Het grote BMW-topic #13 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 116 Laatste
Acties:
  • 753.896 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Tylen schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:10:
Maar ik heb 6NL (Maar geen actief BMW Assist abonnement). Man man man wat vaag allemaal hahaha. Wordt tijd dat ik die ENET kabel binnen krijg.
Je bent niet de enige. Ik snap ook weinig van al die opties / codes. Zo heb ik het ConnectedDrive pakket (staat zelfs op mijn voorruit - daar waar de camera zit), maar een werkende internetverbinding (browser, weather app, etc) heb ik dan weer niet. Volgens BMW omdat mijn auto niet over een SIM-kaart beschikt. Op mijn vraag wat ik van ConnectedDrive dan wel heb kwam helaas geen antwoord meer.

[ Voor 8% gewijzigd door MaZo op 19-07-2017 17:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:30

Toff

FP ProMod
Untouchablezz20 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:56:
De BMW die ik op het vizier heb is niet voorzien van alarm klasse 3. Nu maakt mij dat niet veel uit, maar mijn verzekering vind dat wel belangrijk. Wat is wijsheid in deze. Dat ik via de dealer alarm klasse 3 laat inbouwen of opzoek gaan naar een verzekering die dit niet als voorwaarden heeft.

Als ik kies voor inbouwen dan zal ik dit ten alle tijden via de dealer laten doen ivm garantie. Ik wil ze niet een reden geven om mijn garantie af te wijzen(lees; met het vingertje wijzen naar elkaar)
Het vervelende is, dat er een certificaat aan vastzit, met een beperkte houdbaarheid. Je moet het certificaat dus regelmatig laten vernieuwen. Mijn dealer lijkt niet eens te begrijpen hoe dit werkt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04 15:41
Untouchablezz20 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:56:
De BMW die ik op het vizier heb is niet voorzien van alarm klasse 3. Nu maakt mij dat niet veel uit, maar mijn verzekering vind dat wel belangrijk. Wat is wijsheid in deze. Dat ik via de dealer alarm klasse 3 laat inbouwen of opzoek gaan naar een verzekering die dit niet als voorwaarden heeft.

Als ik kies voor inbouwen dan zal ik dit ten alle tijden via de dealer laten doen ivm garantie. Ik wil ze niet een reden geven om mijn garantie af te wijzen(lees; met het vingertje wijzen naar elkaar)
Mijn DE geïmporteerde wagen heeft ook geen alarm, toen ik de verzekering belde en vroeg wat dat in de premie scheelt was het minder dan €2 per maand, alarm installeren heb ik dus maar niet gedaan uiteraard! Interpolis in mijn geval.
Toff schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 18:22:
[...]

Het vervelende is, dat er een certificaat aan vastzit, met een beperkte houdbaarheid. Je moet het certificaat dus regelmatig laten vernieuwen. Mijn dealer lijkt niet eens te begrijpen hoe dit werkt...
Certificaat moet inderdaad jaarlijks vernieuwd worden, op onze oude 3 serie deed de dealer dat standaard bij de APK nadat ik het de 1e keer had gevraagd.

[ Voor 21% gewijzigd door The_MAN op 19-07-2017 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-05 16:58
DexterDee schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:24:
[...]

Oh ja, die meldingen komen wel... :+

Ik heb ooit eens een lek gehad in het koelsysteem van mijn E61. Eerst krijg je waarschuwingen dat de motortemperatuur wat aan de hoge kant is. Niet veel later komt er een melding dat de temperatuur een kritiek punt bereikt heeft en dat je zo snel mogelijk de auto moet stoppen (en naar het dichtstbijzijnde BMW servicepunt moet brengen, ha :P). Overigens ben ik na die tweede melding meteen gestopt en heb ik geen last gehad van een kokende motor of lekke koppakkingen. De thresholds lijken dus goed te functioneren.

Ik maak me eigenlijk niet echt zorgen over de (olie)temperatuur. Aan de wagen merk ik wel wanneer die warm is en rij ik tot die tijd wat conservatiever. Missen doe ik het metertje dan ook niet. De verbruiksmeter die er min of meer voor in de plaats is gekomen vind ik waardevoller.
Te hoog wordt je wel voor beschermd. Echter is vaak het probleem dat de motor niet meer op temperatuur komt vanwege de regelmatig sneuvelende thermostaat. En daar kom je nooit achter tenzij je in het service menu duikt. Maar er zijn heel veel mensen die niet hoger komen dan 75C. En daardoor dus onnodig veel brandstof verbruiken.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:32
The_MAN schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 19:07:
[...]

Mijn DE geïmporteerde wagen heeft ook geen alarm, toen ik de verzekering belde en vroeg wat dat in de premie scheelt was het minder dan €2 per maand, alarm installeren heb ik dus maar niet gedaan uiteraard! Interpolis in mijn geval.

[...]

Certificaat moet inderdaad jaarlijks vernieuwd worden, op onze oude 3 serie deed de dealer dat standaard bij de APK nadat ik het de 1e keer had gevraagd.
Allsecur een bericht gestuurd, het kan maar dan valt mijn diefstaldekking weg. Zal morgen eens contact opnemen met Interpolis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:52

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Enet was binnen gekomen. Lekker lopen coden zojuist. Helemaal top. Morgen filmpjes kijken in de file. Haha.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:30

Toff

FP ProMod
@Untouchablezz20 Het verschilt echt per maatschappij. Generali, als voorbeeld, hanteert de volgende eisen:
Wanneer wel vereist

Met een Generali WA Plus beperkt casco of All Risk Autoverzekering zijn schades als gevolg van (poging tot) diefstal, inbraak of joyriding verzekerd. In bepaalde gevallen is hiervoor een alarmsysteem verplicht. Namelijk als:

De oorspronkelijke catalogusprijs van uw auto tussen € 50.000,- en € 75.000,- ligt en de auto jonger dan 4 jaar is. Uw auto moet een VbV-SCM alarmsysteem met hellingshoekdetectie hebben. Of een VbV-SCM startonderbreker met eigen autorisatie en een LoJack® track & trace systeem
De oorspronkelijke catalogusprijs van uw auto € 75.000,- of hoger is en de auto jonger dan 4 jaar is. Uw auto moet een VbV-SCM voertuigvolgsysteem hebben in combinatie met een VbV-SCM alarmsysteem met hellingshoekdetectie. Of een VbV-SCM alarmsysteem met hellingshoekdetectie en een LoJack® track & trace systeem
De oorspronkelijke catalogusprijs van uw auto € 75.000,- of hoger is en de auto 4 jaar of ouder is. Uw auto moet een VbV-SCM alarmsysteem met hellingshoekdetectie hebben. Of een VbV-SCM startonderbreker met eigen autorisatie en een LoJack® track & trace systeem
Inshared heeft, wederom als voorbeeld, weer een andere policy:
Is een autoalarm of extra beveiligingssysteem verplicht?
Antwoord

We gaan er bij InShared van uit dat u goed op uw auto past. Ook als uw auto geen alarm heeft, kunt u hem dus gewoon bij ons verzekeren. Alleen voor duurdere elektrische of hybride auto's stellen we de eis dat u een BearLock- of Cargo-Lock-beveiligingssysteem moet laten inbouwen als u verzekerd wilt zijn tegen diefstal. Als we dit voor uw auto nodig vinden, kunt u de aanvraag niet afronden. U kunt ons dan een e-mail sturen via onze contactpagina.
Beetje rondkijken kan lonen, al denk ik dat je een beetje nette BMW gewoon van tenminste een klasse 3 alarm zou moeten willen voorzien, voor je eigen gemoedsrust. Na inbouw is de installatie 3 jaar gecertificeerd. Als de verzekering er niet om vraagt, zou je de jaarlijkse certificering over kunnen slaan, om een paar tientjes te besparen, maarja, of het dan nog allemaal correct werkt, dat weet je dan niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Bedankt! Ik kwam inshared ook al tegen inderdaad en denk dat het 'm gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-05 10:36

IQM

MaZo schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 17:56:
[...]
Je bent niet de enige. Ik snap ook weinig van al die opties / codes. Zo heb ik het ConnectedDrive pakket (staat zelfs op mijn voorruit - daar waar de camera zit), maar een werkende internetverbinding (browser, weather app, etc) heb ik dan weer niet. Volgens BMW omdat mijn auto niet over een SIM-kaart beschikt. Op mijn vraag wat ik van ConnectedDrive dan wel heb kwam helaas geen antwoord meer.
En bij onze F20 is het precies andersom. Wel een BMW SIM kaart met 3/4G verbinding maar geen geactiveerde Connected Drive. Ja, je kunt BMW bellen en hij geeft service door aan BMW. Maar daar heb ik niets aan. Als de garantie voorbij is toch even langs een hobby-bob die Connected Drive kan activeren.
Toff schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 22:49:
Beetje rondkijken kan lonen, al denk ik dat je een beetje nette BMW gewoon van tenminste een klasse 3 alarm zou moeten willen voorzien, voor je eigen gemoedsrust. Na inbouw is de installatie 3 jaar gecertificeerd. Als de verzekering er niet om vraagt, zou je de jaarlijkse certificering over kunnen slaan, om een paar tientjes te besparen, maarja, of het dan nog allemaal correct werkt, dat weet je dan niet...
De meest volle auto's in Duitsland hebben vaak geen alarm. Waarom is mij een raadsel...
Maar voor mij geen reden om de auto te laten staan. Sterker nog, geen alarm heeft namelijk ook voordelen. Je kunt de auto op slot zetten met de hond er nog in. En als de auto een keer getransporteerd moet worden dan kan hij gewoon op slot.

