Het grote BMW-topic #13 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 116 Laatste
Acties:
  • 756.651 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 19:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

DaFreakhead schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 09:24:
[...]

Om in het BMW-topic nog even een Mercedes afbeelding toe te voegen:
[afbeelding]
Dit rijdend concept van Mercedes-Benz heeft geen spiegels, maar ook camera's in een soort side-pods zitten, met schermpjes in de a-stijl. Dit is enerzijds om het brandstofverbruik te verminderen, anderzijds scheelt het een dode hoek (wat er normaliter achter de spiegel gebeurt is nu zichtbaar)
Wat ik hiermee wil zeggen is dat er meerdere grote fabrikanten actief zijn met deze concepten. De wetgever is niet altijd leading, deze volgt met zijn wetten ook de innovaties welke in de markt ontwikkeld worden.
De wetgever is zelden leading, alleen als het aankomt op emissie-eisen is het de wetgever die initieert en niet de markt.

Dit soort ontwikkelingen worden doorlopend gedaan en als de autoindustrie goed genoeg kan onderbouwen dat het meer voordelen dan nadelen heeft boven het gangbare, dan worden hiervoor nieuwe mogelijkheden opgenomen. Dat geldt voor werkelijk elke technologische verandering, zelfs voor zaken als ABS en airbags.
Theimon schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 09:34:
Op deze manier heeft het op energiegebied ook echt zin, omdat er dus een compleet cluster mist en dus minder luchtweerstand. Maar dan zal je uiteindelijk het (terechte) argument krijgen: wat als de camera's uitvallen? En dat brengt ons dan ook weer terug bij die BMW concept.

Concepts zijn er om dingen uit te proberen en ik juich het toe. Ik zie dit echter nog niet in de nabije toekomst gebeuren. Als de camera's uitvallen heb je 0 zicht naar achteren. Als hulpmiddel: jawel. Als vervanging: zeker niet.
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom er zoveel gewicht wordt gelegd op het mogelijk uitvallen van de camera's. Een spiegel kan net zo goed breken en dan heb je ook geen zicht meer naar achteren. En aangezien een gebroken spiegelglas niet bepaald zeldzaam is (genoeg mensen die een paaltje aantikken of waar de spiegel eraf gereden is), zou ik niet weten waarom dat minder erg is dan een camera die mogelijk zou kunnen vallen. Het netto resultaat is namelijk gelijk. Dat een spiegelglas makkelijker te vervangen is, is ook geen argument. Meestal is namelijk de houder zelf kapot en is vervangen net zo ingrijpend als een camera vervangen. En kosten van vervanging is in dit geval geen argument (daar kijkt een wetgever niet naar).
HyperBart schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 10:23:
[...]

Dat ze dat idd toch eens gewoon "knobs" van maken ipv zo van die staafvormige dingen met een knots er aan. Dan ga je met camera's aan de slag en steek je ze nog op zo een stok 8)7
Dat zal waarschijnlijk te maken hebben met dat een i8 vrij brede heupen heeft, zoals een sportcoupé ook hoort te hebben ;) Je moet via de "spiegels" minimaal recht naar achteren kunnen kijken, dus de "spiegels" moeten daardoor altijd verder uitsteken dan het voertuig zelf breed is.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren een setje velgen styling 383 op de kop getikt voor mijn F20. Auto gekocht met winterbanden erop dus nu een tweede setje velgen. Best een tijd gezocht naar een net setje voor een acceptabele prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 14:33

Impry

Rallymedia.nl

Geen idee welke kant van de regio Utrecht je zoekt, maar Gerrit Jonkers in Waardenburg is een prima adres!

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

HyperBart schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:53:
Ik durf het zelf (nog) niet om coderingen toe te passen. Zijn er BMW fanaten die er bekend mee zijn en die het voor een Belgisch kwaliteitsbiertje zouden willen doen? Dan hou ik me aanbevolen >:)
Uiteindelijk jouwe al laten aanpassen?

Ik was mijn auto kwijt in een parking van het weekend. Ondergronds... Toch maar eens gaan kijken voor het akoestisch signaal bij openen en sluiten...

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 13:35
deepbass909 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 10:14:
Ik zit op het moment in dubio... Ik moet een nieuwe pomp voor de stuurbekrachtiging hebben. Nieuw bij BMW kost die rond de €300. Dat vind ik persoonlijk iets te gortig, wetende dat je voor veel minder ook A-kwaliteit via de aftermarket (ebay) kan krijgen.

Nu kom ik op ebay meerdere pompen tegen (zelfde type, maar verschillende merken) en zit ik in dubio... Ik twijfel tussen 2 pompen, namelijk:
  1. Een merkloze uit Duitland die incl. verzending slechts €100,49 kost
  2. Een Meyle uit de UK, die incl. verzending € 148,82 kost
Waarom de twijfel? Mijn voorkeur gaat uit naar een bekend en betrouwbaar merk, en Meyle is dat voor de BMW E36 zeker. Maar hij is wel 1,5 keer duurder... De verkoper van de merkloze heeft ook een webshop buiten ebay en heeft een hoge score, maar dat zegt natuurlijk weinig over de kwaliteit van de pomp zelf.

Wat zouden jullie doen?
Heb dit een paar maanden geleden gehad, eerst een merkloze op ebay gekocht maar ik kreeg een compleet andere pomp binnen dan was geadverteerd. Die dus weer gelijk retour gestuurd en gewoon de meyle via de lokale autonderdelen boer besteld.

Je moet wel voor een e46 opletten welke pomp realoem zegt dat je moet hebben. Je kan niet zonder slangen aan te passen van pomp wisselen. Ze zijn geleverd met 2 verschillende luk pompen met verschil in druk

[ Voor 6% gewijzigd door SgtPoen op 08-01-2016 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:30
Als je een van de door Carly ondersteunde modellen rijdt heb ik (Vlaardingen) er geen moeite mee om die er even aan te hangen, kostenloos.
Naar mijn mening is die manier van coderen fool-proof maar garanties kan ik natuurlijk niet geven.

Let wel: voor bepaalde opties moeten modules in de auto wel aanwezig zijn. En de vriendin houdt van bloemen en ferrero rocher.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:13
Snake schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:27:
[...]

Uiteindelijk jouwe al laten aanpassen?

Ik was mijn auto kwijt in een parking van het weekend. Ondergronds... Toch maar eens gaan kijken voor het akoestisch signaal bij openen en sluiten...
Nope, wel iemand gevonden die in het in regio Noord-Limburg wil doen, maar dat kostte me echt veel te veel. Dat ging richting de 200 à 300 EUR volgens mij voor mijn rits aan aanpassingen, en dat op een bedrijfswagen 8)7 .

Wel jammer, ik dacht dat doordat ik Adaptive LED Headlights had dat ik makkelijk de speed limit info kon aanzetten, blijkt dat BMW daar toch een dik stokje voor steekt omdat je een soortement van activatie code moet hebben, jammer.

Lane Assist is dan weer makkelijk geactiveerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Raymond P schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:54:
Als je een van de door Carly ondersteunde modellen rijdt heb ik (Vlaardingen) er geen moeite mee om die er even aan te hangen, kostenloos.
Naar mijn mening is die manier van coderen fool-proof maar garanties kan ik natuurlijk niet geven.

