Het grote BMW-topic #13 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 116 Laatste
Acties:
  • 754.705 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:21
@Typhone dat is wel erg weinig! Adresje? }:O

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:42:
[...]

Voor €1200 heb ik mijn hele 3-serie opnieuw laten bekleden paar jaar terug. Daar kwam ultramooi buffel-leer voor in de plaats (beige dakota, kapot en versleten).
Cools?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-06 21:23
Apache schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:26:
De mening over de geventileerde stoelen loopt nogal uit mekaar op internet. Ik zat gisteren nog in een mooie g30 met mokka nappa en zetelventilatie, maar zelfs met die warme weer voel je niet heel veel frisse lucht ... daar verwachte ik toch meer van. En ja, ze stonden op de hoogste stand.

Ik heb de optie nu ook aangevinkt, maar de prijs die je ervoor betaald had het wel effectiever mogen zijn.
Mijn ervaring in de G12 is echt prima hoor! Op de hoogste stand voel je de ventilatie wel, alleen het is meer een briesje dan een koude noordpool wind zeg maar. Het ventileert om te voorkomen dat je rug of bips gaat zweten, maar het zorgt niet voor echte kou.

Ik heb een A8 gehad uit 2004 met ook ventilatiestoelen en die waren echt wel "koud", maar dat is met langere ritten niet echt comfortabel meer. Wat mij betreft heeft BMW daarin een ideale compromis gesloten.

Ga je zeker geen spijt van hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-06 18:55
fsfikke schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 18:37:
Kan je (als het per-se een BMW moet zijn) niet beter een 1 serie nemen waar je wel een behoorlijke uitrusting op kan kiezen? :p Juist de speeltjes op een BMW maken het leuk imo (en min. 300pk natuurlijk :Y )
Eens. Ik heb een nieuwe BMW M140i op bestelling met levering 3e week Juli. Ik zal foto's delen :9
Ik heb nu een F21 114i (2013) dus dat wordt me nogal een 'vermogenssprong',

[ Voor 8% gewijzigd door Idutchman op 22-06-2017 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 915187

Idutchman schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 22:44:
[...]

Eens. Ik heb een nieuwe BMW M140i op bestelling met levering 3e week Juli. Ik zal foto's delen :9
Ik heb nu een F21 114i (2013) dus dat wordt me nogal een 'vermogenssprong',
Keer 1,5 toch, maar ik denk dat het in de praktijk veel bruikbaarder vermogen is doordat het blok 2x zo groot is.

Zou zelf alleen de zwarte velgen niet kiezen, maar voor de rest mooie bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
Anoniem: 915187 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 23:02:
[...]

Keer 1,5 toch, maar ik denk dat het in de praktijk veel bruikbaarder vermogen is doordat het blok 2x zo groot is.

Zou zelf alleen de zwarte velgen niet kiezen, maar voor de rest mooie bak.
0-100 in 4.6 sec. Ik heb gekozen voor een 5 deurs M140i in Estoril Blue met Oyster leer en zwarte pianolak interieurlijsten. Heb inderdaad de 436M Ferric Grey gekozen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-06 19:42

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

Idutchman schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 23:30:
[...]

0-100 in 4.6 sec. Ik heb gekozen voor een 5 deurs M140i in Estoril Blue met Oyster leer en zwarte pianolak interieurlijsten. Heb inderdaad de 436M Ferric Grey gekozen. 8)
De-badged? Ik vind dat bij die namelijk niet zo mooi uitzien, dat M140i op de achterkant :$ Verder wel echt een heel mooie auto :9

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
DikkeBMW schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 23:37:
[...]

De-badged? Ik vind dat bij die namelijk niet zo mooi uitzien, dat M140i op de achterkant :$ Verder wel echt een heel mooie auto :9
Nog in dubio :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-06 22:20
Alles vanaf x30 erop laten staan :) Vind het jammer dat op mijn 530d geen badge zit... nadeel van 2e hands zullen we dan maar zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 20:07

_Arthur

blub

The_MAN schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 23:47:
Alles vanaf x30 erop laten staan :) Vind het jammer dat op mijn 530d geen badge zit... nadeel van 2e hands zullen we dan maar zeggen ;)
Mjah, ik heb liever geen badge, ook niet "530d" oid. Wat er in ligt is voor mij een weet en voor de buitenstaander (als ze geen directe kentekencheck doen) een vraag ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:27

Typhone

Who Dares Wins

Tielemans Lederwaren in.... klein microplaatsje vlakbij Lommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Dat weet het dievengilde helaas ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:33
[...]

:'( Alles onder x30 is te min om te vermelden en daarboven is het cool? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

timwijn schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 10:04:
[...]

:'( Alles onder x30 is te min om te vermelden en daarboven is het cool? :+
Groot deel van de mensen komt voor het imago van BMW. Half-lange haartjes, hip overhemd, kekke schoentjes, te grote zonnebril, blonde poedel op de bijrijderstoel, M-pakket met M-performance stickers en een 418i zonder typeaanduiding die links en rechts loopt te hakkelen en als een hork door het verkeer gaat. Daar zal wel op gedoeld worden zonder dat ik daarmee iemand wil beledigen. Dat verandert vaak pas als je met liefhebbers in contact komt. Maar zakelijk gezien kom ik regelmatig dergelijke types tegen in noem het maar op wat voor auto.

Menige jonge accountmanager van willekeurige bank X (ING, Rabo e.d.) in de beruchte bank-Polo heb ik al eens laten voelen dat het zinloos is om op een drukke weg de hele tijd te gaan zitten kleven om 3m te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Ok, ik ben ervoor om ze er altijd op te hebben staan, hoef ik ook geen kentekencheck te doen ;)

Wel grappig trouwens, veel mensen gaan er met mijn 530d vanuit dat het een 520d is, daar rijden er in NL veel meer van rond. Valt ze dan toch tegen hoe snel ik weg ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Is er een stramien in de BMW nederland acties? bv nu de steptronic editions. Ik ben benieuwd wanneer weer een M-sport editions in de actie komen. 3 jaar geleden mooi gebruik kunnen maken nog voor de facelift. En ik vind nu wel dat het tijd is om te kijken naar een vervanging met meer power. :)

Voorlopig het idee om toch weer een 1 serie met de laatste facelift te gaan. Of een jong gebruikte 3 serie...keuzes..

