Ik zeg toch ook dat dat iets van vroeger was?
Achteruit inparkerenxos schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 21:19:
Eigenlijk geen moment aan gedacht dat niet iedere non cabrio zo'n ding heeft. Alle auto's waar ik tot nu toe in heb gereden hadden zo'n ding en het was vanochtend best wel handig om de achterruit schoon te maken.
Probleem wat ik vandaag had is dat de auto met de achterkant naar een drukke doorgaande weg staat. Als het dan regent werpen met name vrachtwagens een fijne nevel op die neerslaat op de achterruit waardoor er niet doorheen te kijken was. 1 keer met een ruienwisser op en neer en het probleem was weg.
1 keer de voorruit schoonwissen, geen lelijke wisser op de achterkant en je bent sneller weg. Win-Win
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
Ik heb altijd begrepen dat bij een coupe de achterruit mee gaat als je de achterklep open doet. Bij een sedan is de achterklep los van de achterruit.
De vroegere politie volvo's sedans hadden ook een aparte ruitenwisser erop gezet. zag er niet uit
De vroegere politie volvo's sedans hadden ook een aparte ruitenwisser erop gezet. zag er niet uit
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik ken er nog één:Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 23:45:
[...]
BMW was juist één van de merken met een tweedeurs sedan. De 2-deurs E30 was de laatste, want de 2-deurs E36 was wel een coupe. Door de betere stroomlijn heeft zowel een sedan als een coupe geen ruitenwisser achter nodig.
De enige sedan, die ik ken, die optioneel kon worden uitgerust met ruitenwisser is de Citroen C5.

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Heerlijk. De enige wagen die ik zelfs nieuw "asociaal" vind (geen idee waar het vandaan komt) maar ik zou er maar wat graag een keer eentje op de oprit willen hebben staan. Jazeker, laat de buurt maar haten.el frikandel schreef op maandag 20 november 2017 @ 21:47:
[...]
Nee ga ik niet zelf doen, maar ben gewoon benieuwd. Pics zal ik volgende week posten, ik heb hem gekocht in Duitsland, met 8500 km op de teller, een Premium select, bij de Bmw dealer.
Maar hij ziet er precies hetzelfde uit als deze:
[afbeelding]
Toen de M6 en de 650i naast elkaar stonden met een 530D ervoor kon het al op 'weinig' goedkeuring rekenen laat staan als je zo'n monster neerzet.
Veel plezier ermee!
Dat is onjuist. Zie bijvoorbeeld: http://ww2.autoscout24.nl...k/hatchback-coupe/193747/Tylen schreef op woensdag 22 november 2017 @ 08:53:
Ik heb altijd begrepen dat bij een coupe de achterruit mee gaat als je de achterklep open doet.
Voorbeeld van een coupé, waarbij de achterruit niet meebeweegt, is de E46, die verder, zoals hierboven al werd aangegeven, zodanig gestroomlijnd is, dat een ruitenwisser volkomen overbodig is. Dat helpt natuurlijk niet tegen opspattend vuil van langsrijdend verkeer, maar wel tegen eigen opspattend vuil, waar een hatchback, zoals de 1 serie, heel veel last van heeft.
[ Voor 21% gewijzigd door Toff op 22-11-2017 13:48 ]
Wat vinden we eigenlijk van de nieuwe X3 ? Ik vind het echt een hele mooi verbetering, zeker de achterkant is echt vele malen beter geworden naar mijn idee. Misschien een waardige opvolger voor mijn 330d, wel nog even muntjes sparen. Want als je een beetje vermogen wil en nog beetje opties aankruist zit je toch al snel tegen de €100k aan
Leuke tweedehands volgend jaar uit Duitsland misschien?
Leuke tweedehands volgend jaar uit Duitsland misschien?