Achteraf inbouwen kan, maar kost al gauw € 1.500,- Voor dat geld laat ik liever interessante opties toevoegen zoals een 6WB Uitgebreid instrumentencluster of een verwarmd stuurwiel.
En ja, mijn auto (F11 535i) ziet er snel uit en kan best interessant zijn om ergens snel weg te komen.
Untouchablezz20 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 23:25:
Bedankt! Ik kwam inshared ook al tegen inderdaad en denk dat het 'm gaat worden.
Je kunt ook eens bij Centraal Beheer kijken. De mijne heeft ook geen alarm en zij doen niet moeilijk. Ook niet als er een keer een ruit vervangen moet worden. Ben er al jaren verzekerd en ben prima tevreden. (Inshared is trouwens ook van Achmea.)

[ Voor 78% gewijzigd door IQM op 20-07-2017 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-05 07:38

DexterDee

I doubt, therefore I might be

IQM schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 07:52:
Je kunt ook eens bij Centraal Beheer kijken. De mijne heeft ook geen alarm en zij doen niet moeilijk. Ook niet als er een keer een ruit vervangen moet worden. Ben er al jaren verzekerd en ben prima tevreden. (Inshared is trouwens ook van Achmea.)
Ik heb mijn fünfer ook bij Centraal Beheer verzekerd. De helft van de verzekeraars wilde mijn auto sowieso niet verzekeren omdat de nieuwwaarde te hoog lag. Ik heb overigens wel een klasse 3 alarm, maar ik heb dit in de aanvraag gewoon aangevinkt en heb er nooit meer wat van gehoord. Centraal Beheer heeft mij niet gevraagd om enige certificatie te overleggen. En als je inderdaad elke drie jaar moet hercertificeren, dan is enige certificatie aan mijn kant sowieso verlopen.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-05 16:58
Als de verzekeraar het vereist dan kan die moeilijk gaan doen bij diefstal. Dus in die zin ben je verplicht deze jaarlijks te vernieuwen.

Maar inderdaad, veel verzekeraars hebben geen eisen meer qua alarm of alleen bij hele dure (>€125.000). Vaak is een startonderbreker voldoende.

Mijn Duitse 3 serie heeft ook geen alarm. Ik ga het ook niet inbouwen. Als ze hem willen, nemen ze hem toch wel mee. Ik heb wel gezien dat een alarm niets voorstelt voor een beetje dief. Maar hopelijk doen ze het wel in de eerste 3 jaar, want dan heb ik nog nieuwwaarde vergoeding bij mijn verzekeraar ;). Dan heb ik tot die tijd "voor niets" gereden :+.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-05 21:40
De meeste verzekeraars doen niet moeilijk bij aanmelding, want dan hebben ze er weer een klant bij. Maar als je gaat claimen gaan ze met de alarm clausule zwaaien en dan mag jij aantonen dat het alarm werkte ten tijde van de diefstal. Om dat gedoe te voorkomen heb ik voor een paar tientjes het klasse 3 alarm van mijn import auto laten certificeren en dit certificaat naar de verzekering gestuurd: "stop maar in het dossier". Certificaat is 36 maanden geldig; daarna jaarlijks herkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-05 21:40
Ik heb een rechter buitenspiegel welke kantelt bij het achteruit rijden. Dit doet hij alleen als de selectie van de spiegelverstelling op de linker spiegel staat... is dat normaal?

Daarnaast kantelt de spiegel naar mijn smaak véél te veel. Bij normaal vooruit rijden zet ik de spiegels al relatief laag, zodat ik eventuele lage obstakels in een bocht naar rechts niet over het hoofd zie. Bij het achteruit rijden mogen ze wel iets lager, maar ik wil ook zicht op de rest van de weg houden zodat ik in principe op mijn buitenspiegels + de parkeersensor achteruit kan. De spiegel kantelt alleen zo ver dat ik zo'n beetje alleen nog de stoep naast de deuren zie, tenzij ik de spiegel in de normale stand enorm hoog zet. Iemand daar nog tips voor? In de praktijk heb ik de selectie altijd op de rechter spiegel staan, zodat hij niet kantelt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:14

Typhone

Who Dares Wins

Roekeloos schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 13:50:
Ik heb een rechter buitenspiegel welke kantelt bij het achteruit rijden. Dit doet hij alleen als de selectie van de spiegelverstelling op de linker spiegel staat... is dat normaal?

Daarnaast kantelt de spiegel naar mijn smaak véél te veel. Bij normaal vooruit rijden zet ik de spiegels al relatief laag, zodat ik eventuele lage obstakels in een bocht naar rechts niet over het hoofd zie. Bij het achteruit rijden mogen ze wel iets lager, maar ik wil ook zicht op de rest van de weg houden zodat ik in principe op mijn buitenspiegels + de parkeersensor achteruit kan. De spiegel kantelt alleen zo ver dat ik zo'n beetje alleen nog de stoep naast de deuren zie, tenzij ik de spiegel in de normale stand enorm hoog zet. Iemand daar nog tips voor? In de praktijk heb ik de selectie altijd op de rechter spiegel staan, zodat hij niet kantelt..
Dat is correct. De spiegels kun je beter wat hoger zetten voor het goede zicht naar achteren en dan voortaan de bocht inkijken voor eventuele obstakels (of het credo better safe than sorry hanteren).
Zet je hem naar rechts (spiegelverstelling) dan is dat bedoeld voor grotere stukken achteruit rijden. De kanteling is afaik niet afzonderlijk codeerbaar in 'hoe ver' dat gaat.

Als je voor de velgen bang bent zou ik dit monteren laten: Alloygators

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:26
Ben nu op vakantie aan het sturen met een 318d huurauto. Valt me niet tegen, fijne auto!

Paar aanmerkingen:

- kofferruimte is net een centimeter of 10 te laag om Samsonites op hun kant te zetten. Te kort om er twee achter elkaar te leggen. En de smal om ze naast elkaar te leggen. Met passen en meten, een koffer schuin op de andere en klem onder de dekse lukt het net. Dat valt me iets tegen, volgens mij is de koffer kleiner (minder diep) dan vroeger op de E46.

- standaard stoelen zijn nog steeds ruk.

- 150pk zal in ons vlakke landje genoeg zijn, maar hier op de GC-60 tussen Maspalomas (snelweg) en Fataga (vakantieadres) mis ik er wel een stuk of 40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Standaardstoelen zijn de stoelen van stof of met leer? Ik heb 'standaardstoelen' (leder dakota beige) in mijn E90 gehad maar die vond ik eigenlijk altijd prima (edoch absoluut niet te vergelijken met de comfortstoelen in de E61).

Qua pk's zit ik in de hoek waarvan ik zeg je kunt er altijd maar beter 150 teveel hebben dan 10 te weinig. Echter als ik zou moeten kiezen dan gingen opties altijd voor de pk's ;).

