Het grote BMW-topic #13 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 116 Laatste
Acties:
  • 756.795 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

page404 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:14:
[...]

Wat een onzin. Zo kan je de dimmende binnenspiegel, cruise control en brake assist ook wel afserveren :P Alle taken die een auto me uit handen neemt zijn mooi meegenomen. Liefst ook zelf rijden ;) kan ik mooi mijn krantje lezen :+
Ik wacht met smart op de zelfrijdende auto. Lijkt me echt heerlijk voor woonwerkverkeer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:01

Apache

amateur software devver

@IQM http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=893338

NBT Evo met BMW assist kan wel degelijk ota updates krijgen, maar dat sluit uiteraard manuele updates via usb niet uit.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:47

Theimon

Snapte!?

Automaat en dergelijke vind ik iets anders dan een regensensor.

Vroegah moest ik heel de dag een vrachtwagen met handbak rondsturen, dat is vrij vermoeiend kan ik je vertellen. Tegenwoordig is een automaat vrijwel standaard geworden in transport en kan je je dus bezig houden met de weg (waar het veul drukker is geworden).

Cruise control is ook een gouden optie. Comfort en het is ook zuiniger en daardoor ook nog eens beter voor het milieu (win - win - win situatie :))

Maar bijvoorbeeld dode-hoek-sensors maakt mensen lui, want daardoor kijken ze niet meer zelf in de spiegel en ik heb mensen zien schrikken als ik er naast hang met ruim 18 meter auto. De sensor is een hulpmiddel, niet heilig.

Regensensors vind ik overbodig, want nogmaals, ze zitten er vaak naast en ik vind het niet zo'n moeite om een stengel aan te tikken.

Verlichting moet gewoon altijd aan staan. Dagrijverlichting is tegenwoordig verplicht op iedere nieuwe auto, ik weet alleen niet of de achterverlichting daar tegenwoordig ook onder valt (ik dacht het wel). Zelfs op heldere dagen valt een auto zonder lampen vaak minder op in de spiegels dan eentje met de lampen aan.

Zelfrijdende auto's.......voor mij hoeft het niet. Ik wil juist zelf sturen, actief deelnemen aan het verkeer. Als ik passief door het verkeer heen wil bel ik wel een taxi of ga ik met de trein. Je koopt een BMW toch ook omdat het fijn sturen is met zo'n ding? Anders: what's the point :?

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:26

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Mooi he dat mensen zo verschillen. Ik zou juist heel graag die zelfsturende auto willen

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:10
Volledig autonome auto's zie ik nog niet zo snel komen. Zelfs als het technisch mogelijk zou worden (wat ik betwijfel) zit je altijd nog met het punt van juridische aansprakelijkheid. Zodra een fabrikant een auto als zijnde autonoom op de markt zet, zal deze fabrikant ook de aansprakelijkheid voor ongevallen op zich moeten nemen. En dat zullen ze nooit doen.

Dat sensoren lui maken ben ik deels met @Theimon eens. Heb zelf Active Cruise Control en merk dat ik andere dingen ga doen als ik op een 80km weg met de ACC achter een andere auto zit. 'Gelukkig' schijnt de implementatie van het autonome rijden in de nieuwste BMW's dusdanig beroerd te zijn dat niemand het in zijn hoofd haalt om daar volledig op te vertrouwen.

Over de regensensor ben ik daarentegen wel zeer te spreken. Ding doet het eigenlijk altijd zonder dat ik me erger dat het te snel of te langzaam gaat.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

De Tesla rijd anders al geruime tijd volledig autonoom.

Edit: Ik ga nu toch even twijfelen hahaha.

[ Voor 29% gewijzigd door Tylen op 07-06-2017 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Tylen schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 08:34:

Bedoelde zelf het volledig autonoom rijden (niveau 5).

Afbeeldingslocatie: https://www.crow.nl/getmedia/290bed50-4926-42fa-8f4c-04df15ed3c2e/SAE-NHTSA-gecombineerd.JPG.aspx

Bij alle andere opties moet je als bestuurder nog in kunnen grijpen en ligt de juridische verantwoordelijkheid dus ook bij de bestuurder. De Tesla model S zit in level 2.

Er was laatst een interessant item op de radio waarbij men stelde dat de tussenfase richting niveau 5 juist extra gevaar zal brengen. Immers, de fabrikanten ontwikkelen (halfslachtige?) systemen en adverteren daar volop mee waarbij bij in ieder geval de reclame-uitingen de suggestie wordt gewekt dat de auto's zichzelf bijna kunnen besturen.

Dat is echter allesbehalve zo. Nu is zoals gezegd de implementatie bij de nieuwste BMW's gelukkig dusdanig beroerd dat niemand deze systemen volop gaat gebruiken, maar bij Mercedes en met name Tesla zijn ze al dusdanig betrouwbaar dat we de eerste idioten die hun rit vanaf de achterbank filmen al op YouTube hebben staan.

Maar totdat we level 5 bereikt hebben is het welhaast beter om helemaal geen actieve systemen te hebben, want het geeft enkel schijnveiligheid.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen week terug gekomen van een top tourtje door Europa
Berlijn->Nurnberg->Fussen->Stelvio->Como meer->Annecy->NL

Afbeeldingslocatie: http://www.server-works.com/IMG_20170527_201448.klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.server-works.com/IMG_20170528_132052.klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.server-works.com/IMG_20170528_131954.klein.jpg

www.server-works.com/VID_20170525_165210.mp4

BMW 335i 2008 M-Sport
6cyl 3.0 N54 met Stage 2+ flash
Automaat met Stage2 flash + flappy paddles
Catless downpipes
Upgraded intercooler
Geschat vermogen 400pk+ (~435pk met RON102)

Todo: Koeling upgrade. Olie overhit + beperkt vermogen tijdens te enthousiaste bergpas beklimming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:30

Nitai

Live the life you love.

Ik had wat vraagjes over de 1-serie (1.6 uit 2011) van m'n vrouw. Kunnen jullie mij helpen? Ik kan het niet vinden in Google.

