet benoemen zou ik zeggen dat de uitlaten wat ver uitsteken naar mijn smaak (maar kan optisch bedrog zijn)

[ Voor 16% gewijzigd door Workaholic op 28-12-2017 19:35 ]

Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idutchman
Workaholic schreef op donderdag 28 december 2017 @ 19:20:
[...]

Dikke 1 serie! Eindelijk is wat anders dan alle standaard (lease) auto's op de weg :D. ik heb zelf ook een lease 320d overigens :P.

Als ik een minpuntje moet benoemen zou ik zeggen dat de uitlaten wat ver uitsteken naar mijn smaak (maar kan optisch bedrog zijn)
Thanks! En valt mee hoor. Ze steken sowieso meer uit dan de standaard uitlaat (bewust zo ontworpen ivm carbon delen etc). Maar ik vind het prima.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YQxS6ax.jpg

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

xos schreef op donderdag 28 december 2017 @ 16:47:
[...]

Dat heb ik nog niet gehad met de 440i. Wel zag ik vanochtend dat er iemand een lul op het zijraam had getekend in het vuil :o. Dat heb ik nog nooit gehad met een andere auto.
Ach, da's pure jaloezie. Een echte BMW rijder heeft gewoon ook een grote lul. O-)

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Leipo schreef op donderdag 21 december 2017 @ 08:22:
over het M-stuur: linksboven is Limiter, linksonder is CruiseControl, links in het midden is het palletje om de snelheid te regelen van beide functies.

ik gebruik gek genoeg veel vaker de limiter dan de CC: in de spits moet ik veel te vaak de CC uitschakelen omdat het verkeer zo onregelmatig rijdt. met de limiter hou ik gewoon een beetje gas in. gebruik de limiter dus vooral om te voorkomen dat ik boven een bepaalde snelheid uit kom (trajectcontroles en anders vmax + 20 :P )
Adaptive CC in je volgende nemen. Is heerlijk in de file icm automaat.

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:10
Heeft er iemand ervaring met snap-in adapters in een E60 LCI? Ik heb de CCC professional navigatie en zoek een mogelijkheid om muziek vanaf mijn iPhone op de radio te krijgen. Momenteel zit er alleen een AUX aansluiting in, die natuurlijk niet werkt via stuurbediening en navi-scherm.

Andere optie is een Dension Gateway 500 inbouwen maar die zijn best prijzig. Dus ik zoek een snap-in met lightning die ik pasklaar maak voor mijn telefoon. Maar niet alle adapters ondersteunen muziek afspelen.

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

The_MAN schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 13:52:
[...]

Over het algemeen is laatste kaart best goed hoor. Vooral de hoofdwegen hebben weinig problemen. Maar inderdaad, er mist wel wat. Ook hier in Almelo zijn er wegen die er inmiddels al meer dan een jaar liggen (aardige grote doorgaande wegen) die er bij 2018-1 niet in zitten... Helaas...
Terwijl de navigatie in staat is tot OTA updates...Niet dat ik ze ooit heb gezien de afgelopen jaren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Edgarz schreef op donderdag 28 december 2017 @ 23:06:
[...]

Ach, da's pure jaloezie. Een echte BMW rijder heeft gewoon ook een grote lul. O-)
Zeg je nou dat ik geen echte BMW rijder ben!? :(

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

DuDePrOdUcTiOnS schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 01:06:
[...]

Zeg je nou dat ik geen echte BMW rijder ben!? :(
Nee (want wat is 'groot'?), je reactie zegt meer over je eigen perceptie ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-09 01:27

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Edgarz schreef op donderdag 28 december 2017 @ 23:09:
[...]

Adaptive CC in je volgende nemen. Is heerlijk in de file icm automaat.
Moet je niet toevallig een M140i willen hebben want daar is ACC "Nicht verfügbar!", op de normale 1 series is ACC overigens wel beschikbaar. Volgens mij sinds de LCI. De M240i heeft overigens wel ACC, maar bij de M2 heb je weer pech ;)

[ Voor 7% gewijzigd door TVH7 op 29-12-2017 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

TVH7 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 01:40:
[...]

Moet je niet toevallig een M140i willen hebben want daar is ACC "Nicht verfügbar!", op de normale 1 series overigens wel. Volgens mij sinds de LCI. De M240i heeft overigens wel ACC.
Ah, dat wist ik niet. Wel apart dat het niet beschikbaar is. Ben wel nieuwsgierig naar de reden, wellicht dat het met de bak te maken heeft (ofzo).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-09 01:27

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Edgarz schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 01:45:
[...]

Ah, dat wist ik niet. Wel apart dat het niet beschikbaar is. Ben wel nieuwsgierig naar de reden, wellicht dat het met de bak te maken heeft (ofzo).
Heeft volgens mij met de ruimte/bevestiging van de radar aan de voorkant te maken. Waarom ze niet het camera gebaseerde systeem van de i3 geleend hebben weet ik niet precies, zou met de hoogte van de auto te maken kunnen hebben. M140i & M240i hebben beide dezelfde bak en motor (B58B30M0), dus dat kan het sowieso niet zijn ;)

En als ik dan toch al op het (Tweakers) BMW topic aan het posten ben, nog even een filmpje van een van mijn favoriete party tricks:

Sorry voor de kwaliteit van de video, had even geen betere op mn telefoon staan.

[ Voor 22% gewijzigd door TVH7 op 29-12-2017 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-10 09:19

Blord

Hello Kitty !

Ik heb de navigatie maps 2018-1 gedownloaded en nu past die niet op een 32GB USB stick. Is het mogelijk om de files te spreiden op twee USB sticks van 32GB ? Bijvoorbeeld alles op USB stick1 en de directory 4 en 5 op USB stick2 ?
Updaten van een externe harddisk is geen succes want BMW herkent de harddisk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Toink schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 20:21:
Vandaag de E39 opgehaald nadat hij onder handen was genomen voor lakcorrectie. Het resultaat? Oordeel zelf...

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Dat carbonzwat is toch wel zo'n geniaal lekkere kleur...

Mijn Z4 sDrive35is is voorzien van glasscoating van IGL:

[video]
Ik ben wel benieuwd wat de coating op de Z4 je gekost heeft en wat je van het resultaat vind. Ik ben aan het overwegen om mijn Z4 ook onderhanden te laten nemen en ben een beetje aan het oriënteren wat dat zou kosten en wat het oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Blord schreef op zondag 31 december 2017 @ 17:05:
Ik heb de navigatie maps 2018-1 gedownloaded en nu past die niet op een 32GB USB stick. Is het mogelijk om de files te spreiden op twee USB sticks van 32GB ? Bijvoorbeeld alles op USB stick1 en de directory 4 en 5 op USB stick2 ?
Updaten van een externe harddisk is geen succes want BMW herkent de harddisk niet.
Ja dat kan. Zet ook de root files op beide usb sticks. Zo heb ik de mijne ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Mystic Spirit schreef op zondag 31 december 2017 @ 17:44:
[...]

Ik ben wel benieuwd wat de coating op de Z4 je gekost heeft en wat je van het resultaat vind. Ik ben aan het overwegen om mijn Z4 ook onderhanden te laten nemen en ben een beetje aan het oriënteren wat dat zou kosten en wat het oplevert.
De kosten zou ik even informeren bij DetailToday. Je hebt pakketten waar velgen wel of niet bij zitten en wel of niet het interieur en ook het type coating bepaalt de prijs. Kortom, elke klus is maatwerk.

Mijn Z4 zag er nagenoeg uit als nieuw alleen blinkt hij nog net wat meer en zijn de puntjes op de I gezet. Als je je Z4 "gewoon" laat detailen met daarna een wax, dan ziet het er ook prachtig uit. Dat kost grofweg de helft, alleen het is minder duurzaam....

Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Met lakcorrectie halen ze dan alle steenslag plekken etc ook weg? Mijne zit er helaas vol mee en zou mooi zijn als dat eens weggewerkt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Laatst online: 13:29

Tomatoman

Fulltime prutser

En de nieuwe auto is... een dieseltje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1O9pzMnWBU6pNm9HUQ0LryCZ/full.jpg

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:18
F11 550D? _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Laatst online: 13:29

Tomatoman

Fulltime prutser

Tussen al het geweld in de meest recente posts zou de gemiddelde leaseauto toch wat uit de toon vallen :P. Die heb ik dan ook niet gekocht.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IQM

IQM

Tomatoman schreef op maandag 1 januari 2018 @ 20:24:
En de nieuwe auto is... een dieseltje.
Nou welkom met je dieseltje... ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DVk4Bs8RW8NgVeMX6yw7BzmM/full.jpg

Weer een broertje erbij. :P
(De mijne lust alleen benzine.)

[ Voor 5% gewijzigd door IQM op 01-01-2018 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Tylen schreef op zondag 31 december 2017 @ 19:14:
Met lakcorrectie halen ze dan alle steenslag plekken etc ook weg? Mijne zit er helaas vol mee en zou mooi zijn als dat eens weggewerkt wordt.
Geen idee of ze dat ook doen. Ik had geen steenslag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Tylen schreef op zondag 31 december 2017 @ 19:14:
Nee die krijg je daarmee in de regel niet volledig weg. Wordt wel een klap beter maar onder de juiste hoek zie je dat nog steeds. Dan is het volledig nieuw spuiten. Been there done that bij de modesta coatings op de afgelopen 5 BMW's van ons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Was ik al bang voor. Toch bedankt voor de info.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• xos

xos

Vanochtend mijn nieuwe auto opgehaald, hier op wintervelgen :).

BMW 440i

Optielijst: https://pastebin.com/2FYjRCJa

Grote afwezige zijn sportstoelen. Ik kan er mijn draai niet in vinden. Even afwachten hoe deze stoelen bevallen, anders moet daar nog een oplossing voor gevonden worden. Op dat vlak doet VAG het voor mij beter.