Let wel: voor bepaalde opties moeten modules in de auto wel aanwezig zijn. En de vriendin houdt van bloemen en ferrero rocher.
Ik gebruik die carly app ook voor mij E46. Werkt aardig en zitten veel codering opties tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Mja, het wordt een F36 bij mij dus dat valt al af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
HyperBart schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 13:01:
Mja, het wordt een F36 bij mij dus dat valt al af.
Carly heeft inmiddels een nieuwe bluetooth OBD2 connector die ook met F modellen werkt.
Helaas heb ik die nog niet (nodig) en ken ik daar dus ook de limitaties niet van mbt coderen.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Raymond P schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 13:07:
[...]

Carly heeft inmiddels een nieuwe bluetooth OBD2 connector die ook met F modellen werkt.
Helaas heb ik die nog niet (nodig) en ken ik daar dus ook de limitaties niet van mbt coderen.
Coderingen zouden in Q4 2015 uitkomen. Of uitgekomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

SgtPoen schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:47:
[...]

Heb dit een paar maanden geleden gehad, eerst een merkloze op ebay gekocht maar ik kreeg een compleet andere pomp binnen dan was geadverteerd. Die dus weer gelijk retour gestuurd en gewoon de meyle via de lokale autonderdelen boer besteld.

Je moet wel voor een e46 opletten welke pomp realoem zegt dat je moet hebben. Je kan niet zonder slangen aan te passen van pomp wisselen. Ze zijn geleverd met 2 verschillende luk pompen met verschil in druk
Ik heb een E36 ;) Ook die heeft twee verschillende pompen, maar daar ligt het verschil in 1995 (tot 95 is een andere pomp gebruikt). Ik moet de pomp voor E36's van na 95 hebben. Die heeft ook een andere aansluiting dan de oudere versie. Maar ik heb inmiddels ook al besloten om voor de Meyle te gaan. Het prijsverschil in absolute zin is mij toch te klein om de gok te nemen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 20:55
FabianGTI schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 10:17:
[...]

Haha, leek net alsof ik mijn eigen auto zag, kentekens lijken best op elkaar
Zo van de buitenkant lijkt het ook of we redelijk dezelfde opties hebben? :)
Zou best kunnen!

Sportonderstel
Sportstoelen
Leer
Navi prof
Pdc
Regen sensor
Handgeschakeld (niet echt een optie, wel leuk)
En alle andere gebruikelijke opties uit 2006 zoals automatische verlichting, climate control etc. Ik mis eigenlijk niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:51
Arno90 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:30:
[...]

Zou best kunnen!

Sportonderstel
Sportstoelen
Leer
Navi prof
Pdc
Regen sensor
Handgeschakeld (niet echt een optie, wel leuk)
En alle andere gebruikelijke opties uit 2006 zoals automatische verlichting, climate control etc. Ik mis eigenlijk niks.
Ziet er inderdaad aardig hetzelfde uit:

Sports suspension settings
Multifunction f steering wheel
Sports leather steering wheel
Alarm system
Deleted, model lettering
Sun-blind, rear
Roller sun vizor, rear door
Interior mirror with automatic-dip
Smoker package
Seat adjuster, electric, with memory
Through-loading system
Sports seat
Storage compartment package
Armrest front, retractable
Headlight cleaning system
Park Distance Control (PDC)
Rain sensor
Xenon Light
Automatic air conditioning
Cruise control with brake function
Light package
Navigation system Professional
Voice control
Preparation f mobile phone w Bluetooth
Dynamic Package
Package Comfort
Delete cross-pattern operation
Control unit COP

Oh, en er zit nog een trekhaak onder (afneembaar :P )
En ook handgeschakeld inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 20:55
FabianGTI schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:35:
[...]

Ziet er inderdaad aardig hetzelfde uit:

Sports suspension settings
Multifunction f steering wheel
Sports leather steering wheel
Alarm system
Deleted, model lettering
Sun-blind, rear
Roller sun vizor, rear door
Interior mirror with automatic-dip
Smoker package
Seat adjuster, electric, with memory
Through-loading system
Sports seat
Storage compartment package
Armrest front, retractable
Headlight cleaning system
Park Distance Control (PDC)
Rain sensor
Xenon Light
Automatic air conditioning
Cruise control with brake function
Light package
Navigation system Professional
Voice control
Preparation f mobile phone w Bluetooth
Dynamic Package
Package Comfort
Delete cross-pattern operation
Control unit COP

Oh, en er zit nog een trekhaak onder (afneembaar :P )
En ook handgeschakeld inderdaad
Bijna hetzelfde inderdaad! Ik heb geen trekhaak en geen bluetooth voor telefoon. Wel bijzonder dat we bijna exact dezelfde auto hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:47

EektheMan

DPC

donaldo schreef op zondag 22 november 2015 @ 22:57:BMW maakt geen echte terreinauto's. Een X1 is een lifestyle auto (daar zal het wel om gaan, de goedkoopste 2W versie in NL kost al 27K ex belastingen) en heeft niets te zoeken op onverharde wegen. Ik zou gezien de eisen eerder aan een Land Rover, Jeep of een Aziatische 4x4 denken.
HyperBart schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:36:
Voor die prijs (23) zal het idd om een X1 gaan, een X3 tikt al snel hoger aan. Voor het geld van de X1's of dat budget van 43 zou ik zeker eens kijken naar:

Toyota Land Cruiser
Jeep Cherokee Trailhawk
Toyota 4runner
Gister de X1 besteld. 20 Weken is de maximale leveringstijd :-( . Lang, maar wie weet komt ie toch sneller.

Dank voor de tips. Toch voor de X1 gekozen om het eens te proberen. Wel bedoeld als stadsauto. De ruimte op achterbank lijkt me nogal klein voor passagiers. Op de langere ritten zit dat denk ik niet fijn. Andere stadsauto's zijn VW Passat, Audi A4-6 en Volvo S60. Ook niet de grootste, maar het bevalt de mensen blijkbaar wel goed.

Voor de 4x4 gaan we inderdaad maar eens shoppen bij de genoemde partijen.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 19:36

ScSi

Belg.

EektheMan schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 20:36:
[...]

[...]

Gister de X1 besteld. 20 Weken is de maximale leveringstijd :-( . Lang, maar wie weet komt ie toch sneller.

Dank voor de tips. Toch voor de X1 gekozen om het eens te proberen. Wel bedoeld als stadsauto. De ruimte op achterbank lijkt me nogal klein voor passagiers. Op de langere ritten zit dat denk ik niet fijn. Andere stadsauto's zijn VW Passat, Audi A4-6 en Volvo S60. Ook niet de grootste, maar het bevalt de mensen blijkbaar wel goed.
Ik moet nog eens langs de dealer gaan, maar de verstelbare achterbank lijkt me net heel ruim te zijn?
Zie ook deze foto. Maar misschien heb ik het helemaal mis.

