Het grote BMW-topic #13 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 116 Laatste
Acties:
  • 756.915 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
SanderH_ schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:38:
Iemand die me kan zeggen of 12,5 à 13k een realistische prijs is voor een E90 (330D) uit 2008 met ongeveer 90.000 kilometers op de teller?
Waarom zou je als je 10k km per jaar rijdt kijken naar een 330D?

Enne, wat meer info of foto's is welkom, met dit lijstje kan niemand iets nagaan, hoe is het onderhoud, ooit schade gereden, geïmporteerd etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:46
E13k, >2008, < 100k km, leder, navigatie. Daar heb je hier in Nederland net een fatsoenlijke 318i voor. :+

Ik denk dat het af hangt van jouw definitie van realistisch.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:48
FabianGTI schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:51:
[...]

Waarom zou je als je 10k km per jaar rijdt kijken naar een 330D?

Enne, wat meer info of foto's is welkom, met dit lijstje kan niemand iets nagaan, hoe is het onderhoud, ooit schade gereden, geïmporteerd etc?
Ik heb me laten vertellen dat een diesel veel minder onderhoud vereist. Daarnaast liggen de 1/3 reeks benzines niet echt voor het rapen.

Wagen is ongevallenvrij & het gaat om een eerste eigenaar (particulier, geen garage).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 20:35

ScSi

Belg.

@SanderH_ : je zal toch echt zelf de knoop moeten doorhakken. Er is genoeg info te vinden per modeltype op (internationale) fora met bekende gebreken, aandachtspunten, ... Je kan per auto hier wel informatie vragen, maar met de vage lijsten waar je steeds me aan komt zetten, kan niemand iets zinnigs zeggen.

En ja, ook voor Audi's

[ Voor 14% gewijzigd door ScSi op 26-01-2016 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Nu online
SanderH_ schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:55:
[...]

Ik heb me laten vertellen dat een diesel veel minder onderhoud vereist.
Uhu, je laten vertellen, is daarbij verteld dat het uiteindelijk vrijwel niets uitmaakt omdat het onderhoud aan een diesel wel duurder is?
De interval is wat groter, maar het onderhoud zelf is duurder dan een benzine

Maar je moet natuurlijk doen wat je zelf wil, je hebt eigenlijk de keuze al gemaakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:21

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

DuDePrOdUcTiOnS schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:25:
Hoezo minst bedeelde? De rest moet zich behelpen met een Audi! O-)
Zijn de RS-en echt sneller dan je M550D, of lijkt dat maar zo? Want zelfs een gewone M5 wordt zenuwachtig van een M550D qua prestaties.

* deepbass909 vraagt zich nu wel af wat voor werk Typhone doet, als dit de company cars zijn. :9~

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:54
SanderH_ schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:55:
[...]

Ik heb me laten vertellen dat een diesel veel minder onderhoud vereist. Daarnaast liggen de 1/3 reeks benzines niet echt voor het rapen.

Wagen is ongevallenvrij & het gaat om een eerste eigenaar (particulier, geen garage).
Ik snap inmiddels dat je uit België komt, dan liggen de kaarten iets anders. Diesel is dan al snel aantrekkelijker. Overigens vlieg je nu wel van het één naar het ander. Je moet voor jezelf een inschatting maken over welke kosten je wel of niet wil dragen. Diesel is vandaag de dag volgens mij iets duurder in onderhoud dan benzine maar het zal niet veel schelen. Qua onderhoud en verbruik is een 6 cilinder wel duidelijk duurder dan een 4 cilinder. Sowieso omdat 6 cilinders bijna alleen maar in automaatuitvoeringen is geleverd. Dat verhoogt het verbruik aanzienlijk. Een 335 is dan nog veel duurder vanwege de performance onderdelen die erop zitten. En een 3 serie is duurder dan een 1 serie in onderhoud. Maarja waar ligt voor jou de grens? Een BMW kost gewoon geld en dat moet je wel incalculeren.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:48
Typhone schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:17:
[...]

Ik zal ze eens maken zodra ik weer ermee op pad ga. Ik ben de minst bedeelde in mijn functie trouwens. Er zijn 7x een Audi RS5, 1x een M550D (uit 2014) en 2x een Audi Q7 V10. Die RS'en zijn echt snel maar nose heavy :)
Holy shit, wat voor baan heb je dan als ik vragen mag? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-10 18:50

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Eindelijk! Vandaag mijn ODB kabel na twee weken en een beetje ontvangen :) Vandaag ook tevens door de dealer de Carbon/Alcantara set en RVS pedalen laten plaatsten in mijn auto. Ziet er in het echt veel beter uit dan op de foto. Ben als een klein kind zo blij :*)

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2ldj59u.jpg

De volgende upgrade wordt een F80 M3 M Performance stuur, maar dat zal nog even duren helaas :+

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
Het ziet er inderdaad niet slecht uit en ik wens je veel plezier ermee, maar hoe vaak kijk jij eigenlijk naar je pedalen (ikzelf echt nooit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Toff schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 23:11:
Het ziet er inderdaad niet slecht uit en ik wens je veel plezier ermee, maar hoe vaak kijk jij eigenlijk naar je pedalen (ikzelf echt nooit)?
Je hebt geen idee hoe irritant het is om een RVS voetsteun te hebben met rubberen pedalen :+ Het maakt het interieur gewoon af.

Ik ben ook aan de slag gegaan met mijn ODB kabel. Ik had vanavond helaas vrij weinig tijd, dus ik heb het kort gehouden. Het is in ieder geval wel makkelijker dan ik dacht. Ik heb nu enkel de iDrive opstart animatie veranderd naar de \\\M intro en ASD volledig uitgeschakeld (echt onnodig en het heeft een negatieve invloed op muziek met meer bass).

Standaard animatie:

///M animatie:

Puur cosmetisch natuurlijk, maar wel geinig.

[ Voor 7% gewijzigd door wjjkoevoets op 26-01-2016 23:24 ]

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
wjjkoevoets schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 23:23:
[...]

Je hebt geen idee hoe irritant het is om een RVS voetsteun te hebben met rubberen pedalen :+ Het maakt het interieur gewoon af.
Jawel, ik heb dat exact zo. Die voetsteun had wat mij betreft niet RVS hoeven zijn trouwens. Wat is de meerwaarde?
Dat ODB gebeuren vind ik veel interessanter eigenlijk (behalve dan zo'n intro -kan dat ook uit?).

[ Voor 4% gewijzigd door Toff op 26-01-2016 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Toff schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 23:27:
[...]

Jawel, ik heb dat exact zo. Die voetsteun had wat mij betreft niet RVS hoeven zijn trouwens. Wat is de meerwaarde?
Dat ODB gebeuren vind ik veel interessanter eigenlijk.
Ik snap de keuze van BMW wat dat betreft ook niet helemaal. Ieder M-Sport model wordt geleverd met een RV voetsteun, maar de pedalen dan weer niet. Doe dan gewoon alles of niets. Ik vind het een beetje klungelig over komen. Ieder zijn/haar voorkeur natuurlijk. Er zijn ook mensen die alleen geld in de motorisering steken om er nog meer pks/koppel uit te halen. Dat vind ik dan weer niet direct noodzakelijk ;)

Wat betreft het ODB gebeuren, er zijn nog best interessante features die in of uit te schakelen zijn. Sommige dingen zijn vrij triviaal, maar kunnen wel degelijk verschil maken in de manier van rijden. Zo zou ik het fijner vinden dat de knipperlichten bijvoorbeeld i.p.v. 3 keer knipperen, dit 5 keer zouden doen. Geeft iets meer rust op sommige momenten.

