Het grote BMW-topic #13 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 116 Laatste
Acties:
  • 756.908 views

Onderwerpen

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:13

IQM

Snake schreef op donderdag 7 september 2017 @ 00:11:

Eh, de 3 liter is niet bepaald zuinig.

Mijn N55 met DTC (in een 135i) gaat een goede 17.4MPG mee, wat neerkomt op een 13.5 liter / 100 km of 7.4 km per liter.
Dat ligt volledig aan de stand van je rechtervoet en rijstijl. :P
De vraagsteller gaat voornamelijk snelweg kilometers maken. Dus dan is elke motor relatief zuinig.
In mijn F11 535i ligt dezelfde N55 motor als in jouw 135i. Maar ik haal op de snelweg in de spits op de ACC gemiddeld gewoon 1 op 13. Ik verwacht dat met een veel lichtere Z4 dit ook haalbaar is.

Op zich is een lichtere motor ook prima te doen maar iedere BMW liefhebber trapt hem af en toe wel eens op zijn staart (Geef maar toe!) En dan is een 6 in lijn echt genieten. Dat heb ik met een 3 of 4 pitter niet. BMW of niet maakt dan niets uit.

Ander voorbeeld: ik reed vanmorgen achter een Renault Megane met een 1.2 TCE motor. Die reed toch echt stevig door. Maar je zag dat hij gewoon op de max. van het vermogen reed. Toen ik even echt gas gaf had die Renault niets meer over. En dan vind ik het uitermate prettig dat ik nog een stuk vermogen over heb. (namelijk 3000-6000 toeren)

• bustertje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-03 20:52
alexke1988 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:16:
[...]

Het is niet pingelen , maar het klinkt zo wel een beetje:
YouTube: F30 BMW 328i Engine (noisy)

Je hoort meer de hogedruk pomp en de injectoren.
Klopt. Doet mijn N43 ook. Met name bij koude start.

Andere vraag; ik heb in mijn 120i uit 2008 (helaas) alleen een AUX ingang. Nu heb ik daar een aux naar iPhone kabel voor bestel, maar het geluid is niet denderend.

Het liefst zou ik iets van bluetooth module installeren waarbij de bediening op het stuur ook werkt.
Is het mogelijk om deze bijvoorbeeld op de ingang van de cd-wisselaar aan te sluiten? Als die ingang er is.
Ik heb een BMW Professional radio btw. Iemand tips?

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:09
Vandaag mijn F10 uit 2015 bij de garage gebracht voor onderhoud, toen bleek dat er een terugroepactie was voor mijn auto, iets met de uitlaat.
Vervolgens een nieuwe 2017 520i touring meegekregen als leenauto omdat er op wachten wel erg lang zou gaan duren..
Het sportstuur vind ik eerlijk gezegd wat minder mooi dan de vorige versie, maar is wel lekker dik dus licht goede in de hand. Ook heb ik het idee dat de sportstoel iets krapper is dan de vorige.
Verder wel een erg mooie auto, het dashboard is opgeknapt, en ook het multimediascherm is echt van een hogere kwaliteit.

[ Voor 9% gewijzigd door Arjant2 op 07-09-2017 11:01 ]

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

IQM schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:20:
[...]

Dat is het standaard antwoord van BMW KIS. (Katsjing! kassa...)

[...]

Vroeger was 1 pk op 11 kg wagengewicht een kantelpunt voor verzekeraars. Maar tegenwoordig kun je met een geïmporteerde auto van boven de € 100.000,- bij veel verzekeraars niet via een website een verzekering afsluiten. Ook eisen veel verzekeraars dat er een klasse 3 of hoger alarm in zit. (dat is bij veel Duitse auto's niet zo.) Gelukkig doet Centraal Beheer daar niet moeilijk over.

Ook de 6 traps automaten komen van ZF. Voor 2003 had je ook GE automaten. Maar de 8 traps is gewoon veel verfijnder dan de oudere 6 traps automaat.

Wat betreft de prijzen en kilometers is er een leuk feitje: een handelaar noemt altijd maar twee variabelen welke de prijs beïnvloeden 1. te oud of 2. te veel kilometers.
Een vrij oude auto met weinig kilometers (onder de 100.000km) zal op de langere termijn beter zijn waarde houden maar je zult onderhoud moeten doen omdat onderdelen uitdrogen, verharden, etc. Bij een jonge auto met veel kilometers zijn het vooral de slijtage delen die vervangen moeten worden. En een auto met zeg 3 ton op de teller zal lastiger verkoopbaar zijn omdat mensen bang zijn dat hij 'op' is. Terwijl dat bij een BMW nog zeker niet het geval is.

Een BMW met veel kilometers op de teller ben ik niet bang voor. (Mits goed onderhouden.) Dat zijn vaak snelweg kilometers en dan is de motor goed warm geweest.
Maar de beste tip die ik kreeg toen ik voor mijn eerst BMW ging kijken was: Kijk hoe de auto in zijn jas zit en hoe hij er van binnen uitziet. Zo ziet de motor er namelijk van binnen ook uit!
Oftewel als het interieur en exterieur er netjes uitzien dan is de motor ook goed behandeld! Ik heb heel veel BMW's (proef) gereden de laatste 13 jaar en het klopt echt. Als er bijv. een schroefgat zichtbaar was van een microfoon oid. of het interieur was smerig dan liet ik de auto gewoon staan.

[...]

De latere modellen zijn betrouwbaarder daarmee wordt bedoeld dat een Facelift of LCI (Lifecycle Impuls) model vaak verbeteringen heeft ten opzichte van de eerste versie. BMW brengt een LCI versie meestal na ongeveer 4 jaar uit. De E89 bijv. die kwam in 2009 en modeljaar 2013 de E89 LCI. De F10 kwam in 2010 en de F10 LCI vanaf modeljaar 2014. Een duidelijk verschil in verbruik door de 6 of 8 traps automaat heb ik niet gemerkt. En ik heb bij zowel mijn E61 525i en F11 535i het verbruik in Excel bijgehouden.

Weet je wat je moet doen? Ga een proefrit maken in een 3.0i (zes in lijn) en een 2.8i (2.0 viercilinder turbo) Qua vermogen ontlopen ze elkaar niet veel. De 2.8i is lichter en iets sneller en waarschijnlijk ook iets zuiniger. Maar ervaar de beleving van beide motoren. Kap open en in een tunnel terugschakelen en het gas erop. Kijk welke auto je het kippevel op de armen bezorgd. En die moet het worden.
Dan hoef ik niet lang na te denken...

Je kunt natuurlijk ook een 35i zoeken, dan heb je the best of both worlds...
Ik heb inmiddels een aardige selectie gemaakt van modellen die ik even kan proberen om te rijden. Moet er wel het hele land voor door om alle modellen te vinden.

Gisteren ook al even gaan kijken bij een dealer. Een jonge Z4 18i M sport uitvoering van 2014 met ruim 30k op de teller. Daarbij viel mij op dat dat "Kansas" leer al behoorlijk beschadigd was voor 30k op de teller. Dus of de vorige eigenaar was niet erg netjes, of dat leer is redelijk slecht.
Merkte ook dat ze niet erg happig zijn om de auto even mee te geven voor een rondje voor een willekeurige showroom bezoeker. Dus ik zal wat afspraken moeten plannen.

Wat is jullie ervaring hiermee? Wordt er vaker ingewikkeld gedaan over het meegeven van de Z4 voor een testrit?
Snake schreef op donderdag 7 september 2017 @ 00:11:
[...]

De Z4 is nooit uitgekomen met adaptive cruise control. En denk er aan dat ze allemaal gezien de hoogte van de auto vrij strak zijn afgeveerd, dezer met grotere velgen en run-flats.

Eh, de 3 liter is niet bepaald zuinig.

Mijn N55 met DTC (in een 135i) gaat een goede 17.4MPG mee, wat neerkomt op een 13.5 liter / 100 km of 7.4 km per liter.
Dat idee had ik al, dat de Z4 nooit met adaptive CC is uitgekomen. Sites waar ze dit melden zijn dus iets minder zorgvuldig in het aangeven van de specs.
sig69 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 01:19:
Als je een Z4 zoekt voor 10k km in het jaar ga je het toch niet over verbruik enzo hebben? Persoonlijk zou ik dan zeker een zes cilinder nemen, en dan waarschijnlijk de grootste die ik kon krijgen. Die motoren lopen zo mooi...
Nee op 10dkm moet je inderdaad niet teveel naar het verbruik kijken. Dat ben ik wel met je eens, maar het geheel moet ook nog enigszins betaalbaar blijven. De prijzen zijn al niet heel vriendelijk en vanaf de 28i betaal je nog een behoorlijk stuk extra.
IQM schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:23:
[...]

Dat ligt volledig aan de stand van je rechtervoet en rijstijl. :P
De vraagsteller gaat voornamelijk snelweg kilometers maken. Dus dan is elke motor relatief zuinig.
In mijn F11 535i ligt dezelfde N55 motor als in jouw 135i. Maar ik haal op de snelweg in de spits op de ACC gemiddeld gewoon 1 op 13. Ik verwacht dat met een veel lichtere Z4 dit ook haalbaar is.

Op zich is een lichtere motor ook prima te doen maar iedere BMW liefhebber trapt hem af en toe wel eens op zijn staart (Geef maar toe!) En dan is een 6 in lijn echt genieten. Dat heb ik met een 3 of 4 pitter niet. BMW of niet maakt dan niets uit.