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ReseT schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 09:18:
Is er een stramien in de BMW nederland acties? bv nu de steptronic editions. Ik ben benieuwd wanneer weer een M-sport editions in de actie komen. 3 jaar geleden mooi gebruik kunnen maken nog voor de facelift. En ik vind nu wel dat het tijd is om te kijken naar een vervanging met meer power. :)

Voorlopig het idee om toch weer een 1 serie met de laatste facelift te gaan. Of een jong gebruikte 3 serie...keuzes..
Volgens mij aan het einde van elk kwartaal hebben ze wel iets. Waarschijnlijk om de cijfers nog even op te pompen. Hoe verder naar het eind van het jaar en het einde van de modelserie hoe meer korting of spulletjes.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 915187 op 24-06-2017 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
The_MAN schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 17:35:
Ok, ik ben ervoor om ze er altijd op te hebben staan, hoef ik ook geen kentekencheck te doen ;)

Wel grappig trouwens, veel mensen gaan er met mijn 530d vanuit dat het een 520d is, daar rijden er in NL veel meer van rond. Valt ze dan toch tegen hoe snel ik weg ben :)
Tja, ik vind het vaak mooier staan als ze eraf zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Idutchman op 24-06-2017 15:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-06 23:30
The_MAN schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 17:35:

Hoe weet je dat ze daar vanuit gaan, en hoe vaak komt het voor dat mensen tegen je zeggen 'dat viel me vies tegen zeg, hoe je hard je daar wegreed'? Die mensen zien echt niet dat jij 1,5 seconde sneller op de 100 zit.
Mensen houden zich sowieso totaal niet bezig met jouw auto/vermogen/imago, het grappige is juist dat mensen die zich daar wel heel erg mee bezig houden dat vaak doen om indruk op anderen te maken.
Koop een auto voor jezelf, niet voor een ander.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-06 18:29
z1rconium schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 09:35:
BMW blijft toch een vreemde eend.

M'n F30 heeft voicebesturing, nav professional, usb & bluetooth, hang m'n iPhone eraan, word niet herkend, zit je nog met een sneu aux kabeltje. Nu las ik dat je met coding de bluetooth naar enhanced bluetooth (6NL) kunt upgraden, de dealer "kan" dit niet (kan ie wel maar wil ie niet).

Nu heb ik iemand gevonden die zelfs BMW apps (9C) erop kan krijgen dmv een officiële FSC code van BMW, met remote coding laat ik het er op zetten, leuk projectje, hopelijk werkt het ook nog :')
Update: remote coding gelukt, nu bmw apps op m'n scherm, bluetooth audio werkt nu ook. Helemaal fijn :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Idutchman schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 14:03:
Tja, ik vind het vaak mooier staan als ze eraf zijn.
Idem. Mijn BMW's waren ook allemaal "debaged". Maar het is een persoonlijke keuze he; net zoals zwarte hemelbekleding :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:27

Arfman

Drome!

Het Fantoom schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 17:51:
[...]

Hoe weet je dat ze daar vanuit gaan, en hoe vaak komt het voor dat mensen tegen je zeggen 'dat viel me vies tegen zeg, hoe je hard je daar wegreed'? Die mensen zien echt niet dat jij 1,5 seconde sneller op de 100 zit.
Mensen houden zich sowieso totaal niet bezig met jouw auto/vermogen/imago, het grappige is juist dat mensen die zich daar wel heel erg mee bezig houden dat vaak doen om indruk op anderen te maken.
Dit. Het boeit echt maar zeer, zeer weinig mensen hoe snel een auto van iemand anders is. Toevallig heb ik een collega die helemaal carnut is en alhoewel ik auto's ook heel gaaf vindt mis ik het complete nut van een snelle auto hebben in Nederland.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Arfman schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 20:27:
[...]

Dit. Het boeit echt maar zeer, zeer weinig mensen hoe snel een auto van iemand anders is. Toevallig heb ik een collega die helemaal carnut is en alhoewel ik auto's ook heel gaaf vindt mis ik het complete nut van een snelle auto hebben in Nederland.
Voor nuttige auto's moet je niet in dit topic wezen denk ik, maar in het grote Daewoo topic >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
[...]

Snelle auto hebben vind ik zeker wel gaaf, ook in Nederland. Nog genoeg mooie wegen waar je lekker los kunt gaan op niet al te drukke tijdstippen. Maar zie ook veel auto's rijden met veel pk's, maar die er amper gebruik van lijken te maken en op een sukkelgangetje door ieder bocht heen tuffen. Kopen ze zo'n auto dan voor het rijplezier en de (bochten)snelheid of vooral om indruk te maken op anderen vraag ik me dan af. Het moet wel haast het laatste zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:21
[...]
mis ik het complete nut van een snelle auto hebben in Nederland.
Nut? 0,0. Ook buiten Nederland overigens. Maar het hoeft toch niet altijd nut te hebben? Een glimlach van oor tot oor is ook wat waard.
Als ik vooraan sta bij het stoplicht en die zes cilinders een beetje kan laten roffelen als het groen wordt word ik daar serieus heel gelukkig van.

[ Voor 19% gewijzigd door sig69 op 25-06-2017 07:37 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

sig69 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 07:34:
[...]

Nut? 0,0. Ook buiten Nederland overigens. Maar het hoeft toch niet altijd nut te hebben? Een glimlach van oor tot oor is ook wat waard.
Als ik vooraan sta bij het stoplicht en die zes cilinders een beetje kan laten roffelen als het groen wordt word ik daar serieus heel gelukkig van.
En dan ga je een dagje touren, ritje naar de Oosterburen. Snelweg knallen, en vervolgens in de landweggetjes. De Eiffel is een geweldig gebied om eens te rijden. Als je dan écht wil scheuren is de Ring ook goed te doen.