Afbeeldingslocatie: http://images.autowereld.com/high/109007-xbmw-x1-xdrive25d-099.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:47

EektheMan

DPC

Dat ziet er inderdaad niet verkeerd uit. Ik heb hem maar 1 maal in het echt gezien. Daar dacht ik dat de stoel niet verder achteruit kon en vond zelf dat het redelijk laag zat. Wordt me uit de BMW site niet helemaal duidelijk of het standaard is die achteruitschuifende stoelen of niet. Over het algemeen leveren de fabrikanten het meest luxe model, maar ze kunnen zich ook aan de minimum specificaties houden. Afwachten.
Gelukkig zijn de chauffeurs kleiner dan mijn 1.91 en zullen de passagiers hopelijk wat kostbare cm extra overhouden voor laptop en papierwerk.
Dank voor het uitzoeken. Met auto's draait het vaak om emotie en daar zijn de commentaren ook vaak op gebaseerd. Chauffeurs vinden deze auto helemaal niets, zeker niet voor het management. Die rijden nu in iets grotere auto's. Zolang hun mening maar niet overslaat naar het personeel is dat best. Of hopelijk doet de auto hen alsnog overtuigen. BMW heeft de chauffeursstoel goed voorelkaar en de achterbak heeft ook voldoende ruimte voor de basisuitrusting. Komt hopelijk allemaal wel goed. Voordeel voor ons zou zijn dat we dan de grotere en duurdere modellen de deur uit kunnen doen. Kleine besparing, maar besparing nonetheless.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
DISA revisie, damn wat een werk.
Ik heb het setje van i6automotive gebruikt, ergens in dit topic gelezen dat die de moeite waard was.

Disa demontage: 5 minuten.
Revisie kit monteren: 5 minuten.
Oude pakking verwijderen: 2 uur. :')
Disa montage: 7 minuten.

Overigens no way dat dat pinnetje eruit had gevallen bij deze auto, dat ding zat zo vast dat ik hem eruit heb moeten tikken.
De pakking was wel echt aan vervanging toe, er zat gewoon speling op de flens na het losdraaien van de schroeven. Wellicht/hopelijk komt daar mijn vacuüm lek vandaan, de carter ventilatie is nog bewerkelijker.

De auto leek ook direct iets happiger te reageren op het gaspedaal, maar dat kan geheel tussen mijn oren zitten.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8BByTYM.jpg

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

EektheMan schreef op zondag 10 januari 2016 @ 10:39:
Wordt me uit de BMW site niet helemaal duidelijk of het standaard is die achteruitschuifende stoelen of niet. Over het algemeen leveren de fabrikanten het meest luxe model, maar ze kunnen zich ook aan de minimum specificaties houden. Afwachten.
De verstelbare achterbank is normaalgezien een optie helaas. Ben zelf ook nog aan het twijfelen over mijn nieuwe leasebak. Deze staat iig op de shortlist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kun je dit soort opties nog kopen tot een aantal weken voor levering. Dus als je het echt wil kan het nog hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:35
Weet iemand hoe de X1 2016 er binnenin uitziet als je geen CD-speler neemt. Zijn die toppen dan voor radio of is heel dit onderdeel gewoon weg ?

Als nieuwe bedrijfswagen ga ik hiervoor gaan.

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/ufjm5bD4H9s/maxresdefault.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door SmokingSig op 12-01-2016 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Alleen de slot-in loader wordt vervangen door een plastic frontje, de favorieten-knoppen blijven gewoon :)

Is in Nederland overigens een 100% SA.

[ Voor 16% gewijzigd door fsfikke op 12-01-2016 19:12 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
fsfikke schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 19:10:
Alleen de slot-in loader wordt vervangen door een plastic frontje, de favorieten-knoppen blijven gewoon :)

Is in Nederland overigens een 100% SA.
Ah bedankt :)

Wat is 100% SA ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

SA = Sonderausstattung (optie), in Nederland krijgen 100% van de geleverde auto's die SA. Dat wordt per land bepaald door mensen van sales en marketing, om onnavolgbare redenen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
fsfikke schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 19:41:
SA = Sonderausstattung (optie), in Nederland krijgen 100% van de geleverde auto's die SA. Dat wordt per land bepaald door mensen van sales en marketing, om onnavolgbare redenen :+
AH ok. Hier in Belgie komen ze wel standaard met AUX en USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielvdMark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:37
DanielvdMark schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 10:59:
Hi,

1. als het regent duurt het (soms) lang voordat hij aanslaat. Dit al gemeld en bougies zijn vervangen maar heeft niet geholpen. Normaal start hij wel ok.
2. Bij een koude motor (dus na een nacht stilstaan) hoor ik als ik bijvoorbeeld 40 km per uur rij met ongeveer 1500-1750 toeren een ratel. Deze ratel is weg als de motor warm begint te worden (De auto rijdt dan ook veel soepeler).

Auto verbruikt geen olie.

Dank!
Aanvulling op bovenstaande: Afgelopen zaterdag stond ik even naast de auto en ik hoorde een tikkend geluid bij het linkervoorwiel. Dit leek bij de motor vandaan te komen. Ook dit geluid was weg toen de motor warm was. Vanochtend was het echter weer terug (bij koude motor) en ik heb het geluid op kunnen nemen:

https://drive.google.com/...PfZcC12V6jc1Nqc1VLbHBNUFU

Iemand een suggestie? Garage nam de ratel (nog) niet serieus..

[ Voor 1% gewijzigd door DanielvdMark op 12-01-2016 20:50 . Reden: aanvulling uit gequote tekst halen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn bij een e87 als abs, dsc, flat tyre detectie uitgeschakeld worden en de snelheidsmeter soms op 0 blijft?
De foutcodes die de BC geeft zijn cc-id 42 en cc-id 50.

[ Voor 3% gewijzigd door Fonta op 13-01-2016 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Ik gok een ABS sensor die (soms) niet werkt, wellicht door een kabelbreuk. Al de systemen die je noemt zijn namelijk afhankelijk van de ABS sensoren.

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Laatst online: 09-09 21:14
Hmmm, ok.
Het is inderdaad dat hij soms niet werkt. Vanmorgen na het starten van de auto kwamen de meldingen weer, paar meter rijden en alles was weg. Daarna 60 km verder toen ik bijna op kantoor was kwamen de meldingen weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Lijkt mij eerder een wheel speed sensor.
Al lift ABS daarop mee geloof ik. :)

Schoonmaken kan wonderen doen.

[ Voor 17% gewijzigd door Raymond P op 13-01-2016 14:57 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Ja, dat noem ik dus een ABS sensor :)

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 19:10

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Mocht iemand nog op zoek zijn naar originele BMW accessoires, dan kan ik SalesAfter aanraden: http://www.salesafter.eu/index.php?language=en.

Hoewel de website er misschien wat goedkoop uit ziet, is dit eigenlijk de webshop van een BMW dealer uit Duitsland (Autohaus Herrnleben). Ik kwam via bimmerpost.com op deze webwinkel uit. Het voordeel is dat M Performance onderdelen goedkoper zijn dan in Nederland en ze worden snel geleverd. Tevens krijgt de eBay shop positieve reviews.

