Het grote BMW-topic #13 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 116 Laatste
Acties:
  • 756.898 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:03

page404

Website says no

Sick Nick schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 14:43:
In m'n F31 merk ik dat de apps vanaf telefoons aanzienlijk soepeler werken vanaf een iphone dan met android (zowel nougat als oreo). De android versies crashen vrij vaak of spelen gewoon niks af, dan moet je weer terug naar normaal bluetooth streamen.
Staat weer tegenover dat de ingebouwde Deezer online entertainment wel prima werkt en dan heb je helemaal geen telefoon meer nodig. Weet niet of je het online pakket erbij hebt?
Ik maak gebruik van een iPhone 7, dus in elk geval geen Android. De ingebouwde entertainment is dat streaming abo wat je kan afsluiten? Kan het wel eens een maandje proberen. Heb ook al zitten denken aan Carplay, maar het kost wel 300€ en dat vind ik een beetje te gortig voor het oplossen van een probleem dat ik niet zou moeten hebben. En dan zou het wel eens net zo slecht kunnen werken ;)

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 08:17
Iemand in de randstad die wil kijken waarom de accu van m'n E36 cabrio steeds leeg loopt? :P

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Theimon schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 17:22:
Van oud:
[afbeelding]

[afbeelding]

Naar (tweedehands) nieuw:
[afbeelding]

[afbeelding]

En de antenneversterker vervangen voor een recenter model (laatst al de radio vervangen voor een 2004 model voor de aux), dus betere radioontvangst en langere range voor mijn afstandsbediening....vruchtbaar dagje zo :)
Haha wat een foute slijtplekken op dat oude stuur :+ Stoer met het armpje uit het raam of de bekende petje achterstevoren en één hand bovenop het stuur houding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Bigs schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 15:46:
[...]

Haha wat een foute slijtplekken op dat oude stuur :+ Stoer met het armpje uit het raam of de bekende petje achterstevoren en één hand bovenop het stuur houding.
Niet noodzakelijk, mijn stuur heeft op grofweg dezelfde plekken beginnende slijtage.
(En ik rij altijd 10/2.)
Vermoedelijk de vette zalf van mijn handen icm zonlicht.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
:S gezien gevraagde prijs voor je F20, dan is men auto al zo weinig waard ;w
Ik heb vrijwel identiek wagen, f20 116i sportline pakket, cruise control, idrive (kleine zonder gps wel)
, jaarbouw 2012 en zit nu aan 92.000 km. dus zal ik max 14.000€ vragen gezien paar mindere opties heb dan uw F20. Veel success met verkoop :)
Impry schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 19:53:
[...]

Ik quote mezelf even. Inmiddels is m'n knalrode F20 de deur uit, mocht iemand interesse hebben, hij staat hier te koop :P http://www.autobedrijfvanmourik.nl/occasions

Ik heb dus nog een OBD-kabel over, ding werkt prima, degelijke kwaliteit.
http://www.ebay.de/itm/-/221464823875?
Iemand interesse? Doe even PM, prijs komen we wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-10 15:04

Impry

Rallymedia.nl

Ik heb hem al verkocht, heb m’n geld op de rekening staan. ;)
Heb hem zelf vanaf december te koop gehad en het viel mij op dat vooral de kleur een belemmering was in de verkoop.
Maar er komen er nu heel veel uit de lease (4/5-jarige contracten), dus dat drukt de prijzen wel.

[ Voor 44% gewijzigd door Impry op 16-10-2017 09:01 . Reden: Quote weggehaald ]

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Nu online
Das fijn d:)b
Hoelang heeft het geduurd voordat het verkocht was? Ik ben waarschijnlijk ook van plan om eind dit schooljaar te verkopen. Rode kleur lijk me zelf leuke kleur, hopelijk betreft mijn witte kleur (mineral white) ook niet een belemmering voor koper :-P
Impry schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 09:01:
Heb hem zelf vanaf december te koop gehad en het viel mij op dat vooral de kleur een belemmering was in de verkoop.
Maar er komen er nu heel veel uit de lease (4/5-jarige contracten), dus dat drukt de prijzen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Hij heeft vanaf december zo'n beetje te koop gestaan. Ik wist dat ik op een gegeven moment ging leasen, dus had geen haast, daarom wat hoger geprijsd gehad.
Uiteindelijk in september verkocht via "ikwilvanmijnautoaf.nl", prijs die ik er voor kreeg was niet de hoofdprijs, maar wel een nette prijs. Zeker als je ziet wat ze er nu voor vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-10 19:06

IQM

Impry schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 10:43:
Hij heeft vanaf december zo'n beetje te koop gestaan. Ik wist dat ik op een gegeven moment ging leasen, dus had geen haast, daarom wat hoger geprijsd gehad.
Uiteindelijk in september verkocht via "ikwilvanmijnautoaf.nl", prijs die ik er voor kreeg was niet de hoofdprijs, maar wel een nette prijs. Zeker als je ziet wat ze er nu voor vragen.
Had je geen gezeur over de wagen? Dat er een krasje hier en een pitje daar zit en dat ze daarom minder wilden betalen?

Ik heb mijn E61 destijds ook zonder inruil aan een handelaar verkocht. Hij bood hem daarna voor € 1.800,- meer te koop aan. Uiteindelijk heeft hij er maar een € 1.000,- aan overgehouden na 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Nee, prijs werd pas besproken toen we de handtekening gingen zetten.
Ik kwam aan, ze hebben rondje gereden, auto op de brug gezet en daarna richting kantoortje gegaan om over te schrijven/geld over te maken.
Ikwilvanmijnautoaf.nl zit daar ook wel bovenop, ze willen dat namelijk voorkomen. Dus als een bedrijf maar een euro minder biedt mag je rechtsomkeert gaan en kun je dat aangeven bij ze. Je sluit telefonisch namelijk een koopovereenkomst af en die mag je niet zomaar breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04:28

Theimon

Snapte!?

Bigs schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 15:46:
[...]

Het stuur was al aan het slijten op die plekken op het moment dat ik kocht. Nu stuur ik zelf vaak met 1 hand en vrijwel altijd op die plek, dus dat heeft ook niet geholpen.

Moet ook zeggen dat als het eenmaal open is het slijten wel een factor 5 sneller gaat. Daarom dus maar een ander stuur erop.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

royalt123 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 19:38:
:S gezien gevraagde prijs voor je F20, dan is men auto al zo weinig waard ;w
Ik heb vrijwel identiek wagen, f20 116i sportline pakket, cruise control, idrive (kleine zonder gps wel)
, jaarbouw 2012 en zit nu aan 92.000 km. dus zal ik max 14.000€ vragen gezien paar mindere opties heb dan uw F20. Veel success met verkoop :)

[...]
Ik vind hem nog vrij prijzig. Voor 13k heb je al een andere mooie hoor, ook met aardig wat opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Met het rijtje opties, de lage km-stand, nette staat én de schitterende 18" velgen (maken hem wat mij betreft af) denk ik dat het een nette prijs is.

[ Voor 9% gewijzigd door Impry op 16-10-2017 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Nu online
Denk wel dat prijs correct is, zeker gezien benzinemotor is. Aleja ik vind er amper in België
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 14:27:
[...]
Ik vind hem nog vrij prijzig. Voor 13k heb je al een andere mooie hoor, ook met aardig wat opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Impry schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 09:01:
Die kleur was niet lelijk, de koplampen wel. Lag het daar niet aan?
Ik vond E81 best een leuk wagentje, maar bij de F20 waren die koplampen gewoon echt een afknapper.
Facelift is al weer beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Het Fantoom schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 18:20:
[...]

Ik vond E81 best een leuk wagentje, maar bij de F20 waren die koplampen gewoon echt een afknapper.
[/quote
Natuurlijk, op een rode zijn de koplampen veel lelijker dan op een zwarte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:06
nl.mark schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 10:01:
Iemand een adresje in de randstad waar je goed je velgen kunt laten repareren? Beter goed dan goedkoop.. :)
Moller autoschade in Rotterdam Schiebroek. :)

Vorig jaar november van m'n motor de klepdekselpakking laten vervangen. Nog geen 9.000 km lekt die.. Kan ik hier nog garantie op claimen? Ik zeg zelf van wel.

Heb het nagevraagd bij het bedrijf dat het gedaan heeft maar nog geen antwoord ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Boinkie op 16-10-2017 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

Theimon schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 14:13:
[...]

Het stuur was al aan het slijten op die plekken op het moment dat ik kocht. Nu stuur ik zelf vaak met 1 hand en vrijwel altijd op die plek, dus dat heeft ook niet geholpen.

Moet ook zeggen dat als het eenmaal open is het slijten wel een factor 5 sneller gaat. Daarom dus maar een ander stuur erop.
Of je laat het stuur opnieuw bekleden. Met het fijne Nappa leer dat ook om het M-Sport zit bijvoorbeeld. Er is veel meer mogelijk dan direct vervangen.
Het Fantoom schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 18:20:
[...]

Het zijn nog niet eens zozeer de koplampen bij de F20. De combinatie van bumper en lijnen erin maken hem lelijk. Als je er een M-Sport bumper op hebt ziet het er al een stuk beter uit. De LCI heeft dan wel mooiere lampen voor, de lampen achter zijn weer minder. En voor de nieuwe 3 pitters loop ik ook niet echt warm. We hebben een tijdje een 118i (LCI) van de dealer gereden maar we waren blij dat onze eigen 116i (één van de laatste pre LCI's) weer klaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:04

mr_petit

opperprutser

deepbass909 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 01:50:

Na heel wat jaren dromen, kan ik eindelijk de cabrio binnen stallen. Nu nog even voor het overnachten (het is nog steeds mijn primaire auto), hopelijk met een jaartje ook om echt te gaan overwinteren. En dan ga ik gelijk van de mogelijkheid gebruik maken om eens echt groot onderhoud uit te voeren, wat na inmiddels 360.000 km geen overbodige luxe meer is (motor eruit, nieuwe koppeling inc. vliegwiel, alle oliekeringen, nieuwe distributieketting, motorruimte reinigen, nieuwe isolatiemat, stuurhuisrevisie, etc) Onder aan de streep niet eens de grootste investering, maar wel klussen die tijdrovend zijn.
Ja ik weet hoe lang je daar naar hebt verlangt.
Maar de motor/bak eruit halen zonder brug zou ik toch niet snel doen bij zo'n auto.
Misschien kan je iets van een poetsbrug oid in die garage passen.

Wel een supernette/ruime garage trouwens. Heel wat anders dan zo'n standaard jaren 70 box.

[ Voor 4% gewijzigd door mr_petit op 16-10-2017 20:56 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Nu online
IQM schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 20:06:
[...]
Het zijn nog niet eens zozeer de koplampen bij de F20. De combinatie van bumper en lijnen erin maken hem lelijk. Als je er een M-Sport bumper op hebt ziet het er al een stuk beter uit. De LCI heeft dan wel mooiere lampen voor, de lampen achter zijn weer minder.
Even plaatjes vergeleken met de M-sport bumper, maar ik vind hem nog net zo lelijk.
Ja de de bumper is iets mooier, maar de lelijke koplampen springen meteen in het oog.
Met de 2-serie koplampen ziet er wel een stuk strakker uit, maar die heb je zo snel nog niet ingezet lijkt me.
LCI hadden ze inderdaad gewoon de achterkant beter kunnen laten zoals het was, Polo achterlichten zijn zo lelijk nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

De E87 is zeker mooier dan de F20, helemaal met je eens.
Alleen qua interieur was de F20 wel echt een grote stap vooruit, dat is bijna 3-serie waardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

Het Fantoom schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 21:07:
[...]

Even plaatjes vergeleken met de M-sport bumper, maar ik vind hem nog net zo lelijk.
Ja de de bumper is iets mooier, maar de lelijke koplampen springen meteen in het oog.
Met de 2-serie koplampen ziet er wel een stuk strakker uit, maar die heb je zo snel nog niet ingezet lijkt me.
LCI hadden ze inderdaad gewoon de achterkant beter kunnen laten zoals het was, Polo achterlichten zijn zo lelijk nog niet.
Dan moet je een complete 2 serie Coupé voorbumper en lichtunits plaatsen. Het is mogelijk maar het kost gewoon veel geld. Edje Probimmer heeft het gedaan bij zijn wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:43

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

mr_petit schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 20:53:
[...]

Ja ik weet hoe lang je daar naar hebt verlangt.
Maar de motor/bak eruit halen zonder brug zou ik toch niet snel doen bij zo'n auto.
Misschien kan je iets van een poetsbrug oid in die garage passen.

Wel een supernette/ruime garage trouwens. Heel wat anders dan zo'n standaard jaren 70 box.
Hoog op m'n lijstje staat deze:
Afbeeldingslocatie: https://www.quickjacklift.co.uk/media/wysiwyg/quickjack-portable-car-lift-jack.png
Vandaag daar zelfs al wat voorbereiding voor getroffen (3-fase kabel richting garage gelegd). En uiteraard essentieel in een garage van een tweaker, er komt 2x cat.5e te liggen, zodat ik Gbit ethernet daar heb :p (m'n wifi haalt het niet tot de garage en internet in de garage is toch wel erg makkelijk voor de howto's...)

Als ik het blok eruit ga halen, dan staat hij sowieso op assteunen (anders pas ik er zelf niet onder :X ) en ga ik de volledige voorkant eraf halen, zodat de motor er recht naar voren uit kan. Zo wordt het vaker gedaan en zoveel hoef je op zich niet onder de auto te doen (aandrijfas los, baksteun, koppelingscilinder en uitlaat), de rest wordt van bovenaf gedaan.

En als het zo ver is, heb ik ook bijna onbeperkt de tijd om het te doen. Op dat moment zal de cabrio echt een auto voor speciale ritten zijn geworden en staat hij buiten het seizoen geschorst in de garage. Het maakt dan ook niet meer uit of het een half jaar of jaar kost.

Qua ruimte ben ik super blij met de garage. Het heeft even geduurd, maar ik wist dat hij er ooit zou komen. :)
Er zat nog wel wat werk in de garage (muurtje eruit, vloer egaliseren en coaten, elektra verbeteren), maar nu is het makkelijk schoon te houden, is het lekker licht en in principe heb ik aan beide zijden van de auto 80 cm vrije ruimte, wat genoeg is om ontspannen aan de ophanging of remmen te kunnen werken. Alleen is het nu nog een beetje een rommeltje, omdat én een deel van het tuinmeubilair erin staat (ik ben de tuin opnieuw aan het aanleggen) en er nog een ruime stelling achterin moet komen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

IQM schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 20:06:
[...]

Of je laat het stuur opnieuw bekleden. Met het fijne Nappa leer dat ook om het M-Sport zit bijvoorbeeld. Er is veel meer mogelijk dan direct vervangen.
Dan wordt het toch wat kostbaarder. Ik wilde wel van de slijtage af, maar niet tegen elke prijs. Ik vind het leuk om zelf een beetje te klussen aan het ding en het mag er best redelijk uit zien allemaal, maar uiteindelijk is het een auto uit '99 waar ik niet het volle kapitaal in ga storten (niet voor een stuur in ieder geval).

Dit stuur inclusief airbag heeft me nu €50 gekost plus zelf nog een beetje knutselen. Dat houdt het overzichtelijk :)

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:20

Typhone

Who Dares Wins

Afgelopen weekend familie even geholpen met het zoeken naar een 530D E61 tot 10.000 euro. Het is even geleden dat ik in dat prijssegment naar auto's heb gezocht maar dat is wel echt rampzalig op BMW gebied.
Wat een bagger ben ik toch tegengekomen :N

Miraculeus hoe sommige mensen omgaan met auto's (250.000km op de klok) en zo'n beetje alles kapot, vies, versleten wat er versleten kan zijn. Als ik dan denk aan mijn -recent verkochte- auto (ouders zijn er tevreden mee) en hoe die eruit zag dan kan ik het niet begrijpen. Die auto weer VIP-behandeling gegeven recent en zo zag hij eruit met 307.2xxkm op de teller:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13690667_1064251086987342_8848777072281981688_n.jpg?oh=2c90b1e41729a8bc45864c9d1087ce35&oe=5A6EFC5D

Grote nadeel is dat ik de kleur en looks steeds mooier ga vinden en da's niet handig als je er geen meer bezit :X :+

Kan zijn dat dit allemaal door een zeer gekleurde BMW-bril wordt waargenomen door mij maar ik zie de auto toch niet als een gebruiksvoorwerp. Ik zou graag willen dat dat zo was maar zelfs toen ik nog een Golf 3 reed (jaaaaren terug inmiddels) zag die er altijd netjes en origineel (!) uit. In het segment tot 10.000 heb ik heel wat rommel gezien nu zelfs auto's die een wat 'lagere' KM-stand hadden. Bij eentje was geen knop meer leesbaar in de middenconsole... hoe krijg je zoiets voor elkaar vraag ik me af 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Typhone op 17-10-2017 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:25
Hier van het zelfde.. Mijn wagens zien er ook altijd spik en span uit.
Het enige grote nadeel is dat kopers jou prachtige onderhouden wagen voor dezelfde prijs willen als die afgebroken kar... Dat is degoutant.

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:04

mr_petit

opperprutser

deepbass909 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 23:40:
[...]

Hoog op m'n lijstje staat deze:
Da's inderdaad wel een compact ding.

Het eerste wat ik kan adviseren als je veel aan je auto gaat klussen en 'm echt weer mooi wilt maken:
Koop een klein straalkastje (maar wel zo groot dat er bijv. nog een carterpan in kan) en een redelijke compressor.
Alles (zeker van aluminium) wat je van je auto demonteert heb je weer als nieuw in no time.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-10 08:18
Typhone schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 09:49:
Afgelopen weekend familie even geholpen met het zoeken naar een 530D E61 tot 10.000 euro. Het is even geleden dat ik in dat prijssegment naar auto's heb gezocht maar dat is wel echt rampzalig op BMW gebied.
Wat een bagger ben ik toch tegengekomen :N

Miraculeus hoe sommige mensen omgaan met auto's (250.000km op de klok) en zo'n beetje alles kapot, vies, versleten wat er versleten kan zijn. Als ik dan denk aan mijn -recent verkochte- auto (ouders zijn er tevreden mee) en hoe die eruit zag dan kan ik het niet begrijpen. Die auto weer VIP-behandeling gegeven recent en zo zag hij eruit met 307.2xxkm op de teller:

[afbeelding]

Grote nadeel is dat ik de kleur en looks steeds mooier ga vinden en da's niet handig als je er geen meer bezit :X :+

Kan zijn dat dit allemaal door een zeer gekleurde BMW-bril wordt waargenomen door mij maar ik zie de auto toch niet als een gebruiksvoorwerp. Ik zou graag willen dat dat zo was maar zelfs toen ik nog een Golf 3 reed (jaaaaren terug inmiddels) zag die er altijd netjes en origineel (!) uit. In het segment tot 10.000 heb ik heel wat rommel gezien nu zelfs auto's die een wat 'lagere' KM-stand hadden. Bij eentje was geen knop meer leesbaar in de middenconsole... hoe krijg je zoiets voor elkaar vraag ik me af 8)7
Hahaha ja dat vraag ik me ook echt altijd af, dat zoiets bij 4-5 ton gebeurt oke, maar hoevaak je auto's ziet die bij 100-150k al het een ander missen of dat bepaalde knoppen niet meer leesbaar zijn, hoevaak heb je dan wel niet aan die knop gezeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

kazzzdafke schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 09:53:
Hier van het zelfde.. Mijn wagens zien er ook altijd spik en span uit.
Het enige grote nadeel is dat kopers jou prachtige onderhouden wagen voor dezelfde prijs willen als die afgebroken kar... Dat is degoutant.
Het grote nadeel van de lemon markt https://nl.wikipedia.org/wiki/The_Market_for_Lemonsinderdaad. Van tevoren wil geen enkele handelaar ook maar iets te maken hebben met de staat van de auto (want meer dan 200.000km dus rommel) en achteraf wordt diezelfde auto opeens aangeprezen als perfect onderhouden auto afkomstig van tweede eigenaar met een perfect kloppende onderhoudsgeschiedenis.

Nadeel is dat ik elke verkoper/autohandelaar (of die nu in een pak van de Only for Men loopt of in een kloffie) gedurende het hele gesprek al niet meer serieus kan nemen. Dat gaat ten koste van ze zelf want afgaand op mijn besluit om een auto te kopen ben ik van tevoren al van voren tot achteren op de hoogte van modelserie, type, euvels, motorische problemen, gemiddelde kwaaltjes wordt alles uitgelezen en zodra ik het chassisnummer heb van een origineel NL auto wordt ook alles opgevraagd bij BMW zelf. Dat gebeurt voordat ik überhaupt de eerste onderhandelingen inga. Natuurlijk zijn er dan altijd al 3 kijkers geweest en 1 serieuze kijker die bezig is de financiering rond te krijgen (voor 8000 euro :+ ).

Wat de verkoper vaak niet eens weet is dat ik gewoon bereid kan zijn om de vraagprijs te betalen zodra ik weet dat de auto in orde en ik dan niet eens de moeite ga nemen om überhaupt ook maar om 500 euro korting te zeuren. Die 'lemon markt' kan dus twee kanten op werken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

Theimon schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 06:44:
Dit stuur inclusief airbag heeft me nu €50 gekost plus zelf nog een beetje knutselen. Dat houdt het overzichtelijk :)
Ja, dan is vervangen veel slimmer. Maar als het nu een stuur is van max. 7 jaar oud is dan betaal je voor een nieuw stuur de hoofdprijs.
Scrtz schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:22:
Hahaha ja dat vraag ik me ook echt altijd af, dat zoiets bij 4-5 ton gebeurt oke, maar hoevaak je auto's ziet die bij 100-150k al het een ander missen of dat bepaalde knoppen niet meer leesbaar zijn, hoevaak heb je dan wel niet aan die knop gezeten?
Mijn E46 ruilde in met 317k op de teller in maar het interieur was nog helemaal strak. Mijn E61 had 269k op de klok en het leer zag er nauwelijks meer versleten uit dan toen ik hem kocht. Alleen het schuim van de bestuurdersstoel was wat meer in gezakt. Mijn huidige F11 was niet goedkoop, had al 171k gelopen toen ik hem kocht maar als ze zeiden dat hij 71k gelopen had geloofde je het ook. De auto zag eruit om door een ringetje te halen. Er zijn gelukkig meer mensen die zuinig zijn op hun auto. Dat zijn wij ook maar met kinderen lukt het gewoon niet om alles 100% goed te houden.

Maar het klopt dat je bij aankoop wel extra betaald voor leuke opties of een goede staat en bij inruil er weinig tot niets méér voor terugkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:44

Cliffie

Trompetslet

Al jaren een tevreden rijder van een BMW 320d E91, van september 2005. Gekocht toen ik nog veel meer reed dan nu. Inmiddels tegen de 2 ton en weinig onderhoud aan gehad (behalve nieuwe turbo :X).

Aangezien ik nu op jaarbasis niet veel meer rij dan 12500km, wordt het eens tijd om een andere bak te gaan uitzoeken. Ik ben in eerste instantie op zoek naar een mooie 5 Touring en in mijn zoektocht heb ik de volgende lijst opgesteld:

- F11, bij voorkeur het LCI model (dus na juni 2013).
- 528i, tenzij bijna niet te vinden, dan de 520i
- max 140k kilometers
- budget: 27k euro, minder mag ;)
- leren bekleding, beige
- memory seats
- stoelverwarming
- panoramadak
- the usual gimmicks :)

Volgens mij kom ik door leer en memory seats al snel uit op de Luxury line. De occasions die deze opties hebben zijn voornamelijk Luxury line, of anders 1 of andere Executive uitvoering met extra opties.

Wat tot nu toe de beste optie is:

https://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/5-serie/37149183

Deze auto is precies wat ik zoek, alleen net boven budget en naar mijn smaak iets te veel kilometers. Verder valt op uit het Carfax rapport dat de auto van een verhuurbedrijf is geweest... dat voelt niet helemaal lekker (misschien ten onrechte?).

Nu is er een kans dat ik mij zelf overvraag voor deze prijs en ik mijn eisen moeten beperken. Aangezien hier veel BMW-liefhebbers zijn kunnen die vast wel wat nuttigs over bovenstaande roepen :)

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:15
@Cliffie
Voor de door jou aangehaalde wagen wordt ca. 5K minder gevraagd dan 'gebruikelijk'. Dat zal niet zonder reden zijn ben ik bang.

Als je de eis 'Touring' laat vallen kom je een heel eind, maar dat had je waarschijnlijk zelf ook al ontdekt ;) .

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
@Cliffie Ben bang dat een 528i LCI niet gaat lukken voor 27k Euro, een 520i kan eventueel, een 528i uit 2011-2012 misschien ook. Maar anders wordt het wel moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:02
@Cliffie
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Er hoeft natuurlijk verder niks mis mee te zijn. Als je gaat kijken zou ik www.auto-kennis.nl meenemen of heenrijden met de auto. Autokennis komt ook uit Apeldoorn en dan heb je voor 100 euro een goede keuring van de auto.

[ Voor 4% gewijzigd door Morpheusk op 18-10-2017 10:07 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Nu online
Waarom zo'n specifiek bedrag noemen ipv 25/30k?
Op duizend euro zal het niet meer aankomen als je een auto in die prijsklasse zoekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Het Fantoom schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 22:15:
[...]

Op duizend euro zal het niet meer aankomen als je een auto in die prijsklasse zoekt.
Waarom vastzitten op 25 of 30? Afronden is echt bullshit. Je kan beter gelijk het maximale bedrag geven dat je kwijt wil/kan.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Nu online
Kecin schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 22:28:
[...]

Waarom vastzitten op 25 of 30? Afronden is echt bullshit. Je kan beter gelijk het maximale bedrag geven dat je kwijt wil/kan.
Ik vind juist aangeven dat je 27.000 euro als budget hebt juist 'bullshit'. Als je met moeite de perfecte wagen vind voor 28k/29k/5% duurder laat je die dan staan? Ik ben gewoon benieuwd hoe die max dan zo keihard wordt bepaald. Als je serieus zo krap zit dat het op die duizend euro aankomt dan zit je sowieso in een te dure klasse te zoeken imo.

[ Voor 6% gewijzigd door Het Fantoom op 18-10-2017 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:48

Nitai

Live the life you love.

Ik denk dat hij gewoon op een richtprijs zit. Je moet toch ergens beginnen met zoeken?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 14:22

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Het Fantoom schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 22:45:
[...]

Ik vind juist aangeven dat je 27.000 euro als budget hebt juist 'bullshit'. Als je met moeite de perfecte wagen vind voor 28k/29k/5% duurder laat je die dan staan? Ik ben gewoon benieuwd hoe die max dan zo keihard wordt bepaald. Als je serieus zo krap zit dat het op die duizend euro aankomt dan zit je sowieso in een te dure klasse te zoeken imo.
Voor welk bedrag shop jij? Jij had beter 30k bij kunnen leggen. Of wellicht zelfs naar 100k. Als het daar al op aankomt dan laat je een 7 serie toch niet staan? Misschien moet je eens je 323ci inruilen voor een M4 oid, scheelt weinig qua prijs als ik je reactie zo zie.

Echt soms, de onzin die jij verkondigt in dit topic... veelal neem ik niet de moeite om op je te reageren, maar deze keer voed ik de troll, ik zou haast denken dat je een tiener bent.

Wellicht is de huidige prijs al +5%, of is er begonnen met zoeken op 20k. Je doet het voorkomen alsof het wisselgeld is, doe eens niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Kecin op 19-10-2017 00:55 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:44

Cliffie

Trompetslet

Het Fantoom schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 22:15:
[...]

Ik noem die 27k, dan heb ik nog wat rek eventueel. Je weet hoe dat werkt, als je 30k zou zeggen dan ga je ook kijken bij auto's van 32k. Nu kom ik dan rond die 30k eventueel uit.

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 08:32

_Arthur

blub

27k "krap zitten" noemen.... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen73
  • Niet online
Nog mensen hier die iets kunnen aanraden over een maximale kilometerstand voor een tweedehands BMW R1200GS ? Je leest wel eens over motorblokken die na 60.000 tot 80.000 kilometers gereviseerd moeten worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:02

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Denk dat je in het motor topic moet zijn ;). Hier zitten alleen 4 wielers.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

Cliffie schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 08:26:
Al jaren een tevreden rijder van een BMW 320d E91, van september 2005. Gekocht toen ik nog veel meer reed dan nu. Inmiddels tegen de 2 ton en weinig onderhoud aan gehad (behalve nieuwe turbo :X).

Aangezien ik nu op jaarbasis niet veel meer rij dan 12500km, wordt het eens tijd om een andere bak te gaan uitzoeken. Ik ben in eerste instantie op zoek naar een mooie 5 Touring en in mijn zoektocht heb ik de volgende lijst opgesteld:

- F11, bij voorkeur het LCI model (dus na juni 2013).
- 528i, tenzij bijna niet te vinden, dan de 520i
- max 140k kilometers
- budget: 27k euro, minder mag ;)
- leren bekleding, beige
- memory seats
- stoelverwarming
- panoramadak
- the usual gimmicks :)

Volgens mij kom ik door leer en memory seats al snel uit op de Luxury line. De occasions die deze opties hebben zijn voornamelijk Luxury line, of anders 1 of andere Executive uitvoering met extra opties.

Wat tot nu toe de beste optie is:

https://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/5-serie/37149183

Deze auto is precies wat ik zoek, alleen net boven budget en naar mijn smaak iets te veel kilometers. Verder valt op uit het Carfax rapport dat de auto van een verhuurbedrijf is geweest... dat voelt niet helemaal lekker (misschien ten onrechte?).

Nu is er een kans dat ik mij zelf overvraag voor deze prijs en ik mijn eisen moeten beperken. Aangezien hier veel BMW-liefhebbers zijn kunnen die vast wel wat nuttigs over bovenstaande roepen :)
Heb je ook al in Duitsland gekeken? Daar staan ook hele mooie wagens bij en importeren is niet heel moeilijk. Kun je ook laten doen evt. Vorig jaar heb ik daar een hele mooie F11 535i met bijna alle opties gekocht voor € 29.500,-. (incl. rest BPM en import) Heeft alles wat jij ook beschrijft -en nog veel meer- jammer genoeg geen LCI en met 171k op de klok. Maar dat zijn vrijwel allemaal snelwegkilometers gezien de gemiddelde snelheid die de auto gereden heeft. Als je zij dat de auto 71k gelopen heeft geloof je het ook. Zo mooi ziet hij er nog uit. Ik ben er onwijs blij mee en denk er serieus over om hem helemaal op te rijden. Beter dan dit gaat het voor mij niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Nu online
Cliffie schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 07:44:
[...]

Ik noem die 27k, dan heb ik nog wat rek eventueel. Je weet hoe dat werkt, als je 30k zou zeggen dan ga je ook kijken bij auto's van 32k. Nu kom ik dan rond die 30k eventueel uit.
Duidelijk, prima uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Nu online
Kecin schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 00:51:
[...]

Voor welk bedrag shop jij? Jij had beter 30k bij kunnen leggen. Of wellicht zelfs naar 100k. Als het daar al op aankomt dan laat je een 7 serie toch niet staan? Misschien moet je eens je 323ci inruilen voor een M4 oid, scheelt weinig qua prijs als ik je reactie zo zie.
M4 is me veel te duur, ik zeg alleen dat beknibbelen op 5%-10% extra niet zoveel zin heeft als je voor die meerprijs ineens wel een auto hebt die perfect aan je wensen voldoet. De 323ci rijdt nog probleemloos nu, maar als ik voor een vervanger ga zoeken zal het rond de 20k zijn. Kan dus ook 15k of 25k worden, liever niet duurder ivm te hoge afschrijving. Het is dus niet zo dat ik een max ga hanteren en vervolgens een auto ga zoeken die tegen die max aanligt qua prijs zoals jij blijkbaar doet. Nu is het wel zo dat ik vrij lang met een auto blijf rijden die me bevalt, zoals de 323ci, dus dan maakt die paar k idd weinig uit als je totale kosten voor die auto over 5-10 jaar berekent. Een miskoop die net binnen je 'budget' viel is uiteindelijk veel duurder als je hem vervolgens vroegtijdig in gaat ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

mr_petit schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:08:
[...]

Da's inderdaad wel een compact ding.

Het eerste wat ik kan adviseren als je veel aan je auto gaat klussen en 'm echt weer mooi wilt maken:
Koop een klein straalkastje (maar wel zo groot dat er bijv. nog een carterpan in kan) en een redelijke compressor.
Alles (zeker van aluminium) wat je van je auto demonteert heb je weer als nieuw in no time.
Compressor ben ik sowieso al een beetje voor aan het rondkijken. Dat wordt waarschijnlijk een 50 of 100 liter, ik weet nog niet welke exact. Primair gebruik zal voor een luchtspuit en slagmoersleutel zijn, niet heel veel gebruik, maar er moet wel voldoende flow beschikbaar zijn.

Een straalkastje ga ik niet neerzetten, aangezien die al redelijk groot moet zijn voor bijv. een carterpan (die 70cm lang is, als ik het goed heb) en zoveel ruimte heb ik nou ook weer niet. Als ik onderdelen wil stralen (zoveel zal het sowieso niet zijn), kan ik heel makkelijk naar Hillegom, waar een dhz zandstraalbedrijfje zit.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:54
What the... iemand hier toevallig een combinatie van iPhone 8 en F3X waar alles wat raar begint te doen?

Mijn hele idrive doet een cold reboot als ik ergens in de 20 a 30s een telefoongesprek heb lopen. Ik bedoel echt ‘koud’: de gele golf met bmw connecteddrive die ik anders nooit zie komt op de idrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Neeeeee :( :( :( :( :(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/t6nu4Q6m0mDqvuJAycymQGcZ/thumb.jpg

Grrmbl, afgesneden terwijl ik in de rij stond voor een stoplicht.

Wordt wel weer geregeld, maar toch zonde :(

@HyperBart hier iphone 6s met f30 en iOS 11.0.2 iig geen issues.

[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 19-10-2017 19:54 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:14

DikkeBMW

Live '25

Aiii dat doet pijn ;(

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

HyperBart schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 19:50:
What the... iemand hier toevallig een combinatie van iPhone 8 en F3X waar alles wat raar begint te doen?

Mijn hele idrive doet een cold reboot als ik ergens in de 20 a 30s een telefoongesprek heb lopen. Ik bedoel echt ‘koud’: de gele golf met bmw connecteddrive die ik anders nooit zie komt op de idrive.
8+ hier in een F31. Geen issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-10 01:32

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Misschien even kijken voor een software update.

Als je al op de nieuwste versie zit, zou je eens bij je dealer kunnen informeren. Ze kunnen dan eventueel een i-level update uitvoeren. Als dat niet helpt zullen ze waarschijnlijk de combox/iDrive unit vervangen.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Voor iemand die het nog nooit heeft gedaan: hoeveel tijd neemt een Vanos revisie (alleen de seals) in beslag van begin tot eind? Ik zou het zelf kunnen, maar het kost wel aardig wat tijd als ik het internet mag geloven.

Mijn 328ci loopt nu tegen de 295k km aan en mist onderin wel wat kracht en volgens mij is de Vanos nog nooit onder handen genomen. Het is nu meer de vraag wat prijstechnisch het beste is; zelf doen of uitbesteden (prijs per uur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 16:22

Via Bluetooth of via USB? Laatste zei mijn dealer dat via USB met nieuwere telefoons dan ten tijden van je idrive launch wel eens voor problemen kan zorgen.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-09 15:52
Theimon schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 08:23:
Voor iemand die het nog nooit heeft gedaan: hoeveel tijd neemt een Vanos revisie (alleen de seals) in beslag van begin tot eind? Ik zou het zelf kunnen, maar het kost wel aardig wat tijd als ik het internet mag geloven.

Mijn 328ci loopt nu tegen de 295k km aan en mist onderin wel wat kracht en volgens mij is de Vanos nog nooit onder handen genomen. Het is nu meer de vraag wat prijstechnisch het beste is; zelf doen of uitbesteden (prijs per uur).
Ik was er alles bij elkaar een dag mee bezig (verdeeld over twee dagen), wel op een Z4 waar je erg weinig ruimte hebt (o.a. ook de voorbumper gedemonteerd, front losgehaald, en tijd kwijt geweest om dingen in de zeer krappe beschikbare ruimte los/vast te krijgen, voorzichtig werken om geen kleine boutjes te laten vallen). Op de E46 heb je meer ruimte, dat zou voor een eerste keer denk ik 4 tot max 6u duren. Dus ja, het hangt ervan af welke prijs je voor je eigen uren rekent. En of je er lol aan hebt om het zelf te doen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bustertje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-03 20:52
Afgelopen weekend gelukkig voor een paar honderd euro mijn versleten differentieel ingeruild voor een gebruikt, gereviseerd exemplaar. De auto is een STUK stiller nu!

Opmerkelijk dat dit ding na zo'n 140.000 km versleten was. De monteur wist mij te vertellen dat dit zeer vaak voor komt bij de viercilinder versies van de E87 en E90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:54
ChiLLeR schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 09:41:
[...]

Via Bluetooth of via USB? Laatste zei mijn dealer dat via USB met nieuwere telefoons dan ten tijden van je idrive launch wel eens voor problemen kan zorgen.
Bluetooth. Maar eens een update van de commbox uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:21
Iemand met een mening over deze 5 GT?

http://voorraad.autodataw...smo-530d/occ3741474-1f83b

Had al even RDW gecheckt, en dat ziet er allemaal goed uit. Qua opties die ik belangrijk vind ontbreek adaptive cruise wel, maar de auto heeft wel weer adaptive dampers en dynamic drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Phyc schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:25:

Had al even RDW gecheckt, en dat ziet er allemaal goed uit. Qua opties die ik belangrijk vind ontbreek adaptive cruise wel, maar de auto heeft wel weer adaptive dampers en dynamic drive.
Nu ben ik geen BMW kenner, maar hij lijkt mij een schade import.
Rest BPM is lager dan mijn Golf welke uit 2010 is met lagere nieuwprijs en benzine :9

En geen flippers aan het stuur dus geen DCT bak, of te wel slome bak?

[ Voor 7% gewijzigd door Famous op 24-10-2017 14:40 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Famous schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:37:
[...]

Nu ben ik geen BMW kenner, maar hij lijkt mij een schade import.
Rest BPM is lager dan mijn Golf welke uit 2010 is met lagere nieuwprijs en benzine :9

En geen flippers aan het stuur dus geen DCT bak, of te wel slome bak?
Waarom denk je dat het een schade import is? Als ik de datums bekijk op RDW zie ik niets geks (eerste toelating komt overeen met bouwjaar).

Als je wel flippers hebt hoeft dat ook nog niet te betekenen dat het een DCT transmissie betreft. Ik ben ook wel benieuwd waarom je dit een "slome bak" vind als-ie geen DCT heeft?

Het ziet er op het eerste oog uit als een mooi onderhouden, rijk uitgeruste auto. Wel een kilometerstand, maar als hij goed onderhouden is (ze claimen bij de dealer, volledige historie aanwezig) kunnen er nog heel wat kilometers bij natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Wel vreemd gezien het kenteken. Ik heb #-PFF-## *) (een ouder kenteken dan deze) en die komt uit januari 2011.

*) de ervaring leert me dat er vrij veel BMW's met deze combi rondrijden ;)

[ Voor 7% gewijzigd door alexbl69 op 24-10-2017 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
alexbl69 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:46:
Wel vreemd gezien het kenteken. Ik heb #-PFF-## *) (een ouder kenteken dan deze) en die komt uit januari 2011.

Het kenteken van de auto uit de advertentie valt volgens mij in serie 7 en die is per 19-05-2008 beschikbaar gemaakt voor personenvoertuigen. Met een bouwjaar van 2009 kan dat prima.

Jouw kenteken (als # een nummer is) zou serie 8 zijn, dat zou wel vreemd zijn aangezien die pas vanaf 05-03-2013 beschikbaar is op personenvoertuigen (of heb je een import?). Volgens mij heb jij dus een nieuwe kenteken.

Mijn auto uit 2010 heeft trouwens ook 99-XXX-9 (serie 7).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Razr schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:57:
[...]

Het kenteken van de auto uit de advertentie valt volgens mij in serie 7 en die is per 19-05-2008 beschikbaar gemaakt voor personenvoertuigen. Met een bouwjaar van 2009 kan dat prima.

Jouw kenteken (als # een nummer is) zou serie 8 zijn, dat zou wel vreemd zijn aangezien die pas vanaf 05-03-2013 beschikbaar is op personenvoertuigen (of heb je een import?). Volgens mij heb jij dus een nieuwe kenteken.

Mijn auto uit 2010 heeft trouwens ook 99-XXX-9 (serie 7).
Shit, je hebt gelijk. Ik heb ook 99-XXX-9. Foutje, bedankt ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Razr schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:51:
[...]

Waarom denk je dat het een schade import is? Als ik de datums bekijk op RDW zie ik niets geks (eerste toelating komt overeen met bouwjaar).

Als je wel flippers hebt hoeft dat ook nog niet te betekenen dat het een DCT transmissie betreft. Ik ben ook wel benieuwd waarom je dit een "slome bak" vind als-ie geen DCT heeft?

Het ziet er op het eerste oog uit als een mooi onderhouden, rijk uitgeruste auto. Wel een kilometerstand, maar als hij goed onderhouden is (ze claimen bij de dealer, volledige historie aanwezig) kunnen er nog heel wat kilometers bij natuurlijk.
Het bouwjaar is 2009 en hij is in 2011 naar Nederland geïmporteerd.
Het resterende BPM bedrag vind ik best laag maar dat zou je voor de zekerheid moeten controleren met een originele geleverde Nederlandse.

Flippers betekend niet altijd DCT maar zonder flippers is het in elk geval nooit DCT.
Slome versnellingsbak omdat ik het moet vergelijken met een DSG. Het was ook een vraag, geen statement trouwens :)

Van een Golf 6 GTI komende met DSG was ik in de markt voor een 335i en daar werd mij geadviseerd om voor een DCT bak te gaan omdat het anders merkbaar traag zou schakelen van een DSG afkomende.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
alexbl69 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:06:
[...]

Shit, je hebt gelijk. Ik heb ook [KNIP]. Foutje, bedankt ;) .
En zo geef je dan vooralsnog je volledige kenteken? :9

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Raymond P schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:41:
[...]

En zo geef je dan vooralsnog je volledige kenteken? :9
Nope, 9 staat in dit geval voor decimaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
alexbl69 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:46:

Die 5serie is in maart 2011 op Nederlands kenteken gezet, dus dat kan wel kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Theimon schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 08:23:

In de BMW-wereld is er maar één naam voor Vanos-revisies van 6-cilinder's (M50, M52, M52TU, M54, M56 en S52), namelijk pmotorsport. Zij (hij, er loopt daar één echte specialist) doet er doorgaans een halve dag over, tenzij er eerst veel randzaken verwijderd moeten worden (zoals bij een Z4).

Zelf doen is mogelijk, maar alleen als je over de nodige sleutelervaring beschikt en de tijd ervoor kan nemen.
Ik heb het zelf nog op de planning staan (na 360.000km met de originele seals mogen die echt wel een keer vervangen worden) en ga daar meerdere dagen voor uittrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:21
Famous schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:11:
[...]

Het bouwjaar is 2009 en hij is in 2011 naar Nederland geïmporteerd.
Het resterende BPM bedrag vind ik best laag maar dat zou je voor de zekerheid moeten controleren met een originele geleverde Nederlandse.

Flippers betekend niet altijd DCT maar zonder flippers is het in elk geval nooit DCT.
Slome versnellingsbak omdat ik het moet vergelijken met een DSG. Het was ook een vraag, geen statement trouwens :)

Van een Golf 6 GTI komende met DSG was ik in de markt voor een 335i en daar werd mij geadviseerd om voor een DCT bak te gaan omdat het anders merkbaar traag zou schakelen van een DSG afkomende.
Lijkt inderdaad wel wat aan de lage kant. Een NL geleverde met soortgelijke uitrusting heeft een BPM bedrag van rond de 20k. Een vergelijkbaar geval qua import heeft overigens ook 14k als BPM bedrag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

deepbass909 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:14:
[...]

In de BMW-wereld is er maar één naam voor Vanos-revisies van 6-cilinder's (M50, M52, M52TU, M54, M56 en S52), namelijk pmotorsport. Zij (hij, er loopt daar één echte specialist) doet er doorgaans een halve dag over, tenzij er eerst veel randzaken verwijderd moeten worden (zoals bij een Z4).

Zelf doen is mogelijk, maar alleen als je over de nodige sleutelervaring beschikt en de tijd ervoor kan nemen.
Ik heb het zelf nog op de planning staan (na 360.000km met de originele seals mogen die echt wel een keer vervangen worden) en ga daar meerdere dagen voor uittrekken.
Ik had zijn website al eens gechecked. Op andere fora wordt die ook wel genoemd. Ik vind zijn prijs ook best redelijk.

Als het hem al een halve dag kost.....dan ga ik er zelf niet aan beginnen. Als het een hobbyauto was geweest misschien wel, maar het is gewoon de daily driver. En het moet ook in een keer goed gebeuren, geen priegelwerk.

Wel jammer dat ie niet echt in de buurt van mij zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 03-10 18:44

4x2

lộn xộn quá

Voor een M50tu (enkele vanos) heeft het me ooit 2-4 2.5 uur gekost, dat was op mn dooie gemak, met ruimte, bij een E28.
Alleen de seals, geen anti-rammel kitje.
En het verschil was zeker merkbaar.

[ Voor 23% gewijzigd door 4x2 op 25-10-2017 08:03 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-10 21:32
Phyc schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:25:

Ja, voor een premium merk kunnen ze verdomd slecht vertalen. Bij de foto van de achteruitrijcamera:

"Niet alleen op het camera vertrouwen"

:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Knul schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 11:50:
[...]

Ja, voor een premium merk kunnen ze verdomd slecht vertalen. Bij de foto van de achteruitrijcamera:

"Niet alleen op het camera vertrouwen"

:')
Dat lijkt me custom text te zijn. Voordat ik die meldingen liet verwijderen bij mijn 5GT stond het er in correct Nederlands ;). Kan met de versies te maken hebben though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

4x2 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 07:17:
Voor een M50tu (enkele vanos) heeft het me ooit 2-4 2.5 uur gekost, dat was op mn dooie gemak, met ruimte, bij een E28.
Alleen de seals, geen anti-rammel kitje.
En het verschil was zeker merkbaar.

Maar jij kan dat soort dingen onderhand ook dromen :P En die motor hoorde helemaal niet in je E28 :o Productie van de E28 liep tot 1987, de M50tu is pas in 1992 geïntroduceerd. Jouw E28 had ooit een M20 of M30 blok.

Maar goed, ik ken Patrick (de monteur van Pmotorsport) persoonlijk en veel kennissen hebben de Vanos door hem laten reviseren. Zit alles mee, dan is het inderdaad minder dan een halve dag, maar reken op een halve dag voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Iemand hier ervaringen met automatische versnellingsbakstoringen? Ik heb een E36 318i met een M43 motor en een A4S-310R automatische versnellingsbak. Sindskort schiet hij regelmatig in de limp home mode waardoor hij alleen nog maar in z'n 4de (en met bergversnellingen ook in z'n 3de) versnelling blijft rijden. Het contact afzetten en opnieuw starten zoals de handleiding suggereert helpt niet. De accu loshalen lost de storing wel op voor dat moment. Tijdens het rijden schakelt de bak prima en schiet hij ook niet in storing. Het gebeurt de laatste week ongeveer 1 op de 2 a 3 keer dat ik hem start.

