Het grote BMW-topic #13 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 116 Laatste
Acties:
  • 759.211 views

Onderwerpen

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-12-2025

SuBBaSS

-has Ryzen

Zag gisteren een 435i cabrio in het wild hier bij mij in de buurt. Doe het niet snel, maar bleef toch even staan kijken. Vind het een prachtig ding. Zie nu dat hij al een aantal jaren leverbaar is. Alles komt hier later zullen we maar zeggen. :P

Mag binnenkort hier zelf regelmatig in een Mini Cooper S rijden. Zus heeft er eentje gekocht, oorspronkelijk uit Duitsland. Had "wat" problemen met de koeling maar die zouden opgelost worden als de verkoop rond was. Niet dus: we halen dat ding op, zij rijdt er hooguit 10 km. (rustig) mee: koelvloeistof aan de kook, gesis vanaf het blok door lekkende vloeistof. Weer terug dus; fix het maar!
Blijkt een bekend probleem te zijn bij de S. Is nu opgelost, binnenkort mijn eerste kilometers. O+

Voor de indruk:
Cooper S

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:40
SuBBaSS schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:52:
Zag gisteren een 435i cabrio in het wild hier bij mij in de buurt. Doe het niet snel, maar bleef toch even staan kijken. Vind het een prachtig ding. Zie nu dat hij al een aantal jaren leverbaar is. Alles komt hier later zullen we maar zeggen. :P

Mag binnenkort hier zelf regelmatig in een Mini Cooper S rijden. Zus heeft er eentje gekocht, oorspronkelijk uit Duitsland. Had "wat" problemen met de koeling maar die zouden opgelost worden als de verkoop rond was. Niet dus: we halen dat ding op, zij rijdt er hooguit 10 km. (rustig) mee: koelvloeistof aan de kook, gesis vanaf het blok door lekkende vloeistof. Weer terug dus; fix het maar!
Blijkt een bekend probleem te zijn bij de S. Is nu opgelost, binnenkort mijn eerste kilometers. O+

Voor de indruk:
[afbeelding]
Hopelijk heeft je zus wat geld achter de hand gehouden voor reparaties, want dit zijn niet de meest betrouwbare blokken. Distributieketting is nogal een probleem en koolstofafzetting in de inlaatkanalen vanwege directe injectie. Ik heb 4 jaar zo'n Cooper S gereden, het is wel heel leuk rijden.

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

robpol schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 14:36:
[...]

Hopelijk heeft je zus wat geld achter de hand gehouden voor reparaties, want dit zijn niet de meest betrouwbare blokken. Distributieketting is nogal een probleem en koolstofafzetting in de inlaatkanalen vanwege directe injectie. Ik heb 4 jaar zo'n Cooper S gereden, het is wel heel leuk rijden.
Daar ga ik wel vanuit ja. Ze gaf wel aan dat het een ietwat impulsaankoop was én ze komt van een '99 Civic die tot nog toe onverwoestbaar is gebleken. Hoop dat ze niet teleurgesteld wordt.
Toen ik op het mini-club forum terecht kwam werd ik niet echt blij in ieder geval.

Heb jij die problemen die je omschrijft zelf ook meegemaakt en is daar vooraf iets aan te doen (of het op z'n minst goed in de gaten te kunnen houden)?

Kan me bijna niet voorstellen dat bijv. naar de distributieketting gekeken is als ze dat issue met de koeling al lieten lopen.... :X

• Spollie
SuBBaSS schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 14:43:
[...]

Daar ga ik wel vanuit ja. Ze gaf wel aan dat het een ietwat impulsaankoop was én ze komt van een '99 Civic die tot nog toe onverwoestbaar is gebleken. Hoop dat ze niet teleurgesteld wordt.
Toen ik op het mini-club forum terecht kwam werd ik niet echt blij in ieder geval.

Heb jij die problemen die je omschrijft zelf ook meegemaakt en is daar vooraf iets aan te doen (of het op z'n minst goed in de gaten te kunnen houden)?

Kan me bijna niet voorstellen dat bijv. naar de distributieketting gekeken is als ze dat issue met de koeling al lieten lopen.... :X
De mijne had bij 84.000 km het distributieketting probleem, hij heeft toen 3 weken bij de dealer gestaan. Volgens mij was er toen nog wat meer aan de hand dan alleen distributieketting, blok lag helemaal uit elkaar toen ik kwam kijken. Gelukkig was het een auto van de zaak en is de rekening naar de leasemaatschappij gegaan :P

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-01 17:30
Lauwrence schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:16:
Even een technisch vraagje voor de sleutelaars onder jullie.

Ik heb een E87 uit 2009. Nette auto, maar helaas blijken er wat dingetjes mee aan de hand en het meest irritante is wel de automatisch dimmende spiegel/lichtsensor. De spiegel dimt niet, lichten blijven ook altijd aan, ondanks dat betreffende opties wel aan staan in het systeem.

Wellicht dat de spiegel helemaal geen spanning krijgt, maar een schema vinden is me nog niet gelukt. Iemand wellicht een ander idee? Gisteravond in het donker behoorlijk veel last van achterliggers plus het moet gewoon werken.

Bedankt alvast!

groeten,

Lawrence.
Ik zou beginnen met te kijken of een automatische dimmende binnenspiegel wel standaard is meegeleverd of dat er die later is opgezet. In het tweede geval kan het zijn dan de persoon gewoon niet door heeft gehad dat deze spiegel ook prik nodig heeft. Maar aangezien de de sensor voor het licht ook niet werkt vermoed ik toch een kabelbreukje naar de sensor (achter de voorruit) en spiegel. Wellicht ook eens kijken of het een zekering kan zijn voordat je begint met sleutelen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-01 06:55
MrFl0ppY schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 14:54:
[...]

Ik zou beginnen met te kijken of een automatische dimmende binnenspiegel wel standaard is meegeleverd of dat er die later is opgezet. In het tweede geval kan het zijn dan de persoon gewoon niet door heeft gehad dat deze spiegel ook prik nodig heeft. Maar aangezien de de sensor voor het licht ook niet werkt vermoed ik toch een kabelbreukje naar de sensor (achter de voorruit) en spiegel. Wellicht ook eens kijken of het een zekering kan zijn voordat je begint met sleutelen.
Bedankt voor je reactie!

Ja, de spiegel staat gewoon op de lijst van fabriek-af geleverde opties. Het 2-delige kapje om de bevestiging/regensensor is wat knullig gerepareerd met kit, dus er is duidelijk al eens aan gesleuteld.

Ik zal eens pogen ergens een zekeringenlijst tevoorschijn te halen, spanning meten, dat was idd ook mijn gedachte. Weet jij toevallig waar ik een schema zou kunnen vinden?

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-01 17:30
Boekje of gooi eens een kwartje in Google

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:55
sig69 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 10:13:
Even gebeld met de garage, is inderdaad remvloeistof. Hij stond toch al ingepland voor de APK dus laat het meteen maar meenemen.
Waarom moet die vervangen worden? Is bij mij in '02 voor het laatst vervangen.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:44
Het Fantoom schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 17:58:
[...]

Dat kan weglekken en trekt vocht aan

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-01 18:11
@Het Fantoom Remvloeistof heeft niet het eeuwige leven, dus als mijn auto zegt dat het vervangen moet worden doe ik dat gewoon voor die paar tientjes.