Ik heb zelf als een soort van test de M Performance pedalen set aangeschaft (M-sport modellen worden alleen uitgerust met een stalen voetrust om één of andere reden 8)7). Zondag besteld, vanochtend netjes afgeleverd door DHL. En t.o.v. de Nederlandse prijzen €24 bespaart.

Als ik nu direct alle onderdelen zou bestellen die ik wil hebben, dan scheelt het toch weer een beetje:

Nederlandse dealer prijs: €1347,58 incl. verzenden
Duitse dealer prijs: €1188,90 incl. verzenden (€1211,48 als je middels PayPal betaald)

Toch weer €160 die je kan spenderen aan je man/vrouw/vriend/vriendin (of aan jezelf) ;)

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:24
Zij leveren inderdaad heel scherp. Die dealer levert inderdaad veel onderdelen met hoge kortingen. Ik zelf kan ze denk niet eens voor deze prijs leveren. Het enige nadeel zijn soms de verzendkosten en met garantie terug sturen etc.

Staat het setje wat je hebt besteld ook op site? Al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik niet weet of ik wel zo veel geld over heb voor alleen de pedalen. :o

[ Voor 5% gewijzigd door Morpheusk op 13-01-2016 20:48 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Top winkel inderdaad. Via sommige BMW-fora bieden ze ook nog extra korting aan, zou je even voor moeten googlen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Morpheusk schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 20:46:
Zij leveren inderdaad heel scherp. Die dealer levert inderdaad veel onderdelen met hoge kortingen. Ik zelf kan ze denk niet eens voor deze prijs leveren. Het enige nadeel zijn soms de verzendkosten en met garantie terug sturen etc.

Staat het setje wat je hebt besteld ook op site? Al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik niet weet of ik wel zo veel geld over heb voor alleen de pedalen. :o
Ja, op sommige onderdelen, waaronder de carbon trim set die gegarandeerd op korte termijn in mijn auto gaat, zitten ze zowat €90 onder de prijs. Verzendkosten zijn inderdaad wat hoger, maar het loont wel om meer zaken in één keer te bestellen. De pedalen waren eigenlijk om de kat uit de boom te kijken.

Ja, het betreft deze set. Nog steeds overpriced, maar nog altijd beter dan in Nederland. De voorbeeldprijzen die ik noemde waren voor alles wat ik nog wil bestellen voor mijn auto (carbon onderdelen voor het interieur), niet alleen voor de pedalen gelukkig (dan had ik ze ook nooit gekocht).
fsfikke schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 21:42:
Top winkel inderdaad. Via sommige BMW-fora bieden ze ook nog extra korting aan, zou je even voor moeten googlen :)
Interessant! Toch maar eens gaan zoeken dan. Bedankt!

PS: Ik zit overigens nog steeds te wachten op mijn BMW ENET ODB kabel. Echt "economy versand int'l" voor €5 is echt geen aanrader. Heb al een laptop geprepareerd met de benodigde software en zit met smart te wachten >:)

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

wjjkoevoets schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 22:27:
[...]

Interessant! Toch maar eens gaan zoeken dan. Bedankt!
Je kon ze vroeger ook een mailtje sturen waarna ze een variabele korting aan je account koppelden. Maar hoe dat precies ging weet ik niet meer, is alweer een hele tijd geleden en nu heb ik het niet meer nodig natuurlijk :+
PS: Ik zit overigens nog steeds te wachten op mijn BMW ENET ODB kabel. Echt "economy versand int'l" voor €5 is echt geen aanrader. Heb al een laptop geprepareerd met de benodigde software en zit met smart te wachten >:)
Als je toevallig een OBD2 header hebt liggen heb je genoeg aan een UTP kabeltje en en schaar hè :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

fsfikke schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 22:38:
[...]

Je kon ze vroeger ook een mailtje sturen waarna ze een variabele korting aan je account koppelden. Maar hoe dat precies ging weet ik niet meer, is alweer een hele tijd geleden en nu heb ik het niet meer nodig natuurlijk :+
Ik had begrepen dat de meeste shops in EU dit nagenoeg niet meer deden :( Schijnt in de VS nog wel aan de lopende band te gebeuren.

EDIT: Ah, ik denk aan je profiel al te kunnen zien waarom je dat niet meer nodig hebt :P Leuke M6 van de zaak toevallig? :9
Als je toevallig een OBD2 header hebt liggen heb je genoeg aan een UTP kabeltje en en schaar hè :Y)
Nee, helaas. Dit is de eerste ODB kabel die ik aan ga raken ;)

[ Voor 7% gewijzigd door wjjkoevoets op 13-01-2016 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:51
wjjkoevoets schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 19:36:
Mocht iemand nog op zoek zijn naar originele BMW accessoires, dan kan ik SalesAfter aanraden: http://www.salesafter.eu/index.php?language=en.

Hoewel de website er misschien wat goedkoop uit ziet, is dit eigenlijk de webshop van een BMW dealer uit Duitsland (Autohaus Herrnleben). Ik kwam via bimmerpost.com op deze webwinkel uit. Het voordeel is dat M Performance onderdelen goedkoper zijn dan in Nederland en ze worden snel geleverd. Tevens krijgt de eBay shop positieve reviews.
Thanx, sommige dingen zijn inderdaad een stuk voordeliger

Zoals de Performance uitlaat voor mijn auto, 770 tot 800 euro in Nederland, 599 euro ex verzenden bij die winkel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 14-09 16:11
Klein vraagje, volgens mij is de achterruitverwarming van de E46 ermee opgehouden.

* Knop in dashboard werkt (incl indicator LEDje dat aan/uit gaat)
* Zekering #68 30A ziet er goed uit
* Als ik goed luister, hoor ik het relais achterin de kofferrruimte tikken

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
t_captain schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 10:34:
Klein vraagje, volgens mij is de achterruitverwarming van de E46 ermee opgehouden.

* Knop in dashboard werkt (incl indicator LEDje dat aan/uit gaat)
* Zekering #68 30A ziet er goed uit
* Als ik goed luister, hoor ik het relais achterin de kofferrruimte tikken

Tips?
Massa kofferbak waarschijnlijk?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
[...]

[...]

Zeau, wat heb jij graag van Belgische bieren of pralines? Hier moet ook nog wat gebeuren maar ik heb absoluut nog niet het lef om met die kabel en vooral die software aan de slag te gaan ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

HyperBart schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 10:56:
[...]

Zeau, wat heb jij graag van Belgische bieren of pralines? Hier moet ook nog wat gebeuren maar ik heb absoluut nog niet het lef om met die kabel en vooral die software aan de slag te gaan ;) .
Ik bied dubbel wat ^ biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Snake schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 11:40:
[...]

Ik bied dubbel wat ^ biedt.
Terug naar je ghetto in Genk jij! >:) . Duivenschieter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

HyperBart schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 10:56:
[...]