[ Voor 32% gewijzigd door Typhone op 20-07-2017 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Excuus, voor al het gespam alvast. Het alarm laat ik voor wat het is. Nu ik budget over heb wil ik die gaan investeren in de audio. De boxen die momenteel in de F20 zitten zijn dramatisch slecht. Ik heb momenteel een Golf 6 met 8 luidsprekers. Nu wil ik gaan investeren in de Alpine audio upgrade. Heb het alleen in de praktijk nog niet gehoord. Wat is jullie ervaring? Is het de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Weet iemand hoe je het controlelampje van de bandenspanning reset op een nieuwe 3? De bandenspanning staat er prima bij, maar ik vind in de iDrive menu's geen optie daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04:21

Nitai

Live the life you love.

t_captain schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 15:46:
Weet iemand hoe je het controlelampje van de bandenspanning reset op een nieuwe 3? De bandenspanning staat er prima bij, maar ik vind in de iDrive menu's geen optie daarvoor.
Ik weet het niet meer, maar op Youtube had ik toen een instructie gevonden om dat te resetten. Zit in een meeting, anders had ik ff gezocht voor je.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 915187

Reset? Er wordt toch gewoon gemeten sinds een aantal jaar. Heb je andere wielen zonder sensoren erop gezet? Of met want dan moet je ze inleren.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 915187 op 20-07-2017 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

t_captain schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 15:46:
iDrive -> Autoinfo -> Systeeminfo en/of onderhoud en daar zit een reset bandenspanningcontrole.
Stilstaan, motor aan, indrukken, minuutje wachten fertig.
Duurde bij mij de laatste keer even voordat hij daadwerkelijk verdween.

[ Voor 7% gewijzigd door Typhone op 20-07-2017 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik heb niets veranderd, 't is een huurauto. Ik ga de iDrive tip proberen, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

d0s

sssst

Untouchablezz20 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 15:28:
Excuus, voor al het gespam alvast. Het alarm laat ik voor wat het is. Nu ik budget over heb wil ik die gaan investeren in de audio. De boxen die momenteel in de F20 zitten zijn dramatisch slecht. Ik heb momenteel een Golf 6 met 8 luidsprekers. Nu wil ik gaan investeren in de Alpine audio upgrade. Heb het alleen in de praktijk nog niet gehoord. Wat is jullie ervaring? Is het de moeite waard?
Ik heb ook standaard sound in mijn f21.. en dat is idd schandalig slecht te noemen. Hiervoor had ik een A3 en dat geluid was standaar gewoon superieur. Het zou niet mogen, in zo'n auto..

maargoed , hoor graag je bevindingen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-05 15:11

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Ik zou dit even doornemen: http://www.2addicts.com/forums/showthread.php?t=1236238

Het richt zich voornamelijk op de 2 serie en het HK systeem, maar sommige tips kunnen alsnog nuttig zijn :)

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
wjjkoevoets schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 01:00:
[...]

Ik zou dit even doornemen: http://www.2addicts.com/forums/showthread.php?t=1236238

Het richt zich voornamelijk op de 2 serie en het HK systeem, maar sommige tips kunnen alsnog nuttig zijn :)
Bedankt! Klinkt niet bepaald positief. Ik moet het zelf gaan ervaren. Ik ga de dealer vragen of er een auto staat die voorzien is van dit audiosysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:28

GforceNL

Out of memory....

Heb de HK in mn 325D, ben er erg tevreden mee. Gewoon even gaan luisteren, dan kun je zelf een beslissing maken.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ze hebben het over die "Weather Strips" bij de schanieren van de voordeuren. Die zitten er bij mij ook niet op. En stiller is altijd beter imho. Eens kijken waar ik die kan vinden in nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
De bandenspanning is gereset, thanks @Typhone.

De stoelen zijn met stof bekleed, echte huurauto dus :) Het enige wat er aan luxe op zit is iDrive met best veel functies, achteruitrij camera en een twee-zone airconditioning.

Overigens met de bijna verticale zonnestand hier beter dan zwart leer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

t_captain schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:25:
De bandenspanning is gereset, thanks @Typhone.

De stoelen zijn met stof bekleed, echte huurauto dus :) Het enige wat er aan luxe op zit is iDrive met best veel functies, achteruitrij camera en een twee-zone airconditioning.

Overigens met de bijna verticale zonnestand hier beter dan zwart leer :)
You're welcome! :)
Ja zwart leer in de zomer is geen success helaas.

M.b.t. huurauto's dacht ik altijd dat die bommetje vol waren? Of is dat alleen in de VS? (ik heb in Europa nog nooit een auto gehuurd).

[ Voor 12% gewijzigd door Typhone op 21-07-2017 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
In europa krijg je een kale versie die in geen enkele andere prijslijst van welke dealer dan ook terug te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-05 13:15

hmr

d0s schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 20:25:
[...]

Ik heb ook standaard sound in mijn f21.. en dat is idd schandalig slecht te noemen. Hiervoor had ik een A3 en dat geluid was standaar gewoon superieur. Het zou niet mogen, in zo'n auto..

maargoed , hoor graag je bevindingen :)
Ik wil ook graag mijn geluidsset in mijn mini cooper gaan vervangen (praktisch een bmw ;) ), maar weet niet of er goede aftermarket opties zijn die het standaard geluidssysteem kunnen vervangen..

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Tylen schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 10:38:
Ze hebben het over die "Weather Strips" bij de schanieren van de voordeuren. Die zitten er bij mij ook niet op. En stiller is altijd beter imho. Eens kijken waar ik die kan vinden in nl.
Ik heb ze een hele tijd geleden bij Ekris gekocht, ik kan thuis wel eens de onderdeelnummers opzoeken. Ik weet overigens niet voor welke modellen ze verkrijgbaar zijn.

Overigens, het topic waar ik naar linkte is inderdaad behoorlijk negatief, maar let wel dat dit eigenlijk alleen gaat over het HK systeem in de 1 en 2 serie. Dit is niet hetzelfde systeem als in de 3-serie of hoger.

Het grootste probleem IMHO, is de sterk overheersende center speaker van het systeem en het ontbreken van een equalizer. Sinds dat ik die losgekoppeld heb en de balans van het geluid wat meer naar achteren heb verplaatst klinkt het stukken beter. Tevens heb ik ook ASD uitgeprogrammeerd waardoor de bass een stuk zuiverder wordt.

Als je nog beter geluid wil moet je met een HK al speakers gaan vervangen (en als je geld teveel hebt, de amp zelf).

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Typhone schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:49:
[...]

You're welcome! :)
Ja zwart leer in de zomer is geen success helaas.

M.b.t. huurauto's dacht ik altijd dat die bommetje vol waren? Of is dat alleen in de VS? (ik heb in Europa nog nooit een auto gehuurd).
Ben al blij dat Sixt hier tegenwoordig een vestiging heeft. Die hebben nog wat leuke auto's. Had ook een 5 kunnen meenemen, maar voor de bochtige wegen en niet te grote parkeervakken vind ik een 3 fijner.

90% van de huurauto's op het eiland zijn Panda's, Corsa's etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-05 22:29
Vorige week laten doen bij een officiële dealer. Kostte 900 euro en is meer dan waard. Kwaliteit is vergelijkbaar met Harman Kardon (en een stuk beter dan Hi-Fi, wat overigens ook echt belabberd is). Meer info stuur me even een berichtje.

Edit: kan me overigens totaal niet vinden in die forum post over HK, toegegeven ik ben geen audio nerd. Wat ik wel kan vertellen is dat ik nog nooit zulk goed geluid in een auto heb gehoord als dat ik nu heb.

[ Voor 15% gewijzigd door talkatoo op 21-07-2017 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

wjjkoevoets schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 14:02:
[...]

Ik heb ze een hele tijd geleden bij Ekris gekocht, ik kan thuis wel eens de onderdeelnummers opzoeken. Ik weet overigens niet voor welke modellen ze verkrijgbaar zijn.

Overigens, het topic waar ik naar linkte is inderdaad behoorlijk negatief, maar let wel dat dit eigenlijk alleen gaat over het HK systeem in de 1 en 2 serie. Dit is niet hetzelfde systeem als in de 3-serie of hoger.

Het grootste probleem IMHO, is de sterk overheersende center speaker van het systeem en het ontbreken van een equalizer. Sinds dat ik die losgekoppeld heb en de balans van het geluid wat meer naar achteren heb verplaatst klinkt het stukken beter. Tevens heb ik ook ASD uitgeprogrammeerd waardoor de bass een stuk zuiverder wordt.

Als je nog beter geluid wil moet je met een HK al speakers gaan vervangen (en als je geld teveel hebt, de amp zelf).
Kan ze zo 1 2 3 niet vinden voor een F30. Welk model heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:54
edwinkuipers89 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 15:35:
[...]
Edit: kan me overigens totaal niet vinden in die forum post over HK, toegegeven ik ben geen audio nerd. Wat ik wel kan vertellen is dat ik nog nooit zulk goed geluid in een auto heb gehoord als dat ik nu heb.
Als je 900 euro over hebt voor een autoradio ben je toch een behoorlijke audio nerd imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

hmr schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:10:
[...]