Ander voorbeeld: ik reed vanmorgen achter een Renault Megane met een 1.2 TCE motor. Die reed toch echt stevig door. Maar je zag dat hij gewoon op de max. van het vermogen reed. Toen ik even echt gas gaf had die Renault niets meer over. En dan vind ik het uitermate prettig dat ik nog een stuk vermogen over heb. (namelijk 3000-6000 toeren)
Natuurlijk vind ik het ook leuk om af en toe eens het gas in te trappen. Mijn huidige auto is ook niet bepaald zuinig. Dat zal deels aan mijn rechtervoet liggen, maar de Volvo C30 Sport staat niet bekend om zijn zuinigheid. Met de 1.8 liter motor zonder turbo kun je gerust zeggen dat er een kolkje in de tank zit, want mijn verbruik zit gemiddeld rond de 1 op 12.
De C30 weegt ongeveer hetzelfde als de Z4 dus ik verwacht dat ik qua verbruik ook in dezelfde regionen zal zitten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:34
Nog een volle week wachten en dan mag ik mij ook BMW rijder noemen en kan eerlijk gezegd echt niet wachten!! Rijd nu een Volvo V70 D5 uit 2004 en mijn nieuwe wagen is een BMW 320D Touring High Exec uit 2013 met o.a. M aerodynamica pakket en M onderstel. Onderstaand 2 snel geschoten foto's en de meest boeiende opties voor de geïnteresseerden onder ons :+

Qua meerwerk zijn ze nu bezig met het glas tinten vanaf de b-stijl, bumper herstellen + spuiten, m-grille en zwart chroom uitlaat sierstukje monteren en zaken als bumper bescherming (mat) plus kinderstoel beschermer monteren. Hierdoor is de aflevering gelijk met 2 weken verlaat.... :(

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
19" lichtmetalen velgen
Adaptieve bochtverlichting
Automatisch dimmende binnenspiegel
Automatische bagageklepbediening
BMW Individual Hemelbekleding Anthrazit
BMW Individual Hoogglans Shadow Line
Elektrisch verwarmde voorstoelen
Extra 12V aansluiting
Grootlichtassistent
High Executive uitvoering
Koplampsproeiers
Leder Dakota Schwarz/SchwarzLeder sportstuurwiel
M Aerodynamicapakket
M Lichtmetalen wielen
M Sportonderstel
M Sportpakket
Park Distance Control
Rijcomfort Pakket
Schuif-/Kantel Panoramadak
Servotronic
Sportstoelen
Uitgebreid Verlichtingspakket
Uitgebreid instrumentencluster
Xenonverlichting

320D Touring voor-aanzicht
320D Touring zij-aanzicht
320D Touring binnenzijde

..::System Specs::..

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:59
Heb je de acceleratietijden wel eens gezien...? Ronde tijden op circuit?
Laatst nog in boekje of weet niet meer wat en daar kwam de H2R eigenlijk op voorlaatste plaats :/

Maar.. der zijn altijd snellere/betere/...

Never ever financial advice...

• kazzzdafke
alexke1988 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 01:59:
[...]

heb er ook aan gedacht voor de fiscale redenen , maar als je meer dan 20000km per jaar rijd is het niet meer voordelig dan een 520d en de koffer is een pak kleiner.

Ook zijn ze voordelig in operationele lease bij BMW zolang je een gegarandeerde overname hebt.
Het is ook steeds afwachten wat de regering en de EU gaat doen.
Heb een weekje de 330e meegehad , en ik zou liever een 325d willen...
Ik heb een E60 525d gehad en F10 520d.. Ik wou nooit geen benzine (tenzij een 3.0L of meer maar...) nu ik deze heb wil ik echt geen diesel meer! Vele male stiller, mooier in toeren (ook al is het idd maar een 4 cyl 2.0L) en het trekt toch wel een heel pak beter, zeker met die electro die alle koppel geeft. Zet er maar effe een dikke diesel tegen hoor met zijn lawaai en trillingen.

Heb deze ook eerste keer in lease, niet aangekocht op de zaak, met gegarandeerde overname. Dus geen risico owv technologie binnen 4 jaar..

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

kazzzdafke schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:09:
[...]

Heb je de acceleratietijden wel eens gezien...? Ronde tijden op circuit?
Laatst nog in boekje of weet niet meer wat en daar kwam de H2R eigenlijk op voorlaatste plaats :/

Maar.. der zijn altijd snellere/betere/...
Circuit niet, wel tegen een S1000RR waar de H2R sneller was (1/4 mile).

Sneller en beter houd je inderdaad altijd, is altijd wel weer een gek die het beter 'moet' doen :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• alexke1988
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-10 17:46

alexke1988

( ͡° ͜ʖ ͡°)

kazzzdafke schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:15:
[...]

Ik heb een E60 525d gehad en F10 520d.. Ik wou nooit geen benzine (tenzij een 3.0L of meer maar...) nu ik deze heb wil ik echt geen diesel meer! Vele male stiller, mooier in toeren (ook al is het idd maar een 4 cyl 2.0L) en het trekt toch wel een heel pak beter, zeker met die electro die alle koppel geeft. Zet er maar effe een dikke diesel tegen hoor met zijn lawaai en trillingen.

Heb deze ook eerste keer in lease, niet aangekocht op de zaak, met gegarandeerde overname. Dus geen risico owv technologie binnen 4 jaar..
Een goede vriend van mij is eigenaar van een BMW garage , dus ik krijg regelmatig een demo mee.
Toen ik met de 330e en 740e heb gereden waren ze wel aangenaam stil , maar als je snel wilt optrekken maakt de 4pitter toch wel wat lawaai (vooral in de 330e).

Bij een volle batterij zijn de prestaties erg goed, maar als de batterij leeg is valt het eerder wat tegen. Ook zoals ik al eerder aangaf is de kofferruimte erg klein.

Met de 330e had ik een gemiddelde verbruik van 5.5liter als ik hem dagelijks instak en +- 60km per dag deed.
Als ik hem niet instak ging het al snel naar 8 liter per 100km
een 320D ED doet het al makkelijk onder de 5liter per 100km
Ibidem schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:50:
Nog een volle week wachten .......
Erg mooie uitvoering , bijna hetzelfde als mijn 320xd (heb wel de 18inch velgen)
Ik zou hier maar 1 dingetje aan retrofitten en dat zijn de schakelflippers.

[ Voor 10% gewijzigd door alexke1988 op 07-09-2017 13:14 ]

i7 5960X - Rampage V Extr. - 16GB Quad DDR4 2800 Corsair LPX - MSI 980GTX Ti - AX1200i - Obsidian 650D

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:28
We hadden een tijdje geleden een discussie en ik had het hier graag toch even bevestigd gehad, liefst van iemand met diepgaande kennis over een motor, ECU's etc.
  1. Is motor-tuning bij recente modellen F2x F3x detecteerbaar zonder dat de wagen op performantie getest wordt (koppeltest/rollen)
  2. Zo ja: is dit zichbaar bij het gaan op onderhoud wanneer de sleutel in de blauwe houder wordt gelegd om vloeistoffen en storingen uit te lezen?
  3. Zo ja: is dit zichtbaar als een monteur zijn service doet?
  4. Zo ja, is dit pas zichtbaar als men de ECU gaat opendoen/bekijken in het motorcompartiment?
  5. Hoe ziet een dealer dat? Zijn er aanwijzingen/indicatoren? Tellers die gereset worden of ophogen die opkomen bij een onderhoud waarmee het een MOGELIJKE aanduiding is van motortuning? Of is dit een educated guess op bv. uitstootwaardes die anders liggen? Is het een kwestie van metrics die afwijken en een alerte monteur die dit ziet of gaan er onmiddellijk bits geflipped worden door een computer op basis van harde metrics?
Voor de duidelijkheid, ik wil hier geen discussie over wat wettelijk mag en niet, ik wil hier puur en alleen op de techniek een beeld over geschetst hebben. Ikzelf doe het niet (leasewagen) maar er zijn er die het blijkbaar wel aandurven en bepaalde ideeën hebben over het wel of niet detectbaar zijn.

Op basis van een eerder post: wjjkoevoets in "Het grote BMW-topic #13" waarin vermeld wordt dat het allemaal wel zou meevallen zou ik dat ook denken, maar ik had dat graag even gestaafd gezien. Hier sprak men ook over een "box". Hebben we het dan over een powerbox? Neen toch? Dat gaat over een nieuwe ECU dan?

Ik zou graag eens met afbeeldingen oid een wagen willen zien waar BMW of de dealer van gemerkt heeft in hun computer "ja deze is getuned, dag garantie".

[ Voor 22% gewijzigd door HyperBart op 07-09-2017 13:33 ]

• kazzzdafke
alexke1988 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 13:08:
[...]

Toen ik met de 330e en 740e heb gereden waren ze wel aangenaam stil , maar als je snel wilt optrekken maakt de 4pitter toch wel wat lawaai (vooral in de 330e).

Bij een volle batterij zijn de prestaties erg goed, maar als de batterij leeg is valt het eerder wat tegen. Ook zoals ik al eerder aangaf is de kofferruimte erg klein.

Met de 330e had ik een gemiddelde verbruik van 5.5liter als ik hem dagelijks instak en +- 60km per dag deed.
Als ik hem niet instak ging het al snel naar 8 liter per 100km
een 320D ED doet het al makkelijk onder de 5liter per 100km
Het "lawaai" is eerder ok, sportief. Veel sportiever dan de diesel 2d.
Prestaties zijn idd heel erg goed opgeladen, maar indien hij niet meer opgeladen is, gaat hij nog altijd vlot met +190pk. Daartegen kan je ook gewoon laden tijdens het rijden. Een rit van 20km zorgt voor mij dat ik weer voor 80% opgeladen ben. Verbruik is natuurlijk dan hoger.

Qua verbruik zit ik meestal rond de 2.8 à 3.1 L. Da's rustig, soms sportief, meestal cruisen op ACC. Wanneer ik em in sport zet en echt super sportief rij, zit ik op 9L. Dit vind ik heel erg goed meevallen. Het meerverbruik tov een diesel is voor mij quasi nihil, daar ik met de F10 op 7.1L zat overall. Ik zal er nu niet ver vanaf of zelfs onder zitten.
Daarbij: - geen BIVV, helft VAA, geen wegentaks.. Tikt mooi weg. Ook zal de diesel prijs gelijk getrokken worden naar benzine tegen eind 2018.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:04
Afgelopen week mijn BMW-1 laten voorzien van een nieuwe (orginele) peformance diffuser, supersprint uitlaat systeem en Stage 1 remap. Ben zelf erg blij met het resultaat en geluid!

In sport/sport+ pop't en bang't het lekker (vooral met een warme uitlaat).

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/21318867_518591061817250_5229422878912008435_o.jpg?oh=083dd8b6040af64eda4ab9c01d66f6a9&oe=5A12D03A

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/21366642_518591141817242_8753197622727527434_o.jpg?oh=5b54985e83dc199645fc852c76f416ca&oe=5A1EDEDA

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/21457614_518591075150582_5899679805720610672_o.jpg?oh=001ca45cc32a1b3d5afd7719421158de&oe=5A4BC704

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/21367017_518591071817249_94495311215709804_o.jpg?oh=040d8921c519396972aeb1da2112b8e5&oe=5A1F6AAD

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:34
edwinkuipers89 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 15:03:
Afgelopen week mijn BMW-1 laten voorzien van een nieuwe (orginele) peformance diffuser, supersprint uitlaat systeem en Stage 1 remap. Ben zelf erg blij met het resultaat en geluid!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Feestelijke upgrade inderdaad, zoiets overweeg ik ook voor mijn nieuwe bolide (zie paar posts hier boven). Heb je een kosten indicatie (ong.) voor wat je hebt laten doen? Zag dat de Stage 1 chip zo'n 660 EUR incl. kost.

Zou het zin hebben om een dergelijke upgrade aan te schaffen voor mijn 320D of omdat het een Diesel is juist niet?

..::System Specs::..

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:19
Smaken verschillen denk ik

• talkatoo
Ibidem schreef op donderdag 7 september 2017 @ 17:10:
[...]

Feestelijke upgrade inderdaad, zoiets overweeg ik ook voor mijn nieuwe bolide (zie paar posts hier boven). Heb je een kosten indicatie (ong.) voor wat je hebt laten doen? Zag dat de Stage 1 chip zo'n 660 EUR incl. kost.

Zou het zin hebben om een dergelijke upgrade aan te schaffen voor mijn 320D of omdat het een Diesel is juist niet?
Kosten lopen toch richting de 3000 euro. Daar zit in: Diffuser (+ laten spuiten), SuperSprint uitlaat, montage, Stage1 + (pops & bangs, dit kost extra), montage. Of het het waard is is voor iedereen anders, tune is het absoluut waard denk ik. De rest is vooral looks, heb je 2300 euro extra over voor een discutabel beter klinkende/mooiere auto? :)
Gelukkig wel :)

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:27

DikkeBMW

Live '25

Nou, óf ik word gek, óf mijn knipperlicht tikt ineens veel sneller :D

fookin mad fer it

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

DikkeBMW schreef op donderdag 7 september 2017 @ 18:05:
Eentje kapot?

Al zal het wel sarcastisch zijn want bmw rijders gebruiken die natuurlijk niet :)

[ Voor 20% gewijzigd door Famous op 07-09-2017 18:16 ]

• s2sw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-10 17:40
Als je aan het kijken bent naar een BMW Z4 E89, kijk dan ook eens naar een Porsche Boxster (S). Heb mijn Z4 sdrive30i verkocht en er een Boxster S voor teruggekocht.

Klinkt misschien vreemd, maar de Boxster is een stuk praktischer, heeft ruimter interieur en meer bergruimte voor en achter. Bij de Z4 past er nagenoeg niets meer in de kofferbak als je met dak open rijdt.

Ook stuurt een Z4 niet echt geweldig en is het kwalitatief nou niet echt een hele geweldige wagen. Klachten zoals een rammelend of krakend dak zijn vrij gebruikelijk. Porsche is een klasse hoger, een 987 Boxster deelt de hele voortrein, interieur en deuren met de 911 namelijk.

Een BMW 135i cabriolet is ook een leuke optie, stuurt beter dan een Z4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Het kan dat je knipperlicht 2x zo snel gaat, dan gaat binnenkort je zekering dood :)
Heb het wel eens gehad na met een aanhanger rijden.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

s2sw schreef op donderdag 7 september 2017 @ 18:26:
Als je aan het kijken bent naar een BMW Z4 E89, kijk dan ook eens naar een Porsche Boxster (S). Heb mijn Z4 sdrive30i verkocht en er een Boxster S voor teruggekocht.

Klinkt misschien vreemd, maar de Boxster is een stuk praktischer, heeft ruimter interieur en meer bergruimte voor en achter. Bij de Z4 past er nagenoeg niets meer in de kofferbak als je met dak open rijdt.

Ook stuurt een Z4 niet echt geweldig en is het kwalitatief nou niet echt een hele geweldige wagen. Klachten zoals een rammelend of krakend dak zijn vrij gebruikelijk. Porsche is een klasse hoger, een 987 Boxster deelt de hele voortrein, interieur en deuren met de 911 namelijk.

Is de 135i dan gemakkelijk te verkrijgen?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Een Porsche is in alles een klasse hoger. Onderhoud is echt heel erg veel duurder

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Verwijderd schreef op donderdag 7 september 2017 @ 20:20:
Een Porsche is in alles een klasse hoger. Onderhoud is echt heel erg veel duurder
Totaal offtopic, maar ik ben wel benieuwd hoe dit zich verhoudt tot onze E61 520D. Die rijdt mijn vrouw nu en die wil graag Porsche rijden :) Aangezien ze maar 10.000km per jaar rijdt zouden we op wegenbelasting wat besparen.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Netjes. Hoe is het met de koude start 's morgens vroeg? Ik vind de m performance uitlaat dan erg luid :(

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:55
Had ik laatst ook met mijn E34. Een knipperlichtpitje maakte niet goed contact waardoor deze het niet deed, dan beginnen de knipperlichten wel 2x zo snel te knipperen. Was met de alarmlichten niet zo.

Even aanzetten en rondje om de auto :).

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

s2sw schreef op donderdag 7 september 2017 @ 18:26:

Is natuurlijk het overwegen waard, maar een Boxter van dezelfde leeftijd en kilometers, is toch wel aanzienlijk duurder dan een Z4... Mijn middelen groeien niet tot in de hemel dus er is ook een limiet aan wat ik betalen kan :)

Vandaag heb ik even een ritje gemaakt in zowel een 35i als een 18i M sport om het verschil te ervaren tussen de twee motoren. Ze stonden toevallig beide bij hetzelfde autobedrijf.
Moet zeggen dat de adviezen / meningen hier behoorlijk kloppen d:)b _/-\o_

Wat een mooie motor is die 3 liter 6 cylinder. Dat rijd echt geweldig. Het is wel echt bizar veel power trouwens...
De 18i M Sport was ook leuk om te rijden. Daarin merk je goed dat de 8 traps automaat echt heel soepel zijn werk doet.
Bij deze rit ben ik er wel achter gekomen dat een M sport uitvoering niet aan mij is besteed. Het is wellicht een beetje vloeen in de kerk, maar die 10mm verlaging en sportonderstel, maken de rit voor mij te spartaans. Het hobbelt allemaal wat meer, waardoor je het gedrag natuurlijk prima voelt, maar een niet sport uitvoering is toch net iets comfortabeler.

In ieder geval een goede eerste indruk die ik heb gekregen. In de komende dagen wil ik nog een 20i (handgeschakeld) proberen.

Verder gaf de verkoper die mij hielp nog aan dat ze kort geleden nog een 23i 6 cylinder hadden verkocht. Ik had verwacht dat 23i een 4 cylinder zou zijn. Weten jullie of zijn informatie dat de 23i een 6 cylinder is klopt?

• talkatoo
Tylen schreef op donderdag 7 september 2017 @ 20:46:
[...]

Netjes. Hoe is het met de koude start 's morgens vroeg? Ik vind de m performance uitlaat dan erg luid :(
Redelijk luidt, maar wel te doen. Bij (rustig) wegrijden al een stuk minder.

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Famous schreef op donderdag 7 september 2017 @ 18:15:
[...]

Eentje kapot?

Al zal het wel sarcastisch zijn want bmw rijders gebruiken die natuurlijk niet :)
Gvd man :P Hm, zal ik morgen eens kijken!
YakuzA schreef op donderdag 7 september 2017 @ 19:58:
[...]

Het kan dat je knipperlicht 2x zo snel gaat, dan gaat binnenkort je zekering dood :)
Heb het wel eens gehad na met een aanhanger rijden.
Ah als dat het is dan valt het wel mee. Tot nu toe niet hinderlijk, maar ik zal eens wat zekeringen halen :)

fookin mad fer it

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Mystic Spirit schreef op donderdag 7 september 2017 @ 21:02:
[...]

Is natuurlijk het overwegen waard, maar een Boxter van dezelfde leeftijd en kilometers, is toch wel aanzienlijk duurder dan een Z4... Mijn middelen groeien niet tot in de hemel dus er is ook een limiet aan wat ik betalen kan :)

Vandaag heb ik even een ritje gemaakt in zowel een 35i als een 18i M sport om het verschil te ervaren tussen de twee motoren. Ze stonden toevallig beide bij hetzelfde autobedrijf.

Wat een mooie motor is die 3 liter 6 cylinder. Dat rijd echt geweldig. Het is wel echt bizar veel power trouwens...
De 18i M Sport was ook leuk om te rijden. Daarin merk je goed dat de 8 traps automaat echt heel soepel zijn werk doet.
Bij deze rit ben ik er wel achter gekomen dat een M sport uitvoering niet aan mij is besteed. Het is wellicht een beetje vloeen in de kerk, maar die 10mm verlaging en sportonderstel, maken de rit voor mij te spartaans. Het hobbelt allemaal wat meer, waardoor je het gedrag natuurlijk prima voelt, maar een niet sport uitvoering is toch net iets comfortabeler.

In ieder geval een goede eerste indruk die ik heb gekregen. In de komende dagen wil ik nog een 20i (handgeschakeld) proberen.

Verder gaf de verkoper die mij hielp nog aan dat ze kort geleden nog een 23i 6 cylinder hadden verkocht. Ik had verwacht dat 23i een 4 cylinder zou zijn. Weten jullie of zijn informatie dat de 23i een 6 cylinder is klopt?
Laat duidelijk zijn dat de ZF veel goedmaakt bij de 18i. Als je wat vraagt aan de motor dan helpt de ZF, zo heb je minder het gevoel dat de motor niet superkrachtig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IQM

IQM

HyperBart schreef op donderdag 7 september 2017 @ 13:21:
We hadden een tijdje geleden een discussie en ik had het hier graag toch even bevestigd gehad, liefst van iemand met diepgaande kennis over een motor, ECU's etc.
  1. Is motor-tuning bij recente modellen F2x F3x detecteerbaar zonder dat de wagen op performantie getest wordt (koppeltest/rollen)
  2. Zo ja: is dit zichbaar bij het gaan op onderhoud wanneer de sleutel in de blauwe houder wordt gelegd om vloeistoffen en storingen uit te lezen?
  4. Zo ja, is dit pas zichtbaar als men de ECU gaat opendoen/bekijken in het motorcompartiment?
  5. Hoe ziet een dealer dat? Zijn er aanwijzingen/indicatoren? Tellers die gereset worden of ophogen die opkomen bij een onderhoud waarmee het een MOGELIJKE aanduiding is van motortuning? Of is dit een educated guess op bv. uitstootwaardes die anders liggen? Is het een kwestie van metrics die afwijken en een alerte monteur die dit ziet of gaan er onmiddellijk bits geflipped worden door een computer op basis van harde metrics?
Voor de duidelijkheid, ik wil hier geen discussie over wat wettelijk mag en niet, ik wil hier puur en alleen op de techniek een beeld over geschetst hebben. Ikzelf doe het niet (leasewagen) maar er zijn er die het blijkbaar wel aandurven en bepaalde ideeën hebben over het wel of niet detectbaar zijn.

Op basis van een eerder post: wjjkoevoets in "Het grote BMW-topic #13" waarin vermeld wordt dat het allemaal wel zou meevallen zou ik dat ook denken, maar ik had dat graag even gestaafd gezien. Hier sprak men ook over een "box". Hebben we het dan over een powerbox? Neen toch? Dat gaat over een nieuwe ECU dan?

Ik zou graag eens met afbeeldingen oid een wagen willen zien waar BMW of de dealer van gemerkt heeft in hun computer "ja deze is getuned, dag garantie".
Laat ik allereerst voorop stellen dat ik geen expert ben met diepgaande kennis van motoren en ECU's. Maar ik heb een goede kennis als chef werkplaats bij een BMW dealer werken. En die heeft mij ondertussen al aardig wat verteld.

Het is voor een goede BMW monteur altijd detecteerbaar als de motor getuned is. Maar niet bij het uitlezen van de sleutel, daarvoor moet de auto aan de uitleesapparatuur in de garage. Ze kunnen aan de software in de auto zien of die origineel is.

Overigens, als je problemen hebt met een getunede auto die nog in de garantie zit dan kun je volgens mij twee dingen doen:
1. de tuner vragen het op te lossen. Vaak nemen zij de garantie over.
2. bij een dealer expliciet vragen of de auto volledig bijgewerkt kan worden. Duurt een paar uur en de auto is weer volledig standaard maar daarna is het niet mogelijk om te zien of de auto getuned is geweest. Als je een slimme monteur hebt zal die wellicht voor het bijwerken onderzoeken of de auto getuned is maar je kunt er haast van uit gaan dat ze dit niet doen en direct starten met de update. Tijd is immers geld weet je... (Het is echt net als een schijf formatteren, je start het en kijkt na een paar uur hoe ver hij is. En als het klaar is dan is alles weg.)

Maar de vraag of een auto getuned is, is alleen interessant als het om fabrieksgarantie gaat. Het is gewoon een voorwaarde van BMW. Vergelijk het met een verzekeraar. Als er ook maar één reden te vinden is om niet te hoeven betalen dan betalen ze gewoon niet... simpel zat.

Als er geen garantie meer is dan is tuning veel minder een probleem. De meeste BMW dealers hebben ook een adres waar ze de auto's voor klanten laten tunen. Dat mogen ze immers niet zelf doen. (Sowieso hebben de meeste monteurs geen problemen met tuning maar dat mogen ze vaak niet tegen de klant zeggen omdat dat niet het beleid van hun baas is.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Even dubbele post met VW topic, over pop&bang gesproken :D :

Verder maakt het de 1-serie wel leuker maar toch blijft het niet mijn smaak, daar waar mijn broer juist gek is op bijvoorbeeld de 140i.

Zag vandaag wel een M5 rijden in het zwart. Redelijk onopvallend toch nog in deze kleur. Uiteraard ziet een kenner het wel maar voor vele zal het niet direct een "echte M" zijn. Toch beetje een sleeper idee, me like O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

Mystic Spirit schreef op donderdag 7 september 2017 @ 21:02:

[...]
Dank je voor het compliment!

De informatie van de verkoper klopt. De 23i is inderdaad een geknepen 3.0 6 cilinder motor. (een N53 motor)
Toen in 2010 de F10 kwam had je een 523i en 528i. Beide ongeblazen 6 cilinders, de 23i leverde 204pk, de 28i 258pk. Maar vrij snel daarna, in 2012 werd de 528i weer een 530i (zoals in de E60) en kwamen de 520i en 528i 4 cilinder turbo motoren. Detail: een 528i 4 cilinder is sneller en zuiniger dan een 530i.

De 35i is inderdaad een beer van een motor, zeker in een kleine lichte Z4. En er gaat niets boven een ZF 8 traps automaat. De Z4 35iA zou denk ik de ideale combinatie zijn maar ik vermoed dat het budget dat niet toe laat.

Zelf heb ik nu 10 maanden een F11 535i met 8 traps automaat. Bevalt mij uitstekend. Geen moment spijt gehad van mijn keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Denk eraan dat de huidige 230i, de 330i en de 430i allemaal 2 liters zijn.

En ik vind de DTC toch beter als de ZF.

De ZF is alleen beter in de eerste 20km/uur, qua soepelheid (koppelomvormer). Daarna is de DTC sneller, en geeft een betere kick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

edwinkuipers89 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 21:13:
[...]

Redelijk luidt, maar wel te doen. Bij (rustig) wegrijden al een stuk minder.
Zelfde als bij mij dus haha. d:)b

[ Voor 45% gewijzigd door Tylen op 08-09-2017 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Zoals ik eerder schreef heb ik gister even met een nieuwe 520i touring gereden.
Eindelijk ondersteuning voor Spotify op een Android toestel en nog wel over bluetooth ook.
Een hele verbetering ten opzichte van de F10 uit 2015 waar ik normaal in rij, waar spotify bediening via de auto gewoon niet wil werken.

Zat nog wel een flinke bug in, maar goed, dat zal nog wel opgelost worden. De informatie op MM display komt niet overeen met informatie tussen de klokken, een heel ander nummer wordt weergegeven. Een nummer kiezen op basis van de informatie tussen de klokken leidt dan ook tot het afspelen van een heel ander nummer dan je selecteert. De informatie op het MM display klopte overigens wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Arjant2 op 08-09-2017 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 13:53
Dat is fijn om te lezen... langere tijd heeft BMW enkel Apple producten goed ondersteunt, met Android werkt het altijd nét niet. En dat ligt absoluut aan BMW want andere merken krijgen het ook voor elkaar.

Nu nog fatsoenlijke Android apps.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

IQM schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 00:36:
[...]

Dank je voor het compliment!

De informatie van de verkoper klopt. De 23i is inderdaad een geknepen 3.0 6 cilinder motor. (een N53 motor)
Toen in 2010 de F10 kwam had je een 523i en 528i. Beide ongeblazen 6 cilinders, de 23i leverde 204pk, de 28i 258pk. Maar vrij snel daarna, in 2012 werd de 528i weer een 530i (zoals in de E60) en kwamen de 520i en 528i 4 cilinder turbo motoren. Detail: een 528i 4 cilinder is sneller en zuiniger dan een 530i.

De 35i is inderdaad een beer van een motor, zeker in een kleine lichte Z4. En er gaat niets boven een ZF 8 traps automaat. De Z4 35iA zou denk ik de ideale combinatie zijn maar ik vermoed dat het budget dat niet toe laat.

Zelf heb ik nu 10 maanden een F11 535i met 8 traps automaat. Bevalt mij uitstekend. Geen moment spijt gehad van mijn keuze.
Weer een stukje wijzer geworden :)

Ik heb in mijn vorige post typo gemaakt. De 3 liter Z4 waar ik in gereden heb was een automaat. Het zal dus de 35ia geweest zijn. Qua budget is het voor deze versie ook nog te overzien.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

De 23i is dus toch een 6 cylinder, maar als ik de cijfers zo bekijk, dan is dat model eigenlijk niet zo interessant om te kopen. De modernere 28i 2 liter levert meer vermogen en zelfs de 20i komt aardig in de buurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:32

Typhone

Who Dares Wins

Zoooo gisteren de 5GT weer mogen begroeten. Die was ruim 4 dagen weg geweest voor technische inspectie en groot onderhoud (grote beurt, preventief).

- Nieuwe xenon units erin laten plaatsen (bij alle auto`s gingen die kapot op een grote rit, dus preventief meegenomen)
- Grote beurt + alle filters vervangen
- 2 kleine lekkages filterhuis opgelost
- Pakkingen links en rechts laten vervangen
- Circa 15-20 coderingen uitgevoerd
- Alle mogelijke software laten updaten
- Nieuwe velours matten, allweather matten
- Kofferbak bescherm inleg
- Alle verlichting op witte LED omgebouwd
- BMW Advanced Car Eye in laten bouwen
- BMW Paraplu + LED zaklamp ingebouwd

Nog ruim 1,5 maand wachten dan gaat de auto voor een full detail 2 weken weg en dan hopen we er nog jaren van te genieten :). Foto's geen tijd voor gehad maar zal ik soon eens posten :). De 6-serie krijgt volgende week ook dashcams (voor + achter) maar dan BlackVue's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

Mystic Spirit schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:07:
[...]

Weer een stukje wijzer geworden :)

Ik heb in mijn vorige post typo gemaakt. De 3 liter Z4 waar ik in gereden heb was een automaat. Het zal dus de 35ia geweest zijn. Qua budget is het voor deze versie ook nog te overzien.

***members only***

De 23i is dus toch een 6 cylinder, maar als ik de cijfers zo bekijk, dan is dat model eigenlijk niet zo interessant om te kopen. De modernere 28i 2 liter levert meer vermogen en zelfs de 20i komt aardig in de buurt.
De 23i is qua vermogen niet interessant maar hij heeft iets waar de 20i en 28i niet aan kunnen tippen: SOUND. Een 6 pitter loopt en klinkt zoveel mooier dan een 4 pitter.

Als een 35i automaat binnen budget valt dan zou ik daarvoor gaan. Je zult er geen spijt van krijgen.
Die twijfels snap ik maar kun je je huidige auto vergelijken met deze? Een 35i is een topmodel en die kosten altijd meer dan de mindere broeders. En het is ook een kwestie van vraag en aanbod. Er worden nu eenmaal minder 35i 's verkocht dus blijven de prijzen wat hoger. Helaas zijn de onderdelen vaak ook wat duurder omdat ze groter/zwaarder uitgevoerd zijn. Bijv. remschijven.

Deze auto die je proefgereden hebt ziet er op de foto's wel heel goed uit. Mooie kleur, mooi leer. Je zegt dat het interieur er niet zo netjes meer uitziet. Maar wat dan? Is het stuur versleten? (kan evt vervangen worden) of de stoelen? Wat dat navigatiescherm betreft, is dat neerklapbaar ofzo? Daar lijkt het wel op gezien de vorm en slijtplekken aan de zijkant.

Enige puntje wat ik kan bedenken is dat 19" wielen niet heel erg comfortabel zijn onder een een Z4. En ze zijn heel plat dus oppassen voor stoeprandjes! Je ziet op de foto ook al beschadigingen in de velg.
Over de invoer zou ik mij geen zorgen maken. In het buitenland wonen ook liefhebbers die kosten nog moeite sparen voor hun auto. En als het onderhoud klopt zou ik hem er echt niet voor laten staan.

Had je de VIN nog afgelezen en nagetrokken via een VIN decoder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:50

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Tylen schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 07:58:
[...]

Zelfde als bij mij dus haha. d:)b
Ik kan dit ook wel bevestigen. Heb naast de uitlaat ook nog een andere downpipe. Met de valve op open tijdens de cold start komt er een behoorlijke bak geluid uit. Als je eenmaal gaat rijden en de valve sluit zich dan wordt het al een stuk rustiger.

Mijn buren hebben geluk dat ik meestal pas rond 09:15 vertrek 's ochtends :+

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

IQM schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:33:
[...]

De 23i is qua vermogen niet interessant maar hij heeft iets waar de 20i en 28i niet aan kunnen tippen: SOUND. Een 6 pitter loopt en klinkt zoveel mooier dan een 4 pitter.

Als een 35i automaat binnen budget valt dan zou ik daarvoor gaan. Je zult er geen spijt van krijgen.
Die twijfels snap ik maar kun je je huidige auto vergelijken met deze? Een 35i is een topmodel en die kosten altijd meer dan de mindere broeders. En het is ook een kwestie van vraag en aanbod. Er worden nu eenmaal minder 35i 's verkocht dus blijven de prijzen wat hoger. Helaas zijn de onderdelen vaak ook wat duurder omdat ze groter/zwaarder uitgevoerd zijn. Bijv. remschijven.

Deze auto die je proefgereden hebt ziet er op de foto's wel heel goed uit. Mooie kleur, mooi leer. Je zegt dat het interieur er niet zo netjes meer uitziet. Maar wat dan? Is het stuur versleten? (kan evt vervangen worden) of de stoelen? Wat dat navigatiescherm betreft, is dat neerklapbaar ofzo? Daar lijkt het wel op gezien de vorm en slijtplekken aan de zijkant.

Enige puntje wat ik kan bedenken is dat 19" wielen niet heel erg comfortabel zijn onder een een Z4. En ze zijn heel plat dus oppassen voor stoeprandjes! Je ziet op de foto ook al beschadigingen in de velg.
Over de invoer zou ik mij geen zorgen maken. In het buitenland wonen ook liefhebbers die kosten nog moeite sparen voor hun auto. En als het onderhoud klopt zou ik hem er echt niet voor laten staan.

Had je de VIN nog afgelezen en nagetrokken via een VIN decoder?
Natuurlijk is hij niet te vergelijken met mijn huidige auto... Het is dan ook geen rationeel iets :) Als je nagaat dat mijn huidige auto nieuw 25k kost en deze 75k dan is het helemaal niet raar dat er geld bij moet voor een net zo oude auto met iets meer kilometers.

Van buiten ziet de auto er inderdaad heel goed uit. De tiefseeblau kleur vind ik sowieso een heel mooie kleur voor deze auto.
Gek genoeg was 35ia comfortabeler dan de 18i m sport. Die 19 inch wielen waren wat dat betreft geen probleem. Mogelijk dat de 35ia geen runflats heeft, maar ik zag het zo snel niet op de banden staan. Stoeprandjes zijn sowieso een ding... dat heb ik met mijn huidige auto ook...

Het navigatiescherm klapt inderdaad in (dat doen ze in alle Z4's die ik gezien heb), maar ik heb bij geen enkele de beschadigingen gezien die deze wel heeft.
Het stuur is inderdaad niet erg netjes meer, maar dat is wel te overzien.
De staat van het leer, ook op de middenconsole, ziet er op de foto's beter uit dan in het echt. Het is natuurlijk lichte bekleding wat sneller viezig wordt, maar toch... Ook het hout heeft vrij veel lichte krassen.

Ik heb verder niet heel specifiek gekeken naar VIN nummers, of een uitgebreide inspectie gedaan. Ik ging vooral om even het verschil te voelen en niet om direct met een andere auto de zaak te verlaten ;)
Ik zou zelf ook nooit bedacht hebben om het VIN nummer te controleren. Ik ben voor het eerst in 8 a 9 jaar naar een auto aan het kijken, dus ik heb een lichte informatie achterstand in wat ik allemaal kan en moet controleren voor ik iets koop....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

wjjkoevoets schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:40:
[...]

Ik kan dit ook wel bevestigen. Heb naast de uitlaat ook nog een andere downpipe. Met de valve op open tijdens de cold start komt er een behoorlijke bak geluid uit. Als je eenmaal gaat rijden en de valve sluit zich dan wordt het al een stuk rustiger.

Mijn buren hebben geluk dat ik meestal pas rond 09:15 vertrek 's ochtends :+
Er zijn systemen waarmee je de klep kan bedienen. Eigenlijk zijn die om de klep open te zetten voor een bak meer herrie. Ik zou dat dan andersom willen ;) zodat ik de klep dicht kan zetten bij een koude start.

Dreunt zo lekker door zo onder het raam van die kleine jongen ;)

http://tyl.nl/images/1503651929.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Robin op 09-09-2017 13:46 . Reden: Een link gemaakt van het absurd groot plaatje. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-09 09:55
BlackthunderAwf schreef op donderdag 7 september 2017 @ 20:49:
[...]

Had ik laatst ook met mijn E34. Een knipperlichtpitje maakte niet goed contact waardoor deze het niet deed, dan beginnen de knipperlichten wel 2x zo snel te knipperen. Was met de alarmlichten niet zo.

Even aanzetten en rondje om de auto :).
Had precies hetzelfde met mijn E36 ^^

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Godverdomme. Auto is net 3 weken terug van het schadeherstelbedrijf i.v.m. lakschade boven mijn linkerachterwiel (oorzaak niet bekend). Kom ik vanmorgen bij mijn auto, heb ik een soortgelijke schade op dezelfde plek!

Ik begin nu toch echt mijn buren - die in de garage links van mij geparkeerd staan - te verdenken. Temeer om het feit dat ze het niet zo nauw nemen met schades (hun Mercedes ML heeft rondom schade, en met name aan de rechterkant van de voorbumper...).

Er zat helaas geen briefje op mijn raam, maar ik ben in staat om verhaal te gaan halen vanavond.
Wéér claimen bij de verzekering zit er dit jaar niet meer in. Hooguit volgend jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

Typhone schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:10:
- BMW Advanced Car Eye in laten bouwen
De 6-serie krijgt volgende week ook dashcams (voor + achter) maar dan BlackVue's.
Ben benieuwd naar je ervaringen met beide systemen. Zijn ze geintegreerd met iDrive? Of is dat niet mogelijk?
Blijf zo'n F31 toch een vette bak vinden 8) Zitten al 3 eigenaren hier met zo'n mooi ding :9~

Afbeeldingslocatie: https://image.prntscr.com/image/yX7OBOwSSM6sGcMEPijQQA.jpg

:9

[ Voor 8% gewijzigd door _Arthur op 08-09-2017 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bustertje
MaZo schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 14:05:
Godverdomme. Auto is net 3 weken terug van het schadeherstelbedrijf i.v.m. lakschade boven mijn linkerachterwiel (oorzaak niet bekend). Kom ik vanmorgen bij mijn auto, heb ik een soortgelijke schade op dezelfde plek!

Ik begin nu toch echt mijn buren - die in de garage links van mij geparkeerd staan - te verdenken. Temeer om het feit dat ze het niet zo nauw nemen met schades (hun Mercedes ML heeft rondom schade, en met name aan de rechterkant van de voorbumper...).

Er zat helaas geen briefje op mijn raam, maar ik ben in staat om verhaal te gaan halen vanavond.
Wéér claimen bij de verzekering zit er dit jaar niet meer in. Hooguit volgend jaar.
Kloten zeg!
Waarborffonds misschien een optie (www.wbf.nl)?
Voorwaarde is dat het door een motorvoertuig is veroorzaakt en dat er tenminste één getuige is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

_Arthur schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 14:12:
[...]

Ben benieuwd naar je ervaringen met beide systemen. Zijn ze geintegreerd met iDrive? Of is dat niet mogelijk?
Zijn helaas niet te integreren met iDrive voor zover ik weet. Dat zou wel ultrabruut zijn als dat kon.
Die Advanced Car Eye van BMW is wel een grote joekel op je raam. In de 5GT valt dat niet zoveel op (hij is vanaf de bestuurdersstoel niet te zien) maar vanaf de voorkant zie je hem goed hangen. De achterkant is wel mooi onzichtbaar.

In de E63 vind ik dat model te groot dus daar switch ik over naar de BlackVue. Zodra de systemen getest zijn zal ik hier een en ander even uitgebreid vermelden inclusief wat Youtube beelden van de opnames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-10 13:35
Klein vraagje: onderin de achterportieren van de E61 zitten een gaatje. Ik vermoed dat dat voor afwatering dient.

Vreemd genoeg zitten er kunstof pluggen in. Horen die daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-10 14:52
Wanneer gebruiken jullie eigenlijk de DTC in jullie bmw?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Jeanke117 schreef op zondag 10 september 2017 @ 10:31:
Wanneer gebruiken jullie eigenlijk de DTC in jullie bmw?
Altijd. Behalve als ik wil spelen ;)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:13
Afgelopen dinsdag de nieuwe BMW M140i in ontvangst genomen. Rijd er nu 6 dagen in en wat een feest!

Wat foto's:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2Kxytqk.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MDTNjbc.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/u37fyVD.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8oodLba.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/R3DcdBG.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Idutchman op 10-09-2017 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Heel gaaf! Daar ga je veel plezier van hebben :D
Een 440i is geen match tegen deze bommetjes heb ik vorige week vast moeten stellen op de Autobahn 😅

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Tylen schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:42:
[...]

Er zijn systemen waarmee je de klep kan bedienen. Eigenlijk zijn die om de klep open te zetten voor een bak meer herrie. Ik zou dat dan andersom willen ;) zodat ik de klep dicht kan zetten bij een koude start.

Dreunt zo lekker door zo onder het raam van die kleine jongen ;)

http://tyl.nl/images/1503651929.jpg
Heb de mijne 9/10x dicht staan (geforceerd middels JB4, dus ook tijdens de cold start). Volgende stap is bootmod3 en de cold start eruit programmeren. Dan ben je gelijk van het probleem verlost ;)
Idutchman schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:18:
Afgelopen dinsdag de nieuwe BMW M140i in ontvangst genomen. Rijd er nu 6 dagen in en wat een feest!

Wat foto's:
<snip>
Hier ga je veel plezier aan beleven >:)

[ Voor 17% gewijzigd door wjjkoevoets op 10-09-2017 17:18 ]

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Kan je daar iets meer over vertellen? Dat klinkt erg goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online
Afgelopen zomer mijn eigen attribuut gemaakt compleet in stijl van dit topic...

BMW logo

Erg tevreden met het resultaat en een mooie aanwinst voor thuis. Beetje tegenwicht bieden aan al die VW'tjes in de familie >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Tylen schreef op zondag 10 september 2017 @ 17:33:
Sinds het motor operated valves zijn kan je hem heel makkelijk forceren: Zodra hij in de gewenste stand staat de stekker uit de module halen die achter in de uitlaat zit. (Nog wat electro-tape over de stekkers voor de zekerheid tegen water.) Zo heb ik die van mij locked-open >:)

Maar in de cold start staat ie standaard dicht als je niet eerst de sport stand geactiveerd hebt.

[ Voor 14% gewijzigd door fsfikke op 11-09-2017 10:09 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ja maar dan staan ze altijd open of dicht en dat is niet de bedoeling. ik wil gewoon dat ze tijdens een cold start altijd dicht staan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

t_captain schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 13:31:
Klein vraagje: onderin de achterportieren van de E61 zitten een gaatje. Ik vermoed dat dat voor afwatering dient.

Vreemd genoeg zitten er kunstof pluggen in. Horen die daar?
Ik heb het even bij mijn monteur nagevraagd voor je ;)

Gisterenavond de 6-serie weggebracht naar de detailer. Krijgt nu zijn winterdetail met complete interieurreiniging + stoombehandeling. Ook de velgen worden compleet meebehandeld. Ben benieuwd naar het resultaat. Begin november (wachtlijst... :/ ) is de 5GT pas aan de beurt:

- Polijsten
- Wetsanden + bijspuiten kofferklep
- Modesta coating
- Leerbehandeling + voeden
- Stoomreiniging interieur
- Velgen coaten + modesta
- Ramen coaten
- Wielnaven + remklauwen

Vrijdag grote rit op de planning richting Kroatië. Zal geen straf zijn in de Gran Turismo. 8)

@t_captain
Antwoord:
Open gaten zijn voor afwatering, als er een plug zit dan zijn die gaten voor nodig als er aan het portier gewerkt moet worden, bijv bij afstellen van een raam

[ Voor 53% gewijzigd door Typhone op 11-09-2017 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
HyperBart schreef op donderdag 7 september 2017 @ 13:21:

Ik zelf heb een getunede BMW (F20 116i - 136 pk), erg tevreden over. Inmiddels is die nu een jaar lang getuned op RON95 op 232 pk. Op RON102 (Tankstation: FireZone) valt er nog meer te behalen, namelijk 246 pk. Auto is gewoon in onderhoud bij de BMW dealer d:)b

Wanneer niet detecteerbaar:
- Tijdens een (service-)beurt
- Uitlezen van systemen (ze kunnen enkel de datum zien van "installeren", dit kan echter ook een update zijn)
- Updaten van systemen
- Openen motorkap (voor bijvullen vloeistoffen)

Wanneer wel detecteerbaar:
- Onderzoek fysiek/zichtbare toegang tot ECU

Het valt of staat met de kennis van een monteur en de afwerking van een tuner. Je ECU moet geopend worden met verschillende schroeven om te tunen. Daarnaast zit het vastgekit vanaf fabriek.

Om te tunen moet je ECU dus geopend worden en kan je beschadigingen zien op de schroeven. De kit gaat sowieso verloren en moet opnieuw gekit worden na het tunen. Een goede tuner zal voorzichtig alles losschroeven en na het her-kitten (is dit een woord?) de overtollige kit met een stanley-mes oid wegsnijden om zo zijn sporen te wissen. Een slechte tuner kwakt dat ding vol met kit en schroeft de boel weer vast.

Een tip:
Als je tuned, doe dan een op-maat tuning met een vermogensmeting er bij. Kies ook niet voor een 13 in een dozijn tuner, die laden namelijk een standaard file in zonder te testen. In mijn geval heb ik ervaring met beide soort tuners.. In de toekomst zal ik ten allen tijde kiezen voor een op maat oplossing.

Kies trouwens ook niet voor een OBD "kastje" tuning. Dit soort piggybacks (apparaatje tussen je ECU en connector) waren vroeger perfect en gemakkelijk te ontkoppelen. Echter zijn deze tegenwoordig makkelijk te herkennen door de dealer, ook al haal je het voor dat je het naar de dealer brengt er uit. Dit komt omdat een OBD tuning o.a. de MAP sensor voor de gek houd. Deze valse waardes (lucht/benzine inlaat) geven storingen in de ECU waardoor tuning mogelijk is. De storingen worden onderdrukt maar worden wel geregistreerd, en dus te achterhalen met uitlezen. Ook zal je ECU dit na verloop van tijd gaan herkennen en de aangepaste waardes weer terugschroeven om de foutmeldingen op te lossen of zal zelfs in noodloop gaan draaien (max 80 km p/h).
Arjant2 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 08:22:
Zoals ik eerder schreef heb ik gister even met een nieuwe 520i touring gereden.
Eindelijk ondersteuning voor Spotify op een Android toestel en nog wel over bluetooth ook.
Een hele verbetering ten opzichte van de F10 uit 2015 waar ik normaal in rij, waar spotify bediening via de auto gewoon niet wil werken.

Zat nog wel een flinke bug in, maar goed, dat zal nog wel opgelost worden. De informatie op MM display komt niet overeen met informatie tussen de klokken, een heel ander nummer wordt weergegeven. Een nummer kiezen op basis van de informatie tussen de klokken leidt dan ook tot het afspelen van een heel ander nummer dan je selecteert. De informatie op het MM display klopte overigens wel.
Dit valt ook te regelen op een F10 uit 2015..

Hoe ik het werkend krijg:

1. Zet bluetooth speler aan
2. Speel een lokaal opgeslagen nummer af vanaf je telefoon
3. Tijdens het afspelen open je Spotify
4. Speel vervolgens je spotify nummers :)

Vorige/volgende, play/pause/stop werkt. Nummer en artiest informatie word helaas niet weergegeven.

Dit werkt op Android en Apple

[ Voor 12% gewijzigd door renedis op 11-09-2017 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 13:53
Alles leuk hoor met dat tunen, maar verliest je auto daardoor formeel z'n typegoedkeuring niet?

Krijg je dan om die eventuele reden, of überhaupt omdat je getuned hebt, geen gezeik met de verzekering als je een ongeval veroorzaakt?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

alexbl69 schreef op maandag 11 september 2017 @ 13:30:
Alles leuk hoor met dat tunen, maar verliest je auto daardoor formeel z'n typegoedkeuring niet?

Krijg je dan om die eventuele reden, of überhaupt omdat je getuned hebt, geen gezeik met de verzekering als je een ongeval veroorzaakt?
Nee hoor, je mag 20% vermogenswinst hebben t.o.v. de fabrieksopgave.

Ga je hierboven 'moet' je inderdaad je auto later herkeuren bij RDW. Ze kijken dan gewoon of alles nog goed zit en hoe je remmen zijn. Bij alleen het aanpassen van onderdelen en een chip zal je er makkelijk doorheen komen.
Maar bijvoorbeeld een andere motorblok erin is ook geen probleem (ervaring met een Astra G met een 3.0 V6).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:09
Ik rij nu een maandje in mijn 1-serie. Ik merk het volgende op. Als de motor koud is en ik vertrek, dan 'schiet' de auto naar voren als die een versnelling (1>2) hoger gaat (betreft een automaat). Wanneer de motor warm is dan heb ik dit probleem? niet. Hoort dit zo, of is er iets mis? Je krijgt echt een duw als de motor koud is. Alsof die schakelt maar het vermogen later komt. Daarna komt het niet meer voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
renedis schreef op maandag 11 september 2017 @ 13:15:

Dit valt ook te regelen op een F10 uit 2015..

Hoe ik het werkend krijg:

1. Zet bluetooth speler aan
2. Speel een lokaal opgeslagen nummer af vanaf je telefoon
3. Tijdens het afspelen open je Spotify
4. Speel vervolgens je spotify nummers :)

Vorige/volgende, play/pause/stop werkt. Nummer en artiest informatie word helaas niet weergegeven.

Dit werkt op Android en Apple
Spotify afspelen werkt wel op de 2015 gewoon op normale manier, dus via bluetooth afspelen. Dan kan ik ook wel volgende nummer etc kiezen, daar heb ik op zich geen probleem mee.

Maar leuke is van de nieuwe 5 serie is dat je dus de gehele spotify bediening via je MM scherm hebt via Bluetooth op Android. Dus inclusief je playlistst, nummer/artiest informatie, albumcover etc. Iets wat in mijn F10 uit 2015 alleen kan met USB kabel en een iPhone. Met Android kan het niet via de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Arjant2 schreef op maandag 11 september 2017 @ 14:27:
[...]

Spotify afspelen werkt wel op de 2015 gewoon op normale manier, dus via bluetooth afspelen. Dan kan ik ook wel volgende nummer etc kiezen, daar heb ik op zich geen probleem mee.

Maar leuke is van de nieuwe 5 serie is dat je dus de gehele spotify bediening via je MM scherm hebt via Bluetooth. Dus inclusief je playlistst, nummer/artiest informatie, albumcover etc. Iets wat in mijn F10 uit 2015 alleen kan met USB kabel en een iphone.
Aha op die manier. Ja dat is wel een leuke extra feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
fsfikke schreef op zondag 10 september 2017 @ 16:14:
Heel gaaf! Daar ga je veel plezier van hebben :D
Een 440i is geen match tegen deze bommetjes heb ik vorige week vast moeten stellen op de Autobahn 😅
>:). Een 440i heeft weliswaar dezelfde B58 motor maar is ook een stuk zwaarder en minder PK's (326PK). Dus dat is logisch.

De M140i blijft me verbazen over hoeveel vermogen het heeft en de souplesse waarmee het allemaal gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
wjjkoevoets schreef op zondag 10 september 2017 @ 17:16:
Hier ga je veel plezier aan beleven >:)
Denk het ook! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Tylen schreef op zondag 10 september 2017 @ 17:33:
Met een JB4 kan je middels de BC knop de klep geforceerd open/gesloten forceren of OEM operatie.

Met bootmod3 kan je de cold start uit programmeren. Wanneer je de auto start, start deze meteen op een "normaal" idle toerental in plaats van de eerste minuut op 1000tpm+. Geen herrie meer bij een koude start, maar minder goed voor het milieu :+
Anders doe je het fout :+

[ Voor 14% gewijzigd door wjjkoevoets op 11-09-2017 19:43 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jeanke117
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2TLAvhA.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YFjp0ek.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EAq4IOB.jpg

Nieuw speeltje. BMW 130i met M-pakket. 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Jeanke117 op 12-09-2017 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bustertje
wjjkoevoets schreef op maandag 11 september 2017 @ 19:43:
[...]

Met bootmod3 kan je de cold start uit programmeren. Wanneer je de auto start, start deze meteen op een "normaal" idle toerental in plaats van de eerste minuut op 1000tpm+. Geen herrie meer bij een koude start, maar minder goed voor het milieu :+

[...]
Loopt 'ie dan juist niet een stuk beroerder? Ik dacht dat hij rijker loopt voor een betere verbranding als de motor koud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

bustertje schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 16:01:
[...]

Loopt 'ie dan juist niet een stuk beroerder? Ik dacht dat hij rijker loopt voor een betere verbranding als de motor koud is.
Nee, heeft enkel als doel om de catalysator sneller op te warmen (een milieu dingetje dus).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:12
Jeanke117 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 09:42:
Leuk speelgoed, maar is geen origineel M-pakket toch? Lijkt wel de voorbumper van de 1M of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Dat zal heerlijk rijden :). Viel Freude am Fahren wünsch ich dir!

De velgen zijn overigens heel ver van mijn smaak maar laat je door mijn mening niet beïnvloeden ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

wjjkoevoets schreef op maandag 11 september 2017 @ 19:43:
[...]

Met een JB4 kan je middels de BC knop de klep geforceerd open/gesloten forceren of OEM operatie.

[...]

Anders doe je het fout :+
Thanks. Even ingelezen en dat is zelf te doen. Maar toch doe ik het liever niet zelf hahaha. Laat jij het doen of doe je het zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Tylen schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 16:30:
[...]

Thanks. Even ingelezen en dat is zelf te doen. Maar toch doe ik het liever niet zelf hahaha. Laat jij het doen of doe je het zelf?
Nee, ik ben zeer zeker niet van plan om dit zelf te doen. Ik laat het ontgrendelen van de ECU aan een specialist over. Hetzelfde geldt voor het schrijven van een op maat gemaakte map (wil een RON95 map en een RON102 map). Het flashen zelf is geen enkel probleem als de ECU eenmaal ontgrendelt is. Dit kan dan eenvoudig via de ODB poort.

Het idee is om de "tune" te laten verzorgen door de ECU flash, omdat deze consistenter is dan een JB4 tune en daarnaast biedt de flash meer mogelijkheden (cold start delete, geen vMax, AK47 uitlaat :+). De JB4 blijft gewoon zitten voor on-the-fly uitlaat klep bediening. Daarnaast kan de JB4 op een later tijdstip nog altijd dienen als methanolinjectie controller en/of als boost controller met stage2 turbo o.i.d. Daar moet ik eerst echter nog de loterij voor winnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Gaaf Jean! Ik vind de velgen zelf echt helemaal niks, sorry :P Kleur is wel echt zeer mooi, welke is dat!?

Ik vind het overigens jammer dat het stuk van de achterbumper (rondom de nummerplaat) niet dezelfde kleur is, maar blauw is.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

DikkeBMW schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 19:06:
Gaaf Jean! Ik vind de velgen zelf echt helemaal niks, sorry :P Kleur is wel echt zeer mooi, welke is dat!?
Idem over de velgen en kleur auto zeker mooi.
Ik vind het overigens jammer dat het stuk van de achterbumper (rondom de nummerplaat) niet dezelfde kleur is, maar blauw is.
Is standaard bij een M-pakket op een 1-serie.

Verder inderdaad de 1M voorbumper :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
robpol schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 16:09:
[...]

Leuk speelgoed, maar is geen origineel M-pakket toch? Lijkt wel de voorbumper van de 1M of zo?
Ik weet het niet. Zo stond het op de occassion site. Een maat van me die erg veel verstand heeft van Duitse en sportieve auto's zei dat het een mooie wagen was met een M pakket. Deze auto is geïmporteerd uit Duitsland. Voor de rest rijdt die erg lekker, stug geveerd, is erg zenuwachtig met rijden en het geluid is een tweede radio :)

De auto vindt het leuker als je meer gas geeft want die wil wel! Ook 60-70 in de 6 rijden gaat zonder problemen haha. Optrekken doet die ook erg goed maar de banden moeten vernieuwd worden want ik slip nogal vaak als ik optrek (gewoon normaal optrekken zoals een normale auto).

Wat denken jullie over bandenmerken en prijzen? Er liggen nu Sunny banden onder. Ook heb ik gelezen dat er géén V profiel in moet zitten anders wordt het irritant met sturen. Zijn banden van 100 euro het waard of 40-60 euro per band is ook voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Jeanke117 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 09:42:
<snip>

Mooie bak!

Vraagt echter wel om een carbon diffuser >:)
Jeanke117 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 21:45:
[...]
Wat denken jullie over bandenmerken en prijzen? Er liggen nu Sunny banden onder. Ook heb ik gelezen dat er géén V profiel in moet zitten anders wordt het irritant met sturen. Zijn banden van 100 euro het waard of 40-60 euro per band is ook voldoende?
Met die auto? Niet besparen op banden.