Haha, bier krijg ik hier al genoeg :+

Maar als je de online guides secuur volgt moet er eigenlijk niks mis gaan. Genoeg hilbilly's in de US die het doen en daar gaat meestal ook goed :p

Als je een keer in München bent kan ik wel meekijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
Pas op wat je zegt, voor je het weet staan er 10 tweakers in BMWs voor je deur in Munchen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Met een doos UTP en scharen? :P

Ik heb gisteren de Uniroyal Rainsport 3 (225-255 /18) regenbanden onder de E46 330i laten leggen.
Leuke wintervelgen met juiste ET heb ik niet kunnen vinden en dit leek mij een leuk alternatief.

Tot nu toe rijden ze lekker, maar het regent alleen maar :')

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Ik ben toch maar overstag gegaan en heb weer een order geplaatst bij SalesAfter. Ik heb nog wat meer onderzoek gedaan en het zit echt gewoon goed. Het idee om het M Performance interieur compleet te krijgen speelde al een tijdje in mijn hoofd, dus heb nu toch maar besloten om het gewoon te doen.

Met een beetje geluk heb ik mijn M Perf interieur volgende week zo goed als compleet. Het enige wat dan nog ontbreekt zijn de M Perf matten (alleen achterin, voor heb ik) en het M Perf II stuur. De matten achterin vind ik niet zo mooi, maar het stuur (de variant zonder de "race poespas") gaat zeker nog een keer komen! Dat is echt een pareltje:
Afbeeldingslocatie: http://s3.bimmerfile.com.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2013/11/P90140011-highRes.jpg
Zo moet het er ongeveer uit gaan zien :9~ :9~ :9~

In unrelated news; ik heb ook even contact opgenomen met de eBay verkoper met het verzoek om te kijken of hij kan achterhalen waar mijn kabel blijft. Hij heeft aangegeven hier morgen (lees: later vandaag) naar te kijken. Zit echt als een klein kind de brievenbus in de gaten te houden. :+

EDIT: zneek, mocht je je 435i ooit te te traag vinden, dan kan je bij deze Belg wat tips inwinnen:

N55 met 540 pk 700 NM :)B

[ Voor 13% gewijzigd door wjjkoevoets op 15-01-2016 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
te traag, nou, dat vind ik niet per se... ;) Het vermogen is meer dan prima zoals het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

zneek schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 08:05:
te traag, nou, dat vind ik niet per se... ;) Het vermogen is meer dan prima zoals het is.
Is ook pas voor wanneer hij uit de garantie is he :+ Maar ik snap wel wat je bedoelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Ach, even de slierten uit de kofferbak en een middagje met de föhn bezig en hij is weer zo goed als nieuw..

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50

Arfman

Drome!

Total loss ..

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:05
Sinds gisteren brand het motorlampje en na uitlezen geeft het melding P1553. Een foutcode van de vanos solenoid. De auto rijd verder prima, maar het lampje blijft branden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
glnk schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 23:42:
Sinds gisteren brand het motorlampje en na uitlezen geeft het melding P1553. Een foutcode van de vanos solenoid. De auto rijd verder prima, maar het lampje blijft branden. :(
Komt het na het uitlezen ook weer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 16:56

Tomatoman

Fulltime prutser

Alle camera's van mijn F11 - side view, surround view en dus ook de achteruitrijcamera - geven sinds kort een foutmelding dat het camerasysteem defect is, maar alles werkt naar behoren. Twee jaar geleden had ik een soortgelijke storing van de side view camera's, maar toen functioneerden die daadwerkelijk niet. Toen zijn de side view camera's, alle bekabeling :X en de centrale unit achterin de auto geheel vervangen.

Kan het ditmaal een storing zijn die de garage eenvoudigweg kan resetten?

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker-mouse
  • Laatst online: 17-06 00:51
Tomatoman schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 10:51:
Alle camera's van mijn F11 - side view, surround view en dus ook de achteruitrijcamera - geven sinds kort een foutmelding dat het camerasysteem defect is, maar alles werkt naar behoren. Twee jaar geleden had ik een soortgelijke storing van de side view camera's, maar toen functioneerden die daadwerkelijk niet. Toen zijn de side view camera's, alle bekabeling :X en de centrale unit achterin de auto geheel vervangen.

Kan het ditmaal een storing zijn die de garage eenvoudigweg kan resetten?
Dat kan ;)

MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:20
Tomatoman schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 10:51:
Toen zijn de side view camera's, alle bekabeling :X en de centrale unit achterin de auto geheel vervangen.
Lekker degelijk spul...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 16:56

Tomatoman

Fulltime prutser

Ik ben er ook niet zo van onder de indruk :/

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Tomatoman schreef op zondag 17 januari 2016 @ 10:35:
Ik ben er ook niet zo van onder de indruk :/
Fascinerend dat bijvoorbeeld camera's van een intercom systeem in een flat altijd werken, jaar na jaar. Maar dat het in een auto al 2x stuk gaat binnen de levensduur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Brilsmurfffje schreef op zondag 17 januari 2016 @ 11:05:
[...]

Fascinerend dat bijvoorbeeld camera's van een intercom systeem in een flat altijd werken, jaar na jaar. Maar dat het in een auto al 2x stuk gaat binnen de levensduur..
Als je met die flat af en toe met 40km/u wat verkeersdrempels zou kunnen nemen zou het vast wat minder lang mee gaan. ;)

Moeilijk te vergelijken imo.

Tenzij het natuurlijk weer zo een idiote plaatsing van elektronica is zoals bij bijvoordeeld de E60 onder het reservewiel wat vol kan lopen met water.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Raymond P schreef op zondag 17 januari 2016 @ 15:56:
[...]

Als je met die flat af en toe met 40km/u wat verkeersdrempels zou kunnen nemen zou het vast wat minder lang mee gaan. ;)

Moeilijk te vergelijken imo.

Tenzij het natuurlijk weer zo een idiote plaatsing van elektronica is zoals bij bijvoordeeld de E60 onder het reservewiel wat vol kan lopen met water.
De camera in een mobieltje gaat ook bijna nooit kapot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Brilsmurfffje schreef op zondag 17 januari 2016 @ 11:05:
[...]

Maar hij doet het toch nog wel O-)

Lijkt me sowieso handig om even de foutcodes te resetten en uit te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Brilsmurfffje schreef op zondag 17 januari 2016 @ 16:15:
[...]

De camera in een mobieltje staat ook bijna nooit aan. ;)
Blijft lastig vergelijken.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:13

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Heren misschien kunnen jullie mij helpen.

Ik ben opzoek naar een vervanger van mijn leasehok. Nu wil ik persoonlijk een auto aanschaffen omdat ik dan veel meer netto overhoud dan een lease auto :) (Mijn wergever heeft leuke regels hiervoor).

Ik zit naar een 320D Touring te kijken van rond 2010/2011. Nu wil ik de auto met de connected drive functies maar ik vroeg mij af of de spotify app al bij dit jaartal erbij zit. Weten jullie dat misschien?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Tylen Ik meen mij te herinneren dat BMW deze optie in November 2014 heeft "gelanceerd" - Overigens om het echte antwoord te geven: Voor gebruik van de geïntegreerde Spotify app moet een BMW beschikken over het juiste ondersteunende navigatiesysteem. Deze navigatiesystemen zijn pas ingebouwd in BMW modellen vanaf juli 2012.

