Het grote BMW-topic #13 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 116 Laatste
Acties:
  • 756.926 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:09

Typhone

Who Dares Wins

alexbl69 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 16:17:
[...]

Leef je uit zou ik zeggen :) : https://www.motor-talk.de...cht-gemacht-t3949598.html

Draadje met meer dan 9.000 bijdragen. Hoop wel dat je Duits niet al te roestig is o<:) .
Bzgl. mein deutsch wäre alles ok denke ich ;-). Vielen Dank für die Infos herr Alexbl69 ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 11:36

hmr

Theimon schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 16:17:
92k vind ik niet veel voor een tweedehands. Zeker als ie netjes onderhouden is en originele kilometers heeft, niks aan de hand. Het is wel een bromfietsmotor, dus of je zoekt een dikkere of je gaat voor een tune-beurt.
Ja, het idee is wel om die motor dan een ECU verandering te laten ondergaan waardoor je de potentie uit die 1.6 turbo haalt.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:53

IQM

hmr schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 16:47:
[...]

Ja, het idee is wel om die motor dan een ECU verandering te laten ondergaan waardoor je de potentie uit die 1.6 turbo haalt.
De 114i en 116i zijn wel exact gelijk dacht ik maar de 118i heeft een extra warmtewisselaar als koeling. Maar met software kom je ook een heel eind. Als onze F20 uit de garantie is ga ik ook een poging doen om mijn vrouw mee te krijgen dat we hem laten tunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

IQM schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 16:56:
[...]

De 114i en 116i zijn wel exact gelijk dacht ik maar de 118i heeft een extra warmtewisselaar als koeling. Maar met software kom je ook een heel eind. Als onze F20 uit de garantie is ga ik ook een poging doen om mijn vrouw mee te krijgen dat we hem laten tunen.
Volgens mij is de garantie op een 2012 model reeds verlopen, dus dat risico heb ik dan niet meer.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-10 21:40
[...]

Waarom moet je vrouw dan mee? Gewoon doen toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:23
d0s schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 17:58:
[...]

Kuch.. iets met ieder zijn mening ;)

De BMW ramen hebben overigens al een lichte tint waardoor veel tinters vaak in de fout gaan omdat de lichtdoorlatendheid net niet genoeg is na het aanbrengen van de folie en op 30%+ uitkomt. .

Over de hele linie 30 - 35% lichtdoorlatend vind ik er persoonlijk ook al prima uit zien.
Juist, bedankt om me hier nog even aan te helpen denken voor die Tweaker die een tinter zocht:

Ik had geluk, de zaakvoerder van FolieFixx had een 4GC ter beschikking die af-fabriek getint was, die heeft hij even na-gemeten met een lux-meter en op basis daarvan mijn folie afgestemd. Ik wou namelijk dat het niet te hard opviel.

Daarnaast heb ik ook een zwarte dakhemel, de zaakvoerder waarschuwde me dat ik zeker ook niet te fel mocht gaan tinten omdat dit door de zwarte dakhemel nog eens extra donker lijkt. Nu, ik had hier schrik voor maar die beste man _/-\o_ had dik gelijk. Als het nu wat regent of grijs weer is kijk je al niet meer binnen in de wagen. Heerlijk en het ziet er niet Johnny-achtig uit.
Tylen schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:45:
@HyperBart heb je al gecode? Ik heb mijn virtual machine helemaal klaar staan inclusief FSC generator. Ook de 2017 navi update staat klaar. Maar die kabel..... duurt langgggg...

Ik vraag mij wel het volgende af. Wat is die enhanced bluetooth?

AcAvate Enhanced Bluetooth
Enhanced Bluetooth requires the vehicle to be equipped with HU_NBT or have a combox if you have HU_CIC or HU_ENTRY. This enables you to stream audio via Bluetooth, enable artwork, and USB stream music as well. If 6NH doesn’t exist, add either 6NK of 6NS.

Ik kan al audio streamen via bluetooth. Maar heb dan geen artwork. Zal dit artwork enablen?
Juist, jij had ook nog wat te goed van mij:

Wow, je gaat er al direct goed tegen aan. Ik heb mijn navi niet moeten updaten via hacks of coding, dat zit in de subscription van de wagen 3 jaar lang. FSC code nog maar één keer tegengekomen ivm snelheidslimietherkenning via je camera. Geen ervaring mee.

Enhanced bluetooth is stuff like cover art en artiest info er op dacht ik. Dit enabled idd artwork. Maar op basis van je auto lijkt me dat je idd HUNBT hebt dus activeren maar zou ik zeggen.

Hoe gaat het coderen voor de rest? Als je nog vragen hebt stuur je maar een DM.

[ Voor 36% gewijzigd door HyperBart op 26-07-2017 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Die van ons is ook een 118i :-). Met die oliekoeler erop inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-10 22:28
De 118i heeft geen oliekoeler, net als de 114i/116i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

hmr schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 16:59:
Volgens mij is de garantie op een 2012 model reeds verlopen, dus dat risico heb ik dan niet meer.
Die van ons is van 2015.
Het Fantoom schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 17:19:
Waarom moet je vrouw dan mee? Gewoon doen toch.
Het is haar auto...
edwinkuipers89 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 22:51:
De 118i heeft geen oliekoeler, net als de 114i/116i
Het is ook geen oliekoeler maar een warmtewisselaar. Maar ik weet heel zeker dat de 118i niet 100% gelijk is aan de 114i en 116i. Sowieso zijn de zuigers van hogere kwaliteit. Een 118i produceert nu eenmaal meer warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Waarom wil je hem dan laten chippen als zij het niet hoeft en jij er niet in rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

Het Fantoom schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 22:59:
Waarom wil je hem dan laten chippen als zij het niet hoeft en jij er niet in rijdt?
Omdat ik vanaf het begin al een 118i wilde. Maar die was niet te vinden in de uitvoering, kleur, bouwjaar, km stand en prijs. Maar ik geef toe, de auto is gewoon niet te vergelijken met mijn eigen 535i. Op zich is een 116i niet verkeerd maar dan moet je hem wel in de sport stand zetten. Dan is hij iets beter bij de les.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
IQM schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 23:12:
[...]
Omdat ik vanaf het begin al een 118i wilde.
Maar de auto is niet voor jou, maar voor haar...
Mijn vrouw voelde zich niet lekker in een ongeblazen 118i. Ik vond het een puike wagen, maar zij vond, dat de auto haar reed, ipv omgekeerd. Helaas voor haar (en mij) geen 118i dus, maar een ander merk met flink minder vermogen. Zij blij, ik blij. Gelukkig doet die van mij wel wat ik wil, maar zij wil er niet in rijden, wat ik dan weer niet zo heel erg vind. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
hier maar even mijn gal spuwen over de brakke idrive van mijn auto :r

vaak heeft hij al moeite met spotify (wel/niet connecten en soms wel connecten maar dan niet te bedienen via de idrive) of dat hij ineens niet mijn media settings gebruikt maar die van mijn vrouw (leuk want die luistert naar de radio en ik heb mijn volume altijd heel hoog staan omdat dat blijkbaar moet voor telefoon/spotify..... die rare volume verschillen is al een klacht op zich)

vanmorgen helemaal een toppunt: niets werkte meer! navigatie bleef hangen op zijn opstart scherm, telefoon was niet te koppelen want bluetooth deed het niet, alleen de radio deed het :(

en de hele boel resetten lijkt ook niet te kunnen want ook bij het ergens stoppen, auto uit, uitstappen en de boel op slot doen (want anders blijft het systeem gewoon aan) om daarna weer in te stappen doet helemaal niets. vanmorgen dus 45 minuten tegen een navigatie opstartscherm gekeken....

iemand die een reset weet die werkt op een 2016 LCI 3-serie idrive?

auto rijdt lekker, maar die software valt me erg tegen voor een auto van die klasse.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:06

Theimon

Snapte!?

Een vastloper op een 2016 auto? Lekker langs de dealer toch?

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
indien hij het vanmiddag op de terugweg weer niet doet dan zal ik zeker langs de dealer gaan, maar vroeg in de ochtend heb je daar niets aan (dealer is dan nog een paar uurtjes dicht en ik moet wel gewoon naar mijn werk) en wil ik gewoon het hele systeem opnieuw kunnen booten om te zien of het dan wel werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

Toff schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 23:54:
Maar de auto is niet voor jou, maar voor haar...
Mijn vrouw voelde zich niet lekker in een ongeblazen 118i. Ik vond het een puike wagen, maar zij vond, dat de auto haar reed, ipv omgekeerd. Helaas voor haar (en mij) geen 118i dus, maar een ander merk met flink minder vermogen. Zij blij, ik blij. Gelukkig doet die van mij wel wat ik wil, maar zij wil er niet in rijden, wat ik dan weer niet zo heel erg vind. :)
Mijn vrouw is heel erg tevreden met haar geblazen 116i. Maar ze is gewoon bang dat er iets stuk gaat. Daarom zou ik als hij gechipt wordt ook niet verder willen gaan dan het vermogen van en originele 118i (170pk) en het zou mooi zijn als hij ook wat zuiniger wordt.
Leipo schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 07:50:
hier maar even mijn gal spuwen over de brakke idrive van mijn auto :r

vaak heeft hij al moeite met spotify (wel/niet connecten en soms wel connecten maar dan niet te bedienen via de idrive) of dat hij ineens niet mijn media settings gebruikt maar die van mijn vrouw (leuk want die luistert naar de radio en ik heb mijn volume altijd heel hoog staan omdat dat blijkbaar moet voor telefoon/spotify..... die rare volume verschillen is al een klacht op zich)

vanmorgen helemaal een toppunt: niets werkte meer! navigatie bleef hangen op zijn opstart scherm, telefoon was niet te koppelen want bluetooth deed het niet, alleen de radio deed het :(

en de hele boel resetten lijkt ook niet te kunnen want ook bij het ergens stoppen, auto uit, uitstappen en de boel op slot doen (want anders blijft het systeem gewoon aan) om daarna weer in te stappen doet helemaal niets. vanmorgen dus 45 minuten tegen een navigatie opstartscherm gekeken....

auto rijdt lekker, maar die software valt me erg tegen voor een auto van die klasse.....
Niet te druk om maken en gewoon naar de dealer gaan. Het is tenslotte garantie.
Als ik jou was zou ik dan ook vragen of ze de hele auto bij kunnen werken naar de laatste software stand. (Hij staat er dan immers toch al...)

Maar dat van die volume verschillen tussen verschillende bronnen herken ik wel. Bij mijn 5 serie is het volume van de radio ook veel harder dan dat van de TV. Als de kinderen TV gekeken hebben achterin en ik zet hem op radio dan schrik je je lam.

[ Voor 26% gewijzigd door IQM op 27-07-2017 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Zul je altijd zien... de BMW waar ik interesse in had is gistermiddag verkocht. :( Nu opzoek naar een andere leuke BMW voor 14.000,-. Het leuke van deze wagen was dat hij de grote versie van de navi had en hifi. Dat vind ik wel erg belangrijk.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

IQM schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 22:55:
[...]

Die van ons is van 2015.

[...]

Het is haar auto...

[...]

Het is ook geen oliekoeler maar een warmtewisselaar. Maar ik weet heel zeker dat de 118i niet 100% gelijk is aan de 114i en 116i. Sowieso zijn de zuigers van hogere kwaliteit. Een 118i produceert nu eenmaal meer warmte.
Ik ben ooit bij Dingolfing geweest en daar lagen meerdere motoren opgesteld in rijen. Contrary to popular belief en wat alle tuners je laten geloven zijn de motoren inderdaad niet hetzelfde om precies hetzelfde wat jij nu zegt: hitte. Magnesium, Chroom en dergelijke zijn anders gemixed tussen de 114i/116i/118i/120i. De slijtage onderdelen (zuigers e.d.) zijn wel allemaal identiek maar dat heeft uiteraard met schaalvoordelen te maken. Dat was ook de reden dat ik de warmtewisselaar erop liet zetten (400 euro extra) en niet enkel de chip in de auto. 220pk was zelfs mogelijk met het blok uit de 114i maar dan ben je denk ik wel van plan max 40.000km te rijden met je auto want ik geloof er niet in dat dat goed kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

hmr schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:02:
Zul je altijd zien... de BMW waar ik interesse in had is gistermiddag verkocht. :( Nu opzoek naar een andere leuke BMW voor 14.000,-. Het leuke van deze wagen was dat hij de grote versie van de navi had en hifi. Dat vind ik wel erg belangrijk.
Accountje aanmaken op gaspedaal, eisen ingeven en de mailing aanzetten.
Scheelt je een hoop zoekwerk alleen komt er wel hoop meets frustratie bijkijken als je een mail krijgt en de auto voldoet niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Leipo schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 07:50:

Volumeknop (die draaiknop linksboven) en de 1 (tegelijk) ingedrukt houden volgens mij.
Seconde of 10 dan valt alles uit. Kan ook alleen de volumeknop zijn maar moet je even testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IQM

IQM

Typhone schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:02:
Ik ben ooit bij Dingolfing geweest en daar lagen meerdere motoren opgesteld in rijen. Contrary to popular belief en wat alle tuners je laten geloven zijn de motoren inderdaad niet hetzelfde om precies hetzelfde wat jij nu zegt: hitte. Magnesium, Chroom en dergelijke zijn anders gemixed tussen de 114i/116i/118i/120i. De slijtage onderdelen (zuigers e.d.) zijn wel allemaal identiek maar dat heeft uiteraard met schaalvoordelen te maken. Dat was ook de reden dat ik de warmtewisselaar erop liet zetten (400 euro extra) en niet enkel de chip in de auto. 220pk was zelfs mogelijk met het blok uit de 114i maar dan ben je denk ik wel van plan max 40.000km te rijden met je auto want ik geloof er niet in dat dat goed kan zijn.
Slijtagedelen als zuigers zijn af fabriek niet gelijk maar de originele onderdelen die achteraf geleverd worden zijn altijd van de hoogste kwaliteit. Die kunnen dus in zowel de auto's met de 'untere leistung (114i, 518d, etc) als de 'obere leistung' (116i, 520d, etc) als de 'hoch leistung' (118i, 525d, etc.) van eenzelfde blok.
Daar is door een ingenieur een keer een zeer interessant artikel over geschreven. Wellicht dat de meeste mensen die een 114i of 520i kopen om hem daarna maximaal te laten chippen na het lezen hiervan toch hun mening bij kunnen stellen. Alleen daarom al zou ik geen gechipte basismotor kopen... De kans op grote kosten op de langere termijn is mij te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:14:
[...]

Volumeknop (die draaiknop linksboven) en de 1 (tegelijk) ingedrukt houden volgens mij.
Seconde of 10 dan valt alles uit. Kan ook alleen de volumeknop zijn maar moet je even testen.
dank, vanmiddag maar eens even testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Jij durft wel :D. In het chiptopic ben ik een jaar geleden ooit met pek en veren weggejaagd toen ik ze dat vertelde (zelfde verhaal maar vanaf een Duits BMW forum). In Dingolfing nog gevraagd maar toen werd er meteen gezwegen. Prima :).

De 535 GT die zaterdag komt wordt ook meteen gecheckt. Zit er een chip in dan gaat ie er linea recta weer uit. Al is dat bij de grotere motoren niet zo'n probleem in de regel. Die 114i van m'n vriendin naar een 220pk stampen was zo'n 104% increase. Iedereen die denkt dat dat goed kan zijn met amper aanpassingen is gek in mijn ogen.

Mijn 650i moest wat getuned hebben omdat de ECU anders niet elektronisch van de vMax af kon. Van 367 naar 382pk en een top van 283km/h. De hogere top bleek niet te kloppen die ik eerst dacht. Wel apart dat de HUD en de vMax in de teller als enige de echte snelheid aangeven maar het grootste voordeel merk ik dat de auto pijlsnel is tussen 100 en 240 km/h. Wat testjes in Duitsland met de 650i van een vriend lieten hem staan sinds de chip. Toch is op dat gebied niks gedaan en zit de wijzer 1mm in het rood (niet door het rood heen wat ik bij proefritten in x35i's al heb gezien). Verder heb ik er geen verstand van :). De M6 ging ruim over de 300 heen maar heel praktisch was dat niet (kwartiertje file rijden met een kwartvolle tank en je begint je ernstig zorgen te maken).

[ Voor 40% gewijzigd door Typhone op 27-07-2017 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-10 18:15

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Leipo schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:26:
[...]

dank, vanmiddag maar eens even testen
En anders de volume knop 30 seconden ingedrukt houden. Zoiets meen ik me te herinneren.
Typhone schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:28:
Jij durft wel :D. In het chiptopic ben ik een jaar geleden ooit met pek en veren weggejaagd toen ik ze dat vertelde (zelfde verhaal maar vanaf een Duits BMW forum). In Dingolfing nog gevraagd maar toen werd er meteen gezwegen. Prima :).

De 535 GT die zaterdag komt wordt ook meteen gecheckt. Zit er een chip in dan gaat ie er linea recta weer uit. Al is dat bij de grotere motoren niet zo'n probleem in de regel. Die 114i van m'n vriendin naar een 220pk stampen was zo'n 104% increase. Iedereen die denkt dat dat goed kan zijn met amper aanpassingen is gek in mijn ogen.

Mijn 650i moest wat getuned hebben omdat de ECU anders niet elektronisch van de vMax af kon. Van 367 naar 382pk en een top van 283km/h. De hogere top bleek niet te kloppen die ik eerst dacht. Wel apart dat de HUD en de vMax in de teller als enige de echte snelheid aangeven maar het grootste voordeel merk ik dat de auto pijlsnel is tussen 100 en 240 km/h. Wat testjes in Duitsland met de 650i van een vriend lieten hem staan sinds de chip. Toch is op dat gebied niks gedaan en zit de wijzer 1mm in het rood (niet door het rood heen wat ik bij proefritten in x35i's al heb gezien). Verder heb ik er geen verstand van :). De M6 ging ruim over de 300 heen maar heel praktisch was dat niet (kwartiertje file rijden met een kwartvolle tank en je begint je ernstig zorgen te maken).
104% increase op een 114i 8)7 8)7 8)7

Ik ga bij mijn N55 niet verder dan 25% whp t.o.v. stock.

[ Voor 76% gewijzigd door wjjkoevoets op 27-07-2017 10:38 ]

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

wjjkoevoets schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:34:
[...]

En anders de volume knop 30 seconden ingedrukt houden. Zoiets meen ik me te herinneren.

[...]

104% increase op een 114i 8)7 8)7 8)7

Ze kregen zelden tot nooit een aanvraag naar 170pk (wat wij hadden gedaan). Iedereen ging voor de 220pk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Typhone schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:53:
[...]

Ze kregen zelden tot nooit een aanvraag naar 170pk (wat wij hadden gedaan). Iedereen ging voor de 220pk :X
kijk maar eens naar de koppelkromme en dan zul je zien dan 170pk en 220pk over 80% hetzelfde is.

Bovendien is het eigenlijk maar 208pk tenzij je op 98 gaat rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
Er zit echt geen verschil tussen de 114i en 116i. De 118i heeft een kortere eindoverbrenging en vanaf de katalysator is de uitlaatlijn 65mm (in plaats van 52mm voor de 114i en 116i). Voor de rest is het echt dezelfde auto. (de 118i heeft nog een warmtewisselaar waar @ReseT mij op wees).

Ik kan uit ervaring vertellen dat er niks gebeurd met de 114i als je deze laat chippen naar 221PK (max vermogen verschilt per auto). Gewoon gebruikt als dagelijkse werk auto, heel wat kilometers mee gereden en er was nooit wat mee (inmiddels verkocht). Stage 1 (bij een professioneel bedrijf zoals BRperformance) is gewoon veilig als je de auto goed warm rijdt.

[ Voor 11% gewijzigd door talkatoo op 27-07-2017 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
edwinkuipers89 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 12:23:
Er zit echt geen verschil tussen de 114i en 116i. De 118i heeft een kortere eindoverbrenging en vanaf de katalysator is de uitlaatlijn 65mm (in plaats van 52mm voor de 114i en 116i). Voor de rest is het echt dezelfde auto.

Ik kan uit ervaring vertellen dat er niks gebeurd met de 114i als je deze laat chippen naar 221PK (max vermogen verschilt per auto). Gewoon gebruikt als dagelijkse werk auto, heel wat kilometers mee gereden en er was nooit wat mee (inmiddels verkocht). Stage 1 (bij een professioneel bedrijf zoals BRperformance) is gewoon veilig als je de auto goed warm rijdt.
Het is niet hetzelfde. 118i / 120i LCI mist een warmtewisselaar. Nummertje 4.

http://www.realoem.com/bm...0-BMW-118i&diagId=11_5010

Zet de 116i / 114i er ook maar bij:

http://www.realoem.com/bm...0-BMW-116i&diagId=11_5009

[ Voor 6% gewijzigd door ReseT op 27-07-2017 13:03 ]

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
Ja klopt, de 118i heeft inderdaad nog de warmte wisselaar. Maar motorisch en dergelijke zijn het gewoon dezelfde autos. Mijn punt is meer dat je een 114i/116i veilig kunt chippen. Tuurlijk heb je was meer slijtage bij intensief gebruik, maar de 118i heeft standaard 170PK en daar zit echt wel wat marge in. Die motor moet ook in Qatar goed presteren.

De warmtewisselaar is echt niet nodig als je geen dagje(s) circuit rijden van plan bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:23
Waar een hoop mensen zich ook in vergissen is dat er dan misschien wel 220 pk in zit, maar dat is max vermogen. Wanneer gebruik je dat nou? Ik heb er 231 en 99% van de tijd heb ik ze echt niet nodig. Alleen als ik iemand inhaal gaat het pedaal soms tegen de vloer, maar zelfs dan bijna nooit. 220 pk in een 114 is veel ja, maar tenzij je 'm als trackday auto gebruikt kan het prima heel blijven denk ik.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:10
Dat pleit voor een "Power reserve" meter zoals in een Rolls Royce ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Ik vraag me af in hoeverre je die 220pk überhaupt haalt. Ik vermoed namelijk dat je bij wat hogere temperaturen (zeg 18C+) al snel tegen de beperkingen aan loopt van de intercooler. Bij een hogere luchtinlaattemperatuur vermoed ik dat je pingelsensoren je ECU zullen dwingen de ontsteking te vertragen met als gevolg dat het te halen vermogen daalt. Daarnaast stijgt je uitlaatgastemperatuur, wat natuurlijk ook niet echt goed is.

Als ik kijk naar mijn auto met standaard intercooler, kan ik prima van mijn turbo verlangen dat deze op RON95 16psi boost levert. Dit heeft echter wel als gevolg dat bij een buitentemperatuur van zo'n 18C, mijn luchtinlaattemperatuur boven de 55C uit schiet en mijn ECU de ontsteking dusdanig ver vertraagd dat ik feitelijk weinig extra pks op de wielen weg kan zetten. Doe ik dit op RON102, dan komt de temperatuur niet boven de 40C uit en hoeft de ECU de ontsteking ook amper the throttlen (wel door wheelspin :P).

Volgend jaar komt er dan ook een Wagner FMIC op en gaan we een upgrade doen naar bootmod3 ;) Dat lijkt mij allemaal een stuk veiliger :+

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

wjjkoevoets schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:34:
Qua trekkracht zou ik niet verder dan 10-15% gaan. Dan blijf je ook nog ruim binnen de marge van de automaatbak. En 340pk is hetzelfde wat de latere N55's ook leveren. Mooie waarde toch? En dan met 450-460 Nm trekkracht. Waarschijnlijk is hij nog zuiniger ook.
wjjkoevoets schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 14:17:
Ik vraag me af in hoeverre je die 220pk überhaupt haalt.
Veel automerken geven ook het aantal pk aan de krukas op, niet wat op de wielen komt. Ik zag laatst iemand met een x35i op een rollenbank. Haalde bij lange na de 300pk op de wielen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

IQM schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:01:
[...]

Qua trekkracht zou ik niet verder dan 10-15% gaan. Dan blijf je ook nog ruim binnen de marge van de automaatbak. En 340pk is hetzelfde wat de latere N55's ook leveren. Mooie waarde toch? En dan met 450-460 Nm trekkracht. Waarschijnlijk is hij nog zuiniger ook.
Je gaat eerder tegen de limieten van het blok aanlopen dan die van de ZF8.

375-400whp is prima te doen met een downpipe, chargepipe, fmic, RON98/102 en aangepaste software. Voor meer moet je al denken aan methanol injectie, stage2 turbo en/of stage2 fueling upgrades.

Daarom ben ik ook niet zo bang om met een dergelijk vermogen rond te rijden. In vergelijking is mijn tune redelijk conservatief. Sommige gebruiken een JB4 als boost controller om boven het hard-coded limit van 25psi te gaan 8)7 Dan zit ik te klooien op 16 psi :+
[...]

Veel automerken geven ook het aantal pk aan de krukas op, niet wat op de wielen komt. Ik zag laatst iemand met een x35i op een rollenbank. Haalde bij lange na de 300pk op de wielen niet.
De N55 is uitgebracht in meerdere varianten. Ik heb een B30O0 die stock 295-300whp haalt. Een B30T0 haalt zelfs 330whp, maar dat is dan ook wel een sterk verbeterd model. Oudere types zullen de 300whp inderdaad niet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:42
[...]

Dat is toch niet des-BMW's. Die staan er toch om bekend om bijna standaard meer dan het opgegeven vermogen te leveren.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

MrFl0ppY schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 16:00:
[...]

Dat is toch niet des-BMW's. Die staan er toch om bekend om bijna standaard meer dan het opgegeven vermogen te leveren.
De fabrikant geeft het vermogen op, zoals gemeten op de krukas. Op een testbank wordt het vermogen gemeten op de wielen. Dat zal door allerlei verliezen lager uitvallen. Dan nog durf ik te stellen dat BMW een te laag vermogen op geeft.

Neem als voorbeeld mijn auto. BMW stelt dat mijn auto een vermogen heeft van 326pk. Op een testbank wordt er echter zo'n 295-300pk gemeten. Dat betekent dat de "drivetrain loss" maar 8% zou zijn. Dit is niet erg realistisch. Het verlies zal eerder 12-15% zijn of zelfs meer. Het lijkt er dus op dat BMW het vermogen voor mijn auto te laag op geeft. Als we uit gaan van 15% verlies zou het vermogen op de krukas 340pk zijn i.p.v. de 326pk die BMW op geeft.

[ Voor 25% gewijzigd door wjjkoevoets op 27-07-2017 16:36 . Reden: Iets duidelijker verwoord. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Wat een aanbod binnen de segment. Maar wellicht wil ik teveel voor mijn budget van 14.000 a 15.000. Mijn zinnen zijn gezet op een 2012 1 serie met navi (liefst de grote versie) en onder de 100k. Maar moet zeggen dat het tegenvalt om dat te vinden :) wel leuke speurtocht! }:O

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

hmr schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:29:
Wat een aanbod binnen de segment. Maar wellicht wil ik teveel voor mijn budget van 14.000 a 15.000. Mijn zinnen zijn gezet op een 2012 1 serie met navi (liefst de grote versie) en onder de 100k. Maar moet zeggen dat het tegenvalt om dat te vinden :) wel leuke speurtocht! }:O
Gevonden: https://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/1-serie/36216163

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Zeker gezien.. alleen dan moet er nog iets met de prijs gebeuren :)

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 16:16
hmr schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:41:
[...]

Zeker gezien.. alleen dan moet er nog iets met de prijs gebeuren :)
en zonder hifi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:09
Mijn F10 uit 2015 heeft alleen de standaard speakerset. Geluid is dus prima als je beetje radio luistert, maar als je wat harder muziek aan wil hebben via spotify dan is het niet om over naar huis te schrijven.
Iemand goede tips om de auto te laten voorzien van een betere installatie (regio Den Haag)?
Bij BMW zelf (als ze dit doen) of ergens anders?

[ Voor 19% gewijzigd door Arjant2 op 27-07-2017 19:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 16:59

Impry

Rallymedia.nl

hmr schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:29:
Afbeeldingslocatie: https://secure.pic.autoscout24.net/images-big/452/143/0311143452001.jpg?78061d9ef961b535c6668c2eca20e714

https://www.autoscout24.n...ba-3b7f-e053-e250040a6e1e

Ik zou het wel weten! Mijn rode 116i, moet er helaas vanaf ivm overstap naar lease. Neem maar contact op als je vragen hebt :)

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
IQM schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:09:
[...]
Mijn vrouw is heel erg tevreden met haar geblazen 116i. Maar ze is gewoon bang dat er iets stuk gaat. Daarom zou ik als hij gechipt wordt ook niet verder willen gaan dan het vermogen van en originele 118i (170pk) en het zou mooi zijn als hij ook wat zuiniger wordt.
Misschien is dit iets voor jou: Voor € 50,- (wel een flink bedrag voor iets simpels) wordt de tuning geactiveerd via de sportknop. Ik zag het hier, maar andere tuners bieden wellicht ook die optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Impry schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 19:22:
[...]

[afbeelding]

Ik zou het wel weten! Mijn rode 116i, moet er helaas vanaf ivm overstap naar lease. Neem maar contact op als je vragen hebt :)
Waarom heb je die 130i weggedaan voor deze eigenlijk? Lijkt me lang niet zo'n fijne wagen eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Het Fantoom schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 21:28:
[...]

Waarom heb je die 130i weggedaan voor deze eigenlijk? Lijkt me lang niet zo'n fijne wagen eerlijk gezegd.
€€€ :'(

Reed eerst 10.000/jaar. (130i)
Dat is 25.000/jaar geworden. (116i)
En nu ga ik naar 50.000/jaar (leaseauto, Opel Astra :P )

116i is veel comfortabeler maar toch sportief. Een hele goede mix wat mij betreft.
130i is echt puur het M-sport gevoel, wel echt mooi ja!

[ Voor 16% gewijzigd door Impry op 27-07-2017 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Impry schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 19:22:
[...]

[afbeelding]

Toffe wagen! Ik ga eens even kijken. Zal je even een DM sturen :)

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:14:
[...]

alleen de volume knop een seconde of 25 inhouden en het idrive systeem reboot dus in een 2016 3-serie 8)
hopelijk ga ik het niet nodig hebben, maar wel goed om te weten dat dit werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:06

Theimon

Snapte!?

Het klussen ging gisteren nog even door. Deurmechanisme vervangen (en omdat ik het al een keer gedaan had was het nu binnen een uurtje gepiept :)) Wel is mijn telefoon tijdens het klussen uit m'n broekzak gegleden, dus ik kon meteen naar de Media Markt :-(

Maar alle sloten werken weer naar behoren d:)b

En een goed uitziend tweedehands stuur besteld voor een zeer goede prijs.........kon het niet laten :X

[ Voor 16% gewijzigd door Theimon op 28-07-2017 08:00 ]

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Leipo schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 07:55:
[...]

alleen de volume knop een seconde of 25 inhouden en het idrive systeem reboot dus in een 2016 3-serie 8)
hopelijk ga ik het niet nodig hebben, maar wel goed om te weten dat dit werkt
Hehe ik hoop het zelf ook zo weinig mogelijk nodig te hebben :D.
De nieuwe auto staat al op de planning voor een upgrade naar de NBT Evo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:16
Impry schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 22:04:
[...]

116i is veel comfortabeler maar toch sportief. Een hele goede mix wat mij betreft.
Meer rijden in een minder aantrekkelijke auto. Daarbij zijn het milieu en je rijplezier allebei niet gebaat. Ik zou zo snel mogelijk weer van die 50k per jaar proberen af te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
[...]

Lijkt me niet dat je nu goedkoper uit bent?
Scheelt je max 1500 euro/jaar in brandstof bij 25k/jaar.
Daarentegen is de afschrijving van een bijna nieuwe 116i veel hoger dan van die 130i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ander werk, dus ander inkomen. :)
En de 116i is uit 2012, dus grootste afschrijving al wel gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Impry schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 17:23:
Het ging me om het verschil tussen de 130i en 116i in de afgelopen 2 jaar, denk niet dat je goedkoper uit bent geweest met de 116i als je alles meerekent. Dus dan had ik liever de 130i gehouden.
Dat je nu een lease-auto kiest kan ik begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ah op die manier. Klopt, achteraf wel het geval ja. Wist vooraf nog niet hoeveel km's het zouden worden en dan is 1 op 8 vs 1 op 16 een onzekere factor. :D

Achteraf wel blij geweest met de 116i qua comfort (zachter onderstel) en ook de iDrive, is zoveel beter dan bij de E87! Goede Bluetooth functie en af en toe DVDtje kijken, vooral dat laatste mis ik echt in m'n Opel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Impry schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 21:08:
Ah op die manier. Klopt, achteraf wel het geval ja. Wist vooraf nog niet hoeveel km's het zouden worden en dan is 1 op 8 vs 1 op 16 een onzekere factor. :D

Achteraf wel blij geweest met de 116i qua comfort (zachter onderstel) en ook de iDrive, is zoveel beter dan bij de E87! Goede Bluetooth functie en af en toe DVDtje kijken, vooral dat laatste mis ik echt in m'n Opel.
Ja klopt, en het is ook maar net wat je zoekt natuurlijk. Voor een comfort ritje zal de 116i idd beter zijn.
Maar qua verbruik reken je wel in extremen, gemiddelde op spritmonitor voor de 130i is 1:9,5 en 116i is 1:13,6.
Waarbij de 116i rijder gemiddeld rustiger zal rijden dan een 130i rijder, dus met dezelfde rijstijl zullen de waardes nog wel dichter bij elkaar liggen. Zo groot is het verschil in vebruik dan niet, verre van het dubbele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Impry schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 17:23:
Je kan de zakelijke auto toch ook zakelijk rijden zonder de bijtelling? Dan de BMW voor privé :)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Het Fantoom schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 21:18:
[...]

Ja klopt, en het is ook maar net wat je zoekt natuurlijk. Voor een comfort ritje zal de 116i idd beter zijn.
Maar qua verbruik reken je wel in extremen, gemiddelde op spritmonitor voor de 130i is 1:9,5 en 116i is 1:13,6.
Waarbij de 116i rijder gemiddeld rustiger zal rijden dan een 130i rijder, dus met dezelfde rijstijl zullen de waardes nog wel dichter bij elkaar liggen. Zo groot is het verschil in vebruik dan niet, verre van het dubbele.
Mijn 330i had over 12.000km op een gegeven moment een gemiddelde van 8.9/100 (Nederland only). Vrij simpel door overal rustig op te trekken, cruise gebruiken op de vMax (niet erover) en op de snelweg 134 km/h. Ga je jakkeren dan was die 10.7/100.

De Clio die ik daarna kreeg (lease, zakelijk) was 4.7/100 als ik als een oude lord reed en nergens in de buurt van de vMax kwam. Ging ik gewoon rijden wat mocht (met name 130 km/h) en dat verbruik zat op 7.7/100. Nooit meer een kleine motor voor mij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

HyperBart schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 18:27:
[...]
Juist, jij had ook nog wat te goed van mij:

Wow, je gaat er al direct goed tegen aan. Ik heb mijn navi niet moeten updaten via hacks of coding, dat zit in de subscription van de wagen 3 jaar lang. FSC code nog maar één keer tegengekomen ivm snelheidslimietherkenning via je camera. Geen ervaring mee.

Enhanced bluetooth is stuff like cover art en artiest info er op dacht ik. Dit enabled idd artwork. Maar op basis van je auto lijkt me dat je idd HUNBT hebt dus activeren maar zou ik zeggen.

Hoe gaat het coderen voor de rest? Als je nog vragen hebt stuur je maar een DM.
Ik heb geen gratis navi updates helaas. Dus heb een lifetime fsc code gegenereerd met de kabel en daarna de 2017 updatw erop gezet. Was deze week in frankrijk dus geen tijd gehad verder te spelen. De cameras aan tot 255 moet weer uit. Dat is irritant, want de auto denkt de heletijd dat je nog wilt fileparkeren hahaha. Ben ook aan het uitzoeken waarom ik de uitgebreide equaliser niet heb. Maar dat kan zijn omdat de auto nog in standaard mode staat ipv individual. Enhanced bluetooth is zo'n VO/OV (hoe het ook heet) code. En dat schijnt de boel te resetten. Dus ben een beetje huiverig voor die instelling.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-10 14:02

Apache

amateur software devver

Zo de g30 gaan ophalen, tot nu toe overtreft het mijn verwachtingen. In de july build heeft de driving assistent plus een upgrade gekregen en ben hier enorm tevreden over. Automatische lange changes met enkel de richtingaanwijzer te gebruiken bvb. Kan me bijna geen betere wagen inbeelden. Nog even rustig rijden en dan kan ik ook de iets sportievere kant testen.

g30
ambient airsideshot

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

Sappige grassen? Lol wtf! :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Het Fantoom
Lekker man, geur van compost in je auto.

[ Voor 7% gewijzigd door Het Fantoom op 30-07-2017 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

Waarom geen 120d of 320d? Die lopen ook erg zuinig en rijden goed. Ik heb zelf toen ik nog in de detachering werkte soms 70.000km per jaar gereden in een (privé) 320d Touring. Haalde gewoon 1 op 21 op mijn sloffen. En dat was een 136pk dieselmotor. De nieuwere motoren zijn alleen maar zuiniger geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Het Fantoom
IQM schreef op zondag 30 juli 2017 @ 21:12:
[...]
Haalde gewoon 1 op 21 op mijn sloffen.
Lijkt me sterk als het gemiddelde van spritmonitor 1:16,5 is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:15
Heb vorige week een G32 (6 GT) besteld :) .

Het model sprak me direct aan. Heb hem begin deze maand bij een 'closed room preview' kunnen bekijken en was direct verkocht.

Levering eerste week januari.

Had in eerste instantie de G30 op het oog als vervanger van mijn F10, maar het bleef maar knagen dat de 2 modellen zo op elkaar lijken (vind ik dan). Ook vind ik de beenruimte achterin de 5 niet overhouden.

De 6 GT lost dat in ieder geval op. Hij ziet er duidelijk heel anders uit én heeft veel meer ruimte achterin.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IQM

IQM

Het Fantoom schreef op zondag 30 juli 2017 @ 21:36:
Lijkt me sterk als het gemiddelde van spritmonitor 1:16,5 is.
Nee, hoor. Mijn record met een 2001 E46 320d Touring was 1 op 23,85 over 1500km op één tank. Kan je de Excel sheets van die auto zo laten zien. De E61 525i Touring die ik erna had reed over 102.355km gemiddeld 1 op 10,22. Met mijn huidige F11 535i Touring haal ik ook ruim 1 op 11 met uitschieters naar 1 op 13. Helaas komt er weer een vakantie met de caravan aan... 1 op 7 dus.

Echter, de meeste BMW rijders houden van lekker sportief rijden en opschieten. Of hoeven de brandstof niet te betalen. Het is voor mij een sport om te kijken hoe zuinig een auto kan zijn. Maar even een sprintje trekken is ook geweldig of 's avonds met 140-145 lekker doorrijden doe ik ook wel. Maar het meeste rij ik langere afstanden in de spits op de rechterbaan met de ACC op 100km/u. Dan heeft het geen enkele zin om op de linkerbaan alleen maar op te trekken en weer te remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:42
Zuinig rijden met een 320d (E90) is inderdaad prima mogelijk. Zeker op de CC en niet harder dan 130. Echter zijn korte ritjes wel dodelijk voor het gemiddeld verbruik. Mijn vrouw rijdt elke dag 2x 45km en dat zijn zuinige ritjes. Maar 's avonds of in het weekend een ritje van 5/10km en het gemiddeld verbruik keldert weer. Wij haalden 1 op 18 gemiddeld. Daarbij ongeveer 80-90% snelweg. Daarbij wel veel file rijden. Mijn vrouw rijdt wel erg rustig, dat helpt ook ;).

Maar een keer 's nachts naar Italië gereden met 130 op de CC. Toen reed ik ook 1350km op één tank. Dat is 1 op 22/23. Als je dan 110 rijdt kom je nog wel verder.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-10 09:44

Cliffie

Trompetslet

Grappig, dat haal ik echt niet met mijn E91 320d automaat. 1100km max, dan houdt het echt wel op (en dan rij ik als een bejaarde) :P

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Zo....

Afgelopen zaterdag de 535xi GT opgehaald. 1-serie is ingeruild, 5-serie particulier verkocht.
De eerste indrukken zijn positief; het is een bakbeest maar wel een uiterst comfortabel bakbeest. Sportief kan ik het niet noemen (306pk/vierwielaandrijving) maar vlot is het wel.

Stoelen zijn zoals verwacht heerlijk en zitten goed. De massagefunctie is een optie waarvan ik zeg leuk als je taxichauffeur bent maar als consument heeft het niks met massage te maken. Het is een soort druk onder je benen die van links naar rechts gaat om je bloedsomloop te stimuleren waardoor je niet 'stijf' uit zou moeten stappen na langere ritten van 3-4 uur. Niet zo spannend als gehoopt dus :).

Het zicht rondom is wel gruwelijk. Alle kanten op heb je goed uitzicht op 1 na: recht naar achteren. Ik ben benieuwd of er veel 5GT's besteld zijn zonder camera's. De standen op deze auto zijn wat anders dan op de 1-series en de 3-series die ik gereden heb. Daarmee bedoel ik comfort+/comfort/sport/sport+. Wat je met name goed merkt is comfort+ vs sport. Comfort+ staat nu standaard aan in de woonwijken en je voelt geen drempels meer. Sturen gaat dan wat langzamer (minder direct) en de auto tokkelt zachtjes rond en schakelt snel op door de versnellingen. Zodra ik eenmaal op de N-wegen of snelweg zit staat de sportstand aan. Zwaarder stuurgevoel en vroegere reactie van het stuur ben ik gewend en vind ik daar erg prettig. Op de 1 en 3 series (F-modellen) (320i, 320d, 114i, 120d) deed die optie zo goed als niks. Met sport bromde ie meer en zat er wat artificieel gevoel aan het stuur maar dat was het dan ook wel. Qua onderstel en aandrijflijn gebeurde er niet zoveel (merkbaar).

Enige shock die ik tot nu ontdekt heb is de adaptive cruise control. Ik was er min of meer vanuit gegaan dat je die wel aan/uit kon zetten maar dat lijkt nog niet het geval te zijn. Gevolg is dat ik zonder het in de gaten te hebben opeens 100m achter een caravan bleef hangen en na 5 minuten pas doorhad dat ik daardoor geremd werd. Normaal laat ik hem 130-150km/h staan en haal dan zelf wel in. Vanochtend op de N2 bij Eindhoven echter reed ik als de zonnegod naar het werk toe zonder ergernissen (leve de bouwvak!) met die functie. Weet iemand of dat zo uitkan dat je dus weer een normale cruise hebt?

Verder is het allemaal dikke prima. Op dit moment is wel de wishlist gigantisch groot....

- Allweather gummi matten OEM (beige)
- Velours matten OEM (beige)
- LED binnenverlichting
- Paar strips en afdekplaatjes worden vervangen want bekrast
- Gordels zijn lichtelijk verkleurd (vervangen dus)
- Alle lampen (peertjes) rondom worden vervangen
- BMW Inspectie 2 grote beurt + alle vloeistoffen etc worden vervangen (alle niet OEM delen gaan eraf).
- Inbouw NBT systeem
- Updates alle software + motormanagement
- Controle of de auto niet gechipt is
- ZF Holzwickede (automaat onderhoud)
- Nieuwe ruitenwissers (yeehaw)
- Nieuwe velgen styling 316 (reeds besteld in Duitsland)

Afhankelijk daarvan gaat de auto over 2 maanden naar de detailer:

- Poedercoaten huidige velgen
- Wielnaven + wielkasten reinigen
- Interieur behandelen (compleet met stoom en protector)
- Lak polijsten + mits nodig delen laten bijwerken / spuiten
- Modesta glasscoating erover
- Raamcoating erover

Upgrades:

- Dat wat nodig is voor 100% connectiviteit met Apple (connecteddrive, streaming muziek e.d.) (combox werkt op dit moment niet streamend)
- DAB tuner
- Kofferbak mat (inlay)
- Dat wat ik vergeten ben

Foto's met m'n zakelijk toestel gemaakt per ongeluk dus die volgen in de loop van de avond nog wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Slasher schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 21:34:
[...]
Je kan de zakelijke auto toch ook zakelijk rijden zonder de bijtelling? Dan de BMW voor privé :)
Had het al onderzocht ja. Maar voor de netto bijtelling die ik nu betaal kan ik echt niet al m'n privékilometers rijden in de BMW.
IQM schreef op zondag 30 juli 2017 @ 21:12:
Waarom geen 120d of 320d? Die lopen ook erg zuinig en rijden goed. Ik heb zelf toen ik nog in de detachering werkte soms 70.000km per jaar gereden in een (privé) 320d Touring. Haalde gewoon 1 op 21 op mijn sloffen. En dat was een 136pk dieselmotor. De nieuwere motoren zijn alleen maar zuiniger geworden.
Ik zou dan het liefst een F31 320d kopen. Maar aanschafwaarde is al een stuk hoger dan wat er nu op de oprit staat en scheelt al snel paar duizend euro per jaar omdat ik m'n privékilometers dan zelf moet betalen.
Dan ga ik liever extra op vakantie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

IQM schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:48:
[...]

Nee, hoor. Mijn record met een 2001 E46 320d Touring was 1 op 23,85 over 1500km op één tank. Kan je de Excel sheets van die auto zo laten zien. De E61 525i Touring die ik erna had reed over 102.355km gemiddeld 1 op 10,22. Met mijn huidige F11 535i Touring haal ik ook ruim 1 op 11 met uitschieters naar 1 op 13. Helaas komt er weer een vakantie met de caravan aan... 1 op 7 dus.

Echter, de meeste BMW rijders houden van lekker sportief rijden en opschieten. Of hoeven de brandstof niet te betalen. Het is voor mij een sport om te kijken hoe zuinig een auto kan zijn. Maar even een sprintje trekken is ook geweldig of 's avonds met 140-145 lekker doorrijden doe ik ook wel. Maar het meeste rij ik langere afstanden in de spits op de rechterbaan met de ACC op 100km/u. Dan heeft het geen enkele zin om op de linkerbaan alleen maar op te trekken en weer te remmen.
Zo rij ik in de spits meestal. Gewoon rechts en m'n ogen de kost geven aan de fun die zich afspeelt op de linkerbaan met 'de tokkies'. Zodra ik buiten de spits ben rij ik overigens zelden tot nooit rechts en de vMax altijd +29km/h in NL. Ritten naar Wuppertal (via de 42, onbegrensd), Hannover (via de 31) rij ik überhaupt niet rechts omdat er veel te veel spoorvorming is en in combinatie met runflats word je daar niet vrolijk van op hogere snelheden.

Qua verbruik wel respect. Mijn ouders hadden mijn 530D mee op vakantie en die hebben (met vouwwagen) een verbruik gehaald van 6.8/100 over 3880km. Ik reed altijd zo 8.8 tot 9.7/100 (Duitsland ritten).
650i staat nu op 11.7/100, 535xi op 12.2/100 (maar net gereset dus onzuiver beeld).

Mijn 330i E90 had op 7600km een verbruik van 8.9/100 wat met afstand de beste waarde is die ik ooit heb gehaald.

[ Voor 6% gewijzigd door Typhone op 31-07-2017 11:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:15
Typhone schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:06:
Weet iemand of dat zo uitkan dat je dus weer een normale cruise hebt?
Ja, dat kan. Bij ingeschakelde cruise control één van de knoppen waarmee je de afstand tot je voorganger selecteert wat langer ingedrukt houden. Dan schakelt hij over op conventionele CC.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

alexbl69 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:55:
[...]

Ja, dat kan. Bij ingeschakelde cruise control één van de knoppen waarmee je de afstand tot je voorganger selecteert wat langer ingedrukt houden. Dan schakelt hij over op conventionele CC.
Kijk, daarom kon ik die optie nergens vinden! Yeeha! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMark
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-10 11:52
Ik heb ondertussen even contact gehad met ZF in Delftgauw.
Een complete rivisie (Spoelen, onderdelen en oliewissel) van de bak gaat naar de 750€.

Ik zag dat in Dortmund ook een ZF servicepoint zit. Weet iemand of het prijsniveau in Duitsland ongeveer gelijk is? Of kan dit een mooi excuus zijn om de 118 de beentjes te laten strekken? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:12
McMark schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:24:
Een complete rivisie (Spoelen, onderdelen en oliewissel) van de bak gaat naar de 750€.

Ik zag dat in Dortmund ook een ZF servicepoint zit. Weet iemand of het prijsniveau in Duitsland ongeveer gelijk is? Of kan dit een mooi excuus zijn om de 118 de beentjes te laten strekken? :*)
Pff, wordt steeds duurder daar, toen ik ging was het nog 600 euro. Ik heb overigens geen heel hoge pet op van ze, dus ik ga tegenwoordig gewoon naar een goede automaat specialist. Heb ik bij mijn huidige BMW ook gedaan, scheelt een paar honderd euro en ze hebben minstens zoveel expertise in huis. Wel opletten dat er originele ZF olie wordt gebruikt, dat doen een heleboel autogarages op de hoek niet.

Overigens is het geen complete revisie, maar slechts een flush met nieuw karter en eventueel nieuwe olie in je diff.

[ Voor 6% gewijzigd door Spollie op 31-07-2017 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

McMark schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:24:

525 euro was mijn 650i afgelopen jaar! Inclusief differentieel (!).

@robpol Bedoel jij nu de Nederlandse of de Duitse variant?
In Duitsland gaan er allerlei schroeven en pakkingen uit ook van dat spul wat lijkt op dure huissleutels.

[ Voor 14% gewijzigd door Typhone op 31-07-2017 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
@McMark Dat is geen revisie he, dat is een servicebeurt. Complete revisie gaat richting de 3k geloof ik.

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMark
Slechte woordkeuze van mijn kant. Het gaat inderdaad om een servicebeurt met spoelen, vervangen van filter en nieuwe olie.
Olie vervangen van het diff komt er nog 65 euro bij.

Bijzonder dat er zoveel verschil tussen zit.
@Typhone
Spreken ze bij ZF in Duitsland ook wat Engels? Mijn Duits is niet al te best.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

McMark schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:23:
Slechte woordkeuze van mijn kant. Het gaat inderdaad om een servicebeurt met spoelen, vervangen van filter en nieuwe olie.
Olie vervangen van het diff komt er nog 65 euro bij.

Bijzonder dat er zoveel verschil tussen zit.
@Typhone
Spreken ze bij ZF in Duitsland ook wat Engels? Mijn Duits is niet al te best.
Dat durf ik niet te zeggen. Maar het is niks meer of minder dan auto neerzetten, sleutels afgeven en dan naar de McDonalds of het vliegveld lopen :P. Ze bellen je op als het klaar is. Ze zijn daar nog puur Duits. Iedereen zit aan een bureau, niemand praat en allemaal staren ze de hele dag naar een monitor. De monteurs zijn de enige die je hoort haha. Als je een aanvraag wil doen (carl-joerg.sagert@zf.com) en je wil hem Duits vertaald hebben dan geef maar een gil. Antwoorden kan ik je idem dito geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:12
Typhone schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:05:
[...]

525 euro was mijn 650i afgelopen jaar! Inclusief differentieel (!).

@robpol Bedoel jij nu de Nederlandse of de Duitse variant?
In Duitsland gaan er allerlei schroeven en pakkingen uit ook van dat spul wat lijkt op dure huissleutels.
Ik heb het over Delfgauw. Auto's lijken daar een beetje bijzaak te zijn, ze doen toch voornamelijk groter materiaal. Over Duitsland hoor ik wel goede verhalen, maar dat is me te ver weg.

Lunteren is voor mij om de hoek en daar zitten een paar hele goede specialisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Typhone schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:42:
[...]
Qua verbruik wel respect.
Kwestie overal heel rustig rijden en vooral niet te hard optrekken.
Zie er alleen het nut niet van om een BMW te kopen en er dan zo mee te rijden, dan koop je hem volgens mij mij meer voor het logo/imago dan voor de rij-eigenschappen.
Rustig rijden kun je net zo fijn en comfortabel in een Skoda Octavia oid, bespaar je meer mee dan met overal zo zuinig mogelijk proberen te rijden.

[ Voor 7% gewijzigd door Het Fantoom op 31-07-2017 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
IQM schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:48:
[...]

Nee, hoor. Mijn record met een 2001 E46 320d Touring was 1 op 23,85 over 1500km op één tank. Kan je de Excel sheets van die auto zo laten zien.
Ja zal vast mogelijk zijn, maar moet je dus wel bovengemiddeld zuinig rijden zonder het vermogen aan te spreken.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:57
Vanaf zaterdag mag ik mezelf ook een BMW-rijder noemen 8) . Ik ga dan de 1-serie 118i ophalen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NCRUqpJ.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Untouchablezz20 op 31-07-2017 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMark
Heel erg mooi. Ik wilde zelf stiekem ook een dakraam!

Heb je ook een optielijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Het Fantoom schreef op maandag 31 juli 2017 @ 17:29:
[...]

Zie er alleen het nut niet van om een BMW te kopen en er dan zo mee te rijden, dan koop je hem volgens mij mij meer voor het logo/imago dan voor de rij-eigenschappen.
Rustig rijden kun je net zo fijn en comfortabel in een Skoda Octavia oid, bespaar je meer mee dan met overal zo zuinig mogelijk proberen te rijden.
Ik ben het wel 100% met je eens en ik moet er tegenwoordig ook uit op tijden dat het drukker is. Maar dan rij ik relatief rustig rechts met de stroom mee in plaats van bokkend links tussen de opgefokte lui.

In Duitsland gaat vrijwel altijd het gas vol erop maar ook als ik buiten de spits rij ga ik de fabrieksopgave zelden tot nooit halen. Paar maanden terug reed ik Venlo - Duisburg in 12 minuten gemiddeld en was de vMax op de A67 's ochtends ook ruim boven het gemiddelde. We spreken dan wel over 04:50 s ochtends. Discussie over woei gevaarlijk enzo wil ik daarmee hier svp niet ontketenen. Leipzig - Berlijn heb ik met de M6 meerdere malen 300km/h gescoord en dan boeit verbruik (van privé of zakelijke auto's) me ook helemaal niets. Ik word ook altijd erg moe in de auto als ik heel erg rustig moet gaan rijden.

2 jaar geleden vloog net buiten Berlijn een alloygator van de 530D af en toen moest ik met vMax 100km/h dat hele eind terugrijden. Dat was een pijnlijke reis :X

Aan de andere kant: sportief rijden in een BMW met een niet sportieve motor is ook weer een verhaal apart. Maar daarmee doe je al snel veel mensen te kort of ga je een bepaalde hautaine houding aannemen. Het sportieve aspect van de BMW zit met name in het stuurgedrag vind ik. Mijn 330i E90 met active steering is met grote afstand de meest lichtvoetige auto geweest die ik ooit gereden heb. Dat pure gevoel mis ik soms nog wel eens.

[ Voor 12% gewijzigd door Typhone op 31-07-2017 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MVR-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:34
Typhone schreef op maandag 31 juli 2017 @ 18:40:
[...]

Paar maanden terug reed ik Venlo - Duisburg in 12 minuten gemiddeld en was de vMax op de A67 's ochtends ook ruim boven het gemiddelde.
Hmm, dat is ongeveer 225 km/h gemiddeld? :9

A yawn is a silent scream for coffee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

McMark schreef op maandag 31 juli 2017 @ 18:05:

Dakraam is mooi voor het licht, maar tegen 120km/uur is er toch veel lawaai :(

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
McMark schreef op maandag 31 juli 2017 @ 18:05:

Is er een manier om dit online op te vragen? Wil niet alles gaan overtypen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Www.bmwvin.com
Laatste 7 cijfers van je vin en klaar.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

-MVR- schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:07:
[...]

Hmm, dat is ongeveer 225 km/h gemiddeld? :9
Correct. Voor 06:00 wil je weg zijn bij de brug van Duisburg. Iets verderop voor knooppunt Breitscheid (A3/A57) idem dito. Maar daar is her vMax 130kmh helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Snake schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:09:
[...]

Dakraam is mooi voor het licht, maar tegen 120km/uur is er toch veel lawaai :(
Rubbers laten vervangen!! Op een bepaald forum is er iemand die dat goed kan en aanbiedt om te doen. €125 was dat op een 5-serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Typhone schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:04:
[...]

Rubbers laten vervangen!! Op een bepaald forum is er iemand die dat goed kan en aanbiedt om te doen. €125 was dat op een 5-serie
Neen, als het open was :+ brand new F21.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

Typhone schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:06:
Zo....

Afgelopen zaterdag de 535xi GT opgehaald. 1-serie is ingeruild, 5-serie particulier verkocht.
De eerste indrukken zijn positief; het is een bakbeest maar wel een uiterst comfortabel bakbeest. Sportief kan ik het niet noemen (306pk/vierwielaandrijving) maar vlot is het wel.

Stoelen zijn zoals verwacht heerlijk en zitten goed. De massagefunctie is een optie waarvan ik zeg leuk als je taxichauffeur bent maar als consument heeft het niks met massage te maken. Het is een soort druk onder je benen die van links naar rechts gaat om je bloedsomloop te stimuleren waardoor je niet 'stijf' uit zou moeten stappen na langere ritten van 3-4 uur. Niet zo spannend als gehoopt dus :).
Gefeliciteerd!

Enne, herkenbaar. Ik ervaar het precies hetzelfde. Maar mijn auto lijkt in alles best veel op de jouwe. Behalve het GT gedeelte dan.
Het Fantoom schreef op maandag 31 juli 2017 @ 17:29:
Optrekken heeft natuurlijk wel grote invloed op het verbruik maar er is een verschil tussen vlot optrekken (gaspedaal snel intrappen) en hard optrekken. (gaspedaal diep intrappen) Ik trek wel altijd vlot op. Dat betekent dat de motor (535i) altijd tussen de 1000 en 2000 toeren maakt. Maar met de auto uit laten rollen win je veel meer.

Zonder een Skoda of ander auto te kort te doen, voor het fijne stuurgevoel hou ik het toch bij BMW. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:12
+1@uitrollen.
Of eigenlijk: de rem niet/nauwelijks gebruiken.
Ook met sportief rijgedrag is dat mogelijk.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:44

GforceNL

Out of memory....

Snake schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:08:
[...]

Neen, als het open was :+ brand new F21.
Haha, als hij dicht is hoor je inderdaad niks. :o

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Raymond P schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 02:12:
+1@uitrollen.
Klopt, veel mensen remmen ook overdreven hard af voor rotondes of bochten.
Is langzamer en onzuiniger. Voor veel rotondes voldoet gas loslaten al, zeker als je niet harder dan de vmax rijdt. Op de snelweg wordt ook heel wat onnodig op de rem getrapt.

[ Voor 8% gewijzigd door Het Fantoom op 01-08-2017 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:16
Raymond P schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 02:12:
+1@uitrollen.
Elke km/h die je niet remt voor een bocht, hoef je na de bocht niet de accelereren. Hoge bochtsnelheden passen dus prima in een zuinige rijstijl.

De climax van dit principe zie je in de Moto3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de spits hobbel ik ook gewoon met 90 op de rechterstrook. Op de linker rijden ze te dicht op elkaar en vrijwel dagelijks moet er erg hard geremd worden op de brug... Dat doet het brandstofverbruik erg goed en houdt mijn auto op de juiste lengte. Buiten de spits is het gas erop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-10 09:23
Untouchablezz20 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 17:44:
Vanaf zaterdag mag ik mezelf ook een BMW-rijder noemen 8) . Ik ga dan de 1-serie 118i ophalen.
Ziet er goed uit! Wat was de levertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Onedayflyer682 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:40:
[...]

Ziet er goed uit! Wat was de levertijd?
Het is geen gloednieuwe bmw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:21
Waarom is de diesel versie van de F31 (touring) goedkoper dan de benzine?
Als ik bijvoorbeeld check op autoscout met een prijs tot 20k en een kilometerstand tot 125k dan is het 90% diesel.
Een 318d heb je voor rond 17k met 120k op de teller en een benzine zit je op 22k met 70k op de teller voor een 316i.
Pagina: 1 ... 54 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.