[ Voor 17% gewijzigd door ChiLLeR op 22-11-2017 15:31 ]
>> Signature?
Ik vind de nieuwere X3s wel mooi, de oude waren echt hondslelijk.
Ik zit nu stiekem zelf te gluren naar de eerdere X5'en. Even kijken hoe komend jaar loopt, maar als ik die zakelijk kan rijden wordt het wel interessant
Ik zit nu stiekem zelf te gluren naar de eerdere X5'en. Even kijken hoe komend jaar loopt, maar als ik die zakelijk kan rijden wordt het wel interessant
Klopt, de eerste versie was pas erg418O2 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:32:
Ik vind de nieuwere X3s wel mooi, de oude waren echt hondslelijk.
X5 zeker ook mooi maar wel echt een bak-beest hoor.
>> Signature?
Ik hou van groot en log. Rij nu een E39 touring en heb kinderen noch een hond. Zelfs mijn vriendin (van 1.63) vind het fijn.ChiLLeR schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:59:
[...]
Klopt, de eerste versie was pas ergMaar de laatste is inderdaad ook nog niet moeder mooiste.
X5 zeker ook mooi maar wel echt een bak-beest hoor.
Mede bmw-rijders,
vraagje aan de kenners hier.
Ik heb vandaag de Dension Gateway Lite BT in mijn 2002 E46 met 16:9 navi scherm gebouwd(met Tape-speler achter het scherm).
De CD-Wisselaar zit achterin en dus de kabelboom van de Dension tussen de stekker aan de CD-wisselaar en de kabel naar de radio gezet.
Bluetooth-code 8888 gebruikt en alles moet werken.
Zodra ik Spotify aan zet en op de Mode knop druk, gaat hij naar CD05-99.
Dat is goed volgens de karige instructies, maar hij springt na 3 - 5 seconden weer terug naar FM Radio.
In die 3-5 seconden dat hij daadwerkelijk muziek vanaf mijn telefoon speelt, kan ik "Volgende" en "Vorige" gebruiken middels de knoppen op het stuur en het volume regelen.
Lijkt dus allemaal te werken, maar ik kan het terug switchen naar FM-Radio niet verklaren.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Gezien het feit dat de stuurbediening wel werkt ten tijde van het Spotify Afspelen (via Bluetooth), lijkt mij qua apparatuur weinig fout.
Tips zijn welkom, ik vind namelijk via Google zeer beperkte informatie over de Dension's
vraagje aan de kenners hier.
Ik heb vandaag de Dension Gateway Lite BT in mijn 2002 E46 met 16:9 navi scherm gebouwd(met Tape-speler achter het scherm).
De CD-Wisselaar zit achterin en dus de kabelboom van de Dension tussen de stekker aan de CD-wisselaar en de kabel naar de radio gezet.
Bluetooth-code 8888 gebruikt en alles moet werken.
Zodra ik Spotify aan zet en op de Mode knop druk, gaat hij naar CD05-99.
Dat is goed volgens de karige instructies, maar hij springt na 3 - 5 seconden weer terug naar FM Radio.
In die 3-5 seconden dat hij daadwerkelijk muziek vanaf mijn telefoon speelt, kan ik "Volgende" en "Vorige" gebruiken middels de knoppen op het stuur en het volume regelen.
Lijkt dus allemaal te werken, maar ik kan het terug switchen naar FM-Radio niet verklaren.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Gezien het feit dat de stuurbediening wel werkt ten tijde van het Spotify Afspelen (via Bluetooth), lijkt mij qua apparatuur weinig fout.
Tips zijn welkom, ik vind namelijk via Google zeer beperkte informatie over de Dension's
Respect to the man in the icecream van!
Inmiddels heb ik de basis van mijn Z4 redelijk op orde en ben ik toe aan de volgende stap: Winterbanden
Ik heb de Z4 gekocht met zomerbanden op een 19inch (2MV styling 326 M) velg. Op mijn vorige auto heb ik nooit winterbanden gehad, maar ik heb nu toch het idee dat het met de power van de Z4 en de aandrijving op de achterwielen toch verstandig is, om voor winterbanden te gaan.
Omdat ik het niet zie zitten om daadwerkelijk banden te laten wisselen, wil ik liever een set winterwielen aanschaffen. Om de kosten enigszins binnen de perken te houden, ben ik opzoek naar een set tweedehands lichtmetalen velgen, maar er worden zoveel aanduidingen gebruikt, dat ik door de bomen het bos niet meer zie en me afvraag wat er wel en niet gaat passen op de Z4 (E89).
Hebben jullie suggesties waar ik naar moet zoeken voor velgen?
Mijn idee is dat 17inch prima is voor de winter, maar 18 of 19 mag ook. Daarnaast zijn mijn zomer achterbanden 255 breed en voorbanden 225 breed. Voor de winter is 225 breed achter ook voldoende denk ik.
Het moet dus een wiel worden van 17, 18 of 19 inch lichtmetaal, met een breedtemaat van 225. Ook snelheidsindex kom ik wel uit (V of hoger gezien de maximum snelheid).
Wat ik nog niet door heb is wat de zogenaamde steek en naafdiameter moet zijn en hoe ik die herken als het er niet bij vermeld staat, of is dit gelijk voor alle BMW's?
Edit:
Tijdens mijn zoektocht kom ik net dit setje tegen: https://www.tweedehands.n...c-bmw-m3-1-384110169.html
Deze lijkt wel geschikt. Wat denken jullie?
Ik heb de Z4 gekocht met zomerbanden op een 19inch (2MV styling 326 M) velg. Op mijn vorige auto heb ik nooit winterbanden gehad, maar ik heb nu toch het idee dat het met de power van de Z4 en de aandrijving op de achterwielen toch verstandig is, om voor winterbanden te gaan.
Omdat ik het niet zie zitten om daadwerkelijk banden te laten wisselen, wil ik liever een set winterwielen aanschaffen. Om de kosten enigszins binnen de perken te houden, ben ik opzoek naar een set tweedehands lichtmetalen velgen, maar er worden zoveel aanduidingen gebruikt, dat ik door de bomen het bos niet meer zie en me afvraag wat er wel en niet gaat passen op de Z4 (E89).
Hebben jullie suggesties waar ik naar moet zoeken voor velgen?
Mijn idee is dat 17inch prima is voor de winter, maar 18 of 19 mag ook. Daarnaast zijn mijn zomer achterbanden 255 breed en voorbanden 225 breed. Voor de winter is 225 breed achter ook voldoende denk ik.
Het moet dus een wiel worden van 17, 18 of 19 inch lichtmetaal, met een breedtemaat van 225. Ook snelheidsindex kom ik wel uit (V of hoger gezien de maximum snelheid).
Wat ik nog niet door heb is wat de zogenaamde steek en naafdiameter moet zijn en hoe ik die herken als het er niet bij vermeld staat, of is dit gelijk voor alle BMW's?
Edit:
Tijdens mijn zoektocht kom ik net dit setje tegen: https://www.tweedehands.n...c-bmw-m3-1-384110169.html
[ Voor 7% gewijzigd door Mystic Spirit op 22-11-2017 21:09 ]
http://felgenkatalog.auto-treff.com
Op deze site kun je alle originele velgen BMW vinden met velg en band maten voor alle types. Zou dat als richtlijn houden voor aftermarket velgen.
De ET waardes van originele velgen zijn voor een E89 voor en achter verschillend, lijkt dus dat de set advertentie niet zonder meer past.
Ik heb zelf mijn velgen en banden via Noordwoud, daar zie ik een gebruikte originele set voor een Z4 voor minder geld: https://www.noordwoud.nl/...n-velgen/styling-290-rdc/
Op deze site kun je alle originele velgen BMW vinden met velg en band maten voor alle types. Zou dat als richtlijn houden voor aftermarket velgen.
De ET waardes van originele velgen zijn voor een E89 voor en achter verschillend, lijkt dus dat de set advertentie niet zonder meer past.
Ik heb zelf mijn velgen en banden via Noordwoud, daar zie ik een gebruikte originele set voor een Z4 voor minder geld: https://www.noordwoud.nl/...n-velgen/styling-290-rdc/
[ Voor 31% gewijzigd door donaldo op 22-11-2017 21:27 ]
Het setje waar je naar verwijst heeft een ET van 40. Die velgen staan dus een dikke cm te ver naar binnen. ET voor een E89 met 8J (8 inch brede velg) is 29.Mystic Spirit schreef op woensdag 22 november 2017 @ 20:49:
Maar ook al staat er bij dat het M Performance velgen zijn zou ik wel navragen of het OEM velgen zijn. De OEM style 313 zijn namelijk 18" en geen 17." Ik heb het idee dat dit geen originele BMW velgen zijn. Persoonlijk heb ik het liefste originele OEM velgen of velgen van een zeer gerenommeerd merk. Om later problemen te voorkomen. Replica's laat ik sowieso links liggen. Dan denk ik eerder aan zoiets.
Voor winterbanden zijn de smalste en hoogste banden het meest geschikt. Dus 225/45R17 is een prima maat voor winterbanden. Dan heb je de minste kans om een velg stuk te rijden als je onverhoopt een keer tegen een betonnen rand aan glijdt.
[ Voor 12% gewijzigd door IQM op 22-11-2017 21:32 ]
ET waardes was ik nog niet eerder tegengekomen. De felgencatalog website is een goed uitgangspunt. Het lijkt er in ieder geval niet op, dat het zo simpel is als even een setje velgen scoren... en nieuwe banden er omheen laten leggen.donaldo schreef op woensdag 22 november 2017 @ 21:22:
http://felgenkatalog.auto-treff.com
De suggestie bij noordwoud is een goede, maar vind de velgen wel een beetje saai voor bij de Z4...
Goed punt, dat het waarschijnlijk replica's zijn... Daar zit ik ook niet op te wachten... Deze vallen dus af.IQM schreef op woensdag 22 november 2017 @ 21:28:
[...]
Het setje waar je naar verwijst heeft een ET van 40. Die velgen staan dus een dikke cm te ver naar binnen. ET voor een E89 met 8J (8 inch brede velg) is 29.
Maar ook al staat er bij dat het M Performance velgen zijn zou ik wel navragen of het OEM velgen zijn. De OEM style 313 zijn namelijk 18" en geen 17." Ik heb het idee dat dit geen originele BMW velgen zijn. Persoonlijk heb ik het liefste originele OEM velgen of velgen van een zeer gerenommeerd merk. Om later problemen te voorkomen. Replica's laat ik sowieso links liggen. Dan denk ik eerder aan zoiets.
Voor winterbanden zijn de smalste en hoogste banden het meest geschikt. Dus 225/45R17 is een prima maat voor winterbanden. Dan heb je de minste kans om een velg stuk te rijden als je onverhoopt een keer tegen een betonnen rand aan glijdt.
Voor de ET waardes vraag ik me nu wel af hoe het zit. Klopt het dat als je een bredere velg hebt, je een hogere ET waarde nodig hebt? Daar lijkt het namelijk wel op. Bij een 8J brede velg is de ET waarde 29 en bij een 9J brede velg is de ET waarde 40.
Het lijkt dus minder afhankelijk van de auto, maar meer van de velg, of zit ik er dan naast?
Leesvoer over ET (einpress tiefe)Mystic Spirit schreef op woensdag 22 november 2017 @ 22:33:
Voor de ET waardes vraag ik me nu wel af hoe het zit. Klopt het dat als je een bredere velg hebt, je een hogere ET waarde nodig hebt? Daar lijkt het namelijk wel op. Bij een 8J brede velg is de ET waarde 29 en bij een 9J brede velg is de ET waarde 40.
Het lijkt dus minder afhankelijk van de auto, maar meer van de velg, of zit ik er dan naast?
De ET waarde hangt samen met de velg maar het hangt ook van de wielophanging af hoe een velg onder de auto staat. Je kunt evt. ook een spoorverbreder plaatsen bij een te grote ET waarde. Anders gezegd, een lagere ET waarde laat de wielen meer naar buiten staan. Dat staat dik en stoer maar het beïnvloed wel het weggedrag van de auto. En je wiellagers vinden het ook niet echt fijn.
Bij jouw E89 is de ET voor een 8J velg 29 en voor 8,5 of 9J ET40. Bedenk wel dat de wielen wettelijk niet buiten de wielkast mogen uitsteken. Aan de andere kant, de achterband van een breedset gaat vaak maar rakelings langs de bekleding van de wielkast. Hoe breder de band hoe nauwer het luistert. Bij de 3 serie en Z4 valt 255mm nog mee maar als je op een 5 serie 275 of 285 achter hebt dan raakt de achterband bij het opkrikken van de auto de wielkast al. Dat komt door de bolling in het kunststof.
http://www.bimmertoday.de...-zur-tu1-fur-b47-und-b37/
De b47 diesel, te vinden onder de noemer x18d, x20d en x25d in veel BMW's krijgt een update. Nu krijgen ze allemaal een twin turbo setup, wat de x25d (en x35d en hoger) al hadden. Met als resultaat meer koppel in de erg lage toeren samen met een vlottere respons in dat toerengebied. Emissies en verbruik gaan naar beneden en de motoren worden ook een stukje stiller. Dat laatste is opmerkelijk in een tijd dat moderne euro 6 diesels weer luider worden dan hun voorgangers omwille van efficiëntie en emissies.
Vermogens en koppel blijven hetzelfde op de x18d na die nu 350Nm levert.
De 3 cilinder diesels (b37) krijgen een vergelijkbare update, al vermoed ik dat die geen twee turbo's krijgen.
De b47 diesel, te vinden onder de noemer x18d, x20d en x25d in veel BMW's krijgt een update. Nu krijgen ze allemaal een twin turbo setup, wat de x25d (en x35d en hoger) al hadden. Met als resultaat meer koppel in de erg lage toeren samen met een vlottere respons in dat toerengebied. Emissies en verbruik gaan naar beneden en de motoren worden ook een stukje stiller. Dat laatste is opmerkelijk in een tijd dat moderne euro 6 diesels weer luider worden dan hun voorgangers omwille van efficiëntie en emissies.
Vermogens en koppel blijven hetzelfde op de x18d na die nu 350Nm levert.
De 3 cilinder diesels (b37) krijgen een vergelijkbare update, al vermoed ik dat die geen twee turbo's krijgen.
Spoorverbreders en en andere gekkigheid ga ik allemaal niet aan beginnen. Het moeten gewoon native goed passende velgen / wielen zijn.IQM schreef op woensdag 22 november 2017 @ 23:05:
[...]
Leesvoer over ET (einpress tiefe)
De ET waarde hangt samen met de velg maar het hangt ook van de wielophanging af hoe een velg onder de auto staat. Je kunt evt. ook een spoorverbreder plaatsen bij een te grote ET waarde. Anders gezegd, een lagere ET waarde laat de wielen meer naar buiten staan. Dat staat dik en stoer maar het beïnvloed wel het weggedrag van de auto. En je wiellagers vinden het ook niet echt fijn.
Bij jouw E89 is de ET voor een 8J velg 29 en voor 8,5 of 9J ET40. Bedenk wel dat de wielen wettelijk niet buiten de wielkast mogen uitsteken. Aan de andere kant, de achterband van een breedset gaat vaak maar rakelings langs de bekleding van de wielkast. Hoe breder de band hoe nauwer het luistert. Bij de 3 serie en Z4 valt 255mm nog mee maar als je op een 5 serie 275 of 285 achter hebt dan raakt de achterband bij het opkrikken van de auto de wielkast al. Dat komt door de bolling in het kunststof.
Met dat als uitgangspunt en het ET leesvoer in het achterhoofd, gaat het nog tegenvallen om een leuke tweedehands set te vinden. Zeker voor deze winter
Misschien dan toch maar gaan voor de door @IQM of @donaldo aangeraden setjes gaan, om in ieder geval deze winter te overbruggen....
Zonder winterbanden overleef je de winter ook wel hoor, zelfs in een BMW met achterwielaandrijving. Die ene dag per jaar dat het sneeuwt ga ik wel thuis werken.
Edit: tenzij je op wintersport gaat natuurlijk...
[ Voor 14% gewijzigd door Spollie op 24-11-2017 09:57 ]
Check even bij je lokale dealer, hier in Almelo hebben ze vaak meerdere sets liggen voor weinig geld. Ik had vorig jaar een tweedehands set voor mijn F11 voor €695, incl wisselen. De velgen waren onbeschadigd, de banden zitten er nu voor het 2e seizoen onder (moeten volgend jaar wel gewisseld worden waarschijnlijk).Mystic Spirit schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:47:
[...]
Spoorverbreders en en andere gekkigheid ga ik allemaal niet aan beginnen. Het moeten gewoon native goed passende velgen / wielen zijn.
Met dat als uitgangspunt en het ET leesvoer in het achterhoofd, gaat het nog tegenvallen om een leuke tweedehands set te vinden. Zeker voor deze winter
Misschien dan toch maar gaan voor de door @IQM of @donaldo aangeraden setjes gaan, om in ieder geval deze winter te overbruggen....
Ja, dat zegt half Nederland altijd. Totdat er s'ochtends geen sneeuw ligt, jij op je werk zit en in de middag het sneeuwt je en je dan naar huis wilt.robpol schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:57:
Die ene dag per jaar dat het sneeuwt ga ik wel thuis werken.
Dat is ook zo moeilijk te voorspellen, sneeuw
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Op mijn vorige auto heb ik het ook prima overleefd zonder winterbanden. Dus dat het kan weet ik. Ik gebruik de auto niet voor woon-werkverkeer, dus ik kan hem ook prima laten staan.
Ik vind het dit keer gewoon verstandig om er toch een paar winterbanden onder te hebben. Daarnaast lijkt de investering het meest rendabel aan het begin van de rit. Je weet nooit hoe lang je een auto zal hebben, maar met het aantal kilometers dat ik rijd, ga ik jaren doen met een setje winterwielen.
Ik vind het dit keer gewoon verstandig om er toch een paar winterbanden onder te hebben. Daarnaast lijkt de investering het meest rendabel aan het begin van de rit. Je weet nooit hoe lang je een auto zal hebben, maar met het aantal kilometers dat ik rijd, ga ik jaren doen met een setje winterwielen.
Het is natuurlijk prima te doen als je niet dagelijks afhankelijk bent van de auto. Maar ben je dat wel dan zijn winterbanden wel echt een must. Ik was één keer een dag te laat en dan is zelfs het vermogen van een 320 diesel niet leuk op een besneeuwde weg... Laat staan dat je heuveltje op moet.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Ik heb ondertussen even een rondje gemaakt in de buurt bij wat dealers. Ook weer een hoop van geleerd
Z4 wielen zijn eigenlijk nergens te vinden als demo of oude voorraad. Dus het wordt bij een dealer sowieso een nieuwe set.
Meeste dealers zijn weinig creatief en bieden alleen de standaard 290 styling winterset aan die BMW af fabriek levert...
Bij een dealer was een behulpzame medewerker die wel creatief kon nadenken en aangaf dat hij wel een 514 styling set kon samenstellen. Kost wel een beetje meer, maar dan heb je in mijn ogen wel een beter ogende velg.
Maar even een nachtje over slapen of ik het het geld waard vind
Z4 wielen zijn eigenlijk nergens te vinden als demo of oude voorraad. Dus het wordt bij een dealer sowieso een nieuwe set.
Meeste dealers zijn weinig creatief en bieden alleen de standaard 290 styling winterset aan die BMW af fabriek levert...
Bij een dealer was een behulpzame medewerker die wel creatief kon nadenken en aangaf dat hij wel een 514 styling set kon samenstellen. Kost wel een beetje meer, maar dan heb je in mijn ogen wel een beter ogende velg.
Verwijderd
Mijn volgende auto is besteld. De baas wil voor het imago van het bedrijf naar electrisch, geen hybride. Dus een i3s Launch edition met zo'n beetje alle opties behoudens de range extender geworden.
Het zal mij benieuwen, 12 luidsprekers, een soort van discotheek op wielen dus...
Het zal mij benieuwen, 12 luidsprekers, een soort van discotheek op wielen dus...
Gisteren ook mijn winterbanden eronder laten leggen. Op 16 inch velg ipv de 18 inch zomerwielen. Nieuwe zomerbandenbanden waren schuin afgesleten, dus meteen laten balanceren. Dat was hard nodig ook.