Daarnaast geloof ik dat BMW de Android app nog steeds niet af heeft, is dus alleen ondersteund met iOS? Ook erg jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Duidelijk. Dus wat ik al dacht het is alleen op de nieuwere modellen. (ook wel logisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:38
De E34 is net opgehaald, hij deed het niet meer. Lijkt wel alsof er iets bevroren is in de benzineleidingen. Had al eerder het idee dat de benzinetoevoer niet optimaal was. Vorig jaar in de koude periode moest ik ook al even wachten met starten na het op contact zetten.

[ Voor 42% gewijzigd door 418O2 op 21-01-2016 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Tylen schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 11:28:
Duidelijk. Dus wat ik al dacht het is alleen op de nieuwere modellen. (ook wel logisch)
Je kan natuurlijk altijd je navigatie gaan upgraden naar NBT, kost wel wat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

NBT retrofitten kan altijd nog ;) Ik houd het iig als optie. (Is ook leuk om te doen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Brilsmurfffje schreef op zondag 17 januari 2016 @ 16:15:
[...]

Mijn mobieltjes worden meestal na 2 jaar vervangen ;)

Vergeet niet dat een auto, zeker alles wat buiten het passagierscompartiment zit, onder zware omstandigheden geldt. Het wordt constant blootgesteld aan trillingen, schokken, temperatuurswisselingen, vocht, etc. Natuurlijk mag het niet stuk gaan, maar de vergelijking met een intercom of een mobieltje loopt daardoor wel heel snel mank...

Wat die 6-serie ter water betreft, ben ik de enige die het niet heel raar vind gezien de wielen? Dat zijn niet bepaald velgen voor winterbanden en ik durf te wedden dat er 235 brede (of bredere) zomerbanden onder gelegen zullen hebben, onder het mom dat winterbanden onzin zijn in Nederland.
Ik weet dat ik niet heel veel recht van spreken heb, aangezien hier rond Den Haag amper nachtvorst is geweest, maar ook in eerdere winters heb ik nooit echt problemen gehad met gladheid (in 10 jaar slechts één keer, en daar zouden alleen spijkerbanden nog uitkomst hebben geboden).
glnk schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 23:42:
Check dit forum even:
http://www.e90post.com/fo...hlight=VANOS+solenoid+DIY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:38
418O2 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 11:54:
De E34 is net opgehaald, hij deed het niet meer. Lijkt wel alsof er iets bevroren is in de benzineleidingen. Had al eerder het idee dat de benzinetoevoer niet optimaal was. Vorig jaar in de koude periode moest ik ook al even wachten met starten na het op contact zetten.
Het is de brandstofpomp. Die is morsdood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Ja, dan doet ie het niet meer.. :p

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 18:50
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 11:12:
@Tylen Ik meen mij te herinneren dat BMW deze optie in November 2014 heeft "gelanceerd" - Overigens om het echte antwoord te geven: Voor gebruik van de geïntegreerde Spotify app moet een BMW beschikken over het juiste ondersteunende navigatiesysteem. Deze navigatiesystemen zijn pas ingebouwd in BMW modellen vanaf juli 2012.

Daarnaast geloof ik dat BMW de Android app nog steeds niet af heeft, is dus alleen ondersteund met iOS? Ook erg jammer!
In de Android app staat wel een icoon voor Spotify. Maar ik heb deze week meerdere keren geprobeerd om dit werkend te krijgen, maar het lukt mij niet. Alleen de andere apps krijg ik te zien.
BMW Connected FAQ:
Currently, full compatibility exists with Samsung Galaxy S4 and LG Nexus 4.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SPee schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 13:50:
[...]

In de Android app staat wel een icoon voor Spotify. Maar ik heb deze week meerdere keren geprobeerd om dit werkend te krijgen, maar het lukt mij niet. Alleen de andere apps krijg ik te zien.

[...]
Bij BMW gaven ze dit als antwoord: Due to Android OS phone manufacturer compatibility issues, the Spotify integration currently only works with the new 2016 BMW 7 Series. We are working hard to enable Spotify for all compatible BMW Connected Drive and Mini Connected vehicles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:59
Ik ben momenteel aan het rondspeuren voor een leuke eerste 2ehands wagen voor rond de 10k.

Ik vind het echter zeer moeilijk om te beslissen waar ik best de grens trek qua kilometerstand (sub 100?) & bouwjaar (> 2008?). Zijn er bepaalde jaartallen of motors die ik moet vermijden als het op de 1 en 3 reeks aankomt? Diesel vs benzine ben ik nog niet over uit. Ik nijg eerder naar de laatstgenoemde vanwege mijn beperkt aantal km.

Deze 318d leek me bijvoorbeeld wel mooi, maar misschien zijn het aantal km net te beperkt als je het bouwjaar in acht neemt en het feit dat het een diesel is. Is dit dat een beter alternatief? :9~

[ Voor 8% gewijzigd door SanderH_ op 24-01-2016 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 13:33
Alle 4 cilinder diesel en bezinemotoren in die range hebben kans op problemen met de distributieketting en kettingspanner.

De voorbeelden die je aandraagt zijn niet bijzonder rijk uitgeruste wagens. Heb je wensen of eisen?

[ Voor 29% gewijzigd door JottemJ op 24-01-2016 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
JottemJ schreef op zondag 24 januari 2016 @ 11:43:
Alle 4 cilinder diesel en bezinemotoren in die range hebben kans op problemen met de distributieketting en kettingspanner.

De voorbeelden die je aandraagt zijn niet bijzonder rijk uitgeruste wagens. Heb je wensen of eisen?
Puur qua opties, lederen interieur zou ik eerlijk gezegd echt wel graag hebben (wat bij de bovenvermelde 1 reeks het geval is), liefst 5-deurs, maar is geen dealbreaker. Voor de rest ben ik niet zo heel veeleisend. Liefst minder dan honderduizend km en een zo recent mogelijk bouwjaar.

De benzine tegenhanger heb ik ook gevonden, en is misschien zelfs te verkiezen aangezien die wat sportiever is, of zie ik dit verkeerd?

[ Voor 17% gewijzigd door SanderH_ op 24-01-2016 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker-mouse
  • Laatst online: 17-06 00:51
SanderH_ schreef op zondag 24 januari 2016 @ 15:56:
[...]

Puur qua opties, lederen interieur zou ik eerlijk gezegd echt wel graag hebben (wat bij de bovenvermelde 1 reeks het geval is), liefst 5-deurs, maar is geen dealbreaker. Voor de rest ben ik niet zo heel veeleisend. Liefst minder dan honderduizend km en een zo recent mogelijk bouwjaar.

De benzine tegenhanger heb ik ook gevonden, en is misschien zelfs te verkiezen aangezien die wat sportiever is, of zie ik dit verkeerd?
Wat vind jij sportief aan een auto dan?

De auto's waar jij naar door linkt zijn nu niet echt sportief wat vermogen en aankleding. Eerder ontzettend karig met aankleding.
Persoonlijk zou ik eerder voor een iets oudere auto gaan, met een iets betere motor en wat basis aankleding zoals automatische airco, sport stoelen, multi functioneel stuurwiel, automaat, en nog wat dingen.

MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 20:42
Of doorsparen naar F20/21 reeks (15-16K)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Biker-mouse schreef op zondag 24 januari 2016 @ 21:30:
[...]
Wat vind jij sportief aan een auto dan?
[knip]
Persoonlijk zou ik eerder voor een iets oudere auto gaan, met een iets betere motor en wat basis aankleding zoals automatische airco, sport stoelen, multi functioneel stuurwiel, automaat, en nog wat dingen.
Waarbij ik me dan weer afvraag, wat er "sportief" is aan (automatische) airco of een automaat. Airco kost vermogen en een automaat draagt (voor mij) niet echt bij aan het gevoel van autorijden. Sowieso is "sportief" nogal betrekkelijk, wanneer je het hebt over street legal auto's.

@SanderH_: Een diesel met 20 pk meer dan een benzinevariant (136 tov 116pk) lijkt mij hier de snelste en waarschijnlijk, gezien de relatief grote trekkracht van diesels bij lager toeren, ook de "sportiefste". Waarom denk jij dat het andersom is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 21:08
SanderH_ schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 23:57:
Ik ben momenteel aan het rondspeuren voor een leuke eerste 2ehands wagen voor rond de 10k.

Ik vind het echter zeer moeilijk om te beslissen waar ik best de grens trek qua kilometerstand (sub 100?) & bouwjaar (> 2008?). Zijn er bepaalde jaartallen of motors die ik moet vermijden als het op de 1 en 3 reeks aankomt? Diesel vs benzine ben ik nog niet over uit. Ik nijg eerder naar de laatstgenoemde vanwege mijn beperkt aantal km.

Deze 318d leek me bijvoorbeeld wel mooi, maar misschien zijn het aantal km net te beperkt als je het bouwjaar in acht neemt en het feit dat het een diesel is. Is dit dat een beter alternatief? :9~
Hoeveel km rijdt je per jaar? Op basis daarvan zal je eerst een keuze moeten maken voor benzine of diesel. Verder zul je voor dat bedrag concessies moeten doen en keuzes moeten maken. Wat vindt je belangrijk? Vermogen, opties, exterieur, km-stand etc. Nu is het wel erg breed.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
Toff schreef op maandag 25 januari 2016 @ 00:11:
[...]
@SanderH_: Een diesel met 20 pk meer dan een benzinevariant (136 tov 116pk) lijkt mij hier de snelste en waarschijnlijk, gezien de relatief grote trekkracht van diesels bij lager toeren, ook de "sportiefste". Waarom denk jij dat het andersom is?
Ik was van de indruk dat diesels algemeen aanzien worden als iets "slomer". Zeker als je kortere ritten gaat maken aangezien een diesel pas na X aantal km echt wakker wordt. Misschien zie ik dit verkeerd.
MrFl0ppY schreef op maandag 25 januari 2016 @ 10:09:
[...]

Hoeveel km rijdt je per jaar? Op basis daarvan zal je eerst een keuze moeten maken voor benzine of diesel. Verder zul je voor dat bedrag concessies moeten doen en keuzes moeten maken. Wat vindt je belangrijk? Vermogen, opties, exterieur, km-stand etc. Nu is het wel erg breed.
Is de keuze diesel vs benzine puur uit te drukken in aantal km? Is namelijk zo een 10k +- en zal in de toekomst iets oplopen.

Waar zou jij de voorkeur aan geven? Een jongere wagen met iets meer km, of een oudere wagen met minder km?

Qua vermogen is de allerlichtste motor misschien niet de beste keuze. Zeker bij de 3 reeks lees ik hier & daar dat een 318d soms wat log aanvoelt, geen idee hoe dat bij een 1 reeks zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Als je 10K per jaar rijd zou ik voor een benzine gaan.

Wegenbelasting voor diesel is duurder. Maar diesel is goedkoper. Het ligt aan het verbruik van de auto waar het kantelpunt ligt. Even een berekening maken.

Maar wil je ook de auto weer verkopen zou ik zeker naar een iets meer options auto zoeken. Een auto zonder auto airco of navi verkoopt wat moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
SanderH_ schreef op maandag 25 januari 2016 @ 10:17:
[...]

Is de keuze diesel vs benzine puur uit te drukken in aantal km? Is namelijk zo een 10k +- en zal in de toekomst iets oplopen.

Waar zou jij de voorkeur aan geven? Een jongere wagen met iets meer km, of een oudere wagen met minder km?

Qua vermogen is de allerlichtste motor misschien niet de beste keuze. Zeker bij de 3 reeks lees ik hier & daar dat een 318d soms wat log aanvoelt, geen idee hoe dat bij een 1 reeks zit.
In Nederland is dat helaas wel het geval. Je rijdt benzine totdat je veel km gaat maken (> 20.000), dan ga je diesel rijden. Dat is prijs technisch dan simpelweg de verstandigste keuze. Met 10k zit in je nog echt in de benzine hoek. Een 318i vind ik zelf net wat te slap voor een 3 serie. Hoewel de motor kracht genoeg heeft moet je hem constant hoog in de toeren houden en dat doe je niet altijd en rijdt ook niet prettig. Ik zou dus minimaal voor een 320i gaan in jouw geval.

Verder zijn er enkele opties (voor mij iig.) een must have en dat zijn sportstoelen, navi en automatische airco. De laatste 2 voor comfort en verkoopprijs en de stoelen omdat de standaard stoelen gewoon ruk zijn. Verder doe je er goed aan om een LCI model (bouwjaar vanaf 2008) te pakken, daarvan is de navi stukken sneller. Die zijn te herkennen aan de vouwen in de motorkap, led achterlichten en led knipperlichten voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

SanderH_ schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 23:57:

Ik denk dat je eerst goed moet uitmaken wat je zelf wilt inderdaad. Waarom een 3 verkiezen boven een 1 bijvoorbeeld? Duurder in aanschaf, duurder in onderhoud.

In jouw geval is de vorige generatie benzine (5-deurs) met redelijke kilometerstand gemakkelijk onder de 10K te vinden namelijk. Hou ook rekening met de vernieuwde verkeersbelasting en laat dat uitrekenen voor je een wagen aanschaft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:23

Typhone

Who Dares Wins

318i is voor Nederland genoeg. Ik mag met mijn Firmafahrzeug (M550D) niet naar Engeland en daar krijg ik regelmatig een 316D. Daar zit geen power in, geen trekkracht maar wel heel veel opties en voor wat het beestje moet doen, doet ie het perfect. Topsnelheid ongeveer 200 km/h (op de teller) en het rijdt verder prima. Nu wil ik niet weten hoe een compleet kale 316D/318D/318i uitziet want ik denk dat dat om te huilen is. Ik zou me om de motorisering daartussen niet heel druk maken. Als je niet regelmatig gaat knallen in Duitsland is het allemaal 1 pot nat. Uitzondering als je de auto gebruikt om te trekken of iets dergelijks.

Bij 10K per jaar zou ik een 318i/320i overwegen en zeer zeker geen diesel. Benzine/Dieselprijs is nu leuk maar als er 10$ bijkomt dan is dat aan de pomp meteen 15 cent....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
MrFl0ppY schreef op maandag 25 januari 2016 @ 10:40:
[...]

In Nederland is dat helaas wel het geval. Je rijdt benzine totdat je veel km gaat maken (> 20.000), dan ga je diesel rijden. Dat is prijs technisch dan simpelweg de verstandigste keuze. Met 10k zit in je nog echt in de benzine hoek. Een 318i vind ik zelf net wat te slap voor een 3 serie. Hoewel de motor kracht genoeg heeft moet je hem constant hoog in de toeren houden en dat doe je niet altijd en rijdt ook niet prettig. Ik zou dus minimaal voor een 320i gaan in jouw geval.

Verder zijn er enkele opties (voor mij iig.) een must have en dat zijn sportstoelen, navi en automatische airco. De laatste 2 voor comfort en verkoopprijs en de stoelen omdat de standaard stoelen gewoon ruk zijn. Verder doe je er goed aan om een LCI model (bouwjaar vanaf 2008) te pakken, daarvan is de navi stukken sneller. Die zijn te herkennen aan de vouwen in de motorkap, led achterlichten en led knipperlichten voor.
En waar zou je de grens voor een 1 serie leggen? Vanaf 118? Als ik het goed heb blijf ik dus best ver weg van de 116d / 116i (met voorkeur de benzine uiteraard).
ScSi schreef op maandag 25 januari 2016 @ 11:51:
[...]

Ik denk dat je eerst goed moet uitmaken wat je zelf wilt inderdaad. Waarom een 3 verkiezen boven een 1 bijvoorbeeld? Duurder in aanschaf, duurder in onderhoud.

In jouw geval is de vorige generatie benzine (5-deurs) met redelijke kilometerstand gemakkelijk onder de 10K te vinden namelijk. Hou ook rekening met de vernieuwde verkeersbelasting en laat dat uitrekenen voor je een wagen aanschaft!
Grotere kofferruimte en je hebt dan ook een volwaardige sedan ipv een hatch. Maar je hebt een punt, ik vind een 1 ook zeer mooie wagens.

Doel je dan op de E87?

Waar trekken jullie trouwens de grens voor een 2ehands wagen? 100k km? Of is dit eerder van minder belang zolang de opties & duidelijke onderhoudshistoriek er zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door SanderH_ op 25-01-2016 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

100K als grens aanhouden zou ik persoonlijk niet doen. Of 40K eronder of 40K erboven. Veel groot onderhoud vindt plaats bij die grens namelijk ;). (120K ook vaak bij BMW). Opties en onderhoud in orde vind ik belangrijker. Al laat ik het onderhoud wel altijd controleren. Ik heb er eentje met 137K gekocht (3 serie) en eentje met 255K gekocht (voor bijna 20K) met een tiptop onderhoud.

Auto's gaan als de brandweer en krijgen veel liefde en aandacht. Ik ben er niet huiverig voor in elk geval. Wel de locatie waar ze te koop aangeboden worden. Ik geloof er niks van dat een puike auto bij een louche handelaar terecht komt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

SanderH_ schreef op maandag 25 januari 2016 @ 12:32:
[...]

Grotere kofferruimte en je hebt dan ook een volwaardige sedan ipv een hatch. Maar je hebt een punt, ik vind een 1 ook zeer mooie wagens.

Doel je dan op de E87?
Dat van de grotere kofferruimte klopt, echter vind ik die moeilijker toegankelijker dan die van de E87 (net omdat het een sedan is ipv een hatch)

De E87 na de facelift is in een 118i een hele mooie wagen vind ik zelf. Zal ook rijker uitgerust zijn voor jouw budget dan een 3 reeks van dezelfde periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

Typhone schreef op maandag 25 januari 2016 @ 12:31:
318i is voor Nederland genoeg. Ik mag met mijn Firmafahrzeug (M550D)
Hier stopte ik met lezen. Pics or it didn't happen, haha 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

ScSi schreef op maandag 25 januari 2016 @ 12:52:
[...]

Hier stopte ik met lezen. Pics or it didn't happen, haha 8)
Ik zal ze eens maken zodra ik weer ermee op pad ga. Ik ben de minst bedeelde in mijn functie trouwens. Er zijn 7x een Audi RS5, 1x een M550D (uit 2014) en 2x een Audi Q7 V10. Die RS'en zijn echt snel maar nose heavy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Hoezo minst bedeelde? De rest moet zich behelpen met een Audi! O-)

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
SanderH_ schreef op maandag 25 januari 2016 @ 12:32:
[...]

Waar trekken jullie trouwens de grens voor een 2ehands wagen? 100k km? Of is dit eerder van minder belang zolang de opties & duidelijke onderhoudshistoriek er zijn?
100k is een meer een psychische grens dan iets anders. Er is geen speciaal groot onderhoud of iets dergelijks rond die km stand. Mijn inziens kun je elke motor makkelijk naar 200k rijden met normaal gebruik en onderhoud. Als je 10k per jaar rijdt kun je dus prima een auto met 100k kopen. En zoals altijd geldt een beetje, kijk goed naar het onderhoud, interieur en bestuurder. Aan de laatste 2 kun je namelijk zien wat voor persoon het is en hoe die met zijn auto omgaat. Is het interieur al helemaal kapot naar 100k dan weet ik al genoeg. Ook zijn Roadstone prut banden om 19" velgen ook een slecht signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik ben aan het kijken voor een setje zomerwielen voor mijn E39 facelift. Wat vinden jullie van de 18inch alpina velgen, te groot of kan dat nog redelijk?

Liefst zou ik een setje orginele M5 wielen halen, maar die zijn mij te duur.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk vind ik alles boven de 16 inch al te groot voor de e39 serie. 17 gaat nog net op de facelift. Het begint er dan namelijk al snel pauperig uit te zien vind ik dan. Vergelijkbaar met te brede en grote velgen op een ford ka of vw polo. Het maakt de auto belachelijk. Maar t blijft mijn mening uiteraard al hoor ik t wel vaker van e39 liefhebbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Tegroot trekt het inderdaad uit zijn verband, maar een setje orginele alpina's moet kunnen toch.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:49
Ik vind 18 inch juist de perfecte maat voor een e39. Maar een setje originele Alpina's ga je niet zo snel vinden voor een leuke prijs. 99% wat je op Marktplaats ziet is imitatie. Hoeft ook helemaal geen probleem te zijn hoor. Originele M5 wielen zijn wel schitterend op een e39.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
Iemand die me kan zeggen of 12,5 à 13k een realistische prijs is voor een E90 (330D) uit 2008 met ongeveer 90.000 kilometers op de teller?

Belangrijkste opties:
  • Airbag dubbel
  • Airco
  • Alarm
  • Cruise control
  • Lederen bekleding
  • Lichtmetalen velgen
  • Metallic lak
  • Navigatiesysteem
  • Parkeersensor
Ik was oorspronkelijk op zoek naar een 1 reeks, maar de 3 reeksen liggen qua prijs er niet zo ver van en zijn iets makkelijker te vinden heb ik de indruk.
Pagina: 1 ... 7 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.