Het grote BMW-topic #13 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 116 Laatste
Acties:
  • 756.894 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bustertje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-03 20:52
Toff schreef op donderdag 9 november 2017 @ 00:32:
[...]

Kan het lampje ook aan, of is het gewoon doorgebrand?
Mijn ervaring is, dat het wel of niet werken van het start/stop systeem niet altijd even goed te doorgronden is. Soms lijkt het wel te werken bij relatief koude motor, terwijl het andere keren niet werkt, waar de motor toch behoorlijk op temperatuur lijkt te zijn (al wordt de temperatuur tegenwoordig helaas niet meer weergegeven).
Lampje gaat ook gewoon aan. Heb ook onder alle omstandigheden geprobeerd om start/stop te gebruiken. Maar zoals gezegd krijg ik ook geen foutmelding dat het niet werkt. Wat volgens het boekje zou moeten gebeuren als het om welke reden dan de motor niet af slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Je bent de eerste die vraagt om het te activeren ;)

Ben het wel met je eens dat het wel moet werken hoor ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bustertje
Tylen schreef op donderdag 9 november 2017 @ 08:38:
Je bent de eerste die vraagt om het te activeren ;)

Ben het wel met je eens dat het wel moet werken hoor ;)
Ik deactiveer liever iets dan dat ik het uberhaupt niet aan kan zetten. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:34

IQM

bustertje schreef op donderdag 9 november 2017 @ 08:06:
Lampje gaat ook gewoon aan. Heb ook onder alle omstandigheden geprobeerd om start/stop te gebruiken. Maar zoals gezegd krijg ik ook geen foutmelding dat het niet werkt. Wat volgens het boekje zou moeten gebeuren als het om welke reden dan de motor niet af slaat.
Wellicht heeft een vorige eigenaar dit uit laten zetten? Er zijn namelijk heel veel mensen die het geen prettig systeem vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bustertje
IQM schreef op donderdag 9 november 2017 @ 20:09:
[...]

Wellicht heeft een vorige eigenaar dit uit laten zetten? Er zijn namelijk heel veel mensen die het geen prettig systeem vinden.
Dat denk ik daarom ook. Zoek nu een eenvoudige manier om het weer de activeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

bustertje schreef op donderdag 9 november 2017 @ 21:37:
Dat denk ik daarom ook. Zoek nu een eenvoudige manier om het weer de activeren
De eenvoudigste manier is om dit via (laten) coderen weer aan te laten zetten. Er zijn genoeg liefhebbers die dit voor je kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Mystic Spirit schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 21:23:
[...]

Ja vermoedelijk is het gewoon de vaste afstelling, want de motoren en automatische afstelling lijkt OK.

[...]

Op zich kan ik zelf wel aan een schroef draaien om de hoogte te verstellen. Heel ingewikkeld kan het niet zijn, maar wellicht is het verstandig om dit toch een keer goed af te laten stellen door iemand die er verstand van heeft :)
Iemand nog een goede tip voor een garage in de omgeving Utrecht voor BMW's?
Zojuist bij de garage geweest. De koplampen bleken inderdaad extreem laag te staan. Ze stonden zelfs zo laag dat ze buiten de laagste stand die het apparaat kon meten stonden.
Nu staan ze op een normale hoogte en heb ik een stuk beter zicht in donkere omstandigheden.

Ondertussen heb ik trouwens verstopt tussen de papieren van mijn BMW een navigatie update code gevonden. Er staat op dat die goed bewaard moet worden en er staat geen restrictie bij voor een tijdperiode. Is er ergens een officiële download pagina voor navigatie updates?

[ Voor 14% gewijzigd door Mystic Spirit op 10-11-2017 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Mystic Spirit schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 10:55:
[...]

Zojuist bij de garage geweest. De koplampen bleken inderdaad extreem laag te staan. Ze stonden zelfs zo laag dat ze buiten de laagste stand die het apparaat kon meten stonden.
Nu staan ze op een normale hoogte en heb ik een stuk beter zicht in donkere omstandigheden.

Ondertussen heb ik trouwens verstopt tussen de papieren van mijn BMW een navigatie update code gevonden. Er staat op dat die goed bewaard moet worden en er staat geen restrictie bij voor een tijdperiode. Is er ergens een officiële download pagina voor navigatie updates?
Probeer eens een account aan te maken op https://www.bmw-connecteddrive.nl/. Via die site zou het moeten kunnen. Mits je auto connected drive ondersteunt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

The_MAN schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 16:59:
[...]

Probeer eens een account aan te maken op https://www.bmw-connecteddrive.nl/. Via die site zou het moeten kunnen. Mits je auto connected drive ondersteunt...
Goede tip. De auto ondersteund connected drive. Echter loop ik tegen het probleem aan dat (de vorige eigenaar waarschijnlijk ook geregistreerd is geweest en) ik alleen kan activeren door een formulier in te vullen en dat op te sturen met een kopie kenteken deel 1 naar de BMW klantenservice.

Dat zal ik volgende week regelen, tenzij iemand hier een makkelijkere methode heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:32

_Arthur

blub

Mystic Spirit schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 18:23:
[...]

Goede tip. De auto ondersteund connected drive. Echter loop ik tegen het probleem aan dat (de vorige eigenaar waarschijnlijk ook geregistreerd is geweest en) ik alleen kan activeren door een formulier in te vullen en dat op te sturen met een kopie kenteken deel 1 naar de BMW klantenservice.

Dat zal ik volgende week regelen, tenzij iemand hier een makkelijkere methode heeft?
Dat was bij mij binnen 20 mins geregeld toen ik om 17u op een dinsdag de gegevens naar bmw klantenservice mailde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Mystic Spirit schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 10:55:
[..]
Gelukkig maar, de wereld is een stuk veiliger zo. ;)
Succes met de nav.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:51
Mijn auto houdt er langzaam mee op :)

Begin juli heb ik een 6GT besteld, waarbij ik mijn huidige wagen (F10 528i) heb ingeruild. Nu wordt mijn nieuwe auto pas in de eerste week van januari geleverd, waardoor de verkoper een inschatting moest maken van de kilometerstand welke begin januari te verwachten was. Tussen neus en lippen door maakte hij de opmerking dat hij wel verwachtte dat ik het 'reguliere' onderhoud aan mijn auto in die periode gewoon uit zou voeren.

Ik weet nog dat toen ik daarna weer in mijn auto stapte en controleerde hoe ver ik nog kon rijden tot de volgende beurt dit een paar duizend kilometer voorbij de berekende eindstand was. Met andere woorden: als het goed ging behoefde mijn auto geen onderhoud meer voordat ik hem inruilde.

Maar toen... een week of 2 geleden viel het me op dat dit 'tegoed' ineens van een goede 7.000km naar 800km gezakt was. Sinds eergisteren rij ik dan ook 'in het rood'. Volgens de boordcomputer heeft mijn auto nu wel onderhoud nodig.

Dit zou natuurlijk allemaal nog kunnen, maar er lijkt een hele keten in gang te zijn gezet. Afgelopen zaterdag kreeg ik plotseling vanuit het niets de melding dat mijn remsysteem mankementen zou vertonen en dat ik naar de dealer moest. Nu zijn mijn remmen eind vorig jaar nog vervangen en is er op het gevoel niks mis mee. Hij remt nog normaal en er piept en kraakt helemaal niks.

Gisteren kwam daar plotseling ook nog een 'lage accuspanning' bij, met wederom het advies naar de dealer te gaan. Nu wil het geval dat ik dit begin dit jaar ook al heb gehad en de accu toen notabene volledig vervangen is 8)7. Destijds werd me verteld dat vervanging technisch niet noodzakelijk was, maar dat de software allerlei functies (binnenverlichting, automatische stuurhoogte bij in- en uitstappen ed) uitschakelt zodra de spanning onder de 70% komt.

Ik vind deze ketting aan meldingen dat ik me in de garage moet melden heel apart. Heb dit ook nog nooit eerder gehad en het lijkt me ook niet helemaal te kloppen. Zelfs de gedachte dat BMW de auto niet enkel kan uitlezen maar ook foutjes kan 'programmeren' zodat ze nog even een paar honderd euro aan me kunnen verdienen kwam in me op ;).

Maar wat moet ik hier nu mee? Ben eigenlijk van plan om maar gewoon door te rijden (het is nog maar een goede 1,5 maand), maar een lekker gevoel geeft het toch niet.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-10 15:30
alexbl69 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 07:31:
Ik zou zelf geen lekker gevoel hebben als ik de auto ging inleveren met al deze meldingen en open kaart spelen bij de dealer waar je de 6GT heb besteld. Op deze manier kan je er samen uit komen en bouw je op de lange termijn een nette relatie op met je dealer.

[ Voor 84% gewijzigd door CarJunkyXL op 14-11-2017 08:20 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:26
Net vervangen of niet, met een rem gerelateerde storing blijf je imo niet doorrijden.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:43
De intervals indicator veranderd volgens mij continu, als je korte stukken rijd wordt die korter etc. Je remstoring heeft wellicht niks met schijven/blokken te maken, kan ook teveel vocht in het systeem zitten o.i.d. Die zou ik in ieder geval zeker weten laten uitlezen, iets met veiligheid enzo. Kunnen ze gelijk die accu uittesten, lijkt me dat dit geen probleem moet zijn bij een dealer waar je een nieuwe auto hebt besteld?

Foutjes in programmeren lijkt me erg onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Ok, bedankt voor jullie antwoorden. Zal tzt een update geven over wat er uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:32

_Arthur

blub

Ding naar de dealer brengen (en laten staan) en een tijdelijke auto regelen niet een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Onafhankelijke expert vragen voor een diagnose en advies? Als het zelfs door je hoofd is geschoten dat BMW "foutjes" kan programmeren denk ik dat het beter is voor je eigen gemoedsrust om iemand te benaderen die onafhankelijk is van de deal voor je nieuwe auto.

Ik heb trouwens iets vergelijkbaars. Morgen krijg ik een voorloopauto waarbij mijn huidige auto wordt ingewisseld. Nu wil het geval dat er iemand tegen mijn auto is gereden waardoor er oppervlakkig links voor wat krassen zitten. Meerendeel kan je wegvegen maar niet alles. Ben benieuwd morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ga er maar niet vanuit dat de dealer fouten programmeert om 500 euro winst te maken terwijl je net een nieuwe 6gt bij ze hebt besteld. Ook kan je om wat korting vragen lijkt me, de periode is zo kort. Brutaal mens, halve wereld.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 16:24

Arfman

Drome!

xos schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:30:
Ik heb trouwens iets vergelijkbaars. Morgen krijg ik een voorloopauto waarbij mijn huidige auto wordt ingewisseld. Nu wil het geval dat er iemand tegen mijn auto is gereden waardoor er oppervlakkig links voor wat krassen zitten. Meerendeel kan je wegvegen maar niet alles. Ben benieuwd morgen.
Ik heb zoiets al 2 keer gehad. Eerste keer zouden we zaterdag de nieuwe auto ophalen, valt vrijdagmiddag het bestuurdersraam naar beneden van de oude auto. Tweede keer rolde er op de inruildag zelf een vuurwerkvat tegen onze oude auto aan. Dan ben je er wel even goed ziek van.

Overigens beide keren netjes opgelost samen met de dealer, het werd erg gewaardeerd dat ik open kaart speelde en proactief al contact met hen zocht, voordat je awkward situaties in de showroom krijgt.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

xos schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:30:
Heb je al geprobeerd met cleaner of andere polijstpasta de krassen weg te poetsen? Dat wil soms wel eens helpen zodat je er bijna niets meer van ziet. Zelfs die nare vlekken van zonnebrand wegpoetsen lukt daarmee soms nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

Nee, niet geprobeerd. Gebeurde op het circuit van Assen en zag het toen ik terug kwam van een race. Beetje rondgevraagd maar niemand die iets gezien of gehoord had. Kreeg toen ook de tip om commandeur of zoiets te gebruiken. Heb maar besloten om het morgen bij afleveren te vertellen. Als het met wat poetsmiddel bij te werken is kunnen zij dat ook doen. En zo niet dan lukt het mij ook niet en moeten zij maar bekijken wat ze ermee doen. Overigens ben ik niet ecgt bang voor het lakwerk maar er zit een soort van hard plastic stripje op. En de krassen daarop zijn niet zomaar weg te wrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

[...]
Rij je soms alleen maar korte stukken?
Zoals eerder aangegeven daalt de onderhouds indicator bij 'zware belasting' (zoals veel korte stukjes met koude motor) en het kan ook de lage accuspanning verklaren, omdat de accu niet fatsoenlijk de kans krijgt om bij te laden onder het rijden.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:00
Dit lijkt eerder echter op een rotte accu of dynamo.. Spanningsproblemen en rare foutmeldingen komen in 95% van de gevallen daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

xos schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:47:
Nee, niet geprobeerd. Gebeurde op het circuit van Assen en zag het toen ik terug kwam van een race. Beetje rondgevraagd maar niemand die iets gezien of gehoord had. Kreeg toen ook de tip om commandeur of zoiets te gebruiken. Heb maar besloten om het morgen bij afleveren te vertellen. Als het met wat poetsmiddel bij te werken is kunnen zij dat ook doen. En zo niet dan lukt het mij ook niet en moeten zij maar bekijken wat ze ermee doen. Overigens ben ik niet ecgt bang voor het lakwerk maar er zit een soort van hard plastic stripje op. En de krassen daarop zijn niet zomaar weg te wrijven.
Je bedoelt waarschijnlijk commandant. Dat is een merk cleaner.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 21:15
Ik zal me hier ook maar melden; over 2 a 3 dagen staat hier een 320i Touring uit 2008 voor de deur. In het gebruikelijke zwart, maar met leren bekleding en navigatie en in prima staat van onderhoud. Mijn eerste BMW, ik kijk er naar uit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:48

Theimon

Snapte!?

Puur smaak, mening en wat dies meer zij, maar die 6GT is zowaar nog lomper, logger en lelijker dan een 5GT. En die vond ik al niet om aan te gluren :/

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Theimon schreef op woensdag 15 november 2017 @ 03:03:
Puur smaak, mening en wat dies meer zij, maar die 6GT is zowaar nog lomper, logger en lelijker dan een 5GT. En die vond ik al niet om aan te gluren :/
Ik vind de 5GT eigenlijk mooier dan de 6GT, vind ook de vorige generatie X6 mooier dan de huidige. Maar ja, zoals altijd: smaken verschillen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
Ik kan die nieuwe 6GT juist wel waarderen. Heerlijke bak en er zit nog een soort van coupe lijn in wat ik gewoon mooi vind.
Ik wens @alexbl69 dan ook veel plezier met zijn nieuwe auto en hoop dat hij wat foto's en een review hier plaatst, of op Autoweek ofzo :)

[ Voor 19% gewijzigd door CarJunkyXL op 15-11-2017 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:33

Typhone

Who Dares Wins

Daar kan zeer zeker wat ingeprogrammeerd worden qua waarden. Heel simpel, bij mijn 6-serie hadden ze keer typefout gemaakt waardoor ik na 3.000km (ipv 30.000) al een melding kreeg. Lijkt me peanuts om dat on-the-fly even aan te passen waardoor jij nog 'gefingeerd' naar de garage komt te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik vond de 5 GT altijd op een vreemde manier al een aantrekkelijke auto en ik vind de 6 GT juist een geslaagde verfijning van het concept. Hij behoudt de praktische veelzijdigheid maar heeft aan de buitenkant veel mooiere lijnen. Als ik hem kon betalen zou het zeker onze gezinsauto worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Theimon schreef op woensdag 15 november 2017 @ 03:03:
Heb je hem al in het eggie gezien :) ?

Uiteraard, hij is groot. Maar lomp en log zou ik het niet willen noemen. Vind persoonlijk het geheel meer in balans dan de 5GT. Maar ja, ik heb er één besteld, dus ben zeker niet objectief ;) .

Lees op Duitse sites dat het model daar zeer positief ontvangen wordt. De leasingbedragen (voor benzinemodellen) blijken daar gelijk te zijn aan die van de Touring (G31), waardoor veel potentiële Touring-klanten nu met interesse naar dit model kijken. Immers: veel meer ruimte op de achterbank, nog meer laadruimte, en een keer wat anders.

Ben toch maar even bij de dealer langsgereden met m'n rem-problematiek. Ben er met hem uitgekomen, wordt dus vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:33

Typhone

Who Dares Wins

Ik moet nog steeds wennen soms aan onze 5GT maar inmiddels begin ik hem meer en meer te waarderen.
Staat nu bij de detailer (foto's volgen :)) maar het is echt een comfortabel slagschip wat vriendinlief en ik erg kunnen waarderen.

Inmiddels ook een set winterbanden (styling 238, 19") kunnen scoren dus die komen er op korte termijn onder. Hoop dat er een keer flink sneeuw valt want ik heb nog nooit met xDrive in de sneeuw gereden en ben wel eens benieuwd hoe dat is :).

De 6GT moet ook een mooie auto zijn, alleen al de nieuwste iDrive zou voor mij al een instabuy zijn ;).

• xos

xos

Gisteren mijn oude auto ingeleverd en de voorloopauto meegekregen. Na lang wachten en dat gedoe met leveringsproblemen en geen goede uitleg krijgen was ik eigenlijk wel klaar met de hele situatie. Bij een vriend juridisch advies ingewonnen maar het contract is niet zomaar te ontbinden. Wat wel redelijk is om met de dealer een deadline af te spraken. Mocht de auto voor de dealine niet geleverd worden dan kan het contract alsnog ontbonden worden. Schijnbaar is voor auto's een termijn van 3 maanden gangbaar. Dus met de dealer afgesproken dat de auto voor 1 februari geleverd moet worden anders wordt het contract ontbonden. De auto heeft nog steeds status 111 en is gepland voor week 52. Het duurt typisch zo'n 2 weken voordat de auto hier uitgeleverd kan worden na productie dus veel marge is er niet. Ben benieuwd.

Hoe dan ook ben ik op dit moment wel even :). De voorloopauto is een gloednieuwe 440i. Het is dan wel niet je eigen auto en er missen een aantal opties die ik belangrijk vind maar het rijdt wel erg lekker. Er was eigenlijk 1 ding waar ik niet helemaal happy mee was. Het was de eerste keer dat ik reed in een auto met MFID en de snelheidsmeter is niet erg precies af te lezen in vergeljking met een traditioneel dashboard. Dat had imho wel wat verfijnder gekund.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Als je een head-display hebt wen je daar heel snel aan, dan kijk je bijna niet meer op het Kombi. In sport stand is de snelheid daar wel wat makkelijker te lezen :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:24
fsfikke schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:06:
Als je een head-display hebt wen je daar heel snel aan, dan kijk je bijna niet meer op het Kombi. In sport stand is de snelheid daar wel wat makkelijker te lezen :)
Dus wanneer een dure optie niet goed presteert is de oplossing om nog een dure optie aan te schaffen }:O .

Ik snap wel waar die winst vandaan komt bij BMW. :+

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• alexbl69
Heb zelf lang lopen dubben om de MFID te nemen ja of nee, heb het uiteindelijk wel gedaan maar heb er nog steeds wat dubbele gevoelens over. De filmpjes op YouTube maken je niet zoveel wijzer.

Wat me een nadeel lijkt is dat de cijfers onder de 'naald' vergroot worden weergegeven. Heb er stille hoop op dat dat uitschakelbaar is (of wellicht eruit te programmeren is), maar die kans lijkt me niet bijster groot.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 16:24

Arfman

Drome!

xos schreef op donderdag 16 november 2017 @ 11:47:
Hoe dan ook ben ik op dit moment wel even :). De voorloopauto is een gloednieuwe 440i. Het is dan wel niet je eigen auto en er missen een aantal opties die ik belangrijk vind maar het rijdt wel erg lekker.
Vind je het niet jammer dat je straks eigenlijk precies dezelfde auto krijgt? (je had toch ook een 440i in bestelling staan?) Gaat toch een beetje ten koste van de beleving van de nieuwe auto lijkt mij, uitvogelen waar alles voor dient, instellen, ontdekken, enz.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:37
Even een hele algemene vraag.
Is het verstandig om nu nog een E91 te kopen of is een F31 de betere keuze?

• CarJunkyXL
baronruud schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:51:
Kijk even de occasion video's op ABHD. Ik kijk met een roze bril naar mijn F32, dus op mijn advies moet je niet afgaan :P

https://www.autoblog.nl/n...video-aankoopadvies-73975

https://www.autoblog.nl/n...video-aankoopadvies-98198

[ Voor 27% gewijzigd door CarJunkyXL op 16-11-2017 15:58 ]

• MrFl0ppY
baronruud schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:51:
Hoe leg jij verstandig uit? Financieel is het kopen van een late E91 waarschijnlijk gunstiger dan een vroege F31. Zeker gezien het model binnen 2 jaar wordt vervangen. De E91 is nu het oude model dus prijstechnisch aantrekkelijker. Kun je eventueel een zwaardere motorisering pakken.

Verder is het stuurgevoel van de E91 wat directer en sportiever. De F31 is natuurlijk nieuwer en groter. Qua infotainment is de F31 ook wat moderner.

Dus ja, wat wil je en hoeveel heb je te besteden?

• DeBaroN
MrFl0ppY schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:57:
[...]

Hoe leg jij verstandig uit? Financieel is het kopen van een late E91 waarschijnlijk gunstiger dan een vroege F31. Zeker gezien het model binnen 2 jaar wordt vervangen. De E91 is nu het oude model dus prijstechnisch aantrekkelijker. Kun je eventueel een zwaardere motorisering pakken.

Verder is het stuurgevoel van de E91 wat directer en sportiever. De F31 is natuurlijk nieuwer en groter. Qua infotainment is de F31 ook wat moderner.

Dus ja, wat wil je en hoeveel heb je te besteden?
De E91 uit 2010 zou rond de 15k kosten. Een 318i benzine met +/-100k op de klok.
Deze is dan High Executive uitgevoerd, sportstoelen, M-sport uitgevoerd etc.
Zijn ook 325i te vinden, alleen duurder en meer km's.
De F31 zou een 316D/318D/320D uit 2013 worden met 150K op de teller.
Aantal km's per jaar is 20-22K. We willen er minimaal 5jaar mee rijden.
Ik weet niet hoe het zit met de opties van een F31. Sportstoelen zijn niet te vinden met dit budget. Ook zie ik er veel staan, zonder gescheiden airco.
Rijden op moment een E46 325i touring.

Vooral het gevoel om bijvoorbeeld 18k uit te geven aan een E91 van een 7 jaar oud model dat al bestaat sinds 2005 / 2008 (LCI), tegenover een F31 van 4 jaar oud, dat het nieuwere type is.

[ Voor 8% gewijzigd door DeBaroN op 16-11-2017 16:24 ]

• MrFl0ppY
Sportstoelen vind ik persoonlijk een must bij BMW. Dus dan zou het sowieso een E91 worden. Bovendien zou ik liever in een aangeklede E91 rijden dan een kale F31.

Voor 20-22km zou ik overigens voor diesel (320d) kiezen. Staan zat leuke exemplaren, eventueel in Duitsland. 318i vind ik persoonlijk te langzaam aanvoelen, dan beter een 318d.

• xos

xos

Arfman schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:00:
[...]

Vind je het niet jammer dat je straks eigenlijk precies dezelfde auto krijgt? (je had toch ook een 440i in bestelling staan?) Gaat toch een beetje ten koste van de beleving van de nieuwe auto lijkt mij, uitvogelen waar alles voor dient, instellen, ontdekken, enz.
Nee, dat had ik bij vorige auto's wel maar deze keer totaal niet. Maar dat ligt misschien ook aan de aanloop. Dat is mij in die zin wel "ontnomen". Het is op dit moment gewoon een goede tijdelijke oplossing maar verder niks speciaals. Moest na afhalen direct door naar een afspraak en bij thuiskomst is de auto de garage ingegaan en daar staat hij sindsdien. Heb er geen moment ingezeten om even te kijken wat er allemaal op en aan zit en hoe het werkt.

Dus ik ben blij met de huidige oplossing, maar als het ze niet lukt om de auto voor 1 februari te leveren zal ik ervan balen. Niet omdat ik de auto niet heb ontvangen maar omdat ik dan nog geen vervoer heb. Moet ook zeggen dat ik mijn hart meer ligt bij snelle voertuigen op de helft van het aantal wielen. Mijn nieuwe racer zou eigenlijk half november komen maar is ook vertraagd. Maar dat zijn Italianen en kan ik om 1 of andere reden wel vergeten. Maar ik zie wel uit naar het moment dat ik dat ding kan ophalen en in het voorjaar in Spanje kan uitlaten :).

• DeBaroN
MrFl0ppY schreef op donderdag 16 november 2017 @ 16:23:
Sportstoelen vind ik persoonlijk een must bij BMW. Dus dan zou het sowieso een E91 worden. Bovendien zou ik liever in een aangeklede E91 rijden dan een kale F31.

Voor 20-22km zou ik overigens voor diesel (320d) kiezen. Staan zat leuke exemplaren, eventueel in Duitsland. 318i vind ik persoonlijk te langzaam aanvoelen, dan beter een 318d.
Een kale F31 ten opzichte van dikke E91 is die er dan? (behalve m-pakket en sportstoelen bijvoorbeeld)
Ivm aantal km's zat ik ook aan een diesel te denken (evt chippen) Alleen bij de E91 lees ik veel over de N47 motor. Die zou bij de F31 minder problemen geven. Daarom de F31 diesel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou nooit meer terug willen naar de E-reeks dat is echt sterk verouderd. De F-reeks is zoveel verfijnder.

• IQM

IQM

baronruud schreef op donderdag 16 november 2017 @ 16:00:
De E91 uit 2010 zou rond de 15k kosten. Een 318i benzine met +/-100k op de klok.
Deze is dan High Executive uitgevoerd, sportstoelen, M-sport uitgevoerd etc.
Zijn ook 325i te vinden, alleen duurder en meer km's.
De F31 zou een 316D/318D/320D uit 2013 worden met 150K op de teller.
Aantal km's per jaar is 20-22K. We willen er minimaal 5jaar mee rijden.
Ik weet niet hoe het zit met de opties van een F31. Sportstoelen zijn niet te vinden met dit budget. Ook zie ik er veel staan, zonder gescheiden airco.
Rijden op moment een E46 325i touring.

Vooral het gevoel om bijvoorbeeld 18k uit te geven aan een E91 van een 7 jaar oud model dat al bestaat sinds 2005 / 2008 (LCI), tegenover een F31 van 4 jaar oud, dat het nieuwere type is.
Als ik jou was zou ik door sparen en door zoeken naar een mooie F31. Desnoods in Duitsland kijken en niet opgeven totdat je de auto met de juiste opties vindt. Sportstoelen zijn voor mij ook een must, maar de nieuwe diesel van de F31 is ook weer een tikkie beter (en prettiger) dan de oudere motoren. Bovendien, de eerste F3x series zijn ook al van 2012. Die worden steeds betaalbaarder.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:35
Zou je in D-segment met 20.000 km/jaar wel gaan dieselen?