Ik wil ook graag mijn geluidsset in mijn mini cooper gaan vervangen (praktisch een bmw ;) ), maar weet niet of er goede aftermarket opties zijn die het standaard geluidssysteem kunnen vervangen..
Check even Concept4Cars in Ede.
Heb er goede ervaringen mee. Erg netjes afgewerkt, oog voor detail en goed bereikbaar via telefoon en mail. Vraag ook een offerte, dat is goedkoper dan de genoemde prijzen.

https://www.concept4cars.nl/mini-audio-upgrades/
Het Fantoom schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 22:06:
[...]

Als je 900 euro over hebt voor een autoradio ben je toch een behoorlijke audio nerd imo.
Dat valt best mee. Tik eens een audiosetje of navisetje aan bij het bestellen van een nieuwe auto. Dan betaal je dat of zelfs het dubbele.

[ Voor 23% gewijzigd door Kecin op 21-07-2017 22:29 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Kecin schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 22:27:
[...]
Dat valt best mee. Tik eens een audiosetje of navisetje aan bij het bestellen van een nieuwe auto. Dan betaal je dat of zelfs het dubbele.
Klopt, maar losse opties op een nieuwe auto zijn sowieso flink aan de prijs, zeker bij BMW.
Ik zou het iig liever ergens anders aan besteden, maar ik ben dan ook geen audiofiel.
Standaard radio vind ik prima, hoe de 6 pitter klinkt is toch veel boeiender? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
Het Fantoom schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 22:06:
[...]

Haha ik bedoelde het positief. Ik heb uiteraard wel smaak, kan deze alleen niet toetsen met ervaring in de muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Het Fantoom schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 22:49:
[...]

Klopt, maar losse opties op een nieuwe auto zijn sowieso flink aan de prijs, zeker bij BMW.
Ik zou het iig liever ergens anders aan besteden, maar ik ben dan ook geen audiofiel.
Standaard radio vind ik prima, hoe de 6 pitter klinkt is toch veel boeiender? ;)
8 of 10 of 12 is ook mooi ;). Maar bij langdurige ritten, bijvoorbeeld woon werkverkeer is het echt niet vervelend om een lekker stukje muziek in de auto te hebben. De standaard audio sets zijn bij de meeste auto's gewoon niet erg prettig. Soms kan dan een kleine upgrade al genoeg wezen.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Tylen schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 16:15:
[...]

Kan ze zo 1 2 3 niet vinden voor een F30. Welk model heb jij?
Ik heb een F22. Heb even gekeken, maar het lijkt erop dat die weather strips alleen gemaakt zijn voor F20, F21 en F22.

51 48 7 300 693
51 48 7 300 694

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Naast de audio ga ik ook mijn ramen laten tinten bij de dealer. Kosten hiervan zijn; 185,- en als je het via de configurator doet 350,- mis ik iets?

[ Voor 8% gewijzigd door Untouchablezz20 op 22-07-2017 19:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Via configurator krijg je getinte ramen. Achteraf worden ze geplakt met folie.
Ik denk dat het zoiets zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
Untouchablezz20 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 19:59:
Naast de audio ga ik ook mijn ramen laten tinten bij de dealer. Kosten hiervan zijn; 185,- en als je het via de configurator doet 350,- mis ik iets?
Welke dealer is dat? Interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
edwinkuipers89 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 21:43:
[...]

Welke dealer is dat? Interessant!
Keram, maastricht airport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Dat is best goedkoop, dealer hier stuurt je door naar een gespecialiseerd bedrijf, die rekenen € 350 voor een station. Veel goedkoper heb ik hier in de buurt ook nog niet gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Nu online
Ik heb 300 euro betaald voor voor en achter. Ik weet niet of het goedkoper kan. Maar had goede verhalen gehoord over dat bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Het betreft alleen de ruiten achter de bestuurder. Dus niet volledig.

@Russel88 Welk bedrijf bedoel jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Nu online
Untouchablezz20 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 23:44:
Het betreft alleen de ruiten achter de bestuurder. Dus niet volledig.

@Russel88 Welk bedrijf bedoel jij?
http://perfectblindering.nl/
Gevonden via bmwdriversforum. Mensen daar zijn heel tevreden over zijn werk.
Als je alleen de zijruiten aan de voorkant doet. Officieel mogen die niet zo donker. Let daar op. Je kan een boete krijgen daarvoor. Het liefst had ik 1 tint donkerder, maar hij raadde het af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Russel88 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 21:17:
Via configurator krijg je getinte ramen. Achteraf worden ze geplakt met folie.
Ik denk dat het zoiets zal zijn.
Precies. Achteraf is niet mooi. Ik ben panisch voor lucht belletjes en dat zie je vaak langs de randen. Heb ooit eens 1 gezien daar zag je het haast niet. Maar zat er wel. Getint glas zelf is het mooist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-04 13:40
Een paar weken geleden postte ik hier wat pics van mijn aangeschafte E91 met N43 motor. Heb er een week probleemloos in kunnen rijden. Helaas na een week een startprobleem, welke erg lastig te omschrijven is:

Het probleem doet zich alleen voor bij 'koude' start, zeg maar als de auto een paar dagen stil heeft gestaan. Het probleem kent twee uitingen: ik start, de motor gaat hikken en stoten en valt uit en herstart zichzelf daarna opnieuw (waarna dit zich nog 1 of 2x kan herhalen) of de motor gaat hikken en stoten en valt helemaal uit. Optie 2 is eigenlijk het beste want als ik vervolgens de start knop opnieuw indruk draait de motor als een zonnetje op circa 700 toeren 8)7 Daarna kan ik gewoon wegrijden zonder problemen en tijdens het rijden ondervind ik verder geen hinder. Als ik bijv. voor een stoplicht sta draait de motor prachtig stationair. Als ik dan ergens naar toe ga (bijv. boodschappen doen) en de auto staat een half uurtje stil en ik rij daarna weer weg komt het probleem ook niet voor. Het is dus echt alleen als de auto een tijdje niet is gebruikt.

Wat ik zo vaag vind is dat de auto nadat ik de 2e keer de startknop indruk (optie 2 dus van hierboven) wél goed loopt, hoewel de motor dan nog steeds koud is en ik nog geen cm gereden heb.

Uiteraard terug gegaan naar het autobedrijf waar ik hem gekocht heb. Ik ben de auto in totaal 3(!) weken kwijt geweest. Op zich logisch dat het lang duurde, want om het probleem te testen moesten ze natuurlijk steeds een dag wachten om een koude motor te hebben. Maar het probleem is niet opgelost. De auto schijnt ook geen duidelijke foutcode te geven bij het uitlezen.

Wat is er al vervangen?
-4 injectoren/verstuivers
-brandstofpomp (brandstofdruk bleek te laag, pomp vervangen, druk is nu goed, maar startprobleem blijft)
-lage druk sensor

Dit heeft allemaal niet geholpen. Afgelopen maandag de auto opnieuw terug gebracht en op aanraden van een BMW specialist hebben ze nu de kettingspanner vervangen, want dat zou '9 van de 10 keer' het probleem oplossen.

Nou niet dus :F

Morgen weer contact met de garage. Ben het onderhand wel flink zat natuurlijk. Helaas is mijn 1e ervaring met BMW dus nog niet echt positief. Erg jammer, want als de auto eenmaal rijdt dan rijdt het echt heerlijk.

Ik heb eens een beetje op internet zitten snorren naar bekende problemen. Dat zijn er een hoop met de E91 met N43 motor. Veel mensen die soortgelijke problemen melden maar ik vond eigenlijk niemand met hetzelfde probleem als ik. Wel mensen die tijdens het rijden horten en stoten ervaren (ik dus niet) of mensen die juist bij een warmere motor startproblemen hebben. De oplossingen zijn ook legio:

-injectoren en/of bobines en/of ketting vervangen en/of lage druk sensor vervangen en/of NOX sensor vervangen, etc, etc.
-premium benzine tanken zoals V power of BP Ultimate om de injectoren schoon te houden. (Dit verhaal lijkt me een fabeltje en wordt door veel mensen ook ontkracht, maar goed)

Wat bij mijn auto dus nog geprobeerd zou kunnen worden is de bobines en de NOX sensor, maar ik vraag me af of dit gaat helpen. Het lijkt mij een brandstoftoevoer probleem en/of een probleem met het start stop systeem. Bij het afslaan van de motor geeft de auto namelijk de melding A off wat volgens mij betekent dat het start stop systeem wordt uitgeschakeld.