Er zijn op internet in ieder geval voor een heleboel types volledige cheat sheets te vinden van functies die veilig aan te passen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:21

Typhone

Who Dares Wins

Terrz schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 16:13:
[...]

Holy shit, wat voor baan heb je dan als ik vragen mag? :P
IT Proces Manager Europe

Stel je niet teveel voor van die auto trouwens want puur voor woon-werkverkeer is het leuk maar privé km's zijn een no go. Rijdt heerlijk heen en terug maar in november wordt het een Mercedes (C350E Hybrid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:17

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik heb even jullie mening nodig. Sinds een paar dagen krijg ik op de boordcomputer van mijn 535d E61 de foutmelding "Verhoogde uitstoot". In het service menu staat dat de DPF nog 90k meegaat. Nu vermoed ik dat de Bovag garage waar ik 'm gekocht heb of de vorige eigenaar de boel heeft lopen flessen. Als ik de kilometerstand terugreken vanaf de aankoop, dan zou de DPF service teller op 120k hebben gestaan bij aankoop. Als ik me niet vergis is 120k de initiële stand na een reset. De DPF is volgens de papieren echt niet vervangen vlak voordat ik die auto kocht. Hoe reëel is het dat iemand de service interval heeft gereset om een dure reparatie/vervanging te maskeren?

De auto heeft op momenten veel minder vermogen, zo trapte ik vanavond het gas vol in en bleef steken op een 140 km/h :'( Kwartiertje later is het vermogen nagenoeg weer terug. Stationair loopt de motor ook niet helemaal rustig, zeker als de motor koud is. Ik wacht nog op een K+DCAN kabel om de foutmeldingen uit te lezen, maar ik ga er gezien de symptomen vanuit dat het een volle DPF en/of EGR is.

Als eenmaal duidelijk is dat het aan de DPF/EGR ligt, dan zit ik te twijfelen of het verstandig is om de DPF leeg te halen en EGR weg te schrijven. Over het spoelen / reinigen van de DPF hoor ik niet zo'n goede ervaringen. Meestal is 'ie dan weer vol ruim binnen de verwachtte levensduur van 100k+. Met het leeghalen heb je er sowieso geen kosten meer aan. Een nieuwe DPF is ontzettend duur, dus dat is eigenlijk echt de laatste optie.

Jullie mening / ideeën?

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Laatst online: 05-09 23:14
Voordat je mensen ergens van gaat verdenken moet je hem even (laten) uitlezen... Kan netzogoed LMM of lambda zijn.

Bovendien, als je een 535d rijdt doe je niet moeilijk over het milieu en kun je dat roetfilter gewoon weglaten, toch?

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
De DPF indicatie is niet zo heel nauwkeurig. Maar een afwijking van 90k is wel flink. Hoeveel KM heeft de auto nu gelopen? Je kunt een vervanging verwachten tussen de 150k-250k ongeveer. De service interval kun je inderdaad heel makkelijk resetten.

Mijn ervaring met leeghalen is dat het enerzijds goed is voor het vermogen en dat je er inderdaad geen omkijken meer naar hebt. Anderzijds is mijn auto destijds wel heel erg gaan stinken. Soms was het te doen, soms ging je kapot achter de auto. En de geur was ook zo scherp dat je het wel eens in de auto rook als de wind verkeerd stond als ik voor het verkeerslicht stond te wachten. Dat ging me wel tegenstaan.

De volgende keer ga ik voor een tweedehandse van een auto die weinig heeft gelopen of laat hem reinigen bij een goed aangeschreven bedrijf als diesel Buchli.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het leeghalen van een DPF is wel onethisch.. je gaat je omgeving vergiftigen om zelf wat kosten te besparen :) Dan moet je geen 535d willen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Na een jaar of twee meelezen mag ik mij ook melden in dit topic! Ik heb uit Duitsland een E46 Touring (facelift model) 320D gehaald :). Waarom uit duitsland? Het aanbod is groter en je hebt voor het zelfde geld minder km's en meer opties! Tevens had ik best wat optiewensen die in Nederland eigenlijk niet te vinden zijn.

Een greep uit de optielijst:
- M sportpakket II
- M lederen stuur (met stuurwiel bediening)
- M versnellingspook
- 17 inch lichtmetalen M-velgen
- Zwarte hemel bekleding en klapspiegels
- Shadow line pakket
- Sport onderstel afstelling
- Sport interieur + stoelverwarming

Verder natuurlijk de standaardzaken als climate control, cruise control etc en heeft de vorige eigenaar de achterruiten laten blinderen. De onderhoudshistorie is compleet en turbo is al eens vervangen (zwak punt).

De enige opties die ik nog wou maar ontbreken: Xenon en de Harman Kardon geluidsset. Voor de Xenon is een retrofit set beschikbaar waardoor deze op originieel lijkt, deze ga nog inbouwen. Voor het geluid koop ik wellicht nog eens een tweedehands set om zelf in te bouwen of los ik het op met after-market audio.

Hij staat momenteel op wintersloffen met wieldoppen, de M-velgen moeten nog even andere banden op. De huidige banden zouden wellicht voor de APK nog kunnen, maar het mooie is er wel van af.

Dan de foto's:

Afbeeldingslocatie: http://s19.postimg.org/78mx1v35f/bmw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s19.postimg.org/8q8ddf7w3/bmww.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s19.postimg.org/nh35bcbzn/bmw3.png

En een foude foto van de advertentie (maar wel met de m-velgen)
Afbeeldingslocatie: http://s19.postimg.org/g4xp5strn/bmw1.png

Nu nog een dag of 10 wachten tot ie gekeurd is en er een NL kenteken op zit! 8) :D

Verdere to-do's:
- Bluetooth/usb/aux audio module installeren voor handsfree bellen en muziek streamen
- Andere autohouder voor m'n telefoon
- Angel eyes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05:20

Theimon

Snapte!?

Geen leren stoelen (of slecht te zien op de foto)? Geen elektrische ramen achter?

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Theimon schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 18:09:
Geen leren stoelen (of slecht te zien op de foto)? Geen elektrische ramen achter?
Ik zou hem ook laten staan, niet eens 100% van de opties :N

Maar serieus, leuke auto, ik zou voor de Xenon gewoon twee gebruikte originele! units van eBay halen. Ziet er veel mooier uit en past gewoon. Ipv. gebeun met aftermarket troep. En angel-byes horen natuurlijk ook in de sjonnie categorie :p

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Mooie wagen hoor. :) Veel plezier ermee. Mooiste opties zitten er al op, en de rest kan je nog altijd zelf doen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

fsfikke schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 18:25:
[...]

Ik zou hem ook laten staan, niet eens 100% van de opties :N
;)

Leuk spul hoor, E46 blijft gewoon een mooi model.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:28
Leuke auto, ben momenteel op zoek naar een benzine variant. Weet je zeker dat je HK wil gaan retrofitten, is een behoorlijke klus. Dan zou ik denk ik er eerder een goede speakerset in hangen, eventueel met een juiste (oem look) headunit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Theimon schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 18:50:
[...]