De auto rijd nu echt geweldig, maar of het nu komt door de 16 inch of het uitlijnen weet ik pas in maart als de zomerbanden er weer onder gaan
Mijn vorige auto (A3) was het verschil tussen 18 en 16 echt niet zo enorm. Die stuurde echter in de basis al een stuk lichter.

De auto rijd nu echt geweldig, maar of het nu komt door de 16 inch of het uitlijnen weet ik pas in maart als de zomerbanden er weer onder gaan
Mijn vorige auto (A3) was het verschil tussen 18 en 16 echt niet zo enorm. Die stuurde echter in de basis al een stuk lichter.
Verwijderd
Tipje: Ebay:de en intypen BMW 514 winterreifen en je ziet meteen een aantal setjes voor weinig.Mystic Spirit schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 17:57:
Ik heb ondertussen even een rondje gemaakt in de buurt bij wat dealers. Ook weer een hoop van geleerd![]()
ebay-kleinanzagen.de (de duitse marktplaats) heeft vast ook wel iets.
Alleen op beide sites dan wel in de gaten houden hoeveel mm de banden nog over hebben.Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 18:17:
Tipje: Ebay:de en intypen BMW 514 winterreifen en je ziet meteen een aantal setjes voor weinig.
ebay-kleinanzagen.de (de duitse marktplaats) heeft vast ook wel iets.
Hoeveel mm de banden hebben is veel minder relevant. Bij de Dealer ben je sowieso €1000 kwijt voor de losse velgen. Alle tweedehands aanbiedingen zijn daar ruim onder, dus het rubber is "gratis".
Zou het alleen wel spannend vinden om voor 800 euro banden van een vreemde uit Duitsland te bestellen. Is toch wel een behoorlijke uitgave en dan is het maar afwachten of je een set redelijke velgen krijgt...
Zou het alleen wel spannend vinden om voor 800 euro banden van een vreemde uit Duitsland te bestellen. Is toch wel een behoorlijke uitgave en dan is het maar afwachten of je een set redelijke velgen krijgt...
Gewoon stalen velgen met winterbandjes als het echt moet. Ziet er misschien niet uit, maar het maakt ook weinig uit als je ff een stoeprand aantikt mocht je gaan glijden.
En nog cheap ook
En nog cheap ook
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
Ik vind 17" winterbanden al niet uitzien, maar dat komt ook omdat die van mij verlaagd is. Ziet er gewoon niet uit...dus ik wacht nog even met de winterbandjes...
De meeste eBay handelaren zijn prima te vertrouwen hoor. Gewoon beoordelingen en Recensies lezen.Mystic Spirit schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 19:42:
Hoeveel mm de banden hebben is veel minder relevant. Bij de Dealer ben je sowieso €1000 kwijt voor de losse velgen. Alle tweedehands aanbiedingen zijn daar ruim onder, dus het rubber is "gratis".
Vaak tabel met de staat oer velg/band. Zoek er een vlakbij de grens en rij er naartoe, zo heb ik het ook gedaan. De beste man heeft ze er zelfs meteen op gelegd voor me.
Met ruim 4k positieve beoordelingen, zou je van deze inderdaad verwachten dat het goed zou moeten gaan.d0s schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 21:07:
[...]
De meeste eBay handelaren zijn prima te vertrouwen hoor. Gewoon beoordelingen en Recensies lezen.
Vaak tabel met de staat oer velg/band. Zoek er een vlakbij de grens en rij er naartoe, zo heb ik het ook gedaan. De beste man heeft ze er zelfs meteen op gelegd voor me.
Op zich dicht genoeg bij om heen en terug te rijden in een dag, maar in de Z4 heb ik geen ruimte om 4 wielen te vervoeren
Gewoon op het dak binden.Mystic Spirit schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 21:37:
[...]
Met ruim 4k positieve beoordelingen, zou je van deze inderdaad verwachten dat het goed zou moeten gaan.
Op zich dicht genoeg bij om heen en terug te rijden in een dag, maar in de Z4 heb ik geen ruimte om 4 wielen te vervoeren
fookin mad fer it
Nog afgezien van het simpel feit dat rijders met winterbanden de toegenomen veiligheidsmarge weer "terugcompenseren" wat netto resulteert in hetzelfde veiligheidsniveau als niet-winterbandenrijders :-)robpol schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:57:
Zonder winterbanden overleef je de winter ook wel hoor, zelfs in een BMW met achterwielaandrijving. Die ene dag per jaar dat het sneeuwt ga ik wel thuis werken.
Vond je die set die ik gevonden had voor een E89 dan niets? Op zich was hij redelijk geprijsd en zo slecht zag de set er ook niet uit. Een nieuwe set bij een dealer kost denk ik 2-3x zo veel.Mystic Spirit schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 17:57:
Ik heb ondertussen even een rondje gemaakt in de buurt bij wat dealers. Ook weer een hoop van geleerd![]()
Mijn setje voor de winter is ook een hele standaard 18" style 328 velg met nog hele goede winterbanden. Gekocht voor € 500,- helemaal in Noord Oost Groningen. Maar voor mij maakt het niet veel uit of ik Zuidwaarts of Noordwaarts rij.
De styling 276 velgen zijn op zich een goede vondst, maar ik vind ze alleen mooi in de grotere maten. Bij de 17 inch variant zijn de spaken naar mijn mening wat aan de korte kant waardoor het er allemaal een beetje gedrongen uitziet.IQM schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 22:29:
[...]
Vond je die set die ik gevonden had voor een E89 dan niets? Op zich was hij redelijk geprijsd en zo slecht zag de set er ook niet uit. Een nieuwe set bij een dealer kost denk ik 2-3x zo veel.
Mijn setje voor de winter is ook een hele standaard 18" style 328 velg met nog hele goede winterbanden. Gekocht voor € 500,- helemaal in Noord Oost Groningen. Maar voor mij maakt het niet veel uit of ik Zuidwaarts of Noordwaarts rij.
Verder hebben de banden DOT nummer 3412. Die banden zijn dus ruim 5 jaar oud en voor winterbanden redelijk versleten, waardoor ik bijna per definitie ook aan nieuw rubber vast zit. Dan wordt het prijsverschil voor de nieuwe velg en band al een stuk kleiner.
Winterbanden neem ik nooit een grote maat van. Hoe kleiner hoe beter. En de smalste band is de beste winterband. Dan is de druk per cm2 het grootst.Mystic Spirit schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 23:27:
De styling 276 velgen zijn op zich een goede vondst, maar ik vind ze alleen mooi in de grotere maten. Bij de 17 inch variant zijn de spaken naar mijn mening wat aan de korte kant waardoor het er allemaal een beetje gedrongen uitziet.
Verder hebben de banden DOT nummer 3412. Die banden zijn dus ruim 5 jaar oud en voor winterbanden redelijk versleten, waardoor ik bijna per definitie ook aan nieuw rubber vast zit. Dan wordt het prijsverschil voor de nieuwe velg en band al een stuk kleiner.
Als je onverhoopt een keer een schuiver maakt -al dan niet gewild- en een betonnen randje raakt is met een grote velg en lage band je velg beschadigd.
Omdat winterbanden het grootste deel van het jaar droog en donker opgeslagen liggen zou ik mij niet zo druk maken om een 5 jaar oude band. De laatste winterbanden die ik opgeruimd heb waren van 2006 en heb ik tot en met 2015 gebruikt. En toen hadden deze Goodyear UG7 nog 5mm profiel. Ze zaten eerst 5 jaar onder mijn 320d en later nog 5 jaar onder de auto van mijn vrouw.
Na een nachtje erover geslapen te hebben, denk ik dat ik de gok wel aandurf en ik een paar wielen van ebay in Duitsland ga bestellen. De aanbieder die ik heb gevonden op ebay lijkt betrouwbaar en hij biedt meerdere sets aan. Nu hanteert hij ook verschillende prijzen voor dezelfde soort sets en vraag ik mij af of ik iets over het hoofd zie, wat de in mijn ogen vreemde prijsverschillen verklaard:
Op volgorde van mijn voorkeur:
# 1 665 euro en alles zo goed als nieuw en zonder beschadigingen.
# 2 ook 665 euro, maar met iets meer beschadigingen op de velg en iets verder afgesleten band
# 3 711 euro een velg met klein stoeprandschade. Zo goed als nieuwe banden.
# 4 zelfde als nummer 3, maar met 0,5 mm verder afgesleten band.
Wat zie ik over het hoofd, dat de nummers 3 en 4 duurder maakt dan de nummers 1 en 2?
Het enige dat ik kan ontdekken is dat niet alle sets RFT in de titel hebben staan, maar in de beschrijving bij RFT wel ja staat.
# 2 ook 665 euro, maar met iets meer beschadigingen op de velg en iets verder afgesleten band
Wat zie ik over het hoofd, dat de nummers 3 en 4 duurder maakt dan de nummers 1 en 2?
Het enige dat ik kan ontdekken is dat niet alle sets RFT in de titel hebben staan, maar in de beschrijving bij RFT wel ja staat.
Waarom??!?robpol schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:57:
.... Die ene dag per jaar dat het sneeuwt ga ik wel thuis werken.
Die ene dag ga ik juist lol hebben in mijn auto - ben minstens even veilig als die snelle jelles die denken dat hun banden alles opvangen...
(en zij zijn ws volledig verzekerd en ik ben autoloos als het misgaat)
Om uren fileleed te voorkomen?
Met of zonder winterbanden, traag naar het werk sukkelen moet je toch op zo'n dag dat alles vaststaat.
Verwijderd
Dit waren ook diegene die ik gevonden had. Moet wel zeggen dat voor een Z4 de spoeling wel dun is. Denk toch dat er niet zoveel mensen zijn die een Z4 het hele jaar door gebruiken en het niet nodig achten voor de tweede of derde auto.Mystic Spirit schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 11:01:
Na een nachtje erover geslapen te hebben, denk ik dat ik de gok wel aandurf en ik een paar wielen van ebay in Duitsland ga bestellen. De aanbieder die ik heb gevonden op ebay lijkt betrouwbaar en hij biedt meerdere sets aan. Nu hanteert hij ook verschillende prijzen voor dezelfde soort sets en vraag ik mij af of ik iets over het hoofd zie, wat de in mijn ogen vreemde prijsverschillen verklaard:
Het zijn zo te zien allemaal banden met *markering dus dat zijn BMW goedgekeurde banden dus automatisch RFT, Het kleine prijsverschil wordt trouwens denk ik veroorzaakt door het kleine verschil in profieldiepte.
Ja dat idee had ik ook...Verwijderd schreef op zondag 26 november 2017 @ 12:46:
[...]
Dit waren ook diegene die ik gevonden had. Moet wel zeggen dat voor een Z4 de spoeling wel dun is. Denk toch dat er niet zoveel mensen zijn die een Z4 het hele jaar door gebruiken en het niet nodig achten voor de tweede of derde auto.
Het zijn zo te zien allemaal banden met *markering dus dat zijn BMW goedgekeurde banden dus automatisch RFT, Het kleine prijsverschil wordt trouwens denk ik veroorzaakt door het kleine verschil in profieldiepte.
We zullen zien wat eruit komt. Ik heb de verkoper gevraagd om een prijs inclusief verzenden naar Nederland op te geven.
Verwijderd
99 euro tochMystic Spirit schreef op zondag 26 november 2017 @ 15:36:
[...]
Ja dat idee had ik ook...
We zullen zien wat eruit komt. Ik heb de verkoper gevraagd om een prijs inclusief verzenden naar Nederland op te geven.
Klopt, maar ik moest het apart aanvragen. Kon het niet gewoon aanvinken en door. De betaling is inmiddels de deur uit.
Ben benieuwd wanneer de wielen er zijn
Sedert dit weekend ook voor de eerste keer BMW rijder door deze lease-wagen:

https://fgheysels.github.io/
Goede keus @whoami
mooie kleur ook. Wat voor interieur heb je?
Verwachte leverdatum volgens ebay is mittwoch 29 november
Ik zou bijna gaan denken dat je de verkoper bent
[ Voor 4% gewijzigd door Mystic Spirit op 26-11-2017 20:29 ]
Wat is het exact voor model? Mooie wagen, kleur ziet er idd heel gaaf uit.
fookin mad fer it
Lijkt mij een F31 in Mediterranblau, correct me if I'm wrong
[ Voor 31% gewijzigd door SanderH_ op 26-11-2017 20:53 ]

Ik was al BMW rijder middels mijn i3 rex, maar kon de verleiding niet weerstaan nog één keer in mijn leven een 6 cylinder diesel te rijden.
Met elektrische trekhaak, want hij moet ook soms mijn caravan meesleuren.
BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,
Helemaal juistSanderH_ schreef op zondag 26 november 2017 @ 20:51:
Lijkt mij een F31 in Mediterranblau, correct me if I'm wrong
Het interieur ziet er trouwens zo uit

En dan zo snel mogelijk eens kijken voor winterbanden.
Deze morgen al uitbrekende achtersteven gehad in de ondergrondse garage. Gladde gepolierde beton, plassen en natte banden.
Vorige week met een Nissan Qashqai trouwens hetzelfde probleem gehad in dezelfde garage; al was het dan geen uitbrekend achterste maar onderstuur, dus ik was al op mijn hoede deze morgen, maar toch ...
[ Voor 38% gewijzigd door whoami op 27-11-2017 11:49 ]
Mooi kleur, is dat imperialblau ?janesh schreef op maandag 27 november 2017 @ 00:33:
[afbeelding]
Ik was al BMW rijder middels mijn i3 rex, maar kon de verleiding niet weerstaan nog één keer in mijn leven een 6 cylinder diesel te rijden.
Met elektrische trekhaak, want hij moet ook soms mijn caravan meesleuren.
Dat was nl. mijn eerste keuze, maar toen de auto in bestelling ging heb ik te horen gekregen dat imperialblau niet meer te verkrijgen was. Dan maar voor meditteranblau gekozen.
Blijft een mooie combi... Blauw met een licht interieur. Dat worden prettige kilometerswhoami schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:33:
[...]
Helemaal juist
Het interieur ziet er trouwens zo uit
[afbeelding]
Update over mijn wielen uit DE:
UPS geeft aan dat ze morgen al aankomen. Dat zou wel erg snel zijn
Ik laat ze niet thuis bezorgen, dus kan ze zelf zaterdag pas zien....
Ja imperialblau, in nederland ook niet meer te krijgen.whoami schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:47:
[...]
Mooi kleur, is dat imperialblau ?
Dat was nl. mijn eerste keuze, maar toen de auto in bestelling ging heb ik te horen gekregen dat imperialblau niet meer te verkrijgen was. Dan maar voor meditteranblau gekozen.
Vind ik ook mooi, maar had weinig te kiezen.
Maar voor 37000 euro incl 2 jaar BMW premium selection garantie, een set winterwielen, active steering, dynamic drive, surround view, headup display, speed limit info, adaptive led en de genoemde trekhaak ben ik zeer tevreden.
Nog even ter aanvulling, 3,5 jaar oud en 115000 km op de klok.
[ Voor 4% gewijzigd door janesh op 27-11-2017 14:32 ]
BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,
Ik zit met een schuin oog te kijken naar een F11 maar crisis, wat is het probleem met mensen die >80K uitgeven aan een auto en dan en masse hun 'unieke' exemplaar speccen met een grafsaai zwart leren interieur? Hoe kan zo'n overdaad aan materiële rijkdom gepaard gaan met zo weinig creativiteit.
Je moet naar Duitsland kijken om wat keuzevrijheid te hebben (voor de combo trekhaak + M-pakket + bruin interieur). Jammer dat er daar bijna geen benzine-uitvoeringen met een trekhaak zijn. Bij 20K kilometers per jaar ontlopen diesel en benzine elkaar niet zoveel maar met een benzine zou je wat meer aangespoord worden om zuinig aan te doen met de kilometers.
Je moet naar Duitsland kijken om wat keuzevrijheid te hebben (voor de combo trekhaak + M-pakket + bruin interieur). Jammer dat er daar bijna geen benzine-uitvoeringen met een trekhaak zijn. Bij 20K kilometers per jaar ontlopen diesel en benzine elkaar niet zoveel maar met een benzine zou je wat meer aangespoord worden om zuinig aan te doen met de kilometers.
Daarom heb ik de mijne ook zonder trekhaak aangeschaft. Die kan er achteraf nog worden ondergezet.
Ik heb liever grafsaai zwart dan poepbruin
Net zoals sommige hier zwarte hemelkleding niet boeit en mij weer wel
Ik heb liever dat porno rode lederen interieur met zwarte hemel in de estoril blauwe auto. Maar helaas is het zwart leer geworden
Het probleem in bvb de G30 was dat alles buiten het dakota zwart zo een oude mensen motief in het leder aan de stoelen heeft. Waardoor de auto meteen geschikt zou zijn voor mee op pensioen te gaan.
Ook zijn niet alle opties combineerbaar met elke type bekleding, zetelventilatie gaat het aantal keuzes al meteen beperken.
Ook zijn niet alle opties combineerbaar met elke type bekleding, zetelventilatie gaat het aantal keuzes al meteen beperken.
If it ain't broken it doesn't have enough features
Veel station liefhebbers hier valt me op
fookin mad fer it
Omdat de normale sedan lelijk is
Lekker praktisch, kan de hond in de kofferbak (niet dat ik een hond heb, maar toch...)
Kijk, dit doet mij meer dan een stationApache schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:14:
Niets mis met een sedan, toch?
Hier met de nieuwe wintervelg:
[afbeelding]
Overigens: ik weet dat het vloeken in de kerk is, maar op station gebied kan er imo niets tippen aan een RS6

fookin mad fer it
Ik herken hier anders niet echt een (oude mensen) motief inApache schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:34:
Het probleem in bvb de G30 was dat alles buiten het dakota zwart zo een oude mensen motief in het leder aan de stoelen heeft. Waardoor de auto meteen geschikt zou zijn voor mee op pensioen te gaan.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Dat kan maar ben je wel weer krap 1000 euro verder voor een mooi afneembare, terwijl je de trekhaak er zo'n beetje gratis bij krijgt als je een exemplaar uitzoekt dat de feature al heeft. De fabrieksversie van BMW is naar ik heb begrepen ook nog een hele mooie die zichzelf automatisch tevoorschijn tovert.Tylen schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:01:
Daarom heb ik de mijne ook zonder trekhaak aangeschaft. Die kan er achteraf nog worden ondergezet.
Bij de E60/E61 vond ik de sedan veel mooier. Bij de F10/F11 gaat mijn voorkeur uit naar de Touring, die vind ik een stuk scherper gelijnd. Ik hou niet zo van het softe Alfa 166-achtige vormenspel in de flank van de F10. Een M-pakket is in beide gevallen mandatory en dan het liefst dikke 20 inch velgen (die van de M550d zijn geil).
[ Voor 5% gewijzigd door Femme op 27-11-2017 17:25 ]
Niks mis met een mooie familie auto, toch? En met een klein kindje is zwart leder toch wel aan te raden

Waarom kijk je naar een zimtbraun interieur?Mijn vorige E61 had crème en mijn huidige F11 heeft een nog lichter interieur. Is een heel mooie combinatie met Carbon Schwarz. Duitsland is sowieso een goed idee. En dan ook een heerlijke zescilinder. Daar geniet ik elke dag van. En ik zou zeker een elektrisch wegklapbare trekhaak zoeken. Dat is veel makkelijker dan elke keer met de hand zo'n zwaar stuk ijzer erin drukken. Achteraf monteren kan wel maar vaak wordt dan 'vergeten' de koel ventilator te verzwaren zoals BMW voorschrijft.Femme schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:52:
Ik zit met een schuin oog te kijken naar een F11 maar crisis, wat is het probleem met mensen die >80K uitgeven aan een auto en dan en masse hun 'unieke' exemplaar speccen met een grafsaai zwart leren interieur? Hoe kan zo'n overdaad aan materiële rijkdom gepaard gaan met zo weinig creativiteit.
De meeste Duitsers zitten gewoon lekker dik in de opties. Hoe hoger het typenummer, hoe meer opties daar. Auto's met een NL cataloguswaarde van > 100k zijn daar vrij gangbaar. Sommige opties kun je missen maar Comfortstoelen, Head Up Display, Active Cruise Control, elektrische kofferklep, Navigatie en HiFi Professional zijn wel een must.
20 inch staat heel dik maar rijdt wel vrij stug. De banden zijn reteduur om te vervangen en lang niet alle garages kunnen 245/35R20 en 275/30R20 monteren. Daarom hou ik het bij een OEM 19 inch set voor de zomer en 18 inch voor de winter.Femme schreef op maandag 27 november 2017 @ 17:24:
Een M-pakket is in beide gevallen mandatory en dan het liefst dikke 20 inch velgen (die van de M550d zijn geil).
[ Voor 12% gewijzigd door IQM op 27-11-2017 20:23 ]
Owja, om me hier even te melden:
E30 V8 = stukje korter
Nieuw voertuig:
E36 325iA

Verdere updates volgen wel als ik dr een 20kg polyester tegenaan heb gespijkerd.
E30 V8 = stukje korter
Nieuw voertuig:
E36 325iA
Verdere updates volgen wel als ik dr een 20kg polyester tegenaan heb gespijkerd.
leeg
sowieso niet. Zelfs niet als je geeneens kinderen hebtcoldasice schreef op maandag 27 november 2017 @ 19:07:
Niks mis met een mooie familie auto, toch? En met een klein kindje is zwart leder toch wel aan te raden
[afbeelding]

er zit wegens diefstal een andere (luxe) plaat op inmiddels
[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 27-11-2017 21:06 ]
Korter....als in BOEM korter?4x2 schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:03:
Owja, om me hier even te melden:
E30 V8 = stukje korter