Roomba E5 te koop

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-01 11:22
Trekt inderdaad vocht aan, wat vaak zich bij de remklauwen verzameld waardoor uiteindelijk de zuigers kunnen gaan vast roesten.

Bij mijn auto is de interval iedereen 2 jaar of 48.000km.

[ Voor 19% gewijzigd door wesleytjuh op 16-06-2017 18:33 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

robpol schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 14:47:
[...]

De mijne had bij 84.000 km het distributieketting probleem, hij heeft toen 3 weken bij de dealer gestaan. Volgens mij was er toen nog wat meer aan de hand dan alleen distributieketting, blok lag helemaal uit elkaar toen ik kwam kijken. Gelukkig was het een auto van de zaak en is de rekening naar de leasemaatschappij gegaan :P
Oei dat zijn geen grappen, vooral bij zo'n "lage" kilometerstand. :(
Hoe uitte zich dit en wat was er precies mis? Rammelend en opgerekte ketting oid?

Zus heeft er geen garantie op, is ook eentje die al richting 10 jaar oud gaat (meen ik).
De hele onderhoudshistorie zat er wel bij, incl. alle bonnen dus dat valt wel uit te zoeken.
Maar klinkt als sowieso een dure reparatie, of het nou preventief is of op het moment dat het zich manifesteert. :/

• Meneer aard
  • Laatst online: 04:56

Meneer aard

Porsche rulez!

sig69 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 09:20:
Bij mijn E46 staat er als ik 'm aan zet nu "INSPECTION", met nog een km of 8000. Maar er staat ook een klokje bij, wat betekent dat? Ik kan het in het boekje niet vinden.
Hij geeft aan wanneer de auto op contact wordt gezet welke inspectie hij nodig heeft of een olie beurt. Maand/jaar van je remvloeistof kun je oproepen door op je odo knop te drukken.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-01 17:40

IQM

Theimon schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 09:11:
Ik reed gisteren achter een recente M5 (F10). Stadsrit, maar ik hoorde geen pruttelende motor of iets.....geen borrelende uitlaten. En als grootste domper.....start/stop bij een verkeerslicht :/ Het had gewoon een standaard ding kunnen zijn, ware het niet voor de dubbele pijpen achterop.

Zelfs als dat ding stapvoets rolt moet het nog wel iets uitstralen toch?
Die uitlaatpijpen kunnen er ook achteraf opgezet worden hoor! ;) En ja, er zijn mensen die dat hebben gedaan. Ken er ook wel een paar van de BMW 5 serie club. Het klopt trouwens wel dat de F10 M5 een start/stop syteem heeft.

Wil je het zeker weten dan moet je even snel het kenteken natrekken met je smartphone. Kan zomaar een vermomde 520i zijn...

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Het Fantoom schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 17:58:
[...]

Je maakt een grapje?
Remvloeistof verversen hoort gewoon bij periodiek onderhoud, een BMW wil het iedere 2 jaar.
Laat je het achterwege dan komt er veel vocht in je remvloeistof wat de remleidingen laat roesten en ronduit gevaarlijk kan worden als je remmen heet worden. Heet water -> waterdamp in je leidingen -> rempedaal doet niets meer.

🖥️ | 🚗

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05:50

Theimon

Snapte!?

IQM schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 21:17:
[...]

Die uitlaatpijpen kunnen er ook achteraf opgezet worden hoor! ;) En ja, er zijn mensen die dat hebben gedaan. Ken er ook wel een paar van de BMW 5 serie club. Het klopt trouwens wel dat de F10 M5 een start/stop syteem heeft.

Wil je het zeker weten dan moet je even snel het kenteken natrekken met je smartphone. Kan zomaar een vermomde 520i zijn...
Neuh, het was wel een echte, maar als je op de stoep zou lopen en hij komt op rustig tempo langs zoeven zou je het niet opmerken.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-01 17:00
Gister een nieuwe (occasion) BMW 1-Serie aangeschaft bij de dealer. Na een iets langer dan een half jaar in mijn vorige 1-Serie gereden te hebben. Beviel mij eigenlijk zo goed dat ik het gebrek aan opties wat miste. Helaas was de auto in die paar maanden wel flink gezakt in prijs.. logisch, dealer wil ook verdienen.

Heb nog wel een vraag die ik gister ben vergeten te vragen. Iemand ervaring met de 'Hexagon'/Alcantara anthrazit stoelen? Deze vond ik in de rug aardig strak (heb normaal postuur), zijn deze nog in positie aan te passen? voor mensen met een iets dikkere/bredere rug?

Foto's: (gaat om de grijze)

Afbeeldingslocatie: https://lossy.studio/downloads/bmw1_klein.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lossy.studio/downloads/bmw2_klein.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lossy.studio/downloads/bmw3_klein.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door talkatoo op 18-06-2017 12:35 ]

Verwijderd

Zit een knopje rechtsvoorop je stoel om de lendesteun leeg te laten lopen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2017 12:54 ]

• talkatoo
Super bedankt! dat is een zorg weg :-)

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Theimon schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 23:54:
[...]

Neuh, het was wel een echte, maar als je op de stoep zou lopen en hij komt op rustig tempo langs zoeven zou je het niet opmerken.
Je koopt een auto dan meestal ook niet voor de mensen op de stoep ;) Maar serieus, de sportstand maakt al een groot verschil.
edwinkuipers89 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 13:17:
Super bedankt! dat is een zorg weg :-)
Ik zou niet te vroeg juigen, ook in de wijdste stand omsluiten de stoelen je nog aardig strak.

[ Voor 32% gewijzigd door fsfikke op 18-06-2017 16:53 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

fsfikke schreef op zondag 18 juni 2017 @ 15:42:
[...]

Je koopt een auto dan meestal ook niet voor de mensen op de stoep ;)
Net zoals niemand zijn auto financiert...

• talkatoo
fsfikke schreef op zondag 18 juni 2017 @ 15:42:
[...]

[...]

Ik zou niet te vroeg juigen, ook in de wijdste stand omsluiten de stoelen je nog aardig strak.
Hmmm ok, zat daarvoor in een zwarte 1-Serie met dezelfde stoelen. Daar was het niet opgevallen, dus denk dat het goed moet komen.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:05

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

MadMarky schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 23:40:
[...]

Je maakt een grapje?
Remvloeistof verversen hoort gewoon bij periodiek onderhoud, een BMW wil het iedere 2 jaar.
Laat je het achterwege dan komt er veel vocht in je remvloeistof wat de remleidingen laat roesten en ronduit gevaarlijk kan worden als je remmen heet worden. Heet water -> waterdamp in je leidingen -> rempedaal doet niets meer.
Precies. Corrosie in je remsysteem is het probleem op zich niet (daarvoor heb je ook zuurstof nodig, wat niet aanwezig zou mogen zijn), maar water in de remvloeistof kan gaan koken bij hard remmen, waardoor je sowieso remkracht verliest en in het ergste geval de remmen het helemaal niet meer doen.
En water komt er sowieso in, of je nou veel of weinig met de auto rijdt. Er wordt vaak gesteld dat je op je banden niet bezuinigen, voor remvloeistof (en remmen in het algemeen) geldt dat nog veel meer.

Over remmen gesproken, eerdaags moet m'n cabrio de brug op om te controleren of de stalen remleidingen naar achteren nog goed zijn... Vorig jaar gaf de APK-keurmeester al aan wat oxidatie op één van de leidingen ter hoogte van de benzine tank te zien en ik hoop dat het nog niet erger is geworden. Ik ga het nog herstellen, maar gezien de plaats is het geen simpel klusje (als ik pech heb moet de tank er onderuit...) Sowieso wil ik deze zomer het hele remsysteem volledig nakijken/reviseren (zodra m'n auto in de garage bij huis kan, waar nu nog allemaal spul van m'n verhuizing staat), omdat het rempedaal tegenwoordig wel erg zwaar gaat... Remkracht is er meer dan genoeg en het is bij hard remmen ook gewoon in balans, alleen de bediening is erg zwaar... Het zou de booster kunnen zijn, maar als die niet meer zou werken, zou het pedaal veel harder moeten zijn.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Succes, die remleidingen zijn een regelrechte pain in the ass :X

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-01 12:24
Bij mijn F10 staat er nu al een paar maanden dat de voorremmen vervangen moeten worden binnen 5.000 km. Is dat een vast interval in de computer geprogrammeerd of is dat een sensor die het meet?
Ik rij 2.500km per maand dus die 5.000 km zou inmiddels wel voorbij moeten zijn.

• talkatoo
Arjant2 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 14:16:
Bij mijn F10 staat er nu al een paar maanden dat de voorremmen vervangen moeten worden binnen 5.000 km. Is dat een vast interval in de computer geprogrammeerd of is dat een sensor die het meet?
Ik rij 2.500km per maand dus die 5.000 km zou inmiddels wel voorbij moeten zijn.
Ik weet niet of je BMW dat meet, maar beide redenen lijken mij voldoende voor een check bij de dealer.

• DexterDee
  • Laatst online: 12-01 19:18

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Arjant2 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 14:16:
Is een combinatie van tijdsinterval en slijtsensor inderdaad

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Precies, zal me er nog niet druk over maken, als hij 0km zegt heb je nog steeds tijd (paar 1000 km zei de dealer laatst). Het is een schatting, maar pas als de sensor meet dat hij op is zal je naar de garage moeten.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-01 21:53

Apache

amateur software devver

Het is inderdaad een slijtsensor, zeker als je veel snelwegkm's maakt blijft de 5000km lang staan.

Ik zit in dezelfde situatie en ik hoop dat ik ze niet meer moet vervangen voor de g30 geleverd wordt :)

@MadMarky het is hetzelfde type sensor hoor, even low-tech als de vorige

[ Voor 15% gewijzigd door Apache op 19-06-2017 17:12 ]

If it ain't broken it doesn't have enough features

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Nieuwere BMW's hebben dus een sensor die de afstand tussen de remklauwen kan meten? Cool :)
Oudere modellen hebben enkel een sensor die vervangen moet worden zodra deze is 'afgegaan' (lees: doorgesleten).

🖥️ | 🚗

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10-2025

Toff

FP ProMod
MadMarky schreef op maandag 19 juni 2017 @ 17:10:
Nieuwere BMW's hebben dus een sensor die de afstand tussen de remklauwen kan meten? Cool :)
Oudere modellen hebben enkel een sensor die vervangen moet worden zodra deze is 'afgegaan' (lees: doorgesleten).
Sterker nog, ook wanneer de sensor nog niks heeft gemeten, maar de garage heeft vastgesteld dat de blokken vervangen dienen te worden, krijg je automatisch nieuwe sensoren op de rekening. Beetje zoiets als een broekriem en bretels tegelijk dragen. :+

Verwijderd

De sensor slijt tegenwoordig gelijkmatig af.

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:39

orf

Vorig jaar juni heb ik een BMW Touring gekocht (10/2011, dat is E91?).

Nu had ik eigenlijk al verwacht dat ie nu wel iets van service had moeten hebben. Ik rijd vrij weinig kilometers, dus de interval zal eerder op tijd zijn dan op kilometers. In oktober is het tijd voor de APK, dus dan zou een servicebeurt sowieso kunnen. De boortcomputer geeft op alles OK aan.

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-01 15:16
Hi all,

Mijn BMW 1 serie (2016 met pakweg 50k op de teller) heeft een vreemd probleem. Dit probleem is een tijd geleden begonnen (30k ongeveer) en doet zich enkel voor met warm weer (ik heb het tijdens de wintermaanden niet gehoord..)

Het lijkt op een V snaar geluid en is eens per 10 keer starten aanwezig.. niet altijd dus. Dit is het lastige aangezien de dealer zegt dat ze het niet kunnen reproduceren. Ik heb het geluid kunnen filmen :) en ga het over 2 weken even laten horen. Hopelijk weten ze waar het vandaan komt.

Zie hier de video https://drive.google.com/...ehAJBpoNavTXRBOHF1N3AteDQ

Het geluid start vlak na het starten voor 2-3 sec en verdwijnt daarna weer. Het is een scherp geluid en als ik in een parkeergarage mijn auto start kijkt iedereen om 8)7 |:(

Wellicht hebben jullie een idee :)? Dan kan ik de dealer alvast de juiste richting opduwen mochten ze het te vaag vinden.

thx alvast!

ps: het is een 116d automaat

• The_MAN
orf schreef op maandag 19 juni 2017 @ 19:47:
Vorig jaar juni heb ik een BMW Touring gekocht (10/2011, dat is E91?).

Nu had ik eigenlijk al verwacht dat ie nu wel iets van service had moeten hebben. Ik rijd vrij weinig kilometers, dus de interval zal eerder op tijd zijn dan op kilometers. In oktober is het tijd voor de APK, dus dan zou een servicebeurt sowieso kunnen. De boortcomputer geeft op alles OK aan.
BMW doet al jaren condition based service, dus als je niet veel gereden hebt en er niets versleten is dat door sensoren gemeten wordt, hoef je geen beurt te hebben. Lekker toch? :)

Verwijderd

The_MAN schreef op maandag 19 juni 2017 @ 20:25:
[...]

BMW doet al jaren condition based service, dus als je niet veel gereden hebt en er niets versleten is dat door sensoren gemeten wordt, hoef je geen beurt te hebben. Lekker toch? :)
Sowieso ben ik verbijsterd over de onderhoudsinterval. Ik rij echt behoorlijk door, veel stadsverkeer en schuw hoge toeren absoluut niet en toch is het meer dan 30.000km geleden dat de olie vervangen is.

• The_MAN
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:19:
[...]

Sowieso ben ik verbijsterd over de onderhoudsinterval. Ik rij echt behoorlijk door, veel stadsverkeer en schuw hoge toeren absoluut niet en toch is het meer dan 30.000km geleden dat de olie vervangen is.
Olie vervangen moet is vaker als je veel snel rijdt heb ik gemerkt, als ik veel in DE rond de 200 km/u rijdt heeft de olie het moeilijker mee. Maar nogmaals: mooi toch :)

Verwijderd

The_MAN schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:20:
[...]

Olie vervangen moet is vaker als je veel snel rijdt heb ik gemerkt, als ik veel in DE rond de 200 km/u rijdt heeft de olie het moeilijker mee. Maar nogmaals: mooi toch :)
Het is top en lijkt met elke serie beter te worden _/-\o_

• Meneer aard
  • Laatst online: 04:56

Meneer aard

Porsche rulez!