;)

Leuk spul hoor, E46 blijft gewoon een mooi model.
Ik wou geen leren stoelen, krijg ik altijd een zweetreet op. Achterramen hoeven ook niet electrisch ik zit toch voorin :p.

Bedankt voor de reacties iedereen :). De tip om xenon koplampen uit duitsland te halen is een goeie! Angel eyes zijn sjonnie als ze geel of blauw zijn, maar wit vind ik wel kunnen(blijft persoonlijk natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:53
Ik ben geen BMW eigenaar, dus geen vaste bezoeker van dit topic, maar desondanks een vraag:
zijn er hier mensen die een nieuwe 7-serie hebben, specifiek met gebaren-bediening voor telefoon en dergelijke? Ben benieuwd naar hoe mensen dat in de praktijk ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

fsfikke schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 18:25:
Maar serieus, leuke auto, ik zou voor de Xenon gewoon twee gebruikte originele! units van eBay halen. Ziet er veel mooier uit en past gewoon. Ipv. gebeun met aftermarket troep.
Heb je hier ervaring mee? Ik bedoel gebruikt origineel is al wat ouder en kan heel duur zijn om te repareren Bovendien is de techniek ook flink vooruitgegaan. Goed aftermarket spul kan zomaar een betere oplossing zijn voor oudere modellen denk ik.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-10 13:41
bombadil schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 09:38:
[...]

Heb je hier ervaring mee? Ik bedoel gebruikt origineel is al wat ouder en kan heel duur zijn om te repareren Bovendien is de techniek ook flink vooruitgegaan. Goed aftermarket spul kan zomaar een betere oplossing zijn voor oudere modellen denk ik.
Mijn standaard xenon bmw units doen het nog prima, autmatische hoogteverstelling doet het ook nog. Auto komt uit 2001. Heb alleen andere xenon lampen erin gezet (Osram Cool Blue Intense). Komt een bak licht vanaf 8).

Over de stoelen in een E46, ik heb deze erin zitten:
Afbeeldingslocatie: http://a1.amlimg.com/MzIzZWY0MTgxNzBhODlkYjUzODMzMGEwY2Q1MWM0NWRss-4jaj9kdw4EWsEeqKrgaHR0cDovL21lZGlhLmFkc2ltZy5jb20vNjQwNzQzYmE5YWE3MmNjNWRlNzk4NWY5OGQ5ZmM0NjIwMGVlMWM0NDk5MTA4Njc4M2I4YWRkZjJhYWI3OGE4NC5qcGd8fHx8fHw3MDB4NTI1fGh0dHA6Ly93d3cuYWR2ZXJ0cy5pZS9zdGF0aWMvaS93YXRlcm1hcmsucG5nfHx8.jpg

Is er dan ook nog een vol leer variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
SgtPoen schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 10:43:
[...]

Mijn standaard xenon bmw units doen het nog prima, autmatische hoogteverstelling doet het ook nog. Auto komt uit 2001. Heb alleen andere xenon lampen erin gezet (Osram Cool Blue Intense). Komt een bak licht vanaf 8).

Over de stoelen in een E46, ik heb deze erin zitten:
[afbeelding]

Is er dan ook nog een vol leer variant?
Die set van retrofitlab ziet er ook wel degelijk uit. Ik weet niet zeker of dit dezelfde set is, maar het lichtbeeld ziet er wel goed uit verder(behalve dat het licht sjonnie blauw is). Een set nette xenon koplampen kost op de tweedehands markt toch al snel 500+ euro, heb ik verder dan nog zaken als balasten etc nodig? Tevens kunnen 'oude' xenon units een minder lichtbeeld geven omdat de reflecterende laag binnen in na 10+ jaar gewoon versleten is.

Vollederen variant van het sport interieur heb ik in duitsland in ieder geval een paar keer langs zien komen. De half-lederen zoals jij die hebt vind ik ook erg mooi! En jij hebt wel elektrische ramen achter zie ik :P.

[ Voor 5% gewijzigd door Terrz op 30-01-2016 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

bombadil schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 09:38:
[...]

Goed 3rd party spul zou mooi zijn idd, maar het meeste is goedkope troep uit China die net niet past en een slecht lichtbeeld oplevert. Daarbij zie je het ook meteen dat het niet origineel is. Een gebruikte unit zou idd wat ouder zijn, maar de rest van de auto is dat ook ;)
Ik heb het zelf eens gedaan bij een E46, het is basically plug and play + een beetje coding :) Wat pas lastig was, was de koplamsproeiers retrofitten :X
vanaalten schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 09:05:
Ik ben geen BMW eigenaar, dus geen vaste bezoeker van dit topic, maar desondanks een vraag:
zijn er hier mensen die een nieuwe 7-serie hebben, specifiek met gebaren-bediening voor telefoon en dergelijke? Ben benieuwd naar hoe mensen dat in de praktijk ervaren.
Ik heb er zelf helaas geen, maar op m'n werk hebben we er wel een paar :+
Het werkt goed, hij herkent de gebaren eigenlijk altijd wel, maar er zit een kleine delay tussen het gebaar geven en merken dat er iets verandert, bij het drukken van een knopje op bijv. het stuur weet je door de haptische feedback meteen dat je het goed hebt gedaan. Daardoor is dat meestal toch de snelste en makkelijkste manier. Maar het blijft een leuke feature die andere mensen in de auto doet verbazen :p En de gesture control features zullen nog flink uitgebreid worden in toekomstige modellen, ook buiten entertainment gebied :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:53
fsfikke schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 12:08:
Ik heb er zelf helaas geen, maar op m'n werk hebben we er wel een paar :+
Het werkt goed, hij herkent de gebaren eigenlijk altijd wel, maar er zit een kleine delay tussen het gebaar geven en merken dat er iets verandert, bij het drukken van een knopje op bijv. het stuur weet je door de haptische feedback meteen dat je het goed hebt gedaan. Daardoor is dat meestal toch de snelste en makkelijkste manier. Maar het blijft een leuke feature die andere mensen in de auto doet verbazen :p En de gesture control features zullen nog flink uitgebreid worden in toekomstige modellen, ook buiten entertainment gebied :)
Thanks, het is inderdaad dat soort feedback waar ik naar zoek!
Mochten er mensen zijn met meer ervaringen, dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
Ik ga morgen naar een tweedehands 318d kijken. Blijkbaar hebben de versies met een N47 motor problemen met de distributieketting. De M versie daarentegen zou wel ok zijn. In tegenstelling tot wat Wikipedia zegt, zijn er versies na 2007 die toch een "goeie" versie zouden hebben.

Iemand enig idee hoe ik dit snel zou kunnen checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-10 13:41
Terrz schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 11:21:
[...]

Die set van retrofitlab ziet er ook wel degelijk uit. Ik weet niet zeker of dit dezelfde set is, maar het lichtbeeld ziet er wel goed uit verder(behalve dat het licht sjonnie blauw is). Een set nette xenon koplampen kost op de tweedehands markt toch al snel 500+ euro, heb ik verder dan nog zaken als balasten etc nodig? Tevens kunnen 'oude' xenon units een minder lichtbeeld geven omdat de reflecterende laag binnen in na 10+ jaar gewoon versleten is.

Vollederen variant van het sport interieur heb ik in duitsland in ieder geval een paar keer langs zien komen. De half-lederen zoals jij die hebt vind ik ook erg mooi! En jij hebt wel elektrische ramen achter zie ik :P.
Ik heb een compact, was een plaatje van google :). Ik zou de verlichting gewoon laten zoals het is en niet aftermarket spul erop gaan zetten. Zelfs al is het van retrofitlab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:16
SanderH_ schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 14:08:
Ik ga morgen naar een tweedehands 318d kijken. Blijkbaar hebben de versies met een N47 motor problemen met de distributieketting. De M versie daarentegen zou wel ok zijn. In tegenstelling tot wat Wikipedia zegt, zijn er versies na 2007 die toch een "goeie" versie zouden hebben.

Iemand enig idee hoe ik dit snel zou kunnen checken?
Wat bedoel je met 'M versie'? Alle N47 varianten hebben vroeg of laat kans op kettingproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
JottemJ schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 16:12:
[...]

Wat bedoel je met 'M versie'? Alle N47 varianten hebben vroeg of laat kans op kettingproblemen.
M47TU2D20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, mijn BMW is afgelopen week gestolen (116i drie deurs zwart kenteken 01-PJD-5, met gave bruine leren stoelen).
Gewoon voor de deur afgesloten en wel. Beetje gegoogled en het blijkt voor profi's een peulenschil te zijn om via de OCB (of hoe de stekker naar de computer ook maar mag heten) de auto over te nemen.

Dus eigenaren van dit soort auto;'s bouwjaar vroeg 2011...doe er wat aan!

Het vervelende is dat ik nu weet dat het een risico was. Daarvoor wist ik van nix. Dealer zegt nix, verzekeringsmaatschappij zegt nix..lekker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Altijd kut als je auto gejat wordt........geeft je wel ff een verloren gevoel. Maakt wel heel snel plaats voor alles-verpletterende-woede trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 16:19:
Zo, mijn BMW is afgelopen week gestolen (116i drie deurs zwart kenteken 01-PJD-5, met gave bruine leren stoelen).
Gewoon voor de deur afgesloten en wel. Beetje gegoogled en het blijkt voor profi's een peulenschil te zijn om via de OCB (of hoe de stekker naar de computer ook maar mag heten) de auto over te nemen.

Dus eigenaren van dit soort auto;'s bouwjaar vroeg 2011...doe er wat aan!

Het vervelende is dat ik nu weet dat het een risico was. Daarvoor wist ik van nix. Dealer zegt nix, verzekeringsmaatschappij zegt nix..lekker..
Jep, auto's stelen is inderdaad een fluitje van een cent. Daar moeten wij als consument niks aan doen, ik verwacht van autofabrikanten dat ze hiervoor goede alarmsystemen maken. En ja, een 116i is nu niet het meest gewilde object van Nederland. Als je een M3 rijdt zal de verzekeringsmaatschappij echt wel extra eisen stellen ;) .

Maar blijft vervelend natuurlijk! Mensen moeten er gewoon vanaf blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

MrFl0ppY schreef op zondag 31 januari 2016 @ 11:45:
[...]

Jep, auto's stelen is inderdaad een fluitje van een cent. Daar moeten wij als consument niks aan doen, ik verwacht van autofabrikanten dat ze hiervoor goede alarmsystemen maken. En ja, een 116i is nu niet het meest gewilde object van Nederland. Als je een M3 rijdt zal de verzekeringsmaatschappij echt wel extra eisen stellen ;) .

Maar blijft vervelend natuurlijk! Mensen moeten er gewoon vanaf blijven.
Er wordt aan gewerkt, maar helaas duren veranderingen in de automotive wereld altijd vrij lang. Componenten zoals bijv. het iDrive systeem zullen dusdanig beveiligd worden dat ze alleen nog maar functioneren in de auto's waarin ze oorspronkelijk geleverd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
fsfikke schreef op zondag 31 januari 2016 @ 12:00:
[...]

Er wordt aan gewerkt, maar helaas duren veranderingen in de automotive wereld altijd vrij lang. Componenten zoals bijv. het iDrive systeem zullen dusdanig beveiligd worden dat ze alleen nog maar functioneren in de auto's waarin ze oorspronkelijk geleverd zijn.
Dat geloof ik best, het is natuurlijk ook een balans tussen veiligheid en vervangbaarheid. Je moet immers een kapotte kunnen vervangen. Maar voor de auto zelf zijn de alarmsystemen maar matig. Zeker de ob poort is volgens mij een groot lek in het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Over diefstallen gesproken, bij m'n broer in de straat reed iemand een hele mooie Alpina, dat is blijkbaar ook niet zonder risico tegenwoordig :/
http://www.regio15.nl/nie...de-laan-van-roos-en-doorn
MrFl0ppY schreef op zondag 31 januari 2016 @ 12:58:
[...]

Dat geloof ik best, het is natuurlijk ook een balans tussen veiligheid en vervangbaarheid. Je moet immers een kapotte kunnen vervangen. Maar voor de auto zelf zijn de alarmsystemen maar matig. Zeker de ob poort is volgens mij een groot lek in het systeem.
Het hele security concept wordt op dit moment van de grond af aan opnieuw opgebouwd, door de toenemende functies zoals autonoom-tijdenen koppeling van de auto's met het internet moet dat ook wel aangezien de risico's extreem toenemen.

[ Voor 54% gewijzigd door fsfikke op 31-01-2016 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Enerzijds vraagt de verzekering op dure auto's een klasse 5 alarm met anti jamming functie. Ik vermoed dat dat inhoudt dat de auto het niet doet als GPS/GSM signalen worden geblokkeerd, waardoor het dus minder loont om in iemand z'n slaapkamer de sleutels op te gaan halen. Maar zelfs daar komen ze waarschijnlijk makkelijk omheen. Hopeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:56

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik snap niet dat er nog geen slot achtig iets is gemaakt of encryptie methode voor de OBD stekker. Dit zag toch iedereen aankomen?

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:28
vanaalten schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 09:05:
Net als iemand hierboven ook al een paar keer op m'n werk (toch leuk, bijbaantje bij BMW :9 ) ermee gereden en deel zijn ervaring. Het is een leuke gimmick, maar meer eigenlijk niet. In je eigen auto kan je blind toch altijd wel alle knoppen vinden die je tijdens het rijden nodig hebt (gelukkig bij BMW nog allemaal echte knoppen, probeer maar eens tijdens het rijden in een nieuwe Renault of Citroën even de temperatuur wat kouder te doen of radio harder.... |:( ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghostrider schreef op zondag 31 januari 2016 @ 17:32:
Ik snap niet dat er nog geen slot achtig iets is gemaakt of encryptie methode voor de OBD stekker. Dit zag toch iedereen aankomen?
Daar heeft de fabrikant geen belang bij ;) Als de auto gestolen wordt dan moet er weer eentje extra geproduceerd worden. Als er onderdelen gestolen moeten die ook weer vervangen worden. Met andere woorden zolang mensen bepaalde merken niet laten staan vanwege het risico gebeurd er niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:11
Onlangs Torque gedownload voor Android en had nog een obd-stekker liggen. Nu dacht ik laat ik eens de auto uitlezen nu geeft Torque aan dat er geen storingen in de auto zitten, terwijl het wel degelijk 'kermis' is in de desbetreffende auto. Kon op Google niet echt een antwoord vinden.. Iemand van jullie hier toevallig ervaringen mee?

Gaat overigens om een e90. (niet mijn eigen auto)

(overigens leest dezelfde obd stekker wel de foutcodes uit in een fiat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Ik had een Scangauge II, die zag ook niks terwijl er zat aan de hand was. Die units lezen maar een deel van de meldingen uit denk ik. :)

Ik heb een BMW 116dA, sport uitvoering. Heb daarbij de ACC gekregen, gebruik het veel en vaak, maar er kleven ook wel flink nadelen aan moet ik zeggen. Al op ruim 100m afstand begint de auto zich aan te passenaan de snelheid van de voorganger, dat is echt wel heel vroeg.

Karretje houdt zich verder prima, heb hem sinds 29/12/2015 en heb er dik 6700 mee gereden al. Ja een ernstig gebrek aan vermogen, maar dat wist ik tevoren. Dat ik uit een auto kwam met ~220pk helpt ook niet natuurlijk ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:56

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Volgens mij valt dat in Nederland nog wel mee. Probeer met dat systeem maar eens in bijvoorbeeld Oekraïne of Rusland te rijden ;)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
De nieuwste truc is dat criminelen met een signaalversterker het signaal van de keyless-entry sleutel oppikken en doorsturen naar de handlanger die bij het voertuig staat. Die kan dan zo instappen en wegrijden.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
Ik was oorspronkelijk beginnen zoeken achter een tweedehands 1 reeks, maar toen viel het me op dat je binnen dezelfde prijsklasse nogal wat 3 reeksen kan vinden. Een 316d is denk ik wat te licht. Is 13k een mooie prijs voor een 318d LCI van midden 2010 met ongeveer 90.000 km en volgende opties?
  • Alu velgen styling 313 19"
  • Lederen interieur
  • Navigatiesysteem Professional
  • Armsteun
  • Verwarmde zetels
  • Multi-functioneel stuur
  • Automatische licht en regensensor
  • Parkeersensoren
  • Cruise control
  • Mistlichten
  • Klimatronic
  • Boordcomputer
  • Anti car jacking
Bovenstaande wagen ben ik gisteren gaan bekijken. Ook al is 'tiefseeblau metallic' niet mijn absolute favoriete kleur, als ik het boujwaar, kilometerstand en bovenstaande opties in acht neem.. zou het maar stom zijn om dit te laten liggen? Of zijn dit soort configuraties vrij courant aan die prijs?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Afgelopen weekend maar eens goed de tijd genomen om een aantal zaken te programmeren. Zoals eerder aangegeven is het met de juiste software en juiste kabel betrekkelijk simpel om te doen. Ik ben dan ook niet tegen problemen aangelopen en wijzigingen die niet bevallen zijn binnen een minuut of twee ongedaan te maken.

Vooralsnog is dit de lijst van aanpassingen:
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2q1v1at.jpg

De aanpassingen die groen gemarkeerd zijn werken naar behoren. De gele aanpassingen zijn niet getest, maar schijnen volgens diverse fora wel te werken. Niet allemaal even nuttig, maar het is een leuk experiment.

Overigens benadrukt de Rolls-Royce gong dat je echt top-dollar mag betalen als die klinkt i.c.m. met het oplichten van het "Check Engine" lampje :+

Ja, ook de gordelwaarschuwing heb ik eruit geprogrammeerd, ik draag altijd mijn gordel, maar de waarschuwing die telkens tevoorschijn komt bij het starten is gewoon irritant. Nu start de auto op zonder een enkele waarschuwing.
SanderH_ schreef op maandag 01 februari 2016 @ 17:58:
Ik was oorspronkelijk beginnen zoeken achter een tweedehands 1 reeks, maar toen viel het me op dat je binnen dezelfde prijsklasse nogal wat 3 reeksen kan vinden. Een 316d is denk ik wat te licht. Is 13k een mooie prijs voor een 318d LCI van midden 2010 met ongeveer 90.000 km en volgende opties?
  • Alu velgen styling 313 19"
  • Lederen interieur
  • Navigatiesysteem Professional
  • Armsteun
  • Verwarmde zetels
  • Multi-functioneel stuur
  • Automatische licht en regensensor
  • Parkeersensoren
  • Cruise control
  • Mistlichten
  • Klimatronic
  • Boordcomputer
  • Anti car jacking
Bovenstaande wagen ben ik gisteren gaan bekijken. Ook al is 'tiefseeblau metallic' niet mijn absolute favoriete kleur, als ik het boujwaar, kilometerstand en bovenstaande opties in acht neem.. zou het maar stom zijn om dit te laten liggen? Of zijn dit soort configuraties vrij courant aan die prijs?
Heb je misschien een link naar de advertentie? Ik denk dat je dan een beter antwoord krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
wjjkoevoets schreef op maandag 01 februari 2016 @ 20:51:
[...]

Heb je misschien een link naar de advertentie? Ik denk dat je dan een beter antwoord krijgt.
Klik

Ben de wagen in kwestie ook gaan bezichtigen.

[ Voor 62% gewijzigd door SanderH_ op 01-02-2016 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-09 08:10

BoltYes

This is the Way

Afgelopen weekend een 5 serie 535 met M-pakket uit 2014 wezen bekijken als opvolger van m'n huidige A6. Erg mooie auto, met veel luxe opties, de ruimte achterin viel me alleen erg tegen. Had de bestuurdersstoel op mijn lengte ingesteld en zag dat er achterin <10 ruimte over was. Dit is voor de kinderen helaas niet voldoende (benen zijn nog niet lang genoeg om de schoenen op de vloer te zetten). Jammer, had wel graag wat anders willen rijden, hoewel de A6 ook geen straf is. Is er zonder een suv uitvoering te nemen niet een ruimere BMW te verkrijgen?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

BoltYes schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:08:
Afgelopen weekend een 5 serie 535 met M-pakket uit 2014 wezen bekijken als opvolger van m'n huidige A6. Erg mooie auto, met veel luxe opties, de ruimte achterin viel me alleen erg tegen. Had de bestuurdersstoel op mijn lengte ingesteld en zag dat er achterin <10 ruimte over was. Dit is voor de kinderen helaas niet voldoende (benen zijn nog niet lang genoeg om de schoenen op de vloer te zetten). Jammer, had wel graag wat anders willen rijden, hoewel de A6 ook geen straf is. Is er zonder een suv uitvoering te nemen niet een ruimere BMW te verkrijgen?
Jazeker, heb je al eens naar de 5-gt gekeken? (of een 7 serie/5lang natuurlijk :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

Een 5-GT is wellicht wel een optie. 7 serie ben/voel ik me te jong voor :+ We gaan t gewoon een keertje passen, bedankt voor de tip :)

Wel een zware bak trouwens, gaan toch weer dieselen en een rijklaar gew. van 2045 kg voor een 535d :o

[ Voor 28% gewijzigd door BoltYes op 01-02-2016 21:20 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

SanderH_ schreef op maandag 01 februari 2016 @ 20:59:
[...]

Klik

Anderen zullen het beter voor je kunnen beoordelen dan dat ik dat kan, dus ik hoop dat iemand nog input kan geven op de specifieke wagen. Op het eerste oog ziet hij er niet verkeerd uit.

Ik weet niet exact wat je eisen zijn en over welk budget je beschikt. Ik heb even voor je rondgekeken en volgens mij zijn er leuke auto's te krijgen voor dat geld met een nette kilometerstand.

