Het grote BMW-topic #13 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 116 Laatste
Acties:
  • 756.904 views

Onderwerpen

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-10 07:26
robpol schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:29:
[...]

Misschien als je een vriendin hebt die ook in je auto rijdt?
Precies dit argument inderdaad.
Als ik eens met de auto van mijn schoonmoeder moet rijden, komt er eerst achter uit het laatje van het dressoir het mapje met de papieren. Ik krijg het maar niet aan het verstand gepeuterd!

• bustertje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-03 20:52
t_captain schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 23:03:
Ik vraag me af wat er met de originele velgen is gebeurd. BMW's (en zeker de wat snellere) staan standaard wel op mooie velgen. Waarom zet iemand er aftermarket op --> voor winterbanden. Of omdat de originele velgen teveel beschadigd zijn en vervanging met nieuwe originele te duur.

Dan de spoilers. Achterkant lijkt een originele M-sport. Voorkant lijkt op een niet-origineel onderdeel.

Ik zou de auto grondig laten nakijken voor herstelde schades.
De bruto bpm (€ 2778) is ook wel erg laag! Ter vergelijk: mijn 120i uit 2008 is in juli ingevoerd en heeft een bruto bpm van € 5705.

Dit terwijl de cat. waarde van die van mij zo'n 38k bedroeg. Die 130 zit volgens het rdw op 54k.

[ Voor 6% gewijzigd door bustertje op 13-09-2017 11:52 ]

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-10 13:35
Bruto BPM wordt op het kentekengezet bij import. Typisch is die dus een stik lager dan bij een origineel NL auto.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

bustertje schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:50:
[...]
De bruto bpm (€ 2778) is ook wel erg laag! Ter vergelijk: mijn 120i uit 2008 is in juli ingevoerd en heeft een bruto bpm van € 5705.

Dit terwijl de cat. waarde van die van mij zo'n 38k bedroeg. Die 130 zit volgens het rdw op 54k.
Die 5705 is de bpm van de nieuwwaarde van je auto iig.
Als je die afgetikt hebt bij je import ben je flink getild ;)

Of de auto komt origineel uit Nederland en is toen weer uitgevoerd voordat jij em importeerde oid.

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 13-09-2017 15:19 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• bustertje
YakuzA schreef op woensdag 13 september 2017 @ 15:18:
[...]

Die 5705 is de bpm van de nieuwwaarde van je auto iig.
Als je die afgetikt hebt bij je import ben je flink getild ;)

Of de auto komt origineel uit Nederland en is toen weer uitgevoerd voordat jij em importeerde oid.
Dat vraag ik mij af. Volgens mij wordt er bij het rdw een restwaarde vastgesteld, waarover bpmwordt berekend.
Bij een auto met bijvoorbeeld schade is de restwaarde erg laag, waardoor de bpm ook lager wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
BPM mag je bij import op drie manieren berekenen:
1. historische BPM met leeftijdskorting
2. actuele BPM berekening met leeftijdskorting
3. taxatiewaarde

Daarvan pak je de gunstigste.

Een BMW 130i uit 2008 doet op dit moment 950 euro (methode 1) tot 2300 euro (methode 2). Als de auto enkele jaren geleden is geimporteerd zal het BPM bedrag hoger liggen (minder leeftijdskorting)

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
t_captain schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 23:03:
Ik vraag me af wat er met de originele velgen is gebeurd. BMW's (en zeker de wat snellere) staan standaard wel op mooie velgen. Waarom zet iemand er aftermarket op --> voor winterbanden. Of omdat de originele velgen teveel beschadigd zijn en vervanging met nieuwe originele te duur.

Dan de spoilers. Achterkant lijkt een originele M-sport. Voorkant lijkt op een niet-origineel onderdeel.

Ik zou de auto grondig laten nakijken voor herstelde schades.
En volgens mij zijn de koplampen ook niet in originele staat. De E8x heeft origineel gelige corona's. Daarnaast; de interieurstrips zijn te donker voor een originele M-strips. Wellicht immitatie?

• t_captain
Mijn grootste zorg is niet het M-pakket maar de mogelijkheid dat de auto met niet-originele onderdelen kan zijn hersteld na een flinke voorschade.

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-10 14:52
nl.mark schreef op woensdag 13 september 2017 @ 19:29:
[...]

En volgens mij zijn de koplampen ook niet in originele staat. De E8x heeft origineel gelige corona's. Daarnaast; de interieurstrips zijn te donker voor een originele M-strips. Wellicht immitatie?
De binnenkant is gewrapped met carbonfolie. Ik snap wat je bedoelt. Het dak is ook gewrapped met dat carbon folie.

• Pepppie
  • Niet online
Jeanke117 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 19:36:
[...]

De binnenkant is gewrapped met carbonfolie. Ik snap wat je bedoelt. Het dak is ook gewrapped met dat carbon folie.
Wat t_captain al zegt.. Ik zou de auto eens heel goed na laten kijken op schades e.d. en evt. direct terug richting de verkoper. Auto 'klopt' niet op meerdere vlakken (zo afgaande op de foto's).

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Is er in Nederland geen nationaal register waarin alle schades worden gerapporteerd?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• t_captain
Aan de BPM te zien is het een import. Buitenlandse WOK statussen verhuizen niet mee.

• Jeanke117
Vandaag is het me niet gelukt om het VIN nummer te checken. Kleine kans voor morgen, anders vrijdag. Dan gaan we het mysterie oplossen :)

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:37

_Arthur

blub

t_captain schreef op woensdag 13 september 2017 @ 21:32:
Aan de BPM te zien is het een import.
Aan het kenteken ook hoor :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03-10 22:14

DikkeBMW

Live '25

De laatste tijd ben ik frequenter en meer aan het rijden, woon-school verkeer, en ik moet zeggen dat de nederige Einser me toch steeds weer doet genieten. Niks bijzonders wellicht, maar het rijdt gewoon altijd super. Doet even pijn met tanken, maar dat is een bijzaak he :P

fookin mad fer it

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:06

Typhone

Who Dares Wins

Jeanke117 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 21:45:
[...]

Ik weet het niet. Zo stond het op de occassion site. Een maat van me die erg veel verstand heeft van Duitse en sportieve auto's zei dat het een mooie wagen was met een M pakket. Deze auto is geïmporteerd uit Duitsland. Voor de rest rijdt die erg lekker, stug geveerd, is erg zenuwachtig met rijden en het geluid is een tweede radio :)

De auto vindt het leuker als je meer gas geeft want die wil wel! Ook 60-70 in de 6 rijden gaat zonder problemen haha. Optrekken doet die ook erg goed maar de banden moeten vernieuwd worden want ik slip nogal vaak als ik optrek (gewoon normaal optrekken zoals een normale auto).

Wat denken jullie over bandenmerken en prijzen? Er liggen nu Sunny banden onder. Ook heb ik gelezen dat er géén V profiel in moet zitten anders wordt het irritant met sturen. Zijn banden van 100 euro het waard of 40-60 euro per band is ook voldoende?
Les 1 in BMW land:
Never besparen op de banden.
Les 2 in BMW land:
Dergelijke banden op een auto vertellen vaak veel over de vorige eigenaar. Niet altijd maar wel in 99.9% van de gevallen.
Les 3 in BMW land:
Vraagtekens zetten bij degene die zo'n auto als positief adviseert.

Tot zover de wijze moralistische woorden van mij ;).
Over tot waar je om vroeg:

Runflat banden -> Bridgestone Potenza S001. Doen het goed op dat type en kunnen flink wat hebben.
Non-RFT banden -> Wat sportievere banden kiezen en niet op banden bezuinigen.
Schatting bij 17": 160-200 euro voor RFT, 130-160 euro voor non RFT.

Check ook even of de auto goed uitgelijnd is. Lijkt iets van een spoorverbreder op te liggen en dat wordt vrijwel nooit (mi excuse) - in combinatie met dergelijke velgen - ook afgestemd met de dempers waardoor je slijtage krijgt op het binnenste loopvlak van de banden. Zou zonde zijn als je in no-time weer andere banden erop moet leggen. Omdraaien per kant wordt vaak gedaan maar dan rij je wel een aantal weken/maand met een niet lekker sturende auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

DikkeBMW schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:00:
De laatste tijd ben ik frequenter en meer aan het rijden, woon-school verkeer, en ik moet zeggen dat de nederige Einser me toch steeds weer doet genieten. Niks bijzonders wellicht, maar het rijdt gewoon altijd super. Doet even pijn met tanken, maar dat is een bijzaak he :P
Altijd nog minder pijn dan met een wisselstoring in een godverlaten oord te staan tussen 20 zweterige, niet gedouchte, nooit van deo gehoord hebbende mede reizigers! d:)b _/-\o_

• Jeanke117
Typhone schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:34:
[...]

Les 1 in BMW land:
Never besparen op de banden.
Les 2 in BMW land:
Dergelijke banden op een auto vertellen vaak veel over de vorige eigenaar. Niet altijd maar wel in 99.9% van de gevallen.
Les 3 in BMW land:
Vraagtekens zetten bij degene die zo'n auto als positief adviseert.

Tot zover de wijze moralistische woorden van mij ;).
Over tot waar je om vroeg:

Runflat banden -> Bridgestone Potenza S001. Doen het goed op dat type en kunnen flink wat hebben.
Non-RFT banden -> Wat sportievere banden kiezen en niet op banden bezuinigen.
Schatting bij 17": 160-200 euro voor RFT, 130-160 euro voor non RFT.

Check ook even of de auto goed uitgelijnd is. Lijkt iets van een spoorverbreder op te liggen en dat wordt vrijwel nooit (mi excuse) - in combinatie met dergelijke velgen - ook afgestemd met de dempers waardoor je slijtage krijgt op het binnenste loopvlak van de banden. Zou zonde zijn als je in no-time weer andere banden erop moet leggen. Omdraaien per kant wordt vaak gedaan maar dan rij je wel een aantal weken/maand met een niet lekker sturende auto.
Bedankt voor de tips! Ik zal het ook tegen mijn pa zeggen.

Hij wil niet meer dan 100 euro per band erop leggen. Dit is wel een issue want de beter merken ( bekendere) beginnen vanaf zo'n 120-140 euro. We waren sowieso van plan om na nieuwe banden erop te zetten de auto meteen laten uitlijnen. De auto loopt ook een klein beetje naar rechts als je het stuur loslaat en vol op de rem trapt. De bandenmaat is 225/35/R19. Mijn pa het via via gehoord dat het merk Achilles een kwalitatief goede band is en een betere voorkeur is als het budget niet hoog is maar wel dezelfde kwaliteit als een Vredestein band wilt hebben. Ik weet niet of dit waar is? Sowieso gaat er geen band op met een Chinese naam. Daar hebben we al slechte ervaringen mee met de vorige auto, een Volvo V50.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

R19 bandenmaat? En niet meer dan 100 euro per band willen betalen? Volgens mij is daar een inschattingsfout van jewelste gemaakt of begrijp ik dat verkeerd?

Het merk Achilles heb ik nog nooit van gehoord. Google search:
Achilles is een merk van de Indonesische bandenfabrikant PT Multistrada Arah Sarana.
Prima voor onder een eind jaren '90 Honda met 85pk maar die zou ik NEVER EVER EVER onder een 130i leggen. Binnen no-time ga je er weer banden moeten onder leggen. Wat je pa gehoord heeft kun je dus als nonsens bestempelen (niets ten nadele van je pa uiteraard).

Even zonder gekheid en niet bedoeld om jou neer te sabelen: waarom heb jij / hebben jullie een BMW 130i (destijds topmotor op de M135 na) gekozen met een dergelijk laag budget voor slijtage onderdelen?
De essentie van die auto (qua vermogen) ligt er niet om zo goedkoop mogelijk te willen rijden want dan was een 118i een veel betere keuze geweest. Je kunt dat nu met half werk (vage banden) oplossen maar mocht je ooit van de auto afwillen dan is er maar een zeer beperkte doelgroep bij deze type motoren. De liefhebber en de tuneboy die zich tegenwoordig tot Heuts automaterialen moet wenden aangezien de Halfords failliet is. Het verschil? Die eerste groep heeft geld maar laat deze auto staan, de tweede groep heeft geen geld maar zou de auto wel graag willen hebben.

19" van max 100 euro kun je heel erg ruimschoots gaan vergeten. Alles wat in die maat te vinden is voor dat bedrag op zo'n auto is vragen om problemen. Wellicht niet wat je wilde horen maar wel zo eerlijk mogelijk gebracht. Ik probeer je te behoeden voor problemen want ik heb al een reeks BMW's gehad / gereden (118i, 330i, 335i, 530D, 550D (2 maanden), 650i, M6, E46 M3 (3 weken slechts))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:28
Jeanke117 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 22:09:
[...]

Aha op de site was die niet meer te zien maar via via wel.

Edit: Dus wat jullie willen zeggen is dat dit eigenlijk een standaard 130i is die opgeleukt is door de Duitse bezitter, die vervolgens geïmporteerd is naar Nederland en er voor de marketing een M-pakket op zit? Had ik dat VIN nummer maar, dan kon ik die effe intoetsen.
Eerlijk gezegd dacht ik na het zien van de foto's meteen aan een auto met schade, zou de M voorbumper verklaren en het scheef trekken
En of andere manier heb ik nooit een goed gevoel bij import auto's

Besparen op banden is wel het stomste wat je kan doen, zeker met zo'n auto
Wat voor auto je ook neemt, je bent maar met 4 kleine stukjes rubber verbonden met het wegdek, en daar wil je op besparen?

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:13
Even vloeken in de kerk: je kan ook nog op marktplaats kijken voor banden. Ik had laatst voor 400 euro 4 gloednieuwe 18 inch Michelin PS4's op de kop getikt (DOT week 50-2016, stickers nog op de banden). Normale nieuwprijs ~180 euro per stuk. De verkoper was de ex-magazijnchef van Michelin die ontslagen was :+ (Benelux magazijn ging blijkbaar weg).

Tweedehands banden nooit aan beginnen.

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Typhone schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:16:
R19 bandenmaat? En niet meer dan 100 euro per band willen betalen? Volgens mij is daar een inschattingsfout van jewelste gemaakt of begrijp ik dat verkeerd?

Het merk Achilles heb ik nog nooit van gehoord. Google search:

[...]

Prima voor onder een eind jaren '90 Honda met 85pk maar die zou ik NEVER EVER EVER onder een 130i leggen. Binnen no-time ga je er weer banden moeten onder leggen. Wat je pa gehoord heeft kun je dus als nonsens bestempelen (niets ten nadele van je pa uiteraard).

Even zonder gekheid en niet bedoeld om jou neer te sabelen: waarom heb jij / hebben jullie een BMW 130i (destijds topmotor op de M135 na) gekozen met een dergelijk laag budget voor slijtage onderdelen?
De essentie van die auto (qua vermogen) ligt er niet om zo goedkoop mogelijk te willen rijden want dan was een 118i een veel betere keuze geweest. Je kunt dat nu met half werk (vage banden) oplossen maar mocht je ooit van de auto afwillen dan is er maar een zeer beperkte doelgroep bij deze type motoren. De liefhebber en de tuneboy die zich tegenwoordig tot Heuts automaterialen moet wenden aangezien de Halfords failliet is. Het verschil? Die eerste groep heeft geld maar laat deze auto staan, de tweede groep heeft geen geld maar zou de auto wel graag willen hebben.

19" van max 100 euro kun je heel erg ruimschoots gaan vergeten. Alles wat in die maat te vinden is voor dat bedrag op zo'n auto is vragen om problemen. Wellicht niet wat je wilde horen maar wel zo eerlijk mogelijk gebracht. Ik probeer je te behoeden voor problemen want ik heb al een reeks BMW's gehad / gereden (118i, 330i, 335i, 530D, 550D (2 maanden), 650i, M6, E46 M3 (3 weken slechts))
Wat je zegt klopt maar wat nu als een dergelijke auto een jongensdroom is wat bereikbaar is door te besparen op een aantal zaken. Als dit soort banden goedgekeurd zijn voor de Europese wegen wat is er dan verkeerd mee? Nee ze zullen niet zo goed zijn als banden van de bekendere merken, maar is dat echt zo erg? Volgens mij spreek je nu met een BMW hart dat je dit soort auto's graag in handen ziet van mensen die ze koesteren en voldoende budget hebben om ze te voorzien van kwalitatief topproducten. Dat is niet realistisch en ook niet fair naar autoliefhebbers met een klein budget.

Vaak wordt er een beetje neerbuigend gedaan over "petjes" en ander volk wat met een klein budget hun auto probeert te pimpen. Dat zijn ook autoliefhebbers maar geven er op een andere manier invulling aan. Zolang ze de boel veilig houden en niemand in de weg zitten doen ze maar wat ze willen. Al zetten ze er habbiebabbie banden op, als die zijn goedgekeurd kan ik er echt geen moment wakker van liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-10 19:27
@Jeanke117 Achilles zou ik omheen lopen, om een review te quoten:
Absolutely terrifying in the rain and appear allergic to damp weather. The very mention of rain sets them off in the opposite direction of intended travel. Came equipped on my 550i and quite frankly must be the choice of a maniac. Will be replaced as soon as possible as a preventative measure of premature death.
In de bandenmaat 225 / 35 / R19 is voor rond de 100 euro echter wel prima rubber te krijgen.

Ik zou bijvoorbeeld kijken naar de UniRoyal Rainsport 3, niet de meest sportieve band maar prima grip in regen en droog, komt goed uit de reviews. Slijtage zal wat hoger zijn door zachter rubber.
Wil je sportiever ga dan voor de Hankook Ventus V12 K120. Maatje van mij heeft deze onder zijn wagen en prima prijs / kwaliteit verhouding. Hardere zijwangen waardoor je wat meer stabiliteit hebt in de bochten, ook vrij zacht waardoor je grip op droog erg goed is. In regen prima tractie.
Wil je iets meer op budget ga dan bijvoorbeeld voor de Kumho KU39.

Beste keuze is inderdaad de Michelin Pilot Sport 4(S), maar dan betaal je richting de 180 euro per band. Heb 4 stuks van deze onder mijn auto liggen (Fiesta ST) en is de beste band die ik ooit heb gehad. M'n buurman heeft een gechipte 120D en deze had ook Chinese banden er onder liggen, was echt gevaarlijk in de regen en ik reed hem zoek met mijn Fiesta. Nu heeft hij er ook de PS4 onder liggen, en nu zijn we weer ongeveer even snel. Wereld van verschil.

Veel vermogen is leuk, maar koop dan ook rubber waarmee je het ook op de weg kan krijgen. :)

No Shame, only Fame!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:21
Mag me dan eindelijk ook hier melden na aanschaf van een 2008 525d LCI (E61). Met 115k km op de teller nog goed voor heel wat jaartjes rijplezier. Helaas is de eerste actie een volledige revisie van de automatische versnellingsbak (onder garantie gelukkig).

Onze vorige auto was een 2001 V70 2.4t benzine met 281k km gelopen. Daar was het beste wel vanaf, en met gem verbruik 1:10 en >20000km/jaar toch echt te duur.

Nu alleen nog een setje winterwielen scoren en ik kan er weer tegen aan.

• Spollie
loeberce schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:28:
Mag me dan eindelijk ook hier melden na aanschaf van een 2008 525d LCI (E61). Met 115k km op de teller nog goed voor heel wat jaartjes rijplezier. Helaas is de eerste actie een volledige revisie van de automatische versnellingsbak (onder garantie gelukkig).

Onze vorige auto was een 2001 V70 2.4t benzine met 281k km gelopen. Daar was het beste wel vanaf, en met gem verbruik 1:10 en >20000km/jaar toch echt te duur.

Bakrevisie na 115k is wel erg snel, die gaan normaal gesproken wel 250k mee. Mijne is bij 100k gespoeld en staat nu op 106k, schakelt nog perfect.

Als je straks toch een nieuwe bak hebt, kun je ook eens naar xhp flashtool kijken. Daarmee kun je de software van je bak flashen en gaat ie een stuk strakker schakelen. Zodra de benzinemotoren worden ondersteund ga ik er ook mee aan de slag.

• loeberce
robpol schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:33:
[...]

Bakrevisie na 115k is wel erg snel, die gaan normaal gesproken wel 250k mee. Mijne is bij 100k gespoeld en staat nu op 106k, schakelt nog perfect.

Als je straks toch een nieuwe bak hebt, kun je ook eens naar xhp flashtool kijken. Daarmee kun je de software van je bak flashen en gaat ie een stuk strakker schakelen. Zodra de benzinemotoren worden ondersteund ga ik er ook mee aan de slag.
Je kan je de verbazing van de garage vast wel voorstellen. Die hadden hier ook niet op gerekend......
Was al op zoek naar een OBD2 kabel om aan te sluiten. Helaas is er bij de E61 niet zoveel te customizen.

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:10
loeberce schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:28:

Proficiat! Vanwaar de volledige revisie? Wat waren de mankementen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:43

Arfman

Drome!

Jeanke117 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:03:
[...]

Bedankt voor de tips! Ik zal het ook tegen mijn pa zeggen.

Hij wil niet meer dan 100 euro per band erop leggen.
Kansloos. Ik heb zelfs onder mijn Prius banden van ~140 euro per stuk liggen (Continental). Besparen op banden = :N

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

xos schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:24:
[...]

Wat je zegt klopt maar wat nu als een dergelijke auto een jongensdroom is wat bereikbaar is door te besparen op een aantal zaken. Als dit soort banden goedgekeurd zijn voor de Europese wegen wat is er dan verkeerd mee? Nee ze zullen niet zo goed zijn als banden van de bekendere merken, maar is dat echt zo erg? Volgens mij spreek je nu met een BMW hart dat je dit soort auto's graag in handen ziet van mensen die ze koesteren en voldoende budget hebben om ze te voorzien van kwalitatief topproducten. Dat is niet realistisch en ook niet fair naar autoliefhebbers met een klein budget.

Vaak wordt er een beetje neerbuigend gedaan over "petjes" en ander volk wat met een klein budget hun auto probeert te pimpen. Dat zijn ook autoliefhebbers maar geven er op een andere manier invulling aan. Zolang ze de boel veilig houden en niemand in de weg zitten doen ze maar wat ze willen. Al zetten ze er habbiebabbie banden op, als die zijn goedgekeurd kan ik er echt geen moment wakker van liggen.
Goedkeuring om gebruikt te worden betekent ook niet dat het automatisch verstandig is om op een relatief lichte auto met veel vermogen die banden ook te gebruiken. Simpel voorbeeld wat ik wellicht in een eerdere post had kunnen vermelden: ik heb ooit met nieuwe (doch 4,5 jaar oude Dunlop banden) achterstevoren gestaan op de A58 in die knik bij Tilburg als je vanuit Eindhoven komt (scherpe bocht linksaf). Zonder aanwijsbare oorzaak. Vriend van mij laten rijden en precies hetzelfde. Teruggeweest met de banden en toen bleken ze 'uitgedroogd' (whatever that means) te zijn. Verder voldeden die banden nog gewoon en waren ze 'gloednieuw'.

Een oordeel over wat iemand koopt heb ik niet meer. Dan zou ik me veel te druk moeten maken om alles en iedereen die wat 'Frans' durft te rijden ;). Ik probeerde alleen aan te geven dat er in het aankoopproces bepaalde keuzes zijn gemaakt die haaks staan op 'gezond boerenverstand' en probeer dat zo goed en kwaad als het gaat met neutrale emoties -lastig in tekstvorm- over te brengen zodat iemand er wat van leert. Een jongensdroom bereiken is niks mis mee, ik heb 11 jaar erover gedaan een 330i te halen. Alleen is het bij dergelijke auto's niet realistisch om wanneer je op 19" staat een budget te reserveren van 100 euro per band. Dat is bij 16/17 inch nonrunflat prima te doen. Een inschattingsfout op dergelijke banden met bepaalde condities (nat wegdek (lees: natgeregend niet water wat erop staat) kan meteen een einde aan een jongensdroom maken. Zeker met zo'n x30i blok die toch echt wel wat vermogen naar de achterwielen stuurt.

Wat betreft de petjes en de liefhebbers. Dat moeten ze helemaal zelf weten. Ik heb wat van die Japanse tuneclubjes meegemaakt en die hebben allemaal liefde voor hun auto maar al die auto's klopten van voor tot achter niet meer toen ze eenmaal 'van de hand' gedaan werden. De boel veilig houden is in het gros van de gevallen ondergeschikt aan de boel zo mooi mogelijk pimpen of om de auto zo snel mogelijk te laten lijken. Er zit echter een groot verschil tussen auto pimpen en auto pimpen gekoppeld aan een klein budget. Voorbeeld; een beschadigde dorpel in originele staat terugbrengen vs een 114i ombouwen naar een 1M met Chinese imitatieonderdelen. Wat gechargeerd gezegd uiteraard maar je snapt wat ik bedoel.

Financieel gezien (los van wat je liefhebberij ook is) is het altijd onverstandig om tegen of over de grens van je budget te kopen. Er is een reden waarom ik (aanschaf is het probleem niet) geen M6 privé rijdt ondanks dat ik er 1,5 jaar in heb gereden. Dat merk je wel wanneer de koppeling, lagerschalen en dergelijke aan de beurt komen. Dan ben je in no time op minimaal de helft van de aanschafwaarde van de auto beland. Die les kun je mensen beter leren (niet kwaad bedoeld) dan dat men een keer hard op de snufferd gaat...als is dat mits je er goed mee omgaat ook niet zo verkeerd. Been there done that :).

• loeberce
Untouchablezz20 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:43:
[...]

Proficiat! Vanwaar de volledige revisie? Wat waren de mankementen?
Bij de eerste lange snelwegrit na aanschaf schoot de versnellingsbak bij een inhaalactie in de noodloop. Motor uit-aan lostte het probleem tijdelijk op, maar bij gasgeven waarbij de bak snel moet schakelen van 4 naar 5 was het elke keer raak. Soms 2x op een dag.

Verder schakelde de bak niet heel soepel van 2 naar 3.

De garage heeft de auto naar Thomassen in Lunteren gebracht die nu de revisie doet. Helaas is de leenauto een Citroen C3, dus het genot is straks dubbel zo groot als de BMW soepel schakelend terug is.

• Spollie
loeberce schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:51:
[...]

Bij de eerste lange snelwegrit na aanschaf schoot de versnellingsbak bij een inhaalactie in de noodloop. Motor uit-aan lostte het probleem tijdelijk op, maar bij gasgeven waarbij de bak snel moet schakelen van 4 naar 5 was het elke keer raak. Soms 2x op een dag.

Verder schakelde de bak niet heel soepel van 2 naar 3.

De garage heeft de auto naar Thomassen in Lunteren gebracht die nu de revisie doet. Helaas is de leenauto een Citroen C3, dus het genot is straks dubbel zo groot als de BMW soepel schakelend terug is.
Thomassen is wel een topzaak, ik heb mijn bak daar ook laten spoelen. Hebben heel veel kennis van de ZF-bakken en gebruiken alleen originele onderdelen en olie.

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:21
Marcusso schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:26:
@Jeanke117 Achilles zou ik omheen lopen, om een review te quoten:

[...]

In de bandenmaat 225 / 35 / R19 is voor rond de 100 euro echter wel prima rubber te krijgen.

Ik zou bijvoorbeeld kijken naar de UniRoyal Rainsport 3, niet de meest sportieve band maar prima grip in regen en droog, komt goed uit de reviews. Slijtage zal wat hoger zijn door zachter rubber.
Wil je sportiever ga dan voor de Hankook Ventus V12 K120. Maatje van mij heeft deze onder zijn wagen en prima prijs / kwaliteit verhouding. Hardere zijwangen waardoor je wat meer stabiliteit hebt in de bochten, ook vrij zacht waardoor je grip op droog erg goed is. In regen prima tractie.
Wil je iets meer op budget ga dan bijvoorbeeld voor de Kumho KU39.

Beste keuze is inderdaad de Michelin Pilot Sport 4(S), maar dan betaal je richting de 180 euro per band. Heb 4 stuks van deze onder mijn auto liggen (Fiesta ST) en is de beste band die ik ooit heb gehad. M'n buurman heeft een gechipte 120D en deze had ook Chinese banden er onder liggen, was echt gevaarlijk in de regen en ik reed hem zoek met mijn Fiesta. Nu heeft hij er ook de PS4 onder liggen, en nu zijn we weer ongeveer even snel. Wereld van verschil.

Veel vermogen is leuk, maar koop dan ook rubber waarmee je het ook op de weg kan krijgen. :)
Ik heb de Rainsport 3 ( 225/40 R18 + 255/35 R18 ) onder m'n E46 330i liggen.
Dit was overigens geen keuze op basis van budget maar vanuit interesse.
De grip met regen is meer dan prima, vooral de zijwaartse grip ben ik nog steeds van onder de indruk. Remmen kan erg vervelend zijn voor degene achter je.

Ik had verwacht ze op te rijden in 8 tot 10 dkm, maar heb nog ruim 7mm achter.

- knip -

• Spollie
Iemand trouwens ervaring met het retrofitten van CIC op een E60 LCI met CCC? Ik ben hier en daar aan het rondvragen en de meeste mensen vragen rond de 1600 euro inclusief inbouw. Maar volgens mij stelt het allemaal niet zoveel voor en kan ik beter zelf de onderdelen zoeken en daarna het spul door iemand laten coderen. Of is dat af te raden?

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

robpol schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:12:
Iemand trouwens ervaring met het retrofitten van CIC op een E60 LCI met CCC? Ik ben hier en daar aan het rondvragen en de meeste mensen vragen rond de 1600 euro inclusief inbouw. Maar volgens mij stelt het allemaal niet zoveel voor en kan ik beter zelf de onderdelen zoeken en daarna het spul door iemand laten coderen. Of is dat af te raden?
Zie DM :)

• loeberce
Ik ben ook wel nieuwsgierig, want CIC is wel een hele verbetering tov CCC.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ik heb de unit + scherm los gekocht (nieuw) en in laten bouwen bij mijn specialist. Al met al een klein dagje werk met wat coderingen en nul verlies van functies. Bij mijn E61 530D heb ik een NBT erin laten zetten maar dat was dom. De temperatuur stond op gemiddeld waardoor ik de auto in de winter niet meer snel warm kreeg behalve de verwarming op 26C draaien. Normaal heb je nog een aparte koud/warm flow daarvoor maar die functie viel daarmee weg.

Er zijn wel wat bedrijven actief in onze regio (Brabant Zuid-Oost) met inbouw maar dat ging met veel dremels, krassen en deuken gepaard. In de 530D heb ik zelfs een schadepost van 2500 euro gehad omdat ze de antenneversterker + bekabeling kapotgemaakt hadden (kortsluiting). Uiteindelijk contact gehad met een advocaat en toen besloten van verdere stappen af te zien omdat ik daar vanwege mijn werk helemaal geen tijd voor had. Sindsdien is er nog maar 1 bedrijf wat mijn/onze BMW's aanraken mag en niemand anders meer. Licht autistisch wellicht maar ik kan er mee leven ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 17:57

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Typhone schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:16:
[...] Sindsdien is er nog maar 1 bedrijf wat mijn/onze BMW's aanraken mag en niemand anders meer. Licht autistisch wellicht maar ik kan er mee leven ;).
Bouwt dat bedrijf (See-IT I presume) ook alle spullen in? Inclusief retrofitten van de console button e.d.? Of moet je het zelf inbouwen en dat alleen de coding gedaan wordt?

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

DexterDee schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:20:
[...]

Bouwt dat bedrijf (See-IT I presume) ook alle spullen in? Inclusief retrofitten van de console button e.d.? Of moet je het zelf inbouwen en dat alleen de coding gedaan wordt?
Nee niet See-IT. Daar is mijn ervaring helaas wat minder. Die zit in het westland als ik me niet vergis.
Het 'gevaarlijke' bedrijf zit in Beek en Donk. Google it :P\

See-IT werkt overigens wel grondig. Mijn aanpassingen waren echter zo groot dat ik 9 maanden later, 2500 euro armer en 7 weken autoloos nog steeds niet alles voor mekaar had. En er kwamen zaken + vakanties tussen waardoor ik de stekker eruit heb getrokken en mijn verlies heb genomen. Dan maar geen NBT Evo retrofit :)

Mijn eigen bedrijf is een BMW specialist vlakbij in de buurt. Hoofdmonteur ken ik inmiddels zeer goed (ook privé) en die weet hoe ik met de auto om ga. Nog nooit problemen gehad en 1x is een bobine op de rit naar huis (na grote beurt) kapot gegaan en toen hebben ze alle 6 de bobines kosteloos vervangen (in de 330i destijds).

[ Voor 42% gewijzigd door Typhone op 14-09-2017 14:25 ]

• HhK1907
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:20
Typhone schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:21:
[...]

Nee niet See-IT. Daar is mijn ervaring helaas wat minder. Die zit in het westland als ik me niet vergis.
Het 'gevaarlijke' bedrijf zit in Beek en Donk. Google it :P\
Ken je van Ooijen in Asten? Ik heb er wel positieve ervaringen mee, ook goede gasten die daar werken. Onze bmw e60 gaat er regelmatig heen :) :'(

PV Output | 4440Wp | 12x370Wp | OZO | Helmond

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

HhK1907 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:59:
[...]

Ken je van Ooijen in Asten? Ik heb er wel positieve ervaringen mee, ook goede gasten die daar werken. Onze bmw e60 gaat er regelmatig heen :) :'(
Daar zijn al mijn auto's in onderhoud! _/-\o_

• HhK1907
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:20
Typhone schreef op donderdag 14 september 2017 @ 15:00:
[...]

hahah ik had al zo een vermoeden, top! _/-\o_

PV Output | 4440Wp | 12x370Wp | OZO | Helmond

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

HhK1907 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 15:01:
[...]

hahah ik had al zo een vermoeden, top! _/-\o_
Begin ging het even moeizaam maar sinds hoofdmonteur (weet niet of namen gewenst zijn maar je weet dan wel wie) daar de meeste zaken oppakt is het een oase voor de auto's geweest. Eerlijk advies, geen gezeur en gerommel en met name de 6-serie (die stond er 2 weken en is vrijwel geheel uit elkaar gehaald aan de voorkant) is daar zeer goed behandeld. Twee weken terug nog koelreservoir laten vervangen toen die gebarsten was:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-0/s480x480/21728137_1485092084903238_5543490027057057903_n.jpg?oh=82facc6bd5d2a71e8c5beb99c7fe11d7&oe=5A154FB8

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 16:44
Raymond P schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:31:
[...]

Ik heb de Rainsport 3 ( 225/40 R18 + 255/35 R18 ) onder m'n E46 330i liggen.
Dit was overigens geen keuze op basis van budget maar vanuit interesse.
De grip met regen is meer dan prima, vooral de zijwaartse grip ben ik nog steeds van onder de indruk. Remmen kan erg vervelend zijn voor degene achter je.

Ik had verwacht ze op te rijden in 8 tot 10 dkm, maar heb nog ruim 7mm achter.
Wat is jullie mening over een 116i met 25k per jaar en all-seasons tov zomer en winterbanden? Ga ik bv op een jaar of 4... 8 x all-seasons oprijden maar ook 4x zomer en 4x winters? of ga ik meer of minder gebruiken?
Ik wil eigenlijk van dat velg wisselen af :)

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Awesomo4k schreef op donderdag 14 september 2017 @ 15:22:
[...]

Wat is jullie mening over een 116i met 25k per jaar en all-seasons tov zomer en winterbanden? Ga ik bv op een jaar of 4... 8 x all-seasons oprijden maar ook 4x zomer en 4x winters? of ga ik meer of minder gebruiken?
Als je van velg wisselen af wilt laat je toch lekker de banden op de velg wisselen? Doe ik met onze E61 al 5 jaar zo. Heb er nog geen last mee gehad.

• DexterDee

DexterDee

Typhone schreef op donderdag 14 september 2017 @ 15:00:
Hah! Dat is dus ook mijn huisgarage! Ik vertrouw bij problemen met m'n E61 niemand anders dan van Ooijen. Nemen alle tijd voor je, zeer deskundig en ze hanteren nog een uiterst schappelijk werkplaatstarief.

Mijn BMW gaat er morgen (helaas) weer heen. M'n koelvloeistof verdwijnt op magische manier en sinds anderhalve week gebeurt het soms dat ik bij ons in de straat een nieuwe paus aan het inluiden ben, zo veel witte rook genereer ik dan. Het is hopen en bidden dat het niet de koppakking is, maar ik vrees het ergste.

Ik ben er inmiddels al zo vaak geweest dat ze me aan m'n naam en stem herkennen aan de telefoon. Jij was toch van die 535d? Eh..... ja. Meestal met een kapotte auto, dus het kost helaas elke keer een lieve duit.

Maar even back on the subject @Typhone, van Ooijen bouwt zo'n CIC vast wel in, maar coderen zij 'm ook helemaal? Weet dat hun hoofdmonteur wel wat af weet van coding, maar dit is wel iets anders dan even een accu inleren.

• bustertje
[...]

Ik zou een set zomer- en winterbanden aanschaffen. Ben van mening dat dat de meest veilige keuze is.
Zelf heb ik een (net) 120i met all-seasons (Hankook) en zodra het nat wordt breekt ie makkelijk uit.

Volgens mij is all-season een beetje het slechtste van beide seizoenen qua banden!

• Awesomo4k
bustertje schreef op donderdag 14 september 2017 @ 15:49:
[...]

Volgens mij is all-season een beetje het slechtste van beide seizoenen qua banden!
Dit is de reden waarom ik het vraag :) Nederland is natuurlijk ook het slechtste van beide seizoen... Niet echt warme zomers en ook geen dik besneeuwde winters.... Ik had 2 sets... maar was dus aan het denken om gewoon alles eronder te kunnen laten... Wisselen kan ik zelf... maar nooit zin in :) en steeds(2x per jaar) 50 euro aftikken om de band van de velg te wisselen zie ik ook niet zitten om eerlijk te zijn.

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-10 16:44
Ik rij heel jaar door met alleen zomerbanden 8)7
Omdat tegenwoordig maar amper sneeuw ligt, hoogstens 2-3 weken op 1 jaar en daarvoor ga ik me niet blauw betalen aan winterbanden. Vorig jaar was 2 weken sneeuw en was blij dat ik geen winterbanden had gekocht want had wel getwijfeld.
Gewoon tijdens winter rustig en veel remafstand nemen dan komt het wel goed :)
Ik rij overigens BMW F20 116i (136pk) met Michelin pilot sport 4.

Maar mening over uw keuze, ik zou zeker liever aparte set voor winter en zomer dan all-seasons.
[...]

[ Voor 5% gewijzigd door royalt123 op 14-09-2017 15:58 ]

• Raymond P
[...]

Op 100dkm 8 setjes oprijden? Met een *16i moet je daar best hard voor werken. :9

All-seasons zullen wat sneller slijten dan zomer/winter setjes.
Te lang doorrijden op je winterset zorgt voor extra slijtage, te vroeg eraf halen en je houdt profiel over op een band die eigenlijk niet meer onder je auto zou moeten.

All-seasons zijn ten alle tijde een compromis maar imho heeft het zeker zijn voordelen.
Dat gezegd, de aangehaalde Rainsport 3 deden het prima afgelopen winter. De 2 dagen dat er hier te veel sneeuw ligt rij ik niet (in die auto).

- knip -

• Awesomo4k
Ok, ik ga het bij 2 sets houden :) Onder de streep scheelt het niet zo veel natuurlijk maar dan het beste van 2 werelden :D Toch maar eens investeren in elektrisch gereedschap... want draai me lazerus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
Ik heb een dopsleutelset met een adapter voor in een accuboormachine. Even losdraaien met de kruissleutel, auto omhoog en de rest electrisch losdraaien. Ideaal voor die 2x per jaar dat ik wielen wissel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PorschefanRoel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-10 10:08
Zo ik zal mij ook een hier voorstellen, sinds een half jaar ongeveer eigenaar van een E60 525i uit 2003. Maar ondanks zijn leeftijd nog net onder de 100.000 kilometerjes gereden. Zo een 5 serie is toch echt wel een stap luxer als de E46 318i waarvan ik afscheid heb genomen.

Ik zit er ook aan te denken om een CIC systeem in te gaan bouwen, gezien ik mijn huidige Business CCC toch wel erg matig vind. Heb al het een en ander af gezocht en aan wat handig tutorials gekomen.

Toch vroeg ik me nog 1 ding af over het CIC systeem, het is misschien een relatief klein punt, maar toch. Is het mogelijk om met de navigatie, links de grote kaart te zien, en dan aan de rechterkant de pijlnavigatie (of iets dergelijks) waarop de kruising uitvergroot staat.

Zoals het ook op deze foto is (Volgens mij is dit namelijk de NBT ipv. een CIC):
http://f30.bimmerpost.com...t.php?attachmentid=976010

ps. Is zo linken naar afbeeldingen toegestaan op tweakers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
PorschefanRoel schreef op donderdag 14 september 2017 @ 16:28:
Zo ik zal mij ook een hier voorstellen, sinds een half jaar ongeveer eigenaar van een E60 525i uit 2003. Maar ondanks zijn leeftijd nog net onder de 100.000 kilometerjes gereden. Zo een 5 serie is toch echt wel een stap luxer als de E46 318i waarvan ik afscheid heb genomen.

Ik zit er ook aan te denken om een CIC systeem in te gaan bouwen, gezien ik mijn huidige Business CCC toch wel erg matig vind. Heb al het een en ander af gezocht en aan wat handig tutorials gekomen.

Toch vroeg ik me nog 1 ding af over het CIC systeem, het is misschien een relatief klein punt, maar toch. Is het mogelijk om met de navigatie, links de grote kaart te zien, en dan aan de rechterkant de pijlnavigatie (of iets dergelijks) waarop de kruising uitvergroot staat.

Zoals het ook op deze foto is (Volgens mij is dit namelijk de NBT ipv. een CIC):

Je hebt voor de E60:
CCC Business (klein scherm)
CCC Professional (groot scherm)

Je hebt voor de E60 LCI:
CCC Business (klein scherm)
CCC Professional (groot scherm)
CIC Business (klein scherm)
CIC Professional (groot scherm)

NBT voor de E60 is er officieel niet maar valt wel te retrofitten.
Alle "grote" schermen kunnen een onderverdeling hebben in het scherm met bijvoorbeeld de kaart + pijlweergave.

CIC werkt overigens met een HDD (2.5inch PATA) en CCC met DVD's.

• PorschefanRoel
Ow dat er ook een CIC business was wist ik niet.
Een NBT erin zetten is mij te duur.

Ik ben dus van plan om van een CCC Business naar een CIC professional te gaan.

Ik kan verwachtte inderdaad al wel dat de pijlweergave ernaast zou kunnen. Maar fijn dat er iemand is nu die dit bevestigd.

Volgens mij is het verschil tussen CIC en NBT ook niet zo groot als het verschil tussen CCC en CIC. Ik verwacht dat de CIC wel aan al mijn eisen zal voldoen.

De belangrijkste vind ik toch wel het hebben van een kaart. Want zo alleen pijlen zoals ik het op dit moment heb vind ik maar niks. En als ik dan toch ga verbouwen ga ik liever naar een CIC als naar een CCC Professional en alsnog met die oude look zitten :P

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@DexterDee ik reageer straks even via PM :) als ik thuis ben. Kan je de door hun ingebouwde CIC werkend laten zien mocht je willen in m'n E63. Ik heb nu een 535i GT en een 650i.

• Raymond P
loeberce schreef op donderdag 14 september 2017 @ 16:11:
Ik heb een dopsleutelset met een adapter voor in een accuboormachine. Even losdraaien met de kruissleutel, auto omhoog en de rest electrisch losdraaien. Ideaal voor die 2x per jaar dat ik wielen wissel.
Tegenwoordig heb je ook (betaalbare) accu slagschroefmachines.
Eenmaal los gaat het trouwens met die kruissleutel net zo snel. ;)

Wat hier veel tijd kost is de auto liften. Net te weinig werk om naar de club te rijden.
En net niet irritant genoeg om te investeren in een degelijke (lage) garagekrik.

@Awesomo4k Goede keuze.

- knip -

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

DexterDee schreef op donderdag 14 september 2017 @ 15:26:
[...]

Hah! Dat is dus ook mijn huisgarage! Ik vertrouw bij problemen met m'n E61 niemand anders dan van Ooijen. Nemen alle tijd voor je, zeer deskundig en ze hanteren nog een uiterst schappelijk werkplaatstarief.

Mijn BMW gaat er morgen (helaas) weer heen. M'n koelvloeistof verdwijnt op magische manier en sinds anderhalve week gebeurt het soms dat ik bij ons in de straat een nieuwe paus aan het inluiden ben, zo veel witte rook genereer ik dan. Het is hopen en bidden dat het niet de koppakking is, maar ik vrees het ergste.

Ik ben er inmiddels al zo vaak geweest dat ze me aan m'n naam en stem herkennen aan de telefoon. Jij was toch van die 535d? Eh..... ja. Meestal met een kapotte auto, dus het kost helaas elke keer een lieve duit.

Maar even back on the subject @Typhone, van Ooijen bouwt zo'n CIC vast wel in, maar coderen zij 'm ook helemaal? Weet dat hun hoofdmonteur wel wat af weet van coding, maar dit is wel iets anders dan even een accu inleren.
Vraag het morgen maar even na :). Heb even headsup gegeven dat er wat interesse was en coderen was in elk geval geen probleem. Zonder je naam überhaupt te kennen of te weten wisten ze idd direct wie je was hehehe. Vraag morgen maar eens na hoe ik met de auto's omga als je dat leuk vindt :). Krijg je wel een kijkje in de keuken gok ik. Ik heb daar regelmatig klanten horen mekkeren en janken om kleine zaken die ze wel gefixed willen hebben maar noooooit mag het 1 euro kosten.

*Hoofdmonteur* heeft in elk geval mijn auto helemaal gecodeerd en werkend opgeleverd. Inclusief inbouw + coderen van de combox in de 6-serie. En netjes al het onderhoud + upgrades aangemeld bij BMW zodat ze ook verschijnen wanneer je op chassisnr zoekt op VIN of wanneer het onderhoud opgevraagd wordt.

Dat is bij doorverkoop altijd erg prettig al ben ik niet van plan binnen nu en een aantal jaren nog een keer een auto weg te doen en daarna zijn de KM-standen toch van dien aard dat geen 'normaal' mens er nog aan denkt zo'n auto te kopen.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

PorschefanRoel schreef op donderdag 14 september 2017 @ 16:28:

Welkom 8)
Yes dat kan. Moet je even bij splitscreen -> weergave -> pijlweergave zijn (uit mijn hoofd) en dan krijg je de navigatie op die manier. Kan zijn dat de functie anders heet maar ik weet 100% zeker dat hij erop zit ondanks dat ik het zelf alleen gebruik bij afritten en dergelijke.

Ik vond die CCC vooral verschrikkelijk met het invoeren van adressen en bepaalde functies uitzetten. Laat een leek maar eens de navigatie uitzetten bijvoorbeeld op CCC. Dat moet zo'n beetje wel het meest onvriendelijke zijn wat BMW ooit heeft bedacht.

Wat betreft die images...dat zal vast mogen maar pin me er niet op vast. Dalijk krijg ik een bitchslap van een moderator :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Typhone op 14-09-2017 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PorschefanRoel
Typhone schreef op donderdag 14 september 2017 @ 22:05:
[...]

Ik vond die CCC vooral verschrikkelijk met het invoeren van adressen en bepaalde functies uitzetten. Laat een leek maar eens de navigatie uitzetten bijvoorbeeld op CCC. Dat moet zo'n beetje wel het meest onvriendelijke zijn wat BMW ooit heeft bedacht.
Haha, ja die navigatie uitzetten kan ik het mee eens zijn, daar heb ik echt toch meerdere keren een poging tot gedaan, alle menu's afgezocht maar niks kunnen vinden. Totdat ik het een keer echt beu was en de handleiding erbij gepakt om uit te zoeken of het toch uberhaupt wel kon. Dan blijkt het inderdaad te kunnen, maar het is echt alles behalve gebruiksvriendelijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 12:24
De CCC was één van de eerste iDrive versies. Toen had de concurrentie nog niet eens een kleurenscherm in de auto zitten. Het is vooral traag, zeker net na het opstarten. Bovendien was er maar matig ondersteuning voor muziek e.d.

De CIC pakt die belangrijkste punten op. Ik had een CCC prof. en nu een CIC business. Ik mis eigenlijk de prof versie maar om 1 ding en dat is pijl en kaart navigatie naast elkaar. Verder mis ik er niks aan. En dat vind ik geen reden genoeg voor een dure upgrade naar prof.

Wat ik veel kwalijker vind is dat navigatie nog steeds vaak inefficiënte routes voor schotelt. Heel vaak gehad dat als ik zelf een logischer keuze maakte, de navigatie herberekende en er ineens minuten van de tijd af gingen. Google maps is zoveel beter, en dan heb ik niet eens over de verkeersinformatie. Daar mag BMW echt wel wat aan doen. Zeker gezien de schandalige prijzen die ze vragen voor mapversies en diensten.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Kan je uitzetten van de navigatie niet als snelkeuzetoets programmeren bij de CCC Professional? Ga ik binnenkort eens proberen als de auto terug is van de garage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond P schreef op donderdag 14 september 2017 @ 19:32:
[...]

Tegenwoordig heb je ook (betaalbare) accu slagschroefmachines.
Eenmaal los gaat het trouwens met die kruissleutel net zo snel. ;)

Wat hier veel tijd kost is de auto liften. Net te weinig werk om naar de club te rijden.
En net niet irritant genoeg om te investeren in een degelijke (lage) garagekrik.

@Awesomo4k Goede keuze.
Heb hier gewoon een goedkope Gamma-krik en die past inderdaad voor niet onder de dorpel van mijn 1 serie met sportonderstel. Auto voor op een plankje rijden en het past precies. Geen dure krik voor nodig voor die twee keer per jaar.

Onder de 3 serie van mijn vader past die moeiteloos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renedis
Typhone schreef op donderdag 14 september 2017 @ 22:05:
[...]

Welkom 8)
Yes dat kan. Moet je even bij splitscreen -> weergave -> pijlweergave zijn (uit mijn hoofd) en dan krijg je de navigatie op die manier. Kan zijn dat de functie anders heet maar ik weet 100% zeker dat hij erop zit ondanks dat ik het zelf alleen gebruik bij afritten en dergelijke.

Wat betreft die images...dat zal vast mogen maar pin me er niet op vast. Dalijk krijg ik een bitchslap van een moderator :*)
PorschefanRoel schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 07:48:
[...]

Haha, ja die navigatie uitzetten kan ik het mee eens zijn, daar heb ik echt toch meerdere keren een poging tot gedaan, alle menu's afgezocht maar niks kunnen vinden. Totdat ik het een keer echt beu was en de handleiding erbij gepakt om uit te zoeken of het toch uberhaupt wel kon. Dan blijkt het inderdaad te kunnen, maar het is echt alles behalve gebruiksvriendelijk 8)7
loeberce schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:03:
Kan je uitzetten van de navigatie niet als snelkeuzetoets programmeren bij de CCC Professional? Ga ik binnenkort eens proberen als de auto terug is van de garage.
Je kan een snel-toets aanmaken met het "anuleren" van de route. Evenals dat je een snel-toets kan aanmaken met je thuis-locatie. Dit gebruiken wij al sinds dag en jaar in onze BMW, ook in onze vorige BMW met CCC Professional.

[ Voor 8% gewijzigd door renedis op 15-09-2017 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

Typhone schreef op donderdag 14 september 2017 @ 22:01:
[Vraag het morgen maar even na :). Heb even headsup gegeven dat er wat interesse was en coderen was in elk geval geen probleem. Zonder je naam überhaupt te kennen of te weten wisten ze idd direct wie je was hehehe. Vraag morgen maar eens na hoe ik met de auto's omga als je dat leuk vindt :). Krijg je wel een kijkje in de keuken gok ik. Ik heb daar regelmatig klanten horen mekkeren en janken om kleine zaken die ze wel gefixed willen hebben maar noooooit mag het 1 euro kosten.

*Hoofdmonteur* heeft in elk geval mijn auto helemaal gecodeerd en werkend opgeleverd. Inclusief inbouw + coderen van de combox in de 6-serie. En netjes al het onderhoud + upgrades aangemeld bij BMW zodat ze ook verschijnen wanneer je op chassisnr zoekt op VIN of wanneer het onderhoud opgevraagd wordt.

Dat is bij doorverkoop altijd erg prettig al ben ik niet van plan binnen nu en een aantal jaren nog een keer een auto weg te doen en daarna zijn de KM-standen toch van dien aard dat geen 'normaal' mens er nog aan denkt zo'n auto te kopen.
Leuk, ik zal ze er vanmiddag eens op aanspreken.

Minder leuk is dat mijn probleem steeds duidelijker begint te lijken op een lekke koppakking. Vanochtend wilde ik op een landweggetje een treintje langzame auto's inhalen. Normaal is dat één teen gas en voorbij zoeven. Nu merkte ik bij het wat steviger accelereren (voor de eerste keer duidelijk) compressieverlies en ik had zowaar moeite om met een redelijk snelheidsverschil de auto's te passeren. Daarna bij het eerstvolgende tankstation een liter koelvloeistof gekocht en deze ging in z'n geheel in het reservoir. That can't be good... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
MrFl0ppY schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 08:32:
De CCC was één van de eerste iDrive versies. Toen had de concurrentie nog niet eens een kleurenscherm in de auto zitten. Het is vooral traag, zeker net na het opstarten. Bovendien was er maar matig ondersteuning voor muziek e.d.

De CIC pakt die belangrijkste punten op. Ik had een CCC prof. en nu een CIC business. Ik mis eigenlijk de prof versie maar om 1 ding en dat is pijl en kaart navigatie naast elkaar. Verder mis ik er niks aan. En dat vind ik geen reden genoeg voor een dure upgrade naar prof.

Wat ik veel kwalijker vind is dat navigatie nog steeds vaak inefficiënte routes voor schotelt. Heel vaak gehad dat als ik zelf een logischer keuze maakte, de navigatie herberekende en er ineens minuten van de tijd af gingen. Google maps is zoveel beter, en dan heb ik niet eens over de verkeersinformatie. Daar mag BMW echt wel wat aan doen. Zeker gezien de schandalige prijzen die ze vragen voor mapversies en diensten.
Heb jij geen pijlweergave tussen je toerenteller en snelheidsmeter dan?

Overigens heb ik Google Maps navigatie in mijn Audi A3 (2017 model). Geloof me, ik verkies de BMW navigatie toch echt boven die van Audi. Wat werkt die van Audi ruk zeg. Leuk al die fancy 3D dingetjes etc maar functioneel... ho maar.

Enige prettige aan de Audi setup is dat de volume-knop rechts voor de schakelpook zit. Als ik soms in de BMW zit dan grijp ik wel eens mis naar een volume-knop die er niet zit :9

Stiekem een fotootje:

BMW + Audi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

royalt123 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 15:57:
Ik rij heel jaar door met alleen zomerbanden 8)7
Omdat tegenwoordig maar amper sneeuw ligt, hoogstens 2-3 weken op 1 jaar en daarvoor ga ik me niet blauw betalen aan winterbanden. Vorig jaar was 2 weken sneeuw en was blij dat ik geen winterbanden had gekocht want had wel getwijfeld.
Gewoon tijdens winter rustig en veel remafstand nemen dan komt het wel goed :)
Ik rij overigens BMW F20 116i (136pk) met Michelin pilot sport 4.

Maar mening over uw keuze, ik zou zeker liever aparte set voor winter en zomer dan all-seasons.

[...]
Ik vind een BMW zonder winterbanden gewoon gevaarlijk in de sneeuw en bij ijzel. Zelf ervaren (met meerdere BMWs) en telkens als het sneeuwt zie je ze ook massaal stil staan met zijn allen op heuveltjes en bij stoplichten. Zoveel kost het nu ook weer niet, zeker aangezien je zomerbanden niet slijten als je winterbanden eronder liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 19:38
renedis schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:25:
Je kan een snel-toets aanmaken met het "anuleren" van de route. Evenals dat je een snel-toets kan aanmaken met je thuis-locatie. Dit gebruiken wij al sinds dag en jaar in onze BMW, ook in onze vorige BMW met CCC Professional.

[video]
Wat mij betreft mag BMW het ook wel mogelijk maken om (optioneel) een submenu onder een snel-toets te tonen. Dit submenu zou je dan zelf kunnen vullen met veel voorkomende items.

Zo zou je bijvoorbeeld een 'navigatie' snel-toets hebben met daaronder een sub-menu met '1. Huisadres' en '2. Annuleren route'.

Of een snel-toets met daaronder een submenu met bijvoorbeeld de 5 radio-station die je het meest gebruikt, waardoor dus niet elk radiostation een schaarse sneltoets bezet houdt.

Zeker omdat in de nieuwe modellen een snel-toets minder zit zou dit m.i. wel handig kunnen zijn.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
renedis schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:25:
[...]

[...]

[...]

[video]
De CCC versie had nog geen programmeerbare knoppen. Dat is pas bij de CIC gekomen en die zijn inderdaad wel erg gemakkelijk.
renedis schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:36:
[...]

Heb jij geen pijlweergave tussen je toerenteller en snelheidsmeter dan?

Overigens heb ik Google Maps navigatie in mijn Audi A3 (2017 model). Geloof me, ik verkies de BMW navigatie toch echt boven die van Audi. Wat werkt die van Audi ruk zeg. Leuk al die fancy 3D dingetjes etc maar functioneel... ho maar.
Pijlweergave in het instrumentenpaneel is volgens mij pas na de E9x serie gekomen. Dat van die Google navigatie in de Audi valt me wel tegen. Werkt die dan anders dan de online versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
MrFl0ppY schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:01:
[...]

De CCC versie had nog geen programmeerbare knoppen. Dat is pas bij de CIC gekomen en die zijn inderdaad wel erg gemakkelijk.
De CCC versie vanaf 2007 heeft wel programmeerbare knoppen.
Pijlweergave in het instrumentenpaneel is volgens mij pas na de E9x serie gekomen. Dat van die Google navigatie in de Audi valt me wel tegen. Werkt die dan anders dan de online versie?
Pijlweergave zit wel in de HUD van mijn 2007 E60. Ik moet zeggen dat HUD ook echt een must-have optie is geworden voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
robpol schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:06:
[...]

De CCC versie vanaf 2007 heeft wel programmeerbare knoppen.

[...]

Pijlweergave zit wel in de HUD van mijn 2007 E60. Ik moet zeggen dat HUD ook echt een must-have optie is geworden voor mij.
Inderdaad, met HUD en spraaksturing zijn zo'n beetje alle "problemen" hierboven opgelost. Route annuleren? Zeg: route begeleiding beëindigen. (kan vast nog korter) naar huis navigeren? Zeg: Navigeer naar thuisadres. Beetje up to date contacten in je telefoon en je kan daar ook naar bellen en navigeren, spraakbesturing is echt wel goed. BEHALVE als je kinderen achter in de auto zitten :'(

Ik heb 3 radio zenders, mijn vrouw haar telefoon, Düsseldorf vliegveld en Thuis adres onder de sneltoetsen staan en verder mis ik niets eigenlijk :)

Groot scherm van de pro navi is leuk, maar eerlijk gezegd vooral voor passagiers, ik gebruik het nauwelijks met navigeren, hooguit soms als ik in een vreemde stad ben, dan heb je vlak voor de bestemming nog wel eens dat je snel links/rechts moet achter elkaar en dan is een overzicht met waar je ongeveer heen moet makkelijker dan pijltjes op de HUD volgen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxxl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-09 17:20
Twijfel sterk om gebruik te maken van de garantie die ik bij mijn e91 heb gekocht, de versnellingspook trilt verschrikkelijk wanneer ik de koppeling in heb.

Ik vermoed het massavliegwiel maar ik vraag me af of iets dergelijks wel onder de garantie valt aangezien het een slijtageonderdeel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedis
wildcardxxl schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:44:
Twijfel sterk om gebruik te maken van de garantie die ik bij mijn e91 heb gekocht, de versnellingspook trilt verschrikkelijk wanneer ik de koppeling in heb.

Ik vermoed het massavliegwiel maar ik vraag me af of iets dergelijks wel onder de garantie valt aangezien het een slijtageonderdeel is.
Heb je premium garantie bij BMW afgenomen of bij een derde partij?

Ik heb 2 jaar premium garantie en heb ook mijn verzekering lopen bij BMW.
De eerste 10K KMs vallen alle onderdelen 100% onder de garantie (incl slijtage onderdelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Dat is het discussiepunt. Zowel bij bmw als bij VAG vallen de DMF uit met hopen. Ik zou toch in ieder geval proberen. Want je kan direct rekenen op een kost van 1000-2000euro. Koppeling en alles wordt gelijk meevergangen omdat het toch open moet.

Maar als je koppeling indrukt, staat de wagen in versnelling of neutraal? En test je dit al rijdend of doet die het ook als die stil staat? Hoeveel km heb je?
Normaal zou als je de koppeling indrukt, is er geen verbinding meer tussen vliegwiel en de versnellingsbak. Dus kan moeilijk aan je vliegwiel liggen. Of gans de wagen moet trillen en ratelen.zou eerder denken aan speling op 1 van de assen van de bak.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxxl
azz_kikr schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:09:
[...]

Maar als je koppeling indrukt, staat de wagen in versnelling of neutraal? En test je dit al rijdend of doet die het ook als die stil staat? Hoeveel km heb je?
Normaal zou als je de koppeling indrukt, is er geen verbinding meer tussen vliegwiel en de versnellingsbak. Dus kan moeilijk aan je vliegwiel liggen. Of gans de wagen moet trillen en ratelen.zou eerder denken aan speling op 1 van de assen van de bak.
Hij staat dan in een versnelling, als ik bij een stoplicht sta of in de auto stap en de auto aan doe met mijn voet op de koppeling of wanneer ik aan het rijden ben en ga overschakelen allemaal het zelfde effect.

Wanneer ik de koppeling niet in heb is er niks aan de hand. Buiten dit om heb ik ook eigenlijk helemaal niks te klagen over de auto, merk wel dat wanneer ik de ruitenwisser aan heb ik hem voel wanneer hij helemaal beneden is? Gaat vrij hard.

Auto komt uit 2011 met 225k op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

2011? Je hebt onlangs hem gekocht bij handelaar en zo garantie? Want DMF valt al zeker niet onder fabrieksgarantie op een wagen van 2011 :D

Op mij vw van 2011 is het ook onlangs vervangen :/

Controlleer eerst je motorsteunen eens. Als het die niet zijn, dan vrees ik dat de bak er vanonder moet. Zolang alles onderdruk staat is er geen probleem. Maar het moment dat alles vrij staat, dan gaat het dansen.
Dmf kan maar lijkt me sterk, dan moet die het ook doen als die in neutraal staat.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:18

Hmm, ik ga dit vanmiddag op de terugweg naar huis eens testen. Ik merkte bij mijn E91 (320D EDE, 2011) ook altijd dat de versnellingspook best wel resoneerd/trilt op bepaalde momenten. Ik heb er nooit wat achter gezocht, want een kennis met exact dezelfde auto had exact hetzelfde.

Nu heb ik pas helaas een verrotte versnellingsbak gehad (achteruitversnelling kaduuk) en helaas heeft niemand daar reserveonderdelen voor dus ligt er nu een nieuwe (nouja, 2e handse) versnellingsbak onder en is de koppeling en het vliegwiel ook gelijk maar vervangen (relatief kleine meerprijs, en koppeling bleek naderhand inderdaad al aardig gesleten bij ~215k).

Een rib uit m'n lijf (was 3k armer), maar misschien is dat trillen ook wel minder geworden. (In de 5e versnelling hoorde je het beter, omdat dan het leer van de hoes vd pook daar een beetje wringt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-10 16:44
Ik ben ermee akkoord met je dat het gevaarlijk is en zeker op de snelweg, ik rij overigens niet op de snelweg. Het is vooral baantjes van 50-70 en die zijn bovendien ook bijna altijd gestrooid met zout. Als ik winterbanden koopt kost me geld en na 1maand wil ik terug zomerbanden dus zal qua slijtage geen argument zijn voor me. En wil ook geen lelijke velgen erop dus ook velgen kopen wat wel duur is.
Radiant schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:41:
[...]

Ik vind een BMW zonder winterbanden gewoon gevaarlijk in de sneeuw en bij ijzel. Zelf ervaren (met meerdere BMWs) en telkens als het sneeuwt zie je ze ook massaal stil staan met zijn allen op heuveltjes en bij stoplichten. Zoveel kost het nu ook weer niet, zeker aangezien je zomerbanden niet slijten als je winterbanden eronder liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFl0ppY
@phYzar De E9x LCI heeft daar sowieso wel last van hoor. Die van mij ook (320d). Op het forum lees ik ook niks anders. Over de benzine versies kan ik niet praten maar het schijnt toch aan de N47 motor en de arme ontsteking bij stationair te maken te hebben. Bij het rijden heb ik er geen last van. Het scheelt ook niet of de koppeling ingetrapt is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxxl
azz_kikr schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:32:
2011? Je hebt onlangs hem gekocht bij handelaar en zo garantie? Want DMF valt al zeker niet onder fabrieksgarantie op een wagen van 2011 :D

Op mij vw van 2011 is het ook onlangs vervangen :/

Controlleer eerst je motorsteunen eens. Als het die niet zijn, dan vrees ik dat de bak er vanonder moet. Zolang alles onderdruk staat is er geen probleem. Maar het moment dat alles vrij staat, dan gaat het dansen.
Dmf kan maar lijkt me sterk, dan moet die het ook doen als die in neutraal staat.
3 maanden garantie van de handelaar inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
wildcardxxl schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:34:
[...]

3 maanden garantie van de handelaar inderdaad.
En wat voor e91 heb je? Een 320i? Het 2011 model heeft een N43 motor waarvan de injectoren vaak vollopen. Dan heb je ook het handpook tril effect.
"Efficient Dynamics" noem ze dat, maar ondertussen.. 2 of 3 keer een flesje Forte injector cleaning (benzine editie) kan dan al erg helpen.

Als het te laat is voor het schoonmaken dan moeten ze vervangen worden. Dat geintje kost je 700,- euro.

[ Voor 14% gewijzigd door renedis op 15-09-2017 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
700,- lijkt netjes.

Tegenwoordig hebben benzines toch ook hogedruk injectoren, vergelijkbaar met een diesel?

Die onderdelen voor mijn 530d kosten 300,- per stuk, dat is al 1800,- materiaal. Komt nog een paar uur werk bij.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Hmmmz, een 5GT rijdt uiteraard als een god over de weg (full option, ja full dus) maarrrr...

Gisteren 890km gekacheld - altijd riskant op een vrijdag in Duitsland - maar dat verbruik is toch wel heel erg fors. We hebben de 306pk variant, xDrive dus 1975kg maar zuiniger dan 1 op 8 heb ik hem niet gekregen. Dat is met gewoon doorrijden in Duitsland waar het kan met de vMax 250km/h maar ook hele stukken cruise op 160 en dan meekachelen met het leed (80-100kmh).

Als ik dat 2 maanden geleden had geweten had ik de cash gesplashed op een M5 E61 touring. Verbruik hetzelfde maar iets meer Freude am Fahren denk ik. Aan de andere kant: een auto die niet zuipt rijdt niet ;-) *knipoog*

• Jeanke117
Zo mannen. Ik heb effe naar het VIN nummer gekeken en ik ben er tot de conclusie gekomen dat alleen het stuur een M stuur is. Door de vorige eigenaar is er carbon op bet stuur en andere delen van het interieur geplakt, daarom zie je het M logo ook niet. Dus de andere onderdelen zijn er zelf opgezet.

Voor de rest zaten er deze velgen onder: star spoke 142 17 inch.

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03-10 22:14

DikkeBMW

Live '25

Typhone schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 08:25:
Hmmmz, een 5GT rijdt uiteraard als een god over de weg (full option, ja full dus) maarrrr...

Gisteren 890km gekacheld - altijd riskant op een vrijdag in Duitsland - maar dat verbruik is toch wel heel erg fors. We hebben de 306pk variant, xDrive dus 1975kg maar zuiniger dan 1 op 8 heb ik hem niet gekregen. Dat is met gewoon doorrijden in Duitsland waar het kan met de vMax 250km/h maar ook hele stukken cruise op 160 en dan meekachelen met het leed (80-100kmh).

Als ik dat 2 maanden geleden had geweten had ik de cash gesplashed op een M5 E61 touring. Verbruik hetzelfde maar iets meer Freude am Fahren denk ik. Aan de andere kant: een auto die niet zuipt rijdt niet ;-) *knipoog*
Wat is dan de rede geweest niet sowieso voor de touring te gaan? Of heb je er toentertijd niet over getwijfeld? Want ik neem aan dat er naast de 5GT wel andere kandidaten waren toch?

PS: Ik zag dat een paar dagen geleden in Frankfurt de 6GT is onthuld >:)

fookin mad fer it

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:06
Iemand ervaringen met Bridgestone Blizzak LM32 Runflat BMW winterbanden? Ik heb een set nodig voor m'n 3 serie en zie hier een nieuw setje staan voor 1350. http://originelewielen.co...runflat-inclusief-velgen/

17 inch. 16 vind ik te klein en groter lijkt me niet handig voor een winterbandenset.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Jeanke117 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 09:40:
Zo mannen. Ik heb effe naar het VIN nummer gekeken en ik ben er tot de conclusie gekomen dat alleen het stuur een M stuur is. Door de vorige eigenaar is er carbon op bet stuur en andere delen van het interieur geplakt, daarom zie je het M logo ook niet. Dus de andere onderdelen zijn er zelf opgezet.

Voor de rest zaten er deze velgen onder: star spoke 142 17 inch.
Dus geen M-pakket? En die koplampen? Heb je de Xenon-koplampen als optie erin staan?

Zou vooral even de schadehistorie opzoeken en ook onderhoud/schade aan de motor/bak.

Uiteraard had je dit eigenlijk voor de koop moeten doen :X maar goed, al doende leert men ;)

• Pepppie
  • Niet online
Russel88 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 12:10:
Iemand ervaringen met Bridgestone Blizzak LM32 Runflat BMW winterbanden? Ik heb een set nodig voor m'n 3 serie en zie hier een nieuw setje staan voor 1350. http://originelewielen.co...runflat-inclusief-velgen/

17 inch. 16 vind ik te klein en groter lijkt me niet handig voor een winterbandenset.
Winterbanden lekker uit Duitsland halen. Scheelt je honderden euro's. Zelf al meerdere setjes bij Premium Wheels gehaald in de loop der tijd.

Hier wat ze momenteel voor de F3x hebben liggen; https://premiumwheels.de/...odel=3er-en&pa_typ=f30-en

• Jeanke117
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Wb02yTg.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IoBdghV.png

Hierbij de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kubusje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:17
Niet origineel met M-pakket geleverd dus(is optie 715), wat mij opvalt dat je wel optie 710 heb, maar op de foto's die hierboven gelinkt zijn lijkt er een standaard stuur in te zitten? Waarschijnlijk vervangen en het m-stuur verkocht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-10 17:15

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Of airbag geploft en auto opgeknapt.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Kubusje schreef op zondag 17 september 2017 @ 18:10:
Niet origineel met M-pakket geleverd dus(is optie 715), wat mij opvalt dat je wel optie 710 heb, maar op de foto's die hierboven gelinkt zijn lijkt er een standaard stuur in te zitten? Waarschijnlijk vervangen en het m-stuur verkocht...
Stuur lijkt wel te kloppen (dit lijkt op het M-stuur uit de E87), alleen M-logo is gewrapt (zie reactie van Jeanke117).

Verder herhaal ik; zorg dat je de historie te pakken krijgt, want er zijn aanwijzingen dat dit een schadeauto is en er mogelijk (forse) kosten aankomen in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxxl
renedis schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:08:
[...]

En wat voor e91 heb je? Een 320i? Het 2011 model heeft een N43 motor waarvan de injectoren vaak vollopen. Dan heb je ook het handpook tril effect.
"Efficient Dynamics" noem ze dat, maar ondertussen.. 2 of 3 keer een flesje Forte injector cleaning (benzine editie) kan dan al erg helpen.

Als het te laat is voor het schoonmaken dan moeten ze vervangen worden. Dat geintje kost je 700,- euro.
Een 320D heb ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heretic
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Een 320d EDE is voorzien van een speciaal vliegwiel die trillingen/schokken van de auto bij lage toerentallen voorkomt, maar als (vervelend) gevolg een trillende versnellingspook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bustertje
Domme vraag misschien, maar dat kenteken op de afbeelding lijkt me niet het kenteken die als eerste op de auto gezeten heeft, toch?

Is er trouwens een mogelijkheid om het originele kenteken (en daarbij behorende historie) op te vragen nadat een auto geïmporteerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

bustertje schreef op maandag 18 september 2017 @ 15:37:
[...]

Domme vraag misschien, maar dat kenteken op de afbeelding lijkt me niet het kenteken die als eerste op de auto gezeten heeft, toch?

Is er trouwens een mogelijkheid om het originele kenteken (en daarbij behorende historie) op te vragen nadat een auto geïmporteerd is?
Nee, ten eerste omdat in andere landen het kenteken niet perse aan een specifieke auto gekoppeld is. In Duitsland kunnen dus verschillende autos (natuurlijk op verschillende tijden) hetzelfde kenteken hebben gedragen. En punt 2 uit privacy redenen krijg je, vooral in Duitsland, die data niet.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
Iemand in Zuid-Limburg(liefst Maastricht) die een Bimmer heeft? Ervaring bij garage(s) voor onderhoud? Ik wil weten wat ik voor +/- 4-6 jaar aan onderhoud kan verwachten met +/- 25k per jaar en waar ik goed geholpen word.

Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
Awesomo4k schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:53:
Iemand in Zuid-Limburg(liefst Maastricht) die een Bimmer heeft? Ervaring bij garage(s) voor onderhoud? Ik wil weten wat ik voor +/- 4-6 jaar aan onderhoud kan verwachten met +/- 25k per jaar en waar ik goed geholpen word.

Bedankt alvast.
Keram dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Laatst online: 20:50
Ik ga komende vrijdag eens kijken naar een E70 4.8i, niet mijn eerste keus maar als alternatief voor een Range Rover Sport bij dezelfde garage. Echter, de RR is wel een risico auto en het moet wel heel veel beter zijn dan de X5 wil ik daarvoor gaan, dus ik hou het op 50/50 nu.

Heb me alleen nog niet echt verdiept in de X5, zijn er nog must have opties of speciale dingen waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-10 17:15

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Zojuist assist aangeschaft voor een half jaar. Om te kijken of dit iets voor mij is. In de auto kwam automatisch de live functies tevoorschijn en ik kan mijn abbo erin zien (dus bmw kan beppen met mijn auto). Maar alles wat ik met de app op mijn telefoon doe komt niet aan bij de auto. Misschien nog een dagje wachten en anders morgen bmw benaderen.

Edit: Geduld was het toverwoord. En zijn heleboel apps bijgekomen en remote services werkt ook.

[ Voor 12% gewijzigd door Tylen op 19-09-2017 19:42 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 19:38
Weet iemand of het met de laatste versie van iDrive eindelijk mogelijk is om een adres (of nog liever: een hele route) in de navigatie van de auto te schieten? Met je telefoon of met Google maps vanachter de PC?

In mijn huidige wagen kan ik enkel met het (hopeloos ouderwetse) BMW routes een route downloaden, op een usb stick zetten om deze vervolgens op een omslachtige manier in mijn auto in te lezen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 60 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.