Maar jij had toch een 1602 met een V8? Met een lexus blok als ik me goed herinner?
of loop ik nu heel erg achter?
"man is not truly one, but truly two,"
Verwijderd
Omdat ze bij een auto met een halfwaardetijd van een jaar of 3 jaar bang zijn voor die paar promille extra afschrijvingFemme schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:52:

Iemand anders deed boemmr_petit schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:14:
[...]
Korter....als in BOEM korter?![]()
Maar jij had toch een 1602 met een V8? Met een lexus blok als ik me goed herinner?
of loop ik nu heel erg achter?
En je loopt achter, die V8 heeft nooit echt in die 1602 gelegen.
Heb 'm een tijdje in m'n E28 gehad om te proberen, vervolgens een jaartje niks, toen in een E30 gefrommeld en daar 2,5 jaar mee rondgeprutteld
leeg
Het is inderdaad wel een beproeving om m'n hand uit te steken om de kofferklep open te doen, dat ik het nog volhoud al die jarenIQM schreef op maandag 27 november 2017 @ 20:15:
Sommige opties kun je missen maar Comfortstoelen, Head Up Display, Active Cruise Control, elektrische kofferklep, Navigatie en HiFi Professional zijn wel een must.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Een must is een groot woord, maar op mijn 2e hands F10 zit het ook niet, terwijl hij verder toch aardig vol met opties zit, relatief goedkope optie voor toch wel wat gebruiksgemak. Maar het is niet dat ik hem er voor liet staan.EvaluationCopy schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 07:55:
[...]
Het is inderdaad wel een beproeving om m'n hand uit te steken om de kofferklep open te doen, dat ik het nog volhoud al die jaren
Bekleding is altijd een lastige. Lichte bekleding staat mooi in de showroom, maar ziet er na een paar jaar (tenzij zeer goed onderhouden, wat bijna niemand doet) niet zo mooi meer uit. Kijk maar eens op tweedehands-sites hoeveel aanslag er soms op lichte bekleding zit.Verwijderd schreef op maandag 27 november 2017 @ 23:22:
[...]
Omdat ze bij een auto met een halfwaardetijd van een jaar of 3 jaar bang zijn voor die paar promille extra afschrijving
Bruin is enorm smaakgevoelig. Heb voor mijn nieuwe wagen Nappa Mokka gekozen omdat ik ook een keer wat anders wilde dan zwart, maar als ik nu geen zwart had gehad was het nu wel weer zwart geworden. Cognac vind ik persoonlijk te lichtbruin.
De keuze bij BMW is niet al te groot, en dat zal niet zonder reden zijn. Niemand kiest voor een felblauw of rood lederen interieur in z'n nieuwe 7.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Wanneer ik mijn stuur bij mijn 320D naar rechts doe en dan terug ga met het stuur naar het centrum dan hoor ik een soort piepend geluid? Komt dit iemand bekend voor?
Weet niet wat jij verstaat met een paar jaar, maar in mijn F11 met Crème lederen bekleding van iets ouder dan 4 jaar en 160k km op de teller ziet het leer er nog als nieuw uit. Trouwens de hele wagen ziet er nog als nieuw uit, mits hij een keer goed schoongemaakt wordtalexbl69 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 08:14:
[...]
Bekleding is altijd een lastige. Lichte bekleding staat mooi in de showroom, maar ziet er na een paar jaar (tenzij zeer goed onderhouden, wat bijna niemand doet) niet zo mooi meer uit. Kijk maar eens op tweedehands-sites hoeveel aanslag er soms op lichte bekleding zit.
Bruin is enorm smaakgevoelig. Heb voor mijn nieuwe wagen Nappa Mokka gekozen omdat ik ook een keer wat anders wilde dan zwart, maar als ik nu geen zwart had gehad was het nu wel weer zwart geworden. Cognac vind ik persoonlijk te lichtbruin.
De keuze bij BMW is niet al te groot, en dat zal niet zonder reden zijn. Niemand kiest voor een felblauw of rood lederen interieur in z'n nieuwe 7.
Kut man, is 'ie reddeloos verloren?4x2 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 01:42:
[...]
Iemand anders deed boem
En je loopt achter, die V8 heeft nooit echt in die 1602 gelegen.
Heb 'm een tijdje in m'n E28 gehad om te proberen, vervolgens een jaartje niks, toen in een E30 gefrommeld en daar 2,5 jaar mee rondgeprutteld
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Mwah, de deur LA heb ik dr uit moeten slijpen, de achterasophanging zit 10cm naar voren aan 1 kant en het linkerachterlicht zit halverwege de wielkast.
Ja dus
Ja dus
leeg
Hangt van het type auto af en de kopers ervan, een nieuwe F11 wordt hier vooral besteld door oudere mannen. Die zijn over het algemeen nogal behoudend en alles anders dan standaard zwart is dan al gauw te spannend.Femme schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:52:
Ik heb destijds een half jaar gezocht naar een Z3 die er niet ongeveer zo uit zag van binnen:

Vooral niet vergeten dat na een aantal jaar het plastic van het dashboard alle tinten rood heeft, behalve de kleur van de leren stoelen

Ik weet niet welke serie je hebt en een Touring of Sedan. Maar bij een sedan valt het wel mee door de veren die hem open duwen. De gasveren van de Touring helpen ook mee maar die gaan een keer kapot. Bij mijn E61 was de klep dan ook best zwaar om te openen. Maar bij een 1 serie gaat het als vanzelf.EvaluationCopy schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 07:55:
Het is inderdaad wel een beproeving om m'n hand uit te steken om de kofferklep open te doen, dat ik het nog volhoud al die jaren
Wellicht blijft er een remblok hangen? Of is het de pomp van de stuurbekrachtiging die een gierend geluid maakt? En anders een wiellager, die gaan na verloop van tijd ook nog wel eens kapot. (ik ga er van uit dat je geen speling op de wielophanging hebt maar een spoorstang piept niet.)wildcardxl schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 08:17:
Wanneer ik mijn stuur bij mijn 320D naar rechts doe en dan terug ga met het stuur naar het centrum dan hoor ik een soort piepend geluid? Komt dit iemand bekend voor?
Mijn ervaring is anders. Mijn E61 had creme en ik heb het in 6,5 jaar tijd 2x met speciale leerreiniger en polis verzorgd. Zag er toen ik de auto inruilde nog net zo mooi uit als toen ik hem kocht. Alleen het schuim eronder was wat dunner en er zaten een paar rimpeltjes meer in. Maar zeker niet zo uitgeleefd als ik soms op tweedehands autosites voorbij zie komen.alexbl69 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 08:14:
Bekleding is altijd een lastige. Lichte bekleding staat mooi in de showroom, maar ziet er na een paar jaar (tenzij zeer goed onderhouden, wat bijna niemand doet) niet zo mooi meer uit. Kijk maar eens op tweedehands-sites hoeveel aanslag er soms op lichte bekleding zit.
Mijn huidige F11 is ook al bijna 7 jaar oud en heeft een ivoor kleurig interieur met geventileerde stoelen. Dat ziet er met 188.000km ervaring ook nog als nieuw uit. Als je niet te wild doet en af en toe onderhoudt dan blijft het echt wel mooi.The_MAN schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 08:46:
Weet niet wat jij verstaat met een paar jaar, maar in mijn F11 met Crème lederen bekleding van iets ouder dan 4 jaar en 160k km op de teller ziet het leer er nog als nieuw uit. Trouwens de hele wagen ziet er nog als nieuw uit, mits hij een keer goed schoongemaakt wordt
Je kunt je natuurlijk ook afvragen wat de vorige eigenaren van auto's die er uitgeleefde stoelen in hebben staan hebben gedaan...
Fotootje van je interieur beschikbaar? Want een dergelijk wit-getint interieur vind ik zeker wel mooi. Alleen is de spoeling van nette auto's met idem interieur vaak niet erg groot.IQM schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 12:02:
Mijn huidige F11 is ook al bijna 7 jaar oud en heeft een ivoor kleurig interieur met geventileerde stoelen. Dat ziet er met 188.000km ervaring ook nog als nieuw uit. Als je niet te wild doet en af en toe onderhoudt dan blijft het echt wel mooi.
Je kunt je natuurlijk ook afvragen wat de vorige eigenaren van auto's die er uitgeleefde stoelen in hebben staan hebben gedaan...
Qua interieurkleuren denk ik ook niet dat zwarte interieurs gekozen worden omdat het het meest modieuze is.
Het wordt gekozen omdat het veruit het meest praktische is en ook het meest tijdloze.
Nu zijn bijv allerlei bruintinten weer helemaal in (al komt het bij bruin ook heel erg aan op welke tint; er zijn legio bruintinten die absoluut niet aan het huidige modebeeld voldoen), maar dat was bijv. 20 jaar geleden natuurlijk compleet anders.
Wij vragen ons nu af waarom mensen in 1997 een M3 bestelde met een grijs leren interieur bijvoorbeeld...toen heel modern en weer eens wat anders dan dat oersaaie zwart.
Nu drukt zo'n beslissing compleet de waarde/begeerlijkheid van zo'n auto.
Zwart kenmerkt zich in dat vrijwel alle tinten en afwerkingen zwart ook tijdloos zijn. Dat maakt het ook uniek.
Het wordt gekozen omdat het veruit het meest praktische is en ook het meest tijdloze.
Nu zijn bijv allerlei bruintinten weer helemaal in (al komt het bij bruin ook heel erg aan op welke tint; er zijn legio bruintinten die absoluut niet aan het huidige modebeeld voldoen), maar dat was bijv. 20 jaar geleden natuurlijk compleet anders.
Wij vragen ons nu af waarom mensen in 1997 een M3 bestelde met een grijs leren interieur bijvoorbeeld...toen heel modern en weer eens wat anders dan dat oersaaie zwart.
Zwart kenmerkt zich in dat vrijwel alle tinten en afwerkingen zwart ook tijdloos zijn. Dat maakt het ook uniek.
[ Voor 17% gewijzigd door mr_petit op 28-11-2017 15:06 ]
Jazeker:_Arthur schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:09:
Fotootje van je interieur beschikbaar? Want een dergelijk wit-getint interieur vind ik zeker wel mooi. Alleen is de spoeling van nette auto's met idem interieur vaak niet erg groot.