320d, velgen zijn wat minder, maar hij is niet onaardig uitgerust:
http://www.kapaza.be/nl/b...-navi-leder-104017543.htm

120d, geen navi, maar wel een mooie verschijning:
http://www.kapaza.be/nl/b...uir-toit-ov-103938547.htm

318d, velgen zo te zien meerprijs, maar ook geen onaardige auto:
http://www.kapaza.be/nl/b...ulp-usb-dvd-102931898.htm

Overigens vind ik het aanbod best beperkt als het gaat om diesels! Had toch wel wat meer verwacht in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-10 17:05
BoltYes schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:08:
Skoda Superb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Laatst online: 03-10 20:35

ScSi

Belg.

BoltYes schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:15:
Een 5-GT is wellicht wel een optie. 7 serie ben/voel ik me te jong voor :+ We gaan t gewoon een keertje passen, bedankt voor de tip :)

Wel een zware bak trouwens, gaan toch weer dieselen en een rijklaar gew. van 2045 kg voor een 535d :o
Zowel 5GT als 3GT hebben een zee van ruimte achter. De 3 vind ik persoonlijk beter in proportie dan de 5GT. Zou ook een facelift krijgen aankomende zomer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
wjjkoevoets schreef op maandag 01 februari 2016 @ 20:51:[...]
Overigens benadrukt de Rolls-Royce gong dat je echt top-dollar mag betalen als die klinkt i.c.m. met het oplichten van het "Check Engine" lampje :+
[video]

Ja, ook de gordelwaarschuwing heb ik eruit geprogrammeerd, ik draag altijd mijn gordel, maar de waarschuwing die telkens tevoorschijn komt bij het starten is gewoon irritant. Nu start de auto op zonder een enkele waarschuwing.
Die RR-geluidjes zijn wel heel leuk gemaakt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

SChief schreef op maandag 01 februari 2016 @ 22:10:
[...]

Die RR-geluidjes zijn wel heel leuk gemaakt. :D
Haha, ja ik vind het persoonlijk de beste optie. De andere twee opties zijn Mini en BMW i. Van beide ben ik niet echt gecharmeerd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
wjjkoevoets schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:25:
[...]

Anderen zullen het beter voor je kunnen beoordelen dan dat ik dat kan, dus ik hoop dat iemand nog input kan geven op de specifieke wagen. Op het eerste oog ziet hij er niet verkeerd uit.

Ik weet niet exact wat je eisen zijn en over welk budget je beschikt. Ik heb even voor je rondgekeken en volgens mij zijn er leuke auto's te krijgen voor dat geld met een nette kilometerstand.

320d, velgen zijn wat minder, maar hij is niet onaardig uitgerust:
http://www.kapaza.be/nl/b...-navi-leder-104017543.htm

120d, geen navi, maar wel een mooie verschijning:
http://www.kapaza.be/nl/b...uir-toit-ov-103938547.htm

318d, velgen zo te zien meerprijs, maar ook geen onaardige auto:
http://www.kapaza.be/nl/b...ulp-usb-dvd-102931898.htm

Overigens vind ik het aanbod best beperkt als het gaat om diesels! Had toch wel wat meer verwacht in België.
De "truc met de velgen" is inderdaad blijkbaar standaardprocedure voor de meeste garages. Zo zit die eerste al direct 3k hoger ongeveer. En qua eisen: lederen interieur, nav, sub 100k km, vrij recent. De rest is mooi meegenomen.

Blijft moeilijk om "de trekker over te halen" :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
wjjkoevoets schreef op maandag 01 februari 2016 @ 22:21:
[...]

Haha, ja ik vind het persoonlijk de beste optie. De andere twee opties zijn Mini en BMW i. Van beide ben ik niet echt gecharmeerd :/
[video]
[video]
Goed, die van Mini lijkt net Mario. :D Die van de i lijkt net een beat voor loungemuziek. :+ Moet zeggen dat het wel erg goed bij de auto's past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

Zeker een grote auto, maar ben wel op zoek naar een echte Duitser en dan bedoel ik geen taxi ;)

Voor het gewicht van een 5 GT kan ik trouwens net zo goed een Touareg, Q7 of Cayenne nemen, is niet helemaal de bedoeling. 8)7

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Sjah de 5 GT is natuurlijk wel een verkapte 7 serie. Wat me opvalt is dat ze tweedehands best leuk geprijsd zijn, vooral aangezien ze over het algemeen ook leuk aangekleed zijn. Maar het zal geen goedkope auto zijn om te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
SanderH_ schreef op maandag 01 februari 2016 @ 20:59:
[...]

Klik

Prima auto voor een goede prijs als ik dat zo zie. Jammer alleen dat er geen sportstoelen op zitten (toch?). Maar als deze stoelen je goed bevallen dan moet je het daar niet op laten schieten. Verder natuurlijk letten op het onderhoud van de auto en of er veel binnenkort aan moet gebeuren. Want dan moet je er al snel een paar honderd euro bij optellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Bigs schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 08:23:
Sjah de 5 GT is natuurlijk wel een verkapte 7 serie. Wat me opvalt is dat ze tweedehands best leuk geprijsd zijn, vooral aangezien ze over het algemeen ook leuk aangekleed zijn. Maar het zal geen goedkope auto zijn om te rijden.
Denk wel dat de looks meespelen in de restwaarde. Daardoor zijn ze best leuk geprijsd idd :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:23
Afgelopen weekend maar eens goed de tijd genomen om een aantal zaken te programmeren. Zoals eerder aangegeven is het met de juiste software en juiste kabel betrekkelijk simpel om te doen. Ik ben dan ook niet tegen problemen aangelopen en wijzigingen die niet bevallen zijn binnen een minuut of twee ongedaan te maken.
Welke kabel gebruik je? Ik heb er een bij aliexpress gekocht maar die werkt niet. En welke software gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
MrFl0ppY schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:25:
[...]

Prima auto voor een goede prijs als ik dat zo zie. Jammer alleen dat er geen sportstoelen op zitten (toch?). Maar als deze stoelen je goed bevallen dan moet je het daar niet op laten schieten. Verder natuurlijk letten op het onderhoud van de auto en of er veel binnenkort aan moet gebeuren. Want dan moet je er al snel een paar honderd euro bij optellen.
Leder EN sportzetels zijn niet echt makkelijk te vinden. Daarnaast krijgt die eerste een iets hogere prioriteit bij mij. Op stoffen zetels ben ik echt afgeknapt, zeker in wagens met dergelijke looks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

robpol schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:03:
[...]

Welke kabel gebruik je? Ik heb er een bij aliexpress gekocht maar die werkt niet. En welke software gebruik je?
Ik gebruik deze kabel. Mocht je hem bij deze koper bestellen, geef dan aan dat zij hem middels een traceerbaar pakket moeten versturen.

Voor het programmeren gebruik ik E-Sys (zie DM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-10 13:28

Flapmo

and back is gigi!

Net belletje van de dealer dat bij nalopen van mijn auto (bmw 318d 2011) de kettingspanner spontaan uit elkaar viel. Blok moet er eigenlijk uit en ketting bekeken worden (en wrs vervangen). Bekend probleem bij de N47 blokken maar BMW Nederland houdt natuurlijk de boot af. "Ja meneer, misschien coulance maar uw auto is al ouder en terugroepactie bestaat inderdaad maar geld niet voor alle modellen". Eerste telling van kosten is al 4000EU, voordat ik dat doe wil ik toch ergens wel horen waar ik aan toe ben. Wat een waardeloze service van BMW :(. Het internet staat er, zo blijkt nu, helemaal bomvol mee en toch doen ze alsof hun neus bloed.