Mogelijk iets gerelateerds, maar misschien ook niet. Vanmiddag had ik ook dat hij bij het starten niet in storing schoot, maar dat de auto wel vrijwel geen toeren wou maken met het gaspedaal, hij liep beroerd en viel dood nadat ik het gaspedaal losliet. Weer opnieuw starten en hij liep als een zonnetje en de rit naar huis was ook zonder problemen.
Iemand een idee waar ik voor beide problemen naar zou kunnen kijken? Laatste onderhoud was 25.000 km geleden bougies/luchtfilter/benzinefilter/olie/oliefilter en 5.000 km geleden olie + oliefilter. Bougies wil ik sowieso vervangen binnenkort. Km stand is nu 155.000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Hoe oud is de olie in je versnellingsbak? BMW heeft daar in het verleden namelijk een beetje een zooitje van gemaakt met de voorgeschreven intervallen en het zou zomaar kunnen dat er nog steeds de originele olie in zit.

Verder zou ik het zo niet durven zeggen, ik heb zelf geen ervaring met automaten. Maar ik zal eerdaags even de onderhoudsdatabase van BMW aan slingeren en kijken wat daar in staat wat betreft storingen aan de automaten van de E36.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:07
Satch schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 21:01:
Iemand hier ervaringen met automatische versnellingsbakstoringen?
Ik heb iets soortgelijks gehad met mijn e46 330Ci. De bak schakelde ook altijd prima, maar soms bij starten sprong die in noodloop. Opnieuw starten hielp, maar de klacht werd erger.

Bij de reguliere garages wisten ze er geen raad mee. Er was een solenoïde in de bak vervangen, maar dat hielp uiteindelijk niet.

Ik heb toen zitten twijfelen over een bakrevisie in Duitsland of de vervanging van de automaat computer. Omdat ik met normaal rijden geen klachten had, heb ik voor het laatste gekozen. Bij een bmw specialist (ik kan je m aanraden) heb ik een 2e handse automaatcomputer laten plaatsen.

Daarna nooit meer last gehad. Dus mijn gok was gelukkig goed.

[ Voor 3% gewijzigd door SpeedingWilly op 26-10-2017 09:59 ]

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Iemand hier ervaringen met automatische versnellingsbakstoringen? Ik heb een E36 318i met een M43 motor en een A4S-310R automatische versnellingsbak. Sindskort schiet hij regelmatig in de limp home mode waardoor hij alleen nog maar in z'n 4de (en met bergversnellingen ook in z'n 3de) versnelling blijft rijden. Het contact afzetten en opnieuw starten zoals de handleiding suggereert helpt niet. De accu loshalen lost de storing wel op voor dat moment. Tijdens het rijden schakelt de bak prima en schiet hij ook niet in storing. Het gebeurt de laatste week ongeveer 1 op de 2 a 3 keer dat ik hem start.

Mogelijk iets gerelateerds, maar misschien ook niet. Vanmiddag had ik ook dat hij bij het starten niet in storing schoot, maar dat de auto wel vrijwel geen toeren wou maken met het gaspedaal, hij liep beroerd en viel dood nadat ik het gaspedaal losliet. Weer opnieuw starten en hij liep als een zonnetje en de rit naar huis was ook zonder problemen.
Iemand een idee waar ik voor beide problemen naar zou kunnen kijken? Laatste onderhoud was 25.000 km geleden bougies/luchtfilter/benzinefilter/olie/oliefilter en 5.000 km geleden olie + oliefilter. Bougies wil ik sowieso vervangen binnenkort. Km stand is nu 155.000.
Als hij in limp-mode schiet zou hij in ieder geval een storing moeten registreren, dus begin eens met die uit (te laten) lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Radiant schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 09:54:
[...]
Als hij in limp-mode schiet zou hij in ieder geval een storing moeten registreren, dus begin eens met die uit (te laten) lezen.
Ja, dat was bij mij de 3e solenoïde geloof ik. Vervangen hielp dus niet. Bij mij was het dus de automaatcomputer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

SpeedingWilly schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 08:00:
[...]

Ik heb iets soortgelijks gehad met mijn e46 330Ci. De bak schakelde ook altijd prima, maar soms bij starten sprong die in noodloop. Opnieuw starten hielp, maar de klacht werd erger.

Bij de reguliere garages wisten ze er geen raad mee. Er was een solenoïde in de bak vervangen, maar dat hielp uiteindelijk niet.

Ik heb toen zitten twijfelen over een bakrevisie in Duitsland of de vervanging van de automaat computer. Omdat ik met normaal rijden geen klachten had, heb ik voor het laatste gekozen. Bij een bmw specialist (ik kan je m aanraden) heb ik een 2e handse automaatcomputer laten plaatsen.

Ik weet niet op een e46 maar op een e36 kost het geen drol om die te vervangen Eijn 2 plastieken vijzen en 4 vijzen om een cover te lossen. Duurt geen 10 minuten om het ding te vervangen.
Je vind die computers genoeg op ebay / schroot voor 30-50€. (wel op letten, ik geloof dat er in laatste modellen andere stekker op zat)

In geval van @Satch is dat een gokje dat niet veel geld hoeft te kosten.

Maar in ieder geval, eerst uitlezen.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
Famous schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:11:
[...]
Heb nu zelf 1x met een DSG gereden (volkswagen passat 2016 tsi) en heb uiteindelijk maar in de sportstand gereden omdat dat toch wel het meest soepel reed :+
Maar het schakelt alleen vlot op en dat terugschakelen zat voor mij veel te veel vertraging in... Zelf rijden we een E60 lci automaat die dat naar mijn idee toch een heel stuk vlotter doet (opschakelen wel wat langzamer).

Flippers zijn bij BMW op alle modellen met automaat een optie en bij de M-modellen standaard dus daaraan kun je niet zien :9
Die optie hebben ze na een snelle googlehulp inderdaad nog toegevoegd bij de E92(lci) 335i. Verder hebben alleen de normale M-modellen de beschikking over dit type automaat (X5M en X6M niet). Maar met die nieuwe M5 F90 zijn ze daar ook alweer vanaf gestapt en zit er gewoon de traditionele 8 trapsautomaat in die gewoon wat vlotter kan schakelen. Denk dat ik ook met emissiewaarden te maken zal hebben..

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-10 14:10

Bij onze E61 LCI 525d schoot de limp home mode aan bij acceleren voor inhalen (kickdown). Uiteindelijk is de hele bak gereviseerd onder garantie. Had slechts 115k gelopen...... Klinkt gelukkig voor jou niet als hetzelfde probleem, maar als de automaatcomputer zoals hierboven al genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
deepbass909 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 02:00:
Hoe oud is de olie in je versnellingsbak? BMW heeft daar in het verleden namelijk een beetje een zooitje van gemaakt met de voorgeschreven intervallen en het zou zomaar kunnen dat er nog steeds de originele olie in zit.

Verder zou ik het zo niet durven zeggen, ik heb zelf geen ervaring met automaten. Maar ik zal eerdaags even de onderhoudsdatabase van BMW aan slingeren en kijken wat daar in staat wat betreft storingen aan de automaten van de E36.
De olie is voor zover ik weet nog nooit vervangen en dus nog uit het bouwjaar 1997. Kan me voorstellen dat dit invloed heeft. Thanks voor het kijken in de onderhoudsdatabase! Kan ik die ook ergens vinden misschien?
SpeedingWilly schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 08:00:
[...]

Interessant. Ik ga eens kijken naar de plek van de automaat-computer (misschien is er vocht bij gekomen ofzo). Welke specialist ben jij daarvoor geweest? :)
Radiant schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 09:54:
[...]

Kan ik inderdaad laten doen, maar ik vraag me af hoe uitgebreid de logging is van een OBD-1 auto uit 1997. En waarschijnlijk wis ik die storingen door de accu los te trekken. Maar zeker het bekijken waard afhankelijk van de kosten en of ik het misschien zelf zou kunnen (heb een OBD1 naar usb kabel, maar niet echt goede software).
@deepbass909 , weet jij welke software ik het beste kan gebruiken voor uitlezen in het geval van OBD1? Heb nu een vage carsoft versie op een oude xp laptop, maar is niet ideaal.
azz_kikr schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:55:
[...]