NB: foto is met een Sony camera gemaakt en de kleuren zijn dan ietwat fletser dan in het echt.
[ Voor 9% gewijzigd door IQM op 28-11-2017 23:14 ]
Hoop dat jij persoonlijk minder vervormd bent.4x2 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:25:
Mwah, de deur LA heb ik dr uit moeten slijpen, de achterasophanging zit 10cm naar voren aan 1 kant en het linkerachterlicht zit halverwege de wielkast.
Ja dus
Tijd voor het ontvangen van verzekeringsgeld en dan een nieuw project?
Lexus heeft een van de mooiste straatlegale motorgeluiden als je een LFA blok kunt bemachtigen
Begrijp het hele probleem met het interieur niet zo. Laatste paar auto's heb ik steeds naar Cools gebracht en er precies dat interieur in laten zetten wat ik mooi vind.
Het probleem is het geld wat je er moest achter latennl.mark schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:05:
Begrijp het hele probleem met het interieur niet zo. Laatste paar auto's heb ik steeds naar Cools gebracht en er precies dat interieur in laten zetten wat ik mooi vind.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Daarom ook vooral een mooie M kopen met het hexa-interieur. Zijn over het algemeen goedkoper dan de uitvoeringen met leder. Uiteraard moet er dan wel iets bij, maar dan heb je ook precies wat je wilt.MrFl0ppY schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:15:
[...]
Het probleem is het geld wat je er moest achter laten. Natuurlijk kan het. Maar je moet het ook bij het koopbedrag tellen. Maar goed, het is net als een trekhaak ook prima achteraf te doen.
Word altijd heel blij van precies de juiste kleur leder, contrasterende stiknaden, etc.
Als ik zo brutaal mag zijn, hoeveel betaal je dan om een 5 serie opnieuw te laten stofferen met leer ?nl.mark schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:05:
Ik zoek dan gewoon nog even verder tot ik een interessante auto gevonden heb. Gemiddeld ben ik 3-4 maanden aan het zoeken voordat ik de juiste auto gevonden heb. Maar dan heb ik er ook alles op en aan zitten wat ik wil.
Ik betaalde voor een F31 met sportstoelen, achterbank met skiluik etc. 1800 ex. Dat was met Dakota leder, contrasterende naden, deurpanelen, armsteun, etc. Echt alles dus.IQM schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:33:
[...]
Als ik zo brutaal mag zijn, hoeveel betaal je dan om een 5 serie opnieuw te laten stofferen met leer ?
Ik zoek dan gewoon nog even verder tot ik een interessante auto gevonden heb. Gemiddeld ben ik 3-4 maanden aan het zoeken voordat ik de juiste auto gevonden heb. Maar dan heb ik er ook alles op en aan zitten wat ik wil.
Als je nappa etc. wilt, dashboard mee laten bekleden, etc. dan kun je tot een leuk bedrag komen ;-)
Hier kun je wat mogelijkheden zien; https://www.facebook.com/...photos/?ref=page_internal
Ik stond er bij en ik keek er naart_captain schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 16:05:
[...]
Hoop dat jij persoonlijk minder vervormd bent.
Tijd voor het ontvangen van verzekeringsgeld en dan een nieuw project?
Lexus heeft een van de mooiste straatlegale motorgeluiden als je een LFA blok kunt bemachtigen
leeg
Verwijderd
Maar wat interesseert de eerste koper het nou of een kleur over 20 jaar nog in is. Zijn tijdsspanne is max 4 maar en zo snel veranderen modekleuren nou ook weer niet.mr_petit schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 14:59:
Qua interieurkleuren denk ik ook niet dat zwarte interieurs gekozen worden omdat het het meest modieuze is.
^dat hangt helemaal van de koper en auto af.
Het kan misschien ook zijn dat het tijdloze invloed heeft op z'n smaak.
Niet iedereen wil het meest modieuze. Dat geldt voor alles; auto's, haardracht, kleding etc.
Ik bedoel als je naar lakkleuren kijkt, zal het leeuwendeel ook grijs of zwart zijn (daar is het laatste decennium dan ook nog wit bij gekomen). Da's natuurlijk net zo saai.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik denk dat de leeftijd van de gemiddelde F11 koper boven de 50 is.
Als zo'n persoon nog haar heeft, zit het vast ook niet in het meest modieuze kapsel gegoten
Of het is een taxibedrijf oid natuurlijk, maar die kiezen sowieso voor het meest praktische/tijdloze.
Het kan misschien ook zijn dat het tijdloze invloed heeft op z'n smaak.
Niet iedereen wil het meest modieuze. Dat geldt voor alles; auto's, haardracht, kleding etc.
Ik bedoel als je naar lakkleuren kijkt, zal het leeuwendeel ook grijs of zwart zijn (daar is het laatste decennium dan ook nog wit bij gekomen). Da's natuurlijk net zo saai.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik denk dat de leeftijd van de gemiddelde F11 koper boven de 50 is.
Als zo'n persoon nog haar heeft, zit het vast ook niet in het meest modieuze kapsel gegoten
Of het is een taxibedrijf oid natuurlijk, maar die kiezen sowieso voor het meest praktische/tijdloze.
[ Voor 4% gewijzigd door mr_petit op 29-11-2017 13:41 ]
Dit topic is gesloten.