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Flapmo schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:09:
Net belletje van de dealer dat bij nalopen van mijn auto (bmw 318d 2011) de kettingspanner spontaan uit elkaar viel. Blok moet er eigenlijk uit en ketting bekeken worden (en wrs vervangen). Bekend probleem bij de N47 blokken maar BMW Nederland houdt natuurlijk de boot af. "Ja meneer, misschien coulance maar uw auto is al ouder en terugroepactie bestaat inderdaad maar geld niet voor alle modellen". Eerste telling van kosten is al 4000EU, voordat ik dat doe wil ik toch ergens wel horen waar ik aan toe ben. Wat een waardeloze service van BMW :(. Het internet staat er, zo blijkt nu, helemaal bomvol mee en toch doen ze alsof hun neus bloed.
Jep de nachtmerrie voor alle N47 eigenaren. Echt goed klote. En de service na garantie van BMW is zoals je die verwacht: klote! En dat blijft zolang er niet genoeg aandacht voor komt in de media. In de VS komt zoiets veel sneller in de media en dan heb je kans. Hier is het vooralsnog alleen een beetje gelukt voor de TFSI's van VW met de olie en kettingproblemen.

Heb jij overigens de N47 motor of de N47N variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

robpol schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:03:
[...]

Als je een soldeerbout hebt en ten minste een rechter hand kan je die kapotte kabel gebruiken om zelf eentje te maken: http://f30.bimmerpost.com...entid=704810&d=1339310761 :Y)
Impry schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:38:
[...] rechterbuitenspiegel die naar beneden gaat in z'n achteruit zijn ook erg aantrekkelijk.
Dit werkt btw. alleen als je elektrische stoelen + memory hebt (anders kan ie niet onthouden in welke positie ie de spiegel terug moet zetten :+)

[ Voor 28% gewijzigd door fsfikke op 02-02-2016 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:38

Impry

Rallymedia.nl

Vooralsnog is dit de lijst van aanpassingen:
[afbeelding]

De aanpassingen die groen gemarkeerd zijn werken naar behoren. De gele aanpassingen zijn niet getest, maar schijnen volgens diverse fora wel te werken. Niet allemaal even nuttig, maar het is een leuk experiment.

[video]

Top! Goed om te horen dat het zo makkelijk was. Ik ga die kabel ook maar eens bestellen!
Zie aantal dingen in je lijst staan die ik meteen wil hebben.
Gordelmelding als je auto start is wel het meest irritante. Maar aantal andere verlichtingsopties en die rechterbuitenspiegel die naar beneden gaat in z'n achteruit zijn ook erg aantrekkelijk.
DVD vrijschakelen wil ik sowieso ook hebben, lekkere concertregistratie aan of op vakantie een filmpje/serietje.

En die Rolls Royce is nog vriendelijker dan de standaard melding. Daar zijn bijrijders vaak al verbaasd over hoe die klinkt. Iedereen is natuurlijk verpest met die bloedirritante gordelpiepjes.

Zou je me ook info over E-sys kunnen DMen?

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Impry schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:38:
[...]

Top! Goed om te horen dat het zo makkelijk was. Ik ga die kabel ook maar eens bestellen!
Zie aantal dingen in je lijst staan die ik meteen wil hebben.
Gordelmelding als je auto start is wel het meest irritante. Maar aantal andere verlichtingsopties en die rechterbuitenspiegel die naar beneden gaat in z'n achteruit zijn ook erg aantrekkelijk.
DVD vrijschakelen wil ik sowieso ook hebben, lekkere concertregistratie aan of op vakantie een filmpje/serietje.

En die Rolls Royce is nog vriendelijker dan de standaard melding. Daar zijn bijrijders vaak al verbaasd over hoe die klinkt. Iedereen is natuurlijk verpest met die bloedirritante gordelpiepjes.

Zou je me ook info over E-sys kunnen DMen?
DM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
Flapmo schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:09:
Wat een luguber toeval.

Ik heb de voorbije dagen net heel wat liggen opzoeken over dit issue aangezien ik een tweedehands 318d op het oog heb (staat hier enkele posts hierboven). Bij het bezichtigen van de wagen heb ik dan ook het chassis nummer genoteerd en vervolgens nagevraagd bij een officiële BMW dealer hier in de streek.

Hun antwoord kwam er op neer dat het enkel de de oudere modellen (2009 en vroeger) dit euvel hadden. De LCi modellen zouden dit zeker niet hebben. Bij mij ging het om een 318d met motortype N47D20C, bouwjaar 07/2010.

Ze gebruiken dat type motor in best veel modellen, zit ook in de nieuwe 1 reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Nee het zijn juist niet de modellen pre-LCI. Het euvel kwam juist met de LCI motoren. Maar voor de x20d was het te herkennen aan de versies van de motor. De 177pk versie had er wel last van. De 184pk versie niet meer. Bij de x18d was het geloof ik 136pk en 142pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

MrFl0ppY schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 14:54:
Nee het zijn juist niet de modellen pre-LCI. Het euvel kwam juist met de LCI motoren. Maar voor de x20d was het te herkennen aan de versies van de motor. De 177pk versie had er wel last van. De 184pk versie niet meer. Bij de x18d was het geloof ik 136pk en 142pk.
Volgens mij hebben de Belgische versies op papier een ander aantal pk's (iets met fiscale pk's of milieu eisen), dus dit zal niet één op één hetzelfde zijn verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Nu online
Dan hebben wij thuis hopelijk geluk, mijn pa heeft een X3 uit 10-2011 met 184pk
Zelf heb ik gelukkig een redelijk betrouwbare motor, de N52 (alleen bobines zijn een zwak onderdeel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

MrFl0ppY schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:27:
[...]

Jep de nachtmerrie voor alle N47 eigenaren. Echt goed klote. En de service na garantie van BMW is zoals je die verwacht: klote! En dat blijft zolang er niet genoeg aandacht voor komt in de media. In de VS komt zoiets veel sneller in de media en dan heb je kans. Hier is het vooralsnog alleen een beetje gelukt voor de TFSI's van VW met de olie en kettingproblemen.

Heb jij overigens de N47 motor of de N47N variant?
Het betreft de N47D20C variant.
SanderH_ schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 14:33:
[...]

Wat een luguber toeval.

Ik heb de voorbije dagen net heel wat liggen opzoeken over dit issue aangezien ik een tweedehands 318d op het oog heb (staat hier enkele posts hierboven). Bij het bezichtigen van de wagen heb ik dan ook het chassis nummer genoteerd en vervolgens nagevraagd bij een officiële BMW dealer hier in de streek.

Hun antwoord kwam er op neer dat het enkel de de oudere modellen (2009 en vroeger) dit euvel hadden. De LCi modellen zouden dit zeker niet hebben. Bij mij ging het om een 318d met motortype N47D20C, bouwjaar 07/2010.