[ Voor 8% gewijzigd door xos op 02-01-2018 20:53 . Reden: foto vervangen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bc2eAM8.jpg

(Ja, dat zijn de echte nummerplaten ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
xos schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 15:03:
Ah, BMW Amsterdam. Zo stond mijn auto er ook bij enkele maanden terug. Heerlijk en bijzonder moment. Veel plezier ervan!! De 4-serie blijft toch wel een van de mooiste BMW's op dit moment.

Plaatje bij praatje:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6KOmVVq.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Idutchman op 02-01-2018 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

[afbeelding]

Grote afwezige zijn sportstoelen. Ik kan er mijn draai niet in vinden. Even afwachten hoe deze stoelen bevallen, anders moet daar nog een oplossing voor gevonden worden. Op dat vlak doet VAG het voor mij beter.
Je kenteken staat nog op het beeldscherm erboven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:37

woutur

Klauwtjes uit!

[afbeelding]

Hela, ook wel weer eens mooi om te zien: een coupé met twee deuren. De 4 serie zoals ie ooit bedoeld was!

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Pfffrt, vanochtend bij het auto starten een niet werkend instrumenten cluster (f30)

Bij de dealer geweest waar ze hem uiteindelijk gereset hebben, het was geen zekering oid zoals ik dacht. Wel raar als je km teller, snelheidsmeter toerenteller etc niks doen.
Navigatie werkte wel normaal.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

nl.mark schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 19:45:
[...]

Maakt toch niet uit? Persoonsgegevens zij niet te achterhalen in Nederland (of je moet bij bepaalde instanties werken uiteraard ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

Daarom heb ik ook comfort stoelen. Helaas pas leverbaar vanaf de 5 serie. Maar het zit als gegoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

nl.mark schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 19:45:
[...]

Bedankt voor het melden, dat is niet mijn kenteken maar van de auto ernaast. Had ik over het hoofd gezien dus alsnog verwijderd, wel zo netjes. Overigens vind ik het geen heel groot probleem om het kenteken zichtbaar te houden maar als het niet hoeft dan liever niet. Mijn andere auto staat ook op autogespot met kenteken en locatie erbij, doe je helaas niks tegen.
IQM schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 20:44:
[...]
Daarom heb ik ook comfort stoelen. Helaas pas leverbaar vanaf de 5 serie. Maar het zit als gegoten.
Net een uurtje gereden maar ben er nog niet helemaal over uit. Ik heb ook een 911 gts met daarin sportstoelen en die auto is in alles veel sportiever en harder maar daar stap ik fris uit. Binnenkort naar de Alpen en dan weet ik beter wat te doen. Ben van plan om hem de gehele garantieperiode te rijden. Dus investeren in een paar stoelen is wel te verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
xos schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 21:09:
[...]

Bedankt voor het melden, dat is niet mijn kenteken maar van de auto ernaast. Had ik over het hoofd gezien dus alsnog verwijderd, wel zo netjes. Overigens vind ik het geen heel groot probleem om het kenteken zichtbaar te houden maar als het niet hoeft dan liever niet. Mijn andere auto staat ook op autogespot met kenteken en locatie erbij, doe je helaas niks tegen.
Aii.. Daar word je niet blij van. Helaas lezen er ook figuren mee die minder goede bedoelingen hebben..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-10 09:19

Blord

Hello Kitty !

Hier in België rijden auto's met gepersonaliseerde kentekens rond. Laatst zag ik een zwarte BMW X6 met als kenteken "MATRIX". Wel een dikke patser auto. Zouden jullie met betaling van 1000 euro zo'n kenteken willen aanschaffen ? Dat is de kostprijs van een gepersonaliseerde kenteken. Ik had toen wel gedaan met mijn F10 maar vrouwlief was er op tegen. Het zou ongewenst aandacht trekken.

Hier een artikel erover, https://www.autoweek.nl/n...met-persoonlijk-kenteken/
Afbeeldingslocatie: http://files.clint.be/wp-content/uploads/old/clint.be_KnotsgekkeNummerplaten_08052014_039_1.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Blord op 03-01-2018 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Blord schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 09:05:
Zouden jullie met betaling van 1000 euro zo'n kenteken willen aanschaffen ? Dat is de kostprijs van een gepersonaliseerde kenteken.
Ik zelf zou het er niet voor over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Blord schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 09:05:
Hier in België rijden auto's met gepersonaliseerde kentekens rond. Laatst zag ik een zwarte BMW X6 met als kenteken "MATRIX". Wel een dikke patser auto. Zouden jullie met betaling van 1000 euro zo'n kenteken willen aanschaffen ? Dat is de kostprijs van een gepersonaliseerde kenteken. Ik had toen wel gedaan met mijn F10 maar vrouwlief was er op tegen. Het zou ongewenst aandacht trekken.

Hier een artikel erover, https://www.autoweek.nl/n...met-persoonlijk-kenteken/
[afbeelding]
100% ik had er meteen 1 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Tylen schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 09:36: