Het grote BMW-topic #13 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 116 Laatste
Acties:
  • 756.903 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
alexbl69 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:56:
Weet iemand of het met de laatste versie van iDrive eindelijk mogelijk is om een adres (of nog liever: een hele route) in de navigatie van de auto te schieten? Met je telefoon of met Google maps vanachter de PC?

In mijn huidige wagen kan ik enkel met het (hopeloos ouderwetse) BMW routes een route downloaden, op een usb stick zetten om deze vervolgens op een omslachtige manier in mijn auto in te lezen.
https://www.google.nl/maps/sendtocar, maar je navi moet dat wel ondersteunen.

[ Voor 77% gewijzigd door S_Chief op 19-09-2017 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heretic
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
alexbl69 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:56:
Weet iemand of het met de laatste versie van iDrive eindelijk mogelijk is om een adres (of nog liever: een hele route) in de navigatie van de auto te schieten? Met je telefoon of met Google maps vanachter de PC?

...
Als je BMW Connected Drive hebt, kan je middels de App en ook op https://www.bmw-connecteddrive.nl/app/nl/index.html#/portal een adres naar je auto sturen.

Geen idee of bovenstaande via Google werkt, maar voor mij is de BMW functionaliteit voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Inderdaad, NBT met Connected drive en Google Maps send to car, werkt perfect. Anders met de connected app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:15

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Idd in de connected app. Super makkelijk. Ik heb het net 1 uurtje hahaha. Komt als bericht in je auto en dan kan je daarmee de navi starten.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:38
Top, bedankt allen. In mijn huidige auto (F10 uit 2011) zit het nog niet. Zal dus nog even moeten wachten tot de G32 komt in januari :) .

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03-10 22:14

DikkeBMW

Live '25

Iemand hier toevallig ervaring met het zelf monteren van een armsteun? Mijn E87 heeft dat niet, maar ik zou het graag erin hebben. Ervanuitgaande dat ik de correcte en originele bestel, hoeveel werk zou dit zijn?

fookin mad fer it

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
DikkeBMW schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 22:32:
Iemand hier toevallig ervaring met het zelf monteren van een armsteun? Mijn E87 heeft dat niet, maar ik zou het graag erin hebben. Ervanuitgaande dat ik de correcte en originele bestel, hoeveel werk zou dit zijn?
Een DIY bijvoorbeeld? Lijkt me erg eenvoudig :)

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Thanks :+ Ik had even op YT gekeken, maar vond daar niets. Had idd even verder moeten kijken 8)

fookin mad fer it

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
DikkeBMW schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:31:
[...]

Thanks :+ Ik had even op YT gekeken, maar vond daar niets. Had idd even verder moeten kijken 8)
Graag gedaan! Altijd leuk dit soort projectjes :)

Ken je overigens BMWforum? Kun je heel veel van dit soort retrofits vinden. Hoop enthousiastelingen die mooie DIY schrijven.

Verwijderd

Malt007 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:12:
Ik ga komende vrijdag eens kijken naar een E70 4.8i, niet mijn eerste keus maar als alternatief voor een Range Rover Sport bij dezelfde garage. Echter, de RR is wel een risico auto en het moet wel heel veel beter zijn dan de X5 wil ik daarvoor gaan, dus ik hou het op 50/50 nu.

Heb me alleen nog niet echt verdiept in de X5, zijn er nog must have opties of speciale dingen waar ik op moet letten?
Een BMW met de V8 is geen risicoauto? Ik zou gewoon voor de RR gaan.

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:50
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:07:
[...]
Een BMW met de V8 is geen risicoauto? Ik zou gewoon voor de RR gaan.
Fair enough en dan ook nog de erbarmelijke afwerking in de E70 :) Overal bladdert de lak af in het interieur.

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

nl.mark schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:51:
[...]

Graag gedaan! Altijd leuk dit soort projectjes :)

Ken je overigens BMWforum? Kun je heel veel van dit soort retrofits vinden. Hoop enthousiastelingen die mooie DIY schrijven.
Hm, ik heb echter een e87 en geen f20 ;(

fookin mad fer it

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
DikkeBMW schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:23:
[...]

Hm, ik heb echter een e87 en geen f20 ;(
Dan ga je naar het E87 sub-forum :')

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:32
Jeanke117 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 21:45:
[...]

Ik weet het niet. Zo stond het op de occassion site. Een maat van me die erg veel verstand heeft van Duitse en sportieve auto's zei dat het een mooie wagen was met een M pakket. Deze auto is geïmporteerd uit Duitsland. Voor de rest rijdt die erg lekker, stug geveerd, is erg zenuwachtig met rijden en het geluid is een tweede radio :)

De auto vindt het leuker als je meer gas geeft want die wil wel! Ook 60-70 in de 6 rijden gaat zonder problemen haha. Optrekken doet die ook erg goed maar de banden moeten vernieuwd worden want ik slip nogal vaak als ik optrek (gewoon normaal optrekken zoals een normale auto).

Wat denken jullie over bandenmerken en prijzen? Er liggen nu Sunny banden onder. Ook heb ik gelezen dat er géén V profiel in moet zitten anders wordt het irritant met sturen. Zijn banden van 100 euro het waard of 40-60 euro per band is ook voldoende?
In maart heb ik ook een BMW 130i E87 (laten) importeren. Die van mij is totaal niet zenuwachtig en slippen gebeurt amper. De originele 18" velgen zitten er onder met Dunlop SP Sport 01 run flat banden.

De VIN decoder kende ik nog niet. Handig :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LOKDI0RBn9IMPYPAWqBhB8AI/full.png?nohitcount=1

Ook niet M uitgevoerd, maar dat was van te voren al bekend. Wat de 7RS en de 7R7 precies inhouden is mij niet helemaal duidelijk.

Ik heb nu een Duitse navigatie (ingesteld op Engels) met nog een oudere DVD. Zal een nieuwe DVD uit Nederland met recentere kaarten meteen werken?

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-10 14:52
Davetc schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 17:54:
[...]

[...]

In maart heb ik ook een BMW 130i E87 (laten) importeren. Die van mij is totaal niet zenuwachtig en slippen gebeurt amper. De originele 18" velgen zitten er onder met Dunlop SP Sport 01 run flat banden.

De VIN decoder kende ik nog niet. Handig :)

[afbeelding]

Ook niet M uitgevoerd, maar dat was van te voren al bekend. Wat de 7RS en de 7R7 precies inhouden is mij niet helemaal duidelijk.

Ik heb nu een Duitse navigatie (ingesteld op Engels) met nog een oudere DVD. Zal een nieuwe DVD uit Nederland met recentere kaarten meteen werken?
Mooi dat er nog een iemand is met een 130i :)

Wat mijn pa bedoelt met zeniwachtig is dat hij graag op zijn staart getrapt wilt worden. Met sturen is er niks aan de hand. Het stuurt accuraat en de kleinste tikken aan het stuur worden doorgevoerd.

Heb je misschien ook een paar foto's?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Uit de categorie #FirstWorldProblems:
Een iPhone 8 Plus draadloos opladen in een F33 kan niet :(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/V66ve6LA97pnbJ0ZpSo06jbg/full.jpg

Je moet hem tussen de rubbere bovenkant en een spring-loaded achterkantje klemmen, maar dat is net te klein voor deze telefoon...

[ Voor 18% gewijzigd door fsfikke op 23-09-2017 19:41 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:08

IQM

Jeanke117 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 18:04:
Wat mijn pa bedoelt met zenuwachtig is dat hij graag op zijn staart getrapt wilt worden.
De E87 is de generatie 1 serie zonder de rijmodus schakelaar op de middenconsole. Deze generatie is naar mijn idee wat puurder (minder electronisch geregeld) dan de opvolgende generaties met rijmodus schakelaar.

Wij hebben een F11 en een F20 en in beide merk ik heel goed dat als je de ECO/Comfort of Normal stand hebt dat de auto ietwat afwachtend is en niet heel erg aan het gaf hangt. In de Sport/Sport+ stand hangt de motor wel direct aan het gas. Bij onze 116i is dat wel prettig :Y maar bij de sterkere motoren kun je dit ook als zenuwachtig ervaren. In de Sport stand merk ik aan mijn 535i dat hij veel meer uitdaagt en in stilstand veel meer aandringt om van zijn plek te komen.

Het gevoel dat de meeste mensen hier hebben over de auto van je pa is dat er wel eens iets met de auto gebeurd kan zijn. Daarom vraag ik mij af, heeft je pa proefgereden? En dan liefst ook in een andere 130i zodat je kunt vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-10 14:52
IQM schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 21:29:
[...]

De E87 is de generatie 1 serie zonder de rijmodus schakelaar op de middenconsole. Deze generatie is naar mijn idee wat puurder (minder electronisch geregeld) dan de opvolgende generaties met rijmodus schakelaar.

Wij hebben een F11 en een F20 en in beide merk ik heel goed dat als je de ECO/Comfort of Normal stand hebt dat de auto ietwat afwachtend is en niet heel erg aan het gaf hangt. In de Sport/Sport+ stand hangt de motor wel direct aan het gas. Bij onze 116i is dat wel prettig :Y maar bij de sterkere motoren kun je dit ook als zenuwachtig ervaren. In de Sport stand merk ik aan mijn 535i dat hij veel meer uitdaagt en in stilstand veel meer aandringt om van zijn plek te komen.

Het gevoel dat de meeste mensen hier hebben over de auto van je pa is dat er wel eens iets met de auto gebeurd kan zijn. Daarom vraag ik mij af, heeft je pa proefgereden? En dan liefst ook in een andere 130i zodat je kunt vergelijken?
Ja hij had proefgereden. Maar niet met een andere 130i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fsfikke schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 19:35:
Uit de categorie #FirstWorldProblems:
Een iPhone 8 Plus draadloos opladen in een F33 kan niet :(
[afbeelding]

Je moet hem tussen de rubbere bovenkant en een spring-loaded achterkantje klemmen, maar dat is net te klein voor deze telefoon...
iPhone X halen, probleem opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-10 13:35
Vraagje: beste banden voor een E61 530d?

Tijd voor nieuwe achterbanden. Ik twijfel tussen Continental en Michelin.

Welke zouden jullie kiezen?

- ContiSportContact 5
- Continental PremiumContact 6
- Michelin Pilot Sport 3
- Michelin Primacy 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:43
Inmiddels totaal 2300KM op de teller met de M140i sinds het ophalen op 6 September bij de dealer. Daar zit o.a. een weekendje IAA Frankfurt bij. Ik heb dus aardig wat 'gevoel' met de auto.

Conclusie:
Machtige wagen. De auto rijdt als een 'normale' auto wanneer je ook een zacht voetje gebruikt maar zodra je iets meer gas heeft, transformeert de auto in een raket op wielen.

Het verschil tussen de Comfort en Sport vind ik ook groot. In Sport houdt de auto de toeren hoog en schakelt deze gelijk terug (wanneer vanuit comfort). Ook de uitlaat begint te knetteren wanneer je het gas loslaat. Al bij 25km/h. Speelgoed! :P

Plaatje bij het praatje:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OiRgfMg.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Idutchman op 24-09-2017 13:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Prachtige wagen met heerlijke motor :). Nog 1 van de weinige 6 cilinders.

Hier nog wat foto's van mijn 4 :). Moet echt nog een keer wat goede foto's maken.. ziet er veel beter uit in het echt dan deze lelijke iphone foto's. Zwart lijkt wel dof grijs zo.

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2017/09/24/20170811_190813463_iOS-kopie.md.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2017/09/24/20170811_190926790_iOS-kopie.md.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2017/09/24/20170702_134850458_iOS-kopie.md.jpg

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
Je ziet dat het een heerlijke M4 is hoor. Mooi! Veel plezier ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Thnx.. elke dag weer genieten :). Ook het geluid is erg lekker!

https://streamable.com/is1ki

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dendaak
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 25-08 12:47
t_captain

Ik zet op mijn 1 reeks altijd: ContiSportContact 5 zéér tevreden van! Ik rij er winter en zomer mee.

Buitenunit: PUZ-SWM80YAA | Ventilatie : Zehnder ComfoAir Q350 | PV: 15 x Aiko Neostar Gen 2S+ 460Wp | Glas-Glas/All black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Workaholic schreef op zondag 24 september 2017 @ 13:00:
Prachtige wagen met heerlijke motor :). Nog 1 van de weinige 6 cilinders.

Hier nog wat foto's van mijn 4 :). Moet echt nog een keer wat goede foto's maken.. ziet er veel beter uit in het echt dan deze lelijke iphone foto's. Zwart lijkt wel dof grijs zo.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wow. Meer foto’s zijn altijd welkom. *kwijl*

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
Workaholic schreef op zondag 24 september 2017 @ 13:59:
Thnx.. elke dag weer genieten :). Ook het geluid is erg lekker!

https://streamable.com/is1ki
Lekker! Kan ik met je delen. Heb het van de week ook gefilmd:

YouTube: M140i Performance Exhaust with Carbon Tips

[ Voor 4% gewijzigd door Idutchman op 24-09-2017 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Idutchman schreef op zondag 24 september 2017 @ 18:09:
[...]

Originele van BMW wel?

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Idutchman schreef op zondag 24 september 2017 @ 18:09:
[...]

Die carbon tips zijn netjes. Ook eens zoeken voor de mijne ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:08

IQM

Jeanke117 schreef op zondag 24 september 2017 @ 06:43:
[...]

Ja hij had proefgereden. Maar niet met een andere 130i.
Dan had hij dus ook geen vergelijkingsmateriaal. Dat kan wel prettig zijn. Voordat ik mijn 535i importeerde heb ik een andere 535i proefgereden. Ik was de hoek van de straat nog niet om en ik wist al dat er iets niet goed was met die auto. Dat werd hem dus niet.
t_captain schreef op zondag 24 september 2017 @ 10:17:

- ContiSportContact 5
- Michelin Pilot Sport 3
- Michelin Primacy 3
Onder mijn E61 had ik ContiSportContact. Beviel mij heel erg goed.
Idutchman schreef op zondag 24 september 2017 @ 11:36:
Conclusie:
Machtige wagen. De auto rijdt als een 'normale' auto wanneer je ook een zacht voetje gebruikt maar zodra je iets meer gas heeft, transformeert de auto in een raket op wielen.

Het verschil tussen de Comfort en Sport vind ik ook groot. In Sport houdt de auto de toeren hoog en schakelt deze gelijk terug (wanneer vanuit comfort). Ook de uitlaat begint te knetteren wanneer je het gas loslaat. Al bij 25km/h. Speelgoed! :P

Plaatje bij het praatje:
Ik ben ook fan van de x35/x40 motoren. Inderdaad de laatst overgebleven normale 6 pitters. Maar o zo lekker... :P

Het verschil tussen Comfort en Sport is heel groot, zeker als je een adaptief onderstel hebt. Maar de gasrespons is een wereld van verschil. In Comfort vindt ik de 535i zelfs wat lui en traag maar ik Sport/Sport+ wil hij maar één ding: vooruit!

Heb je ook gemerkt dat de stuurbekrachtiging in Sport veel zwaarder gaat dan in Comfort? En van onze F20 116i (aka. schooltaxi/boodschappenwagen) weet ik dat in Sport bij het loslaten van het gas de wastegate ook druk afblaast met een leuke fluit als bijkomstigheid. Grappig, dat hoorde ik toen ik afgelopen zomer met de ramen open reed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
Ja, of course. Dit is de BMW Performance uitlaat met Carbon eindstukken. Optioneel voor dit de M140i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:44
Ik zou Michelin pilot sport 3 vervangen 4 of 4s.
Is op alle vlakken een grote verbetering.
Ik heb Michelin pilot sport 4 en ben erg tevreden ermee, veel grip op droog en nat wegdek.
Continental PremiumContact 6 zijn ook erg goede banden maar slijten snel als nadeel.
t_captain schreef op zondag 24 september 2017 @ 10:17:

- ContiSportContact 5
- Michelin Pilot Sport 3
- Michelin Primacy 3

[ Voor 7% gewijzigd door royalt123 op 25-09-2017 06:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 11:36

hmr

Nadat ik een tijdje heb getwijfeld om een tweede hands BMW 1 serie te kopen is het uiteindelijk toch een private lease auto geworden. Na lang rekenen was dit voor mij goedkoper en een mooie reden om een fonkelnieuwe auto te gaan rijden.

Zaterdag was dan de dag en heb ik na lang wikken en wegen een nieuwe Mini Cooper besteld met o.a. de volgende opties :):

Hemelbekleding Anthrazit
Interieurpanenen Piano black
Metalic Melting Silver
Chili
Serious Business
Wired
Panorama dak
17" Cosmos Spoke Zwart velgen

Erg blij mee en mag hem over ruim een week al ophalen waarschijnlijk! :D

Overigens afgelopen week deel mogen nemen aan de volledige BMW driving experience in Zantvoort.

Daar mogen rijden (zonder begleiding >:) ) met o.a. een M2, M4 CS, M5 en een X5 M. WAT EEN GEWELDIGE ERVARING :*) :*) :*)

Daarna nog slalom training gehad en mogen driften met verschillende BMWtjes...

[ Voor 20% gewijzigd door hmr op 25-09-2017 13:45 ]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Weet iemand op welke site je de originele BMW onderdelen kan vinden?

Heb hem jaren geleden wel eens gebruikt om een zonneklep te vinden voor mijn F10, maar kan hem niet weer vinden.

Wil nu wederom een Engelse 'rijders-zonneklep' (voor ons de bijrijderskant) bestellen voor de G32. Dit om van die lelijke print af te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
alexbl69 schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:35:
Weet iemand op welke site je de originele BMW onderdelen kan vinden?

Heb hem jaren geleden wel eens gebruikt om een zonneklep te vinden voor mijn F10, maar kan hem niet weer vinden.

Wil nu wederom een Engelse 'rijders-zonneklep' (voor ons de bijrijderskant) bestellen voor de G32. Dit om van die lelijke print af te komen.
Om onderdeelnummers te vinden gebruik ik altijd http://realoem.com. Vervolgens kun je met die onderdeelnummers zo bij de dealer terecht (of imitatie zoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Razr schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:48:
[...]

Om onderdeelnummers te vinden gebruik ik altijd http://realoem.com. Vervolgens kun je met die onderdeelnummers zo bij de dealer terecht (of imitatie zoeken).
Top, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:43

Arfman

Drome!

dendaak schreef op zondag 24 september 2017 @ 16:35:
t_captain

Ik zet op mijn 1 reeks altijd: ContiSportContact 5 zéér tevreden van! Ik rij er winter en zomer mee.
Ik ben stiekem een Toyota rijder (wat doe je hier dan, ik weet het) maar hier ook een +1 voor de ContiSportContact 5. Erg tevreden mee.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik heb de Continentals besteld. BEdankt coor de tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Weet iemand hoe dit omzeild kan worden? Of moet ik BMW bellen als mijn auto gestolen is? Ik wil graag ALTIJD de locatie van de auto weten. Vooral als ik op vakantie ben ofzo.

(Zie tekst onderaan)

Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1506346520.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18:44
Ik rijd zelf in een E90 uit 2006. Nu heb ik van die uitrolbare zonneschermen op de zijruiten aan de achterkant. Nu is een van mijn haakjes waar hij in zou moeten vallen afgebroken of missend (zo heb ik hem gekocht destijds).

Ik ben nu op zoek naar 1 zo'n haakje, maar kan die voor the life of me nergens vinden. Op realoem staat hij ook gewoon niet. Heel ander systeem is dat. Het gaat om dit systeem: https://i1.wp.com/www.pac...9.jpg?fit=640%2C480&ssl=1 en één van die haakjes bovenin is weg. Weet iemand toevallig waar ik deze kan vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
mamorunl schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:38:
Ik rijd zelf in een E90 uit 2006. Nu heb ik van die uitrolbare zonneschermen op de zijruiten aan de achterkant. Nu is een van mijn haakjes waar hij in zou moeten vallen afgebroken of missend (zo heb ik hem gekocht destijds).

Ik ben nu op zoek naar 1 zo'n haakje, maar kan die voor the life of me nergens vinden. Op realoem staat hij ook gewoon niet. Heel ander systeem is dat. Het gaat om dit systeem: https://i1.wp.com/www.pac...9.jpg?fit=640%2C480&ssl=1 en één van die haakjes bovenin is weg. Weet iemand toevallig waar ik deze kan vinden?
Is dat niet 51347120805 of 51347120806? Zie ook RealOEM (nummer 02 of 03).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 13:45
Tylen schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:37:
Weet iemand hoe dit omzeild kan worden? Of moet ik BMW bellen als mijn auto gestolen is? Ik wil graag ALTIJD de locatie van de auto weten. Vooral als ik op vakantie ben ofzo.

(Zie tekst onderaan)

[afbeelding]
Vervelende beperking. Je ziet meer klachten, maar het hangt mogelijk wel af van het land, al heb ik de indruk dat deze beperking overal geldt.
https://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=1463768
http://x3.xbimmers.com/forums/showthread.php?t=522742
Starting with version 1.2 of the new BMW Connected app, the vehicle finder feature is able to actively request the current position of the vehicle, as long as certain criteria are met:

a) The vehicle itself is located in an area with adequate cellular coverage for the vehicle?s embedded telematics system to perform

b) Based on the production date / vehicle type, there may be additional limitations:

i) Vehicles produced before 7/2014 (except i3 and i8) - Vehicle Finder is limited so that the phone must be within 1km of the vehicle

ii) Vehicles produced after 7/2014 and all i3 and i8 vehicles "the GPS tracking" option must be turned on in the vehicle (location: Main iDrive Menu > Settings > GPS tracking)"

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Misschien kun je met een GPS spoof-applicatie (die je dan op je thuislocatie instelt) nog wat uithalen. Als je dan weer die melding krijgt weet je in ieder geval dat je auto niet meer thuis staat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Het is echt waardeloos, toen ik in Maleisië op vakantie was begin augustus kon ik de auto in Düsseldorf op het vliegveld zien staan, en nu moet je er bijna naast staan... Kansloos. Hoopte dan nieuwe S/W die op mijn 2013 F11 zit misschien werkte, maar helaas...

Heb ook nog een tracker erin zitten voor KM registratie, maar vind het jammer dat het niet via de Connected App kan.

[ Voor 18% gewijzigd door The_MAN op 25-09-2017 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18:44
Razr schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:02:
[...]

Is dat niet 51347120805 of 51347120806? Zie ook RealOEM (nummer 02 of 03).
Oh wow. Daar lijkt het inderdaad op. De 805. Many thanks! Hier zoek ik al een jaar naar :p _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

The_MAN schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:21:
Het is echt waardeloos, toen ik in Maleisië op vakantie was begin augustus kon ik de auto in Düsseldorf op het vliegveld zien staan, en nu moet je er bijna naast staan... Kansloos. Hoopte dan nieuwe S/W die op mijn 2013 F11 zit misschien werkte, maar helaas...

Heb ook nog een tracker erin zitten voor KM registratie, maar vind het jammer dat het niet via de Connected App kan.
Belachelijk toch. Welke tracker heb jij? Zit eraan te denken om er 1 van aliexpress te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Tylen schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:55:
[...]

Belachelijk toch. Welke tracker heb jij? Zit eraan te denken om er 1 van aliexpress te halen.
Ik heb erheen van TrackJack, met abonnement. Zou hem willen aanraden, maar kwam er vanmiddag achter dat hij sinds vorige week maandag geen contact meer had gehad met de server... Morgen maar even bellen. Heb ook nogal problemen gehad met de installatie, tot 2 maal toe...

Zou in 1e instantie in de OBD gaan, met gevolg dat de auto afgesleept moest worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Ok, probleem met de 540.. Een van de bevestigingspunten is afgebroken waardoor de pomp nu scheef onder het blok hangt.. Een vervangende pomp is óf niet leverbaar binnen afzienbare tijd, óf belachelijk duur, óf bij een leverancier met twijfelachtige reviews.

Het OEM nummer van de pomp van mijn auto is 32 41 1 141 570, en dat is een pomp van LUK die 120 bar kan leveren. Nu kan ik via een BMW sloper een pomp kopen met OEM nummer 32 41 1 091 911, deze komt volgens bmwfans.info van een E38 740i (zelfde motorblok dus) en levert 130 bar. Volgens de sloper is deze pomp wel afkomstig van een E39.

Ik kom op veel verschillende plekken tegen (vooral in webshops met aftermarket delen) dat deze uitwisselbaar zijn, maar ik vertrouw het niet helemaal. Fysiek zal het inderdaad wel passen, maar gaat de 130 vs 120 bar een probleem worden? Wie heeft er wel eens met dit bijltje gehakt en kan mij uitsluitsel bieden?

Ik wil graag zo snel mogelijk die pomp er weer onder hebben, want ik kan de auto nu niet gebruiken.. :/

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:41
DuDePrOdUcTiOnS schreef op maandag 25 september 2017 @ 23:29:
Ok, probleem met de 540.. Een van de bevestigingspunten is afgebroken waardoor de pomp nu scheef onder het blok hangt.. Een vervangende pomp is óf niet leverbaar binnen afzienbare tijd, óf belachelijk duur, óf bij een leverancier met twijfelachtige reviews.

Het OEM nummer van de pomp van mijn auto is 32 41 1 141 570, en dat is een pomp van LUK die 120 bar kan leveren. Nu kan ik via een BMW sloper een pomp kopen met OEM nummer 32 41 1 091 911, deze komt volgens bmwfans.info van een E38 740i (zelfde motorblok dus) en levert 130 bar. Volgens de sloper is deze pomp wel afkomstig van een E39.

Ik kom op veel verschillende plekken tegen (vooral in webshops met aftermarket delen) dat deze uitwisselbaar zijn, maar ik vertrouw het niet helemaal. Fysiek zal het inderdaad wel passen, maar gaat de 130 vs 120 bar een probleem worden? Wie heeft er wel eens met dit bijltje gehakt en kan mij uitsluitsel bieden?

Ik wil graag zo snel mogelijk die pomp er weer onder hebben, want ik kan de auto nu niet gebruiken.. :/
Ik neem aan dit over de stuurbekrachtiging gaat? Bij de E46 zijn er ook verschillende pompen met iets andere druk. Als de pompen kwa montage maar hetzelfde zijn. Die van 130 bar zal alleen wat lichter sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
@SgtPoen Ja, sorry, stuurbekrachtiging inderdaad. Lichter sturen hoeft wat mij betreft niet per se, maar als dat het enige gevolg is valt dat mee. Het is niet zo dat door de hogere druk de keerringen van het stuurhuis eruit blazen ofzo? Want dat zou wel vervelend zijn.. :p

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:21
32411141570 zou volgens realoem uitwisselbaar moeten zijn met 32411141569

En de laatste heb ik niet echt moeite mee om te vinden.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MVR-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-10 15:39
hmr schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:29:

Overigens afgelopen week deel mogen nemen aan de volledige BMW driving experience in Zantvoort.

Daar mogen rijden (zonder begleiding >:) ) met o.a. een M2, M4 CS, M5 en een X5 M. WAT EEN GEWELDIGE ERVARING :*) :*) :*)

Daarna nog slalom training gehad en mogen driften met verschillende BMWtjes...
Is dit alleen te boeken voor BMW / Mini rijders of bij aanschaf van een BMW / Mini? Of kan iedereen hier aan deelnemen?

A yawn is a silent scream for coffee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 11:36

hmr

-MVR- schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:12:
[...]

Is dit alleen te boeken voor BMW / Mini rijders of bij aanschaf van een BMW / Mini? Of kan iedereen hier aan deelnemen?
Volgens mij kan je het sowieso boeken, alleen weet ik niet of die rit met die M auto's ook te boeken is. Ik heb dit gewonnen via Carros magazine!

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MVR-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-10 15:39
hmr schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:19:
[...]

Volgens mij kan je het sowieso boeken, alleen weet ik niet of die rit met die M auto's ook te boeken is. Ik heb dit gewonnen via Carros magazine!
Dat is natuurlijk wel een belangrijk onderdeel >:)
Ik ga het eens uitzoeken.

Thanks !

A yawn is a silent scream for coffee.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wat vinden jullie van de vraagprijs voor deze E39 540i?

http://www.passievoorauto...gtimer-slechts-32-746-km/

De auto is in onberispelijke staat en heeft een onwaarschijnlijk lage kilometerstand. Wat dat betreft is hij wel bijzonder. Maar hij is niet zo bijzonder (het is geen M5) dat je gaat 26k neer gaat tellen voor een auto van 16 jaar oud toch?

Verder wel een aantrekkelijke youngtimer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:37

_Arthur

blub

Bigs schreef op woensdag 27 september 2017 @ 08:32:

De auto is in onberispelijke staat en heeft een onwaarschijnlijk lage kilometerstand. Wat dat betreft is hij wel bijzonder. Maar hij is niet zo bijzonder (het is geen M5) dat je gaat 26k neer gaat tellen voor een auto van 16 jaar oud toch?

'Probleem' is als je er mee gaat rijden en er kilometers op zet, dan is ie over 4 jaar net zo veel waard als een willekeurige andere E39 540i uit die tijd.

Dit moet je kopen als investering en ~2500km/jaar max mee rijden wanneer het mooi weer is.

• Bigs
  • Niet online
Ik zou er niet veel mee rijden, maar een auto is voor mij wel een gebruiksvoorwerp dus dan is het een beetje kapitaalvernietiging waarschijnlijk :)

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:35
Ik heb sinds kort een nieuw probleempje met m'n E46 330: na een minuutje ofzo krijg ik een korte piep (halve seconde ofzo). Geen lampjes of meldingen verder. Het is niet de buitentemperatuur/gladheid waarschuwing (die komt pas vanaf 3 graden en lager, en toont de temperatuur in het display). Het is ook geen melding over onderhoud, hij heeft net een grote beurt gehad. Hij piept maar één keer per rit en piept ook vrij zacht, als ik de radio aan heb hoor ik 'm al bijna niet. Iemand een idee? (Ondertussen google ik me suf..)
Wat ik tot nu toe heb gevonden en nog moet controleren:
-Handrem
-Max snelheid instelling van de boordcomputer

[ Voor 9% gewijzigd door sig69 op 27-09-2017 10:24 ]

Roomba E5 te koop

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:32
_Arthur schreef op woensdag 27 september 2017 @ 08:50:
[...]

'Probleem' is als je er mee gaat rijden en er kilometers op zet, dan is ie over 4 jaar net zo veel waard als een willekeurige andere E39 540i uit die tijd.

Dit moet je kopen als investering en ~2500km/jaar max mee rijden wanneer het mooi weer is.
exact. Dit koop je om in de schuur te zetten en af en toe mee te rijden. Dan kan hij nog meer waard worden. Als je veel wil rijden moet je gewoon een 530/535 halen met 1-2 ton op de teller

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bustertje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-03 20:52
sig69 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 09:54:
Ik heb sinds kort een nieuw probleempje met m'n E46 330: na een minuutje ofzo krijg ik een korte piep (halve seconde ofzo). Geen lampjes of meldingen verder. Het is niet de buitentemperatuur/gladheid waarschuwing (die komt pas vanaf 3 graden en lager, en toont de temperatuur in het display). Het is ook geen melding over onderhoud, hij heeft net een grote beurt gehad. Hij piept maar één keer per rit en piept ook vrij zacht, als ik de radio aan heb hoor ik 'm al bijna niet. Iemand een idee? (Ondertussen google ik me suf..)
-Handrem
Is dit niet je Flitsmeister-app die automatisch opstart toevallig? Ik heb me rot gezocht naar een onverklaarbaar piepje. Bleek het de iPhone-app die FM opstartte nadat er beweging gedetecteerd werd 8)7

Verwijderd

20k te duur, maar ik begrijp de youngtimer hype niet. Ik zie een oude auto in goede staat.

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:47

Saven

Administrator

Maar hij is niet zo bijzonder (het is geen M5) dat je gaat 26k neer gaat tellen voor een auto van 16 jaar oud toch?
Dat dus.Voor de helft nog niet eens _O- 16 jaar oud kom op, hooguit een paar K

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:32
Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:32:
[...]
20k te duur, maar ik begrijp de youngtimer hype niet. Ik zie een oude auto in goede staat.
Het is een investeringsobject.

Het M-Pakket mist wel toch? Vind ik zonde.

• Bigs
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:32:
[...]
Het is voor ondernemers met een BV fiscaal aantrekkelijk om een youngtimer van de zaak te rijden: http://www.belastingtips....er_fiscaal_aantrekkelijk/. Vanzelfsprekend zijn grote luxewagens daarbij extra in trek :)

• sig69
bustertje schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:32:
[...]

Is dit niet je Flitsmeister-app die automatisch opstart toevallig? Ik heb me rot gezocht naar een onverklaarbaar piepje. Bleek het de iPhone-app die FM opstartte nadat er beweging gedetecteerd werd 8)7
Nee het komt echt uit het dashboard volgens mij. Maar ik zal het voor de zekerheid ook even meenemen in de checks.

Roomba E5 te koop

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:47

Saven

Administrator

Bigs schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:36:
[...]

Het is voor ondernemers met een BV fiscaal aantrekkelijk om een youngtimer van de zaak te rijden: http://www.belastingtips....er_fiscaal_aantrekkelijk/. Vanzelfsprekend zijn grote luxewagens daarbij extra in trek :)
Totdat je moet tanken, dan is het verschil ineens weer 0 :P
418O2 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:36:
[...]

Het is een investeringsobject.
Waarom? Die auto's gaan echt niet meer waard worden

• Viper®
  • Niet online
Bigs schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:36:
[...]

Ja, maar wel 30% bijtelling over de dagwaarde, in dit geval 26k dus.

Beter een afgeschreven model kopen met veel onderhoud voor 6000 euro, dagwaarde dus. Onderhoud gaat toch allemaal zakelijk

• Bigs
  • Niet online
Viper® schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:39:
[...]

Beter een afgeschreven model kopen met veel onderhoud voor 6000 euro, dagwaarde dus. Onderhoud gaat toch allemaal zakelijk
Klopt, deze 540i is dan niet echt aantrekkelijk. Het is me niet helemaal duidelijk hoe die dagwaarde bepaald wordt.

Het kan dus wel aantrekkelijk zijn om een 530i met VANOS problemen aan te schaffen als je goed omlaag kunt onderhandelen :)

• t_captain
[...]

35%.
Eensch.

Ik begrijp de belangstelling voor auto's van rond 2000 overigens wel. Het is de periode waarin de ouderwetse benzine (/diesel) auto tegen end-of-development aanliep, en voordat we begonnen met downsizen, hybrides, sjoemelsoftware, en andere ongein.

Een paar iconische auto's uit de periode 1990-2010:
* BMW 850 Csi
* MB S600
* Bugatti Veyron

Het wordt niet beter dan dat :)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[...]

De algemene dagwaarde, die van de ANWB of een andere organisatie waar de overheid vertrouwen in heeft. 42% van 35% van 4500.- is niet slecht voor een mooie V8.

Verwijderd

jadjong schreef op woensdag 27 september 2017 @ 23:00:
[...]

De algemene dagwaarde, die van de ANWB of een andere organisatie waar de overheid vertrouwen in heeft. 42% van 35% van 4500.- is niet slecht voor een mooie V8.
dat wordt toch lastig verdedigen als je hem net voor 25k in de boeken zet.

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-10 07:26

Wat is dat eigenlijk voor een geval onder de middenarmsteun/dect telefoon? Het lijkt op een CD wisselaar maar dat is het niet volgens mij, deze zit ook in de kofferbak namelijk.

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:21
DaFreakhead schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:05:
[...]

Wat is dat eigenlijk voor een geval onder de middenarmsteun/dect telefoon? Het lijkt op een CD wisselaar maar dat is het niet volgens mij, deze zit ook in de kofferbak namelijk.
Opbergruimte voor CD's?

• Typhone
  • Laatst online: 21:06

Typhone

Who Dares Wins

Tweede BMW 650i die ik in korte tijd bij Autoleitner.nl zie staan.
Wel grappig om te zien hoe daar allerlei dingen (ook daar) als optie omschreven worden terwijl het gewoon standaard was. Allebei de KM-standen worden als laag ingezet maar de kenner weet dat er nog een reparatie à 5000 euro (klepseals, koelleiding) aan zit te komen.

Binnenkort maar eens een ruimte huren, die inrichten met een mooie witte vloer, speciale LED-lampen en een goede fotograaf en ik ga 330i's uit 2005 voor 45k verkopen. Ka-ching!

• jakob558
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:27
DaFreakhead schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:05:
[...]

Is een auto telefoon! Zo kon je vanuit de auto bellen in die tijd. Zal een van de laatste modellen zijn geweest die dat nog had, de e39.

• PorschefanRoel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-10 10:08
jakob558 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 11:57:
[...]

Is een auto telefoon! Zo kon je vanuit de auto bellen in die tijd. Zal een van de laatste modellen zijn geweest die dat nog had, de e39.
Horen die 5 sleuven ook bij de auto telefoon, want volgens mij had hij het daar over?

• Raymond P
Het lijkt heel erg op een houder voor cassettebandjes. ;)

- knip -

• DuDePrOdUcTiOnS
BMW kennende zal het wel voor cassettebandjes zijn :p

www.teamgenie.nl

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:21
DuDePrOdUcTiOnS schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:10:
[...]

BMW kennende zal het wel voor cassettebandjes zijn :p
Dat dacht ik ook, maar kon geen cassettedeck ontdekken in het dashboard.

• PorschefanRoel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-10 10:08

Er staat trouwens wel meer bij hun dat ik erg duur vind. Die E39 met bijna 130k op de teller kost bijna 18.000 euro, mijn E60 met 85.000km (bij aankoop) op de teller was nog een stuk goedkoper 8)7

• sig69
sig69 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 09:54:
-Handrem
Even een update: de handrem en max snelheid instelling zijn het dus in ieder geval niet. Vanochtend wilde ik het opnemen en toen deed hij het natuurlijk ineens weer niet :X Wordt vervolgd.

Roomba E5 te koop

• DuDePrOdUcTiOnS
loeberce schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:21:
[...]

Dat dacht ik ook, maar kon geen cassettedeck ontdekken in het dashboard.
Achter het navi-display.. :)

www.teamgenie.nl

• Raymond P
sig69 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:41:
[...]

Even een update: de handrem en max snelheid instelling zijn het dus in ieder geval niet. Vanochtend wilde ik het opnemen en toen deed hij het natuurlijk ineens weer niet :X Wordt vervolgd.
Hoeveel kilometer moet je nog tot de eerstvolgende oliewissel / inspectie? :P

- knip -

• sig69
Raymond P schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:34:
[...]

Hoeveel kilometer moet je nog tot de eerstvolgende oliewissel / inspectie? :P
Heeft ie een maand geleden gehad dus dat duurt nog wel even. En die melding komt altijd direct bij het starten, deze komt na een paar minuten.

Roomba E5 te koop

• Raymond P
Ervanuitgaande dat je je lampen gecheckt hebt kan ik alleen nog maar een parkeersensor die (begint te) faalt bedenken.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:26
Normaal post ik hier niets en lees ik alleen, maar wil deze spot jullie niet onthouden. Sorry voor de ruk kwaliteit foto's, maar dit was er een onder het mom 'beter één dan geen foto'. Is dit een normale of een Procar?

Afbeeldingslocatie: https://static.autojunk.nl/pictures/2017/0928/164429/bmw-m1-of-m1-procar_01.jpg

Afbeeldingslocatie: https://static.autojunk.nl/pictures/2017/0928/164429/bmw-m1-of-m1-procar_02.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door pretpik op 29-09-2017 07:28 ]

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bustertje
Aan de voorbumper en achtervleugel te zien lijkt het een Pro Car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Gaaf!

Ikzelf heb laatst een M1 gezien geloof ik, de oude. Zat op het terras en hij reed langs, dus geen tijd voor een foto. Wel mooi en toch bijzonder die eens te zien.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
[...]

Alleen iedereen lijkt de btw-correctie privégebruik in te vergeten.

Ik kijk ook graag naar dit soort modellen maar hoe ik ook reken, privé rijden is altijd voordeliger. Een 540 heeft over het algemeen zo rond de 90k gekost en daar moet je 1,5% of 2,7% van corrigeren elk jaar (afhankelijk of het een marge-auto betreft). Dat heft over het algemeen al het volledige btw voordeel op waardoor je alleen nog maar de kosten kan aftrekken. In de meeste gevallen levert 19ct per zakelijke kilometer een stuk meer belastingvoordeel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcy
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-08 22:29
In mijn E46 bj. 2003 zit een radio, welke gemaakt is in 2003, die geen aux input ondersteund. Terwijl ze eigenlijk dit wel doen vanaf 2002. Heb mijn exacte radio opgezocht op internet en zag idd dat mijn radio aux niet ondersteunde.

Ik zou graag de originele radio willen behouden dus ik ben eigenlijk opzoek naar een mod welke dit wel mogelijk maakt. Heb al gekeken voor een andere OEM Radio maar dit vind ik veelste duur..

Heeft iemand tips en/of ideeën voor me?

PSN: daxcyy | XBL(WIN10): FataL Risky | AMD Ryzen 7 5800X / MSI RTX 2060 / 32GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
daxcy schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 14:14:
Als het echt niks mag kosten is misschien een FM-transmitter iets voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Tweakers,

Ik heb een vraag betreft mijn bmw e46 330ci uit 2001. wanneer ik de auto koud start en de koppeling intrap klinkt alles goed, maar wanneer ik de auto in een versnelling zet hoor ik een luide piep. Het piepend geluid verergert wanneer ik de koppeling iets laat opkomen maar verdwijnt als de koppeling volledig op is gekomen (dus een rijdende auto). Ik heb geen flauw idee wat het probleem veroorzaakt, is er iemand hier die hetzelfde probleem heeft gehad of enig advies heeft wat dit zou kunnen zijn? Het lijkt voorin de motor bij de multiriem weg te komen.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Malt007 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:08:
[...]

Alleen iedereen lijkt de btw-correctie privégebruik in te vergeten.

Ik kijk ook graag naar dit soort modellen maar hoe ik ook reken, privé rijden is altijd voordeliger. Een 540 heeft over het algemeen zo rond de 90k gekost en daar moet je 1,5% of 2,7% van corrigeren elk jaar (afhankelijk of het een marge-auto betreft). Dat heft over het algemeen al het volledige btw voordeel op waardoor je alleen nog maar de kosten kan aftrekken. In de meeste gevallen levert 19ct per zakelijke kilometer een stuk meer belastingvoordeel op.
Als ik hem privé wil aanschaffen betaal ik eerst 25%-50% dividend-/inkomstenbelasting om het geld uit de BV te halen. Zelfde voor de onderhoudskosten. Goed rekenen en afwegen is met dit soort regelingen altijd wel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcy
Toff schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 14:26:
[...]

Als het echt niks mag kosten is misschien een FM-transmitter iets voor je?
Oehh. dat ziet er interessant uit.. Ik ga het eens uitproberen met een van de goedkoopste en kijk of dit wat is.. Eentje gevonden op Bol voor 12 euro..

Bedankt!

PSN: daxcyy | XBL(WIN10): FataL Risky | AMD Ryzen 7 5800X / MSI RTX 2060 / 32GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Bigs schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 14:38:
[...]

Als ik hem privé wil aanschaffen betaal ik eerst 25%-50% dividend-/inkomstenbelasting om het geld uit de BV te halen. Zelfde voor de onderhoudskosten. Goed rekenen en afwegen is met dit soort regelingen altijd wel belangrijk.
Heb je gelijk in, ik denk vanuit het perspectief van een eenmanszaak waar je winst direct je inkomen is. Ik reken alles derhalve direct door tot aan de totale cash mutatie (wat het bizar complex maakt omdat je eigenlijk de hele aangifte IB er dan in moet verwerken).

Wat het nog complexer maakt is dat er teveel parameters zijn die allemaal speculatief zijn. De gemaakte kilometers, benzineprijs, het verbruik, werkelijke afschrijving en het onderhoud moet je allemaal inschatten voor laten we zeggen 4 jaar. De belastingregels kunnen ook nog wijzigen, zowel de IB als bijvoorbeeld de youngtimerregeling maar ook in het btw-forfait kunnen wijzigingen gemaakt worden.

Derhalve voor meerdere auto's en diverse scenario's gemaakt maar i bijna ieder geval was ik prive rijdend goedkoper uit. In de scenario's overigens ook nog meegenomen dat je de youngtimer voor de IB zakelijk rijdt en voor de btw prive (om het nog wat ingewikkelder te maken).

Een youngtimer brengt ook nog wat administratieve last met zich mee dus uiteindelijk heb ik het idee laten varen.

[ Voor 5% gewijzigd door Malt007 op 29-09-2017 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bustertje
In mijn E46 bj. 2003 zit een radio, welke gemaakt is in 2003, die geen aux input ondersteund. Terwijl ze eigenlijk dit wel doen vanaf 2002. Heb mijn exacte radio opgezocht op internet en zag idd dat mijn radio aux niet ondersteunde.

Ik zou graag de originele radio willen behouden dus ik ben eigenlijk opzoek naar een mod welke dit wel mogelijk maakt. Heb al gekeken voor een andere OEM Radio maar dit vind ik veelste duur..

Yatour heeft hier mooie apparaatjes voor:

http://www.carinterface.n...bmw-autoradios_yt-bta-bm1

Wat ik begreep is dat je ook met je bestaande knoppen je muziek kan bedienen. Je hebt zowel BT als AUX varianten. Persoonlijk zou ik voor BT kiezen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcy
bustertje schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 15:24:
[...]

Yatour heeft hier mooie apparaatjes voor:

http://www.carinterface.n...bmw-autoradios_yt-bta-bm1

Wat ik begreep is dat je ook met je bestaande knoppen je muziek kan bedienen. Je hebt zowel BT als AUX varianten. Persoonlijk zou ik voor BT kiezen overigens.
Het probleem is dus dat mijn radio die input niet ondersteund. Dus heb ik er eigenlijk niks aan. Helaas want dit is een hele mooie oplossing! Anders had ik dit met een china kabeltje van 5 euro opgelost.. Maar toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bustertje
daxcy schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 15:26:
[...]

Het probleem is dus dat mijn radio die input niet ondersteund. Dus heb ik er eigenlijk niks aan. Helaas want dit is een hele mooie oplossing! Anders had ik dit met een china kabeltje van 5 euro opgelost.. Maar toch bedankt!
Zit er niet extra een ingang op voor een CD-wisselaar waar je dit op aan zou kunnen sluiten?
Ik zoek zelf ook nog een oplossing om dat mijn E87 geen muziek via BT ondersteunt. Heb wel een AUX-ingang, maar ervaar veel ruis/gezoem als ik iets aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P

Geen mode knop?

Je zou aan het solderen kunnen gaan maar dat heeft wel zijn nadelen (volumeregeling).

Verder is natuurlijk de vraag wat jij te veel geld vind.
Valt naar mijn mening wel mee namelijk. link of exotischer:
link, en anders marktplaats voor rond de 100 euro.

De beste tip die ik kan geven is om even een visje uit te gooien bij je lokale autosloop.

Als je er écht niet uit komt heb ik hier nog wel een business cassette/cdchanger unit liggen die wel AUX doet.
bustertje schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 15:33:
[...]

Zit er niet extra een ingang op voor een CD-wisselaar waar je dit op aan zou kunnen sluiten?
Ik zoek zelf ook nog een oplossing om dat mijn E87 geen muziek via BT ondersteunt. Heb wel een AUX-ingang, maar ervaar veel ruis/gezoem als ik iets aansluit.
Ground loop isolator geprobeerd?
De nieuwe Kinivo BTC460 zou 'm ingebouwd moeten hebben. Ik heb helaas alleen ervaring met de 450 en 455.

[ Voor 20% gewijzigd door Raymond P op 29-09-2017 16:32 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcy
bustertje schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 15:33:
[...]

Pff, dit zou ik niet weten. Het enige wat ik weet is dat als ik een aux kabel aansluit ik geen aux krijg zien als ik op mode druk. Heb ook een werkende kabel gehad van een vriend van me..
Raymond P schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 16:27:
[...]

Geen mode knop?

Je zou aan het solderen kunnen gaan maar dat heeft wel zijn nadelen (volumeregeling).

Verder is natuurlijk de vraag wat jij te veel geld vind.
Valt naar mijn mening wel mee namelijk. link of exotischer:
link, en anders marktplaats voor rond de 100 euro.

De beste tip die ik kan geven is om even een visje uit te gooien bij je lokale autosloop.

Als je er écht niet uit komt heb ik hier nog wel een business cassette/cdchanger unit liggen die wel AUX doet.

[...]

Ground loop isolator geprobeerd?
De nieuwe Kinivo BTC460 zou 'm ingebouwd moeten hebben. Ik heb helaas alleen ervaring met de 450 en 455.
Oh wauw, ik heb heel erg verkeerd gezocht zo te zien. Dit is nog prima te doen. Ik heb naar varianten gekeken van 2 a 300 euro. En dat vind ik te veel voor een "oude" radio om alleen een aux kabeltje aan te sluiten.. Heb je toevallig ervaring met deze site's?

Pagina: 1 ... 61 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.