mr_petit schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 20:53:
[...]
Ja ik weet hoe lang je daar naar hebt verlangt.
Maar de motor/bak eruit halen zonder brug zou ik toch niet snel doen bij zo'n auto.
Misschien kan je iets van een poetsbrug oid in die garage passen.
Wel een supernette/ruime garage trouwens. Heel wat anders dan zo'n standaard jaren 70 box.
Hoog op m'n lijstje staat deze:

Vandaag daar zelfs al wat voorbereiding voor getroffen (3-fase kabel richting garage gelegd). En uiteraard essentieel in een garage van een tweaker, er komt 2x cat.5e te liggen, zodat ik Gbit ethernet daar heb

(m'n wifi haalt het niet tot de garage en internet in de garage is toch wel erg makkelijk voor de howto's...)
Als ik het blok eruit ga halen, dan staat hij sowieso op assteunen (anders pas ik er zelf niet onder

) en ga ik de volledige voorkant eraf halen, zodat de motor er recht naar voren uit kan. Zo wordt het vaker gedaan en zoveel hoef je op zich niet onder de auto te doen (aandrijfas los, baksteun, koppelingscilinder en uitlaat), de rest wordt van bovenaf gedaan.
En als het zo ver is, heb ik ook bijna onbeperkt de tijd om het te doen. Op dat moment zal de cabrio echt een auto voor speciale ritten zijn geworden en staat hij buiten het seizoen geschorst in de garage. Het maakt dan ook niet meer uit of het een half jaar of jaar kost.
Qua ruimte ben ik super blij met de garage. Het heeft even geduurd, maar ik wist dat hij er ooit zou komen.
Er zat nog wel wat werk in de garage (muurtje eruit, vloer egaliseren en coaten, elektra verbeteren), maar nu is het makkelijk schoon te houden, is het lekker licht en in principe heb ik aan beide zijden van de auto 80 cm vrije ruimte, wat genoeg is om ontspannen aan de ophanging of remmen te kunnen werken. Alleen is het nu nog een beetje een rommeltje, omdat én een deel van het tuinmeubilair erin staat (ik ben de tuin opnieuw aan het aanleggen) en er nog een ruime stelling achterin moet komen.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier