R19 bandenmaat? En niet meer dan 100 euro per band willen betalen? Volgens mij is daar een inschattingsfout van jewelste gemaakt of begrijp ik dat verkeerd?
Het merk Achilles heb ik nog nooit van gehoord. Google search:
Achilles is een merk van de Indonesische bandenfabrikant PT Multistrada Arah Sarana.
Prima voor onder een eind jaren '90 Honda met 85pk maar die zou ik
NEVER EVER EVER onder een 130i leggen. Binnen no-time ga je er weer banden moeten onder leggen. Wat je pa gehoord heeft kun je dus als nonsens bestempelen (niets ten nadele van je pa uiteraard).
Even zonder gekheid en niet bedoeld om jou neer te sabelen: waarom heb jij / hebben jullie een BMW 130i (destijds topmotor op de M135 na) gekozen met een dergelijk laag budget voor slijtage onderdelen?
De essentie van die auto (qua vermogen) ligt er niet om zo goedkoop mogelijk te willen rijden want dan was een 118i een veel betere keuze geweest. Je kunt dat nu met half werk (vage banden) oplossen maar mocht je ooit van de auto afwillen dan is er maar een zeer beperkte doelgroep bij deze type motoren. De liefhebber en de tuneboy die zich tegenwoordig tot Heuts automaterialen moet wenden aangezien de Halfords failliet is. Het verschil? Die eerste groep heeft geld maar laat deze auto staan, de tweede groep heeft geen geld maar zou de auto wel graag willen hebben.
19" van max 100 euro kun je heel erg ruimschoots gaan vergeten. Alles wat in die maat te vinden is voor dat bedrag op zo'n auto is vragen om problemen. Wellicht niet wat je wilde horen maar wel zo eerlijk mogelijk gebracht. Ik probeer je te behoeden voor problemen want ik heb al een reeks BMW's gehad / gereden (118i, 330i, 335i, 530D, 550D (2 maanden), 650i, M6, E46 M3 (3 weken slechts))