1. Klopt het dat de 1-serie maar 1 achteruit-verlichting heeft, is die andere een mistlamp ofzo?
2. Ze krijgt bij iets minder dan een kwart tank al een waarschuwing dat ze moet tanken. Bij mijn 3-serie duurt dat veel langer, pas als ik rond de 70 a 80 km qua rijbereik heb. Is dat in te stellen of hoort dat zo?

[ Voor 4% gewijzigd door Nitai op 07-06-2017 10:47 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:31

TommyGun

Stik er maar in!

Tylen schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 07:33:
Mooi he dat mensen zo verschillen. Ik zou juist heel graag die zelfsturende auto willen
Ik niet, maar al die sensoren en hulpjes vind ik dan weer ideaal. Kan er niet genoeg van krijgen :)

Regensensor _/-\o_

Automatisch dimmende binnenspiegel _/-\o_

Adaptive Cruise Control _/-\o_

Dode hoek detectie _/-\o_

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-09 13:40

Estoque

Turbobrick Owner

@thelightning87
Gaaf zo'n 335i

Staat erg hoog op mijn lijstje, want ik ben op zoek naar een nieuwe dagelijkse auto. Wat is het praktisch verbruik met zo'n Stage2 kit? Want die 306pk die je standaard hebt is leuk, maar meer is natuurlijk leuker. 1 op 8?

Respect to the man in the icecream van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Estoque Ze zijn echt geweldig die N54 blokken. Niet goedkoop in onderhoud maar als ie het doet dan doen ze het als een malle. Tijdens de tour van alles tegen gekomen zoals Audio S6, S8, BMW Z4 M, etc maar niets is mij voorbij gegaan al zijn de verschillen klein. Wanneer het je puur om het vermogen gaat kan je voor 14k euro voor de auto + ~1500 euro aan tuning een echte M3 killer hebben.
306pk is inderdaad al leuk en die 100pk erbovenop ook maar het echte verschil zit hem in het verwijderen van de teugels. Standaard is het blok behoorlijk geknepen en lui. Met de hard+software tuning gaat hij graag de toeren in en komt het vermogen veel eerder beschikbaar.

Tijdens de tour heb ik geen seconde op mijn verbruik gelet. Tussensprints op autobahn, cruisen @ 220km/u, toeren over provinciale weggentjes en volgas een alp op. Dit heeft me over de gehele trip gemiddeld 11.5L/100km gekost. Omgerekend bijna 1:9. Dit komt voornamelijk door het feit dat doorstroming in het buitenland beter is. Zodra je de grens over rijdt terug NL in zie ik het verbruik direct omhoog gaan naar net geen 1:8 met sportief'ish voetje. Mijn vriendin rijdt er 1:10 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-09 13:40

Estoque

Turbobrick Owner

Dat is zeker niet gek!

Ben de Z4 van mijn vader gewent, ook met N54 motor en die zit ook rond de 1 op 9 / 1 op 10.
Moet binnenkort dagelijks zo'n 80km rijden waarvan 40km op de snelweg. Dus lekker gecombineerd.

Bedankt voor de toevoeging!

Respect to the man in the icecream van!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 22:34

IQM

Verwijderd schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:31:
BMW 335i 2008 M-Sport
6cyl 3.0 N54 met Stage 2+ flash
Automaat met Stage2 flash + flappy paddles
Catless downpipes
Upgraded intercooler
Geschat vermogen 400pk+ (~435pk met RON102)

Todo: Koeling upgrade. Olie overhit + beperkt vermogen tijdens te enthousiaste bergpas beklimming.
:P Ik zit er ook over te denken om mijn 535i (N55 motor) te laten tunen. Maar zover als jij wil ik niet gaan. (gaat ook iets minder met een N55) Gewoon net op de grens van wat de bak aan kan gaan zitten is meer dan voldoende. (van 400NM naar 450NM is al dik 10% meer trekkracht.)
Nitai schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:47:
Ik had wat vraagjes over de 1-serie (1.6 uit 2011) van m'n vrouw. Kunnen jullie mij helpen? Ik kan het niet vinden in Google.

1. Klopt het dat de 1-serie maar 1 achteruit-verlichting heeft, is die andere een mistlamp ofzo?
2. Ze krijgt bij iets minder dan een kwart tank al een waarschuwing dat ze moet tanken. Bij mijn 3-serie duurt dat veel langer, pas als ik rond de 70 a 80 km qua rijbereik heb. Is dat in te stellen of hoort dat zo?
De F20 van mijn vrouw heeft ook maar 1 achteruitrijlamp. Weet alleen niet of in 2011 de F20 er al was.
Meestal geeft een BMW zo rond de 8 liter een waarschuwing en bij 50km nog te rijden staat er een constante melding op je dashboard. Kan dus zijn dat er bij jullie 1 serie iets mis is met de vlotter ofzo.
Verwijderd schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 11:41:
Ze zijn echt geweldig die N54 blokken. Niet goedkoop in onderhoud maar als ie het doet dan doen ze het als een malle. Tijdens de tour van alles tegen gekomen zoals Audio S6, S8, BMW Z4 M, etc maar niets is mij voorbij gegaan al zijn de verschillen klein. Wanneer het je puur om het vermogen gaat kan je voor 14k euro voor de auto + ~1500 euro aan tuning een echte M3 killer hebben.
306pk is inderdaad al leuk en die 100pk erbovenop ook maar het echte verschil zit hem in het verwijderen van de teugels. Standaard is het blok behoorlijk geknepen en lui. Met de hard+software tuning gaat hij graag de toeren in en komt het vermogen veel eerder beschikbaar.

Tijdens de tour heb ik geen seconde op mijn verbruik gelet. Tussensprints op autobahn, cruisen @ 220km/u, toeren over provinciale weggentjes en volgas een alp op. Dit heeft me over de gehele trip gemiddeld 11.5L/100km gekost. Omgerekend bijna 1:9. Dit komt voornamelijk door het feit dat doorstroming in het buitenland beter is. Zodra je de grens over rijdt terug NL in zie ik het verbruik direct omhoog gaan naar net geen 1:8 met sportief'ish voetje. Mijn vriendin rijdt er 1:10 in.
Hoeveel weegt een E91 335i eigenlijk?
Mijn F11 weegt rijklaar zeker 1870 kg denk ik. Best wel een tikkie zwaarder dus dan een 3. Mijn 535i loopt bij normaal gebruik 1:10 en als ik op de snelweg mijn best doe 1:12. (En mijn voorste Lambda is vorige week vervangen, dat scheelt ook nog wat verbruik.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@IQM Helemaal rijklaar zit een E91 335i op zo'n 1700kg.

Op de snelweg met 100 op de cruise rij ik 7l/100km (1:14) :)

off-topic: Mensen wanneer gaan we nou eens over naar L/100km redenatie! :P dat L:KM is zo achterhaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Tylen schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 08:34:

Tesla is er wel druk mee bezig. De hardware die in de huidige Tesla's zit kan volledig autonoom rijden, alleen softwarematig (en juridisch) is het nog niet zover.

YouTube: Autopilot Full Self Driving Demonstration Nov 18 2016 Realtime Speed
alexbl69 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:33:
[...]

Maar totdat we level 5 bereikt hebben is het welhaast beter om helemaal geen actieve systemen te hebben, want het geeft enkel schijnveiligheid.
Onzin en het heeft ook niets met veiligheid te maken maar met gemak. Je moet begrijpen met wat voor systemen je te maken hebt. Op de achterbank zitten en autopilot aanzetten is inderdaad vragen om problemen, echter met 5 man in de auto zitten waarbij iedereen wat gedronken heeft is ook vragen om problemen. Ik gebruik auto pilot bij lange ritten op de snelweg regelmatig en het werkt perfect. Het geeft je veel meer rust achter het stuur. Maar ik ga niet ondertussen slapen ofzo :')

[ Voor 43% gewijzigd door YoshiBignose op 07-06-2017 13:32 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

YoshiBignose schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:28:
[...]

Tesla is er wel druk mee bezig. De hardware die in de huidige Tesla's zit kan volledig autonoom rijden, alleen softwarematig (en juridisch) is het nog niet zover.

YouTube: Autopilot Full Self Driving Demonstration Nov 18 2016 Realtime Speed

[...]

Onzin en het heeft ook niets met veiligheid te maken maar met gemak. Je moet begrijpen met wat voor systemen je te maken hebt. Op de achterbank zitten en autopilot aanzetten is inderdaad vragen om problemen, echter met 5 man in de auto zitten waarbij iedereen wat gedronken heeft is ook vragen om problemen. Ik gebruik auto pilot bij lange ritten op de snelweg regelmatig en het werkt perfect. Het geeft je veel meer rust achter het stuur. Maar ik ga niet ondertussen slapen ofzo :')
Precies, dat bedoelde ik. De nieuwe Teslas hebben iets meer sensoren/cameras dan de eerste modellen.

Hoe heerlijk is het om in de file te staan en niks te hoeven doen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Tylen schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:36:
[...]

Precies, dat bedoelde ik. De nieuwe Teslas hebben iets meer sensoren/cameras dan de eerste modellen.

Hoe heerlijk is het om in de file te staan en niks te hoeven doen. 8)
Dat doe ik met mijne ook al. Een tijdje gewoon met m'n laptop aan het werk, het stond toen ook muurvast. Normaal doe ik dat ook niet want je moet toch wel kunnen ingrijpen maar als je max 10 km/u gaat dan wil ik dat risico wel nemen. Enige wat een beetje vervelend blijft zijn motorrijders want daar gaat ie natuurlijk niet voor aan de kant en het is al een vrij brede auto.

Even aan Musk vragen of ie in files de auto naar de buitenkant van het baanvak kan sturen waar mogelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

Verwijderd schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:22:
Helemaal rijklaar zit een E91 335i op zo'n 1700kg.

Op de snelweg met 100 op de cruise rij ik 7l/100km (1:14) :)

off-topic: Mensen wanneer gaan we nou eens over naar L/100km redenatie! :P dat L:KM is zo achterhaald.
Is dat het actuele of gemiddelde verbruik? Valt me nog een beetje tegen namelijk.
Als ik de cruisecontrol op 100km/u zet dan is het actuele verbruik meestal rond de 6l/100km. En als ik dan met active cruise control achter een vrachtwagen blijf hangen dan zakt het vaak nog verder, naar 5l/100km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@iqm Dat is ongetwijfeld te verklaren door o.a. het leeftijdsverschil, technologische vooruitgang motor + versnellingsbak, kilometerstand (bijna 200k op de mijne) en de tuning.
Een dikke 100pk extra en maar 1l/100km extra verbruik? Ik teken ervoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik bedacht me vandaag ineens dat mijn BMW (die ik al een poos niet meer heb) een keuring zou hebben vandaag. Na even Googlen blijkt die te koop te staan (ik heb hem voor onder de 2k verpatst geloof ik). Vervolgens hebben ze hem verneukt, er is slechts 20k aan KM bijgekomen in de afgelopen jaren, maar zwarte velgen erop, andere achterlichten, zwarte nieren, originele Xenon vervangen door nep, leer is echt slechter op geworden. Ook is de KM-stand volgens het RDW onlogisch, wtf. Jammer :P

Zit de laatste tijd toch te twijfelen om naast de lease toch echt een 335i, 330i, M3, M6, 650i, cabrio te halen. Maar dat is een behoorlijk (leuke) zoektocht :).

[ Voor 29% gewijzigd door Kecin op 07-06-2017 14:53 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
M6 >:)

Ben blij met m'n E36 318i cabrio ernaast haha, maar als het kon...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Kecin schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 14:50:
[...]
originele Xenon vervangen door nep,
Waarom zou iemand dat nou doen? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Kecin schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 14:50:
Ik bedacht me vandaag ineens dat mijn BMW (die ik al een poos niet meer heb) een keuring zou hebben vandaag. Na even Googlen blijkt die te koop te staan (ik heb hem voor onder de 2k verpatst geloof ik). Vervolgens hebben ze hem verneukt, er is slechts 20k aan KM bijgekomen in de afgelopen jaren, maar zwarte velgen erop, andere achterlichten, zwarte nieren, originele Xenon vervangen door nep, leer is echt slechter op geworden. Ook is de KM-stand volgens het RDW onlogisch, wtf. Jammer :P
[...]
Waarom heb je de auto destijds voor zo'n laag bedrag verkocht? Was het toen een schadeauto ofzo?
Het is niet dat een 323Ci uit 2000 geen klap waard is, anders hadden ze er nu ook niet bijna 5K voor durven vragen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

t_captain schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 15:48:
[...]

Waarom zou iemand dat nou doen? 8)7
Ja, geen idee... Vond het juist altijd zo vet dat ik al die nepperts zag rijden en ik keurig de originele lampen erin had (OEM, maar die hele auto was verder standaard op de verlagingset en de 19" LM imitatie velgen na. )
YoshiBignose schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 15:42:
M6 >:)

Ben blij met m'n E36 318i cabrio ernaast haha, maar als het kon...
Ja, de M6 heeft ook mijn voorkeur, alleen de portemonnee nog niet helemaal ;-). Nog even doorsparen :P
MadMarky schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 15:56:
[...]

Waarom heb je de auto destijds voor zo'n laag bedrag verkocht? Was het toen een schadeauto ofzo?
Het is niet dat een 323Ci uit 2000 geen klap waard is, anders hadden ze er nu ook niet bijna 5K voor durven vragen.
Stukje frustratie. Had hem een tijd geschorst gehad omdat ik letterlijk geen tijd had om erin te rijden. Toen de ene na de andere reparatie eraan kwam bleef ik maar betalen. Toen dacht ik, ik ben gek! Ik doe dat ding weg. Uiteindelijk kwam er iemand langs, die heeft die hele auto af lopen kraken en ik was er wel zo zat van (hij had net 1800 euro ofzo aan reparaties gehad) dat ik hem heb weggedaan voor dat geld. Toen stonden E46 coupe's ook een stuk lager qua waarde. Het lijkt erop dat de waarde simpelweg aan het stijgen is voor de 6 in lijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55
Ik neem aan dat je de V10 M6 bedoelt? Alleen doen als je de running-costs met 2 dagen werken eruit hebt. :/

Naast lease, oftewel funcar? Dan doen. })

[ Voor 16% gewijzigd door SwooX op 07-06-2017 16:01 ]

Once again open up your bag of tricks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

SwooX schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:01:
Ik neem aan dat je de V10 M6 bedoelt? Alleen doen als je de running-costs met 2 dagen werken eruit hebt. :/

Naast lease, oftewel funcar? Dan doen. })
Yes, voor ernaast. Voor woon/werk e.d. heb ik een leaseauto :). Mijn vriendin is ookal voorzien in de vorm van een Fiat 500 (jaja...). Zou puur voor de zomer zijn, lekker gassen en af en toe een keer een circuitdagje ofzo :+

[ Voor 7% gewijzigd door Kecin op 07-06-2017 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SwooX
Kecin schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:10:
[...]

Yes, voor ernaast. Voor woon/werk e.d. heb ik een leaseauto :). Mijn vriendin is ookal voorzien in de vorm van een Fiat 500 (jaja...). Zou puur voor de zomer zijn, lekker gassen en af en toe een keer een circuitdagje ofzo :+
En de M3 E46? Hoor ik je nou zeggen, straatlegale trackdaycar? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

SwooX schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:12:
[...]

En de M3 E46? Hoor ik je nou zeggen, straatlegale trackdaycar? _/-\o_
Is ook in de running! Kijk ik ook naar. Gezien ik ook E46 gereden heb ben ik wel weg van het model. Maar de 6 serie is daar nog weer net een schepje bovenop qua looks en bouwjaar.
Wil je overigens een beetje aardige E46 M3 hebben dan moet je flink in de buidel tasten. Je krijgt al snel een sjonnie model :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SwooX
Als de keuze een M6 was of een E46 M3 en de running costs niet uitmaakten, dan was ik ongetwijfeld voor de M6 gegaan. Het geluid van de V10. <3

Een e9x 335i is ook leuk, een paar jaar jonger en turbo dus lekker tjoenen. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:07
SwooX schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:17:
Als de keuze een M6 was of een E46 M3 en de running costs niet uitmaakten, dan was ik ongetwijfeld voor de M6 gegaan. Het geluid van de V10. <3

Een e9x 335i is ook leuk, een paar jaar jonger en turbo dus lekker tjoenen. :$
Duur geluidje zeg, als je alleen daarvoor een V10 aanschaft. Moet je wel een behoorlijke audiofiel zijn.
Denk dat de M3 een veel vinniger rijdt, is mij veel meer waard dan wat herrie.
Maar als 'running costs niet uitmaakten' kocht ik sowieso geen BMW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:17
Kecin schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:13:
[...]
Wil je overigens een beetje aardige E46 M3 hebben dan moet je flink in de buidel tasten. Je krijgt al snel een sjonnie model :(
Een jaar of 3-4 geleden was ik voor een E46 in de markt en een redelijke begon vanaf 15k ongeveer. Als ik nu even snel op autoscout is alles onder de 20k rechts gestuurd of zit in de prak... Dat is hard gegaan zeg.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sig69 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 18:26:
[...]

Een jaar of 3-4 geleden was ik voor een E46 in de markt en een redelijke begon vanaf 15k ongeveer. Als ik nu even snel op autoscout is alles onder de 20k rechts gestuurd of zit in de prak... Dat is hard gegaan zeg.
Ach, de volgende is de e92 M3. Over een jaar of 5 haal je die voor 15k op, en over 10 jaar kan je ze voor 30k weer kwijt. Gebeurt met alle exclusieve modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Ja maar die vind ik niet mooi...

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
sig69 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 19:36:
Ja maar die vind ik niet mooi...
M3 E90 sedan voor een mooi prijsje zie ik wel zitten! Vind het erg mooie wagen met de bobbel in de motorkap. In rood dan het liefst 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:41
Ik verwacht niet dat de E9x M serie goedkoper wordt dan de E46 M3 geweest is. Die V8 is wel redelijk gewild, al helemaal in combinatie met een handgeschakelde versnellingsbak.

Maar ik zou met SwooX meegaan. De M6 cabrio met V10 lijkt mij wel de leukste cabrio weekendauto die er is. Mooie lange bak met een machtig geluid! Alleen ja, de runningcosts zijn iets minder aangenaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

Verwijderd schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 14:44:
@iqm Dat is ongetwijfeld te verklaren door o.a. het leeftijdsverschil, technologische vooruitgang motor + versnellingsbak, kilometerstand (bijna 200k op de mijne) en de tuning.
Een dikke 100pk extra en maar 1l/100km extra verbruik? Ik teken ervoor :)
De N55 is technisch een nieuwere generatie maar mijn auto is bijna 200kg zwaarder en heeft ook al 180k gelopen. Ik had gedacht dat het verbruik wel ongeveer gelijk zou zijn.

De 2 redenen om te tunen zijn voor mij: (iets) meer trekkracht en een lager verbruik. Het vermogen hoeft niet zo heel veel hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 18:56
Hoi,

Ik rij sinds kort in een 3 serie uit 2013. Hele fijne auto. Ik luister vaak muziek via Bluetooth. Ik stream dan vanuit m'n Android telefoon. Ook laat ik Flitsmeister automatisch opstarten als deze connectie maakt met m'n telefoon.
Waarschuwingen krijg ik dan door de luidsprekers van m'n auto. Dit werkt allemaal perfect.
Echter. Als ik radio luister, dan krijg ik de waarschuwingen niet te horen. Is dit in te stellen? Dat de auto waarschuwing geluidjes ook doorgeeft terwijl ik een andere medium dan bt aan heb staan?
Ik heb een brede navigatie. Professional?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
Het Fantoom schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 18:00:
[...]

Duur geluidje zeg, als je alleen daarvoor een V10 aanschaft. Moet je wel een behoorlijke audiofiel zijn.
Denk dat de M3 een veel vinniger rijdt, is mij veel meer waard dan wat herrie.
Maar als 'running costs niet uitmaakten' kocht ik sowieso geen BMW.
Het is maar net waar je van houdt he. ;) Ik gaf een voorkeur op basis van zijn keuzes.

Het budget is nu nogal wat vaag, een fatsoenlijke E46 M3 kost je 25k en een M6 kost je dik tegen de 30k. Een fatsoenlijke 335i haal je voor minder dan 20k. Als we van 30k uitgingen keek ik wel verder dan alleen BMW, maar ik blijf waarschijnlijk wel oriënteren op Duitse merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@IQM MHD Flasher in de gaten houden. Op dit moment hebben ze alleen software voor de E-series N55 maar het zou me niets verbazen wanneer die voor F series niet lang op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Russel88 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 07:25:
Hoi,

Ik rij sinds kort in een 3 serie uit 2013. Hele fijne auto. Ik luister vaak muziek via Bluetooth. Ik stream dan vanuit m'n Android telefoon. Ook laat ik Flitsmeister automatisch opstarten als deze connectie maakt met m'n telefoon.
Waarschuwingen krijg ik dan door de luidsprekers van m'n auto. Dit werkt allemaal perfect.
Echter. Als ik radio luister, dan krijg ik de waarschuwingen niet te horen. Is dit in te stellen? Dat de auto waarschuwing geluidjes ook doorgeeft terwijl ik een andere medium dan bt aan heb staan?
Neen dit is jammer genoeg niet moegelijk. Ik heb een unlimited abbonement, dus ik stream de radio via 4G naar bluetooth, en heb zo de meldingen... Jammer maar helaas.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 18:56
Snake schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 17:51:
[...]

Neen dit is jammer genoeg niet moegelijk. Ik heb een unlimited abbonement, dus ik stream de radio via 4G naar bluetooth, en heb zo de meldingen... Jammer maar helaas.
Bedankt voor je antwoord. Erg jammer dat dit niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilBeegee
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-08 06:14
Russel88 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 07:25:
Hoi,

Je kunt wel Flitsmeister zo instellen dat de waarschuwingen op je telefoon luidspreker worden afgespeeld, dan hoor je ze in ieder geval wel.

Kia e-Niro Executive 64kWh Aurora Black Pearl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
Ik ga van een mooie E92 naar een mooie F30, de E92 had bixenon lampen, de F30 halogeen. Nu wil ik graag wel ongeveer dezelfde lichtopbrengst zien aan de voorkant in de avond, de standaardperen schijnen niet heel lekker te zijn, plus te warm naar mijn smaak.

Wat is wijsheid ? Zoeken naar LED-lampen of werken die gecorrigeerde (5000k/6000k) Osram's/Philip's halogeenperen ook goed ? Iemand ervaring hiermee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
z1rconium schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:34:
Ik ga van een mooie E92 naar een mooie F30, de E92 had bixenon lampen, de F30 halogeen. Nu wil ik graag wel ongeveer dezelfde lichtopbrengst zien aan de voorkant in de avond, de standaardperen schijnen niet heel lekker te zijn, plus te warm naar mijn smaak.

Wat is wijsheid ? Zoeken naar LED-lampen of werken die gecorrigeerde (5000k/6000k) Osram's/Philip's halogeenperen ook goed ? Iemand ervaring hiermee ?
Jammer man, waarom hou je de E92 niet? Veel mooier imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:22
Het Fantoom schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 18:15:
[...]

Jammer man, waarom hou je de E92 niet? Veel mooier imo.
maar heel onpraktisch. Gok dat dat de reden is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
418O2 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 18:22:
[...]

Een F30 is op 2 deuren extra toch niet veel praktischer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Het Fantoom schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 18:25:
[...]

Een F30 is op 2 deuren extra toch niet veel praktischer?
nou dat vind ik al een heel stuk praktischer. Je kan niet met goed fatsoen iemand achter in zetten met een e92 imo. En het zal in praktische laadruimte ook wel schelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
418O2 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 18:22:
[...]

Toen ik de e92 kocht (6 jaar terug) wilde ik eigenlijk een automaat (ja, vloeken in de kerk), maar vond m zo mooi dat ik 'm kocht, rij al jaren schakel bmw's en ben het vanwege het verkeer bij mij in de buurt meer dan zat. En wilde iets moderner qua cic en het was tijd voor iets nieuws, de 4 serie lag boven het budget.

De automatenbak is wel heel erg goed, man wat rijd dat smooth.

Qua ruimte zou ik de coupe niet onderschatten, kan aardig wat in met de banken plat. Je kunt achterin prima mensen meenemen, al kwam mijn moeder er lastig uit. :')

plaatje :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xVa8Orv.jpg

Niemand ideeen over de lampjes?

[ Voor 4% gewijzigd door z1rconium op 09-06-2017 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

[b]z1rconium schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 21:12:[/b

Niemand ideeen over de lampjes?
Alleen peertjes vervangen door Xenon of LED geeft een andere kleur licht en wellicht feller. Maar het lichtbeeld en de looks van OEM Xenon of LED zijn vele male mooier. Dus als je aan een upgrade denkt dan wordt het ws. een hele dure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
IQM schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 12:38:
[...]

Alleen peertjes vervangen door Xenon of LED geeft een andere kleur licht en wellicht feller. Maar het lichtbeeld en de looks van OEM Xenon of LED zijn vele male mooier. Dus als je aan een upgrade denkt dan wordt het ws. een hele dure.
Thanks, maar ik bedoel meer vervangen voor zo'n standaard H7/8 die meer lichtopbrengst hebben en/of die gecorrigeerd zijn qua temperatuur. Er zijn heel veel van die LED bulbs te krijgen, maar weet niet of dat wijsheid is? Zoiets al dit met een canbus ertussen.

Afbeeldingslocatie: https://www.powerbulbs.com/uploads/images/powerbulbs/OSRAM-LEDriving-Fog-Lamps-66220CW-At-PowerBulbs-2_750_750.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Weet iemand of er een (wegklapbare) trekhaak op een m2 past?
Aldus de dealer heeft bmw geen oplossing omdat een trekhaak op zo'n auto niet hoort :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Iemand is je voor geweest op zijn M2. Zo te zien kan het gewoon: http://f87.bimmerpost.com...p?p=20711289#post20711289

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
xos schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 18:15:
Aldus de dealer heeft bmw geen oplossing omdat een trekhaak op zo'n auto niet hoort :/.
Als je een beetje handig bent dan las je er toch zelf een steun op waar je hem op monteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

Satch schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 18:21:
Iemand is je voor geweest op zijn M2. Zo te zien kan het gewoon: http://f87.bimmerpost.com...p?p=20711289#post20711289
Bedankt, ik ga een kijkje nemen. Dealer was erg stellig dat het niet kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

xos schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 18:15:
Valt iets voor te zeggen toch? De ontwerpers van de M2 zullen waarschijnlijk niet gedacht hebben dat iemand z'n sleurhut hier achter gaat hangen. Want daar is dat ding inderdaad niet voor bedacht.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

Nee, ik begrijp het niet. Volgens mij zijn die m-modellen bedacht als alleskunners. Ik woon midden in het centrum van een grote stad en heb maar 2 parkeerplekken en kan dus niet een leuke fun auto voor erbij hebben. Ik zoek een auto:

1. die goed te gebruiken is voor het dagelijks verkeer
2. die ik pak om een plezierritje te maken
3. die ik kan gebruiken om een trailer met een circuit motor (is dat minder erg dan een sleurhut?) aan te koppelen als ik een trackday of een race heb

Zover ik weet zijn de m-modellen neergezet als alleskunners. Voor ieder van mijn behoeftes zijn er betere auto's te vinden. Maar auto's die al deze dingen met verve doet zijn er niet veel van. Dan kom je al snel uit bij de rs, amg en m veries waarvan de bmw mij het meeste aanspreek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens op je kentekenbewijs. Ik gok 0kg trekgewicht dus het mag niet eens. Technisch zou het weleens kunnen passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:17
xos schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 20:57:
Nee, ik begrijp het niet. Volgens mij zijn die m-modellen bedacht als alleskunners. Ik woon midden in het centrum van een grote stad en heb maar 2 parkeerplekken en kan dus niet een leuke fun auto voor erbij hebben. Ik zoek een auto:

1. die goed te gebruiken is voor het dagelijks verkeer
2. die ik pak om een plezierritje te maken
3. die ik kan gebruiken om een trailer met een circuit motor (is dat minder erg dan een sleurhut?) aan te koppelen als ik een trackday of een race heb

Zover ik weet zijn de m-modellen neergezet als alleskunners. Voor ieder van mijn behoeftes zijn er betere auto's te vinden. Maar auto's die al deze dingen met verve doet zijn er niet veel van. Dan kom je al snel uit bij de rs, amg en m veries waarvan de bmw mij het meeste aanspreek.
Ik dacht toch echt altijd dat de 'net niet' extreemste trap van die auto's de grotere alleskunners zijn. Denk aan M140i/M240i, 340i/440i of Audi S4, C43,... Stuk comfortabeler in dagelijks verkeer en nog best vermakelijk genoeg voor een plezierritje. Zeker als je nog een motor hebt als speeltje voor op het circuit.
En met trekhaak leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 20:59:
Kijk eens op je kentekenbewijs. Ik gok 0 kg trekgewicht dus het mag niet eens. Technisch zou het weleens kunnen passen.
Dit dus.

Even een willekeurige M2 die te koop staat op de bmw.nl site gepakt:
O.1 Aanhangwagen geremd 0 kg
O.2 Aanhangwagen ongeremd 0 kg

Denk dat de typegoedkeuring van de M2 in Nederland ook 0 kg trekgewicht zal hebben. Weet je ook gelijk waarom de dealer er geen trekhaak onder kan zetten; ook al zou het technisch wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

xos schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 20:57:
Nee, ik begrijp het niet. Volgens mij zijn die m-modellen bedacht als alleskunners.
Nee hoor, vandaar dat op de kleine modellen wat praktische zaken missen. (De M1/240i heeft btw ook geen trekhaak)
Ik woon midden in het centrum van een grote stad en heb maar 2 parkeerplekken
En auto 2 is een Lambo waar ook geen trekhaak op kan? #FWP :+

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 10-06-2017 23:31 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:41
Mijn E39 M5 heeft wel af fabriek een afneembare trekhaak en een mooi afdekplaatje in de bumper mocht je hem niet gebruiken.

Ik mag 1800 kilo geremd trekken. Moet genoeg zijn voor een sleurhut, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

Een nieuwe m4 mag ook 1700kg trekken, het zijn de kleinere modellen, en dan nog specifieke versies waar bmw het onmogelijk heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:59

Tomatoman

Fulltime prutser

Afbeeldingslocatie: https://www.autoblog.nl/gallery/0_Divers/Ferrari_f12_trekhaak/ferrari-f12-trekhaak-05.jpg

Afbeeldingslocatie: https://static.autoblog.nl/images/wp2008/lambo_with_trailer2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://static.autoblog.nl/images/wp2013/porsche-panamera-turbo-tandemasser.jpg

Afbeeldingslocatie: https://ag-log.o.auroraobjects.eu/08-2011/virtrek/1.jpg?last_change=1384118672

:z

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Dus?
Bij die Panamera vind ik het helemaal niet bijzonder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik zat ook te kijken naar een tesla met trekhaak. Helaas kan dat niet :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Reinier schreef op zondag 11 juni 2017 @ 08:57:
Dus?
Bij die Panamera vind ik het helemaal niet bijzonder :)
Het ligt er ook aan wat er achter hangt. Die Ferrari met een design aanhanger met dezelfde wielen én ook nog zo'n bijzonder motor erop is cool. Een Panamera met zo'n bouwvakkers gedrocht erachter is dat mijns inziens niet :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:50

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

alexbl69 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 11:43:
[...]

Die Ferrari met een design aanhanger met dezelfde wielen én ook nog zo'n bijzonder motor erop is cool. Een Panamera met zo'n bouwvakkers gedrocht erachter is dat mijns inziens niet :) .
Pssst, Het is volgens mij geen Ferrari ;)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
MisteRMeesteR schreef op zondag 11 juni 2017 @ 12:08:
[...]

Pssst, Het is volgens mij geen Ferrari ;)
O ja :P. Het was nog vroeg O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Tylen schreef op zondag 11 juni 2017 @ 11:20:
Ik zat ook te kijken naar een tesla met trekhaak. Helaas kan dat niet :(.
De Model X kan zo'n 2250 kg trekken hoor. Blijft niet heel veel van je range meer over, maar toch...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
YoshiBignose schreef op zondag 11 juni 2017 @ 13:31:
[...]

De Model X kan zo'n 2250 kg trekken hoor. Blijft niet heel veel van je range meer over, maar toch...
Lalalala 8)7 (vanaf 4:00)
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ib-02b2ooLY]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
8) 8) 8) 8) haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

YoshiBignose schreef op zondag 11 juni 2017 @ 13:31:
[...]

Ja i know. Maar die is lelijk en past niet in het leasebudget. Lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Tylen schreef op zondag 11 juni 2017 @ 17:28:
[...]

Wat een gedrocht is dat inderdaad zeg, daarmee vergeleken is zelfs een 1-serie F20 nog mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Tylen schreef op zondag 11 juni 2017 @ 17:28:
[...]

Ja is niet mooi, maar als ie binnen je leasebudget zou passen had ik zeker wel een proefritje gedaan. Als je er naast staat valt het best mee en is het toch een toffe auto.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Het Fantoom
YoshiBignose schreef op zondag 11 juni 2017 @ 17:37:
[...]

Ja is niet mooi, maar als ie binnen je leasebudget zou passen had ik zeker wel een proefritje gedaan. Als je er naast staat valt het best mee en is het toch een toffe auto.
Nee hoor, misschien vind je hem tof omdat er Tesla opstaat. Maar hij blijft onwijs lelijk. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YoshiBignose
Het Fantoom schreef op zondag 11 juni 2017 @ 17:39:
[...]

Nee hoor, misschien vind je hem tof omdat er Tesla opstaat. Maar hij blijft onwijs lelijk. :)
Als er één mening mij helemaal niets doet is het die van jou :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Het Fantoom schreef op zondag 11 juni 2017 @ 17:39:
[...]

En zo'n 40K duurder dan de S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 23:21

Arfman

Drome!

YoshiBignose schreef op zondag 11 juni 2017 @ 17:37:
[...]

Ik zou hem ook rollen 8)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Model X, alleen een Pontiac Aztec is lelijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Tylen schreef op zondag 11 juni 2017 @ 19:37:
[...]

En zo'n 40K duurder dan de S.
De S is er vanaf 83k en de X vanaf 99k, waarbij de X standaard all wheel drive heeft, bij de S zit je dan al op 88k. Verder heeft de X standaard luchtvering en de S niet. Nou is dit het BMW topic dus wil niet teveel offtopic gaan maar blijkt wel dat veel mensen weinig weten van Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
YoshiBignose schreef op zondag 11 juni 2017 @ 21:55:
[...]
Nou is dit het BMW topic dus wil niet teveel offtopic gaan maar blijkt wel dat veel mensen weinig weten van Tesla.
Logisch, niemand zit te wachten op elektrische people carriers met luchtvering.
Men wil knetterhard afgestelde wagens met zespitter en handbak, om gewoon lekker op de limiet elke bocht op te vreten en op z'n tijd een mooie drift te kunnen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op zondag 11 juni 2017 @ 20:54:
Model X, alleen een Pontiac Aztec is lelijker ;)
En waar staan de X6 en vooral X4 dan?

BMW maakt ook niet zulke mooie auto's hoor. Ze rijden heerlijk, maar ze zien er toch behoorlijk lomp uit tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Het Fantoom schreef op zondag 11 juni 2017 @ 22:06:
[...]

Logisch, niemand zit te wachten op elektrische people carriers met luchtvering.
Men wil knetterhard afgestelde wagens met zespitter en handbak, om gewoon lekker op de limiet elke bocht op te vreten en op z'n tijd een mooie drift te kunnen maken.
Als je met "men" de 1% bedoelt die wel eens op een circuit rijdt of een sportieve wagen als tweede auto heeft, ja dan heb je gelijk.
Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2017 @ 22:09:
[...]

En waar staan de X6 en vooral X4 dan?