Ik weet niet op een e46 maar op een e36 kost het geen drol om die te vervangen Eijn 2 plastieken vijzen en 4 vijzen om een cover te lossen. Duurt geen 10 minuten om het ding te vervangen.
Je vind die computers genoeg op ebay / schroot voor 30-50€. (wel op letten, ik geloof dat er in laatste modellen andere stekker op zat)

In geval van @Satch is dat een gokje dat niet veel geld hoeft te kosten.

Maar in ieder geval, eerst uitlezen.
Uitlezen zal waarschijnlijk al duurder zijn dan zo'n tweedehands-computer gok ik. Maar onnodig vervangen is inderdaad ook weer zonde.
loeberce schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 12:47:
[...]

Bij onze E61 LCI 525d schoot de limp home mode aan bij acceleren voor inhalen (kickdown). Uiteindelijk is de hele bak gereviseerd onder garantie. Had slechts 115k gelopen...... Klinkt gelukkig voor jou niet als hetzelfde probleem, maar als de automaatcomputer zoals hierboven al genoemd.
Versnellingsbak vervangen is hij denk ik niet meer waard. Dan zou ik liever voor een zuinigere/nieuwere BMW gaan denk ik. Hopelijk is het iets simpels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Satch schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:14:
[...]
Interessant. Ik ga eens kijken naar de plek van de automaat-computer (misschien is er vocht bij gekomen ofzo). Welke specialist ben jij daarvoor geweest? :)
Bmw specialist Rap in Otterlo. Ik woon onder Eindhoven, maar het was het waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Satch schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:14:
[...]

De olie is voor zover ik weet nog nooit vervangen en dus nog uit het bouwjaar 1997. Kan me voorstellen dat dit invloed heeft. Thanks voor het kijken in de onderhoudsdatabase! Kan ik die ook ergens vinden misschien?
De database heet TIS en is wel online te vinden.
Helaas staat jouw symptomen er niet in vermeld, dus zal de computer uitgelezen moeten worden waarom hij in de noodloop schiet.

Als hij in noodloop zit, kan je dan eigenlijk nog wel handmatig verschillende versnellingen kiezen?
[...]

[...]
Kan ik inderdaad laten doen, maar ik vraag me af hoe uitgebreid de logging is van een OBD-1 auto uit 1997. En waarschijnlijk wis ik die storingen door de accu los te trekken. Maar zeker het bekijken waard afhankelijk van de kosten en of ik het misschien zelf zou kunnen (heb een OBD1 naar usb kabel, maar niet echt goede software).
@deepbass909 , weet jij welke software ik het beste kan gebruiken voor uitlezen in het geval van OBD1? Heb nu een vage carsoft versie op een oude xp laptop, maar is niet ideaal.
Met Carsoft kan je de fouten misschien uitlezen, maar het is inderdaad verre van ideaal. Het liefst heb je INPA of DIS in combinatie met een ADS-interface als je het zelf wilt uitlezen. Je zal nog verbaasd staan over de hoeveelheid data die gelogd wordt, alleen is het niet universeel toegankelijk.
[...]
Uitlezen zal waarschijnlijk al duurder zijn dan zo'n tweedehands-computer gok ik. Maar onnodig vervangen is inderdaad ook weer zonde.
Sowieso is het maar de vraag of het je computer is, genoeg onderdelen die in een automaat de fout in kunnen gaan. Met olie van 20 jaar oud heb je eigenlijk daar wel de eerste verdachte. BMW dacht dat Dextron III levenslang gebruikt kon worden, maar in de praktijk is ieder 50 tot 60 dkm een wissel aan te raden. Waarom je de olie niet zou vervangen, is eigenlijk wel een raadsel, zo duur is Dextron III niet. Het is alleen een vervelend klusje, omdat de vulplug niet echt goed bereikbaar is en je een pompje nodig hebt.

Eigenlijk wil je de automaat flushen (doorspoelen), maar dat is iets wat je niet zelf kan.
[...]
Versnellingsbak vervangen is hij denk ik niet meer waard. Dan zou ik liever voor een zuinigere/nieuwere BMW gaan denk ik. Hopelijk is het iets simpels.
Een andere bak zal hooguit een paar honderd kosten (een tweedehands 5-traps automaat uit nieuwere BMW's kost maar € 150 tot € 200), alleen arbeid kan redelijk in de papieren lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 03-10 18:44

4x2

lộn xộn quá

deepbass909 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 17:34:
[...]
Maar jij kan dat soort dingen onderhand ook dromen :P En die motor hoorde helemaal niet in je E28 :o Productie van de E28 liep tot 1987, de M50tu is pas in 1992 geïntroduceerd. Jouw E28 had ooit een M20 of M30 blok.
Het was de eerste keer dat ik het deed (en zag) eigenlijk.
En dr zat ooit een M20 in.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-10 14:52
Heeft iemand toevallig een beschermkap voor de lichtunit van de voorkant van een BMW e87 van maart 2006? Of kennen jullie iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Gisteren de coupe door de APK getrokken. Alleen de xenon lampjes moeten vervangen (à €60 :X) en alles was weer goed :)

Dankzij ruimtegebrek is het wel !@#$klus om die te vervangen, het past allemaal nèt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Is er iemand hier toevallig die weet waar ze zoiets verkopen:

Natuurlijk niet zo metaal achtig als deze maar het liefst zoals de originele “Cup Holder Cover Plate” ;)

Anders eens bedenken hoe ik hem zelf ga maken. Dat is denk ik best te doen. QI lader is niet duur en een originele cover ate zal ook niet de hoofdprijs zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Tylen op 31-10-2017 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-10 11:33
Tylen schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 08:47:
Is er iemand hier toevallig die weet waar ze zoiets verkopen:

[video]

Natuurlijk niet zo metaal achtig als deze maar het liefst zoals de originele “Cup Holder Cover Plate” ;)

Anders eens bedenken hoe ik hem zelf ga maken. Dat is denk ik best te doen. QI lader is niet duur en een originele cover ate zal ook niet de hoofdprijs zijn.
Link werkt niet (video bestaat niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Nu wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-10 10:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Totaal nutteloze post, maar jezus wat is die X2 gaaf zeg :9~
Ben heel benieuwd naar de prijzen.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Ja geinige wagen die X2. Prijs zal wel iets boven de 2 serie active tourer liggen verwacht ik. In ruil daarvoor krijg je dan minder interieurruimte en comfort 8)7 boeie, hij ziet er wel een stuk leuker uit.

Afbeeldingslocatie: https://carwow-uk-wp-1.imgix.net/BMW-X2-header.jpg?ixlib=rb-1.1.0&fit=crop&w=1600&h=800&q=60&cs=tinysrgb&auto=format
Afbeeldingslocatie: https://carwow-uk-wp-2.imgix.net/BMW-X2-rear.jpg?ixlib=rb-1.1.0&fit=crop&w=1600&h=&q=60&cs=tinysrgb&auto=format
Afbeeldingslocatie: https://carwow-uk-wp-3.imgix.net/BMW-X2-interior.jpg?ixlib=rb-1.1.0&fit=crop&w=1600&h=&q=60&cs=tinysrgb&auto=format

[ Voor 3% gewijzigd door Bigs op 31-10-2017 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:14

DikkeBMW

Live '25

Maar heb ik nu goed begrepen dat die X2 benzine alleen voorwielaandrijving is?

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Wat een overbodige auto... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-10 10:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Tja, dat zijn bijna alle modellen toch?
In principe zou je er maar 3 nodig hebben:

1 klein stadsautootje
2 station voor gezinnen
3 MPV (ala oer Espace) voor grote gezinnen.

Dat wil niet zeggen dat er een hoop leuke modellen hier tussen vallen.

Ik hoop dat de prijs rond de Q2 hangt.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
DikkeBMW schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:16:
Maar heb ik nu goed begrepen dat die X2 benzine alleen voorwielaandrijving is?
Bij de introductie komt er op benzinegebied inderdaad alleen een sDrive20i. Later volgen nog een xDrive18i xDrive20i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:14
Ach ja, iedereen en zijn moeder poept crossovers uit, omdat ze goed verkopen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:06
Wtf, dat BMW-logo op de C-stijl is toch geen gezicht?!

[ Voor 8% gewijzigd door Spollie op 31-10-2017 14:14 ]

Pagina: 1 ... 63 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.