Ze gebruiken dat type motor in best veel modellen, zit ook in de nieuwe 1 reeks.
Ze hebben ondertussen de wiki geupdate dat modellen tot maart 2011 last hebben van dit probleem. Zie hier. Overigens heb ik ondertussen de PDF met de officiele terugroepactie van BMW hier vandaan gehaald. Heb even met BMW NL aan de lijn gehangen en die verwijzen me terug naar de dealer als aanspreekpunt. Die gaf aan idd af te weten van de terugroepactie en de coulance regeling van BMW. Echter kan hij pas opgeven als hij de kosten maakt, wat het voorlopig een grote gok maakt om daadwerkelijk over te gaan tot het blok eruit en vervangen (+/- 1500-3000EU).

Het blijft evengoed klote! Daarnaast zei de dealer ook dat er 3 verstuivers aan vervanging toe waren (1500eu). Morgen langs de garage van aankoop om eens te kijken hoe we dit gaan oplossen, vooralsnog hoop ik dat we tot een goede deal kunnen komen. De verstuivers voor zijn rekening en liefst hem zo ver krijgen dat hij het risico van de ketting op zich neemt (mocht BMW NL niet over de brug komen). Of in ieder geval een deel van de kosten..

[ Voor 11% gewijzigd door Flapmo op 02-02-2016 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
BMW NL gaat niet meer over de brug komen. Zij hebben spontaan de stekker uit de actie getrokken. En houden nu boot af ondanks eerdere toezeggingen bij mij.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Goed om te weten, dat wordt hameren op vervangen door de verkopende partij dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
Flapmo schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 18:55:
[...]

Het betreft de N47D20C variant.

[...]
Mag ik vragen hoeveel km je wagen heeft?
Talloze gevallen van mensen met een N47 in een pre facelift model met hetzelfde euvel hoor. Dus beiden hebben er gewoon last van. Wat vooral de kost doet oplopen is dat dat kreng aan de achterkant van de motor zit. Blijkbaar zelfs een keer kort door de BBC onder de loep genomen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
SanderH_ schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 23:29:
[...]

Mag ik vragen hoeveel km je wagen heeft?

[...]

Talloze gevallen van mensen met een N47 in een pre facelift model met hetzelfde euvel hoor. Dus beiden hebben er gewoon last van. Wat vooral de kost doet oplopen is dat dat kreng aan de achterkant van de motor zit. Blijkbaar zelfs een keer kort door de BBC onder de loep genomen:

[video]
Nee, want de N47 is geproduceerd vanaf 20098. In de pre-LCI zat de M47 motor. Die had overigens zijn eigen problemen hoor. Swirl Flaps, thermostaat etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:46
Volgens mij wordt de N47 met kettingkuren gebruikt sinds 08/2007.
Volgens realoem trouwens ook. ;)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Raymond P schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:39:
Volgens mij wordt de N47 met kettingkuren gebruikt sinds 08/2007.
Volgens realoem trouwens ook. ;)
Klopt, productie vanaf eind 2007 maar alleen in de LCI modellen geleverd vanaf (modeljaar) 2008. Mijn fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 21:47
Blijf gewoon zeer ver weg van de N47 vandaan. In ALLE uitvoeringen.
Enkel kopen als heel de boel al vervangen is geweest. En dan nog. Er zijn gevallen bekend waar 2 of 3 keer heel de boel is vervangen.

Ik denk dat de motor zelfs nu nog wordt verkocht (en nog niet overal is vervangen door de B47).

Schandalig dat BMW hier niets aan doet.

De M47 was (bijna) bulletproof.

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:43
Snelle pic in de dagstalling:
Afbeeldingslocatie: https://davidlibido.stackstorage.com/index.php/s/BfMwjyqBGA0DrEx/download
Lekker ruim plekkie :)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ohhh foto's!
Deze week staan er allemaal leuke ///M-modelletjes op kantoor. X4 M40i, M2, M4 Safety Car, maar de leukste wilde ik jullie niet onthouden:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/M29FVBjIgC1I5Fba8ZIIm29i/full.jpg

Die achterlichten zijn echt gaaf:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/hp0IxyjaRWcmvzj73KppWdrA/full.jpg

Foto's zijn een beetje kut, mag officieel natuurlijk niet hier, Befehl ist Befehl enzo :+

[ Voor 11% gewijzigd door fsfikke op 03-02-2016 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:06
pfff uber geil die M4 GTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Dit!

Is toch niet meer normaal man :9~ _/-\o_

Die OLED achterlichten zijn ook gaaf :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:43
fsfikke schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:54:
Ohhh foto's!
Deze week staan er allemaal leuke ///M-modelletjes op kantoor. X4 M40i, M2, M4 Safety Car, maar de leukste wilde ik jullie niet onthouden:

[afbeelding]

Die achterlichten zijn echt gaaf:
[afbeelding]

Foto's zijn een beetje kut, mag officieel natuurlijk niet hier, Befehl ist Befehl enzo :+
De rest wil ik ook wel zien hoor :9

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker-mouse
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06 00:51
Ik ben ook wel geïnteresseerd :)

MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Biker-mouse schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:26:
[...]

Ik ben ook wel geïnteresseerd :)
Kan je DM message functie inschakelen?

Ik krijg een melding dat ik geen berichten naar je kan sturen: Deze gebruiker wil of kan geen Berichten ontvangen: Biker-mouse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

fsfikke schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:54:
Ohhh foto's!

Waarom mag het eigenlijk niet? :)

Vette achterlichten inderdaad! Ook gewoon een geweldige wagen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

ETzPliskin schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 08:18:
[...]

Waarom mag het eigenlijk niet? :)
Dat gebouw waar ze staan is waar de hele r&d van BMW plaatsvind, daarom geldt er daar een algeheel fotografieverbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: http://www.bmwmpakket.nl/wp-content/uploads/2016/02/E87_M-Sportstuur.jpg

Inmiddels ook een M-Sportstuur op mijn eigen auto gemonteerd, wel weer een verbetering ten opzichte van het standaard sportstuur. :)

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:28
Erg netjes, een mooi stuur is zo belangrijk, je kijkt er vaak tegenaan.

Ik ben zelf al even op zoek naar een leuke E46 325i/330i, blijkt nog best lastig. Ik heb wel gemerkt dat er een boel modellen zijn die een aantal jaar in handen zijn gekomen van mensen die onderhoud niet nodig vonden als er niets kapot was. Als je dan even kritisch de onderkant bekijkt ben je zo een paar 1000 euro aan achterstallig onderhoud verder. We kijken rustig verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Dat stuur had ik ook in m'n 130i, heerlijk stuur, lekker dik en mooi materiaal!
Af en toe het leer even poetsen/voeden zodat hij niet te veel gaat glimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Impry schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 14:12:
Dat stuur had ik ook in m'n 130i, heerlijk stuur, lekker dik en mooi materiaal!
Af en toe het leer even poetsen/voeden zodat hij niet te veel gaat glimmen.
Gaat leer niet juist glimmen van het poetsen? Zelf poets ik mijn sturen nooit, al is het maar omdat ik denk dat het dan misschien te glad kan gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Leer kan juist meer gaan glimmen doordat het vies/vettig wordt.
Leer is eigenlijk mat, zoals ook op dit stuur. Als je goed poets-/voedingsmiddel hebt wordt het eerder stroef dan glad.
Gewoon ergens zo'n soort product scoren, cleaner en conditioner, zijn er van heel veel merken.
Afbeeldingslocatie: http://www.concordextra.com/img_uploads/turtlewax-leather-cleaner-maca75931.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Impry op 04-02-2016 17:36 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.