[ Voor 48% gewijzigd door wjjkoevoets op 12-09-2017 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Gooi je VIN nummer eens hier in: http://bimmer.work dan weet je wat er standaard op zit/zat toen hij werd geproduceert.
Altijd goede banden! En als ik zie wat voor sloffen er onderliggen, kom je met 4 tientjes per band niet eens weg met een D-merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

_Arthur schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 21:52:
[...]

Altijd goede banden! En als ik zie wat voor sloffen er onderliggen, kom je met 4 tientjes per band niet eens weg met een D-merk.
100% eens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:19
wjjkoevoets schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 21:52:
[...]

Mooie bak!

Vraagt echter wel om een carbon diffuser >:)

[...]

Met die auto? Niet besparen op banden.
Zulke velgen, mogelijk niet originele bumpers en Sunny banden? Ik had hem laten staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
_Arthur schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 21:52:
[...]

Gooi je VIN nummer eens hier in: http://bimmer.work dan weet je wat er standaard op zit/zat toen hij werd geproduceert.

[...]

VIN nummer weet ik niet uit mij hoofd. Auto is nu bij mijn maat zodat hij er naar kan kijken en krijg ik vrijdag weer terug. Heb nu zijn A3 ter leen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
418O2 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 22:00:
[...]

Zulke velgen, mogelijk niet originele bumpers en Sunny banden? Ik had hem laten staan
Ja naderhand had ik gelezen dat als er goedkopere banden onderlagen er bezuinigd werd op de auto. Alhoewel het onderhoudsboekje wel volledig is ingevuld door de BMW in Mannheim. Heeft in totaal 8 keer in de garage onderhoud gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

418O2 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 22:00:
En geen M-stuur en geen M-pook zo te zien.

Ben ik benieuwd naar wat voor dempers er onder zitten. Of die uberhaupt wel BMW zijn :)

(Er zijn wat fotos te vinden op google...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
_Arthur schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 22:03:
[...]

En geen M-stuur en geen M-pook zo te zien.

Ben ik benieuwd naar wat voor dempers er onder zitten. Of die uberhaupt wel BMW zijn :)

(Er zijn wat fotos te vinden op google...).
Hoe vind jij de auto dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
Aha op de site was die niet meer te zien maar via via wel.

Edit: Dus wat jullie willen zeggen is dat dit eigenlijk een standaard 130i is die opgeleukt is door de Duitse bezitter, die vervolgens geïmporteerd is naar Nederland en er voor de marketing een M-pakket op zit? Had ik dat VIN nummer maar, dan kon ik die effe intoetsen.

[ Voor 27% gewijzigd door Jeanke117 op 12-09-2017 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Jeanke117 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 22:09:
[...]

Aha op de site was die niet meer te zien maar via via wel.

Edit: Dus wat jullie willen zeggen is dat dit eigenlijk een standaard 130i is die opgeleukt is door de Duitse bezitter, die vervolgens geïmporteerd is naar Nederland en er voor de marketing een M-pakket op zit? Had ik dat VIN nummer maar, dan kon ik die effe intoetsen.
Dat lijkt er op.

Nummer staat ook op je kentekenbewijs he ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Ik vraag me af wat er met de originele velgen is gebeurd. BMW's (en zeker de wat snellere) staan standaard wel op mooie velgen. Waarom zet iemand er aftermarket op --> voor winterbanden. Of omdat de originele velgen teveel beschadigd zijn en vervanging met nieuwe originele te duur.

Dan de spoilers. Achterkant lijkt een originele M-sport. Voorkant lijkt op een niet-origineel onderdeel.

Ik zou de auto grondig laten nakijken voor herstelde schades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
_Arthur schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 22:26:
[...]

Dat lijkt er op.

Nummer staat ook op je kentekenbewijs he ;)
Heb de envelop van RDW in handschoenenkastje liggen. Ik neem aan dat je die bedoelt? Het is toch ook verplicht om die altijd in de auto te hebben?

Edit: Om effe vanalles duidelijk te maken. Ik ben de zoon van de eigenaar. Mijn pa is standaard de hele week weg ivm werk en ben zelf geïnteresseerd in auto's. Dus de auto is oo het werk van mijn pa en niet bij een maat :)
Ik zal morgen effe langs het bedrijf van mijn pa fietsen, waar de auto staat, voor het VIN nummer.

[ Voor 32% gewijzigd door Jeanke117 op 12-09-2017 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

Jeanke117 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 21:45:
[...]

Ik weet het niet. Zo stond het op de occassion site. Een maat van me die erg veel verstand heeft van Duitse en sportieve auto's zei dat het een mooie wagen was met een M pakket. Deze auto is geïmporteerd uit Duitsland. Voor de rest rijdt die erg lekker, stug geveerd, is erg zenuwachtig met rijden en het geluid is een tweede radio :)

De auto vindt het leuker als je meer gas geeft want die wil wel! Ook 60-70 in de 6 rijden gaat zonder problemen haha. Optrekken doet die ook erg goed maar de banden moeten vernieuwd worden want ik slip nogal vaak als ik optrek (gewoon normaal optrekken zoals een normale auto).

Als de auto zenuwachtig is met rijden dan zou ik hem ook eens bij een specialist laten uitlijnen. En wellicht ook de wielophanging eens goed bekijken van onderen. Een BMW stuurt direct maar niet zenuwachtig.

Die Sunny banden zijn wel heel leuk om op een track day op te roken. Voor dagelijks gebruik zou ik er toch echt wel een kwaliteitsband onder doen. Maar misschien een tip: zoek eens welke velgen er OEM onder deze auto (of andere 130i) geleverd zijn en ga op zoek naar een mooi setje wielen. OEM BMW velgen staan naar mijn mening het mooiste onder een BMW. (de uitzonderingen daarop kosten meestal heel veel meer dan OEM)

Welke kleur is de auto eigenlijk? Het lijkt op de foto wat blauwer dan Carbonschwarz.

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Jeanke117 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 23:11:
Het is toch ook verplicht om die altijd in de auto te hebben?
Kentekenbewijs is zo groot als een bankpasje; die moet je niet in je auto laten liggen nee.
IQM schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 23:58:
Maar misschien een tip: zoek eens welke velgen er OEM onder deze auto (of andere 130i) geleverd zijn
Dat kan ie met het VIN nummer achterhalen he :P

[ Voor 34% gewijzigd door _Arthur op 13-09-2017 08:13 ]

• IQM

IQM

Jeanke117 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 23:11:
[...]
Edit: Om effe vanalles duidelijk te maken. Ik ben de zoon van de eigenaar. Mijn pa is standaard de hele week weg ivm werk en ben zelf geïnteresseerd in auto's. Dus de auto is oo het werk van mijn pa en niet bij een maat :)
Ik zal morgen effe langs het bedrijf van mijn pa fietsen, waar de auto staat, voor het VIN nummer.
Oke... En wie is nu de eigenaar van de auto, jij of je vader?
_Arthur schreef op woensdag 13 september 2017 @ 08:12:
[...]

Dat kan ie met het VIN nummer achterhalen he :P
Klopt. Maar dat kan toch best een dagje wachten?

• Jeanke117
IQM schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 23:58:
[...]

Als de auto zenuwachtig is met rijden dan zou ik hem ook eens bij een specialist laten uitlijnen. En wellicht ook de wielophanging eens goed bekijken van onderen. Een BMW stuurt direct maar niet zenuwachtig.

Die Sunny banden zijn wel heel leuk om op een track day op te roken. Voor dagelijks gebruik zou ik er toch echt wel een kwaliteitsband onder doen. Maar misschien een tip: zoek eens welke velgen er OEM onder deze auto (of andere 130i) geleverd zijn en ga op zoek naar een mooi setje wielen. OEM BMW velgen staan naar mijn mening het mooiste onder een BMW. (de uitzonderingen daarop kosten meestal heel veel meer dan OEM)

Welke kleur is de auto eigenlijk? Het lijkt op de foto wat blauwer dan Carbonschwarz.
De kleur is monaco blau en mijn vader is dus de eigenaar.

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:00
_Arthur schreef op woensdag 13 september 2017 @ 08:12:
[...]
Kentekenbewijs is zo groot als een bankpasje; die moet je niet in je auto laten liggen nee.
[...]
Waarom zou je dat niet willen? Wat kan een potentiële boef met alleen dit pasje?
Ik heb het kentekenbewijs altijd in het dashboardkastje liggen, als je er telkens aan moet denken om die mee te nemen als je de auto pakt...

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

DaFreakhead schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:25:
Waarom zou je dat niet willen? Wat kan een potentiële boef met alleen dit pasje?
Ik heb het kentekenbewijs altijd in het dashboardkastje liggen, als je er telkens aan moet denken om die mee te nemen als je de auto pakt...
Waarom zou je het WEL willen? De mijne zit in mijn portemonnee; hoef ik er ook niet aan te denken om hem mee te nemen, net zoals mijn bankpas daar ook in zit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:12
_Arthur schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:27:
[...]

Waarom zou je het WEL willen? De mijne zit in mijn portemonnee; hoef ik er ook niet aan te denken om hem mee te nemen, net zoals mijn bankpas daar ook in zit :)
Misschien als je een vriendin hebt die ook in je auto rijdt?

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

_Arthur schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:27:
[...]

Als je 'm in de auto laat liggen hoef je er ook niet aan te denken. Een kentekenbewijs is voertuiggebonden en niet persoonsgebonden dus het zou logischer zijn om 'm dan in de auto achter te laten. Doe ik overigens ook.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

RomeoJ schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:43:
Als je 'm in de auto laat liggen hoef je er ook niet aan te denken. Een kentekenbewijs is voertuiggebonden en niet persoonsgebonden dus het zou logischer zijn om 'm dan in de auto achter te laten. Doe ik overigens ook.
Iedereen zo z'n eigen ding he :P

• Tylen

Tylen

Mijne ligt ook in de auto zelf. Ze hebben er niets aan. En mijn vrouw rijd er ook in.

Pagina: 1 ... 59 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.