Het kan dus zeker nuttig zijn als je wil :D

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Het Fantoom schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 17:51:
[...]

Hoe ik het weet: de Golfjes, Leons en ook bijvoorbeeld C350e gaan naast met staan bij het stoplicht voor een sprintje, maar winnen het niet.

Ja, ik doe wel stoplicht sprintjes, en ja, ik vind het leuk om te winnen. Hoewel ik de 530d voornamelijk voor DE heb gekocht, daar rij ik mijn meeste kilometers en de E61 520d die ik hiervoor had vond ik niet genoeg, ik rij vaak naar het vliegveld in Düsseldorf en mag graag 250km/u rijden op de Autobahn 31.

Trouwens: mijn E61 ging niet harder dan rond de 230km/u, maar ik kon de cruise control op 250km/u zetten, terwijl de F11 254 km/u op de teller loopt, maar de cruise control niet boven de 230km/u wil! :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:13

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

En vervolgens gaan die mensen je volgen of stoppen naast je bij het volgende verkeerslicht en doen hun raampje omlaag en zeggen: 'dat viel me vies tegen zeg, hoe je hard je daar wegreed'?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:27

Theimon

Snapte!?

:-(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7pHQcBtd50ll1phSIli3eYgy/medium.jpg

:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mNxW4BVL6Irn4YwUezT9e2Oe/medium.jpg

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Laatst online: 15:07
Waarschijnlijk niet. Vaak kan je conflicten oplossen door te remmen of gas te geven. Wanneer je vaak kiest voor gas geven begeef je rustiger door het verkeer met een 530d dan een 518i. Even gas geven om die invoegende vrachtwagen niet in de weg te zitten is zo gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:16

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Dat zijn flinke krassen onder die (gerepareerde) speigel :'(

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bram®
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-06 19:54
Na drie jaar in een A6 te hebben gereden, ben ik sinds vrijdag de zeer blije eigenaar van een 2012 F20 118d!

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2cncswk.jpg

De auto is uitgerust met 6NH (bluetooth telefonie en USB-aansluiting) en navigation business; mijn iPhone 6 wordt helaas niet herkend maar ik begrijp dat dit een bekend probleem is.
Ik wil de iTunes en Spotify via iDrive kunnen bedienen.
De BMW dealer geeft aan dat een Y-kabel in mijn situatie ook zeer beperkt werkt en me uitsluitend in staat stelt om te forwarden naar het volgende nummer, maar niet om playlists te kiezen met iDrive.
Klopt dit?

Als dat zo is overweeg ik om enhanced bluetooth in te laten bouwen. Zijn er mensen met ervaring hiermee en waar hebben jullie dit laten doen? Of zijn er nog andere oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Kun je in dit geval niet hetzelfde kunstje uithalen als z1rconium een paar posts boven je? Dan wordt je iphone wel gewoon herkend via bluetooth.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 18-06 21:39

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Op een 3 serie kan je geen comfort stoelen krijgen? Ik heb ze nu in m'n E61, zit lekker, dus m'n volgende BMW zal een weer een 5 moeten zijn als ik comfort stoelen wil? Keuzes keuzes keuzes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-06 23:41

d0s

sssst

Bram® schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:17:
Na drie jaar in een A6 te hebben gereden, ben ik sinds vrijdag de zeer blije eigenaar van een 2012 F20 118d!

[afbeelding]

De auto is uitgerust met 6NH (bluetooth telefonie en USB-aansluiting) en navigation business; mijn iPhone 6 wordt helaas niet herkend maar ik begrijp dat dit een bekend probleem is.
De BMW dealer geeft aan dat een Y-kabel in mijn situatie ook zeer beperkt werkt en me uitsluitend in staat stelt om te forwarden naar het volgende nummer, maar niet om playlists te kiezen met iDrive.
Klopt dit?

Als dat zo is overweeg ik om enhanced bluetooth in te laten bouwen. Zijn er mensen met ervaring hiermee en waar hebben jullie dit laten doen? Of zijn er nog andere oplossingen?
Je moet even checken of je de combox achterin hebt, zo ja, dan is het te coderen. Zo Nee, dan moet je eerst een combox laten inbouwen. Reken op zo'n 300-400 euro inclusief coderen. Mij was het dat bedrag niet waard. Met een bluetooth module aan de Y-cable kom je een heel eind. Je kan alleen inderdaad niet vooruitspoelen via de knoppen op het stuur.

[ Voor 9% gewijzigd door d0s op 26-06-2017 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram®
Thx, ik heb geen combox helaas, maar zou toch willen kijken of het (evt) inbouwen en coderen toch gaat lukken.
Hebben jullie nog adressen waar dit zou kunnen? Ik kan ze met google zo niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:27

Theimon

Snapte!?

DexterDee schreef op maandag 26 juni 2017 @ 08:52:
[...]

Dat zijn flinke krassen onder die (gerepareerde) speigel :'(
Yup :/

De metalen behuizing heeft na het afbreken een paar mooie lijntjes in de lak gezet. Paar zatte lui die het nodig vonden om hem eraf te trappen. Altijd fijn als je dan zondagochtend bij de auto komt met de spiegel op half 11 :X

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06 00:05

IQM

Coenen schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:25:
Op een 3 serie kan je geen comfort stoelen krijgen? Ik heb ze nu in m'n E61, zit lekker, dus m'n volgende BMW zal een weer een 5 moeten zijn als ik comfort stoelen wil? Keuzes keuzes keuzes :)
Klopt helemaal. De 1,2, 3 en 4 serie en de bijbehorende X serie hebben allemaal dezelfde kwaliteit stoelen. Pas vanaf de 5 serie zijn er betere stoelen leverbaar. Dit was voor mij één van de redenen om een 5-er te gaan rijden. (en blijven rijden. Na een E61 staat er inmiddels een F11 voor deur.)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Pro. Rust.
In de vorm van rijden. Klinkt vreemd maar sinds mijn 330i brengt een snelle auto qua rijden veel rust met zich mee. Op alle momenten buiten de spits kun je heerlijk tokkelen en rechts blijven rijden zonder in de problemen te komen. Even inhalen is gaspedaal in, sturen, terugsturen, klaar. Invoegen op een korte of lange rijstrook (A67, A58…) tussen de vrachtwagens?
No biggy. Dat zijn keiharde real-life voordelen die je hebt met een snelle auto. Doorrijden in Duitsland of regelmatig in Duitsland komen zal voor zich spreken.

Pro. Veiligheid.
-beetje een valse reden- Snelle auto's regelmatig rijden doet je heel anders kijken naar het verkeer. Vooral goed te merken wanneer vrienden in de auto rijden. Constant dicht op auto’s komen en hard (!) moeten remmen. Veelvuldige schrikreactie als reactie op andere weggebruikers.
Nee ik ben ook een mens en ik maak ook fouten maar vrijwel altijd zit het gevaar hem in het extreem onverwachte en niet in de snelheid. Denk aan een klapband, boom die omwaait, overstekend wild en dergelijke. Medeweggebruikers zelden tot nooit want je ziet de fouten aankomen doordat je het gewend bent. Niemand hoeft dit van me aan te nemen maar er zullen er wel wat zijn (fsfikke gok ik) die bekend zijn met het rijden in Duitsland op zeer regelmatige basis. Die ervaring neem je mee naar Nederland maar hier is mijn snelheid ook altijd de vMax + 30 km/h als ik standaard cruise. Spitssnelheid is dat wat de rest ook rijdt.

Anti. Uitzondering.
Wonen in de randstad. Ik zie totaal niet in wat je daar aan een snelle auto zou hebben. Utrecht – Amsterdam lig je aan een riem. Rondom Den Haag en Rotterdam (gelukkig geen klanten meer daar) staat de eeuwige file. Op de A16 na Breda begint het kruipen richting Dordrecht al.
Verder ben ik daar al 3-4x van de weggeplukt voor controle doeleinden wat ook weer vertraging met zich mee brengt. Wat ik uiterst zelden tot vrijwel nooit doe zijn stoplichtsprintjes. Slijtage slag op de auto is fors daarmee dus ja.

Pro. Omdat het kan.
Geniet van de techniek, 4-6-8-10-12 (eronder heeft niks meer met snel te maken) cilinders met hele karakteristieke eigenschappen.
Betutteling is er al genoeg. Klimaatbobo’s en social justice warriors kunnen m’n rug op. Ik reed 80.000-120.000 per jaar en met die kilometers wordt de auto een verlengstuk van je comfort. Niet van je ego d.m.v. een aantal pk’s al kan ik me voorstellen dat het bij heel jonge rijders wel zo voelt. Of ik daar met mijn 31 jaar onder val moet je zelf uitmaken =). Het is een genot om op die startknop te drukken en de 6-cilinder diesel te voelen gaan, de 6-in-lijn benzine te horen brommen, de V8 te horen knallen of op de snelweg in Duitsland de V10 te horen janken.
Als dat je gelukkig maakt dan is dat een hele goede reden, ook in Nederland, om een snelle auto te kopen. De crux zit hem erin om iedereen, los van zijn of haar portemonnee, in hun waarde te laten. Waar de één niet blij wordt van een Fiat Punto 1.2 Twinair, wordt de ander niet blij van een Mercedes S63 AMG.
Zolang dat meningen blijven is het prima. Zolang je er beleid op gaat sturen wordt het gevaarlijk.

My 5 cents over snelle auto’s in Nederland.
Nog los van het feit van de aardige duit in de schatkist die iemand doet die bepaalde auto's koopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[afbeelding]

Klopt dit?

Mooie auto. Welke regio woon je? Mijn vriendin heeft dezelfde 1-serie (iets jonger) en benzine maar daar nooit problemen met de telefoon gehad en voor zover ik weet niks laten coderen. Ik kan de specifieke vragen wel even doorzetten, ken wel iemand die dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Typhone schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:24:
Mooie auto. Welke regio woon je? Mijn vriendin heeft dezelfde 1-serie (iets jonger) en benzine maar daar nooit problemen met de telefoon gehad en voor zover ik weet niks laten coderen. Ik kan de specifieke vragen wel even doorzetten, ken wel iemand die dat doet.
Hij heeft de 6NL optie nodig. Mogelijk dat die optie al wel in de auto van je vriendin aanwezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-06 22:43
Bram® schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:47:
Thx, ik heb geen combox helaas, maar zou toch willen kijken of het (evt) inbouwen en coderen toch gaat lukken.
Hebben jullie nog adressen waar dit zou kunnen? Ik kan ze met google zo niet vinden.
Mooie auto. Mijn vorige BMW (zelfde model) met combox had enhanced bluetooth (via coding). Maar zelfs dan kun je met de business navigatie niet door albums bladeren. Het bluetooth werkte wel fijn, eerst via de telefoon goede album selecteren en dan lekker luisteren, maar meer controle dan volgende en vorige nummer heb je niet.

Volgens mij kun je ook apps niet installeren op business navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:06
Typhone schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:19:
[...]
Pro. Rust.
Even inhalen is gaspedaal in, sturen, terugsturen, klaar. Invoegen op een korte of lange rijstrook (A67, A58…) tussen de vrachtwagens?
Een 320d automaat is hier echter (veel) sneller in dan een handbak 330i. Respons is veel sneller dan een handbak in de foute versnelling. In de lange sprint is de 330i met een handbak een pak sneller, maar in de korte stukjes die je misschien snel zou doen in het dagelijkse verkeer is dat niet zo. Denk aan 80-120 etc.
Pro. Omdat het kan.
Geniet van de techniek, 4-6-8-10-12 (eronder heeft niks meer met snel te maken) cilinders met hele karakteristieke eigenschappen.
i8? ;)

tl;dr het nut/voordeel/plezier van een dikke motor is erg persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram®
Typhone schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:24:
[...]

Dank. Woon in Arnhem, werkzaam in Utrecht en regelmatig in Amsterdam. Dus op die lijn. Als je het wil doorzetten, graag!
edwinkuipers89 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 18:12:
[...]

Mooie auto. Mijn vorige BMW (zelfde model) met combox had enhanced bluetooth (via coding). Maar zelfs dan kun je met de business navigatie niet door albums bladeren. Het bluetooth werkte wel fijn, eerst via de telefoon goede album selecteren en dan lekker luisteren, maar meer controle dan volgende en vorige nummer heb je niet.

Volgens mij kun je ook apps niet installeren op business navigatie.
Dat is in ieder geval beter dan met de hand je telefoon moeten grijpen tijdens het rijden, toch wel spijtig dat BMW het tegenwoordig zo omslachtig maakt, in de E46 was het een kwestie van in 20 minuten een GROM-kastje inbouwen en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:36

Meneer aard

Porsche rulez!

AndRo555 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 18:27:
[...]

Een 320d automaat is hier echter (veel) sneller in dan een handbak 330i. Respons is veel sneller dan een handbak in de foute versnelling. In de lange sprint is de 330i met een handbak een pak sneller, maar in de korte stukjes die je misschien snel zou doen in het dagelijkse verkeer is dat niet zo. Denk aan 80-120 etc.

[...]

i8? ;)

tl;dr het nut/voordeel/plezier van een dikke motor is erg persoonlijk.
Ligt er maar net aan denk ik welke uitvoering het is..Denk dat mijn automaat het ook af gaat op zijn manuele broer met zelfde blok.
Je zult onderin wel koppel hebben, geloof 2k toeren bij die 320d maar dan nog.

En rijden met over powered spul, wat hier wat verder naar boven wordt gesuggereerd klopt als een bus. Het is niet zozeer om je ego te verlengen of te patsen, nee het is gewoon puur het stukje ontspanning wat met zich mee brengt, natuurlijk knort zo`n 6 cilinder dieseltje heerlijk als die moet werken, maar je benut hoogstens 50% van z`n power in het normale verkeer, snel inhalen of invoegen is makkelijk.
Ik vervloek menig auto tegenwoordig als ik erin rijd, het is voor mij niet ontspannen genoeg. Wanneer ik in de auto van mij vrouw rijd dat is gewoon ronduit ruk met P als je moet invoegen..Terwijl ik gewoon rustig gas geef in m`n diesel en je voegt in zonder enige moeite en dat je boven de 2k rpm uit komt.

Maar tegenwoordig rijden een hoop mensen voor het imago. het wil wel maar kan niet. Eerst was het allemaal PHEV, 7% bijtelling all the way, die 14% slow dieseletjes was het helemaal..Nu is het allemaal maar eenn 316d of een 520d the max en dan zonder bijtelling het liefst want anders te duur! (ergens kan ik het begrijpen)..En maar duwen op de linkerbaan :'( Dat is een van de redenen om mijn badge te laten zitten..Maar kennelijk lezen ze dat niet. Al moet ik zeggen dat die nieuwe steptronic automaat vies snel schakelen. Dan moet ik nog rap zijn om mijn bak snel in de sport stand te zetten. Mja 8 vs 5 verzetten..

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-06 16:18
Weet iemand wat een corporate lease edition betekend? Ik zie hier een occassion staan als " Corporate lease high executive"

In het verleden een lease auto geweest neem ik aan?

[ Voor 18% gewijzigd door Stark op 26-06-2017 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Stark schreef op maandag 26 juni 2017 @ 22:46:
Weet iemand wat een corporate lease edition betekend? Ik zie hier een occassion staan als " Corporate lease high executive"
Vaak het vermogen terug geknepen om emissie eisen (lees lagere bijtelling) te behalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Typhone schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:19:
[...]

Pro. Rust.
In de vorm van rijden. Klinkt vreemd maar sinds mijn 330i brengt een snelle auto qua rijden veel rust met zich mee. Op alle momenten buiten de spits kun je heerlijk tokkelen en rechts blijven rijden zonder in de problemen te komen. Even inhalen is gaspedaal in, sturen, terugsturen, klaar. Invoegen op een korte of lange rijstrook (A67, A58…) tussen de vrachtwagens?
No biggy. Dat zijn keiharde real-life voordelen die je hebt met een snelle auto. Doorrijden in Duitsland of regelmatig in Duitsland komen zal voor zich spreken.
+1 dit vooral. Het is niet voor niets dat ze op de Rolls Roysen de "Power reserve" aangeven. Je hoeft het niet te gebruiken, maar het geeft heel veel rust om niet constant het onderste uit de motor moet halen.
Pro. Veiligheid.
-beetje een valse reden- Snelle auto's regelmatig rijden doet je heel anders kijken naar het verkeer. Vooral goed te merken wanneer vrienden in de auto rijden. Constant dicht op auto’s komen en hard (!) moeten remmen. Veelvuldige schrikreactie als reactie op andere weggebruikers.
Nee ik ben ook een mens en ik maak ook fouten maar vrijwel altijd zit het gevaar hem in het extreem onverwachte en niet in de snelheid. Denk aan een klapband, boom die omwaait, overstekend wild en dergelijke. Medeweggebruikers zelden tot nooit want je ziet de fouten aankomen doordat je het gewend bent. Niemand hoeft dit van me aan te nemen maar er zullen er wel wat zijn (fsfikke gok ik) die bekend zijn met het rijden in Duitsland op zeer regelmatige basis. Die ervaring neem je mee naar Nederland maar hier is mijn snelheid ook altijd de vMax + 30 km/h als ik standaard cruise. Spitssnelheid is dat wat de rest ook rijdt.
Ik hou me zelf wel vrij streng aan de snelheidslimieten (werkgever policy is daar imo terecht zeer strikt over). Maar ik kom bijna elke dag wel aan de snelheidsbegrenzer en je kijk op het verkeer is dan wel anders dan een doorsnee huismoeder/vader die met 100km/h rustig een vrachtwagen inhaalt zonder in z'n spiegels te kijken :p
Ik reed 80.000-120.000 per jaar en met die kilometers wordt de auto een verlengstuk van je comfort. Niet van je ego d.m.v. een aantal pk’s al kan ik me voorstellen dat het bij heel jonge rijders wel zo voelt. Of ik daar met mijn 31 jaar onder val moet je zelf uitmaken =). Het is een genot om op die startknop te drukken en de 6-cilinder diesel te voelen gaan, de 6-in-lijn benzine te horen brommen, de V8 te horen knallen of op de snelweg in Duitsland de V10 te horen janken.
Als dat je gelukkig maakt dan is dat een hele goede reden, ook in Nederland, om een snelle auto te kopen. De crux zit hem erin om iedereen, los van zijn of haar portemonnee, in hun waarde te laten. Waar de één niet blij wordt van een Fiat Punto 1.2 Twinair, wordt de ander niet blij van een Mercedes S63 AMG.
Zolang dat meningen blijven is het prima. Zolang je er beleid op gaat sturen wordt het gevaarlijk.
Precies, zolang je er zelf plezier van hebt is dat toch het belangrijkste :) Wel nog een extra nadeel van snelle auto's: Je vindt jezelf steeds vaker in volgende situatie om alle vliegjes weg te krijgen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UxPfNhxJlOFkCGURYTh6jm1Q/full.jpg :P
De roffel van de 435d is natuurlijk niet te vergelijken met het geluid van een 440i, maar het blijft een heerlijke motor. Vooral in een (relatief) lichte 4 serie.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stark schreef op maandag 26 juni 2017 @ 22:46:

In het verleden een lease auto geweest neem ik aan?
Niet noodzakelijkerwijs, maar wel waarschijnlijk. De corpotate uitvoeringen hebben een lage catalogusprijs vanwege de bijtelling maar korting is bijna niet mogelijk. Vandaar dat weinig particulieren dit kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik denk dat 80-90% van de 3 en zeker de 5 series exlease en/of import is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

[afbeelding]

Klopt dit?

Mooie kleur man! Welke is dat precies?

Weet alleen niet of ik die volledig zilver/chrome niertjes zo mooi vind :P

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Jij zat in de omgeving van München toch? Ze zeggen toch wel eens gekscherend Bayern en Baden-Württemberg: waar de huisvrouwen en studentjes je in Zafira's met 200km/h voorbij knallen :D. Bekende uitspraak onder mijn collega's in NRW in elk geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bram®
DikkeBMW schreef op maandag 26 juni 2017 @ 23:55:
[...]

Mooie kleur man! Welke is dat precies?

Weet alleen niet of ik die volledig zilver/chrome niertjes zo mooi vind :P
Thx! Het is midnight blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 10:07
@snelheidsdiscussie:

Ik rijd in mijn 540i ook een stuk rustiger dan ik in mijn 1.4TDI Arosa deed, ondanks dat ik me waarschijnlijk alsnog wel sneller door het verkeer beweeg. Maar ik kom nauwelijks nog boven de 2000 - 2500 rpm uit, behalve als ik even wil knallen (moet ook soms gewoon even :p ).

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Welke BMW's vanaf 2013 (en nieuwe dus) hebben wel gewoon 2 pijpjes als uitlaat? Als ik een beetje aan het zoeken ben vind ik mooie uitvoeringen van de 320 maar die hebben allemaal maar 1 simpel pijpje. Ik vind dit echt knullig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na de facelift heeft de 320i wel een dubbele pijp. Anders gewoon een sierstuk plaatsen. Voor zoiets laat je toch geen auto staan?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 915187 op 28-06-2017 13:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

Tylen schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:01:
Welke BMW's vanaf 2013 (en nieuwe dus) hebben wel gewoon 2 pijpjes als uitlaat? Als ik een beetje aan het zoeken ben vind ik mooie uitvoeringen van de 320 maar die hebben allemaal maar 1 simpel pijpje. Ik vind dit echt knullig.
Ik ben eerlijk gezegd wel blij met hoe BMW het doet. Pak nu Volvo, die zetten op alle nieuwe wagens tegenwoordig een dikke dubbele uitlaat. Zelfs op een D2'tje van amper 115 pk. Doet mijn inziens enorm afbreuk aan de ongeschreven regel dat een dubbele uitlaat onder een hoog vermogen auto hoort te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

BMW gaat helaas ook die kant op, tegenwoordig hebben zelfs 520d'tjes een uitlaat links en rechts (zoals de 535 vroeger) :N

[ Voor 10% gewijzigd door fsfikke op 28-06-2017 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

320i met 180pk en dan een simpel enkel uitlaatje. Ziet er toch niet uit. Heb al even rond gekeken en er zijn bedrijven die het aanpassen voor een paar knaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:46
DexterDee schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:46:
[...]

Ik ben eerlijk gezegd wel blij met hoe BMW het doet. Pak nu Volvo, die zetten op alle nieuwe wagens tegenwoordig een dikke dubbele uitlaat. Zelfs op een D2'tje van amper 115 pk. Doet mijn inziens enorm afbreuk aan de ongeschreven regel dat een dubbele uitlaat onder een hoog vermogen auto hoort te hangen.
Mwah niet helemaal toch? Zijn toch vooral van die uitsparingen in de bumper die iets weghebben van uitlaten maar ze eigenlijk niet echt zijn? Wat ik altijd zo gaar uit vind zien is dat als je dan door die bumpergaten heen kijkt je heel diep nog zo'n klein zielig pijpje ziet zitten.

Mja zo'n 5 serie met welk blok dan ook maar met maar 1 pijpje dat ziet er bij voorbaat al niet uit vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een dubbele waarvan er eentje vies is en de andere brandschoon omdat de vlinderklep altijd dicht zit is ook geen gezicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Anoniem: 915187 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:11:
Een dubbele waarvan er eentje vies is en de andere brandschoon omdat de vlinderklep altijd dicht zit is ook geen gezicht
Dan moet je meer in sport-stand rijden ;) (Of de golf-tee mod uitvoeren)

[ Voor 15% gewijzigd door fsfikke op 28-06-2017 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

Scrtz schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:07:
Mwah niet helemaal toch? Zijn toch vooral van die uitsparingen in de bumper die iets weghebben van uitlaten maar ze eigenlijk niet echt zijn? Wat ik altijd zo gaar uit vind zien is dat als je dan door die bumpergaten heen kijkt je heel diep nog zo'n klein zielig pijpje ziet zitten.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.loveatfirstdrive.nl/wp-content/uploads/2013/10/IMG_8812-960x639.jpg
Die uitsparingen hebben toch verdacht veel weg van een uitlaat wat mij betreft :+
Volgens de RDW is dit "gewoon" een 115pk dieseltje, niks bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Anoniem: 915187 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:07:
Na de facelift heeft de 320i wel een dubbele pijp. Anders gewoon een sierstuk plaatsen. Voor zoiets laat je toch geen auto staan?
mijn 320d uit 2016 heeft ook een dubbel pijpje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
DexterDee schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:59:
[...]

[afbeelding]
Die uitsparingen hebben toch verdacht veel weg van een uitlaat wat mij betreft :+
Volgens de RDW is dit "gewoon" een 115pk dieseltje, niks bijzonders.
Ja die V40's wel idd maar dacht die wat grotere auto's van die bumper uitsparingen hadden?

Zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/02526/Volvo-V60-Plug-in-_2526301b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

Scrtz schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:17:
Ja die V40's wel idd maar dacht die wat grotere auto's van die bumper uitsparingen hadden?
Mjah, die V70 heeft dan ook wel 100pk meer vermogen. Which leads me to the question, wanneer is een dubbele pijp "gerechtvaardigd"? Gevoelsmatig zou ik zeggen alles boven 250pk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:49

orf

DexterDee schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:19:
[...]

Mjah, die V70 heeft dan ook wel 100pk meer vermogen. Which leads me to the question, wanneer is een dubbele pijp "gerechtvaardigd"? Gevoelsmatig zou ik zeggen alles boven 250pk
Met 135PK vond ik een dubbele pijp bij een Elise prima gerechtvaardigd:

Afbeeldingslocatie: https://3.bp.blogspot.com/_jdXbEFeA6Ek/TQ9c1ItkdyI/AAAAAAAAAes/43HJ4rOKt7o/s1600/Lotus_Elise_Rear_Diffuser.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55
Dubbele pijp mag altijd, zolang 't maar geen 335i look wordt op een 316d. :9

Vinden jullie tevens M-pakket op een non-M rice? Ik vind het namelijk veel mooier ogen. Vooral bij de e60 5-series.

[ Voor 47% gewijzigd door SwooX op 28-06-2017 16:26 ]

Once again open up your bag of tricks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
DexterDee schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:19:
[...]

Tja, het gaat eigenlijk meer om de PK per kilo verhouding dan het aantal PK's eigenlijk he. 200pk in je 7 serie van 2-2.5 ton is ook niet bepaald 'snel' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

orf schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:24:
Met 135PK vond ik een dubbele pijp bij een Elise prima gerechtvaardigd:
Goed, mijn statement moet iets verfijnd worden blijkt :P

Die Elise weegt letterlijk nog niet de helft van mijn fünfer, dus volgens de quasi-wetenschap verdubbelt die 135pk dan naar 270 "virtuele" pk's en valt dan dus binnen de norm.
SwooX schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:24:
Dubbele pijp mag altijd, zolang 't maar geen 335i look wordt op een 316d. :9
Ah, dubbele pijp mag dus niet áltijd... check :D

Ik heb met mijn E61 pre-LCI overigens ook een dubbele uitlaat aan de linkerkant, had het zelf mooier gevonden als deze links en rechts hadden gezeten (zoals in de latere 535d modellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
@dexterdee Ik betwijfel of dat mooi zou staan op een e6x. Bij de F1x wel mooi ja. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

SwooX schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:37:
@dexterdee Ik betwijfel of dat mooi zou staan op een e6x. Bij de F1x wel mooi ja. :D
Oordeel zelf:
Afbeeldingslocatie: https://www.esetuning.com/media/catalog/product/cache/1/image/800x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/5/3/53617-pic1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Het gaat mij alleen om twee pijpjes aan de linkerkant. Niet zo fout als hierboven ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Tylen op 02-07-2017 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
Is inderdaad heel fout, niet mijn smaak.

Volgens mij is een 325 demper plug and play, not sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
4 pijpjes voor de 4-cilinder en 6 voor de zespitters. Rijtje van 12 voor een V12.

[ Voor 4% gewijzigd door Het Fantoom op 01-07-2017 12:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Het Fantoom schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 12:31:
[...]

4 pijpjes voor de 4-cilinder en 6 voor de zespitters. Rijtje van 12 voor een V12.
Zoiets dus;

Afbeeldingslocatie: https://www.carbuildindex.com/wp-content/uploads/2013/09/433-580x435.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
Weet iemand waar je kunt laten debadgen ? Ik ben zelf een redelijke kluns, dus wil het laten doen.
Zo'n dubbelpijpje ziet er ook wel leuk uit denk ik voor een f30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
z1rconium schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 17:04:
Weet iemand waar je kunt laten debadgen ? Ik ben zelf een redelijke kluns, dus wil het laten doen.
Zelfs de grootste kluns kan dit prima zelf doen, met een stukje flosdraad. Handleidingen zat op internet. Zelf nog nooit een föhn nodig gehad, maar misschien bij heel oude plak wel bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
Bram® schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:47:
Ik heb nog een Bovee WMA3000B liggen in verpakking (wist eerst niet of het coding ging werken).
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41NyF164VrL.jpg
Dan kun je muziek via bluetooth afspelen en next/prev via stuurbediening als het goed is.
Mocht je interesse hebben, stuur een PB.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_MAN
Voor wie al een tijdje op NEXT 2017-2 Europe kaarten wacht, ze zijn er eindelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
The_MAN schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 23:42:
Voor wie al een tijdje op NEXT 2017-2 Europe kaarten wacht, ze zijn er eindelijk :)
Ik moest een nieuwe BMW DownloadManager installeren, maar die vraagt nog steeds, of ik "Road Map EUROPE Next 2017-1" wil installeren?

Edit: En dat is ook de file die gedownload wordt, maar die heb ik al. :(

[ Voor 10% gewijzigd door Toff op 02-07-2017 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Toff schreef op zondag 2 juli 2017 @ 22:56:
[...]

Ik moest een nieuwe BMW DownloadManager installeren, maar die vraagt nog steeds, of ik "Road Map EUROPE Next 2017-1" wil installeren?

Edit: En dat is ook de file die gedownload wordt, maar die heb ik al. :(
Ik heb hem niet via de officiële kanalen... Jij probeert dat wel begrijp ik? Zal hij daar binnenkort ook wel verschijnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
The_MAN schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:40:
[...]
Ik heb hem niet via de officiële kanalen... Jij probeert dat wel begrijp ik? Zal hij daar binnenkort ook wel verschijnen!
Ja, ik heb er voor betaald. Het moet niet gekker worden. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:01
Nog geen mail gekregen dat hij er is voor mijn lifetimecode, maar zie hem inderdaad wel op de website staan. Kan hier alleen niet via torrents downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Ik had ook geen mail gehad, check af en toe de website en had geluk gister :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Laatst online: 16:08
Vandaag naar de keuring (APK voor jullie :)F ) geweest, maar ik zou graag van die irritante meldingen in iDrive & op mijn dashboard afwillen. Deze duidt namelijk constant de autoekeuring & emissietest in het rood aan.

Ik neem aan dat enkel de dealer zoiets kan resetten, of op de sleutel coderen..? Wat vragen ze hiervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06 00:05

IQM

SanderH_ schreef op maandag 3 juli 2017 @ 21:44:
Vandaag naar de keuring (APK voor jullie :)F ) geweest, maar ik zou graag van die irritante meldingen in iDrive & op mijn dashboard afwillen. Deze duidt namelijk constant de autoekeuring & emissietest in het rood aan.

Ik neem aan dat enkel de dealer zoiets kan resetten, of op de sleutel coderen..? Wat vragen ze hiervoor?
Nee hoor, kun je zelf resetten op de boordcomputer. Google maar eens op je type auto (Bouwserie, bijv. E90) en dan vind je wel wat je moet doen. Het is meestal de knop van de dagteller lang ingedrukt houden, loslaten en weer lang indrukken. De APK datum is trouwens het enige dat je via de iDrive kunt aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Zojuist de 2017-2 NEXT binnen. Geeft aan dat hij op een 32GB stick gezet moet worden, maar die is (FAT-geformatteerd) 300MB te klein.. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Laatst online: 15:07
Formatteren met kleinere sector size.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Of NTFS gebruiken; dat werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
_Arthur schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 08:18:
Of NTFS gebruiken; dat werkt ook.
Ga ik eens proberen! BMW geeft zelf aan dat het FAT moet zijn, maar dat lijkt me (steeds) lastiger worden met de groeiende kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

nl.mark schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 08:24:
Ga ik eens proberen! BMW geeft zelf aan dat het FAT moet zijn, maar dat lijkt me (steeds) lastiger worden met de groeiende kaarten.
Even rondzoeken leert dat NTFS ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
nl.mark schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 08:24:
[...]

Je kan ook eerst alleen folders 1+2 erop zetten en dan later de andere folders, hij wacht gewoon tot je deel 3 en later erop zet en gaat dan gewoon verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:01
bmwfsc even gemaild voor een normale (non-torrent) download link en binnen half uur in mijn mailbox.
Geweldige service daar moet ik zeggen.

Ik installeer overigens via een usb schijf die ik hier op de zaak voor allerlei van dit soort klusjes gebruik, werkt ook prima, in ieder geval opslagruimte zat.

[ Voor 5% gewijzigd door Arjant2 op 04-07-2017 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
Heeft de europe 2017 navigatie ook oostenrijk? staat volgens mij niet op de lijst met landen maar lijkt me toch sterk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

edwinkuipers89 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 10:57:
Heeft de europe 2017 navigatie ook oostenrijk? staat volgens mij niet op de lijst met landen maar lijkt me toch sterk..
2017-1 in ieder geval wel, ik ben begin van het jaar nog in Oostenrijk geweest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_MAN
edwinkuipers89 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 10:57:
Ja hoor, staat er gewoon in. (2017-2)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• talkatoo
Ah, top!

Dit is mijn nieuwe BMW, erg blij...

Afbeeldingslocatie: https://lossy.studio/downloads/bmw4.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door talkatoo op 04-07-2017 14:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_MAN
edwinkuipers89 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:26:
Ah top! :-)

Gister mijn nieuwe BMW opgehaald, erg blij...

[afbeelding]
Vrouwen opmerking: Mooie kleur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Laatst online: 16:08
IQM schreef op maandag 3 juli 2017 @ 21:57:
[...]

Nee hoor, kun je zelf resetten op de boordcomputer. Google maar eens op je type auto (Bouwserie, bijv. E90) en dan vind je wel wat je moet doen. Het is meestal de knop van de dagteller lang ingedrukt houden, loslaten en weer lang indrukken. De APK datum is trouwens het enige dat je via de iDrive kunt aanpassen.
Klopt als een bus _/-\o_

Ik had het eigenlijk nooit geprobeerd (omdat het niet erg logisch leek), maar bij "autokeuring" & "emissietest" kon je er inderdaad gewoon in iDrive zelf er op door "klikken" en dan zo maand + jaartal wijzigen. Alles terug mooi groen :D
Pagina: 1 ... 50 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.