The_MAN schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:20:
[...]

Is afhankelijk van rijstijl, heeft mijn 46 ook.
Des ondanks houd ik gewoon 15k interval aan. Zeker met een ouderwetse diesel. Olie verbuik is nihil.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

ls789 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 20:00:
Hi all,

Mijn BMW 1 serie (2016 met pakweg 50k op de teller) heeft een vreemd probleem. Dit probleem is een tijd geleden begonnen (30k ongeveer) en doet zich enkel voor met warm weer (ik heb het tijdens de wintermaanden niet gehoord..)

Het lijkt op een V snaar geluid en is eens per 10 keer starten aanwezig.. niet altijd dus. Dit is het lastige aangezien de dealer zegt dat ze het niet kunnen reproduceren. Ik heb het geluid kunnen filmen :) en ga het over 2 weken even laten horen. Hopelijk weten ze waar het vandaan komt.

Zie hier de video https://drive.google.com/...ehAJBpoNavTXRBOHF1N3AteDQ

Het geluid start vlak na het starten voor 2-3 sec en verdwijnt daarna weer. Het is een scherp geluid en als ik in een parkeergarage mijn auto start kijkt iedereen om 8)7 |:(

Wellicht hebben jullie een idee :)? Dan kan ik de dealer alvast de juiste richting opduwen mochten ze het te vaag vinden.

thx alvast!

ps: het is een 116d automaat
Slippende dynamoriem?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:57

mr_petit

opperprutser

Ik gok een pulley op de multiriem, of de dynamo heeft een vrijloopkoppeling die piept.

"man is not truly one, but truly two,"

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:31

Typhone

Who Dares Wins

Zijn er hier toevallig mensen met een BMW 5GT of ervaring in een 5GT? :)
Zoja, wat beviel er wel en wat beviel er niet. Project gaat verhuizen naar NL dus afscheid nemen van de M6 E63 en even kijken wat er met de 530D gaat gebeuren die nu een stuk minder km's gaat maken (maar €1896 MRB kost per jaar). Met zijn tweeën 5 auto's voor de deur hebben waarvan twee 6-series is ook nogal overtrokken me dunkt ^^.

Wil eventueel twee auto's inruilen voor zo'n auto (7-serie platform en redelijk goed in de opties met makkelijke inbouw van eventuele ontbrekende zaken) en ik wens niet onder de 250pk te zitten qua vermogen.

[ Voor 20% gewijzigd door Typhone op 20-06-2017 08:36 ]

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-12-2025
BMW blijft toch een vreemde eend.

M'n F30 heeft voicebesturing, nav professional, usb & bluetooth, hang m'n iPhone eraan, word niet herkend, zit je nog met een sneu aux kabeltje. Nu las ik dat je met coding de bluetooth naar enhanced bluetooth (6NL) kunt upgraden, de dealer "kan" dit niet (kan ie wel maar wil ie niet).

Nu heb ik iemand gevonden die zelfs BMW apps (9C) erop kan krijgen dmv een officiële FSC code van BMW, met remote coding laat ik het er op zetten, leuk projectje, hopelijk werkt het ook nog :')

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-01 20:15
Typhone schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 08:34:
Zoja, wat beviel er wel en wat beviel er niet. Project gaat verhuizen naar NL dus afscheid nemen van de M6 E63 en even kijken wat er met de 530D gaat gebeuren die nu een stuk minder km's gaat maken (maar €1896 MRB kost per jaar). Met zijn tweeën 5 auto's voor de deur hebben waarvan twee 6-series is ook nogal overtrokken me dunkt ^^.

Wil eventueel twee auto's inruilen voor zo'n auto (7-serie platform en redelijk goed in de opties met makkelijke inbouw van eventuele ontbrekende zaken) en ik wens niet onder de 250pk te zitten qua vermogen.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Denk in begin 2018 te willen upgraden van E61 530d naar een F07 530d.

• MaZo
  • Niet online
z1rconium schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 09:35:
BMW blijft toch een vreemde eend.

M'n F30 heeft voicebesturing, nav professional, usb & bluetooth, hang m'n iPhone eraan, word niet herkend, zit je nog met een sneu aux kabeltje. Nu las ik dat je met coding de bluetooth naar enhanced bluetooth (6NL) kunt upgraden, de dealer "kan" dit niet (kan ie wel maar wil ie niet).

Nu heb ik iemand gevonden die zelfs BMW apps (9C) erop kan krijgen dmv een officiële FSC code van BMW, met remote coding laat ik het er op zetten, leuk projectje, hopelijk werkt het ook nog :')
Wat probeer je te bereiken dat niet ondersteund wordt? Alleen je iPhone koppelen?

Ik heb een F30 335i uit 2014 met hetzelfde en heb vooralsnog elke iPhone zonder problemen kunnen koppelen.

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-12-2025
MaZo schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:22:
[...]
Wat probeer je te bereiken dat niet ondersteund wordt? Alleen je iPhone koppelen?

Ik heb een F30 335i uit 2014 met hetzelfde en heb vooralsnog elke iPhone zonder problemen kunnen koppelen.
Ik wil inderdaad mijn iPhone kunnen gebruiken via lightning/USB, die laad nu alleen op, muziek komt er niet uit. Dat is een optie: 6NL - enhanced Bluetooth + USB activation (6NS bij NBT), gelukkig kan het aangezet worden.

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:11

Fijne ruime auto voor de inzittenden, qua bagage echter houdt het niet over. Tevens is het zicht naar achteren suboptimaal door de hoge kont. Achteruitrijcamera is een must (het zou kunnen dat dat standaarduitrusting is).
Tevens is de auto niet moeders mooiste mijns inziens, maar het comfort is subliem.
Ik spreek over een 530d GT overigens, pre facelift, voorzien van comfortstoelen +massage, panoramadak en hud (amongst other things)

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

[...]
Fijne ruime auto voor de inzittenden, maar minder fijn voor de rest van de mensen die tegen de buitenkant aan moet kijken imho :P
Ieder z'n smaak natuurlijk maar de 5GT heeft niet veel liefhebbers.

🖥️ | 🚗

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

MadMarky schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 13:19:
[...]

Fijne ruime auto voor de inzittenden, maar minder fijn voor de rest van de mensen die tegen de buitenkant aan moet kijken imho :P
Ieder z'n smaak natuurlijk maar de 5GT heeft niet veel liefhebbers.
Hehehe, dat hebben mijn 650i, mijn M6 en mijn E61 530D ook niet (allemaal uit het Bangle-tijdperk).
Het spijt me voor de kijkers maar ik koop de auto om hoe hij rijdt en het beoogde gebruik :).
5-touring kan ook nog en de 3-touring F31 ook bekeken maar die zitten zo armzalig in de opties dat ik die eigenlijk per definitie al doorstreep. Daarbij wil ik de auto liefst niet in Duitsland moeten halen aangezien ik dan 2 particuliere verkopen moet gaan doen en daar komt (ervaring heb ik helaas ruimschoots) geen volk op af wat vaak interesse in de auto heeft maar vooral de snelheid wil testen. Die 'zum kotzen' ergernis ga ik mezelf besparen dit keer.

Ik vind het ook niet per definitie een mooie auto, vriendinlief vond hem dan weer wel mooi maar volgens mij rijden ze wel goed.

• -MVR-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-01 13:56
Typhone schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 13:27:
[...]

Hehehe, dat hebben mijn 650i, mijn M6 en mijn E61 530D ook niet (allemaal uit het Bangle-tijdperk).
Het spijt me voor de kijkers maar ik koop de auto om hoe hij rijdt en het beoogde gebruik :).
5-touring kan ook nog en de 3-touring F31 ook bekeken maar die zitten zo armzalig in de opties dat ik die eigenlijk per definitie al doorstreep. Daarbij wil ik de auto liefst niet in Duitsland moeten halen aangezien ik dan 2 particuliere verkopen moet gaan doen en daar komt (ervaring heb ik helaas ruimschoots) geen volk op af wat vaak interesse in de auto heeft maar vooral de snelheid wil testen. Die 'zum kotzen' ergernis ga ik mezelf besparen dit keer.

Ik vind het ook niet per definitie een mooie auto, vriendinlief vond hem dan weer wel mooi maar volgens mij rijden ze wel goed.
Is de M6 ook van jezelf of is die van de zaak?
Wel leuk, een 650i én een M6 ;)

A yawn is a silent scream for coffee.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

-MVR- schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 13:58:
[...]

Is de M6 ook van jezelf of is die van de zaak?
Wel leuk, een 650i én een M6 ;)
Projectauto (Duits) niet van mezelf maar de laatste tijd paar keer bijgehad vanwege soepelere regels. Die auto gaat er per volgende week woensdag echter uit :/

Ben blij dat ik hem niet zelf hoefde te tanken overigens, gemiddelde verbruik is 23.7L/100km

[ Voor 11% gewijzigd door Typhone op 20-06-2017 14:09 ]

• ls789
mr_petit schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 02:48:
Ik gok een pulley op de multiriem, of de dynamo heeft een vrijloopkoppeling die piept.
hmm de dealer gaf dit ook aan (hebben het filmpje bekeken) ze gaan er over 2 weken naar kijken. Beter kunnen ze het fixen voor ik op vakantie ga :D hehe

• ls789
thanks zal het aan ze doorgeven :) ga er vanuit dat ze het kunnen fixen aan de hand van het filmpje.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
[...]

GT's staan per definitie bekend als tour-auto's en dus om kilometers te maken. Zowel een 3GT als een 5GT en die laatste is dan ook nog eens pure luxe wat dat betreft.

Ik heb immens veel spijt dat ze de GT's er uit doen bij BMW want ik vind het persoonlijk heel mooie wagens, de 3GT vind ik prima, de 5GT vind ik ook wat minder. De GT's worden bij BMW ook aangeprezen als de auto's voor passagiers en bestuurder (vooral combi tussen de twee). Bagage lever je misschien wat op in maar de verhoogde koffer levert je in de hoogte wel wat op.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Ze zijn niet heel geliefd en dus naar verhouding goedkoop te verkrijgen tweedehands. Als je niet veel geeft om het uiterlijk (of het wel mooi vind natuurlijk), koop je veel auto voor je geld.

M6, nooit wegdoen!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

t_captain schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:30:
Ze zijn niet heel geliefd en dus naar verhouding goedkoop te verkrijgen tweedehands. Als je niet veel geeft om het uiterlijk (of het wel mooi vind natuurlijk), koop je veel auto voor je geld.

M6, nooit wegdoen!
It ain't mine :). Overnemen is geen optie. Wordt normaalgesproken aan de 'Vertriebler' ter beschikking gesteld in de buitendienst. Ik doe/deed slechts het Navision/Apple gedeelte inclusief procesoptimalisatie omdat ik vloeiend 3-talig ben. Mijn 6-serie hou ik overigens wel (qua looks hetzelfde en door de Michelin Pilot SS banden ook wat comfortabeler)

[ Voor 9% gewijzigd door Typhone op 20-06-2017 15:42 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:20
Tijd voor een nieuwe lease wagen.
De configuraties die binnen budget passen en waar ik momenteel nog tussen twijfel zijn:

BMW 318d (136pk versie)BMW 316d
Advantage
Sport
Sensatec Sensatec
Sportstuur Sportstuur
SportzetelsSportzetels
Business navigatieProfessional navigatie
std aircoAutomatische airco 2 zones
-Lendensteun
Comforttoegang-

Dit zijn zo'n beetje de voornaamste verschillen; er zitten bij beiden nog een aantal opties op die voor beiden hetzelfde zijn.

Mijn vragen aan de ervaringsdeskundigen zijn eigenlijk:
- biedt een professional navigatie meerwaarde tov de business navigatie ?
Enige wat me vooral bij het professional navigatie-systeem aanspreekt is het grotere scherm en de touch-control.
- Hoeveel beter is de 2 - zone airco tov de standaard airco ? Misschien de moeite om de comforttoegang bij de 318 te schrappen en te vervangen door de automatische 2 zone airco ?
(Ik zou er misschien ook nog kunnen voor opteren om de sensatec zetels te vervangen door stof, en dan past de comforttoegang & de 2 zone airco misschien wel in het budget).

https://fgheysels.github.io/

• The_MAN
whoami schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 18:29:
De configuraties die binnen budget passen en waar ik momenteel nog tussen twijfel zijn:

Advantage
Sport
Sensatec Sensatec
Sportstuur Sportstuur
SportzetelsSportzetels
-Lendensteun
Comforttoegang-

Dit zijn zo'n beetje de voornaamste verschillen; er zitten bij beiden nog een aantal opties op die voor beiden hetzelfde zijn.

Enige wat me vooral bij het professional navigatie-systeem aanspreekt is het grotere scherm en de touch-control.
- Hoeveel beter is de 2 - zone airco tov de standaard airco ? Misschien de moeite om de comforttoegang bij de 318 te schrappen en te vervangen door de automatische 2 zone airco ?
(Ik zou er misschien ook nog kunnen voor opteren om de sensatec zetels te vervangen door stof, en dan past de comforttoegang & de 2 zone airco misschien wel in het budget).
Persoonlijk zou ik liever de 318 met business navi hebben en enkele zone airco dan de 316 met pro navi en 2-zone. Ligt er ook aan hoe vaak je met iemand in de bijrijderstoel op reis gaat. Ik had in mijn E61 business navi en in principe is het scherm groot genoeg om te navigeren, groter scherm ziet er wat mooier uit, maar ik zou echt voor meer pk gaan.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Kan je (als het per-se een BMW moet zijn) niet beter een 1 serie nemen waar je wel een behoorlijke uitrusting op kan kiezen? :p Juist de speeltjes op een BMW maken het leuk imo (en min. 300pk natuurlijk :Y )

Standaard airco zou ik iig niet aan beginnen, dan loop je de hele tijd aan die knopjes te draaien. Bij de automatische stel je gewoon een temperatuur in en de airco regelt de rest :)

[ Voor 30% gewijzigd door fsfikke op 20-06-2017 18:40 ]

• whoami
fsfikke schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 18:37:
Kan je (als het per-se een BMW moet zijn) niet beter een 1 serie nemen waar je wel een behoorlijke uitrusting op kan kiezen? :p Juist de speeltjes op een BMW maken het leuk imo (en min. 300pk natuurlijk :Y )
Met vrouw en 2 kinderen (5 & 7) is een 1 me toch te klein denk ik :)

Maar, zoals ik al zei zou ik in principe de comfort-toegang kunnen inruilen voor de automatische airco. (Geen idee eigenlijk of de 'standaard airco' automatisch is ? :?)
Dan moet ik wel die sleutel iedere keer boven halen om de wagen te sluiten / openen.

Is Sensatec een meerwaarde tov stof ?

[ Voor 28% gewijzigd door whoami op 20-06-2017 19:10 ]

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Comforttoegang inruilen voor climate control zou ik niet over nadenken. De auto wordt minder snel gejat en je zit altijd in dezelfde binnentemperatuur.

• jakob558
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-01 18:42
Phyc schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 10:46:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Denk in begin 2018 te willen upgraden van E61 530d naar een F07 530d.
Fijne auto voor inzittenden en chauffeur. Wij rijden sinds een halfjaar een 535i GT. De combi van power, Xdrive en het genot met snelwegkilometers. Hij leek me eerst niet zo mooi, maar nu hij er staat is het toch wel echt een monster. Zo enorm met bijbehorende power.. En daarbij is achterin zitten ook geen probleem; zit gewoon geweldig. Echt een auto om veel autobahn te rijden, je hebt geen idee dat je alweer 180+ km/h rijdt.

Maar het blijft wel een enorme auto, ondanks dat hij genoeg power heeft (306PK icm Xdrive) merk je dat in het bochtenwerk, je sleept wel even 2 ton mee. Op de snelweg is het heerlijk, maar voor het hardere bochtenwerk is een 1 of 3-serie weer leuker :)

• MaZo
  • Niet online
[...]

Vraag me af wat voor opties de GT heeft die de 3 en 5 tourings niet hebben?

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05:50

Theimon

Snapte!?

whoami schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 19:07:
[...]
Met vrouw en 2 kinderen (5 & 7) is een 1 me toch te klein denk ik :)

Maar, zoals ik al zei zou ik in principe de comfort-toegang kunnen inruilen voor de automatische airco. (Geen idee eigenlijk of de 'standaard airco' automatisch is ? :?)
Dan moet ik wel die sleutel iedere keer boven halen om de wagen te sluiten / openen.

Minder moeite dan iedere keer met die kloteknoppen aan de gang. Is een sleutelbos uit je zak halen teveel moeite? Het zal toch niet. Klima in dat ding hangen en keyless entry lekker laten zitten.

En de 318 trouwens, 316 wordt wel een heel erge bromfietsmotor.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10-2025
whoami schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 18:29:

Advantage
Sport
Sensatec Sensatec
Sportstuur Sportstuur
SportzetelsSportzetels
-Lendensteun
Comforttoegang-

Ik heb als huidige voorloper een paar maanden in een 316i handgeschakeld gereden en rij nu tot levering bestelde auto een 320d automatic.

De 316 had standaard navigatie en de 320 volgens mij professional (want: luxury uitvoering en het display is een stuk groter?). Ik vind de verschillen qua navi te verwaarlozen, maar persoonlijk gooi ik zelf meestal gewoon Google Maps aan voor de meest accurate file-informatie.

Standaard airco is ook prima, in de 320 zit dual zone maar ik merk echt 0,0 verschil.

Het enige wat echt een wereld van verschil is, is het verschil qua vermogen. De 316i vond ik echt te mager, vooral op de eerste meters. Het klinkt ook nog voor geen meter en de auto is onrustig op hogere snelheden. Ik zou echt voor de 318 gaan, scheelt imo een bak aan frustratie over het geluid van de motor en de performance.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

MaZo schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 19:54:
[...]
Vraag me af wat voor opties de GT heeft die de 3 en 5 tourings niet hebben?
De voornaamste wat de 3 mist: comfortstoelen.
Verder is het aanbod 3-series in Nederland zeer beperkt met vermogens vanaf 250pk en fatsoenlijke opties. Wat er te krijgen is op een 3 en een 5 is nogal een verschil met wat er vaak opzit.
Auto's (BMW's) die als 'BOMVOL' omschreven worden maar geen standkachel, nightvision, HUD, Comfortstoelen hebben zijn niet bomvol. De helft van de geadverteerde 'volle optie' 5-series in NL zijn gewoon 5-series met standaard serie-opties. Climate control en navigatie vind ik geen opties

Vergis je niet dat is geen sneer naar de 3-serie. Ik heb 3,5 jaar een 330i gehad met normale stoelen en beige dakota leer (het instap-leer) maar dat zat en reed gewoon prima. De huidige 5-serie van mij met comfort stoelen en Exclusiv-Nappa-Leder is toch wel even een klap hoger. Zelfs dan de sportstoelen in de 6-series.

[ Voor 18% gewijzigd door Typhone op 20-06-2017 21:45 ]

• HyperBart
  • Nu online
Typhone schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 21:38:
[...]

Ik ben redelijk bekend met optielijsten maar cfstoelen ben ik nooit tegen gekomen op de 3GT? Wil je mij daar even op wijzen? Of is dat alleen in NL?

Verwijderd

Als je een 5 rijdt vanwege het comfort dan is alles uit de 3/4-reeks gewoon uitgesloten. Kun je jezelf wel voor de gek houden, maar dat is of tijdsverspilling of je begaat een miskoop.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]
Verder is het aanbod 3-series in Nederland zeer beperkt met vermogens vanaf 250pk en fatsoenlijke opties. Wat er te krijgen is op een 3 en een 5 is nogal een verschil met wat er vaak opzit.
Auto's (BMW's) die als 'BOMVOL' omschreven worden maar geen standkachel, nightvision, HUD, Comfortstoelen hebben zijn niet bomvol. De helft van de geadverteerde 'volle optie' 5-series in NL zijn gewoon 5-series met standaard serie-opties. Climate control en navigatie vind ik geen opties
Dan komen we weer terug bij dit punt:
[...]
Daarbij wil ik de auto liefst niet in Duitsland moeten halen aangezien ik dan 2 particuliere verkopen moet gaan doen [...]
Why? In Duitsland kan je ook gewoon een NL auto inruilen hoor. Natuurlijk krijg je niet de hoofdprijs, maar een nieuw kenteken moet er toch wel op, of er nu een witte of een gele op zit. In Duitsland is het importeren van een buitenlandse auto veel minder rompslomp dan hier in Nederland.
De BPM krijg je weer terug dus dat compenseert redelijk, daarbij heb je plots de kans een auto te krijgen die wel aan je eisen voldoet, ook mooi meegenomen :p

[ Voor 11% gewijzigd door fsfikke op 21-06-2017 00:06 ]

• MaZo
  • Niet online
[...]

Vergis je niet dat is geen sneer naar de 3-serie. Ik heb 3,5 jaar een 330i gehad met normale stoelen en beige dakota leer (het instap-leer) maar dat zat en reed gewoon prima. De huidige 5-serie van mij met comfort stoelen en Exclusiv-Nappa-Leder is toch wel even een klap hoger. Zelfs dan de sportstoelen in de 6-series.
Snap ik. Sorry, ik was in de veronderstelling dat je het over opties op nieuwe auto's had i.p.v. occasions.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

fsfikke schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 00:00:
[...]

Dan komen we weer terug bij dit punt:

[...]

Why? In Duitsland kan je ook gewoon een NL auto inruilen hoor. Natuurlijk krijg je niet de hoofdprijs, maar een nieuw kenteken moet er toch wel op, of er nu een witte of een gele op zit. In Duitsland is het importeren van een buitenlandse auto veel minder rompslomp dan hier in Nederland.
De BPM krijg je weer terug dus dat compenseert redelijk, daarbij heb je plots de kans een auto te krijgen die wel aan je eisen voldoet, ook mooi meegenomen :p
Ah dat wist ik niet. Geen collega die dat ook ff meldt ofcourse... Toch maar eens checken want met de prijzen in Duitsland kun je serieus shoppen _/-\o_

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

HyperBart schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 23:15:
[...]

Ik ben redelijk bekend met optielijsten maar cfstoelen ben ik nooit tegen gekomen op de 3GT? Wil je mij daar even op wijzen? Of is dat alleen in NL?
Ho ho, ik ken de 3GT niet en noch heb ik daar interesse in ;).
Ik heb het over de normale 3-serie, normale 5 serie en de 5GT gehad (die heb ik bekeken).
Ik vraag me ook af hoe iemand een behoorlijke 5-serie kan samenstellen met stoffen bekleding...

• IQM

IQM

Is typische autoverkoper praat. Nog zo'n leuke: Te koop een FULL OPTIONS BMW 5 serie!

Een BMW 5 serie kan simpelweg niet met alle opties geleverd zijn omdat sommige opties andere uitsluiten. Zelfs als geld geen rol speelt moet je nog steeds keuzes maken. Je kunt niet alles hebben.

En ja, er ontbreekt altijd wel een optie aan zo'n auto maar daarvoor hoef je hem echt niet te laten staan. Bovendien, sommige zeldzame opties zijn totaal niet nuttig. Ik heb nightvision vrijwel nooit aan, de massagefunctie gebruik ik ook niet. Zonnegordijntjes achterin worden door de kids vakkundig gesloopt en softclose portieren en kleine kindervingertjes gaan ook niet samen...

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@fsfikke Ik heb nu 3 dealers gebeld (Schwelm, Dortmund, Duisburg) maar allemaal niet bespreekbaar een NL auto inruilen. w00t!?

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Typhone schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:08:
@fsfikke Ik heb nu 3 dealers gebeld (Schwelm, Dortmund, Duisburg) maar allemaal niet bespreekbaar een NL auto inruilen. w00t!?
Wat gek, ik heb in het verleden wel eens een inruilaanbod gekregen voor een nederlandse Auto bij een BMW niederlassung... Wat geven zij als probleem op dan? Misschien gewoon een dealer mailen die een interessante auto heeft staan, hem de VIN van je auto sturen en vragen wat je daarvoor terugkrijgt. Onder het mom van geen slapende honden wakker maken...

Desnoods hem zelf op Duitse platen zetten :p In Duitsland kost het je dat een half uurtje op de zulassungsstelle. Voor €50 Duitstalige boekjes erbij en je bent klaar :Y)

[ Voor 18% gewijzigd door fsfikke op 21-06-2017 11:39 ]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Echte reden gaf hij nog niet aan begon meteen een verhaal over dat ze zoveel aanvragen kregen maar ik eerst maar eens serieuze interesse moest hebben. Alleen Autohaus Schneider in Schwelm (die kennen mij) gaf aan dat NL Fahrzeuge niet zo populair waren en ze die liever niet hadden tenzij het auto's met Sonderausstattungen waren.

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:16

DikkeBMW

Live '25

Typhone schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:10:
Echte reden gaf hij nog niet aan begon meteen een verhaal over dat ze zoveel aanvragen kregen maar ik eerst maar eens serieuze interesse moest hebben. Alleen Autohaus Schneider in Schwelm (die kennen mij) gaf aan dat NL Fahrzeuge niet zo populair waren en ze die liever niet hadden tenzij het auto's met Sonderausstattungen waren.
Wil je een nieuwe auto, dus bij de dealer? Want ik kan me voorstellen dat die wat kieskeuriger zijn.

fookin mad fer it

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
whoami schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 19:07:
[...]

Verschrikkelijk dat Sensatec. Ademt totaal niet en resulteert in een enorme zweetrug en lager gelegen delen.. ziet er mooi uit, maar nooit meer voor mij.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

DikkeBMW schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:21:
[...]

Wil je een nieuwe auto, dus bij de dealer? Want ik kan me voorstellen dat die wat kieskeuriger zijn.
Niet 'nieuw-nieuw' maar gewoon 2e hands. Premium Selection model oid.

• HyperBart
  • Nu online
nl.mark schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:41:
[...]

Verschrikkelijk dat Sensatec. Ademt totaal niet en resulteert in een enorme zweetrug en lager gelegen delen.. ziet er mooi uit, maar nooit meer voor mij.
Leder wel dan?

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Sensatec is goed achoon te maken, maar verder is het minderwaardig aan leer. Vooral het ademen van leer is beter.

• whoami
Ondertussen is de configuratie aangepast en zal dit 'm normaal gezien worden:

BMW 318d (136pk versie)
Model Sport (sportstoelen, sportstuur,...)
Sensatec
Business navigatie
Instrumenten combi High
Automatische airco 2 zones
Spiegelpakket
Lichtpakket
Zonnewerend glas achteraan
Achteruitrijcamera
PDC voor & achter

• Spollie
whoami schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 15:42:

BMW 318d (136pk versie)
Sensatec
Business navigatie
Instrumenten combi High
Spiegelpakket
Lichtpakket
Achteruitrijcamera
PDC voor & achter
Heb je die achteruitrijcamera echt nodig als je al PDC hebt? Er zijn genoeg andere leuke opties te verzinnen...

• talkatoo
Bijvoorbeeld pro navigatie? zou ik eerder voor kiezen dan een achteruitrijcamera.

[ Voor 3% gewijzigd door talkatoo op 21-06-2017 15:53 ]

• whoami
Pro-navigatie heb je niet voor die prijs (is +1000 euro).
Alternatieven zijn DAB radio, HiFi systeem, zetelverwarming vooraan, speedlimit-info, comfort-telefonie
Dat zijn zowat de opties die rond dezelfde prijsklasse zitten (+/- 400 euro)

• DexterDee
  • Laatst online: 12-01 19:18

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Als ik uit die opties zou moeten kiezen, dan zou ik mezelf afvragen wat ik het meeste zou gebruiken. Voor mij persoonlijk zou dat dan het HiFi systeem zijn. Ik draai altijd non-stop muziek in mijn fünfer en écht goed geluid verhoogt mijn rijplezier enorm.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• HyperBart
  • Nu online
DexterDee schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 16:22:
Als ik uit die opties zou moeten kiezen, dan zou ik mezelf afvragen wat ik het meeste zou gebruiken. Voor mij persoonlijk zou dat dan het HiFi systeem zijn. Ik draai altijd non-stop muziek in mijn fünfer en écht goed geluid verhoogt mijn rijplezier enorm.
+1

• IQM

IQM

nl.mark schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:41:
[...]