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
t_captain schreef op donderdag 16 november 2017 @ 23:39:
Zou je in D-segment met 20.000 km/jaar wel gaan dieselen?
Ik ben ook de f31 aan het overwegen en twijfel zelf ook over diesel/benzine.
Ik rij nu een 118D en die is met 15K per jaar net rendabel itt benzine.

De f31 is wat zwaarder maar met 20k/j is het op het randje en maakt het niet gek veel uit. Aanschafwaarde is echter een ander verhaal:

Je kunt vanaf 12K wel al een f31 diesel kopen maar de benzine liggen versies beginnen ergens bij 17K.

Voor dat geld kun je best wel wat jaren het eventuele belastingverschil goedmaken. Verder vind ik diesel verder fijner rijden en durf ik wat sneller hoge kometerstanden ermee aan maar dat is persoonljk :)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Diesels schrijven harder af. Over 5 jaar is er een prima markt voor een 318i, maar een 318d is lastig. Klanten voor een 9 jaar oude auto rijden vaak te weinig om diesel te willen. Zeker tegen die tijd, de milieumaatregelen zullen niet minder worden.

Verder heeft een diesel vaak ook een toeslag op de verzekering. Denk aan een tientje per maand cascopremie tov dezelfde benzine.

Voor een oude E60 530 kan het prima uit. Dan is het 1:9.5 benzine tegen 1:14 diesel. Een modernere 3 met viercylinder motor is moeilijker. De omvang van de brandstofrekening is een stuk kleiner en de afgelopen 10 jaar hebben benzines relatief meer zuinigheid gewonnen dan diesels. Wat zal het zijn? 1:18 diesel tegen 1:14 benzine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 02-10 21:10

Sick Nick

Drop the top!

M'n F31 318i van begin dit jaar doet 1:16 gemiddeld op de snelweg. Maar 1:10 in stop/start stadsverkeer dus dat valt wel een beetje tegen. Gemiddeld toch 1:15. Een 318d/320d is toch wel een stuk zuiniger. Maar aangezien ik toch altijd in de file sta en diesel hier extra belasting heeft en net zo duur is als benzine (UK) heb ik de kleinste motor genomen. Koppel dat met de automaat zodat je niet zo veel merkt van de kleinere motor en van binnen helemaal vol gehangen met opties bevalt dat prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Volgens Spritmonitor komt de F31 320 in diesel op 1 op 16. De benzine 1 op 12. Dat verschil valt wel mee. Maar ik schrik van de aanschafprijs. Ooit waren diesels duurder tweedehands maar ik zie dat ze nu echt zomaar 5k goedkoper zijn. Het zal er vast mee te maken hebben dat er in Duitsland voor het F31 touring-model 800 diesels aangeboden worden tegen 50 benzine varianten...

Voor de 318 E91 zou mijn keuze dan heel simpel zijn. 190nm bij 4250 touren of 300nm bij 1750.

Bij de 320 F31 is het weer helemaal anders vanwege de turbo op de benzine variant; 270nm bij 1250 voor de benzine en 380nm bij 1750 touren voor de diesel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
F31 320i hier doet 1:13 met 18" zomerset, met 17" winterset (stuk smaller) haalt hij 1:13,6 gemiddeld.

edit: dat is per dag met wisselend stadsverkeer en snelweg (100-120 en 130km/u).

[ Voor 29% gewijzigd door Pepppie op 17-11-2017 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
MrFl0ppY schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 08:56:
Volgens Spritmonitor komt de F31 320 in diesel op 1 op 16. De benzine 1 op 12. Dat verschil valt wel mee. Maar ik schrik van de aanschafprijs. Ooit waren diesels duurder tweedehands maar ik zie dat ze nu echt zomaar 5k goedkoper zijn. Het zal er vast mee te maken hebben dat er in Duitsland voor het F31 touring-model 800 diesels aangeboden worden tegen 50 benzine varianten...

Voor de 318 E91 zou mijn keuze dan heel simpel zijn. 190nm bij 4250 touren of 300nm bij 1750.

Bij de 320 F31 is het weer helemaal anders vanwege de turbo op de benzine variant; 270nm bij 1250 voor de benzine en 380nm bij 1750 touren voor de diesel.
E91 keuze, zit je wel bij de diesel aan een (oudere) N47 motor met evt. problemen.
F31 benzine is weer een stuk duurder kwa aanschaf.

Heb een paar voorbeelden E91 benz/diesel F31 benz/diesel

E91 318i - 2010 - 66km - 16.950,-
http://voorraad.citycars-...43-pk/occ3809709-7ca2254c
+ weinig km
+ benzine
- oudere auto en weinig vermogen

E91 320d - 2010 - 155km - 14.950,-
https://www.vanderlindena...ions/15471865_bmw-3-serie
+veel opties
-N47
-prijs tov F31

F31 316i - 2013 - 89km - 20.900,-
http://voorraad.citycars-...36-pk/occ3814155-7ca2254c
+benzine
-duur

F31 320d ede - 2013 - 159km - 17.950,-
http://occasions.janbakke...namics-edition-163pk-aut/
+ F31
+ automaat
- diesel

[ Voor 3% gewijzigd door DeBaroN op 17-11-2017 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Bij de N47 kun je het beste een model op of na 03/2011 pakken. In februari is toen een aanpassing geweest aan het kettingsysteem en daardoor zijn bijna alle problemen verdwenen.

De voorbeelden die je noemt liggen te ver uit elkaar om er iets zinnigs over te zeggen.

De 320d ED is overigens wel een stuk zuiniger. Dat is zeker een goede optie om te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
MrFl0ppY schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:04:
Bij de N47 kun je het beste een model op of na 03/2011 pakken. In februari is toen een aanpassing geweest aan het kettingsysteem en daardoor zijn bijna alle problemen verdwenen.

De voorbeelden die je noemt liggen te ver uit elkaar om er iets zinnigs over te zeggen.

De 320d ED is overigens wel een stuk zuiniger. Dat is zeker een goede optie om te overwegen.
Misschien is dit een beter voorbeeld (allebei diesel):

E91 van 2012 - 168km - 14950,-
http://voorraad.vakgarage...serie/occ3549117-f62e68bd

tegenover

F31 van 2013 - 158km - 17950,-
http://occasions.janbakke...namics-edition-163pk-aut/

[ Voor 3% gewijzigd door DeBaroN op 17-11-2017 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Dit is wel een mooi voorbeeld.

Voor €3000 meer krijg je een automaat en 1 jaar jonger. Maar de E91 heeft wel sportstoelen, gescheiden climate control, leren bekleding, stoelverwarming, prof navigatie en (bi-)xenon verlichting.

Dus ja, aan jou de keuze wat je belangrijker vindt.