BMW maakt ook niet zulke mooie auto's hoor. Ze rijden heerlijk, maar ze zien er toch behoorlijk lomp uit tegenwoordig.
Precies. Kon ook wel een 3-serie of 5-serie halen, maar vind die ook vrij saai.

De oude BMW's zijn wel tof en zou nog steeds wel een E34 M5 willen... maar ze worden alleen maar duurder :'( :'(

[ Voor 32% gewijzigd door YoshiBignose op 11-06-2017 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik vind een dikke X6 wel porno hoor. Maargoed, zullen we het hier verder niet over Tesla hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 01:51
Hallo mensen, ik ben sinds begin dit jaar de trotse bezitter van een BMW Z4 30i uit 2010 (E89) en ben op zoek naar een goede specialist (buiten de officiële dealer om) die het onderhoud kan gaan doen.. Nu heb ik de garage van Jan Hermsen in Kortenhoef op het oog maar kan er vrij weinig over vinden op het internet (heeft geen eigen website).. Locatie ziet er een beetje vreemd uit, maar hij schijnt wel goed te zijn wat ik er tot dusver over gevonden heb.. Iemand hier toevallig ervaring met die garage?

Alvast bedankt voor de informatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Regio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:30

rally

Deyterra Consultancy

Ik kwam al jaren bij Jan en mijn beste vriend en zijn vader ook.

Uitstekende monteur die ik je ten zeerste kan aanraden!
Beetje rommelige locatie, maar zijn technische vaarigheden (voor mij het belangrijkste) staan buiten kijf. Hij is alleen extreem druk. Hij krijg namelijk veel probleemgevallen vanwege zijn geweldige kennis.

Hij heeft diverse malen kleine en grotere storingen betaalbaar verholpen aan mijn E91 die bij BMW niet of alleen tegen hele hogen kosten verholpen konden worden.

Dus je kunt er je auto met een gerust hart brengen.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

YoshiBignose schreef op zondag 11 juni 2017 @ 21:55:
[...]

De S is er vanaf 83k en de X vanaf 99k, waarbij de X standaard all wheel drive heeft, bij de S zit je dan al op 88k. Verder heeft de X standaard luchtvering en de S niet. Nou is dit het BMW topic dus wil niet teveel offtopic gaan maar blijkt wel dat veel mensen weinig weten van Tesla.
Excuus ik moet mijn antwoord nuanceren. Ik keek bij model x voor de 100d variant en bij model s voor instapper. 100d bij x omdat er een trekhaak onder moet en dus een langere range geweest is (kom je overigens nog niet op 40K verschil maar wel bijna). 😉

Nu weer ontopic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos

xos

Om een eind te maken aan de trekhaak discussie, het is een 440i coupe geworden. Uiteraard met wegklapbare trekhaak 8). Vandaag proef gereden in een 435i en een c400 coupe en was positief verrast over beide auto's. De bmw is duidelijk sportiever en ik vond hem een betere motor hebben dan de mercedes. De mercedes was de betere reisauto, fijne stoelen en erg stil van binnen.

Verwachte levertijd is half september. Nu dus maar aftellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Nice. Gisteren reed er voor mij een M4. Mooi geluidje 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 01:51
rally schreef op maandag 12 juni 2017 @ 08:19:
Ik kwam al jaren bij Jan en mijn beste vriend en zijn vader ook.

Uitstekende monteur die ik je ten zeerste kan aanraden!
Beetje rommelige locatie, maar zijn technische vaarigheden (voor mij het belangrijkste) staan buiten kijf. Hij is alleen extreem druk. Hij krijg namelijk veel probleemgevallen vanwege zijn geweldige kennis.

Hij heeft diverse malen kleine en grotere storingen betaalbaar verholpen aan mijn E91 die bij BMW niet of alleen tegen hele hogen kosten verholpen konden worden.

Dus je kunt er je auto met een gerust hart brengen.
Bedankt voor de info.. Ik heb inmiddels al een afspraak gemaakt en inderdaad erg druk, kon pas 2e helft juli terecht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:40
Mensen hier met een X1 (F48) 18d ? Zoja iemand al wat performance aanpassingen doorgevoerd ? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:00
YoshiBignose schreef op maandag 12 juni 2017 @ 18:05:
Nice. Gisteren reed er voor mij een M4. Mooi geluidje 8)
Gaaf ding is dat ja. Vader van een kameraad van me had eerst het tot nu toe laatste model M5 van 2013. Niet normaal hoe ontiegelijk snel zo'n ding is en hoe snel die op de 250 zit (Jaja in Duitsland). Maar het geluid van de motor valt eigenlijk nog wel mee.

Bij mijn werk heeft iemand nu de X1 3 cilinder 136 pk, dat klinkt toch wel even raar als die langs rijdt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Ik reed gisteren achter een recente M5 (F10). Stadsrit, maar ik hoorde geen pruttelende motor of iets.....geen borrelende uitlaten. En als grootste domper.....start/stop bij een verkeerslicht :/ Het had gewoon een standaard ding kunnen zijn, ware het niet voor de dubbele pijpen achterop.

Zelfs als dat ding stapvoets rolt moet het nog wel iets uitstralen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Was het wel een echte M5 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Bij mijn E46 staat er als ik 'm aan zet nu "INSPECTION", met nog een km of 8000. Maar er staat ook een klokje bij, wat betekent dat? Ik kan het in het boekje niet vinden.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
Was dat geen remvloeistof vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Even gebeld met de garage, is inderdaad remvloeistof. Hij stond toch al ingepland voor de APK dus laat het meteen maar meenemen.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 17:01
Even een technisch vraagje voor de sleutelaars onder jullie.

Ik heb een E87 uit 2009. Nette auto, maar helaas blijken er wat dingetjes mee aan de hand en het meest irritante is wel de automatisch dimmende spiegel/lichtsensor. De spiegel dimt niet, lichten blijven ook altijd aan, ondanks dat betreffende opties wel aan staan in het systeem.

Wellicht dat de spiegel helemaal geen spanning krijgt, maar een schema vinden is me nog niet gelukt. Iemand wellicht een ander idee? Gisteravond in het donker behoorlijk veel last van achterliggers plus het moet gewoon werken.

Bedankt alvast!

groeten,

Lawrence.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Pagina: 1 ... 48 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.