Wellicht heeft iemand hier nog goede ideeën cq soortgelijke ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

@Mr_Size dat klinkt iig alsof er ergens een sensor loopt te bokken. Die dat de eerste keer starten onderbreekt, maar de 2e keer geen fout geeft.

/edit in dit topic stond bijv pas nog iets over start issues icm de ibs sensor?

[ Voor 22% gewijzigd door YakuzA op 23-07-2017 12:25 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-05 12:04

donny007

Try the Nether!

@Mr_Size

Adaptatiewaarden van de DME/ECU al laten resetten? Dat doet soms wonderen.

Na het resetten kan het zijn dat de motor tijdelijk iets anders loopt en wat minder zuinig is, de DME is dan opnieuw aan het "inleren".

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Typhone schreef op maandag 17 juli 2017 @ 16:12:
Ietwat verlaat maar een ultradruk weekend achter de rug gehad.

BMW 550i:
Staat de advertentie hiervan online? (mag ook PB)

Ben ook opzoek naar n nieuwere BMW (nu Z3). Ben er nog niet uit wat. Wil wat meer luxe. Maak weinig km dus verbruik boeit niet dus denk ik aan n dik blok. Anderzijds groot blok = zware wagen en dat zet mij meer aan tot cruisen..

In de E38 740 en E39 M5 al n V8 gehad en dat beviel goed. Anderzijds M54 3.0 beviel me ook uitstekend maar die km standen worden nu hoog. Zal er nog eens overdenken.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:02
@Mr_Size:
Het verbaast mij te lezen dat de nokkenassensor niet vervangen is.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 10:07
Nokkenassensor is ook het eerste waar ik aan dacht..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-05 16:29
Weet je zeker dat ze de timing goed hebben gezet na het vervangen van de ketting?

Anders:
-Nokkenassensor
-EGR vervuiling controleren
-NOx sensor
-Oliedop wel ok / evt vervangen. Er kan ergens lucht lekken.
-VANOS check
Mr_Size schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:43:
Een paar weken geleden postte ik hier wat pics van mijn aangeschafte E91 met N43 motor. Heb er een week probleemloos in kunnen rijden. Helaas na een week een startprobleem, welke erg lastig te omschrijven is:

Het probleem doet zich alleen voor bij 'koude' start, zeg maar als de auto een paar dagen stil heeft gestaan. Het probleem kent twee uitingen: ik start, de motor gaat hikken en stoten en valt uit en herstart zichzelf daarna opnieuw (waarna dit zich nog 1 of 2x kan herhalen) of de motor gaat hikken en stoten en valt helemaal uit. Optie 2 is eigenlijk het beste want als ik vervolgens de start knop opnieuw indruk draait de motor als een zonnetje op circa 700 toeren 8)7 Daarna kan ik gewoon wegrijden zonder problemen en tijdens het rijden ondervind ik verder geen hinder. Als ik bijv. voor een stoplicht sta draait de motor prachtig stationair. Als ik dan ergens naar toe ga (bijv. boodschappen doen) en de auto staat een half uurtje stil en ik rij daarna weer weg komt het probleem ook niet voor. Het is dus echt alleen als de auto een tijdje niet is gebruikt.

Wat ik zo vaag vind is dat de auto nadat ik de 2e keer de startknop indruk (optie 2 dus van hierboven) wél goed loopt, hoewel de motor dan nog steeds koud is en ik nog geen cm gereden heb.

Uiteraard terug gegaan naar het autobedrijf waar ik hem gekocht heb. Ik ben de auto in totaal 3(!) weken kwijt geweest. Op zich logisch dat het lang duurde, want om het probleem te testen moesten ze natuurlijk steeds een dag wachten om een koude motor te hebben. Maar het probleem is niet opgelost. De auto schijnt ook geen duidelijke foutcode te geven bij het uitlezen.

Wat is er al vervangen?
-4 injectoren/verstuivers
-brandstofpomp (brandstofdruk bleek te laag, pomp vervangen, druk is nu goed, maar startprobleem blijft)
-lage druk sensor

Dit heeft allemaal niet geholpen. Afgelopen maandag de auto opnieuw terug gebracht en op aanraden van een BMW specialist hebben ze nu de kettingspanner vervangen, want dat zou '9 van de 10 keer' het probleem oplossen.

Nou niet dus :F

Morgen weer contact met de garage. Ben het onderhand wel flink zat natuurlijk. Helaas is mijn 1e ervaring met BMW dus nog niet echt positief. Erg jammer, want als de auto eenmaal rijdt dan rijdt het echt heerlijk.

Ik heb eens een beetje op internet zitten snorren naar bekende problemen. Dat zijn er een hoop met de E91 met N43 motor. Veel mensen die soortgelijke problemen melden maar ik vond eigenlijk niemand met hetzelfde probleem als ik. Wel mensen die tijdens het rijden horten en stoten ervaren (ik dus niet) of mensen die juist bij een warmere motor startproblemen hebben. De oplossingen zijn ook legio:

-injectoren en/of bobines en/of ketting vervangen en/of lage druk sensor vervangen en/of NOX sensor vervangen, etc, etc.
-premium benzine tanken zoals V power of BP Ultimate om de injectoren schoon te houden. (Dit verhaal lijkt me een fabeltje en wordt door veel mensen ook ontkracht, maar goed)

Wat bij mijn auto dus nog geprobeerd zou kunnen worden is de bobines en de NOX sensor, maar ik vraag me af of dit gaat helpen. Het lijkt mij een brandstoftoevoer probleem en/of een probleem met het start stop systeem. Bij het afslaan van de motor geeft de auto namelijk de melding A off wat volgens mij betekent dat het start stop systeem wordt uitgeschakeld.

Wellicht heeft iemand hier nog goede ideeën cq soortgelijke ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi lijstje met potentiële gebreken... Vroeger was het voordelig om in een oudere auto te rijden, maar met de huidige complexiteit van met name de motoren zijn de potentiële reparatiekosten enorm. Met name problemen gerelateerd aan interne vervuiling spelen bij heel erg veel auto's op als ze ergens tussen de zes en acht jaar oud zijn. Je hoeft geen coulance te verwachten, goedkope oplossingen zijn er nog niet en de waarde van de auto is nog dusdanig dat repareren eigenlijk wel moet.

Daar maakt mijn F20 over 2,5 jaar ook plaats voor iets anders. Laat de volgende eigenaar dit soort reparaties maar uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-04 13:40
Thanks voor de tips, ik zal het meenemen morgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
Mr_Size schreef op zondag 23 juli 2017 @ 18:22:
Thanks voor de tips, ik zal het meenemen morgen ;)
Hoop dat ze eruit komen. Mocht dat niet lukken zou ik De Witte Autodiagnose contacteren.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Poll: Ramen tinten vanaf de b-stijl 1-serie
Ja
Nee
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=399125&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ja maar niet achteraf met folie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
Waarom niet met folie? Mits goed gebeurd zou je dit toch niet moeten zien imo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:23
Tylen schreef op zondag 23 juli 2017 @ 20:56:
Ja maar niet achteraf met folie ;)
Bwoah, als je het niet hebt als je een auto koopt en je wil het is folie geen "no-no", als je het kan bestellen af-fabriek zou ik het wel doen TENZIJ je een donkerdere tint wil dan je af-fabriek kan krijgen. Zo heb ik hier een buurman die een Mercedes CLA heeft laten doen door een tinter en dat is donkerder dan je stock kan krijgen bij Merc.

Bij BMW heb ik begrepen dat het tint niveau ook van wagen tot wagen kan verschillen, ik heb ook een voorkeur voor zo donker mogelijk zonder dat je er over the top uit gaat zien... Er is een bepaalde bevolkingsgroep die het tinten van ruiten liefst zo goedkoop mogelijk wil laten doen. Categorie "paars met kreukels in de folie".
edwinkuipers89 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 22:55:
Waarom niet met folie? Mits goed gebeurd zou je dit toch niet moeten zien imo.
definieer "je". Ik zie het zo goed als altijd (klopt af) wanneer een wagen getint is. Dat is ook redelijk eenvoudig: is het zwarte randje van een raam aan de buitenkant "homogeen" met het zwart van het getinte raam? Dan is het af-fabriek (=verwerkt in het glas), zo niet is er een folie op geplakt.

Ik rij een 4GC, prima wagen maar met een nieuwe kleine aanwinst en wat meer privacy vanachter voor de achterbank heb ik besloten te laten tinten. Wagen ziet er PAKKEN beter uit maar je ziet het altijd.

Meer nog: als er een dot-matrix rand is (en mind you, een 4GC heeft op de achterruiten een HEEL brede dot-matrix rand) dan is het altijd zichtbaar. Je moet er wat moeite voor doen, maar het is ALTIJD zichtbaar. Een tinter die beweert dat hij het onzichtbaar kan doen liegt simpelweg. Het is zaak om een tinter te zoeken die het netjes genoeg doet zodat je het BIJNA niet ziet.

Dit schetst het probleem:

Afbeeldingslocatie: https://www.veloster.org/forum/attachments/hyundai-veloster-exterior-lighting/7266d1339960608-windshield-tint-dot-matrix-img_0667.jpg

Het rechtergedeelte is ronduit slecht, er zit een uit één stuk bestaande luchtlaag aan de rechterkant. Links is beter maar ook nog niet helemaal het van het...

Als we dan gaan kijken naar deze folie dan zie je links boven in de dot matrix strook nog een lichte luchtlaag.

Afbeeldingslocatie: http://f30.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=1269594&stc=1&d=1440865331
bron:http://f30.bimmerpost.com/forums/showpost.php?p=18497064&postcount=11

Vergelijken we dan tot slot met deze:
Afbeeldingslocatie: http://f30.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=1269607&stc=1&d=1440866518
Bron: http://f30.bimmerpost.com...p?p=18497129&postcount=12

Dan zitten we in mijn ogen in wat maximaal haalbaar is met een dot matrix rand en dan zit je met een echte goede tinter. Handje op het hart zit mijn tinter tussen die twee in waarbij het neigt naar het eerste (ik bedoel dus in totaal de 2de foto van de 3 die ik gepost heb). Die laatste foto is echt wel HEEL nauwgezet gedaan, petje af voor diegene die zich daar mee bezig gehouden heeft.
Tylen schreef op zondag 23 juli 2017 @ 09:23:
[...]

Precies. Achteraf is niet mooi. Ik ben panisch voor lucht belletjes en dat zie je vaak langs de randen. Heb ooit eens 1 gezien daar zag je het haast niet. Maar zat er wel. Getint glas zelf is het mooist.
+1 Jammer genoeg betaal je daar dan ook vaak het dubbele voor... Kostprijs voor een 4GC achterruiten + kleine ruitjes + koffer ruit is ex btw 160 of 180 EUR. Heerlijk ook in de zomer, scheelde een hoop qua warmte op vakantie!

Af fabriek was dat iets van 250 à 300 EUR als ik het mij goed herinner.

[ Voor 14% gewijzigd door HyperBart op 24-07-2017 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Precies om die reden (dot matrix) vind ik het niet mooi. (Ook ik zie het altijd). Heb ook wel eens gehoord van een soort coating. Dus dan "spuiten" ze je ramen een tint donkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Waar heb je deze in onderhoud gegooid? Ik zou even bij een BMW specialist langsgaan (niet een garage). 3 weken de auto kwijt slaat natuurlijk al helemaal nergens op want koude start is na elke 4 uur wel te realiseren (08:00, 12:00, 17:00).

M.b.t. die coating discussie hierboven. Hebben we het over warmtewerend, gelaagd, glas of hebben we het over privacy glas? Al die opties bij BMW worden gewoon bij de dealer uitgevoerd door speciale bedrijven. Glasscoating Someren ken ik bijvoorbeeld die doen De Maassche, Nobracars, Van Hooff en dergelijke allemaal coaten met de optie: PRIVACY GLASS. Nieuwe auto's dus.

[ Voor 34% gewijzigd door Typhone op 24-07-2017 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
Dankje voor uitgebreide uitleg, duidelijk. Ik vind dat het wel redelijk verwaarloosbaar is, het is niet zo dat iemand langsrijdt en het is meteen te zien.

Zaak dus om een goede tinter te zoeken. Iemand die goede weet? perfectblindering heb ik al gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperBart
Je bent van Breda zie ik, België is dan ook maar even gas geven en je bent er ;) .

Glascoating Someren (itt wat hun naam beweert doen ze ook folies) levert zeer goed werk op Tesla's want die zijn blijkbaar af fabriek niet met getinte ruiten te krijgen. Hun geleverd werk is vergelijkbaar met de heer hieronder.

Hier in België heb je FolieFixx nog, dat is even rijden maar daar ben ik gegaan: http://foliefixx.com/contacteer-ons/

[ Voor 7% gewijzigd door HyperBart op 24-07-2017 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
FolieFixx vroeg voor mijn 4GC iets van een 180 EUR excl. BTW voor alle achterruiten na de B-stijl.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:46

Apache

amateur software devver

Vrijdagochtend kan ik de 530e gaan ophalen. Blijkbaar van de eerste productie week van het "2018" jaarmodel waardoor er enkele opties zoals lane change assist, automatisch auto's voorbijsteken door enkel richtingaanwijzer te gebruiken enabled zijn.

Zoals jullie al kunnen inbeelden kijk ik er wel naar uit :P

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

Apache schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:44:
Vrijdagochtend kan ik de 530e gaan ophalen. Blijkbaar van de eerste productie week van het "2018" jaarmodel waardoor er enkele opties zoals lane change assist, automatisch auto's voorbijsteken door enkel richtingaanwijzer te gebruiken enabled zijn.

Zoals jullie al kunnen inbeelden kijk ik er wel naar uit :P
Mooi man! Wij zijn ook benieuwd...

Ik hoop voor je dat het lane change assist systeem beter werkt dan de waarschuwing op mijn F11. Want daar zet ik het in de spits vaak uit. Het systeem vindt bijna altijd dat je de ingehaalde auto snijdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Nu online

d0s

sssst

Tinten: ik heb ook getwijfeld, maar geen spijt van dat ik het gedaan heb. Heb dan wel goed gezocht naar een Tinter die de dot-matrix tot een minimum beperkt. Als je er met je oog opstaat zie je het, maar op afstand absoluut niet. Ik zou ook niet zwarter gaan dan 30%.

voor: Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/11rt2pw.jpg
na: Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2cp94q0.jpg

(ook meteen de nieuwe M-velgen showen :) )

[ Voor 6% gewijzigd door d0s op 24-07-2017 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
d0s schreef op maandag 24 juli 2017 @ 21:41:
Tinten: ik heb ook getwijfeld, maar geen spijt van dat ik het gedaan heb. Heb dan wel goed gezocht naar een Tinter die de dot-matrix tot een minimum beperkt. Als je er met je oog opstaat zie je het, maar op afstand absoluut niet. Ik zou ook niet zwarter gaan dan 30%.
Wat zie je dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Luchtbubbeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Nu online

d0s

sssst

Dit, maar wel zeer minimaal. Sinds je er zelf mee bezig bent kijk je bij andere auto's en dan zie je dat het heel wat slechter kan.

Overigens vandaag de eerste beurt gehad bij de dealer. Denk, ga in Duitsland waar ik 'm ook gekocht heb. Zal vast ook wel iets goedkoper zijn.

Viel uiteindelijk toch heel erg tegen, kon even 690 euro afrekenen voor een grote beurt (microfilter, brandstoffilter, oliefilter + wissel en luchtfilter). En dan is er nog niks bijzonders wat gemaakt moet worden.

Achjah, hij kan er de komende 40.000 weer tegenaan met behoud van garantie.

[ Voor 46% gewijzigd door d0s op 24-07-2017 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
d0s schreef op maandag 24 juli 2017 @ 21:51:
[...]

Dit, maar wel zeer minimaal. Sinds je er zelf mee bezig bent kijk je bij andere auto's en dan zie je dat het heel wat slechter kan.
Dat dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
d0s schreef op maandag 24 juli 2017 @ 21:41:

Is dit jouw auto?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McMark
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:44
Na heel wat jaartjes rondtuffen in een 316Ti Compact en lekker meegenieten met al jullie verhalen op het forum was het vandaag eindelijk zover!

Ik ben zojuist de trotse eigenaar geworden van een F20 118i uit 2012. (170PK)
Sapphire Black Metallic, Automaat en sportpakket.

Volgende week vrijdag staat ie klaar voor me :)

Gezien de leeftijd waren er her en der wat plekjes en deukjes. Ook de omlijsting van de ramen was wat minder geworden. Gelukkig in de onderhandeling het voor elkaar gekregen om sierlijsten te laten plaatsen (chrome horizontaal en hoogglans shadow line verticaal. ) een nieuwe voorbumper , een gehele interieur cleaning en wegwerken van alle grotere krasjes en deuken. Al met al erg in mijn nopjes :+

Nu alleen nog op zoek naar wat hippere sloffen & een koper voor de compact O-)

BMW
Side 2SideFront
Interior

Optielijst:
Vehicle options
S1CA Selection of COP relevant vehicles
S205 Automatic transmission
S230 Extra package, EU-specific
S249 Multifunction f steering wheel
S255 Sports leather steering wheel
S258 Tire with run-flat functionality
S2DR BMW LA wheel, Star Spoke 376
S2PA Wheel bolt retainer
S423 Floor mats, velours
S431 Interior mirror with automatic-dip
S481 Sports seat
S493 Storage compartment package
S4AE Armrest front, retractable
S4AT Interior trim finishers black high-gloss
S4DN Accent strips, korall-rot, matt
Vehicle options
S502 Headlight cleaning system
S507 Park Distance Control (PDC), rear
S520 Fog lights
S521 Rain sensor
S522 Xenon Light
S534 Automatic air conditioning
S544 Cruise control with brake function
S563 Light package
S5DC Rear-seat headrests, folding
S609 Navigation system Professional
S612 BMW Assist
S614 Internet, preparations
S615 Expanded BMW Online Information
S616 BMW Online
S698 Area-Code 2 for DVD
Vehicle options
S6AA BMW TeleServices
S6AB Control for Teleservices
S6NF Music interface for Smartphone
S6NL Connection Bluetooth + USB devices incl.
S6NR Apps
S6VA CIC-Zusteuerung
S6WA Instrument cluster, expanded equipment
S6WA Instrument cluster, expanded equipment
S704 M Sports suspension
S775 Headlining anthracite
P7AC Sport Line
P7VB Comfort Package
P7VD Sicht Packet
S845 Acoustic belt warning
S868 Language version, Dutch
Vehicle options
S886 On-board vehicle literature Dutch
S8KA Dummy-SALAPA
S8S3 Automatic locking when driving off
S8SC Telematics access request,country-spec.
S8TH Road sign detection
S8V2 Label

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Zijn er mensen hier met een BMW Individual Audio installatie?

Ik heb deze in de 3 zitten maar ik heb geen uitgebreide equalizer opties in de NBT zitten. Alleen bass en treble. Nu staat er op mijn vin wel dat ik S676 HiFi speaker system heb (Denk dat Individual achteraf gedaan is ofzo). Maar ik vroeg mij dus af of het klopt dat ik die settings niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Nu online

d0s

sssst

Dat is inderdaad mijn auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

Tylen schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 14:18:
Zijn er mensen hier met een BMW Individual Audio installatie?

Ik heb deze in de 3 zitten maar ik heb geen uitgebreide equalizer opties in de NBT zitten. Alleen bass en treble. Nu staat er op mijn vin wel dat ik S676 HiFi speaker system heb (Denk dat Individual achteraf gedaan is ofzo). Maar ik vroeg mij dus af of het klopt dat ik die settings niet zo.
Nee, ik heb S677 HiFi System Professional DSP in mijn auto. OK, dat is een 5 serie. Maar die equalizer is volgens mij ook achteraf te coderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Ik zie er het nut niet zo van in van dat zwarte glas en zeker niet als je het alleen achter doet.
Dan zou ik sowieso alles in dezelfde tint houden, dus achter én voor, of gewoon niet.
Alleen achterste zijruit zwart en voorste deurruit gewoon helder glas is ook niet echt fraai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

IQM schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 16:19:
[...]

Nee, ik heb S677 HiFi System Professional DSP in mijn auto. OK, dat is een 5 serie. Maar die equalizer is volgens mij ook achteraf te coderen.
Vanavond eens kijken waar de ecu op staat. Kan maar zo dat die op standaard staat. 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Nu online

d0s

sssst

Het Fantoom schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 17:06:
[...]

Ik zie er het nut niet zo van in van dat zwarte glas en zeker niet als je het alleen achter doet.
Dan zou ik sowieso alles in dezelfde tint houden, dus achter én voor, of gewoon niet.
Alleen achterste zijruit zwart en voorste deurruit gewoon helder glas is ook niet echt fraai.
Smaken verschillen. Ik vind het een absolute verbetering.

Ik heb het trouwens niet over het helemaal zwart, dat ziet er gewoon niet uit. Het contrast moet niet te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het contrast moet niet te zijn? Er moet helemaal geen contrast zijn. Dus de voorruiten moeten ook, maar dat lukt niet in NL dus dan maar gewoon niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Nu online

d0s

sssst

Anoniem: 915187 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 17:36:
Het contrast moet niet te zijn? Er moet helemaal geen contrast zijn. Dus de voorruiten moeten ook, maar dat lukt niet in NL dus dan maar gewoon niet.
Kuch.. iets met ieder zijn mening ;)

De BMW ramen hebben overigens al een lichte tint waardoor veel tinters vaak in de fout gaan omdat de lichtdoorlatendheid net niet genoeg is na het aanbrengen van de folie en op 30%+ uitkomt. .

Over de hele linie 30 - 35% lichtdoorlatend vind ik er persoonlijk ook al prima uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:42

Theimon

Snapte!?

Slecht weer en vakantie en dus tijd om ff aan de coupé te klussen. Spiegelglaasje vervangen (was gesprongen tijdens het vervangen van de complete unit).

Ook een kapotte PDC sensor vervangen. Alles tikt bij het checken, maar ik ben nog niet dicht genoeg op een muur gekomen om te testen of alles weer naar behoren werkt. Morgen nog ff nalopen.

En ook de sierlijsten onder handen genomen. Van:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/99kX7elubaKKb58DxNJHHeaN/medium.jpg

Naar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PfB13ylk8fkEwFjdaVEFEsvy/medium.jpg

Ik ben er wel achter gekomen dat in de gaten van de PDC en achter de sierlijsten enorm veel drek gaat zitten. Vooral de PDC sensor was een crime om eruit te krijgen, zoveel bende zat er in.

Nu nog alleen het deurmechanisme rechts vervangen en dan kunnen we weer ff door. Hoewel het leer van mijn stuur ook absurd ver versleten is, dus die mag ook nog wel een keer.......en zo blijven we bezig....

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Het Fantoom schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 17:06:
[...]

Het nut voor mij zou zijn dat de kinderen bij lange ritten wat minder zon krijgen te verduren en de auto in zijn geheel vanbinnen wat koeler is zonder de airco op max te hoeven zetten. Gaat mij persoonlijk niet om hoe het er van buiten uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik vind het er juist altijd mooi uitzien. Daarnaast kan je niet naar binnen gluren (bij de mine that is). Voor de kids werkt het niet. De kleine jongen zeurt nog steeds als er zon op hem staat. Daarom retrofit ik binnenkort die deur gordijnen erin.

[ Voor 13% gewijzigd door Tylen op 26-07-2017 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

Tylen schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 07:31:
Ik vind het er juist altijd mooi uitzien. Daarnaast kan je niet naar binnen gluren (bij de mine that is). Voor de kids werkt het niet. De kleine jongen zeurt nog steeds als er zon op hem staat. Daarom retrofit ik binnenkort die deur gordijnen erin.
Bij mijn vorige auto (E61) zaten die zonnegordijntjes er achter af-fabriek in. Echter onze jongste vond ze dusdanig interessant -met name er achter willen kijken- dat ze het niet overleeft hebben. Daarom heeft mijn huidige F11 geen zonnegordijntjes achter maar af-fabriek getint glas. Staat heel erg goed bij een 5 serie. Bij de 1 serie van mijn vrouw hebben we het bewust niet gedaan omdat ze de kinderen op de achterbank wil kunnen zien van buiten de auto.

Hoe ga je het retrofitten doen? Hobby bob achtig een stuk uit het deurpaneel halen of andere deurpanelen plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Wil het wel origineel. Maar als dat betekend dat ik het hele deurpaneel moet vervangen (lees duuurr) dan haal ik wel een setje sonnyboys. Als het alleen het bovenste stuk is (waar de gleuf in zit) dan ga ik het wel origineel doen. Ik moet dus eerst een lijstje met artikelnummers en prijzen opzoeken. Maar het heeft opzich geen haast. Trekhaak heeft prio 1.