Ik had van die 3k wat mooie velgen gekocht en mijn vrouw een keer verrast :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
t_captain schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 00:01:
Diesels schrijven harder af. Over 5 jaar is er een prima markt voor een 318i, maar een 318d is lastig. Klanten voor een 9 jaar oude auto rijden vaak te weinig om diesel te willen. Zeker tegen die tijd, de milieumaatregelen zullen niet minder worden.

Verder heeft een diesel vaak ook een toeslag op de verzekering. Denk aan een tientje per maand cascopremie tov dezelfde benzine.

Voor een oude E60 530 kan het prima uit. Dan is het 1:9.5 benzine tegen 1:14 diesel. Een modernere 3 met viercylinder motor is moeilijker. De omvang van de brandstofrekening is een stuk kleiner en de afgelopen 10 jaar hebben benzines relatief meer zuinigheid gewonnen dan diesels. Wat zal het zijn? 1:18 diesel tegen 1:14 benzine?
Heb je een punt maar tegelijk heeft de auto met 20k per jaar een ton extra gelopen. Ik was altijd in de veronderstelling dat een benzine met 250.000 een stuk harder afgeschreven is dan een diesel met 250.000 (persoonlijk zou ik iig nooit een benzine met 250K durven te kopen maar wel een diesel). Maar eigenlijk kun je wel stellen dat beide autos afschreven zijn met die km standen :P

Qua verbruik had ik gekeken naar spiritmonitor:
Bmw e87 118d: 1:15 (aanschaf 4k) (maandelijks*: 287)
Bmw f31 316i: 1:14 (aanschaf 20k) (maandelijks: 286)
Bmw f31 320i: 1:12 (aanschaf 23k) (maandelijks: 322)
Bmw f31 318D: 1:16 (aanschaf 18k) (maandelijks: 343)
BMW f31 320D EDE: 1:18 (aanschaf 20k) (maandelijks: 326)
*afschrijving/onderhoud niet meegenomen en uitgegaan van 20K kilometers per jaar. Puur belasting+verzekering+brandstof

Maar eigenlijk slaan deze tabellen nergens op in een BMW topic. Je moet een BMW kopen die je gaaf vindt :*)

Ik heb ooit een 318i e91 proefgereden en deze vond ik echt veuls te langzaam. Misschien ben ik teveel gewend aan de koppel van een diesel maar ik zou toch wel minimaal een 320i willen. Verbruik zit je dan alleen toch al tegen 1:12 :(

[ Voor 20% gewijzigd door laurens0619 op 17-11-2017 14:39 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik denk dat de 320i niet veel onzuiniger is dan de 316i, maar je bij de snellere auto’s vaak wat snellere bestuurders treft.

Als je voldoende lange stukken rijdt moet 1:14 ook met een 20i haalbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 20:35
Gezien de eisen kom je al snel terecht bij de 320i EDE. Zelfde 1.6 als in de 316i, dus even zuinig als een 316i als je niet alle pk's continu aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
MrFl0ppY schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:36:
Dit is wel een mooi voorbeeld.

Voor €3000 meer krijg je een automaat en 1 jaar jonger. Maar de E91 heeft wel sportstoelen, gescheiden climate control, leren bekleding, stoelverwarming, prof navigatie en (bi-)xenon verlichting.

Dus ja, aan jou de keuze wat je belangrijker vindt.

Ik had van die 3k wat mooie velgen gekocht en mijn vrouw een keer verrast :+.
Ja, zelf neig ik ook naar de E91 ivm opties.
Verhoog je het budget tot 20K, kom ik deze mooie F31 tegen:
https://www.marktplaats.n...e656940d2&previousPage=lr

Helaas een handbak, maar voor de rest prachtig (behalve de too much velgen). Of ik moet wat over het hoofd zien.

[ Voor 7% gewijzigd door DeBaroN op 17-11-2017 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:26
t_captain schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 14:32:
Ik denk dat de 320i niet veel onzuiniger is dan de 316i, maar je bij de snellere auto’s vaak wat snellere bestuurders treft.

Een E90 318i ede doet bij mij 1:16.5 gemiddeld met 80/20 rijksweg/stad.

E46 330i doet 1:9, E90 325i 1:9, E60 528i 1:9.
In alle drie is 1:11 ook haalbaar.

De E90 318d doet 1:22 met gemak.

edit:
Totdat je 80/20 stad gaat rijden, dan stijgt het verbruik wel. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Raymond P op 17-11-2017 15:15 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
t_captain schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 14:32:

Die kan ik bevestigen; de 7km stadverkeer (centrum Rotterdam) nekt mij om boven de 1:14 uit te komen met een F31 320i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
MrFl0ppY schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 08:56:
Maar ik schrik van de aanschafprijs. Ooit waren diesels duurder tweedehands maar ik zie dat ze nu echt zomaar 5k goedkoper zijn. Het zal er vast mee te maken hebben dat er in Duitsland voor het F31 touring-model 800 diesels aangeboden worden tegen 50 benzine varianten...
De diesel is simpelweg passé in Duitsland.

Veel eigenaren van diesel auto's proberen er vanaf te komen nu de markt nog enigszins op peil is.

Verschillende Duitse steden hebben al totaalverboden voor diesels aangekondigd.

Woon zelf direct aan de grens en rij regelmatig in Duitsland, en ook in de steden. Om deze reden is diesel ook zeker geen optie meer voor mij. Het is nu allemaal nog onzeker en niets staat nog 100% vast, maar als Duitsers eenmaal een plan hebben kunnen ze akelig doortastend en vasthoudend zijn ;).

Duitsers zelf weten dat het beste, dus die zetten hun zelfontbranders en masse te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 02-10 19:05

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Weet iemand wat die 3 rode poppetjes zijn rechtsonder de toerenteller? Na het starten blijven ze best een tijdje branden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lC5TdqAmZFYOgjvtBUj5OXZ6/thumb.jpg

Vanochtend op de voetbalclub is m'n embleem nog van m'n motorkap gejat,
Stel boeven, blijf toch met je jatten van andermans spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahraman11
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:51
Coenen schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 18:11:
Weet iemand wat die 3 rode poppetjes zijn rechtsonder de toerenteller? Na het starten blijven ze best een tijdje branden.

[afbeelding]

Vanochtend op de voetbalclub is m'n embleem nog van m'n motorkap gejat,
Stel boeven, blijf toch met je jatten van andermans spullen.
Dat de 3 plekken achterin niet de gordel dragen, ongeacht of er iemand wel of niet op de stoel zit. Als linksachter bijvoorbeeld de gordel wel om heeft, dan wordt het eerste poppetje groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 02-10 19:05

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

lol, zo simpel. :) Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Super handig als je kinderen hebt :)

[ Voor 3% gewijzigd door The_MAN op 19-11-2017 00:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Een beetje thread decoratie. Leuk seizoen voor foto's.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/d36pjvhl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nHmxGRql.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:33
Dan doe ik met je mee. De E34 laatst voor de keuring gehad. Alleen rechtsachter een veer kapot, kon aan een set veetpoten komen voor achter dus beide maar vervangen.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/mcrdzd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2ihkt3s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-09 23:03
Als jullie "echte" BMW's willen zien, check dan het filmpje van de E30 club toertocht van vorige maand ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
BlackthunderAwf schreef op zondag 19 november 2017 @ 18:55:
Dan doe ik met je mee. De E34 laatst voor de keuring gehad. Alleen rechtsachter een veer kapot, kon aan een set veetpoten komen voor achter dus beide maar vervangen.

[afbeelding]
[afbeelding]
Fijn om hem weer even te zien.

Mijn E39 heeft ook weer een verse apk. Alleen een andere koplamp, hoogteregeling was stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:17
Mijn privatelease contract eindigt over een paar maanden en ik ben me een beetje aan het oriënteren op de aanschaf van een eigen auto. Ik heb altijd al een E39 willen hebben en dat moet er nu maar eens van komen. Heb niet heel veel eisen, behalve dat het een sedan op benzine met automaat en 6 cilinder moet zijn. Ik hou erg van de kleurstelling donkere buitenkant met beige leder interieur (inclusief hout enzo).

Ik zit wat rond te neuzen in Duitsland maar het aanbod tussen 2000 en 2003 voor onverklooide, originele 525 en 530's valt me wat tegen. E46 geeft veel meer opties. Ook de prijzen lijken niet zo veel te schelen met Nederland. Iemand enig idee hoe dat komt?

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-10 17:44
Sorry EC - ik heb alleen verstand van mooie E36 tourings O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Hihi, inderdaad ja. Tegen een mooie E36 of E46 touring zeg ik ook niet per definitie nee hoor. Zoiets bv.

http://www.autohan.nl/aan...328i-Touring-Edition.html

Dat ga ik dan wel niet betalen voor een auto van 20 jaar oud.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:43
Lol die prijzen, soms snap ik echt niet wat sommige 2e hands auto dealers denken :F

[ Voor 5% gewijzigd door SgtPoen op 20-11-2017 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
EvaluationCopy schreef op zondag 19 november 2017 @ 20:51:
Mijn privatelease contract eindigt over een paar maanden en ik ben me een beetje aan het oriënteren op de aanschaf van een eigen auto. Ik heb altijd al een E39 willen hebben en dat moet er nu maar eens van komen. Heb niet heel veel eisen, behalve dat het een sedan op benzine met automaat en 6 cilinder moet zijn. Ik hou erg van de kleurstelling donkere buitenkant met beige leder interieur (inclusief hout enzo).

Ik zit wat rond te neuzen in Duitsland maar het aanbod tussen 2000 en 2003 voor onverklooide, originele 525 en 530's valt me wat tegen. E46 geeft veel meer opties. Ook de prijzen lijken niet zo veel te schelen met Nederland. Iemand enig idee hoe dat komt?
Ja. Dat komt omdat die allemaal worden opgekocht door Youngtimer verkopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
SgtPoen schreef op maandag 20 november 2017 @ 08:09:
Lol die prijzen, soms snap ik echt niet wat sommige 2e hands auto dealers denken :F
De beste exemplaren (luxe uitrusting en zeer goede technische staat) van 15-20 jaar leeftijd hebben een veel hogere waarde dan de rest van de markt. Ze zijn namelijk interessant voor zakelijk gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
That makes sense. Wel balen, de 528 van 1996 tot 1999 valt daar natuurlijk ook onder. Het verschil is opmerkelijk. Ik wil max 7000,- euro uitgeven. Aangezien het ding toch in de stad geparkeerd wordt hoeft hij optisch voor mij niet in topstaat te zijn (krasjes etc.), hoe het interieur er uit ziet vind ik belangrijker. Misschien is het een idee om dan een wat minder (technisch) goed exemplaar te kopen en meteen flink onderhoud te geven?

Hebben de 3-series uit die tijd hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:15
Grrrrrrrrrrr, idioten bij dealers.

BMW X1 besteld met een fietsendragertrekhaak.

Meerdere keren gevraagd "en daar past iedere fietsendrager op?"

"jaja, die is gewoon niet gehomologeerd voor een aanhangwagen en je bespaart er dus de jaarlijkse Belgische keurkosten mee uit, lekker voordelig in leasing".

Familielid dus bestelling geplaatst (bedrijfswagen), allemaal prima.

Leuk Thule fietsenrek opvouwbaar gevonden, alles wat je wil, in de korting en superpromotie. Blijkt die trekhaak "onklaar" gemaakt te zijn door BMW zodat alleen BMW fietsendragers er op passen. Ze hebben op de bol van de trekhaak twee "stopjes" gezet zodat alleen BMW fietsendragers er op passen.

Moeten nu aan de slag met een slijpschijf, leuk hoor, geweldige kennis van producten :F }:|

Even voor de duidelijkheid: zoals het er nu op stond, stond het indertijd niet op de site:
De voorbereiding bagagedrager achteraan valt niet op en maakt eenvoudige montage van een fietsdrager achteraan als origineel BMW accessoire mogelijk, waarop fietsen of e-bikes veilig kunnen worden vervoerd. Voor gebruik is een speciale bol nodig. In plaats van een zware koppelinrichting van de aanhangwagen wordt hierbij enkel de voorbereiding voor de bagagedrager met geoptimaliseerd gewicht op de wagen gemonteerd. Het systeem omvat een wegklapbaar stopcontact voor de aansluiting van de extra achterlichten en een bevestigingsuitrusting voor de montage van de fietsdrager achteraan die verkrijgbaar is bij de speciale accessoires.
De voordelen in een oogopslag:
praktische transportmogelijkheid voor fietsen en e-bikes
optisch onopvallende houder voor achterdrager
lager gewicht dan volwaardig aanhangwagen-trekmechanisme

[ Voor 38% gewijzigd door HyperBart op 20-11-2017 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een X1 die niks mag trekken is toch sowieso gewoon bezopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2017 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el frikandel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-04 12:37
Mijn bmw X6 40D M sport modeljaar 2017 heeft een touchscreen met IDrive 5.0, is het mogelijk om te updaten naar versie 6.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

el frikandel schreef op maandag 20 november 2017 @ 21:22:
Mijn bmw X6 40D M sport modeljaar 2017 heeft een touchscreen met IDrive 5.0, is het mogelijk om te updaten naar versie 6.0?
Sort of, HU_NBT2 => HMI_ID_VERSION = ID6_light.
Is eigenlijk alleen een andere skin, grootste verschil zijn de live tiles.

[ Voor 11% gewijzigd door fsfikke op 20-11-2017 21:36 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
el frikandel schreef op maandag 20 november 2017 @ 21:22:
Vast wel, de dealer heeft mijn auto geüpdatet (NBT uit 2013) naar de laatste versie voor een 15-tal saucijzenbroodjes, maar normaal kost dit volgens mij €150. Of wil je zelf gaan lopen kloten met zo'n auto?

Pics?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• el frikandel
The_MAN schreef op maandag 20 november 2017 @ 21:38:
[...]

Vast wel, de dealer heeft mijn auto geüpdatet (NBT uit 2013) naar de laatste versie voor een 15-tal saucijzenbroodjes, maar normaal kost dit volgens mij €150. Of wil je zelf gaan lopen kloten met zo'n auto?

Pics?
Nee ga ik niet zelf doen, maar ben gewoon benieuwd. Pics zal ik volgende week posten, ik heb hem gekocht in Duitsland, met 8500 km op de teller, een Premium select, bij de Bmw dealer.

Maar hij ziet er precies hetzelfde uit als deze:
Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1711/338808/Ihn75w0Y.jpeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
el frikandel schreef op maandag 20 november 2017 @ 21:47:
[...]
Maar hij ziet er precies hetzelfde uit als deze:
Mooie kar man!
Alleen vind ik zelf de wielen/banden niet echt passen, zo op de foto. Ze lijken de wielkasten niet echt lekker te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el frikandel
Toff schreef op maandag 20 november 2017 @ 22:38:
[...]

Mooie kar man!
Alleen vind ik zelf de wielen/banden niet echt passen, zo op de foto. Ze lijken de wielkasten niet echt lekker te vullen.
Is 20 inch. Misschien in de toekomst nog 21 inch eronder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Wat een ordinair hok

* 418O2 likes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 15:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Pics?
Wat krijg je dan extra? Onderandere die live tiles? Of houd je de oudere nbt interface?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
[...]

Pics?
NBT uit 2013? Heb je CIC of NBT? Voor NBT EVO ID5 of 6 heb je een Head Unit swap nodig, dus vraag me af wat ze geupdate hebben bij je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_MAN
m.lammers schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 09:44:
[...]

NBT uit 2013? Heb je CIC of NBT? Voor NBT EVO ID5 of 6 heb je een Head Unit swap nodig, dus vraag me af wat ze geupdate hebben bij je.
Ik heb het niet over een update van NBT naar NBT EVO, maar heb gewoon een I-Level update op mijn hele auto gehad. Ik ga ervan uit dat dat vergelijkbaar is met een update NBT EVO van ID5 naar 6 en dus dealer dat doet voor de standaard €150 (of 15 sausijzenbroodjes).

Maar een I-level update is wel iets meer dan alleen de NBT, dus kan wel goedkoper zijn misschien. Mijn NBT ging naar Media: MN-003.013.001 en Telefoon: TN-003.013.001, waar ze eerder op 002.x zaten.

In mijn geval hoopte ik op een betere werking van de Grootlicht Assistent alsmede telefoon integratie (Windows Mobile toen nog), maar die bleken achteraf niet anders te werken. Wel heb ik nu een melding op mijn dashboard als ik de stuurverwarming aanzet die ik eerder niet had. Toch zin gehad want het lampje van de stuurverwarming zit nogal verstopt (kwam er na een jaar achter dat er een lampje zit!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
The_MAN schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:13:
[...]

Ik heb het niet over een update van NBT naar NBT EVO, maar heb gewoon een I-Level update op mijn hele auto gehad. Ik ga ervan uit dat dat vergelijkbaar is met een update NBT EVO van ID5 naar 6 en dus dealer dat doet voor de standaard €150 (of 15 sausijzenbroodjes).
Oh zo! Meer firmware upgrades van de modules zelf dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

Weet iemand of er een ruitenwisser voor de achterruit op een 4 coupe zit? Ik was daar vandaag naar op zoek maar kon niks vinden :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

xos schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 19:58:
Weet iemand of er een ruitenwisser voor de achterruit op een 4 coupe zit? Ik was daar vandaag naar op zoek maar kon niks vinden :?.
Ik ken niet direct een sedan met een achter ruitenwisser?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
YakuzA schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 20:30:
[...]

Ik ken niet direct een sedan met een achter ruitenwisser?
4-coupé. Waar lees jij sedan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

S_Chief schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 20:40:
[...]

4-coupé. Waar lees jij sedan? :+
Coupe is toch gewoon een sedan met 2 vergeten deuren? :+
Autovorm is hetzelfde.

Ruitenwisser achter is vooral voor een touring/hatch :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Nee, niet echt.. Heb je al eens een 3 sedan en een 4 Gran Coupe vergeleken? Daklijn is anders (en dat maakt het ook een coupé). Sedan betekent niet automatisch dat er 4 deuren zijn, 2 is ook mogelijk (maar is nu meer iets van vroeger).

Ruitenwisser achter kan je trouwens bijvoorbeeld wel op een 911 krijgen. Zijn spuuglelijk, maar het is er wel (en erg functioneel gezien de positie van de ruit).

[ Voor 24% gewijzigd door S_Chief op 21-11-2017 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

Eigenlijk geen moment aan gedacht dat niet iedere non cabrio zo'n ding heeft. Alle auto's waar ik tot nu toe in heb gereden hadden zo'n ding en het was vanochtend best wel handig om de achterruit schoon te maken.

Probleem wat ik vandaag had is dat de auto met de achterkant naar een drukke doorgaande weg staat. Als het dan regent werpen met name vrachtwagens een fijne nevel op die neerslaat op de achterruit waardoor er niet doorheen te kijken was. 1 keer met een ruienwisser op en neer en het probleem was weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

S_Chief schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 20:57:
[...]

Nee, niet echt.. Heb je al eens een 3 sedan en een 4 Gran Coupe vergeleken? Daklijn is anders (en dat maakt het ook een coupé). Sedan betekent niet automatisch dat er 4 deuren zijn, 2 is ook mogelijk (maar is nu meer iets van vroeger).

Ruitenwisser achter kan je trouwens bijvoorbeeld wel op een 911 krijgen. Zijn spuuglelijk, maar het is er wel (en erg functioneel gezien de positie van de ruit).
Kwa vorm vind ik ze flink lijken. De sedan heeft net iets meer hoogte aan de achterkant.
Zelf met de 3 sedan en 3 coupe gereden. (En de 3 touring)

Verder om weer wat meer op de vraag in te gaan:
vanwege de hoek van de achterruit en dat deze er door de airflow beter water en viezigheid af krijgt is een ruitenwisser veel minder nodig is bij de sedan/coupe vorm.
Daarom wordt die eigenlijk altijd weggelaten.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S_Chief schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 20:57:
[...]

BMW was juist één van de merken met een tweedeurs sedan. De 2-deurs E30 was de laatste, want de 2-deurs E36 was wel een coupe. Door de betere stroomlijn heeft zowel een sedan als een coupe geen ruitenwisser achter nodig.

De enige sedan, die ik ken, die optioneel kon worden uitgerust met ruitenwisser is de Citroen C5.
Pagina: 1 ... 65 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.