Het grote BMW-topic #13 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 116 Laatste
Acties:
  • 756.926 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 22:10

AJM

baronruud schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:43:
Waarom is de diesel versie van de F31 (touring) goedkoper dan de benzine?
Als ik bijvoorbeeld check op autoscout met een prijs tot 20k en een kilometerstand tot 125k dan is het 90% diesel.
Een 318d heb je voor rond 17k met 120k op de teller en een benzine zit je op 22k met 70k op de teller voor een 316i.
Wellicht omdat dat het aanbod van de diesel tourings hoger is dan de vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-10 14:43
In alle landen om Nederland heen worden veeeeel meer diesel auto's verkocht dan benzine auto's. Factor 4.

Speelt natuurlijk ook een rol...

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-10 09:23
Dan ziet hij er verdomd gloednieuw uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:59

IQM

baronruud schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:43:
Waarom is de diesel versie van de F31 (touring) goedkoper dan de benzine?
Als ik bijvoorbeeld check op autoscout met een prijs tot 20k en een kilometerstand tot 125k dan is het 90% diesel.
Een 318d heb je voor rond 17k met 120k op de teller en een benzine zit je op 22k met 70k op de teller voor een 316i.
Les 1 bij economie: de prijs wordt bepaald door vraag en aanbod.

Het aanbod van F31 diesels is groter dan benzine omdat die auto erg populair in de lease is. Diesel voor de zaak, touring omdat het een praktische gezinsauto is. Bij gelijke vraag daalt de prijs. (totdat vraag en aanbod weer in evenwicht zijn.) Bij benzine is het aanbod minder groot (meer particulieren) en bij een vergelijkbare vraag zal de prijs dan ook hoger liggen. Maar ook de kilometerstanden tellen mee. Een auto met meer km gelopen is minder waard dan eentje met minder op de klok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
En een diesel van 1800KG is in de (voornamelijk) particuliere 2e-hands markt ook geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:57
jadjong schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:55:
En een diesel van 1800KG is in de (voornamelijk) particuliere 2e-hands markt ook geen succes.
Nog geen 1500kg is een 318d volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Zat met m'n hoofd in een F11 :F

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:59

Typhone

Who Dares Wins

Beter laat dan nooit. Geen high quality shining foto's maar de nieuwe 535GT. Inmiddels 750km gereden sinds afgelopen zaterdag en het is genieten geblazen hoor. Met afstand de meest comfortabele auto die ik ooit heb gereden maar ook absoluut niet te vergelijken met de M6 E63, 330i E90, Z4 E89, 114i F21, 530D E61, 335i E92 of de 330ci E46 die ik gereden heb. De 530D komt qua comfort wel in de buurt maar die is wat rauwer. De 'Comfort'-stand op de snelweg in combinatie met adaptive cruise control met brakefunctie maken het rijden in de spits wel een genot. Niet dat er zoveel spits is momenteel maar fijn is het wel. Verbruik is met 11.5/100 nog wel aan de hoge kant maar daar zitten wat testritten en langzame km's tussen op dit moment inclusief een uur stationair draaien :).

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20621780_1448635641882216_5566982519948350624_n.jpg?oh=a43c86e7661feea9f5ac6182288046b6&oe=5A345392

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20620836_1448635651882215_4928040240334518751_n.jpg?oh=c751780135f2e3dadfe13ee4322b96a7&oe=59FE9BA0

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20622116_1448635655215548_2881013348558854983_n.jpg?oh=312f540a2913f1dcd05689ca531ee14d&oe=5A36072D

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20597322_1448635691882211_8790503914004562832_n.jpg?oh=5db396f072cbc18bcf960b5a3cd72963&oe=5A2E2946

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20638711_1448635715215542_5963958107277522967_n.jpg?oh=053bb953eac84d470149f27938096328&oe=5A0074BD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:53
Gaaf, heeft eigenlijk toch wel wat zo'n 5 GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Wow, heerlijke wagen. Heb er ook eens in mogen rijden en het comfort is inderdaad fantastisch.

Kan ik mooi even op inhaken met een vraag: heeft iemand hier ervaring met de luchtvering op de 7-serie?

Heb de 6 GT besteld, en heb daarbij erg getwijfeld om de adaptieve luchtvering wel of niet te bestellen.

De 6 GT heeft standaard luchtvering achter, maar de optie is dus luchtvering rondom plus de adaptieve functie, waarbij de vering wordt aangepast aan oneffenheden in de weg.

Heb deze optie laten vallen om binnen het door mezelf opgelegde budget te blijven, maar als het daadwerkelijk een enorm verschil zou maken heb ik de centen er wel voor om hem aan te kruisen. Heb nog tot morgen om mijn configuratie te wijzigen.

Tips zijn welkom ;)

Edit: en voor iemand zegt 'kruis voor de zekerheid maar aan'... Ik ben dus ook geïnteresseerd als luchtvering een negatieve invloed heeft op het weggedrag. Dat kan ik me namelijk zomaar voorstellen.

Op Google is hier vrijwel niets over te vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door alexbl69 op 04-08-2017 09:55 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:12
Sjieke bak @Typhone ! Het staat voor mij wel ver af van het de BMW sportiviteitsbeleving maar qua comfort zal het zeker aangenaam zijn. Mijn vorige auto had trouwens ook een beige interieur en dat vond ik erg mooi en ook ruimtelijker aanvoelen dan het zwart wat ik nu heb. Ben daar wel fan van. Het interieur ziet er sowieso wel erg sjiek uit. Gewoon een fijne cruiser zo te zien.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@alexbl69 Of dat systeem nu echt veel toevoegt kan ik je niet zeggen. Ik heb volgens mij alleen achteren luchtvering en dat had ik voorheen bij de 530D ook. Jouw auto is gloedjenieuw straks dus problemen hoef je er niet mee te verwachten gok ik. We hebben iets met 'damper control' maar of dat nu voor en achter is durf ik niet te zeggen. In de comfort+ stand is de auto niet prettig op de snelweg (comfort wel) maar over drempels en van die valse 'bumper' drempels rij je zonder het te merken (op 20inch wielen).

@MrFl0ppY
Ja de beleving in die auto moet je inderdaad anders leggen. Nodigt (vind ik) ook helemaal niet uit tot sportief rijden of whatsoever. Is gewoon een ultrachille cruiser en over een maand gaat ie mee richting Middellandse Zee ;). Beige interieur oogt inderdaad zeer ruimtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-10 16:22
Als je voor comfort gaat is het volgens mij wel een must have. Het is maar een "van horen zeggen" verhaal, ik kan het jammer genoeg niet betalen, maar mijn baas heeft een M550D en meer van dat soort luxe bakken gehad, die zweert erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Zebby schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:57:
Als je voor comfort gaat is het volgens mij wel een must have. Het is maar een "van horen zeggen" verhaal, ik kan het jammer genoeg niet betalen, maar mijn baas heeft een M550D en meer van dat soort luxe bakken gehad, die zweert erbij.
Da's nogal een paradox. Comfort en M550D in 1 adem noemen :P. Dat is toch wel effe een sportief ding. Paar keer als leenauto gehad in Duitsland en die zijn prima ware het niet dat die motoren beroerd zijn (bouwkwaliteit heb ik het dan over).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
Typhone schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:39:
@alexbl69 Of dat systeem nu echt veel toevoegt kan ik je niet zeggen. Ik heb volgens mij alleen achteren luchtvering en dat had ik voorheen bij de 530D ook. Jouw auto is gloedjenieuw straks dus problemen hoef je er niet mee te verwachten gok ik. We hebben iets met 'damper control' maar of dat nu voor en achter is durf ik niet te zeggen. In de comfort+ stand is de auto niet prettig op de snelweg (comfort wel) maar over drempels en van die valse 'bumper' drempels rij je zonder het te merken (op 20inch wielen).
Bedankt voor je antwoord. Denk dat ik het toch maar niet neem. Het comfort is 'zo' blijkbaar al hoog genoeg.

Je zegt dat die van mij gloedjenieuw is en je er geen problemen mee verwacht. Je gaat er verder niet op in, maar het is wel een kleine angst die ik heb. Als je zoekt op 'bmw luchtvering' (in welke taal dan ook) kom je meer horrorverhalen over defecten dan daadwerkelijke ervaringen tegen.

Op zich hebben ze de marketing bij BMW wel goed voor elkaar. Kreeg een paar dagen geleden een mailtje dat mijn auto binnen een week de 'feature freeze' zou krijgen, met daarbij de herinnering dat ik een tweetal opties niet gekozen heb die meer dan 70% van de kopers wel heeft.

Het gaat daarbij om Gesture Control en Apple Carplay. Gesture Control lijkt me een nutteloze gimmick en aangezien ik niks van Apple heb is Carplay ook overbodig.

Toen ik echter informeerde wat er nog mogelijk was met de prijs voor luchtvering kreeg ik te horen dat er qua prijs niets meer mogelijk was. Voor extra opties moet je dus altijd de volle mep betalen.

Vind dat wel een gemiste kans van BMW. Als ze nu nog een paar opties aan zouden bieden met een leuke korting zou dat wellicht nog mensen over de streep trekken.
Zebby schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:57:
Bedankt voor je opmerking. Maar ik wil inderdaad afgaan op mensen met eigen ervaring. En dan nog is het waarschijnlijk een persoonlijk iets :) .

Maar goed, ik kom er in die zin niet uit dat het voor mij een 50/50 beslissing is geworden. En tja, dan blijft het voordeel van het niet nemen dat ik 2K uit spaar én de wagen minder storingsgevoelig is. Dus dan slaat de balans door naar het 'niet nemen'.

[ Voor 17% gewijzigd door alexbl69 op 04-08-2017 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
Typhone schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:59:
[...]

Da's nogal een paradox. Comfort en M550D in 1 adem noemen :P. Dat is toch wel effe een sportief ding. Paar keer als leenauto gehad in Duitsland en die zijn prima ware het niet dat die motoren beroerd zijn (bouwkwaliteit heb ik het dan over).
Ha, hij baalt juist en vindt hem veel te comfortabel :D Kan blijkbaar niet de vering en schakelbak los van elkaar instellen, dus hij wilt zeg maar de sportieve vering, maar de comfort schakelmodus. Tja... ik heb op mijn auto een sportstand? :X Ook mist hij achterwielaandrijving, is ook geen optie voor, altijd 4WD.

Dus ik zei al, ruil nou snel in voor een M5, die kan dat allemaal wel, en leen ik die ff voor mijn opkomende bruiloft! Maar dat was dan ook weer te gortig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahraman11
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:24
Zebby schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:12:
[...]

Ha, hij baalt juist en vindt hem veel te comfortabel :D Kan blijkbaar niet de vering en schakelbak los van elkaar instellen, dus hij wilt zeg maar de sportieve vering, maar de comfort schakelmodus. Tja... ik heb op mijn auto een sportstand? :X Ook mist hij achterwielaandrijving, is ook geen optie voor, altijd 4WD.

Dus ik zei al, ruil nou snel in voor een M5, die kan dat allemaal wel, en leen ik die ff voor mijn opkomende bruiloft! Maar dat was dan ook weer te gortig :+
In een 520D van 2013 (LCI) kun je sportstand activeren waardoor de dempers en automaat in de sport stand gaan. Maar dan kun je met de instellingen weer veranderen dat de automaat wel in comfort blijft. Dat is voor mij de beste combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
Zebby schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:12:
[...]

De nieuwe M5 is ook 4WD only. Vind dat wel jammer, maar is waarschijnlijk nodig om nog iets met dat krankzinnige vermogen te kunnen doen. Is eigenlijk ook idioot waar het met die vermogens naartoe gaat.

Heb nu ruim 250pk in mijn F10, en vind dat wel voldoende. De enige reden dat ik een 640 heb genomen is de 6-cilinder. Die 90pk extra had van mij niet eens zozeer gehoeven, hoewel het waarschijnlijk wel heel lekker zal zijn ;) . Ik wil maar zeggen dat als er een 250pk 6-cilinder was geweest ik die zou hebben gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:41
Ik heb de nieuwe G30 met EDC (electronic damping control) met volledig M-pack en 20" individual velgen.
Hij rijdt 10x zachter dan mijn vorige F10 met 18" velgen zonder m-pack.

Het doet zijn werk echt wel goed!

ps. vroeger m-pack met 19" velgen was echt om je rug te breken bij wijze van spreken. Dat het comfort nu zelfs nog beter is dan mijn vorige, wil wel heel wat zeggen vind ik.

[ Voor 20% gewijzigd door kazzzdafke op 04-08-2017 11:27 ]

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
kazzzdafke schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:26:
[...]

Ik heb de nieuwe G30 met EDC (electronic damping control) met volledig M-pack en 20" individual velgen.
Hij rijdt 10x zachter dan mijn vorige F10 met 18" velgen zonder m-pack.

Het doet zijn werk echt wel goed!

ps. vroeger m-pack met 19" velgen was echt om je rug te breken bij wijze van spreken. Dat het comfort nu zelfs nog beter is dan mijn vorige, wil wel heel wat zeggen vind ik.
Nu ben ik even abuis... maar staat EDC gelijk aan luchtvering?

Ben er even ingedoken, maar dit lijkt me niet het geval.

Heb zelf ook heel slechte ervaringen met mijn (standaard) F10 onderstel en grotere (19") wielen. Op de 17" winterset rijdt mijn auto perfect, op de 19" zomerset niet.

Nu was dat bij de F10 een 'bekend' probleem, dat bij de G30 opgelost lijkt want ik lees er niets over. de 6GT (G32) staat op het onderstel van de 7-serie, en daar heb ik ook geen klachten over kunnen vinden. Ga er dus vanuit dat dat probleem nu uit de wereld is.

[ Voor 29% gewijzigd door alexbl69 op 04-08-2017 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:57
alexbl69 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:21:
[...]

De nieuwe M5 is ook 4WD only. Vind dat wel jammer, maar is waarschijnlijk nodig om nog iets met dat krankzinnige vermogen te kunnen doen. Is eigenlijk ook idioot waar het met die vermogens naartoe gaat.

Heb nu ruim 250pk in mijn F10, en vind dat wel voldoende. De enige reden dat ik een 640 heb genomen is de 6-cilinder. Die 90pk extra had van mij niet eens zozeer gehoeven, hoewel het waarschijnlijk wel heel lekker zal zijn ;) . Ik wil maar zeggen dat als er een 250pk 6-cilinder was geweest ik die zou hebben gekozen.
Ik dacht je kan kiezen met de nieuwe M5 tussen 2wd, 4wd of 4wd sport.
http://newatlas.com/bmw-m...heel-drive-preview/49593/

[ Voor 5% gewijzigd door DeBaroN op 04-08-2017 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
baronruud schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:42:
[...]

Ik dacht je kan kiezen met de nieuwe M5 tussen 2wd, 4wd of 4wd sport.
http://newatlas.com/bmw-m...heel-drive-preview/49593/
Ja, dat klopt. Maar je zeult wel al dat gewicht (70kg) op de hoeken van je auto mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:41
alexbl69 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:29:
[...]

Nu ben ik even abuis... maar staat EDC gelijk aan luchtvering?

Ben er even ingedoken, maar dit lijkt me niet het geval.

Heb zelf ook heel slechte ervaringen met mijn (standaard) F10 onderstel en grotere (19") wielen. Op de 17" winterset rijdt mijn auto perfect, op de 19" zomerset niet.

Nu was dat bij de F10 een 'bekend' probleem, dat bij de G30 opgelost lijkt want ik lees er niets over. de 6GT (G32) staat op het onderstel van de 7-serie, en daar heb ik ook geen klachten over kunnen vinden. Ga er dus vanuit dat dat probleem nu uit de wereld is.
Staat gelijk, weet ik niet eigenlijk? Maar de nieuwe 5 heeft toch ook het onderstel van de 7 heb ik vernomen?

EDIT:

De G30 staat op een nieuw ontwikkeld chassis met nieuw ontwikkelde onderstelcomponenten zoals de schokdempers. Deze doen hun werk zo goed dat we in eerste instantie even het idee hebben met een auto met luchtvering onderweg te zijn. Dat blijkt bij navraag echter absoluut niet het geval, maar ook dit is weer een compliment aan de mannen van BMW.

https://www.autoblog.nl/n...30-rijtest-en-video-93646

Blijkbaar nieuwer dan het 7 onderstel?

[ Voor 23% gewijzigd door kazzzdafke op 04-08-2017 11:49 ]

Never ever financial advice...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@alexbl69
Ik zou me er absoluut geen zorgen om maken. Ik weet niet in hoeverre de 6GT straks verschillend is van de huidige 5GT maar ik denk dat het met de huidige opties net zo comfortabel gaat zijn :). Respect voor de keuze trouwens, ik vind het een prachtige auto. Al een paar keer de configurator open gehad om eens door de opties te neuzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
Hi all,

Wat vinden we hier van een BMW Z4 3.0 Roadster als daily ? (10.000 km pj).

Overleeft die de winterdagen? Of is dat echt afzien. Lawaai op de snelweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

W.Zijlstra. schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:27:
Hi all,

Dat lijkt me prima te doen! Eergisteren mee gereden (mindere motor helaas) maar dat lijkt me prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Laatst online: 06-10 21:04
W.Zijlstra. schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:27:
Hi all,

Ik rijd er een als semi-daily, gaat prima! Wat zijn je twijfels dan? Begrijp nooit zo goed waarom een cabrio in de winter niet bruikbaar zou zijn. Kapje kan ook gewoon dicht, en ja verwarming heeft ie ook.

Ik heb vroeger een E30 325i cabrio als daily gereden (35.000km/jaar), ging ook prima! Heerlijk toch, een leuke auto gebruiken waar ie voor gemaakt is.

Z4 is een degelijke auto, dankzij E46 techniek betrouwbaar en relatief goedkope onderdelen (voor het type auto althans).

De kap is best goed geisoleerd maar je hebt nog steeds wel meer windgeruis op de snelweg ja, ook met het dakje dicht. Vanaf zo 120-130km/h. Dus als dat belangrijk voor je is wellicht toch voor een dichte auto gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
dj_raoul schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:48:
[...]

Ik rijd er een als semi-daily, gaat prima! Wat zijn je twijfels dan? Begrijp nooit zo goed waarom een cabrio in de winter niet bruikbaar zou zijn. Kapje kan ook gewoon dicht, en ja verwarming heeft ie ook.

Ik heb vroeger een E30 325i cabrio als daily gereden (35.000km/jaar), ging ook prima! Heerlijk toch, een leuke auto gebruiken waar ie voor gemaakt is.

Z4 is een degelijke auto, dankzij E46 techniek betrouwbaar en relatief goedkope onderdelen (voor het type auto althans).

De kap is best goed geisoleerd maar je hebt nog steeds wel meer windgeruis op de snelweg ja, ook met het dakje dicht. Vanaf zo 120-130km/h. Dus als dat belangrijk voor je is wellicht toch voor een dichte auto gaan.
Cool! Goed verhaal. Hij komt wel buiten te staan (geen garage), is dat nog schadelijk voor de kap? Zag dat je er ook een hardtop voor €1250 bij kunt kopen dus mocht het in de winter toch te gortig worden dan kan die er altijd nog op :)

Hoe is je ervaring met de betrouwbaarheid en onderhoud van dit model? Onderhoudskosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Laatst online: 06-10 21:04
W.Zijlstra. schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:50:

Cool! Goed verhaal. Hij komt wel buiten te staan (geen garage), is dat nog schadelijk voor de kap? Zag dat je er ook een hardtop voor €1250 bij kunt kopen dus mocht het in de winter toch te gortig worden dan kan die er altijd nog op :)

Hoe is je ervaring met de betrouwbaarheid en onderhoud van dit model? Onderhoudskosten?
Ik heb nu het geluk dat de Z4 niet buiten hoeft te slapen. Maar de E30 stond wel altijd buiten, de kapjes kunnen het prima hebben hoor.

Hardtop heeft als nadeel dat je je dakje niet meer open kunt doen op een mooie winterdag. En de hele tijd opgevouwen zitten is ook niet ideaal voor het dak, dus voor de levensduur van het dakje zou ik geen hardtop nemen. Helpt waarschijnlijk wel tegen het windgeruis op de snelweg.

Betrouwbaarheid is erg goed. Het is voornamelijk degelijke E46 techniek. De M54 blokjes staan bekend als vrij onverwoestbaar, kunnen soms wel wat olie verbruiken. Er zijn verder een paar bekende issues, maar geen echt dure. Sticky steering is inmiddels goedkoop te verhelpen (excenter verstellen), kapotte dakmotor ook (Google Pixelrichter).

Z4 3.0i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
alexbl69 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:21:
[...]

Boo! Jammer. Maar hebben sommige supercars niet ook alleen AWD? De McLaren P1 in ieder geval wel, toch een van de snelste op de markt: Layout Mid-engine, rear-wheel-drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:48
Praktisch vraagje; hoe maken jullie het scherm van de radio schoon in de BMW?

[ Voor 9% gewijzigd door Untouchablezz20 op 06-08-2017 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-10 22:28
Niet met de vingers aankomen en een stofdoekje gebruiken voor het stof. Verder wel uitkijken met middeltjes, heb al een paar schermen gezien met loslatende coating aan de randen.

Zou gewoon een (droog) brillendoekje gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Stof kun je met een (uiteraard schone) kwast prima wegvegen. Daarmee kom je ook makkelijk in alle hoekjes :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over dat verbruik... Ik heb een E90 320d ED LCI en mijn gemiddeld verbruik is 4,8l/100km. (1 op 21) Op mijn dagelijkse pendel naar het werk is er gewoonweg geen kans om 'eens door te trekken', je zit altijd achter en tussen verkeer. En aan een stoplicht doortrekken, daar zie ik ook het nut niet van in. Ik gebruik het extra vermogen vooral bij voorbijsteken, en dan is het zalig om te weten dat je het beschikbaar hebt maar je hoeft het daarom niet altijd te gebruiken. Ik rij heus niet als een bejaarde.

Daarnaast ook gewoon eens een berichtje in het BMW-topic. Ik ben ongelooflijk blij met de wagen, heb hem vanaf januari. Als ik na het werk een glimp van hem kan oppakken op de parking doet mij al glimlachen. Heel comfortabel rijden en ik vind het gewoon een heel mooie kar. d:)b

Ik heb enkel schrik van de betrouwbaarheid ervan... Ongeveer een maand na aankoop (tweedehands dus) al de befaamde distributieketting moeten laten vervangen, binnen garantie gelukkig.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2017 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-10 22:29

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

@Typhone gave bak, toevalling in Uden gekocht? Ik had er 1 te koop zien staan, die lijkt nu weg te zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Coenen schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 08:25:
@Typhone gave bak, toevalling in Uden gekocht? Ik had er 1 te koop zien staan, die lijkt nu weg te zijn. :)
Nee in Uden had ik er paar weken terug wel 1 zien staan (naam ff kwijt) maar toen ik belde om te kijken was ie al verkocht. Week later stond ie plots weer op de site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 04-10 22:29

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Dan is ie nu weer plots verdwenen, denk ik, normaal laten ze auto's vaak als verkocht staan. Rare figuren die autohandelaren. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:52
Untouchablezz20 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 01:28:
Praktisch vraagje; hoe maken jullie het scherm van de radio schoon in de BMW?
Russianbrides.com? :9

Eens in de zoveel tijd ga ik met een luchtcompressor pistool door de auto voor,tijdens,na stofzuigen.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-09 15:56
Ben op zoek naar een E92 en ik hou van goed geluid in de auto.
Weet iemand of het uit maakt als ik een E92 met iDrive neem? Dit omdat ik niet weet of dit het inbouwen van een custom headunit belemmerd als de auto iDrive heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Stark op 07-08-2017 21:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-10 23:25
Geluid? Koop een E93 met 6 of 8 cylinders en monteer een andere einddemper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Stark schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 21:25:
Ben op zoek naar een E92 en ik hou van goed geluid in de auto.
Weet iemand of het uit maakt als ik een E92 met iDrive neem? Dit omdat ik niet weet of dit het inbouwen van een custom headunit belemmerd als de auto iDrive heeft.
Wat is een custom headunit? Zo'n Pioneer radio met van die knopjes? Die zou ik er nooit inzetten. Sowieso is de restwaarde / verkoopwaarde van die auto's zonder iDrive niet zo denderend. Als je goed geluid wil adviseer ik je een upgrade set aan te schaffen die er in verschillende types zijn (versterker, tweeter, mid-range, subwoofers). Kosten tussen de 600 en 1300 euro.

Advies van @t_captain is uiteraard het beste advies. Zoek een tunneltje op en geniet van het geluid :D

[ Voor 7% gewijzigd door Typhone op 08-08-2017 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
Inderdaad, een custom headunit is echt not done in een moderne BMW. Gewoon een Gladen Boxmore upgrade setje laten installeren en je hebt super geluid met de OEM look. En als je de DSP variant neemt kan het geluid prima worden ingeregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-09 15:56
Ik ga het niet doen met die standaard radio, zit geen bluetooth of usb op.
En standaard radio heeft volgens mij geen aparte instelmogelijkheden voor een sub etc.

[ Voor 37% gewijzigd door Stark op 08-08-2017 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:59

IQM

kahraman11 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:17:
In een 520D van 2013 (LCI) kun je sportstand activeren waardoor de dempers en automaat in de sport stand gaan. Maar dan kun je met de instellingen weer veranderen dat de automaat wel in comfort blijft. Dat is voor mij de beste combinatie.
Dat is alleen zo bij het adaptieve onderstel. Dat is niet leverbaar op een 520i of d. Alleen op de 6 cilinders.
Anders is het alleen de gasrespons, stuurbekrachtiging en automaat die wat feller worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 08:42

_Arthur

blub

IQM schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:38:
Dat is alleen zo bij het adaptieve onderstel. Dat is niet leverbaar op een 520i of d. Alleen op de 6 cilinders.
Anders is het alleen de gasrespons, stuurbekrachtiging en automaat die wat feller worden.
Ik weet dat het niet 100% hetzelfde is, maar DDC is op de huidige 520D's e.d. wel te leveren.

Dunno hoe dat met een 2013 LCI was.

Op de huidige 320D's is een Adaptief Onderstel trouwens wel leverbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door _Arthur op 08-08-2017 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Hoe werkt coming home, zodat mijn oprit verlicht wordt? Bij de golf moest ik 1x met grootlicht knipperen voordat ik uitstapte. Dit werkt bij de bmw niet. Hoe werkt het wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Untouchablezz20 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:59:
Hoe werkt coming home, zodat mijn oprit verlicht wordt? Bij de golf moest ik 1x met grootlicht knipperen voordat ik uitstapte. Dit werkt bij de bmw niet. Hoe werkt het wel?
Dat is op golf enkel als je geen lichtsensor hebt. Gewoon lichten op auto laten staan en de lichtsensor werk laten doen.

Bij bmw, instellen via idrive/bc. Contact af en dan lichthendel trekken en zou moeten werken. Hier op bmw zelf ook automatisch. (Xenon/rls).

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahraman11
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:24
IQM schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:38:
[...]

Dat heb je verkeerd. Optie 223 dynamic damper control zit er WEL op. Zo juist nog gecontroleerd via het VIN. Op de 518D van mijn ouders zit het weer niet. Beide auto's zijn van na de facelift. (LCI)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:59:
Waarschijnlijk omdat je je contact niet helemaal hebt afgezet. 2 maal op de start/stop knop drukken en dan aan hendel voor grootlicht trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
HyperBart schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 00:14:
[...]

Waarschijnlijk omdat je je contact niet helemaal hebt afgezet. 2 maal op de start/stop knop drukken en dan aan hendel voor grootlicht trekken.
Ik ga het morgenavond weer proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

kahraman11 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:10:
Dat heb je verkeerd. Optie 223 dynamic damper control zit er WEL op. Zo juist nog gecontroleerd via het VIN. Op de 518D van mijn ouders zit het weer niet. Beide auto's zijn van na de facelift. (LCI)
Alleen DDC is niet gelijk aan een geheel adaptief onderstel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 09:39

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

azz_kikr schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:08:
[...]

Bij bmw, instellen via idrive/bc. Contact af en dan lichthendel trekken en zou moeten werken. Hier op bmw zelf ook automatisch. (Xenon/rls).
Kan je mij vertellen hoe je dat hebt geactiveerd dan? Want coming home moet ik echt met de hand bedienen. :-(

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Tylen schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 08:22:
[...]

Kan je mij vertellen hoe je dat hebt geactiveerd dan? Want coming home moet ik echt met de hand bedienen. :-(
Net voor je nagevraagd bij de kameraad die er voor gezorgd heeft. Blijkbaar zelfbouw module van paar euro die werkt via deurcontact. Kan er wel niks aan instellen, 30s flat.

Dacht dat er dit gewoon standaard inzat eerlijk gezegd zoals bij de Vags :D we leren elke dag bij :p
(Gaat om een 2010 x3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLeX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 15:04
Recent een vervelend voorvalletje ervaren met een buurmeisje die haar fiets niet helemaal onder controle had. 2x ruim 40cm, met de nagel voelbare, krassen in m'n linker achterscherm.

Gelukkig een kennis die zich dagelijks bezig houd met lakherstel (coatings etc. meer info beschikbaar via PB), die eerder ook de Modesta coating op de E92 heeft aangebracht.

Hemel en aarde moeten bewegen, +- 18 micron moeten verwijderen van de laklaag, maar gelukkig was de 335i voorzien van een dikke blanke lak, waardoor toch dit "incidient" zonder spuitwerk is weten te herstellen.

Verschrikkelijk blij mee; spuitwerk is en blijft gewoon altijd billen knijpen dat het resultaat naar wens is, aanzettingen etc. zit ik niet op te wachten.
Afbeeldingslocatie: http://lemsters.net/e92/thumb_kras.jpg

Afbeeldingslocatie: http://lemsters.net/e92/thumb_weg.jpg

Crappy Whatsapp-video van het resultaat:

_/-\o_

Zo blijkt het bezit van een voertuig waar je trots op bent toch soms ook wel weer een keerzijde te hebben. Man wat was ik er flauw van dat deze handtekening er op stond. Natuurlijk is het maar materiaal, maar soms heb ik echt zoiets van waarom koop ik niet gewoon een hok wat doet wat het doen moet, zonder er naar om te hoeven kijken 8)7

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
Altijd vervelend dat soort ongelukjes. Ik parkeer altijd zo ver mogelijk weg van alle andere auto's, maar dan nog is het haast ondoenlijk om je auto 100% krasvrij te houden. Zeker als je geen eigen oprit hebt.

Mijn DAP900 heeft zich in ieder geval al dubbel en dwars terug verdiend. Bij mijn vorige E90 was iemand achter op mijn bumper gereden. Taxatie bij schadehersteller voor opnieuw spuiten kwam uit op 500 euro. Dus toen zelf met de polijstmachine er overheen gegaan en het was voor 99% weg. Toch nog een leuk bedrag aan overgehouden.

En deze vakantie met de E60 heeft m'n rechterspiegel iets geraakt in een smal straatje. Ik balen als een stekker want ik was er van overtuigd dat de kras zo diep was dat hij gespoten zou moeten worden. Eenmaal thuisgekomen toch even met de DAP eroverheen en de kras was weg :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Spollie op 09-08-2017 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

azz_kikr schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 09:15:
[...]

Net voor je nagevraagd bij de kameraad die er voor gezorgd heeft. Blijkbaar zelfbouw module van paar euro die werkt via deurcontact. Kan er wel niks aan instellen, 30s flat.

Dacht dat er dit gewoon standaard inzat eerlijk gezegd zoals bij de Vags :D we leren elke dag bij :p
(Gaat om een 2010 x3)
Dat klinkt wel interessant want ik mis dit echt. En met de hand bedienen ga ik echt niet doen.

Is het veel moeite om te achterhalen hoe je kameraad dit gedaan heeft? (bouwtekeningen/links/etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
  • Laatst online: 02-10 16:44
Ik ben mij aan het orienteren een nieuwe(tweedehands) auto te kopen en ik heb interesse in een 1-serie. Nu rij ik in een Fiesta die niet helemaal meer in orde is. Ik wil voornamelijk luxer rijden in opties & confort(Cruisecontrol is een must en een paar extra pks ivm werk kort bij Luxemburg is geen overbodige luxe). Waar ik nog twijfel of ik een ''zuinige'' B-klasse wil of een luxere C-klasse ben ik er nog niet helemaal uit. Budget is hetzelfde dus als ik luxer wil ga ik dus voor het oudere auto.

Mijn oog viel op een paar 2de hands dealeronderhouden BMWs 116i en 118i uit 2009 en 2008 tot ongeveer 70k km rond de 11.000.- EUR. Nu gaan daar mijn vragen over.

Alles is een grote rekensom dus hetvolgende ben ik op uitgekomen rekening houden met aanschaf/vraagprijs, restwaarde, verzekering, onderhoud. Ook heb ik afgelopen autos 4-5 jaar gereden en verschilt het nauwelijks dus even de kosten bij 4 jaar en 100k km.

Ik snap dat het appels en peren vergelijken is maar het is dezelfde beurs die het moet betalen. Ik snap ook dat een Punto uit 2008 goedkoper is maar dat zoek ik niet.

Punto bj2014(40k km):
Vraagprijs: 11.000.-
Belasting: 1.960.-
Verzekering(1jr all-risk): 882.-
Onderhoud: 2400.-
Restwaarde: 5.000.-
Totaal: 11.242 EUR

118i bj2008(50k km):
Belasting: 2.695.-
Verzekering: 637.-
Onderhoud: 5.000.-
Restwaarde: 6.000.-
Totaal: 13.332 EUR

Tel ik zo goed? Zijn er dingen die ik…. Totaal misreken of niet? Andere adviezen? Bij de 2008 – 118I of de 2009 116i, moet ik daar op speciale dingen letten? Kan ik ook ergens zien wat de standaarduitrusting is? Zit er BT in, ik meen gelezen te hebben dat er vanaf 2002 standaard BT inzit?

Alvast bedankt.

Edit: Ik begrijp trouwens ook dat het verbruik meer gaat zijn maar dat nemen we voor lief omdat we weten dat we ook een grotere auto rijden. :) Het gaat er voornamelijk om dat de Mrs. ziet dat aanschaf/onderhoud niet duurder hoeft te zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Awesomo4k op 09-08-2017 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
Awesomo4k schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:19:
Ik ben mij aan het orienteren een nieuwe(tweedehands) auto te kopen en ik heb interesse in een 1-serie. Nu rij ik in een Fiesta die niet helemaal meer in orde is. Ik wil voornamelijk luxer rijden in opties & confort(Cruisecontrol is een must en een paar extra pks ivm werk kort bij Luxemburg is geen overbodige luxe). Waar ik nog twijfel of ik een ''zuinige'' B-klasse wil of een luxere C-klasse ben ik er nog niet helemaal uit. Budget is hetzelfde dus als ik luxer wil ga ik dus voor het oudere auto.

Mijn oog viel op een paar 2de hands dealeronderhouden BMWs 116i en 118i uit 2009 en 2008 tot ongeveer 70k km rond de 11.000.- EUR. Nu gaan daar mijn vragen over.

Alles is een grote rekensom dus hetvolgende ben ik op uitgekomen rekening houden met aanschaf/vraagprijs, restwaarde, verzekering, onderhoud. Ook heb ik afgelopen autos 4-5 jaar gereden en verschilt het nauwelijks dus even de kosten bij 4 jaar en 100k km.

Ik snap dat het appels en peren vergelijken is maar het is dezelfde beurs die het moet betalen. Ik snap ook dat een Punto uit 2008 goedkoper is maar dat zoek ik niet.

Punto bj2014(40k km):
Belasting: 1.960.-
Verzekering(1jr all-risk): 882.-
Onderhoud: 2400.-
Restwaarde: 5.000.-
Totaal: 11.242 EUR

118i bj2008(50k km):
Belasting: 2.695.-
Verzekering: 637.-
Onderhoud: 5.000.-
Restwaarde: 6.000.-
Totaal: 12.332 EUR

Tel ik zo goed? Zijn er dingen die ik…. Totaal misreken of niet? Andere adviezen? Bij de 2008 – 118I of de 2009 116i, moet ik daar op speciale dingen letten? Kan ik ook ergens zien wat de standaarduitrusting is? Zit er BT in, ik meen gelezen te hebben dat er vanaf 2002 standaard BT inzit?

Alvast bedankt.

Edit: Ik begrijp trouwens ook dat het verbruik meer gaat zijn maar dat nemen we voor lief omdat we weten dat we ook een grotere auto rijden. :) Het gaat er voornamelijk om dat de Mrs. ziet dat aanschaf/onderhoud niet duurder hoeft te zijn.
637 euro verzekering over 4 jaar lijkt me niet kloppen. Dat bedrag zal wel per jaar zijn dus die moet je met 4 vermenigvuldigen. Daarnaast klopt je optelsom al niet, je zit er 1000 euro naast. Onderhoud is lastig te zeggen, je kunt geluk hebben en dan valt het mee, maar een gevoelig puntje bij die blokken zijn de bobines en injectoren. Die vervangen gaat je minimaal 1500 euro kosten. Dus bij aankoop even checken of dat al gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
Bedankt voor je snelle reactie!

Het bedrag van de verzekering heb ik via Inderpender. Daar heb ik de 2de verzekering gepakt voor beide wagens. Ik zal hier een slag om de arm nemen.

De optelsom heb ik even aangepast en hij klopte niet omdat ik 1000.- EUR per jaar had gepakt maar nog even iets toegevoegd heb omdat ik een reeel beeld probeer te scheppen thuis. Geluk en pech werkt natuurlijk ook 2 kanten op en bij een oudere auto is dat risico groter. Ook een reden dat ik me hier meng tussen de BMW eigenaren.

Doen jullie zelf onderhoud/reparaties of via dealer/garage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Independer geeft toch geen premie per vierjarige periode maar per jaar?

2008 met 50k, dat zijn 5000 stadsritten. Zou eerder kiezen voor een recentere auto met meer kilometers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
t_captain schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:36:
Independer geeft toch geen premie per vierjarige periode maar per jaar?

2008 met 50k, dat zijn 5000 stadsritten. Zou eerder kiezen voor een recentere auto met meer kilometers :)
Klopt en daarom heb ik de premie x 48 gedaan.

Ik heb er bv ook gezien met 110k op de klok uit 2010. Die zijn volgens jou beter? Ook ga ik er dan 100k bijzetten... Is dat niet funest voor de restwaarde om hem boven de 200k te duwen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
Awesomo4k schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:35:
Bedankt voor je snelle reactie!

Het bedrag van de verzekering heb ik via Inderpender. Daar heb ik de 2de verzekering gepakt voor beide wagens. Ik zal hier een slag om de arm nemen.

De optelsom heb ik even aangepast en hij klopte niet omdat ik 1000.- EUR per jaar had gepakt maar nog even iets toegevoegd heb omdat ik een reeel beeld probeer te scheppen thuis. Geluk en pech werkt natuurlijk ook 2 kanten op en bij een oudere auto is dat risico groter. Ook een reden dat ik me hier meng tussen de BMW eigenaren.

Doen jullie zelf onderhoud/reparaties of via dealer/garage?
Ik weet niet hoeveel schadevrije jaren je hebt, maar 13 euro per maand om een 1-serie WA+ te verzekeren lijkt me niet echt realistisch :+

Onderhoud doe ik zoveel mogelijk zelf, maar ik heb dan ook de beschikking over een brug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Awesomo4k schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:40:
[...]

Klopt en daarom heb ik de premie x 48 gedaan.

Ik heb er bv ook gezien met 110k op de klok uit 2010. Die zijn volgens jou beter? Ook ga ik er dan 100k bijzetten... Is dat niet funest voor de restwaarde om hem boven de 200k te duwen?
Ik kan natuurlijk niet zeggen welke beter is. Maar ik zou liever een BMW van 2010 kopen met 110k km dan een van 2008 met 50k km.

helemaal als die van 2008 geen NAP heeft ;)

Restwaarde: je koopt een auto van tenminste 7 jaar oud en gaat daar nog een aantal jaar mee rijden. Bij goed onderhoud en normaal gebruik geen enkel probleen. Van de week heb ik nog 200 km gereden met een oude E46 waar een kwart miljoen op de teller stond. No sweat. Maar als je de auto inruilt, is die meer dan 10 jaar oud. De restwaarde is dan sowieso beperkt.

Verzekering: 6xx/48=13 per maand lijkt me inderdaad wel heel laag. Goedkope maatschappij, flink eigen risico en 75% bonus, dan zou het kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
robpol schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:41:
[...]

Ik weet niet hoeveel schadevrije jaren je hebt, maar 13 euro per maand om een 1-serie WA+ te verzekeren lijkt me niet echt realistisch :+

Onderhoud doe ik zoveel mogelijk zelf, maar ik heb dan ook de beschikking over een brug.
Momenteel zit ik op 9 jaren. Bij generalis zit hij op 13 euro per maand(Kenteken JT-926-L). Bij die verzekering zit ik nu ook met mijn huidige auto. En de verzekering is inderdaad niet WA+ maar gewoon WA. WA+ is er vanaf 22 EUR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Tylen schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:18:
[...]

Dat klinkt wel interessant want ik mis dit echt. En met de hand bedienen ga ik echt niet doen.

Is het veel moeite om te achterhalen hoe je kameraad dit gedaan heeft? (bouwtekeningen/links/etc)
Ding zit er al 7 jaar ofso in.

Heb eens gevraagd. Hij heeft er niet echt iets meer van liggen, enkel dat het op basis van dit gemaakt was. (compleet chinees voor mij)

http://www.arduinotehniq....ing_home_leaving_home.htm

Hij heeft er ook bijgezegd, dat het niet via de originele lichtsensor werkt, hij moet tussen de voorruit en een dashboard ergens een lichtsensor geduwd hebben.

Ik kan straks eens kijken of ik dat ding zie zitten, is me iig nooit opgevallen.
Er zitten wel wat voorwaarden aan vast, schakelaar moet op auto staan, deur moet opengeduwd worden binnen 20-30s seconden na contact uit en het werkt enkel via de chauffeur deur. Nog nooit echt wat van gemerkt, aangezien je meeste zaken toch automatisch doet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Dat kenteken op een auto uit 2008, dat is een import. In het C-segment. Van 9 jaar oud, met 50.000 km op de teller. Ik vertrouw het niet.

Ik zou absoluut WA+ kiezen. Ook al is het "maar" een 1-serie en is deze al 9 jaar oud, je kunt zomaar een buurman treffen die jaloers wordt. Of een pyromaan. Of een auto-inbreker. En natuurlijk steenslag.

EDIT: ben je zeker van het kenteken? ovi.rdw.nl geeft een gloednieuwe auto aan.

[ Voor 15% gewijzigd door t_captain op 09-08-2017 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
t_captain schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:55:
Dat kenteken op een auto uit 2008, dat is een import. In het C-segment. Van 9 jaar oud, met 50.000 km op de teller. Ik vertrouw het niet.

Ik zou absoluut WA+ kiezen. Ook al is het "maar" een 1-serie en is deze al 9 jaar oud, je kunt zomaar een buurman treffen die jaloers wordt. Of een pyromaan. Of een auto-inbreker. En natuurlijk steenslag.

Het was ook gewoon een BMW 1 serie uit die periode om een indicatie te krijgen. Deze is zo te zien ook al verkocht :)(Niet gekocht door mij, haha). Ik wil zwz geen import meer want daar ben ik nu al redelijk mee op de koffie gekomen.

Ik zal de kosten aanpassen en voor WA+ kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

azz_kikr schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:55:
[...]

Ding zit er al 7 jaar ofso in.

Heb eens gevraagd. Hij heeft er niet echt iets meer van liggen, enkel dat het op basis van dit gemaakt was. (compleet chinees voor mij)

http://www.arduinotehniq....ing_home_leaving_home.htm

Hij heeft er ook bijgezegd, dat het niet via de originele lichtsensor werkt, hij moet tussen de voorruit en een dashboard ergens een lichtsensor geduwd hebben.

Ik kan straks eens kijken of ik dat ding zie zitten, is me iig nooit opgevallen.
Er zitten wel wat voorwaarden aan vast, schakelaar moet op auto staan, deur moet opengeduwd worden binnen 20-30s seconden na contact uit en het werkt enkel via de chauffeur deur. Nog nooit echt wat van gemerkt, aangezien je meeste zaken toch automatisch doet :D
Thnx even inlezen. Wel complex (wel te doen though).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Tylen schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:05:
[...]

Thnx even inlezen. Wel complex (wel te doen though).
Inderdaad, uiteindelijk is het volgens mij gewoon zelfde als aan die hendel trekken, gewoon met enkele extra checks zodat niet elke keer als je je deur opent, je grootlichten gaan branden :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

t_captain schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:55:

Kijk goed uit met de WA+ als je het over een pyromaan hebt. Bij heel wat verzekeringen valt dat plots onder vandalisme en dan heb je WA casco nodig.

Er branden regelmatig wat auto's af in Noord-Brabant :/

[ Voor 4% gewijzigd door Typhone op 10-08-2017 10:52 ]

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:12
Het grootste risico is diefstal of schade tijdens het rijden en met name (eigen) schade bij het inparkeren. Leuk dat die andere zaken zoals een autobrand in de media komen maar daarop een risico inschatting doen is vrij zinloos.

Bij kleine lakschade is het vaak niet lonend om die te claimen bij de verzekering omdat je dan terugzakt in SVJ. De no-claimbeschermer beschermt de korting dan nog wel maar je bouwt dat jaar niks op en je zet jezelf ook vast bij die verzekeraar.

Je moet jezelf afvragen; kan ik zo nog een auto kopen als ik deze in de poeier rijdt. Zo ja, kan je best WA of WA+ verzekeren. Zo nee, Casco.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• McMark
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-10 11:52
Typhone schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:05:
[...]

525 euro was mijn 650i afgelopen jaar! Inclusief differentieel (!).
Nou in Duitsland hebben ze ook een aardige inflatie gehad dan. Bij navraag kwam een offerte met dezelfde prijzen als NL. :'( Maargoed, dan toch een afspraak in Delfgauw.

Ik heb overigens de Einer nu een week. De dealer heeft alle puntjes opgepakt die we bij de koop hebben afgesproken (exterior trims, herstel parkeerschade bumper, diepe reiniging interieur). Al met al heel erg blij mee.

Waar ik minder over te spreken ben is de intergratie van Android met BMW. Ik heb hemel en aarde moeten bewegen om uberhaupt de connected drive app te laten werken, maar zelfs dan is het niet mogelijk om met android de volle functionaliteit van Spotify naar de Idrive te krijgen, wat met Iphone wel kan. 8)7

Ondertussen werkt het wel met de volgende work around:
1. NFC sticker in de auto die mijn android bij aanraking op automodus zet, connect met bluetooth en de hotspot aan zet. :+
2. Een oude iphone 4s permanent met kabel in de auto. Spotify en bmw connected app staan daar standaard aan. Zodra de hotspot beschikbaar is connect de iphone daarmee.
3. Even wachten en vol genieten van de slechtste playlists O-)

Daarnaast heb ik ook deCarly OBD module ondertussen binnen. Wat zijn jullie ervaringen daar mee? Ik krijg maar zeer weinig instelmogelijkheden te zien, zelfs met de pro versie....

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Wil je zelf zaken gaan aanpassen? Dan kun je beter contact opnemen met hobby'isten op verschillende fora. Ik heb het ooit aan wat auto's gehangen om te testen maar dat was bijna nihil wat je ermee kon.
Wat betreft Android durf ik je niet te helpen. Heb geen Android toestellen in huis. Heb een jaar geleden eens een beschadigde 256GB iPhone 6 op de kop getikt en die zit standaard in de auto met up to date spotify lijsten :).

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-10 21:40
robpol schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:15:
En deze vakantie met de E60 heeft m'n rechterspiegel iets geraakt in een smal straatje. Ik balen als een stekker want ik was er van overtuigd dat de kras zo diep was dat hij gespoten zou moeten worden. Eenmaal thuisgekomen toch even met de DAP eroverheen en de kras was weg :*)
Wat doet zo'n DAP dan , schuurt die de omliggende lak weg zodat de kras minder diep ligt?

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:52
Het Fantoom schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 19:08:
[...]

Wat doet zo'n DAP dan , schuurt die de omliggende lak weg zodat de kras minder diep ligt?
De kras zat dus waarschijnlijk niet door kleurlaag heen.
Met een DAP kan je de grove blanke lak, wat je na beschadiging hebt, weer glad polijsten (en daarna vullen met carbanau).

- knip -

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:05

SuBBaSS

-has Ryzen

Vanwege vakantie-tijd heb ik 2,5e week de cooper s van mijn zus voor de deur staan. Onderhand al aardig wat kilometers mee getoerd en vele brede grijnzen (en helaas toch ook een minder moment) gehad.

Eerder meldde ik me er hier al mee, dat was rond de aanschaftijd en dat ging al bij de terugrit naar huis mis door problemen met de koeling. Dat zou nu opgelost moeten zijn maar het ding wordt nog steeds knetterwarm.
Wat me nu opvalt is dat hij na een rit nooit z'n fan laat doordraaien nadat hij weer stilstaat terwijl ik zou denken dat dat bij zo'n motor juist wel de bedoeling is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
McMark schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:27:

Daarnaast heb ik ook deCarly OBD module ondertussen binnen. Wat zijn jullie ervaringen daar mee? Ik krijg maar zeer weinig instelmogelijkheden te zien, zelfs met de pro versie....
Ditchen die brol, op het bimmerforum even rondvragen naar de software, een kabel bestellen, jezelf bij mekaar rapen en wat stalen ballen groeien en via E-SYS alles aanpassen wat je wil.

De eerste keer dat ik iets aan mijn wagen aanpaste viel ik bijna in zwijm want ik kreeg meldingen dat verschillende componenten het niet meer deden (botswaarschuwing, ACC). Redelijk normaal want die ECU die daarvoor verantwoordelijk was was aan het rebooten waardoor de auto 'm even niet meer zag... . In zwijm vallen van wat tweaks? Ja... Want je kan wel degelijk met een suffe kop op één verkeerde knop drukken en je wagen mag afgesleept worden, die knop is zoiets van "Reset defaults" of iets in dienen aard, je denkt dan "lekker, dat is fabrieks-af zoals ie was". Ja hoor, fabrieksaf dat wel, maar hij is volledig blank/null'ed ;w

[ Voor 18% gewijzigd door HyperBart op 10-08-2017 20:34 ]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Het is een stuk goedkoper en leuker (schilder blijf bij je leest zeg ik dan) om iemand met ervaring te laten spelen. Paar keer bij iemand van een forum geweest die qua kennis weer een klap over mijn hoofdmonteur heengaat qua coderen. Hij heeft dan ook wel even tools van 4000 euro ter beschikking staan. Maar alles wat ik ooit wilde hebben we (mits het er qua hardware opzat) aan de praat gekregen :).

Kratje bier, boekenbon, restaurantbon of iets dergelijks en wat interesse in iemand zijn hobby doet soms wonderen. Krijg regelmatig mensen over de vloer die ik puur vanwege de BMW's heb leren kennen :). Ik weet niet of iemand weet wat een volledig kapotgeflashte auto kost bij BMW maar ik heb de prijzen wel eens gehoord. Kost je 2 nieuwe systemen omdat ze zelf het niet terug gaan zetten en 'factory reset' niet bestaat.

[ Voor 15% gewijzigd door Typhone op 10-08-2017 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
Typhone schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 21:36:
Het is een stuk goedkoper en leuker (schilder blijf bij je leest zeg ik dan) om iemand met ervaring te laten spelen. Paar keer bij iemand van een forum geweest die qua kennis weer een klap over mijn hoofdmonteur heengaat qua coderen. Hij heeft dan ook wel even tools van 4000 euro ter beschikking staan. Maar alles wat ik ooit wilde hebben we (mits het er qua hardware opzat) aan de praat gekregen :).

Kratje bier, boekenbon, restaurantbon of iets dergelijks en wat interesse in iemand zijn hobby doet soms wonderen. Krijg regelmatig mensen over de vloer die ik puur vanwege de BMW's heb leren kennen :). Ik weet niet of iemand weet wat een volledig kapotgeflashte auto kost bij BMW maar ik heb de prijzen wel eens gehoord. Kost je 2 nieuwe systemen omdat ze zelf het niet terug gaan zetten en 'factory reset' niet bestaat.
Mja, dan moet je wel iemand daarvoor vinden, ik heb ook wel eens voor een schijntje dat voor iemand gedaan maar als je dan van die boeven tegenkomt die 50 EUR per vinkje of tweak vragen dan ga je maar aan...

Ik geef graag een goede stevige restaurantbon maar voor een lijst van een stuk of 15 tweaks 750 EUR betalen vind ik wel wat te gortig.

Verwijderd

@HyperBart met elke tweak is er een risico om het systeem te laten crashen. Op zich terecht dus dat je voor elke actie betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
Ik kan je verzekeren dat die types die het aanboden voor die prijs zich daar geen fluit van aantrekken. 'Even na de uren' noemen ze dat hier in België.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-10 18:15

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

HyperBart schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 20:24:
[...]

Ditchen die brol, op het bimmerforum even rondvragen naar de software, een kabel bestellen, jezelf bij mekaar rapen en wat stalen ballen groeien en via E-SYS alles aanpassen wat je wil.
Voor coding zou ik inderdaad E-Sys gebruiken. Die €4000 aan apparatuur kan ik alleen verklaren als er geprogrammeerd is met een legitieme ISTA set o.i.d. Dat beperkt zich echter tot VO-coding. E-Sys doet zowel VO-coding en FDL-coding.
HyperBart schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 20:24:
[...]

De eerste keer dat ik iets aan mijn wagen aanpaste viel ik bijna in zwijm want ik kreeg meldingen dat verschillende componenten het niet meer deden (botswaarschuwing, ACC). Redelijk normaal want die ECU die daarvoor verantwoordelijk was was aan het rebooten waardoor de auto 'm even niet meer zag... . In zwijm vallen van wat tweaks? Ja... Want je kan wel degelijk met een suffe kop op één verkeerde knop drukken en je wagen mag afgesleept worden, die knop is zoiets van "Reset defaults" of iets in dienen aard, je denkt dan "lekker, dat is fabrieks-af zoals ie was". Ja hoor, fabrieksaf dat wel, maar hij is volledig blank/null'ed ;w
How to brick your car in less than 5 seconds: "Code Default Values" :+ Wel te fixen, but you're going to have a bad time.

Buiten dat kan er bij FDL-coding niet zo heel veel fout gaan. Gewoon zorgen dat je een backup hebt van je CAFD files, voordat je een wijziging maakt aan de instellingen van de ECU's. Mocht de coding dan niet helemaal lekker uitpakken, kan je de originele CAFD files weer terug programmeren. Ik heb heel wat geëxperimenteerd met verschillende ECU's, maar ben nooit tegen problemen aangelopen.

Als je wil zweten moet je een i-level update uitvoeren via E-Sys :+

Voor de mensen die interesse hebben, ik heb een hele poos geleden een handleiding geschreven over hoe je E-Sys installeert. Deze is eventueel hier te downloaden.

En dit filmpje is vrij duidelijk:
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 23:19:
@HyperBart met elke tweak is er een risico om het systeem te laten crashen. Op zich terecht dus dat je voor elke actie betaalt.
Dat is niet correct. Bij VO-coding en FDL-coding kan vrij weinig mis gaan. Als je het met ISTA doet is er helemaal vrij weinig aan de hand. Het wordt pas tricky als je gaat rotzooien met i-level updates, dan wordt het link. Als je daar fouten bij maakt, kan je één of meerdere ECU's bricken. Maar normaal gesproken is er geen enkele reden om dergelijke updates uit te voeren, tenzij jij een probleem hebt met de auto en de dealer het als de oplossing ziet. Maar goed, dan voeren zij het uit en dragen zij de risico's.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

HyperBart schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:12:
[...]

Mja, dan moet je wel iemand daarvoor vinden, ik heb ook wel eens voor een schijntje dat voor iemand gedaan maar als je dan van die boeven tegenkomt die 50 EUR per vinkje of tweak vragen dan ga je maar aan...

Ik geef graag een goede stevige restaurantbon maar voor een lijst van een stuk of 15 tweaks 750 EUR betalen vind ik wel wat te gortig.
Ja dat zijn die echte oplichters inderdaad. Welcome home lichten 50 euro, brake_force_display_wert_1 100 euro, fold_mirror_1 250 euro enz enz.

Goede tip:
Google op deze naam -> jhis5h (of vraag iemand hier). Ik heb alle kabels + software liggen maar kwam in de problemen door de afwezigheid van een Windows systeem in privé sferen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:58
Om mensen nu gelijk oplichters of boeven te noemen voor 50 euro gaat mij wel erg ver. Helemaal als dit gewoon netjes wit is. Dan mag diegene blij zijn dat die er een paar tientjes aan overhoudt. Het kost je sowieso minimaal een half uur tijd als je dit al red met contact vooraf, auto in ontvangst nemen, backups maken, testen etc. En daarbij draag je ook alle risico mocht er wel een keer iets mis gaan.

Maar goed wij IT'ers vinden het al snel een paar klikjes, hier betrap ik mijzelf ook vaak op.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik heb de kabel en de software geinstalleerd. En ervarig met esys. Dus kan altijd hier iemand helpen met opties aan/uit zetten. Ik woon in Zeewolde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-10 21:40
Morpheusk schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:02:
Om mensen nu gelijk oplichters of boeven te noemen voor 50 euro gaat mij wel erg ver. Helemaal als dit gewoon netjes wit is. Dan mag diegene blij zijn dat die er een paar tientjes aan overhoudt. Het kost je sowieso minimaal een half uur tijd als je dit al red met contact vooraf, auto in ontvangst nemen, backups maken, testen etc. En daarbij draag je ook alle risico mocht er wel een keer iets mis gaan.

Maar goed wij IT'ers vinden het al snel een paar klikjes, hier betrap ik mijzelf ook vaak op.
50 euro is niet het totaal maar per vinkje, dus 15 vinkjes = 750 euro, makkelijk verdiend in een half uurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
Morpheusk schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:02:

Ik zie helaas niet welke job je uitvoert, ik vermoed dan in IT maar laten we het oversimplifyen: als jij een elektricien over de vloer krijgt en die vraagt als hij aan je kast werkzaamheden moet uitvoeren per draadje wat hij versteekt of aansluit 50 EUR dan vinden we dat geen oplichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Ik vind 50.- ook geen raar bedrag voor een vinkje, maar als je er 15 tegelijk doet mag er best wat van de prijs af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Heeft iemand ooit coderen live gezien?
Met ISTA-P is het niets meer of minder dan:

1) Juiste module zoeken (vb: CAPPL)
2) Huidige status lijst bekijken:
Dan gebeurt er dit:

Acoustik: aktiv / nich_aktiv (gordelwaarschuwing bij aan/uitzetten wel of niet)
Ambands: aktiv/nicht_aktiv (verstopt de AM band)
HUD_M: aktiv/nicht_aktiv (laat M-sport heads up display zien (toeren + versnelling)
MDrive: aktiv/nicht_aktiv (idem als hierboven (moet samen aangezet worden)
VA_Welcomelight: aktiv/nicht_aktiv (welkomstverlichting bij aan/uitzetten auto (lichten zijn individueel in te stellen (à 50 euro per stuk wat volgens sommigen hier normaal is >:) ;) )

Bepaalde programma's werken met VA_Welcomelight=0 of VA_welcomelight=1

Voor de n00b is 50 euro dan normaal geld. Voor degene die het kent of er iets van weet (en ik mag hopen dat iedereen dat gezonde boerenverstand gebruikt) slaat zoiets he-le-maal nergens op.

Alleen mijn 650i zou me binnen 10 minuten al 1200 euro gekost hebben aan tweaks :D

[ Voor 19% gewijzigd door Typhone op 14-08-2017 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Lijkt me sterk dat wanneer je veel gedaan wilt hebben, die "coders" voor elk vinkje/dingetje die 50piek gaan rekenen.

Heb er zelf geen ervaringen mee; mijn F31 was al reeds voorzien van allerlei extra coderingen toen ik hem kocht, zoals bv spiegels inklappen bij auto-op-slot (zit er niet op als af fabrieks optie bv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

_Arthur schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:40:
Lijkt me sterk dat wanneer je veel gedaan wilt hebben, die "coders" voor elk vinkje/dingetje die 50piek gaan rekenen.

Heb er zelf geen ervaringen mee; mijn F31 was al reeds voorzien van allerlei extra coderingen toen ik hem kocht, zoals bv spiegels inklappen bij auto-op-slot (zit er niet op als af fabrieks optie bv).
Reken maar van yes:
Actie Prijs Toelichting
Simpele optie 75 Enkelvoudig te coderen optie
Moeilijke optie 100-150 Optie welke meerdere coderingen vereist
Dat doen de Engelse sites die er zijn precies hetzelfde. Hetzelfde als al die funky-wunky auto-import sites. Schreeuwen om het hardst hoe gevaarlijk en eng het wel niet is maar als puntje bij paaltje komt kan elke 'Henk' (no offense) een auto importeren. Kosten 150-180 euro exclusief het zelf erheen rijden en dergelijke.

[ Voor 16% gewijzigd door Typhone op 14-08-2017 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dit is niet hoe ik hem gisteren achtergelaten heb ;(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aAGjOgG9YC5eP5OLvlhc1JSK/full.jpg

Gelukkig zijn er nog eerlijke mensen en heeft de dame in kwestie de politie erbij gehaald om aangifte te doen van de schade d:)b

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@fsfikke
Net als ik de dader oorlog wilde verklaren zie ik het bericht onder de foto :).
Daar mag je blij mee zijn. Zoiets is zeldzaam tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Is het normaal dat als ik een afspeellijst stream, en ik beslis bijv om i.p.v. apple music deezer te gebruiken om te streamen, dat de titel en artwork niet automisch updaten? Hij blijft dan hangen op de oude afspeellijst van Apple music, terwijl ik wel het nieuwe nummer hoor die ik via deezer heb aangezet.

Als ik van multimedia naar radio ga en dan weer terug naar multimedia dan zie ik wel de correcte titel en artwork.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Edit: Nevermind.

[ Voor 73% gewijzigd door Tylen op 14-08-2017 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over coderen gesproken: is het bij een F20 mogelijk om de achterlichten in te schakelen als de dagrijlichten aanstaan? Dus eigenlijk dat de achterlichten ook altijd branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb inderdaad een lijst gevonden dus heb net een kabel besteld. Kijken of 50 euro per vinkje het waard is :p

Volgende lijstje wil ik aanpassen
- Start-Stop uit bij default
- Cruise Controle onder 30km/h activeren
- Dagrijverlichting achter inschakelen
- Knipperende remlichten bij noodstop uit

Zijn er drie grote ergernissen en één kleine ergernis opgelost.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2017 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTB86
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:19
Heb zelf goede ervaring met de app BimmerCode for iOS (http://www.bimmercodeapp.com) i.c.m. een WiFi of BT ODB2 dongle.
Erg veel opties in te stellen voor een flink aantal BMW's. Maakt automatisch een back-up en de meest gangbare opties staan er wel bij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 06-10 23:30

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 22:24:
Heb inderdaad een lijst gevonden dus heb net een kabel besteld. Kijken of 50 euro per vinkje het waard is :p

Volgende lijstje wil ik aanpassen
- Knipperende remlichten bij noodstop uit

Zijn er drie grote ergernissen en één kleine ergernis opgelost.
WTF? Verbazing hier alom..

• Hoevaak maak je een noodstop dat je dit als _semi_ ergernis kán ervaren?
• Hoevaak zie jij dan de knipperende remlichten zelf?
• Waarom een veiligheidsaspect bewust verwijderen?

....

• Waarom!?!

Ikzelf ervaar de knipperende remlichten bij stevig remmen als een zeer toegevoegd iets in die paar keer dat ik ze heb gezien. Ik snap er echt niets van dat je bewust het wegennet onveiliger wilt maken.

www.google.nl

Pagina: 1 ... 55 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.