Jazeker. En leer is ook met optie 0453 Climate controlled Seats (geventileerde stoelen) leverbaar. Dat is helemaal heerlijk als het warm is.
whoami schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 15:42:

BMW 318d (136pk versie)
Sensatec
Business navigatie
Instrumenten combi High
Spiegelpakket
Lichtpakket
Achteruitrijcamera
PDC voor & achter
De meerwaarde van een achteruitrijcamera zonder surroundview zie ik niet. (weet alleen niet of surround view leverbaar is op een 3-er.)

• HyperBart
  • Nu online
IQM schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 16:32:
[...]

[...]

Jazeker. En leer is ook met optie 0453 Climate controlled Seats (geventileerde stoelen) leverbaar. Dat is helemaal heerlijk als het warm is.

[...]

De meerwaarde van een achteruitrijcamera zonder surroundview zie ik niet. (weet alleen niet of surround view leverbaar is op een 3-er.)
Nooit geweten, misschien volgende keer toch eens echt leder overwegen.

Jammer dat BMW alles mbt verhogend zitcomfort voorbehoudt aan 5 en hoger. Ik rij nu een 4-serie, toch ook niet bepaald een goedkope wagen (maar zat keigoed in lease) en daar kan je grosso modo alleen hetzelfde als op een 1-serie nemen. Pas vanaf 5 zitten er heel wat tech mogelijkheden of comfort opties op.

• whoami
IQM schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 16:32:
[...]

Dat is het zeker; nog eens 300 of 400€ erbij :P

• IQM

IQM

whoami schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 16:48:
[...]

Dat is het zeker; nog eens 300 of 400€ erbij :P
Optie 5DL Surround view kost inderdaad € 416,-
HyperBart schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 16:36:
[...]

Nooit geweten, misschien volgende keer toch eens echt leder overwegen.

Jammer dat BMW alles mbt verhogend zitcomfort voorbehoudt aan 5 en hoger. Ik rij nu een 4-serie, toch ook niet bepaald een goedkope wagen (maar zat keigoed in lease) en daar kan je grosso modo alleen hetzelfde als op een 1-serie nemen. Pas vanaf 5 zitten er heel wat tech mogelijkheden of comfort opties op.
Klopt, de 1, 2, 3 en 4 serie, de X1, X3 en X4 hebben dezelfde soort stoelen. Vanaf de 5 serie zijn de stoelen groter, dikker en uitgebreider. Ook zijn er meer opties op leverbaar zoals:
453 Active Seat Ventilation
455 Active Seat Front Driver And Front Passenger
456 Comfort Seats, Electric. Adjustable
494 Seat Heating Front Driver/front Passenger
496 Seat Heating For Rear Seats

De comfort stoelen zijn voor mij één van de belangrijkste reden dat ik een 5 serie rij. Mijn vorige E61 had ze al en mijn huidige F11 heeft bovenstaande stoelen

[ Voor 9% gewijzigd door IQM op 21-06-2017 20:42 ]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Al duurde het de eerste keer gruwelijk lang voordat ik aan die comfortstoelen gewend was. Je kon er zoveel aan verstellen dat je op een gegeven moment ging tweaken en bleef tweaken en daardoor het idee had dat je nooit lekker zat :D

• Spollie
Typhone schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 08:57:
Al duurde het de eerste keer gruwelijk lang voordat ik aan die comfortstoelen gewend was. Je kon er zoveel aan verstellen dat je op een gegeven moment ging tweaken en bleef tweaken en daardoor het idee had dat je nooit lekker zat :D
Klopt, heeft bij mij ook 2 maanden geduurd tot ik de knopjes met rust kon laten. Opgeslagen in geheugen 1 en nooit meer aankomen :+

Verwijderd

eMiz0r schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:42:
[...]
Dat internet is sowieso achteraf aan te schaffen, maar of het met RTTI kan weet ik zo niet (al zou het me weinig verbazen).
RTTI kan later ook geactiveerd worden voor alle BMW's met CIC navigatiesysteem (optie 609) en Combox Telematics (633)

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-01 21:53

Apache

amateur software devver

De mening over de geventileerde stoelen loopt nogal uit mekaar op internet. Ik zat gisteren nog in een mooie g30 met mokka nappa en zetelventilatie, maar zelfs met die warme weer voel je niet heel veel frisse lucht ... daar verwachte ik toch meer van. En ja, ze stonden op de hoogste stand.

Ik heb de optie nu ook aangevinkt, maar de prijs die je ervoor betaald had het wel effectiever mogen zijn.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• IQM

IQM

Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:15:
[...]

RTTI kan later ook geactiveerd worden voor alle BMW's met CIC navigatiesysteem (optie 609) en Combox Telematics (633)
Bedankt voor de tip! Overigens is bij mijn F11 optie 633 Preparation, mobile phone, Business. De Control, Combox is optie 6VC.
Apache schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:26:
De mening over de geventileerde stoelen loopt nogal uit mekaar op internet. Ik zat gisteren nog in een mooie g30 met mokka nappa en zetelventilatie, maar zelfs met die warme weer voel je niet heel veel frisse lucht ... daar verwachte ik toch meer van. En ja, ze stonden op de hoogste stand.

Ik heb de optie nu ook aangevinkt, maar de prijs die je ervoor betaald had het wel effectiever mogen zijn.
In de F11 vind ik het erg prettig. Op de hoogste stand voel je heel goed dat de stoel gekoeld wordt.
Maar wellicht ter info: stoelventilatie werkt samen met de stoelverwarming omdat BMW van mening is dat je anders onderkoeld raakt. 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door IQM op 22-06-2017 13:52 ]

Verwijderd

IQM schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:48:
[...]

Bedankt voor de tip! Overigens is bij mijn F11 optie 633 Preparation, mobile phone, Business. De Control, Combox is optie 6VC.
Optie 633 is idd "Preparation, mobile phone, Business" maar bevat de benodigde Combox Telematics die nodig is voor ConnectedDrive diensten zoals RTTI

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:57
Vanochtend bedacht dat stoelventilatie wel lekker was geweest. Is dat achteraf niet te installeren?

Inventaris

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

nwnc schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:10:
Vanochtend bedacht dat stoelventilatie wel lekker was geweest. Is dat achteraf niet te installeren?
Tuurlijk, gewoon twee nieuwe stoeltjes + nieuw leer er in. Kosten schat ik op ~€6-7k >:)

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

fsfikke schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:31:
[...]

Tuurlijk, gewoon twee nieuwe stoeltjes + nieuw leer er in. Kosten schat ik op ~€6-7k >:)
Voor €1200 heb ik mijn hele 3-serie opnieuw laten bekleden paar jaar terug. Daar kwam ultramooi buffel-leer voor in de plaats (beige dakota, kapot en versleten).

Die koeling vereist echter andere stoelen en dan wordt het duur ja. Gisteren voor het eerst in een M4 mogen rijden. Dat was ook wel een grappig fenomeen: gewoon de eigenaar eens gevraagd hoe dat reed. Die zag de 6-serie en zei stap maar in. Nooit gesproken die man maar een half uur over BMW's gebabbeld en zijn auto afgetankt (die was bijna vol) als geste. Tjonge jonge wat een auto _/-\o_
Pagina: 1 ... 49 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.