[ Voor 19% gewijzigd door Tylen op 26-07-2017 09:22 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Veranderingen in het land van de BMW's.
530D = verkocht (ouders nemen hem over):

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13690829_1064251126987338_5755097919080747565_n.jpg?oh=f62d495b386e24d60ad78c9682d3feb2&oe=59F002C9

114i = ingeruild
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20139827_1433828410029606_5677654474270148500_n.jpg?oh=eda3cacac92bdabb484d8b95a0c7e8e0&oe=59FD3492

New kid on the block wordt een BMW 535xi GT uit 2012 met 130.000km. Imperialblau Brillianteffekt Metallic. Die auto zit bomvol met opties is een High Executive uitvoering (maar dat zegt niet zoveel) met achterin de 'Executive' uitvoering. Dat betekent dat de auto geen 5 zitplaatsen heeft maar 4. Foto's volgen nog. Optielijst:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
Vehicle upgrades
Smartphone mirroring     Read more
Spare/replacement key fob     Read more

Vehicle options
S223    Electronic Damper Control (EDC)
S229    Dynamic Drive
S230    Extra package, EU-specific
S2BX    BMW LA wheel, dual spoke 253
S2PA    Wheel bolt retainer
S2VA    Chassis & suspens. setup"Adaptive Drive"
S2VB    Tire pressure display
S302    Alarm system
S316    automatic trunk lid mechanism
S322    Comfort access
S323    Soft-Close-Automatic doors
S358    Climate comfort windscreen
S3AG    Reversing camera
S402    Electric panoramic roof
S416    Roller sun vizor, rear lateral
Vehicle options
S430    Interior/outside mirror with auto dip
S431    Interior mirror with automatic-dip
S441    Smoker package
S455    Active seat for driver and passenger
S456    Comfort seat with memory
S460    Comfort seat, rear, electr. adjustable
S488    Lumbar support, driver and passenger
S494    Seat heating driver/passenger
S496    Seat heating, rear
S4CB    Fine woodgrain version 'Fineline' natur
S4NB    Autom. climate control with 4-zone ctrl
S4NE    Blow-by heater
S4UR    Ambient interior lighting
S4UY    Ski and snowboard case
S502    Headlight cleaning system
Vehicle options
S508    Park Distance Control (PDC)
S522    Xenon Light
S524    Adaptive Headlights
S5AC    High-beam assistant
S5AD    Lane departure warning
S5AG    Lane-change warning
S5DF    Active cruise control+Stop&Go function
S5DL    Surround View
S601    TV function
S609    Navigation system Professional
S610    Head-up display
S612    BMW Assist
S614    Internet, preparations
S615    Expanded BMW Online Information
S616    BMW Online
Vehicle options
S620    Voice control
S633    Preparation, mobile phone, Business
S677    HiFi System Professional DSP
S696    DVD changer
S698    Area-Code 2 for DVD
S6AA    BMW TeleServices
S6AB    Control for Teleservices
S6FH    Rear Professional entertainment center
S6FL    USB/Audio interface
S6NF    Music interface for Smartphone
S6NR    Apps
S6UK    Night Vision with human recognition
S6VC    Control for Combox
S710    M leather steering wheel
S775    Headlining anthracite
Vehicle options
S845    Acoustic belt warning
S868    Language version, Dutch
S877    Delete cross-pattern operation
S886    On-board vehicle literature Dutch
S8KA    Dummy-SALAPA
S8S2    Coding alarm signal
S8S3    Automatic locking when driving off
S8SC    Telematics access request,country-spec.
S8TH    Road sign detection
S8TN    Daytime run.lights adjus.via light menu
Vehicle options
S1CD    Brake Energy Regeneration
S548    Kilometer-calibrated speedometer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Ik vind die E60/61 nog steeds fantastische modellen, zeker in die kleur i.c.m. die velgen. Jammer dat ze nog steeds te duur zijn (voor mij in ieder geval ;)).

En voor de GT......je zit er in, dus je hoeft er niet naar te kijken zullen we maar zeggen :P

[ Voor 36% gewijzigd door Theimon op 26-07-2017 10:10 ]

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

Tylen schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:21:
Wil het wel origineel. Maar als dat betekend dat ik het hele deurpaneel moet vervangen (lees duuurr) dan haal ik wel een setje sonnyboys. Als het alleen het bovenste stuk is (waar de gleuf in zit) dan ga ik het wel origineel doen. Ik moet dus eerst een lijstje met artikelnummers en prijzen opzoeken. Maar het heeft opzich geen haast. Trekhaak heeft prio 1.
De zonnegordijntjes bestaan uit twee delen: het grote deel dat omhoog komt en het kleine deel voor het achterste ruitje van de deur.

Het grote deel bestaat uit een rol achter het deurpaneel dat via een smalle gleuf omhoog getrokken kan worden en een bevestiging bovenaan het raam. Het kleine deel zit in de raamstijl in het midden verstopt en haakt op 2 plaatsen aan de rand vast. Je zult als je het origineel wilt doen het complete deurpaneel moeten vervangen, inclusief de raamomlijsting aan de binnenkant.
Theimon schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 10:09:
Ik vind die E60/61 nog steeds fantastische modellen. Jammer dat ze nog steeds te duur zijn (voor mij in ieder geval ;)).
Ik weet niet wat je budget is maar de E60/E61-ers komen aardig in de buurt van de 6-8k hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Theimon schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 10:09:
Ik vind die E60/61 nog steeds fantastische modellen, zeker in die kleur i.c.m. die velgen. Jammer dat ze nog steeds te duur zijn (voor mij in ieder geval ;)).

En voor de GT......je zit er in, dus je hoeft er niet naar te kijken zullen we maar zeggen :P
Vriendinlief vond hem ernstig mooi. Ik moet nog wennen aan de achterkant maar ik vond ooit de E60 en E61 de lelijkste auto's die BMW ooit gemaakt had en inmiddels vind ik het een van de mooiste BMW's die er ooit gemaakt zijn. Als ik voor mijn E61 rij en ik zie hem in de spiegels dan geniet ik ervan. Rij ik erachter dan idem dito. Zie ik hem geparkeerd staan dan wederom ;).

Als je op zoek gaat goed zoeken naar de aandachtspunten (panoramadak!) en dan kun je voor relatief weinig geld er een vinden. Kijk wel uit dat het onderhoud klopt want anders loop je snel leeg. Ik zet mijn budget op elke auto 5.000 euro te laag puur om die klappen preventief op te vangen.

Pssst. Weet er nog iemand goede coderingen of must do coderingen voor de F01/F07/F10/F11 series?
Er zijn nogal wat nieuwigheden zag ik zo her en der maar dit wordt m'n eerste F-model pas (op wat projectauto's na).

[ Voor 9% gewijzigd door Typhone op 26-07-2017 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:49
Wat kan je preventief doen aan een panoramadak bij een E61? Behalve het dicht laten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

loeberce schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 10:17:
Wat kan je preventief doen aan een panoramadak bij een E61? Behalve het dicht laten ;)
Afvoerkanalen checken (ook als ie dicht is). Die lopen vol, er blijft water staan en dat maakt het mechanisme kapot. Wordt bij mij elke 3 maanden kort schoongemaakt en gecheckt (15 min werk zaterdagochtend bij m'n specialist) en het rubber wat eromheen zit gaat ook 'lubberen'. Dan krijg je een suizend geluid (windgeruis) in de auto. Vorig jaar dat mechanisme + rubber later vervangen en dan is €1600 best veel geld voor een euvel wat je makkelijk zelf kan voorkomen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-05 13:15

hmr

Wegens wat veranderingen binnen de familie situatie sta ik mijn mini af aan mijn moeder en wordt het tijd om een nieuwe bak uit te zoeken.

Heb een leuke BMW 114i high executive gezien uit 6/2012 met ~92K op de teller. Altijd dealer onderhouden geweest. Is dit nog acceptabel voor dit model en is 92K erg veel of niet? Ik heb er niet zoveel verstand van van het kopen van occasions....

Daarnaast lees ik dat die 114i motor eigenlijk een geknepen 118i is en dit met een stage 1 upgrade redelijk gelijk kan worden getrokken. Is dat zo? Ben toch een beetje bang dat ik wat minder kwaliteit koop, heb nog nooit een BMW aangeschaft, maar deze ziet er erg mooi uit.

[ Voor 10% gewijzigd door hmr op 26-07-2017 15:36 ]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

92k vind ik niet veel voor een tweedehands. Zeker als ie netjes onderhouden is en originele kilometers heeft, niks aan de hand. Het is wel een bromfietsmotor, dus of je zoekt een dikkere of je gaat voor een tune-beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:15
Typhone schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 10:13:
[...]
Pssst. Weet er nog iemand goede coderingen of must do coderingen voor de F01/F07/F10/F11 series?
Er zijn nogal wat nieuwigheden zag ik zo her en der maar dit wordt m'n eerste F-model pas (op wat projectauto's na).
Leef je uit zou ik zeggen :) : https://www.motor-talk.de...cht-gemacht-t3949598.html

Draadje met meer dan 9.000 bijdragen. Hoop wel dat je Duits niet al te roestig is o<:) .

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 53 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.